Verwijderd
Ik heb de Acer Aspire 5920G donderdag binnen gekregen ( besteld bij computerpirates, geleverd in 2 dagen). Het is naar mijn mening echt een geweldig laptop.
Als eerst heb ik al de onnodige Acer programma's eraf gehaald,, norton antivirus verwijderd en vervangen door Nod32. Een beetje opgeschoond dus.
Daarna heb ik een game uitgeprobeerd: Battlefield 2142 op zijn hoogst en hij liep gewoon vloeiend zonder een keer te haken. Hartstikke goede prestaties naar mijn mening.
Kort en krachtig: geen spijt van mijn keuze (owjah van die touchpad knoppen,, ze klinken echt hard als je dr op klikt.. maargoed.. ik gebruik een muis dus heb ik geen last daarvan, en bij (dubbel-)klikken gebruik ik de touchpad zelf)
Als eerst heb ik al de onnodige Acer programma's eraf gehaald,, norton antivirus verwijderd en vervangen door Nod32. Een beetje opgeschoond dus.
Daarna heb ik een game uitgeprobeerd: Battlefield 2142 op zijn hoogst en hij liep gewoon vloeiend zonder een keer te haken. Hartstikke goede prestaties naar mijn mening.
Kort en krachtig: geen spijt van mijn keuze (owjah van die touchpad knoppen,, ze klinken echt hard als je dr op klikt.. maargoed.. ik gebruik een muis dus heb ik geen last daarvan, en bij (dubbel-)klikken gebruik ik de touchpad zelf)
Verwijderd
Ik denk dat ik de acer dan toch maar ga halen.. Hij is alleen nog niet hier in zoetermeer te koop bij de winkels, dus via internet dan maar.
@ibocan, goede service gehad bij computerpirates?
Verwijderd
Ja dat klopt haha, maar ik bedoel ook gewoon kwa voorwaarden, extra kosten e.d. Klant vriendelijkheid.
Kan je trouwens ook later extra garantie aanvragen? 1 jaar garantie is standaard, maar dan bijvoorbeeld, na een half jaar pas, niet gelijk erbij kopen.
Kan je trouwens ook later extra garantie aanvragen? 1 jaar garantie is standaard, maar dan bijvoorbeeld, na een half jaar pas, niet gelijk erbij kopen.
Verwijderd
Welke nieuwe driver bedoel je? Staat op de Acer site niet enkel de standaard driver?chosen1 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:57:
mijn laptop wordt aanzienlijk minder warm na de updates en nieuwe videokaartdriver van de acer site!
ik heb die driver geïnstalleerd en het is toch een groot verschil hoor!Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:38:
[...]
Welke nieuwe driver bedoel je? Staat op de Acer site niet enkel de standaard driver?
ik heb ook wel de biosupdate gedaan
Volgens mij moet je dat direct doen. Er zit standaard 1 jaar carry in garantie bij die kan je upgraden naar bijvoorbeeld Acer Gold. Dit kost ongeveer 90 Euro (verschilt wel eens per winkel) en dan krijg je er een laptoptas en muis bij. Weet niet of het een kwalitatief goede tas en muis is. Goedkoopste is op het moment Friesland-Computers en Ency shop. Kijk eens op pricewatch: Acer Aspire AS5920G-302G16NVerwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:40:
Ja dat klopt haha, maar ik bedoel ook gewoon kwa voorwaarden, extra kosten e.d. Klant vriendelijkheid.
Zijn allebij best goede shop volgens de Shopsurvey. Bij Computerpirates en Laptop4U kan je bijvoorbeeld nog een harddisk upgrade doen, naar een 7200rpm schijf maar dit is daar erg duur.
[ Voor 6% gewijzigd door TVL op 11-08-2007 21:26 ]
Verwijderd
Moet je voor de biosupdate geen bootable cd of usb hebben? Ik heb dat ook gebrobeerd op m'n huidige laptop (Acer Aspire 9101) maar dat ging niet omdat ik geen bootable heb.chosen1 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:41:
[...]
ik heb die driver geïnstalleerd en het is toch een groot verschil hoor!
ik heb ook wel de biosupdate gedaan
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 22:31 ]
Wat voor rare vastlopers heb jij?Hajo360 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:43:
Ik heb de updates geinstaleerd staan en ze helpen wel wat, copyen wordt sneller berekend en voor de rest iets minder rare vastlopers.
Ik heb last van als hij in slaapstand gaat dat hij niet meer wakker wordt, voor de rest nog geen fouten gehad eigenlijk.
Neeh, je hebt helemaal niks van een bootable cd of usb nodig. Je download het bestand van de acer site en daar zit een programma bij (van het moederbord, iets van phoenix ofzo) waarmee je je bios kan upgraden. Hij overschrijft het bios en daarna start hij opnieuw op en dan staat je nieuwe bios eropVerwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:30:
[...]
Moet je voor de biosupdate geen bootable cd of usb hebben? Ik heb dat ook gebrobeerd op m'n huidige laptop (Acer Aspire 9101) maar dat ging niet omdat ik geen bootable heb.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Verwijderd
ja ik heb hartstikke goede service gehad, ik bestelde de laptop op dinsdag en donerdag middag kwam hij binnen via UPSVerwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:09:
Ik denk dat ik de acer dan toch maar ga halen.. Hij is alleen nog niet hier in zoetermeer te koop bij de winkels, dus via internet dan maar.
Garantieuitbreiding kan je het eerste jaar aangeven! Behalve als je voor een uitbreiding gaat met incidentele dekking dat moet je binnen geloof ik 90 dagen opgeven..TVL schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:25:
[...]
Volgens mij moet je dat direct doen. Er zit standaard 1 jaar carry in garantie bij die kan je upgraden naar bijvoorbeeld Acer Gold. Dit kost ongeveer 90 Euro (verschilt wel eens per winkel) en dan krijg je er een laptoptas en muis bij. Weet niet of het een kwalitatief goede tas en muis is. Goedkoopste is op het moment Friesland-Computers en Ency shop. Kijk eens op pricewatch: Acer Aspire AS5920G-302G16N
Zijn allebij best goede shop volgens de Shopsurvey. Bij Computerpirates en Laptop4U kan je bijvoorbeeld nog een harddisk upgrade doen, naar een 7200rpm schijf maar dit is daar erg duur.
Verwijderd
Ik wil mijn garantieperiode ook verlengen naar 3 jaar. Kan iemand mij vertellen of dat via het pakket Acer Gold15 Warranty Upg 3jaar + 15.4''Tas+Muis kan? Ik heb de laptop nu ongeveer 1 maand dus dat moet nog mogelijk zijn lijkt mij.Mvdbeld schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:40:
[...]
Garantieuitbreiding kan je het eerste jaar aangeven! Behalve als je voor een uitbreiding gaat met incidentele dekking dat moet je binnen geloof ik 90 dagen opgeven..
Wie heeft hier ervaring mee?
Verwijderd
Het was al ergens vermeld dacht ik, maar ik vind het even niet zo snel meer... Die ruimte voor een SIM-kaart onder de batterij, wat is daar de bedoeling van? kun je dan zodra je je sim uit je telefoon hebt geplaatst gaan bellen ofzo? of internetten (ik heb internetabbo op mijn 06)?
