[Ervaringen] Acer Aspire 7720G - Deel 1

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 116.973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Acer Aspire 7720 Notebook 17"

Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.com.au/spectrum261/RjmC5TJKs3I/AAAAAAAAAD4/kD-meoHQtTM/AS7720-16.jpg?imgmax=512

Acer:
"De nieuwe Aspire 7720 met het nieuwe, innovatieve Gemstone-design kijkt verder dan alleen voordelen en technologische vooruitgang. De notebook is ontworpen voor veeleisende multimediagebruikers en maakt gebruik van de krachtige Intel® Core™2 Duo-processoren. Bovendien is de Acer 7720 uitgerust met de nieuwste technologische snufjes en een goed voorbeeld van Acer's gevoel voor stijl - zonder te compromitteren wanneer het op prestaties aankomt."

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com.au/spectrum261/RjmC1DJKsyI/AAAAAAAAADQ/vAtvfFEs_EU/AS7720-11.jpg?imgmax=512
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com.au/spectrum261/RjmCtDJKsqI/AAAAAAAAACQ/DcJRHt4GXrc/AS7720-03.jpg?imgmax=640
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com.au/spectrum261/RjmCuzJKsrI/AAAAAAAAACY/tSuemYQWb8c/AS7720-04.jpg?imgmax=640

Meer informatie:

Configuratie AS7720G-302G32MN:
  • Intel® Core™2 Duo processor T7300 2.0GHz (800MHz/4MB),
  • Intel PM965 chipset,
  • 17TFT WXGA+ CrystalBrite, 1440 x 900, 24-bit kleuren, 16ms,
  • 2048MB DDR II RAM (2x 1024), max. 2 4GB.
  • 2x 160GB HDD (5400rpm) (alleen software RAID mogelijk),
  • Up to 1024MB ATI Mobility™
  • Radeon® HD 2300 HyperMemory™(256MB dedicated GDDR2),
  • Super Multi DVD-RW Double Layer,
  • 6-cell LiIon accu,
  • 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11a/b/g/n,
  • Bluetooth, USB 2.0, Firewire,
  • DVI-D, VGA en TV-out aansluiting,
  • 5-in-1 card reader,
  • 0.3MP CrystalEye Webcam,
  • Dolby Surround en Dolby Home Theater
  • 105/106 key toetsenbord (met numieriek deel),
  • Synaptics touchpad met daaronder een 4-weg knop. (Synaptics volgens beschikbare drivers)
  • Windows Vista™ Home Premium (32-bit versie!!),
  • Standaard slechts 1 jaar carry-in garantie (Uitbreidbaar volgens Acer Advantage programma).

Acer Advantage Garantieprogramma (adviesprijzen incl. btw, genoemde jaren garantietermijn is totaaltermijn incl. eerste jaar):
  • [SV.WNBAF.E06] AcerAdvantage New Edition (2 jaar warranty upgrade) €39,-
  • [Q1.1242Y.B01] Acer Advantage Silver Edition 17": (2 jaar warranty upgrade + Notebook Case & USB mouse) €59,-
  • [Q2.12420Y.B02] Acer Advantage Gold Edition 17": (3 jaar warranty upgrade light + Notebook Case & USB mouse) €99,-
  • [Q3.1242Y.B03] Acer Advantage Platinum Edition 17": (3 jaar warranty upgrade full/schade garantie + Notebook Case & USB mouse) €139,-

Opvallende positieve punten:
  • Scherm is kleurrijk, scherp en helder.
  • Volledig toetsenbord met numeriek deel.
  • Twee harddisks van 160Gb (5400rpm).
  • DVI-D aansluiting.
  • Hoge specificaties voor een lage prijs.

Minder positieve punten:
  • Problemen met onboard wireless netwerkkaart.
  • Acer "service" niet door iedereen goed gewaardeerd.
  • De Ati HD2300 Videokaart specificaties, waarin we (helaas) moeten lezen dat deze kaart maximaal DirectX9 ondersteunt. Ook hier en hier meer info.
  • Geen Turbo Memory Module? Link, Review Hardware.info.
  • Design wijkt af van de Aspire 5920, dus geen glimmende deksel en geen blauw verlichte lijnen rondom het toetsenbord. Leds zijn niet allemaal blauw en stickers (rechtsboven en onderaan) zijn groen ipv blauw. Uiterlijk doet iets saaier aan dan Gemstone doet verwachten.
  • Scherm is (zoals veel notebooks) niet gegarandeerd "pixel-perfect", Pixel Policy Acer.

Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen van deze (zo lijkt het) geweldige notebook voor die prijs. Nu is alle waar naar zijn geld, dus wil ik weten waar hier de adder onder het gras zit.

Ik was eerst op zoek bij snelle BTO modellen met een scherm van 15,4", maar kwam toen deze 17" van Acer tegen, met als voordeel het numerieke toetsenbord en het grote scherm. De resolutie is echter 1440x900 Pixels op 17" tegenover 1680x1050 op 15,4" van de BTO 15W25+.

Daarnaast heeft deze Acer laptop een ATI Radeon HD 2300 videokaart in plaats van de Nvidia 8600G in de BTO. Is dit merkbaar in Vista, Photoshop of andere non-gaming applicaties?

De laptop moet Photoshop e.d. aankunnen dus een snelle harddisk is gewenst. Nu heeft deze Acer 7720 twee 5400rpm schijven van 160Gb en ik vroeg mij af of deze in RAID geconfigureerd kunnen worden.

Zijn er al mensen die deze laptop gezien hebben of beter, al in hun bezit hebben? Graag jullie ervaringen!

Edit: Toevoeging info videokaart / Typo's / Pixelpolicy / pos/neg punten / Update specs

[ Voor 45% gewijzigd door BounceMeister op 13-09-2007 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 17:17
Interessante laptop.

Het grootste minpunt aan deze config is denk ik de videokaart. Hoewel de naam anders doet vermoeden is het een directx 9 kaart en geen directx 10. Ik kan niet veel informatie vinden, maar volgens mij is het een rebranded X1300/X1350 kaart.

Als dit model een X2400/8400GT had gehad, dan had het totaal plaatje net wat mooier geweest.

Ik ben ook wel benieuwd naar de RAID mogelijkheden.. prijs is in ieder geval top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
B1tchwax schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:17:
Ik kan niet veel informatie vinden, maar volgens mij is het een rebranded X1300/X1350 kaart.
Klopt! En dat is best jammer... Klinkt heeel goed en snel en DX10-achtig maar is eigenlijk flut :'(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb de info van de videokaart toegevoegd.

De standaard intel videochip die je in veel laptops ziet heeft geen eigen geheugen en steelt dit van je werkgeheugen. Deze Ati kaart heeft in ieder geval 256Mb eigen geheugen, maar dus geen DirectX 10. Nu kan je er later niets meer aan veranderen dus is het wel belangrijk om te weten wat de beperkingen kunnen gaan zijn. Zo'n laptop moet toch iets langer meegaan dan een desktop pc, waar je na een paar jaar makkelijk even een ander videokaartje in prikt.
Ik vraag me dus af wat je eigenlijk precies gaat missen met deze kaart in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222437

Ik heb hem gisteren bij Computerland Rotterdam gezien en uitgeprobeerd, ik ga hem denk ik morgen kopen :) http://www.computer-land....etails.aspx?en=NS00557247

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 222437 op 18-07-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 222437 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:00:
Ik heb hem gisteren bij Computerland Rotterdam gezien en uitgeprobeerd, ik ga hem denk ik morgen kopen :) http://www.computer-land....etails.aspx?en=NS00557247
Wat vond je van het scherm en de bouwkwaliteit etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226788

Zit er ook aan te denken om deze te kopen.
Vooral de HDD en de 17" zijn wel interessant.

Maar ik twijfel nog tussen deze en de Aspire 5920. En nu weet ik dat ze nogal van mekaar verschillen qua de hdd en scherm, maar bij de 5920 is de videokaart beter. En ze zitten bij elkaar in de prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222437

BounceMeister schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:05:
[...]

Wat vond je van het scherm en de bouwkwaliteit etc?
Een stuk beter dan de vorige aspire series.
Het scherm is helder en het geluid is prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zie nu dat een Robson module ontbreekt, zoals de BTO dat bv. wel heeft (evt optioneel) een zg. Intel® 1GB Turbo Memory module om Vista te versnellen. Vooral met een 5400rpm harddisk is zo'n module wel een verbetering.

@pCKY, mooi, zeker de moeite waard om eens te bekijken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
BounceMeister schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:04:
Ik zie nu dat een Robson module ontbreekt, zoals de BTO dat bv. wel heeft (evt optioneel) een zg. Intel® 1GB Turbo Memory module om Vista te versnellen. Vooral met een 5400rpm harddisk is zo'n module wel een verbetering.
Turbomemory brengt helemaal geen merkbare verschillen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:10:
[...]

Turbomemory brengt helemaal geen merkbare verschillen
Hmm, ik dacht dat het wel zou helpen bij een tragere harddisk (zie deze review), maar dit artikel zegt inderdaad weer iets anders:

"We looked at the baseline system performance of a standard system (with 1GB of RAM) without any Robson or ReadyBoost type of technology added, and we then compared that to the same system with Robson, and the same system but just with an (equivalently sized) SD card or USB stick."

Using Intel's benchmark test for evaluating the performance of Turbo Memory, HP's team did see the improvements in performance that Intel had predicted. However, because 1GB of Turbo Memory is effectively split into two--with one-half serving ReadyBoost and the other ReadyDrive--adding a 512MB SD card or a 512MB USB stick to the baseline system resulted in the same improvements.

The greatest improvement came as a result of adding more actual RAM to the system. "We added 1GB of RAM and saw a much higher improvement in performance compared to using any of the ReadyBoost or Robson technology," Doddridge said. He added that "if you have enough system RAM in the system already, ReadyBoost doesn't give you a lot".

HP's decision was also based on the fact that ReadyBoost can only use one memory source at a time, which means that having Turbo Memory--which comes at a maximum size of 1GB--integrated into a notebook stops the customer from using, for example, a 2GB USB stick to boost the computer's memory.

"You would see an improvement if you increased the amount of memory of the SD card or USB stick you use for ReadyBoost," said Doddridge. "A customer can have more flexibility with an SD card or USB key because they can choose for themselves (when to add it and) pick the price point at which they want to add that technology. We're not forcing them into paying X and being locked into 512MB."

Deze Acer laptop heeft 2Gb geheugen dus wellicht zal de module minder invloed hebben. Misschien is het dan beter om t.z.t. een snelle 2GB of 4GB SD card in de cardreader te stoppen voor ditzelfde doel, of is dit trager dan Turbo Memory op de pci-express bus?

