[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste
Acties:
  • 66.122 views sinds 30-01-2008

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Deze geshopt: Canon 500D 77mm

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/500d.jpg

Lexar 300x 8GB UDMA Compact Flash tweemaal:

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/lexar-300x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/lexar-300x.jpg

ColorVision Spyder 2 Pro:

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/spyder2pro.jpg

Falcon Eyes FE-RF604D draadloze flitstrigger:

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/fe_604.jpg

:)

LinkedIn
Instagram

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

wat dacht je...er komt een 12MPixel camera aan met twee CF sloten.

kreeg bij KE overigens een leuke aanbieding m.b.t. m'n D200 en D2h en de nieuwe D3

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54
Nice :) 5D met 24-70 lijkt me een erg mooie combi.

• Remy

Remy

YellowCube schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:48:
wat dacht je...er komt een 12MPixel camera aan met twee CF sloten.
Ja, ik heb even nageplozen welke CFs het beste gebruik maken van de D3 z'n wegschrijfsnelheid: op 1 kwamen de Sandisk Ducati's met een total burst van 72 shots zonder hapering, en op de 2e plek die Lexar 300x's :)
kreeg bij KE overigens een leuke aanbieding m.b.t. m'n D200 en D2h en de nieuwe D3
Haha, da's lief van ze. Ja, ze willen natuurlijk graag een D3 verkopen: dat levert weer meer lens-sales op enzo.

LinkedIn
Instagram

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gister toch de verleiding niet kunnen weerstaan, en deze gekocht!

Afbeeldingslocatie: http://shopcenter.gr/files/images/P/g_10410035.jpg

Nu kan ik wéér op zoek naar een grotere tas :P

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 02:01:
[...]

Feli! Ik huppel hier in de USA met een deel van mijn gear rond (20D, 30D, 10-22, 17-85, 70-200 + TC), dus zonder oa de grip. Want ik wilde nog een beetje licht reizen....
De humor :+

==
hoi

• Remy

Remy

Ohja, D40X:

Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/d40x.jpg

Dit als vervanger van de D70, voor als ik lightweight wil fotograferen :)

LinkedIn
Instagram

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

nose schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:11:
Goed man, feli!! Zo'n ding moet ik ook nog eens hebben. Vraag me alleen af hoe je nou een laptopscherm goed calibreert. Want als je de hoek van t scherm veranderd, of zelf even iets meer rechtop of juist onderuit gaat zitten, dan verandert de helderheid....
Beter scherm kopen ;) Nee serieus: mijn (apple) laptop heeft best een OK kijkhoek die niet echt heel wezenlijk verschilmaakt aan de boven of onderzijde. Heb pas achter een Acer gezeten die gewoon onbruikbaar is, ook zo met andere merken overigens, dus: goed opletten bij aankoop!

Bericht hierboven

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:58:
Tja, allemaal lang niet zo duur en zo, maar wel leuk om mee te spelen. Full Manual, dus wellicht dat ik nu nog een keer leer fotograferen:

[afbeelding]

Formula 5, 28 mm f2.8, nikon mounted, made in Japan, stevig staal. Dat ding weegt meer dan mijn 28-80 (maar die is ook echt van plastic.)
Zit vrijwel geen staal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picnic.ciao.com/nl/8580957.jpg

Want het stuk waar hij 'vastklikt' is bij mij afgebroken, hoe weet ik nog steeds niet :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Floor-is schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:06:
[...]

Beter scherm kopen ;) Nee serieus: mijn (apple) laptop heeft best een OK kijkhoek die niet echt heel wezenlijk verschilmaakt aan de boven of onderzijde. Heb pas achter een Acer gezeten die gewoon onbruikbaar is, ook zo met andere merken overigens, dus: goed opletten bij aankoop!
Hmm.... ik zit hier dus inderdaad achter een Acer..... :/

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:59
Nomad: 1 Sigma 70-200mm f2.8 (Nikon) minder

Ik: 1 Sigma 70-200mm f2.8 rijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jeroennl schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:51:
[...]

Nice :) 5D met 24-70 lijkt me een erg mooie combi.
Lijkt niet alleen, dat ís het ook :9

Gisteren bíjna een 70-200 2.8 IS L gekocht, maar na lang beraad toch besloten het nog even uit te stellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 23-09-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jij bent ook echt onverbetelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tja, er moet toch ooit ook een huisje komen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:45

bobcom

Dedicated dabbler

http://farm2.static.flick...27928503_eb8c793b26_m.jpg

Heeft twee maanden wikken en wegen gekost en een week DHL, maar mijn nieuwe speelgoed is gearriveerd. *O* Nog een weekje wachten voordat ik de doosjes openmaak en dan aan de slag! Alle tweakers van GoT hartelijk dank voor discussies en commentaren, heb ik veel aan gehad d:)b (denk ik). Hoop voorlopig vooruit te kunnen want een dergelijk bedrag stop je niet elke week in je hobby. Kan iig de hardware niet meer de schuld geven van het resultaat en denk dus dat een volgende investering (afgezien van een 430X misschien?) in een cursus techniek en compositie zou moeten zijn. :+ Via Internet, want ik zit een tikje (1500 km) uit de buurt. Iemand suggesties?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nounou, fraai hoor... gefeliciteerd! Alleen.. waarmee? 't Plaatje is errug klein zo, gokje wagen: Canon 40D + Sigma zoom (17-70 ofzo) + Canon 70-200 of 70-300. Klopt dit zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik vond nog een oude sok met wat eurocenten. Die heb ik maar ingewisseld voor een Sigma 10-20mm. Heel leuk speelgoed.

