Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Op het schermpje van je harmony kan je zelf knoppen plaatsen. Daar kan je oa dus favorieten zetten (met een sequence). De ONE heeft een speciale optie daarvoor waarmee je ook plaatjes erbij kan plaatsen. De 525 & 555 (ea?) niet.

Ook kan je aan de numerieke knoppen onderin afaik een sequence hangen.

Ik ben zelf nu aan het werk ( :P ) en heb de software niet voor me neus maar ik weet 95% zeker dat het zo werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De backlight van mijn Harmony 555 (onlangs gekocht) gaat niet meer automatisch aan als ik de remote oppak. Voor zover ik weet is dit geen feature die je kunt instellen maar hoort de backlight altijd automatisch aan te gaan bij beweging van de remote. Klopt dit?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij hoort inderdaad de backlight aan te gaan. Bij mij gebeurt het in ieder geval wel.

Die bewegingssensor is trouwens echt absurd gevoelig. Als ik de kamer in kom lopen gaat hij al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:07

Pierre

Van nature lui!

MrAcid schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:47:
Die bewegingssensor is trouwens echt absurd gevoelig. Als ik de kamer in kom lopen gaat hij al aan.
FF offtopic, maar ligt hij op de grond dan _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bor de Wollef schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:42:
De backlight van mijn Harmony 555 (onlangs gekocht) gaat niet meer automatisch aan als ik de remote oppak. Voor zover ik weet is dit geen feature die je kunt instellen maar hoort de backlight altijd automatisch aan te gaan bij beweging van de remote. Klopt dit?
Dat werkt alleen na 20 minuten stil liggen gelook ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Pierre61 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:13:
[...]

FF offtopic, maar ligt hij op de grond dan _/-\o_
Haha, nee. Hij ligt gewoon op een tafeltje maar als ik ook maar een klein beetje "stamp" dan gaat 'ie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Adviesprijs van de harmony 900 is met €50,- gezakt naar 349,-. Als dat zo doorgaat, kan ik hem over 4 weken voor € 200,- ophalen. Mooi, want hij is me nu te duur maar dat is nou eindelijk voor iemand zoals ik die graag alles in het kasje wil stoppen maar niet een vierkante plaat wil die hij met 2 handen vast wilhouden. Wachten dus nog even. Wel een super kek apparaatje!

Edit ik lees even verder en kom zowel op Amazon als Cnet tegen dat de macro functionaliteit ontbreekt op dit apparaat. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik daar aan ga missen. Kan iemand mij dat uitleggen?

[ Voor 36% gewijzigd door a3aanm op 02-09-2009 18:16 . Reden: verder gekeken voor meer info.. ]

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zou graag willen weten of de Playstation 3 Adapter goed werkt met de PS3 Slim?
Op het internet kom ik berichten tegen dat die combinatie niet goed zou werken en dat de controllers steeds afgemeld worden, zoals link.
Een update van de firmware van de adapter zelf lijkt me niet mogelijk, dus als er problemen zijn kan ik beter wachten tot er een nieuwe versie komt.

Bravia Sync lijkt op mijn TV, een Sony 40W3000, alleen on/off functionaliteit te bieden en dat is niet voldoende.
De standaard remote is als Harmony gebruiker geen optie.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Nieuw: http://www.logitech.com/i...tes/devices/6117&cl=nl,nl

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/1835/jpg/16144.1.0.jpg

Ziet er een beetje goedkoop uit?

• Bor
  • Laatst online: 14:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Inmiddels lijkt mijn motion sensor het weer te doen. Wat nodig bleek was een herinstallatie van de software / firmware op de remote zelf. Nu gaat hij weer netjes in slaapstand waar eerst de display altijd aan bleef. Bugje?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Blackminister schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:35:
[...]

Dat vind je dan bij 'Extra knoppen'. Je kan standaard knoppen aanpassen, maar dus ook extra knoppen. En die bevinden zich dan in het blauwe venstertje ;)
Even een late reactie, maar ik heb de optie inderdaad gevonden. Thanks!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Ja, mijn indruk ook. Ik dacht eerst, hee, een nieuwe versie van de One, maar dan nu met teletekst knoppen, maar hij heeft geen touchscreen en goedkope rubberen knopjes.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
a3aanm schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:58:
Adviesprijs van de harmony 900 is met €50,- gezakt naar 349,-. Als dat zo doorgaat, kan ik hem over 4 weken voor € 200,- ophalen. Mooi, want hij is me nu te duur maar dat is nou eindelijk voor iemand zoals ik die graag alles in het kasje wil stoppen maar niet een vierkante plaat wil die hij met 2 handen vast wilhouden. Wachten dus nog even. Wel een super kek apparaatje!

Edit ik lees even verder en kom zowel op Amazon als Cnet tegen dat de macro functionaliteit ontbreekt op dit apparaat. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik daar aan ga missen. Kan iemand mij dat uitleggen?
Niemand een uitleg? _/-\o_ _/-\o_ Ik ben zelf wat op zoek geweest maar ik krijg het toch niet duidelijk op mn netvlies... Kan het dus beter aan de slimme mensen vragen:P _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door a3aanm op 04-09-2009 16:29 . Reden: misschien een beetje verkeerd geformuleerd waardoor het wat asarcastisch over had KUNNEN komen:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
a3aanm schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:27:
[...]

Niemand een uitleg? _/-\o_ _/-\o_ Ik ben zelf wat op zoek geweest maar ik krijg het toch niet duidelijk op mn netvlies... Kan het dus beter aan de slimme mensen vragen:P _/-\o_ _/-\o_
Noem het verdorie dan ook geen macro's maar sequences! ;)
... dan hadden veel meer mensen je wat kunnen vertellen, die term kennen we uit de software...
Sequence: zoals het al in die amazon blabla stond: je kan dan meerdere infrarood-commando's achter 1 toets plaatsen, buiten de activiteiten-dingen om.

Voorbeeld:
Ik zou bijvoorbeeld een activiteit kunnen maken 'PVR kijken'. Als ik dan die activiteit uitvoer gaat de TV aan, de PVR aan, receiver aan, TV naar PVR kanaal en PVR naar zender 1. Dat zal die '700' dus ook kunnen.
Stel dat ik graag naar teletekst van zender 12 kijk, dan kan ik een sequence definieeren, "zend IR code voor 1, zend dan IR code voor 2 en zend IR code voor teletekst. Die sequence kan ik dan koppelen aan bijvoorbeeld de cursor-up toets. Druk ik dan de cursor omhoog, dan krijg ik automagisch de teletekst van zender 12 te zien. Dat sequence-gedoe schijnt de '700' dus niet te kunnen!

Tja, mis je het? Ik zou het niet missen, in gebruik geen sequences - denk zelf na of je zo iets nodig denkt te hebben, dat kan ik niet voor je beoordelen. En ongetwijfeld dat er hier mensen zijn die er wel gebruik van maken.

