Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik ga het van het weekend wel proberen. Het moet te doen zijn, maar zal wel weer even wat moeite gaan kosten. Alhoewel ik nog steeds denk dat niet alles op te lossen is.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Audi-Addict schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:39:
[...]
Sommige setups kosten nou eenmaal wat meer tijd om helemaal goed af te stellen. Wanneer dit het alles naar behoren werkt zul je zien dat je nooit meer terug wil naar activities.
Terug wil naar devices bedoel je toch? Of is het sarcasme ;)
Ik bedien er zelfs mijn lampen mee + het dimmen daarvan.
Welke hardware gebruik je hier voor? Ik zit daar namelijk ook aan te denken, zit nog te dubben tussen z-wave, of x10 mbv een convertor, of klik-aan-klik-uit mbv convertor.
Smarron schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:27:
Ik ga het van het weekend wel proberen. Het moet te doen zijn, maar zal wel weer even wat moeite gaan kosten. Alhoewel ik nog steeds denk dat niet alles op te lossen is.
Wrong... Alles is op te lossen. Als je het met devices wel kunt besturen, kun je het ook op de juiste manier doen met activities. Jij werkt waarschijnlijk jezelf tegen met je constante tussen door geklooi met devices ;)
Als ik devices (moet) gebruik(en) om welke reden dan ook, gaat hij diezelfde avond waarschijnlijk nog aan de usb kabel, omdat er dan iets niet klopt in mijn activities. Meteen aanpassen, want ik kan niet zonder activities, en jij straks zeer waarschijnlijk ook niet meer.

[ Voor 39% gewijzigd door UltraSub op 06-11-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
:) ik heb mezelf ook maar een playboy abonnement cadeau gedaan (of zoals ik tegen mijn vriendin zei, goedkoop een harmony aangeschaft :P). Hopelijk is de voorraad nog voldoende!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@ ultrasub, inderdaad tiep foutje! Was even een snelle post ;) Ik gebruik inderdaad klik aan klik uit met een adapter voor de harmony, werkt perfect!

@ Cypher. lol! Ik heb precies hetzelfde gezegd ondanks ik er al 3 had. Ze geloofde er niets van ;)

Ja schat, heb je niet genoeg aan mij bla bla :P haha..vrouwen.. prachtig

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 06-11-2007 16:06 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...] Wanneer dit het alles naar behoren werkt zul je zien dat je nooit meer terug wil naar activities.
:+ ;)
Ik bedien er zelfs mijn lampen mee + het dimmen daarvan. Kortom, investeer wat meer tijd in de setup, desnoods met onze hulp en je zult nooit meer anders willen dan die "verrekte" activities.
Wellicht hoort het in dit topic thuis, maar zou je kunnen vertellen welke setup jij hebt gebruikt voor je verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06

JME

zeg maar Jamie

Zoals Auke al eerder zei, alle instellingen en functies kun je onder brengen in één of meerdere activities. De device mode is echt een NOOD oplossing! Waarom? Simpel, omdat dit de Syncronisatie van de activities total door elkaar haalt.
Dus als ik het goed begrijp is het probleem dat Logitech de synchronisatie niet helemaal lekker voor elkaar heeft, en de gekozen oplossing is dat gebruikers wordt afgeraden om via Devices te werken. Ik hoop toch echt dat ik dat verkeerd begrijp... :X

Maar goed, met al die positieve verhalen wil ik Activities best eens een kans geven. Is er ergens een handleiding Acitivities for Dummies te vinden? Graag eentje die ook op de TC30 van toepassing is. En dan liefst iets wat beter te volgen is dan de cryptogrammen in de bijgeleverde software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Audi-Addict schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:05:
@ ultrasub, inderdaad tiep foutje! Was even een snelle post ;) Ik gebruik inderdaad klik aan klik uit met een adapter voor de harmony, werkt perfect!
Aha! Welke adapter heb jij daar voor dan, en waar krijg ik die :P
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:13:
[...]
:+ ;)
[...]
Wellicht hoort het in dit topic thuis, maar zou je kunnen vertellen welke setup jij hebt gebruikt voor je verlichting?
Ben ik ook wel benieuwd naar dan. Dan ga ik hier namelijk ook weer eens wat investeren in kaku apparatuur. Voor de paar lampen die ik daarmee wil bedienen is dat namelijk makkelijker dan x10 of z-wave (not to mention a lot cheaper imo).

/edit
Ik gok op de light manager van jbmedia.de ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 21:55
Mijn Playboy 525 ook binnen en wat aan het spelen geweest, maar krijg het niet voor elkaar zoals het moet :(

DVD kijken, radio luisteren geen probleem, maar als ik met m'n Xbox wil spelen zou hij naar de component ingang moeten gaan, maar helaas ... hij blijft op HDMI hangen (Xbox en versterker gaan wel aan). Ook met de help functie (deze blijft vragen of de TV op component staat) en wat herprogrammeren in de wizard (niet gebruikte ingangen verwijdert) lukt het me niet.
Met de orginele TV ab naar de component ingang gegaan (Xbox), vervolgens activity TV kijken gekozen, maar dan wil hij niet naar de HDMI ingang (de digitale decoder) terwijl dit wel gaat als alles uit staat :?

Iemand een idee wat het kan zijn met de selectie van de ingangen? De DVD speler pakt hij denk ik goed omdat het een RGB ingang is waar deze op is aangesloten.

Ook ben ik benieuwd hoe jullie je geluid muten bij een film (geluid over versterker, tv geluid op mute) zonder dat je zo'n mute-logo op je beeld blijft staan. Met Volume Down geprobeerd, maar dan ga je van zeg volume 23 naar volume 22

Betreft een Samsung plasma (PS42Q91) overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy op 06-11-2007 21:30 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
JME schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:14:
[...]
Maar goed, met al die positieve verhalen wil ik Activities best eens een kans geven. Is er ergens een handleiding Acitivities for Dummies te vinden? Graag eentje die ook op de TC30 van toepassing is. En dan liefst iets wat beter te volgen is dan de cryptogrammen in de bijgeleverde software ;)
Ik vind de software van de TC30 ook tamelijk rampzalig, vooral om bepaalde instellingen te wijzigen die heel diep verstopt zitten, maar het opzetten van een activity is nu juist heel simpel. Gewoon de vragen beantwoorden... Bedenk tevoren welke apparaten je aan wilt hebben bij een bepaalde activity, en als je de activities dan opgezet hebt, zul je bij het overschakelen van activities merken dat precies de juiste apparaten aan- en uitgeschakeld worden.
Echt, activities zijn ideaal!
Ik zal direct toegeven dat het een paar avonden werk kan zijn om alles goed in te regelen en dat het best even puzzelen kan zijn. Als je daartoe niet bereid bent dan moet je helemaal niet aan een Harmony beginnen want dan blijft het frustraties opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:09:
Ook ben ik benieuwd hoe jullie je geluid muten bij een film (geluid over versterker, tv geluid op mute) zonder dat je zo'n mute-logo op je beeld blijft staan. Met Volume Down geprobeerd, maar dan ga je van zeg volume 23 naar volume 22
Volume van tv staat permanent op 0 hier. Om precies dezelfde reden. Ik kijk dus alles over de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
............

Ook ben ik benieuwd hoe jullie je geluid muten bij een film (geluid over versterker, tv geluid op mute) zonder dat je zo'n mute-logo op je beeld blijft staan. Met Volume Down geprobeerd, maar dan ga je van zeg volume 23 naar volume 22.....
Laat je je Logitech toch 50x (of 100x, of 1000x) 'volume down' als signaal/opdracht geven........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

Ik heb bij mijn Samsung LCD de interne mute ingeschakeld. Al mijn geluid gaat ook via mijn receiver.
Of ik nu digitale tv kijk of dvd of xbox, alles aangesloten op mijn receiver.

Misschien is dat voor jou ook een optie. Het nadeel is dan wel dat je voor tv kijken altijd 2 apparaten aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 21:55
Denk dat ik het zo ook maar op los, hoef nu toch niet meer de verschillende apparaten aan te zetten ;)
Zit alleen nog met die input selectie die niet werkt, dat is wel iets vreemds ... dat werkt bij jouw Samsung wel correct? Van het weekend nog maar eens goed naar kijken anders.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
[TAG]Speedy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:18:
Denk dat ik het zo ook maar op los, hoef nu toch niet meer de verschillende apparaten aan te zetten ;)
Zit alleen nog met die input selectie die niet werkt, dat is wel iets vreemds ... dat werkt bij jouw Samsung wel correct? Van het weekend nog maar eens goed naar kijken anders.
Ik heb op mijn receiver alles via Component aangesloten, met 1 set kabels naar mijn tv.
Dus mijn receiver switched van input op het moment dat ik een andere bron kies om naar te kijken.

Mijn tv staat dus eigenlijk altijd op component in. Dit heb ik echter wel aangegeven in de setup van mijn Harmony. Het is dus even uitzoeken welke component je moet hebben in de setup. Analoge tv gebruik ik ook niet meer op mijn samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06

JME

zeg maar Jamie

prijk schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:26:
Ik vind de software van de TC30 ook tamelijk rampzalig, vooral om bepaalde instellingen te wijzigen die heel diep verstopt zitten, maar het opzetten van een activity is nu juist heel simpel. Gewoon de vragen beantwoorden... Bedenk tevoren welke apparaten je aan wilt hebben bij een bepaalde activity, en als je de activities dan opgezet hebt, zul je bij het overschakelen van activities merken dat precies de juiste apparaten aan- en uitgeschakeld worden.
Echt, activities zijn ideaal!
Waar ik tegenaan loop is dat als ik een Activity kies, dat de software dan een hele reeks commando's gaat inplannen die niet overeenkomt met wat ik wil doen. Bovendien zit ik aan het einde van de Activity met een afstandbediening die niet in de stand staat die ik wil hebben. Waarschijnlijk doe ik iets helemaal verkeerd, als iedereen zo lyrisch is over Activities. En nogmaals, ik ben echt niet te beroerd om het een kans te geven, maar dan heb ik iemand nodig die mij op weg helpt. Dergelijke positieve benaderingen werken bij mij meestal beter dan "we raden Devices af op basis van irreële argumenten en we vertellen je niet hoe de Activities werken die je eigenlijk zou moeten gebruiken". Maar goed, genoeg daarover...

