[Ervaringen]Acer Aspire 5920G Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 54.138 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 13:18
Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/technews/images/acer_aspire_5920-150507.jpg

Acer presenteerd met de Aspire 5920G hun nieuwe 'Gemstone' design wat in samenwerking met BMW ontworpen is.

Inmiddels begint deze laptop op basis van Intel's nieuwe Santa Rosa platform ook in de nederlandse winkels binnen te stromen.

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/4660-IMG5103s.jpg

De specificatie's:

CPU: Intel Core 2 Duo T7300 (2.00Ghz)
RAM: 2 GB PC667 (2x1 GB, uitbreidbaar tot 4 GB)
Harddisc: 160 GB, 5400rpm
Scherm: 15,4', CrystalBrite (glare), 1280x800
Videokaart: Nvidia Geforce GO 8600 GT, 256 MB dedicate, tot 1 GB Turbocache
Webcam: 0.3 megapixel
Netwerk: IEEE 802.11n, Bluetooth, Gigabit Ethernet
DVDdrive: DVD-super multi layer of optionele HD-DVD drive
Robson Turbomemory: 1 GB installed
Geluid: Dolby Home Theater sound met built-in subwoofer
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium NL

Verder beschikt de laptop over oa. Firewire, 4 USB poorten SmartCard slot, een 5 in 1 cardreader van SD/MMC/MS/MS Pro/xD en een HDMI poort.

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/4660-IMG5115s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/4660-IMG5116s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/4660-IMG5117s.jpg

Deze Acer heeft een diepte van 270 mm, hoogte van 44 mm, breedte van 364 mm en weegt 3,0 kg.

Wat Acer er zelf van vind:

The new Aspire Gemstone design combines the innovative ingenuity of industrial design, the sophisticated beauty of timeless forms and the ultra-efficient performance of the latest Intel® Centrino® Duo processor technology to produce one of the world’s most stunning mobile entertainment solutions.

The Aspire Gemstone delivers an entertainment experience like no other. With a selection of CrystalBrite widescreen displays, NVIDIA® graphics and the unforgettable clarity and precision of the Dolby®-certified home theater surround sound system channelled through patented speaker grills, the Aspire Gemstone series finally unleashes the full potential of high-definition mobile entertainment.

Entertainment lovers are also entertainment collectors. Music, videos, games… the list is endless. To store these endless entertainment possibilities, Acer has equipped the Aspire Gemstone range with hard disks of up to 160GB. For even greater multimedia effects, the entire range can be specified with either a DVD-Super Multi double layer or HD-DVD drive which, when coupled with the integrated HDMI™ port, transforms the Aspire Gemstone into the ultimate high-definition entertainment source.

The benefits of Intel® Centrino® Duo processor technology go beyond efficient performance. The integrated Intel® Wireless WiFi Link with 802.11a/b/g/Draft-N network connection supporting Acer SignalUp™ technology delivers fast and secure wireless access speeds of up to 5 times faster than the current ABG standard. Combined with the integrated Acer Crystal Eye webcam and optional Acer Xpress VoIP phone, the Aspire Gemstone series opens up a world of online possibilities.

Wat anderen ervan vinden:

De prijs

Mijn mening:

Een zeer krachtige laptop voor het geld (adviesprijs van Acer is rond de 1300 euro, maar hij is nu al voor 1150 te krijgen. Tel daarbij de zeer voordelige garantieuitbreiding van Acer en ik denk zelf dat je hiermee een mooi apparaat in huis kan halen. Het design zal niet bij iedereen in de smaak vallen maar persoonlijk stoor ik me er niet aan. Komende dinsdag ga ik hem als het goed is in het echt zien en dan laat ik natuurlijk weten hoe die er echt uit ziet.

Zijn er nog mensen die verder ervaringen hebben met deze laptop of er ook naar zitten te kijken.

ps voor beheer. mijn vorige topic over dit apparaat werd gesloten omdat de OP niet goed was, ik hoop dat deze nu beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 08:26
Ziet er iig 10x beter uit als de vorige modellen, nu alleen hopen dat ze ook 10x zo stevig zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-07 16:15
Binnenkort deze laptop kopen en eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

''Beetje vreemd, maar wel lekker''

Alleen is die volgens mij uberdik, maar dat kan ook schijn zijn en die zwarte onderkant :N
Voor de rest zijn die specs wel okee, maar 'n WXGA-scherm mwah en tot 1GB TurboCache -O-

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 01-07-2007 18:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
CLB schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:11:
''Beetje vreemd, maar wel lekker''

Alleen is die volgens mij uberdik, maar dat kan ook schijn zijn en die zwarte onderkant :N
Voor de rest zijn die specs wel okee, maar 'n WXGA-scherm mwah en tot 1GB TurboCache -O-
Hij is 44 mm dik, wat inderdaad wat meer is als de Zepto (39mm) en de Asus G1S (38mm).

De resolutie vind ikzelf eerder positief, ik kan echt niet werken met zo'n hoge resolutie op een klein scherm. 1GB turbocache kan je toch gewoon uitzetten, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Wow,

Als ik dit zie vind ik het toch een redelijke BTO, Zepto, Asus(G1) killer voor deze prijs.

Heeft op alle andere zowat een voordeel, en die prijs is te mooi voor woorden.

Kicke laptop!

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

LordLynx schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:36:
[...]
Hij is 44 mm dik, wat inderdaad wat meer is als de Zepto (39mm) en de Asus G1S (38mm).
Mwah dat valt opzich nog wel mee, maar hij oogt zo dik op de foto's imho
De resolutie vind ikzelf eerder positief,
ik kan echt niet werken met zo'n hoge resolutie op een klein scherm.
Ik vind eerlijk gezegd dat je met die huidige graka's wel minstens 'n WXGA+ moet hebben!
Fullscreen gamen op 1440x900 pixels lukt makkelijk met 'n GO8600 en WXGA is imho 'n stap terug
1GB turbocache kan je toch gewoon uitzetten, of niet?
Ja uiteraard, maar 1GB TC is gewoon marketing-geblaat natuurlijk :)
ipazza schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:58:
Als ik dit zie vind ik het toch een redelijke BTO, Zepto, Asus(G1) killer voor deze prijs.
Heeft op alle andere zowat een voordeel, en die prijs is te mooi voor woorden.
Noem jij maar is voordelen dan!? Krijg je alleen 'de prijs' als antwoord denk ik zo ;)
BTO's, Zepto's en Compals hebben 'n geheel andere resolutie (wat kosten met zich meebrengt)
en je kunt ze assembleren met 'n 7200rpm HD'tje wat imho wel erg handig is om mee te gaan gamen ;)

't Is wel 'n mooi dingetje, maar denk dat veel mensen vergeten dat het 'n Acer is, ook al is die nog zo trendy qua uiterlijk ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
CLB schreef op maandag 02 juli 2007 @ 07:54:
't Is wel 'n mooi dingetje, maar denk dat veel mensen vergeten dat het 'n Acer is, ook al is die nog zo trendy qua uiterlijk ;)
Agreed... Ik zou het ding eerst echt willen zien in een winkel, 100 keer het scherm dicht doen ed... Kwaliteit heeft ook zo zijn prijs en vergeet niet dat de G1S bv GDDR3 geheugen heeft voor de videokaart, dat de andere merken standaard 2 jaar garantie geven. Ook de resolutie van die merken is zoals gezegd hoger en 1440x900 moet prima kunnen, de 1280x800 op een macbook was ook prima te doen.

