[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste
Acties:
  • 66.153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
anders gaan we samen lekker ramzjen bij selexyz roen k. ;) oh ik heb ook nog 2 world press fotoboeken (2006 en 2005) voor 10 euro gekocht.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

fotojunk schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:47:
En vandaag de Hoya 77mm Pro1 Digital UV 77 mm DMC Pro1 D Filter binnen gekomen voor
deze lens
Komt van Ebay voor $ 43 = € 29,30 incl verzenden.
Geen gekke prijs dacht ik zo. :9
Voor US$ 38.40 had je hem bij hvstar.net gehad, dat is ook incl verzendkosten. Maar al met geen gekke prijs, stuk goedkoper dan in NL.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Vandaag mijn nieuwe printer ontvangen :D Eindelijk een printer die goede fotoafdrukken kan maken, én mijn analogo foto's (ook als negatief) kan scannen.
Afbeeldingslocatie: http://www.pixelmania.nl/content/images/printers/canon_mp970.jpg
Canon Pixma MP970

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

om de boeken nog meer uit de ondergeschoven kindjes hoek te halen:
Afbeeldingslocatie: http://www.numilogebooks.com/package/couvertures/mobi_images/onphotography4.jpg

naar aanleiding van een kleine tip...dank daarvoor

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Om maar even bij de boeken te blijven:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/410CGT7JR2L._BO2,204,203,200_PIlitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_OU01_AA240_SH20_.jpg
Witness in our time

Boek over het leven van documentaire fotografen. Hoe zij om zijn gegaan met moeilijke situaties et cetera. Weinig foto's er in (valt me een beetje tegen) maar so far erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
YellowCube schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:31:
om de boeken nog meer uit de ondergeschoven kindjes hoek te halen:
[afbeelding]
d:)b d:)b

naar aanleiding van mijn tipje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

correct :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Vandaag binnen gekregen, 5 dagen geleden via eBay in Amerika besteld voor omgerekend rond de 20 euro (super, die wisselkoers ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/ex/intelogue/dicflawftd_1.jpg

Cactus Wireless flash trigger, V2s

Nu kan ik eindelijk m'n oude Miranda flash als externe flitser gebruiken, heb ik weer wat om mee te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Hoe zit dat nou eigenlijk juist met die versies? V1, V2, V2s...
En is dat voetje een beetje stevig? Heb al van enkele mensen gelezen dat het afgebroken was. Vind het een beetje een rare constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Die kost hier nog geen 19 dollar? :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Userquote vanop DealExtreme
These RF-04/PT-04 units are probably "version 1" units and have been known to have misfiring issues with the 430EX and 580EX flashes. There is a "version 2" of these triggers (not sold on DealExtreme and more expensive) that are marketed explicitly as compatible with the 430EX and 580EX.
Niet zo dom dus dat hij die V2s'en heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
V2s is gewoon de laatste versie van deze triggers, heeft volgens mij geen problemen meer met de canon flashguns maar werkt niet met de V1 receivers/remotes.

Ik kwam er te laat (ik had ze net besteld) achter dat ze ook op dealextreme stonden maar dat is niet zo erg, als ik in de toekomst nog een 430EX o.i.d. koop weet ik zeker dat ik deze gewoon goed kan gebruiken.

De constructie van de zender en ontvanger zelf is vrij degelijk, zeker voor de prijs, maar je moet geen professionele kwaliteit verwachten. De hotshoe aansluitingen zijn van metaal en het plastic is voldoende.
Het enige nadeel is inderdaad het draaibare voetje van de ontvanger, die is wel van aluminium maar zit een beetje losjes (ook als hij stevig aangedraaid is).

Gelukkig zijn er losse ontvangers te verkrijgen voor uitbreiding/vervanging en anders heb ik m'n soldeerbout/ducktape/tieripjes/werkbank/lijmpistool nog hè :P Niet dat ik verwacht dat ze snel kapot gaan, gewoon een klein beetje oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 16channel ebay trigger is beter, geen geklungel met hotshoes (die afbreekt en bovendien een hoogte-offset geeft als je een plu gebruikt die erg kut is), maar gewoon een jackplug. Kop bijbehorend Hama voetje (hotshoe to PC connector) en mod het geheel voor gebruik met plugs (pc connectie stinkt).

Verder doet een antennemod in de transmitter ECHT wonderen, knip een stukje metalen draad van 10cm af en soldeer dat aan het ronde gaatje in de transmitter.. Rol het draadje op in de trigger (externe antenne's maken 't marginaal beter maar zijn veel onhandiger in gebruik) en sluit de trigger. Ik had ineens tot ca. 50 meter bereik door muren/glas heen.

Sowieso raadt ik je aan om welke trigger je dan ook koopt 't ding open te halen en alle verbindingen (PC poort o.a.) vast te lijmen enzo, want je draait ze met een plug binnen no-time los. Verder: vervang alle batterijen (vooral in de transmitter!).

Wat ook een goede mod is is het verwijderen van de zgn. bridge chip van de print af, dit voorkomt verkeerde geaardheid van de triggers en zorgt ervoor dat veel flitsers die een te hoge flitsspanning verwachten deze ook kunnen krijgen (de trigger zorgt ervoor dat deze spanning inkakt).