Behalve dat begrijp ik dat de '700' geen teletekst-toetsen (rood/geel/groen/blauw) heeft, hoewel dat bij die logitechs altijd wat vaag is: de amerikaanse versie van de 885 heeft het niet (waarschijnlijk gebruiken ze in de USA geen teletekst), de europese versie wel - dus als ze een USA foto van de 885 laten zien zou dat de verkeerde indruk voor de europeanen kunnen wekken. Mogelijk dat de '700' dus wel teletekst-toetsen heeft, maar als het belangrijk voor je is: hou dat in de gaten.
(en niet denken 'teletekst kijk ik niet': er zijn tegenwoordig meer apparaten die er gebruik van maken)

Overigens ben ik wel ontiegelijk tevreden over mijn harmony. De knoppen van mijn '885' waren langzaamaan aan het slijten, na enkele jaren intensief gebruik. Dus voor 90 euro een nieuwe, zelfde 885 besteld, configuratie overgestuurd (drie minuten werk) en ik had weer een perfect werkende, plezierig werkende afstandbediening. En als 'ie om wat voor reden dan ook kapot gaat koop ik weer exact dezelfde 885. Kan mij niets te verbeteren indenken.

[ Voor 4% gewijzigd door vanaalten op 04-09-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54

fmb

De 525 en 555 (beide in gebruik) hebben ook de gekleurde teletekst toetsen. Wat ik wel een beetje mis zijn aparte teletekst knoppen (aan/uit), maar via het LCD display lukt dat natuurlijk ook prima.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
vanaalten schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:16:
[...]

Voorbeeld:
Ik zou bijvoorbeeld een activiteit kunnen maken 'PVR kijken'. Als ik dan die activiteit uitvoer gaat de TV aan, de PVR aan, receiver aan, TV naar PVR kanaal en PVR naar zender 1. Dat zal die '700' dus ook kunnen.
Stel dat ik graag naar teletekst van zender 12 kijk, dan kan ik een sequence definieeren, "zend IR code voor 1, zend dan IR code voor 2 en zend IR code voor teletekst. Die sequence kan ik dan koppelen aan bijvoorbeeld de cursor-up toets. Druk ik dan de cursor omhoog, dan krijg ik automagisch de teletekst van zender 12 te zien. Dat sequence-gedoe schijnt de '700' dus niet te kunnen!
top! Goede uitleg! Zeer bedankt! Dat gebruik ik dus ook totaal niet. Het gaat mij puur om de activities en de RF functionaliteit. Ik wil de boel(lifestyle 35. Hdx-1000,Ps3,Set-top-box Digitenne) namelijk graag in het kassie zien verdwijnen. Top! Wachten tot hij wat zakt in prijs en dan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
a3aanm schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:49:
[...]

top! Goede uitleg! Zeer bedankt! Dat gebruik ik dus ook totaal niet. Het gaat mij puur om de activities en de RF functionaliteit. Ik wil de boel(lifestyle 35. Hdx-1000,Ps3,Set-top-box Digitenne) namelijk graag in het kassie zien verdwijnen. Top! Wachten tot hij wat zakt in prijs en dan halen.
Je zou ook nog naar de '895' kunnen kijken:
- goedkoper
- wel sequence mogelijkheden (je weet maar nooit of je dat in de toekomst nodig hebt...)
- ook RF
- meer programmeerbare knoppen naast display (weet ik niet helemaal zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Ik heb vorige week voor een koopje (35 euro) een nieuwe 555 gekocht.

Zeer tevreden wel nog een aantal knoppen niet gevonden en/of werkend:
# teletekst upc mediabox via standaard knop i.p.v. via schermpje
# hdd opname overzicht pioneer harddisk recorder 540H
# terug naar tv vanuit guide dus upc knop/back dacht ik

Maar vandaag al voor 1 functie (hdd) als het goed is opgelost via telefonisch support van Logitech zeer goed. De rest even verder nakijken wat precies originele knop is. Vanavond weer testen.

Wil ook nog WDTV afstandsbediening instellen moet nog even kijken of die is opgenomen in de remotes. Is er ergens online een lijst te zien?

Vroeg me ook af of het mogelijk is om bijv. digitale radio van upc onder een menu knop te zetten. Zo ja hoe? Standaard heeft de UPC afstandsbediening deze gekgenoeg niet dus zal dan wel niet want Logitech kan dacht ik alleen knoppen overnemen is het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 07-09-2009 14:26 . Reden: toevoeging wdtv ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je nog een keer op Guide drukt sluit hij waarschijnlijk ook wel? Met mijn Humax decoder wel in elk geval (Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
MrAcid schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:26:
Als je nog een keer op Guide drukt sluit hij waarschijnlijk ook wel? Met mijn Humax decoder wel in elk geval (Ziggo).
Nee 1x of 2x op Guide drukken zorgt ervoor dat ie weer opnieuw de Guide opstart. Kan nu wel met channel up/down of nummer naar tv weer komen maar wil liever op zelfde kanaal blijven (zonder te hoeven onthouden welk kanaal nummer de mediabox staat.

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 07-09-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ok, dat werkt dan niet. Dan kun je altijd nog de IR-signalen van je UPC ding aanleren. Dat zou het op moeten lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
lowfi schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:38:
Op het schermpje van je harmony kan je zelf knoppen plaatsen. Daar kan je oa dus favorieten zetten (met een sequence). De ONE heeft een speciale optie daarvoor waarmee je ook plaatjes erbij kan plaatsen. De 525 & 555 (ea?) niet.

Ook kan je aan de numerieke knoppen onderin afaik een sequence hangen.

Ik ben zelf nu aan het werk ( :P ) en heb de software niet voor me neus maar ik weet 95% zeker dat het zo werkt ;)
Bij Harmony 785 kan je ook logo's (plaatjes dus) toevoegen in het schermpje, dus niet alleen de One.

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54

fmb

funrider schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:22:
Standaard heeft de UPC afstandsbediening deze gekgenoeg niet dus zal dan wel niet want Logitech kan dacht ik alleen knoppen overnemen is het niet.
[flauw]
De Logitech Harmony kan best meer signalen sturen dan dat er oorspronkelijk op de originele afstandbediening zitten, het apparaat moet echter wel weten wat het ermee moet doen... ;)
[/flauw]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:
:
Vroeg me ook af of het mogelijk is om bijv. digitale radio van upc onder een menu knop te zetten. Zo ja hoe? Standaard heeft de UPC afstandsbediening deze gekgenoeg niet dus zal dan wel niet want Logitech kan dacht ik alleen knoppen overnemen is het niet.
Bij mijn h.one is de back functie geplaatst onder de "exit" knop. Op de 555 zal dit waarschijnlijk ook zo zijn. Zoniet, dan kan je dit altijd zelf instellen.