Leuke laptop aangezien hij wel wat goedkoper is, maar ik hoop echt voor Acer dat ze de schroeven nu wel goed vastzetten, dat de behuizing wel degelijk is en dat ook de rest echt verbeterd is... Goedkoop moet nl. niet duurkoop worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

GremliN-Online schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:02:
en vergeet niet dat de G1S bv GDDR3 geheugen heeft voor de videokaart,
Dus op dat GDDR3 zou ik me niet echt verheugen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hmmz, had verwacht dat er wel degelijk een aardig verschil zou zitten tussen die 2... Dan wil ik wel weten welke laptop die 2e is.

Edit:
Overigens staat er geen resolutie bij. Op 1280x1024 scoort de G1S idd ~3600-3800 punten, bij 1024x768 waarmee de DDR2 versie is getest zoals te zien valt scoort de G1S echter 4700 punten:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=125246

[ Voor 48% gewijzigd door GENETX op 02-07-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Op de foto's ziet de notebook er prachtig uit (vind ik) maar lijkt idd erg dik... hopelijk valt dit in de werkelijkheid een beetje mee... Heb namelijk ook interesse in deze... (mits het een beetje portable blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
CLB schreef op maandag 02 juli 2007 @ 07:54:
[...]

[...]

Noem jij maar is voordelen dan!? Krijg je alleen 'de prijs' als antwoord denk ik zo ;)
BTO's, Zepto's en Compals hebben 'n geheel andere resolutie (wat kosten met zich meebrengt)
en je kunt ze assembleren met 'n 7200rpm HD'tje wat imho wel erg handig is om mee te gaan gamen ;)

HET voordeel voor mij tov Zepto, BTO etc is gewoon de digitale output voor een beeldscherm. Ik vind enkel een standaard VGA uitgang tegenwoordig absoluut niet meer kunnen. De Asus G1S heeft ook HDMI maar dan kom je gelijk wel in een extreem andere prijsklasse te zitten. Ik neem trouwens aan dat je bij die acer ook wel een 7200rpm disc erin kunt stoppen, Laptops4u bied dit al aan.

En ja, het is een Acer, maar zijn die dingen nou echt ZO slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

GremliN-Online schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:28:
Overigens staat er geen resolutie bij. Op 1280x1024 scoort de G1S idd ~3600-3800 punten, bij 1024x768 waarmee de DDR2 versie is getest zoals te zien valt scoort de G1S echter 4700 punten:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=125246
Mijn fout! Heb even snel gequote en niet op resoluties gelet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
LordLynx schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:27:
[...]

HET voordeel voor mij tov Zepto, BTO etc is gewoon de digitale output voor een beeldscherm. Ik vind enkel een standaard VGA uitgang tegenwoordig absoluut niet meer kunnen. De Asus G1S heeft ook HDMI maar dan kom je gelijk wel in een extreem andere prijsklasse te zitten. Ik neem trouwens aan dat je bij die acer ook wel een 7200rpm disc erin kunt stoppen, Laptops4u bied dit al aan.

En ja, het is een Acer, maar zijn die dingen nou echt ZO slecht?
Ja ze zijn ZO slecht. Tenminste de voorgaande modellen, misschien hebben ze er eindelijk wat aan gedaan. Maar als ik al in onze klas zie wat er aan acers kapot is gegena, dan zijn dat er zeker een stuk of 6/7 waarbij er ongeveer 14 acers zijn, de andere 14 (verdeling is zo ongeveer 50-50) hebben we 3 kapotte laptops mogen zien.

Even een lijstje van GoT en andere gevallen die ik ken:
- Slechte service (buurjongen mist hem nu al 3 maanden)
- MAAR 1 jaar garantie
- Kapotte schermen (kabel zit snel los)
- Kapotte DVD-fikkers
- Uitvallen ivm hitte
- Instabiel
- Scheurende behuizingen
- Goedkope lak die er zo af gaat
- Los zittende toetsenborden
- Schroeven die er gewoon uit vallen

Nee, ik raad niemand een acer aan op dit moment en ik hoop echt dat dit model wat beter is voor de mensen @ acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

hoorde eigenlijk bijna alleen goede dingen over Acer laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
pascalo schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:37:
Binnenkort deze laptop kopen en eens kijken of het wat is.
Zou je niet eerst eventjes kijken of het iets is?
Om miskopen te voorkomen enzo... :*)

:j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Over de rest van je punten kan ik moeilijk discussieren omdat dat vast wel waar zal zijn (ik ken 2 mensen met een Acer die allebei nog geen problemen ermee hebben, terwijl de Sony van een vriend al 2 keer terug geweest is binnen een jaar, 1 reparatie duurde ook 2 maanden) maar de duur van de garantie vind ik wel een erg suf argument. Welk laptopmerk leverd STANDAARD meer dan 1 jaar garantie (buiten Asus dan), en wat kost het uitbreiden van de garantie bij andere merken? Apple vraagt 440 euro voor 3 jaar, toshiba 150, Sony 350 en Dell zit ook rond de 200. Bij Acer koop je voor 70 euro 2 jaar garantie bij.

Over dat verschil tussen GDDR2 en 3, is dat in games ook zo ontzettend merkbaar, of zou dat meer iets zijn wat 3D mark zo duidelijk naar voren laat komen?