Vanavond de laptop even bekeken in de winkel. Ik moet zeggen dat ik bij het Gemstone design van BMW wat hogere verwachtingen had. Het design valt wat tegen, het lijkt wat saai ouderwets creme/grijs plastic. Het Acer gehypte Gemstone ontwerp is bij de Aspire 5920 veel beter gelukt, met wat mooie verlichte lijnen rond het toetsenbord en de glimmende deksel.
Afbeeldingslocatie: http://www.svmlemag.fr/files/images/Aspire5920_left.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door BounceMeister op 20-07-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik heb de notebook vorige week gekocht en ik ben zeer tevreden over hem. Prijs kwaliteitsverhouding is zeer goed. Had alleen verwacht dat er wel Turbo Memory in zou zitten, heel jammer dat dit niet het geval is. Tevens wordt de notebook in de US met HD DVD driver geleverd. Wel wil ik als tip meegeven dat Acer adviseerd dat als men het geheugen wilt gaan upgraden men rekening moet houden dat bij een uitbreiding naar 4Gb er misschien teveel hitte zal vrijkomen. Daarom adviseerden zij mij om naar 3Gb uit te breiden (slot 1 1024Mb en slot 2 2048Mb). Maar even terug naar die Turbo Memory, kan je die erin zetten? Is het een module die je zo kan kopen en erin kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
haroldso schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:57:
Ik heb de notebook vorige week gekocht en ik ben zeer tevreden over hem. Prijs kwaliteitsverhouding is zeer goed. Had alleen verwacht dat er wel Turbo Memory in zou zitten, heel jammer dat dit niet het geval is. Tevens wordt de notebook in de US met HD DVD driver geleverd. Wel wil ik als tip meegeven dat Acer adviseerd dat als men het geheugen wilt gaan upgraden men rekening moet houden dat bij een uitbreiding naar 4Gb er misschien teveel hitte zal vrijkomen. Daarom adviseerden zij mij om naar 3Gb uit te breiden (slot 1 1024Mb en slot 2 2048Mb). Maar even terug naar die Turbo Memory, kan je die erin zetten? Is het een module die je zo kan kopen en erin kan zetten?
Met 3Gb heb je toch geen dual-channel meer? En als dat al teveel hitte genereert, zullen twee 7200rpm schijven ook wel geen succes worden.

Als je er een snelle SD kaart inzet, kan je die volgens de info uit bovenstaande tekst ook als turbo-memory gebruiken:

"Using Intel's benchmark test for evaluating the performance of Turbo Memory, HP's team did see the improvements in performance that Intel had predicted. However, because 1GB of Turbo Memory is effectively split into two--with one-half serving ReadyBoost and the other ReadyDrive--adding a 512MB SD card or a 512MB USB stick to the baseline system resulted in the same improvements."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Ik zou het zelf niet weten of je dan nog dual channel hebt. Misschien dat iemand dat kan uitleggen waarom niet. Nu heb ik ook gelezen dat men een Intel Turbo Memory module van 1 Gb kan kopen voor 30 euro en hem zelf erin kan zetten. Wat je dan nog moet gaan doen is de Intel Turbo Memory software downloaden en installeren om de module te enablen, maar ik heb er nog geen ervaring mee. Misschien iemand anders hier? Misschien moet je het ook niet doen...wordt die ook te warm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb een reactie van Acer betreft een aantal specificaties:

Geheugen 667MHz of 800MHz kan beiden, maar wat erin zit zeggen ze niet.
Chipset is de PM965.
Van een Turbo Memory Module hebben ze bij Acer nog nooit gehoord.
Raid 0 kan NIET via de BIOS maar wel via Windows (dus software RAID).
Ze hebben van het mooie Gemstone design afgeweken "zodat er meer keuze is"?

We hebben zelf besloten deze notebook niet te kopen, vooral vanwege het design. Het is het allemaal nét niet en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Dit lijkt mij een erg goede laptop, ga ik maar eens kopen. In de pricewatch zie ik hele mooie prijzen maar wel voornamelijk bij online zaken. Weet iemand ergens in of rondom Utrecht een zaak die ze ook voor een redelijke prijs verkoopt? Desnoods Mediamarkt ofzo? Ivm garantie vind ik dat wel makkelijk. O ja, behalve computerland dan, erg slechte ervaringen met die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Het is ook een wereld laptop, heel veel plezier van. Dat het geheugen nu zo goedkoop is maakt ook dat ik tegen de limieten loop van Vista 32 Bits. Ik wil hem graag upgraden naar 4 Gb, maar dan zal mijn Vista 32 Bits maar 3 Gb aan geheugen zien. Wel jammer, maar ik ben weet nu ook dat als ik hem upgrade naar 3Gb ik geen Dual Channel heb, maar nog steeds niet als ik hem upgrade naar 4Gb of dat wel het geval is. Weet iemand dat misschien?

Over die online winkels kan ik je mededelen dat OBCS in Bodegraven en Encyshop in Amersfoort goed te vertrouwen zijn. Ik heb hem zelf bij OBCS gekocht. Hele goeie service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227532

Hoi ben eigenlijk een beetje bang om nog eens een acer te'kopen. mijn vorige had ik altijd problemen met scharnieren van laptop. Is er geen beter alternatief ongeveer de zelfde prijs en configuratie,,??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
xyl schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:25:
O ja, behalve computerland dan, erg slechte ervaringen met die winkel.
Bij computerland Den Haag stond hij ook. Hoewel de verkoper erg behulpzaam was en echt de tijd voor ons nam, waren er toch een paar dingen die ik achteraf wel vreemd vond. Zo was er een zeer onduidelijk verhaal over dode pixels en Acer. Volgens de verkoper levert Computerland alleen Acer laptops die geen pixelfouten hebben. Dat zou Acer voor ze uitzoeken. Als ik er dan toch een had, dan kon ik hem zo omruilen, of zelfs via Acer omruilen. Toen ik vertelde over de Acer pixelpolicy (meerdere defecte pixels toegestaan) zei hij met een vaag verhaal dat het via Computerland dan geen probleem was, maar kon die tekst uiteindelijk niet op papier zetten. Daarnaast gaf hij aan dat RAID mogelijk was, en dat is dus alleen via Windows (softwarematig) mogelijk. Daarnaast verkochten ze wel de Acer garantie, maar dan alleen met de 15" notebooktas erbij (zit in een pakket van Acer). Dat is erg lastig met een 17" laptop. We mochten dan wel met 20 euro korting een andere 17" tas uitzoeken, maar dan nog vraag ik me af of het wel het juiste garantiepakket is. Acer maakt immers onderscheid tussen 15" en 17".
haroldso schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:21:
... maar ik ben weet nu ook dat als ik hem upgrade naar 3Gb ik geen Dual Channel heb, maar nog steeds niet als ik hem upgrade naar 4Gb of dat wel het geval is. Weet iemand dat misschien?
Volgens de specs kan er maximaal 2Gb geheugen in, dus vraag het voor de zekerheid nog even na.
Anoniem: 227532 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:32:
Hoi ben eigenlijk een beetje bang om nog eens een acer te'kopen. mijn vorige had ik altijd problemen met scharnieren van laptop. Is er geen beter alternatief ongeveer de zelfde prijs en configuratie,,??
De een vindt Acer prima, anderen vinden het rommel. Het zal niet de meest robuuste notebook zijn, maar als je er niet mee bowlt moet dat wel ok zijn.
Je moet meestal wel iets "inleveren" als je een ander merk koopt. Je krijgt er dan wel weer beter design of robuustheid voor terug.
Je kunt kijken bij notebooks van MSI, BTO, Asus etc, maar meestal lever je ergens iets op in (processor, geheugen, scherm, harddisk etc).
BTO notebooks zijn geheel customizable en worden o.a. geleverd door degreef computers, die ze goedkoper levert. Ook Alternate levert notebooks van dit merk onder "eigen" naam.

Er zijn weinig merken die momenteel een T7X00 processor (Santa Rosa) leveren in een betaalbare notebook. We hebben zelf gekozen voor een MSI EX600, die uiteindelijk niet veel op deze Acer lijkt, maar wel voldoet aan onze "wensen".
Hoewel het design van de MSI wat meer rechtoe-rechtaan is, is het wel een mooie en geslaagde laptop. De T7100 cpu is ietsjes minder dan de T7300 qua MHz en cache, maar zeker snel genoeg. Er moet nog wel 1Gb geheugen bij, maar daar is rekening mee gehouden, er is een bankje vrij.
Verder is de Nvidia 8400G videochip prima voor ons doel, als hij maar eigen geheugen heeft. De MSI heeft net als vele andere merken een CPU met een FSB van 800MHz en geheugen van 667MHz. Alleen bij BTO heb ik 800MHz geheugen gezien. MSI heeft standaard 2 jaar garantie, Acer 1 jaar. De kosten voor 1GB geheugen zijn net zoveel als dat ene jaar garantie erbij kopen. De MSI heeft overigens als een van de weinige laptops een numeriek toetsenbord op een 15,4" model, alleen bij Packard Bell heb ik dat nog gezien. De MSI is overigens lekker stil, dat heb ik bij oudere laptops wel anders meegemaakt.

[ Voor 39% gewijzigd door BounceMeister op 25-07-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Op mijn vraag van of de laptop uitgebreid kan worden naar 4Gb antwoorde Acer het volgende:

Geachte,

Het systeem kan het inderdaad wel aan. Het is meer zo dat Windows 32 Bit het niet aan kan. Vista 64 Bit kan het wel weer aan maar dat ondersteunen wij helaas niet. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Call Centre
Customer Care Desk

Acer Computer BV
Europlaan 89
NL-5232 BC 's Hertogenbosch
The Netherlands

Kort samengevat, het is een goeie laptop tegen een zeer betaalbare prijs. Ik heb er geen spijt van. En dat met die scharnieren hebben ze zekers opgelost. Hij voelt net als mijn zakelijke laptop (HP) zeer robust aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Ik heb er zelf een Acer Advantage Warrenty Extension Program voor 3 jaar erbij gekocht (voor 17" notebooks) met ongevallen schadedekking, voor als ik een keer per ongeluk koffie overheen mors.
Je krijgt er een bijpassende laptop tas en muis van Acer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
haroldso schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 17:23:
Ik heb er zelf een Acer Advantage Warrenty Extension Program voor 3 jaar erbij gekocht (voor 17" notebooks) met ongevallen schadedekking, voor als ik een keer per ongeluk koffie overheen mors.
Je krijgt er een bijpassende laptop tas en muis van Acer bij.
Gelukkig hadden ze bij jouw winkel dan wel het juiste pakket. De extra garantie van Acer is goed geprijsd, beter dan bij Dell bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Daarom, ik heb voor de garantie van Acer zoals ik die boven genoemd hebt 110 euro betaald, dus echt niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk toch te gaan voor de acer en ook het garantie paket er bij tenemen dan zit je toch goed voor 4 jaar .
thanks ga het nog wat volgen en nog deze maand een kopen dj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 227532 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:27:
denk toch te gaan voor de acer en ook het garantie paket er bij tenemen dan zit je toch goed voor 4 jaar .
thanks ga het nog wat volgen en nog deze maand een kopen dj
Let op dat het garantiepakket van "3 jaar" betekent dat je er 2 jaar bij krijgt, dus 3 jaar totaal! Zie ook het linkje in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Boucemaster heeft helemaal gelijk, het garantiepakket wordt vervangen door een Advantage garantieuitbreiding, waarmee je meer voordelen hebt zoals bijvoorbeeld binnen 5 werkdagen je laptop weer retour (wordt netjes opgehaald en gebracht door UPS) en reparatievoorang in de reparatiefabriek in Den Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist sorry had het even in mijn voordeel gezien bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01

Stoney3K

Flatsehats!

