Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Ok, tnx......je hebt gelijk, maar ik zei ook dat ik kort door de bocht was...;)
Ik geef niks om filmpjes, externe flash boeit me niet en het meest belangrijke is de het enorme zoombereik en de goede lens, dus:

Ik heb vandaag de FZ-18 gehaald en natuurlijk volop aan het spelen geweest! Eerste indruk is zeer goed hoewel ik amper alle instellingen heb kunnen proberen. Het is in ieder geval een zeer mooi en solide gebouwd toestel (Ik heb de zwarte genomen).

Is hier al iemand die ervaring heeft met die el cheapo accu's? Ik zag de post van Gutteguttegut met die 1500mah li-ion voor een tientje. Hoe bevalt die?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Net alsof je met de FZ18 niet fatsoenlijk zou kunnen filmen. Zoals bij zoveel camera's werkt de zoom niet, maar de beeld- en geluidskwaliteit zijn prima.

🖥️ | 🚗

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 21:35
Aangezien ik op zoek ben naar een klein goed tasje voor deze camera heb ik naar aanleiding van een website de Lowepro Apex 60 AW Black gekocht. Helaas is deze ook weer retour gegaan. De camera past maar ook echt maar net en heel strak, waardoor een stuk van de bescherming weg valt. Daarnaast ben ik bang dat het veelvuldig in en uit halen van de camera krassen gaat opleveren aangezien het echt onwijs strak zat...

Ik twijfel nu nog over wat ik nou uiteindelijk voor me camera als hoesje/tas wil kopen. Eigenlijk wil ik iets kleins omdat ik hem waarschijnlijk vaak toch nog in een andere (reis) tas stop en niet alle spullen bij me hoef te hebben in de cameratas zelf... Mijn vader heeft voor zijn camera eigenlijk alleen een hoesje wat hem vooral tegen krasjes beschermt, zoiets zoek ik nu ook maar weet niet precies waar ik dat kan vinden. Iemand suggesties?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 15:29

Kp1

Ik heb dit tasje gekocht. Toestel past er precies en strak in, maar ben niet bang voor beschadiging van het toestel. Kan ook nog een extra accu en twee sd kaartjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Kp1 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:51:
Ik heb dit tasje gekocht. Toestel past er precies en strak in, maar ben niet bang voor beschadiging van het toestel. Kan ook nog een extra accu en twee sd kaartjes bij.
Ik kom net terug van de winkel met een ander tasje... Ik heb nu de Caselogic SLCC1 gekocht (zie ik nu) hier past de camera liggend echt perfect in! Bescherming is ook voldoende en er is nog wat ruimte voor andere spullen. Had ik deze vandaag echter niet gevonden/gekocht dan is het tasje uit je link inderdaad precies wat ik zocht. Al ben ik ook uitermate teverden met dit tasje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dragtsma.tweakdsl.nl/Web%20afbeeldingen/cameratas1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dragtsma.tweakdsl.nl/Web%20afbeeldingen/cameratas2.jpg

Ik kan mij herinneren dat er een tijd geleden mensen waren die een goedkope (niet officiële) extra accu hadden gekocht? Wat zijn de ervaringen daar nu, enige tijd later, mee? Ik zelf wil nog wel misschien een extra accu'tje hebben, maar er niet teveel geld aan uitgeven aangezien het zelden zal voorkomen dat ik met 1 run de hele accu leegtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Banjy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:23:
Aangezien ik op zoek ben naar een klein goed tasje voor deze camera heb ik naar aanleiding van een website de Lowepro Apex 60 AW Black gekocht. Helaas is deze ook weer retour gegaan. De camera past maar ook echt maar net en heel strak, waardoor een stuk van de bescherming weg valt. Daarnaast ben ik bang dat het veelvuldig in en uit halen van de camera krassen gaat opleveren aangezien het echt onwijs strak zat...

Ik twijfel nu nog over wat ik nou uiteindelijk voor me camera als hoesje/tas wil kopen. Eigenlijk wil ik iets kleins omdat ik hem waarschijnlijk vaak toch nog in een andere (reis) tas stop en niet alle spullen bij me hoef te hebben in de cameratas zelf... Mijn vader heeft voor zijn camera eigenlijk alleen een hoesje wat hem vooral tegen krasjes beschermt, zoiets zoek ik nu ook maar weet niet precies waar ik dat kan vinden. Iemand suggesties?
Ik heb de LowePro Apex 100AW en ik vind dit een prima tasje: Niet te groot en alles past er goed in. Je moet alleen wel de zonnekap er omgekeerd onderin leggen. Een tas waar de zonnekap op kan blijven is te groot vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1900-IMG1_LRG.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1900-IMG2_LRG.jpeg

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
BarnOwl schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:17:
[...]

Ik heb de LowePro Apex 100AW en ik vind dit een prima tasje: Niet te groot en alles past er goed in. Je moet alleen wel de zonnekap er omgekeerd onderin leggen. Een tas waar de zonnekap op kan blijven is te groot vind ik.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb ik ook nog aangedacht. De 60AW vond ik net te klein dus denk dat die inderaad ook prima was geweest :) Ach ik heb nu een fijn tasje waar hij goed in past, dus ben al lang blij :)

Iemand die zijn ervaringen wat betreft de niet-officiële accu's wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Banjy schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:06:
[...]

Ik kom net terug van de winkel met een ander tasje... Ik heb nu de Caselogic SLCC1 gekocht (zie ik nu) hier past de camera liggend echt perfect in! Bescherming is ook voldoende en er is nog wat ruimte voor andere spullen. Had ik deze vandaag echter niet gevonden/gekocht dan is het tasje uit je link inderdaad precies wat ik zocht. Al ben ik ook uitermate teverden met dit tasje :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kan mij herinneren dat er een tijd geleden mensen waren die een goedkope (niet officiële) extra accu hadden gekocht? Wat zijn de ervaringen daar nu, enige tijd later, mee? Ik zelf wil nog wel misschien een extra accu'tje hebben, maar er niet teveel geld aan uitgeven aangezien het zelden zal voorkomen dat ik met 1 run de hele accu leegtrek.
Dat is precies dezelfde tas die ik ook heb. Past inderdaad prima en je hebt nog ruimte over voor accessoires. Alleen komt deze toch helemaal niet overeen met wat je eerder beschreven hebt? Je had het over een hoesje voor basis bescherming.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
MadMarky schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:47:
[...]