[ Voor 9% gewijzigd door LordLynx op 02-07-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

LordLynx schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:47:
maar de duur van de garantie vind ik wel een erg suf argument.
Suf :X
Jij begrijpt 'm niet helemaal! Je let bij 'n aankoop van 'n duur product toch ook op de garantie-termijn!!?
Welk laptopmerk leverd STANDAARD meer dan 1 jaar garantie (buiten Asus dan),
Zepto *O* d:)b :Y
Bij Acer koop je voor 70 euro 2 jaar garantie bij.
Ja, omdat je toch tig x reparatiekosten moet betalen voor je brakke laptop O-)
Over dat verschil tussen GDDR2 en 3, is dat in games ook zo ontzettend merkbaar,
of zou dat meer iets zijn wat 3D mark zo duidelijk naar voren laat komen?
Mwah dat laatste weet ik niet, maar denk dat 't wel meevalt! Denk niet dat je echt 10 frames meer per seconden krijgt met 'n GDDR3 kaartje ten opzichte van 'n GDDR2 kaartje! Ik heb zelf 'n GDDR2-kaartje (de GO8600M GT 512MB) en als er mensen komen met 'in jouw laptop zit maar 'n GDDR2 kaartje' denk ik bij mezelf: 'Ach jongen, ik heb tenminste 'n mooie high-end laptop, waar ik alle games op high mee kan spelen, en doe jij 't maar met je afgeragde laptopje van je vader die niet eens 'n losse graka heeft' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
Ik ben best benieuwd naar de beoordeling van dit apparaat :) Ik vind de binnenkant, vooral het witte, iets minder. Maar voor de rest mooie specificaties. Dat zeker voor de prijs die je er voor neer moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
LordLynx schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:47:
[...]

Over de rest van je punten kan ik moeilijk discussieren omdat dat vast wel waar zal zijn (ik ken 2 mensen met een Acer die allebei nog geen problemen ermee hebben, terwijl de Sony van een vriend al 2 keer terug geweest is binnen een jaar, 1 reparatie duurde ook 2 maanden) maar de duur van de garantie vind ik wel een erg suf argument. Welk laptopmerk leverd STANDAARD meer dan 1 jaar garantie (buiten Asus dan), en wat kost het uitbreiden van de garantie bij andere merken? Apple vraagt 440 euro voor 3 jaar, toshiba 150, Sony 350 en Dell zit ook rond de 200. Bij Acer koop je voor 70 euro 2 jaar garantie bij.

Over dat verschil tussen GDDR2 en 3, is dat in games ook zo ontzettend merkbaar, of zou dat meer iets zijn wat 3D mark zo duidelijk naar voren laat komen?
Heb een vriend met een acer die heeft hem een jaar en nog geen problemen, ik heb al 4 jaar een acer (2 verschillende types) 1 keer problemen gehad waardoor ik hem 3 weken kwijt was. Verder goede ervaringen met acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
CLB schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:54:
[...]

Suf :X
Jij begrijpt 'm niet helemaal! Je let bij 'n aankoop van 'n duur product toch ook op de garantie-termijn!!?

[...]

Zepto *O* d:)b :Y

[...]

Ja, omdat je toch tig x reparatiekosten moet betalen voor je brakke laptop O-)

[...]

Mwah dat laatste weet ik niet, maar denk dat 't wel meevalt! Denk niet dat je echt 10 frames meer per seconden krijgt met 'n GDDR3 kaartje ten opzichte van 'n GDDR2 kaartje! Ik heb zelf 'n GDDR2-kaartje (de GO8600M GT 512MB) en als er mensen komen met 'in jouw laptop zit maar 'n GDDR2 kaartje' denk ik bij mezelf: 'Ach jongen, ik heb tenminste 'n mooie high-end laptop, waar ik alle games op high mee kan spelen, en doe jij 't maar met je afgeragde laptopje van je vader die niet eens 'n losse graka heeft' :+
Oke, Zepto heeft dan 2 jaar garantie, maar wat ik dus wil zeggen is dat verder praktisch alle 'a-merken' ook maar 1 jaar hebben en dat ik het zwak vind om Acer hier dan op aan te vallen, zeker omdat de upgrade bijna niets kost in verhouding tot die andere merken. Ik snap trouwens niet helemaal wat je bedoeld met 'omdat je tig keer kosten moet betalen', als ik toch garantie bijkoop en er gebeurd iets mee dan is reparatie toch gewoon gratis?

edit:
Ik heb hem vandaag in het echt gezien bij Paradigit in Rotterdam. Helaas was het model nog niet tentoongesteld (hoewel dat mij per mail zaterdag wel verzekerd was) dus heb ik hem alleen uit gezien. Mijn indruk ervan was eigenlijk helemaal niet negatief, hij is niet zo dik als die op foto's lijkt en doet toch vrij stevig aan. Ook vind ik het design niet verkeerd, maar plaats wel vraagtekens bij of het toestenbord een beetje schoon blijft....

[ Voor 14% gewijzigd door LordLynx op 03-07-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
EU schrijft zelfs minimaal 2 jaar voor op laptops, dus het is eigenlijk meer onwetendheid. In NL moet je garantie krijgen over de verachte levensduur, en die is bij laptops volgens mij gewoon 3 jaar aangezien de meeste bedrijven ze ook in 3 jaar afschrijven..

GDDR3 vs DDR2 in games. Denk wel dat het aardig uitmaakt. Zo'n 20-25% zoals in 3Dmark en het komt vaak geneog naar voren dat een dekstop 8600GT minder presteert tov 7900 door de 128-bit bus terwijl de rest toch echt beter is. Ao is het geheugen het bottleneck en zal je het zeker zien. 5-10FPS, zal wel kloppen wanneer de andere GDDR2 versie 30FPS haalt, maarje je kan je settings ook wat omhoog schroeven. Niet dat de DDR2 versie traag is. Maar ook ik merk wat het doet:

GeForce Go 7600 256MB DDR2-700: 1900 punten
Mijn eigen GF Go 7600 256MB DDR2-800: 2200 punten. Een verschil van 16% performance tov 14% snellere klok, oftewel, het geheugen is duidelijk een beperkende factor bij deze chip, bij een 8600GT zal het alleen maar erger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194635

Zojuist besteld, afgewogen tegen Zepto 6625WD.

specs zijn ongeveer hetzelfde maar het bestellen in nederland en de prijs (en het design :) ) hebben toch de doorslag gemaakt.

ps. Iemand een idee hoe het met pixelgarantie zit bij Azerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vind ik wel 'n beetje weird om die te vergelijken...

1280x800 scherm versus 1680x1050 scherm en 5400rpm'er versus 7200rpm'er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194635

In de grote zin zijn ze ongeveer gelijk, heb ook aardig zitten twijfelen ivm. de resolutie en HDD. De prijs heeft echter de doorslag gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mwah ik vind van niet, maarja doesn't matter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ik zat op een amerikaans forum te lezen dat Best Buy daar een 5920G heeft met wat andere specs als in nederland. Deze heeft een T5250 (1.5Ghz) C2D CPU maar wel een HD-DVD drive erin. De prijs zou zo'n $1000 (ongeveer 750 euro) zijn.