Vandaag bij de Computerland een 7720G gekocht. Niet vanwege allerlei gadgets en snufjes, maar vanwege het feit dat de prestaties voor de gevraagde prijs meer dan voldoende zijn.

Het 17" scherm werkt lekker en is een enorm verschil met mijn oude 15" scherm, waarin de contrastverhouding van 1000:1 natuurlijk een behoorlijk steentje aan bijdraagt. Jammer alleen is dat nog niet een resolutie van 1920x1080 ondersteund wordt, omdat Acer overal met de Gemstone serie adverteert dat hij geschikt zou zijn voor HD media.

Op de site van Acer is zelfs te lezen dat de ingebouwde DVD +/- drive zelfs HD-DVD's zou ondersteunen (read only, op G model). Heeft iemand dit al geprobeerd?

Bluetooth en andere verbindingsmogelijkheden aan boord zijn een enorme uitkomst. Ik reis veel en zal dan ook de notebook gaan voorzien van een GPS Bluetooth-dongle voor navigatie.

Prestaties van de HD2300 grafische adapter vallen misschien vergeleken bij de 5920 wat tegen. Maar het is een notebook en geen game-station, vergeet niet dat zelfs in deze prijsklasse veel notebooks nog met shared memory uitgerust worden.

Vista geeft de 7720 een basisscore van 4,0 (die valt onder de grafische prestaties) en alle andere scores vallen hoger uit. Hoewel 1402 punten op 3DMark06 niet veel te noemen is, is de laptop meer dan goed genoeg voor het gemiddelde game-werk behalve alle cutting-edge materiaal.

Het design van de laptop was voor mij het minste criterium om hem te kopen. De 2x160GB SATA is voor mij een pluspunt geweest, ik ben van plan om beide HDD's te wipen (met een backup van de restore partitie) en er een RAID-0 set van te maken.

Dat er geen Turbo Memory aan boord is is eigenlijk mijn laatste zorg. Voorlopig is het ding snel zat en de ingebouwde kaartlezer kun je makkelijk met een SD of xD kaartje voorzien van ReadyBoost geheugen. Maar met een opstarttijd van onder de 20 seconden ben ik al meer dan tevreden.

Al met al waarom ik hem gekocht had: Mijn vorige laptop is kapot :+ ... nu wilde ik wel een apparaat waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan. Enige probleem is dat ik nu een grotere tas moet gaan kopen :P

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228244

Goedenavond,

Voor mijn nieuwe studie heb ik een laptop nodig.
Met mijn studie krijg ik vooral te maken met flash en video editing programma's. Nu is mijn vraag, is deze laptop de komende vier jaar daar geschikt voor??

gr

kir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 228244 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:45:
Goedenavond,

Voor mijn nieuwe studie heb ik een laptop nodig.
Met mijn studie krijg ik vooral te maken met flash en video editing programma's. Nu is mijn vraag, is deze laptop de komende vier jaar daar geschikt voor??

gr

kir
Ligt aan hoe veeleisend je wil zijn. Adobe CS3 heb ik nog niet getest, maar zal vooral met 2GB aan DDR2 niet verkeerd lopen. Ik denk dat je wel in de problemen gaat komen als je ECHT zware suites gaat draaien zoals Avid, maar voor het normale audiovisueel design-werk is dit ding een topkeus. Ik moet nog wat tests draaien met 3D Studio renders en zo, maar de verwachting is dat (vooral vanwege de Santa Rosa chipset met 800FSB) het niet bepaald langzaam zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Stoney3K schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:12:
Vandaag bij de Computerland een 7720G gekocht. Niet vanwege allerlei gadgets en snufjes, maar vanwege het feit dat de prestaties voor de gevraagde prijs meer dan voldoende zijn.

Op de site van Acer is zelfs te lezen dat de ingebouwde DVD +/- drive zelfs HD-DVD's zou ondersteunen (read only, op G model). Heeft iemand dit al geprobeerd?
Op de NL site kan ik hier niets over vinden, wellicht hebben de NL laptops een andere configuratie.
Computerpirates is een van de weinige (enige?) die verschillende versies van deze laptop aanbiedt.
Onder de code LX.AK10U.037 wordt de duurste variant aangeboden en dat is volgens hen ook de enige die een HD-DVD drive heeft. Ik denk dus dat het een optie is die standaard niet aangeboden wordt.

Nog een vraagje, waarom ben je voor deze variant gegaan en niet voor de 5720g (T7100 1,8ghz, 15,4", 160gb, +/- 900 euro)? Vanwege het grotere scherm en/of de 2mb cache extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
xyl schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:29:
[...]

Op de NL site kan ik hier niets over vinden, wellicht hebben de NL laptops een andere configuratie.
Computerpirates is een van de weinige (enige?) die verschillende versies van deze laptop aanbiedt.
Onder de code LX.AK10U.037 wordt de duurste variant aangeboden en dat is volgens hen ook de enige die een HD-DVD drive heeft. Ik denk dus dat het een optie is die standaard niet aangeboden wordt.

Nog een vraagje, waarom ben je voor deze variant gegaan en niet voor de 5720g (T7100 1,8ghz, 15,4", 160gb, +/- 900 euro)? Vanwege het grotere scherm en/of de 2mb cache extra?
Dat zijn nog al aardige verschillen he? processor, schermformaat (en bijbehorend gemis keypad), geen dubbele HDD.. )

Ik zie tegenwoordig ook een aantal varianten van de 7520 voorbij komen. Die zijn dan beter vergelijkbaar (ook 17" maar andere grafische oplossingen en AMD processoren = een lagere prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

B1tchwax schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:31:
Dat zijn nog al aardige verschillen he? processor, schermformaat (en bijbehorend gemis keypad), geen dubbele HDD.. )

Ik zie tegenwoordig ook een aantal varianten van de 7520 voorbij komen. Die zijn dan beter vergelijkbaar (ook 17" maar andere grafische oplossingen en AMD processoren = een lagere prijsklasse)
Bedoel je dat je de 7720 vergelijkt met de 7520? Dat zijn grote verschillen! Alleen het scherm is zo'n beetje hetzelfde. Alleen al de AMD 1,7Ghz, dan komt die 1,8Ghz 2 MB van de 5720 toch een stuk dicher in de buurt. Maar goed, die dubbele HDD zit inderdaad niet in de 5720, dat is ook een behoorlijk verschil. Zit overigens ook niet in de 7520.

[ Voor 7% gewijzigd door xyl op 02-08-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb nu een heel maf probleem met mijn 7720: Opeens is na een reboot mijn wireless driver verwijderd, en om de een of andere reden doet de wireless driver die op het systeem staat het nier (meer). Ik kan wel weer een D2D recovery doen en kijken of het dan werkt, maar op de site van Acer staan ook geen werkende drivers.

Weet iemand trouwens of er ook drivers te krijgen zijn voor Windows XP voor de 7720? Die staan op de Acer site nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-12-2024
BounceMeister schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:19:
Ik heb de info van de videokaart toegevoegd.

De standaard intel videochip die je in veel laptops ziet heeft geen eigen geheugen en steelt dit van je werkgeheugen. Deze Ati kaart heeft in ieder geval 256Mb eigen geheugen, maar dus geen DirectX 10. Nu kan je er later niets meer aan veranderen dus is het wel belangrijk om te weten wat de beperkingen kunnen gaan zijn. Zo'n laptop moet toch iets langer meegaan dan een desktop pc, waar je na een paar jaar makkelijk even een ander videokaartje in prikt.
Ik vraag me dus af wat je eigenlijk precies gaat missen met deze kaart in Vista?
volgens de acer prijslijst zou het PCI-express kaart moeten zijn, dus die kan je toch vervangen?
of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

steelke schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:44:
[...]

volgens de acer prijslijst zou het PCI-express kaart moeten zijn, dus die kan je toch vervangen?
of zie ik dit verkeerd?
Het kan een PCIe chip zijn die keihard op het moederbord zit gesoldeerd. Ik heb de laptop nog niet opengeschroefd (dat ben ik voorlopig ook niet van plan) maar er zijn inderdaad ook meer en meer fabrikanten die losse PCIe x16 kaarten voor notebooks ontwikkelen.

Ik zit nu een beetje met een dilemma: Zal ik de 2 160GB's in RAID-0 zetten voor WinXP of zal ik ze als losse disks houden en de tweede splitsen met een Mac OSX installatie? ;)

Edit: For the record, het DDR2 RAM is 667 MHz, sinds Santa Rosa geen DDR2-800 ondersteunt. Timings heb ik nog niet gecontroleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 02-08-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
xyl schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:00:
[...]

Bedoel je dat je de 7720 vergelijkt met de 7520? Dat zijn grote verschillen! Alleen het scherm is zo'n beetje hetzelfde. Alleen al de AMD 1,7Ghz, dan komt die 1,8Ghz 2 MB van de 5720 toch een stuk dicher in de buurt. Maar goed, die dubbele HDD zit inderdaad niet in de 5720, dat is ook een behoorlijk verschil. Zit overigens ook niet in de 7520.
7520 is in meerdere varianten te krijgen.

Specs Acer Aspire 7520-402G32Mi:
Windows Vista Home Premium, AMD Turion 64 X2 Dual-Core processor TL54 (1.9GHz), 17" TFT WXGA CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 320GB HDD (2 x 160GB 5400rpm) , Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g, 256MB/896MB nVidia GeForce Go 8400M GS, FIR, 5-in-1 card reader, Webcam, IEEE 1394, S-Video

Dan heb je een redelijk gelijkwaardig alternatief. Een AMD processor die wellicht wat trager is, 2 HDDs, maar wel een directx 10 ondersteunende videocard! (en een prijs net iets boven de 900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

B1tchwax schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 07:28:
[...]