Hij is teruggebracht en ik ga binnenkort maar eens persoonlijk langs bij computerpirates.
Met een vlotte babbel krijg je veel voor elkaarCLB schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:32:
Denk niet dat je 'n gebruikte laptop terug mag brengen
Hij is teruggebracht en ik ga binnenkort maar eens persoonlijk langs bij computerpirates.
Ik heb hier ervaring mee! Je antwoord staat in de text die je qoute?Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:49:
[...]
Ik wil mijn garantieperiode ook verlengen naar 3 jaar. Kan iemand mij vertellen of dat via het pakket Acer Gold15 Warranty Upg 3jaar + 15.4''Tas+Muis kan? Ik heb de laptop nu ongeveer 1 maand dus dat moet nog mogelijk zijn lijkt mij.
Wie heeft hier ervaring mee?

En als je het van mij niet aan wil nemen, had dan even op de site van acer gekeken daar staat het volgende!:
AcerAdvantage: Notebooks
AcerAdvantage is een Europees programma dat u kunt aanschaffen bij Acer producten. AcerAdvantage moet worden aangeschaft en geactiveerd binnen 365 dagen vanaf de aanschaf van de notebook. Deze termijn zal worden gereduceerd tot 90 dagen vanaf aankoopdatum, wanneer uw garantie-uitbreiding accidentele schade dekt. De aankoopdatum moet worden aangetoond door middel van een factuur of kassabon, waarvan een kopie naar Acer moet worden verstuurd.
[ Voor 43% gewijzigd door Mvdbeld op 13-08-2007 12:44 ]
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp, gewoon VGA driver van de Acer site installeren en daarna de bios updaten. Klopt dit? Of omgekeerde volgorde?Gerwin89 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:02:
[...]
Neeh, je hebt helemaal niks van een bootable cd of usb nodig. Je download het bestand van de acer site en daar zit een programma bij (van het moederbord, iets van phoenix ofzo) waarmee je je bios kan upgraden. Hij overschrijft het bios en daarna start hij opnieuw op en dan staat je nieuwe bios erop
Die driver op de Acer site... is dat dan een nieuwere dan degene die standaard op de laptop staat?
@ Thornberg87:
Ik heb inmiddels wat contact gehad met Acer over de Simkaart lezer onder de baterij. Het is inderdaad een simkaart lezer maar is bij de 5920G nog niet geactiveerd.
Hierop heb ik een e-mail gestuurd of het hier om een hardware, firmware of softwarre mattige blokkering ging kreeg ik een vreemd antwoord.
Geachte heer Eisenga,
Helaas wordt deze informatie door ons hoofdkantoor neit bekend gemaakt.
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
With kind regards,
Benelux Info
Internal Sales
Dus waarschijnlijk ik het niet hardware matig want dan zouden ze dat wel zeggen. Dit betekent dat er toch nog hoop voor ons is!
Ik heb inmiddels wat contact gehad met Acer over de Simkaart lezer onder de baterij. Het is inderdaad een simkaart lezer maar is bij de 5920G nog niet geactiveerd.
Hierop heb ik een e-mail gestuurd of het hier om een hardware, firmware of softwarre mattige blokkering ging kreeg ik een vreemd antwoord.
Geachte heer Eisenga,
Met vriendelijke groet,
With kind regards,
Benelux Info
Internal Sales
Dus waarschijnlijk ik het niet hardware matig want dan zouden ze dat wel zeggen. Dit betekent dat er toch nog hoop voor ons is!
Kunststof kun je krijgen!
Verwijderd
Nee, lees dit topic nou eens door.Hajo360 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:56:
@ Thornberg87:
Geachte heer Eisenga,
Met vriendelijke groet,
With kind regards,
Benelux Info
Internal Sales
Hallo mensen,
Ik heb 2 dagen geleden een Acer Aprire 5920G notebook gekocht met Vista Home Premium erop.
Ik heb hier een internetkabel van mijn huis pc op aangesloten, alles ging prima, maar wanneer ik o.a. naar google of microft ga dan krijg ik een zoekpagina van Yahoo voor mijn neus met de resultaten van Microsoft en google. De MSN website doet dan weer wel. Wie weet wat hiermee aan de hand is. Heeft het met DNS te maken.
Op mijn andere pc's doet het internet het wel goed. Op die pc's zit wel XP op geinstalleerd.
Mijn pc's, nu dus ook een notebook met Vista maken verbinding met het internet via een DraYtek
router.Herkend iemand dit probleem?
Ik heb 2 dagen geleden een Acer Aprire 5920G notebook gekocht met Vista Home Premium erop.
Ik heb hier een internetkabel van mijn huis pc op aangesloten, alles ging prima, maar wanneer ik o.a. naar google of microft ga dan krijg ik een zoekpagina van Yahoo voor mijn neus met de resultaten van Microsoft en google. De MSN website doet dan weer wel. Wie weet wat hiermee aan de hand is. Heeft het met DNS te maken.
Op mijn andere pc's doet het internet het wel goed. Op die pc's zit wel XP op geinstalleerd.
Mijn pc's, nu dus ook een notebook met Vista maken verbinding met het internet via een DraYtek
router.Herkend iemand dit probleem?
Verwijderd
Ik heb de Acer Aspire 5920G afgelopen week besteld en als het goed is zou ik hem morgen binnen moeten krijgen. Ik heb de laptop met afdingen voor 1090 euro kunnen kopen.
Nu zit ik er ook aan te denken om een aanvullende garantie af te sluiten.
Maar het is mij niet duidelijk wat er zoal allemaal gedekt wordt bij de garantiepakketten en wat exact de verschillen zijn tussen de verschillende verkrijgbare pakketten (Acer Advantage, Gold, Platinum etc.). Kan iemand hier meer over vertellen? Welke kan ik het beste aanschaffen als ik mijn laptop voor een aanvullende 3 jaar wil verzekeren tegen diefstal en niet opzettelijke schade? Ik zie trouwens ook dat je ook een 'gratis' laptoptas en muis erbij krijgt, maar gratis is nooit echt gratis, is er een manier om garantie aan te schaffen zonder die onzin en dan voor pakweg 20/30 euro goedkoper?
Nu zit ik er ook aan te denken om een aanvullende garantie af te sluiten.
Maar het is mij niet duidelijk wat er zoal allemaal gedekt wordt bij de garantiepakketten en wat exact de verschillen zijn tussen de verschillende verkrijgbare pakketten (Acer Advantage, Gold, Platinum etc.). Kan iemand hier meer over vertellen? Welke kan ik het beste aanschaffen als ik mijn laptop voor een aanvullende 3 jaar wil verzekeren tegen diefstal en niet opzettelijke schade? Ik zie trouwens ook dat je ook een 'gratis' laptoptas en muis erbij krijgt, maar gratis is nooit echt gratis, is er een manier om garantie aan te schaffen zonder die onzin en dan voor pakweg 20/30 euro goedkoper?
