Beginning to realize the power...
Graag!!!NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:30:
Als er nog interesse is in meer foto's, met een beetje mazzel haal ik de mijne vandaag of donderdag.
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
[ Voor 14% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 17-07-2007 18:20 ]
Verwijderd
HDMI werkt wel gewoon. Ik heb een JVC HD-Ready TV en daar werkt het goed. Middels de schermwissel toets (Fn+5 of 6 (zit ff niet achter de laptop) kun je wisselen. Hier staat HDMI gewoon als keuze tussen. Geluid staat standaard over de interne speakers maar in het sounds menu kun je geluid ook via HDMI laten lopen. Hier kun je ook kiezen en testen welke codecs de HDMI interface ondersteund.Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:18:
Ik heb hem vandaag aangesloten met HDMI op mijn Samsung LE40F71 maar mijn Samsung ziet niets.
De Acer ziet wel een Samsung scherm, alles geprobeerd maar mooi geen beeld.
Wat voor merk HDMI kabel gebruiken jullie?
Ik gebruik zelf een 5 meter HDMI kabel van de-een-of-andere oem-boer. Werkt als een zonnetje.
Linux experiment was een wat minder groot succes. Nvidia drivers werkten perfect, HDMI deed het niet (wellicht niet genoed tijd aan besteed) en de wireless chipset is nog niet goed ondersteund.
Restore van de Acer images werkt ook redelijk, onthou alleen wel hoe de disk fysiek ingedeeld is, de instellingen van de schijf worden bij een restore niet meegenomen.
games en "normaal" gebruik.
Ik heb via deze site veel gedetailleerde fotos gevonden, misschien iets ook iets voor jullie?
http://www.theacerguy.com...-aspire-5920-user-review/
Verwijderd
De behuizing is sterker, het scherm is beter en eindelijk zit er een goede videochip in een Acer (de ferrari's buiten beschouwing gelaten).
"Mekker, blaat"
installatie duurder bijna 2 uur!
Morgen eens verder kijken.....
Misschien ben ik dan wel meer tevreden
Reality beats fiction by far!
Verwijderd
Verwijder ff de applicatie van Acer die het draadloos netwerk wil runnen. Deze werkt namelijk de standaard Windows Vista applicatie alleen maar tegen.
Het enige wat ik op dit moment nog heb staan van Acer is:
eRecovery
ePresentation
ePowermanagement
Kunststof kun je krijgen!
Hier dacht ik net ook al aan.
wie heeft er een schone vista installatie gedaan?
en welke software/drivers installeerd je dan?
------
Acer eAudio Management 2.5.4008.zip
Acer eDataSecurity Management 2.5.4040.zip
Acer eLock Management 2.5.4005.zip
Acer Empowering Framework 2.5.4006.zip
Acer eNet Management 2.6.4004.zip
Acer ePowerManager Management 2.5.4012.zip
Acer ePresentation Management 2.5.4002.zip
Acer eSettings Management 2.5.4007.zip
Acer GridVista Ver.2.65.402.zip
Acer VCM Ver.2.05.3001.zip
Launch Manager 2.0.02.zip
Mobility Center 1.0.3003.zip
----------------
Audio Driver Realtek Ver.6.0.1.5400.zip
Bluetooth Software Ver.6.0.1.4900.zip
Camera Driver Bison Ver.7.96.701.05a.zip
Camera Driver Suyin Ver.5.7.26.500.zip
CardReader Richo Ver.3.51.01.zip
Chipset Driver Intel Ver.8.3.0.1010.zip
CIR Driver Ver.7.1.62.2012.zip
LAN Driver Broadcom Ver.10.9.0.zip
Modem Driver Foxconn Ver.7.62.0.0.zip
Robson Intel Ver.1.0.0.1082.zip
SATA Driver Intel Ver.7.0.0.1020.zip
Touchpad Driver Ver.9.1.19.4.zip
VGA Driver nVidia Ver.7.15.11.119.zip
Wireless LAN Driver Intel 3945 Ver.11.1.0.86.zip
Wireless LAN Driver Intel 4965 Ver.11.1.0.86.zip
[ Voor 12% gewijzigd door Peertje NL op 20-07-2007 12:58 ]
Jeetje, eerste keer dat de notebook aan gaat dik 30min aan het installeren maar goed, dat gaat er straks grotendeels weer af!
Laptop ziet er erg goed uit vind ik, geluid vind ik voor een laptop heel erg mooi!
Toetsen gaan ook erg lekker, behalve de 'muiskliks' van het touchpad. (erg goedkoop klinkend)
Al met al erg tevreden, ook maar meteen de 3jaar garantie + verzekering genomen.