Ik gebruik zelf 2 gemodde receivers met een pentax AF360FGZ en een nikon SB-25. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gekocht bij Konijn ter vervanging van mijn 3-way kop. Voelt zeer degelijk aan en werkt perfect met D200 en een zwaardere lens als de Sigma 300/2.8!

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshopaalten.nl/images/ks21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow.. da's grappig. Vanochtend toen ik opstond, vroeg ik me opeens of er ook ballheads waren die je vast kon zetten (evt. 3-way) :P Dat scheelt me weer googlen-search ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
't is maar waarmee je op staat he...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te denken aan een statief. Ik 'doe' graag auto's. Een aparte hoek kan net een lekker stuk van 't onderwerp pakken. Dus constant pielen met drie schroeven leek me niks. Ik wil alleen die hoek/dat perspectief wel kunnen bewaren. Vandaar dus een ballhead die je vast kunt zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:17:
Vandaag gekocht bij Konijn ter vervanging van mijn 3-way kop. Voelt zeer degelijk aan en werkt perfect met D200 en een zwaardere lens als de Sigma 300/2.8!

[afbeelding]
Hey hebben ze daar nu ook Benro? Hmm ik zie dat ze de 458 niet hebben. Wel de C-357, die is ook al stevig en kan 10kg aan. Toch nog ff over denken :) In combo met die KS2 head een ideale statiefsetup voor het zwaardere werk boven de 4kg :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.microglobe.co.uk/catalog/images/niksc29.jpg

De Nikon SC-29
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:50:
Ik zit al een tijdje te denken aan een statief. Ik 'doe' graag auto's. Een aparte hoek kan net een lekker stuk van 't onderwerp pakken. Dus constant pielen met drie schroeven leek me niks. Ik wil alleen die hoek/dat perspectief wel kunnen bewaren. Vandaar dus een ballhead die je vast kunt zetten :+
Ik heb de Manfrotto 488RC2, een fijne kop die geloof ik tot 10kg moet kunnen houden. Hij doet z'n werk goed en kost +/- € 100,- dus misschien het overwegen waard.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.onestop-digital.com/catalog/images/canon-580ex2.jpg

Werkt helemaal super, weg met dat irritante oplaad geluidje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pauluzzz: Bedankt voor de tip! Zoiets zoek ik inderdaad! Nu nog even kijken of er misschien een iets goedkopere variant te vinden is. Dan nog een statief uitzoeken, ik zie door de bomen het bos niet meer - qua statieven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
vind dat juist wel tof :p maar das mijn mening.

Net binnen gekregen, het was een gokje. Even buiten in de wind ermee lopen spelen. Zijn stabiliteit valt super mee. Hij komt ook nog geen meter hoog in totale uitgeschoven toestand. Prima om zo in de backpack XL mee te nemen.

I'd like to introduce: Cullmann 1002
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2291/2185748758_86697c68d2.jpg

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:55:
[afbeelding]

Werkt helemaal super, weg met dat irritante oplaad geluidje!!
ik heb een gewone 580ex maar als ik hem op M zet en dan op 1/1 dan hoor je na het flitsen echt wel even de condensator opladen hoor, is dat geluid dan helemaal weg?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:56

sapphire

Die-hard pruts0r

Miranda 67mm uv filter
Miranda 67mm Pola filter
Kaiser 67mm ND 2x filter
Marumi 52mm pola filter
Kaiser 77mm 2x filter

samen voor 12,50 gekocht :)

niet de beste merken voor zover ik weet maar toch leuk om iig eens met die ND's en Pola's te spelen voor ik B+W /Hoys pro1 shmc's koop :)

iemand ervaring emt deze merken? k vraag me af of eht echt B-merken zijn ofzo of dat eht wel meevalt

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 11-01-2008 18:36 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hebben ze daar nu ook Benro?
Yep, mijn statief wil ik ook nog upgraden. Ik ben van plan een Sigma 500/4.5 aan te schaffen en mijn huidige statiefje gaat die niet stil houden ;-) Ik zit nu te denken om de Benro KS-2 te combineren met een Velbon Sherpa Pro CF-730 of de CF-830. De een pakt 8 kg en weegt 2,35 kg. De ander pakt 10 kg en weegt 3,1 kg. Hmmm twijfel....de CF-730 voelde al heel goed, maar dat was wel met amper een windje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:12:
[...]

ik heb een gewone 580ex maar als ik hem op M zet en dan op 1/1 dan hoor je na het flitsen echt wel even de condensator opladen hoor, is dat geluid dan helemaal weg?
Eh -pakt spulletjes, standje M + 1/1 en zet oor ernaast- ehm nou, ja, ik hoor toch echt helemaal niets, sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:10:
[...]

