Zet je router eens op een ander kanaal? kan zijn dat je in de bluetooth frequentie zit (dicht bij elkaar).haroldso schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:25:
[...]
Die instelling zit er helaas niet bij in het lijstje. Ik heb al verschillende opties geprobeerd, maar helaas. Mocht iemand nog een idee hebben dan hou ik mij ten zeerste aanbevolen. Ik heb ook al de bluetooth drivers opnieuw geinstalleerd met geen resultaat.
Ik gebruik zelf Grabit om te downloaden en daar kan je precies in zien hoe constant je snelheid is. Met de bluetooth aan pieken en met de bluetooth uit een constante lijn. Ik sta perplex.
drivers kan je ook meestal direct bij de fabrikant downloaden.Brokencore schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:49:
Kan het kloppen dat ftp://ftp.work.acer-euro..../aspire_xp_not_authorized leeg is gehaalt? Ik zie er iedergeval geen bestanden meer op staan...
Je kan windows xp in iedergeval installeren zonder sata driver alleen moet je even de bios induiken om deze van "AHAI" op "IDE" te zetten
Intel/realtek(audio drivers) en broadcom zetten over het algemeen drivers online
maar ze staan er inderdaad niet meer ook niet op |FTP via de support site zelf (nooit gestaan)
eigenlijk wel schandalig dat acer dit doet zeker gezien dat de nieuwe SP3 installatie voor win xp 10% snelheid winst schijnt te gaan behalen en vista gewoon nog te crappy troep is
Blijf dan lekker XP ondersteunen !
[ Voor 22% gewijzigd door vso op 29-11-2007 08:11 ]
Tja vanalles
Verwijderd
Ik ben van plan de iets nieuwere AS7720G-602G32MN aan te schaffen. Heeft die ook nog het probleem met wireless? Andere minpunten aan deze laptop?
Nou ik heb mijn basis image terug gezet en hij draaid weer als een zonnetje. Geen problemen meer met mijn bluetooth. By the way heb nog wat ontdekt...ik had 3Gb aan geheugen, weer terug naar de 2Gb en wat denk je? Hij is nog sneller ook...ongelooflijk, ik dacht 3Gb single channel is sneller dan 2Gb dual channel, maar dat is bij mij dus echt niet zo.
haroldso, kun je 2 bankjes bijplaatsen of heb je maar 1 extra voetje?
Ik heb hem nog niet los gehad namelijk.
Iemand die toevallig nog de XP drivers heeft staan? Ik wilde vandaag zo graag 'downgraden'.
Ik heb hem nog niet los gehad namelijk.
Iemand die toevallig nog de XP drivers heeft staan? Ik wilde vandaag zo graag 'downgraden'.
[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 02-12-2007 12:59 ]
Ik heb 1 extra voetje...ik had namelijk de 1 Gb geheugen vervangen door een 2 Gb.
Lijkt me niet onverstandig om deze post hier ook even te melden, ik ben al druk drivers aan het binnenhengelenVerwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:10:
Hallo allemaal ik heb ook lang gezocht naar XPdrivers voor de Aspire 7720G.
Dit is mijn resultaat, succes ermee!!!
http://www.acerpanam.com/...=5153162&CFTOKEN=35705383
En ook in OHCI modus proberen te installeren en niet in compatible IDE modus, dit via externe floppy driver USB.
Ben alleen nog even terug aan het booten naar vista, was vergeten een lijst te maken van hardware e.d.
EDIT: O leuk, hij ziet het wel, gooit mijn vista eraf en zegt daarna doodleuk dat ie de intel matrix driver wil hebben, maar hij doet niet eens poging de floppy ook maar te lezen als je op enter drukt.
GRRRR....
EDIT: TIP!!!!!!!!!!!!
Hij wilde niet installeren. Na zoeken kwam ik er achter dat de floppydrive (thanx to http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28473421 ) niet goed was.
Deze was van nov2004 (sony), heb een andere gepakt, een HP van aug2005 en nu is hij druk bezig met kopieren
Op naar het volgende struikelblok
[ Voor 50% gewijzigd door Fairy op 02-12-2007 15:34 ]
Verwijderd
Volgens volgende site heeft de laptop een slechte performance en slecht scherm. Klopt dat?
Toch wel raar met een normaal snelle processor.
http://www.notebookcheck.net/Acer-Aspire-7720G.6407.0.html
Hebben jullie deze al gezien? Acer Aspire 7720G-602G50MN
Legitieme Windows Vista® Home Premium, Intel® Core™2 Duo processor T7500 (2.2GHz/FSB: 800MHz/4MB L2), Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 17TFT WUXGA CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 2x 250GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 8-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth, NVIDIA® GeForce® 8600M-GT 512MB/1280MB, 0.3MP CrystalEye, 5-in-1 card reader, Gemstone A, AZB
Vooral die hoge resolutie (1920x1200), 8600M-GT(512MB/1280MB) en 500GB HD is wel erg interessant. Prijs zou rond de 1499€ liggen. Ik denk dat dit mijn laptop wordt binnen enkele maanden.
Legitieme Windows Vista® Home Premium, Intel® Core™2 Duo processor T7500 (2.2GHz/FSB: 800MHz/4MB L2), Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 17TFT WUXGA CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 2x 250GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 8-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth, NVIDIA® GeForce® 8600M-GT 512MB/1280MB, 0.3MP CrystalEye, 5-in-1 card reader, Gemstone A, AZB
Vooral die hoge resolutie (1920x1200), 8600M-GT(512MB/1280MB) en 500GB HD is wel erg interessant. Prijs zou rond de 1499€ liggen. Ik denk dat dit mijn laptop wordt binnen enkele maanden.
Verwijderd
heb al ff gekeken en de prijs is ongeveer 1400 euro. Dit is wel de laptop die ik zoek met echt alles erop en eraan. Is er een kans dat deze goedkoper wordt dus zo ongeveer 1200 euri of duurt dat nog wel 4 maanden?
Ik heb de versie met de T7300 processor en die is toch echt snel. Ik draai er nu wel weer XP op want Vista is niet mijn ding.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:18:
Volgens volgende site heeft de laptop een slechte performance en slecht scherm. Klopt dat?
Verwijderd
Ik ben zelf ook erg aan het twijfelen tussen de 602G50 en de 602G32. Maar hoe dan ook ze zijn erg gunstig geprijsd voor wat je krijgt aan performance.GuntherS schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:49:
Hebben jullie deze al gezien? Acer Aspire 7720G-602G50MN
Mijn volgende laptop gaat toch een Sony Vaio worden (momenteel de AR-51SU). Ik heb er spijt van dat ik de Acer heb gekocht. Ik dacht dan kan ik wat centen besparen, maar de problemen die ik heb gehad wegen er niet tegen op. Plus komt er nog bij dat ik toch graag een HD beeld wil hebben, dat is zo gaaf. Ik had die Sony Vaio AR-21S van mijn moeder gezien en bij spellen heb je gewoon een 3D gevoel...super mooi!
Verwijderd
Zijn er dan echt zoveel problemen met die acer's? Je hoort hier langs alle kanten klachten op het forum. Ik ga toch sowieso die extra ongevallen garantie erbij nemen. Of heeft dat niet veel zin?
Verwijderd
Ik weet niet wat iedereen zit te klagen maar volgens mij zijn er te veel mensen die aan het prutsen zijn met de laptop waardoor er problemen optreden.
Ik heb deze laptop al maanden in bezit en het enige probleem dat er was in het begin was het draadloos internet met opstarten maar dat heeft de bios opgelost.
Verder draait deze laptop goed ondanks de ati videokaart.
Tot nu toe draai ik alle spellen , videobewerking , fotobewerking goed.
Windows vista vind ik minder maar dat heeft niets met de laptop te maken.
En ik heb sommige programmas van acer er afgegooid omdat dit te lang bezig was met opstarten.
Ik draai ook nog eens windows Xp samen met Vista op deze laptop en dit is geen enkel probleem.
Met andere woorden de laptop is goed.
Er zijn altijd wel eens problemen maar dat heeft elk merk.
Groet
Ik heb deze laptop al maanden in bezit en het enige probleem dat er was in het begin was het draadloos internet met opstarten maar dat heeft de bios opgelost.
Verder draait deze laptop goed ondanks de ati videokaart.
Tot nu toe draai ik alle spellen , videobewerking , fotobewerking goed.
Windows vista vind ik minder maar dat heeft niets met de laptop te maken.
En ik heb sommige programmas van acer er afgegooid omdat dit te lang bezig was met opstarten.
Ik draai ook nog eens windows Xp samen met Vista op deze laptop en dit is geen enkel probleem.
Met andere woorden de laptop is goed.
Er zijn altijd wel eens problemen maar dat heeft elk merk.
Groet
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:59:
Zijn er dan echt zoveel problemen met die acer's? Je hoort hier langs alle kanten klachten op het forum. Ik ga toch sowieso die extra ongevallen garantie erbij nemen. Of heeft dat niet veel zin?
Verwijderd
Kan iemand deze laptop even aan de pricewatch toevoegen.
Acer Aspire 7720G-602G50MN
Heb hem al voor 1450 incl 36 maanden garantie gezien. Hopen dat er iemand met een kerst aanbieding komt
Acer Aspire 7720G-602G50MN
Heb hem al voor 1450 incl 36 maanden garantie gezien. Hopen dat er iemand met een kerst aanbieding komt
7720G-602G50MN 1293€ al gezien bij Zercom.
Deze heeft dan ook zeker mijn aandacht getrokken. Ik wist zeker de 5920-602G50MN te halen(rond de 1000€) maar dat fullhd 17"scherm erbij op is gewoon te verleidelijk. Ook dat deze wel sata heeft en zelfs 500GB in totaal heeft is erg indrukwekkend.Vind alleen het verschil van 300€ tussen beide modellen nog relatief groot.
Deze heeft dan ook zeker mijn aandacht getrokken. Ik wist zeker de 5920-602G50MN te halen(rond de 1000€) maar dat fullhd 17"scherm erbij op is gewoon te verleidelijk. Ook dat deze wel sata heeft en zelfs 500GB in totaal heeft is erg indrukwekkend.Vind alleen het verschil van 300€ tussen beide modellen nog relatief groot.
www.heinyreimes.nl
Verwijderd
Ja Zercom had ik ook gevonden maar geen beste recenties als het op aftersales komt. Ik hoop dat hij rond de 1100 euri gaat zakken. Hebben er al mensen ervaring met deze laptop en zijn er al reviews met veel foto;s van het scherm. Tis wel een acer maar met 3 jaar garantie (de service is wel oke). Zal ff vannaaf op zoek gaan.
Ikzelf wacht daarom ook voor 4launch, die zitten altijd rond de prijzen van Zercom(zelfde stad) maar krijgen wel een goede shopreview. Maar moet zeggen gezien naar de onderdelen en de concurentie kan ik me niet voorstellen dat de prijs binnen nu en een jaar de 1100€ zal halen. Ikzelf zou ook erg content zijn met een prijs van 1200€ of ietsje er onder dan haal ik hem.
www.heinyreimes.nl
de 500GB totaal is erg misleidend omdat het 2x 250GB is en geen raid mogelijkheid.AYCE schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:24:
7720G-602G50MN 1293€ al gezien bij Zercom.
en de disks los zijn ongeveer 60 euro per disk prijs verschil dus dan is 300,- wel erg veel
voor die prijs heb je 2x 160 + 2x 250 (1 setje in een desktop of server pc wat die pc weer energie zuinger maakt)
Tja vanalles
Ik heb er dan geen ervaring mee met laptops maar wel eens wat bij zercom besteld en mij prima bevallen en ook telefonisch prima te woord gestaanVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:39:
Ja Zercom had ik ook gevonden maar geen beste recenties als het op aftersales komt. Ik hoop dat hij rond de 1100 euri gaat zakken. Hebben er al mensen ervaring met deze laptop en zijn er al reviews met veel foto;s van het scherm. Tis wel een acer maar met 3 jaar garantie (de service is wel oke). Zal ff vannaaf op zoek gaan.
Verwijderd
Gisteren een 7720G 7720G-602G32MN gekocht voor 1157 euro.
Nu is alles redelijk goed verlopen maar gisterenavond werkte de wirelless redelijk slecht.
Soms heb ik verbinding soms niet. Heb de indruk als het beveiligd is dat er moeilijker of zelfs geen verbinding mogelijk is.
Heb al vanalles geprobeerd.
Heb de indruk als je het beveiligingswachtwoord ingeeft bij de ACER eNETmanagement (door dubbelklik op antenne icoon rechtsonder) niet opgeslagen word.
Ik heb een wachtwoord van 25 cijfers en letters ingegeven voor WPA en als ik op Ok heb geklikt staan er maar een 10tal bolletjes van het wachtwoord.
Wie kan me helpen? Ik doe misschien iets verkeerd maar zou niet anders weten hoe het moet om de wachtwoorden in te geven.
Of zou het ook te maken hebben dat de WLAN kaart niet goed werkt en moet vervangen worden zoals ik hier al gelezen heb op dit forum?
Nu is alles redelijk goed verlopen maar gisterenavond werkte de wirelless redelijk slecht.
Soms heb ik verbinding soms niet. Heb de indruk als het beveiligd is dat er moeilijker of zelfs geen verbinding mogelijk is.
Heb de indruk als je het beveiligingswachtwoord ingeeft bij de ACER eNETmanagement (door dubbelklik op antenne icoon rechtsonder) niet opgeslagen word.
Ik heb een wachtwoord van 25 cijfers en letters ingegeven voor WPA en als ik op Ok heb geklikt staan er maar een 10tal bolletjes van het wachtwoord.