We kreeg ook nog 25 euro korting van paradigit op deze combi
(Tja, paradigit is duurder, maar ik kan hem nu op mijn fietsje langs komen brengen als hij kopt is)
Verwijderd

offtopic: voor het geld dat je nu uitgegeven hebt krijg je volgens mij ook een Asus of een Zepto met standaard 2 jaar pick up en return garantie (en betere specs
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 14:48 ]
Die dus geen zepto wou én die hem dichtbij wou hebben
Je hoort mij niet klagen!
Verwijderd
Kan je misschien wat benchmarks draaien van 3Dmark 2005 en 2006 ? Ik ben op zoek naar een laptop voor een kennis van me (ventje van 12
@Hieronder, haal het kabeltje van de pc waar je nu achter zit er dan uit en stop die in je laptop

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 15:00 ]
Ik zal hem even downloaden op mijn desktop, en die dan even doorgeven d.m.v extrene HD
Bij Alternate is de prijs in het totaal:
- Acer Aspire 5920G: 1199,-
- Garantie upgrade 2 jaar: 39,-
- Verzendkosten (zelfs bij zo'n hoge prijs

Totaal: 1247,50.
Dit is een goede prijs, of kennen jullie nog een webshop die betrouwbaar is en dit tegen een lagere prijs verkoopt?
contact gehad met acer service lijn.Hajo360 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:16:
@ Peertje NL:
Verwijder ff de applicatie van Acer die het draadloos netwerk wil runnen. Deze werkt namelijk de standaard Windows Vista applicatie alleen maar tegen.
Het enige wat ik op dit moment nog heb staan van Acer is:
eRecovery
ePresentation
ePowermanagement
stelde precies het zelfde voor maar het werkt gewoon nog niet
ik probeer morgen of ze me bij de winkel wel kunnen helpen anders mogen
ze dat pokke ding daar houden
http://www.computerpirates.com/Xalopalyps schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:26:
- Verzendkosten (zelfs bij zo'n hoge prijs): 9,50
Dit is een goede prijs, of kennen jullie nog een webshop die betrouwbaar is en dit tegen een lagere prijs verkoopt?
Wat houdt die 'schadeverzekering' eigenlijk in bij de garantie van Acer? Die garantie is 30 euro duurder, maar wat is het verschil exact?
[ Voor 38% gewijzigd door Xalopalyps op 21-07-2007 03:21 ]
Verwijderd
Ook op de Acer download site worden uitsluitend Vista drivers aangeboden voor de 5920G. Zucht... Was Vista inmiddels zo zat dat ik weer terug wilde naar mijn oude vertrouwde XP.
Iemand XP al aan de praat gekregen op deze laptop?
Verwijderd
Bedankt voor de suggestie. XP boot echter wel maar kent de SATA interface niet en zegt doodleuk dat er geen harddisk inzit. Omdat er geen floppy inzit kun je er dus ook geen drivers tijdens de installatie toevoegen. Ik heb wat gelezen over het bakken van een slipstream CD met daarin de SATA drivers, maar dat is voor mij nieuw terrein...Xalopalyps schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 05:24:
Misschien met een bootdiskette? Er zit dan wel geen diskette drive in, maar als je een rondslingerend usb stickje hebt, kan je deze laten herkennen als een diskette en zo laten booten.
Verwijderd
http://www.encyshop.nl/ snelle levering en bovenal betrouwbaar!Xalopalyps schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:26:
- Verzendkosten (zelfs bij zo'n hoge prijs): 9,50
Windows Vista basisscore = 4,6
3D Mark 2005 = <Moet nog even wachten>
3D Mark 2006 = <Moet nog even wachten>
Maarja, dat is met nieuwe drivers en ik geloof DX10 zelfs...
Probleem:
Als de computer op standby gaat (scherm doe je dicht)
En als je daarna op een toets drukt.. probeert mijn laptop om zichzelf er uit te krijgen maar het scherm gaat niet meer aan

heb ik iets verwijdert wat dit regelt?
#Edit: Waarschijnlijk zijn het de videokaart drivers, meer problemen over geweest.
Ik gooi er even andere op
[ Voor 10% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 21-07-2007 13:12 ]
Verwijderd
Ik ben sinds gisteren ook de trotste eigenaar van deze laptop, hij bevalt uitstekend.
Vraagje aan de rechterkant zitten multimedia toesten ze branden wel blauw maar werken ze alleen maar bij Acer arcade deluxe of ook met windows media player??