De Nikkor 18-200mm VR moet dus nog ff wachten tot ik een andere oude sok gevonden heb.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:45

bobcom

Dedicated dabbler

Klopt inderdaad zo'n beetje - zowel van dat kleine plaatje als van de spulletjes. D40, Sigma 17-70, Canon 70-300 IS. Misschien eerst eens een uploadcursus, maar waar invredesnaam? Enfin, heb nog een week de tijd om dat soort details uit te vissen. Daarna moet ik echt met mijn Canon buiten gaan spelen en ernst maken met die fotocursus.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Laatst online: 21:54
Fairy schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:32:
[...]

Lijkt niet alleen, dat ís het ook :9

Gisteren bíjna een 70-200 2.8 IS L gekocht, maar na lang beraad toch besloten het nog even uit te stellen.
Vind een 24-70 op mijn 30D al erg leuk kan me voorstellen hoe dat op een 5D moet zijn :D. Jammer van het bijna, erg mooi stuk glas heb hem zelf ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
Afbeeldingslocatie: http://www.teds.com.au/www/6/files/430ex-frontback-001.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.colorfotoshop.com/cache/84e7d4644c4789fe028f0f4d391f3b2a.jpg

Kan ik eindelijk een beetje fatsoenlijk flitsen :)...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Na de afgelopen maanden al een 400d + kitlens, 55-200 F4.5-5.6 en nog wat andere spulletjes gekocht te hebben, heb ik gisteren dan toch maar eens eindelijk de 430EX en een Canon 50mm F1.8 II objectiefje gekocht. Wil toch wat meer op feesten gaan fotograferen.

En gelukkig past dit nog allemaal netjes in mijn Crumpler The Daily 490. Met een beetje passen en meten is dat toch een fijne tas.

Maar het gewicht van de flitser is bijna net zoveel als die van de camera met kitlens :o

Nu alleen nog even een profen omnibounce bestellen. Die hadden ze niet bij de lokale fotoboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
TranceSetter schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:20:
Na de afgelopen maanden al een 400d + kitlens, 55-200 F4.5-5.6 en nog wat andere spulletjes gekocht te hebben, heb ik gisteren dan toch maar eens eindelijk de 430EX en een Canon 50mm F1.8 II objectiefje gekocht. Wil toch wat meer op feesten gaan fotograferen.

En gelukkig past dit nog allemaal netjes in mijn Crumpler The Daily 490. Met een beetje passen en meten is dat toch een fijne tas.

Maar het gewicht van de flitser is bijna net zoveel als die van de camera met kitlens :o

Nu alleen nog even een profen omnibounce bestellen. Die hadden ze niet bij de lokale fotoboer.
Lekkere aankopen hoor!
Ik heb waarschijnlijk vanaf morgen een 17-85 IS USM, en dan misschien nog de 430EX halen daarna.. Maar waarschijnlijk wordt dat toch volgende maand. Blijven dure dingen, die flitsertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endless schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:47:
[...]

Blijven dure dingen, die flitsertjes!
Duur? waarom duur, vergelijk een flitser eens met een lens, plus ik ben van mening als je voor een dsrl kiest dat je voor de fotokwaliteit gaat :), een flits is dus een must om erbij tehebben, maakt de platen nog mooier. Een flitser is een goeie investering en qua prijs voor wat je ervoor terug krijgt is het een "koopje".

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:25:
[...]
Duur? waarom duur, vergelijk een flitser eens met een lens, plus ik ben van mening als je voor een dsrl kiest dat je voor de fotokwaliteit gaat :), een flits is dus een must om erbij tehebben, maakt de platen nog mooier. Een flitser is een goeie investering en qua prijs voor wat je ervoor terug krijgt is het een "koopje".
Nah, ik ben erg blij met m'n flitsertje, maar dat het een "must" is vind ik onzin. Hangt er maar net vanaf wat voor fotografie je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:25:
[...]

Tuurlijk, ik heb ook niet gezegd dat ze hun geld niet waard zijn.. ;)
Anders zouden alle L objectieven ook duur zijn. Maar die zijn zeker hun geld waard.
Het gaat mij er gewoon om dat het hoop geld blijft (als in; bankrekening die leeg gaat enzo.) voor iets wat voor mij een hobby is.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

endless schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:35:
[...]