Dat is precies dezelfde tas die ik ook heb. Past inderdaad prima en je hebt nog ruimte over voor accessoires. Alleen komt deze toch helemaal niet overeen met wat je eerder beschreven hebt? Je had het over een hoesje voor basis bescherming.
Klopt helemaal! Hier ben ik enigzins van teruggekomen, ik vond deze nog dusdanig klein genoeg om in een andere grotere (rug) tas te kunnen doen met als voordeel dat ik ook alleen met dit tasje op stap zou kunnen gaan.. :) Had ik hem vandaag echter niet gezien/gekocht, dan denk ik dat de kans groot was dat ik die van Panasonic zelf had gekocht... Op een gegeven moment moet de knoop maar gewoon doorgehakt worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 19:41
FZ18 maakt super filmpjes voor een digitale camera. Met een extreme III 8 gb kaartje kun je wat leuke momenten vastleggen.

En zoom en filmen? Dat is zowat het slechtste combinatie die er bestaat. Op mijn filmcursus heb ik geleerd nooit de zoom te gebruiken, dit zorgt voor onduidelijke beelden.
MadMarky schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:20:
Net alsof je met de FZ18 niet fatsoenlijk zou kunnen filmen. Zoals bij zoveel camera's werkt de zoom niet, maar de beeld- en geluidskwaliteit zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

BarnOwl schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:17:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die heb ik ook, maar vind 'm eigenlijk nog net iets te klein. Ik moet zeggen dat ik de camera er niet zo in doe als op 't plaatje, maar met de lens opzij en de 'handgreep' naar boven zodat ie snel te pakken is. Tweede nadeel vind ik de ritsjes. Je pakt niet 123 de camera jammergenoeg. Ruimte voor snoertjes is ook beperkt vind ik. Maar we doen 't 'r maar mee.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Kan iemand mij vertellen hoe het met de verschillende FZ 18 versies zit?
Ik lees over zowel een NL als EU versie, ik ben opzoek naar de één die zowiezo de NL menu taal ondersteund.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Persoonlijk heb ik totaal geen moeite met Engels, maar als je een Nederlands menu wilt moet je (verassing) wel een NL versie hebben.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:30
Ik heb zelf de engelse versie, dus met het engelstalige menu. Ik heb wel de nederlandse handleiding uitgeprint, maar de vertaling Engels->Nederlands is zo lachwekkend (slecht) dat ik de nederlandse versie van het apparaat waarschijnlijk direct op het engelse menu in zou stellen.

De versie die je in de goedkoopste webwinkels kunt kopen is vaak de engelse versie. Bij b.v. Digitalstreet staat dat duidelijk aangegeven, met een link naar de nederlandstalige handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
camera4all garandeerd mij dat ik een NL versie krijg met NL menu en handleiding op cd-rom.

Edit: Camera weer 10 euros gezakt in prijs ! :) bron: kieskeurig.nl

[ Voor 28% gewijzigd door Justin2000 op 12-03-2008 21:40 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMartin
  • Laatst online: 11-08 20:44
Heeft iemand trouwens zo'n Gorillapod in huis met deze camera? Ik ben benieuwd of de "standaard" Gorillapod deze camera kan dragen. Bij Digicamshop.nl staat dat dit wel het geval is (wordt zelfs als pakket aangeboden) maar op de gorillapod site zelf is het max gewicht 335g (de camera is volgens spec 407g).

De Gorillapod SLR heeft een max gewicht van 800g maar lijkt mij eerlijk gezegd overkill.

Iemand ervaring/advies?

"G`Day mate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist de camera binnen, gekocht bij digital street: 307 euro.

Als tasje neem ik de Crumpler Pretty Boy 2500; ziet er erg mooi uit en genoeg ruimte voor wat andere spulletjes, zag ik. (ik moet hem nog binnenkrijgen)

Nu vraag ik me nog af: kan je ter bescherming van de lens elke 46mm UV filter gebruiken? Ik zie namelijk veel verschillende prijzen en wil liefste de goedkoopste. Maar of dat past :S
Misschien heeft 1 van jullie een idee?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het nou precies zit met de vervorming en groothoeklenzen zoals deze 28mm. Ik heb me namelijk laten vertellen dat je vervorming aan de randen van je foto's kan krijgen en ik heb ook wat 28mm voorbeeld foto's gezien en hierbij zag ik het toch wel een beetje.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze FZ18 en de Kodak Z812 IS. Het enige verschil tussen deze twee is het zoombereik, raw functie en hd filmen. Maar de FZ18 is toch wel een stukje duurder. Het is dus voor mij meer de vraag of de FZ18 het extra geld waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Airwolf schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:54:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het nou precies zit met de vervorming en groothoeklenzen zoals deze 28mm. Ik heb me namelijk laten vertellen dat je vervorming aan de randen van je foto's kan krijgen en ik heb ook wat 28mm voorbeeld foto's gezien en hierbij zag ik het toch wel een beetje.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze FZ18 en de Kodak Z812 IS. Het enige verschil tussen deze twee is het zoombereik, raw functie en hd filmen. Maar de FZ18 is toch wel een stukje duurder. Het is dus voor mij meer de vraag of de FZ18 het extra geld waar is.
Juist de lens van de FZ-18 staat er om bekend extreem weinig vertekening te hebben, zeker voor een lens met zo'n groot bereik. Ik heb de camera inmiddels ook al weer een maand of vijf en ben er nog steeds zeer tevreden over. Ja, er is meer ruis te zien dan met m'n D70, wat nu eenmaal debet is aan zo'n grote hoeveelheid pixels op een kleine oppervlakte. Maar voor een "all in one" camera zijn de prestaties echt goed. Ook is de camera zeer degelijk en stevig gebouwd.

En dan die lens: gewoon extreem goed. Het is echt ongelooflijk wat de Leica-engineers voor een kwaliteit in zo'n enorm bereik hebben weten te stoppen. Meestal zijn zoomlenzen, en dan zeker de zoomlenzen met een groot bereik, niet compromisloos. In de meeste gevallen kom je al snel met problemen te zitten zoals vervorming, slecht contrast, lichtafval in de hoeken, en softheid (meestal op het lange eind). Zoniet de Leica lens van de FZ-18 en over het hele bereik is de lens nagenoeg "tack sharp"! Ook de voortreffelijke image stabilisation werkt hier aan mee. Uit de hand fotograferen met 1:25 seconde bij 500mm? Geen probleem! Ik fotografeer dan ook alleen op ISO 100 voor de minste ruis.