Laten we mijn goede wil eens concreet maken. Wie helpt mij met een voorbeeld hoe ik een Activity instel op mijn TC30? Ik heb bijvoorbeeld het volgende voor ogen bij een Activity voor "dvd kijken":

1. de tv moet worden aangezet. Niet via de toggle-optie, want als de tv al aan staat, moet hij niet alsnog weer uitgaan. (eerste probleem: de afstandbediening van mijn tv heeft alleen een power toggle optie)
2. er hoeft geen input-kanaal te worden gekozen, want zodra de dvd-speler aan gaat, schakelt de tv vanzelf naar de juiste input. (tweede probleem: ik moet van de TC30 software nu eenmaal een input-kanaal kiezen, ook al had zelfs de oorspronkelijke afstandbediening geen knop om rechtstreeks naar dat kanaal te gaan)
3. de dvd-speler moet worden aangezet. Ook deze niet via de toggle-optie, want als de dvd-speler al aan staat, moet hij niet alsnog weer uitgaan.
4. de versterker moet worden ingeschakeld en op input-stand dvd worden gezet.
5. de dvd-speler moet gaan afspelen.
6. de afstandbediening moet klaar zijn voor gebruik tijdens het dvd kijken. Dat betekent voor mij dat ik alle knoppen van de dvd-speler kan bedienen, plus het volume van de versterker, plus de beeldformaatinstellingen van de tv. En dat moet dus blijkbaar zonder gebruikmaking van Devices kunnen ;)
7. als ik klaar ben met dvd kijken wil ik mijn tv, dvd-speler en versterker onafhankelijk van elkaar kunnen uitzetten. Het zou immers kunnen dat ik na de film nog gewoon tv wil kijken, of een cd wil beluisteren.

Klinkt dit als iets wat ik van een Activity mag verwachten? En zo ja, hoe zorg ik dan dat mijn TC30 aan die verwachtingen gaat voldoen? Ik zou het geweldig vinden als iemand mij hiermee kan helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Je kan meerdere opdrachten tot zachter zetten opslaan. Ik heb 5 opdrachten achterelkaar gezet.

Verder heb ik ook gelezen dat iemand een RAW opdracht maakte door op de originele afstandbediening de zachter knop een aantal seconden in te drukken (tijdens het leren). Die opdracht als RAW onder een knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:32
JME schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:34:
[...]

Laten we mijn goede wil eens concreet maken. Wie helpt mij met een voorbeeld hoe ik een Activity instel op mijn TC30? Ik heb bijvoorbeeld het volgende voor ogen bij een Activity voor "dvd kijken":

1. de tv moet worden aangezet. Niet via de toggle-optie, want als de tv al aan staat, moet hij niet alsnog weer uitgaan. (eerste probleem: de afstandbediening van mijn tv heeft alleen een power toggle optie)
Moet wel via de toggle optie, maar dat is geen probleem zolang je maar alles met Activities doet (zie punt 7).
2. er hoeft geen input-kanaal te worden gekozen, want zodra de dvd-speler aan gaat, schakelt de tv vanzelf naar de juiste input. (tweede probleem: ik moet van de TC30 software nu eenmaal een input-kanaal kiezen, ook al had zelfs de oorspronkelijke afstandbediening geen knop om rechtstreeks naar dat kanaal te gaan)
En als de dvd speler eerder wordt aangezet dan de tv? Dus je moet een input-kanaal kiezen.
3. de dvd-speler moet worden aangezet. Ook deze niet via de toggle-optie, want als de dvd-speler al aan staat, moet hij niet alsnog weer uitgaan.
Zie punt 1.
Dit zijn standaard acties als de Activity via de wizard wordt ingesteld.
6. de afstandbediening moet klaar zijn voor gebruik tijdens het dvd kijken. Dat betekent voor mij dat ik alle knoppen van de dvd-speler kan bedienen, plus het volume van de versterker, plus de beeldformaatinstellingen van de tv. En dat moet dus blijkbaar zonder gebruikmaking van Devices kunnen ;)
Ja dat kan. Omdat de Activity uit 3 apparaten bestaat, kan je de functies van deze 3 apparaten onder de knoppen zetten zoals je zelf wil. Kom je knoppen tekort, dan kan je extra knoppen toevoegen die dan in het display verschijnen.
7. als ik klaar ben met dvd kijken wil ik mijn tv, dvd-speler en versterker onafhankelijk van elkaar kunnen uitzetten. Het zou immers kunnen dat ik na de film nog gewoon tv wil kijken, of een cd wil beluisteren.
Wil je na DVD kijken gewoon tv kijken: kies Activity "TV kijken", wil je na DVD kijken een CD beluisteren: kies Activity "CD beluisteren". Dit is het hele idee van Activities en door daar consequent gebruik van te maken, heb je geen "Devices" meer nodig en "weet" de Harmony of de apparaten al aan staan voor de gekozen Activity. De toggle aan/uit functie van een apparaat, gaat dus automatisch goed.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:11
JME schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:34:[...]

1. Hier ben ook ook wel benieuwd naar, als ik mijn TV aan zet met de aan/uit schakelaar gaat ie namelijk aan (duh), maar de AB denkt dat de TV nog steeds in standby staat.
2. Voor elke aansluiting is er in principe een input-kanaal. Het is even puzzelen, maar werkt zonder problemen.
3. Zie 1, de AB onthoud in welke staat het apparaat zich bevind.
4. Dit lijkt me geen probleem. gewoon de software wizard doorlopen.
5. Dit is afhankelijk van het type DVD speler. De mijne doet het automatisch als hij aan gaat of als ik de DVD gewisseld heb en de lade dicht doe. Desnoods kun je een play opdracht aan de activiteit toevoegen.
6. Elke knop is te programmeren met een willekeurige functie. Kost wel wat tijd om te plannen/programmeren.
7. Als je vanuit de activiteit 'DVD-spelen' een andere activiteit kiest zet hij alle apparaten die niet gebruikt worden in de nieuwe activiteit op standby.

Mijn grootste 'probleem' (voor zover je van probleem mag spreken) met de AB is dat alles op standby moet staan als je de AB ter hand neemt. Als dit niet het geval is moet ik eenmalig de help knop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
ik vind het vervelend dat als ik tv kijk en dan bijvoorbeeld dvd wil kijken, ik een andere activiteit moet keizen. dat betekent dus 2 knoppen indrukken voordat ik dvd kan kijken terwijl als ik de dvd speler op play zet de tv op dat kanaal overstapt.
maw. als er met activities gewerkt moet worden, zou het handig zijn dat je met 1 druk op de knop een activiteit kunt kiezen.
stel dat je dan nog 5 activiteiten hebt, moet je zelfs nog naar een volgend schermpje overstappen, en dus 3 knoppen indrukken om van activiteit te wisselen. zelfs de vaak minachtend genoemde "andere"universele afstandbedieningen gaat dit wel via 1 knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:32
engelbertus schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:51:
ik vind het vervelend dat als ik tv kijk en dan bijvoorbeeld dvd wil kijken, ik een andere activiteit moet keizen. dat betekent dus 2 knoppen indrukken voordat ik dvd kan kijken terwijl als ik de dvd speler op play zet de tv op dat kanaal overstapt.
Als ik dvd wil kijken terwijl de tv aanstaat, moet de tv op DVD input komen (geen autosensing scart aansluiting), de versterker worden aangezet, de versterker op de juiste input worden geplaatst, de dvd speler moet worden aangezet, en tenslotte moet de dvd worden afgespeeld. 5 handelingen die met 2 knoppen worden gedaan (en niet te vergeten, met één knop ook weer wordt uitgeschakeld).
maw. als er met activities gewerkt moet worden, zou het handig zijn dat je met 1 druk op de knop een activiteit kunt kiezen.
stel dat je dan nog 5 activiteiten hebt, moet je zelfs nog naar een volgend schermpje overstappen, en dus 3 knoppen indrukken om van activiteit te wisselen. zelfs de vaak minachtend genoemde "andere"universele afstandbedieningen gaat dit wel via 1 knop.
Op elke "andere" universele afstandsbediening moet ook eerst worden gekozen welk apparaat je wil bedienen: dus ook 2 knoppen. Of ken jij "andere" universele afstandsbedieningen die automatisch weten dat ik met de "volume up" knop de tv harder wil zetten i.p.v. de versterker :?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
engelbertus schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:51:
Het grote voordeel door de activities is natuurlijk wel, dat je dan alles wat je wilt bedienen (mits goed ingesteld) voorhanden is. Je kunt alle 3 apparaten in 1 keer bedienen, zonder tussendoor weer om te moeten schakelen. Dus al met al zal dat vele handelingen schelen.

edit: Er was me al iemand voor :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Auke op 07-11-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
UltraSub schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:09:
Wrong... Alles is op te lossen. Als je het met devices wel kunt besturen, kun je het ook op de juiste manier doen met activities. Jij werkt waarschijnlijk jezelf tegen met je constante tussen door geklooi met devices ;)
Als ik devices (moet) gebruik(en) om welke reden dan ook, gaat hij diezelfde avond waarschijnlijk nog aan de usb kabel, omdat er dan iets niet klopt in mijn activities. Meteen aanpassen, want ik kan niet zonder activities, en jij straks zeer waarschijnlijk ook niet meer.
Inmiddels een activity teletekst via TV (en niet UPC) met succes ingevoerd. :)

Ik kom nu steeds achter meer dingen waar ik eigenlijk helemaal geen tijd in had gestopt. Je kunt echt ontzettend veel programmeren! Teletekst stond zelfs als aparte optie bij mogelijkheden. Ik ga er toch weer induiken om hem tot in de detail te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Laatst online: 15:51

bladebla

<Piéééép>

Zit de RF Wireless Extender nu altijd bij een Harmony 895/1000 geleverd? :? Want ik zie ze ook los aangeboden of is dat bedoeld om nog meer plaatsen te bereiken via RF.