Dat is erg goedkoop, hij staat voor 1132 bij Tweakers als goedkoopste. Waar heb je dat ding gekocht?
4 tientjes verschil
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Lijkt me ook vrij sterk. Ik had het ding op inkoop voor 1109,- of de toko waar jij hem heb gekocht maakt goeie inkoopdeals of ze pakken marge op producten die je erbij neemt
[ Voor 7% gewijzigd door Mvdbeld op 13-08-2007 19:52 ]
Dat bedoelde IK niet, ik reageerde op 'erg goedkoop'
Net of 1090 vs. 1130 een verschil maakt op zo'n grote aankoop
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp, gewoon VGA driver van de Acer site installeren en daarna de bios updaten. Klopt dit? Of omgekeerde volgorde?Gerwin89 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:02:
[...]
Neeh, je hebt helemaal niks van een bootable cd of usb nodig. Je download het bestand van de acer site en daar zit een programma bij (van het moederbord, iets van phoenix ofzo) waarmee je je bios kan upgraden. Hij overschrijft het bios en daarna start hij opnieuw op en dan staat je nieuwe bios erop
Die driver op de Acer site... is dat dan een nieuwere dan degene die standaard op de laptop staat?
Ja 4 tientjes is inderdaad niet veel op zo'n aankoopbedrag maar op de Pricewatch van Tweakers is de goedkoopste vaak niet nog goedkoper te koop. Meestal onderhandelen webshops niet echt en een winkel kan vaak niet tippen aan de webwinkelprijzen. Dus ik vroeg mij af of hij bij een webshop onderhandeld heeft of in een gewone winkel.CLB schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:18:
Dat bedoelde IK niet, ik reageerde op 'erg goedkoop'
of hij lult maar watTVL schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:27:
[...]
Ja 4 tientjes is inderdaad niet veel op zo'n aankoopbedrag maar op de Pricewatch van Tweakers is de goedkoopste vaak niet nog goedkoper te koop. Meestal onderhandelen webshops niet echt en een winkel kan vaak niet tippen aan de webwinkelprijzen. Dus ik vroeg mij af of hij bij een webshop onderhandeld heeft of in een gewone winkel.
Verwijderd
Ik had aanvankelijk bij Friesland-Computers de Acer Aspire 9423WSMi besteld voor 990 euro. Nadat ik mij had bedacht en het product heb geretourneerd, heb ik na wat onderhandelingen voor 1090 euro de 5920 als vervanger op de kop weten te tikken. Fantastische service hebben ze daar.Mvdbeld schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:14:
Lijkt me ook vrij sterk. Ik had het ding op inkoop voor 1109,- of de toko waar jij hem heb gekocht maakt goeie inkoopdeals of ze pakken marge op producten die je erbij neemt
Heerlijk al die internetshoppers... hoe helpen we met zn allen de economie naar de klote.
Maar tis een leuke laptop inderdaad. Ziet er alleen niet uit. Verkoop hem redelijk veel bij ons in de winkel. Alleen HP heeft eigenlijk directe concurrentie.
Maar tis een leuke laptop inderdaad. Ziet er alleen niet uit. Verkoop hem redelijk veel bij ons in de winkel. Alleen HP heeft eigenlijk directe concurrentie.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik vind 'm schitterend vormgegeven, maar ja, over smaak valt niet te twisten. Maar leg uit waarom de internetshops de economie naar de klote helpenOMD schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:16:
Heerlijk al die internetshoppers... hoe helpen we met zn allen de economie naar de klote.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Vind het wel een gewaagd uiterlijk, dat dan weer wel.
Ik zie dagelijks bij mij in de winkel dat er mensen spullen kopen via een webshop en die dan bij ons stennis komen schoppen omdat het product niet deugd... klanten wegjagen = minder omzet = k*t
Het is niet eerlijk tov winkels, webshops hoeven geen personeel, huur, licht (althans niet zoveel), bewaking etc. etc. te betalen. Veel mensen die alles weten van apparatuur kunnen best bij een webshop kopen maar ook steeds meer onverlaten kopen bij een webshop om vervolgens bij mij uitleg te komen vragen, ik explodeer dan bijna...
Dat is het voordeel van een winkel, als er wat is, je kan je ei kwijt of om hulp vragen. Tweakers zullen dat niet nodig hebben maar er zit ook een stukje gunnen bij. Alles moet altijd maar 1 kant op en dat is richting de consument: gratis spullen, korting, coulance, extra service gratis, gratis thuisbezorgen etc. Vraag me af wanneer ik een keer zoiets krijg van een klant
Ik zie dagelijks bij mij in de winkel dat er mensen spullen kopen via een webshop en die dan bij ons stennis komen schoppen omdat het product niet deugd... klanten wegjagen = minder omzet = k*t
Het is niet eerlijk tov winkels, webshops hoeven geen personeel, huur, licht (althans niet zoveel), bewaking etc. etc. te betalen. Veel mensen die alles weten van apparatuur kunnen best bij een webshop kopen maar ook steeds meer onverlaten kopen bij een webshop om vervolgens bij mij uitleg te komen vragen, ik explodeer dan bijna...
Dat is het voordeel van een winkel, als er wat is, je kan je ei kwijt of om hulp vragen. Tweakers zullen dat niet nodig hebben maar er zit ook een stukje gunnen bij. Alles moet altijd maar 1 kant op en dat is richting de consument: gratis spullen, korting, coulance, extra service gratis, gratis thuisbezorgen etc. Vraag me af wanneer ik een keer zoiets krijg van een klant

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Daar heb je zeker gelijk in ja. Het is toch een stukje service wat je erbij krijgt. Vandaar dat ik deze laptop ook bij Alternate heb gekocht. Die hebben echt gewoon een hele goede service en dan betaal ik er liever wat meer voor, dan spotgoedkoop ergens wat halen en totaal geen service krijgen...
Vandaag heb ik deze laptop ook opgehaald. Erg mooi ding zo op het 1e gezicht.
Net een fabrieks-backup gemaakt op 2 DVD's en nu wil ik eigenlijk de verborgen partities verwijderen en die ruimte toevoegen aan de windows partitie.
Bij schijfbeheer onder computerbeheer vallen me nu wel 2 dingetjes op, waarvan ik niet zeker weet of het klopt.
Er staat namelijk bij schijf 1 dat de NVCACHE partitie maar 513 MB groot is. Dit is denk ik de turbocache, maar die hoort toch 1 GB te zijn? Waarom wordt hier dan maar 513 MB weergegven?
Is waarschijnlijk niet de turbo cache kom ik nu achter, omdat de intel Turbo memory console wel 1 GB aangeeft. Misschien (gokje) is de HDD een hybride HDD die ook flash memory gebruikt.
Verder zie ik de ook bij schijf 0 de verborgen eRecovery partitie van 9,76 GB, maar daarnaast ook nog eens een partitie van 3,24 GB? Weet iemand waar deze voor is en kan deze ook gewoon verwijderd worden, zonder dat ik later dan in de problemen kom?
Net een fabrieks-backup gemaakt op 2 DVD's en nu wil ik eigenlijk de verborgen partities verwijderen en die ruimte toevoegen aan de windows partitie.
