Noem het verdorie dan ook geen macro's maar
sequences!
... dan hadden veel meer mensen je wat kunnen vertellen, die term kennen we uit de software...
Sequence: zoals het al in die amazon blabla stond: je kan dan meerdere infrarood-commando's achter 1 toets plaatsen, buiten de activiteiten-dingen om.
Voorbeeld:
Ik zou bijvoorbeeld een activiteit kunnen maken 'PVR kijken'. Als ik dan die activiteit uitvoer gaat de TV aan, de PVR aan, receiver aan, TV naar PVR kanaal en PVR naar zender 1. Dat zal die '700' dus ook kunnen.
Stel dat ik graag naar teletekst van zender 12 kijk, dan kan ik een sequence definieeren, "zend IR code voor 1, zend dan IR code voor 2 en zend IR code voor teletekst. Die sequence kan ik dan koppelen aan bijvoorbeeld de cursor-up toets. Druk ik dan de cursor omhoog, dan krijg ik automagisch de teletekst van zender 12 te zien. Dat sequence-gedoe schijnt de '700' dus
niet te kunnen!
Tja, mis je het? Ik zou het niet missen, in gebruik geen sequences - denk zelf na of je zo iets nodig denkt te hebben, dat kan ik niet voor je beoordelen. En ongetwijfeld dat er hier mensen zijn die er wel gebruik van maken.
Behalve dat begrijp ik dat de '700' geen teletekst-toetsen (rood/geel/groen/blauw) heeft, hoewel dat bij die logitechs altijd wat vaag is: de amerikaanse versie van de 885 heeft het niet (waarschijnlijk gebruiken ze in de USA geen teletekst), de europese versie wel - dus als ze een USA foto van de 885 laten zien zou dat de verkeerde indruk voor de europeanen kunnen wekken. Mogelijk dat de '700' dus wel teletekst-toetsen heeft, maar als het belangrijk voor je is: hou dat in de gaten.
(en niet denken 'teletekst kijk ik niet': er zijn tegenwoordig meer apparaten die er gebruik van maken)
Overigens ben ik wel ontiegelijk tevreden over mijn harmony. De knoppen van mijn '885' waren langzaamaan aan het slijten, na enkele jaren intensief gebruik. Dus voor 90 euro een nieuwe, zelfde 885 besteld, configuratie overgestuurd (drie minuten werk) en ik had weer een perfect werkende, plezierig werkende afstandbediening. En als 'ie om wat voor reden dan ook kapot gaat koop ik weer exact dezelfde 885. Kan mij niets te verbeteren indenken.
[
Voor 4% gewijzigd door
vanaalten op 04-09-2009 21:49
]