Ik heb in eerste instantie de aktiviteit "Radio luisteren" toegevoegd met als apparaten de UPC box en de versterker en dit werkt bijna perfect. Ik had alleen een extra "up" en "OK" toegevoegd om in de zender lijst te komen.
Om het nog perfecter te krijgen heb ik een dummy TV opgevoerd bij mijn apparaten. De aktiviteit "Radio luisteren" weer verwijderd en een "TV kijken" met de dummy TV opgevoerd. Invoer kanaal op de UPC box ingesteld op radio. De twee extra akties weer toegevoegd. De nieuwe "TV kijken" hernoemt naar "Radio luisteren". Door deze instelling ben ik in staat om favorieten op te nemen voor het luisteren naar de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 07:45:
Om het nog perfecter te krijgen heb ik een dummy TV opgevoerd bij mijn apparaten. De aktiviteit "Radio luisteren" weer verwijderd en een "TV kijken" met de dummy TV opgevoerd. Invoer kanaal op de UPC box ingesteld op radio. De twee extra akties weer toegevoegd. De nieuwe "TV kijken" hernoemt naar "Radio luisteren". Door deze instelling ben ik in staat om favorieten op te nemen voor het luisteren naar de radio.
Ik vind deze eerlijk gezegd Startpost waardig (sectie 'tips/truuks'?)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb nu een 885 voor de slaapkamer. Bij de power-off wil ik dat mijn Auping bed in de slaapstand gezet wordt. Echter, krijg ik dit niet voor elkaar. De Auping aansturing werkt zo dat je de "slaapstand" knop van de afstandbediening ingedrukt moet houden totdat de slaapstand bereikt is. Doorgaans zo'n 5 seconden.

Is het mogelijk om de 885 een bepaalde commando voor 5 seconden lang te laten sturen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij is dat wel mogelijk, kijk even in de extra opties van de activiteit. Je kunt daar dingen instellen omtrent het uitzenden van het signaal e.d.

Kan helaas momenteel niet specifieker zijn aangezien ik de software niet voor me heb.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:21
Vraagje over de 555.

Als ik zelf een IR ontvanger heb gekocht voor op mijn PC. Is het dan mogelijk om de 555 te gebruiken om tevens MCE te besturen op de computer? Daar bedoel ik dus mee of het mogelijk is om dvd's en dergelijke op de computer te selectere, afspelen, vooruit te spelen dmv de 555?

Ik hoor het graag of hier meer gebruik van gemaakt word.

Mvg.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
vanaalten schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:53:
[...]

Je zou ook nog naar de '895' kunnen kijken:
- goedkoper
- wel sequence mogelijkheden (je weet maar nooit of je dat in de toekomst nodig hebt...)
- ook RF
- meer programmeerbare knoppen naast display (weet ik niet helemaal zeker)
Heb ik naar gekeken maar ik lees weinig heel positieve reviews( tweakers, kieskeurig,testfreaks, etc.) dus ik durf eigenlijk niet tot koop over te gaan bij dit model...
Ik twijfel nog. Misschien koop ik eerst maar een One om tijdens dat gebruik te wachten op de prijsdaling van de 1100.... Niet zeker.
Veel teveel keus! haha. mooi spul, dat wel:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
a3aanm schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:07:
[...]
Heb ik naar gekeken maar ik lees weinig heel positieve reviews( tweakers, kieskeurig,testfreaks, etc.) dus ik durf eigenlijk niet tot koop over te gaan bij dit model...
Huh? Even bij de Tweakers reviews gekeken. 4 reviews, gemiddelde score 'goed' en de review met de meest negatieve punten gingen over configuratie en drivers. Terecht, denk ik, het configureren is niet direct userfriendly, maar als je er eenmaal doorheen bent heb je daar niets meer mee te maken - en hou je een perfecte remote over.

Dezelfde configuratiesoftware heb je bij al die Harmony's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tip: De harmony one voor 89,95 + 6,50 verzendkosten

http://www.vergelijk.nl/super_dagdeal/ (tot 12:00 donderag 10-09-09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 20:01
Damn. Net te lang zitten twijfelen. Nu uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

fmb schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:34:
[...]

[flauw]
De Logitech Harmony kan best meer signalen sturen dan dat er oorspronkelijk op de originele afstandbediening zitten, het apparaat moet echter wel weten wat het ermee moet doen... ;)
[/flauw]
Zo flauw is dat niet :)
Bij de meeste Samsung lcd tv's bijvoorbeeld kun je met de bijgeleverde afstandsbediening niet direct zappen naar een bepaalde bron (bijv HDMI2, SCART, PC) maar moet je door een hinderlijke lijst heen fietsen.
De Harmony bevat echter standaard functionaliteit om wél rechtstreeks naar een bron te zappen, en de tv kan dat dan inderdaad aan :)

• funrider
Ik heb vorige week voor een koopje (35 euro) een nieuwe 555 gekocht.

Zeer tevreden wel nog een aantal knoppen niet gevonden en/of werkend:
# teletekst upc mediabox via standaard knop i.p.v. via schermpje
# hdd opname overzicht pioneer harddisk recorder 540H

Maar vandaag al voor 1 functie (hdd) als het goed is opgelost via telefonisch support van Logitech zeer goed. De rest even verder nakijken wat precies originele knop is. Vanavond weer testen.

Wil ook nog WDTV afstandsbediening instellen moet nog even kijken of die is opgenomen in de remotes. Is er ergens online een lijst te zien?

Even mijzelf quoten voor mensen die met zelfde problemen zitten. Inmiddels heb ik de knoppen goed in kunnen stellen. Het blijkt dat de knoppen instellingen bij 'Apparaten' ook gedaan moeten worden bij 'Activiteiten' zodat je alles naar eigen wens kunt instellen.

WDTV is ook toe te voegen onder MediaCenter PC > Western Digital > WDTV HD Media Player

Helaas niet mogelijk de zendervolgorde te sorteren omdat de UPC remote dit ook niet kan.
Ook lijkt het niet mogelijk de digitale radio te bedienen met 1 druk op een knop omdat deze ook niet op UPC remote zit.

• Joostp1
Ik ben bezig met het uitzoeken van een Logitech Harmony. De sequences lijken mij wel een erg handige optie. Ik ben er nog niet precies uit welke modellen dit nou allemaal kunnen. Vanaf de 885?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Volgens mij kunnen die sequences al op mijn 555.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Joostp1 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:35:
Ik ben bezig met het uitzoeken van een Logitech Harmony. De sequences lijken mij wel een erg handige optie. Ik ben er nog niet precies uit welke modellen dit nou allemaal kunnen. Vanaf de 885?
Volgens mij op alle Harmony's (iig ook op de 525), die sequences zijn nu juist hét voordeel. Genoeg andere universele remotes die meer dan een apparaat aan kunnen, maar dan moet je alsnog elk apparaat langs als je een film wilt kijken.

• Joostp1
Ok, dan zal ik het wel verkeerd gelezen hebben in dit topic. Goed om te weten, dan ga ik denk ik maar voor 1 van de basismodellen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:29:
[...]

Ook lijkt het niet mogelijk de digitale radio te bedienen met 1 druk op een knop omdat deze ook niet op UPC remote zit.
Wat bedoel je precies met "bedienen met 1 druk op de knop"?
Je kunt met de harmony de UPC-box op input "Radio" zetten. Dit kan je, als het goed is, onder een knop zetten. En als dit niet voldoende is kan je een sequence maken met wat andere commando's en deze onder een knop zetten.

Voor de geïnteresseerden
Het input "TV" commando dat de harmony naar de UPC-box stuurt is bij mij niet het juiste commando om TV te kijken. Bij dit input-kanaal schakelt de TV niet automatisch over van 3:4 naar 9:16 en terug. Met het commando "UPC" (de UPC-knop) gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 12:13
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:37:
[...]