Bij schijfbeheer onder computerbeheer vallen me nu wel 2 dingetjes op, waarvan ik niet zeker weet of het klopt.
Er staat namelijk bij schijf 1 dat de NVCACHE partitie maar 513 MB groot is. Dit is denk ik de turbocache, maar die hoort toch 1 GB te zijn? Waarom wordt hier dan maar 513 MB weergegven?
Is waarschijnlijk niet de turbo cache kom ik nu achter, omdat de intel Turbo memory console wel 1 GB aangeeft. Misschien (gokje) is de HDD een hybride HDD die ook flash memory gebruikt.
Verder zie ik de ook bij schijf 0 de verborgen eRecovery partitie van 9,76 GB, maar daarnaast ook nog eens een partitie van 3,24 GB? Weet iemand waar deze voor is en kan deze ook gewoon verwijderd worden, zonder dat ik later dan in de problemen kom?
[ Voor 11% gewijzigd door Dalrok op 15-08-2007 00:07 ]
Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter
Iemand een idee?Hallo mensen,
Mijn pc's, nu dus ook een notebook met Vista maken verbinding met het internet via een Draytek
router.
Herkend iemand dit probleem?
Ik heb net de 5920g gekocht en alles werkt perfect. (word alleen een beetje warm maar daar is die update voor)
Ik vind alleen dat de kleuren erg flets zijn:
Ik heb dus 2 screenshots genomen (een van de acer en een ander van me oude packard bell pc) om te kijken of het aan de pc of het beeldscherm lag. Zoals je ziet zijn de screenshots ongeveer gelijk en denk ik dat het dus aan het WXGA Crystalbrite scherm van acer ligt. Want in het echt is de acer heel kleurloos en is zwart niet echt zwart.
(packard bell

Weet iemand hoe je de kleuren van de acer warmer kan zetten? (kheb al met de nvidia control panel zitten spelen maar die is alleen voor het bureau blad.)
Alvast bedankt.
Ik vind alleen dat de kleuren erg flets zijn:
Ik heb dus 2 screenshots genomen (een van de acer en een ander van me oude packard bell pc) om te kijken of het aan de pc of het beeldscherm lag. Zoals je ziet zijn de screenshots ongeveer gelijk en denk ik dat het dus aan het WXGA Crystalbrite scherm van acer ligt. Want in het echt is de acer heel kleurloos en is zwart niet echt zwart.
(packard bell

Weet iemand hoe je de kleuren van de acer warmer kan zetten? (kheb al met de nvidia control panel zitten spelen maar die is alleen voor het bureau blad.)
Alvast bedankt.
De tubocache weet ik niet zeker hoe dat zit maar er staat volgens mij up to 1024mb. De 2de verborgen partitie van ongeveer 3 gig is de partitie die eRecovery management nodig heeft om vanaf de HD te restoren. Verwijder je deze partitie... Dan kan je nog wel restoren maar alleen aan de hand van de recovery dvd's. Dan zal je ook merken dat niet alles meer gerecovered kan worden, waaronder acer eRecovery management en nog wat andere acer shit.Dalrok schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:24:
Vandaag heb ik deze laptop ook opgehaald. Erg mooi ding zo op het 1e gezicht.
ik heb eerst de biosupdate gedaan en daarna de driverVerwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:20:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, gewoon VGA driver van de Acer site installeren en daarna de bios updaten. Klopt dit? Of omgekeerde volgorde?
kan iemand mij zeggen of de DATA partitie gewoon gebruikt mag worden voor bestanden op te zetten of staan hier recovery bestanden op?
Verwijderd
Ik begrijp het ook niet goed met de schijven. Ik heb een C schijf van 70 GB en een D schijf (Data) van 60 GB. Waar is de overige 30 GB? En waar staan dan de recovery bestanden?
Ik vraag mij ook af of ik hier Office XP op kan draaien? Er staat namelijk enkel een demo van Office op.
Ik vraag mij ook af of ik hier Office XP op kan draaien? Er staat namelijk enkel een demo van Office op.
Verwijderd
recovery bestanden staan meestal op een verborgen partitie.. kan je zien met bv een cd van linux
heb ik zodoende ook verwijdert bij men acer 1692
heb ik zodoende ook verwijdert bij men acer 1692
Verwijderd
Ehhhh, welke update???? De laptop (what's in a name) brand van mijn schoot af na een uurtje gamen!Taipan schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:31:
Ik heb net de 5920g gekocht en alles werkt perfect. (word alleen een beetje warm maar daar is die update voor)
@ Taipan: Screenshots zien er natuurlijk gewoon 't zelfde uit
Al maak je van 'n spel op 20 verschillende schermen 'n screenshot en bekijkt die op 1 scherm zijn ze allemaal gelijk

Al maak je van 'n spel op 20 verschillende schermen 'n screenshot en bekijkt die op 1 scherm zijn ze allemaal gelijk
Verwijderd
Hahaha, goeie grap van die gast DOH!CLB schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:19:
@ Taipan: Screenshots zien er natuurlijk gewoon 't zelfde uit![]()
Al maak je van 'n spel op 20 verschillende schermen 'n screenshot en bekijkt die op 1 scherm zijn ze allemaal gelijk![]()

Edit: En Taipan bedoelde het nog serieus ook

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 15:35 ]
Verwijderd
Ik heb geprobeerd de BIOS update te doen door die WinFlash uit te voeren. Maar daar staat: "specify new BIOS file". Wat moet je daar doen?Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:54:
BIOS update natuurlijk; gefixed in 3702 en nieuwer.
De nieuwe bios file selecteren... Die zit er gewoon bij en heeft iets in de bestandsnaam 3706...Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:05:
[...]
Ik heb geprobeerd de BIOS update te doen door die WinFlash uit te voeren. Maar daar staat: "specify new BIOS file". Wat moet je daar doen?
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren deze laptop binnen. Nu wou ik vandaag eens een game proberen: Fifa 2006 World Cup maar deze gaat nog trager dan op mijn oude laptop met ATI X600 128MB.
Hoe zou dit komen? Weten jullie een oplossing? Zijn er misschien ergens nieuwe drivers, want op de Acer site staat enkel de standaard driver en de Forceware van de op de NVidia site zegt dat de driver niet compatibel is met de videokaart uit deze laptop.
Iemand?
Hoe zou dit komen? Weten jullie een oplossing? Zijn er misschien ergens nieuwe drivers, want op de Acer site staat enkel de standaard driver en de Forceware van de op de NVidia site zegt dat de driver niet compatibel is met de videokaart uit deze laptop.
Iemand?
Verwijderd
Draai je windows vista? Zoja, dan heb reeds gelezen dat Fifa heel sloom draait op vista..Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:10:
Ik heb sinds gisteren deze laptop binnen. Nu wou ik vandaag eens een game proberen: Fifa 2006 World Cup maar deze gaat nog trager dan op mijn oude laptop met ATI X600 128MB.
Iemand?
(mss eens zoeken of er gee patches zijn)
Zoniet, check je instellingen van je powerminimizer, kan zijn dat deze nog in spaarstand ofzo staat.