Nu vraag ik me iets af, is die CPU een beetje makkelijk te verwisselen? Want dan denk ik er toch over hem daar mee te nemen en de CPU zelf te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360
  • Laatst online: 23-06 14:04

Hajo360

Back in NL

Ik heb deze laptop al een tijdje in het oog gehouden en heb m nu 5 dagen in gebruik.

Design: naast dat het een nieuwe vormgeving is zijn er ook een paar dingen die in dit design erg mooi uit de verf komen. Voorbeeld: Als je de laptop uit hebt staan en je sluit de stroomtoevoer aan lichten de LED in de laptop tot de aan/uitknop op. Pas als je de aan/uitknop indrukt komen alle andere LEDs tot leven. Dit lijkt een beetje op een schematische tekening van een gelijkstroom circuit.

Gebruiksgemak: ik weet niet of jullie ook de video review heeft gezien van een engelse website. Met een klacht over de 4e USB poort die te dicht op de DVD drive zou zitten? Dit argument kunnen ze eigenlijk wissen aangezien deze uitgang aan de rechter zijde zit is hij perfect voor je muis. Aangezien muiskabels meestal geen dikke USB plug hebben.

Sofware: Vista heeft toch zeker een dag nodig om echt lekker te lopen in verband met alle troep van Acer. Aangezien Acer van alles erop heeft gezet wat Vista zelf ook al regelt krijg je in het begin nogal veel dubbele berichten. Na het verwijderen van wat overbodige programma's die beginnen met "Acer" draaid het beestje echter gewoon vloeiend.

Prestaties: Ik ben zelf Industrial Product Engineer in opleiding en maak gebruik van zware 3D-CAD programma's als UGS NX5 (Unigraphics), Solidworks 2007, 3ds MAX en Rhino. Deze programa's draaien vloeiend en zonder al te veel foutmeldingen vanuit Vista.
Ook NX Nastran 5 draaid zonder problemen complexe sterkte stijfheid analyses uit. Dus daar ben ik erg tevreden me.
Ik heb ook even geprobeerd wat er gebeurt met games. Dus even snel Overlord van Codemasters geinstaleerd en dit draaid prima met alles op hoog op de hoogste resolutie van het scherm.

Uithoudingsvermogen: Ik moet toegeven dat dit mijn eerste Notebook is maar ik sta toch wel te kijken van het uithoudingsvermogen van dit systeem. De baterij houdt het met een beetje gemiddeld surfgedrag op WiFi zeker 3,5 uur uit. Dan moet je wel de prestaties wat omlaag schroeven maar je kunt langer surfen. En zelfs als ik met 3D-CAD bezig ben en de baterij op High Performance staat kan ik zeker 1.5 uur werk verzettenvoordat de eerste waarschuwing boven komt.

Opvallendheden: Er zit een SIMkaart lezer onder de batterij als iemand mij kan uitleggen hoe ik die gebruik maakt hij/zij mij erg blij. Ik heb de handleiding en de website van de producent al doorgespit, maar helaas geen antwoord op mijn vraag.

Als menen nog meer info willen hebben, gewoon even laten weten.

Kunststof kun je krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

leuk om de eerste gebruikerservaringen te lezen, heb je misschien wat pics!?
Hajo360 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:02:
Prestaties: Ik ben zelf Industrial Product Engineer in opleiding en maak gebruik van zware 3D-CAD programma's als UGS NX5 (Unigraphics), Solidworks 2007, 3ds MAX en Rhino.
Mag ik vragen waarom je dan voor 'n schamel 1280x800 schermpje hebt gekozen!? :S
Ik heb ook even geprobeerd wat er gebeurt met games. Dus even snel Overlord van Codemasters geinstaleerd en dit draaid prima met alles op hoog op de hoogste resolutie van het scherm.
Tsjaa zo'n WXGA-schermpje vraagt ook niet echt veel van 'n GO8600M GT inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Nou aangezien ik in september een half jaar in China op stage ga wou ik een niet al te grote laptop kopen. En zowel op lokatie in China als op mijn studenten kamertje heb ik nog een groter scherm staan. Het ging er om dat het een mobiel 3D-CAD station te worden met mogelijkheid om snel ter plekke complexe berekeningen te maken.

En meer pixels staat gelijk aan minder accu tijd en slechtere prestaties. Maar ik zie in je footnote dat je de directe concurent gekocht heb dus eens worden zal wel niet al te makkelijk gaan ;)

Afbeeldingslocatie: http://brick74.hyves.org/79950001-80000000/79954901-79955000/79954920_5_15S2.jpeg
Als de notebook op de accu draaid is de LED lijn richting de aan/uit -knop uit

Afbeeldingslocatie: http://brick74.hyves.org/79950001-80000000/79954901-79955000/79954919_5_OLpF.jpeg
Maar als je de stekker van de voeding erin stopt licht deze lijn tot de aan/uit -knop op. Je snapt meteen wat er gebeurt, dit is nou cognitive ergonomie luitjes.

Afbeeldingslocatie: http://brick74.hyves.org/79950001-80000000/79954901-79955000/79954918_5_b9nn.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://brick74.hyves.org/79950001-80000000/79954901-79955000/79954917_5_JmxH.jpeg
nog twee fototjes, ik denk dat er later nog een van de SIMkaart lezer opzet. Maar heb geen zin om m nu uit te zetten ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Hajo360 op 08-07-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hajo360 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:18:
Nou aangezien ik in september een half jaar in China op stage ga wou ik een niet al te grote laptop kopen.
Ahaa okee, naja 15,4" is mainstream hoor... :)
En meer pixels staat gelijk aan minder accu tijd en slechtere prestaties. Maar ik zie in je footnote dat je de directe concurent gekocht heb dus eens worden zal wel niet al te makkelijk gaan ;)
Haha neehoor, maar wilde weten waarom je 'n 1280x800 hebt gekocht aangezien je met 3D werkt :)
En foto's komen eraan
Top!! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 08-07-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
Ben blij met dit goede bericht ;-)

Heb zelf ook deze acer besteld, maar nog niet in het echt gezien en ben daarom ook erg benieuwd naar de foto's :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Foto's staan erop. Meer is mogelijk wel ff zeggen wat je wil zien, ik weet natuurlijk niet waar jullie opgewonden van worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
Hele mooie foto's :)

Ik raak er helemaal opgewonden van en kan niet wachten tot die van mij binnen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Zit er nu daadwerkelijk HDMI op deze laptop? De reviews en de OP zeggen van wel, maar de prijslijst en de website van Acer zelf spreken met geen woord over de uitgang, dus ik ben nogal benieuwd..