Tuurlijk, ik heb ook niet gezegd dat ze hun geld niet waard zijn.. ;)
Anders zouden alle L objectieven ook duur zijn. Maar die zijn zeker hun geld waard.
Het gaat mij er gewoon om dat het hoop geld blijft (als in; bankrekening die leeg gaat enzo.) voor iets wat voor mij een hobby is.. ;)
is bij andere hobbies niet anders hoor... Ik doe ook aan golfsurfen bv... vorige week zondag een nieuw wetsuit gehaald voor v/d winter... wat denk je? 360 euro... en dan nog wetsuit schoentjes voor wederom een zachte prijs van ditmaal 55 euro... en ik moet ook nog ff handschoentjes halen, deze waren er toen ff niet, die zijn 30 euro... kortom... een kleine 450 euro voor een hobby...

Oké het is een "slechte" vergelijking maar daartegenover staat dat iedere hobby wel dure dingen heeft... Voetbal bv heeft ook hele dure schoenen en ballen... idem voor wedstrijdzwemmen met die specialepakken... etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
endless schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:47:
[...]

Lekkere aankopen hoor!
Ik heb waarschijnlijk vanaf morgen een 17-85 IS USM, en dan misschien nog de 430EX halen daarna.. Maar waarschijnlijk wordt dat toch volgende maand. Blijven dure dingen, die flitsertjes!
Maar wel zeker 't geld waard. Maaruh, we moeten je nieuwe speelgoed dan wel gaan testen, weer eens meeten gast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
neographikal schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:48:
[...]

Maar wel zeker 't geld waard. Maaruh, we moeten je nieuwe speelgoed dan wel gaan testen, weer eens meeten gast :P
Absoluut! Alleen is het weer wat matig voor buitendingen.. Naja, de herfst komt eraan, misschien kan dat toch voor relaxte omgevingen zorgen. Verzin maar iets!
Alleen met die verwachte cashback ben ik wel gaan twijfelen, als het waar is dan gaat de 17-40 met 100,- euro omlaag. Naja, als de 17-85 bevalt koop ik die in ieder geval, en misschien weer verkopen om later een 17-40 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag erbij gekregen

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/9746/img7448qe3.jpg

Binnenkort eens flink proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Hankey schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:03:
Afbeeldingslocatie: http://www.teds.com.au/www/6/files/430ex-frontback-001.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.colorfotoshop.com/cache/84e7d4644c4789fe028f0f4d391f3b2a.jpg

Kan ik eindelijk een beetje fatsoenlijk flitsen :)...
vandaag hetzelvde setje gehaald bij foka, kwam er bij het afstuderen van een collega achter dat het licht in die zalen nogal rot was dus als woensdag de volgende gaat had ik toch wat anders nodig

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Remy schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:36:
Ohja, D40X:

[afbeelding]

Dit als vervanger van de D70, voor als ik lightweight wil fotograferen :)
Bijpassend lensje:

Afbeeldingslocatie: http://geekyweekly.com/wp-content/uploads/2007/03/nikon18-200vr.jpg

En nog 2GB SD geheugen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Remy schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:59:
[...]
Bijpassend lensje:

[afbeelding]

Oe, mooie lens :) Kan je een keer posten hoe die 18-200 bevalt? Heb er heel verschillende meningen over gehoord en gelezen en het wordt me maar niet duidelijk of ie nou wel of niet fijn is. Schijnt ook te kunnen liggen aan kwaliteits controle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De QC van Nikon is wel in orde hoor. Maak je daar geen zorgen over.

Het punt is dat veel mensen super prestaties verwachten van een lens van 600 euro en tja... van superzooms weet je van te voren dat ze een "beetje" gaan vertekenen aan de beide uiteinden. (Nikon heeft ooit geroepen dat een lens niet meer dan PI (~3,14...) zou moeten zoomen voor de kwaliteit.)

Aan de andere kant als je vergelijkt met de alternatieven van Tamron en Sigma is die lens echt heel erg goed.

Kortom vergelijk deze niet met je 70-200 lens en ook niet met je 17-55, maar in vergelijking met de combinatie 18-70 + 70-300 APO heb je voor iets meer euro's een heel goede lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

@Remy, leuke set! Ik heb alleen niet meegekregen welke bank je nu overvallen had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de breuk van het bevestigingsvoetje aan men Speedlite 430 EX, een nieuwe flitser besteld.
Het is de 580 EX II geworden, dan kan ik de 430 (zonder voetje) nog als slave aansturen. :)
Het voetje van de 580 zou ook steviger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
En jawel, gisteravond gekocht:

De Canon 17-85 IS USM met zonnekap, B+W UV filter en een B+W Pola. Tevens nog 3 maanden garantie.
Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/4/6/10530064/l_10530064.jpg
Zal vanavond eens een fototje maken van mijn setje!

Bedankt Proller!
Plaatje aangepast, dankje Pat-Skim ;)

[ Voor 28% gewijzigd door endless op 25-09-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Fl4pp13 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 08:32:
[...]