(Als ik op play druk start hij hier ook media player op)

3D Mark 2005 = 5529
3D Mark 2006 = 3244
Dat vind ik al erg aan de lage kant eigenlijk... misschien komt het door DirectX 10?
[ Voor 14% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 21-07-2007 14:47 ]
Verwijderd
Hoe heb je dat dan gedaan?NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:38:
Bij mij werken ze prima met windows media player
(Als ik op play druk start hij hier ook media player op)
Misschien heb ik perongeluk een programma uitgezet die nodig is om ze te gebruiken?
Hoop dat je me verder ka n hlepen, ze branden wel?
Verwijderd
Op welke resolutie draai je de benchmarks? Een zepto met dezelfde kaart haalt deze scores:NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:47:
(Sorry voor de dubbel post, wou hem editten)
3D Mark 2005 = 5529
3D Mark 2006 = 3244
Dat vind ik al erg aan de lage kant eigenlijk... misschien komt het door DirectX 10?
3D Mark 06 1024 x 768* 3833
3D Mark 06 1280 x 800* 3423
3D Mark 06 1440 x 900* 3042
Als je op 1280x800 test zit je wel redelijk goed lijkt me zo....
Ik heb helemaal niks gedaan, haha! Bij mij werkt het gewoon, niks aan verandert o.i.d!Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:58:
[...]
Hoe heb je dat dan gedaan?
Misschien heb ik perongeluk een programma uitgezet die nodig is om ze te gebruiken?
Hoop dat je me verder ka n hlepen, ze branden wel?
En daar zit ik dus niet op.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:53:
[...]
Op welke resolutie draai je de benchmarks? Een zepto met dezelfde kaart haalt deze scores:
Volledig standaard settings van 3D mark 2006.
Ik gok dat het komt door vista + DX10?
Ik weet het, daarom vond ik het ook wat laag.Xalopalyps schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:44:
Hier staan de 3D-Mark scores van de videokaart uit deze laptop: http://www.notebookcheck....orce-8600M-GT.3986.0.html
Ik denk dus dat het zal komen door Vista + DX10
iemand anders al 3D mark gedraaid?
Voor de mensen die hem al hebben: Hoe vinden jullie de hdd-performance?
[ Voor 21% gewijzigd door Xalopalyps op 21-07-2007 23:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Inmiddels Vista alweer voor de 2e keer erop gezet en nog steeds ben ik niet helemaal tevreden. Bij het opstarten krijg ik soms nog steeds de boodschap dat windows niet goed is afgesloten. Het zal allemaal wel aan Vista liggen in combinatie met software en/of drivers maar het blijft vervelend bij een nieuwe laptop.
Xalopalyps schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:59:
Voor de mensen die hem al hebben: Hoe vinden jullie de hdd-performance?

Verwijderd
Acer5920G VistaVerwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:53:
[...]
Op welke resolutie draai je de benchmarks? Een zepto met dezelfde kaart haalt deze scores:
3D Mark 06 1024 x 768 3470 (Standaard CPU 475-MEM 400 Temp max 76)
3D Mark 06 1024 x 768 4210 (RivaTuner CPU 625-MEM 475 Temp max 82)
3D Mark 06 1280 x 800 3770 (RivaTuner CPU 625-MEM 475 Temp max 81)
Weet niet wat het op termijn doet, maar tijdelijk opschroeven om evt iets zwaars te laten draaien lijkt me geen probleem. Benchmarken is een beetje

Net heb ik het geld overgemaakt, als het voor 16:00 binnen is bij die winkel, dan heb ik hem morgen binnen.
[ Voor 21% gewijzigd door Xalopalyps op 23-07-2007 13:58 ]
(Ben nogal lui met kabels.)
ACER 5720g
de programma's van acer zelf zijn uitermate irritand kan iemand mij vertellen hoe ik die uit de boot haal want ik wordt gek van die network manager. VISTA kan dat namelijk zelf heel goed regelen =P
de knopjes van WMP zijn geen drukschakelaars, ik vind dat wel ooi maar ben bang dat dat slecht gaat werken na verloop van tijd maar ok.
verder vind ik het uiterlijk anders maar zekker niet lelijk...
nog 1 minpuntje.. er wordt niet duidelijk aangegeven dat je een backup moet maken van de hdd (voor vista) anders ben je hem weer kwijt. en het back-uppen duurt 1 uur ofzow
alvast bedankt
Always look on the bright side of life.
[ Voor 17% gewijzigd door DrDread op 24-07-2007 15:53 ]
Verwijderd
En over het algemeen gezien is het een zeer toestel.
Alleen hou ik niet van de manier van vista installatie.