Verwijderd
De energieinstellingen staan op "hoge prestaties"
Ik ga eens zoeken naar een patch. Hopelijk is er een, dit is het spel dat ik het meest speel.
Edit: geen patch te vinden
Momenteel draai ik Vista. Is het mogelijk XP op deze laptop te draaien. En dan bedoel ik vooral betreffende de drivers: zijn er wel drivers voor XP voor alles?
Ik ga eens zoeken naar een patch. Hopelijk is er een, dit is het spel dat ik het meest speel.
Edit: geen patch te vinden
Momenteel draai ik Vista. Is het mogelijk XP op deze laptop te draaien. En dan bedoel ik vooral betreffende de drivers: zijn er wel drivers voor XP voor alles?
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 18:48 ]
Verwijderd
Ik denk dat je ivm die drivers even de thread moet doorlopen..
Verder heb ik enkel een patch gevonden voor ATI problemen, maar niet voor Nvidia ..
Verder heb ik enkel een patch gevonden voor ATI problemen, maar niet voor Nvidia ..
Verwijderd
Ik heb het hele topic al gelezen, maar er zijn geen nieuwe drivers voor de NVidia.
Daarom vroeg ik mij af of het zou lukken XP te draaien op deze laptop. Is dit al bij iemand gelukt? Zoja, hoe?
Daarom vroeg ik mij af of het zou lukken XP te draaien op deze laptop. Is dit al bij iemand gelukt? Zoja, hoe?
Tuurlijk zijn er wel nVidia-drivers, die hoef je echt niet van de Acer-site af te halen hoorVerwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:01:
Ik heb het hele topic al gelezen, maar er zijn geen nieuwe drivers voor de NVidia.

Kijk bijvoorbeeld eens op www.laptopvideo2go.com, staan tientallen drivers voor de GO8600!
XP op deze Acer, is ook al meerdere malen besproken, gebruik de search zou ik zeggen!
@ Hieronder: Yes sir!

GO staat voor 'n laptopvideokaart en de GO8600 is gewoon 't zelfde als de GO8600M GT die jij hebt
EDIT II: Vragen staat vrij, maar tot nu toe stel je veel opzoek-vraagjes moet ik zeggen
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 15-08-2007 19:13 ]
Verwijderd
Ik heb een recovery CD van mijn oude laptop, maar ik weet niet of deze zal werken hierop, in verband met andere hardware en dus ook andere drivers nodig.
In verband met die driver van de grafische kaart, dit is wel een 8600 M GT, zijn de drivers op die site daar ook geschikt voor?
Sorry voor de vele vragen, maar ik ben wat teleugesteld omdat ik mijn lievelingsgames niet kan spelen
Edit: Heb de ForceWare X 156.07 for Windows Vista geprobeerd (deze zou gaan met een 8600M GT) maar dan krijg ik volgende foutmelding:
"Het NVidia installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatible zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu aflsuiten."
In verband met die driver van de grafische kaart, dit is wel een 8600 M GT, zijn de drivers op die site daar ook geschikt voor?
Sorry voor de vele vragen, maar ik ben wat teleugesteld omdat ik mijn lievelingsgames niet kan spelen
Edit: Heb de ForceWare X 156.07 for Windows Vista geprobeerd (deze zou gaan met een 8600M GT) maar dan krijg ik volgende foutmelding:
"Het NVidia installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatible zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu aflsuiten."
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 19:20 ]
Je moet 'm dan handmatig installeren! Met dank aan Freekazoid!
[ Voor 57% gewijzigd door CLB op 15-08-2007 19:26 ]
Hij bedoelt meer op de officielle naamgeving. Het is officieel vanaf de 8 serie voor notebooks de Nvidia 8600m GT en niet meer de GO. Vroeger was het bijvoorbeeld de Nvidia Geforce 7600 Go.CLB schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:06:
[...]
Tuurlijk zijn er wel nVidia-drivers, die hoef je echt niet van de Acer-site af te halen hoor![]()
Kijk bijvoorbeeld eens op www.laptopvideo2go.com, staan tientallen drivers voor de GO8600!
XP op deze Acer, is ook al meerdere malen besproken, gebruik de search zou ik zeggen!
@ Hieronder: Yes sir! [afbeelding]Er is maar 1 soort laptop 8600
GO staat voor 'n laptopvideokaart en de GO8600 is gewoon 't zelfde als de GO8600M GT die jij hebt
EDIT II: Vragen staat vrij, maar tot nu toe stel je veel opzoek-vraagjes moet ik zeggen
Het maakt het zoeken wat makkelijker als je zoekt met de m erbij ipv zonder.
Wat gebruik je zelf eigenlijk voor drivers CLB voor de graka? Ik zit nu nog met de standaard drivers van Acer, maar als jij nieuwere en stabiele drivers gebruikt, gooi het in de groep!
Ik draai al 'n tijdje op 158.54 als ik me niet vergis en draait perfect
Bij m'n laptop kreeg ik 101.08 geleverd ofzo, heb toen 158 geinstalleerd en gaat goed
Draaien ook mensen op 165.01 en gewoon stabiel en dergelijke dus weg met die standaard driver
@ Hieronder: Je had 't over 2 verschillende schermen niet over de bijbehorende kleurprofielen
Bij m'n laptop kreeg ik 101.08 geleverd ofzo, heb toen 158 geinstalleerd en gaat goed
Draaien ook mensen op 165.01 en gewoon stabiel en dergelijke dus weg met die standaard driver
@ Hieronder: Je had 't over 2 verschillende schermen niet over de bijbehorende kleurprofielen
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 15-08-2007 19:38 ]
Als je verschillende kleurprofielen heb (of een andere video kaart) krijg je tog echt een ander screenshot.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:34:
[...]
Hahaha, goeie grap van die gast DOH!![]()
![]()
Edit: En Taipan bedoelde het nog serieus ook![]()
Als ik me oude beeldscherm op me laptop aansluit is het beeld meteen een stuk beter. Dus nogmaals, is er een manier om alleen de instellingen van me beeldscherm te veranderen en niet die van de videokaart? (net zoals in het menu van een los beeldscherm)
bedankt.
De 158.54 driver staat in ieder geval niet op laptopvideo2go. Wel de 158.45. Bedoel je die soms? Dan ga ik die ff proberen, want ik heb vanmiddag ff Anno 1701 geinstalleerd en die kon niet eens op very highCLB schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:37:
Ik draai al 'n tijdje op 158.54 als ik me niet vergis en draait perfect![]()
Bij m'n laptop kreeg ik 101.08 geleverd ofzo, heb toen 158 geinstalleerd en gaat goed![]()

Verwijderd
Jeej!
vandaag besteld bij computerpirates!!
hoop hem morgen of overmorgen binnen te krijgen!
(H)
vandaag besteld bij computerpirates!!
hoop hem morgen of overmorgen binnen te krijgen!
(H)
163.15 is the driver to use
165.01 is al zo oud dat hij eerder 155.01 had moeten heten denk ik. Iig is volgens mij vanaf 162.22 de bug gefixed dat je scherm zwart blijft vanuit de slaapstand.