Bij Office Centre staat de 895 voor €199,- in de folder mèt extender.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
bladebla schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:34:
Zit de RF Wireless Extender nu altijd bij een Harmony 895/1000 geleverd? :? Want ik zie ze ook los aangeboden of is dat bedoeld om nog meer plaatsen te bereiken via RF.

Bij Office Centre staat de 895 voor €199,- in de folder mèt extender.
Doet zo'n extender nou het zelfde dan deze van marmitek?

Voor bediening achter deurtjes zou je een marmitek Invisible Control kunnen kopen. Die kosten zo'n €30
http://www.marmitek.com/nl/catalogus/subgroep.php?subgroep=3

Deze heb ik net gekocht en werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, de 895 communiceert middels RF met de extender. Die zet het dan om naar IR wat je apparatuur begrijpt. De marmitek kan ook RF naar IR omzetten, maar het protocol dat de 895 gebruikt is proprietary. Z-wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Gister ging ik een nieuwe knop toevoegen omdat ik de timer functie miste bij mijn activiteit tv kijken via de digitale decoder en zag dat de software helemaal is aangepast.
Super handig als je nu knop op je schermpje wil aanpassen en ze niet in goede volgorde staan kan je ze nu omhoog en omlaag schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
JME schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:14:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is het probleem dat Logitech de synchronisatie niet helemaal lekker voor elkaar heeft, en de gekozen oplossing is dat gebruikers wordt afgeraden om via Devices te werken. Ik hoop toch echt dat ik dat verkeerd begrijp... :X

Dan begrijp je mij verkeerd. Je moet het zo zien dat de harmony of de TC30 nooit alle verschillende apparaten en merken goed "out of the box" aan de praat kan krijgen zonder enige afstelling.

Elk apparaat werkt weer anders, heeft andere vertragingen etc. Dit zijn allemaal zaken die roet in eht eten kunnen gooien.

Aangezien je de TC30 hebt, kan ik je helaas verder niet helpen. Ik ben alleen bekend met de Harmony AB's en niet de Harmon Kardon ab's. Deze zijn namelijk wat het software betreft absoluut anders! Ik heb gelezen dat ze minder gebruiksvriendelijk zijn, maar ik weet niet of dit waar is.

UltraSub schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:23:
[...]

Aha! Welke adapter heb jij daar voor dan, en waar krijg ik die :P

/edit
Ik gok op de light manager van jbmedia.de ;)
Inderdaad de JBmedia adapter.

DVD kijken, radio luisteren geen probleem, maar als ik met m'n Xbox wil spelen zou hij naar de component ingang moeten gaan, maar helaas ... hij blijft op HDMI hangen
Iemand een idee wat het kan zijn met de selectie van de ingangen? De DVD speler pakt hij denk ik goed omdat het een RGB ingang is waar deze op is aangesloten.
Hier zal onze techinsche helpdesk wat handmatige wijzigenen moeten aanbrengen om dit goed te laten functioneren. Neem contact op met onze telefonische helpdesk en zij zullen je perfect verder kunnen helpen. Vraag eventueel om door verbonden te worden met Canada.
Dit is per tv weer anders. sommige tv's kunnen via een menu optie een interne mute inschakelen. Je zult even je tv handleiding moeten raadplegen hiervoor.

Je kunt een reeks opdracht maken voor de volume down bijvoorbeeld, dat werkt altijd.
Domino schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:30:
2. Voor elke aansluiting is er in principe een input-kanaal. Het is even puzzelen, maar werkt zonder problemen.

Dit is niet juist, niet alle tv's hebben verborgen of beschikbare input commands. Dit noemen wij tevens Discrete Input Switching of te wel Discrete Codes.
7. Als je vanuit de activiteit 'DVD-spelen' een andere activiteit kiest zet hij alle apparaten die niet gebruikt worden in de nieuwe activiteit op standby.
Ik weet niet hoe dit zit met de TC30, maar met de harmony software kun je aangeven of apparaten uit moeten worden gezet ja of nee.
Mijn grootste 'probleem' (voor zover je van probleem mag spreken) met de AB is dat alles op standby moet staan als je de AB ter hand neemt. Als dit niet het geval is moet ik eenmalig de help knop gebruiken.

Als je hier veel problemen mee hebt kun je de aan en uit functionaliteit uit schakelen en op handmatig zetten. Dan kun je aan/uit code zelf toevoegen aan een activiteit of het apparaat alleen inschakelen/uitschakelen. met behulp van een bepaalde knop.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb de Harmony 885 gehad en door een defectje straight out of the box teruggestuurd en een TC30 gekocht. Deze zijn qua indeling identiek aan elkaar. Alleen het design van de TC30 is weer overgenomen van de 525/555.

De software is zo goed als gelijk aan elkaar. Zelfs de Harmony software vond ik voor verbetering waard. De HK software lijkt toch nog wat onduidelijker, maar voor beiden geldt, heb je eenmaal wat ingesteld, lukt de rest ook wel.

Ik kom er overigens nu ook steeds meer achter dat echt alles via de activities werkt en ik heb me er zelf nu op betrapt dat ik deze week helemaal geen devices meer heb gebruikt. Hiervoor wel kleine aanpassingen gedaan, maar het lijkt erg goed uit te pakken. Dit weekend ga ik het nog beter optimaliseren. Ik was al zeer tevreden, maar het wordt alleen maar beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Fijn om te horen dat je er zo over te spreken bent!

Het kost soms eenmaal wat meer tijd om zaken goed in te stellen. Bepaade functies van de device mode kun je ook toevoegen aan de activities, dus je hoeft helemaal niet te wisselen!.

Een goed voorbeeld is dat ik mijn InputNext functie op de blauwe teletext knop heb zitten en wanneer er iets mis gaat ik toch altijd snel via een "device mode" de ingang goed kan zetten.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Audi-Addict schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:14:
Fijn om te horen dat je er zo over te spreken bent!

Het kost soms eenmaal wat meer tijd om zaken goed in te stellen. Bepaade functies van de device mode kun je ook toevoegen aan de activities, dus je hoeft helemaal niet te wisselen!.

Een goed voorbeeld is dat ik mijn InputNext functie op de blauwe teletext knop heb zitten en wanneer er iets mis gaat ik toch altijd snel via een "device mode" de ingang goed kan zetten.
Ik was er al over te spreken. Ik heb hiervoor ook nog een kameleon 8in1 gehad, maar dat is werkelijk een belabberd apparaat vergeleken met een Harmony/TC30. Stukje bij beetje wordt het apparaatje echt perfect. Ik schrijf nu elke keer wat dingen op als ik merk dat iets niet helemaal goed ingesteld staat. En als ik dan genoeg punten heb (of er zin in heb), verwerk ik alles ineens. Het uploaden duurt lang en dat vind ik irritant, maar goed.

Ik dacht dat ik devices niet kon ontwijken, maar ik heb inderdaad een aantal functies binnen devices in activities kunnen zetten. Zelfs de DVR welke ingebouwd in mijn TV zit, werkt nu perfect in mijn TV-kijken activity, terwijl de rest van de commands perfect via de UPC box gaan.

Teletekst activity werkt eveneens perfect, nu nog even mijn radio luisteren activity goed instellen, want daar zaten een paar verkeerde commands tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Audi-Addict schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:38:
[...]
Aangezien je de TC30 hebt, kan ik je helaas verder niet helpen. Ik ben alleen bekend met de Harmony AB's en niet de Harmon Kardon ab's. Deze zijn namelijk wat het software betreft absoluut anders! Ik heb gelezen dat ze minder gebruiksvriendelijk zijn, maar ik weet niet of dit waar is.
HK's zijn identiek aan de harmony reeks van Logitech, zelfs de software is in grote lijnen hetzelfde.
Logitech heeft er wat meer werk van gemaakt, de software is wat gebruiksvriendelijker.
[...]

Dit is niet juist, niet alle tv's hebben verborgen of beschikbare input commands. Dit noemen wij tevens Discrete Input Switching of te wel Discrete Codes.
Als je goed leest beweer ik ook helemaal niet dat alle tv's input commando's hebben voor elke input.
Misschien heb ik het wat ongelukkig geformuleerd..

Elke monitor/TV heeft voor elke input een input-kanaal: Scart1, Scart2, HDMI1 ... enz.
Of je direct kan schakelen naar een bepaalde input, of dat alle inputs doorlopen moeten worden om bij de juiste te komen staat dus los van mijn opmerking.
[...]