Wie kan me helpen? Ik doe misschien iets verkeerd maar zou niet anders weten hoe het moet om de wachtwoorden in te geven.
Of zou het ook te maken hebben dat de WLAN kaart niet goed werkt en moet vervangen worden zoals ik hier al gelezen heb op dit forum?
Palthe
even de 1.19 firmware update er overheen raggen en je hebt stabiel wirelessVerwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:40:
Gisteren een 7720G 7720G-602G32MN gekocht voor 1157 euro.
Verwijderd
Hallo, U zegt hier van een andere driver te installeren maar de driver die er nu op zit is de 11.1.1.22 dus denk dat deze recenter is dan de 1.19.:-( of bedoel je eigenlijk de firmwire van de laptop zelf? Deze is nu 1.17. Indien het dit is dan weet ik niet hoe dat moet gebeuren en het is waarschijnlijk altijd met een risico om dit te doen.
Wat ik nu wel heb gedaan is mijn Wlan beveiligd met een WEP key ipv een WPA key. Het lijkt wel dat ik nu minder problemen heb. Misschien komt het door mijn beveiliging en doe ik iets verkeerd alleen zou ik niet weten wat.
Heeft u ook dit type laptop?
Mijn is met de serienr Acer Aspire 7720 V1.17
System Serial Number: LXALN0X147739182041601
Wat ik nu wel heb gedaan is mijn Wlan beveiligd met een WEP key ipv een WPA key. Het lijkt wel dat ik nu minder problemen heb. Misschien komt het door mijn beveiliging en doe ik iets verkeerd alleen zou ik niet weten wat.
Heeft u ook dit type laptop?
Mijn is met de serienr Acer Aspire 7720 V1.17
System Serial Number: LXALN0X147739182041601
Ik heb sinds gisteren een Acer 7720G-602G50Mn
Moet zeggen ,ik ben er erg over te spreken
Best vlot ding
Ik heb em eigenlijk gekocht voor een opleiding waar ik volgend jaar aan begin ,daar was et advies van als je geen laptop heb ,koop er 1 ,die dingen zijn hier heilig
Nu heb ik zelf eigenlijk al 2 zelfbouw systemen en zit er nou eigenlijk aan te denken om deze allebei te gaan verkopen
Heb net 1 van m'n zelfbouwsystemen (de zwaarste) getest en kwam bij PCMark Vantage uit op 3171 punten
Terwijl de Acer op met een test van PCMark Vantage op een totaal van 2997 uitkwam niet slecht
Heb de Acer alleen nog niet echt geprobeert met spellen ,wel er een paar geinstalleert (Crysis ,Soldier of Fortune Payback en S.T.A.L.K.E.R.) maar nog niet echt uitgeprobeert
Morgen even doen
Als de Acer et fatsoenlijk draait is de kans groot dat allebei m'n systemen de deur uitgaan

Best vlot ding
Ik heb em eigenlijk gekocht voor een opleiding waar ik volgend jaar aan begin ,daar was et advies van als je geen laptop heb ,koop er 1 ,die dingen zijn hier heilig
Nu heb ik zelf eigenlijk al 2 zelfbouw systemen en zit er nou eigenlijk aan te denken om deze allebei te gaan verkopen
Heb net 1 van m'n zelfbouwsystemen (de zwaarste) getest en kwam bij PCMark Vantage uit op 3171 punten
Terwijl de Acer op met een test van PCMark Vantage op een totaal van 2997 uitkwam niet slecht
Heb de Acer alleen nog niet echt geprobeert met spellen ,wel er een paar geinstalleert (Crysis ,Soldier of Fortune Payback en S.T.A.L.K.E.R.) maar nog niet echt uitgeprobeert
Morgen even doen
Als de Acer et fatsoenlijk draait is de kans groot dat allebei m'n systemen de deur uitgaan
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Verwijderd
@ blacky069:
gewoon laatste bios 1.19 downloaden en installeren. kan gwoon in window, en als je laptop aan 220vac hangt, geen risico. dan weet je zeker dat alles goed werkt. ook wpa. en als je veel karakters invoert kan het zijn dat je later minder 'bolletjes'ziet
ik heb ook 1.19, en wpa2 en geen probleem. echter nog geen draft n router. ben nog steeds benieuwd of er tov g router echt snellere doorvoer is. iemand daar een antwoord op??
gewoon laatste bios 1.19 downloaden en installeren. kan gwoon in window, en als je laptop aan 220vac hangt, geen risico. dan weet je zeker dat alles goed werkt. ook wpa. en als je veel karakters invoert kan het zijn dat je later minder 'bolletjes'ziet
ik heb ook 1.19, en wpa2 en geen probleem. echter nog geen draft n router. ben nog steeds benieuwd of er tov g router echt snellere doorvoer is. iemand daar een antwoord op??
Verwijderd
Ik wens je het beste met deze laptop.dierkx36 schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:14:
Ik heb sinds gisteren een Acer 7720G-602G50Mn![]()
Best vlot ding![]()
Ik heb em eigenlijk gekocht voor een opleiding waar ik volgend jaar aan begin ,daar was et advies van als je geen laptop heb ,koop er 1 ,die dingen zijn hier heilig![]()
Morgen even doen
En hoe werkt jou WLAN? Gaat deze perfect? Is deze beveiligd met WEP of WPA?
Wat is jou Firmwire versie?
WLAN werkt redelijk
Ik heb al even op de kosten van m'n buren zitten internetten
Maar hoe het met beveiliging etc zit kan ik je nog niet helpen
Ik heb de Acer pas en ben zelf alleen maar bekent met systemen ,ik moet dus nog erg aan een slaptop wennen
Firmware moet ik ook even kijken
Even 1 vraag aan iemand van jullie :
Heeft iemand toevallig zijn HDD's verder opgedeeld dan wat ze al waren ??
Leverde dit ergens problemen op ??
Krijg trouwens in SOF Payback m'n resolutie niet verzet
Iemand anders dit probleem ook ??

Ik heb al even op de kosten van m'n buren zitten internetten

Maar hoe het met beveiliging etc zit kan ik je nog niet helpen

Ik heb de Acer pas en ben zelf alleen maar bekent met systemen ,ik moet dus nog erg aan een slaptop wennen
Firmware moet ik ook even kijken

Krijg trouwens in SOF Payback m'n resolutie niet verzet

Iemand anders dit probleem ook ??
[ Voor 13% gewijzigd door dierkx36 op 09-12-2007 22:10 ]
Verwijderd
Bij die van mij was bij aankoop de ene HD van 160 gig opgesplitst in 2 partitie's 1 ongeveer 2 x 70gig.dierkx36 schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:09:
Hiervan heb ik de C van Windows Vista gewoon gelaten. De andere 70 gig heb ik van Letterpad via schijfbeheer veranderd in letter D (eerst was de E schijf) en de word nu de DL partitie. De andere 160 gig houd ik voor documenten en heb ik ook via schijfbeheer E van gemaakt.
Dus heb ik eigenlijk geen andere paritie's moeten maken juist de letterpadden veranderen.
Nu heb ik dus 3 partitie's en dat is voldoende bij mij. Zonder problemen.
Maar naar het schijnt zit er in de Vista een partitie manager. De ene zegt dat hij goed werkt de andere zegt van niet. Heb er zelf geen ervaring mee. Partition Magic zou niet werken op Vista heb ik me laten wijs maken.
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met games op de AS7720G-602G32MN?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 09:11 ]
Verwijderd
Vandaag gebeld met support van Acer.
Deze zei me een dat het probleem dus waarschijnlijk zal liggen aan de BIOS Versie.
Op mijn Laptop stond er BIOS versie 1.17 maar omdat er hier al over gesproken was dat ik een 1.19 moest installeren had ik van de website al de 1.19 gedownload.
Nu stuurt de persoon van Acer me de versie 1.14 door. ik Flash dus de BIOS en zie dat het de 1.14 was. Bel terug naar Acer en die zegt dat ik gelijk heb en dat ik dan maar de 1.19 moet Dl en installeren.
Ik vind het toch schandalig dat zo iets kan gebeuren. Hij kan zo evengoed een BIOS update doormailen van een andere Laptop met allegevolgen vandien.
Nu staat de 1.19 er op maar het probleem is nog niet opgelost.
Het kan natuurlijk ook bij mijn Router komen.
Ik weet het niet meer.
Deze zei me een dat het probleem dus waarschijnlijk zal liggen aan de BIOS Versie.
Op mijn Laptop stond er BIOS versie 1.17 maar omdat er hier al over gesproken was dat ik een 1.19 moest installeren had ik van de website al de 1.19 gedownload.
Nu stuurt de persoon van Acer me de versie 1.14 door. ik Flash dus de BIOS en zie dat het de 1.14 was. Bel terug naar Acer en die zegt dat ik gelijk heb en dat ik dan maar de 1.19 moet Dl en installeren.
Ik vind het toch schandalig dat zo iets kan gebeuren. Hij kan zo evengoed een BIOS update doormailen van een andere Laptop met allegevolgen vandien.
Nu staat de 1.19 er op maar het probleem is nog niet opgelost.
Het kan natuurlijk ook bij mijn Router komen.
Ik weet het niet meer.
Ik heb zelf een Draft N Router van Netgear en hij werkt perfect hoor. Ik heb een draadloze verbinding van constant 130 Mbps. Ik kan mijn verbindingssnelheid op de router ook naar 270 Mbps zetten, dan heb ik een snelheid van 150Mbps, maar dat komt door de afstand. In iedergeval zeer tevreden, mede omdat ik ook een Western Digital Worldbook aan mijn router gekoppeld heb.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:59:
Verwijderd
@ haroldso
bedankt voor je reactie. sinterklaas is al geweest, maar gelukkig nog een kerstman die ik om een kadootje kan vragen. ga mijn asus 'g' router maar verkopen.
moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben over mijn laptop. heb de laatste bios en geen problemen.
las van al je problemen. ben blij dat je toch weer een origineel wifi kaartje erin hebt
patrick
bedankt voor je reactie. sinterklaas is al geweest, maar gelukkig nog een kerstman die ik om een kadootje kan vragen. ga mijn asus 'g' router maar verkopen.
moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben over mijn laptop. heb de laatste bios en geen problemen.
las van al je problemen. ben blij dat je toch weer een origineel wifi kaartje erin hebt
patrick
Verwijderd
@zwaluw007
Met jou update naar versie 1.19 lukt het dus.
Het klikt misschien stom maar wat moet jij doen om verbinding te maken met je router als je Laptop opstart? Moet je op het icoon met netwerk verbinding(onderaan rechts twee schempjes symbool) klikken of op het antennetje?
Gisteren op WEP beveiligd lukte goed. Heropstarten geen probleem. Vandaag opstarten vind het beveiligd netwerk met WEP maar kan geen verbinding maken. Ook al heb ik de wachtwoorden opgeslaan.
Het volledige netwerkinstellingen met WEP beveiliging in gisteren ook opgeslaan op de laptop.
Het lijkt ofdat hij de wachtwoorden vergeet ook al staan ze er nog in.
Vandaag had ik netwerk met beperking. Dacht dat het zou komen door foute sleutel die ingegeven was maar noppes.
Ik ga er hier nog zot van worden.
Met jou update naar versie 1.19 lukt het dus.
Het klikt misschien stom maar wat moet jij doen om verbinding te maken met je router als je Laptop opstart? Moet je op het icoon met netwerk verbinding(onderaan rechts twee schempjes symbool) klikken of op het antennetje?
Gisteren op WEP beveiligd lukte goed. Heropstarten geen probleem. Vandaag opstarten vind het beveiligd netwerk met WEP maar kan geen verbinding maken. Ook al heb ik de wachtwoorden opgeslaan.
Het volledige netwerkinstellingen met WEP beveiliging in gisteren ook opgeslaan op de laptop.
Het lijkt ofdat hij de wachtwoorden vergeet ook al staan ze er nog in.
Vandaag had ik netwerk met beperking. Dacht dat het zou komen door foute sleutel die ingegeven was maar noppes.
Ik ga er hier nog zot van worden.
Dank je wel. Mijn problemen zijn nu ook allemaal opgelost. Ik had gewoon teveel verwachtingen van deze pc, maar waar het op neer komt is dat ik spelletjes gewoon op een spelcomputer moet gaan spelen en niet op een laptop. Zoals ik hem nu gebruik is het een perfecte laptop.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:28:
patrick
By the way die router die ik heb is de Netgear WNR834Bv2, echt een aanrader!
Verwijderd
Heb het aan mijn kl*ten.
Gisteren mijn laptop binnen gedaan waar ik hem had gekocht.
Deze hebben hem getest op hun routers. Vandaag telefoon dat het niet bij de routers komt maar bij het toestel zelf. Hij moet dus terug binnen bij Acer. Kan tot 15 werkende dagen duren eer ik hem terug heb.
Das jammer hé een nieuw toestel dat nog geen week oud is en dat al drie weken binnen moet.
Acer s*cks
Gisteren mijn laptop binnen gedaan waar ik hem had gekocht.
Deze hebben hem getest op hun routers. Vandaag telefoon dat het niet bij de routers komt maar bij het toestel zelf. Hij moet dus terug binnen bij Acer. Kan tot 15 werkende dagen duren eer ik hem terug heb.
Das jammer hé een nieuw toestel dat nog geen week oud is en dat al drie weken binnen moet.
Acer s*cks
Verwijderd
Zijn er nog meer personen die problemen hebben de ATI kaart.