Stak een vista installatie cd bij voor upgrade heb daarmee vista opnieuw geinstalleerd.
Maar kwam hierbij tot een vervelende kwestie.
Bij het booten van de disk kan ik enkel tussen engels taal kiezen.
Onder een bestaande vista installatie heb ik de keuze tussen 5 talen!!! (waaronder nederlands)
weer er toevalig iemand of er hier een oplossing voor bestaat? door een bestand te bewerken.
En zo een nieuwe dvd te maken
groetjes
PleXs
Heb nog niets verwijderd uit originele install, pas vanmiddag binnen gekregen.
clifdon en PleXs, ben benieuwd of dat bij jullie ook het geval is.
Verwijderd
Enorme vooruitgang! heb wel enkel Wifi G! laptop heeft N maar heb geen wifi N router dus..
voor de rest heb ik een fabrieksbackup gemaakt en image van alle orgineel partities gemaakt met acronis image tool.. en deze backup ik op mijn fileserver waar ik nog wel wat ruimte heb
die media toetsen zouden langer moeten werken dan een gewone toets! je moet ze gewoon aanraken zoals bij PS3 het geval is trouwens
geen slijtage door aantal indrukkingen waardoor de meeste toetsen slijten!
anyway fantastische laptop.. heeft ook minpuntjes.. maar algemeen gezien zeker een aanrader!
Groetjes
PleXs
Nu maar kwijlend afwachten voor de brievenbus..
Bij het opstarten gaat hij gelijk naar Acer eRecovery, waar hij vraagt of je een Nederlandse, Duitse of Franse installatie wilt. Na het selecteren gaat hij aan de gang met de harde schijf indelen en bestanden overzetten, daar is hij op het moment ook mee bezig.
Zo, nu werk ik er al een tijdje op en het werkt echt perfect, geweldige keuze heb ik gemaakt door deze laptop te kiezen
[ Voor 104% gewijzigd door Xalopalyps op 25-07-2007 15:40 ]
Maar ik heb een klein probleempje denk ik, althans dat vind ik.
Ik heb gisteren Far Cry geinstalleerd en me daar even lekker op los gelaten. Ziet eruit als en zonnnetje, dat moet ik toegeven, maar ik heb ook de temperatuur van de CPU en de GPU bijgehouden....

Blijkt dus dat de GPU rond de 87 graden was tijdens het gamen met een paar pieken naar de 88 en zelfs 89 graden!

Ikzelf vind dit niet echt normaal eigelijk

Zou er iets mis kunnen zijn met de fan control ofzo, want ik hoor ook geen fan draaien van de GPU
Hebben meer mensen hier last van??
Bij voorbaat dank
Groetjes
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Hierboven: Ik heb inderdaad ook gemerkt dat de temperatuur soms enorm stijgt, de cores zijn al in de 60 graden geweest en de GPU rond de 80, maar ze koelden wel snel weer af. Ik neem gewoon aan dat de laptophardware hier redelijk op gebouwd is, ik ben ook gewend dat bijna alle laptops enorm heet worden.
Ik kan trouwens Microsoft wel doodknallen, echt te achterlijk dat ze IP over 1394 eruit hebben gehaald.. Heb nu maar een gigabitkaartje op ebay besteld voor mijn normale pc (tientje incl verzendkosten).
[ Voor 21% gewijzigd door Xalopalyps op 25-07-2007 19:57 ]
Maar hoe weet je nou op laptopvideo2go welke drivers 'goed' zijn zeg maar?
Mzzl
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Driverversie 101.19 gebruikt mijn laptop nu trouwens.
[ Voor 8% gewijzigd door Xalopalyps op 25-07-2007 20:30 ]
Het lijkt me wel dat er in die mobile drivers wat meer zit ingebouwd voor energiebesparing of kan iemand me vertellen dat dit niet zo is?
Is het trouwens nog mogelijk om het nvidia controlpanel bij beeldschermeigenschappen te hebben? Ik vind die losse controlpanel maar bagger qua overzicht.

Volgens mij is het Nvidia Control Panel gewoon een los iets en kan je dat nergens in integreren ofzo.
Bestaat er geen tool om te kunnen zien wat je grafische kaart allemaal doet aan stroombesparing? (terugklokken en weet ik veel wat allemaal nog meer)
Ooh en nog een vraagje
Weet iemand een programmatje om je stroomverbruik mee te meten. Ik ben wel benieuwd hoeveel die nou verbruikt zo tijdens msn of juist tijdens het gamen...