Eh -pakt spulletjes, standje M + 1/1 en zet oor ernaast- ehm nou, ja, ik hoor toch echt helemaal niets, sorry ;)
Zit er uberhaupt nog luid in het ding? Mijn 580 doet elke paar sec. een hoogfrequent biepje, soort stationair geluidje zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik nog niet gehoord, enkel bij het zoomen hoor je nog steeds dat fijne geluid, de hoge tonen zijn helemaal weg. Wel jammer dat die dingen nou niet ff muur en muurvast aan je cam kunnen zitten, blijft ietsjes wiebelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:26:
Heb ik nog niet gehoord, enkel bij het zoomen hoor je nog steeds dat fijne geluid, de hoge tonen zijn helemaal weg. Wel jammer dat die dingen nou niet ff muur en muurvast aan je cam kunnen zitten, blijft ietsjes wiebelig.
Klopt, het voetje kan altijd een beetje draaien in de shoe van je camera, en daarnaast heeft mijn 580 nogal wat last van kraken. Als ik de camera beweeg kraakt ie er lekker op los, en als ik flink loop te zwaaien met de camera lijkt het wel oorlog. Beetje jammer voor een flitser van dat bedrag. :/

[ Voor 6% gewijzigd door baquelappe op 11-01-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een extension tube EF 25 II binnengekregen + de RS-80N3 afstandsbediening. De afstandsbediening is een simpel ding en eigenlijk te duur. Maar goed je wilt bulb schieten en eventueel mirror lockup gebruiken dus het moet maar...

Met behulp van het bovenstaande kan ik het volgende plaatje schieten:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/macro/IMG_3985_r0.png

22,1 / 11,3 ≈ 1,96
En dat met ongeveer ± 15 cm afstand tot het onderwerp en het uiteinde van mijn lens :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Die afstandsbediening ziet er t zelfde uit als die ik voor iets van 5 euro bij dealextreme heb gehaald... Originele canon is idd aardig aan de prijs, voor wat t doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:04:
Vandaag heb ik een extension tube EF 25 II binnengekregen + de RS-80N3 afstandsbediening. De afstandsbediening is een simpel ding en eigenlijk te duur. Maar goed je wilt bulb schieten en eventueel mirror lockup gebruiken dus het moet maar...

Met behulp van het bovenstaande kan ik het volgende plaatje schieten:
[afbeelding]

22,1 / 11,3 ≈ 1,96
En dat met ongeveer ± 15 cm afstand tot het onderwerp en het uiteinde van mijn lens :9 .
En met welke lens is dit gemaakt? Want dat lijkt me wel nogal verschil te maken.
Ik kan met mijn Sigma 17-70 focussen tot op zo goed als 0,0 cm afstand en dan doet hij standaard al 1:2,5 of zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister weer twee aankopen gedaan, een Lowepro Nova 3 AW en een B+W Cirular Polarizer 58mm. Ben er zeer tevreden mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Zo, wegens promotie op het werk mezelf getrakteerd op een nieuwe DSLR, een Canon 30D:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Canon_30Dbody.jpg

en een mooi objectief, een Canon 17-55mm F2.8:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Canon_EFS17-55.jpg

met bijbehorende plastic zonneklep (voor een belachelijk hoge prijs :( ):

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Canon-EW-83J.jpg

En voor het langere eind vanavond voor een prikkie (€ 400,-) een 1,5 jaar jonge telezoom van iemand overgenomen, een 70-200mm F4.0 (non-IS):
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Canon_EF70-200F4USM.jpg
Schietdoel voor dit jaar: static urban (hoofdzakelijk moderne architectuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:19:
Ik heb gister weer twee aankopen gedaan, een Lowepro Nova 3 AW en een B+W Cirular Polarizer 58mm. Ben er zeer tevreden mee! :D
Fijne tas! Ik heb de "4", die eigenlijk al weer te klein is... Enige minpuntjes zijn, dat de indeling minder "vrij" is als ik had verwacht (te weinig bevestiging voor klittenband) en dat de rits van het buitenvak-aan-de-binnekant (daar waar de schoudertas tegen je lijf komt) steeds open bleek te gaan bij mij. Beetje onhandig, omdat ik daar nu net mijn rijbewijs etc. in bewaarde. Slotje erop gefrot en geen probleem meer, maar wel iets om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:53:
[...]
En met welke lens is dit gemaakt? Want dat lijkt me wel nogal verschil te maken.
Ik kan met mijn Sigma 17-70 focussen tot op zo goed als 0,0 cm afstand en dan doet hij standaard al 1:2,5 of zo. :)
Ik heb het over 1,96:1 ;) (vandaar het plaatje + sommetje). En focussen op 0,0 cm lijkt me nogal onhandig (krassen e.d.).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:22:
[...]

Ik heb het over 1,96:1 ;) (vandaar het plaatje + sommetje). En focussen op 0,0 cm lijkt me nogal onhandig (krassen e.d.).
Krassen zijn nog tot daar aantoe, maar hoe wil je de belichting doen?
Overigens is het bij macro meer gebruikelijk om de afstand te meten vanaf het "filmvlak". Fatsoenlijke camera's geven dit op de body aan met een rondje met een horizontale streep erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn nieuwe camera (alleen body gekocht), geweldig piece of machine..:)

http://i121.photobucket.c...nno33/nikon-d300-dslr.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt maar als je gaat rommelen met een extender en tussenringen dan wordt die afstand minder interessant vooral als je levende onderwerpen wilt fotograferen. Daarnaast is het ook interessanter vanuit belichtingsoogpunt om te weten wat de afstand onderwerp - uiteinde lens is.

De afstand onderwerp sensor zal ongeveer 45cm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:03:
Dat klopt maar als je gaat rommelen met een extender en tussenringen dan wordt die afstand minder interessant vooral als je levende onderwerpen wilt fotograferen. Daarnaast is het ook interessanter vanuit belichtingsoogpunt om te weten wat de afstand onderwerp - uiteinde lens is.