Ik ben zelf opzoek naar een laptop, en wil mijn Ubergeile TFT aansluiten als ik thuis ben, dus minimaal DVI (of dus HDMI) is een vereiste voor de laptop. Ik hik alleen nog een beetje tegen de resolutie aan. 1280*800 is wel erg weinig, als ik deze vergelijk met de Asus F3Sv (de andere kandidaat), heeft de Asus wel een hogere resolutie (1440*900), maar een mindere videokaart. Deze combinatie is natuurlijk een ramp op het gebied van prestaties, maar of het dan echt onder de maat wordt dat zou ik niet weten (draai nu met een 6600gt op 1280x1024 (desktop))

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

HDMI zit er gewoon op aan de linker zijde heb je van links naar rechts VGA, LAN, Modem, 2x USB, HDMI, S-Video, USB, Firewire, en dan nog zon insteek kaart slot (express card 54).

Aan de voorzijde: Infra rood, kaart lezer (leest ook XD, Whoohooh!), Aux-in, Mic, Aux-out en een volume knop.

Rechts: Alleen de DVD drive en de USB poort.

Toevoeging:
Ik heb trouwens even de SIMkaart lezer uitgeprobeerd. Ik heb namelijk een T-Mobile onbeperkt internet abo voor mijn MDA vario. Helaas helaas geen enkel teken van leven der simkaart als je in Vista bent. kzal nog een keer in de Bios zoeken maar ik denk dat Intel dit over een tijdje wel software matig zal activeren. Want het speeltje zit wel degelijk vast aan het moederbord.

[ Voor 36% gewijzigd door Hajo360 op 08-07-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 12:38
Ook ik zat te twijfelen met de Zepto, maar aangezien mijn vader hem gaat aanschaffen voor me, wil hij liever naar een 'winkel' toe.

We zitten dus heel erg naar de Acer te kijken eigenlijk.
Waarik zelf bang voor ben is de dikte... dat schijnt nogal wat te zijn!

Ook schijnt de 'feel' van de toetsen niet echt lekker te zijn, iemand meer ervaring mee?

Eigenlijk zou ik nog wel wat extra 'echte' foto's willen! misschien ook van de bovenkant van de laptop?

Hmmm, aanschaf van een laptop is toch best lastig..

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

NeOpHyTe-NL schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:10:
Ook ik zat te twijfelen met de Zepto,
maar aangezien mijn vader hem gaat aanschaffen voor me, wil hij liever naar een 'winkel' toe.
Haal je 'm toch op in IJsselstein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Het punt is dat hij graag iets in de buurt wil hebben, zodat hij hem zo onder zijn arm mee kan nemen en hem op de toonbank kan smijten ( :9 ) voor de garantie.
Ook blijven de laptops van Informatique erg interessant... ook mooie prijs en mooi design. (Ja, dat is bij mij redelijk belangrijk :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Begrijp ik ;) Maarja gaat elke winkel deze Acer verkopen is ook nog maar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225711

Bedankt voor het heldere review en de duidelijk foto's.

Ook bij mij heeft de prijs/prestatie de doorslag gegeven, ik kan hem ergens komende week ophalen. Scherm is het enige mindere punt, alleen komt hij bij mij veelal als mediacenter aan een HD-ready TV te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Afbeeldingslocatie: http://brick30.hyves.org/80150001-80200000/80183901-80184000/80183983_5_Jjrl.jpeg

Ik zal morgen als het licht weer iets beter is (is nu erg donker) wel even wat meer foto's plaatsten.

Het toestenbord heeft geen rare feel naar mijn mening. Heb er heel de dag op zitten typen, en heb behalve typvingers nergens last van...

Ook leuk van deze laptop, hij heeft een speakertje wat aan de onderzijde zit, dit speakertje is iets groter dan wat je doorgaans bij notebooks ziet. En probeerd het lage geluid weer te geven, waardoor de laptop op een laag volume al wat meer diepte aan het geluid geeft. Wat handig is want dan hoef je m niet zo belachelijk hard te zetten.

Ooh en paradigit schijnt m in vooraad te hebben, om over the counter te verkopen. Ik kan me voorstellen dat je dit een probleem vind, ik heb m zelf besteld bij Zercom op maandag en woensdag avond was ie binnen Heerlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Hajo360 op 09-07-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Op aanvraag nog wat foto's waaronder een paar van mijn SIMkaart avontuur.

Als er iemand nog wat meer over de SIMkaart slot in Santa Rosa afweet laat van je horen!

Afbeeldingslocatie: http://brick19.hyves.org/80250001-80300000/80294301-80294400/80294336_5_8K0P.jpeg
De oude Aspire 3XXX van mijn moeder naast mijn 5920G kun je eens goed zien wat Acer in anderhalfjaar gedaan heeft.

Afbeeldingslocatie: http://brick19.hyves.org/80250001-80300000/80294301-80294400/80294334_5_rtoK.jpeg
Nogmaals de oude en de nieuwe Aspire naast elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://brick19.hyves.org/80250001-80300000/80294301-80294400/80294332_5_J3aJ.jpeg
2 foto's van mijn SIMkaart expiriment, ik heb de simkaart ingebracht en de laptop opgestart maar helaas gaf de laptop hierover geen kik. Ook ben ik op zoek gegaan naar software die wijst op deze functionaliteit, helaas heb ik die tot nu toe nog niet gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://brick19.hyves.org/80250001-80300000/80294301-80294400/80294330_6_ymjP.jpeg
Op verzoek een foto van het toetsenbord, enige nadeel geen Numpad maar hierdoor zou de laptop ook weer automatisch 17" worden.

Afbeeldingslocatie: http://brick19.hyves.org/80250001-80300000/80294301-80294400/80294329_5_fQ4U.jpeg
En dan nog eentje om het af te leren.

Kwijlse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Leuke pics, leuk design, nu moet 't nog maar blijken of Acer met deze laptop 'n stapje in de goede richting doet qua 't niet meer hebben van hardware/ behuizing problemen en dergelijke... We will see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Erg bedankt voor de plaatjes, heel mooi!
Ik ga morgen eens kijken of ze hem bij paradigit hebben, kan ik hem eens met mijn eigen ogen bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ziet er goed uit.