Deze camera heeft mijn vorige "altijd bij me" camera vervangen en dat was eveneens een "superzoom" camera, de Olympus C-2100UZ (ook wel Uzi genoemd). Dit was een 2.1 megapixel camera met een 10x zoomlens. Ik heb jaren plezier van die camera gehad en ik kan je in iedergeval vertellen dat de lens van de FZ18 VELE MALEN beter is!
En oh ja: de accu is niet leeg te krijgen en ik heb toen ik de camera kocht via het internet voor 8 dollar + verzendkosten een tweede accu bijgekocht en die zou nog langer mee gaan als de originele doordat de capaciteit zelfs nog iets hoger is (750 mAH vs 710 mAH).
Echt een verschil met mijn vorige superzoom camera die vier penlites binnen no time leegtrok.

Hier een paar verkleinde testfotootjes die ik afgelopen herfst gemaakt heb:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/Autumn%202007%20FZ18/PB6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/Autumn%202007%20FZ18/PB5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/Autumn%202007%20FZ18/PB7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/Autumn%202007%20FZ18/PB4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/Autumn%202007%20FZ18/PB3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/Autumn%202007%20FZ18/PB2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 13-03-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Over vervorming gesproken: schiet eens een foto op RAW als je helemaal uitgezoomd bent. De engineers van Leica zullen ongetwijfeld goed zijn, maar door de Venus processor wordt ook het één en ander rechtgetrokken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Dankje voor de informatie. Ik denk dat toch mijn twijfels zijn weggenomen. Ook omdat hij nu nog goedkoper is geworden is het prijsverschil kleiner. Dat maakt de keus zeker een stuk makkelijker ook. Het enige waar de FZ18 slechter is dan die kodak is het filmen, maar daar koop ik geen fotocamera voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
JazzySOB schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:18:
[...]

En oh ja: de accu is niet leeg te krijgen en ik heb toen ik de camera kocht via het internet voor 8 dollar + verzendkosten een tweede accu bijgekocht en die zou nog langer mee gaan als de originele doordat de capaciteit zelfs nog iets hoger is (750 mAH vs 710 mAH).
Echt een verschil met mijn vorige superzoom camera die vier penlites binnen no time leegtrok.
Heb je deze ook al daadwerkelijk kunnen/moeten testen? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de performance hiervan. En weet jij toevallig nog wat je aan shipping costst hebt betaald bij die webshop? Ik kan het zo snel niet vinden (zonder het hele order proces te hoeven doorlopen...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:22:
ik heb zojuist de camera binnen, gekocht bij digital street: 307 euro.

Als tasje neem ik de Crumpler Pretty Boy 2500; ziet er erg mooi uit en genoeg ruimte voor wat andere spulletjes, zag ik. (ik moet hem nog binnenkrijgen)

Nu vraag ik me nog af: kan je ter bescherming van de lens elke 46mm UV filter gebruiken? Ik zie namelijk veel verschillende prijzen en wil liefste de goedkoopste. Maar of dat past :S
Misschien heeft 1 van jullie een idee?
Zwart of zilver? met nl menu?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Banjy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:24:
[...]
Heb je deze ook al daadwerkelijk kunnen/moeten testen? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de performance hiervan. En weet jij toevallig nog wat je aan shipping costst hebt betaald bij die webshop? Ik kan het zo snel niet vinden (zonder het hele order proces te hoeven doorlopen...)?
Ik heb het even nagezocht en heb op 4 november twee accu's besteld en was inclusief shipping $ 34,87 USD kwijt. Ik heb ze niet qua tijd getest, maar ik kan je vertellen dat ze echt extreem lang meegaan in de camera. Ik heb ze alledrie nu wel een paar keer gebruikt en ze zullen ongeveer even lang meegaan, de after market accu's misschien iets langer door de iets hogere capaciteit, maar dat heb ik niet gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin2000 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:30:
[...]

Zwart of zilver? met nl menu?
zwart, menu is engels. maar de zilveren hebben ze ook. en je kan op de site van digitalstreet een Nederlandse handleiding downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb deze camera nu zo'n 3 dagen en ben er erg tevreden over. Toen ik de accu voor het eerst volledig opgeladen had heb ik deze in 8 uur tijd leeggetrokken en zo'n 250 foto's gemaakt waarvan een redelijk aantal met flits. De camera heeft ook bijna de gehele tijd aangestaan. (Ik moest alle menu's en functies uitproberen :) ) Dus zonder reserve accu kan je prima uit de voeten, aangezien je grote moeite moet doen om deze leeg te krijgen voor het slapen gaan.

Ik had er een 8GB Sandisk Ultra II kaartje erbij gekocht en is snel genoeg.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMartin
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een duidelijk verschil heb gemerkt toen ik de niet-officiële accu erin heb gestopt. Ik was plots verbaasd over hoe kort die mee ging. (Overigens gaf deze backup me nog steeds ruim voldoende tijd om de andere weer op te laden in de hotelkamer) Kan ook aan andere factoren liggen, want ik heb meestal aan 1 accu genoeg, dus veel ervaring heb ik er niet mee...

PS: Gorillapod-ervaringen? :)

[ Voor 14% gewijzigd door DerMartin op 14-03-2008 10:57 ]

"G`Day mate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_de_hoog
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DerMartin schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:50:
Heeft iemand trouwens zo'n Gorillapod in huis met deze camera? Ik ben benieuwd of de "standaard" Gorillapod deze camera kan dragen. Bij Digicamshop.nl staat dat dit wel het geval is (wordt zelfs als pakket aangeboden) maar op de gorillapod site zelf is het max gewicht 335g (de camera is volgens spec 407g).

De Gorillapod SLR heeft een max gewicht van 800g maar lijkt mij eerlijk gezegd overkill.

Iemand ervaring/advies?
Ik heb de SLR versie icm de FZ18 en ben daar tevreden mee.
Met de poten ver uit elkaar merk ik dat zelfs deze versie tegen z'n limiet aan zit, dus de standaard versie zou ik bij deze camera niet aanraden.