Oe, mooie lens :) Kan je een keer posten hoe die 18-200 bevalt? Heb er heel verschillende meningen over gehoord en gelezen en het wordt me maar niet duidelijk of ie nou wel of niet fijn is. Schijnt ook te kunnen liggen aan kwaliteits controle?
Ga ik zeker doen. Het is overigens een superlens, zeker voor zo'n megazoom :)
littlejoannes schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:02:
@Remy, leuke set! Ik heb alleen niet meegekregen welke bank je nu overvallen had ;)
Haha. Ik ben nog lang niet klaar, moet nog wat studiospul hebben ook :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Remy schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:06:
[...]
Haha. Ik ben nog lang niet klaar, moet nog wat studiospul hebben ook :P
Dus we kunnen weer mooie showcases gaan verwachten binnenkort? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Remy schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:59:
[...]
Bijpassend lensje:

[afbeelding]

Mooie lens hoor. Heeft ook op mijn lijstje gestaan toen ik een spiegelreflex ging kopen ruim een jaar terug. Toen was ik alleen wat minder makkelijk met het uitgeven van geld en heb een Sigma 18-125 gekocht. Ben benieuwd hoe deze lens bevalt tov jouw Sigma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

endless schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:03:
En jawel, gisteravond gekocht:

De Canon 17-85 IS USM met zonnekap, B+W UV filter en een B+W Pola. Tevens nog 3 maanden garantie.
[afbeelding]
Zal vanavond eens een fototje maken van mijn setje!

Bedankt Proller!
Verkeerd plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 08:38:

Kortom vergelijk deze niet met je 70-200 lens en ook niet met je 17-55, maar in vergelijking met de combinatie 18-70 + 70-300 APO heb je voor iets meer euro's een heel goede lens.
Bij mij zou hij dan inderdaad in de plaats komen van een 18-70 en het telestuk voor erbij, heb nu alleen een 180mm f//2.8, maar dat ding is onpraktisch, dus het zou mij dan vooral om de VR en de flexibiliteit van een zoomlens gaan, dan maar een paar stops minder lichtsterk op het telestuk. Heb trouwens ook nog een tijdje een Tamron 70-300, maar icm de AF-schroef van de D50 was dat geen leuke combinatie :/ Dus ik ben nou weer aan het kijken voor een leuke telelens, maar ik ga zeker weten ook de 18-200VR overwegen in combinatie met een 12-24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 08:38:
Het punt is dat veel mensen super prestaties verwachten van een lens van 600 euro en tja... van superzooms weet je van te voren dat ze een "beetje" gaan vertekenen aan de beide uiteinden. (Nikon heeft ooit geroepen dat een lens niet meer dan PI (~3,14...) zou moeten zoomen voor de kwaliteit.)
Niet alleen aan de uiteinden, in het midden vertekenen ze nog meer :)
Maakte laatst een plaatje van een rechthoekig bord en dat viel aardig op...
maar dat was met de 18-135, mmm, die 18-200VR wordt steeds minder duur...

Nieuwe aanwinst een fullframe nikon:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oce/f70.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door bouwfraude op 25-09-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ook maar ff crossposten:

na lang twijfelen toch voor deze gegaan, ter vervanging van mijn 17-85 die in de verkoop gaat omdat ie voor mij niet lichtsterk genoeg was:
Afbeeldingslocatie: http://emedia.leeward.hawaii.edu/Frary/toolbox_images/efs_17-55.jpg

Met natuurlijk de bijbehorende zonnekap, 77mm b+w mrc UV Haze filter en 77mm B+W mrc Polarizer.

En OMG wat kan deze lens scherpe platen produceren, ik heb nog geen objectieve testen gedaan, maar ik verwacht dat ie scherper is dan m'n 50mm prime.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Afbeeldingslocatie: http://www.cameraland.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/large/to0002.jpg
2e hands aangeschaft, tokina 12-24 f/4 dus :)

Volgens mij ben ik inmiddels redelijk compleet qua lenzen :X

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Volgens mij ook idd resq :).
12-24 tokina
17-50 tamron
50 1.8 nikon
85 1.8 nikon
70-200VR nikon
2TC
sb-800

lijkt me een mooi lijstje :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

'k heb ook nog een 35mm f/2 :X die paste er niet meer bij op t lijstje O-)

Alleen nog een setje tussenringen... >:)

[ Voor 49% gewijzigd door Res-q op 25-09-2007 19:49 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Zojuist binnen:

- Lowepro Slingshot 300 AW
- B+W 62mm pola
- tiffen step up ring 52-62mm
- Sandisk 4GB CF

Nu kan ik mijn Sigma 50-500 tenminste op een normale manier (inplaats van gepropt in een Slingshot 100) meenemen.

Nu zit ik met het probleem dat de tas zwaarder is dan 5 kilo. Doen ze daar moeilijk over bij Transavia ivm handbagage?
Zie sig voor de inhoud.

Excuses voor de off-topic vraag

[ Voor 4% gewijzigd door vandijk op 25-09-2007 21:05 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandijk schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:25:
Zojuist binnen:

- Lowepro Slingshot 300 AW
- B+W 62mm pola
- tiffen step up ring 52-62mm
- Sandisk 4GB CF

Nu kan ik mijn Sigma 50-500 tenminste op een normale manier (inplaats van gepropt in een Slingshot 100) meenemen.

