Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
UltraSub schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:43:
[...]

Hmm.. That figures. Naja, ga ik hem op marktplaats gooien denk ik.
offtopic:
/verkapte verkoop post
Mocht er interesse zijn hoor ik het natuurlijk graag;)
ik bied 65eu!
UltraSub schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:43:
[...]
Is de 895 de enige met RF? En ik ga er vanuit dat die niet met die RF extender komt, oftewel, moet ik die los aanschaffen, of zit de eerste er bij (zou wel logisch zijn voor dat geld)?
Zie hier, ja dus.....

Overigens staat dit op de NL Logitech site niet expliceit vermeldt, op de US site echter wel. Wellicht nog wel even checken voor je besteld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

TF

bla bla

oke up and running. Het heeft wat moeite gekost. Maar hij draait nu prima. Alles werkt zoals ik wil. Echt nu word het pas leuk

Ook die slideshow werkt, maar wat heb ik er aan : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
kaajee schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:35:
[...]

ik bied 65eu!

[...]

Zie hier, ja dus.....

Overigens staat dit op de NL Logitech site niet expliceit vermeldt, op de US site echter wel. Wellicht nog wel even checken voor je besteld.....
Hmm.. bedankt voor de tip..

offtopic:
Wil eigenlijk geen verkoop talk doen hier, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een DM te sturen. Zie geen settings in voorkeuren, en krijg ook geen mogelijkheden om iemand een DM te sturen. Maar 65 is toch echt te weinig kaajee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:23
kaajee schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:03:
[...]

Dat zal niet gaan vrees ik, het is geen 'intelligent' apparaat. Hij gaat uit van een bepaalde toestand (van je lampen in dit geval). Hij weet natuurlijk niet dat je lampen overdag uit staan. Anders gezegd: hij kan natuurlijk niet weten/denken; "o, de lampen zijn al uit?! dan laat ik ze uit"..... of "o, de lampen zijn aan?! dan doe ik ze uit"

Enige dat ik zou kunnen bedenken is 2 'Watch DVD' activiteiten; 1 voor overdag en 1 voor 's avonds......
Het vage is als ik de 'uit' knop doe hij toch de lampen aan doet. Terwijl alle andere devices wel uit gaan.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jorisdekloris schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:21:
[...]

Het vage is als ik de 'uit' knop doe hij toch de lampen aan doet. Terwijl alle andere devices wel uit gaan.
Tenzij de lampen al aan stonden, durf ik te wedden, dan zet ie ook de lampen uit.......

Met die 'dim' commando's stuur je gewoon (ook) een aan/uit/power signaal naar je lampen; als die uitstaan gaan ze aan, als ze aanstaan gaan ze uit.......

Zoals gezegd: de Harmony weet niet wat de 'status' (aan of uit) van de lampen is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
kaajee schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:49:
[...]

Tenzij de lampen al aan stonden, durf ik te wedden, dan zet ie ook de lampen uit.......
Nope.

Ik vodn dit op HomeAutomationForum.com:

What commands can I do with it?

The commands that can be sent over X10 include on, off, dim, brighten, all lights on, all lights off. Newly introduced commands exist for newer hardware than can ask a unit what its state is, or can dim lights to absolute levels (only certain high end modules do this).

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb ik iets gemist? Welke Logitech doet ook X10 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
via de IR-7243 ir => x10

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja, en daar heb je ook meteen je 'probleem' die IR-7243 kan dan wel x10 maar dat houdt natuurlijk niet in dat je Harmony dit ook snapt.......(die 'bedient' die IR-7243 alleen maar met IR, en daar zijn echt geen zaken als: 'can ask a unit what its state is' mee te interpreteren......
Wellicht dat die IR-7243 dat soort zaken nog 'snapt' maar de vervolgens daar aangehangen IR remote dat echt niet hoor.......IR kent dit soort zaken niet.

Kijk zo'n x10 oplossing icm met een Harmony (middels een IR-7243) is leuk maar zal natuurlijk nooit volledige x10 comptabiliteit geven.........

Maar waarom stel je deze x10 problematiek niet aan de orde in het door jezelf aangemaakte topic: 'X10 en de Logitech Harmony serie' eigenlijk? Lijkt me meer voor de hand liggend eigenlijk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Mijn 895 icm met RF extender doet laatste tijd erg vaag !

Ene keer start ie dit niet en andere keer weer dat niet. Het is echt elke keer wat anders dus je kan niet echt een conclusie trekken waar het aan ligt. Met help krijg ik het wel aan de gang maar 8 van 10 keer dat ik een activiteit start moet ik help gebruiken en dat zie ik niet echt zitten, daar heb ik hem ook niet voor gekocht !

Zou het misschien komen omdat mijn extender uit het zicht is geplaatst ? Met help kom ik er wel dus het zal niet aan IR ontvangers liggen denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, vraagje(s) over Logitechs Harmony 1000...
Omdat ik het toch wel een ernstig strak ding vind, ben ik sinds gisteren hier maar (weer) eens naar gaan kijken. Heb ik me een paar dingen bedacht, waar ik geen antwoord op kan vinden, maar wat een 1000 gebruiker hier me waarschijnlijk zo kan vertellen.

1. Hoe vrij ben je in het inrichten van het touchscreen gedeelte? En dan bedoel ik qua eventueel zelf maken en plaatsen van buttons e.d.
2. Er zijn maar een paar hardbuttons. Nu weet ik van de 885 dat indien je iets wil doen wat niet in de activity "set" is gedefinieerd, dat dit kan via de "Devices" mode... Echter zodra je die selecteert spring je uit de activity, en dat is irritant, dus liever niet. Maar is het dan de bedoeling dat ik directe channel keuze knoppen, allemaal op dat touchscreen definieer in bijvoorbeeld de activity Watch TV? Wat me dus weer terug brengt bij vraag 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Mag ik een kort antwoord?

Ik heb een TC-30 en een klik-aan klik-uit van het bedrijf www.klikaanklikuit.nl. Hierop zitten 16codes. Is het mogelijk dit aan te sturen met de eerder genoemde tussen'box'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
TF schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:18:
Mag ik een kort antwoord?

Ik heb een TC-30 en een klik-aan klik-uit van het bedrijf www.klikaanklikuit.nl. Hierop zitten 16codes. Is het mogelijk dit aan te sturen met de eerder genoemde tussen'box'?
Ligt er (geloof ik) aan welk klik-aan klik-uit systeem je hebt, in dit topic is meer info aangaande deze functionaliteit.
Bovendien vind je ook in dit topic al meer info als je het topic even doorzoekt op bijv; 'klik'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Het KlikAanKlikUit systeem gebruikt een eigen frequentie en/of protocol, is beslist GEEN X10 en gaat dus niet werken op de IR-7243!

Mede om die reden ben ik zelf een tijdje terug afgestapt van klikaanklikuit en heb alle modules vervangen door X10 modules. Werkt prima. Ik gebruik ook een CM15 interface zodat al mijn verlichting ook automatisch wordt geschakeld en via de PC (Homeseer) zelfs via een webpagina is te bedienen. ALs ZWave wat meer ingeburgerd raakt (lees meer keus uit merken en modules, en lagere prijzen) dan wil ik daartoe overgaan, maar vooralsnog voldoet X10. (maar goed, dat onderwerp hoort in een ander topic thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 09:09