Ik weet niet hoe dit zit met de TC30, maar met de harmony software kun je aangeven of apparaten uit moeten worden gezet ja of nee.
In de HK software ook, zie mijn eerdere opmerking dat de software in de basis ook gelijk is aan die van Logitech.
[...]

Als je hier veel problemen mee hebt kun je de aan en uit functionaliteit uit schakelen en op handmatig zetten. Dan kun je aan/uit code zelf toevoegen aan een activiteit of het apparaat alleen inschakelen/uitschakelen. met behulp van een bepaalde knop.
Nee, dat kan niet. De meeste componenten van mijn setup gebruiken een powertoggle, ipv een discrete aan- of uitcode. Dus de AB moet de status van het apparaat bijhouden.

Maar nogmaals, dat is het grootste 'probleem', met zowel een 525 als een TC30.
Maar er valt prima mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Domino schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:27:
[...]

Als je goed leest beweer ik ook helemaal niet dat alle tv's input commando's hebben voor elke input.
Misschien heb ik het wat ongelukkig geformuleerd..

Elke monitor/TV heeft voor elke input een input-kanaal: Scart1, Scart2, HDMI1 ... enz.
Of je direct kan schakelen naar een bepaalde input, of dat alle inputs doorlopen moeten worden om bij de juiste te komen staat dus los van mijn opmerking.
Daar heb ik helaas over heen gelezen, waren nogal wat reacties waar ik antwoord op gaf.
Nee, dat kan niet. De meeste componenten van mijn setup gebruiken een powertoggle, ipv een discrete aan- of uitcode. Dus de AB moet de status van het apparaat bijhouden.

Maar nogmaals, dat is het grootste 'probleem', met zowel een 525 als een TC30.
Maar er valt prima mee te leven.
Ik denk dat je mij hier verkeerd begrijpt of ik jou, maar wat je wel kunt doen is de power functionaliteit uitzetten. Hiermee zal de harmony niets meer bij houden. Ongeacht of jij een discrete of een toggle hebt, je kunt hierna de toggle alsnog handmatig als commando toevoegen. (Ook al stuurt hij dit verkeerd)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik snap dat ik de toggle in de activiteit op kan nemen, maar ik zal het even uitleggen.

Als ik alles uitzet via de AB (vanuit een activiteit), gaat bijvoorbeeld de TV op standby.
Deze zet ik daarna ook nog eens uit met de fysieke aan/uit knop.
De volgende keer als ik Tv wil kijken moet ik hem dus eerst aanzetten (fysiek), echter staat de TV dan niet meer in standby. Terwijl de AB denkt dat dit wel zo is.

Dus de AB stuurt bij selecteren van een activiteit een power toggle waarna de TV in standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Domino schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:28:
Ik snap dat ik de toggle in de activiteit op kan nemen, maar ik zal het even uitleggen.

Als ik alles uitzet via de AB (vanuit een activiteit), gaat bijvoorbeeld de TV op standby.
Deze zet ik daarna ook nog eens uit met de fysieke aan/uit knop.
De volgende keer als ik Tv wil kijken moet ik hem dus eerst aanzetten (fysiek), echter staat de TV dan niet meer in standby. Terwijl de AB denkt dat dit wel zo is.

Dus de AB stuurt bij selecteren van een activiteit een power toggle waarna de TV in standby staat.
Ik snap jouw punt en daar is de Harmony filosofie nou inderdaad niet op berekent. Een beetje niet-milieu bewsut inderdaad een TV 'hard' uitzetten (stroom eraf, power knop gebruiken) waarna de TV automatisch idd aangaat (bij mij ook).

Als je hem alleen maar in standby laat staan gaat het goed.
hiervoor is dan echter de help knop, je tv zal in jouw geval dus idd weer uitgaan, een druk op de help knop: de vraag: 'staat de tv aan' beantwoorden met nee en de tv zal vervolgens aangaan.
Een echte, definitieve oplossing zal je niet krijgen.
Tenzij je deze methode altijd toepast. Dan moet je gewoon het power toggle commanda UIT de activity halen. Want je TV staat feitelijk altijd al aan voordat je de/een activity start, want die heb je handatig dus al aangezet.

Klopt ook eigenlijk wel een beetje want we hebben het hier over een afstandsbediening en jij drukt je tv aan/uit door er fysiek naar toe te lopen.

Als jij geen harmony/universele remote hebt maar gewoon die van je tv gebruikt heb je feitelijk hetzelfde probleem: als jij je tv fyziek uitzet (met de knop) zul je hem ook niet aankrijgen met de remote.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Zet er dan gewoon een powertoggle knop bij. Die enkele keer(en) per dag dat dat voor komt is dan zo wel op te lossen.

sommige apparatuur hebben ook nog andere knoppen om aan te gaan bv page up (of iets dergelijks). Als dat bij jou ook zo is, kan je die gebruiken om de tv aan te zetten. De powertoggle gebruik je dan alleen voor het uitzetten.

[ Voor 49% gewijzigd door Auke op 10-11-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auke schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:36:
Zet er dan gewoon een powertoggle knop bij. Die enkele keer(en) per dag dat dat voor komt is dan zo wel op te lossen.
Die kun je zelf op elke willekeurige plek toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sorry voor de zoveelste herhaling hoor...
Maar ik heb hier in huis nogal wat Klik-aan Klik-uit ontvangers zitten.

Nu heb ik de 895 gekocht en op apparatuur werkt alles perfect tot nu toe.
Nu de verlichting nog.
Ik heb Ontvangers in verschillende kamers staan die middel de KaKu afstandsbediening middels timer aan/uitgaan.

Uiteraard wil je tijdens een film lampen uit of aan kunnen doen. Dat zou ik met de 895 willen doen dan.
Hoe krijg ik dat nou het beste voor elkaar dan?

Ik zie hier iets over JBMedia en iets over een marmitek powermid? Wat is het verschil en welke is het beste? Liefst zou ik dus vanuit de woonkamer ook de lampen in de slaapkamer kunnen bedienen.

- Welke 'device' kan ik het beste kopen
- Welk apparaat selecteer ik dan om toe te voegen?
- Hoe stel ik daarna de juiste codes in voor KaKu ontvangers (Dus A-1, A-2, B-1, B2 etc...)?

Oh en voor ik het vergeet:
Ik heb ook een Moodlight Champagnekoeler met LEd verlichting op afstandbediening (ook RF), gaat dat ook lukken met de 895?

[ Voor 8% gewijzigd door readytoflow op 10-11-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb vorige week een aantal sony apparaten gekocht ( tv, vdeo, dvd en stereotoren, met dolby set)
ik netjes de apparaten toegevoegd, krijg ik 26 bladzijden met extra knoo\ppen in de devices waarvan de helft helemaal niet bestaan op mijn tv, en nog een aantal die niet werken. ook krijg ik de tv niet aan met de afstandbediening, maar wel als ik op een cijfer druk.

ik vermoed dat een activity met een aan of uit commando dus ook niet gaat werken.

is ier iets aan te doen?
(de tv is wel al 11 jaar oud, maar kostte toen wel 2280 GULDEN, en extra garantie 480 GULDEN !) was toen dus waarschijnlijk wel een top apparaat ( pip, 3*scart aansluiting aan voorzijde, basboost, audio uit etc etc) het grootste probleem ermee is dat ik de knoppen ook niet kan aanleren, omdat ik de originele afstandbediening niet heb. het mooie van sony is dan wel weer dat ik met de drie andere sony afstandbedieningen de tv ook wel kan bedienen, maar aanzetten wil niet. ( uit wel) of ik moet een kanaal kiezen en dat is niet handig als de tv ne automatisch op av1 was ingesteld om een dvd te kijken,

wat ik verder zag, is dat al die sony afstandbedieningen wel een modelnummer hebben en zo, maar die vind ik niet in de logitech database.. anders zou het nog makkelijker zijn om een apparaat toe te voegen.
is hier misschien toch een oplossing voor die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
kaajee schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:15:[...]

Ik snap jouw punt en daar is de Harmony filosofie nou inderdaad niet op berekent. Een beetje niet-milieu bewsut inderdaad een TV 'hard' uitzetten (stroom eraf, power knop gebruiken) waarna de TV automatisch idd aangaat (bij mij ook).

Als je hem alleen maar in standby laat staan gaat het goed.
hiervoor is dan echter de help knop, je tv zal in jouw geval dus idd weer uitgaan, een druk op de help knop: de vraag: 'staat de tv aan' beantwoorden met nee en de tv zal vervolgens aangaan.
Een echte, definitieve oplossing zal je niet krijgen.
Tenzij je deze methode altijd toepast. Dan moet je gewoon het power toggle commanda UIT de activity halen. Want je TV staat feitelijk altijd al aan voordat je de/een activity start, want die heb je handatig dus al aangezet.
Het is ook niet een tekortkoming van de harmony AB. Het ligt gewoon aan de TV.
Mijn oude Pioneer onthield gewoon de stand waarin hij stond voordat ik hem uitzette, de nieuwere doen dat niet meer.

De extra powertoggle is in principe wel een goed idee. Echter gebruik ik niet altijd dezelfde activiteit voor de eerste maal nadat de TV aan is gezet. En bij alle activiteiten een extra powertoggle programmeren werkt weer averechts.

Ik moet nu inderdaad elke keer als de TV 'hard' uit is geweest de help knop gebruiken. Of een extra button programmeren voor de powertoggle.
Klopt ook eigenlijk wel een beetje want we hebben het hier over een afstandsbediening en jij drukt je tv aan/uit door er fysiek naar toe te lopen.