> Niet de *.inf vergeten te downloaden en in de map van de drivers te gooien voor je gaat instaleren...
> Niet de *.inf vergeten te downloaden en in de map van de drivers te gooien voor je gaat instaleren...
Is die 163.15 wel een stabiele driver of is het zo'n beta die nvidia heel vaak uitbrengt? Ik heb het liefst een stabiele driver namelijkGremliN-Online schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:53:
163.15 is the driver to use165.01 is al zo oud dat hij eerder 155.01 had moeten heten denk ik. Iig is volgens mij vanaf 162.22 de bug gefixed dat je scherm zwart blijft vanuit de slaapstand.
Het is wel een BETA, amar zo erg zijn die Beta's ook niet, ik heb iig hier geen enkel probleem, anders kun je beter de laatste stable 162.22 pakken. Maar het driverprobleem bij NVIDIA is wel opgelost naar mijn mening.
Verwijderd
Iemand???Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 08:53:
Aangezien mijn games op deze laptop nog trager gaan dan op mijn oude laptop, veronderstel ik dat dat aan Vista ligt. Daarom ga ik vanavond XP proberen te installeren zoals hier staat beschreven:
controllerprobleem ->van vista naar xp met acer aspire 5920
Heeft iemand eventueel nog opmerkingen bij deze handleiding (bv. iets dat er vergeten is)?
Ik heb ergens iets gelezen van een diskettestation dat aangsloten wordt op USB. Dit lukt toch zonder diskettestation he???
Waar haal je die 162.22 ?GremliN-Online schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:09:
Het is wel een BETA, amar zo erg zijn die Beta's ook niet, ik heb iig hier geen enkel probleem, anders kun je beter de laatste stable 162.22 pakken. Maar het driverprobleem bij NVIDIA is wel opgelost naar mijn mening.
Hiervandaan de driver downloaden en de 'modded inf'. De driver uitpakken en de .inf file die je gedownload hebt in de uitgepakte map verplaatsen. Dan zegt hij dat er al 1 in staat en die moet je dan vervangen. Vervolgens gewoon installeren...
Deze driver is trouwens wel voor vista he, niet om het 1 of ander, maar ik zag dat je windows xp erop ging zetten... dus let daar op
Succes!
Deze driver is trouwens wel voor vista he, niet om het 1 of ander, maar ik zag dat je windows xp erop ging zetten... dus let daar op
Verwijderd
Welke NVidia driver is dan geschikt voor XP?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 12:23 ]
Deze bijvoorbeeld. Zelfde procedure als twee posts hierboven...Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:23:
Welke NVidia driver is dan geschikt voor XP?
Verwijderd
Ik heb zojuist geprobeerd XP te installeren met de gestreamlinede XP CD. Na het booten van CD krijg ik het blauwe scherm van Windows Setup, dan laadt hij een paar bestanden (dat zie je beneden in de grijze balk) MAAR dan krijg ik een blauw scherm met de melding "Het bestand ntfs.sys is beschadigd. Druk op een toets om verder te gaan." Als ik dan op een toest druk, zegt hij dat de installatie mislukt is en start hij gewoon opnieuw op.
Weet iemand een oplossing?
Weet iemand een oplossing?
Verwijderd
zeker mooie laptop ik denk dat ik em ook ga halen. misschien is het wel handig om de voor en nadelen op een rijtje te zetten in de starterspost, want om het iedereen nou aan te doen om 15 pagina's te lezen net zoals mij om er achter te komen hoe het met deze laptop in elkaar steekt is toch wel aardig tijdrovend. nu gaat het nog wel maar straks.....
Goed.... Ik heb even rondgekeken of iemand wat gezegd heeft over ReadyBoost of ReadyDrive, maar ik heb weinig interessants kunnen vinden.
Nou vroeg ik mij af... ReadyBoost staat bij mij ingeschakeld, maar ReadyDrive kan ik niet inschakelen; het hokje om 'm aan te vinken is grijs.
Ik heb met Acer gebeld, maar die kunnen me uiteraard niet helpen tenzij ik een eRecovery uitvoer... Wat jammer dat ik om te beginnen de laptop helemaal leeg heb gegooid om de 10 gig die hun zooi inneemt vrij te maken. Anyway... Dus ik heb gewacht tot mijn neef (2 dagen geleden) dezelfde laptop kocht, anderhalf uur gewacht tot hun software geinstalleerd wordt, om er vervolgens achter te komen dat het ook dan niet werkt.
Dus ik bel Acer net weer, maargoed ze kunnen me nog steeds niet helpen, gezien ik de software er niet op heb en zijn schijf ondertussen ook is leeggegooid.
Hoe dan ook, ik vroeg me af of jullie ReadyDrive wel ingeschakeld is (terug te vinden in Intel Turbo Memory Console).
Nou vroeg ik mij af... ReadyBoost staat bij mij ingeschakeld, maar ReadyDrive kan ik niet inschakelen; het hokje om 'm aan te vinken is grijs.
Ik heb met Acer gebeld, maar die kunnen me uiteraard niet helpen tenzij ik een eRecovery uitvoer... Wat jammer dat ik om te beginnen de laptop helemaal leeg heb gegooid om de 10 gig die hun zooi inneemt vrij te maken. Anyway... Dus ik heb gewacht tot mijn neef (2 dagen geleden) dezelfde laptop kocht, anderhalf uur gewacht tot hun software geinstalleerd wordt, om er vervolgens achter te komen dat het ook dan niet werkt.
Dus ik bel Acer net weer, maargoed ze kunnen me nog steeds niet helpen, gezien ik de software er niet op heb en zijn schijf ondertussen ook is leeggegooid.
Hoe dan ook, ik vroeg me af of jullie ReadyDrive wel ingeschakeld is (terug te vinden in Intel Turbo Memory Console).
http://www.laptopvideo2go.com/Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:37:
Niemand een oplossing voor mijn probleem van 3 posts hierboven?
Verwijderd
Nope, heb ik al geprobeerd
Maar eigenlijk heb ik het over XP installeren op deze laptop. Ik heb het al geprobeerd met de how-to die ergens anders staat beschreven, maar dat lukt niet. Ik krijg een blauw scherm met de melding "Het bestand ntfs.sys is beschadigd". Op een andere computer krijg ik dit trouwens ook. Er is dus waarschijnlijk iets mis met de XP SP2 Lite CD...maar ik weet niet wat !
Verwijderd
Ik heb deze laptop sinds kort in huis en hij bevalt me tot nu toe prima. Ik ben alleen niet zo blij met de tempratuur, na 15 min half life 2 word de laptop extreem heet. riva tuner geeft zelfs een max temp van 93c bij de gpu. hebben anderen dit ook gemerkt?
(ik heb de laatste 3706 bios al geïnstalleerd, verder alles nog standaard)
(ik heb de laatste 3706 bios al geïnstalleerd, verder alles nog standaard)
De 5920 lijkt een betere serie te zijn dan de 7720, of ben ik mis?
Redelijk wat mensen hier hebben hem en er worden toch geen fouten geconstateerd zoals de wifi kaarten bij de 7720.