Dan heb je een redelijk gelijkwaardig alternatief. Een AMD processor die wellicht wat trager is, 2 HDDs, maar wel een directx 10 ondersteunende videocard! (en een prijs net iets boven de 900)
Maar zoals ik heb begrepen met mijn zeer beperkte kennis van processoren, is een AMD niet een beetje trager maar veel trager toch? Zo meende ik het te hebben gelezen onder andere hier in de fora. Daarom had ik voor mijn keuze de AMD maar vast afgeschreven. Als het anders is verneem ik dat graag, wordt de laptop die ik wil kopen weer wat goedkoper! :)

edit: op notebookcheck is een ranking te vinden. Helaas begrijp ik de specifieke benchmarks (nog) niet goed genoeg, maar een lekenblik lijkt te leren dat de AMD niet alleen trager is dan de T7xxx processoren, maar ook trager dan veel T2xxx en T5xxx processoren.

[ Voor 23% gewijzigd door xyl op 03-08-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zit nou nog wel met een grandioze issue:

Er zijn nergens drivers te krijgen voor de HD2300, voor Windows XP (zowel 32 als 64-bits). Op de Acer site staan alleen Vista drivers voor 32-bits, en op de site van AMD/ATI is wel de Catalyst 7.7 te vinden voor het 64-bit platform, maar vreemd genoeg wordt de HD2300 daarin niet ondersteund.

**** FIX voor HD2300 support in Windows XP 64bit (werkt waarschijnlijk ook in XP32)****

- Installeer de nieuwste ATI Catalyst drivers vanaf de AMD site. Gebruik gewoon de Express setup, er zal een error message verschijnen dat de huidige hardware niet ondersteund wordt.

- Notepad naar C:\ATI\SUPPORT\7-7_xp64_dd_ccc_49709\Driver\XP6A_INF\CA_49709.INF (directory kan anders zijn als je naar een andere map uitgepakt hebt), en voeg onder de sectie [Ati.Mfg.NTAmd64] de volgende regel toe:

"ATI Mobility Radeon HD2300 Series" = ati2mtag_RV515, PCI\VEN_1002&DEV_7210

(Het "ATI Mobility Radeon HD2300 Series" kun je vervangen door waar je maar zin in hebt, dit is de string die je in Windows als je adapter te zien krijgt en heeft verder geen functie. Voor mijn part maak je er "Pietje's Mobiele HD Beeldplank" van, de naam is puur descriptief.)

Nu naar Apparaatbeheer, en update de drivers van je VGA kaart (verwijs Windows wel naar bovenstaande directory). Hij zal even klagen dat de drivers niet ondertekend zijn, maar de bestanden worden zonder problemen gekopieerd en alles werkt.

(Inside info: Ik heb even op de Device/Vendor ID gezocht en op de X.Org site staat ie aangegeven als een X1300, die op de R515 core draait. In Windows heb ik hem dus even naar de correcte core doorverwezen en alles werkte normaal)

**** Huidige issues onder XP ****

- Op de Acer site is totaal geen driver support voor XP te vinden! De drivers die op de Acer site staan voor Vista kloppen van geen kant, sinds deze waarschijnlijk alleen geschikt zijn voor het US model.

- De Wireless 4965AGN adapter zoals die door Acer gebruikt wordt is niet door de Intel drivers ondersteund.

- Landline Ethernet werkt zonder problemen met de standaard Broadcom drivers. Bluetooth heb ik nog niet geprobeerd maar de default Acer partitie draait op de standaard WIDCOMM stack.

- Graphics werken met bovenstaande tweak.

- Last maar misschien wel het belangrijkst: Als je XP installeert op de normale manier gooi je het standaard MBR op de Acer overhoop, en doet de BIOS-gestuurde D2D recovery het niet. De recovery partitie is de enige partitie waar de juiste drivers op staan! Maak dus van te voren een recovery CD (via eRecovery Management) en backups van je recovery partitie!

- Audio werkt met de standaard Realtek drivers.

De reden waarom ik naar XP terug ben gestapt is omdat ik regelmatig crashes kreeg in games. De kaart ondersteunt toch geen DX10 dus dan heeft Vista in mijn oogpunt eigenlijk weining meerwaarde. Voorlopig werkt XP64 hier goed in de basis, maar de wireless issue zit me nu nog een beetje dwars. Er staat nog weinig belangrijke data op mijn disks, dus ik denk dat ik een recovery ga proberen om te kijken of de WiFi drivers het dan wel doen. Is dat niet het geval, dan moet het een hardware-storing zijn.

[ Voor 96% gewijzigd door Stoney3K op 03-08-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:20

vr6-only

Blub Blub

Ik heb het vandaag besteld en morgen komt het binnen (jaja)
Baal wel lichtelijk ervan dat het geen glimmende kap heeft. Maar specificaties maken het goed.

Specificaties hebben mij doen overhalen om de Acer 7720 te halen.
Turbo etc boeit mij niet zo. Ben toch niet van plan om Far cry of photosoep erop te draaien.
Meer films kijken, beetje surfen en af en toe VMware voor school doeleinden.

Zit alleen met één vraag. Waar kan ik acer's advantage garantieprogramma "kopen"?
Zit er soms een bon bij het pakket of zo?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Het garantieprogramma wordt meestal door de winkel zelf aangeboden. Soms kunnen ze het ook voor je bestellen. Sommige winkels leveren het niet omdat ze een eigen garantieprogramma hebben wat ze je willen "aansmeren".

Je kan bij bijvoorbeeld Informatique zoeken op de term "acer warranty 17" en je ziet daar alle pakketten staan. Voor zover ik weet kan je deze ook los kopen, de garantie wordt immers direct bij Acer afgehandeld.

ArtNrOmschrijvingPrijs (€)
663164Acer Gold 17 Warranty upgr. 3jaar + tas + muis - 89,00
663117 Acer Platinum17 Warranty Upg 3jaar+17"Tas+Muis - 136,00
663133 Acer Silver17 Warranty Upg 2jaar + 17"Tas+Muis - 54,00

Anders even een vraag bij Acer neerleggen:

Contact informatie
Acer Computer BV (Benelux)
Europalaan 89
5232 BC 's-Hertogenbosch
Nederland
Tel.: 073-6459645
Fax.: 073-6459690

Acer Computer BV (Benelux)
Postbus 70576
5201 CZ 's-Hertogenbosch
Nederland

Nederland:
Acer Infolijn (voor productinformatie, niet voor technische vragen of reparaties)
particulieren: 0800-0158 (gratis)
resellers: 073-6459660

Acer Helpdesk (voor technische vragen en aanmelding/status reparaties)
particulieren & resellers : 0900-2020767 (0,10 Euro/minuut)
Fax : 073 - 6459690

België/Luxemburg:
Acer Infolijn (voor productinformatie, niet voor technische vragen of reparaties)
particulieren & resellers: +32 – 3 2305032

Acer Helpdesk België: (voor technische vragen en aanmelding/status reparaties)
particulieren & resellers: 078-150023

Acer Helpdesk Luxemburg: (voor technische vragen en aanmelding/status reparaties)
particulieren & resellers: 900-72223 (0,16 Euro/minuut)
Fax +32 - 3 – 2813325

E-mail:
Voor algemene informatie kunt u een e-mail sturen naar benelux@acer-euro.com.

[ Voor 13% gewijzigd door BounceMeister op 07-08-2007 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Stoney3K schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:56:
Ik heb nu een heel maf probleem met mijn 7720: Opeens is na een reboot mijn wireless driver verwijderd, en om de een of andere reden doet de wireless driver die op het systeem staat het nier (meer). Ik kan wel weer een D2D recovery doen en kijken of het dan werkt, maar op de site van Acer staan ook geen werkende drivers.

Weet iemand trouwens of er ook drivers te krijgen zijn voor Windows XP voor de 7720? Die staan op de Acer site nergens vermeld.
Ik had precies hetzelfde probleem, ze hebben bij mij een nieuwe wireless kaart erin gezet en het probleem is nu opgelost. Ik had het probleem alleen als hij op de stroom was aangesloten, als ik hem opstarte op de accu, geen probleem. Is je probleem by the way al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228584

Hallo,

Deze laptop heb ik ook. Nu heb in een andere windows vista versie erop gezet.
Nu heb ik het probleem dat de driver van de videokaart nergens te vinden is ?
Op de acer site staat alleen maar driver voor Nvidia ..
Heeft iemand enig idee waar ik drivers kan krijgen voor deze Radeon HD 2300 ?

Bedankt alvast

Groeten,
Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:30

Honesty

kattenneus!

Ik heb deze laptop ook al twee weken geleden gekocht maar ben ik de enige met te lange levertijd?
Ik ben voor deze gegaan omdat ik 17" wilde(liever geen widscreen maar ja) en een laptop wilde die ik voor mijn gebruik nog een tijdje mee kan, de videokaart is jammer maar ik speel weinig spelen en ik zit nu nog met een geforge2, dus ik heb voorlopig heel wat spellen om in te halen:)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

BounceMeister schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:05:
Het garantieprogramma wordt meestal door de winkel zelf aangeboden. Soms kunnen ze het ook voor je bestellen. Sommige winkels leveren het niet omdat ze een eigen garantieprogramma hebben wat ze je willen "aansmeren".

KNIP
Kijk dat is nog eens handig! _/-\o_

Edit: heb inmiddels mijn laptop ook binnen. Bezig met verkennen etc.

Vraagje. Hoe zit het met windows opnieuw installeren (ooit een keer)??? Zie niets geen windows DVD.
Ben nu bezig om een backup te maken van windows.

Ken iemand met een acer pc en hij moest een backup wegschrijven op een DVD om zo windows te kunnen herstellen....bij zijn pc zaten ook 2 lege dvd's van acer. Hier niet en ik heb de handleiding vlug doorgenomen en daar lees je ook niets over terug. Of ik heb er overheen gelezen.

[ Voor 44% gewijzigd door vr6-only op 07-08-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
vr6-only schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:15:
[...]

Kijk dat is nog eens handig! _/-\o_

Edit: heb inmiddels mijn laptop ook binnen. Bezig met verkennen etc.

Vraagje. Hoe zit het met windows opnieuw installeren (ooit een keer)??? Zie niets geen windows DVD.
Ben nu bezig om een backup te maken van windows.