Volgens mij op alle Harmony's (iig ook op de 525), die sequences zijn nu juist hét voordeel. Genoeg andere universele remotes die meer dan een apparaat aan kunnen, maar dan moet je alsnog elk apparaat langs als je een film wilt kijken.
Ik denk dat jullie hier de 'Macro's' en de 'Activities' door elkaar halen.
Wat je hierboven beschrijft zijn de 'Activities'. Die zorgen ervoor dat met 1 druk op de knop bijvoorbeeld je TV, Receiver & Settopbox aangaan, je TV op HDMI-1 gaat, je Receiver op Digital Input en je Settopbox op RTL4.

Wat Joostp1 bedoelt zijn de 'Macro's'. Die zorgen ervoor dat je binnen een activiteit (bijvoorbeeld als hierboven omschreven), met 1 druk op de knop een reeks commando's kan laten uitvoeren.
Als je bijvoorbeeld altijd het weer op teletext pagina 700 op NED-1 kijkt, kun je dus een knop 'Weer' maken, die je TV op NED-1 zet, teletext opent en pagina 700 intikt.

Deze knop valt dan onder de activiteit 'TV kijken'.
--
Activiteiten zijn het sterke punt van de Harmony's en worden door ELKE Harmony ondersteund.
Macro's (dus ook wel sequences of reeksen genoemd) heeft er altijd ingezeten, maar wordt niet ondersteund door de Harmony One, Harmony 900 en Harmony 1100.

[ Voor 10% gewijzigd door DaLass op 11-09-2009 09:13 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Kijk! Dat is heldere informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
is het ook mogelijk om bv:

Mijn tv staat al aan. Ik druk op de knop tv kijken ( op mijn media center ) dan gaat alles aan behalve mijn tv die gaat uit omdat de tv al aanstaat.
Dus is het mogelijk om aan te geven dat als mijn tv al aanstaat dat hij deze niet uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
chimera2 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:35:

Mijn tv staat al aan. Ik druk op de knop tv kijken ( op mijn media center ) dan gaat alles aan behalve mijn tv die gaat uit omdat de tv al aanstaat.
Dus is het mogelijk om aan te geven dat als mijn tv al aanstaat dat hij deze niet uit zet.
Dat hangt ervan af welke stroomcommando's jouw TV allemaal aankan.

Mijn samsung LE40A656 kent het volgende:
Power Toggle
Power On
Power Off

Als je dan in je activiteit TV Kijken de "Power On" gebruikt in plaats van de "Power Toggle", zal je TV gewoon aanblijven als deze al aanstond.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

Heb dit probleem ook, maar ik denk dat het technisch onmogelijk is voor de afstandsbediening om via infrarood te weten of het apparaat aanstaat. een oplossing zou kunnen zijn om je afstandsbediening de opdracht power on te geven ipv power toggle. Ik ga dit is uitproberen.

Edit: @ hierboven, je was me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
timofp schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:52:
[...]

Heb dit probleem ook, maar ik denk dat het technisch onmogelijk is voor de afstandsbediening om via infrarood te weten of het apparaat aanstaat.
Dat klopt, de remote kan dit technisch niet weten.

Met een beetje logica probeert hij het wel. Als je bijvoorbeeld via de activiteit TV Kijken je TV hebt aangezet, en je start vervolgens de activiteit DVD Kijken (waar ook het TV Power Toggle commando in zit), dan zal je TV niet uitgaan.
De Harmony weet immers dat je de vorige activiteit nog niet hebt afgesloten en de TV dus nog aanstaat.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Heb me gisteren een Logitech Harmony gekocht, heb nu mijn apparaten ingesteld, nu beginnen aan de activiteiten. Maar ik ben al oh zo tevreden ervan :)

Edit: Hoe kan ik instellen bij een activiteit dat hij een Power on signaal moet uitzenden en geen Power Toggle signaal. Mijn apparaten ondersteunen dit, maar vind niet waar het in te stellen. Ik zou namelijk willen dat als ik een activiteit start en een apparaat al aanstaat (vooral de HTPC) deze niet wordt uitgezet.

[ Voor 51% gewijzigd door timofp op 11-09-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
timofp schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:38:
Heb me gisteren een Logitech Harmony gekocht, heb nu mijn apparaten ingesteld, nu beginnen aan de activiteiten. Maar ik ben al oh zo tevreden ervan :)

Edit: Hoe kan ik instellen bij een activiteit dat hij een Power on signaal moet uitzenden en geen Power Toggle signaal. Mijn apparaten ondersteunen dit, maar vind niet waar het in te stellen. Ik zou namelijk willen dat als ik een activiteit start en een apparaat al aanstaat (vooral de HTPC) deze niet wordt uitgezet.
Als je apparaten dit ondersteunen, dan moet je bij het apparaat de stroominstellingen aanpassen, dus niet bij de activiteit.
Je kunt dan kiezen of je 1 knop hebt voor aan/uit, of aparte knoppen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
DaLass schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:05:
[...]

Als je apparaten dit ondersteunen, dan moet je bij het apparaat de stroominstellingen aanpassen, dus niet bij de activiteit.
Je kunt dan kiezen of je 1 knop hebt voor aan/uit, of aparte knoppen.
Bedankt, nu lukt het, alle apparaten ondersteunen het behalve men HTPC niet (Antec Case). Maar heb deze ingesteld op altijd aan.

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:49

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik heb de Harmony 555 aangeschaft en helemaal ingesteld. Alles werkt naar tevredenheid, op één ding na.

Ik heb hem zodanig ingesteld dat als ik TV of DVD kijk de TV aangaat op het juiste kanaal en de audio-receiver ook. Ik wil echter het TV-geluid uit hebben (mute). Dat doet hij niet.
Ik heb gezocht bij instellingen en apparaten, maar heb het juiste commando niet kunnen vinden.
Iemand ?

• vanaalten
garathane schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:40:
Ik heb de Harmony 555 aangeschaft en helemaal ingesteld. Alles werkt naar tevredenheid, op één ding na.

Ik heb hem zodanig ingesteld dat als ik TV of DVD kijk de TV aangaat op het juiste kanaal en de audio-receiver ook. Ik wil echter het TV-geluid uit hebben (mute). Dat doet hij niet.
Ik heb gezocht bij instellingen en apparaten, maar heb het juiste commando niet kunnen vinden.
Iemand ?
En het ligt zo voor de hand! <insert_sarcastische_smilie>
Wat je dus wilt is een extra infrarood commando sturen bij het starten van de activiteit:
  1. Op het tabblad met activiteiten, zoek de activiteit die je wilt aanpassen en klik op 'settings'.
  2. Selecteer 'Review the settings for this Activity' en klik "Next>"
  3. Selecteer 'Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity.' en "Next>"
  4. Het volgende scherm met "Please review the devices you want to use to Watch Blu-Ray", klik "Save"
  5. Je gaat nu van de bijbehorende devices de inputs weer selecteren. Waarschijnlijk een paar keer "Next>" klikken
  6. Uiteindelijk kom je op een pagina met "Please review the actions for your Watch Blu-Ray Activity:" en de optie "Add action for <device> when the Activity starts". Selecteer je TV en klik op "Add"...
  7. Selecteer "Send this infrared Command:" en kies het "Mute" commando.
  8. Vanaf hier moet je het zelf uitzoeken... :)
Echt, geweldige afstandbedieningen - maar die software...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53

Als je TV geen los PowerOn-signaal kent is daar maar één oplossing voor: Je TV niet met de hand aanzetten.