Jman

jfphoto.nl

Ik snap nu nog steeds niet precies hoe het werkt met die RF-receiver, moet ik die nu precies voor mijn apparatuur hangen om zo het ir-signaal te versturen?? Dit is toch een lelijk gezicht, zo'n kastje dat voor die spullen bungelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Jman schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:23:
Ik snap nu nog steeds niet precies hoe het werkt met die RF-receiver, moet ik die nu precies voor mijn apparatuur hangen om zo het ir-signaal te versturen?? Dit is toch een lelijk gezicht, zo'n kastje dat voor die spullen bungelt?
Als ik Logitech mag geloven dan kun je extender zelf uit het zicht plaatsten. IR zenders moeten wel zichtbaar zijn want het signaar gaat via RF naar extender (30m bereik) en extender zend het via IR uit naar toestel dus die IR zenders moet je voor je apparatuur plakken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik weet niet of hier mensen zitten met een Philips flatscreen, maar ik zoek naar een functie voor mijn TV. Ik heb een 47PFL9732, en die heeft oa Perfect Pixel HD. Nu wil ik dit snel aan en uit kunnen zetten, en dus wil ik het signaal daarvoor aan een knop op mijn 885 toewijzen. Heb ik eens gekeken in de Logitech software, en zie ik dat er legio functies bekend zijn, die niet op de originele AB zitten. Oa direct input keuze (en werkt ook, gebruik ik in activities), en ActiveControl (aan/uit).
Heeft iemand enig idee hoe ik zo'n functie geleerd krijg? Als ik het met de originele AB moet doen, moet ik door het Philips menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een halfjaar abo op de playboy genomen ad 27euri, vandaag het cadeau binnen gekregen: de logitech 525. Goede deal, 27euri en tja dat blad moet je maar voor lief nemen :D Je kan de combinatie bestellen via hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:34:
Vorige week een halfjaar abo op de playboy genomen ad 27euri, vandaag het cadeau binnen gekregen: de logitech 525. Goede deal, 27euri en tja dat blad moet je maar voor lief nemen :D Je kan de combinatie bestellen via hun website.
Ik heb zitten zoeken naar het addertje onder het gras, maar niet kunnen vinden.
Zolang je maar uiterlijk 6 weken voor afloop van de abbonnementsperiode (half jaar dus) opzeg.
Dus: een Harmony 525 voor 27 euro, die in de pricewatch voor 55,30 als laagste prijs staat!
Dank voor de tip :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

UltraSub schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:37:
Ik weet niet of hier mensen zitten met een Philips flatscreen, maar ik zoek naar een functie voor mijn TV. Ik heb een 47PFL9732, en die heeft oa Perfect Pixel HD. Nu wil ik dit snel aan en uit kunnen zetten, en dus wil ik het signaal daarvoor aan een knop op mijn 885 toewijzen. Heb ik eens gekeken in de Logitech software, en zie ik dat er legio functies bekend zijn, die niet op de originele AB zitten. Oa direct input keuze (en werkt ook, gebruik ik in activities), en ActiveControl (aan/uit).
Heeft iemand enig idee hoe ik zo'n functie geleerd krijg? Als ik het met de originele AB moet doen, moet ik door het Philips menu.
Dit probleem heb ik ook.... De input kanalen zijn voor geprogrammeerd. En nog meer functies die er standaard niet op zitten (originele AB)

Ik zou ook graag een bepaalde optie met 1 knop willen bedienen, die normaal 4 of 5 acties vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
TF schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:00:
[...]
..........

Ik zou ook graag een bepaalde optie met 1 knop willen bedienen, die normaal 4 of 5 acties vereist.
Dan maak je er toch een activity van........
(daar zijn activities nou juist voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, maar op die manier kan ik toch geen menu van een tv bedienen?

Heb mijn 885 inmiddels verkocht aan een collega, verwacht ergens volgende week mijn 895. Kan ik met de software alle instellingen van mijn 885 een-op-een makkelijk overnemen? Of moet ik alles opnieuw programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
he bah .. playboy
anders had ik meteen zon ab gekocht
haha
maar hoe moet ik dat zien, . je koopt een ab met sponsoring van playboy, of je neemt een abonement met sponsoring van logitech ?

o fmoet je die ab na een half jaar weer inleveren ?

kan ik ook de tc30 bij een jaar aboenement nemen ?? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Heb m zojuist ook maar besteld! Heb al een TC30, deze is leuk voor de slaapkamer of anders als verjaarskadootje aan iemand. In ieder geval geen geld, 27 euro.

Over dat addertje; er staat in de AV "zolang de voorraad strekt". Die voorraad kan dus beperkt zijn, waardoor je die AB niet krijgt en alleen 6 maanden de playboy.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
UltraSub schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:51:
Ja, maar op die manier kan ik toch geen menu van een tv bedienen?
Je kunt toch een aantal key-strokes achter elkaar programmeren? Dus bijv.: knop 1, 1x naar rechts, 1x naar onder, 1x naar rechts, enter (oid).
UltraSub schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:51:
Heb mijn 885 inmiddels verkocht aan een collega, verwacht ergens volgende week mijn 895. Kan ik met de software alle instellingen van mijn 885 een-op-een makkelijk overnemen? Of moet ik alles opnieuw programmeren?
Nee, gewoon inloggen met je account, je remote aansluiten en hij neemt het 1-op-1 over. Alleen dan dus evt. de extra mogelijkheiden van 895 benutten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
kaajee schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:47:
[...]

Je kunt toch een aantal key-strokes achter elkaar programmeren? Dus bijv.: knop 1, 1x naar rechts, 1x naar onder, 1x naar rechts, enter (oid).
Niet dat ik het nu nodig heb, maar voor de toekomst wil ik het toch weten:
Je zit na zo'n activiteit toch niet meer in je originele activiteit - dat lijkt mij toch wat onhandig, of zie ik dat verkeerd?

Dus, je kiest eerst de DVD-activiteit, daarna die zelfgemaakte om een bepaalde menuhandeling te doen - daarna zit je niet meer in de DVD-activiteit, dus mis je alle mogelijkheden van die activiteit. Kan je natuurlijk wel weer met twee keer drukken naar de DVD-activiteit, maar een echte macro is het dus niet. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

JME

zeg maar Jamie

Dat laatste zou ik ook graag willen weten: kun je een activity op de TC30 afsluiten met een commando voor de remote zelf om terug te keren naar de bedieningsstand voor bijvoorbeeld de dvd-speler?

Voorbeeld voor gewenste activity "dvd kijken":
1. tv aan
2. tv op dvd-ingang
3. versterker aan
4. versterker op dvd-ingang
5. dvd-speler aan
6. remote in standje "dvd"

[ Voor 3% gewijzigd door JME op 21-10-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
vanaalten schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:19:
[...]
Je zit na zo'n activiteit toch niet meer in je originele activiteit - dat lijkt mij toch wat onhandig, of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Volgens mij kun je dit beter doen door bij "customize buttons" "add seqeunce" te doen. Die 'sequence' kun je dan wel aan een button toekennen bij "customize buttons".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat vind ik wel een groot nadeel aan Activities. Als je bijvoorbeeld even iets op een device moet doen, en je selecteert devices, je doet je ding, en daarna zit je niet meer in je Activity. Om daar terug te komen, moet je op die Activity drukken, en dan denkt je AB dattie weer alles aan/uit moet gaan zetten, hij wil dan weer die macro gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
UltraSub schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:21:
Dat vind ik wel een groot nadeel aan Activities. Als je bijvoorbeeld even iets op een device moet doen, en je selecteert devices, je doet je ding, en daarna zit je niet meer in je Activity. Om daar terug te komen, moet je op die Activity drukken, en dan denkt je AB dattie weer alles aan/uit moet gaan zetten, hij wil dan weer die macro gaan uitvoeren.
Niet dus, dat kan je handiger doen:
Twee keer op devices drukken of twee keer op activities drukken en je komt terug in je oorspronkelijke activity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
nou ja. als die advertentie er nu nog op staat van die ab+playboy, neem ik aan dat die nu nog wel in voorraad is. ( of net dit weekend op is) ander kun je zo'n advertentie al zetten als je maar 1 ab in voorraad hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Maar een sequence is een aantal IR commando';s achter elkaar. Ik wil deze samenvoegen tot 1 IR commando. Net zoals InputHDM1... is geen standaard actie op mijn originele AB, maar toch is het maar 1 IR code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
vanaalten schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:32:
[...]

Twee keer op devices drukken of twee keer op activities drukken en je komt terug in je oorspronkelijke activity.
Kijk.. das handige info. Wist ik niet. Bedankt!
zal ook wel in de manual staan, maar ja, wie leest die O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
UltraSub schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:09:
[...]