Nu zit ik met het probleem dat de tas zwaarder is dan 5 kilo. Doen ze daar moeilijk over bij Transavia ivm handbagage?
Zie sig voor de inhoud.
ik heb nog niet gemerkt dat ze daar handbagage gingen wegen. het moet echter niet te volumineus zijn , maar mijn cameras die bij elkaar ook meer wogen dan 5 kg konden gewoon mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

vandijk schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:25:
Wel off-topic: maar dat staat vast op hun website. Hangt er vaak vanaf of je intercontinentaal vliegt. Dan mag er meer mee.
Ik zit nu in de USA en heb als handbagage meegenomen: LowePro Minitrekker AW met daarin: 20D, 30D, 10-22, 17-85, 70-200 2.8 IS, 1,4 extender, filters, kabels, adapters, PD70X imagetank. En een trolley met daarin mijn kleren + laptop. Oftewel alles wat ik meenam, als handbagage. Interconinentaal mag je vaak 1 trolley (die moet wel voldoen aan een bepaald afmetingformaat) + 1 personal item (rugtasje/laptoptas). Ook de binnenlandse vlucht in de USA was geen probleem. Ik ben via Chicago naar San Francisco gevlogen.
Zoals je ziet, heb ik dus veel meer meegenomen dan de 5 kilo waar jij je druk om maakt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Volgens de IATA regels tellen zaken als een notebook of een camera niet als handbaggage - ik heb hier ergens een document (nu echt ff geen zin om te zoeken) waarin staat aangegeven dat je dit soort dingen niet moet inchecken en dat je daarnaast nog een tasje mag meenemen.

Ik vlieg regelmatig zowel binnen Europa als verder weg met diverse maatschappijen zoals Lufthansa, Malev, Iberia, Continental, Gulf Air, Air Berlin etc. En nog nooit problemen gehad met mijn fotorugzakje. Echte cheapo prijsvechters zoals Ryan Air zouden wellicht lastig kunnen doen - vooral om het bodem personeel op dat soort prut vliegveldjes veelal de IATA regels helemaal niet kennen.

Mijn fotorugzakje is een LowePro PhotoTrekker met daarin 2 x Canon EOS 1D MkII, Tamorn 28-75 f/2.8 , Canon EF 70-200mm f/2.8L, Canon EF 400mm f/5.6L, 1.4x Extender II, Canon 580EX flits, PD70X imagetank, 4 x NP-3E accu's en diverse losse ..erhm troep. :) De (enorme) lader voor de NP-3E's neem ik meestal mee in mijn check-in baggage.

Om on-topic te blijven.. de 580EX is nieuw :) Nou ja, nieuw voor mij dan.. de 400mm is inmiddels verkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door tazzman op 25-09-2007 20:46 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

580 Ex II is binnen, is wel een groot verschil t.o.v. de 430 qua bouw!
Voelt veel steviger aan :)

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Res-q schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:22:
'k heb ook nog een 35mm f/2 :X die paste er niet meer bij op t lijstje O-)

Alleen nog een setje tussenringen... >:)
Ja die tussenringen zijn echt schaars he :p... ...het blijft me achtervolgen of niet B)

Je ziet ze 2e hands echt zelden iig.

Verwijderd

Paar Euro's het gat in, 300mm eruit:

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/2567/img0168wk8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/3434/img0171zg4.jpg

O+

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een lens met zoveel knopjes, dat moet wel een goede wezen :)

Verwijderd

Hip speelgoed 8)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik dacht serieus even dat je zo'n miniatuur 1D gekocht had.
maarre, da's serieus leuk spul.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:50:
:D

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
_O_.
* RoelJewel jaloers is :P.
YellowCube schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:50:
[...]

:D :D.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Mini 1D's zijn kjoet! maar die hebben dr vaak een 600 op zitten, dat is nog weer een heel ander budget...

hoewel de 300/2.8 ook zeker Ganz Geil is... veel plezier dr mee, en show some pics, want ik ben érg benieuwd :D

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 16:40
Wat weegt dat? Financier je deze lens uit het budget dat je op de sportschool bespaard?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Verwijderd

Brum schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:49:
[...]

Wat weegt dat? Financier je deze lens uit het budget dat je op de sportschool bespaard?
Dit is de non IS versie, 2,9kg geloof ik. De IS versie is iets lichter, 2,5kg oid. Gelukkig heb ik een stevige Manfrotto monopod ;)

• Muse
  • Niet online
extra geheugenkaart. :)
Afbeeldingslocatie: http://itreview.belproject.com/media/1/20050419-sandisk-ultra-ii-2gb.jpg

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Oké toch de knoop doorgehakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/sb600.jpg
Nikon SB 600

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/1555/neoimg12ux.jpg
Sto-fen Omnibounce (natuurlijk v/d SB 600)

Afbeeldingslocatie: http://www.atcomp.cz/katalog/15596238/The_Daily_black_DA600_001_D.jpg
Crumpler Daily 600 (XL) Dull Black/Grey

Dit was het dan wel weer ff voor de komende tijd...