Ken iemand met een acer pc en hij moest een backup wegschrijven op een DVD om zo windows te kunnen herstellen....bij zijn pc zaten ook 2 lege dvd's van acer. Hier niet en ik heb de handleiding vlug doorgenomen en daar lees je ook niets over terug. Of ik heb er overheen gelezen.
Met Acer eRecovery Management kan je een backup maken van de recovery partitie. Je hebt dan zoals je al zei 2 DVD's nodig. Voor de drivers en applicaties heb je 1 CD nodig. Maar hou voor de meest recente drivers de website van Acer in de gaten (http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_7720.html ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206849

Kan deze laptop wel 1920*1080 aan via een dvi-hdmi kabel op een extern 1080p scherm(die 1080p slikt). Ik zoek zo'n laptop die niet te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 228584 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:24:
Hallo,

Deze laptop heb ik ook. Nu heb in een andere windows vista versie erop gezet.
Nu heb ik het probleem dat de driver van de videokaart nergens te vinden is ?
Op de acer site staat alleen maar driver voor Nvidia ..
Heeft iemand enig idee waar ik drivers kan krijgen voor deze Radeon HD 2300 ?

Bedankt alvast

Groeten,
Jens
Recovery uitvoeren, en dan op de C: partitie even de directory C:\DRV eraf kopiëren. Daar staan alle benodigde drivers op. Als je die ergens veilig stelt (bv. naar een CD'tje branden) dan kun je met die drivers een verse Vista install draaien. Hou er rekening mee dat je een verse Vista niet zomaar met je Acer key geactiveerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

haroldso schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:16:
[...]

Met Acer eRecovery Management kan je een backup maken van de recovery partitie. Je hebt dan zoals je al zei 2 DVD's nodig. Voor de drivers en applicaties heb je 1 CD nodig. Maar hou voor de meest recente drivers de website van Acer in de gaten (http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_7720.html ).
Wat een K*T systeem zeg. Gewoon windows los meeleveren is een stuk makkelijker.
Of valt de 7720 onder "budget" systemen en daardoor zo goedkoop mogelijk moet zijn?

Overigens komt acer's herstelsystee mij bekend voor. Had me compaq pc ook en daarom vind ik het maar niets, want het werkt gewoon niet goed!

[ Voor 29% gewijzigd door vr6-only op 09-08-2007 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
vr6-only schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 01:38:
[...]

Wat een K*T systeem zeg. Gewoon windows los meeleveren is een stuk makkelijker.
Of valt de 7720 onder "budget" systemen en daardoor zo goedkoop mogelijk moet zijn?

Overigens komt acer's herstelsystee mij bekend voor. Had me compaq pc ook en daarom vind ik het maar niets, want het werkt gewoon niet goed!
Valt echt reuze mee hoor. Ik heb mijn systeem terug gezet met de recovery DVD's en het werkt gewoon perfect. Het is een andere methode dan dat ik gewend was bij Dell (kreeg je al de CD erbij met besturingssysteem). Maar als je daarna zelf een image maakt met bijvoorbeeld Acronis is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Laatst online: 12-07 22:59
haroldso schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:56:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem, ze hebben bij mij een nieuwe wireless kaart erin gezet en het probleem is nu opgelost. Ik had het probleem alleen als hij op de stroom was aangesloten, als ik hem opstarte op de accu, geen probleem. Is je probleem by the way al opgelost?
Nou, dit is fijn zeg. Ik zit nu precies met hetzelfde probleem, kan opeens niet meer wireless internetten en heb het apparaat net 1 dag :( De 1e laptop die ik koop en gelijk dit... Wat heb je precies gedaan dat ze een nieuwe wireless kaart erin hebben geplaatst? Via Acer of via de winkel waar je deze laptop hebt gekocht?

Baal hier echt van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ik heb mijn laptop een aantal dagen nu en kort samengevat.

Beeld is strak, maar kijkhoek is waardeloos. Even schuin zitten en beeld is niet meer juist.
Prestaties. Prima in orde. Spellen kan beter.
Opslagcapaciteit: prima in orde. Beter was geweest als ze geen 3 partities hadden gemaakt (mijn mening)
Functionaliteiten. Prima. Maak dankbaar gebruik van BT, Firewire en WIFI.
Geluid: Goed. Iets sterkere subwoofer is welkom.
CAM: voldoende (beeld). positie: matig. Beter als het beweegbaar was zoals bij mijn asus.
Uiterlijk. Leuk (mijn mening). Ik vind het niet saai uit zien zoals sommigen hier beweren.
Als het een glimmend kap had, was het natuurlijk mooier, maar het is zeker niet "saai" te noemen.
Software: zit genoeg handige programma's bij, maar wat recovery betreft. Goed idee om een back up programma erbij te doen. Maar ik ben niet voor de huidige herstel methode. Lever gewoon een Vista DVD bij en laat de rest over aan de klant.
Accu: Goed. Kon 2 films achter elkaar kijken (divx) (ongeveer 3 uur) met profiel "energiebesparing" en nog was de accu niet helemaal leeg (4%).

Al met al. Prima laptop voor een zachte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
xnergy schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:54:
[...]

Nou, dit is fijn zeg. Ik zit nu precies met hetzelfde probleem, kan opeens niet meer wireless internetten en heb het apparaat net 1 dag :( De 1e laptop die ik koop en gelijk dit... Wat heb je precies gedaan dat ze een nieuwe wireless kaart erin hebben geplaatst? Via Acer of via de winkel waar je deze laptop hebt gekocht?

Baal hier echt van 8)7
Je kan het als eerste via de winkel spelen, maar heb je hem al meer dan 7 dagen dan kan je het beste gebruik maken van de Acer Garantie. Je hebt hem dan binnen 5 dagen weer retour. Wel even precies omschrijven wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Weet iemand hier of het verkeerd is om de partities aan te passen?
Ik wil graag 2 partities en niet 3 stuks, maar ben huiverig om het te doen, omdat ik daardoor misschien de recovery overhoop gooi....

Iemand enig idee? Op het eerste gezicht kan het geen kwaad, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Als je de recovery partity gebackuped hebt naar DVD met eRecovery kan je die partitie opdoeken.
Je kan bijvoorbeeld met Partition Magic die partitie bijvoegen bij bijvoorbeeld de C: partitie, zonder formateren of te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik heb alles al gebackupt en 2 partities ervan gemaakt, alvorens je reactie te lezen. Heb alleen partition magic niet gebruikt. Is namelijk niet compatible met Vista (stomme Symanctec).
Heb het gewoon met windows schijf beheer gedaan.

Toch bedankt voor je reactie!

[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 15-08-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Uhm, ook ik heb nu last van een niet werkende WIFI kaart. Inmiddels werkt het weer, maar tjah, zo kan ik niet doorgaan. Constant backup terug draaien.

Laptop heeft de gehele nacht aan de lading gezeten en ik startte het net op en kreeg te zien dat mijn netwerkcontroller opnieuw geïnstalleerd moest worden |:(

Geen werkende drivers kunnen vinden en omdat ik mijn E partitie heb gewist, heb ik ook geen backup, dus moest ik alles opnieuw installeren.....fijn

Edit: heb net een geheel nieuwe installatie gedaan en mijn draadloze kaart doet het nog steeds niet. Kaduk?
Morgen maar eens bellen met Acer. Gelukkig heb ik mijn Advantage programma al binnen, dus binnen 5 werkdagen heb ik mijn laptop weer.

[ Voor 30% gewijzigd door vr6-only op 16-08-2007 07:00 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je kan zeker een verse installatie doen met Vista.
De ontbrekende drivers kan je vinden op de recovery DVD's die je gemaakt hebt.
Als hij om een driver vraagt, moet je je zoekopdracht omleiden naar de DVD's.
Werkte bij mij.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

cornfed99111 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:20:
Je kan zeker een verse installatie doen met Vista.
De ontbrekende drivers kan je vinden op de recovery DVD's die je gemaakt hebt.
Als hij om een driver vraagt, moet je je zoekopdracht omleiden naar de DVD's.
Werkte bij mij.
Zal wel. Ik heb alleen backup dvd van drivers erbij gepakt en daar vond ie niets op.

Maar heb wel het volgende ontdekt.

Laptop opstarten zonder adapter> WIFI doet het
Laptop opstarten met adapter> WIFI doet het niet.

Laptop opstarten zonder adapter en nadat windows klaar is, deze aan adapter hangen, WIFI blijft werken.

Heb vanochtend contact opgenomen met Acer. Om half 11 een RMA aangemaakt, om 12:10 uur stond UPS op de stoep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230034

Nou, ik heb hetzelfde probleem. De 7720 3 dagen in bezit, en op de meest onverklaarbare momenten verdwijnt de Intel wireless hardware in apparaatbeheer. Vista vindt dan een nieuwe netwerkcontroller, maar vervolgens kan hij geen drivers vinden.
Ook een recovery gedaan, maar dat maakt geen verschil. Acer gebeld, maar zij kennen het probleem niet.'
Wie heeft ook dit probleem, na een tijdje de 7720 weer opstarten , en de driver is netjes terug.
Niet echt betrouwbaar, maar is dit nu een Vista probleem of een beroerde Intel kaart?

Als iemand een idee heeft, graag, want dit is niet echt werkbaar. Acer wil de 7720 wel ophalen ter reparatie, maar mijn ervaring is dat het niet altijd goed wordt opgelost. Het is tenslotte een nieuwe laptop en daar wil je gewoon mee werken toch.
Stoney3K schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:56:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ik ben ook bang dat ik het zo weer terug krijg. Monteur leest niet goed de klacht wat in de RMA zit en start de laptop op, vervolgens ziet hij een werkende kaart en pakt hij mooi alles weer in en stuurt het terug. Zo blijf je bezig.

Voor hoeveel wil je wedden dat mijn laptop straks ook onder de krassen zit? GVD 7 dagen oud laptop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |:( |:( |:(

Was ik maar bij IBM/Asus gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
vr6-only schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:54:
Ik ben ook bang dat ik het zo weer terug krijg. Monteur leest niet goed de klacht wat in de RMA zit en start de laptop op, vervolgens ziet hij een werkende kaart en pakt hij mooi alles weer in en stuurt het terug. Zo blijf je bezig.

Voor hoeveel wil je wedden dat mijn laptop straks ook onder de krassen zit? GVD 7 dagen oud laptop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |:( |:( |:(

Was ik maar bij IBM/Asus gebleven
Zoals jullie misschien wel hebben gelezen had ik ook precies hetzelfde probleem. Laptop opstarten zonden adapter -> perfect, laptop met adapter -> geen Wifi. Na 2x opsturen naar Acer hebben zij de wireless kaart vervangen. Nu weer 2 weken in bezit van de laptop en hij doet het nog steeds goed. Dus als ik jullie was een goede omschrijving erbij doen met screenshots en de kaart wordt als het goed is vervangen. Ik heb nu geen problemen meer. Heb verschillende tests gedaan, de laptop aangelaten voor een paar dagen en dan uit, maar hij komt nu goed uit de tests. En ja het nieuwe gevoel heb je dan niet meer als de laptop terugkomt, heel jammer, maar hij doet het gelukkig wel goed. Waarschijnlijk een kinderziekte....wat ik dan wel stom van Acer vind is dat ze niet gewoon toegeven dat ze dit probleem al vaker hebben gehad...wees dan ook gewoon eerlijk! :(

ps. mijn laptop was 1 dag oud. En ik heb hem gelukkig zonder krassen terug gekregen. Wel even de sticker van de onderkant weghalen als je hem terug hebt (RMA nummer), want dat vond ik wel minder....maarja was voor mij gevoelsmatig.