Kijk.. das handige info. Wist ik niet. Bedankt!
zal ook wel in de manual staan, maar ja, wie leest die O-)
Idd een handige tip. Ben ik trouwens niet in de handleiding tegen gekomen.

Ben nu met favo bezig in de tv instelling.
Als ik kanaal 11 wil kiezen heb ik een reeks gemaakt die 2x 1 doet.
Maar de afstandbedieng stuurt ze zo traag naar me philips tv dat hij gewoonm 2x 1 doet.
Nu dus druk aan het pielen welke instelling het is om die millisecondes naar beneden te krijgen.
Zijn 4 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Laatst online: 11-09 20:59
Tito129 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 08:14:
[...]

Maar de afstandbedieng stuurt ze zo traag naar me philips tv dat hij gewoonm 2x 1 doet.
Nu dus druk aan het pielen welke instelling het is om die millisecondes naar beneden te krijgen.
Zijn 4 opties.
Dit had ik ook met mijn Philips TV, het probleem is hier niet een vertraging, maar het aantal keren dat de AB de commando's herhaalt (staat standaard op 3, voor mijn TV moest dit terug naar 1). Je kan dit instellen via problemen oplossen/apparaat regaeert te vaak op comanndo's of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Sikkek schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:47:
[...]

Dit had ik ook met mijn Philips TV, het probleem is hier niet een vertraging, maar het aantal keren dat de AB de commando's herhaalt (staat standaard op 3, voor mijn TV moest dit terug naar 1). Je kan dit instellen via problemen oplossen/apparaat regaeert te vaak op comanndo's of zoiets.
okay daarom werkt het misschien wel niet dat ik de vertraging heb bijgesteld en het probleem hou.
thx
Vanavond direct even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

jammer dat de software van de TC-30 niet goed op vista werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
kaajee schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Ja, en daar heb je ook meteen je 'probleem' die IR-7243 kan dan wel x10 maar dat houdt natuurlijk niet in dat je Harmony dit ook snapt.......(die 'bedient' die IR-7243 alleen maar met IR, en daar zijn echt geen zaken als: 'can ask a unit what its state is' mee te interpreteren......
Wellicht dat die IR-7243 dat soort zaken nog 'snapt' maar de vervolgens daar aangehangen IR remote dat echt niet hoor.......IR kent dit soort zaken niet.

Kijk zo'n x10 oplossing icm met een Harmony (middels een IR-7243) is leuk maar zal natuurlijk nooit volledige x10 comptabiliteit geven.........

Maar waarom stel je deze x10 problematiek niet aan de orde in het door jezelf aangemaakte topic: 'X10 en de Logitech Harmony serie' eigenlijk? Lijkt me meer voor de hand liggend eigenlijk.......
het gaat dus over dit stukje over X10
The commands that can be sent over X10 include on, off, dim, brighten, all lights on, all lights off. Newly introduced commands exist for newer hardware than can ask a unit what its state is, or can dim lights to absolute levels (only certain high end modules do this).

all lights off, is niet een commando waarvoor je de status van de lampen hoeft te onthouden...

wellicht zit je macro of commando dat naar dat kastje dat ir naar x10 omzet niet goed in elkaar, of kan dat kastje dat hele x10 commando niet geven.

wat ik verder vreemd vindt is dat X10 alleen signalen kan sturen, maar geen status terugstuurt. dit is juist het voordeel van het zwave protocol. het X10 protocol is voor zover ik weet, "dom". het is wel mogelijk dat je door uit te gaan van een uitgangssituatie, en vervolgens bij t ehouden wat er aan en uit gezet wordt, wat de huidige stand van apparaten is, echter is dat link voor als je bijvoorbeeld het apparaat met de hand uitzet of dimt ( er gaan dan geen x10 signalen over het net, en dan wordt hetuit of aanzetten dus niet meegenoemen bij het bijhouden van de actuele status.

dat die nieuwe aanvullingen op het X10 geberuen er nu wel zijn is natuurlijk handig, maar dus ook nieuw. en omdat x10 hier in europa weinig wordt gebruikt denk ik dat het nog wel even duurt voordat je kunt zeggen dat de verkrijgbare apparatuur in nederland deze functies ook daadwerkelijk ondersteunt.

[ Voor 6% gewijzigd door engelbertus op 23-10-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:38:
jammer dat de software van de TC-30 niet goed op vista werkt
Draait helemaal prima op Vista hoor. Alleen de Aero interface wordt tijdelijk uitgezet. Na het beëindigen van de HK software floept die weer gewoon aan. Niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Net mijn 895 met extender binnen gekregen. Werkt (na fiks wat gekloot) perfect!
Had in eerste instantie problemen met het pairen van de extender. Toen ik die probeerde te unpairen, zei de AB wel iedere keer dat de extender verwijderd was uit de config, maar als ik dan weer opnieuw wilde pairen kreeg ik de melding: "Already added...".
De extender verwijderd in de software, remote geupdate, extender weer toegevoegd in de software, remote weer geupdate, extender opnieuw gepaired, en nu feilloos.
De losse IR leds zijn ook fantastisch, ik wist niet dat die er bij zaten. Kan nu al mijn apparatuur via RF aansturen. Links en rechts nog wat tweaken (voornamelijk snelheid), en ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Zit te kijken naar de harmony 525, maar wil ook graag een extender om m'n apparatuur lekker in een kast te laten staan achter dichte deurtjes.

Volgens mij werkt de Marmitek invisible control toch ook prima?
http://www.marmitek.com/n...hp?subgroep=3&product=304

Iemand ervaring?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Kan iemand mijn vertellen, welke afstandsbediening(type) van logitech, ik het best kan gebruiken?
Hij moet makkelijk zijn, en vrouw vriendelijk >:)

Sluit er 4 app op aan:

TV-Panasonic TH-42PY70
DVD-HDD-Panasonic DMR-EH57
Digitale decoder-Samsung DCB-H360R
Reciever-Sony STR-DB940

App zit niet in een kast

Meestal ga ik voor een duurder model, maar misschien hoeft dit niet :)

BVD

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mijn 895 is een stuk vrouw vriendelijker als mijn oude 885. Simpelweg doordat er RF gebruikt wordt, en alle signalen altijd aan komen bij de apparatuur. De problemen beginnen meestal pas als er een apparaat in een macro gemist wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik heb een aantal vragen over de Harman Kardon TC-30 opgespaard. Wie geeft de verlossende antwoorden? _/-\o_
  1. Als je op de knop "Devices" drukt, krijg je een overzicht van de apparaten die je hebt ingesteld. Die staan standaard in de volgorde waarin je ze hebt toegevoegd aan de TC-30. Is het mogelijk om die volgorde te wijzigen, zonder alle apparaten opnieuw in de gewenste volgorde te moeten toevoegen (en dus ook stuk voor stuk opnieuw te moeten instellen)?
  2. In hetzelfde overzicht van Devices als hierboven, is het mogelijk om de achtergrondafbeeldingen per apparaat te veranderen of zelfs helemaal te verwijderen? Ik bedoel dan de plaatjes die achter de naam van de device staan.
  3. Onze gashaard maakt gebruik van een RF afstandbediening. Is er een converter in de handel die het IR signaal van de TC-30 kan omzetten naar het RF-signaal dat onze haard nodig heeft? Zou cool zijn om ook die laatste afstandbediening weg te kunnen bergen!
  4. Is het mogelijk om het blauwe lampje van het laadstation uit te zetten?
  5. Al eerder gevraagd, maar ik probeer het gewoon nog een keer: is het mogelijk om een Activity te laten eindigen met een commando voor de remote zelf om bijvoorbeeld in de bedieningsstand voor de dvd-speler te gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door JME op 29-10-2007 10:06 . Reden: vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
te koop, 6 nummers van de playboy, voor de vriendenprijs van 27,95.
Ik beloof dat ze netjes en schoon geleverd worden

maw: ik heb mijn logitech 525 binnen. nog geen week nadat ik een halfjaar abonement op de playboy heb genomen. tot zover dus nog steeds geen adertjes. de voorraad strekte nog lang genoeg dus. lijkt me ideaal . nu nog ff installeren etc.
of kan ik beter voor 895 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

