ATI Mobility Radeon HD 2300 HM

Pagina: 1
Acties:
  • 5.278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 22:16
Van de ATI Mobility Radeon HD 2300 HM is weinig tot geen info te vinden. Ik heb verscheidene dagen zocht en kwam uit dat het een klase 3 videokaart is (klasse 6 is het slechtste, klasse 1 is het beste). Maar op andere sites zeggen ze dat de ATI Mobility Radeon HD 2300 HM een hernaming is van de x1300 en dus een zwakkere kaart is.

Kan iemand die deze kaart heeft, of info heeft, mij hier duidelijkheid overschaffen? Er staat ook nergens directe info over de ram van de kaart, maar volgens mijn gok is het een 256mb shared, dus 128mb dedicated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is geen lowbudget versie van de ati 2400serie met 64bit of onbourd mem.

Hoe dan ook deze kaart zal je niet goed mee kunnen game.
Voor office of video is het geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:21:
is geen lowbudget versie van de ati 2400serie met 64bit of onbourd mem.

Hoe dan ook deze kaart zal je niet goed mee kunnen game.
Voor office of video is het geen probleem
Dus het zal niet games zoals C&C3:Tiberium Wars, Battle for middle earth 2, anno 1701, world of warcraft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 11:46
ninc schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:27:
Dus het zal niet games zoals C&C3:Tiberium Wars, Battle for middle earth 2, anno 1701, world of warcraft draaien?
Het zal wel draaien, Anno 1701 en C&C3:Tiberium Wars zijn ook op mijn laptop met redelijke instellingen (1024*768, medium-low instellingen) speelbaar. Ter referentie, mijn laptop is een Nec Versa P550 met een Mobility Radeon X300 met 64 MB dedicated geheugen.

Optimaal is het niet, maar speelbaar zal het zeker wel zijn. Alleen is de vraag of het voldoende is voor wat je er van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
cpt_veerhoek schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:05:
[...]

Het zal wel draaien, Anno 1701 en C&C3:Tiberium Wars zijn ook op mijn laptop met redelijke instellingen (1024*768, medium-low instellingen) speelbaar. Ter referentie, mijn laptop is een Nec Versa P550 met een Mobility Radeon X300 met 64 MB dedicated geheugen.

Optimaal is het niet, maar speelbaar zal het zeker wel zijn. Alleen is de vraag of het voldoende is voor wat je er van verwacht.
Ik wil ze gewoon op medium niveau kunnen draaien, bijvoorbeeld: Battle for middle earth 2 heb ik gewoon op medium kunnen draaien. Maar volgens mij moet het dan ook goed werken, als anno 1701 en tiberium wars bij jou redelijk goed draait: (volgens mij heb je dan Intel Pentium M 750 processor (1.86 Ghz, 2 MB cache, 533 Mhz FSB)
1024 MB (2*512 MB) intern geheugen
80 GB harddisk, 5400 rpm
15" SXGA TFT monitor, resolutie 1400x1050
ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory) )

Ik heb dan een Intel Core 2 Duo 1,8ghz, 2mb cache, 800 mhz) 2048 mb ram, 160 gb harddisk 5400rpm, 15,4'''WXGA tft lcd 1280x800 en een ATI Mobility Radeon HD 2300 HM die volgens de informatie die ik kan afleiden een 128 mb dedicated moet zijn. Maar dat is nog onbekend.

Dus als jij het al goed kunt draaien zal de extra kracht van deze laptop voldoende moeten zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Ik heb de Acer Aspire 5720g gekocht, en de ati mobility radeon hd 2300 hm heeft 256 mb dedicated geheugen en kan dan met hypermemory verhoogt worden. Verder werkt ie goed. Ik probeerde eerst Battle for middle earth 2, die had zich standaard op hoog ingesteld en liep toen langzaam. Maar ik herinnerde mij toen dat op netstroom de laptop pas zijn hoogste niveau haalt.

Toen ik op netstroom zat liep ie perfect zonder enige problemen. De videokaart is dus tot nu toe goed, maar ik moet nog eens uitgebreid gaan testen met games zoals Anno 1701, Company of Heroes en C&C3.

Kan ik hier ook ergens misschien een review schrijven voor mijn laptop? Ik had ooit hier eens ergens een reviewplek gevonden waar een paar reviews van tweakers opstonden. Was wel lastig dat over deze laptop niets te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is lastig want hij staat nog niet in de pricewatch.

[ Voor 81% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-08-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Kan iemand me ook vertellen waar ik voor dit kaartje drivers kan vinden voor XP of XP64? Op de AMD site kan ik geen specifieke drivers vinden en de standaard Catalyst drivers werken vooralsnog niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:22:
Kan iemand me ook vertellen waar ik voor dit kaartje drivers kan vinden voor XP of XP64? Op de AMD site kan ik geen specifieke drivers vinden en de standaard Catalyst drivers werken vooralsnog niet.
ja, tweakers, ik heb hetzelfde probleem. Een slimme tweaker die me aan de drivers kan helpen. wel vreemd hee dat die drivers niet te vinden zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Jah dat is ook raar. Ik heb een acer aspire 5720g, die zijn nog redelijk nieuw en er is ook bijna niets te vinden van op het internet voor extra batterijen etc. Die drivers kan ik ook niet vinden.

Ik gebruik vista en daar waren ze ook niet van te vinden. hebben jullie standaard geen drivers erop ofzo? Het zal anders in de loop der tijd erop komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na veel moeite en tijd is het me gelukt windows xp te installeren op de acer aspire 5720G
maar 2 device hebben nog geen driver de vga kaart Radeon 2300 en de ENE IR Reciever .

De rest draait allemaal en is lekker snel als iemand mij kan vertellen waar i kde drivers kan downloaden dan ben ik je eeuwig dankbaar heb al gekeken op de ati site maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:11:
na veel moeite en tijd is het me gelukt windows xp te installeren op de acer aspire 5720G
maar 2 device hebben nog geen driver de vga kaart Radeon 2300 en de ENE IR Reciever .

De rest draait allemaal en is lekker snel als iemand mij kan vertellen waar i kde drivers kan downloaden dan ben ik je eeuwig dankbaar heb al gekeken op de ati site maar niks gevonden.
Maakt jou laptop ook piepgeluiden en als je typt komt de tekst ook vertraagt in beeld? En als je typt hoor je dan de 4punts scroll wieltje (tussen de 2 knoppen van de touchpad in) trillen? Ik had al deze dingen en ik heb het opgestuurd naar de Acer reparatie. Ik had het pas gekocht en meteen dit allemaal heb jij dit ook?

Verwijderd

ninc schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:44:
[...]

Maakt jou laptop ook piepgeluiden en als je typt komt de tekst ook vertraagt in beeld? En als je typt hoor je dan de 4punts scroll wieltje (tussen de 2 knoppen van de touchpad in) trillen? Ik had al deze dingen en ik heb het opgestuurd naar de Acer reparatie. Ik had het pas gekocht en meteen dit allemaal heb jij dit ook?
Nee geen last van maar heb hem amper gebruikt omdat er vista op staan en ben er geen fan van.
Ben nog steeds alle drivers aan het zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

hmhm,

ik heb sinds gisteren ook een 5720G gekocht en na veel slipstreamen van HDD drivers eindelijk XP aan de praat gekrege :)

Deze heb ik er nu, helaas al weer afgegooid omdat er gewoon bijna geen drivers te vinden zijn voor XP op het WereldWijdeWeb :(

Het vreemde is dus ook dat de 2300 HM nergens te vinden is op de driver download site van ATI/AMD http://ati.amd.com/support/driver.html :? Ook niet als je bij de Vista drivers kijkt

Ik heb wel van Everest een overzicht gemaakt met alle Hardware die erinzit en aan de hand daarvan kun je misschien wat drivers voor XP ritselen, maar ook de HD2300 HM blijft hier het grote probleem.

Ik blijf zoeken, maar vrees het ersgte. Microsoft & Acer hebben ons weer gedwongen Vista te gebruiken :(

Ik heb wel een kale versie van vista geinstalleerd en die recovery partitie weggegooid, want het Acer Vista is me toch een partij k*t!

UPDATE BELANGRIJK VOOR IEDERE GEBRUIKER DIE "ILLEGAAL" ATI Mobility Radeon HD 2300 HM OP WINDOWS XP WIL!

ftp://ftp.work.acer-euro....aspire_xp_not_authorized/

daar staan de drivers voor XP >:)

De ATI Mobility Radeon HD 2300 HM zit sowieso in 'mijn' 5720, dus in die map kun je de ATI driver vinden, heb je zelf een andere laptop, kies dan dat mapje natuurlijk 8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:11:

ben me maar dankbaar _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Matis op 25-08-2007 10:56 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx ik ben je zeer ( eeuwig) dankbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je met die driver ook toegang tot het Catalyst Control Center? de driver werkt bij mij prima (bedankt trouwens), maar mijn configuraties bestaan uit:
- het bijstellen van de resolutie
- ....dat was het

Frustrerend, want ik wil een bepaald onderdeel van de videokaartversnelling uitschakelen. Dat kan normaal, maar ik kom er niet bij...
Pagina: 1