Verwijderd
Over zulke temperaturen zou ik me niet druk maken hoor, een notebook cpu/gpu van rond de 80-90 graden is heel normaal bij intensief gebruik. Bij een desktop zou dit indd wat aan de hoge kant zijnGerwin89 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:27:
Blijkt dus dat de GPU rond de 87 graden was tijdens het gamen met een paar pieken naar de 88 en zelfs 89 graden!Ook de CPU begon aardig warm te worden en werd zeker boven de 80 graden, want NHC (Notebook Hardware Control) kwam met meldingen dat de CPU boven de 80 was.
Om je even gerust te stellen: mijn Zepto tikt bijvoorbeeld met gemak (volgens NHC) de 95graden aan bij intensief gebruik
Ik blijf het heet vinden hoor, maar als het geen kwaad kan dan vind ik het wel best. Ik dacht namelijk eerst dat mijn fan van de grafische kaart het niet goed deed, ook omdat je niks hoort als je zit te gamen, maar als er meerdere mensen zijn waarbij hij zo heet wordt, dan zal hij het wel gewoon doenVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 01:13:
[...]
Over zulke temperaturen zou ik me niet druk maken hoor, een notebook cpu/gpu van rond de 80-90 graden is heel normaal bij intensief gebruik. Bij een desktop zou dit indd wat aan de hoge kant zijn![]()
Om je even gerust te stellen: mijn Zepto tikt bijvoorbeeld met gemak (volgens NHC) de 95graden aan bij intensief gebruikEn mocht je cpu te heet worden (+100c) dan sluit de laptop zichzelf af, *pats boem zwart scherm
Het enige wat je niet moet doen met deze laptop is gamen met de laptop op je schoot
Verwijderd
Hij is nu rond de 50 graden. Nu zit ik gewoon een beetje te surfen, muziek aan, wireless aan, msn aan enzovoort. Dus dan is er niks aan de hand. De GPU is nu 57 graden, vind ik toch nog wel aan de hoge kant, omdat ie eigelijk niet veel te doen heeft nu. Energieschema op gebalanceerd.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:00:
Hoe warm wordt je laptop bij office gebruik? Als het goed is zou alles dan rond de 50-60 graden moeten zijn. Als de laptop zelfs bij normaal gebruik 80graden wordt zou er inderdaad weleens een fan kaduk kunnen zijn, maar uit je verhaal op te maken is dat niet het geval
DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD+R DL, DVD-R DLStrandbal77 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:28:
Weet iemand hoeveel speed de DVD brander is in deze laptop ? en de CDR?
8 x DVD schrijven, 8 x DVD Lezen, 24 x CD schrijven, 24 x CD Lezen
Bij NeroInfoTool 4 hebben ze het over cd's lezen en schrijven met 24 speed. Maar van dvd's is daar niks te zienStrandbal77 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:28:
Weet iemand hoeveel speed de DVD brander is in deze laptop ? en de CDR?
Weet je een beter programmatje waarbij je alle snelheden ziet? Zo jah, dan kijk ik wel ff
Ook kan ik geen voltages instellen. Hij ziet gewoon helemaal geen voltages in NHC. En de Core Clock staat bij mij altijd op 2000 MHZ volgens NHC. Dit is niet zo, want bij CPUz zie je 'm zeker wel terugklokken.
Verwijderd
Volgens mij ligt het aan de nvidia drivers dat NHC niet ingeschakeld kan worden, want bij het Control Panel kan ik dat ook niet instellen. Verder onthouden de Vista drivers van Nvidia ook niet alle settings wanneer je het bureaublad aan wilt passen qua kleur e.d.

Edit: wat de voltages betreft kan ik alleen kiezen voor een mp van 6 of 12 met bijbehorende voltages. Als ik de andere opties aanvink geeft dat geen resultaat...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 19:28 ]
Hopelijk komt er snel een update van. Maar heb jij geen last met het instellen van de helderheid van je beeldscherm met NHC. Want elke keer als ik NHC opstart, dan springt ie naar de laagste helderheidVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:26:
NHC lijkt mij ook nog niet helemaal vista proof nee. Als je UAC bijvoorbeeld aan hebt staan (moet ik aanhebben om films vanaf mijn externe hdd te spelen, waarom weet ik ook niet) moet je bij het opstarten iedere keer toestemming geven om NHC uit te voeren.
Volgens mij ligt het aan de nvidia drivers dat NHC niet ingeschakeld kan worden, want bij het Control Panel kan ik dat ook niet instellen. Verder onthouden de Vista drivers van Nvidia ook niet alle settings wanneer je het bureaublad aan wilt passen qua kleur e.d.![]()
Edit: wat de voltages betreft kan ik alleen kiezen voor een mp van 6 of 12 met bijbehorende voltages. Als ik de andere opties aanvink geeft dat geen resultaat...