Dat zou toch niet zo'n beperking moeten zijn? Hier staat de TV enkel aan tijdens de "TV Kijken" of "DVD kijken" activiteiten. Als ik mijn TV op andere momenten aan wil hebben betekent dat alleen maar dat ik een activiteit moet toevoegen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 12-09-2009 22:01 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 15:49

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Vanaalten, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:09:
[...]

Activiteiten zijn het sterke punt van de Harmony's en worden door ELKE Harmony ondersteund.
Macro's (dus ook wel sequences of reeksen genoemd) heeft er altijd ingezeten, maar wordt niet ondersteund door de Harmony One, Harmony 900 en Harmony 1100.
Volgens dit artikel Logitech Reintroduces Harmony One Key Macro's kunnen alle Harmony remotes sequences aan.
Daarnaast las ik dat je in RAW mode meerdere toetsen als één commando kan opnemen en op deze manier onder de restrictie van 5 commando's per sequence uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:02:
[...]

Volgens dit artikel Logitech Reintroduces Harmony One Key Macro's kunnen alle Harmony remotes sequences aan.
Daarnaast las ik dat je in RAW mode meerdere toetsen als één commando kan opnemen en op deze manier onder de restrictie van 5 commando's per sequence uit komt.
Alleen is dat een topic uit 2007, en stammen de remotes waar ik het over heb (One, 900, 1100) uit 2008/2009. De topictitel kun je trouwens op 2 manieren lezen:

[Logitech Reintroduces "Harmony One" Key Macros] of [Logitech Reintroduces Harmony "One Key Macros"].
Ik denk, gezien de datum van het topic, dat het om de 2e omschrijving gaat.

De aansturingstechniek in de One, 900 en 1100 wijkt af van de 'traditionele' Harmony's, zoals bijvoorbeeld de 525 en de 785. Daarom kan het daar wel, en bij die nieuwe niet.

Wat betreft het 2e wat je beschrijft: dat zou inderdaad een optie kunnen zijn voor degene die er toch mee aan de slag willen. Al zal het volgens mij wel een precies werkje worden om meerdere commando's in 1 RAW mode aan te leren.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:34:
[...]

De aansturingstechniek in de One, 900 en 1100 wijkt af van de 'traditionele' Harmony's, zoals bijvoorbeeld de 525 en de 785. Daarom kan het daar wel, en bij die nieuwe niet.

Wat betreft het 2e wat je beschrijft: dat zou inderdaad een optie kunnen zijn voor degene die er toch mee aan de slag willen. Al zal het volgens mij wel een precies werkje worden om meerdere commando's in 1 RAW mode aan te leren.
Bij de Harmony One kunnen wel degelijk sequences gedefinieerd worden, zoals ook te zien is op deze pagina : How to customize buttons for a Harmony One in an Activity. De 900 en de 1100 lijken dit inderdaad niet te hebben.

Bij het registreren van meerdere toetsen bij een RAW-recording gaat het vooral om snelheid. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd, maar het schijnt dat je 4 á 5 toetsen kan op nemen als één commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Om de discussie kort te sluiten: nee, de 1100 kan geen sequences (meer):

http://forums.logitech.co...gramming&message.id=36628.

[ Voor 197% gewijzigd door kaajee op 15-09-2009 09:37 ]

• DaLass
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:14:
[...]

Bij de Harmony One kunnen wel degelijk sequences gedefinieerd worden, zoals ook te zien is op deze pagina : How to customize buttons for a Harmony One in an Activity. De 900 en de 1100 lijken dit inderdaad niet te hebben.
Je hebt helemaal gelijk. Ik was even in de veronderstelling dat de One, 900 en 1100 op dezelfde interne software draaien, maar dat is niet het geval. Alleen de 900 en 1100 delen dezelfde interne software, en missen dus de sequences.

Mijn advertenties op V&A

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Ik heb een vraag waar ik het antwoord op niet kan vinden op de Logitech site en ook nog even niet in dit topic.
Kan ik de afstandsbedieningen uit de Harmony serie ook gebruiken als ik het type nummer van mijn TV niet weet / kan vinden? Of moet je perse type nummers van al je apparaten hebben voordat je hem kan programmeren in de afstandbediening?

Mijn excuses als de vraag al ergens gesteld en beantwoord is, maar ik kan het niet vinden.

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

• MrAcid
  • Niet online
Waarom zou je dat nummer niet kunnen vinden? Dat staat echt altijd ergens op de TV.

Als je het echt niet kunt vinden: zoek nogmaals. ;)

Als je het dan NOG niet kunt vinden: je kunt de Harmony's infraroodsignalen leren dus elke TV met een IR afstandsbediening gaat uiteindelijk werken.

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:41:
Als je het dan NOG niet kunt vinden: je kunt de Harmony's infraroodsignalen leren dus elke TV met een IR afstandsbediening gaat uiteindelijk werken.
Sterker nog, de harmony software kan aan de hand van een aantal toetsen een redelijke inschatting maken van het type toestel/afstandbediening. Je hoeft dan de harmony niet alle toetsen te leren.
Je moet dan wel het merk weten (dit is meestal te vinden aan de voorkant van de televisie) en natuurlijk de originele afstandbediening hebben.

• Koenradus
  • Laatst online: 13-06 17:00
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb inderdaad nog niet de hele TV nagepluisd, maar ik kon het zo snel niet vinden. De feature die Frans60 noemt is imho ook handig, dat bespaart misschien het zoekwerk.

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03

CSB

:D

Ik was bij de introductie van de harmony serie wat sceptisch. Maar ik had wat geld over en irriteerde mij MATELOOS aan het TV kijken via een Settop box. Heb ook een PS3 waar ik games op speel en vooral ook films op kijk. Voorheen moest ik altijd de juiste source opzoeken, schakelen naar TV op de remote van de settop om mijn volume op de TV in te stellen, daarna weer op STB zodat ik niet perongeluk mijn kanaal wissel zodat mijn source goed blijft staan, etc, etc...

Nu heb ik de harmony One. 2 woorden. Holy Shit. Wat is dit vet zeg. En het werkt perfect. Heb binnen 15 minuten alles ingesteld, druk op TV kijken en voila! STB aan, TV op HDMI1 en het volume wordt gewoon via de TV geregeld! YES!! (de rest zie ik eigenlijk al als een superbonus)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:55

Sherlock

No Shit

Ik heb een Vista MCE remote+ontvanger zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/5/4/0/54002/img/1/G.jpg

Ik wil graag de Harmony One gebruiken dus moet ik die MCE remote toevoegen als device. Maar hoe werkt dat?? Voor zover ik kan zien kun je geen afstandsbediening toevoegen. Dus ik heb gekeken bij Media Center PC, maar daar kom ik ook geen MCE remote tegen. Het zal vast ongelooflijk simpel zijn, maar ik kan het niet vinden.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17
Sherlock schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:04:
Ik heb een Vista MCE remote+ontvanger zoals deze:
[afbeelding]

Ik wil graag de Harmony One gebruiken dus moet ik die MCE remote toevoegen als device. Maar hoe werkt dat?? Voor zover ik kan zien kun je geen afstandsbediening toevoegen. Dus ik heb gekeken bij Media Center PC, maar daar kom ik ook geen MCE remote tegen. Het zal vast ongelooflijk simpel zijn, maar ik kan het niet vinden.
Tussen de fabrikanten van Media Center PC's staat ook "Microsoft". Daaronder vind je WMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:55

Sherlock

No Shit

croxz schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:09:
[...]