Als jij geen harmony/universele remote hebt maar gewoon die van je tv gebruikt heb je feitelijk hetzelfde probleem: als jij je tv fyziek uitzet (met de knop) zul je hem ook niet aankrijgen met de remote.....
Met de originele AB heb je geen probleem, die verstuurt geen powertoggle omdat hij actief de status van de TV bijhoud. Natuurlijk moet de TV dan eerst 'hard' aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:31:
Sorry voor de zoveelste herhaling hoor...
Maar ik heb hier in huis nogal wat Klik-aan Klik-uit ontvangers zitten.

Nu heb ik de 895 gekocht en op apparatuur werkt alles perfect tot nu toe.
Nu de verlichting nog.
Ik heb Ontvangers in verschillende kamers staan die middel de KaKu afstandsbediening middels timer aan/uitgaan.

Uiteraard wil je tijdens een film lampen uit of aan kunnen doen. Dat zou ik met de 895 willen doen dan.

Ik zie hier iets over JBMedia en iets over een marmitek powermid? Wat is het verschil en welke is het beste? Liefst zou ik dus vanuit de woonkamer ook de lampen in de slaapkamer kunnen bedienen.

- Welke 'device' kan ik het beste kopen
- Welk apparaat selecteer ik dan om toe te voegen?
- Hoe stel ik daarna de juiste codes in voor KaKu ontvangers (Dus A-1, A-2, B-1, B2 etc...)?

Oh en voor ik het vergeet:
Ik heb ook een Moodlight Champagnekoeler met LEd verlichting op afstandbediening (ook RF), gaat dat ook lukken met de 895?
X10 en de Logitech Harmony serie

NB: Iemand zijn Playboy abbo al opgezegd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
zo, ik heb gister mijn harmony 525 binnen gekregen.

Alles werkt op zich goed, zit alleen nog met een aantal puntjes

De UPC box gaat niet aan bij de aktiviteit "tv kijken" heb al een hoop geprobeerd, ook alle knoppen via de afstandsbediening instellen, maar tot dusver nog geen succes.
Ik heb de DVR van UPC, maar de knoppen pause/opnemen/afspelen doen het niet op de harmony. Deze heb ik ook handmatig ingesteld via de software, maar tot nu toe nog geen succes
en als ik van activiteit verander (bv tv kijken naar xbox spelen) veranderd de tv niet automatisch naar HDMI

Ik moet er nu vandoor, vanavond nog maar eens verder klooien, want dit moet gaan werken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ehm wat waren de voorwaarden ook al weer?
minimaal 3 maand van te voren?
ik heb gister de eerste playboy gekregen. zit nog in de verpakking, plus een ander blad. wie biedt? :p
gaat niet weg voor minder dan 28/6 =4,60 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Zo, heb nu ook sinds vrijdag de 525. Aangezien er nu eer set- top box staat voor Ch+ en Ch- meer volume weer via de TV gaat had ik voor TV kijken al twee remotes nodig, gruwelijk onhandig natuurlijk. Na gaat het -eer stuk beter, al heb ik ondertussen aardig wat gespeel nodig gehad om alles goed in te stellen.

lk wil echter nog één ding voor elkaar krijgen:
Sommige zenders zender een 16:9 film uit in 4:3 formaat met zwarte kaker. De ontvanger bouwt hier vervolgers nog meer zwarte balken omheen en geeft dat door aan de tv met bijbehorend signaal verlies. Nu moet ik telkens in het menu duiken van de ontvanger om daar het goede beeldformaat in te steller, iets wat ik eigenlijk zou willen automatiseren met een sequence, alleen zijn het nogal veel handelingen.

Vraag dus: kan je op de een of andere manier lange sequences aanmaken? Of heeft iemand eer andere oplossing?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:54:
zo, ik heb gister mijn harmony 525 binnen gekregen.

Alles werkt op zich goed, zit alleen nog met een aantal puntjes

De UPC box gaat niet aan bij de aktiviteit "tv kijken" heb al een hoop geprobeerd, ook alle knoppen via de afstandsbediening instellen, maar tot dusver nog geen succes.
Ik heb de DVR van UPC, maar de knoppen pause/opnemen/afspelen doen het niet op de harmony. Deze heb ik ook handmatig ingesteld via de software, maar tot nu toe nog geen succes
en als ik van activiteit verander (bv tv kijken naar xbox spelen) veranderd de tv niet automatisch naar HDMI

Ik moet er nu vandoor, vanavond nog maar eens verder klooien, want dit moet gaan werken natuurlijk :)
Werkt hier wel uitstekend met UPC DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:12:
[...]

Werkt hier wel uitstekend met UPC DVR.
Ik heb de boel hier nu ook prima werken.

Zit alleen met nu nog met 1 puntje, wanneer ik de aktiviteit tv kijken geselecteerd heb, kan ik de pause/stop/play enz knoppen niet gebruiken. (lampje gaat niet branden tijdens het indrukken) dus wanneer ik ze indruk, gaat de tv niet op pause.

Wanneer ik het device settopbox selecteer, dan werken de knoppen wel prima

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 11-11-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb net de 895.
Alles lijkt prima te werken.

Ik krijg 1 ding echter niet goed voor elkaar.

Volgende Set-up:
TV: Panasonic 42PV70
Decoder: Humax IR-Foc C

Ik kijk dus tv via digitale decoder. daar zit ook teletekst op, maar die is schermbreed. Wanneer ik de teletekstknop van de tv afstandsbediening gebruik, Kan ik nog gewoon op de linkerkant tv kijken. Daarnaast gaat dat gewoon sneller vanwege geheugenfunctie van de tv.

Activiteit tv kijken werkt prima. Heb nog wat buttons toegevoegd en hoef niet meer te schakelen tussen apparaten/activiteiten eigenlijk.

Heb ook de teletekst knop als snelkoppeling toegevoegd. En dan de teletekstknop van de TV dus. Die werkt ook prima.
Alleen kan ik geen paginanummers invoeren. De cijfers op de 895 zijn in de activiteit tv kijken gekoppeld aan de decoder.

Is daar een oplossing voor (en dan bedoel ik NIET een nieuwe activiteit teletekst)?

Dus dat ik de teletekstknop indruk de 895 de cijfers ook aan de tv koppeld en wanneer ik nogmaals op teletekst druk de 895 de cijfers weer koppeld aan de decoder?

(PS: heb de marmitek besteld voor de verlichting...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
cypher21 schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:35:
[...]

Ik heb de boel hier nu ook prima werken.

Zit alleen met nu nog met 1 puntje, wanneer ik de aktiviteit tv kijken geselecteerd heb, kan ik de pause/stop/play enz knoppen niet gebruiken. (lampje gaat niet branden tijdens het indrukken) dus wanneer ik ze indruk, gaat de tv niet op pause.

Wanneer ik het device settopbox selecteer, dan werken de knoppen wel prima

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Kan je het device settopbox niet toevoegen aan de activiteit tv kijken? Deze verder nergens voor gebruiken, maar dan heb je wel de beschikking over die functies binnen de activiteit. Kan je de knoppen toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Big_Tower schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:15:
[...]

Kan je het device settopbox niet toevoegen aan de activiteit tv kijken? Deze verder nergens voor gebruiken, maar dan heb je wel de beschikking over die functies binnen de activiteit. Kan je de knoppen toewijzen.
de settopbox is toegevoegd aan de activiteit tv kijken, want ik kijk alleen maar tv met de upc box. kanalen wisselen e.d. gaat prima, ook alle andere knoppen doen het prima tijdens die activiteit, alleen de opname en afspeel knoppen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
cypher21 schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:26:
[...]

de settopbox is toegevoegd aan de activiteit tv kijken, want ik kijk alleen maar tv met de upc box. kanalen wisselen e.d. gaat prima, ook alle andere knoppen doen het prima tijdens die activiteit, alleen de opname en afspeel knoppen niet
Ik kijk zelf via @Home naar digitale TV, maar kan van mijn Samsung HDTV tuner ook bepaalde functies toevoegen aan mijn activiteit TV Kijken. In de default setup werd bijvoorbeeld de timer functie niet aan een knop "gehangen", deze heb ik zelf maar aan de record knop "gehangen". Ik kan me voorstellen dat je dit ook kan doen met je UPC Settopbox. Bijvoorbeeld de record functie aan de record knop toevoegen net als de pauze functie aan de pauzeknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Garyu schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:34:

lk wil echter nog één ding voor elkaar krijgen:
Sommige zenders zender een 16:9 film uit in 4:3 formaat met zwarte kaker. De ontvanger bouwt hier vervolgers nog meer zwarte balken omheen en geeft dat door aan de tv met bijbehorend signaal verlies. Nu moet ik telkens in het menu duiken van de ontvanger om daar het goede beeldformaat in te steller, iets wat ik eigenlijk zou willen automatiseren met een sequence, alleen zijn het nogal veel handelingen.

Vraag dus: kan je op de een of andere manier lange sequences aanmaken? Of heeft iemand eer andere oplossing?
Ik zit met een vergelijkbaar iets. Helaas kun je dus maar maximaal 5 opdrachten aan 1 sequence koppelen. Dat zou wat mij betreft best wat uitgebreider mogen. Nu heb ik dat "opgelost" door 2 knoppen aan te maken. knop 1 doet het eerste gedeelte. knop 2 de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Big_Tower schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:39:
[...]