Ik ga het in de VS eens aanzien wat daar voor leuks te koop is en als ik daar niet slaag ga ik deze halen wanneer ik terug ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217947

Ik heb de laptop nu ongeveer een week in mijn bezit en ik moet zeggen dat het heerlijk werkt.

Het enige wat mij nogal tegenvalt zijn de prestaties van de geforce m 8600GT, in 3dmark 03 haalt de laptop slechts 8500 marks.

Terwijl mijn 2 of 3 jaar oude dekstop pc met geforce 6800 12.500 marks haalt

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 217947 op 09-07-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hajo 360 zou jij jou score kunnen posten? ik vraag me af of er iets fout is met mijn score. Ik heb overigens geprobeerd nieuwe drivers te downloaden van de nvidia site maar voor de m 8600gt is dat niet mogenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

moet ik wel eerst ff 3D-mark erop gooien, draai je nog steeds alle Acer troep op de Notebook, en Norton? Ik ben vrijwel direct op AVG overgestapt, dit omdat norton iedere pc laat draaien als een grafsteen.

Maar ik zal kijken wat ik kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja heb norton er ook af gegooit voor avg haha :P

dankje

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 217947 op 09-07-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

8800 punten kdenk dat het Vista is, ik neem aan dat je andere pc op XP pro draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens deze pagina:
http://www.notebookcheck....orce-8600M-GT.3498.0.html

Zou je zo rond de 11000 punten moeten uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 09:12
Erg goede specs en een ongelovelijk scherpe prijs tov de concurrent. Wat wel echt een gemis is is de resolutie van het scherm. 12800x800 is wat weinig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Mooie foto's Hajo! Maar nog één verzoek O-) . Zou je een foto van de notebook kunnen maken als deze dicht geklapt is?? Misschien met wat vergelijkings materiaal er naast ofzo... Op andere productfoto's lijkt de notebook namelijk zo immens dik... 8)7 . Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Zo, net even langs de paradigit geweest om te kijken.
Eerste indruk is zeer positief moet ik zeggen.
Hij lijkt iets groter als andere 15inchers, maar niet extreem.
Ook de dikte viel mij mee, laten we het zo zeggen; het viel me niet op ;)

Toetsenbord is prima, aanslag van de toetsen vind ik erg lekker.

Over de kleur kan ik kort zijn; prima... Reviews die spreken van een vreselijke beige kleur vind ik erg overdreven. De binnenkant is inderdaad niet geheel wit, maar dit vind ik juist mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225711 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 03:27:
Volgens deze pagina:
http://www.notebookcheck....orce-8600M-GT.3498.0.html

Zou je zo rond de 11000 punten moeten uitkomen...
heel vreemd idd. ik hoop dat er snel nieuwe drivers uit komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
Wohoo, ik heb hem vandaag ook binnen, moet zeggen dat de eerste indruk van de snelheid enzo zeer goed is. Wel heel veel rommel dat ik er meteen af heb gegooit :)

Hij is lekker stil, en het design is zoveel beter als eerdere versies van acer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Nou op verzoek de dikte:

Afbeeldingslocatie: http://brick58.hyves.org/81150001-81200000/81160301-81160400/81160382_6_K6nJ.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://brick58.hyves.org/81150001-81200000/81160301-81160400/81160381_6_Hs_d.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://brick58.hyves.org/81150001-81200000/81160301-81160400/81160379_6_NkA-.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://brick58.hyves.org/81150001-81200000/81160301-81160400/81160378_6_CJtD.jpeg
Voor de liefhebbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220703

Ah zat al een tijdje te wachten op wat revieuws.
Ik denk dat ik deze laptop ook maar ga kopen.
Maar ik wil hem eerst in de winkel zien. Ik blijf nog even de reacties volgen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

Laptopje ziet er leuk uit. Vraag me alleen af of het kwalitatief ook vooruit is gegaan. Want wat dat betreft heb ik niet zo'n goed gevoel bij Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Ik heb er even mee mogen spelen in de winkel en mijn eerste indruk is dat hij steviger is ;)
Maaaar, dan kan ik alleen maar vergelijken met andere Acers van bijvoorbeeld de mediamarkt...
Als i kdeze koop, neem ik er waarschijnlijk 3 jaar garantie + die verzekering bij... iets minder risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Is die garantie eigenlijk overdraagbaar? Ik zal waarschijnlijk niet langer dan 2 jaar met een laptop doen, maar als je dat jaar garantie dan 'door kunt verkopen' als je hem weg doet ga ik denk ik ook voor 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220703

Ik heb trouwens nog een vraag voor diegene die deze laptop in het bezit hebben.
Wordt er standaard een Windows Vista cd bijgeleverd of moet je deze bij het opstarten zelf branden op een dvd?. Of hoe gaat dit in zijn werking? En die grafische kaart gebruikt toch geen deel van de 2 gig werkgeheugen of doet hij dit wel?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 220703 op 12-07-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

@ Martijnoz:

De VGA kaart gebruikt standaard gewoon zijn eigen geheugen.

Windows Vista wordt niet bijgeleverd. Maar je krijgt wel een key dus als jij windows Vista opnieuw wil instaleren hoef je m alleen maar te downloaden en te branden. En met je eigen key te instaleren.

@ LordLynx:

Gewoonlijk is het niet mogelijk om een verzekering over te dragen van het ene op het andere product. Stel je koopt een oude Fiat Panda en laat m verzekeren. Kun je diezelfde verzekrring dan toepassen op je splinternieuwe Ferrari?

@ DonDJ:

De kwaliteit is wat mij part zeker vooruitgegaan vergeleken met de oude Aspire 3xxx serie die je op de foto's ziet als vergelijkings materiaal. Ik weet het een en ander van kunststoffen af en de kunstoffen die voor de 5920 worden gebruikt zijn veel betere kwaliteit dan die van de oude 3000 serie. Het is harder, heeft minder verzakkingen, voelt beter aan, kan goed tegen hoge tempraturen (T7300 en 8600GT kunnen er wat van) en is moeilijk te vervormen. Aan de buitenzijde heeft het zwarte deel nu een kromming meegekregen waardoor het beter bestand is te druk van buiten af. Je kun het nog steeds een stuk indrukken maar niet meer zo erg dat je het op het scherm kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Hajo360 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:48:
.