Als ik een spel aan het spelen ben schakelt de computer na ongeveer een half/uur uit en dan is links boven in de hoek de laptop bloed heet (daar waar de videokaart zit)
Ik kan de computer dan ook de eerste 10 min niet opstarten krijg dan alleen een zwart scherm.
Kan ik ergens zien wat de temp is van de kaart.
Of zou de kaart niet goed zijn.
Ik heb al eens eerder problemen gehad dat ik opeens allemaal strepen op het scherm kreeg maar dat was opeens ook weer over.
Tanx
Als ik een spel aan het spelen ben schakelt de computer na ongeveer een half/uur uit en dan is links boven in de hoek de laptop bloed heet (daar waar de videokaart zit)
Ik kan de computer dan ook de eerste 10 min niet opstarten krijg dan alleen een zwart scherm.
Kan ik ergens zien wat de temp is van de kaart.
Of zou de kaart niet goed zijn.
Ik heb al eens eerder problemen gehad dat ik opeens allemaal strepen op het scherm kreeg maar dat was opeens ook weer over.
Tanx
Verwijderd
Het probleem zal zijn dat je ATI kaart te warm word en je PC dan uitschakkeld. Bloedheet dat is zeker niet goed. Warm kan ik aannemen maar naar de hete kant is slecht want de pc warmt ook op dan. Zorg er voor dat je laptop genoeg ventilatie heeft en zeker geen gaten afgestopt zijn.
Ik het ook het type Acer 7720G ?
Ik het ook het type Acer 7720G ?
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren ook deze laptop, en ben er erg gevreden over. Ik had ook problemen met m'n draadloos netwerk maar dat is met een bios update naar versie 1.21 perfect verholpen.
Ik zie dat er op de laptop een RF-poort zit voor een digitale tv ontvanger, heeft iemand die al werkende gekregen?
Ik zou hem willen proberen, volgens de handleiding moet ik in Acer arcade op Live-TV klikken, maar ik kan dat niet vinden.
Iemand al meer succes gehad daarmee?
Ik zie dat er op de laptop een RF-poort zit voor een digitale tv ontvanger, heeft iemand die al werkende gekregen?
Ik zou hem willen proberen, volgens de handleiding moet ik in Acer arcade op Live-TV klikken, maar ik kan dat niet vinden.
Verwijderd
Is het ook de Aspire 7720G-602G32MN ? Deze week stond er op de website van Acer maar een BIOS tot 1.19 nu staat er één op tot 1.21 dus deze zal beter zijn waarschijnlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:13:
Ik heb sinds gisteren ook deze laptop, en ben er erg gevreden over. Ik had ook problemen met m'n draadloos netwerk maar dat is met een bios update naar versie 1.21 perfect verholpen.
Verdomme en mijn laptop is nu juist binnen.
Verwijderd
Ja het is ook de Aspire 7720G-602G32MN die ik nu heb.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:52:
[...]
Is het ook de Aspire 7720G-602G32MN ? Deze week stond er op de website van Acer maar een BIOS tot 1.19 nu staat er één op tot 1.21 dus deze zal beter zijn waarschijnlijk.
Verdomme en mijn laptop is nu juist binnen.
Zijn er nog personen waarvan de hardeschijven om de 30seconden ofzo een tikje geeft?
Waar haal jij 2x 160 en 2x 250GB 2.5" SATA disken? Volgens mij kost een 250GB 2.5" SATA disk nog altijd meer dan 100 euro per stuk. Dat 2 maal en met een groter scherm dan is die 300 euro verschil ineens al niet zo groot meer.
vso schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:11:
[...]
de 500GB totaal is erg misleidend omdat het 2x 250GB is en geen raid mogelijkheid.
en de disks los zijn ongeveer 60 euro per disk prijs verschil dus dan is 300,- wel erg veel
voor die prijs heb je 2x 160 + 2x 250 (1 setje in een desktop of server pc wat die pc weer energie zuinger maakt)
Verwijderd
Welk type WLAN kaart zit er dan bij u in? Kan je eens de naam en type geven?Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:03:
[...]
Ja het is ook de Aspire 7720G-602G32MN die ik nu heb.
Zijn er nog personen waarvan de hardeschijven om de 30seconden ofzo een tikje geeft?
thanks
Verwijderd
Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGNVerwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:17:
[...]
Welk type WLAN kaart zit er dan bij u in? Kan je eens de naam en type geven?
thanks
Alstublieft
Ik heb mijn laptop weer terug van reparatie omdat het bios aardig verprutst was. Laptop ging helemaal niet meer aan (wel is bios recovery mode, maar had geen usb floppy).
Maar nu goed en wel ik heb de laptop weer en op de reparatie bon staat:
Reflash/Reset Bios, Replaced FRUS
Replaced mainboard - updated Bios
Ik heb nog steeds v1.17 (net zoals ik hem kocht), maar ik heb er nu een probleem bij!
Mijn hele numpad doet het namelijk niet meer, numlock lampje gaat niet aan en hij reageerd echt gewoon nergens op. Net alsof die niet aangesloten is.
Echter waneer ik op FN+F11 druk gaat de numpad functie wel aan zoals je hem op 15" laptop's vindt. dus gedeelt met het normale toetsenbord.
Zou iemand eens kunnen testen of hun laptop ook op FN+F11 reageerd? Zoja zou er er een kabel niet goed aangesloten kunnen zijn in de laptop en zonee lijkt er het hele verkeerde bios in te zitten.
Verder heb ik er ook al even Win XP op gehad (draai nu trouwens weer vista vanaf de Acer Recovery om te kijken of het aan verkeerde drivers lag). Maar met XP heb ik nog 3 onbekende Base system apparaten. 1 daarvan is waarschijnlijk bluetooth, weer iemand ook wat die andere 2 zijn?
Hopen dat de laptop niet weer voor reaparatie moet, ben hem net bijna 2 weken kwijt geweest :-S
Ik heb nog steeds v1.17 (net zoals ik hem kocht), maar ik heb er nu een probleem bij!
Mijn hele numpad doet het namelijk niet meer, numlock lampje gaat niet aan en hij reageerd echt gewoon nergens op. Net alsof die niet aangesloten is.
Echter waneer ik op FN+F11 druk gaat de numpad functie wel aan zoals je hem op 15" laptop's vindt. dus gedeelt met het normale toetsenbord.
Zou iemand eens kunnen testen of hun laptop ook op FN+F11 reageerd? Zoja zou er er een kabel niet goed aangesloten kunnen zijn in de laptop en zonee lijkt er het hele verkeerde bios in te zitten.
Verder heb ik er ook al even Win XP op gehad (draai nu trouwens weer vista vanaf de Acer Recovery om te kijken of het aan verkeerde drivers lag). Maar met XP heb ik nog 3 onbekende Base system apparaten. 1 daarvan is waarschijnlijk bluetooth, weer iemand ook wat die andere 2 zijn?
Hopen dat de laptop niet weer voor reaparatie moet, ben hem net bijna 2 weken kwijt geweest :-S
ligt eraan ..Neo_revisited schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:09:
Waar haal jij 2x 160 en 2x 250GB 2.5" SATA disken? Volgens mij kost een 250GB 2.5" SATA disk nog altijd meer dan 100 euro per stuk. Dat 2 maal en met een groter scherm dan is die 300 euro verschil ineens al niet zo groot meer.
2x 160 gb = ongeveer 2x 75 euro
2x 250 gb = ongeveer 2x 120 euro
ik had het overgens over het prijs verschill puur op de 2 versies van de zelfde laptop waar alleen blijkbaar de HD grote verschilt
overgens wat heb je aan 2HD's die je niet tot 1 grote kan bundelen of mirroren ? want RAID 1 of 0 behoort niet tot de mogelijkheden van deze laptop het is eerder zonde
een Raid 0 setje zou zoveel snelheids winst opleveren IMHO dat deze laptop een betere desktop vervanger zou maken dan het reeds is.
het grotere scherm is een added bonus die zeker niet slecht is
Tja vanalles
Verwijderd
Ik zit ook nog met enkele vraagjes in verband met de laptop.
Weet iemand ofdat er iets met de aansluiting voor een digitale antenne gedaan kan worden, en zoja hoe dan? Zit er een TV-tuner ingebouwd in de laptop?
Ook is er van mij vooraan rechts een ontvanger voor een afstandsbediening. Heeft iemand die al werkdende gekregen? Zoja werkt die ook met een standaard TV afstandsbediening?
@brokencore: Ik denk dat de kans groot is dat de verkeerde bios geflashed is. Van mij reageert ie altands niet op Fn+F11. Gewoon zelf de juiste bios erop zetten zal je probleem denk ik wel oplossen.
Weet iemand ofdat er iets met de aansluiting voor een digitale antenne gedaan kan worden, en zoja hoe dan? Zit er een TV-tuner ingebouwd in de laptop?
Ook is er van mij vooraan rechts een ontvanger voor een afstandsbediening. Heeft iemand die al werkdende gekregen? Zoja werkt die ook met een standaard TV afstandsbediening?
@brokencore: Ik denk dat de kans groot is dat de verkeerde bios geflashed is. Van mij reageert ie altands niet op Fn+F11. Gewoon zelf de juiste bios erop zetten zal je probleem denk ik wel oplossen.
tv tuner hangt van de versie af geloof ikVerwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:19:
Ik zit ook nog met enkele vraagjes in verband met de laptop.
hij reageerde met vista erop geinstalleerd op mijn MCE afstandsbediening erg hinderlijk vond ik want ik kon nergens vinden hoe je die ontvanger uit kon zetten (in de woonkamer staat ook mijn Mediacenter PC) nu XP eropstaat heb ik niet meer getest ..Ook is er van mij vooraan rechts een ontvanger voor een afstandsbediening. Heeft iemand die al werkdende gekregen? Zoja werkt die ook met een standaard TV afstandsbediening?
Tja vanalles
Verwijderd
Ja eigenlijk hadden ze er minstens de 1.19 mogen opzetten en als de nieuwere al waren de 1.21.Brokencore schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:30:
Ik vind dat Acer zelf geen goede service heeft.
Je hoort niet anders dan klagen.
Mij stuurde de online support deze week een verkeerde BIOS versie door de 1.14. Ik vind dat dit ook niet kan. Hij was lager dan die dat er al opstond

Hebben die mannen achter de telefoon dan zelf geen verstand van dit soort zaken.
ze sturen wel in de mail mee dat de BIOS updaten op eigen risico is maar als ze de verkeerde doorsturen kan het ook al gedaan zijn met de pc.

We zullen onze klachten eens moeten bundelen en doorsturen naar Acer en desnoods naar consumentenorganisatie's.
We geven goed geld dus moeten ze goede service en materiaal geven ook
Hieronder de update's van de BIOS van de 7720 misschien best allemaal een 1.21 update doen en de problemen zoals WIFI,TV-tuner ,numpad enz zijn misschien opgelost.
+==============================================================================+
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 11/08/2007 |
|------------------------------------------------------------------------------|
| Major Version : V1.21 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.21 (for MP-EN), |
| VGA BIOS(uma) : Intel 1471 |
| Flash Utility Ver: FLASHIT 1.2 & Insyde WinFlash 3.23 |
| Clock Generator(discrete): 01h,85h,ech,fdh,ffh,f0h,33h,11h,d0h,C5h,7dh |
| Clock Generator(UMA) : 01h,85h,ech,fdh,ffh,f0h,33h,11h,d0h,C5h,7dh |
| Checksum (FD) : 2934(FD) |
+==============================================================================+
BIOS:
1). Add Penryn CPU support.
2). Fixed POST time too long if setup memory over 2G.
3). Implement workaround for BroadCom W-lan (Disable L0,L1s).
EC:
1). None.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 11/01/2007 |
|------------------------------------------------------------------------------|
| Major Version : V1.20 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.20 (for MP-EN), |
| Checksum (FD) : 719A(FD) |
BIOS:
1). None.
EC:
1). Modify T-Diode throtting temp from 100 to 95 degC
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 10/15/2007 |
| Major Version : V1.19 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.19 (for MP-EN), |
| Checksum (FD) : 3C36(FD) |
BIOS:
1). Modify Verbtable.
EC:
1). Modify TouchPad packet timeout timer for system with ALPS touchpad
& KB typing delay issue.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 09/26/2007 |
| Major Version : V1.18 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.18 (for MP-EN), |
| Checksum (FD) : 9FD0(FD) |
BIOS:
1). Implement workaround for nVidia VGA and enable L1 ASPM.
2). Verify VBIOS string number address.
EC:
1). None.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 09/14/2007 |
| Major Version : V1.17 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.17 (for MP-EN), |
| Checksum (FD) : F194(FD) |
BIOS:
EC:
1). Modify EC_TX/EC_RX control method to prevent Intel 4965 WL card
SSID lose issue.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 09/10/2007 |
| Major Version : V1.16 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.16 (for MP-EN), |
| Checksum (FD) : 91FF(FD) |
BIOS:
1). Fixed mouse disperser when install WinXP OS
2). Fixed MIR & Mother resource collision issue
3). Add 2 second delay for TOSHIBA HDD issue into reboot phase.
4). Add a SSID for NVIDIA NB8P-GS.
EC:
1). Modify SPI write/earse behavior to support correct MXIC & SST
write/earse behavior.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 09/03/2007 |
| Major Version : V1.15 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.15 (for MP-EN), |
| Checksum V1.05 (FD) : AE81H(FD) |
BIOS:
1). Add new AUO(B154EW04 VB) panel and notify EC Panel ID.
2). Update NB8P-GS Version and UUID String.
