knutsel smurf schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:04:
Ik wil aan jullie een case voorleggen en daarover graag jullie mening.
In oktober ben ik begonnen bij een nieuwe werkgever. In mijn contract afgesproken dat ik een lease auto krijg waarbij als er geen pool auto beschikbaar is ik er 1 uit mag zoeken. Hiervoor hebben we een lease budged afgesproken en met als specifieke eis van de werkgever dat het een A-Label auto moet zijn.
Tijdens mijn proeftijd heb ik de beschikking gekregen over een tijdelijke auto in mijn geval een Opel Corsa 1.3D Ecoflex van bijna 3 jaar oud.
Nadat mijn proeftijd verlopen was gaf mijn baas aan dat ik een een auto mocht uit zoeken omdat er geen beschikbaar was. Zo gezegd zo gedaan het zou een Audi A4 TDIe worden. Alles was geregeld papieren getekend en naar de leasemij gestuurd etc. Ik ging er vanuit dat de auto snel geleverd zou worden en omdat Winterbanden niet in mijn lease budget paste en ik geen zin had om bijtelling te betalen heb ik voor 305 euro zelf winterbanden gekocht.
Nu kwam afgelopen vrijdag mijn baas naar me toe en zei: "De bank heeft mij opgedragen geen nieuwe lease contracten af te sluiten" Waarbij het dus dan ook niet mogelijk is om jouw auto te bestellen of te gaan leasen.
Dit kwam dus als donderslag bij heldere hemel en zat daar dus zonder weerwoord, mijn baas heeft al aangegeven in ieder geval de winterbanden te vergoeden en naar een oplossing te zoeken..
Nu heb ik 3 punten die mij iriteren.
1. Ik moet in een rottige Opel Corsa ecoflex blijven rijden
2. Ik was van plan om op wintersport te gaan met de nieuwe auto en dat is niet mogelijk met die opel.
3. Ik heb een lease budget wat vele malen hoger is dan wat de opel me zou kosten (Ik betaal liever een hogere bijtelling waarbij ik dan een betere auto heb.)
Nu wil ik aan me baas vragen om het een en ander op papier te zetten en dan gelijk er ook voor te zorgen dat in de nabije toekomst er niets meer fout kan gaan. Nu is de vraag aan jullie is het redelijk om het volgende te eisen:
1. Wanneer het weer mogelijk is om een auto te bestellen dan wil ik graag eenzelfde Audi A4 TDIe bestellen, wanneer bij deze nieuwe bestelling blijkt dat er prijsverschil is welke van invloed is op het lease budget, zal deze voor rekening van de werkgever zijn.
2. Voor de periode tot het ontvangen van de mogelijk nieuwe lease auto wil ik graag een andere voorloop auto die in dezelfde klasse is als de door mij uit gekozen Audi A4 TDIe.
3. Wanneer het niet mogelijk is om een andere voorloop auto te verkrijgen verzoek ik om het verschil in het gebruikte lease budget als loon uit te keren.
4. Aangezien ik er vanuit ga dat ik binnen afzienbare tijd alsnog de door mij gewenste A4 kan bestellen is dan dus ook vergoeding van de winterbanden niet noodzakelijk.
Dus wat vinden jullie is het redelijk deze 4 dingen te vragen aan mijn werkgever en ze uiteraard te laten ondertekenen?