[ Voor 7% gewijzigd door haroldso op 17-08-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
  • Laatst online: 25-12-2024
amaai, dat van die wifi kaarten lijkt veel voor te komen op de 7720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

het gaat gewoon iets systematisch fout, maar Acer ontkent keihard. Toen ik dat vertelde tegen een helpdesk medewerker, antwoordde hij "ja, van de hoeveel duizenden?" |:( Serie is net nieuw, dus zoveel duizenden zijn er niet eens verkocht.

maar ja, ik zie het wel. In hoeveel dagen had jij je laptop terug? Want hij zei tegen mij dat het langer kon duren ivm vakantie blablabla

En heb je nu wel een driver voor? Stel dat jij windows opnieuw installeert en je kunt geen driver vinden, omdat er weer een aparte WIFI kaart erin is gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door vr6-only op 17-08-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
vr6-only schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:34:
het gaat gewoon iets systematisch fout, maar Acer ontkent keihard. Toen ik dat vertelde tegen een helpdesk medewerker, antwoordde hij "ja, van de hoeveel duizenden?" |:( Serie is net nieuw, dus zoveel duizenden zijn er niet eens verkocht.

maar ja, ik zie het wel. In hoeveel dagen had jij je laptop terug? Want hij zei tegen mij dat het langer kon duren ivm vakantie blablabla

En heb je nu wel een driver voor? Stel dat jij windows opnieuw installeert en je kunt geen driver vinden, omdat er weer een aparte WIFI kaart erin is gezet.
Wat een brutaliteit van die helpdeskmedewerker. Waar haalt hij het lef vandaan?!

Ik had mijn laptop in 5 werkdagen terug, maar dat moet ook daar ik namelijk die garantieuitbreiding heb genomen. Daar staat het zwart op wit dat ik prioriteit bij de reparatie krijg en daardoor de laptop uiterlijk 5 werkdagen bij hun is.

Voor wat betreft de wifi kaart....er komt precies dezelfde wifi kaart in, maar dan eentje die werkt. Althans dat was bij mij zo. De drivers kan je dan downloaden van de Intel site, maar als het goed is hoef je die dus niet meer te installeren, want het werkt dan goed.

Suc6 met de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230421

haroldso schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:24:
[...]

Wat een brutaliteit van die helpdeskmedewerker. Waar haalt hij het lef vandaan?!

Ik had mijn laptop in 5 werkdagen terug, maar dat moet ook daar ik namelijk die garantieuitbreiding heb genomen. Daar staat het zwart op wit dat ik prioriteit bij de reparatie krijg en daardoor de laptop uiterlijk 5 werkdagen bij hun is.

Voor wat betreft de wifi kaart....er komt precies dezelfde wifi kaart in, maar dan eentje die werkt. Althans dat was bij mij zo. De drivers kan je dan downloaden van de Intel site, maar als het goed is hoef je die dus niet meer te installeren, want het werkt dan goed.

Suc6 met de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230421

Wifi kaart wordt niet geinstalleerd!

Voor de geïnteresseerden: ik heb hetzelfde probleem, met het opstarten van wifi met een twee dagen oude 7720G. Direct naar de winkel gegaan. Conclusie: werkt gewoon!

Maar de test is daar zonder 220 adapter gedaan. Opstarten MET adapter lukt dus niet. Wifi-kaart wordt niet geïnstalleerd.

Oplossing: (althans bij mij werkt het!)

Ga naar apparaatbeheer > netwerkadapters en dubbelklik op de wifi kaart(de Intel PRO/ Wireless 4965AGN)

Ga naar energiebeheer en haal daar het (enige) vinkje weg. (De computer mag deze kaart uitschakelen om energie te besparen.)

Sluit heel de handel normaal af met oké-en waar nodig.

Bij mij is nu het probleem opgelost.

IK hoop bij jullie óók.

En.........................het scheelt je 5 dagen met opsturen!!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ze hebben vandaag pas mijn laptop ontvangen....pff 5 werkdagen mijn reet.....heb het donderdag vroeg in de middag opgestuurd.

Ik kan het verkeerd hebben. Misschien is mijn laptop vrijdag wel weer thuis. Maar zo te zien niet.

[ Voor 28% gewijzigd door vr6-only op 21-08-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Laatst online: 10:59
Ik heb nu net de goedkopere versie van deze serie de 7520 en ben er erg tevreden mee! :) Heb hem nu een week maar nog geen enkele probleem tegengekomen 8)

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Gelukkig dat die serie geen kinderziektes heeft. By the way ik heb nu gekeken naar mijn wifi kaart en ik zie dat de 3945ABG driver van Intel nu gebruikt wordt....raar? Ja, want volgens mij hoort er toch een 4965AGN in? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-06 00:45
Als ik het goed lees zit dit geheugen er in :
2048MB DDR II RAM (2x 1024) (667of 800 MHz onbekend)

Volgens de Acer specs kan er maar 2 GB RAM in, maar dat schijnt weer omdat de meegeleverde Vista 32bits niet veel meer kan zien. Ik ga er toch een ander OS op zetten ...

Mijn vragen:
  • Ziet een ander OS, zoals Vista64bits, XP64bits, Linux wel 4 GB en past er ook echt 4 * 1 GB in ?
  • En welk type (snelheid), uitgaande van S0DIMM, RAM dat er al in zit, en de T7300 processor ?

• arikkert
In principe ondersteunt Vista 32 bits tot 3 GB. Ik vrees daarom dat als Acer het heeft over een beperking tot 2GB dat dit ook echt een 'harde' beperking is van de gebruikte hardware. Notebooks beschikken overigens altijd over 2 geheugensloten, dus het is niet mogelijk om hier 4x1GB in te doen.

Ook een OS wijziging kan lastig zijn, meer dan eens is de hardware in een notebook slechts compatibel met het meegeleverde besturingssysteem. Hieromtrent kunnen wij U dan ook niet van dienst zijn.
Wel zouden de door U genoemde Microsoft 64bits besturingssystemen zelf geen problemen moeten hebben met 4GB, Linux supporten we echter niet en kunnen daarom hier ook geen antwoord op geven.
Dit is het antwoord van 4launch, een PC shop, waar ik via email dezelfde vraag stelde.
Kan iemand bevestigen wat ze zeggen. Dat van die 4 X 1 GB zal vast kloppen, ik heb geen verstand van laptop geheuegens. Maar 2 * 2 GB, accepteert de hardware dat echt niet ?

EDIT: ik zie nu dat op http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28456503 deel van mijn vraag al beantwoord was.

[ Voor 6% gewijzigd door arikkert op 24-08-2007 18:18 . Reden: zie laatste regel ]

• haroldso
arikkert schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 07:51:
[...]

Dit is het antwoord van 4launch, een PC shop, waar ik via email dezelfde vraag stelde.
Kan iemand bevestigen wat ze zeggen. Dat van die 4 X 1 GB zal vast kloppen, ik heb geen verstand van laptop geheuegens. Maar 2 * 2 GB, accepteert de hardware dat echt niet ?
Ik heb ook 3GB erin zitten en dat is idd het maximum met een 32 bits OS. Wil je echt 4GB geheugen erin hebben en dat die ook echt optimaal gebruikt wordt, moet je overstappen op een 64 bits OS. Probleem ligt dus ook bij de OS en niet de hardware, die kan tot maximaal 4 GB, althans als je praat over de Acer 7720G.

• bahjaat
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-01-2022
Anoniem: 230421 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:23:
[...]

Wifi kaart wordt niet geinstalleerd!

Voor de geïnteresseerden: ik heb hetzelfde probleem, met het opstarten van wifi met een twee dagen oude 7720G. Direct naar de winkel gegaan. Conclusie: werkt gewoon!

Maar de test is daar zonder 220 adapter gedaan. Opstarten MET adapter lukt dus niet. Wifi-kaart wordt niet geïnstalleerd.

Oplossing: (althans bij mij werkt het!)

Ga naar apparaatbeheer > netwerkadapters en dubbelklik op de wifi kaart(de Intel PRO/ Wireless 4965AGN)

Ga naar energiebeheer en haal daar het (enige) vinkje weg. (De computer mag deze kaart uitschakelen om energie te besparen.)

Sluit heel de handel normaal af met oké-en waar nodig.

Bij mij is nu het probleem opgelost.

IK hoop bij jullie óók.

En.........................het scheelt je 5 dagen met opsturen!!

Succes.
Vet! Ga ik even proberen . Ben inmiddels alweer voor de 2de keer met recovery bezig. Voor die WIFI kaart idd en m'n audio ging opeens brak doen. Een poosje gewoon geluid en opeens gaat ie kraken midden in een nummer.
Had ik wel bijna alle ACER-software er vanaf gegooid. Weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

O, trouwens, wie heeft er ook nog problemen met connecten naar netwerkshares (via speedtouch 780). Dit werkt ook heel brak. NIET DUS!!
Met de (ook wireless) speedtouch 580 werkt het allemaal wel.
Heb die ACER netmanager oid eraf gehaald na een tip, maar dit werkte na 1 keer ook niet meer.

Kan nog niet warm worden van m'n net een week in bezit zijnde flaptoppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Me laptop is er nog steeds niet. Inmiddels 7 werkdagen weg!
Bij status staat: ontvangen.

pff 5 werkdagen terug...jaja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 12:39
Ik denk er aan om deze laptop ook te halen alleen heb ik wel een paar vraagjes :
Anoniem: 206849 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:35:
Kan deze laptop wel 1920*1080 aan via een dvi-hdmi kabel op een extern 1080p scherm(die 1080p slikt). Ik zoek zo'n laptop die niet te duur is.
Dit zou ik ook wel willen weten :)

Wat is de performance van de graka , want ik ken deze kaart niet echt.

Heeft iemand wat benchmarks van de hdd's kwa read/write ( het liefst in raid0 wat ik ook wil gaan doen )

Zit er een converter van VGA->DVI bij zodat ik 2 schermen kan aansluiten ?

Hoe loopt deze bak op WinXP ? Want het eerste wat ik ga doen is Vista eraf knallen :)

En als laatste hoelang gaat de batterij mee als je gewoon internet zit en als je een film kijkt ( avi/720p .mkv en dvd ) Ik kan jammer genoeg geen laptop vinden met deze specificaties en een 8-cell batterij. Ik reis nog al veel dus een batterij is lekker.