De afstand onderwerp sensor zal ongeveer 45cm zijn.
Ach, ik maakte nog niet zo lang geleden een mooi scherpe opname van het stof op de frontlens van mijn EF-S17-55IS (+tussenringen), dus niets menselijks is mij vreemd, maar bij levende natuur is een brandpuntsafstand rond de 100mm handiger dan rond 17mm, in het macrobereik. Vergrotingsmaatstaf zegt niet alles, zal ik maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:22:
[...]

Mja ok, da's al wat anders natuurlijk, als die 1.96 voor de : staat. :P

Tja, krassen... heeft gewoon met voorzichtig zijn de maken, als je'm laat vallen is hij ook kapot hoor :)
Toff schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:34:
[...]

Krassen zijn nog tot daar aantoe, maar hoe wil je de belichting doen?
Overigens is het bij macro meer gebruikelijk om de afstand te meten vanaf het "filmvlak". Fatsoenlijke camera's geven dit op de body aan met een rondje met een horizontale streep erdoor.
Belichting is dan wel een probleem ja, als er voldoende licht van alle kanten op valt is het te doen, maar als je moet flitsen is het meestal niet echt ideaal...
Minimale focusafstand van de lens is 20cm vanaf de sensor ("filmvlak" staat ook mooi aagegeven op mijn 400D hoor :) ), maar aangezien de lens zo lang is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:14:
[...]

Fijne tas! Ik heb de "4", die eigenlijk al weer te klein is... Enige minpuntjes zijn, dat de indeling minder "vrij" is als ik had verwacht (te weinig bevestiging voor klittenband) en dat de rits van het buitenvak-aan-de-binnekant (daar waar de schoudertas tegen je lijf komt) steeds open bleek te gaan bij mij. Beetje onhandig, omdat ik daar nu net mijn rijbewijs etc. in bewaarde. Slotje erop gefrot en geen probleem meer, maar wel iets om op te letten.
Inderdaad, ik ben een tijdje bezig geweest met het indelen. Heb het nu wel ongeveer hoe ik het wil hebben. Ik heb nog geen problemen gehad met de rits, maar zal er zeker op blijven letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 21:10
Zo.

Van: Olympus OM-10
Afbeeldingslocatie: http://www.olympus.co.jp/jp/corc/history/camera/popup/image/pop26_om10.jpg

Naar: Olympus E-510
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Olympus-E510dual.jpg

Ik blij.
Wat een apparaat!
Nu nog een flitsert en een adapterring om eens de 50mm 1.4 te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kissyfur schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:57:
Zo.

Van: Olympus OM-10
[afbeelding]

Naar: Olympus E-510
[afbeelding]

Ik blij.
Wat een apparaat!
Nu nog een flitsert en een adapterring om eens de 50mm 1.4 te kunnen gebruiken.
Nice, gefeliciteerd. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden, keep us posted :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:06
Afgelopen zaterdag mijn nieuwe speeltje opgehaald :9~ :

Afbeeldingslocatie: http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/nikon_d300.jpg

Nu nog even wachten op wat beter weer om hem eens uit te gaan laten :*)

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 17:49
Nog maar eens een tasje gekocht, voor als ik licht moet reizen:
Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2051-IMG5L.jpeg

En bij de Slegte nog 2 fotoboeken gehaald:
- Jong (Kris Dewitte): Portretten van Bekende Vlamingen met een jeugdfoto erbij
- The Geometry of Innocence (Ken Schles): Foto's van verschillende mensen in heel verschillende situaties

De Slegte O+ (boeken kostten maar 10 euro bij elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn nieuwste aanwinsten.

Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF
Afbeeldingslocatie: http://www.tamron.com/lenses/prod/assets/images/a16_1750diII.gif

Canon 70-200 F4 L USM
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Canon-70-200F4ISUSM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Van de lieve mensen bij DealExtreme heb ik onderstaande mogen ontvangen voor maar liefst 9 eurootjes: de originele Nikon ML-L3 remote control voor de D40.
Kost niet veel, en werkt fijn voor de toevallige groepsfoto's en dergelijke.

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/1827/zb29fe9966fc649771da021bv0.jpg

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 22:30
@MvdKelen: Ah. Ze zijn binnen. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. En natuurlijk zien we de resultaten wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 17-01-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ik ben ook zeer benieuwd aangezien beide lenzen ook op mijn verlanglijst staan.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
zal vanavond focustestje doen iig. De tamron voelt verassend degelijk en stevig aan.
Ik zal alleen wel er aan moeten wennen dat de draairichting van de zoomring tegenovergesteld is aan die van canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
Swaptor schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:20:
Van de lieve mensen bij DealExtreme heb ik onderstaande mogen ontvangen voor maar liefst 9 eurootjes: de originele Nikon ML-L3 remote control voor de D40.
Kost niet veel, en werkt fijn voor de toevallige groepsfoto's en dergelijke.