[ Voor 10% gewijzigd door Pat-Juh op 27-09-2007 16:01 ]

• Eusebius
  • Niet online
Hehe ... sinds gisteren eigenaar van de 17-40L voor Canon. Ik ben er erg, erg blij mee :D Hij is alleen zo zwaar, dat de camera naar voren helt.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/l.m.aangeenbrug/Rvu2uiFaKYI/AAAAAAAAC5I/iotMv92GFpU/s400/CRW_6443_cr.jpg

==
hoi

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

kleine lens dop voor zo'n gigant ;). Grapje... Erg nette lens!

• Eusebius
  • Niet online
Pat-Skim schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:02:
kleine lens dop voor zo'n gigant ;). Grapje... Erg nette lens!
Héhé ... was benieuwd of het snel zou opvallen. Ik heb de foto met mijn powershot Pro 1 gemaakt, en die heeft zo'n kleine lensdop. Staat nog schattig ook :)

De lens heb ik eertijds gehuurd voor een repo. Tjonge, wat een lol heb ik eraan gehad. Sinds toen ben ik gaan sparen en sparen ... en ja hoor, hij is er!

==
hoi

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Eusebius schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:04:
[...]

Héhé ... was benieuwd of het snel zou opvallen. Ik heb de foto met mijn powershot Pro 1 gemaakt, en die heeft zo'n kleine lensdop. Staat nog schattig ook :)

De lens heb ik eertijds gehuurd voor een repo. Tjonge, wat een lol heb ik eraan gehad. Sinds toen ben ik gaan sparen en sparen ... en ja hoor, hij is er!
Nice, ik ben nu al weer aan het sparen voor een lekkere groothoek, 12-24 of 10-20 (voornamelijk voor Architectuur en ongein :P:D)...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Eusebius schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:58:
Hehe ... sinds gisteren eigenaar van de 17-40L voor Canon. Ik ben er erg, erg blij mee :D Hij is alleen zo zwaar, dat de camera naar voren helt.

[afbeelding]
Ik vind die 17-40 juist een van de lichtere lenzen... Of ligt dat aan mij :P

24-70 lenen? ;)

• Eusebius
  • Niet online
Fairy schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:20:
[...]

Ik vind die 17-40 juist een van de lichtere lenzen... Of ligt dat aan mij :P

24-70 lenen? ;)
Ik vergeleek dan ook niet tussen L lenzen, maar tussen de L en mijn andere lenzen.

Maar goed, waar woon je en hoeveel vraag je voor het lenen :p

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 27-09-2007 16:39 ]

==
hoi

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
475 gram is niet echt veel nee. Misschien de lege portemonee in de kontzak, die de onbalans veroorzaakt?

Verwijderd

2nd Hand maar ziet eruit als nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.club-nikon.org/images/flash/sb28.gif
Nikon SB-28. Nu nog even kijken hoe A en M precies werken... En strobist.com nog een keer goed door gaan lezen ;-)

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 15:23
dat is een mooie flitser rolph, ik ben nog steeds blij met de sb-24 die ik destijds voor weinig 2ehand heb gehaald. Die A stand werkt erg prima, op M wert het een stuk makkelijker met een lichtmeter (er vanauitgaande dat je je flitser van je camera af haalt, aangezien je het over strobist hebt)

http://www.klaasje.com

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Klein pakketje uit Hong Kong...

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/GGA-Hoya-meuk.jpg

Wat een groot verschil met de rest van mijn collectie bestaande uit B+W MRC's... De B+W's zijn echt superieur in bouwkwaliteit (daar zijn ze toch voor, bescherming?). Ook al voldoet deze wel en kost maar de helft van een B+W hier, toch is dit mijn laatste Hoya. :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 18:47
Wat is het verschil dan en waarom is dit je laatste? Op mijn 10-22 is het heerlijk, omdat je dan geen slim hoeft te hebben (de Hoya is standaard gewoon 'dunner') zoals bij B+W (waar ik de rest van mijn filters van heb)...

3D Print Service || Activated Carbon

• neographikal
  • Niet online
Oxi schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:44:
Wat een groot verschil met de rest van mijn collectie bestaande uit B+W MRC's... De B+W's zijn echt superieur in bouwkwaliteit (daar zijn ze toch voor, bescherming?). Ook al voldoet deze wel en kost maar de helft van een B+W hier, toch is dit mijn laatste Hoya. :/
De MRC's zijn zeker superieur, maar zolang ze optisch goed zijn, zal de bouw me voor de rest worst wezen. Het is een ring met wat glas, niet meer en niet minder :P Tot nu toe heb ik bij de Pro1's nog geen vage dingen kunnen ontdekken, behalve bij het digital clear (geen UV dus) wat op mijn 30mm zit. Die is pauper en kan ik niet aanraden.

Verwijderd

[afbeelding]

Misschien kan je nog ergens met bladgoud beklede filters krijgen.