@ LordLynx:

Gewoonlijk is het niet mogelijk om een verzekering over te dragen van het ene op het andere product. Stel je koopt een oude Fiat Panda en laat m verzekeren. Kun je diezelfde verzekrring dan toepassen op je splinternieuwe Ferrari?
Hehe, ik bedoel 'overdragen' anders. Stel, ik koop nu die Acer met 3 jaar garantie, na 2 jaar verkoop ik de laptop, heeft degene aan wie ik hem verkoop dan recht op het resterende jaar of is dat persoonlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Nope staat in de voorwaarde van bijna ieder garantie contract. Bij doorverkoop verloopt de garantie, wat je natuurlijk wel kunt doen is als verkoper in geval van slijtage zelf aanspraak maken op de garantie. Dus aan een vreemde doorverkopen is er dan weer niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zou diegene gewoon vertellen dat hij dan maar via mij garantie moet claimen!
Dan zou ik er misschien wat papierwerk aan hebben en dergelijke, mja das ook wel te overleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Ik ben weer terug in Rotterdam, en na wat ruimte creatie mijn nieuwe notebook op zijn plek gezet.

Afbeeldingslocatie: http://brick33.hyves.org/81550001-81600000/81566101-81566200/81566130_6_7QLB.jpegLekker vol bureau weer met de 5920 naast zijn verre aangetrouwde neef.

Afbeeldingslocatie: http://brick33.hyves.org/81550001-81600000/81566101-81566200/81566129_6_q1Ny.jpegAfbeeldingslocatie: http://brick33.hyves.org/81550001-81600000/81566101-81566200/81566128_6_7PqE.jpegVoor iemand er over begint de achtergrond is van [url="http://-kol.deviantart.com/"]-kol[/url] en heet strange world IV(geinsprireerd op werk van de Gorillaz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
(hoe kan ik die plaatjes groot opslaan? Zie ze alleen op 320x240 op die site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Ik doe het met hyves :P niet de snelste manier maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 19:34
Anoniem: 194635 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:30:
Zojuist besteld, afgewogen tegen Zepto 6625WD.

specs zijn ongeveer hetzelfde maar het bestellen in nederland en de prijs (en het design :) ) hebben toch de doorslag gemaakt.

ps. Iemand een idee hoe het met pixelgarantie zit bij Azerty?
Met kopen op afstand mag je 'm altijd binnen week terugsturen zonder opgaaf van redenen IIRC. Wel gelijk doen, heb al eens gelazer gehad van een (echt) defect apparaat (dus geen pixel failure) dat buiten de 8 dagen niet kon worden omgeruild bij azerty (oh ja, kon wel, maar ik moest niet alleem mijn eigen verzendkosten maar ook die van hun terug naar mij betalen.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156067

Heb lang gezocht naar een NB dat alles had wat ik wilde.

Toen kwam de 5920 in de picture en een hoop over gelezen. Verward door het design, de een vond het schitterend en de ander vond het helemaal niets.

Toch maar gekocht zonder hem in het echt gezien te hebben bij een webshop en vanmiddag opgehaald.

Zit nu dit bericht te schrijven op de 5920 en ik vindt het een wereldNB echt wat ik zocht. Het design vind ik persoonlijk helemaal top en hij voelt ook stevig aan.

Kortom de eerste indrukken zijn meer dan positief 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb 'em inmiddels ook binnen. Eerste indrukken:

Wat een meuk heeft Acer erop gezet! Niet te geloven. Duurt ook een eeuwigheid voordat de laptop gestart is. Na copieren van msconfig van een XP machine en alle Acer-rommel disabled te hebben gaat dit een stuk beter.
De computer is goed geconfigureerd, alles werkt netjes en overzichtelijk.

De computer zelf is voorzien van alle denkbare aansluitingen. Ik ga hem zelf vooral als mediacenter gebruiken en was wel blij met:
- zeer heldere ingebouwde 720p display zonder enige (met blote oog waarneembare) ghosting (8 ms response time)
- 15 pins VGA out
- s-video out
- HDMI, met behulp van de sound configuratie kun je ook nog geluid via HDMI exporteren.

Verder alleen maar lof over de machine. Kan alleen niet aan Vista wennen: nu eens kijken hoe hij het onder Linux doet.... Staat nu OpenSuse 10.2 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 11:53
even een vraagje ik zit nogal te twijfelen of ik de sony vaio fz11e koop of de 5920 van acer. Vooral de 3d kaart roept vragen op eigenlijk. Welke kan ik het beste kopen voor een beetje 3d prestaties? de 8400m GT uit de sony of de 8600m GT uit de acer. Want dit en het disign bepaald nu nog een beetje mijn keuze van de laptop (die ik overgens vanmiddag ga halen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Vergelijk het zelf zou ik zeggen, op de website van Nvidia. Maar in principe is de 8600m GT de betere van de 2 met de 8700m GT daar nog net iets boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
jammer dat ik de 5920 nergens kon vinden, dan kon ik beter beslissen welke van de twee ik zou nemen (vaio of acer). nog even wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

hoezo nerges kan vinden.. hij wordt al op 22 webshops aangeboden.. en ook in sommige winkels :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
ik bedoelde dat die winkels waar ik ben geweest hem nog niet hadden. Dus heb hem nog niet gezien in het echt en dat wil ik eigenlijk voordat ik hem koop. Is de 5920 qua uiterlijk hetzelfde als de 5720?? want die heb ik wel gezien en die verkoper zij dat de 5920 er wel een beetje op leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Mediamarkt en paradigit hebben em volgens mij..

En ja ze lijken best wel op elkaar.. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Blanco88 op 14-07-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223832

kan iemand wat reporten over het geluid? Als er een subwoofertje in zit moet het wel een leuk gamingmachientje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
de mediamarkt bij mij in de buurt had hem niet, de bbc en de hupra bij mij in de buurt ook nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 223832 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:17:
kan iemand wat reporten over het geluid? Als er een subwoofertje in zit moet het wel een leuk gamingmachientje zijn.
Ja vooral met 'n 1280x800 scherm en zo'n videokaartje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223832

@CLB ik ruik het sarcasme van hier tot in tokyo, maar het videokaartje is dezelfde als in alle Zeptos hoor, behalve wat minder dedicated geheugen. Het scherm daarentegen is idd wat minder, maar mijn broer zijn notebook is ook 1280x800 en valt best mee hoor.

Ps. Ik denk dat de lak van deze acer wel niet zal afgeven aangezien het er gewoon wit-beige plastiek uitziet, maar ik vind em wel sexy ^^ mooier als mijn Zepto die ik maandag ga annuleren (tenzij dat ze mij andere dingen wijsmaken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223121

Je kunt met die videokaart de laptop met gemak aansluiten op een extern monitor, dus gamen op een hoger resolutie kan sowieso wel. Daarnaast is 1280x800 op een 15 inch laptop gewoon de juiste maat. De hogere resoluties staan alleen imposanter.