Daarnaast mag je toch aannemen dat de leverancier als beste weet wat dat ding aankan en voor die €15 verschil neem ik geen risico.

Waar gehackt wordt vallen spaanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMartin
Dank je, De Hoog! Ik zat ook niet tegen 't prijsverschil aan te hikken, meer de grootte en dus het gewicht. Alles wat je teveel meeneemt als je op pad gaat...

"G`Day mate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

BarnOwl schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:22:Is hier al iemand die ervaring heeft met die el cheapo accu's? Ik zag de post van Gutteguttegut met die 1500mah li-ion voor een tientje. Hoe bevalt die?
Beetje late reactie maar ik zag nu pas deze post.
Mijn ervaring met deze accu is erg positief.
Hij doet het minstens net zo goed als de originele die ik bij mn FZ7 kreeg (zelfde type).

Ik kan helaas niet aangeven hoeveel fotos ik ermee heb gemaakt voor hij helemaal leeg was omdat ik het meestal niet zover laat komen.
Ik ben in iedergeval heel tevreden.

Ik heb ooit ook een accu voor 7 euro gekocht op MP, maar die is echt bagger.

Ik zal vanavond proberen foto's te maken van de accus zelf.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Zijn er al lui die mij een goede (merkloos) kwaliteit accu kunnen aanraden, verschillende in de omloop ik kom 710 , 750 en 1600 mah tegen. Maar ik wil niet geloven dat de 1600mah 2x zo lang meegaat dan een 710mah?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
Ik heb sinds vandaag mijn DMC-FZ18 en op het eerste oog een leuke camera.

Vooral de snelle reactie tijd is voor mij een verademing. Ik kan er op dit moment verder nog weinig over zeggen, maar het ziet er positief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Laatst online: 08-09 19:41
heeft iemand ervaring met het fotograferen van treinen/auto's/vliegtuigen ed. Sommige mensen hoor ik klagen over de lange ontspanvertraging terwijl andere de camera weer erg snel noemen. Zelf wil ik een camera waarbij het wel mogelijk is om bijvoorbeeld een auto die met 120km/h langs komt razen op de foto te krijgen zonder dat ik de knop al in moet drukken voordat de auto in beeld van de zoeker is om zo de auto op de foto te kijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Panasonic DMC-FZ18 te kopen. Nu heb ik een paar vraagjes:
1. Klopt het dat er een lensadapter is meegeleverd? En welke grootte filters passen hierop?
2. Bij welke webshop kan ik hem met NL-menutaal krijgen?
3. Als ik geen gebruik maak van de lensadapter en er toch een polarisatiefilter op wil plaatsen, hoe groot moet deze dan zijn? En schuift deze gewoon mee met de lens naar binnen of moet ik die iedere keer verwijderen?

Alvast bedankt.

ps. @depl0y: welke (indien) webshop heb je hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

BlackLightning schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:46:
heeft iemand ervaring met het fotograferen van treinen/auto's/vliegtuigen ed. Sommige mensen hoor ik klagen over de lange ontspanvertraging terwijl andere de camera weer erg snel noemen. Zelf wil ik een camera waarbij het wel mogelijk is om bijvoorbeeld een auto die met 120km/h langs komt razen op de foto te krijgen zonder dat ik de knop al in moet drukken voordat de auto in beeld van de zoeker is om zo de auto op de foto te kijgen
Als de camera moeite heeft met scherpstellen kan het langer duren voordat je een foto kunt maken, maar met voldoende licht moet dat geen probleem zijn. Dat je eerst scherp moet stellen (sluiterknop half indrukken) voor een directe reactie geldt overigens voor iedere camera met autofocus.
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:42:
Ik ben van plan een Panasonic DMC-FZ18 te kopen. Nu heb ik een paar vraagjes:
1. Klopt het dat er een lensadapter is meegeleverd? En welke grootte filters passen hierop?
2. Bij welke webshop kan ik hem met NL-menutaal krijgen?
3. Als ik geen gebruik maak van de lensadapter en er toch een polarisatiefilter op wil plaatsen, hoe groot moet deze dan zijn? En schuift deze gewoon mee met de lens naar binnen of moet ik die iedere keer verwijderen?

Alvast bedankt.

ps. @depl0y: welke (indien) webshop heb je hem gehaald?
1. Nee alleen een adapter voor de lenskap.
2. Kijk zelf even rond (tip: pricewatch). Meestal vermelden de shops het op de productpagina, anders kun je ze ook altijd even mailen.
3. 46mm, het schroefdraad zit op het gedeelte van de lens dat uitschuift.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
Dat je eerst scherp moet stellen (sluiterknop half indrukken) voor een directe reactie geldt overigens voor iedere camera met autofocus.
Dat is inderdaad vrij logisch. Ik bedoelde gewoon de ontspanvertraging. Bij compactcamera's ligt die soms bij 0,15 sec (geschikt voor snapshots) maar helaas bij superzooms veel hoger. De sony dsc h-9 schijnt een stuk sneller te zijn dan de fz18 maar lijkt mij geen goed alternatief (geen groothoek en de beeldkwaliteit) vandaar dat ik wilde weten of het nog steeds goed mogelijk was om bewegende objecten goed te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
BlackLightning schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:13:
[...]

Dat is inderdaad vrij logisch. Ik bedoelde gewoon de ontspanvertraging. Bij compactcamera's ligt die soms bij 0,15 sec (geschikt voor snapshots) maar helaas bij superzooms veel hoger. De sony dsc h-9 schijnt een stuk sneller te zijn dan de fz18 maar lijkt mij geen goed alternatief (geen groothoek en de beeldkwaliteit) vandaar dat ik wilde weten of het nog steeds goed mogelijk was om bewegende objecten goed te fotograferen.
De FZ-18 reageert gewoon direct hoor. Lekker snel in de omgang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Gutteguttegut schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:49:
[...]
Beetje late reactie maar ik zag nu pas deze post.
Mijn ervaring met deze accu is erg positief.
Hij doet het minstens net zo goed als de originele die ik bij mn FZ7 kreeg (zelfde type).