[afbeelding]
@Swaptor: mooie tip, mijn order is zojuist bevestigd.... ;)

en zojuist kwam buurvrouw een pakket brengen: heb een DVD pakket gewonnen met flink wat films van goede kwaliteit !! (meer daarover op mn site). :+

@MvdKelen:
goede keuze die Tamron 17-50 2.8.
Heb deze ook in mijn verzameling optische hulpmiddelen enne... ben NIET teleurgesteld.
Afgelopen week daarmee geoefend de "dragging shutter" techniek (staan foto's op m'n site over).

[ Voor 14% gewijzigd door NielsTn op 17-01-2008 18:58 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Laatst online: 14-09 16:26
Afbeeldingslocatie: http://www.the-digital-picture.com/Images/Pic/Canon-Battery-Grip-BG-E3.jpg

Een grip, en tot nu toe bevalt hij enorm goed. Eerst zag ik het nut er niet van in, maar zodra je een externe flitser (430ex) en een grotere lens dan de kitlens op je body zet is het werkelijk waar een verademing.
Zonder grip ging ik al snel lopen 'knijpen' in de body, wat al snel resulteerde in verzuurde handen, maar met de grip is de ergonomie significant verbeterd, en het geheel ligt nu veel fijner in de hand.

Naast de grip nog 2 van deze kaartjes, aangezien hun voorouders kwalen kregen;
Afbeeldingslocatie: http://www.omnifoto.nl/catalog/images/extreme3-cf-2gb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

thumblex. schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 01:25:
Naast de grip nog 2 van deze kaartjes, aangezien hun voorouders kwalen kregen;
[afbeelding]
De voorouders waren ook van Sandisk? Persoonlijk heb ik na 4,5 jaar digitaal schieten op SD/CF van verschillende merken nog nooit een defecte kaart meegemaakt. Dus ben ik wel nieuwsgierig naar het merk.

Wat betreft je grip: eens een grip en je wilt nooit meer anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Laatst online: 20-08 19:29
ajhaverkamp schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:29:
[...]

De voorouders waren ook van Sandisk? Persoonlijk heb ik na 4,5 jaar digitaal schieten op SD/CF van verschillende merken nog nooit een defecte kaart meegemaakt. Dus ben ik wel nieuwsgierig naar het merk.
Ik heb dus echt allemaal verschillende kaartjes(CF,SD,Micro/Mini Sd) gehad maar laatst was een kaartje van transcend(microsd) echt overleden en dat terwijl ik hem haast niet gebruikt had. Gelukkig nog wel garantie. Zit tegenwoordig op bijna alle kaartjes 5 a 10 garantie of levenslang dus tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Herrick schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:20:
@MvdKelen: Ah. Ze zijn binnen. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. En natuurlijk zien we de resultaten wel ;)
Francis schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:41:
Ik ben ook zeer benieuwd aangezien beide lenzen ook op mijn verlanglijst staan.
Zie het canon objectieven topic voor mijn eerste indrukken van de lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Laatst online: 14-09 16:26
Voorouders waren ook van Sandisk, alleen de problemen begonnen nadat ze gedoopt waren..
Ik ben ze een keer vergeten uit mijn broekzakken te halen en ze hebben toen dus een ritje in de wasmachine gekregen, tot mijn verbazing werkte ze in eerste instantie nog perfect.
Alleen de laatste tijd werden de kaartjes niet altijd herkend (denk geoxideerde contactpuntjes) en ik vind het voor die paar tientjes het risico niet waard dat je straks ergens staat zonder werkend geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is wel een klein nadeeltje van CF, dat je niet echt zelf je contacten goed schoon kan maken en er in die gaatjes ook makkelijk vocht blijft zitten. Maar dit kaartjes kunnen inderdaad een hoop hebben, net als USB sticks. Die dingen zijn, tenzij je er expres moeite voor doet echt bijna niet kapot te krijgen.

Maar met de huidige prijzen van dat spul is "better save, than sorry" een erg snel gemaakte keuze ja :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
thumblex. schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:50:
Voorouders waren ook van Sandisk, alleen de problemen begonnen nadat ze gedoopt waren..
Ik ben ze een keer vergeten uit mijn broekzakken te halen en ze hebben toen dus een ritje in de wasmachine gekregen, tot mijn verbazing werkte ze in eerste instantie nog perfect.
Alleen de laatste tijd werden de kaartjes niet altijd herkend (denk geoxideerde contactpuntjes) en ik vind het voor die paar tientjes het risico niet waard dat je straks ergens staat zonder werkend geheugen.
Of, veel erger, dat je geheugen het af laat weten op het moment dat je er net 200 shots op hebt weggezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week deze 2 besteld (zijn begin deze week opgestuurd):

Afbeeldingslocatie: http://www.linkdelight.com/photo/remoteCordControl/R7E.jpg

En een:

Afbeeldingslocatie: http://shashinki.com/shop/images/LBC.jpg

Dussss ik ben benieuwd, vooral naar die remote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
wat is dat laatste????
Ik zou denken iets voor een flitser, maar het komt me niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Een van de vele soorten bouncers, gok ik zo.
Hoewel het wel heel hard op een halogeen-spotje lijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
heb er eens naar gegoogled, inderdaad een soort diffuser.
Ziet er veelbelovend uit de voorbeeld foto's.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik kon de verleiding niet langer weerstaan:

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/5140/lensjexo1.jpg

Nu nog een bijbehorend zonnekapje scoren Inmiddels met zonnekapje (ET-65III).
Ben toch voor een originele gegaan. Noem me een snob, maar voor 10-15 euro verschil
ga ik niet met een "for" Canon opdruk rondlopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Toff op 22-01-2008 17:32 . Reden: zonnekap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Toff schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:14:

[afbeelding]

Nu nog een bijbehorend zonnekapje scoren (ET-65III).
goeie keus! ik heb de zonnekap nog niet echt gemist trouwens, bij mij heeft hij nog niet geflared, wel redelijk wat CA wide open.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:14:
Dat hoeft ook niet! :) 85/1.8 lenzen zijn mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Sharky schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:27:
[...]
goeie keus! ik heb de zonnekap nog niet echt gemist trouwens, bij mij heeft hij nog niet geflared, wel redelijk wat CA wide open.
Ik wil er o.a. voetbalfoto's-bij-kunstlicht mee maken, dus ik denk niet dat ik echt zonder kan. Wel jammer dat er niet een "gewone" bajonetkap op past, want ik heb al een ET-65B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Toff schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:50:
[...]

Ik wil er o.a. voetbalfoto's-bij-kunstlicht mee maken, dus ik denk niet dat ik echt zonder kan. Wel jammer dat er niet een "gewone" bajonetkap op past, want ik heb al een ET-65B.
dat heet geldverdienen ;) Voor canon tenminste niet voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag eindelijk mn Minolta MC/MD to EOS adapter binnengekregen zodat ik de oude (MF) lenzen van m'n ouders XG-1 kan gebruiken op m'n EOS 350D :) Foto van het adaptertje lijkt me niet zo heel boeiend dus dan maar een foto van de lens die ik nu kan gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2300/2202641392_90b7196098.jpg

Tis even wennen manual focus maar de optische kwaliteit is iig prima ;):
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2036/2202634054_b1719da877.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
ik heb ook iets nieuws :o , kan er alleen geen eigen foto's van maken.. vanaf nu wel dus :9

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/35/nikon-d300-dslr.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/1870dx.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.omnifoto.nl/catalog/images/afd5018.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/sb600.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.omnifoto.nl/catalog/images/crumplerprettyboybackpack.gif

+

Afbeeldingslocatie: http://www.atcomp.cz/katalog/15596232/The_Daily_black_DA210_001_D.jpg
tas voor me pa

1 woord: WOW

en nu gaan sparen voor meer/beter glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Afbeeldingslocatie: http://www.zone-numerique.com/uploads/News/071019%20Cadre%20photo%20MMS/datacolor_spyder3elite_150.jpg

Spider 3 pro, voor wat betere kleuren (krijg het nog niet echt voor elkaar :/ )

Afbeeldingslocatie: http://www.mailamac.nl/images/default_shop/extreme3-cf-2gb.jpg

2GB kaartje voor RAW foto's :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nik op 19-01-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dr-b schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:07:
Vandaag binnen gekregen, 5 dagen geleden via eBay in Amerika besteld voor omgerekend rond de 20 euro (super, die wisselkoers ;) )

[afbeelding]

Cactus Wireless flash trigger, V2s

Nu kan ik eindelijk m'n oude Miranda flash als externe flitser gebruiken, heb ik weer wat om mee te spelen :)
Je hebt hem nu een paar dagen, wat vind je ervan. Werkt het redelijk betrouwbaar en ook, wat is de haalbare afstand? Kan je ermee succesvol vanuit bijv een gang fotograferen terwijl de flitsers in een zijkamertje staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:56:
[...]

Of, veel erger, dat je geheugen het af laat weten op het moment dat je er net 200 shots op hebt weggezet...
dan kan je altijd nog recovery software aanschaffen. had toen ik mijn s5 kocht ook een nieuwe sandisk kaart gekocht die halverwege corrupt raakte. met recovery software voor 30 pleuro er toch nog vanaf kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:36:
[...]

dan kan je altijd nog recovery software aanschaffen. had toen ik mijn s5 kocht ook een nieuwe sandisk kaart gekocht die halverwege corrupt raakte. met recovery software voor 30 pleuro er toch nog vanaf kunnen krijgen :)
Gelukkig nog niet nodig gehad, maar volgens mij krijg je de recovery software tegenwoordig meegeleverd bij de CF-kaartjes van Sandisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
Nomad schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:29:
[...]

Je hebt hem nu een paar dagen, wat vind je ervan. Werkt het redelijk betrouwbaar en ook, wat is de haalbare afstand? Kan je ermee succesvol vanuit bijv een gang fotograferen terwijl de flitsers in een zijkamertje staat?
Ik ben er erg blij mee, ik heb nog niet getest tot hoever ze precies triggeren en of de betrouwbaarheid minder wordt bij langere afstanden, maar op een paar meter afstand (2-4) heb ik nog geen misfires gehad.

De zender is goed gebouwd en die zie ik nog niet kapot gaat, de ontvanger is ook niets mis mee maar met een flitser erbovenop wordt hij wel wat wankel. Als je het echt goed wilt doen kan je beter de PC-sync uitgang gebruiken en de receiver gewoon ergens anders aan vastmaken.

Voor de prijs kan je het eigenlijk niet laten, zeker als je zoiets zoekt. Als je een beetje handig bent zijn er zat simpele mods te vinden zodat je AA-batterijen kan gebruiken, de haalbare afstand vele malen kan vergroten etc. (bijv. deze )

Ik zal morgen eens voor je kijken tot hoever hij komt, maar als ik jou was zou ik niet wachten maar gewoon bestellen als je zoiets zoekt (wel even kijken dat je de V2s triggers koopt). Het zijn geen pocket wizards maar voor een fractie van de prijs heb je, zeker met wat mods maar ook zonder, een goed functionerende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:36:
[...]

Als jouw geheugenkaart door (water)schade over de huizen raakt is het nog maar de vraag of je recovery software er iets mee kan. Als jouw cam hem niet meer kan lezen, dan is de kans dat je pc dat zelfde fijne probleem ondervindt, en is de kans dat de controller (die bij CF in de kaart zit) aan het bokken is. Dan kan je recovery software hebben zoveel je wilt, maar je pc gaat er echt niet beter van lezen :P
Toff schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:59:
[...]

Gelukkig nog niet nodig gehad, maar volgens mij krijg je de recovery software tegenwoordig meegeleverd bij de CF-kaartjes van Sandisk?
Onder andere, lexar flikt dat geintje ook al bij hun 133x kaartjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dr-b schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:01:
[...]

Ik ben er erg blij mee, ik heb nog niet getest tot hoever ze precies triggeren en of de betrouwbaarheid minder wordt bij langere afstanden, maar op een paar meter afstand (2-4) heb ik nog geen misfires gehad.

De zender is goed gebouwd en die zie ik nog niet kapot gaat, de ontvanger is ook niets mis mee maar met een flitser erbovenop wordt hij wel wat wankel. Als je het echt goed wilt doen kan je beter de PC-sync uitgang gebruiken en de receiver gewoon ergens anders aan vastmaken.

Voor de prijs kan je het eigenlijk niet laten, zeker als je zoiets zoekt. Als je een beetje handig bent zijn er zat simpele mods te vinden zodat je AA-batterijen kan gebruiken, de haalbare afstand vele malen kan vergroten etc. (bijv. deze )

Ik zal morgen eens voor je kijken tot hoever hij komt, maar als ik jou was zou ik niet wachten maar gewoon bestellen als je zoiets zoekt (wel even kijken dat je de V2s triggers koopt). Het zijn geen pocket wizards maar voor een fractie van de prijs heb je, zeker met wat mods maar ook zonder, een goed functionerende oplossing.
Geef je nog even een link naar waar jij ze gekocht hebt. Ikzelf kwam deze shop tegen: link
Daar verkopen ze V2's, maar ik weet niet waar jij ze gekocht hebt, misschien kan het nog wel wat goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee dagen erbij:
Praktica MTL 5 + Pentacon 50mm 1.8 objectief.
Gevonden thuis in een oude doos. Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_8257_1.jpg
:)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb deze week ook wat met die remote zitten prutsen, maar (in tegenstelling tot een IR remote) heb je toch nog veel kans dat je toestel minimaal beweegt vind ik.
Daar zit je dan met een statief en MLU, laat je je remote los (of neem je ze vast), beweegt je toestel toch nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Fire69 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:30:
Heb deze week ook wat met die remote zitten prutsen, maar (in tegenstelling tot een IR remote) heb je toch nog veel kans dat je toestel minimaal beweegt vind ik.
Daar zit je dan met een statief en MLU, laat je je remote los (of neem je ze vast), beweegt je toestel toch nog...
Ik weet niet wat voor statief jij hebt, maar mijn camera op statief beweegt echt niet door het kabeltje van de remote. Ik denk toch dat je misschien dan wat fout doet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb idd een ongelooflijk flutstatief (hoog tijd voor een nieuw :P ), maar ik bedoel maar, je zit met die mirror-lockup te 'kloten' om maar die minimale trillingen te vermijden, maar je zit dan wel met een remote te prullen die aan je toestel vasthangt. Even veel kans op trillingen volgens mij dan...
Daarom dat ik de IR zo ideaal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Fire69 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:36:
Ik heb idd een ongelooflijk flutstatief (hoog tijd voor een nieuw :P ), maar ik bedoel maar, je zit met die mirror-lockup te 'kloten' om maar die minimale trillingen te vermijden, maar je zit dan wel met een remote te prullen die aan je toestel vasthangt. Even veel kans op trillingen volgens mij dan...
Daarom dat ik de IR zo ideaal vind.
Ik heb ook geen goed statief, maar met MLU en draadontspanner beweegt mijn camera echt niet hoor, dat kabeltje is zo lang en als je het in een boogje houd (dus niet een strak gespannen kabel) dan zou het toch echt goed moeten gaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
Nomad schreef op zondag 20 januari 2008 @ 09:28:
[...]

Geef je nog even een link naar waar jij ze gekocht hebt. Ikzelf kwam deze shop tegen: link
Daar verkopen ze V2's, maar ik weet niet waar jij ze gekocht hebt, misschien kan het nog wel wat goedkoper. :)
Ik heb ze daar ook gekocht, was toen volgens mij de goedkoopste ( en de originele verkoper) op eBay. Ze zijn ook te koop bij Dealextreme voor een lagere prijs (paar euro goedkoper) maar dat zijn de oude v1 triggers die nog weleens wat problemen hadden.

De verzending was _erg_ snel, ik had ze binnen 5 dagen binnen netjes verpakt met bonnetje e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nomad schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:40:
[...]

Ik heb ook geen goed statief, maar met MLU en draadontspanner beweegt mijn camera echt niet hoor, dat kabeltje is zo lang en als je het in een boogje houd (dus niet een strak gespannen kabel) dan zou het toch echt goed moeten gaan hoor.
Daar zeg je zo wat... ik heb het draadje nog steeds mooi opgevouwen gelaten omdat het anders niet meer in mijn (mini :( ) fototas past. :P
Zal het ook maar eens losmaken dus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Fire69 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:30:
[...]

Daar zeg je zo wat... ik heb het draadje nog steeds mooi opgevouwen gelaten omdat het anders niet meer in mijn (mini :( ) fototas past. :P
Zal het ook maar eens losmaken dus! :+
Ó M G :D......veel plezier met je "nu wel stilstaande camera op statief :P".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19
Manfrotto 055xprob
Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_1614_-1
+ 488rc2
Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_1786_-1

en een 234rc

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_1687_-1

voor op mijn 680b monopod

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
vandijk schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:21:
Manfrotto 055xprob
[afbeelding]
+ 488rc2
[afbeelding]

en een 234rc

[afbeelding]

voor op mijn 680b monopod
Laat aub even weten hoe die 055XProB - 488rc2 combo bevalt. Twijfel zelf tussen de 055XProB en de 190MF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Psychotic_01 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:28:
[...]

Laat aub even weten hoe die 055XProB - 488rc2 combo bevalt. Twijfel zelf tussen de 055XProB en de 190MF3.
Wat ik van de bovenstaande combi weet (055xProB met 488rc2 kop) weet is dat hij heel populair is en erg veel waar voor het geld is.
Ik ken de andere combi niet, maar eerste combi is zéker geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
Nomad schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:52:
[...]

Wat ik van de bovenstaande combi weet (055xProB met 488rc2 kop) weet is dat hij heel populair is en erg veel waar voor het geld is.
Ik ken de andere combi niet, maar eerste combi is zéker geen miskoop.
190MF3 is eigenlijk hetzelfde statief als de 055XProB, maar dan de carbon versie. Tenminste zo heb ik het begrepen. Weet alleen niet of het een meerprijs van ongeveer €125 waard is.

Maar goed, om het enigszins ontopic te houden, mijn nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://www.pearsoneducation.nl/images1/9789043014731.jpg

Het Photoshop CS3 boek voor digitale fotografen

[ Voor 8% gewijzigd door Psychotic_01 op 20-01-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_2337_1.jpg
Dealextreme.com, $4.13 incl verzendkosten, voor de 580EX II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon 10-22

Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/canon%2010-22mm%20250.jpg

samen met

UV Afbeeldingslocatie: http://hvstar.net/ProductImages/hoya/thumb_77pro1duv.jpg

en

8x ND Afbeeldingslocatie: http://hvstar.net/ProductImages/hoya/thumb_77nd8.jpg

remoteje Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_8257_1_small.jpg

en dat alles in een Slingshot 300 AW
Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2036-IMG3.jpeg

ik had een 200AW waarvan de rits na 3 maand kapot was, heb ik een nieuwe gekregen die ik in de winkel maar ingeruild heb tegen het grotere broertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 22:30
Psychotic_01 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:11:
[...]

190MF3 is eigenlijk hetzelfde statief als de 055XProB, maar dan de carbon versie. Tenminste zo heb ik het begrepen. Weet alleen niet of het een meerprijs van ongeveer €125 waard is.

Maar goed, om het enigszins ontopic te houden, mijn nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Het Photoshop CS3 boek voor digitale fotografen
Fijn boek. Heb zelf de versie voor CS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Cokin filtersysteem met gradND filter, ND filter, Pola, uwa houder en gewone houder. Kan ik weer lekker spelen (o.a. in ierland :))

Daarnaast nog wat oordopjes gekocht voor in discotheken of wat dan ook met fotografie (alpine oordoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:50:ik had een 200AW waarvan de rits na 3 maand kapot was, heb ik een nieuwe gekregen die ik in de winkel maar ingeruild heb tegen het grotere broertje :)
Je tas te vol proppen is wel het recept voor kapotte ritsen... Goed idee dus, ruilen voor groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, laptop, lenzen én camera met grip erop allemaal samen erin was er blijkbaar iets teveel aan :)
maar nette service van lowepro wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Een boek en ik ben er erg tevreden, staan mooie voorbeelden in met duidelijke toelichting.

Afbeeldingslocatie: http://www.ebookshop.ro/image.php?type=P&id=16618

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Oeh professioneel uitziende pr0n :+
Tevens in het kader van je hobby/beroep: da's een dubbel alibi! ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die heb ik ook ergens in pdf staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sharky schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:11:
Een boek en ik ben er erg tevreden, staan mooie voorbeelden in met duidelijke toelichting.

[afbeelding]
http://www.telegraaf.nl/b...otograferen___.html?p=6,1

Gelijk in de praktijk brengen ;)

* neographikal moet ook nog eens een boek over studiobelichting
Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.