Voor de beste prijs/kwaliteit/specs verhouding moet je bij deze Acer zijn. De foto's zien er goed uit, desondanks de review van Cnet (maar volgens mij kregen deze betaalt om de Acer neer te halen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:51
Mooie laptop, als ik mijn F3jp niet 6 maanden geleden had aangeschaft, had ik wel deze gekocht. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

@CLB

Zoveel scheelt deze vga niet met die van de Zepto.. en daar komt nog eens bij dat als je een laptop bij Zepto besteld je hem pas over een tig weken hebt. Verder scheelt de prijs ook nogal. duss kortom, gewoon de acer pakke als je niet diehard gaat game.. en dat doe je meestal ook niet op een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 223832 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:46:
@CLB ik ruik het sarcasme van hier tot in tokyo,
:9
maar het videokaartje is dezelfde als in alle Zeptos hoor, behalve wat minder dedicated geheugen. Het scherm daarentegen is idd wat minder, maar mijn broer zijn notebook is ook 1280x800 en valt best mee hoor.
Het was idd gewoon een sneer naar het scherm wat ik persoonlijk erg zonde vind!
En de videokaart die erin zit kan makkelijk full screen 1440x900 games aan dus zodoende...

Waarom jij met Zepto aan komt zetten begrijp ik eigenlijk niet :)
Blanco88 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:45:
@CLB

Zoveel scheelt deze vga niet met die van de Zepto..
Nu leg je woorden in m'n mond, waarvan ik niet echt gediend ben ;) Dankje :)
Verder scheelt de prijs ook nogal. duss kortom, gewoon de acer pakke als je niet diehard gaat game.. en dat doe je meestal ook niet op een laptop
Uiteraard uiteraard! Ik vind deze Acer ook gewoon erg mooi qua design enzo,
maar de specs vind ik 't persoonlijk net niet helemaal en dat mag denk ik ook wel gezegd worden ;)
En diehard gamen doe ik wel degelijk op m'n laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Tja het is een 8600M GT 512mb tegen een 8600m GT 256mb. En dan hebben we het resolutieverschil nog.. verder kan ik er niet veel bij vinden.. of je moet de Zepto uitbereiden met 7.200 rpm en een geheugenmodule)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Navraag gedaan bij de mediamarkt wanneer ze hem daar binnenkrijgen........men had geen idee!
Ik zou graag willen weten hoe het beeld er op een LCD tv uit ziet als je hem aansluit via de HDMI aansluiting, heeft hier iemand daar al ervaring mee? _/-\o_

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik zou graag willen weten hoe het beeld er op een LCD tv uit ziet als je hem aansluit via de HDMI aansluiting, heeft hier iemand daar al ervaring mee? _/-\o_
Geel en verdraaid !!!!

Gewoon normaal, wat bedoel je nou? HDMI heeft dezelfde kwaliteit als DVI volgens mij!?!?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

CLB schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:50:

Uiteraard uiteraard! Ik vind deze Acer ook gewoon erg mooi qua design enzo,
maar de specs vind ik 't persoonlijk net niet helemaal en dat mag denk ik ook wel gezegd worden ;)
En diehard gamen doe ik wel degelijk op m'n laptop :)
alhoewel het persoonlijk is moet je wel toegeven dat de Zepto 15" in verhouding gewoon veel duurder zijn.. enige verschil is 256mb meer geheugen bij je graka (en of dat nou echt zooo scheelt?) en hogere reso op je scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156067

Ik heb hem vandaag aangesloten met HDMI op mijn Samsung LE40F71 maar mijn Samsung ziet niets.

De Acer ziet wel een Samsung scherm, alles geprobeerd maar mooi geen beeld.

Wat voor merk HDMI kabel gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 101381 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:12:
[...]
alhoewel het persoonlijk is moet je wel toegeven dat de Zepto 15" in verhouding gewoon veel duurder zijn..
Ik heb 't niet over Zepto's dus waarom ik wat toe moet geven...
en hogere reso op je scherm..
En daar zit toch wel 'n redelijk prijsverschil in hoor! 1280x800 is zo'n 100,- goedkoper dan 1680x1050!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 09:12
Dit is gewoon duidelijk een goede koop volgens mij? Is er een andere laptop met een dergelijke configuratie rond die prijs? Volgens mij is alles verder 1400+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

savale schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:50:
Dit is gewoon duidelijk een goede koop volgens mij?
Naja qua specs inderdaad wel, hoe de kwaliteit van deze Acer is, is nog niet te zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

CLB schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:52:
[...]

Naja qua specs inderdaad wel, hoe de kwaliteit van deze Acer is, is nog niet te zeggen >:)
Ach 3 jaartjes garantie doet wondere :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226462

Heb de Acer 5920 een paar dagen en werkt perfect! :)
Niet te diep op alles ingegaan, gewoon alle Acer progjes, die ik denk niet nodig te hebben, eraf en gaan...... Laptop op het netwerk en alles ok! Niet echt gebenchmarkt, maar bv call of duty 2 doet het prima. :Y (Ben niet echt een spellenman, maar als het werkt moet het wel goed werken ;) )

Qua specs en prijs kan je nooit een miskoop doen. (Check Pricewatch op Tweakers)
T'is nieuw (...en Acer had slechte naam voor wbt duurzaamheid) maar ik moet zeggen (m'n 1e laptop) het geheel voelt/ziet er goed genoeg uit....time will tell! }) (3 jaar garantie voor de zekerheid. Ook niet de hoofdprijs)

Groet,
Jeroen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Blanco88 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:30:
[...]
Ach 3 jaartjes garantie doet wondere :+
Ja inderdaad ;) 3 jaar geleden 'n laptop gekocht en er 2,5 jaar van mogen genieten :9
Maarja we zien 't allemaal wel, eerste gebreken enzo vind je toch niet na 3 weekjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Als er nog interesse is in meer foto's, met een beetje mazzel haal ik de mijne vandaag of donderdag.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 00:28
Ik zie dat er erg veel tevreden reacties zijn op deze laptop.
Ik ga hem over 2 weken waarschijnlijk ook halen, of er moet in die 2 weken een laptop opduiken die beter is en in de zelfde prijsklasse ligt. Maar daar ga ik niet van uit :P
NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:30:
Als er nog interesse is in meer foto's, met een beetje mazzel haal ik de mijne vandaag of donderdag.
;)
En ff off-topic,

Ben jij toevallig ook de NeoPhyteNL die wel eens het KalOnline speeld? :D
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.