Ik kijk zelf via @Home naar digitale TV, maar kan van mijn Samsung HDTV tuner ook bepaalde functies toevoegen aan mijn activiteit TV Kijken. In de default setup werd bijvoorbeeld de timer functie niet aan een knop "gehangen", deze heb ik zelf maar aan de record knop "gehangen". Ik kan me voorstellen dat je dit ook kan doen met je UPC Settopbox. Bijvoorbeeld de record functie aan de record knop toevoegen net als de pauze functie aan de pauzeknop.
nou, daar zat ik aan te denken, maar als ik op die afspeelknoppen druk tijdens de activiteit, dan gaat het lampje niet branden, dus die knoppen doen tijdens die activiteit niets.
en als ik het device "settopbox" selecteer, doen de knoppen het prima.

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 11-11-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
cypher21 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:02:
[...]

nou, daar zat ik aan te denken, maar als ik op die afspeelknoppen druk tijdens de activiteit, dan gaat het lampje niet branden, dus die knoppen doen tijdens die activiteit niets.
Dan pas je dat toch aan. Je kan echt bijna alles aanpassen of het via je originele afstandsbediening laten leren. De standaard activiteiten zijn echt niet perfect. Je moet zelf alles aanpassen om het goed te krijgen. Trek er rustig maar een weekje van uitproberen, aanpassen en nogmaals aanpassen voor uit om het zo te krijgen zoals jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Auke schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:14:
[...]

Dan pas je dat toch aan. Je kan echt bijna alles aanpassen of het via je originele afstandsbediening laten leren. De standaard activiteiten zijn echt niet perfect. Je moet zelf alles aanpassen om het goed te krijgen. Trek er rustig maar een weekje van uitproberen, aanpassen en nogmaals aanpassen voor uit om het zo te krijgen zoals jij wilt.
ja, dat heb ik allang gedaan.

Het probleem is niet dat de knoppen het niet doen wanneer ik de settopbox als device selecteer maar dat de afspeelknoppen het niet doen tijdens de activiteit tv kijken.
Ik krijg het niet voor elkaar de afspeel knoppen te activeren, als ik erop druk wordt er nml geen signaal verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
cypher21 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:24:
[...]

ja, dat heb ik allang gedaan.

Het probleem is niet dat de knoppen het niet doen wanneer ik de settopbox als device selecteer maar dat de afspeelknoppen het niet doen tijdens de activiteit tv kijken.
Ik krijg het niet voor elkaar de afspeel knoppen te activeren, als ik erop druk wordt er nml geen signaal verstuurd
Als het in je device werkt, moet het ook kunnen werken in je activity. Je moet dus je activity aanpassen. Kijk in je device welke knoppen je wilt gebruiken in je activity. Kijk ook goed welk "opdracht" er gegeven wordt. Zet dat in je activity en test dat.

p.s. vergeet niet binnen de activity als je een knop wil programmeren om het goede "apparaat" te selecteren. Dus je settopbox.

voorbeeldje : activiteit tv kijken -> knoppen aanpassen -> standaardknoppen -> "knop" menu -> "apparaat" settopbox -> "opdracht" menu

dus als in je device de "opdracht" menu werkt. dan moet je dat dus als bovenstaande toevoegen.

(standaardknoppen mag je ook vervangen door extra knoppen, verschil is dus dat je dan de "knop" een eigen naam mag geven))

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Auke op 11-11-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Auke schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:34:
[...]

Als het in je device werkt, moet het ook kunnen werken in je activity. Je moet dus je activity aanpassen. Kijk in je device welke knoppen je wilt gebruiken in je activity. Kijk ook goed welk "opdracht" er gegeven wordt. Zet dat in je activity en test dat.

p.s. vergeet niet binnen de activity als je een knop wil programmeren om het goede "apparaat" te selecteren. Dus je settopbox.

voorbeeldje : activiteit tv kijken -> knoppen aanpassen -> standaardknoppen -> "knop" menu -> "apparaat" settopbox -> "opdracht" menu

dus als in je device de "opdracht" menu werkt. dan moet je dat dus als bovenstaande toevoegen.

(standaardknoppen mag je ook vervangen door extra knoppen, verschil is dus dat je dan de "knop" een eigen naam mag geven))

AHHH ik heb dat idd helemaal niet bekeken!

Die uitleg maakt het een stuk duidelijker :)

Thanx werkt top nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct, de record, play etc buttons heb ik ook handmatig moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
Auke schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:34:
[...]

Was dus ook precies wat ik bedoelde... 't Kwam er bij mij misschien niet helemaal duidelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:54:
Correct, de record, play etc buttons heb ik ook handmatig moeten toevoegen.
Same here. Werkt na toevoegen perfect op mijn DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Auke schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:50:
[...]

Ik zit met een vergelijkbaar iets. Helaas kun je dus maar maximaal 5 opdrachten aan 1 sequence koppelen. Dat zou wat mij betreft best wat uitgebreider mogen. Nu heb ik dat "opgelost" door 2 knoppen aan te maken. knop 1 doet het eerste gedeelte. knop 2 de rest.
Dat had ik ook al bedacht, maar ik vind het eigenlijk lastig en vreemd dat je zo weinig commando's in een sequence kan stoppen, terwijl je bijvoorbeeld bij het starten van een activiteit wel oneindig veel (of iig meer dan 5) commando's kan geven.

Nog een ander dingetje: de remote bouwt wel erg lange vertragingen in tussen zijn commando's. Kan ik dat op de een of andere manier versnellen? Nu loopt ie snel vijf opdrachten achter ofzo wat zwaar irritant is als je door een menu aan het scrollen bent en je niet weet of je al vaak genoeg op 'ArrowDwn' gedrukt hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:45:
[...]
de remote bouwt wel erg lange vertragingen in tussen zijn commando's. Kan ik dat op de een of andere manier versnellen?
Ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Thanks, dat zijn antwoorden waar een mens wat mee kan :+ 8)7

..al gevonden in de Device-Troubleshooting.. maar dan nog. Geef dan geen antwoord...

[ Voor 21% gewijzigd door Garyu op 12-11-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Garyu schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:17:
[...]

Thanks, dat zijn antwoorden waar een mens wat mee kan :+ 8)7

..al gevonden in de Device-Troubleshooting.. maar dan nog. Geef dan geen antwoord...
Ja, nu wordt ik ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verwacht je nou, dat ik je handje vasthoudt terwijl je door de software loopt, terwijl je dit zelf kan doen? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:29:
Wat verwacht je nou, dat ik je handje vasthoudt terwijl je door de software loopt, terwijl je dit zelf kan doen? :z
Zoals mijn voorganger al zei was je reactie volkomen nutteloos. Als je weet hoe zoiets kan dan zet je er effe een tipje bij of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:29:
Ik verwacht een van deze twee:

a) je geeft me een tip hoe het op te lossen is
b) je geeft helemaal geen reactie.

Maandagmorgen zeker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, zit op kantoor alwaar ik de software niet bij de hand heb. Heb de tussenposen tijd een jaar geleden aangepast, zodoende kan ik me herinneren dat deze functie ergens in de software zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Moet zeggen dat ik het toch ook wel enigzins bedenkelijk vindt dat je meteen je vraag neerplemt, op: maandag 12 november 2007 09:45 en vervolgens op maandag 12 november 2007 10:17 zelf met het antwoord komt. Half uurtje later. Geeft wel aan dat het a. makkelijk zelf te vinden was en b. je zelf geen moeite gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
offtopic:
Als er gesloten vragen gesteld worden, kun je gesloten antwoorden verwachten. Stel de vraag dan als open vraag bijv.: "Hoe kan ik dat aanpassen etc ...." zou ook een open antwoord op moeten leveren. :z

Tot zover dr. Smarron op deze mooie zonnige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
dat is simpel idd ergens bij instellingen aanpassen ind e software ( ik zit ook op kantoor, dus zonder software) ff grasduinen en jehebt het. dat hoort ieder zelf al gedaan te hebben voordat er vragen gesteld worden. commentaar op hulp die niet uitvoerig het antwoord beschrijft, maar overduidelijk al het probleem hebben opgelost vind ik wel wat debiel en getuigen van weinig benul van fatsoen. denk je straks nog eens een antwoord van iemand te krijgen, als je zo reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik dacht dat we hier zijn om elkaar op minst enigzins op weg te helpen. Blijkbaar nog niet helemaal doorgedrongen tot AUD? Met name getuige de reacties volgend op de reacties die al reacties waren op een vraag..

Allejezus... :/.

Ja, het antwoord is te vinden. En nee, niet op de meest gebruiksvriendelijke manier. Iemand helpt naar mijn mening absoluut niet, door een absoluut nietszeggende post te plaatsen, waar ik vervolgens wat over schrijf. Daarnaast is het een probleem dat bij meer mensen voorgekomen is, getuige google. Ach, als dat het niveau in AUD is waarop gediscussieerd schijn te moeten worden, denk ik dat ik het deelnemen in dit deel van GOT maar compleet achterwege laat.