UltraSub

Bedankt voor de info :)

Zal hem bestellen ;)
UltraSub schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:53:
Mijn 895 is een stuk vrouw vriendelijker als mijn oude 885. Simpelweg doordat er RF gebruikt wordt, en alle signalen altijd aan komen bij de apparatuur. De problemen beginnen meestal pas als er een apparaat in een macro gemist wordt ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

engelbertus schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:33:
te koop, 6 nummers van de playboy, voor de vriendenprijs van 27,95.
Ik beloof dat ze netjes en schoon geleverd worden

maw: ik heb mijn logitech 525 binnen. nog geen week nadat ik een halfjaar abonement op de playboy heb genomen. tot zover dus nog steeds geen adertjes. de voorraad strekte nog lang genoeg dus. lijkt me ideaal . nu nog ff installeren etc.
of kan ik beter voor 895 gaan?
Ik heb de remote zaterdagmorgen ontvangen en een uurtje later via marktplaats doorgestoot voor 50 euro. Ik heb dus 6 playboys voor minus 22 euro :)

Had m graag gehouden, maar heb al een TC30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
50 euro.. ok, nou ja ik heb hem al uit de verpakking. en wilde hem wel even gaan proberen ook....
nou ja. als ie goed bevalt kan ik altijd nog mrktplaats proberen, en dan een tc30 kopen, of eentje met rf..

momenteel heb ik maar 1 ab van de tv, en een xbox media center mety remote, dus ik kan hoogstens van 2 naar 1 ab. dus waty dat betreft is het voordeel van de 525 ook niet echt megagroot ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55
Top die Playboy aanbieding _/-\o_
Mooi even proberen of zo'n Harmony een beetje werkt. Kan er voor dat geld geen buil aan vallen en anders gaat hij inderdaad Marktplaats op :P (of als hij zo goed bevalt dat ik een uitgebreidere wil ook ;))

En nog 6x diepgaande interviews ook O-)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:30:
[...]

Ik heb de remote zaterdagmorgen ontvangen en een uurtje later via marktplaats doorgestoot voor 50 euro. Ik heb dus 6 playboys voor minus 22 euro :)

Had m graag gehouden, maar heb al een TC30.
Is het trouwens de europese versie met de teletext kleur knoppen erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

raf heeft de prijs verhoogd naar 130 euro.... gelukkig nog net voor 99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
JME schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:20:
Ik heb een aantal vragen over de Harman Kardon TC-30 opgespaard. Wie geeft de verlossende antwoorden? _/-\o_
  1. Als je op de knop "Devices" drukt, krijg je een overzicht van de apparaten die je hebt ingesteld. Die staan standaard in de volgorde waarin je ze hebt toegevoegd aan de TC-30. Is het mogelijk om die volgorde te wijzigen, zonder alle apparaten opnieuw in de gewenste volgorde te moeten toevoegen (en dus ook stuk voor stuk opnieuw te moeten instellen)?
Voor de 525 vraag ik mij precies het zelfde af. Ik kan het niet vinden in de software, terwijl dit bij activities met een grote knop in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Um, er gaan 8 devices op je schermpje. Hebben jullie meer dan 8 apparaten dan, omdat jullie de volgorde willen wijzigen?

/edit
vanaalten schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:32:
[...]

Damn man super bedankt voor deze tip! Gebruik dit nu regelmatig.
You're my hero! _/-\o_ :P
Maakt de AB zoveel beter, als je dit weet :)

[ Voor 63% gewijzigd door UltraSub op 29-10-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:34:
Um, er gaan 8 devices op je schermpje. Hebben jullie meer dan 8 apparaten dan, omdat jullie de volgorde willen wijzigen?
De 525 maar 4 devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

UltraSub schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:34:
Maakt de reden iets uit voor het antwoord? :?
Maar ik wil het je wel vertellen hoor. Ik vind het gewoon logisch om de aan elkaar gerelateerde apparaten naast elkaar te hebben staan, dat is alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nog een playboy klant er bij! haha, me vriendin was er minder blij mee maar dat is een ander verhaal.

Die dingen op marktplaats verkopen zal waarschijnlijk ook niet lukken.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audi-Addict schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:16:
Nog een playboy klant er bij! haha, me vriendin was er minder blij mee maar dat is een ander verhaal.
Mijn vriendin was er niet zo blij mee als ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
JME schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 07:22:
[...]

Maakt de reden iets uit voor het antwoord? :?
Nee, natuurlijk niet, maar ik vroeg het me gewoon af :P
Maar ik wil het je wel vertellen hoor. Ik vind het gewoon logisch om de aan elkaar gerelateerde apparaten naast elkaar te hebben staan, dat is alles :P
Aha.. op die manier.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Auke schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:40:
[...]

Voor de 525 vraag ik mij precies het zelfde af. Ik kan het niet vinden in de software, terwijl dit bij activities met een grote knop in te stellen is.
Ik heb de vraag naar logitech gemaild. Ik ben benieuwd. Als iemand hier het antwoord weet, dan hoor ik het ook graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn 885, met Li-ion batterij dus, wil niet meer opladen. Ik vermoed dat de batterij op is. Wie heeft hier een tip voor, of weet waar ik voordelig een nieuwe kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

arnob schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:51:
[...]

Is het trouwens de europese versie met de teletext kleur knoppen erbij?
Volgens mij wel, maar niet goed op gelet, heb 'm maar een uur gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
SeatRider schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:36:
[...]

Volgens mij wel, maar niet goed op gelet, heb 'm maar een uur gehad :)
:-) ik zal het wel zien. een abo/remote besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
jurk738 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:28:
Mijn 885, met Li-ion batterij dus, wil niet meer opladen. Ik vermoed dat de batterij op is. Wie heeft hier een tip voor, of weet waar ik voordelig een nieuwe kan kopen?
Was dat niet gewoon zo'n accu van een nokia telefoon?
Ik neem aan dat je je contactjes goed hebt schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ben van plan een Harmony 525 aan te schaffen omdat die tegenwoordig in de "grabbelbak" liggen voor E49

Ik zit eigenlijk met 2 dingetjes waarom ik heel hard twijfel om deze te kopen.

Ik heb gisteren de software van de Harmony gedownload en geïnstalleerd; ik ben dus zeer zeker niet gecharmeerd van de "webbased" backend van deze applicatie.
Ik doel meer op het feit; wat te doen als de Harmony 525 door logitech als "obsolete" beschouwd gaat worden; en ik net een paar maanden/jaren daarna nieuwe apparatuur koop; waardoor ik mijn remote wil gaan editten?

Verder zit ik nog een beetje met het volgende; hoe zou ik dit op kunnen lossen als ik de Harmony 525 in mijn bezit zou hebben:

Ik heb een TFT waarvan ik het scherm uit kan zetten (wel boxen horen); ik luister hier dus veel radio mee via mijn digitale tuner (Humax).

TV kijken zou dus zijn:

1. TV aan
2. Humax aan op TV stand.

Wanneer ik de humax daarna op Radio wil zetten en ik stuur weer een AAN signaal naar de Humax; dan valt deze uit; is daar een beetje een standaard "oplossing" voor? Ik las op internet dat de Harmony daar zelf met de helptoets wel een oplossing voor weet; is dat echt zo "foolproof"?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Richard schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:14:
wat te doen als de Harmony 525 door logitech als "obsolete" beschouwd gaat worden; en ik net een paar maanden/jaren daarna nieuwe apparatuur koop; waardoor ik mijn remote wil gaan editten?
Ik heb zelf een TC30, maar ik neem aan dat je de 525 ook handmatig nieuwe opdrachten kunt aanleren. Gewoon een half uurtje je originele AB achter de 525 leggen en knop voor knop programmeren. Kost wat meer werk, maar dat is eenmalig.
Overigens is "onder water" de toepassing/database voor alle Logitechs hetzelfde, dus het door jou gevreesde probleem zal pas optreden als de hele Harmony serie eruit gaat. En ook dan kun je dus altijd alsnog terugvallen op de handmatige methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

JME schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:09:
[...]