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

[afbeelding]

Kun je voor mij eens twee foto's posten zodat ik het verschil kan zien? Ben erg benieuwd namelijk!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

MasterMaceMichu schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:07:
Wat is het verschil dan en waarom is dit je laatste? Op mijn 10-22 is het heerlijk, omdat je dan geen slim hoeft te hebben (de Hoya is standaard gewoon 'dunner') zoals bij B+W (waar ik de rest van mijn filters van heb)...
Ik heb ook een 77mm van B+W, maar die zit op een andere lens. Die vignet ook niet, maar op IRC heeft bijna iedereen Hoya's en is er lovend over, dus toch maar een Hoya gekocht.
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:13:
[...]

Misschien kan je nog ergens met bladgoud beklede filters krijgen.
-1 Kansloos
proller schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:18:
[...]

Kun je voor mij eens twee foto's posten zodat ik het verschil kan zien? Ben erg benieuwd namelijk!
Vanavond als ik even tijd heb zal ik ze eens testen op flare (dat is immers de grootste kwaal), maar dat zit wel goed vermoedelijk. Die kwaliteit zal ik proberen te fotograferen maar dat is erg lastig. Je merkt het eigenlijk meteen al met het opschroeven, de B+W gaat veel soepeler. Dat vind ik best belangrijk want een lens gaat als het goed is toch jaren mee en dan moet niet de plastic schroefrand versleten zijn vanwege een goedkoop filter.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Remy

Remy

Fl4pp13 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 08:32:
[...]

Oe, mooie lens :) Kan je een keer posten hoe die 18-200 bevalt? ...
Even kort de eerste indrukken - de rest van de ervaringen die de komende tijd komt zal ik in het Nikonmount topic posten.

Blij wederom verrast (ik was het vergeten) was ik over de rubberen ring bij de lensmount tegen stof / troep: normaal zit dat alleen op dure pro-lenzen als de 70-200 en de 28-70. Verder is de middenschacht metaal zoals alle 5x of meer zooms: de Sigma 18-125 heeft dat ook. VR werkt perfect, en er zit ook de active optie op voor heel veel antiwiebel. AF-S is lekker snel, zeker op de D40x en D200. D70 lijkt wat trager, maar weet ik niet zeker. De zoomrange van 18 tot 200 is zalig: geen moment spijt van mijn keus.

Echte foto's post ik wel als ik er wat langer mee heb geschoten: nu zijn dat vooral lolshots/goofing off dingen. Ohja, de D40x is ook een prachtcam. Aanrader voor iedereen die leuk wil instappen d:)b De enige 2 mindere dingen zijn dat je voor autofocus alleen AF-S/HSM-objectieven kan gebruiken (maar dat weet je van tevoren, dus tja), en dat mensen met grote handen even opnieuw 'grip' moeten krijgen, letterlijk en figuurlijk ;) Na even schieten ben je zo gewend, vooral door de kromming van de grip. Voor zo'n kleine body toch best ergonomisch!

De grotere viewfinder van de D40x tov de D70 was mij alleen al het geld waard: de rest (zoals het scherm, de geniale auto ISO, de algehele snelheid en menustructuur en ga zo maar door) een leuke bonus :Y)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat een grip voor de D40. Kun je hier dan weer posten als je die gekocht hebt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

rolph: die heeft geen verticale shutter, dus zou niet echt functioneel zijn voor mij: hooguit als ik niet met meerdere losse accu's zou willen lopen. Ik heb echter al gemerkt dat de accu zeer goed is, ondanks de 10MP-sensor, het gebruik van VR-lenzen en het scherm, dus voorlopig ga ik al geen 2e accu halen, laat staan zo'n grip :)

Afbeeldingslocatie: http://www.focus-numerique.com/images/2007_04/ansmann_n40.png

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho die bestaat wel hoor! Zal eens even zoeken voor je. Dit is een andere dan die ik ooit ergens gezien heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Interessant: ben benieuwd of AF-on ook echt werkt op die knop: dat zou betekenen dat Nikon dat al in de body-contacts van D40/D40x voorbereid had/heeft, maar er geen grip voor heeft uitgebracht.

Niettemin heb ik de D40x gekocht omdat hij lekker klein en fijn is: niet om er nog es een vertical grip op te hangen :+ Als ik dat wil dan pak ik m'n D200 wel ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Hoe bedoel je AF-on? Dat is de aan-uit schakelaar van de grip... Hij werkt als ik het zo bekijken met een IR-oogje dat de remote sensor van de d40 triggert. In feite dus gewoon een ml-l3, maar dan in de grip. Dat betekent dat er dus geen extra functionaliteit op de grip zit (geen extra knopjes ed), en dat je de sluiter niet half in kunt druken om scherp te stellen :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dat is precies wat ik bedoelde met AF-on: niet een aparte knop, maar AF met de half shutter press. Remote sensor gebruiken voor de trigger, zoiets dacht ik al: dat hebben ze eerder voor de D70(s) ook gemaakt. Een omweg waarvoor je de D40(x) eerst moet instellen voor remote ipv normaal. Niet handig :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bovendien nog eens een spuuglelijke grip ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee ik heb ook nooit gezegd dat het handig was toch? :+