[ Voor 67% gewijzigd door Garyu op 12-11-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Ook ik ben de trotse eigenaar van een playboyabbo 525 :*) . het werkt echt super, activities zijn echt een uitkomst.
Voor iedereen die loopt de klooien(net als ik van het weekend) raad ik sterk aan om de helpdesk te bellen. binnen 30 seconden krijg je iemand aan de lijn. Ik heb een of ander exotische versterker uit china, die custom geprogrammeerd moet worden, ze zijn het aan het analyseren. ik krijg over 3 dagen bericht. Ik ben benieuwd

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Alle speed instellingen kun je vinden onder apparaten --> instellingen en dan vertragingen
hemaworst schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:10:
Ook ik ben de trotse eigenaar van een playboyabbo 525 :*) . het werkt echt super, activities zijn echt een uitkomst.
Voor iedereen die loopt de klooien(net als ik van het weekend) raad ik sterk aan om de helpdesk te bellen. binnen 30 seconden krijg je iemand aan de lijn. Ik heb een of ander exotische versterker uit china, die custom geprogrammeerd moet worden, ze zijn het aan het analyseren. ik krijg over 3 dagen bericht. Ik ben benieuwd
Fijn om te horen dat je tevreden bent met onze helpdesk. Soms komen we inderdaad de gekste apparaten tegen en daar zit nou eenmaal wat meer tijd in om zoiets op te lossen

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
engelbertus schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:17:
ik heb vorige week een aantal sony apparaten gekocht ( tv, vdeo, dvd en stereotoren, met dolby set)
ik netjes de apparaten toegevoegd, krijg ik 26 bladzijden met extra knoo\ppen in de devices waarvan de helft helemaal niet bestaan op mijn tv, en nog een aantal die niet werken. ook krijg ik de tv niet aan met de afstandbediening, maar wel als ik op een cijfer druk.

ik vermoed dat een activity met een aan of uit commando dus ook niet gaat werken.

is ier iets aan te doen?
(de tv is wel al 11 jaar oud, maar kostte toen wel 2280 GULDEN, en extra garantie 480 GULDEN !) was toen dus waarschijnlijk wel een top apparaat ( pip, 3*scart aansluiting aan voorzijde, basboost, audio uit etc etc) het grootste probleem ermee is dat ik de knoppen ook niet kan aanleren, omdat ik de originele afstandbediening niet heb. het mooie van sony is dan wel weer dat ik met de drie andere sony afstandbedieningen de tv ook wel kan bedienen, maar aanzetten wil niet. ( uit wel) of ik moet een kanaal kiezen en dat is niet handig als de tv ne automatisch op av1 was ingesteld om een dvd te kijken,

wat ik verder zag, is dat al die sony afstandbedieningen wel een modelnummer hebben en zo, maar die vind ik niet in de logitech database.. anders zou het nog makkelijker zijn om een apparaat toe te voegen.
is hier misschien toch een oplossing voor die ik kan gebruiken?
Ik snap je probleem, maar de oplossing is wellicht simpeler dan je denkt. Jouw tv heeft dus niet echt een aan-knop (geen power button om aan te zetten, wel om uit te zetten). Maar als je op een nummertje/zender drukt gaat ie wel aan.......toch?

Dan is dat toch je aan-knop? Wat maakt het uit of het een 'echte' aan-knop is of een nummertje. Aan=aan.
Als je een activiteit DVD-kijken wilt en je tv dus naar een externe ingang moet 'switchen', bijv. AV1, dan is de volgorde in de Harmony: 1:klik 1 (tv gaat aan), 2:ga naar AV1 (tv gaat naar AV1)........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15

Simkin

Bzzzzz

Ik heb een Harmony 555 aangeschaft en ben zeker niet ontevreden, hoewel ik wel een paar verbeterpunten zie. Ik wil mijn bevindigen graag met jullie delen.

Prijs: €86, inclusief

Getest met:
  1. Yamaha versterker
  2. Philips TV
  3. Onkyo DVD speler
  4. UPC Mediabox
  5. Xbox1
Functionaliteit:
Plus: De afstandbediening kan idd meerdere apparaten bedienen door op 1 knop te drukken. Je hebt dus nog maar 1 afstandbediening nodig en hoeft maar 1 knop in te drukken om je apparaten op de juiste manier in te stellen..
Nadeel: Dit gebeurd niet parallel maar sequentieel, je moet dus even wachten totdat de sequentie klaar is.

Ook merk je dat de commandos minder snel worden verstuurd vergeleken met de originele afstandbediening van een apparaat, ongeacht of je de vertraging op 0 hebt gezet.

Ontwerp:
Plus: De afstandbediening ziet er leuk uit en de toetsen zijn van achteren verlicht. Verder voelt de afstandbediening solide aan.
Nadeel: De vormgeving is leuk maar niet echt praktisch. De meest gebruikte toetsen zoals de nummertoetsen, het volume en de kanaal toetsen staan onderaan de afstandbediening gepositioneerd; krampgevoelig dus.
Het zou beter zijn geweest om die op duim hoogte te plaatsen en de play/stop/forward/backward toetsen onderaan te plaatsen..

Configuratie:
Plus: Kinderlijk eenvoudige configuratie, dit kan zelfs je moeder. Via een tovenaar configureer je stap voor stap je activiteiten waarbij je (in mijn geval) bijna niet hoeft af te wijken van de aanbevolen configuratie.

Ook vind ik de mogelijkheid om RAW commandos te leren een zeer grote plus. Je kan hiermee voorbeeld een sequentie van toetsen opslaan onder een enkele knop.
Ook heb je de mogelijkheid om softwarematig een sequentie te maken, een nadeel is dat je hierbij gelimiteerd bent tot maximaal 5 commandos.

Conclusie:
Hij doet wat hij beloofd, is wat ongemakkelijk in de bediening en een tikkeltje traag maar je hebt niet langer vijf afstandbedieningen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheid is in de software aan te passen. Zie enkele posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:31:
De snelheid is in de software aan te passen. Zie enkele posts hierboven.
Dus ook al heb ik de delay op 0 gezet is die nog steeds sneller te maken? Cool, dat wist ik idd niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zo even niet welke setting dat was. Kan best delay zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Simkin schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:40:
[...]

Dus ook al heb ik de delay op 0 gezet is die nog steeds sneller te maken? Cool, dat wist ik idd niet :)
Um, dat lees ik nergens terug? Heb hier een apparaat op 0, en die mocht nog wel wat sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Je hebt verschillende speed instellingen, tevens kun je het signaal ook aanpassen. Soms hebben bepaalde IR codes al een vertraging ingebouwd.

De enige methode om dit weg te halen is het commando opnieuw in RAW mode te leren.

Zie mijn vorige post hierboven voor instructies waar alle snelheidsinstellingen staan.

Let ook op de repeat settings!! Wanneer dit verkeerd staat kun je ook veel vertraging krijgen, dit staat ook bij de snelheidsinstellingen.

Met een goede afstelling kun je dezelfde snelheid behalen als de originele AB. Eventueel met onze hulp. Als je alle speed instellingen goed hebt staan (geen delays en repeats) en het signaal zelf bevat geen delay dan moet je hetzelfde of sneller kunnen dan de originele AB.

Mocht je er niet uitkomen, bel dan even met onze helpdesk en leg uit dat je problemen hebt met de speed instellingen en eventueel het leren van een nieuwe RAW command.

[ Voor 82% gewijzigd door Workaholic op 14-11-2007 11:21 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

UltraSub schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:46:
[...]

Um, dat lees ik nergens terug? Heb hier een apparaat op 0, en die mocht nog wel wat sneller...
Ik ook niet, maar volgens tweakernick staat dat ergens beschreven in een paar posts hierboven, ik ben ook nog aan het zoeken waar dat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Simkin schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:19:
[...]

Ik ook niet, maar volgens tweakernick staat dat ergens beschreven in een paar posts hierboven, ik ben ook nog aan het zoeken waar dat staat.

Op herhaling dan maar :

Alle speed instellingen kun je vinden onder apparaten --> instellingen en dan vertragingen

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Audi-Addict schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:22:
[...]

Op herhaling dan maar :

Bedankt, ik had je post nog niet gelezen toen zelf mijn reactie aan het typen was. Ik was in de veronderstelling dat als je de delay op 0 had gezet het je de bediening niet sneller kon maken, nu weet ik beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
[...]

Op herhaling dan maar :

Dit werkt erg goed, erg uitgebreide opties :) Sinds wanneer zijn die instellingen (speed en zo) daar ongeveer te vinden? Ik heb ze eerder daar niet gezien (jaar geleden of zo), of heb ik er altijd gewoon overheen gekeken?

Heb nu met de laatste software de remote geupdate en zonder verdere aanpassingen werkt alles al veel sneller (zappen op TV, navigeren op MCE etc)

Ik vind het echt geweldige apparaten die logitechs :) De hardware zou iets kwalitatiever mogen (wat steviger) maar qua software zijn ze echt perfect.

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 14-11-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

[...]

Op herhaling dan maar :

Offtopic: waarop post jij structureel in het blauw? Heb je jezelf tot modje gebombardeerd?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Staat ergens dat alleen modjes dat mogen? Niet dat het me iets uitmaakt overigens.

Ontopic: het lukt me niet om mijn MCE-bak met mn H885 letters te laten maken, a la het typen van een SMS op je GSM. Ik heb geen MCE-remotecontrol, dus ik weet zo niet welke toetsen daarvoor nodig zouden zijn, als het uberhaupt mogelij is. Ik wil dus net als op een GSM lettertekens kunnen selecteren met de numerieke toetsen, maar het lukt niet.
Ik heb wel een button "numerieke invoer" maar ik heb nu juist standaard al numerieke invoer, ik zou tekst invoer willen hebben
Iemand tips?

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 14-11-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
stefijn schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:44:
Staat ergens dat alleen modjes dat mogen? Niet dat het me iets uitmaakt overigens.

Ontopic: het lukt me niet om mijn MCE-bak met mn H885 letters te laten maken, a la het typen van een SMS op je GSM. Ik heb geen MCE-remotecontrol, dus ik weet zo niet welke toetsen daarvoor nodig zouden zijn, als het uberhaupt mogelij is. Ik wil dus net als op een GSM lettertekens kunnen selecteren met de numerieke toetsen, maar het lukt niet.
Ik heb wel een button "numerieke invoer" maar ik heb nu juist standaard al numerieke invoer, ik zou tekst invoer willen hebben
Iemand tips?
Je hebt geen MCE-remotecontrol? Heb je wel de originele MS usb ir receiver? Of gebruik je een ander? Want daar zal het anders mee te maken hebben dat he geen 'tekst' kunt typen.
Ik neem aan dat je wel een MS remote uit de Harmony database gehaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
kaajee schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:57:
[...]