Ik heb zelf een TC30, maar ik neem aan dat je de 525 ook handmatig nieuwe opdrachten kunt aanleren. Gewoon een half uurtje je originele AB achter de 525 leggen en knop voor knop programmeren. Kost wat meer werk, maar dat is eenmalig.
Overigens is "onder water" de toepassing/database voor alle Logitechs hetzelfde, dus het door jou gevreesde probleem zal pas optreden als de hele Harmony serie eruit gaat. En ook dan kun je dus altijd alsnog terugvallen op de handmatige methode.
Is er (nog) geen 3rd party support/software ontwikkeld. (voor bijvoorbeeld linux)?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Je zegt het zelf al, voor 49 euro is het een wegwerp product geworden. Niet zeuren, aanschaffen, gebruiken (met veel plezier), en als het na 5-10 jaar obsolete is, weggooien. Wordt het na 1 jaar obsolete? Jammer, voor 49 euro hoop lol gehad, weg gooien, nieuwe kopen. Vind het wat anders worden als het om een AB van 200+ euro gaat, maar 49 euro... kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55
27 euro zelfs met dat Playboy abbo, daar kan je het toch haast niet voor laten om eens te proberen (ik niet in ieder geval ;)).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jurk738 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:28:
Probleem opgelost (mbv Logitech klantenservice): 1 van de 3 contactjes was een beetje vies. Mijn 885 maakte wel contact als ik hem in de lader legde, maar blijkbaar onvoldoende ofzo. Heb de contactjes gepoetst en hij laadt weer prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb die 525 van playboy ook, is met kleuren teletekst knopjes. er zit echter geen teletekst knop op de ab, dus moet je dna voor activitiet teletext kiezen, of devices, en dan wat browsen om bij de juiste knop te komen, niet erg practisch.

verder ging het updaten en programeren van de ab erg problematisch.

voor de activiteiten moest ik aangeven met welke knop de tv in teletextmode gaat ( je zou toch zeggen dat na herkenning van de tv wel gewoon ook bekend is welk commando voor teletext is)

maar goed, ik dat ding die knop laten aanleren.

na het problematisch instaleren van devices en apparaten (het versturen en opneiuw opstarten van de ab ging niet erg soepel, maar keer moeten doen) en daarna proberen.
tv reageerttotaal niet. ik heb ook een xbox, oud type met ir sensor. ik heb de xbox wel als apparaat aangemeld maar kreeg dan een melding dat ik hem niet met de ab kon gebruiken. pas bij de help staat dan dat je een appart or sensor moet hebben ( die ik wel heb) maar er staat dan verder niet bij of die het dan ook doet of niet, of dat je daar weer iets voor moet instellen. in eidergeval reageert de xbox ook nergens op

ik dan toch maar eens kijken wat er mee aan de hand kon zijn, en na wat geknoei kwam ik er achter dat alleen de teletekst knop werkt.
dat is natuurlijk niet de bedoeling.

ik denken, hmm het is kwart over 8, en bel dus het nummer. bandje.. gesloten. bereikbaar van 9 uur tot 21:00 uur op werkdagen en zaterdag tot andere tijden.. lekker handig. zomer/ winter tijd.

ik ben er nu al 2 avonden mee bezig geweest, en kan mijn tv al op teletext zetten!

nog even en hij gaat op marktplaats :S

ik houd op zich niet zo van die touchscreen / lcd manier om een afstandbediening te moeten bedienen ( geen feedback, altijd moeten kijken) dus ik wacht maar op een optimus AB met oled knopjes :p

[ Voor 5% gewijzigd door engelbertus op 01-11-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
engelbertus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:15:
ik heb die 525 van playboy ook, is met kleuren teletekst knopjes. er zit echter geen teletekst knop op de ab, dus moet je dna voor activitiet teletext kiezen, of devices, en dan wat browsen om bij de juiste knop te komen, niet erg practisch.
Je kan toch gewoon de teletext functie aan een knopje in het schermpje toewijzen in je TV activity!Dat is nou juist de charme van de Harmony, dan je in een activity zelf kan kiezen welke functie van welk apparaat onder welke knop terecht komt (je zou bijvoorbeeld ook het # of de info knop als teletext kunnen gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De mensen die zo ontzettend veel moeite hebben met het proggen van iets simpels als een Harmony, moeten zich in mijn ogen serieus afvragen of ze wel een UAB willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

UltraSub schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:49:
Je zegt het zelf al, voor 49 euro is het een wegwerp product geworden. Niet zeuren, aanschaffen, gebruiken (met veel plezier), en als het na 5-10 jaar obsolete is, weggooien. Wordt het na 1 jaar obsolete? Jammer, voor 49 euro hoop lol gehad, weg gooien, nieuwe kopen. Vind het wat anders worden als het om een AB van 200+ euro gaat, maar 49 euro... kom op zeg.
Tja; 49 euro is voor mij toch nog wel veel geld; maar nu ik de 525 inclusief 6 centerfolds voor E27 kan krijgen, ga ik 'm toch maar halen :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
@ultrasub

tja hallo.. moeite...
ik weet niet waar het aan licht, maar ik doorloop gewoon heel simpel die wizard of hoe het heet.
er staat nergens hoe je een ir sensor moet toevoegen als apparaat dus dat werkt denk ik normaal automatisch als je de xbox hebt toegevoegd.
en voor een tv als in audiosonic, met een netjes modelnummer zoals in het voorbeeld, moet toch automatisch op de afstandbediening reageren?

het is wel leuk om aanpassingen te maken, maar als dat zo wel zo hoort is dat knap raar. dan zou er nu niet eens voorzien zijn in de standaard functies van een afstandbediening.
het licht dus niet aan wat ik gedaan heb, de AB zal vast wel commandos sturen, maar de tv reageert er niet op, en de xbox ook niet. ( immers die ene knop die voor de teletext die ik moest aanleren doet het wel.. als enige)

het is verder toch onnozel dat je tijdens een activitie op je schermpje moet gaan bladeren om een functie te vinden. ik kan me niet voorstellen dat standaard 4 fucnties onder 1 van die 4 knopjes naast je scherm voor iemand voldoende is om een normale tv afstandbediening met alleen teletext en 1 av knop/ingang te vervangen.

of vind je het nromaal dat je ook van de normale functies van een afstandbediening eerst elke knop te definieren.
vind dus zo wel een beetje een telleurstellende ervaring. vooral dat het flkashen van de afstandbediening bij mij zulke problemen oplevert. het zal ongetwijfeld ergens aan liggen. maar simpel de melding dat het is mislukt vind ik wat mager. invalideren van flash vind ik namelijk ook al een dubieuze melding.
1e keer bleef de afstandbedienign in upgrade in progress in het scherm en was ie niet opnieuw opgesatrt, na nog een keer was er niets veranderd. bij het proberen was er geen device of activity op de afstandbediening aanwezig, terwijl hij aangaf dat de update was geslaagd. tja dan kun je wel zeggen "mensen... bla etc." maar het ligt niet aan mij dat het niet is gelukt, en het is zeker terecht als ik ern iet erg enthousiast over wordt op deze manier.

ik had 2 afstandbedieningen en wilde er wel van 1 af. zoals dat nu is ben ik er niks mee opgeschoten, maar kan ik straks uit drie kiezen. nee dat wordt er wel beter op zo.

[ Voor 8% gewijzigd door engelbertus op 01-11-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
Hier ook een kerverse playboy-abo-525 bezitter.

Alleen maar goed nieuws, ik ben er helemaal gelukkig mee!