Verwijderd
Hij zegt inderdaad dat hij constant op 2 GHz loopt, maar volgens mij klopt dit niet, want in CPUz zie je 'm duidelijk terugklokken. Maar weet iemand nog een alternatief voor NHC die wat beter werkt met vista en de 8600 gt?Xalopalyps schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 08:28:
NHC is maar een rotprogramma, het zorgt ervoor dat de processor constant op 2GHz blijft en dus niet terugklokt, waardoor de batterijtijd achteruit gaat en hij denkt dat de laptop aan het opladen is met 920W ofzo.
yup: rightmark rmclock utility. Een stuk lichter tooltje Gebruik het op mijn asus notebook.Gerwin89 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:09:
[...]
Hij zegt inderdaad dat hij constant op 2 GHz loopt, maar volgens mij klopt dit niet, want in CPUz zie je 'm duidelijk terugklokken. Maar weet iemand nog een alternatief voor NHC die wat beter werkt met vista en de 8600 gt?
Verwijderd
Oké, dankjewel. Ik heb 'm net even geïnstalleerd en het bevalt aardig. Je kunt wel een hoop instellen waar ik helemaal niets van afweet, maar jahsavale schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:48:
[...]
yup: rightmark rmclock utility. Een stuk lichter tooltje Gebruik het op mijn asus notebook.
Moet ik nou bij de profielen bij CPU settings nog die hokjes aanvinken van 'use P-state transitions (PST)' en zo jah, wat houdt het eigelijk in
En de profielen gaan niet automatisch mee met de windows profielen, das wel erg jammer vind ik, want dan zou je dus 2 profielen door elkaar kunnen krijgen. Windows op energiebesparing en rightmark rmclock op maximal perfomance.
En waarom is alles grijs bij OS settings
Gister na wat computeren komt er een melding dat ik update's moet uitvoeren voor windows,
prima, installeren..
Na de installatie vraagt de computer om opnieuw opgestart te worden dus ik doe dat,
wat er alleen gebeurd is dat de laptop nu in het opstartscherm van vista blijft hangen!
Je krijgt eerst het ACER logo, daarna een oplopende balk,
en vervolgens blijft de laptop hangen bij microsoft corporation
(met daarboven een klein bewegend balkje)
Ik vraag me af wat nu te doen want ik had nog geen recovery disk gemaakt! (stom ik weet t)
Hopelijk hebben jullie een oplossing???
Alvast Bedankt
Bij de Mediamarkt is hij ook te koop, zij het voor bijna 1300 euro. Ik wilde de laptop daar vergelijken met de 7720, maar die bestond volgens hen niet. Ik probeerde nog te zeggen dat hij wel bestond. Verkoper: "Dan zal het wel een AMD zijn, die mogen wij niet verkopen".Ik:"Nee hoor, is een Intel". Verkoper: "Ik denk het niet". -zucht-Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:06:
Is deze laptop ookal te vinden in de mediamarkt oid?
[ Voor 11% gewijzigd door xyl op 29-07-2007 20:52 ]
Stom? Net of dat perse moet bij 'n laptop van 'n paar dagen oudBjornson schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:22:
want ik had nog geen recovery disk gemaakt! (stom ik weet t)
pffff Media Marktxyl schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:51:
[...]
Bij de Mediamarkt is hij ook te koop, zij het voor bijna 1300 euro. Ik wilde de laptop daar vergelijken met de 7720, maar die bestond volgens hen niet. Ik probeerde nog te zeggen dat hij wel bestond. Verkoper: "Dan zal het wel een AMD zijn, die mogen wij niet verkopen".Ik:"Nee hoor, is een Intel". Verkoper: "Ik denk het niet". -zucht-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Grappig. Bij de Mediamarkt in Zwolle staan ze zelfs naast elkaar. Heb ik ze mooi kunnen vergelijken.xyl schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:51:
[...]
Bij de Mediamarkt is hij ook te koop, zij het voor bijna 1300 euro. Ik wilde de laptop daar vergelijken met de 7720, maar die bestond volgens hen niet. Ik probeerde nog te zeggen dat hij wel bestond. Verkoper: "Dan zal het wel een AMD zijn, die mogen wij niet verkopen".Ik:"Nee hoor, is een Intel". Verkoper: "Ik denk het niet". -zucht-
En het is de 5920 geworden. Ja niet voor de 1300 euri bij Mediamarkt, maar voor 1281 euri bij Computerpirates, incl 3 jaar pickup/return+verzekering van Acer, tas en muis. Verschilletje
Verwijderd
Wat ik hier als minpunten lees zijn de resolutie, het scherm zelf, geen 7200 rpm, en de rest is volgens mij niet zo heel snugger.
Wat betreft de rpm: Moet ik mij echt zorgen maken over achteruitgaande prestaties bij een 5400 rpm? Zullen games als FarCry gaan schokken hierdoor?
Ik heb 1250 te besteden, ik denk niet dat je daarvoor een veel betere laptop tegenkomt?
edit:
Ow, en nog een ding... Ik hoor vaak dat een harde schijf snel naar de haaien kan gaan tijdens transport (de 'pin' die de schijf leest maakt krassen). Ik heb ook begrepen dat sommige schijven een beveiliging hiertegen hebben, een soort 'lapje' dat tussen de pin en de schijf gaat zitten bij het uitschakelen zodat contact tussen die 2 niet mogelijk is.
Heeft deze schijf zoiets?
En is het mogelijk om je HDD te vervangen (bijv. voor een 7200 rpm)?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 00:51 ]
Je hoeft je echt geen zorgen te maken over de harde schijf tijdens transport, daar is echt wel naar gekeken, het is dan ook een laptop.
Ik kan zelf voor mijn 1250,- geen betere laptop tegen, de specs die ik voor dat geld kreeg was bij deze laptop het beste. Er waren wel wat reacties over 'bwaah acer, slecht blaat blaat*, maar ik heb serieus nog geen één minpuntje op kunnen merken. Verder hebben vrienden met Acer laptops ook nooit problemen gehad.
Waarschijnlijk ga ik vandaag trouwens Lost Planet proberen, echt een enorm zwaar spel wat vaak pc's met een geforce 8800 nog maar net kunnen draaien.
Deze schijf zit er trouwens in: http://www.seagate.com/ww...d04090aRCRD&reqPage=Model
[ Voor 54% gewijzigd door Xalopalyps op 30-07-2007 05:08 ]
Ik kan wel een paar minpuntjes opnoemen hoor. De bovenkant is hartstikke besmettelijk voor stof en voor vegen en vingerafdrukken enzo. Pak 'm 1 keer verkeerd beet en hij zit helemaal onder. Ook de toetsen onder het touchpad vind ik heel goedkoop gedaan, maar dat zijn maar hele kleine dingetjes.Xalopalyps schreef op maandag 30 juli 2007 @ 04:59:
Ik kan je echt verzekeren dat spellen niet gaan haperen, ik kan gewoon netjes Supreme Commander met alles op high spelen (op 1280x800, geen AA, maar 2x werkt ook netjes, maar misschien niet bij veel units).Far Cry zal het echt 1000% zeker doen (deze heb ik hier ook erop staan).
Je hoeft je echt geen zorgen te maken over de harde schijf tijdens transport, daar is echt wel naar gekeken, het is dan ook een laptop.
Ik kan zelf voor mijn 1250,- geen betere laptop tegen, de specs die ik voor dat geld kreeg was bij deze laptop het beste. Er waren wel wat reacties over 'bwaah acer, slecht blaat blaat*, maar ik heb serieus nog geen één minpuntje op kunnen merken. Verder hebben vrienden met Acer laptops ook nooit problemen gehad.
Waarschijnlijk ga ik vandaag trouwens Lost Planet proberen, echt een enorm zwaar spel wat vaak pc's met een geforce 8800 nog maar net kunnen draaien.
Deze schijf zit er trouwens in: http://www.seagate.com/ww...d04090aRCRD&reqPage=Model
Voor de rest echt een toplaptop!
Ik heb trouwens wel een andere harde schijf dan die van jouw. Hier zit de Western Digital WD1600BEVS 160,0 GB in.
Ik vind zelf de lage resolutie fijnGerwin89 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:01:
[...]
Ik kan wel een paar minpuntjes opnoemen hoor. De bovenkant is hartstikke besmettelijk voor stof en voor vegen en vingerafdrukken enzo. Pak 'm 1 keer verkeerd beet en hij zit helemaal onder. Ook de toetsen onder het touchpad vind ik heel goedkoop gedaan, maar dat zijn maar hele kleine dingetjes.
Voor de rest echt een toplaptop!
maar het scherm zelf is echt maar van matige kwaliteit,
toetsen onder touchpad voelen idd echt goedkoop aan.
verders is het een prima laptop
Vind je het scherm van matige kwaliteit? Ik vind van niet hoor. Alles is superhelder en de kleuren zijn ook goed hier. Heb je geen ander scherm ofzo?Peertje NL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:33:
[...]