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

schaamteloze cross post

Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/I/5145W1RKGTL._AA280_.jpg
budget alround lensje :) En ik heb denk ik weer een mega koop weten te sluiten door hier maar 100 euro voor neer te leggen (nieuw)
28-200mm 3.5-5.6 Hyperzoom (??) MACRO
sigma - aspherical IF

alleen blijkt er op het internet geen plaatje van te bestaan dus bovenstaande is een illustratief idee van hoe hij er uit zou kunnen zien. Allen afbeeldingen die ik kan vinden hebben een lijntje (rood en goud), mijne nie. en bovenstaande is niet IF

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 29-09-2007 18:40 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Remy schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:07:
Interessant: ben benieuwd of AF-on ook echt werkt op die knop: dat zou betekenen dat Nikon dat al in de body-contacts van D40/D40x voorbereid had/heeft, maar er geen grip voor heeft uitgebracht.

Niettemin heb ik de D40x gekocht omdat hij lekker klein en fijn is: niet om er nog es een vertical grip op te hangen :+ Als ik dat wil dan pak ik m'n D200 wel ;)
Is dus inderdaad gewoon een grip gebaseerd op IR-Remote.

* Orion84 vind dat het lang duurt voordat er een fatsoenlijke grip met vertical-shutter komt. Aangezien de contactpunten er wel voor wel degelijk aanwezig lijken te zijn in het batterijvak.
Reactie van de lokale fotoboer op de opmerking dat er geen grip voor de D40 was met vertical-shutter:
"Nee, nog niet nee."
Toen ik door ging vragen op dat woordje nog wist ie echter ineens van niks. Wellicht is het wishfull thinking, maar ik blijf hopen :P
Niet dat ik een grip echt erg mis, maar het is meer het idee dat de ondersteuning er wel in zit, maar het product er nog niet is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• M@rijn
  • Laatst online: 09-09 09:02
bonzz.netninja schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:47:
schaamteloze cross post

[afbeelding]
budget alround lensje :) En ik heb denk ik weer een mega koop weten te sluiten door hier maar 100 euro voor neer te leggen (nieuw)
28-200mm 3.5-5.6

alleen blijkt er op het internet geen plaatje van te bestaan dus bovenstaande is een illustratief idee van hoe hij er uit zou kunnen zien. Allen afbeeldingen die ik kan vinden hebben een lijntje (rood en goud), mijne nie. en bovenstaande is niet IF
Welk lensje is het precies? :P

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

M@rijn schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:22:
[...]

Welk lensje is het precies? :P
oeps..

heb der maar een edit aan gewaagd

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• fotoklaasje
na al het moderne geweld hier ook maar eens een klassieker, vanmiddag gekocht bij het goed (de 2ehandszaak in nijmegen):

Afbeeldingslocatie: http://www.klaasje.com/tweakers/agfaclack.jpg
een agfa clack! 6X9 middenformaat compact fototoesteletje, ze zijn gemaakt tussen 1954 en 196nogwat. de eerste film zit er nu in, ik ben benieuwd of hij nog goed werkt. Maakt trouwens alle foto's op 1/30s en f11 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door fotoklaasje op 29-09-2007 18:40 ]

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

mooi speelgoed klaas :) kan je nog eens een keer wat raars mee doen :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Verwijderd

staan er nog 4 van bij de schalm in haarlem. voor 2.50...

• fotoklaasje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:58:
staan er nog 4 van bij de schalm in haarlem. voor 2.50...
ach ja de mijne was 5 euro, ook een mooi prijsje toch? ;) (en met originele tas&handleiding)

[ Voor 7% gewijzigd door fotoklaasje op 29-09-2007 20:49 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

samo

yo/wassup

K heb de volgende maar gehaald:
Sigma 18-50 2.8 HSM
Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/6/5/10530056/g_10530056.jpg
voor op mn nikon d40. Ja, dat is een waardeverdubbeling ;-) Bijna dan toch... Maar hij bevalt tot nu toe goed :-)

[ Voor 72% gewijzigd door samo op 29-09-2007 21:02 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

samo schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:52:
K heb de volgende maar gehaald:
Sigma 18-50 2.8 HSM
[afbeelding]
voor op mn nikon d40. Ja, dat is een waardeverdubbeling ;-) Bijna dan toch... Maar hij bevalt tot nu toe goed :-)
Je laat hier een plaatje zien van een 17-70 2.8-4.5. Is dat de bedoeling? :P Wel chille lens die 18-50 trouwens, heb m op een meet mogen vast houden, hij lijkt alleen 'andersom te zoomen' voor de Nikonisten(klopt dat trouwens, dat Canon glas de andere kant op draait bij zoomen? :X ) Veel plezier drmee iig.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

samo

yo/wassup

Oeps... hehe zal ik fixen :) en inderdaad moet je de verkeerde kant op draaien... maar dat went wel... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.