Alles ingesteld en werkt prima en telefonische ondersteuning is top. De ab's van mijn Sony TV, Yamaha 5.1set/DVD, Digitenne settop-box en Freecom mediaplayer 35 liggen al dagen achterin de la!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Misschien eerst de woorden ligt en licht uit elkaar leren houden...

Maar, er staat nergens dat alle apparaten 100% compatibele zijn, zeker b-merken zoals audiosonic blijven moeillijk. De XBOX Afstandsbediening werkt prima, mits je een orginele Microsoft afstandsbediening hebt, anders moet je hopen dat je (heb je em weer) B-Merk afstandsbediening ook in de database staat aangezien die met andere IR codes kan werken dan die van de standaard IR-kit. Het toevoegen daarvan kan ook gewoon automatisch.

Daarnaast geld dat de ingeladen devices inderdaad alleen een start zijn, voor optimaal gebruik moet je nou eenmaal goed configureren, anders schiet je er nog niks mee op. Ik heb eigenlijk voor elk van mijn activities na het eerste gebruik minimaal 3 of 4 keer aanpassingen gemaakt in de knopjes om zo tot de optimale situatie te komen. Bij elke keer dat ik nog moest switchen naar het devices menu heb ik later daarvoor een knop aangemaakt en overbodige knoppen verwijderd. Dat kost wat tijd, maar zelfs mijn vriendin drukt eigenlijk nooit meer mis en vind het ideaal. Het gaat hier wel om de TC-30, de iets betere en uitgebreidere Harman Kardon versie. Die is ook gebasseerd op de 525.

Denk dat ik ook maar zo'n Playboy abbo gaan aanschaffen voor een 525...

[ Voor 43% gewijzigd door Sander op 01-11-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik zit een beetje te klooien met de harmony 895 |:(

Wizard doorgelopen, maar als ik nu me tv aanzet, en ik neem een andere zender, gaat dit via me dvd :(

Ik wil hem lopen laten via de Digitale decoder-Samsung DCB-H360R.

Tv aanzetten, en zappen met de Samsung DCB-H360R.

Panasonic TH-42PY70
DVD-HDD-Panasonic DMR-EH57
Digitale decoder-Samsung DCB-H360R
Reciever-Sony STR-DB940

Ga nog ff verder .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ag ja, soms type je wel eens te entoesjast he.

maar het bleek dus dat er iets met de software op de pc mis was. na herinstal gaat het programeren van de ab moeiteloos.

de ab van de xbox doet het inderdaad nu ook, de ir sensor hoef je niet appart toe te voegen. wat ik wel vreemd vind is dat er dan in de voorgestelde activity allerlei zaken staan die niet op de xbox van toepassign zijn. maar dat is wel op te lossen.

de activity zal ook wel proberen het geluid van de tv te bedienen ipv die van de xbox. ik zal voor de aardigheid de originele ab van de xbox eens bekijken, welke knoppen er op zitten.

ik gebruikte nu altijd een RF gestuurde draadloze controler van logitech en die is qua bediening wat completer dan de standaard activity.

ik snap ook wel dat het de basisfuncties zijn die na een verse install werken, maar voor de tv doet dus niets het, en dat terwijl hij wel in de database staat. je zou dan verwachten dat er ook commandos voor de afstandbediening worden geprogrammeerd die het doen.

het is dan wel een b merk , maar waarschijnlijk is de tv van binnen hetzelfde als veel modellen van andere merken. dus de ir codes zijn dan wel bekend mag ik aannemen. ik heb iig nu wel gebeld met deuitstekende helpdesk over hettv porbleem, en daar ga ik vanavond weer over bellen.
die man zei ook dat het niet de bedoeling is dat ik de ab nu handmatig de codes ga voeren. duser moety toch een automatische manier mogelijk (gemaakt) worden door een van zijn collega in amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

Ethirty

Who...me?

Mijn Samsung CRT tv staat ook in de database en daarvan werkt ook bijna geen enkele knop, zelfs niet na alle IR commando's met de hand ingeleerd te hebben en zo'n beetje elke instelling geprobeerd te hebben. Heb het opgegeven, want ik ben toch aan het sparen voor een nieuwe, maar het toont dus aan dat de database niet foutloos is (is ook onmogelijk).

Ik zou het nog via de support kunnen spelen, maar die van H/K schijnt niet zo goed te zijn als die van Logitech.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Audi-Addict schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:16:

Die dingen op marktplaats verkopen zal waarschijnlijk ook niet lukken.
De mijne was binnen het uur weg voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

nog meer reden toch maar even die van de PB te bestellen:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/83702

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Vandaag een aantal vragen via mail naar de helpdesk gestuurd. Een paar uurtjes later kreeg ik een telefoontje van de helpdesk. Ik zal een aantal hier even delen met jullie.

1: Is het mogenlijk om een activity binnenin een activity te plaatsen. Ik zal even uitleggen, waarom mij dit gemakkelijk lijkt.

Het gaat om teletekst.
Ik heb een tv (akai MZ72R1) en een schotelontvanger (Samsung DSR9500VIACI).
Bij de activiteit TV kijken wordt voor het grootste gedeelte de schotelontvanger bedient (o.a numerieke knoppen).
Voor teletekst heb ik de bediening van de tv nodig.
Nu heb ik een activiteit TV kijken en een activiteit Teletekst. Werkt prima, maar het lijkt mij dus handig dat ik de activiteit Teletekst kan onderbrengen onder een knop in activiteit TV kijken. Is dit mogelijk, en zo ja hoe.

antwoord: Nee dit is op dit moment niet mogelijk, wel een suggestie om mee te nemen.

2: Als je op de knop "Devices" drukt, krijg je een overzicht van de apparaten die je hebt ingesteld. Die staan standaard in de volgorde waarin je ze hebt toegevoegd aan de 525. Is het mogelijk om die volgorde te wijzigen, zonder alle apparaten opnieuw in de gewenste volgorde te moeten toevoegen (en dus ook stuk voor stuk opnieuw te moeten instellen)?

antwoord: Nee dit wordt bewust niet gedaan. Het is niet de bedoeling om Devices te gebruiken. Indien je te veel de devices gebruikt, maak je niet optimaal gebruik van de mogelijkheden van de activities. Indien je alles goed geprogrammeerd hebt, heb je devices niet meer nodig. Een beetje een ontmoedigingsbeleid dus... Persoonlijk vindt ik dit wel jammer, maar ik merk dat nu ik alles redelijk geprogrammeerd heb, dat ik de devices ook minimaal nog gebruik.

3: Ik heb een reeks (sequense) toegevoegd aan activiteit DVD kijken (reeks en knop heb ik resterende tijd genoemd). Hiermee kan ik de tijdsaanduiding op de door mij gewenste manier naar voren halen. Deze reeks heb ik toevoegd aan extra knoppen. Dit werkt prima. Maar helaas kan ik deze knop/reeks niet verplaatsen. In de software is het geen probleem. Maar op de afstandbediening blijft deze reeks op de laatste plek staan.
Als ik later nog een knop toevoeg, blijft de reeks laatst.