Ik hoop dat iemand bereid is deze vragen te beantwoorden.
Alvast bedankt !
Robin

[ Voor 3% gewijzigd door Sc0tTy op 24-08-2007 14:31 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 15:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

jaja, ook ik heb een acer 7720g gekocht bij computer pirates en nu bijna een week in bezit. Gisteren echter viel ook bij mij mn wireless uit, en ik krijg t met geen mogelijkheid meer aan de praat.. drivers van de intel site, worden niet geaccepteerd, drivers die op de laptop @ c:\drv\ staan, doen ook niet veel bijzonders.. maar zoals bij jullie wel, werkt het aanzetten op de batterij bij mij dus ook niet.. wireless is weg en blijft weg, ook als ik system restore gebruik of de acer e-recovery.. erg vervelend dus.

verder ben ik zeer te spreken over de laptop zelf, al vind ik de recovery console etc nogal omslachtig werken, ik ben sowieso voor het "geef de klant een cd met vista/xp en lege hd's & have fun" principe.. zit je ook niet met al die bloatware gamedemo's etc te rotzooien..

anyways, ben ook wezen proberen er xp op te installeren, maar dat wilde niet bepaald vlotten, aangezien xp keihard de hitachi drives niet wilde herkennen, ook niet als ik hem de drivers bij setup voerde..

uiteindelijk dus maar de e-recovery gedraaid en vista weer terug gezet, dan draai ik xp wel in vmware ofzo als ik xp nodig heb :)

Nog een punt waar ik gister achter kwam: linux is bepaald niet dol op deze laptop, zowel ubuntu als knoppix en de gparted live cd konden allemaal niet starten.

kan een van jullie mij vertellen hoe je precies de wireless aan t werk krijgt als je m zonder de 230 adapter opstart? mij lukt t namelijk niet, en ik heb de laptop binnenkort nodig voor school, dus even opsturen naar acer doe ik eigenlijk ook liever niet. (ik heb wel de 3 jaar garantie erbij gekocht)

/djbarney

[ Voor 5% gewijzigd door djbarney op 26-08-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
djbarney schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:34:
Nog een punt waar ik gister achter kwam: linux is bepaald niet dol op deze laptop, zowel ubuntu als knoppix en de gparted live cd konden allemaal niet starten.
Wat voor meldingen krijg je dan ?
Lukt het ook niet in tekst-mode, of wordt de cd/dvd gewoon niet als bootable herkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

arikkert schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:06:
[...]

Wat voor meldingen krijg je dan ?
Lukt het ook niet in tekst-mode, of wordt de cd/dvd gewoon niet als bootable herkend ?
ik krijg bij ubuntu bij het starten van de livecd (hij boot perfect van cd/dvd) een kernel panic error, bij knoppix helemaal geen error, die springt op zwart scherm en doet verder niets meer, en gparted blijft ook bij het initialiseren hangen.

text mode heb ik nog niet geprobeerd. overigens de acronis resque cd die ik had gebrand bij het maken van een image van mn vista partitie, blijft ook bij het starten op zwart hangen. de cd/dvd speler werkt echter uitstekend, en ook met de hd's is niets mis. Heb een memtest gedraaid, en die geeft ook geen enkel probleem. Dus ik ben er vrij zeker van dat het toch ergens in ubuntu/knoppix etc zit.

ik zal vanavond even kijken wat er precies voor meldingen zijn.

hebben jullie overigens wel succes met het starten van de ubuntu of knoppix live cd/dvd's? en draait t dan ook een beetje stabiel?

/djbarney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
djbarney schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:22:
[...]
text mode heb ik nog niet geprobeerd. overigens de acronis resque cd die ik had gebrand bij het maken van een image van mn vista partitie, blijft ook bij het starten op zwart hangen. de cd/dvd speler werkt echter uitstekend, en ook met de hd's is niets mis. Heb een memtest gedraaid, en die geeft ook geen enkel probleem. Dus ik ben er vrij zeker van dat het toch ergens in ubuntu/knoppix etc zit.
ik heb deze laptop nog niet gekocht, maar wil er wel een Linux distro als host OS op draaien.
Dat de acronis rescue cd ook blijft hangen lijkt weer op een algemeen boot probleem te duiden, dus los van Linux. Ik zal eens wat googlen op Linux op deze laptop

--------------------------------------------------------------
EDIT 10 sept 2007
Gelukt met CentOS 5 die in tekst mode gewoon installeerde.
en daarna meuktracker: ATi Catalyst Linux 8.40.4 voor de Ati Mobility Radeon HD 2300 video Card : ATI Mobility Radeon HD 2300 HM
en wat linux-kernel/gcc/libgcc dependencies gesmurf.

Nu nog allerlei leuke OSsen met Xen draaien :P

[ Voor 23% gewijzigd door arikkert op 10-09-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

vandaag bij het aanzetten van de laptop op batterij, begon spontaan vista met de installatie van mijn wifi adapter.. en prompt begon het lampje weer te branden en had ik weer connectie :| heel vreemd, maar hij doet t op dit moment prima, en met het uitzetten van de optie in vista "allow windows to turn off this device to save power" doet hij het inderdaad ook als ik hem opstart MET de 230 adapter.. Denk dat dit dan dus niet zozeer met de wifikaart te maken heeft, maar meer met de manier waarop de driver/vista met het uitzetten van de wifikaart omgaat. Het zou mij dan ook niet verbazen als er binnenkort een keer een update komt via windows update of van intel ofzo, die zo'n kreet bevat :) enfin, nog geen tijd gehad om nog meer met linux te rotzooien en te kijken hoe en wat de oorzaak was van het hangen, maar het wifi probleem lijkt bij mij voorlopig opgelost te zijn. Bedankt voor de tip ;)

/djbarney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

oh en nog een ander dingetje waar ik me op moment een beetje aan erger: de acer e-audio management zet elke keer de surround aan.. terwijl ik die niet zodanig goed vind klinken dat ik die aan wil hebben. Weten jullie of het mogelijk is om ergens een default te zetten? want bij het aanklikken van music, default, schakelt hij wel over naar het voor mij gewenste profiel, maar na een keer re-starten of iets dergelijks, staat hij vrolijk weer op surround. Hebben jullie dit ook?

/djbarney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231347

Hallo ook ik heb dezelfde problemen met het draadloos netwerk.
Ik heb hem geruild bij mediamarkt en wat denk je de andere binnen 1 uur het zelfde probleem, weer ruilen binnen 15 minuten toch nu maar even Acer bellen.
Aan de andere kant van de lijn o u bent de eerste met dit probleem hier hebben wij nog nooit van gehoord, komen hem ophalen ben al 7 dagen verder en nog niks gehoord, ik maar weer bellen ja we zijn er mee bezig maar ze kunnen niets vinden :( over twee dagen weten we meer.
Ik baal als een stekker had ik mijn geld maar terug genomen bij mediamarkt en een Toshiba genomen, ik hou jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 7720G me de Intel AGN wireless kaart geeft veel problemen. Ik heb hetzelfde probleem en meerdere keren contact met Acer gehad. Wat frustreert is dat de acer-helpdesk nogal afwijkende antwoorden geeft.
- je moet een andere driver installeren
- we mailen je de juiste driver
- ons niets van bekend
- als je de laptop opstuurt duurt het ongeveer 3 weken
- enz. enz.

Kortom, veel gedoe met een dure nieuwe laptop.

Wellicht is het een idee de krachten te bundelen en gezamenlijk Acer overtuigen van het feit dat er velen zijn die direct na de aankoop (een DOA dus) hetzelfde probleem hebben.
Ik vind dat Acer hier rekening mee moet houden en wat mij betreft een omruilactie moet realiseren of in ieder geval openheid geeft over de kern van het probleem en vervolgens een snelle oplossing biedt. dit is geen incident, maar een structurele bug in de hardware (of driver).

Mijn verzoek is aan een ieder die het probleem net de wireless driver heeft mij een email te sturen met de gegevens.
Mocht hiervoor belangstelling zijn graag je reactie naar informeer@chello.nl.
Ik houdt jullie op de hoogte en wil zelf de communicatie met Acer wel verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

pff k*t Acer. Had ik maar naar mijn klasgenoten geluisterd.

3 van de 4 laptops (verschillende types) moesten terug naar Acer!!!! Andere leerlingen uit andere klassen met een Acer laptop hadden ook problemen.

Ik ga inmiddels richting de 10 werkdagen dat mijn laptop weg is en ben dus absoluut niet blij!!!! :( :( :( :(
Bij status staat nog steeds, sinds vorige week dinsdag, Ontvangen |:(

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 28-08-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ajee, you've got mail =)

hoop dat we met zn allen idd acer duidelijk kunnen maken dat er echt iets niet klopt en dat ze er meer aandacht aan moeten besteden.

/djbarney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie djbarney, nu maar hopen dat de rest ook reageert.
Zodra ik meer emailreacties heb ontvangen zal ik jullie op de hoogte stellen hoe ik ga reageren naar Acer. Daarvoor hebben we we wel een behoorlijk aantal reacties nodig, dus kom op mensen met het wireless probleem reageer aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zouden we niet achter het telefoon nummer kunnen komen van de reparatie afdeling, of een hoger iemand bij acer misschien Public Relations, dit schiet toch niet op we worden gewoon aan het lijntje gehouden.

gr,

Patrick de Crom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeferij
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb ook problemen gehad met mijn wlan van de acer 7720g. Geregeld mijn wlan kwijt. Er is op dit moment een nieuwe driver vanuit intel voor de 4965agn. Deze is echter niet te downloaden op de site van intel of acer. Op de site van intel is de laatste versie 11.1.1.11. De nieuwste versie is 11.1.1.22. Deze is te downloaden van de dell site. Hier is de url ftp://ftp.dell.com/network/R164259.EXE . Hierin zijn een boel problemen mbt deze netwerkkaart opgelost. Je moet alleen je laptop down gooien, niet aan de stroom alleen op de accu. Als je de laptop op de stroom down gooit, gaat het nog fout. Er zit dus een verbetering in de drivers mbt het wlan.... er dient alleen nog het e.e.a. verbeterd te worden. Alleen Acer is een beetje traag....... Allen downloaden succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

heb je er nog niets aan!

Moet gewoon werken punt

Ik heb vandaag contact gehad met Acer en kreeg (eindelijk) een vriendelijke man aan de lijn.
Gaf aan dat me laptop te lang weg is en hij reageerde verbaasd. Hij ging er direct achteraan.

Toen ik thuis kwam van werk heb ik de status bekeken en staat nu (eindelijk) op "momenteel in reparatie".

Nog iets. Hij gaf toe dat er veel problemen zijn met de Wlan kaarten in de nieuwe serie Acer laptops.