Je hebt geen MCE-remotecontrol? Heb je wel de originele MS usb ir receiver? Of gebruik je een ander? Want daar zal het anders mee te maken hebben dat he geen 'tekst' kunt typen.
Ik neem aan dat je wel een MS remote uit de Harmony database gehaald hebt?
Ik heb een Antec Fusion kast met een ingebouwde MCE-compatible receiver. Ik heb inderdaad gewoon een MCE uit de database gehaald en de meeste zaken werken gewoon. Moet de toetsen nog wat finetunen, maar zo outofthebox kan ik alles doen. Alleen niet tekstueel muziek zoeken bijv.

Hmm...toch een knop "tekst" in het lijstje staan, maar dat command herkend de receiver niet zo te zien. Eens effe bij Antec gaan kijken of dat nou moet kunnen (de receiver is alleen compatible met Vista en XP MCE dus dat zou wel moeten!)

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 14-11-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:03:
[...]

Offtopic: waarop post jij structureel in het blauw? Heb je jezelf tot modje gebombardeerd?
Audi-Addict is een Logitech medewerker en zijn reacties moeten dan ook uit dat ooglicht worden beschouwd. De onderscheiding in blauw vind ik zelf wel zo prettig voor officiele reakties :)

Verwijderd

readytoflow schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:31:
[.....]

[.....]
Er loopt daarover hier ook een topic: http://harmony.multiforum....php?t=126&mforum=harmony

en

http://harmony.multiforum...ic.php?t=6&mforum=harmony

Mocht je het aan de praat hebben gekregen, denk ik dat het erg interessant is! Laat het ons weten!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 10:00 ]

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 08:42
Ik heb weer eens wat vreemds zeg...
Vorige week een Harmony 555 gekocht en sindsdien springt ergens tussen 5.30 en 6.30 's morgens mijn televisie spontaan aan en gaat het volume op een dermate hoge stand dat ik het een verdieping hoger op mijn bed kan horen. Niet iedere dag, ik had hem zaterdag geprogrammeerd en 's maandagmorgens had ik het voor het eerst en dacht nog vreemd dat ik hem niet heb uitgezet voordat ik naar bed ging. Dinsdag n woensdag niets aan de hand en vanmorgen weer hetzelfde...

Ik twijfel nu nog of het in mijn Harmony of in mijn tv zit.
Gaat om een maand oude Samsung LE40R81W.
Vreemd is het in ieder geval wel...

Verder bevalt hij prima, al heb ik ook hier het probleem dat ik mijn ext.1/2, HMI 1/2 en component niet goed ingesteld krijg bij het opstarten van een activity.

[ Voor 12% gewijzigd door Nelis00 op 15-11-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Nelis00 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:46:
Vorige week een Harmony 555 gekocht en sindsdien springt ergens tussen 5.30 en 6.30 's morgens mijn televisie spontaan aan en gaat het volume op een dermate hoge stand dat ik het een verdieping hoger op mijn bed kan horen. Niet iedere dag, ik had hem zaterdag geprogrammeerd en 's maandagmorgens had ik het voor het eerst en dacht nog vreemd dat ik hem niet heb uitgezet voordat ik naar bed ging. Dinsdag n woensdag niets aan de hand en vanmorgen weer hetzelfde...

Verder bevalt hij prima, al heb ik ook hier het probleem dat ik mijn ext.1/2, HMI 1/2 en component niet goed ingesteld krijg bij het opstarten van een activity.
Tip: Gebeurd het ook als je Harmony boven ligt als je gaat slapen?
Heb je katten?

Mbt de instelling problemen, speel eens met de timing (zet die wat langer)
Als er niets gebeurd zou je het veranderen van de input functie opnieuw kunnen laten leren.

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Inderdaad, AB mee naar boven nemen, en kijken of het dan niet meer gebeurd. Of Harmony ergens om de hoek leggen ;)

Heb hier zelf ook iets geks met mijn 895 sinds een week. Denk dat het iets met de extender te maken heeft. Wat gebeurt er, vaak in mijn watch tv activity krijg ik het volume niet meer geregeld op de receiver. Switch ik naar een andere activity, dan reageert de receiver wel op het instellen van een andere input, maar het volume is vervolgens nog niet te regelen. Kan ik twee dingen doen, of ik "reboot" de receiver met het handje, of ik wacht gewoon 5 minuten of zo, en hij doet het wel.

Natuurlijk kan het ook aan de receiver (HarmanKardon AVR130) liggen, dus dat heb ik als volgt gechecked: Receiver uit, originele AB gebruikt, volume werkt. Receiver weer uit, Activity gebruikt, Harmony krijgt volume niet geregeld, originele AB doet het ook niet meer.
Zou het kunnen dat die RF extender zich verpint, en dermate veel IR stuurt dat alle andere signalen worden geblocked? Is zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:03:
[...]

Niet zo kattig doen he ;) Ik werk voor Logitech support, dus het leek me makkelijker om mijn posts wat beter leesbaar te maken.
Nelis00 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:46:

Als dit voorkomt heb je dan ook gekeken wat de harmony weergeeft? Als de harmony hierna in een activiteit staat (en dus niet in het hoofdscherm) dan lijkt het aan de harmony te liggen.

Mocht dit het geval zijn, zou ik je een safe mode firmware upgrade adviseren. Batterijen er uit, powerknop vast houden en terwijl je dit doet met de usb van de computer verbinden. Hierna naar downloads en dan de firmware updaten.

Wat de ingangen betreft, hier heb ik wat meer informatie voor nodig. Eventueel ben je ook welkom om contact op te nemen met onze helpdesk.

UltraSub schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 07:23:
Inderdaad, AB mee naar boven nemen, en kijken of het dan niet meer gebeurd. Of Harmony ergens om de hoek leggen ;)

Heb hier zelf ook iets geks met mijn 895 sinds een week. Denk dat het iets met de extender te maken heeft. Wat gebeurt er, vaak in mijn watch tv activity krijg ik het volume niet meer geregeld op de receiver. Switch ik naar een andere activity, dan reageert de receiver wel op het instellen van een andere input, maar het volume is vervolgens nog niet te regelen. Kan ik twee dingen doen, of ik "reboot" de receiver met het handje, of ik wacht gewoon 5 minuten of zo, en hij doet het wel.

Natuurlijk kan het ook aan de receiver (HarmanKardon AVR130) liggen, dus dat heb ik als volgt gechecked: Receiver uit, originele AB gebruikt, volume werkt. Receiver weer uit, Activity gebruikt, Harmony krijgt volume niet geregeld, originele AB doet het ook niet meer.
Zou het kunnen dat die RF extender zich verpint, en dermate veel IR stuurt dat alle andere signalen worden geblocked? Is zeer irritant!
Lastig, kan een Inter device delay issue zijn. Dit kun je ook vinden bij de speed instellingen. Het kan zijn dat bepaalde apparaten over hun nek gaan wanneer er teveel signalen worden rond gestuurd.

Is dit probleem begonnen nadat je de speed instellingen hebt aangepast of was dit hiervoor ook al aanwezig?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het heeft eerst gewoon een week goed gewerkt.
Het ging mis nadat ik mijn Harman Kardon DVD22 heb vervangen door een Philips DVP5980 (dvdspeler). Daar voor werkte het wel goed, heb ik deze problemen nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Audi-Addict schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:34:
[...]

Niet zo kattig doen he ;) Ik werk voor Logitech support, dus het leek me makkelijker om mijn posts wat beter leesbaar te maken.

Helder. Ikzelf werk voor $bedrijf, dus dan post ik vanaf nu in het rood voor de duidelijkheid ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als dat sarcasme is, dan is het niet geslaagd ;)
Denk dat de meesten die hier in dit topic regelmatig rond hangen blij zijn met Audi-Addict!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Beetje jammer inderdaad, ik zit in mijn eigen tijd hier support te verlenen en dan krijg je dit soort reacties.

In andere topics doen mensen dit ook wanneer zij of hij werken voor dat bedrijf waar het topic over gaat. Zo kun je officiele posts beter zien ipv reacties van gebruikers.

Maar laat maar, geen zin meer om hier te posten als je dit soort reacties krijgt.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:55
Audi-Addict schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:50:
Maar laat maar, geen zin meer om hier te posten als je dit soort reacties krijgt.
Begrijpelijke reactie, maar laat je niet teveel op je kop zitten door 1 reactie, je inbreng wordt zoals hierboven al gezegd zeker wel gewaardeerd... :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Audi-Addict schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:50:
Beetje jammer inderdaad, ik zit in mijn eigen tijd hier support te verlenen en dan krijg je dit soort reacties.

In andere topics doen mensen dit ook wanneer zij of hij werken voor dat bedrijf waar het topic over gaat. Zo kun je officiele posts beter zien ipv reacties van gebruikers.

Je had een punt, totdat ik bovenstaande zin las. Sinds wanneer bepaal jij wat officieel is en wat niet? Bestaan er wel officiele en niet-officiele posts? 8)7 En als ze bestaan... ik zie geen 'moderator' in je profiel.

Niet dat het mij uitmaakt in welke kleur je post. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kunnen we het nu weer over afstandsbedieningen hebben i.p.v. de kleur van teksten? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Dysmael op 17-11-2007 10:58 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.