antwoord: Is een bekende bug. Wordt in de volgende software/firmware update gefixt. Deze update komt eind november of december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Auke schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:45:
antwoord: [...] Het is niet de bedoeling om Devices te gebruiken. Indien je te veel de devices gebruikt, maak je niet optimaal gebruik van de mogelijkheden van de activities. Indien je alles goed geprogrammeerd hebt, heb je devices niet meer nodig. Een beetje een ontmoedigingsbeleid dus...[...]
WTF?? Als de optie Devices op de AB zit en ik wil die graag gebruiken, waarom zou Logitech dat dan willen ontmoedigen? Sterker nog, als het niet de bedoeling is om Devices te gebruiken, waarom zit het er dan überhaupt op? 8)7
Ik beken schuld: ik gebruik geen Activities O-) Activities werken bij mij niet, mijn apparaten staan achter verschillende kastdeurtjes die niet altijd allemaal open staan. Of niet alle apparaten staan in de juiste beginstand als ik de Activity start, ook zoiets. En zelfs al staan ze goed, dan gaat het wel weer fout als ik een serie commando's wil uitvoeren en er wordt er eentje gemist. Dan snap ik weer niet waar ik in de serie zit. Ik zal wel simpel zijn, maar daar voel ik me prima bij :P Als Logitech (of Harman Kardon) zo graag wil dat ik blij word van Activities, dan moeten ze er zelf eerst maar eens een duidelijkere handleiding bij doen.
Nogmaals, ik zal wel simpel zijn, maar ik druk gewoon op Devices, kies het apparaat dat ik wil bedienen, en heb vervolgens de AB voor dat apparaat in handen. In het schermpje heb ik per apparaat 8 (TC30) extra knoppen zitten met functies die niet onder de standaard knoppen vallen (bijvoorbeeld disc-selectie bij mijn CD-wisselaar, of inputkeuze op mijn receiver). Voor sommige apparaten heb ik heel progressief zelfs 2 extra schermpjes gevuld, woehoe! :*)
Ik zal dan misschien niet het uiterste uit mijn AB halen, maar hij werkt nu wel lekker zoals ik het wil en ik snap tenminste hoe hij werkt. En dat vind ik veel meer waard dan het ontmoedigingsbeleid van de firma Logitech. Tsss... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Tja ik vind het ook een belachelijk idee om dat niet te kunnen regelen. Het voordeel van zo'n afstandbediening is dat je hem zo kan instellen als je zelf wilt. Dus hoe meer je de mensen er vrij in laat, hoe beter lijkt mij.

Voor bediening achter deurtjes zou je een marmitek Invisible Control kunnen kopen. Die kosten zo'n €30

http://www.marmitek.com/nl/catalogus/subgroep.php?subgroep=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik gebruik activities als devices door elkaar. Dit werkt naar mijn idee beter dan alleen activities. Ik denk dus ook dat je niet zonder devices kunt. Beetje slecht advies ook van Logitech, maar goed.

Over die teletekst. Zoiets heb ik dus ook. UPC Digital heeft een zeer slechte teletekst functie. Daarom wil ik liever de tekst van analoge TV. Als ik in de watch TV activity zit, zou de text knop naar UPC tekst gaan, ik heb ingesteld dat deze dan de analoge teletekst opent.

Dan heb ik nu de devices knop nodig, TV instellen, om de numpad te activeren van TV, anders werkt tekst nog niet.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Smarron schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:12:
Ik gebruik activities als devices door elkaar. Dit werkt naar mijn idee beter dan alleen activities. Ik denk dus ook dat je niet zonder devices kunt. Beetje slecht advies ook van Logitech, maar goed.

Over die teletekst. Zoiets heb ik dus ook. UPC Digital heeft een zeer slechte teletekst functie. Daarom wil ik liever de tekst van analoge TV. Als ik in de watch TV activity zit, zou de text knop naar UPC tekst gaan, ik heb ingesteld dat deze dan de analoge teletekst opent.

Dan heb ik nu de devices knop nodig, TV instellen, om de numpad te activeren van TV, anders werkt tekst nog niet.
daar kun je toch een aparte activity voor gebruiken? Je kan dat allemaal in 1 activity plaatsen. Als je in activity Teletext zit, verander je de numpad knoppen in de knoppen van de tv. Je moet eerst dus wel even terug naar het activity scherm (helaas). Als je klaar bent met teletext start je gewoon weer de activity watch TV.

Als ik je goed begrijp is dat precies zo als mijn opzet. Of wil je dan ook eerst naar een analoge zender?
Ik weet niet precies wat je bedoelt. Of je wilt teletekst met je tv bedienen, maar wel op een digitale zender, of je wil eerst naar een analoge zender en daar via je tv teletekst bekijken, zonder bemoeienis van je digitale kast. Moet beide geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Nu je het zo zegt, dan moet ik inderdaad een activity teletekst maken. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik denk dat dat wel moet gaan werken, thanks! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Smarron op 04-11-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Smarron schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:02:
Nu je het zo zegt, dan moet ik inderdaad een activity teletekst maken. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik denk dat dat wel moet gaan werken, thanks! :)
nog een tip: zet in de activity teletekst nog wel even een knop of 2 knoppen om teletekst uit en aan te zetten. Is wel even handig als je net even gewoon beeld wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
Ik heb m'n 525 binnen (pb abo). Het is inderdaad de versie met teletext kleuren knopjes erbij.
Even in sneltrein vaart ingesteld. Alle apparaten waren te vinden in de database, inclusief mijn Medion dvd speler en Sony cassette deck.
Alleen nog even een keer de activities napluizen. Mijn Sony receiver uitzetten lukt alleen via 'devices'.
Wat erg mooi is dat de tv knoppen inclusief de 'scroll up/down' is (ivm zoom en ondertitels). Dat was altijd een probleem met normale universele ab's.

De aan/uit knop van de ab geeft de wizard op de ab met de vraag of alle apparaten wel uit staan. Dat is irritant. De ab vannacht gewoon laten liggen en toen ik deze vanochtend oppakte kwam deze gelijk uit de standby en de glow verlichting sprong gelijk aan. Ik wist niet dat er een motion sensor in zat.
Ik ben zeer tevreden zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Ik heb die wizard op de AB uitgezet via instellingen van -> displayinstellingen. Als iets niet klopt kun je altijd nog het help knopje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik vind het jammer dat de ab altijd begint met de activity keuze. kun je niet een standaard activity instellen zodat wanneer je je ab aan zet gelijk alle knoppen al een functie hebben? een soort standaard/default activity.

ook vind ik het vreemd dat bij het toevoegen van een device er in de extra knoppen( op het beeldschermpje dus) de eerste 2 functies altijd aan en uit zijn ( mijn tv heeft gen echte aan en uit commando, maar alleen een toggleaan/uit.

op zich is dat niet verkeerd natuurlijk, maar in de software zijn deze knoppen niet terug te vinden bij extra knoppen scherm1. verander ik dan iets in scherm 1 dan verdwijnen de aan en uit knop uit het lcd display.

ik vind het jammer, want blijkbaar worden juist deze knoppen gebruikt voor het bijhouden van de status van de tv, zodat wanneer ik de tv met die knop heb aangezet, en ik druk op de uit knop van de afstandbediening zelf, dan gaat ook de tv uit.
lijkt me een handige functie die er in zit. maar die raak ik dus kwijt als ik in de software de volgorde van de knoppen van het eerste scherm heb gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
engelbertus schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:43:
ik vind het jammer dat de ab altijd begint met de activity keuze. kun je niet een standaard activity instellen zodat wanneer je je ab aan zet gelijk alle knoppen al een functie hebben? een soort standaard/default activity.
Geen idee. Persoonlijk lijkt mij dat dan weer onhandig. Helpdesk vraagje.
ook vind ik het vreemd dat bij het toevoegen van een device er in de extra knoppen( op het beeldschermpje dus) de eerste 2 functies altijd aan en uit zijn ( mijn tv heeft gen echte aan en uit commando, maar alleen een toggleaan/uit.

op zich is dat niet verkeerd natuurlijk, maar in de software zijn deze knoppen niet terug te vinden bij extra knoppen scherm1. verander ik dan iets in scherm 1 dan verdwijnen de aan en uit knop uit het lcd display.

ik vind het jammer, want blijkbaar worden juist deze knoppen gebruikt voor het bijhouden van de status van de tv, zodat wanneer ik de tv met die knop heb aangezet, en ik druk op de uit knop van de afstandbediening zelf, dan gaat ook de tv uit.
lijkt me een handige functie die er in zit. maar die raak ik dus kwijt als ik in de software de volgorde van de knoppen van het eerste scherm heb gewijzigd.
Dit lijkt mij dat dat niet zo hoort. Je kunt handmatig die toggleaan/uit er in zetten. Misschien dat het dan werkt. Neem anders even contact op met de helpdesk.