EC:
1). Add new AUO Panel (B154EW04 VB) to brightness table.
2). Modify Media LED control signal for Acadia system.
3). Modify SPI write/earse function to support SST SPI ROM.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 08/09/2007 |
| Major Version : V1.14 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.14 (for MP-EN), |
| Checksum V1.05 (FD) : C4B7H(FD) |
BIOS:
1).Disable C4 function for T2330 and T2310.
2).Implement Throttle function on DOS mode.
3).Fixed ODD serial number error.
4).Update Acadia 2 Verb Table.
EC:
1). None.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 07/28/2007 |
| Major Version : V1.13 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.13 (for MP-EN), |
| Flash Utility Ver: FLASHIT 1.2 & ENEFLASH.EXE 0.15& Insyde WinFlash 3.23 |
| Checksum V1.05 (FD) : 89DEH(FD) |
BIOS:
1). Fixed s3 resume will cause OS lag under 4G platform.
2). Add New Microcode for T7700 and T7500.
3). Implement Workaround for Two hdd swap issue.
4). Implement SSID/SVID for ASKEY modem.
EC:
1). None.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 07/19/2007 |
| Major Version : V1.12 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.12 (for MP-EN), |
| Flash Utility Ver: FLASHIT 1.2 & ENEFLASH.EXE 0.15& Insyde WinFlash 3.23 |
| Checksum V1.05 (FD) : 5A45H(FD) |
BIOS:
1). If close panel and boot to Vista, Panel device can't be detect.
2). Implement Memory support capability for 965/960 on DMI string.
3). Modify DTS function.
4). Add support ACPI3.0 and fixed BSOD 7E when system restore.
EC:
1). Modify WL_OFF control sequence to fix WLAN SSID lose issue.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 07/12/2007 |
| Major Version : V1.11 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.11 (for MP-EN), |
| Flash Utility Ver: FLASHIT 1.2 & ENEFLASH.EXE 0.15& Insyde WinFlash 3.17 |
| Checksum V1.05 (FD) : E0F0(FD) |
BIOS:
1). Fix BSOD under 4G platform.
2). Update VGA BIOS Version of SystemInformation Menu.
3). Fixed BSOD 0x7E issue.
EC:
1). None.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 07/04/2007 |
| Major Version : V1.10 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.10 (for MP-EN), |
| Checksum V1.05 (FD) : 2DD8(FD) |
BIOS:
1). Add workaround for Turbo Memory.
2). Append SSID Table for Acadia 960.
3). Append HD Verb Table for Acadia 960.
4). Added 17" LCD Panel Type to inform EC.
5). Fixed could not show password message when use E-setting set password.
6). Enable DTS function.
EC:
1). Update Brightness table to support two more panel.
AUO and Samsung.
2). Enable DTS function.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 06/28/2007 |
| Major Version : V1.09 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.09 (for MP-EN), |
| Checksum V1.05 (FD) : F01C(FD) |
BIOS:
1). Disable MIR Function of Acadia 960.
2). Update BCM5906 LAN control for Acer EPM.
3). Add SATA Mode Support AHCI/IDE control for Acer request.
4). Dynamic to report SMBIOS Type 2, add Acadia 960 Platform.
EC:
1). Modify Read Charing Voltage function to avoid SANYO battery
will not be able to be charged when battery cycle count over
100.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 06/21/2007 |
| Major Version : V1.08 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.08 (for MP-EN), |
| Checksum V1.05 (FD) : 364C(FD) |
BIOS:
1). Add support nVidia VGA at setup Menu.
2). Add support SST 25VF080B flash part.
3). Add support Chicony 0.3M CCD.
4). Disable MIR and Brightness function at Windows XP.
5). Fixed S3 resume black screen with CM540 CPU.
6). Add support Robson card.
7). Fixed [x64 eSetting 2.5.3003] Blue screen after eSettings n ETF.
EC:
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 06/07/2007 |
| Major Version : V1.07 (for MP-EN) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.07 (for MP-EN), |
| Checksum V1.05 (FD) : B078(FD) |
BIOS:
1). Fixed during flash process , Fan can't always on sometime.
2). Added Broadcom PCIE 5906 LAN.
3). Update Merom L CPU Micro Code.
4). Fixed Two Hitachi HDDs can't resume form s3.
5). Fixed Sometimes No-Video between flash done and reboot.
EC:
1). Modify TJ85 CPU T-Diode shutdown temperature from 90 degC
to 85 degC and TJ100 CPU from 105 to 100 degC.
2). Modify flash behavior to avoid system hang after flash.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 05/22/2007 |
| Major Version : V1.06 (for UMA Golden) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.06 (for C), |
| Checksum V1.05 (FD) : DF70(FD) |
BIOS:
1). Change flash procedures.(only use Idle command once while flashing).
2). Solved USB Speaker noise when set power saver mode.
3). Disable Remove function of TV tuner.
EC:
1). Add Cmd for TJ85 CPU and Fan table for TJ85 CPU.
2). Check System LED status during "turn off system"
to aviod suspend led on after press power button for
resuming from S4.
3). Update Fan table to follow thermal control table v06.
4). Modified Fan control function to identify fan table for
UMA and Discrete system.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 05/17/2007 |
| Major Version : V1.05 (for UMA Golden) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.25 (for C), |
| Flash Utility Ver: FLASHIT 1.1R & ENEFLASH.EXE 0.12& Insyde WinFlash 3.17 |
| Checksum V1.05 (FD) : CBA9(FD) |
BIOS:
1). Enable CPU Turbo mode let CPU change state smooth.
EC:
REMOVE
1). Update Fan table to follow thermal control table v06.
2). Modified Fan control function to identify fan table for
UMA and Discrete system.
3). Check System LED status during "turn off system"
resuming from S4.
4). Add Cmd for TJ85 CPU and Fan table for TJ85 CPU.
TJ85 fan table is follow Thermal Fan table V0.6
Cmd 45 Dat 28.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 05/15/2007 |
| Major Version : V1.03 (for UMA Golden) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.03 (for C), |
| Flash Utility Ver: FLASHIT 1.1K & ENEFLASH.EXE 0.12& Insyde WinFlash 3.17 |
| Checksum V1.03 (FD) : 1A4C(FD) |
BIOS:
1). Implement Dummy HDD
2). Fixed Audio noise.
3). Remove DTS function
EC:
1). Update Fan table to follow thermal control table v06.
2). Modified Fan control function to identify fan table for
UMA and Discrete system.
3). Check System LED status during "turn off system"
resuming from S4.
4). Add Cmd for TJ85 CPU and Fan table for TJ85 CPU.
TJ85 fan table is follow Thermal Fan table V0.6
Cmd 45 Dat 28.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 05/09/2007 |
| Major Version : V1.01 (for UMA Golden) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V1.01 (for C), |
| Checksum V1.01 (FD) : 2A12(FD) |
BIOS:
1). Fixed Resume from s3, cardreader(pci-e) will re-detect device.
2). Fixed sometimes ODD will miss under DTM test.
3). Fixed CRT Detect for WMI ePresentation.
4). Fixed DTM test fail for Discrete platform.
5). Add report Security status and ODD type on WMI function.
6). Add Japanese keyboard support.(write EEPROM offset [F0h]to 4ah first).
7). Implement DTS function.
EC:
1). Update Fan table to follow thermal control table v04.
2). Check System LED status during "turn off system"
to aviod suspend led on after press power button for resuming from S4.
3). Enable DTS function.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 05/07/2007 |
| Major Version : V1.00 (for UMA Golden) CPU u-code Version: |
| Checksum V1.00 (FD) : 7C81 (FD) |
BIOS:
1). Release for Golden.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 05/04/2007 |
| Major Version : V0.25 (for C) CPU u-code Version: |
| Checksum V0.25 (FD) : B39C (FD) |
BIOS:
1). Update Wire LAN Detect fail for WMI.
2). Added LCD Monitor Backlight control Function for WMI.
3). Resume from S4 Issue Encountered Under a Specific Programming
Sequence of the CK505 Derivative Clock Chip.
EC:
1). Add Panel backlight on/off event function.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 05/01/2007 |
| Major Version : V0.24 (for C) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.24 (for C), |
| Checksum V0.24 (FD) : 42B8 (FD) |
BIOS:
1). Solved DTM test fail at USB 2.0.
EC:
1). Fixed Eurokey and USDkey will send abnormal scancode at DOS mode.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 04/29/2007 |
| Major Version : V0.23 (for C) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.23 (for C), |
| Checksum V0.23 (FD) : 5BF8 (FD) |
BIOS:
1). Update LAN cable detect for WMI.
2). Remove Change and Disable HDD password status under SCU.
EC:
1). Fixed issue for system entering S4 -> remove AC -> AC LED still on.
2). Add Cable in/out event function.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 04/24/2007 |
| Major Version : V0.22 (for C) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.22 (for C), |
| Checksum V0.22 (FD) : B061 (FD) |
BIOS:
1). Add Brightness support Vista.
2). Fixed Screen flash for a second when exit Saving Change under SCU.
3). Change Acer Logo background color, change F2 and F12 string color.
4). Modift WMI Function.
1. Added get PCI device information
2. Update LAN connect Event
5). Fixed "SCU hang in save and exit".
6). Fixed sometimes hang on post code 94h.
7). Fixed Save change will reboot under SCU.
EC:
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 04/17/2007 |
| Major Version : V0.21 (for C) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.21 (for C) |
| Checksum V0.21 (FD) : D75A (FD) |
BIOS:
1). Reduce post time.
2). Fixed battery utitly test fail.
3). Fixed T5450 cpu can't enter C3 states.
4). Solved when resume from s3, Card reader device disappear.
5). Fixed After flash bios use Crisis Disk, the system DMI string will be clean
6). Solved Hitachi and Toshiba HDD was late 2~3 at post time.
7). 17" platform with two HDD can't install OS on Disk-0, only can install on Disk-1.
9). Can't boot up in DC mode.
10).Fixed PC beep can't work.
EC:
1). Modified ADPI voltage and throttling time to follow battery parameter.
2). Modified Brightness control hotkey.
3). Modified TurnOffKBC behavior for wrong adapter function under system off mode.
4). Modified battery manufacturer name behavior.
5). Update KB925/926 source code all v0.21.
6). Update Fan table to follow thermal control table v03.
7). Modified Fn+S->A function to support store port80 information in system off mode when Fn+S->A is pressed.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 04/11/2007 |
| Major Version : V0.20 (for C) CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.20 (for C) |
| VGA BIOS(discrete) : ATI Ver009.012.001.025.023754 |
| VGA BIOS(uma) : Intel 1436 |
| Checksum V0.20 (FD) : B0F7 (FD) |
BIOS:
1). Remove wake up function for PCIE port 2,3,4.
2). Improve Power Consumption
3). Cold boot and S4 resume hang on logo after set hdd password
4). ICK70 two hdd platform set hdd password can hang on post logo
5). Enable HPET function on ASL code.
6). Resume from s4, WLAN device status turn off and can't turn on
7). Press F12 button on post cause F2 string disppear, when disable F12 boot menu item.
9). Int15h AX=9610h Sub-Function 0C, get product name incorrect.
10).Modify Setup menu <F5> and <F6> key to match acer specification.
11).Added ATI VBIOS M74/M76 version string at setup menu.
12).Fixed HD password state incorrect.
13).After install OS finish, have a "High Definition Audio Controller" show
exclamation mark in Device Manager.Fail with ATI M74M/M76M platform.
14).Fixed some new card can't hot plug
15).UMA system will hang in Enable/Disable PCI Bridge 2448
EC:
1). Modify TP enable/disable behavior to fix disable ALPS TP and enter S3
then resume from S3, TP cannot be enabled issue.
2). Fix BT power still on after resume from S4. (BT was disable before entering S4)
3). Fix sometimes EC can't wake up from reset mode after flash
4). Modify SPI ROM replace EEPROM function to prevent sometimes K/B
will be locked
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 04/02/2007 |
| Major Version : V0.19 (for C)/ V0.19T1 (for B)CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.19 (for C)/ V0.19T1 (for
| Checksum V0.19 (FD) : 4FCF (FD) |
| Checksum V0.19T1(FD) : 48F1 (FD) |
BIOS:
1). Resume from s4, bt device always exist
2). Fixed show 1394 uuid garbage under Int 15
3). wireless lan type under Int 15
4). Serianl Number issue under Int 15
5). Fixed SD, MS card device and HDA lost when resume from s3
6). Modify Flash map to skip EEPROM and Boot block
7). Fixed difficulty into Acer recovery mode when pass ALT+F10
9). Fixed "AcerSystemFrom" -> "AcerSystem" string in F Segment
10).Solved Boot priority tools fail at PXE boot.
11).
EC:
1). Store Lid status in Namespace.
2). Restore WL & BT status after resume from S4
3). Modify FastCharge current for cycle count > 100 and cycle
count <= 100.
4). Modify EAPD behavior.
5). Update Wakeup charging current to 0.5A.
6). Fix Synaptics TP crazy caused by moving TP during S3,S4 resume.
7). Enable RTC wakeup after turn on system to keep SB on unless
SYSBIOS issue cmd to disable RTC wakeup.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 03/20/2007 |
| Major Version : V0.18 (for B)/ V0.18T03 (for C)CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.18 (for B)/ V0.18T03 (for C) |
| Checksum V0.18 (FD) : D075(FD) |
| Checksum V0.18T03(FD) : DD8A(FD) |
BIOS:
1). Solved Remove AC then attach quickly,system hangs up.
2). Fixed boot and hibernate resume cause hanged, when hdd password Set.