Tussen de fabrikanten van Media Center PC's staat ook "Microsoft". Daaronder vind je WMC.
Dus bij 'merk' selecteer je Microsoft, en dan bij type vul je gewoon Windows Media Center in?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Sherlock schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:19:
[...]

Dus bij 'merk' selecteer je Microsoft, en dan bij type vul je gewoon Windows Media Center in?
Dat heb ik gedaan ja. Na het selecteren van 'Microsoft' komt hij zelf ook al met Example: "Windows Media Center". Dat heb ik overgetikt in het Model veld. Overigens heb ik dit nog niet kunnen testen omdat ik nog zit te wachten op de IR receiver voor mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

croxz schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:46:
[...]

Overigens heb ik dit nog niet kunnen testen omdat ik nog zit te wachten op de IR receiver voor mijn HTPC.
Waar haal je zo'n ding?? Ik ben me al weken kapot aan 't zoeken... :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
spaceboy schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:49:
[...]

Waar haal je zo'n ding?? Ik ben me al weken kapot aan 't zoeken... :(
De Philips OVU412000 staat in de pricewatch en lijkt prima leverbaar te zijn.

Ik heb zelf op ebay.nl gezocht op "MCE remote" en voor 18,- USD een "HP MCE KIT REMOTE CONTROL/USB IR RECEIVER/EMITTER VISTA " gekocht in Hong Kong. Nu nog hopen dat het ook bezorgd wordt :P
Maar dat zal wel goed komen, het is een powerseller met meer dan 20000 feedback een 99,5% tevredenheid. Hij heeft er nog zat te koop, zie bijvoorbeeld object 140337443518.

[ Voor 13% gewijzigd door croxz op 21-09-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hoe regel je dat de Logitech software een apparaat ook echt als MP3-capable ziet? Als ik een nieuwe "Play MP3" activiteit maak, zegt Logitech verdorie gewoon dat de Denon AVR-3808 die functionaliteit niet ondersteund. Dit klopt niet, maar stel ik dat in?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik snap niet wat je bedoelt. Wat probeer je af te spelen? Een MP3....maar wat is de bron van die MP3? Een DVD? Een iPod? Of via de streaming functie van je Denon? Hoe is de externe bron aangesloten?

Standalone kan de Denon natuurlijk geen MP3's afspelen want hij heeft geen opslagmedium oid.

edit: als je de USB poort van je Denon bedoelt: de te volgen stappen staan op pagina 56 van je manual, (Basic Operation, 1,2,3,4) die kan de Harmony ook precies doorlopen......

[ Voor 23% gewijzigd door kaajee op 22-09-2009 10:17 ]

Verwijderd

Ik zit op dit moment een Harmony te overwegen... Qua design ben ik erg van de Philips Prestigo's te spreken, vooral diegene met heel weinig knoppen, waar je alles met het touchscreen doet. Maar ik heb al gemerkt dat die Prestigo's qua functionaliteit niet kunnen meekomen. Dus het wordt een Logitech Harmony.

Maar dan is nu nog de vraag welke...
555 voor 60,-
785 voor 95,-
One voor 130,-

Ik heb begrepen dat ze functioneel hetzelfde zijn... Klopt dat, of zijn er toch nog kleine verschillen?

De vraag is dan eigenlijk of kleurenscherm en touchscreen hun geld waard zijn?
Dat is een beetje lastig te beoordelen voor iemand die ze nog nooit gebruikt heeft. Ik heb ze wel allemaal bij de MediaMark in handen gehad, en de One ziet er wat degelijker uit. De knopjes naast het scherm van de 555 en 785 doen wat klein en fragiel aan... Wat is jullie praktijk ervaring aangaande de bediening van die knopjes, en het gemak/nut van kleuren scherm en touchscreen?

De One mist die 4 gekleurde toetsen... Mijn Panasonic Plasma en mijn Philips HDD-recorder gebruiken die gekleurde toetsen vrij vaak. Die moet je dan in het scherm programmeren vermoed ik? Doet iemand dat? Maak je dan gewoon een 'rood' toets o.i.d.? Hoe bevalt dat?

Ik ben op zich best bereid wat meer geld uit te geven, als ik daarmee inderdaad een afstandbediening heb waarmee ik alles makkelijk doe, en de huidige 6 kan opbergen. Als ik toch af en toe nog naar een oude moet grijpen, dan heeft het niet zo veel zin...

• DaLass
Ik heb 2 van de 3 afstandsbedieningen die je opnoemt, dus kan wel wat antwoord geven op je vragen.

De 555 is niet oplaadbaar en werkt op 4xAAA batterij.
Daarnaast kan hij maar 4 activiteiten / buttons tegelijk op het scherm tonen.

De 785 daarintegen is wel oplaadbaar. Dit vindt ik persoonlijk een groot pluspunt.
Wanneer hij begint te jammeren dat hij bijna leeg is, gaat hij op de lader en is na de lading weer gereed voor gebruik.
Het kleurenscherm kan 6 activiteiten tonen, maar de kleuren zelf hebben voor mij niet zo'n toegevoegde waarde.

De One is net als de 785 ook oplaadbaar. Het touchscreen kan 3 activiteiten tegelijk tonen, en in een activiteit of apparaat kan hij 6 knoppen tegelijk tonen.

De knopjes aan de zijkant van het scherm van een 785 voelen misschien wat fragiel aan, maar werken erg goed.

Die gekleurde knoppen die je mist op de One kun je inderdaad op het scherm terug laten komen.

Het blijft een persoonlijke keuze welke je neemt. Ik bezit zowel de One als de 785 en vindt het beide fijne remotes om mee te werken. Hiervoor heb ik ook een Philips SRU-9600 gehad. Groot touch-screen maar echt fijn vond ik het niet werken. Het touchscreen van de One daarintegen werkt wel goed en reageert ook prima.

Mijn advertenties op V&A

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:31:555 voor 60,-

De knopjes naast het scherm van de 555 en 785 doen wat klein en fragiel aan... Wat is jullie praktijk ervaring aangaande de bediening van die knopjes ?
60 € moet makkelijk goedkoper kunnen : 45 € voor die van mij betaald grofweg 1 jaar geleden !!

Knopjes zijn verder absoluut niet fragiel naar mijn mening en geloof me als ik zeg dat ik genoeg fragiele zooi ken ;)
Malarky schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:50:
Hier legt een Russische moderator uit hoe je de Philips OVU412000/00 onder XP (MCE 32bit - zal dus ook wel xp pro zijn) werkend krijgt. Vertaling is ook niet alles, maar ik zal eens kijken wat hij precies beweert en als het erg geloofwaardig is zal ik maar tot de aanschaf overgaan (misschien nog eerst is vragen op msfn). Ik had al gelezen (en gecontroleerd) dat als je SP3 XP gebruikt die hotfix rollup voor ontvangers er al in zit, dus dat is in ieder geval een must.

Na nog een paar keer goed gelezen te hebben zie ik dat er dus eerst een andere driver (voor de ITE Remote Controller) geinstalleerd wordt en daarna pas de driver voor de externe IR ontvanger (Dat dat is dus de MCE Replacement Driver van Aaron, ook staat daar een MCE Replacement Plugin voor MediaPortal van Aaron). Het gaat daarbij om de driver voor de Asus A7S Notebook. Betekent dat ik toch een Asus P5 moederbord moet nemen met een ITE Remote Controller (en dat zou dan het gewone infrarood zijn)?

@Harmani: op MediaPortal doorklikken en op de links die ik gaf zijn vele gebruiksers-ervaringen over mensen die remotes onder XP gebruiken (met Girder, HIP of MediaPortal). Ik zie daar ook door de vele bomen het bos niet meer zal het allemaal gaan lezen. Alleen begrijp ik dat van die ITE Remote Controller niet.
Heeft iemand deze nog werkend gekregen onder XP Home/Pro ?? Wil hem gaan kopen, maar moet wel onder XP i.c.m. Media Portal gaan werken ...

[ Voor 68% gewijzigd door nero355 op 24-09-2009 16:11 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• kaajee
DaLass schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:04:
.............
De 555 is niet oplaadbaar en werkt op 4xAAA batterij.
............
De 785 daarintegen is wel oplaadbaar. Dit vindt ik persoonlijk een groot pluspunt.
Wanneer hij begint te jammeren dat hij bijna leeg is, gaat hij op de lader en is na de lading weer gereed voor gebruik.
............
Best lullig als je je net lekker op de bank genesteld hebt voor een lekker avondje zappen, doet die zapper het weer niet omdat ie leeg is! :P

Doe mij maar gewone (oplaadbare) AAA-tjes, 4 in de remote en permanent 4 in een lader in de kast.
Heb ik hooguit 10 seconden geen remote (de 10 sec. die nodig zijn om de batterijen te wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
kaajee schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:10:
[...]

Best lullig als je je net lekker op de bank genesteld hebt voor een lekker avondje zappen, doet die zapper het weer niet omdat ie leeg is! :P

Doe mij maar gewone (oplaadbare) AAA-tjes, 4 in de remote en permanent 4 in een lader in de kast.
Heb ik hooguit 10 seconden geen remote (de 10 sec. die nodig zijn om de batterijen te wisselen).
Tja, dat is ieder zn persoonlijke voorkeur. ;)

De oplaadbare harmony's geven de status van de batterij aan op het scherm, en zodra hij begint te jammeren om stroom kan hij nog makkelijk 1 a 2 avonden mee.

Ik weet dus ruim vantevoren wanneer een nieuwe lading nodig is, en kom niet voor een verrassing te staan als ik net op de bank zit en dat ding werkt nie. ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Laatst online: 12:54

M0nkeymen

Monkeystyle!

kaajee schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:10:
[...]

Ik leg hem elke avond(of na het tv kijken op mijn oplaadstation :)), zo slingert hij ook niet door mijn kamer. Is hij ook altijd opgeladen.

ff een vraagje, ik maak al een tijdje gebruik van een logitech, ik ben zeer te vreden. Ik heb sinds kort ook XBMC(een mediacenter), is het mogelijk om mijn logitech toetsaanslagen te leren van een draadloos keybord? bv enter en pijltjes toetsen play stop pauze rewind forward e.d.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
M0nkeymen schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:39:
[...]

Ik leg hem elke avond(of na het tv kijken op mijn oplaadstation :)), zo slingert hij ook niet door mijn kamer. Is hij ook altijd opgeladen.

ff een vraagje, ik maak al een tijdje gebruik van een logitech, ik ben zeer te vreden. Ik heb sinds kort ook XBMC(een mediacenter), is het mogelijk om mijn logitech toetsaanslagen te leren van een draadloos keybord? bv enter en pijltjes toetsen play stop pauze rewind forward e.d.
Als het een IR keyboard is wel, bij RF niet.
Dan zou je een IR dongle in je XMBC machine moeten duwen en met een stukje software een IR code naar de ENTER of een pijltjestoets laten verwijzen.

die IR codes kun je dan weer leren aan de Harmony.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb een 885, welke net nieuw is, aangezien mijn vorige 885 niet meer wilde opladen, dit schijnt bij de 885 een veel voorkomend probleem te zijn.
Mijn nieuwe lijkt het ook al te hebben.
Probleem is dat de contactpuntjes soms niet goed op elkaar aansluiten en dan moet je dus even schuiven met je 885.

Nou is het wel zo dat ik ongeveer 1 week met een oplaadcyclus doe.
En het opladen duurt niet lang, met 2 a 3 uur is die van mij opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Is het ook mogelijk om bij 1 knop de tijdsduur dat hij het signaal uitzend aan te passen?

Ik heb namelijk een Harmony One samen met een Panasonic TV (TH-37PX8EA). Om de TV aan te zetten moet ik de powerknop 2 a 3 seconden ingedrukt houden. Echter stuurt de Harmony het signaal niet zo lang uit. Weet er iemand een oplossing?

Ik zag in dit topic dat Pven hetzelfde probleem had, maar kwam niet echt een oplossing tegen. Er werd wel gewezen naar geavanceerde instellingen die ik niet kon vinden.....

Edit: Opgelost! Door het commando als RAW te leren is het wel gelukt. Voer daarvoor de volgende stappen uit:
- Selecteer de instellingen van het aparaat bij het beginscherm
- Kies: "Infraroodopdrachten leren"
- Kies: "Aangepast" (rechtsonder in het scherm)
- Klik op "RAW leren" achter de knop die aangepast moet worden
- Volg het stappen plan
- Klaar!

[ Voor 26% gewijzigd door L.N. op 28-09-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
RollieBollie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:48:
Ik heb een 885, welke net nieuw is, aangezien mijn vorige 885 niet meer wilde opladen, dit schijnt bij de 885 een veel voorkomend probleem te zijn.
Mijn nieuwe lijkt het ook al te hebben.
Probleem is dat de contactpuntjes soms niet goed op elkaar aansluiten en dan moet je dus even schuiven met je 885.
De contactpuntjes sluiten wel goed aan. Het probleem is het ontwerp van de cradle. De contactpuntjes van de cradle liggen bloot naar boven zodat stof neerdaalt op de contacten. Dat is de hoofdreden waarom het contact niet goed is als je de 885 er in legt. Ik haal meestal even een tissue over de contacten van de cradle voordat ik ga opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Iemand die de One gebruikt i.c.m. de WD TV HD mediaplayer? Het apparaat komt wel in de database voor, maar de knoppen op de AB komen niet overeen en ik kan de WD alleen bedienen als ik op de AB op "apparaat" druk, niet zoals alle andere apparaten bij "activiteit".
Ik heb hier over gegoogled, maar wordt er niet echt veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
CSB schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:59:
Iemand die de One gebruikt i.c.m. de WD TV HD mediaplayer? Het apparaat komt wel in de database voor, maar de knoppen op de AB komen niet overeen en ik kan de WD alleen bedienen als ik op de AB op "apparaat" druk, niet zoals alle andere apparaten bij "activiteit".
Ik heb hier over gegoogled, maar wordt er niet echt veel wijzer van.
Dit snap ik niet; ik heb ook een WD TV HD én een One; gaat prima!
Maar het gaat er wel om om de juiste basisactiviteit te kiezen waarbij de WD als apparaat in aanmerking komt; ik dacht "video kijken" (ben momenteel niet thuis dus kan het niet helemaal checken).
Een paar knoppen staan default niet goed (enter en return geloof ik, weer uit m'n hoofd), maar dat is heel makkelijk aan te passen in de knoppen menu's, je hebt de WD AB niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

Ik heb een plasma tv (Panasonic TX-P42V10) en een 2.1 set (Panasonic SC-BX70) die in zicht staan dus waar ik op kan richten met de huidige afstandbedieningen.
Ik heb ook een decoder (Humax 5050c) die net achter 2 tafeltjes staat dus waar ik slecht op kan richten (lees: domme houding aannemen zodat het apparaat wordt bereikt.

Nu heb ik aardig wat doorgelezen over de Harmony's en leek me de Harmony One een hele mooie optie....

Echter, dan moet ik nog domme houding aannemen om de decoder te bereiken, of niet?

En zo ja, wat is dan de beste oplossing?
- Moet ik dan kiezen voor een AB met de zogenaamde Z-wave technologie?
- Moet ik dan kiezen voor een AB met IR extenders? en zoja hoe sluit ik zo'n extender aan? (op mijjn decoder?)

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Ik had hetzelfde probleem met m'n CD-speler; de logitech One is veel krachtiger dan m'n vorige universele AB, en daardoor minder richtingsgevoelig dus de domme houdingen waren niet meer nodig. Maar het hangt natuurlijk ook af van de precieze omstandigheden en de gevoeligheid van de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

Maar als ik nu bijvoorbeeld op "TV Kijken" druk moet mijn decoder, TV en 2.1 aangaan.
Als ik dan op de TV richt en daarmee de decoder niet bereik werkt het dus niet?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 11:14
Rage_667 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:08:
Maar als ik nu bijvoorbeeld op "TV Kijken" druk moet mijn decoder, TV en 2.1 aangaan.
Je hoeft niet te echt te richten op je tv. Je richt de Harmony op je gehele set aan apparaten en de harmony gaat ze 1 voor 1 af, zet ze aan en op juiste kanaal etc. Om dit te kunnen doen is het signaal van de Harmony ook veel sterker dan van een "normale" AB.
Of het signaal ook jou decoder "goed" zal bereiken zal je waarschijnlijk alleen achterkomen door hem te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

dura schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:47:
[...]

Dit snap ik niet; ik heb ook een WD TV HD én een One; gaat prima!
Maar het gaat er wel om om de juiste basisactiviteit te kiezen waarbij de WD als apparaat in aanmerking komt; ik dacht "video kijken" (ben momenteel niet thuis dus kan het niet helemaal checken).
Een paar knoppen staan default niet goed (enter en return geloof ik, weer uit m'n hoofd), maar dat is heel makkelijk aan te passen in de knoppen menu's, je hebt de WD AB niet eens nodig.
Na veel ge-etter heb ik het goed aan de praat.
Zal ook even zeggen hoe (aangezien niemand op andere internetfora zich verantwoordelijk voelen daarvoor)

Je kunt de WD TV HD player toevoegen als Media Center PC onder apparaten.
Daarna maak je een nieuwe activiteit. Let op: handmatig een activiteit kiezen.
Kies daarna een Presentatie Bekijken, en daarna de optie Powerpoint presentatie (of iets van dien aard)
Stel de juiste aansluitingen in.
Als je klaar bent met de wizard moet je nog even de OK knop en de Back knop wijzigen bij knoppen, anders moet je "vorige" op het display gebruiken en "E" als OK.

Daarnaast zijn de "Skip Next Chapter", "Skip previous chapter", "Search", "Home", "Exit" en "Info" knoppen geloof ik niet gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Laatst online: 12:54

M0nkeymen

Monkeystyle!

Rage_667 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:08:
Anders moet je even de volgorde veranderen, heb ik ook eens gehad. TV en reciever gingen aan maar upc-kastje niet. Toen heb ik de volgorde veranderd van activeren en deed ie het.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de Harmony One besteld en morgen komt hij binnen.
Ben benieuwd hoe die werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Is het eigenlijk mogelijk om de backlight/contrast van het lcd display van de 895 in te stellen?

Van mijn 785 is het display veel duidelijker dan op de 895

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Laatst online: 14-09 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Hé harmony gebruikers, ik heb eventjes een vraag.

Wij gebruiken hier de AB nu al 3 maanden zonder problemen alleen nu wou ik wel graag mijn Windows Installatie verniewen .. overstappen naar Windows 7.

Hoe kan ik alle instellingen uit de software meenemen? Kan ik dit backuppen? Of moet ik alles opnieuw gaan invoeren?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
De instellingen blijven gewoon bewaard
Die zitten allemaal in een database met je gebruikers gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

chimera2 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:14:
De instellingen blijven gewoon bewaard
Die zitten allemaal in een database met je gebruikers gegevens
Dat dus. Online. Dus alleen je inloggegevens voor die Harmony software bewaren (als je dat niet al gedaan had). ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:28
Sinds een paar dagen heb ik een harmony 555 in mijn bezit. Tot nu toe bevalt hij goed, op een ding na. Als ik op de knop druk om mijn reciever naar de volgende of vorige geheugen preset te laten gaan, versrpingt deze er drie voor- of achteruit ipv een. Hoe kan ik dit oplossen?

In de software taan kun je wel timings aanpassen, maar deze lijken meer betrekking te hebben op de tijd tussen opdrachten en niet hoe lang een commando moet worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Laatst online: 14-09 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Owja ik was helemaal vergeten dat je als het ware inlogt met dat programma! Nou dan kan ik met een gerust hart gaan herinstalleren ;) Thx heren!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
ginkgo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:41:
Sinds een paar dagen heb ik een harmony 555 in mijn bezit. Tot nu toe bevalt hij goed, op een ding na. Als ik op de knop druk om mijn reciever naar de volgende of vorige geheugen preset te laten gaan, versrpingt deze er drie voor- of achteruit ipv een. Hoe kan ik dit oplossen?

In de software taan kun je wel timings aanpassen, maar deze lijken meer betrekking te hebben op de tijd tussen opdrachten en niet hoe lang een commando moet worden uitgezonden.
Je kunt bij de troubleshooting gewoon aangeven dat hij teveel signalen lijkt te ontvangen, dan wordt de instelling aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:34:
[...]

Je kunt bij de troubleshooting gewoon aangeven dat hij teveel signalen lijkt te ontvangen, dan wordt de instelling aangepast.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en kreeg dat met de instellingen niet voor elkaar. Je kunt hiervoor ook een call aanmaken bij Logitech en dan wordt netjes een nieuwe config voor je gemaakt welke je kunt downloaden.

gr,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Om ook het allerlaatste apparaat in huis met de Harmony te kunnen bedienen, een gashaard, heb ik een omvormer nodig die het IR-signaal van de Harmony omzet in het door de haard gebruikte ultrasoon signaal. Weet iemand of daar programmeerbare apparaatjes voor in de handel zijn?
Pagina: 1 ... 31 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.