Oke' dan hier gaan we weer vandaag weer eens gebeld naar acer nu inmiddels(10 werkdagen weg) hoe de status nu eigenlijk is :( :( Nog steeds niets ja we zijn er mee bezig, ik kon alleen maar weer zeggen dat ik echt niet de enigste ben.
Zijn er misschien ook mensen die hem al gerepareerd terug gekregen hebben, en zoja alles nu opgelost of niet.

Gek wordt ik er een beetje van 8)7

gr,

Petje

• pksparks
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 20:30
goedenmiddag,

ik heb de conversatie over de afgelopen 4 pagina's aandachtig doorgelezen, uitgeprint en nogmaals gelezen. jullie begrijpen natuurlijk waarom: ik wil deze laptop gaan aanschaffen. grootste struikelpunt op dit moment is dus als ik het goed begrijp de WLAN card. nu is mijn vraag of dit aan het type card/chipset ligt en of andere systemen van Acer en/of andere merken er ook last van hebben??

maar goed ongetwijfeld zullen er ook positieve items te vermelden zijn.
kan iemand iets meer vertellen hoe de 2 hdd's bevallen??
wat over het gebruik met de 'mindere' videocard? ik las ook dat hij misschien vervangen kon worden als hij niet op het MoBo vast zit?
hoe bevalt het Wifi als het wel werkt?
heeft iemand al de bluetooth gebruikt en IR?

heeft deze laptop ook E-Sata?
iemand al met de HDMI gespeeld?
heeft iemand al meer dan 2GB geheugen geplaatst?? en zo ja welke configuratie
iemand al getracht 64 bit te installeren ipv vista 32bit?

welke software is er zoal in gebruik??

ik wil naast Vista, ook office 2007 gaan draaien, Adobe CS, films, muziek en een aantal spellen (niet de meest recente, maar meer mijn iets oudere). en dan heb ik voor mijn werk nog een aantal zwaardere applicaties. ik zou met deze eisen ook een iets goedkopere kunnen kiezen, maar ik wil perse 17'', minimaal 300Gb hdd, minimaal 2Gb geheugen en intel core 2 duo 7xxx. lijkt mij dan een schappelijk geprijsde laptop.

graag hoor ik van iemand en alvast bedankt

Patrick

Anoniem: 231570

Hallo,

Ik heb deze 7720 nu 2 weken in mijn bezit en vind het een goede laptop/notebook
Bij elke computer die je koopt is wat op of aan te merken.
Bij mij ging het ook niet vlekkeloos.

Met het draadloos internet heb ik ook problemen dus deze moet nog gerepareerd worden.
(Op accu opstarten wel internet met voeding opstarten geen internet)
Dus ik start altijd op accu op. Ik laat de laptop pas over een paar maanden repareren om te zien of de rest wel goed blijft werken.(3jaar de complete dekking dus rusting alles uitproberen)
Wil je de computer naar fabrieks instelling zetten druk dan Alt-F10 bij het opstarten de rest gaat vanzelf en de computer is weer als nieuw.
Als iemand weet of er een turbo memory kaart in kan hoor ik dat graag alle beetjes helpen

Ik zelf gebruik de computer voor downloaden/parren/uitpakken/branden .
Dus het is bezig met downloaden,ik ga dan rustig een film parren/repareren en uitpakken en branden
en de computer blijft het goed en snel doen (Eerst deed ik dit op een P4 2400 intel met 256 video en 1Gb geheugen en dat ging veeeel langzamer of liep vast.
Spellen speel ik ook zoals need for speed
En Doe ook veel videobewerking en pinnacle doet het goed versie 9.3
versie 10 doet het niet op de videokaart.

Groet mjtk :) :)

• pksparks
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 20:30
haroldso schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:36:
Gelukkig dat die serie geen kinderziektes heeft. By the way ik heb nu gekeken naar mijn wifi kaart en ik zie dat de 3945ABG driver van Intel nu gebruikt wordt....raar? Ja, want volgens mij hoort er toch een 4965AGN in? Of niet?
ik had bovenstaande specs al eens gelezen. zit wel groot verschil in performance:

Aspire 7720

Technical specifications

communications:
Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN (dual-band quad-mode 802.11a/b/g/Draft-N) network connection, supporting Acer SignalUp™ with InviLink™ Nplify™ wireless technology or
Intel® PRO/Wireless 3945ABG (dual-band tri-mode 802.11a/b/g) Wi-Fi CERTIFIED® network connection, supporting Acer SignalUp™ wireless technology

hebben ze soms bij haraldso een de 4965AGN vervangen door een 3945ABG?? dit omdat er misschien betere stabielere drivers zijn voor de laatste??

kunnen mensen met problemen aangeven welke kaart, en mensen zonder problemen/opgeloste problemen ook doorgeven welke kaart ze hebben? misschien komt daar iets uit

patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahjaat
leeferij schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:06:
Ik heb ook problemen gehad met mijn wlan van de acer 7720g. Geregeld mijn wlan kwijt. Er is op dit moment een nieuwe driver vanuit intel voor de 4965agn. Deze is echter niet te downloaden op de site van intel of acer. Op de site van intel is de laatste versie 11.1.1.11. De nieuwste versie is 11.1.1.22. Deze is te downloaden van de dell site. Hier is de url ftp://ftp.dell.com/network/R164259.EXE . Hierin zijn een boel problemen mbt deze netwerkkaart opgelost. Je moet alleen je laptop down gooien, niet aan de stroom alleen op de accu. Als je de laptop op de stroom down gooit, gaat het nog fout. Er zit dus een verbetering in de drivers mbt het wlan.... er dient alleen nog het e.e.a. verbeterd te worden. Alleen Acer is een beetje traag....... Allen downloaden succes!
Je moet alleen je laptop down gooien, niet aan de stroom alleen op de accu. Als je de laptop op de stroom down gooit, gaat het nog fout. ????????

Klinkt voor mij niet echt als een verbetering ... toch maar even wachten op ee goeie driver. En kun je misschien aangeven wat er dan verbeterd is, aangezien jij 'm geinstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeferij
  • Laatst online: 31-10-2024
Dit zijn de verbetering zijn volgens de readme

Release Highlights:
* Addresses 3945ABG radio disable seen with some systems running with Bluetooth modules
* Addresses 3945ABG radio disable seen in some 802.11a environments after Standby or Hibernate
* Addresses installer upgrade behavior where Windows Vista Preferred Networks would be lost
* Addresses installer interaction with InstallShield Update Manager causing an unwanted prompt during installation

Bij mij werken de drivers perfect. Aangezien de 3945abg en 4965agn een gecombineerde driver is, zullen voor beide netwerkkaarten een aantal problemen opgelost zijn. Bij mij werken de drivers perfect, een hele verbetering tov de oude drivers. En ja ik heb een 4965agn netwerkkaart. Ik geloof niet dat het een hardware probleem is, maar softwarematig. Meerdere gebruikers hebben problemen met de 3945agb (4965agn) ook in andere merken laptops. Zie bijvoorbeeld deze link:

http://thevistaforums.com...pic=9834&view=getlastpost

[ Voor 17% gewijzigd door leeferij op 02-09-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahjaat
ajee,
'k heb je gemailt. Hoop dat je dit bij ACER kan droppen en dat ze je niet wéér afschepen met: 'oh, u bent de eerste die dit meldt'.
We horen van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231916

Zoals velen blijkbaar heb ik net dezelfde problemen. De driver van de wifi-kaart verdwijnt soms, en na een tijdje staat hij er gewoon terug en werkt alles weer prima.

Vorige week heb ik ook naar Acer gebeld maar daar kende de helpdeskmedewerker het type niet echt. :?
Hij vroeg me of ik het internet wel had aangezet dmv het knopje aan de zijkant. Nu bij deze serie staan die knopjes bovenaan het toetsenbord dus hij begreep er niets van. Na een kwartier opzoekwerk naar de stand van de knopjes vroeg hij mijn telefoonnummer en beloofde hij me terug te bellen. Zijn excuus was dat het een nieuwe reeks was ‘en hij dat nog niet zo goed kende’. Waarom bel je dan in hemelsnaam naar een helpdesk???

Ik had natuurlijk beter moeten weten maar ik heb er sindsdien niets meer van gehoord.

Ze hadden me nochtans gewaarschuwd voor de support van Acer maar dat ze het zo bont durven te maken…

Nu ga ik straks die nieuwe driver (van dit forum) eens installeren en kijken of dan het probleem is opgelost.

Anders bel ik weer naar Acer en indien ze geen oplossing kunnen geven voor dit probleem (wat meer regel is dan uitzondering blijkbaar) dien ik een klacht in bij Test Aankoop.
Zoveel problemen kunnen ze bij Acer gewoonweg niet negeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231944

Ik snap totaal niet waar iedereen zich druk in maakt hoor, ik heb één mailtje gestuurd naar Acer waarin ik het volgende vroeg:
Kan u mij volgende zaken vertellen ivm de AS7520G-402G32Mi:

- Heeft deze een DVI uitgang?
- Is er al een oplossing voor het probleem ivm. de WLAN kaart (drivers worden steeds gewist tijdens opstarten op de stroom)?

Ik overweeg sterk deze laptop aan te schaffen (indien ik een positief antwoord krijg). Ivm de 2e vraag, ik heb reeds enorm veel klachten gelezen ivm. de WLAN kaart in de nieuwe Aspires (vooral op tweakers.net), doet Acer er iets aan om deze problemen op te lossen (bv. een omruilactie?).

Alvast bedankt!
En binnen enkele minuten kreeg ik volgend antwoord
Hieronder vindt u een overzicht van alle I/O aansluitingen van de Acer Aspire 7520, waaronder ook een DVI poort.

Voor het probleem met de WLAN kaart is inmiddels een BIOS update beschikbaar.

ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_7520/bios/3614.zip
Nu kan ik het zelf niet zeggen maar waarschijnlijk is dit de oplossing voor het probleem... Misschien kan iemand dit is checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 231944 schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:26:
Ik snap totaal niet waar iedereen zich druk in maakt hoor, ik heb één mailtje gestuurd naar Acer waarin ik het volgende vroeg:
"Kan u mij volgende zaken vertellen ivm de AS7520G-402G32Mi:"
Het gaat hier om de 7720, niet om de 7520. Daarnaast zijn deze problemen al een paar weken aan de gang. Het zou (hopelijk) kunnen dat er inmiddels een oplossing is..?

De ftp server biedt nog geen biossen aan bij de 7720:
ftp://ftp.support.acer-eu...ook/travelmate_7720/bios/
of
ftp://ftp.support.acer-eu...avelmate_7720/vista/Bios/

[ Voor 16% gewijzigd door BounceMeister op 03-09-2007 18:34 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste