[Ervaringen]Acer Aspire 5920G Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 54.175 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:52
chosen1 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:41:
zeker dat het niet gewoon een instelling is bij landinstellingen?
Dat staat volgens mij goed. Het toetsenbord staat op Verenigde Staten (internationaal) en links daarvan staat er iets op NL, maar wat weet ik niet :>

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Gerwin89 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:29:
[...]

Dat staat volgens mij goed. Het toetsenbord staat op Verenigde Staten (internationaal) en links daarvan staat er iets op NL, maar wat weet ik niet :>
De languagebar :> Doe die eens op En zetten?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
djidee schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:07:
[...]

De languagebar :> Doe die eens op En zetten?
Gedaan, maar de eurotoets en de dollartoets doen het nog niet. Zou je daarvoor een Acer programma geinstalleerd moeten hebben ofzo?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
  • Laatst online: 11-09-2024
gebruik anders alt gr + E eens? dit is bij mij altijd al de € toets geweest (wel op een azerty toestenbord hier in BE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin89 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:36:
[...]

Gedaan, maar de eurotoets en de dollartoets doen het nog niet. Zou je daarvoor een Acer programma geinstalleerd moeten hebben ofzo?
ALT + 0128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360
  • Laatst online: 07-09 10:55

Hajo360

Back in NL

MBT tot de SIM-Kaart lezer onder de accu.

Nou de kogel is bijna door de kerk:

Geachte heer Eisenga,

Vanwege het gebruik van standaard notebook-serie behuizingen kan het zijn dat er bepaalde functies aanwezig zijn, terwijl deze niet werken. Dit is namelijk per specifiek model verschillend.
En ook kan dit per land of regio verschillen.

Bij dit model is de kaartleze niet geactiveerd.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
With kind regards,

Benelux Info
Internal Sales

Hierop heb ik een reply gestuurd of het hier om een software, firmware en/of hardware matige blokkering ging. Tot nu toe nog geen antwoord dus ik wacht in spanning af.

Kunststof kun je krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hajo360 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:30:
Hierop heb ik een reply gestuurd of het hier om een software, firmware en/of hardware matige blokkering ging. Tot nu toe nog geen antwoord dus ik wacht in spanning af.
nieuws: Intel schrapt 3g-ondersteuning Santa Rosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Dit werkt ook wel hoor, ook Alt Gr + 5 werkt gewoon om de euro toets tevoorschijn te toveren, maar die twee toetsen boven de pijltjestoetsen zouden het ook gewoon moeten doen... Alleen ze doen het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik heb sinds gister ook de Aspire 5920G alleen stoorde ik me nogal aan de meuk die acer erop leverd. Daarom heb ik nu Vista opniew geinstalleerd met behulp van een Home Premium 32-bit oem versie. Alleen deze kan ik niet activeren met de code die bij mijn laptop hoort kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan oplossen? Ik heb MS gebeld maar die zeggen dat het een verschillende versie is maar dat lijkt me sterk. Of evt. een andere oplossing om mijn laptop dus acermeuk vrij te krijgen, antwoorden als simpelweg de programma's verwijderen heb ik weinig aan ik wil nl. echt met een clean install beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Heb sinds gisteren ook deze laptop. Nu wil ik de gfx drivers updaten maar ik zie de 8600M GT niet tussen de lijst staan van de 166.22 drivers. Maakt dit iets uit of moet ik telkens op Acer wachten voor nieuwe drivers?

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Download je toch 'n andere :? 158.54 ofzo of 165.01 :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chriroz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 17:03
Ik wil deze misschien kopen maar de resolutie valt een beetje tegen. Ik ga hem gebruiken voor m'n studie werktuigbouwkunde (delft, 1e jaar straks). Ergens in dit forum stond dat 1280*800 niet genoeg is voor 3d ontwerpen etc., is dit echt zo erg? wat zijn eigenlijk de directe concurrenten van dit notebook (met deze specs voor <1250 euro)?

Jammer genoeg hadden ze hem vanochtend bij de media markt (arena) niet meer staan om hem te bekijken. Is hij licht, stevig en klein genoeg om er straks op de universiteit goed mee te kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om de onderste "record button" van de soft touch screen knoppen rechts op het toetsenbord te herprogrammeren? Ik druk er ieder keer per ongeluk op en dan wordt NTI DVD Maker gestart. Heel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

Weet iemand of Mediamarkt Utrecht er één heeft staan? Wil hem wel in het echt zien.

Edit: Heb hem bij de Mediamarkt in Utrecht gezien, ze hebben er aardig wat op voorraad maar best duur 1299. Ben wel aangenaam verrast door deze Acer.

Zou hem alleen wel nemen met een 7200 rpm disk. Maar die zijn als optie behoorlijk duur (99 Euro bij Laptops4U en zelfs 159 Euro bij Computerpirates). Mischien een mogelijkheid om hem los te bestellen en vervolgens die standaard schijf in een losse case doen.

Is het lastig om een HD van een laptop te vervangen? Heeft dit gevolgen voor je garantie (graag een reaktie van iemand die het zeker weet).

[ Voor 92% gewijzigd door TVL op 03-08-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

@ chriroz:

Ikzelf heb hem al en gebruik de laptop voor unigraphics NX 5 en Solidworks 2007. En eigenlijk moet je het zien als een machine die door het 15,4 inch scherm veel aan mobiliteit wint. Het gaat erom dat je on the road gebruik kunt maken van een laptop waarop je snel wat weizigingen kan maken maar waar je ook voor langere tijd mee op kantoor op kunt werken. Zit je dan toch in de buurt van andere schermen zorg dan dat je een kabel bij je hebt zodat je die schermen te gebruiken.

Ga je echt grote assemblies draaien dan zul je op het scherm van de laptop zelf af en toe een beetje krap komen te zitten. Maar of de concurent van Zepto met een resolutie van 1440x900 hier nu echt een voorsprong maakt met 160x100 extra beeldlijnen...

Zelf heb ik m al een paar keer aan mijn 20" Samsung (1650x1080) gehangen en erop zitten werken alsof het een desktop was dit gaat echt prima (dus met muis toetsenbord en space navigator).

Ik neem aan dat jij inventor gebruikt en dat zal op deze laptop prima gaan. Denk alleen wel aan compatability want solidworks 2006 heb ik nog niet geprobeerd maar NX 4 draaid niet op vista. Probeer dus de nieuwste versie van je 3D-CAD software te bemachtigen.

Mijn stage begint in september en dan zit ik 4,5 maand in China waar ik ook binnen China een paar keer op het vliegtuig wordt gezet om langs fabrikanten te gaan. Hiervoor had ik een mobiel 3D-CAD station nodig.

Ga je m echter enkel gebruiken om thuis achter je bureau te zitten. Bouw dan gewoon een dikke pc voor 950 euro met een 20 inch beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hajo360 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:39:
Maar of de concurent van Zepto met een resolutie van 1280x900 hier nu echt een voorsprong maakt met 100 extra beeldlijnen...
:? 8)7

Zepto Znote 6224W: 1440x900
Zepto Znote 6625WD: 1680x1050

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

excus is aangepast die malle CLB ook...

[ Voor 58% gewijzigd door Hajo360 op 03-08-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Op de support pagina van acer staat nu de laatste bios versie. Dus ff upgraden, misschien zijn er weer een paar dingetjes veranderd.
Hopelijk is er iets aan de fan control gedaan, want die doet nogal vreemd af en toe. Issie 35 graden en dan gaat de fan telkens even aan en dan weer even uit en daarna weer even aan8)7 ... Ik laat het nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
zow, ziet er op zich wel leuk uit deze Acer...
altijd op afstand gebleven van die machientjes, aangezien ik er een 6-tal heb zien overlijden tijdens mijn opleiding (allemaal klasgenoten gelukkig :) )
ik moet ook zeggendat ik die combo van de scherm reso en de grafische kaart wel errug interessant vindt.. Heb ook naar Zepto's zitten kijken, maar met de wat nieuwere spellen zal dat errug gaan tegenvallen aangezien die reso veels te hoog is voor de 8600GT middenmotor kaartje...
terwijl een wat lagere reso daar wel geschikt voor is... ach, is sowieso een leuke stap voorwaarts tov de 1024x768 die ik nu heb op me 15 incher van 3 en een half jaar geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
TIGER79 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:19:
zow, ziet er op zich wel leuk uit deze Acer...
altijd op afstand gebleven van die machientjes, aangezien ik er een 6-tal heb zien overlijden tijdens mijn opleiding (allemaal klasgenoten gelukkig :) )
ik moet ook zeggendat ik die combo van de scherm reso en de grafische kaart wel errug interessant vindt.. Heb ook naar Zepto's zitten kijken, maar met de wat nieuwere spellen zal dat errug gaan tegenvallen aangezien die reso veels te hoog is voor de 8600GT middenmotor kaartje...
terwijl een wat lagere reso daar wel geschikt voor is... ach, is sowieso een leuke stap voorwaarts tov de 1024x768 die ik nu heb op me 15 incher van 3 en een half jaar geleden :P
Dan is dit zeker een stap voorwaarts zeg! Ik zat hiervoor op een dell inspiron 5160 van ook iets van 3,5 jaar oud en nu ik hiermee werk staat die andere stoffig te worden :+ , die wordt waarschijnlijk nooit meer aangeraakt :P . Wat een snelheid zit er in dit ding zeg! Echt een aanrader d:)b. Net weer heel de tijd Far Cry gedaan op alles settings maximaal. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

TIGER79 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:19:
Heb ook naar Zepto's zitten kijken, maar met de wat nieuwere spellen zal dat errug gaan tegenvallen aangezien die reso veels te hoog is voor de 8600GT middenmotor kaartje...
Vind ik 'n beetje scheef...
de GO7600 presteerde in alle games op high settings op 1280x800 zeer goed...
Nu doet de GO8600 dat op 1440x900 ook... Zet je 'm 'n stap lager op 1280x800 dan heeft die dezelfde resolutie als deze Acer, ziet 't er gewoon nog ubergeil uit en presteerd die opeens wel goed?

Kom dan niet met Zepto aanzetten, die 't niet trekt...
maar begin dan over de resolutie van 1680x1050 ofzo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

CLB gaat onvermoeid door met het strijden voor hogere resolutie voor de gehele maatschappij!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb hem daarnet in de Media Markt eens zien staan en moet zeggen dat hij stevig aanvoelde. Het typen verliep rustig en soepel, ik heb het scherm enkele keren open en dicht gedaan en het voelde zeeer solide aan :Y
Alleen jammer dat hij niet aanstond zodat ik de resolutie eens kon bekijken, maar ik heb nu een 4 jaar oude 15.4" met 1024x768, dus de resolutie van deze zal voor mij geen probleem vormen ;)

Nu ik hem eens heb kunnen voelen weet ik deze dat ik deze ga halen :D

PS: Een beetje hoger vertelt iemand dat deze in de MM van Utrecht staat voor € 1.299, terwijl hij hier in de MM van Hasselt (België) voor dezeflde prijs wordt aangeboden. :? Ik heb altijd gedacht dat er toch een verschil in prijs zou zijn owv de verschillende btw-tarieven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hajo360 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:33:
CLB gaat onvermoeid door met het strijden voor hogere resolutie voor de gehele maatschappij!!!
Nee helemaal niet :)

Maar kom dan niet met 1 merk aanzetten wat nergens op slaat aangezien 't over resoluties gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

€ 1299,- is de advies prijs van Acer 5920G Mediamarkt lijkt goedkoop maar in de meeste gevallen val het vies tegen. Ikzelf heb m zonder enige extra's bij zercom.nl (eindhoven) besteld (€ 1147,-) 2 dagen later was ie binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
IK heb deze acer ook in huis nu was ik even benieuwd hoeveel geheugen bij andere gebruikers continu in gebruik is? Ik zit namelijk niks te doen heb alle acer meuk uit mijn opstartprogramma's verwijderd (heb geen norton draaien en gebruik zelf de vista basic skin) en nog wat andere dingen aangepast met msconfig, maar zijn werkgeheugen staat continu rond de 30% oftewel 600mb... ik vind dit wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Zucht, dit is Windows Vista... Lees eens wat over SuperPreFetch en je zult weten waarom er zoveel wordt gebruikt. Van de 2GB in mn eigen laptop ben ik ook 1GB kwijt. Echter worden daar veelgebruikte progs in gezet waardoor PS CS3 hier bv veel sneller start. Pas als je het geheugen echt zelf nodig hebt wordt het vrij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vandaag eindelijk in 't echt gezien en zag er best leuk uit, zoals ik al eerder zei:
CLB schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:11:
''Beetje vreemd, maar wel lekker''

Alleen is die volgens mij uberdik, maar dat kan ook schijn zijn en die zwarte onderkant :N
Voor de rest zijn die specs wel okee, maar 'n WXGA-scherm mwah en tot 1GB TurboCache -O-
Hij zag er inderdaad best lekker uit, maar die kleur van die binnenkant was zoals iemand 't eerder zei neigend naar pc-kast-beige. Kleur van de buitenkant kon ik helaas niet zien, aangezien hij tussen beugels bevestigd was en dergelijke! Ook vond ik al die extra knoppen niet echt mooi, met al die blauwe ledjes... Ledjes zijn mooi, maar dit neigde imho een beetje naar TEveel ledjes... :)

Muisknoppen van 't touchpad vond ik echt verbazingwekkend lomp zeg 8)7 KLIK KLIK KLIK :/
Hoe ervaren jullie dat!? Waren echt van die rag-knoppen, terwijl het toetsenbordje wel lekker wegtypte!

Vond 'm ook redelijk dik, zoals ik al gedacht had, maar misschien is dat mierenneukerij...
Scherm was lekker helder, alleen 't glare staat mij persoonlijk niet aan.. 1280x800 op 'n 15,4" incher is ook niet aan mij besteed! Al met al zeker 'n leuke leuke laptop om te zien en te kopen als je budget rond de 1150,- ligt! Voor 1299,- zou ik 'm zeker niet kopen (bij de MediaMarkt bijvoorbeeld)
Check je de Pricewatch en je komt 'm tegen voor zo'n 1130,- dan is 't zeker 'n mooie mooie laptop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
CLB schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:23:
Vandaag eindelijk in 't echt gezien en zag er best leuk uit, zoals ik al eerder zei:

[...]

Hij zag er inderdaad best lekker uit, maar die kleur van die binnenkant was zoals iemand 't eerder zei neigend naar pc-kast-beige. Kleur van de buitenkant kon ik helaas niet zien, aangezien hij tussen beugels bevestigd was en dergelijke! Ook vond ik al die extra knoppen niet echt mooi, met al die blauwe ledjes... Ledjes zijn mooi, maar dit neigde imho een beetje naar TEveel ledjes... :)

Muisknoppen van 't touchpad vond ik echt verbazingwekkend lomp zeg 8)7 KLIK KLIK KLIK :/
Hoe ervaren jullie dat!? Waren echt van die rag-knoppen, terwijl het toetsenbordje wel lekker wegtypte!

Vond 'm ook redelijk dik, zoals ik al gedacht had, maar misschien is dat mierenneukerij...
Scherm was lekker helder, alleen 't glare staat mij persoonlijk niet aan.. 1280x800 op 'n 15,4" incher is ook niet aan mij besteed! Al met al zeker 'n leuke leuke laptop om te zien en te kopen als je budget rond de 1150,- ligt! Voor 1299,- zou ik 'm zeker niet kopen (bij de MediaMarkt bijvoorbeeld)
Check je de Pricewatch en je komt 'm tegen voor zo'n 1130,- dan is 't zeker 'n mooie mooie laptop! :)
Ben het zeker met je eens wat betreft de muisknoppen. Echt pure rag knoppen zijn dat. Daar heeft Acer zeker op bezuinigd, maar gelukkig gebruik ik ze niet veel, want ik heb er een klein notebookmuisje bij :) .

Over het scherm heb ik niks te klagen. 1280x800 is helemaal geen probleem voor mij, ik vind het ruim voldoende. Heb hiervoor altijd op 1024 x 768 gewerkt, dus ik heb er alleen maar ruimte bijgekregen. :P

Over de dikte heb ik ook niks te klagen. Ik vind dat ie op foto's dikker lijkt dan dat ie in het echt is, maar dan kan aan mij liggen :+

Om nog even terug te komen op die bios revisie... ik merk er 3 keer niks van, maar jah, een nieuwer bios kan nooit geen kwaad volgens mij :Y)

Hoihoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Beetje een speelgoed achtig uiterlijk, maar opzich ziet het er stevig uit, zover ik van de plaatjes iets kan opmaken. Ik wil toch eigenlijk wel snel een notebook aanschaffen, want me vrouwtje bezet mijn zeer dure pc voor marktplaats en hotmail. :D :D

Tip voor die gene die last hebben van tekens die niet overeenkomen met het toetsenbord:

Instellen op VS-internationaal en alle andere talen verwijderen in taalinstellingen: probleem opgelost.
Vista schijnt nogal wat vaker automatisch over te switchen.

Ik zag in het topic nog een leuk nadelen lijstje. Na een korte analyse:

Even een lijstje van GoT en andere gevallen die ik ken:
- Slechte service (buurjongen mist hem nu al 3 maanden)
kan het zijn dat er onderdelen niet op voorraad waren en/of dat die jongeman een verkeerd serienummer heeft doorgegeven?

- MAAR 1 jaar garantie
Als je een laptop koopt van over de duizend euro is een 125€ voor 3 jaar garantie + vloeistof en valschade een schijntje
- Kapotte schermen (kabel zit snel los)
nog nooit van gehoord, maar zou kunnen dat het foutief geinterpeteerd word. Bijna alle merken notebooks hebben last van slechte kwaliteit inverters en een knipperend scherm heeft niet altijd iets met een lvds kabel te maken
- Kapotte DVD-fikkers
kan zijn dat er veel uitval is, maar veel mensen vergeten dat er sinds vista, veel problemen zijn met drivers. Bovendien zijn er heeeel veel mensen die goedkope media er in stoppen en niets van media-codes af weten
- Uitvallen ivm hitte
Is misschien leuk om af en toe je koeler schoon te maken. (heb als repair engineer heel veel notebooks gezien met een lap stof in de koelers. (nee, niet bij Acer)
- Instabiel
Misschien een resultaat van slechte koeling? Spyware/Virussen of andere rommel geinstalleerd door klanten zelf. Hoor heel vaak dat mensen xp software of vista knallen en vervolgens bombarie maken dat het niet werkt
- Scheurende behuizingen
Daar kan ik alleen zeggen dat ik het er mee eens ben. Hoewel ik bij andere merken zoals bijv. MSI ook gezien heb dat de scharnieren (hinges) stroef lopen en dan is het logisch dat het scheurt
- Goedkope lak die er zo af gaat
je krijgt wat je koopt
- Los zittende toetsenborden
Zou kunnen, weet ik niets van.
- Schroeven die er gewoon uit vallen
Ook bij mij geen bekend probleem

Reden van deze checklist is dat ik het nogal slecht onderbouwd vind. Je moet vaak klachten/issues ook met een korrel zout nemen, want het is allemaal in verhouding. Als er 200 machines van de 20.000 die verkocht worden problemen hebben is dat nog mooi. Natuurlijk krijg je 200 mensen die hoog en laag springen, maar daar is garantie voor bedoeld. Omdat geen enkele fabrikant 100% kan garanderen dat er niets mis loopt met een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je kan beter
quoten
dan bolden, maakt heel je bericht erg onoverzichtelijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 04-08-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kijk dat lijstje komt mij bekend voor, ff quoten en uiteraard commentaar erbij :D
Consiglieri schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:45:

Ik zag in het topic nog een leuk nadelen lijstje. Na een korte analyse:

Even een lijstje van GoT en andere gevallen die ik ken:
- Slechte service (buurjongen mist hem nu al 3 maanden)
kan het zijn dat er onderdelen niet op voorraad waren en/of dat die jongeman een verkeerd serienummer heeft doorgegeven?

Nou dat lijkt me niet, en van alle acers die terug worden gestuurd is minstens de helft wel langer dan 2-3 weken weg

- MAAR 1 jaar garantie
Als je een laptop koopt van over de duizend euro is een 125€ voor 3 jaar garantie + vloeistof en valschade een schijntje

Wat als je budget ~1100 euro is en een leuke game laptop wilt hebben? Er blijft dus geen geld meer voor over en als je gewoon voorzichtig dan is er niks mis mee. Waarom leveren Asus en MSI op vergelijkbare modellen in dezelfde prijsklasse wel gewoon de EU richtlijn van 2 jaar garantie?

- Kapotte schermen (kabel zit snel los)
nog nooit van gehoord, maar zou kunnen dat het foutief geinterpeteerd word. Bijna alle merken notebooks hebben last van slechte kwaliteit inverters en een knipperend scherm heeft niet altijd iets met een lvds kabel te maken

Kan overal gebeuren, ben ik mee eens. Heb echter wel heel veel acers met het probleem gezien en de rest nog niet, kan puur toeval zijn

- Kapotte DVD-fikkers
kan zijn dat er veel uitval is, maar veel mensen vergeten dat er sinds vista, veel problemen zijn met drivers. Bovendien zijn er heeeel veel mensen die goedkope media er in stoppen en niets van media-codes af weten

1. Er is geen Vista gebruikt en de driver support is btw prima (alle x64 drivers voor mn Asus A6T aanwezig) en 2. Dan snap ik het nog niet want voor zover ik weet is voor een DVD-Drive niet een of andere exotische driver nodig. Verder is dit 3 keer voorgekomen bij 1 laptop. Dus niet puur toeval maar gewoon bagger. Er zijn overigens nog meer meldingen van

- Uitvallen ivm hitte
Is misschien leuk om af en toe je koeler schoon te maken. (heb als repair engineer heel veel notebooks gezien met een lap stof in de koelers. (nee, niet bij Acer)

Zou kunnen, maar dan nog zijn er al problemen mee vanaf het begin en heeft iedereen er last van, voor meer: zie het Acer Aspire 502x topic deel 1. Gaten in de case boren om de HDD te kunnen koelen is iets te veel van het goede denk je niet?

- Instabiel
Misschien een resultaat van slechte koeling? Spyware/Virussen of andere rommel geinstalleerd door klanten zelf. Hoor heel vaak dat mensen xp software of vista knallen en vervolgens bombarie maken dat het niet werkt

Again, vanaf het begin en verder is het niet iemand die niet iets van computers af weet. Vaak formats gedaan ed, driver updates maar niks mocht helpen. Trage performance en niet normaal werkend te krijgen

- Scheurende behuizingen
Daar kan ik alleen zeggen dat ik het er mee eens ben. Hoewel ik bij andere merken zoals bijv. MSI ook gezien heb dat de scharnieren (hinges) stroef lopen en dan is het logisch dat het scheurt

Kan gebeuren, de Asus A6 serie heeft ook een productiefout bij de firewire poort, maar die wordt gewoon in een weekje gefixed omdat het een erkend productiefout is. Bij Acer zeggen ze gewoon dta het je schuld is terwijl het wel degelijk een productiefout is getuige het 502x topic.

- Goedkope lak die er zo af gaat
je krijgt wat je koopt

Nouja, de A6T van dezelfde prijsklasse die hier staat heeft er geen last van..

- Los zittende toetsenborden
Zou kunnen, weet ik niets van.

....

- Schroeven die er gewoon uit vallen
Ook bij mij geen bekend probleem

Bij jou (nog) niet, heb het met eigen ogen meoten zien, en er zijn meer GoTters in het 502x topic
Hmm, heerlijk :+

Niet dat dit om te bashen/flamen is. Acer kan nu best wel een mooi product hebben, maar dat is iets wat de tijd zal leren. Voorlopig denk ik er niet aan om een Acer te willen. Ik moest wel even reageren omdat het mijn lijstje was en ik kan tegen commentaar maar dan moet het onderbouwd zijn. Aangezien mijn lijstje dat nog neit was, bij deze dus.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 04-08-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-12-2024
acer geeft sinds 1 augustus 2 jaar garantie :

http://www.acer.be/acereu...ctx4=BeLux&crc=4177023676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabaz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 17:29
Ik heb er zelf ook één besteld bij de computerpirates, die ik gisteren in Weesp ben wezen afhalen. Wat me eigenlijk meer opvalt dan de resolutie, is de enigszins vervelende kijkhoek van het beeldscherm. Je moet er vrij recht voorzitten in vergelijking met andere schermen voor een optimale kijkervaring. Alhoewel het er nog best redelijk uit ziet op de hoogste helderheidssetting.

En ik zit ook enigszins te klooien met de mediabuttons. Ze activeren al bij een zeer lichte aanraking en omdat de recordknop naast de pijltjestoetsen zit heb ik toch al redelijk vaak het cd/dvd-brandprogramma onbedoeld opgestart.

Verder zeer tevreden met de laptop en zijn specs voor de €1150,- prijs.
Is dit dan alleen voor België? Op de equivalente pagina van acer.nl staat nog steeds één jaar aangegeven voor zover ik kan zien.

Nu heb ik wel één groot probleem, waarbij ik niet helemaal zeker van ben of het aan de laptop ligt. Om m'n nieuwe laptop uit te proberen had ik een paar dagen geleden het spel Supreme Commander gekocht. Echter, het gaat steeds al mis bij het installeren. De installatie blijft steeds hangen rond de zelfde bestanden (sound/tutorial), waarbij hij gewoon niet meer verder de bestanden naar de HDD kopieert. Er is geen error bericht, maar hij blijft gewoon een uur lang bezig met één bestand, waarna ik 'm stopzet heb. Na een paar keer proberen, ben ik m'n DVD'tje gaan ruilen. De oude werd uitgeprobeerd in de winkel, waar hij gewoon wel werkte, maar toch een nieuw discje meegekregen. Net uitgeprobeerd en weer rond hetzelfde moment blijven hangen. Met de hand in explorer het data2.cab bestand dat de installer gebruikt over te kopiëren, waarbij hij ook bleef hangen na een tijdje.

Alhoewel het probleem ontzettend lijkt op een bekraste of foutgedrukte DVD, begin ik na het ruilen nu toch te twijfelen aan de DVD-speler, een Optiarc AD-7530A volgens de Device Manager. Ik heb wel een willekeurige andere DVD volledig proberen over te kopiëren (LotR: Two Towers), waarbij ik niet tegen het zelfde probleem aan liep. Het enige andere waar ik aan kan denken is dat de copy protection die SupCom gebruikt (SecuROM) een probleem geeft.

Iemand soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Shabaz schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:35:
Nu heb ik wel één groot probleem, waarbij ik niet helemaal zeker van ben of het aan de laptop ligt. Om m'n nieuwe laptop uit te proberen had ik een paar dagen geleden het spel Supreme Commander gekocht. Echter, het gaat steeds al mis bij het installeren. De installatie blijft steeds hangen rond de zelfde bestanden (sound/tutorial), waarbij hij gewoon niet meer verder de bestanden naar de HDD kopieert. Er is geen error bericht, maar hij blijft gewoon een uur lang bezig met één bestand, waarna ik 'm stopzet heb. Na een paar keer proberen, ben ik m'n DVD'tje gaan ruilen. De oude werd uitgeprobeerd in de winkel, waar hij gewoon wel werkte, maar toch een nieuw discje meegekregen. Net uitgeprobeerd en weer rond hetzelfde moment blijven hangen. Met de hand in explorer het data2.cab bestand dat de installer gebruikt over te kopiëren, waarbij hij ook bleef hangen na een tijdje.

Alhoewel het probleem ontzettend lijkt op een bekraste of foutgedrukte DVD, begin ik na het ruilen nu toch te twijfelen aan de DVD-speler, een Optiarc AD-7530A volgens de Device Manager. Ik heb wel een willekeurige andere DVD volledig proberen over te kopiëren (LotR: Two Towers), waarbij ik niet tegen het zelfde probleem aan liep. Het enige andere waar ik aan kan denken is dat de copy protection die SupCom gebruikt (SecuROM) een probleem geeft.

Ik zou het eerst gooien op de mogelijkheid dat de lens een beetje vuil, vet, stoffig of beslagen kan zijn, vooral als je hem vaak verplaatst kan dat het geval zijn. (vb. van een warme omgeving naar een koude, bijvoorbeeld van binnen naar buiten, kan voor wat condens op de lens zorgen). Ik zou er eerst met een schoonmaak-schijfje overheen gaan en kijken of het dan werkt.

Gaat imagen van je SC disc wel zonder problemen? In dat geval is het mogelijk een software- of driverprobleem. Supreme Commander maakt nog geen gebruik van de Securom gegevens tijdens installatie.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft jou er uitiendelijk toe geleid om te kiezen voor de 5920? Want ik zie dat je eerst twijfelde tussen de 7720 en de 5920. (ik overweeg zelf ook om een van de twee te nemen, maar twijfel net als wat jij deed tussen de 7720 en de 5920)

Wat mij opvalt qua verschil in deze twee laptops is, dat de 5920 een betere videokaart heeft en de design ervan is beter :D

Welke van de twee laptops is naar jou mening beter, en vind je dat je een goede keus hebt gemaakt (en waarom). (mijn excuses als ik te druk word, maar heb echt advies nodig om een miskoop te vermijden of teleurstelling).

Groetjes,

Ibocan007
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:17:
[...]

Grappig. Bij de Mediamarkt in Zwolle staan ze zelfs naast elkaar. Heb ik ze mooi kunnen vergelijken.
En het is de 5920 geworden. Ja niet voor de 1300 euri bij Mediamarkt, maar voor 1281 euri bij Computerpirates, incl 3 jaar pickup/return+verzekering van Acer, tas en muis. Verschilletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
Ik heb er zelf ook één besteld bij de computerpirates, die ik gisteren in Weesp ben wezen afhalen. Wat me eigenlijk meer opvalt dan de resolutie, is de enigszins vervelende kijkhoek van het beeldscherm. Je moet er vrij recht voorzitten in vergelijking met andere schermen voor een optimale kijkervaring. Alhoewel het er nog best redelijk uit ziet op de hoogste helderheidssetting.

En ik zit ook enigszins te klooien met de mediabuttons. Ze activeren al bij een zeer lichte aanraking en omdat de recordknop naast de pijltjestoetsen zit heb ik toch al redelijk vaak het cd/dvd-brandprogramma onbedoeld opgestart.

Verder zeer tevreden met de laptop en zijn specs voor de €1150,- prijs.

[...]
Is dit dan alleen voor België? Op de equivalente pagina van acer.nl staat nog steeds één jaar aangegeven voor zover ik kan zien.

Ik heb van de week ook SupCom geinstalleerd en eigenlijk nergens last van gehad. Het installeren duurde wel ongeveer een half uur, maar dat was op mijn desktop ook. Ik heb tijdens de installatie gewoon zitten internetten tot dat ie klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabaz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 17:29
Stoney3K schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:39:
[...]

Ik zou het eerst gooien op de mogelijkheid dat de lens een beetje vuil, vet, stoffig of beslagen kan zijn, vooral als je hem vaak verplaatst kan dat het geval zijn. (vb. van een warme omgeving naar een koude, bijvoorbeeld van binnen naar buiten, kan voor wat condens op de lens zorgen). Ik zou er eerst met een schoonmaak-schijfje overheen gaan en kijken of het dan werkt.

Gaat imagen van je SC disc wel zonder problemen? In dat geval is het mogelijk een software- of driverprobleem. Supreme Commander maakt nog geen gebruik van de Securom gegevens tijdens installatie.
Bedankt voor de tips. En nope, imagen lukt niet. Gisteren geprobeerd met zowel CloneCD als Alcohol 120% de disc geprobeerd te imagen, en hij blijft op ongeveer hetzelfde punt hangen als waar de installatie en file explorer stalt, rond de 60%. Op een oude PC met DVD speler imaged 'ie echter wel. Net even een Vivanco schoonmaak DVD'tje wezen halen bij de Mediamarkt, maar nogsteeds hetzelfde probleem. Wat me wel opviel in de image programma's is dat het vrij dicht bij de layer change steeds misgaat, dus misschien dat er iets mis is met het gedeelte in de speler die de focus van de lens hiervoor veranderd. Van CloneCD:
Informatie over aanwezige schijf:
Sectoren: 3197184
LayerBreak: 2086912
I 23:23:56 CloneCD versie 5.3.0.1 gestart!
I 23:23:56 ElbyCDIO Driver 6.0.0.7
I 23:23:56 ElbyCDIO.dll 6.0.6.2
I 23:23:56 CCDDriver.dll 5.0.0.1
I 23:23:56 ElbyECC.dll 4.0.0.0
I 23:23:56 WriteDVD.dll 2.6.3.1
W 23:23:58 Geregistreerd op naam van: NIET GEREGISTREERD
W 23:23:58 21 van 21 dagen voor evaluatie beschikbaar!
I 23:23:58 Bezig met zoeken naar SCSI/ATAPI apparaten...
I 23:23:58 Apparaatscan heeft 0 CD-ROMs en 1 CD-recorders gevonden!
I 23:26:24 Bezig met kopiëren van Optiarc DVD RW AD-7530A naar C:\Users\Shabaz\AppData\Local\Temp\IMAGE.dvd
W 23:38:59 Kon sector 1850720 niet lezen
W 23:50:27 Kon sector 1855104 niet lezen
W 0:05:30 Kon sector 1858176 niet lezen
W 0:10:54 Gebruiker heeft de opdracht geannuleerd!
I 0:10:55 Tijdsduur: 00:44:31
I 0:10:55 Gemiddelde Snelheid: 1391 kBytes/s (1.03)
E 0:11:23 Het lezen van Optiarc DVD RW AD-7530A is mislukt!
Ik denk dat ik morgen computerpirates ga bellen en hopen dat dit opgelost kan worden zonder dat het apparaat helemaal terug naar Acer moet.

[ Voor 34% gewijzigd door Shabaz op 05-08-2007 17:29 . Reden: iets te vroeg op versturen gedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:45:
Wat heeft jou er uitiendelijk toe geleid om te kiezen voor de 5920? Want ik zie dat je eerst twijfelde tussen de 7720 en de 5920. (ik overweeg zelf ook om een van de twee te nemen, maar twijfel net als wat jij deed tussen de 7720 en de 5920)

Wat mij opvalt qua verschil in deze twee laptops is, dat de 5920 een betere videokaart heeft en de design ervan is beter :D

Welke van de twee laptops is naar jou mening beter, en vind je dat je een goede keus hebt gemaakt (en waarom). (mijn excuses als ik te druk word, maar heb echt advies nodig om een miskoop te vermijden of teleurstelling).

Groetjes,

Ibocan007

[...]
Ik zit met hetzelfde (luxe;)- ) probleem, ik blijf maar twijfelen of ik de keuze maak tussen de iets meer toekomstgerichte 5920 (dx10) of de meer confortable (17" maar snel verouderde (dx9) 7720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
steelke schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:09:
[...]

Ik zit met hetzelfde (luxe;)- ) probleem, ik blijf maar twijfelen of ik de keuze maak tussen de iets meer toekomstgerichte 5920 (dx10) of de meer confortable (17" maar snel verouderde (dx9) 7720
Ikzelf zou nooit voor een 17 inch laptop kiezen. Dan is heel het nut van een laptop weg of je moet 'm echt alleen als desktopvervanger aanschaffen... En de 7720 zou ik dan al helemaal nooit kopen omdat daar echt een belabberde grafische kaart inzit. Beetje vage keuze van Acer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ondertussen de 5920G al enkele dagen en het viel mij toch op dat de meegeleverde vista een 32 bit versie is, terwijl de processor toch 64 bit ondersteunt?
hoe zit dat soms bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is gewoon standaard :)
Aangezien 70% van de gebruikers meer dan zat heeft aan 'n 32 bit OS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit opgelost door cdmkr32.exe te hernoemen, zodat deze niet meer automatisch start als je per ongeluk de record button rechtsonder aanraakt. Je moet alleen nog even de shortcuts vanuit het menu en eventueel desktop aanpassen naar de nieuwe naam om NTI CD & DVD-Maker toch te kunnen starten.
"C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI CD & DVD-Maker 7\Cdmkr32.exe" --->
"C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI CD & DVD-Maker 7\Cdmkr32_org.exe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Mvdbeld schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:41:
Ik heb sinds gister ook de Aspire 5920G alleen stoorde ik me nogal aan de meuk die acer erop leverd. Daarom heb ik nu Vista opniew geinstalleerd met behulp van een Home Premium 32-bit oem versie. Alleen deze kan ik niet activeren met de code die bij mijn laptop hoort kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan oplossen? Ik heb MS gebeld maar die zeggen dat het een verschillende versie is maar dat lijkt me sterk. Of evt. een andere oplossing om mijn laptop dus acermeuk vrij te krijgen, antwoorden als simpelweg de programma's verwijderen heb ik weinig aan ik wil nl. echt met een clean install beginnen.
Is het jou nog gelukt om een OEM versie te installeren? Wil namelijk ook een clean install doen als ik deze ga kopen. Heb je nog problemen gehad met drivers? Heb in het verleden wel eens een probleem gehad met een Acer en drivers (klopte niets van de typenummers bij de downloads).

Kan iemand vertellen hoe het werkt met zo'n rescue CD? Zit er een verborgen partitie op de schijf? Kan ik die verwijderen of werkt het rescue proces dan niet meer?

Ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Acer 5920 en een Compal (Informatique InNote 154-XS90). Ze hebben alletwee voordelen en nadelen.

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 06-08-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
TVL schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:42:
[...]

Is het jou nog gelukt om een OEM versie te installeren? Wil namelijk ook een clean install doen als ik deze ga kopen. Heb je nog problemen gehad met drivers? Heb in het verleden wel eens een probleem gehad met een Acer en drivers (klopte niets van de typenummers bij de downloads).

Kan iemand vertellen hoe het werkt met zo'n rescue CD? Zit er een verborgen partitie op de schijf? Kan ik die verwijderen of werkt het rescue proces dan niet meer?

Ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Acer 5920 en een Compal (Informatique InNote 154-XS90). Ze hebben alletwee voordelen en nadelen.
Jah er zit een verborgen partitie op de schijf waar windows vista en alle acer meuk op staat. Ikzelf had dit liever ook anders gezien. Gewoon een vista schijf en een cd'tje met alle drivers erbij vind ik persoonlijk handiger. Je kan die partitie wel verwijderen, maar dan kan je geen rescue proces meer vanaf de schijf uitvoeren. Maar je kan heel die partitie wel op cd of dvd branden en daarvandaan rescue-en zeg maar (wel op dvd doen, want anders heb je iets van 11 cd'tjes nodig ofzo :+ )

Over die OEM versie van Vista weet ik zelf nog niks. Maar als ik weet dat zoiets zou kunnen, dan leen ik wel een keer de vista schijf van een kennis en tik m'n eigen serienummer in om zo een clean install te hebben. Want heel je vista blijft toch ook na verwijdering van al die rotzooi aardig met troep achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Heb wel eens een probleem gehad met een Acer. Een vriend van mij had een Acer gekregen waarbij de taal reeds geselecteerd was, en dit was Frans. Met geen mogelijkheid was de taal meer terug te zetten en heb dus een OEM versie geinstalleerd met de XP key die op de sticker stond.

Heb nu al verschillende verhalen gelezen dat dit met Vista wat lastiger gaat worden om Vista geactiveerd te krijgen op deze manier. Ik denk dat ik bij nader inzien van de Acer ga afzien.

Pro's Acer
Uiterlijk
Goedkoop
Goede configuratie, T7300, 2GB, 160GB HD, HDMI
Goedkope garantie inclusief tas en muis
Con's
Ik heb liever een 160GB 7200 rpm schijf
Geen Vista DVD en driver DVD/CD
Resolutie van het scherm, heb liever een 1440x900 resolutie.

[ Voor 22% gewijzigd door TVL op 06-08-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
CLB schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:42:
[...]

Vind ik 'n beetje scheef...
de GO7600 presteerde in alle games op high settings op 1280x800 zeer goed...
Nu doet de GO8600 dat op 1440x900 ook... Zet je 'm 'n stap lager op 1280x800 dan heeft die dezelfde resolutie als deze Acer, ziet 't er gewoon nog ubergeil uit en presteerd die opeens wel goed?

Kom dan niet met Zepto aanzetten, die 't niet trekt...
maar begin dan over de resolutie van 1680x1050 ofzo!?
nee hoor is niet scheef... zoals jezelf weet is de 8600GT geen uberkaart, en zoals je weet zijn er spellen die op 1440x900 ook op een 8800GTS niet echt vlot draaien... deze spellen zullen 100% gegarandeerd niet lekker draaien op de 8600GT op zon resolutie.. nu over het terugstappen van een resolutie-trapje :
1280x800 = 1 megapixel
1440x900 = bijna 1.3 megapixel
dat betekend dus dat de grafische kaart ook zo'n 30% meer te verwerken heeft en dus lagere framerates...
over het verlagen van de reso op de zepto (of ALLE lcd schermen) : deze reso komt niet overeen met de fysische resolutie == interpolatie om de reso wel weer te geven == dikke kwaliteitsverlies...

volgens jouwn logica zijn dus alle pc's met snellere chips dan een 8600GT overbodig aangezien ze alle spellen op hoge reso's (1440x900) kunnen draaien, dus eigenlijk zouden we allemaal zepto's moeten halen en alle pc's (laptops, en desktops) weggooien voor een zepto ?
Ik weet in elk geval dat mijn 7900GT stukken sneller is dan de 8600GT EN dat ik niet alle spellen op zulke resoluties vloeiend speel (vloeiend is voor mij toch echt boven de 40 fps)...

ook vind ik die opmerking over de 7600GO redelijk overdreven en scheef :
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=74146
deze benchmarks zijn op 1024x768 en niet op de 1280x800 die jij aangeeft (je weet nog wel de berekening hierboven ? dus weer een keer 20% meer beeldoppervlak te renderen) !!!

ik weet dat je een zepto-fanboy bent, en ik snap het ook enigzins, alleen ik geef aan dat een lagere reso beter bij de prestaties van de ingebouwde kaart hoort (zeker rekening houdend met de toekomstige spellen zoals crysis) en daarop krijg ik een antwoord wat nergens op gebaseerd is.. Hierbij is dus mijn uitleg en bevindingen, nu graag jouwn feiten...

owh, en om een idee te krijn over de superperformance van de 8600GT te krijgen een van de honderden reviews op het net :
http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2970&p=6
dit is een desktopvariant, voor zover ik weet zijn ze hetzelfde, in het geval dat niet zo is mag je ervanuit gaan dat de laptopversie een downgrade is tov de desktopversie zoals dat altijd al het geval is geweest met mobiele versies...

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER79 op 06-08-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Vond net deze review:
http://www.notebookcheck....920G-Notebook.4217.0.html

Volgens mij staat die er net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Deze review was er al wat langer hoor, maar dan in het duits. Hij is nu gewoon vertaald naar het Engels. Maar het blijft een leuke review iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m ook al een paar dagen binnen en ben zeer tevreden :)

Wel zit er aardig wat speling zit in de schuiflade an de dvd-speler? (bijna een cm heen en weer) Maar dat schijnt normaal te zijn, ik vind t maar eng.

En toch een beetje jammer dat de 1 van de rubbertjes (die t scherm op het onderpaneel laten rusten wanneer deze dicht zit) precies rust op het linkermuisknopje van het touchpad (die linksonder de webcam).

edit: foutje

En gamen gaat ook soepel (ook al wil STALKER bijvoorbeeld nog wel eens haperen op hoge instellingen. maar dat neem ik voor lief).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:03:
Ik heb m ook al een paar dagen binnen en ben zeer tevreden :)

Wel zit er aardig wat speling zit in de schuiflade an de dvd-speler? (bijna een cm heen en weer) Maar dat schijnt normaal te zijn, ik vind t maar eng.

En toch een beetje jammer dat de 1 van de rubbertjes (die t scherm op het onderpaneel laten rusten wanneer deze dicht zit) precies rust op het linkermuisknopje van het touchpad (die linksonder de webcam).

En iets waar ik zeker niet boos om word: Ondanks dat op de laptop zelf gestickerd staat dat er een T7300 in zou moeten zitten zit er een T7500 in :D Dus ipv een 2.0 Ghz zit er een 2.2 Ghz in :P Hebben meerdere mensen dit ook?

En gamen gaat ook soepel (ook al wil STALKER bijvoorbeeld nog wel eens haperen op hoge instellingen. maar dat neem ik voor lief).
Inderdaad een beetje jammer jah van dat rubbertje. Als je 'm oppakt klikt ie inderdaad net de linkerknop in en het is al zo'n goedkoop en hard geluid :>

Je hebt wel geluk zeg met die T7500. Bij mij zit er 'maar' een gewone T7300 in :+

Kreeg alleen tijdens het gamen (far cry >:) ) wel een blauw scherm van vista. Hij startte gelijk opnieuw op en hij zei dat het aan de driver van de grafische kaart lag. Ik heb gewoon de standaarddriver erop staan die meegeleverd werd door Acer. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
ik heb sinds 1/8/2007 een 5920G (dus 2 jaar standaard garantie in BE + waranty pack voor 3 jaar)

kan iemand mij zeggen of de installatie van xp al vlotter gaat met de laatste bios-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen

Ik heb daarstraks deze laptop besteld. Ik kan niet wachten tot hij er is.
Ik had echter nog enkele vraagjes:
* Heb al veel slecht gehoord over Vista. Is dit makkelijk te downgraden naar XP? Zoja, hoe?
* Welke Acer brol applicaties mogen eraf en welke zeker niet?
* Welke grafische kaart driver kan ik best installeren?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:19
Ik hoor hier iedereen over het rubbertje tegen de linkermuisknop, maar bij mij zitten er geen rubbertjes. Ik zie overigens wel rondjes zitten? Jullie bedoelen toch die twee rondjes 'naast' de webcam, nets iets eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Xalopalyps schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:24:
Ik hoor hier iedereen over het rubbertje tegen de linkermuisknop, maar bij mij zitten er geen rubbertjes. Ik zie overigens wel rondjes zitten? Jullie bedoelen toch die twee rondjes 'naast' de webcam, nets iets eronder?
Rubberen rondjes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
misschien hebben sommige mensen naast de webcam rubbertjes zitten, maar ik zelf heb er 2 plastic rondjes zitten die verder niet uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een beetje jammer jah van dat rubbertje. Als je 'm oppakt klikt ie inderdaad net de linkerknop in en het is al zo'n goedkoop en hard geluid :>

Je hebt wel geluk zeg met die T7500. Bij mij zit er 'maar' een gewone T7300 in :+

Kreeg alleen tijdens het gamen (far cry >:) ) wel een blauw scherm van vista. Hij startte gelijk opnieuw op en hij zei dat het aan de driver van de grafische kaart lag. Ik heb gewoon de standaarddriver erop staan die meegeleverd werd door Acer. Hebben meer mensen hier last van?
Dat van die T7500 durf ik trouwens niet meer met zekerheid te zeggen. Volgens verschillende check-programma's (everest, pcwiz etc) zit er een T7500 in, maar ik kan haast niet geloven dat ze daar een fout in hebben gemaakt. Dus ik laat 't nog een keer nachecken.

En dat blauwe scherm heb ik idd ook 2 keer gekregen bij het spelen van FarCry! Volgens familie (die helemaal into de laptops etc zit) ligt dit niet aan de grafische kaart maar aan de harddisk. Hij zag 't ook gebeuren en vertelde me dat de snelheid van de HDD (5400) er iets mee te maken heeft.

Ik zit erover te denken om deze terug te brengen naar de winkel en via computerpirates hetzelfde type aan te schaffen maar dan met een 160 gb 7200 rpm HDD en eventueel de versie met 3 gb geheugen. Dit omdat ook bij mij steeds 30 tot 50 % van het geheugen voor vista word gebruikt, en omdat ik dan (ook met 3 jaar garantie, tas en muis) nog steeds evenveel kwijt ben als bij de afzetters van de winkel waar ik 'm gekocht heb voordat ik van computerpirates afwist. Ik was dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:12:Dit omdat ook bij mij steeds 30 tot 50 % van het geheugen voor vista word gebruikt...
Dit geheugen wordt niet echt gebruikt, maar opgeslagen in de cache. Wanneer dit geheugen dan 'echt' nodig is kan het sneller (en efficienter) ingezet worden. :9 Verschil met XP en Vista is dus dat Vista een grotere cache aanmaakt, waardoor het lijkt alsof er 30/50% van het geheugen wordt gebruikt. Natuurlijk vraagt de aero interface ook wat extra geheugen, maar dit is niet dusdanig groot dat dat het verschil tussen XP en Vista maakt. Mocht je toch gaan upgraden, dan zou ik eerder voor 2x2GB kiezen ivm met dual channel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Denk niet dat je 'n gebruikte laptop terug mag brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
TVL schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:42:
[...]

Het is mij wel gelukt een Vista OEM te installeren en daarna de drivers erop te zetten vanaf de acer site het hele probleem is alleen dat je niet kan activeren met de productcode die op de laptop aanwezig is.

Wat ik nu heb gedaan is met acer eRecovery 2 recovery disks aangemaakt. Daarna de complete schijf gewist en met behulp van de schijven een herinstall gedaan. het volgende gebeurd dan hij zet de data van de 2 schijven eerst naar de HD en recoverd vervolgens. Hij recovered vervolgens alles behalve dus Acer eRecovery en nog wat meuk die nog in een partitie stonden aan het eind van de schijf. Hierna kan je je laptop dus niet meer Recoveren met de acer tool maar alleen nog van de schijfjes.....

Nadat de zooi van Acer gerecovered is heb ik alles verwijderd en met msconfig uit de opstartprocede gehaald en moet zeggen het draait nu prima.

Nadat alles gerecoverd is kan je zelf de 9gb die gebruikt is voor het recoveren op de HD weer formateren en gebruiken als een losse partitie. Helaas kan je deze niet toevoegen aan de windows partitie, iemand hier misschien nog suggesties voor?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steelke schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:09:
[...]

Ik heb hem vandaag besteld, door te veel te twijfelen ga je op ten duur foute keuzes maken. In ieder geval hoop ik dat er geen fabrieksfouten op zitten, zodat ik direct kan genieten van de opties en prestaties van deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:12:
[...]

Dat van die T7500 durf ik trouwens niet meer met zekerheid te zeggen. Volgens verschillende check-programma's (everest, pcwiz etc) zit er een T7500 in, maar ik kan haast niet geloven dat ze daar een fout in hebben gemaakt. Dus ik laat 't nog een keer nachecken.

En dat blauwe scherm heb ik idd ook 2 keer gekregen bij het spelen van FarCry! Volgens familie (die helemaal into de laptops etc zit) ligt dit niet aan de grafische kaart maar aan de harddisk. Hij zag 't ook gebeuren en vertelde me dat de snelheid van de HDD (5400) er iets mee te maken heeft.

Ik zit erover te denken om deze terug te brengen naar de winkel en via computerpirates hetzelfde type aan te schaffen maar dan met een 160 gb 7200 rpm HDD en eventueel de versie met 3 gb geheugen. Dit omdat ook bij mij steeds 30 tot 50 % van het geheugen voor vista word gebruikt, en omdat ik dan (ook met 3 jaar garantie, tas en muis) nog steeds evenveel kwijt ben als bij de afzetters van de winkel waar ik 'm gekocht heb voordat ik van computerpirates afwist. Ik was dom.
Lijkt me sterk hoor dat het door de Harddisk komt. Die doorvoorssnelheid is groot genoeg lijkt me voor het laden van textures. En Windows vertelde ook in zo'n foutrapport dat het echt aan de drivers lag van de grafische kaart.

Al met al vind ik het wel een belabberde support hoor van Nvidia. Op de site is helemaal geen ge-update-te (of hoe je dat ook schrijft :P ) driver te vinden. Je moet het maar doen met af en toe een nieuwe driver van de fabrikant... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

staan er genoeg op www.laptopvideo2go.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
jah, er staan er genoeg jah.
Maar de meeste zijn beta drivers en die hoef ik echt niet. Daar krijg je alleen nog maar meer problemen mee. Ik vind dat Nvidia zo nu en dan gewoon stabiele drivers moet uitgeven voor de notebookkaarten.
De markt voor notebookkaarten is echt niet zo klein meer als vroeger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:19
Plastic en ze steken geeneens uit hier, enkel helemaal in de hoeken van het scherm. Misschien is dat in sommige casings al verbeterd?

Edit: net zoals Shadow-Link (de post na de post die ik quote). :P

[ Voor 21% gewijzigd door Xalopalyps op 08-08-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiamo
  • Laatst online: 08-03-2023
Mvdbeld schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Het is mij wel gelukt een Vista OEM te installeren en daarna de drivers erop te zetten vanaf de acer site het hele probleem is alleen dat je niet kan activeren met de productcode die op de laptop aanwezig is.

Wat ik nu heb gedaan is met acer eRecovery 2 recovery disks aangemaakt. Daarna de complete schijf gewist en met behulp van de schijven een herinstall gedaan. het volgende gebeurd dan hij zet de data van de 2 schijven eerst naar de HD en recoverd vervolgens. Hij recovered vervolgens alles behalve dus Acer eRecovery en nog wat meuk die nog in een partitie stonden aan het eind van de schijf. Hierna kan je je laptop dus niet meer Recoveren met de acer tool maar alleen nog van de schijfjes.....

Nadat de zooi van Acer gerecovered is heb ik alles verwijderd en met msconfig uit de opstartprocede gehaald en moet zeggen het draait nu prima.

Nadat alles gerecoverd is kan je zelf de 9gb die gebruikt is voor het recoveren op de HD weer formateren en gebruiken als een losse partitie. Helaas kan je deze niet toevoegen aan de windows partitie, iemand hier misschien nog suggesties voor?!
Ik had hetzelfde effect na het installeren van een Vista Oem.
Gebeld met Microsoft om hem telefonisch te activeren, ging allemaal goed. Gaf zelfs aan dat het product geactiveerd was todat ik Vista opnieuw had opgestart :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello tweakers,

ik zit te twijfelen tussen 2 laptops.. al een paar weken :P
namelijk deze laptop, de ACER 5920 en de ASUS Z53SC

de asus heeft wat minder goeie specs,
maar wel 150 euro goedkoper, met 3 jaar garantie..

hier wat info:
Merk ASUS
Type Z53SC-AP085C
Processor Intel Core 2 Duo T7100
Processorsnelheid 1,8 GHz
Cache (L2) 4 MB
Front Side Bus 667 MHz
Chipset Intel 943GML
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 667 MHz (PC5300)
Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
Schermgrootte 15,4 inch
Schermtype WXGA, Glare Type
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 160 GB SATA
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Cache (harde schijf) 2 MB
Grafische kaart Nvidia GeForce 8400M
Dedicated Video geheugen 128 MB
Fabrikant nVIDIA
Interface 256 TurboCache
ik zou dan wel 1 GB geheugen erbij kopen, dus dan is het verschil 100 euro..

mijn vraag:
is deze laptop nou 'veel' slechter?
maakt het veel verschil met die processor en de T7300?
en de videokaart.. is deze van de Acer veel beter als die ASUS?

thanks,
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die Asus videokaart is ongeveer de 50% van die van de Acer. Je kan veel beter kijken naar een F3Sv/Z53Sv welke ook een 8600M GS heeft, Die zal wel in dezelfde prijsklasse liggen als de Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Xalopalyps schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:59:
[...]

Plastic en ze steken geeneens uit hier, enkel helemaal in de hoeken van het scherm. Misschien is dat in sommige casings al verbeterd?

Edit: net zoals Shadow-Link (de post na de post die ik quote). :P
Dat is wel vreemd dan. Ik heb daar gewoon rubberen rondjes zitten die een klein stukje uitsteken en als hij dichtgeklapt is dan kan ik door op de behuizing te drukken ook op de toetsen drukken zeg maar. Maar misschien vijl ik die linker wel af totdat hij helemaal plat is. Zijn we ook weer van dat 'klikprobleem' af ;)

Edit: En over die ASUS Z53SC van DaanRiver, die is echt wel stukken langzamer dan deze hoor. Hij maakt ook nog gebruik van de oude chipset en hij heeft een tragere grafische kaart. Als je die 100 euro kan missen zou ik toch voor deze gaan.
Maar is die Asus nou gebaseerd op het intel Santa Rosa platform of niet? Want aan de chipset te zien en de FSB zou ik zeggen van niet, maar aan de processor weer van wel. :?

[ Voor 24% gewijzigd door Gerwin89 op 08-08-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin89 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:49:
Maar is die Asus nou gebaseerd op het intel Santa Rosa platform of niet? Want aan de chipset te zien en de FSB zou ik zeggen van niet, maar aan de processor weer van wel. :?
Ja, is gebasseerd op Santa Rosa er zit immers een T7100 in.
2 MB
Front Side Bus 667 MHz
800 MHz
Chipset Intel 943GML
PM965

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Kijk, zo klopt de configuratie beter jah :P
Maar dan alsnog zou ik voor die 100 euro meer voor deze gaan. De grafische kaart is gewoon stukken sneller en de processor is ook aardig sneller omdat de cache grootte 2 x keer zo groot is, zal je wel merken denk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen

Ik heb enkele dagen geleden deze laptop besteld. Ik kan niet wachten tot hij er is.

* Heb al veel slecht gehoord over Vista. Is dit makkelijk te downgraden naar XP? Zoja, hoe?
* Ik heb gehoord dat er geen recovery disk bij zit...Hoe maak je deze?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk hoor dat het door de Harddisk komt. Die doorvoorssnelheid is groot genoeg lijkt me voor het laden van textures. En Windows vertelde ook in zo'n foutrapport dat het echt aan de drivers lag van de grafische kaart.
Dus jij, of wie dan ook, zou me niet aanraden om de schijf te upgraden? Aangezien ik ook best vaak lees dat men liever een 7200 rpm in zijn systeem heeft, zou deze dan echt niet beter presteren? oo met het oog op de toekomst etc.

En beter een 2x 2gb dan een 1x 2gb + 1x 1gb geheugen? Ik bedoel, 2x 2 is wel weer gelijk een behoorlijke hap uit mijn budget, maar gaat dat echt beter als 2 verschillende geheugencapaciteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:48:
Hallo iedereen

Ik heb enkele dagen geleden deze laptop besteld. Ik kan niet wachten tot hij er is.

Vista is de beste versie van Windows tot nu toe, downgraden kan door een licentie van Windows XP kopen en deze te installeren.
* Ik heb gehoord dat er geen recovery disk bij zit...Hoe maak je deze?
Door met Acer eRecovery een backup CD/DVD te branden
Als je twijfelt; gewoon laten staan
Eentje van Acer, tenzij je concrete problemen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:36:
[...]

Dus jij, of wie dan ook, zou me niet aanraden om de schijf te upgraden? Aangezien ik ook best vaak lees dat men liever een 7200 rpm in zijn systeem heeft, zou deze dan echt niet beter presteren? oo met het oog op de toekomst etc.

En beter een 2x 2gb dan een 1x 2gb + 1x 1gb geheugen? Ik bedoel, 2x 2 is wel weer gelijk een behoorlijke hap uit mijn budget, maar gaat dat echt beter als 2 verschillende geheugencapaciteiten?
Nou jah, ik weet niet of het veel zal uitmaken maar ik denk van niet in ieder geval. De doorvoorsnelheid van dit ding is iets van 24 mb/s ofzo gemiddeld, dus dat moet toch voldoende zijn voor spellen lijkt me. Zo groot zijn die textures nou ook weer niet die hij moet laden. Geheugen upgraden zou ik ook zeker nog niet doen. Ik zie het nut nog niet van 2 x 2gb of 1 x 2gb + 1 x 1gb.

Misschien dat ik zoiets nog in de toekomst ga doen, maar voorlopig nog niet hoor, hijs snel genoeg. En die blauwe schermen kunnen ook door vista komen. Dit is ook officieel bevestigd door Microsoft en er is zelfs een patch voor die de meeste problemen moet verhelpen. Zie dit nieuws:

Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Ey mensen kwou even doorgeven dat de windows updates voor vista uit zijn die wellicht intresant zijn voor de 5920G gebruikers onder ons.

Ik las dit hier op de website en ben ff gaan zoeken en heb beide updates gister gevonden en geinstaleerd. Kheb het nog niet uitgeprobeerd maar er zal wel wat verschil inzitten neem ik aan.

Update KB938194:

voor betere game prestaties

Update KB938979:

Geheugen beheer en lange copy tijden

letwel de links hier zijn voor de x32!!!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat iets weten als je ze geprobeerd hebt.
Mijn PC is in bestelling, maar ik wil toch zeker weten dat ze goed werken voor ik ze installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Als ik Windows zelf naar de updates laat zoeken zegt ie dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn.. Duurt dit een paar dagen langer of moeten deze updates zo nodig handmatig geïnstalleerd worden?

Ik heb deze laptop overigens (nog) niet, maar ik ga deze vanmiddag waarschijnlijk bestellen. Het punt is alleen dat hier in de buurt alleen een Dixons is waar ik hem kan halen. Kosten zijn dan €1298,- en dit vind ik toch een behoorlijk verschil met de goedkoopste winkel in de Pricewatch. Ik ga dit natuurlijk wel even melden aan de verkoper bij Dixons om hopelijk nog iets eruit te krijgen. Ik wil het apparaat wel bij een winkel in de buurt kopen zodat ik hem eventueel zo terug kan brengen als er problemen zijn.

Het is dus aangeraden om een back-up van je systeem te maken zo snel je deze hebt aangeschaft? Ik heb wel een Vista OEM dvd, maar die blijkt dus niet te werken in combinatie met de productsleutel? Dat zijn wel nadelen moet ik zeggen :P

Hoe groot is de verborgen partitie eigenlijk? Ik heb nog nooit een laptop gehad, dus ik weet ook niet of je zelf nog de partities kunt wijzigen etc. Hetzelfde geldt voor het herinstalleren van zo'n apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op een ander forum deze link gevonden:
http://www.techpowerup.com/downloads/

Is het aanbevolen deze forceware 158.22 en/of ATItool te installeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Getah schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:35:
Als ik Windows zelf naar de updates laat zoeken zegt ie dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn.. Duurt dit een paar dagen langer of moeten deze updates zo nodig handmatig geïnstalleerd worden?

Ik heb deze laptop overigens (nog) niet, maar ik ga deze vanmiddag waarschijnlijk bestellen. Het punt is alleen dat hier in de buurt alleen een Dixons is waar ik hem kan halen. Kosten zijn dan €1298,- en dit vind ik toch een behoorlijk verschil met de goedkoopste winkel in de Pricewatch. Ik ga dit natuurlijk wel even melden aan de verkoper bij Dixons om hopelijk nog iets eruit te krijgen. Ik wil het apparaat wel bij een winkel in de buurt kopen zodat ik hem eventueel zo terug kan brengen als er problemen zijn.

Het is dus aangeraden om een back-up van je systeem te maken zo snel je deze hebt aangeschaft? Ik heb wel een Vista OEM dvd, maar die blijkt dus niet te werken in combinatie met de productsleutel? Dat zijn wel nadelen moet ik zeggen :P

Hoe groot is de verborgen partitie eigenlijk? Ik heb nog nooit een laptop gehad, dus ik weet ook niet of je zelf nog de partities kunt wijzigen etc. Hetzelfde geldt voor het herinstalleren van zo'n apparaat.
Microsoft weet nog niet zeker of ze deze patches bij de volgende maandelijkse patchronde doen ofdat ze de patches bij vista service pack 1 'invoegen'. Maar ik heb ze gewoon handmatig gedownload en geinstalleerd. Je merkt wel verschil moet ik zeggen. :)

Je hoeft trouwens ook niet gelijk nadat je de pc hebt aangeschaft backups te maken hoor. Dat kan wanneer je maar wilt. Van het systeem zoals die nu draait of zoals die op de hidden partitie staat. Ik heb het nog niet gedaan, maar doe het gewoon als ik alles lekker heb draaien en dan maak ik een eigen backupschijf aan zeg maar. De hidden partitie laat ik gewoon staan, en is trouwens 9 gb groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:56:

Neen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:56:

Lijkt me idd niet slim om voor een Nvidia kaart ATItool te downlaoden...
En over de drivers van nvidia kan ik je eigelijk alleen maar aanbevelen om gewoon de standaarddrivers van acer te gebruiken en te wachten totdat ze die eindelijk is upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou eens een kijkje nemen naar de drivers @ www.laptopvideo2go.com. Die hebben de laatste NVIDIA drivers. NVIDIA's eigen drivers werken ook op laptops, ware het neit dat ze de Device ID's er niet inzetten voor de laptop kaartjes, wss willen ze gewoon geld vangen. LaptopVideo2Go.com mod dus deze lijst met Device ID's zodat de installer ook je kaartje in je alptop pakt. Werkt perfect, want om op Acer, Asus oid te meoten wachten duurt vaak eeuwen.

1. Download de driver
2. Uitpakken
3. Inf downloaden met Dev ID's
4. Die inf in de map met drivers plakken
5. Installeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Mvdbeld schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je een Vista OEM versie geinstalleerd, deze niet geactiveerd want dat ging niet. Vervolgens heb je met eRecovery 2 DVD's aangemaakt van de niet geactiveerd Vista. Toen heb je alles van je HD verwijderd en met de 2 DVD's recoverd. Hierna had je een geactiveerde schone Vista? Als je recovery DVD's hebt heb je dan die verborgen partitie helemaal niet meer nodig? Waarom blijft die partitie er opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
Heeft er al iemand ervaring met een speakerset op de 5920?
Ik heb in een winkel eens de Z-4i van logitech horen spelen (was wel op een HP) en ik vond het wel goed klinken.
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/336/jpg/2418.1.0.jpg

Wat voor een soort geluidskaart zit er in?

[ Voor 24% gewijzigd door steelke op 09-08-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin89 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:01:
[...]

Lijkt me idd niet slim om voor een Nvidia kaart ATItool te downlaoden...
En over de drivers van nvidia kan ik je eigelijk alleen maar aanbevelen om gewoon de standaarddrivers van acer te gebruiken en te wachten totdat ze die eindelijk is upgraden...
ATITool 0.26
Filename: ATITool_0.26.exe
All NVIDIA and ATI cards except for Radeon X1950 Pro are supported in this release.

En wat met de forceware...is deze geschikt voor de 8600 M GT in deze notebook?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
TVL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:55:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je een Vista OEM versie geinstalleerd, deze niet geactiveerd want dat ging niet. Vervolgens heb je met eRecovery 2 DVD's aangemaakt van de niet geactiveerd Vista. Toen heb je alles van je HD verwijderd en met de 2 DVD's recoverd. Hierna had je een geactiveerde schone Vista? Als je recovery DVD's hebt heb je dan die verborgen partitie helemaal niet meer nodig? Waarom blijft die partitie er opstaan?
Nee de recovery dvd's had ik al gemaakt na de eerste install...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update KB938194: voor betere game prestaties
Update KB938979: Geheugen beheer en lange copy tijden

Heeft iemand bovenstaande updates al geprobeerd?
Mijn PC is in bestelling, maar ik wil toch zeker weten dat ze goed werken voor ik ze installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
steelke schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:33:
Heeft er al iemand ervaring met een speakerset op de 5920?
Ik heb in een winkel eens de Z-4i van logitech horen spelen (was wel op een HP) en ik vond het wel goed klinken.
[afbeelding]

Wat voor een soort geluidskaart zit er in?
Ik denk niet dat je daar veel verschil in zal horen als je bijvoorbeeld gaat vergelijken met een mp3 afspelen. Ik heb op deze laptop de X-230 boxjes aangesloten en ik hoor geen verschil met de oude laptop moet ik zeggen. Tussen een goede geluidskaart en een geïntegreerde kaart op het moederbord hoor ik ook geen verschil moet ik zeggen. En dan bedoel ik mp3 afspelen ofzo he, geen audiobewerkingen ofzo met cubase :>. Maar dat zijn zeker ook leuke boxen, die Z-4i. Ikzelf zit er misschien aan te denken om de overstap te maken naar de logitech z-2300. Daar zit pas een goed geluid in zeg!! _/-\o_

Geluidskaart is van Realtek en heet High Definition Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360

Hajo360

Back in NL

Ik heb de updates geinstaleerd staan en ze helpen wel wat, copyen wordt sneller berekend en voor de rest iets minder rare vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
mijn laptop wordt aanzienlijk minder warm na de updates en nieuwe videokaartdriver van de acer site!

ik heb gisteren iets ontdekt wat ik hier nog niet heb zien staan!

als je laptop af staat en je druk op het multi-media -mannetje rechts vanboven dan start je laptop op.
(niets speciaal voor zover)

maar tot mijn verbazing kreeg ik een bootscreen van XP!
toen ik muziek in mijn mappen wou zoeken kwam ik terecht in de documents and settings map van xp! deze was spijtig genoeg leeg maar dit is wel een bewijs dat xp ergens geïnstalleerd staat! en waarschijnlijk is die met enkele tweaks te unlocken om zo ook te kunnen booten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens..

ik ben van plan ook een laptop te kopen..

Maar ik ben aan het twijfelen tussen 2 modellen

1: Sony FZ11S model
2: deze Acer 5920

Videokaart van de sony is 8400M GT 128 MB maar wel shared geheugen van 895 mb.

Mijn vraag is dan meteen, zoveel verschil zit er volgens mij niet IRL tussen de 8600M GT (ja wel 256MB) maar ik bedoel de 8400 kan ook vast wel test drive unlimited o.i.d. aan toch?

en tja de sony heeft 1.8 ghz en de acer 2.0 ghz, maar zoveel verschil zit daar volgens mij niet in. Sony is alleen wel iets duurder.

Dus buiten jullie liefde om voor de Acer, wat kunnen jullie mij 't beste aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 08:22
Mis ik nou iets? Sony is duurder en langzamer dan de Acer, waarom dan nog twijfelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit? Uiterlijk?(persoonlijk ja) En de dubbele lamp van de sony, geeft toch een erg heldere scherm weer.

Beelscherm van de Acer:
Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Beeldscherm WXGA TFT LCD
Beeldschermreactietijd rise/fall 8 ms
Helderheid 220 cd/m²
Resolutie 1280 x 800 Pixels
Aantal kleuren 16.7 M

En dat van de SONY kan ik nergens vinden. Behalve dus Dubbele lamp (Ja dat maakt echt een wereld van verschil tegenover de FZ11E versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:24:
Mijn vraag is dan meteen, zoveel verschil zit er volgens mij niet IRL tussen de 8600M GT (ja wel 256MB) maar ik bedoel de 8400 kan ook vast wel test drive unlimited o.i.d. aan toch?
Don't think so: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke.. wat word ik daar wijzer van? staan wel leuke getallen bij 3dmark05 e.d. maarre kijk ik ben daar niet zo van weetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Als je de getalletjes vergelijkt valt je misschien wat op!?
Dat de GO8600 gewoon lekkere scores heeft en de GO8400 gewoon met prut-scores aan komt zetten!

Zodoende kun je misschien concluderen dat je daar geen zware grafische games mee kan draaien?

Voor de rest wordt er hier ook verwacht dat je zelfonderzoek doet voordat je 'n vraag stelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey luister dan, geloof mij dat ik al zelfonderzoek heb verricht voordat ik hier me vraag kwam stellen. Ik ga jou niet duidelijk maken wat, maar minimaal de 12 pagina's van dit topic zijn doorgelezen. Letter voor letter.

Als 't je niet bevalt om mijn vragen te beantwoorden, hoeft dat niet, maakt mij niet uit. Ik vind wel iemand anders. Sommige mensen weten gewoon meer af van zulke ''benchmark scores'' dan andere. Mij interesseren die scores niet zo, maar de conclusies die je eruit kan trekken, vandaar dat ik die hier kom vragen.

Dank U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Goede attitude dude ;)
Ik vind wel iemand anders.
Okee :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
chosen1 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:57:
mijn laptop wordt aanzienlijk minder warm na de updates en nieuwe videokaartdriver van de acer site!

ik heb gisteren iets ontdekt wat ik hier nog niet heb zien staan!

als je laptop af staat en je druk op het multi-media -mannetje rechts vanboven dan start je laptop op.
(niets speciaal voor zover)

maar tot mijn verbazing kreeg ik een bootscreen van XP!
toen ik muziek in mijn mappen wou zoeken kwam ik terecht in de documents and settings map van xp! deze was spijtig genoeg leeg maar dit is wel een bewijs dat xp ergens geïnstalleerd staat! en waarschijnlijk is die met enkele tweaks te unlocken om zo ook te kunnen booten!
niemand die dit interessant vindt? :|
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.