[ Voor 3% gewijzigd door Auke op 05-11-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik kan niet voor de Logitech-apparaten spreken, maar bij de TC30 (die is gebaseerd op en vrijwel identiek is aan de Logitech) kun je zelf bepalen op welke positie je welke knop in je LCD-scherm wilt hebben. Zou het dus even in de software checken als ik jou was.
Als je veel knoppen nooit gebruikt (of als er knoppen onterecht in jouw setup staan) dan kun je die ook helemaal verwijderen. Als je dan zorgt dat alles wat je wel gebruikt op de eerste pagina('s) terecht komt, dan laat het scherm op de afstandbediening de overige (lege) pagina's niet eens meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Mijn TV had oorspronkelijk 9 subpagina's in het display staan toen ik hem toegevoegd had. Ik heb het merendeel verwijderd. Nu heb ik nog slechts 2 pagina's. Ideaal, alleen wat je nodig hebt, de rest is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn 525 installeerd, gaat prima, mooie apparaat. Maar weet iemand welk profiel je moet toevoegen voor Xbox Media Center? (dus niet Spelletje spelen, maar media kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
JME schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:51:
Ik kan niet voor de Logitech-apparaten spreken, maar bij de TC30 (die is gebaseerd op en vrijwel identiek is aan de Logitech) kun je zelf bepalen op welke positie je welke knop in je LCD-scherm wilt hebben. Zou het dus even in de software checken als ik jou was.
Als je veel knoppen nooit gebruikt (of als er knoppen onterecht in jouw setup staan) dan kun je die ook helemaal verwijderen. Als je dan zorgt dat alles wat je wel gebruikt op de eerste pagina('s) terecht komt, dan laat het scherm op de afstandbediening de overige (lege) pagina's niet eens meer zien.
dat is het hem juist. je kunt per pagina 4 posities instellen. in de software heb ik dan 4 dingen op pagina 1 en twee op pagina 2 (abusievelijk denkt de database dat de tv geen teletekst heeft)

kijk ik echter op de afstand bediening dan heb ik op pagina nog voor de 4 functies op pagina 1 2 functies staan, nl. AAN en UIT
hierdoor passen twee van die functies die in de software op pagina 1 staan, niet op pagina 1 in de afstandbediening, maar op pagina 2.

dus heb ik maar twee finctionele functies op pagina 2. ik had dus teletekst daar toegevoegd, maar na update van de afstandbediening waren de AAN en de UIT functie dus verdwenen. waarschijnlijk doordat pagina 1 was geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Misschien een heel erg blonde vraag, maar heb je je AB wel opnieuw gesynchroniseerd met je laatste aanpassingen op de PC?
Probeer anders eens om de huidige TV-afstandbediening eruit te gooien en een compleet nieuwe TV-afstandbediening te definiëren. Bijvoorbeeld met een ander toestel als basis, of desnoods helemaal handmatig (zoveel werk is dat nou ook weer niet). Misschien helpt dat?
En anders is de helpdesk van Logitech er ook nog, doorgaans erg goed bereikbaar, hulpvaardig en kundig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 21:45
Zijn er Logitech Harmony's die ook overweg kunnen met de Logitech Z-5500 speakerset en een PS3 voor blueray afspelen?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja heb dit al 2 keer gedaan, en ook met een andere type. ik heb juist wel gesynchroniseerd, juist daardoor ben ik dan die AAN en UIT knop kwijt, die er normaal vanuit de database worden ingezet, maar die ik in de software niet erug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
engelbertus schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:04:
ja heb dit al 2 keer gedaan, en ook met een andere type. ik heb juist wel gesynchroniseerd, juist daardoor ben ik dan die AAN en UIT knop kwijt, die er normaal vanuit de database worden ingezet, maar die ik in de software niet erug kan vinden.
Neem even contact op met onze helpdesk, wij kunnen je zonder problemen verder helpen.
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:03:
Heb net mijn 525 installeerd, gaat prima, mooie apparaat. Maar weet iemand welk profiel je moet toevoegen voor Xbox Media Center? (dus niet Spelletje spelen, maar media kijken)
Maak een generieke activity aan, kies de xbox, tv, hifi versterker en stel alle knoppen handmatig in.

Even de activity XBOX noemen en klaar.
Smarron schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:12:

Zoals Auke al eerder zei, alle instellingen en functies kun je onder brengen in één of meerdere activities. De device mode is echt een NOOD oplossing! Waarom? Simpel, omdat dit de Syncronisatie van de activities total door elkaar haalt.
JME schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:54:
[...]

WTF?? Als de optie Devices op de AB zit en ik wil die graag gebruiken, waarom zou Logitech dat dan willen ontmoedigen? Sterker nog, als het niet de bedoeling is om Devices te gebruiken, waarom zit het er dan überhaupt op? 8)7
Ik beken schuld: ik gebruik geen Activities O-) Activities werken bij mij niet, mijn apparaten staan achter verschillende kastdeurtjes die niet altijd allemaal open staan. Of niet alle apparaten staan in de juiste beginstand als ik de Activity start, ook zoiets. En zelfs al staan ze goed, dan gaat het wel weer fout als ik een serie commando's wil uitvoeren en er wordt er eentje gemist. Dan snap ik weer niet waar ik in de serie zit. Ik zal wel simpel zijn, maar daar voel ik me prima bij :P Als Logitech (of Harman Kardon) zo graag wil dat ik blij word van Activities, dan moeten ze er zelf eerst maar eens een duidelijkere handleiding bij doen.
Nogmaals, ik zal wel simpel zijn, maar ik druk gewoon op Devices, kies het apparaat dat ik wil bedienen, en heb vervolgens de AB voor dat apparaat in handen. In het schermpje heb ik per apparaat 8 (TC30) extra knoppen zitten met functies die niet onder de standaard knoppen vallen (bijvoorbeeld disc-selectie bij mijn CD-wisselaar, of inputkeuze op mijn receiver). Voor sommige apparaten heb ik heel progressief zelfs 2 extra schermpjes gevuld, woehoe! :*)
Ik zal dan misschien niet het uiterste uit mijn AB halen, maar hij werkt nu wel lekker zoals ik het wil en ik snap tenminste hoe hij werkt. En dat vind ik veel meer waard dan het ontmoedigingsbeleid van de firma Logitech. Tsss... :)
Indien jij tevreden bent met het gebruik van devices is dat prima. Maar wij blijven het nog steeds afraden. Waarom? simpel, omdat activities zoveel sneller en makkelijker kunnen werken NADAT ze goed zijn afgesteld.

Gebruik van devices samen met activities brengen tevens syncronisatie problemen met zich mee.

De harmony is geen gewone device mode multi functionele AB, daar zijn er al genoeg van! Je hebt dan misschien wel alle functies via 1 AB, maar je moet nog steeds handmatig wisselen tussen devices, wat een gedoe! Zeker met 6 apparaten zoals ik bijv. in de woonkamer heb.

Indien je problemen hebt met de activities kunnen wij dit uiteraard voor je verhelpen, zelfs met behulp van onze programmeurs.

Sommige setups kosten nou eenmaal wat meer tijd om helemaal goed af te stellen. Wanneer dit het alles naar behoren werkt zul je zien dat je nooit meer terug wil naar activities.

Voor de duidelijkheid ik heb 4 harmony remote controls (elke kamer een andere). Zelfs mijn vriendin kan er mee overweg.

Het heeft natuurlijk wat tijd gekost, maar ze werken nu ieder perfect. Eventuele problemen heb ik kunnen verhelpen met handmatige codes of omwegen/alternatieven. Ik heb er natuurlijk wat meer ervaring mee dan jullie, maar met onze hulp komen we er zeker uit!

Ik bedien er zelfs mijn lampen mee + het dimmen daarvan. Kortom, investeer wat meer tijd in de setup, desnoods met onze hulp en je zult nooit meer anders willen dan die "verrekte" activities.

[ Voor 47% gewijzigd door Workaholic op 06-11-2007 12:50 ]

Mijn V&A

Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.