Ik kan helaas niet aangeven hoeveel fotos ik ermee heb gemaakt voor hij helemaal leeg was omdat ik het meestal niet zover laat komen.
Ik ben in iedergeval heel tevreden.

Ik heb ooit ook een accu voor 7 euro gekocht op MP, maar die is echt bagger.

Ik zal vanavond proberen foto's te maken van de accus zelf.
Ik heb de door jou eerder genoemde accu besteld, helaas past deze nét niet in mijn FZ18 (ik geloof US version) Het safety palletje die perfect over de originele past, past niet over de namaak accu heen. Opzich werkt de accu wel (zelf klepje dichthouden en camera aan).

Ik ga accuplus ook nog even mailen uiteraard.

Edit\ Al een reactie mogen ontvangen van accuplus; Deze raden mij aan het nogmaals te proberen omdat ze echt identiek moeten zijn. Ik heb nogmaals wat gestoeid en het is me gelukt! De truc was hem aan te duwen op de plek van de safety pal, normaal doe ik dit in het midden met de originele. De replica is wel degelijk iets groter (onmeetbaar) maar in de camera zichtbaar en het verwijderen/plaatsen gaat duidelijk minder soepel dan met de originele accu. Dit mag de pret echter niet drukken!

Ik weet natuurlijk nog niks over de betrouwbaarheid van de accu en hoe lang je met een oplaadbeurt kunt doen, zodra ik hier meer over kan zeggen zal ik dit ook doen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Banjy op 26-03-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:59:

Dus als ik het goed begrijp is de ruis vrijwel net zo erg als bij de H9 van Sony?
Dan laat ik deze camera gaan en ga ik op zoek naar een andere
Leolinedance schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:44:
[...]

Beter wordt het niet in deze klasse Brenda. Dan zul je toch naar een dSLR moeten gaan kijken :)
Verder is de camera wel superieur aan de H9 van Sony.
Is de ruis in vergelijking tot (de meeste) compactcamera's wel een stuk minder of nog ongeveer gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Net ook de FZ-18 aangeschaft (tip, hier in Almelo bij de Fotoboom stond hij voor 303 euro in de computer, nog een eurotje minder dan de goedkoopste in de pricewatch :9 .. de FZ-8 was wel 10 euro goedkoper ;)). Nu de accu aan het laden en er van het weekend eens wat mee gaan spelen. Dan maar eens kijken of de wat magere foto's het resultaat zijn van mijn Ixus 70 of dat het ook met deze camera niets wordt en het gewoon mijn fotografiekunsten zijn ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

BlackLightning schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:34:
[...]

[...]

Is de ruis in vergelijking tot (de meeste) compactcamera's wel een stuk minder of nog ongeveer gelijk?
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz18/page7.asp

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Weet iemand of het ook mogelijk is om je foto's in Raw + jpeg op te slaan als je gebruik maakt van de Intelligent auto mode? Een auto mode lijkt me wel handig om snel foto's te maken en ik zou ook wel graag de foto's in raw willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Airwolf schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:01:
Weet iemand of het ook mogelijk is om je foto's in Raw + jpeg op te slaan als je gebruik maakt van de Intelligent auto mode? Een auto mode lijkt me wel handig om snel foto's te maken en ik zou ook wel graag de foto's in raw willen hebben.
In volledige auto mode kan je niet in Raw opslaan. Intelligent weet ik niet. Maar het is in sommige modes mogelijk om Raw + Jpeg te schieten maar dan is de Jpeg een stuk kleinere resolutie en dient meer als thumbnail heb ik begrepen. Ik schiet gewoon altijd in Raw of Jpeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Jep. Of raw of jpeg. Als je allebei doet istie ook net weer iets langer bezig met opslaan. Jpeg is ook makkelijker/sneller verwerkbaar mijns inziens (kan opa snel een foto op zijn usb-stick meekrijgen van de kleine :*) ) Een jpeg uitprinten op 10x15 fotopapier heb ik nooit verschil in gezien t.o.v. een Raw. Okay je kunt er meer mee frubbelen maar voor snelle foto's vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
maniacshouse schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:12:
Jep. Of raw of jpeg. Als je allebei doet istie ook net weer iets langer bezig met opslaan. Jpeg is ook makkelijker/sneller verwerkbaar mijns inziens (kan opa snel een foto op zijn usb-stick meekrijgen van de kleine :*) ) Een jpeg uitprinten op 10x15 fotopapier heb ik nooit verschil in gezien t.o.v. een Raw. Okay je kunt er meer mee frubbelen maar voor snelle foto's vind ik het prima.
Snelle foto's en zeker ook portret foto's doe ik standaard op auto want die mode is gewoon echt erg goed! Zelf houd ik echter wel van wat nabewerken dus de wat meer architectuur/natuur gerichte foto's schiet ik Raw juist omdat dat meer vrijheid geeft :) Sinds deze camera ben ik pas begonnen met werken in Raw formaat en het bevalt tot nu prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Mja, ik zit nog te twijfelen of ik alles in Raw wil gaan schieten of niet. Ik ga op een lange vakantie en geheugen genoeg. Maar fotoeditten kan ik toch niet, maar ik wil niet straks iets hebben van had ik het maar in Raw opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Tsja das een keuze die je zelf moet maken. Zie de reactie van Banjy. Zo werk ik ook. En op de een of andere manier heb ik een soort automatische piloot die vanzelf kiest voor Auto-mode of handmatig/raw. Gaat voor mij 9 van de 10 keer goed. En tsja je kunt niet van elke foto een world-press-exemplaar maken ;)