Redelijk wat mensen hier hebben hem en er worden toch geen fouten geconstateerd zoals de wifi kaarten bij de 7720.
Verwijderd
ja dat vraag ik mij ook af, welke acer programma's kunnen weg..Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:45:
Hallo iedereen
Ik heb daarstraks deze laptop besteld. Ik kan niet wachten tot hij er is.
Ik had echter nog enkele vraagjes:
* Heb al veel slecht gehoord over Vista. Is dit makkelijk te downgraden naar XP? Zoja, hoe?
* Welke Acer brol applicaties mogen eraf en welke zeker niet?
* Welke grafische kaart driver kan ik best installeren?
Bedankt
en welke heb je nog nodig voor bijvoorbeeld recovery, of de werking vande touch knopjes...
heb eergister me 5920 opgehaald in weesp bij computerpirates..
ben er erg tevreden mee so far.
alleen de invalshoek van het beeldscherm en de muisknoppen vallen mij wat tegen.
+ ik irriteer me mateloos aan windows vista.. ik ga ASAP xp erop zetten...
Zo, ik ben nu ook lekker op deze mooie laptop aan het werk. Moet nog even de BIOS update doen, en misschien ook nog de drivers van de grafische kaart updaten, maar voor zover ik nu kan meten werkt ie al perfect. Heb wel een boel Acer meuk verwijderd.
Ik had alleen 2 vraagjes; als Windows is opgestart blijft de harde schijf nog enkele minuten doorratelen, terwijl alle icoontjes in de taakbalk al geladen zijn. Heeft dit met Superfetch van Vista te maken? In dat geval zou het na een week moeten stoppen ofzo toch? Daarnaast snap ik ook niet helemaal waarvoor die 1GB turbomemory is.
Vraag 2
Klopt het dat wanneer je een backup gaat maken met e-recovery dat de image ruim 13 GB groot is? Dat zijn 3 DVD's.. Zorgt het programma er dan automatisch voor dat het werkt met 3 DVD's?
Dank alvast
Nog een 3e vraagje; wisselt de laptop als ik ga gamen automatisch naar het energieschema "hoge prestaties" of moet ik dat zelf omwisselen voordat ik m'n spel start? Hij gaat voor zover ik heb gezien namelijk ook niet automatisch naar het schema energiebesparing als ik hem een tijdje niet gebruik...
Ik had alleen 2 vraagjes; als Windows is opgestart blijft de harde schijf nog enkele minuten doorratelen, terwijl alle icoontjes in de taakbalk al geladen zijn. Heeft dit met Superfetch van Vista te maken? In dat geval zou het na een week moeten stoppen ofzo toch? Daarnaast snap ik ook niet helemaal waarvoor die 1GB turbomemory is.
Vraag 2
Dank alvast
Nog een 3e vraagje; wisselt de laptop als ik ga gamen automatisch naar het energieschema "hoge prestaties" of moet ik dat zelf omwisselen voordat ik m'n spel start? Hij gaat voor zover ik heb gezien namelijk ook niet automatisch naar het schema energiebesparing als ik hem een tijdje niet gebruik...
[ Voor 15% gewijzigd door Getah op 18-08-2007 19:40 ]
Verwijderd
''Je hebt wat Acer-meuk verwijderd.''
Welke van die Acer progjes mogen er best af zonder dat dat uiteindelijk problemen met zich mee zal brengen?
Voor de rest loopt alles vlotjes, ook qua warmte?
Welke van die Acer progjes mogen er best af zonder dat dat uiteindelijk problemen met zich mee zal brengen?
Voor de rest loopt alles vlotjes, ook qua warmte?
ePresentation, eAudio, dat soort programma's. Ze doen bar weinig volgens mij, je kunt er wat dingen makkelijk mee instellen, maar verder niks.. Volgens mij kunnen in principe al die Acer dingen eraf, maar bijvoorbeeld dat energiebeheer programma laat ik er wel op staan 
Warmte heb ik nog geen problemen mee gehad, maar ik heb nog geen games gespeeld. Na een tijdje gewoon in Windows voel je wel dat het toetsenbord bijvoorbeeld op sommige plekken warmer wordt.
Warmte heb ik nog geen problemen mee gehad, maar ik heb nog geen games gespeeld. Na een tijdje gewoon in Windows voel je wel dat het toetsenbord bijvoorbeeld op sommige plekken warmer wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door Getah op 18-08-2007 22:46 ]
ik ben benieuwd of er ook een bijbehorend dockingstation bestaat van acer voor deze laptop?
Een backup van de recovery partitie is op de volgende manier te maken:Getah schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:37:
Vraag 2Klopt het dat wanneer je een backup gaat maken met e-recovery dat de image ruim 13 GB groot is? Dat zijn 3 DVD's.. Zorgt het programma er dan automatisch voor dat het werkt met 3 DVD's?
- Start Acer E-Recovery Management;
- Open het tabblad "Schijf branden" (onderaan);
- Klik op "Disk met fabrieksstandaarden branden";
Deze backup is 6,5 GB en kost 11 CD's of 2 DVD's
Een backup van een volledig geïnstalleerd systeem met eigen instellingen wordt verborgen op de D:\ partitie geschreven. Dit is later met "Back-updisk met eigen instellingen maken" op schijven te branden. (De data wordt automatisch over meerdere schijven verdeeld)
Dit is ook in één keer mogelijk met de knop "Back-updisk met huidige systeem instellingen maken". Er wordt dan een nieuwe backup gemaakt (deze backup is niet zichtbaar in het tabblad backup) en daarna op schijven gebrand
Voor de graphics heb ik 165.01 draaien alleen die driver ondersteunt geen OC. Heeft iemand XP draaien met een driver die overclockbaar is?
knip
knip
[ Voor 110% gewijzigd door Thandor op 22-08-2007 17:17 ]
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
ssj3gohan schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:32:
Ik gebruik 101.45 omdat eerdere drivers (tot en met de 100.xx versies) niet de mogelijkheid boden op mijn 8600M GT om te overclocken - de schuifbalkjes waren er, maar als je een hogere kloksnelheid koos en op 'toepassen' klikte, schoten de schuifjes weer vrolijk terug naar de originele waarden en was er dus niks veranderd aan je clocks.
Verwijderd
Het is me nog steeds niet gelukt XP te installeren op deze laptop. Zit er toevallig geen foutje in de handleiding van Archimedes01? Of iets dat misschien wat minder duidelijk is?
Help mij aub!
Help mij aub!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 12:04 ]
Dankje CLB..
HanVer, in dat andere topic heb je al antwoord gekregen. Die handleiding is goed, wel wat lang maar het werkt wel.
Je kan ook gewoon alleen de Sata driver van Acer downloaden en die met Nlite integraten dan is het ook goed maar jouw versie van windows is waarschijnlijk gewoon gaar. Als je een extra driver gaat stoppen in een windows die sowieso niet werkt door corrupte bestanden dan werkt hij daarna ook niet.. Probeer een andere windows CD of zoek dat beschadigde bestandje op via google en brand de CD opnieuw waarbij je dat beschadigde bestandje vervangt.
HanVer, in dat andere topic heb je al antwoord gekregen. Die handleiding is goed, wel wat lang maar het werkt wel.
Je kan ook gewoon alleen de Sata driver van Acer downloaden en die met Nlite integraten dan is het ook goed maar jouw versie van windows is waarschijnlijk gewoon gaar. Als je een extra driver gaat stoppen in een windows die sowieso niet werkt door corrupte bestanden dan werkt hij daarna ook niet.. Probeer een andere windows CD of zoek dat beschadigde bestandje op via google en brand de CD opnieuw waarbij je dat beschadigde bestandje vervangt.
Dan moet je 'm handmatig installerenjezzer schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:24:
Die 101.45 werkt trouwens niet bij mij.. Wanneer ik setup draai dan krijg ik de melding dat ik geen hardware heb voor die driver.
ja had ik al geprobeerd maar lukte ook niet.. denk dat het aan de driver lag, heb hem van een andere site gehaald en nu werkt het wel.. even goed bedankt :-)
Ga gelijk even een benchmark draaien, kijken wat het verschil is tussen deze driver OC en de nieuwste zonder OC.. ben wel benieuwd..
EDIT: scheelt toch zo een 600 punten op 600-/475mhz
Ga gelijk even een benchmark draaien, kijken wat het verschil is tussen deze driver OC en de nieuwste zonder OC.. ben wel benieuwd..
EDIT: scheelt toch zo een 600 punten op 600-/475mhz
[ Voor 7% gewijzigd door jezzer op 19-08-2007 15:28 ]
geen probleem, ik heb een 250GB Samsung HD ingebouwd en de oude schijf in een casing gestopt, daarna gewoon de recovery cd's gebruikt. Enige wat wel een probleem kan zijn is de AHCI mode die werkt nu niet meer bij mij dus ik heb de bios op IDE gezet.Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:32:
Is het mogelijk om zonder sporen achter te laten, de HDD te vervangen? Met sporen achterlaten bedoel ik garantie stickers. (warranty void if broken)
Hallo allemaal, mijn eerste post hier.
Ik denk dat ik een van de eerste gebruikers van deze laptop ben in Nederland, ik heb hem al vanaf begin Juli, gekocht op de dag dat hij voor het eerst bij Veenendaal in de BCC lag (We stonden zelfs al voor de deur voordat ze hun bevoorrading binnen hadden!). Maar enfin, de laptop heeft het geweldig gedaan en ik was er erg tevreden mee, maar gisteravond sloeg het noodlod toe.
Ik was het internet aan het surfen met Firefox, toen het programma opeens vast kwam te staan. De andere programmas die ik aanklikte ondergingen het zelfde noodlot. Control + Alt + Delete resulteerde in een zwart scherm, waar na een tijdje een fout meldings schermpje kwam met de tekst "Fout - Beveiligingsrechten". Na OK te hebben geklikt in dit schermpje werd en bleef het scherm zwart. Ik heb hem toen gerestart, maar na het opstarten begonnen alweer de programma's een voor een vast te staan. Ik heb dit nog een paar keer weer geprobeert, en besloot toen dat de oorzaak wellicht oververhitting was, en ging slapen. Maar vanmorgen was het probleem weer terug, ik heb zelfs vandaag twee keer een gevreesd BSOD gehad.
Ik ben nu maar alle data aan het backuppen in veilige modus, straks maar een systeemsherstel doen. Ik hoop dat het probleem niet hardware related is...
word vervolgt...
Ik denk dat ik een van de eerste gebruikers van deze laptop ben in Nederland, ik heb hem al vanaf begin Juli, gekocht op de dag dat hij voor het eerst bij Veenendaal in de BCC lag (We stonden zelfs al voor de deur voordat ze hun bevoorrading binnen hadden!). Maar enfin, de laptop heeft het geweldig gedaan en ik was er erg tevreden mee, maar gisteravond sloeg het noodlod toe.
Ik was het internet aan het surfen met Firefox, toen het programma opeens vast kwam te staan. De andere programmas die ik aanklikte ondergingen het zelfde noodlot. Control + Alt + Delete resulteerde in een zwart scherm, waar na een tijdje een fout meldings schermpje kwam met de tekst "Fout - Beveiligingsrechten". Na OK te hebben geklikt in dit schermpje werd en bleef het scherm zwart. Ik heb hem toen gerestart, maar na het opstarten begonnen alweer de programma's een voor een vast te staan. Ik heb dit nog een paar keer weer geprobeert, en besloot toen dat de oorzaak wellicht oververhitting was, en ging slapen. Maar vanmorgen was het probleem weer terug, ik heb zelfs vandaag twee keer een gevreesd BSOD gehad.
Ik ben nu maar alle data aan het backuppen in veilige modus, straks maar een systeemsherstel doen. Ik hoop dat het probleem niet hardware related is...
word vervolgt...
Verwijderd
De XP-installatie is gelukt. Het lag aan de integratie van SP2, want zonder SP2 ging het wel. Nu op naar het volgende probleem: de drivers. In apparaatbeheer is er een lange lijst apparaten met uitroeptekens voor. Werken de drivers op de Acer site (die eigenlijk voor Vista zijn) ook in XP? Jullie mogen anders altijd een lijst posten met de drivers die jullie gebruikt hebben.
Alles lijkt weer normaal te werken nu, de recovery is goed gelukt
Verwijderd
Als toevoeging op mijn eerdere post plaats ik nog even wat temps, gemeten met riva tuner na ongeveer 20 min half life 2. Ik vind zelf 91c wel erg warm, is dit bij anderen ook zo of ligt het aan mijn laptop?
Ik weet niet precies wat de gpu mag hebben maar ik heb al 2 keer meegemaakt dat het beeld begon te"versmelten", iets dat alleen gebeurd als de gpu te warm word.
Ik weet niet precies wat de gpu mag hebben maar ik heb al 2 keer meegemaakt dat het beeld begon te"versmelten", iets dat alleen gebeurd als de gpu te warm word.

Ik vind de specs van deze laptop zeer goed. Vooral gezien de prijs, maar.....
De resolutie vind ik toch echt aan de lage kant. Daarom zoek ik naar een alternatief voor deze laptop. Een dus die dezelfde specs heeft, maar een hogere resolutie heeft. Op z'n minste 1050 verticaal.
Al die breedbeeld notebooks hebben vaak dezelfde resolutie als deze laptop. Als ik hogere resolutie wil, kom ik vaak snel uit op een 17 inch en dat is NOT done.
Wie iemand dus een alternatief (even zonder naar de prijs te kijken)
De resolutie vind ik toch echt aan de lage kant. Daarom zoek ik naar een alternatief voor deze laptop. Een dus die dezelfde specs heeft, maar een hogere resolutie heeft. Op z'n minste 1050 verticaal.
Al die breedbeeld notebooks hebben vaak dezelfde resolutie als deze laptop. Als ik hogere resolutie wil, kom ik vaak snel uit op een 17 inch en dat is NOT done.
Wie iemand dus een alternatief (even zonder naar de prijs te kijken)
...en waarom?
Dit topic is gesloten.