Ik vind zelf de lage resolutie fijn
maar het scherm zelf is echt maar van matige kwaliteit,
toetsen onder touchpad voelen idd echt goedkoop aan.
verders is het een prima laptop
Verwijderd
Vanmiddag dus maar even naar de winkel, als het scherm me bevalt (ook wanneer op mijn schoot staat) dan haa ik hem binnen
bedankt, luitjes!
hopelijk morgen of anders woensdag binne
tenminste als het waar is wat er staat over de levertijd.
Verwijderd
Eerste indrukken;
* lastig te openen met een hand zonder de laptop met de andere hand vast te houden
* schermkwaliteit en kijkhoek is matig/redelijk, had liever 1440x900 gehad
* snel vingerafdrukken op zwarte cover
* in mijn ogen overbodige media keys, de TV knop links-onder is zelfs blanco
* gebroken wit op veel foto's is in werkelijkheid gewoon "PC Beige"
* goedkope werking knoppen onder touchpad, maakt teveel geluid
* stil, vlot en goed geluid (voor een laptop)
* valt reuze mee met 3rd party software
* genoeg ruimte tussen DVD lade en rechter USB poort met ingeplugde muis ontvanger
Ik was van plan hem te verzekeren bij de ABN Amro (goedkoop en uitgebreid), kwam er net achter dat je voor de PC Verzekering ook een inboedelverzekering bij de ABN Amro moet hebben. Ik had hem dus beter bij ComputerPirates kunnen bestellen met extra garantie.
Al met al een prima laptop, de echte bottleneck is eigenlijk alleen het scherm. De Dell Vostro 1500 met ongeveer dezelfde configuratie is even duur en het overwegen waard voor twijfelaars die een beter scherm willen.
Verwijderd
Verwijderd in "controllerprobleem ->van vista naar xp m..."
Heb onder XP ook nog een 3Dmark 2006 gedraaid en deze kwam met een resolutie van 1280*800 uit op 3477 punten.
Is er al wat meer bekend over de SIM-kaart lezer onder de baterij???
Forum is lekker gegroeid zeg!
Kunststof kun je krijgen!
Hier ook geen problemen met het scherm, gewoon heel helder en goede kleuren, alleen resolutie is niet al te hoor idd.Gerwin89 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:48:
[...]
Vind je het scherm van matige kwaliteit? Ik vind van niet hoor. Alles is superhelder en de kleuren zijn ook goed hier. Heb je geen ander scherm ofzo?
Dit is inderdaad waar, maar dat heb ik bij meerdere laptops meegemaakt, dit is gewoon omdat de laptop erg licht is en het scherm natuurlijk wel goed moet blijven open staan.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:14:
* lastig te openen met een hand zonder de laptop met de andere hand vast te houden
Wat ik zelf wel lastig vind zijn de $ en € knop naast de pijltjes toets, die druk ik regelmaltig perongeluk in. En tja de $ toetst zit ook al boven de 4 dus is eigenlijk helemaal niet nodig.
De simkaart lezer lijkt voor de 3G functionaliteit, ben er alleen nog niet uit hoe je die moet gebruiken en of deze in deze laptop wel actief is. Het lijkt er haast niet op.Hajo360 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:29:
Goedeavond mensen ik ben weer terug van een weekje vakantie.
Is er al wat meer bekend over de SIM-kaart lezer onder de baterij???
Forum is lekker gegroeid zeg!
[ Voor 19% gewijzigd door StoicTundra op 30-07-2007 17:39 ]

In Word 2007 kan ik er op drukken wat ik wil, maar mooi geen euro of dollar-teken! Niet dat ik dat zo erg mis hoor, want met Alt Gr + 5 komt er ook gewoon een euro teken, maar het zou toch moeten werken lijkt me.
Weet iemand al waar je nou goeie drivers kan vinden voor de graka? Want bij laptopvideo2go staan er ook beta drivers bij waar je alleen nog maar meer problemen mee krijgt. En het staat totaal niet aangegeven wat nou een stabiele drivers is of wat nou een beta is.
Hoihoi
[ Voor 26% gewijzigd door Xalopalyps op 30-07-2007 21:21 ]
Jah, die heb ik er idd afgehaald. Ik werd gek van al die dubbele waarschuwingen en ik kreeg met al die acer tools geen draadloze verbinding. Welke programma's kan je er nou beter wel op laten staan van Acer Tools? Dan ga ik die weer ff installeren.Xalopalyps schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:21:
Hier doen de euro en dollar toetsen het gewoon. Heb je de acertools eraf gegooit?
Dit topic is gesloten.