Slimste lijkt me om gewoon altijd op Auto rond te lopen, vooral op vakantie loop je de kans iets te 'missen' door gefrubbel aan je cam. En als je nou echt dat witte strand tegenkomt met blauwe zee en mooie getinte dames met hoelahoela-jurkjes en kokosnoten dan kun je altijd nog op Raw gaan draaien en handmatig gaan staan rommelen. Maar persoonlijk heb ik dan liever iets anders Rauw :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Daar heb je dan wel gelijk in. Maar ik heb al eens wat foto's genomen in raw+jpeg, maar daar was jpeg gewoon de normale resolutie (8mp), dus geen thumbnail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Justin2000 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:32:
Zijn er al lui die mij een goede (merkloos) kwaliteit accu kunnen aanraden, verschillende in de omloop ik kom 710 , 750 en 1600 mah tegen. Maar ik wil niet geloven dat de 1600mah 2x zo lang meegaat dan een 710mah?
Ik heb erg goede ervaringen met de Sterlingtek akku's. Ik gebruik deze ook al een tijdje voor mijn Canon HV20 videocamera en ze zijn gewoon goed voor weinig geld. Aanrader!
Kijk ook even op Ebay onder "Sterlingtek", daar vindt je vaak de extra aanbiedingen!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Op een pagina terug heb ik al geschreven dat ik twee extra accus had besteld bij bestbatt.com. Die kosten geen drol, hebben een iets hogere capaciteit dan de originele en doen het perfect in de FZ-18. Ook geen enkel probleem met slecht passen of zo iets van dien aard. Had ze ook binnen anderhalve week in huis. En 1600 mAH is onzin, want dan zouden ze twee keer zo groot moeten zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 05-04-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook zojuist de pana in huis gehaal bij foka vandaan € 339,-. Jammer dat ze hem niet in het zwart hadden heb nu de zilverkleurige versie, maar ruil hem over twee weken om voor het zwarte type was geen enkel probleem! Ik zal later mijn reactie geven over dit toestel.
Heeft iemand enig idee waar je het originele fototasje kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:15:
Heb ook zojuist de pana in huis gehaal bij foka vandaan € 339,-. Jammer dat ze hem niet in het zwart hadden heb nu de zilverkleurige versie, maar ruil hem over twee weken om voor het zwarte type was geen enkel probleem! Ik zal later mijn reactie geven over dit toestel.
Heeft iemand enig idee waar je het originele fototasje kan bestellen.
Is het niet dit tasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, thanks! Dat is wat ik zocht. Gaat hem hem gelijk bestellen.
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Die heb ik ook! Maar let op er past geen drol in. Alleen de camera en een extra accu. Zonnekap ofzoiets kun je niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Een beetje laat maar aangezien mn FZ7 de verkoop in gaat nog even snel een paar plaatjes geschoten van mn accu's:

Origineel Panasonic - erg goed:
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/369/p1060763customji5.jpg

IONCell Plus (12 euro) - net zo goed als origineel zoniet beter!:
Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/3673/p1060761custombr6.jpg

Noname (8 euro) bagger ver weg van blijven <10% van origineel:
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/305/p1060762customke4.jpg

(Prestaties gebaseerd op mijn ervaringen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut

Weet je nog waar je die Ioncell gekocht hebt?

(Gisteren naar Artis geweest met nieuwe FZ18 en de volle batterij was na 49 foto's al leeg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:18:
Gutteguttegut

Weet je nog waar je die Ioncell gekocht hebt?

(Gisteren naar Artis geweest met nieuwe FZ18 en de volle batterij was na 49 foto's al leeg.)
Die heb ik bij http://www.accuplus.nl/ gekocht voor 12,95 inclusief verzenden.

Die onderste (die bagger accu) bij http://www.pc-cam.nl/ voor 11,45 inclusief verzenden.

[ Voor 6% gewijzigd door Gutteguttegut op 10-04-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

49 foto's op 1 accu? De camera zeker de hele middag aan laten staan en ondertussen die foto's gemaakt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Er zit een beveiliging op dat de camera na een x tijd uitgaat. Dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de camera schakelt na 2 minuten uit.
Ik heb wel veel gezoomd.
Nu ga ik de bovenstaande Ioncell erbij bestellen,dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nou...Had het halve topic al doorgelezen de afgelopen dagen,
maar vandaag is mijn fz18 dan ook binnen gekomen! :D

Batterij nu in de oplader om er vanavond wat mee te spelen...

Zoek nu alleen nog een tasje om hem bij me te dragen op vakantie,
Dus niet een al te groot tasje, gewoon voor praktisch dagelijks gebruik.
Weet iemand of deze dan geschikt is? draagt die makkelijk bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Fijn klein tasje dat wel. Het toestel past er nét in en dan heb je nog ruimte over voor een extra accu en een geheugenkaart. Maar daar houd het ook mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met m'n FZ-18 foto's schiet in het RAW formaat worden de foto's 13 tot 15 mb per stuk. Dit betekent dat ik op een 2 gb kaartje slechts 103 foto's kwijt kan. Is er een manier om deze grootte naar beneden te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Niet op raw schieten? Lijkt me logisch he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:51:
[...]
Die heb ik bij http://www.accuplus.nl/ gekocht voor 12,95 inclusief verzenden.

Die onderste (die bagger accu) bij http://www.pc-cam.nl/ voor 11,45 inclusief verzenden.
Als U problemen met de accu heeft, moet U contact met ons opnemen, en niet in dit forum negatieve reclame maken. Mogelijk is de accu defect en kan worden geruild.

[ Voor 0% gewijzigd door YellowCube op 17-04-2008 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Als ik met m'n FZ-18 foto's schiet in het RAW formaat worden de foto's 13 tot 15 mb per stuk. Dit betekent dat ik op een 2 gb kaartje slechts 103 foto's kwijt kan. Is er een manier om deze grootte naar beneden te halen?
Of een groter kaartje kopen. Ik heb gelijk bij de aanschaf van de FZ18 eentje van 8GB bijbesteld. Kun je er 550 in RAW op kwijt of minimaal 2500 in Jpeg.

Bij een SanDisk 8GB Ultra II krijg je ook een gratis reader die zeer snel is.
Het kaartje zelf is snel zat voor de camera. Haalt gemiddeld zo'n 10MB/sec

klik

Kost rond de 50,- en die van 16GB rond de 110,-

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Al is er even niet gereageerd op dit topic.
Had ik nog even wat vragen.

Weet iemand of het tasje Lowepro Rezo 100 AW ook geschikt is voor deze camera.

Daarnaast was ik aan het kijken naar een uv-filter voor de lens.
Echter bij de ene website wordt er een 46mm lens aangeboden en bij een andere 49mm.

Weet iemand welke maat geschikt is ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Voor zover ik weet horen er 46mm filters bij.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MadMarky schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:05:
Voor zover ik weet horen er 46mm filters bij.
Dan hebben we de eerste vraag al opgelost ;)

Mocht iemand het antwoord weten op de fototas dan verneem ik dit ook graag 8)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Boeiend die Lowepro, haal gewoon een Caselogic SLCC1 :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MadMarky schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:35:
Boeiend die Lowepro, haal gewoon een Caselogic SLCC1 :+
Thnx voor de reactie.