3). Fixed when press power button during entering S4, system can't enter S4.
4). Fixed hang on when press [F2] under Acer Logo.
5). Fixed password character to match Acer spec.
6). Implement User level to only view under SCU (for meet Acer Spec).
7). Update SMBIOS Type 0 & 1 filed to match SMBIOS 2.4 Spec.
9). Fixed when not plug in AC, can flash bios.
10). Fixed sometimes happen acer logo disppear.
EC:
1). Modify Battery LLB condition for S3 from 6% to 5%.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 03/13/2007 |
| Major Version : V0.17 CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.17 |
| Checksum (FD) : 8EB2(FD) |
BIOS:
1). Added load default function to clear user and supervisor
password when short CMOS jump pin (JP3)
2). Implement CRISIS function to support ODD.
3). Improve Power Consumption and Modify Boot string.
4). Fixed "Boot priority garbage" and can't enter setup menu.
5). Reduce s3.s4 resume time.
6). Fixed connect TV tuner, system can't entry C3.C4 mode.
7). Fixed can't execute Synaptics TouchPad utility.
EC:
1). Remove "resume from S3 after lid is not pressed" function
2). Enable wrong adapter protection in system off state.
3). Remove "arcade button can turn on system under DC mode."
4). Add 65W/90W adapter function.
| MODEL NO. : ICL50 RELEASE DATE : 03/02/2007 |
| Major Version : V0.16 CPU u-code Version: |
| KBC BIOS Version : V0.16 |
| Checksum (FD) : C8E5(FD) |
BIOS:
1). Implement CRISIS function to support Floppy and USB-HDD.
2). Modify Setup menu and boot menu to meet Acer SPEC.
3). Update Intel VBios(1436).
4). Implement HDD password function(WD hdd password s3 resume -> fail).
5). Added load default function when short CMOS jump pin (JP3).
6). Fixed sometimes Intel 4965 wireless card SVID lost when long run s3.
7). Implement SuperVisor/User password function.
EC:
1). Makes system cannot boot from battery less than 5%.
2). Modify System Battery Icon shows "In Charging" when EC report
100% of capacity to Windows.
3). Modify scancode to fix "no message when wireless card is not exist".
Verwijderd
Van ik reageert ie niet op m'n afstandsbedieningen maar zou het wel handig vinden moest ie dat wel doen.vso schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:14:
[...]
tv tuner hangt van de versie af geloof ik
[...]
hij reageerde met vista erop geinstalleerd op mijn MCE afstandsbediening erg hinderlijk vond ik want ik kon nergens vinden hoe je die ontvanger uit kon zetten (in de woonkamer staat ook mijn Mediacenter PC) nu XP eropstaat heb ik niet meer getest ..
Verwijderd
nou na wat zwoegen en uitzoeken.. heb ik eindelijk het probleem over het s-video opgelost. ik had het probleem dat ik geen beeldsignaal op de tv kon krijgen en dat windows geen tv zag. Ik had een kabel die van 7 pins naar tulp ging en van tulp naar 4 pins voor op de tv. Die werd overigens gezien door mijn andere computer waar ik geen problemen bij had. laatst vertelde me iemand dat het wel eens problemen kon geven om van 7 pins naar tulp te gaan omdat je van 7 aderig naar 2 aderig gaat. toen zei van: koop eens een kabel van 7 pins naar 4 pins en kijk of dat werkt.
ik diverse winkels afgegaan, maar kon geen kabel vinden. dus had ik maar zo iets, zal ik de laptop maar terug brengen naar de leverancier. toen ging ik naar de media markt om een kerst kado te kopen en liep ik tegen een kabel van 7 meter die van 7 pins naar 4 pins ging. ik blij en keek op het prijskaartje.. 20 euries.. dacht wow
nou ja toch maar gekocht en gevraagd of ik hem gewoon terug kon brengen als ik hem niet nodig had. dus thuis gekomen en de laptop weer uit de doos gehaald.. aan de tv aangesloten en opeens .. BEELD
.. dus tip voor de mensen die dit willen gebruiken, pak een kabel die van 7 pins meteen naar 4 pins gaat en de laptop zal het herkennen.. ik heb trouwens wel een nvidia 8400m kaart erin zitten, dus weet niet hoe dat zit bij ati kaarten.
verder geen problemen meer gehad, alleen dat de recovery cd's niet meer werken voor vista:( miss door een bios update of wat dan ook. maar dat moet ik nog uitzoeken door hem te flashen naar 1.18 omdat ik daar geloof ik de recovery mee heb gemaakt. dat zal ik tzt nog wel even laten weten als ik hieraan toe ben geweest.
Als er nog mensen zijn die drivers nodig hebben voor onder XP hoor ik het graag. ik heb nog wat drivers liggen omdat ik zelf ook xp gebruik.
ik diverse winkels afgegaan, maar kon geen kabel vinden. dus had ik maar zo iets, zal ik de laptop maar terug brengen naar de leverancier. toen ging ik naar de media markt om een kerst kado te kopen en liep ik tegen een kabel van 7 meter die van 7 pins naar 4 pins ging. ik blij en keek op het prijskaartje.. 20 euries.. dacht wow
verder geen problemen meer gehad, alleen dat de recovery cd's niet meer werken voor vista:( miss door een bios update of wat dan ook. maar dat moet ik nog uitzoeken door hem te flashen naar 1.18 omdat ik daar geloof ik de recovery mee heb gemaakt. dat zal ik tzt nog wel even laten weten als ik hieraan toe ben geweest.
Als er nog mensen zijn die drivers nodig hebben voor onder XP hoor ik het graag. ik heb nog wat drivers liggen omdat ik zelf ook xp gebruik.
Verwijderd
Waarom zou je de BIOS flashen naar 1.18? Ik kan beter Flashen naar een hogere versie zoals de 1.21 die nu laatst uit is. Of misschien ondertussen al een nieuwere. Tenminste als je ook de 7720 G hebtVerwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:52:
dus weet niet hoe dat zit bij ati kaarten.
Verwijderd
Dat komt omdat ik mijn recovery niet terug krijg gezet. Als ik hem terug heb gezet start Windows Vista gewoon niet op. Het lijkt erop dat Windows Vista kijkt naar de hardware en Bios versie. Als er dan een andere versie is waarbij de recovery is gemaakt, zal denkelijk bij het terug zetten van de recovery Windows niet meer opstarten.
Gisteren heb ik een bluetoothmuis gekocht voor mijn 7720G-102G25Mi maar ik krijg het ding niet aan de praat.... Het is een Logitech v470, cd is geinstalleerd,maar er wordt geen verbinding gemaakt. In configuratiescherm waar ik de bluetooth in zou moeten kunnen stellen is deze ook niet te vinden... Ik vermoed dat bluetooth dus niet of verkeerd geinstalleerd is, maar als ik van de acerwebsite de bluetooth drivers haal en deze wil installeren krijg ik de melding dat er geen bluetooth apparaat ingesteld is...
Heeft iemand dit probleem ook gehad en opgelost?
Verwijderd
Volgens mij heeft jouw laptop helemaal geen Bluetooth aan boord.cûora schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:28:
Gisteren heb ik een bluetoothmuis gekocht voor mijn 7720G-102G25Mi maar ik krijg het ding niet aan de praat.... Het is een Logitech v470, cd is geinstalleerd,maar er wordt geen verbinding gemaakt. In configuratiescherm waar ik de bluetooth in zou moeten kunnen stellen is deze ook niet te vinden... Ik vermoed dat bluetooth dus niet of verkeerd geinstalleerd is, maar als ik van de acerwebsite de bluetooth drivers haal en deze wil installeren krijg ik de melding dat er geen bluetooth apparaat ingesteld is...
Tenminste....niet volgens de internet-sites.....
Vlug die muis ruilen voor een VX Nano Cordless Laser Mouse for Notebooks
Verwijderd
Ik was van plan deze laptop te kopen, maar als ik dit lees dan kom ik op een steeds grotere teleurstelling, van die RAID configuratie is blijkbaar niet veel van waar (als ik het goed begrepen heb), bluetooth vloekt met WLAN, en de WLAN kaart werkt de helft van de tijd niet goed. De grafische kaart leek me ook cava, maar als blijkt dat deze makkelijk oververhit, zie ik daar ook het plezier niet van in.
Tot hier toe heb ik met m'n 2 producten van Acer nog geen positieve punten kunnen bedenken, ik heb ooit 2 schrijvers gekocht die tegen 24*10 konden branden en het waren 2 oezrslechte branders, die hun data al na 2 jaar niet meer konden lezen, dus dat voorspelt me weinig goeds...
Ik kijk eventjesnaar de concurrentie; Dell Aspiron 1720, een beetje configureren, en ik denk dat je voor een kleine meerprijs wel een goed systeem kan bouwen, wel zonder subwoofer maar kom, dat is nu wel maar een snufje!
Of is het uitvalpercentage veel minder dan er op dit forum wordt weergegeven?
Tot hier toe heb ik met m'n 2 producten van Acer nog geen positieve punten kunnen bedenken, ik heb ooit 2 schrijvers gekocht die tegen 24*10 konden branden en het waren 2 oezrslechte branders, die hun data al na 2 jaar niet meer konden lezen, dus dat voorspelt me weinig goeds...
Ik kijk eventjesnaar de concurrentie; Dell Aspiron 1720, een beetje configureren, en ik denk dat je voor een kleine meerprijs wel een goed systeem kan bouwen, wel zonder subwoofer maar kom, dat is nu wel maar een snufje!
Verwijderd
Er worden gruwelijk veel Acer´s verkocht. Dus er is altijd wel uitval of andere ongein.
Je hoort vaak alleen de slechte ervaringen en klagers.
Als het echt slecht zou zijn, dan zouden er niet zo veel gerenommeerde leveranciers zijn.
Ik heb overigens nog geen ervaring met Acer. Ik sta wel op het punt om de Aspire 7720G-602G50MN aan te schaffen.
Je hoort vaak alleen de slechte ervaringen en klagers.
Als het echt slecht zou zijn, dan zouden er niet zo veel gerenommeerde leveranciers zijn.
Ik heb overigens nog geen ervaring met Acer. Ik sta wel op het punt om de Aspire 7720G-602G50MN aan te schaffen.
Verwijderd
inderdaad.. er worden veel producten verkocht van een merk. en slecht 2 % van de klanten hebben wel eens problemen.. dus dat is een klein percentage.. daardoor kun je infeite geen conclusies trekken of het product wel of niet goed werkt.. bij ieder merk is er wel een kwaaltje. zelf een klein schilmesje dat je koopt bij xenos kan defecten veroorzaken. ik bedoel maar
sommige problemen kan een productie fout zijn of een probleem door de gebruiker zelf (zoals ik zelf nu heb meegemaakt.)
al met al. de oplossing komt er wel. tot nu toe ben ik zeer tevreden met de 7720g en kan alle functies gebruiken.. heel fijn ding
al met al. de oplossing komt er wel. tot nu toe ben ik zeer tevreden met de 7720g en kan alle functies gebruiken.. heel fijn ding
Ik heb er net 1 gekocht voor 529 euro
Samenstelling producten
artikelnr. omschrijving prijs
LX.ALN0X.148 Acer Aspire 7720G-602G32MN - Core 2 Duo T7500 / 2.2 GHz - Centrino Duo - RAM 2 GB - vaste schijf 160 GB + 160 GB - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - GF 8400M GS TC voor 1280MB - Gigabit Ethernet - WLAN : Bluetooth 2.0 EDR, 802.11 a/b/g/n (draft) - Vista Home Premium - 17" breedbeeld TFT 1440 x 900 ( WXGA+ )
Uit voorraad leverbaar € 444,54
Q2.1242Y.B02 Acer Gold 17" - Uitgebreide serviceovereenkomst - onderdelen en werkuren - 3 jaren - Ophalen en terugbrengen - 5 werkdagen (reparatie) - met 43,18 (17") notebooktas en zilverkleurige USB-muis
Uit voorraad leverbaar € 81,51
Verzendkosten
--------------------------------------------------------------------------------
€ 0,00
Korting € 8,15-
Subtotaal:
--------------------------------------------------------------------------------
€ 517,90
BTW 19%: € 98,40
Totaalbedrag:
€ 616,30
Aanbetaling: € 12,50
Nog te betalen bij ontvangst:
€ 603,80
Volgens de pricewatch is hij nu het goedkoopst bij bestelacer.nl
Samenstelling producten
LX.ALN0X.148 Acer Aspire 7720G-602G32MN - Core 2 Duo T7500 / 2.2 GHz - Centrino Duo - RAM 2 GB - vaste schijf 160 GB + 160 GB - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - GF 8400M GS TC voor 1280MB - Gigabit Ethernet - WLAN : Bluetooth 2.0 EDR, 802.11 a/b/g/n (draft) - Vista Home Premium - 17" breedbeeld TFT 1440 x 900 ( WXGA+ )
Q2.1242Y.B02 Acer Gold 17" - Uitgebreide serviceovereenkomst - onderdelen en werkuren - 3 jaren - Ophalen en terugbrengen - 5 werkdagen (reparatie) - met 43,18 (17") notebooktas en zilverkleurige USB-muis
Verzendkosten
€ 0,00
Korting € 8,15-
Subtotaal:
€ 517,90
Totaalbedrag:
€ 616,30
€ 603,80
Verwijderd
slik.....
dat is inderdaad een flinke prijsdaling. dat is de helft van ongeveer 2 maanden geleden.
ik ben zeer tevreden over die van mij, kan alleen maar zeggen dat je voor dit bedrag een perfecte laptop hebt.
laat eens horen wat je ervan vindt als je hem zelf hebt ontvangen
patrick
dat is inderdaad een flinke prijsdaling. dat is de helft van ongeveer 2 maanden geleden.
ik ben zeer tevreden over die van mij, kan alleen maar zeggen dat je voor dit bedrag een perfecte laptop hebt.
patrick
Ik laat het nog wel horen als hij echt voor die prijs geleverd wordt.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:11:
slik.....
patrick
Verwijderd
600 euro
wtf ik betaalde er 1120 voor.. arggg maar ik heb wel de 300 versie volgens mij..
@ Castelane: heb jij hem bij bestelacer.nl besteld? Zo ja kan je eens de link sturen?
Die van mij draait al meer dan 3 maanden zonder problemen. De harddisks kunnen inderdaad niet in hardware RAID maar onder Linux werkt software RAID-0 of RAID-1 uiteraard wel. WiFi werkt bij mij probleemloos, onder Vista had ik af en toe wat kuren maar onder XP geen problemen.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:48:
Ik was van plan deze laptop te kopen, maar als ik dit lees dan kom ik op een steeds grotere teleurstelling, van die RAID configuratie is blijkbaar niet veel van waar (als ik het goed begrepen heb), bluetooth vloekt met WLAN, en de WLAN kaart werkt de helft van de tijd niet goed. De grafische kaart leek me ook cava, maar als blijkt dat deze makkelijk oververhit, zie ik daar ook het plezier niet van in.
De graka die ik erin heb zitten (ATI HD2300) draait prima mee en ik heb zelfs behoorlijk lompe spellen zoals Call Of Duty 4 met een goed speelbare FPS kunnen spelen. Verwacht natuurlijk geen next-gen console kwaliteit, maar een prima vervanger als je geen zin hebt om veel gewicht naar LAN-parties te slepen.
Al met al ben ik zeker tevreden met de 7720G hoor. Ik heb alleen één nadeel kunnen vinden: Hij is best groot. Het vinden van een goeie tas is best even zoeken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Ik dacht een "AS7720G-602G32MN" te kopen bij vandenborre [LINK].Stoney3K schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:03:
[...]
Die van mij draait al meer dan 3 maanden zonder problemen. De harddisks kunnen inderdaad niet in hardware RAID maar onder Linux werkt software RAID-0 of RAID-1 uiteraard wel. WiFi werkt bij mij probleemloos, onder Vista had ik af en toe wat kuren maar onder XP geen problemen.
De graka die ik erin heb zitten (ATI HD2300) draait prima mee en ik heb zelfs behoorlijk lompe spellen zoals Call Of Duty 4 met een goed speelbare FPS kunnen spelen. Verwacht natuurlijk geen next-gen console kwaliteit, maar een prima vervanger als je geen zin hebt om veel gewicht naar LAN-parties te slepen.
Al met al ben ik zeker tevreden met de 7720G hoor. Ik heb alleen één nadeel kunnen vinden: Hij is best groot. Het vinden van een goeie tas is best even zoeken.
Ik ben al terug gekomen van een laptop bij Dell, want als ik de laptop dus op de belgische website samenstel komt het wonder boven wonder meer dan 400 euro duurder uit dan op de nederlandse website. Ik snap er me compleet niet uit hoe zoiets kan?!
Wel heb ik een vraag van de bovenstaande laptop, hebben jullie geen last van het reflecterende scherm? Volgens bepaalde bronnen wordt er beweerd dat je daar niet goed mee kan werken in de zon, volgens andere bronnen lukt dat juist béter met een glanzend scherm en ben je buiten niks met een mat scherm...
Alvast bedankt!
Dit was wel te verwachtenJohnStaakke schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:16:
@ Castelane: heb jij hem bij bestelacer.nl besteld? Zo ja kan je eens de link sturen?
Geachte heer/mevrouw Castlelane,
Uw reservering is bij ons bekend onder reserveringsnummer AC126189.
Wij tonen op al onze webshops de voorraden van distributeurs in Nederland. Deze voorraadinformatie wordt per uur elektronisch ververst.
Helaas bleek op het moment van inkopen dat het volgende product niet meer leverbaar is:
Acer Aspire 7720G-602G32MN - Core 2 Duo T7500 / 2.2 GHz - Centrino Duo - RAM 2 GB - vaste schijf 160 GB + 160 GB - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - GF 8400M GS TC voor 1280MB - Gigabit Ethernet - WLAN : Bluetooth 2.0 EDR, 802.11 a/b/g/n (draft) - Vista Home Premium - 17" breedbeeld TFT 1440 x 900 ( WXGA+ )
We kunnen het volgende voor u doen:
U annuleert het product uit de reservering (wilt u in geval van vooruitbetaling uw bankgegevens aan ons mailen?).
U wenst een alternatief product; klik hier voor enkele suggesties .
U zoekt zelf een alternatief product.
Excuses voor alle ongemakken.
Voor vragen of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen.
Algemene en Bestel informatie informatie@bestelacer.nl
Verkoop en offertes sales@bestelacer.nl
Klachten, garanties en retouren help@bestelacer.nl
Met vriendelijke groeten,
BestelAcer
Verwijderd
Zou iemand eens zijn prestiescores van vista willen posten hier van de Aspire 7720G-602G32MN?
Dit zijn mijn scores:
Processor: 5.1
Geheugen: 4.8
Grafisch: 3.4
Grafische weergave voor spellen: 4.2
Vaste schijf: 4.9
Vooral doordat grafisch zo laag is maak ik mij zorgen. Wat zou ik daaraan kunnen doen?
Dit zijn mijn scores:
Vooral doordat grafisch zo laag is maak ik mij zorgen. Wat zou ik daaraan kunnen doen?
Verwijderd
Ha! nog iemand die daar interesse in heeft, ik wil dat apparaat ook aanschaffen maar ik heb al begrepen dat die lage grafische scores te wijten zijn aan de iets oudere chipset "nVidia GeForce 8400M-GS".Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:30:
Zou iemand eens zijn prestiescores van vista willen posten hier van de Aspire 7720G-602G32MN?
Dit zijn mijn scores:
De informatie over deze chipset vind je hier.
Nvidia claimt hiermee 16 pipelines te hebben, een coresnelheid van 400 mhz en 600 mhz Geheugen Snelheid en daarbij 256 mb RAM, met DirectX 10 ondersteuning.
Volgens mij lijkt dat nog redelijk çava te zijn, het is geen echt superkaart maar scoort nog altijd beter dan m'n oudere ATI Raedon 9800 pro en die vind ik meer dan krachtig genoeg, dat zijn ook maar getallen natuurlijk.
Maar dan vraga ik mezelf af; gaat die laptop effectief sneller werken dan m'n verouderde Ati Raedon 9800?
Indien iemand daar ervaring mee heeft...
Update
_______
Ik heb Het toestel gekocht en de grafische prestaties zijn zeer goed en het apparaat werkt beter dan ik zelf had kunnen denken!
Meer daarover later.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 23:30 . Reden: Zelf aangekocht ]
Verwijderd
@tomw:
hier mijn info, met ati kaart:
Meer informatie over mijn computer
Onderdeel Details Score Basisscore
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7300 @ 2.00GHz 4,9 4,0
Bepaald door laagste score
Geheugen (RAM) 2,00 GB 4,8
Grafisch ATI Mobility Radeon HD 2300 4,6
Grafische weergave voor spellen 1023 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 4,0
Primaire vaste schijf 21GB beschikbaar (70GB totaal) 4,8
Windows Vista (TM) Home Premium
Systeem
Fabrikant Acer
Model Aspire 7720G
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 2,00 GB RAM
Type computer 32-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 2
Geschikt voor 64-bits Ja
Opslag
Totale grootte van vaste schijf/schijven 288 GB
Schijfpartitie (C:) 21 GB beschikbaar (70 GB totaal)
Schijfpartitie (D:) 78 GB beschikbaar (149 GB totaal)
Schijfpartitie (E:) 42 GB beschikbaar (70 GB totaal)
Mediastation (F:) Cd/Dvd
Mediastation (H:) Cd/DvdCd/Dvd
Grafische weergave
Type beeldschermadapter ATI Mobility Radeon HD 2300
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1023 MB
Toegewezen grafisch geheugen 256 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 767 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.412.0.0
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1440x900
DirectX-versie DirectX 9.0 of nieuwer
Netwerk
Netwerkadapter Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Netwerkadapter Microsoft Tun Minipoort-adapter
groeten Patrick
hier mijn info, met ati kaart:
Meer informatie over mijn computer
Onderdeel Details Score Basisscore
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7300 @ 2.00GHz 4,9 4,0
Bepaald door laagste score
Geheugen (RAM) 2,00 GB 4,8
Grafisch ATI Mobility Radeon HD 2300 4,6
Grafische weergave voor spellen 1023 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 4,0
Primaire vaste schijf 21GB beschikbaar (70GB totaal) 4,8
Windows Vista (TM) Home Premium
Systeem
Fabrikant Acer
Model Aspire 7720G
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 2,00 GB RAM
Type computer 32-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 2
Geschikt voor 64-bits Ja
Opslag
Totale grootte van vaste schijf/schijven 288 GB
Schijfpartitie (C:) 21 GB beschikbaar (70 GB totaal)
Schijfpartitie (D:) 78 GB beschikbaar (149 GB totaal)
Schijfpartitie (E:) 42 GB beschikbaar (70 GB totaal)
Mediastation (F:) Cd/Dvd
Mediastation (H:) Cd/DvdCd/Dvd
Grafische weergave
Type beeldschermadapter ATI Mobility Radeon HD 2300
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1023 MB
Toegewezen grafisch geheugen 256 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 767 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.412.0.0
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1440x900
DirectX-versie DirectX 9.0 of nieuwer
Netwerk
Netwerkadapter Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Netwerkadapter Microsoft Tun Minipoort-adapter
groeten Patrick
Verwijderd
Is deze nog bestelbaar? Waarom zijn ze zo hard in prijs gedaald? gaan andere webshops ook mee?Castlelane schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:38:
Ik heb er net 1 gekocht voor 529 euro![]()
Samenstelling producten
Verzendkosten
€ 0,00
Korting € 8,15-
Subtotaal:
€ 517,90
Totaalbedrag:
€ 616,30
€ 603,80
Verwijderd
@ dagi: volgens mij was het een foutje (blunder dus, met onnozel excuus)
dan mijn vraag: is het inderdaad dat acer op de ftp site alle drivers 19/12 ge-updated heeft??
dan mijn vraag: is het inderdaad dat acer op de ftp site alle drivers 19/12 ge-updated heeft??
Verwijderd
Ok thanksVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:30:
@ dagi: volgens mij was het een foutje (blunder dus, met onnozel excuus)
Het was inderdaad to-good-to-be-true
Mijn vader heeft een Acer Aspire 7720Z gekocht en hij vroeg of ik er xp op wilde donderen...
Dit gedaan, werkt prima allemaal, drivers ergens van internet vandaan geplukt... maar ik heb ook het WLAN probleem
hij geeft de hele tijd dat de drivers niet geinstalleerd zijn, wat ik ook probeer, heb alle versies geprobeerd (11.1.1.11 en 11.1.1.22 van dell) via device manager driver update geprobeerd, via internet zoeken, maar niks...
moet ik m'n bios flashen?? ik heb geen floppy drive dus dan zou ik het misschien met een usb stick kunnen doen ofzo?
en nog een vraagje, ik kan in het bios niet SATA driver selecteren, dan vind ie windows niet meer, dus ik start op met IDE ingesteld... is dit ook te verhelpen? ik heb al die : AHCI_Intel_v7.5.0.1017_XP geprobeerd..... maar geen succes... edit: ehh, daar heb je dus een floppy voor nodig hehe, dus nee dat werkt niet
Dit gedaan, werkt prima allemaal, drivers ergens van internet vandaan geplukt... maar ik heb ook het WLAN probleem
moet ik m'n bios flashen?? ik heb geen floppy drive dus dan zou ik het misschien met een usb stick kunnen doen ofzo?
en nog een vraagje, ik kan in het bios niet SATA driver selecteren, dan vind ie windows niet meer, dus ik start op met IDE ingesteld... is dit ook te verhelpen? ik heb al die : AHCI_Intel_v7.5.0.1017_XP geprobeerd..... maar geen succes... edit: ehh, daar heb je dus een floppy voor nodig hehe, dus nee dat werkt niet
[ Voor 4% gewijzigd door Narf717 op 23-12-2007 13:53 ]
Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683
Verwijderd
Hmmz ik zit nu met het probleem dat m'n laptop zo nu en dan eens een paar seconden vastloopt, zelfs muisaanwijzer staat vast. Ook hoor ik dan de geluidjes van hardware die af en aangeschakeld wordt. Het lampje van m'n webcam gaat ook eens knipperen.
Zijn er hier nog met dat probleem? Iemand een oplossing?
Zijn er hier nog met dat probleem? Iemand een oplossing?
effe vraag :
Hoelang houd bij jullie de accu van je laptop het vol
Bij m'n 7720G mag ik blij zijn als ik 1 film kan kijken voor de accu leg is
ding is net 3 weken oud
Hoelang houd bij jullie de accu van je laptop het vol
Bij m'n 7720G mag ik blij zijn als ik 1 film kan kijken voor de accu leg is
ding is net 3 weken oud

Verwijderd
Ik heb zelf de 7720G 602G32M T7500
En heb een hoop gezeur met Games en drivers, geen idee wat ik precies moet upgraden. De nieuwste drivers van Nvidia zijn 169.09, en die op de acer website 156.55. Met een hoop omwegen en een aangepaste nv_disp.inf toch die 169.09 erop gekregen, maar games lopen nog steeds vast.
Geluid gaat gewoon door, beeld hangt gewoon. in taakbeheer staat "reageert niet". Ben al een hele tijd aan het zoeken maar kan nergens een goede oplossing vinden.
Heb zonet de drivers verwijdert, even rebooten en 156.55 weer installeren, kijken of ie het dan wel weer doet. Want zit toch echt met m'n handen in het haar nu..
update
Hij loopt nog steeds niet zo lekker, wellicht iets van een VGA update ofzo? Zie op de acer website Intel VGA updates staan ofzo, moet ik die installeren of? Waar kan ik zien welke drivers ik nu heb?
En heb een hoop gezeur met Games en drivers, geen idee wat ik precies moet upgraden. De nieuwste drivers van Nvidia zijn 169.09, en die op de acer website 156.55. Met een hoop omwegen en een aangepaste nv_disp.inf toch die 169.09 erop gekregen, maar games lopen nog steeds vast.
Geluid gaat gewoon door, beeld hangt gewoon. in taakbeheer staat "reageert niet". Ben al een hele tijd aan het zoeken maar kan nergens een goede oplossing vinden.
Heb zonet de drivers verwijdert, even rebooten en 156.55 weer installeren, kijken of ie het dan wel weer doet. Want zit toch echt met m'n handen in het haar nu..
update
Hij loopt nog steeds niet zo lekker, wellicht iets van een VGA update ofzo? Zie op de acer website Intel VGA updates staan ofzo, moet ik die installeren of? Waar kan ik zien welke drivers ik nu heb?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 01:33 ]
Verwijderd
Ikzelf heb dezelfde laptop en heb helemaal geen problemen met games. COD4 draait hier lekker op hoogste resolutie. Ik gebruik de drivers die te vinden zijn op de acer website.
Verwijderd
Kun je een lijstje met je drivers hier neerpleuren?Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:05:
Ikzelf heb dezelfde laptop en heb helemaal geen problemen met games. COD4 draait hier lekker op hoogste resolutie. Ik gebruik de drivers die te vinden zijn op de acer website.
Ik moet er wel bijzeggen, dat ik gebruik maak van eem M-Audio Fast Track Pro externe Geludiskaart. En dat ik de onboard Realtek geludiskaart in windows apparaatbeheer het uitgeschakeld, daar zou het dus niet aan kunnen liggen in principe.
Update
Ja hoor, geluid in games werkt nu ineens niet meer. Winamp en Mediaplayer doen het gewoon, maar CoD4 of Emergency 4 hebben geen geluid. Kan liggen aan het feit dat M-Audio alleen nog maar Beta VISTA drivers heeft, maar zit nu toch echt te twijfelen om toch over te stappen op XP. Hoop gezeur eromheen hier.
Goed, dat is ook weer opgelost. had ;m op S/Pdif gezet, ipv Line out.
Nogmaals Update
net geprobeert BIOS te updaten, vanuit windows zelf. Krijg "Verify Error"
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 17:25 ]
Verwijderd
Dat is nou toevallig,
Gisteren ook geprobeerd mijn BIOS te upgraden, zelfd fout melding, toch maar een half uur laten staan maar ook dat mocht niet helpen....
BIOS is om zeep...
Ach ja, morgen even USB floppy drive halen en dan maar hopen dat we hem met crisis geflashed krijgen.
Mocht jij eerder een oplossing gevonden hebben hoor ik het graag.

@Dierckx
Die van mij ook drie weken oud,
Veel problemen met de geluidskaart en daardoor crashende games.
Batterij doet het wel OK
Lekkere kerst zo
Gisteren ook geprobeerd mijn BIOS te upgraden, zelfd fout melding, toch maar een half uur laten staan maar ook dat mocht niet helpen....
BIOS is om zeep...
Ach ja, morgen even USB floppy drive halen en dan maar hopen dat we hem met crisis geflashed krijgen.
Mocht jij eerder een oplossing gevonden hebben hoor ik het graag.
@Dierckx
Die van mij ook drie weken oud,
Veel problemen met de geluidskaart en daardoor crashende games.
Batterij doet het wel OK
Lekkere kerst zo
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 18:50 ]
Verwijderd
@tomw:
is toch een behoorlijk verschil in de prestatie index tov mijn configuratie met ati kaart.
zijn er nog meer mensen die tot dezelfde of evt andere prestaie indexen komen?? ik moet zeggen dat ik 4.0 voor die van mij niet overdreven slecht kan noemen
patrick
is toch een behoorlijk verschil in de prestatie index tov mijn configuratie met ati kaart.
zijn er nog meer mensen die tot dezelfde of evt andere prestaie indexen komen?? ik moet zeggen dat ik 4.0 voor die van mij niet overdreven slecht kan noemen
patrick
Verwijderd
Mijn notebok is trouwens de 7720G-602G50MN
Vandaag tevergeefs naar Mediamarkt geweest (was de enige die open was) geen 3,5" usb drives op voorraad, dus moet ik even wachten helaas.
Ik hoorde trouwens van nog iemand dat de BIOS update niet werkte, dat zijn er dus al drie...
Toch raar, ik kocht voor mijn moeder een Acer Aspire 9410z (700euro) , en dat ding werkt perfect nog steeds, mede daarom dacht ik, nou dan koop ik ook maar een Acer... (Had anders doorgespaard voor een Toshiba SLI of Dell 1730....
Maar mijn 7720g is niets dan ellende tot nu toe, en dt komt met der tijd vast wel goed, maar ja, breng dat ding dan niet uit als het driver-technisch nog niet voor elkaar is.
@Zwaluw007
Performance index = 4,4 trouwens, dat lijkt best OK, maar de werkelijke prestatie is ondermaats!! Er zijn maar weinig spellen die ik goed kan spelen, vooral door een
soundcard, de Realtek HD sucks bigtime... Steeds een hoop herrie (hard gekraak & 100% processor usage) zorgen er 9 van de 10 keer voor dat de games crashen. Ik heb zowel de laatste Acer drivers als die van Realtek geprobeerd maar geen resultaat.
En mede daardoor ging ik met mijn stomme kop die BIOS updaten... Ach ja, zodoende leert men "If it aint broke, dont fix it"
Toch wel leuk dat mijn oude brother in crime (Dell Inspiron 6000) nog steeds draaid als nooit tevoren, zeker na de processor en memory upgrade die ik hem 3 maanden geleden heb gegeven. Mede ook door de problemen in het begin met deze Dell dacht ik, dat nooit meer, maar als ik dat nu vergelijk met mijn Acer (OK, ik heb die BIOS zelf verneukt) dan tja...
Toch denk ik dat de meeste problemen gewoon nog stees met Vista te maken hebben trouwens, eerst dacht ik Vista sucks, toen dacht ik, nou dat werkt eigenlijk best wel, maar het lijkt alsof ieder update van microsoft meer problemen dan oplossingen brengt (De eerste twee weken had ik geen problemen).......
Zo dat is ook weer van mijn hart
@Kinslayer716
Jij de problemen al kunnen oplossen BIOS-gewijs...??
Morgen ga ik dus even een USB diskdrive halen en dan de BIOS-flash proberen te herstellen, als ik resultaten heb laat ik het hier wel even weten!!
GRTZ to All
Happy New-Year
Vandaag tevergeefs naar Mediamarkt geweest (was de enige die open was) geen 3,5" usb drives op voorraad, dus moet ik even wachten helaas.
Ik hoorde trouwens van nog iemand dat de BIOS update niet werkte, dat zijn er dus al drie...
Toch raar, ik kocht voor mijn moeder een Acer Aspire 9410z (700euro) , en dat ding werkt perfect nog steeds, mede daarom dacht ik, nou dan koop ik ook maar een Acer... (Had anders doorgespaard voor een Toshiba SLI of Dell 1730....
Maar mijn 7720g is niets dan ellende tot nu toe, en dt komt met der tijd vast wel goed, maar ja, breng dat ding dan niet uit als het driver-technisch nog niet voor elkaar is.
@Zwaluw007
Performance index = 4,4 trouwens, dat lijkt best OK, maar de werkelijke prestatie is ondermaats!! Er zijn maar weinig spellen die ik goed kan spelen, vooral door een

En mede daardoor ging ik met mijn stomme kop die BIOS updaten... Ach ja, zodoende leert men "If it aint broke, dont fix it"
Toch wel leuk dat mijn oude brother in crime (Dell Inspiron 6000) nog steeds draaid als nooit tevoren, zeker na de processor en memory upgrade die ik hem 3 maanden geleden heb gegeven. Mede ook door de problemen in het begin met deze Dell dacht ik, dat nooit meer, maar als ik dat nu vergelijk met mijn Acer (OK, ik heb die BIOS zelf verneukt) dan tja...
Toch denk ik dat de meeste problemen gewoon nog stees met Vista te maken hebben trouwens, eerst dacht ik Vista sucks, toen dacht ik, nou dat werkt eigenlijk best wel, maar het lijkt alsof ieder update van microsoft meer problemen dan oplossingen brengt (De eerste twee weken had ik geen problemen).......
Zo dat is ook weer van mijn hart
@Kinslayer716
Jij de problemen al kunnen oplossen BIOS-gewijs...??
Morgen ga ik dus even een USB diskdrive halen en dan de BIOS-flash proberen te herstellen, als ik resultaten heb laat ik het hier wel even weten!!
GRTZ to All
Happy New-Year
ik had een probleem met afsluiten inderdaad zoals hier gezegd is, het uitschakelen van het apparaat in apparaat beheer loste al mijn probrelemen op. (rebooten of uitschakelen v.d pc ging niet meer)
moederbord Intel drivers 965 zijn ook geupdate
ik gebruik everest32 om drivers op te sporen van hardware
enige wat ik nog niet kan vinden zijn de LCD scherm driver(s) wel jammer
moederbord Intel drivers 965 zijn ook geupdate
ik gebruik everest32 om drivers op te sporen van hardware
enige wat ik nog niet kan vinden zijn de LCD scherm driver(s) wel jammer
Tja vanalles
Verwijderd
Nu doet ie het dus helemaal niet meer.
Nadat ik probeerde de bios te updaten en die error kreeg, startte de PC nog wel gewoon op.
Vannacht op slaapstand gezet, vanmiddag geprobeert op te starten maar er gebeurt verder niets meer. Lampje rondom de aanknop brandt, acculampje brand ook en het lampje van de harde schijf knippert een beetje.. verder slaat de cd-rom speler af en toe aan maar dat werkt ook niet meer dus.
Waarschijnlijk heb ik dus zelf ook de bios verknalt. Geen idee hoe ik dat moet oplossen, maar daar ga ik nog wel eventjes achteraan bij wat mensen die ik ken die er wél verstand van hebben..
Zodra ik meer weet, laat ik het meteen weten.
Update
Hij wordt vanmiddag door 'n vriend van me geflasht, zijn er mensen die ervaring hebben met het downgraden van windows? Ik zit er sterk aan te twijfelen om toch over te stappen op Vista..
Nadat ik probeerde de bios te updaten en die error kreeg, startte de PC nog wel gewoon op.
Vannacht op slaapstand gezet, vanmiddag geprobeert op te starten maar er gebeurt verder niets meer. Lampje rondom de aanknop brandt, acculampje brand ook en het lampje van de harde schijf knippert een beetje.. verder slaat de cd-rom speler af en toe aan maar dat werkt ook niet meer dus.
Waarschijnlijk heb ik dus zelf ook de bios verknalt. Geen idee hoe ik dat moet oplossen, maar daar ga ik nog wel eventjes achteraan bij wat mensen die ik ken die er wél verstand van hebben..
Zodra ik meer weet, laat ik het meteen weten.
Update
Hij wordt vanmiddag door 'n vriend van me geflasht, zijn er mensen die ervaring hebben met het downgraden van windows? Ik zit er sterk aan te twijfelen om toch over te stappen op Vista..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 13:20 ]
Hier vind je een benchmarklijst van grafische kaarten. De 8400M-GS komt daar op een 50e plaats waar de Ati 9800 op een 40e plaats is terecht gekomen.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:04:
[...]
Ha! nog iemand die daar interesse in heeft, ik wil dat apparaat ook aanschaffen maar ik heb al begrepen dat die lage grafische scores te wijten zijn aan de iets oudere chipset "nVidia GeForce 8400M-GS".
De informatie over deze chipset vind je hier.
Nvidia claimt hiermee 16 pipelines te hebben, een coresnelheid van 400 mhz en 600 mhz Geheugen Snelheid en daarbij 256 mb RAM, met DirectX 10 ondersteuning.
Volgens mij lijkt dat nog redelijk çava te zijn, het is geen echt superkaart maar scoort nog altijd beter dan m'n oudere ATI Raedon 9800 pro en die vind ik meer dan krachtig genoeg, dat zijn ook maar getallen natuurlijk.
Maar dan vraga ik mezelf af; gaat die laptop effectief sneller werken dan m'n verouderde Ati Raedon 9800?
Indien iemand daar ervaring mee heeft...
Update
_______
Ik heb Het toestel gekocht en de grafische prestaties zijn zeer goed en het apparaat werkt beter dan ik zelf had kunnen denken!
Meer daarover later.
Ook wel een aardige is deze classificatie waar de 8400M-GS als Mid-range-kaart wordt geclassificeerd.
[/quote]
Hoe bedoel je ervaring hebben met downgraden van windows. Gewoon xp installeren en drivers installeren voor XP en juh.. ik heb 1 week vista erop gehad en werk sinds dien met XP. werkt als een tierelier en is ook sneller.. geen toeters en bellen.. ik merk als ik vista erop heb dat HD activiteit heel veel is ook al heb ik het bureaublad alleen actief.. terwijl als ik XP heb en typ een tekst het lampje bijna niet knippert.. dus ja..
@ALL
Happy Newyear.. boh ben blij dat de feestdagen voorbij zijn
[/quote]
Hoe bedoel je ervaring hebben met downgraden van windows. Gewoon xp installeren en drivers installeren voor XP en juh.. ik heb 1 week vista erop gehad en werk sinds dien met XP. werkt als een tierelier en is ook sneller.. geen toeters en bellen.. ik merk als ik vista erop heb dat HD activiteit heel veel is ook al heb ik het bureaublad alleen actief.. terwijl als ik XP heb en typ een tekst het lampje bijna niet knippert.. dus ja..
@ALL
Verwijderd
Ik overweeg sterk om XP naats vista te installeren (op de tweede schijf) want die vista hangt echt m'n voeten uit. Maar ik heb een vraagje, jij hebt XP geïnstalleerd, werkt je subwoofer nog steeds?wayne1984 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:39:
[/quote]
@ALL
Ook heb ik het zelfde probleem na ene windows update met de WLAN kaart, alé probleem, 't is te zeggen; Windows heeft de acer driver uitgesloten en nu geeft acer continu weer dat er geen enkel draadloos netwerk beschikbaar is, terwijl hij wél verbinding heeft.
Op zich is dàt geen enkel probleem maar m'n acer schakelt bij overgang op batterij modus in energiespaarstand WLAN automatisch uit. En nu hij niet weet dat WLAN nog actief is, vraagt hij niet eens een bevestiging om het uit te schakelen. Best onprettig!
Nog een andere straffe stoot heb ik meegemaakt toen ik een een doodsimpele USB stick inplugde,
VISTA vind de drivers niet om de Maxell usb stick te installeren? Toegeven, merkwaardig verschijnsel!
Hetgene me ook enorm ergert is het feit dat ik door de rotbeveiliging er niet in slaag om degelijk op het netwerk te geraken (zelfs als alle firewalls uitgeschakelt zijn). Ik kan pc's enkel bereiken via hun IP adres bijvoorbeeld \\192.168.2.12\ (best lastig als die adressen veranderen).
Ook de benadering van een printserver is zeer gezellig, uiteraard ook via IP adres, op zich geen probleem, buiten dat windows continu status-checks uitvoert. Na een uur heb ik dan ongeveer 1 gb verzonden en ontvangen van de router. Niet dat ik daar een echt probleme mee heb, maar het verkort de standby tijd enorm en belast het netwerk onnodig.
Iemand een oplossing voor deze vista problemen?
Verwijderd
Oplossing voor je eerste probleem. Verwijder de acer software of schakel het automatisch opstarten ervan uit. Ik heb dat ook gedaan en ik moet zeggen, alles werkt nu veel beter. Acer software uitschakelen kan gemakkelijk in msconfig.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:01:
[...]
Ik overweeg sterk om XP naats vista te installeren (op de tweede schijf) want die vista hangt echt m'n voeten uit. Maar ik heb een vraagje, jij hebt XP geïnstalleerd, werkt je subwoofer nog steeds?
Ook heb ik het zelfde probleem na ene windows update met de WLAN kaart, alé probleem, 't is te zeggen; Windows heeft de acer driver uitgesloten en nu geeft acer continu weer dat er geen enkel draadloos netwerk beschikbaar is, terwijl hij wél verbinding heeft.
Op zich is dàt geen enkel probleem maar m'n acer schakelt bij overgang op batterij modus in energiespaarstand WLAN automatisch uit. En nu hij niet weet dat WLAN nog actief is, vraagt hij niet eens een bevestiging om het uit te schakelen. Best onprettig!
Nog een andere straffe stoot heb ik meegemaakt toen ik een een doodsimpele USB stick inplugde,
VISTA vind de drivers niet om de Maxell usb stick te installeren? Toegeven, merkwaardig verschijnsel!
Hetgene me ook enorm ergert is het feit dat ik door de rotbeveiliging er niet in slaag om degelijk op het netwerk te geraken (zelfs als alle firewalls uitgeschakelt zijn). Ik kan pc's enkel bereiken via hun IP adres bijvoorbeeld \\192.168.2.12\ (best lastig als die adressen veranderen).
Ook de benadering van een printserver is zeer gezellig, uiteraard ook via IP adres, op zich geen probleem, buiten dat windows continu status-checks uitvoert. Na een uur heb ik dan ongeveer 1 gb verzonden en ontvangen van de router. Niet dat ik daar een echt probleme mee heb, maar het verkort de standby tijd enorm en belast het netwerk onnodig.
Met het detecteren van pc's op m'n netwerk heb ik totaal geen problemen, loopt zelfs iets vlotter in vista dan in xp. In netwerkcentrum staat m'n netwerk ingesteld als een particulier netwerk en verder staat ook netwerkdetectie ingeschakeld.
Verwijderd
Flashen was nog niet gelukt. Wacht nu op een USB>Floppydrive zodat ik het daarmee kan proberen.
Ik laat het jullie weten!
Ik laat het jullie weten!
Alles doet het bij mij van geluid zelfs de subwoofer. ik heb windows vista al naar 2 of 3 dagen erafgegooid. Miss ook omdat ik geen zin had om alles uit te gaan zoeken, maar omdat Windows XP gewoon goed functioneert zoals ik het wil. Ook het probleem met de netwerk computer had ik ook. bij ipadressen invulen lukkte het wel. verder in Windows XP gewoon standaard drivers geinstalleerd zonder acer programma's en het werk goed dus kijk maar wat je doet.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:01:
[...]
Ik overweeg sterk om XP naats vista te installeren (op de tweede schijf) want die vista hangt echt m'n voeten uit. Maar ik heb een vraagje, jij hebt XP geïnstalleerd, werkt je subwoofer nog steeds?
Heyz allemaal, ik heb nog een verzoekje voor jullie. Heeft een van jullie de oudere versie realtek-acer drivers nog opgeslagen? ik heb vorige week een clean-install van vista gedaan om zodoende van alle pre-install bende van acer, norton etc etc af te komen, en dit werkt perfect. ik heb daarbij de huidige drivers gebruikt die op de ftp van acer aangeboden worden, maar de nieuwste versie van de realtek drivers geven hier problemen. Deze versie staat op de ftp als: Audio_Realtek268_v6.0.1.5477_vistax32x64.zip
Heeft iemand nog een zip/rar van de oudere versies? (die werken met de acer subwoofer) ik heb laatst ook de nieuwste realtek drivers 1.84 geinstalleerd, maar daarbij doet de subwoofer het niet.
De problemen die ik heb met de huidige driver, zijn voornamelijk tikken en glitches, het lijkt alsof hij op een of andere manier zijn buffer niet goed gevuld houd waardoor sync problemen optreden. Dit gebeurt in zowel winamp, windows media player als media player classic, bij zowel mp3 als xvid divx en in zekere mate ook tijdens games. Aangezien ik mijn laptop veelvuldig voor muziek/audio gebruik, is dat erg vervelend. Als iemand een oplossing weet, hoor ik het graag. Alvast bedankt =)
/djbarney
Heeft iemand nog een zip/rar van de oudere versies? (die werken met de acer subwoofer) ik heb laatst ook de nieuwste realtek drivers 1.84 geinstalleerd, maar daarbij doet de subwoofer het niet.
De problemen die ik heb met de huidige driver, zijn voornamelijk tikken en glitches, het lijkt alsof hij op een of andere manier zijn buffer niet goed gevuld houd waardoor sync problemen optreden. Dit gebeurt in zowel winamp, windows media player als media player classic, bij zowel mp3 als xvid divx en in zekere mate ook tijdens games. Aangezien ik mijn laptop veelvuldig voor muziek/audio gebruik, is dat erg vervelend. Als iemand een oplossing weet, hoor ik het graag. Alvast bedankt =)
/djbarney
Wellicht een open deur, maar heb je gekeken of je laptop op dezelfde workgroup zit als je andere pc's? ik heb hier ook een paar dagen mee zitten worstelen een paar maanden terug, en dit was bij mij de oplossing. Sinds de clean-install van vista die ik hier vorige week heb uitgevoerd op mn laptop, werkt het netwerk perfect, ook de netwerk printer etc doen het prima.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:12:
[...]
Oplossing voor je eerste probleem. Verwijder de acer software of schakel het automatisch opstarten ervan uit. Ik heb dat ook gedaan en ik moet zeggen, alles werkt nu veel beter. Acer software uitschakelen kan gemakkelijk in msconfig.
Met het detecteren van pc's op m'n netwerk heb ik totaal geen problemen, loopt zelfs iets vlotter in vista dan in xp. In netwerkcentrum staat m'n netwerk ingesteld als een particulier netwerk en verder staat ook netwerkdetectie ingeschakeld.
/djbarney
Verwijderd
Ik heb zonet m'n acer advantage programma geregistreerd via hun site. Maar nu is het mij onduidelijk ofdat ik nog andere dingen moet ondernemen. Moet ik ook nog dingen opsturen in de bijgeleverde enveloppe of is dat niet nodig?
Verwijderd
@djbarney
hier de audo drivers voor vista
Audio
is geloof ik de 1.67 drivers nog
En hier alle drivers voor onder Windows Vista:
Alle drivers vista
hier de audo drivers voor vista
Audio
is geloof ik de 1.67 drivers nog
En hier alle drivers voor onder Windows Vista:
Alle drivers vista
Dank je wayne
zal ze morgenochtend direct installeren, hopen dat deze het beter doen.
/djbarney
/djbarney
als het goed is heb je een bevestiging per e-mail gekregen. Deze zou ik uitprinten voor de zekerheid, en er staat volgens mij in de email of tijdens de registratie dat het insturen van de enveloppe niet noodzakelijk was. Bij mij hoefde het in ieder geval niet.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:59:
Ik heb zonet m'n acer advantage programma geregistreerd via hun site. Maar nu is het mij onduidelijk ofdat ik nog andere dingen moet ondernemen. Moet ik ook nog dingen opsturen in de bijgeleverde enveloppe of is dat niet nodig?
/djbarney
Verwijderd
na 2 lange dagen bezig te zijn geweest met de crisis recovery disk kom ik er nog steeds niet uit.
alle handelingen die op het internet staan voor het gebruik van crisis disk werken hier niet, ik denk zelf dat het komt omdat ik ik de if50.bat niet kan gebruiken in windows xp
iemand misschien nog een kant en klare dowload voor een crisis disk beschikbaar? acer 7720 602G32m n
alle handelingen die op het internet staan voor het gebruik van crisis disk werken hier niet, ik denk zelf dat het komt omdat ik ik de if50.bat niet kan gebruiken in windows xp
iemand misschien nog een kant en klare dowload voor een crisis disk beschikbaar? acer 7720 602G32m n
Iemand al meer informatie over de Acer Aspire 7720G-603?
Specs:
T7500
3GB ram
500GB HDD
8600GT
Blue ray
Dit is alles wat ik op dit moment weet, iemand met meer informatie?
(Hij zou 14 januari binnen moeten komen)
Specs:
T7500
3GB ram
500GB HDD
8600GT
Blue ray
Dit is alles wat ik op dit moment weet, iemand met meer informatie?
(Hij zou 14 januari binnen moeten komen)
Verwijderd
Heeft niemand nog een goede crisis recovery disk voor het herstellen van een gesloopte BIOS in een Aspire 7720G (302G32N)
Inderdaad, ik ben ook de klos..
Ik heb wel de disk van http://www.rechner.org/b1800.html gedownload.
De procedure op Verwijderd in "Biosflash Acer" van 'Remark' lijkt op deze PC bijna te werken.
Bij het bedienen van, in mijn geval, de FN+ESC toets, begint hij mijn USB floppy drive te lezen. (natuurlijk met de goede BIOS.WPH file)
Wanneer dat niet lukt, na 15 sec, gaat hij verder met de CD-rom speler en na 10 sec schakelt hij weer naar de floppy drive.
Dit herhaalt zich oneindig en kan alleen met de pover switch worden gestopt.
Er is in deze laptop dus wel een voorziening die probeert de juiste bios 'op te halen' maar het werkt gewoon niet.
Verder hoor ik geen pieptoontjes, geen beeldscherm, en een eventuele jumper op het moederbord kan ik zowiezo niet vinden. (http://support.acer-euro....ts/reports/bootblock.html)
Ik hoop dat iemand iets meer weet....
Inderdaad, ik ben ook de klos..
Ik heb wel de disk van http://www.rechner.org/b1800.html gedownload.
De procedure op Verwijderd in "Biosflash Acer" van 'Remark' lijkt op deze PC bijna te werken.
Bij het bedienen van, in mijn geval, de FN+ESC toets, begint hij mijn USB floppy drive te lezen. (natuurlijk met de goede BIOS.WPH file)
Wanneer dat niet lukt, na 15 sec, gaat hij verder met de CD-rom speler en na 10 sec schakelt hij weer naar de floppy drive.
Dit herhaalt zich oneindig en kan alleen met de pover switch worden gestopt.
Er is in deze laptop dus wel een voorziening die probeert de juiste bios 'op te halen' maar het werkt gewoon niet.
Verder hoor ik geen pieptoontjes, geen beeldscherm, en een eventuele jumper op het moederbord kan ik zowiezo niet vinden. (http://support.acer-euro....ts/reports/bootblock.html)
Ik hoop dat iemand iets meer weet....