Acer Aspire 7720 Notebook 17"

Acer:
"De nieuwe Aspire 7720 met het nieuwe, innovatieve Gemstone-design kijkt verder dan alleen voordelen en technologische vooruitgang. De notebook is ontworpen voor veeleisende multimediagebruikers en maakt gebruik van de krachtige Intel® Core™2 Duo-processoren. Bovendien is de Acer 7720 uitgerust met de nieuwste technologische snufjes en een goed voorbeeld van Acer's gevoel voor stijl - zonder te compromitteren wanneer het op prestaties aankomt."

Meer informatie:
Configuratie AS7720G-302G32MN:
Acer Advantage Garantieprogramma (adviesprijzen incl. btw, genoemde jaren garantietermijn is totaaltermijn incl. eerste jaar):
Opvallende positieve punten:
Minder positieve punten:
Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen van deze (zo lijkt het) geweldige notebook voor die prijs. Nu is alle waar naar zijn geld, dus wil ik weten waar hier de adder onder het gras zit.
Ik was eerst op zoek bij snelle BTO modellen met een scherm van 15,4", maar kwam toen deze 17" van Acer tegen, met als voordeel het numerieke toetsenbord en het grote scherm. De resolutie is echter 1440x900 Pixels op 17" tegenover 1680x1050 op 15,4" van de BTO 15W25+.
Daarnaast heeft deze Acer laptop een ATI Radeon HD 2300 videokaart in plaats van de Nvidia 8600G in de BTO. Is dit merkbaar in Vista, Photoshop of andere non-gaming applicaties?
De laptop moet Photoshop e.d. aankunnen dus een snelle harddisk is gewenst. Nu heeft deze Acer 7720 twee 5400rpm schijven van 160Gb en ik vroeg mij af of deze in RAID geconfigureerd kunnen worden.
Zijn er al mensen die deze laptop gezien hebben of beter, al in hun bezit hebben? Graag jullie ervaringen!
Edit: Toevoeging info videokaart / Typo's / Pixelpolicy / pos/neg punten / Update specs

Acer:
"De nieuwe Aspire 7720 met het nieuwe, innovatieve Gemstone-design kijkt verder dan alleen voordelen en technologische vooruitgang. De notebook is ontworpen voor veeleisende multimediagebruikers en maakt gebruik van de krachtige Intel® Core™2 Duo-processoren. Bovendien is de Acer 7720 uitgerust met de nieuwste technologische snufjes en een goed voorbeeld van Acer's gevoel voor stijl - zonder te compromitteren wanneer het op prestaties aankomt."

Meer informatie:
- Meer Foto's
- Pricewatch 1059 tot 1200 euro
- Website Fabrikant
- Technische Specificatie
- Pixel Policy van Acer
- Pixelpolicy volgens ISO 13406-2
Configuratie AS7720G-302G32MN:
- Intel® Core™2 Duo processor T7300 2.0GHz (800MHz/4MB),
- Intel PM965 chipset,
- 17TFT WXGA+ CrystalBrite, 1440 x 900, 24-bit kleuren, 16ms,
- 2048MB DDR II RAM (2x 1024), max. 2 4GB.
- 2x 160GB HDD (5400rpm) (alleen software RAID mogelijk),
- Up to 1024MB ATI Mobility™
- Radeon® HD 2300 HyperMemory™(256MB dedicated GDDR2),
- Super Multi DVD-RW Double Layer,
- 6-cell LiIon accu,
- 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11a/b/g/n,
- Bluetooth, USB 2.0, Firewire,
- DVI-D, VGA en TV-out aansluiting,
- 5-in-1 card reader,
- 0.3MP CrystalEye Webcam,
- Dolby Surround en Dolby Home Theater
- 105/106 key toetsenbord (met numieriek deel),
- Synaptics touchpad met daaronder een 4-weg knop. (Synaptics volgens beschikbare drivers)
- Windows Vista™ Home Premium (32-bit versie!!),
- Standaard slechts 1 jaar carry-in garantie (Uitbreidbaar volgens Acer Advantage programma).
Acer Advantage Garantieprogramma (adviesprijzen incl. btw, genoemde jaren garantietermijn is totaaltermijn incl. eerste jaar):
- [SV.WNBAF.E06] AcerAdvantage New Edition (2 jaar warranty upgrade) €39,-
- [Q1.1242Y.B01] Acer Advantage Silver Edition 17": (2 jaar warranty upgrade + Notebook Case & USB mouse) €59,-
- [Q2.12420Y.B02] Acer Advantage Gold Edition 17": (3 jaar warranty upgrade light + Notebook Case & USB mouse) €99,-
- [Q3.1242Y.B03] Acer Advantage Platinum Edition 17": (3 jaar warranty upgrade full/schade garantie + Notebook Case & USB mouse) €139,-
Opvallende positieve punten:
- Scherm is kleurrijk, scherp en helder.
- Volledig toetsenbord met numeriek deel.
- Twee harddisks van 160Gb (5400rpm).
- DVI-D aansluiting.
- Hoge specificaties voor een lage prijs.
Minder positieve punten:
- Problemen met onboard wireless netwerkkaart.
- Acer "service" niet door iedereen goed gewaardeerd.
- De Ati HD2300 Videokaart specificaties, waarin we (helaas) moeten lezen dat deze kaart maximaal DirectX9 ondersteunt. Ook hier en hier meer info.
- Geen Turbo Memory Module? Link, Review Hardware.info.
- Design wijkt af van de Aspire 5920, dus geen glimmende deksel en geen blauw verlichte lijnen rondom het toetsenbord. Leds zijn niet allemaal blauw en stickers (rechtsboven en onderaan) zijn groen ipv blauw. Uiterlijk doet iets saaier aan dan Gemstone doet verwachten.
- Scherm is (zoals veel notebooks) niet gegarandeerd "pixel-perfect", Pixel Policy Acer.
Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen van deze (zo lijkt het) geweldige notebook voor die prijs. Nu is alle waar naar zijn geld, dus wil ik weten waar hier de adder onder het gras zit.
Ik was eerst op zoek bij snelle BTO modellen met een scherm van 15,4", maar kwam toen deze 17" van Acer tegen, met als voordeel het numerieke toetsenbord en het grote scherm. De resolutie is echter 1440x900 Pixels op 17" tegenover 1680x1050 op 15,4" van de BTO 15W25+.
Daarnaast heeft deze Acer laptop een ATI Radeon HD 2300 videokaart in plaats van de Nvidia 8600G in de BTO. Is dit merkbaar in Vista, Photoshop of andere non-gaming applicaties?
De laptop moet Photoshop e.d. aankunnen dus een snelle harddisk is gewenst. Nu heeft deze Acer 7720 twee 5400rpm schijven van 160Gb en ik vroeg mij af of deze in RAID geconfigureerd kunnen worden.
Zijn er al mensen die deze laptop gezien hebben of beter, al in hun bezit hebben? Graag jullie ervaringen!
Edit: Toevoeging info videokaart / Typo's / Pixelpolicy / pos/neg punten / Update specs
[ Voor 45% gewijzigd door BounceMeister op 13-09-2007 08:07 ]