Ik zie alleen dat ik voor niks dit topic een schop had gegeven als ik het topic even doorgelezen had, had ik de info misschien al kunnen vinden :$ :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik wwet gaat het met de producten van Panasonic alos volgt:
Wordt standaard geleverd met een engelstalige handleiding(op papier)
Nederlandstalige handleiding te downloaden op internet en in het setupmenu van de camera kan je de gewenste taal kiezen.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
MdO82 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:07:
[...]
Thnx voor de reactie.

Ik zie alleen dat ik voor niks dit topic een schop had gegeven als ik het topic even doorgelezen had, had ik de info misschien al kunnen vinden :$ :+
Ik heb de Lowepro Rezo 110 AW erbij besteld, past de camera perfect in.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:41:
Voor zover ik wwet gaat het met de producten van Panasonic alos volgt:
Wordt standaard geleverd met een engelstalige handleiding(op papier)
Nederlandstalige handleiding te downloaden op internet en in het setupmenu van de camera kan je de gewenste taal kiezen.

Rob
Er zit een korte Nederlandstalige handleiding bij, de uitgebreide handleiding staat op de bijgeleverde CD

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
TripleQ schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:32:
Nou...Had het halve topic al doorgelezen de afgelopen dagen,
maar vandaag is mijn fz18 dan ook binnen gekomen! :D

Batterij nu in de oplader om er vanavond wat mee te spelen...

Zoek nu alleen nog een tasje om hem bij me te dragen op vakantie,
Dus niet een al te groot tasje, gewoon voor praktisch dagelijks gebruik.

[...]

Weet iemand of deze dan geschikt is? draagt die makkelijk bij je?
Ondertussen heb ik deze gekocht! Bevalt me prima :)

Ook gelijk 2x 2gb aan geheugen erbij gekocht, zodat ik nu 6gb in totaal heb, zeker handig voor de wat langere vakanties..

En een UV filter van 46mm

Maar daar heb ik trouwens nog een vraag over he...
Raden jullie aan, om die UV filter er gewoon altijd op te laten zitten? ook als je binnen fotografeerd?
Ik merk zelf weinig verschil als ik de foto's binnen maak, met het UV filter er nog op.
En verder is het een prima bescherming voor de orginele lens:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ehm, dat is geen UV filter maar een ND filter. Die werkt best wel anders en is zeker niet geschikt voor gebruik binnenshuis omdat die een bak licht wegneemt.
Verder zie ik het nut er niet van in om een filter erop te laten zitten als lensbescherming. Het is tenslotte geen DSLR met een vaste lens, als de camera uitstaat kan er een lensdop op en als deze aanstaat mag ik hopen dat je niet overal tegenaanloopt met je lens :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Als je 7 tientjes kitlens van een dslr beschadigd is haal je zo een nieuwe, juist omdat de lens bij een compact vast zit kan je geen nieuwe kopen en moet je dus koste wat kost voorkomen dat ie beschadigd.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een DSLR lens is van nature een stuk kwetsbaarder omdat je deze niet kunt inschuiven, de lens van deze camera schuift in en met de lensdop erop kan er tijdens transport eigenlijk niks gebeuren. Daarbij beschermd die hardplastic dop beter dan een filter ooit zou kunnen. En die "kitlens van 7 tientjes" die je daar noemt is een slecht voorbeeld, veel mensen hebben objectieven van honderden/duizenden euro's, die wil je tijdens feesten ed. wel beschermd houden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik heb hem sinds vrijdag, ik heb hem nog niet zo uitgebreid kunnen uitproberen. Het enige wat vreemd is dat het lang duurt om de foto's om mijn macbook te laden. En als ik de pana aansluit via usb kabel aan mijn macbook dat ie dan het programma van canon opent (ik heb nog een ixus) om de foto's over te brengen naar de macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook deze camera. Aangeschaft bij camer4all voor € 305,-, tot nu toe zeer tevreden schiet mooie plaatjes :). Nu nog ff extra accutje kopen. De 8 GB is al onderweg uit Japan voor 14 eurie :P

Iemand ervaring met de aanschaf van macrolenzen uit japan via ebay ??

laten we die spam maar niet doen

[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 25-05-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik ben de afgelopen 4 maanden met deze camera naar Oost-Afrika geweest, Oeganda en Kenia. Ik moet zeggen, hij maakt érg mooie foto's! Ik zal er binnenkort een paar posten. Het formaat is niet altijd even handig in de drukte in Nairobi bijvoorbeeld maar daar moet je maar mee leven. Een compact camera heeft weer minder functies en een mindere zoom. Maar al met al ben ik érg tevreden en heb ik eigenlijk helemaal geen nadelen kunnen ontdekken in de functionaliteit. Oke, foto's maken bij ondergaande zon terwijl je aan het lopen bent op de Ai stand is lastig maar dat is dan ook het enige probleem. Resultaat volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
is het een optie deze camera in duitsland te halen ? qua prijs dan ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Duitsland is al tijden niet voordelig meer op electronicagebied zoals het een paar jaar geleden nog wel was. Komt door de gelijke belastingen en de EU.

Ik zou hem gewoon in Nederland kopen, ook handig mocht je aanspraak moeten maken op de garantie. Dan is het handiger als je een Nederlands model hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 13:17
Ik heb na veel wikken en wegen vorige week een FZ18 aangeschaft voor 313 euro. Mijn eerste keus was de FZ8, maar die is nergens meer fatsoenlijk te krijgen.
Dit weekend heb ik hem mee gehad naar een pretpark en mijn bevindingen over dit apparaat is niets dan lof. Echt een juweeltje!

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een tele lens voor de fz18.
Nu vond ik bv bij cameranu.nl deze maar dan moet je ook nog weer eerst een adaptor stukje erbij kopen, wat het allemaal wel heel erg duur maakt.

Maar als ik verder via google zoek vind ik eigenlijk een veel goedkoper iets bij een duitse webshop.
Deze
Dat is dan 104,95 euro inclusief zo'n adaptor...er komt dan nog wel 14.95 verzendkosten bij. Maar alsnog veel goedkoper als het model bij cameranu.nl

Maar eigenlijk wil ik liever gewoon bij een nederlandse webshop iets bestellen.
Iemand een idee waar? want ik kom ook op die duitse webshop niet echt achter een typenummer/merk of iets dergelijks zodat ik bij een nederlandse webshop kan vragen of ze die kunnen bestellen...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Nounou wat ik nu heb meegemaakt. Na lang kijken was ik van plan dit weekend de fz18 aan te schaffen. Nu bleek er een vossenjacht te zijn van het programma Vroege Vogels op radio 1. En wat kun je winnen, precies de fz18. En verdomd ik heb hem gewonnen, dus mijn weekend kon niet meer stuk! *O*

Nu zit ik alleen even te kijken naar een geheugen kaartje, volstaat de ultra II of is de extreem III toch een betere keus? het word dus gewoon een ultra II

[ Voor 9% gewijzigd door Yemoke op 09-06-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Yemoke schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:31:
Nounou wat ik nu heb meegemaakt. Na lang kijken was ik van plan dit weekend de fz18 aan te schaffen. Nu bleek er een vossenjacht te zijn van het programma Vroege Vogels op radio 1. En wat kun je winnen, precies de fz18. En verdomd ik heb hem gewonnen, dus mijn weekend kon niet meer stuk! *O*

Nu zit ik alleen even te kijken naar een geheugen kaartje, volstaat de ultra II of is de extreem III toch een betere keus? het word dus gewoon een ultra II
Ultra II is al snel genoeg. Of een class 6 SDHC kaartje. Gefeliciteerd geluksvogel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een reactie op mijn berichtje hierboven?

Ik denk nu toch maar dat ik hem ga bestellen bij die duitse webshop, al moet ik daarvoor weer mijn paypal account opwaarderen..wat weer 4-6 werkdagen duurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:28:

Ik denk nu toch maar dat ik hem ga bestellen bij die duitse webshop, al moet ik daarvoor weer mijn paypal account opwaarderen..wat weer 4-6 werkdagen duurt :(
Sorry, ik kan je niet helpen..

Er zijn foto's onderweg van mijn Afrika reis (Oeganda en Kenia):

Tot nu toe geupload:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3036/2577817546_b798c2bc20.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3048/2577807074_7c9f35dae7.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3031/2576995415_77fd42883c.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3005/2577029019_36708d9777.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3271/2577025161_c244741233.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3023/2577854072_8b11369a4d.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3024/2577850426_b0ebb469c1.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3152/2577845196_4c9a48f2bf.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3077/2577004961_1f8d231ba1.jpg?v=0

Mocht je meer willen zien, stuur een PM :)

[ Voor 33% gewijzigd door Leolinedance op 04-07-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:28:

Je hebt nogal een apart geval, de meeste mensen kopen een FZ18 zodat ze géén telelens meet nodig hebben ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Mooie foto;s Lucas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@karelvanhouten: Raynox heeft goedkope voorzetlenzen in het assortiment. Ik heb slechts ervaring met een DCR-250 Macro voorzetlensje van €30 en vond 'm gewoon goed voor het geld. Hoe hun televoorzetlensjes zijn weet ik niet. Leveranciers zul je even moeten zoeken (KE, Konijnenberg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Leolinedance schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:47:
[...]

Sorry, ik kan je niet helpen..

Er zijn foto's onderweg van mijn Afrika reis (Oeganda en Kenia):

Tot nu toe geupload:

Knip Foto's
Erg mooie foto's inderdaad! Op wat voor stand zijn ze geschoten? Ik schiet nu bijna alle foto's op raw in de P mode en bewerk ze dan vaak nog wel redelijk na in photoshop. Dus ik ben benieuwd hoe jij tot dit resultaat bent gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:34:
@karelvanhouten: Raynox heeft goedkope voorzetlenzen in het assortiment. Ik heb slechts ervaring met een DCR-250 Macro voorzetlensje van €30 en vond 'm gewoon goed voor het geld. Hoe hun televoorzetlensjes zijn weet ik niet. Leveranciers zul je even moeten zoeken (KE, Konijnenberg?)
Dankje!
Ik heb even gekeken op de site van Konijnenberg, en heb wel wat moois gezien,
Ter bevestiging heb ik nog even een mailtje naar ze verstuurd, om er zeker van te zijn dat deze ook op de FZ18 past..

Ik laat nog van me horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Banjy schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:08:
[...]

Erg mooie foto's inderdaad! Op wat voor stand zijn ze geschoten? Ik schiet nu bijna alle foto's op raw in de P mode en bewerk ze dan vaak nog wel redelijk na in photoshop. Dus ik ben benieuwd hoe jij tot dit resultaat bent gekomen :)
De foto's zijn onbewerkt en gewoon in JPG geschoten. Sommige op de automatische stand, andere met handmatige instellingen. Ik gebruik vooral de manuele optie (M).
Het strand op de foto's is trouwens het strand van Entebbe bij Lake Victoria, zeer de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik wilde jou een prive bericht sturen maar zie dat dat niet gaat. Zet eens aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Leolinedance schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:17:
[...]

Ik wilde jou een prive bericht sturen maar zie dat dat niet gaat. Zet eens aan? ;)
volgens mij is het gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Leo heeft zelf Direct Messaging ook niet aanstaan, dus wat dat betreft :P

@Banjy
De RAW functie heb ik nog bijna nooit gebruikt. De camera maakt standaard mooie foto's, alleen als ik van tevoren weet dat het een 'artistieke' foto gaat worden die ik flink ga nabewerken schiet ik op RAW. Het is me teveel werk om alles in die stand te schieten, waarom doe jij dat wel?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Bewerken jullie na in Photoshop? of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Mijn probleem is dat ik niet zou weten wat ik zou moeten nabewerken, ben lang niet handig genoeg met photoshop en heb ook eigenlijk niet de tijd om daar echt uren aan te besteden. Eigenlijk gaat 95% van de foto's op de automatische stand. Af en toe als ik ff zin in heb ga ik met de handmatige stand verder, maar meestal maak ik dan voor de zekerheid ook nog een foto op de auto. Om te vergelijken en om zeker te zijn da tje het moment iig op een foto hebt.

Iemand nog goede tips over nabewerken, raw schieten etc?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste