[Ervaringen]Acer Aspire 5920G Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 54.179 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dude wat denk je van zelf zoeken ipv zo'n simpele vraag te spammen? |:(
BTO 15W25+ en alle soortgelijken & de Zepto Znote 6625WD zijn bijvoorbeeld vrij bekend :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

CLB schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:55:
BTO 15W25+ en alle soortgelijken & de Zepto Znote 6625WD zijn bijvoorbeeld vrij bekend :|
Vriendelijk bedankt. Over het algemeen betekent een hogere resolutie ook een hogere prijs. Best logisch, maar het prijsverschil is te groot. Dan maar een niet zo'n hoge resolutie en de glare erbij...

Zo gepikeerd reageren is echt niet nodig hoor... :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

niet gepikeerd hoor, maar na 160 posts ken je toch de search wel denk ik zo...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:55:
So damn, zepto had ik niet gezien. Daar ga ik dus zeker voor!! Denk kwalitatief toch wel weer een stap hoger dan de acertjess!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
Je hebt ook notebooks van Compal:

http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1822

Is die nVidia 8600 grafische kaart sneller dan de 7900? Of is het enige alleen maar dat die dx10 ondersteunt?

[ Voor 37% gewijzigd door cc12 op 21-08-2007 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:50

Xan

Ik krijg vandaag (Dinsdag) mijn Aspire 5920 binnen (is voor mijn vriendin bestemt, omdat zij ook graag games speelt). Ik zal er wat foto's van maken als daar behoefte naar is (en/of van verschillende perspectieven) :)

En ook eventjes kijken of Bioshock het er een beetje goed op doet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisjuh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-03-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:16:
[...]

So damn, zepto had ik niet gezien. Daar ga ik dus zeker voor!! Denk kwalitatief toch wel weer een stap hoger dan de acertjess!
denk het niet hoor, acer zijn immers een veel ouder bedrijf en hebben als het goed is dus meer ervaring.. De vraag is natuurlijk of ze deze ervaring goed gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Getah schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:37:
Ik had alleen 2 vraagjes; als Windows is opgestart blijft de harde schijf nog enkele minuten doorratelen, terwijl alle icoontjes in de taakbalk al geladen zijn. Heeft dit met Superfetch van Vista te maken? In dat geval zou het na een week moeten stoppen ofzo toch? Daarnaast snap ik ook niet helemaal waarvoor die 1GB turbomemory is.

Vraag 2: wisselt de laptop als ik ga gamen automatisch naar het energieschema "hoge prestaties" of moet ik dat zelf omwisselen voordat ik m'n spel start? Hij gaat voor zover ik heb gezien namelijk ook niet automatisch naar het schema energiebesparing als ik hem een tijdje niet gebruik...
O-)

edit: ik ben er dus inmiddels achter dat dat ratelen inderdada door Readyboost komt. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat uit kan zetten? Ik kan namelijk ook nergens de instellingen van m'n turbomemory vinden. Ik heb ook gelezen dat met SP1 voor Vista Readyboost verbeterd gaat worden, dus dan zet ik het tegen die tijd wel weer aan. Nu is het alleen interessant als ik m'n laptop 24/7 aan zou hebben staan, maar ik zet hem elke keer uit als ik klaar ben.

Klopt het verder dat deze laptop een hybride harde schijf heeft? Ik zie namelijk bij het schijfbeheer nog een stuk ruimte, NVCache ofzo. Het is 500MB, maar ook hier kan ik geen enkele instellingen of iets dergelijks vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Getah op 21-08-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
  • Laatst online: 25-12-2024
ik heb ook eentje besteld
1176 euro (azerty klavier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
steelke schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:12:
ik heb ook eentje besteld
1176 euro (azerty klavier)
Kan je laten weten waar je besteld hebt?? Levertijd en verzendkosten?

Thanks

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:50

Xan

Ik heb gisteren 3Dmark06 gedraaid op m'n nieuwe Acer.

3686 3Dmarks.

Dit alles is met de nieuwste driver (163.44) en Windows Vista 32bits, de kaart is niet overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eens benieuwd welke score jullie halen in XP? En met welke driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Laatst online: 12-02-2023
In XP 4368punten met driver 101.45 en iets OC'd met AtiTool.

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
Ikkeson schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:01:
[...]

Kan je laten weten waar je besteld hebt?? Levertijd en verzendkosten?

Thanks
www.2compute.net

[ Voor 5% gewijzigd door steelke op 22-08-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
[...
[...]

www.2compute.net
Kan je laten weten hoe alles verloopt?? Heb deze pc-boer ook al even in de gaten. Heeft heel scherpe prijzen. Dus hou me op de hoogte ivm de communicatie, levering, etc. Ga je de laptop afhalen of laat je de laptop opsturen??

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
Wel, een minpunt is dat je op voorhand via overschrijving moet betalen, maar ik ben vandaag contant gaan betalen(zo kon ik ook eens kijken hoe het er aan toe gaat, 't is niet zo ver van mijn deur) en zou normaal morgen de laptop in ontvangst mogen nemen. Ik heb er wel de garantieupdate naar 3 jaar bijgenomen. (2compute verkoopt enkel maar, geen verdere ondersteuning)

[ Voor 12% gewijzigd door steelke op 22-08-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Florisjuh schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:58:
denk het niet hoor, acer zijn immers een veel ouder bedrijf en hebben als het goed is dus meer ervaring.. De vraag is natuurlijk of ze deze ervaring goed gebruiken
Haha *O* Dus er zit geen verschil tussen Zepto/ BTO/ Compal/ Ahtec en Acer... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh.. ik heb een acer en bouwkwaliteit is schandalig slecht..

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hlmaster/acer.jpg

Nog een extra schermprobleempje, als het scherm nog maar net aanligt merk je duidelijk een helderheidsverschil over 1/4 van het scherm.

2compute is een zeer betrouwbare shop, geen klachten over, vriendelijke mens :)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
ik stelde de vraag aan acer ivm de slechte behuizing en scharnieren, dit is hun antwoord:

Geachte heer ,

De Acer Aspire5920G beschikt over een geheel nieuw en verbeterd ontwerp ten opzichte van zijn voorgangers.
Ook de ophanging van het LCD is geheel herzien.

Mocht dit onverhoopt toch defect gaan, valt bij een Acer Advantage pakket dit gewoon onder de garantie.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
With kind regards,

Benelux Info
Internal Sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd zal uitwijzen of het verkoopspraatjes zijn of niet, maar vind je het niet verdacht dat acer slechts 1000-1200 euro vraagt voor een laptop terwijl de Zepto's, BTO, Compals toch minimum 200 euro duurder zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
tja, een hyundai kost ook minder dan een vw, maar is hij daarom slechter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Steelke: Denk je dat 'n bedrijf gaat zeggen dat ze slechte producten verkopen... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steelke schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:10:
tja, een hyundai kost ook minder dan een vw, maar is hij daarom slechter? :)
Sorry, ik ben een fervent topgear kijker .. ze hebben zowat een 10tal koreaanse auto's getest die zouden moeten goedkope vervangers zijn van de europeese wagens, dikke nono :p
(seizoen 5 afl 9 .. :X )

Ontopic: ik wil je wel nog wijzen dat de acer advantage wel dient bijgekocht te worden om de reparaties gratis te laten gebeuren .. en eigenlijk is het wel waar voor je geld want ik zou anders al aan bijna 900 euro aan kosten gelegen hebben bij men acer

Niet te vergeten dat je hem telkens één a 3 weken kwijt bent - een luxe dat ik mij afgelopen jaar en komende jaren niet meer kan veroorloven

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 20:21 ]

• Getah
Getah schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:02:
[...]

O-)

edit: ik ben er dus inmiddels achter dat dat ratelen inderdaad door Readyboost komt. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat uit kan zetten? Ik kan namelijk ook nergens de instellingen van m'n turbomemory vinden. Ik heb ook gelezen dat met SP1 voor Vista Readyboost verbeterd gaat worden, dus dan zet ik het tegen die tijd wel weer aan. Nu is het alleen interessant als ik m'n laptop 24/7 aan zou hebben staan, maar ik zet hem elke keer uit als ik klaar ben.

Klopt het verder dat deze laptop een hybride harde schijf heeft? Ik zie namelijk bij het schijfbeheer nog een stuk ruimte, NVCache ofzo. Het is 500MB, maar ook hier kan ik geen enkele instellingen of iets dergelijks vinden.

Vraag 2: wisselt de laptop als ik ga gamen automatisch naar het energieschema "hoge prestaties" of moet ik dat zelf omwisselen voordat ik m'n spel start? Hij gaat voor zover ik heb gezien namelijk ook niet automatisch naar het schema energiebesparing als ik hem een tijdje niet gebruik...
Is er niemand?? O-)

• CLB
  • Niet online

CLB

Readyboost is niet gerelateerd aan je Turbo Memory heh ;)
Readyboost kun je aanzetten dmv 'n geheugenkaartje heh (wordt gezien als extra RAM)

Energieschema's moet je zelf instellen!!

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 23-08-2007 10:39 ]

Verwijderd

Hier...
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mvp35/turbomem.jpg
CLB schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:37:
Readyboost is niet gerelateerd aan je Turbo Memory heh ;)
Toch wel dus ;)

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:31:
Meh.. ik heb een acer en bouwkwaliteit is schandalig slecht..

[afbeelding]

Nog een extra schermprobleempje, als het scherm nog maar net aanligt merk je duidelijk een helderheidsverschil over 1/4 van het scherm.

2compute is een zeer betrouwbare shop, geen klachten over, vriendelijke mens :)
Om direct te zeggen dat Acer een slecht merk is vind ik ook weer te overdreven. Er zijn genoeg tevreden klanten, echter laten tevreden klanten minder van zich horen dan de ontevreden klanten.

Ik heb in het verleden een Acer Aspire 1604 LM gehad. Ik had deze meer dan 3 jaar in bezit, nam hem regelmatig mee voor op weg en had in al die jaren maar 1 klein probleempje gehad met de ventilator wat overigens in 1 week door Acer was opgelost.

Ik zal persoonlijk zeggen dat je de schuld niet alleen naar de farikant toe moet schuiven maar ook eens van een andere kant moet gaan kijken hoe sommige consumenten met hun producten omgaan.

Ik vind het nog steeds een geweldig design, echter mis wat foto's van deze laptop in zijn natuurlijke omgeving :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Hangt er ook vanaf welk model. Ik denk dat we de Acer Aspire 502x wel mogen afschrijven als de slechtste laptop ooit... Als ik alle verhalen op GoT, Internet en die laptop van mn buurjongen zo zie dan zweer je echt om nooit weer een Acer te halen...

• steelke
hij is nu aan het installeren, ik merk wel dat de drukknoppen van de muispad veranderd zijn (stiller, dat goedkope geluid zoals ik hem gehoord heb in de mediamarkt en eerder beschreven is weg) en die bolletjes op het scherm die op de knoppen drukten als je hem dicht doet zijn ook verdwenen

[ Voor 4% gewijzigd door steelke op 23-08-2007 16:31 ]

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
jezzer schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:26:
In XP 4368punten met driver 101.45 en iets OC'd met AtiTool.
De Videokaart wordt standaard al erg warm.. 92 graden bij CC3 alles op ultra.
Hoe warm wordt die van jou na een overclock en hoeveel overclock je hem dan?
Ik vind 4368 punten nogal een verbetering namelijk. Ik zit er bijna 900 punten onder met die driver en alles op standaard.

Verder zie ik altijd bij mijn videokaart details dat de geheugengrootte 512 MB is.
Er hoort maar 256 MB dedicated in te zitten.
Is het normaal dat hij 512 MB aangeeft (misschien dat hij wat turbocache meerekent), of heb ik gewoon geluk en heb ik een 512 MB dedicated :9

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

• Getah
Hey bedankt! :)

Merk je nu echt verschil als je gebruik maakt van Readyboost/Readydrive? Ze zeggen dat het voor extra snelheid zorgt, maar als je je laptop uitzet en opnieuw opstart is die eerst 4 minuten aan het ratelen door dit... Ik las ergens dat met SP1 voor Vista hier verandering in zou komen, maar tot die tijd maar beter uitzetten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalrok schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:32:
[...]
Verder zie ik altijd bij mijn videokaart details dat de geheugengrootte 512 MB is.
Er hoort maar 256 MB dedicated in te zitten.
Is het normaal dat hij 512 MB aangeeft (misschien dat hij wat turbocache meerekent), of heb ik gewoon geluk en heb ik een 512 MB dedicated :9
Ik heb gisteren eens dxdiag gedaan en die geeft ook 512 MB aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk een klein vraagje,

zou deze laptop goed zijn als studentelaptop? Ik bedoel hiermee, is hij betrouwbaar dat hij niet om de zoveel tijd crasht, kan hij tegen een stootje (want hij moet veel verplaatst worden) enzo...

Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk wel .. maar de laptop is nog niet zo heel lang uit om te kunnen zeggen of deze erg stevig is.

Mijn persoonlijk ervaringen met acer leren mij anders (zie een aantal posts terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:52
Ik heb ook nog een vraagje aan jullie mede-gebruikers van deze laptop:

Ik heb m'n laptop nu een week niet gebruikt en toen ik hem weer aanzette zat er nog maar 89 procent stroom in, terwijl ik zeker weet dat toen ik wegging hij helemaal vol was. Ik haal de stroom er dan compleet af en voor de rest staat er dus niks aan (denk ik). Maar misschien dat hij dus toch nog wel een beetje stroom verbruikt en dat via de accu wegtrekt. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb het trouwens ook als ik 'm maar even uitzet, maar dan is hij zo weer vol. Zal hij misschien een paar procent leeglopen.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin89 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:07:
Ik heb ook nog een vraagje aan jullie mede-gebruikers van deze laptop:

Ik heb m'n laptop nu een week niet gebruikt en toen ik hem weer aanzette zat er nog maar 89 procent stroom in, terwijl ik zeker weet dat toen ik wegging hij helemaal vol was. Ik haal de stroom er dan compleet af en voor de rest staat er dus niks aan (denk ik). Maar misschien dat hij dus toch nog wel een beetje stroom verbruikt en dat via de accu wegtrekt. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb het trouwens ook als ik 'm maar even uitzet, maar dan is hij zo weer vol. Zal hij misschien een paar procent leeglopen.
had je hem op sleep gezet misg? of iets anders?
als je hem op sleep zet gebruikt hij een miniscule hoeveelheid stroom als hij uit staat..
maar in 1 week 11% is wel veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe bios uit met het nummer 3708 voor deze laptop!

; Date : 08/15/'07
; ZD1 BIOS Ver. : v1.3708
; Z01 BIOS Ver. : v1.3708
; ZD1 EC Version: 0.041
; Z01 EC Version: 0.041
; ZD1 IGD BIOS : 1478
; Z01 IGD BIOS : 1478
;
1. Update EC bios to ZD1_041, Z01_041 for fix below:
1. Fixed lost key with touchpad press issue.

ZD1:
1.New TV MODULE detect protocol:
int15h,ax=9610,bx=00f0h .(return bl=1 AVerMedia, bl=2 YUANRD, bl=3 LITEON , AX = VENDOR ID)

ZD1.TC3\OEM_TV.ASM
FEATS\PRELOAD\HANDLER.ASM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:50:
[...]

had je hem op sleep gezet misg? of iets anders?
als je hem op sleep zet gebruikt hij een miniscule hoeveelheid stroom als hij uit staat..
maar in 1 week 11% is wel veel..
Nee, ik heb hem niet op sleep gezet. Gewoon compleet uit. Dus menu start >> uitschakelen... Ik vond het ook een beetje vreemd, 11 procent in 1 week.. :?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een probleem met Windows Vista. Ik heb een programma geinstalleerd wat blijkbaar niet compatible met Vista was. Tijdens het instaleren kreeg ik een blauw scherm met bijbehorende code. Nu heb ik elke keer als ik hem opstart die foutmelding (ook in veilige modus, wat ik nog nooit heb gehad) Kortom mijn eerste ervaringen met Vista is dat het een ontzettend *** programma is.
Maar mijn vraag hoe kan ik nou mijn computer formateren en waar is die ''dvd'' van Acer met Vista te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die recovery CD/DVD moet je in het begin zelf branden met de tool Acer eRecovery.
Ik weet niet of je die ergens online kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF is dit waar ?? waar ik al jaren voor pleit....
Betekend dit niet een opstart tijd van paar seconden ?? Mijn idee was namelijk "jaaaaren geleden" dat je windows op flash zet en progs op HD. Waardoor windows als een bitch opstart!

Of is dit anders ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan even niet volgen. Waar gaat dit over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:34:
Die recovery CD/DVD moet je in het begin zelf branden met de tool Acer eRecovery.
Ik weet niet of je die ergens online kan vinden.
Dank je het is al gelukt. Ik had Alcohol 120% geinstalleerd en ik lees nu dat veel andere Vista gebruikers er ook last van hebben. Door alcohol 120% werkte Vista niet meer en nu heb ik het geherinstalleerd. Iemand nog een tip voor een image reader voor Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:01:
[...]

WTF is dit waar ?? waar ik al jaren voor pleit....
Betekend dit niet een opstart tijd van paar seconden ?? Mijn idee was namelijk "jaaaaren geleden" dat je windows op flash zet en progs op HD. Waardoor windows als een bitch opstart!

Of is dit anders ??
Lees dit en dit maar eens even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
Gerwin89 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:09:
[...]

Nee, ik heb hem niet op sleep gezet. Gewoon compleet uit. Dus menu start >> uitschakelen... Ik vond het ook een beetje vreemd, 11 procent in 1 week.. :?
heeft het niks te maken met windows update?

Bij mij staat het std ingesteld om om 3 uur de updates te installeren. Ik dacht (half wakker) dat ik hem om 3 uur hoorde draaien en zichzelf uitschakelen, niettegenstaande ik hem had afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen,

Ik heb sinds vorige week ook deze laptop. Alleen vond ik dat hij nogal langzaam opstart/afsluit. Ik heb daarom maar besloten, na recovery disks gebrand te hebben, om een andere vista oem te installeren ook al gaat dat waarschijnlijk problemen opleveren met activeren.

Nu ik dat dus gedaan heb werkt zo goed als alles, behalve de WLAN. Ik heb alle drivers gedownload en geinstalleerd en helaas heeft dat voor draadloos internet nog niets opgeleverd. De WLAN-switch brand ook niet constant oranje (wat hij volgens mij wel deed bij standaardinstallatie op moment dat WLAN aan stond), maar de knop knippert.

Ik heb geprobeerd mijn router zo ver mogelijk open te zetten, maar ook dit heeft geen uitkomst geboden. Met mijn pc kan ik wel gebruik maken van WLAN op het moment dat de router 'open' staat. Ook heb ik de het Acer programma voor netwerken geinstaleerd maar dit heeft ook nog niets opgelost. Herkend iemand dit probleem na een andere vista geinstalleerd te hebben? En zo ja, heeft iemand dat dan ook opgelost gekregen? Suggesties zijn uiteraard ook welkom.

Grt.
Vincent

Sorry...na enig gezeik toch alles aan de praat gekregen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 19:37 . Reden: Situatie gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
steelke schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:23:
[...]

heeft het niks te maken met windows update?

Bij mij staat het std ingesteld om om 3 uur de updates te installeren. Ik dacht (half wakker) dat ik hem om 3 uur hoorde draaien en zichzelf uitschakelen, niettegenstaande ik hem had afgesloten.
Dat vind ik een hele goeie jah. Bij mij staat hij ook standaard ingesteld zodat hij om 3 uur updates gaan installeren. (Niet dat dat lukt, want het modem is er dan uit :P )

Maar daar zou het wel aan kunnen liggen ja, even veranderen....

Hebben meer mensen er trouwens last van dat er stroom als het ware 'weglekt'??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
heey ik zit met een probleempje =P

in het begin van dit topic had ik al gemeld dat ik deze NB heb maar door vakantie heb ik het forum niet meer kunnen volgen. dus misschien is dit al eerder naar voren gekomen maar ik heb dat dus niet kunnen lezen.

mijn probleem heeft te maken met het netwerk. in het begin had ik al problemen eigenlijk want ik wilde verbinding met mijn eigen netwerk maken maar hij pakte steeds dat van de buurman. wantja dat is onbeveiligd.

toen ik zover was dat hij verbinding maakte met mijn eigen netwerk liep het opzich wel vloeiend, maar toch moest je steeds weer aanklikken dat je verbinding wilde maken met het netwerk. ik werd daar een beetje ziek van omdat het ook met de profielen helemaal niet werkte iedere keer verloor hij zijn IP adress (wat trouwens een vast IP is) en dus mijn moeder en zusje konden totaal niet met dat ding overweg =P.

ik dus proberen om al die acer dingen uit te zetten. gevolg WMP knoppen deden het niet meer en het € en $ teken knopje ook niet dus dat was niet alles. en het uitzetten van de Wlan zooi van VISTA lukt ook niet.

vanmiddag maakte hij dus zoals gewoonlijk geen connectie met mijn router en dus probeerde ik het IP er opnieuw in te zetten en waarempel dat werkte ook weer =).
totdat de pc opnieuw werd opgestart, niets deet het meer hij probeert iedere minuut toegang te krijgen naar mijn router maar iedere keer wordt die verbinding verbroken, echt al veel te snel als je het mij vraagt.

heeft er iemand al zo'n probleem gehad ?want het is misschien een heel verhaal maar als WLAN niet werkt kan ik die laptop beter gelijk verkopen want ik kan er zo niets mee =(

alvast bedankt =D

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:06:
[...]

Dank je het is al gelukt. Ik had Alcohol 120% geinstalleerd en ik lees nu dat veel andere Vista gebruikers er ook last van hebben. Door alcohol 120% werkte Vista niet meer en nu heb ik het geherinstalleerd. Iemand nog een tip voor een image reader voor Vista?
srry ik denk dat ik dubbel post maak maar mijn andere post is al zo onduidelijk.
ik heb alcohol 52%(gratis versie) en die werkt wel goed hoor helemaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
@ clifdon.

Ik heb zelf geen problemen met Wlan, hij pakt bij mij gewoon altijd ons eigen (beveiligde) netwerk, maar misschien moet je is proberen om het ip adres handmatig op te geven ipv automatisch te laten kiezen. Dit kan bij de eigenschappen van je verbinding en dan bij eigenschappen van 'internet protocol versie 4' ofzoiets. Daar moet je dan je vaste ip opgeven. Misschien heb je dit al gedaan, maar ik zou het anders ook niet weten eerlijk gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clifdon schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:22:

in het begin van dit topic had ik al gemeld dat ik deze NB heb maar door vakantie heb ik het forum niet meer kunnen volgen. dus misschien is dit al eerder naar voren gekomen maar ik heb dat dus niet kunnen lezen.

mijn probleem heeft te maken met het netwerk. in het begin had ik al problemen eigenlijk want ik wilde verbinding met mijn eigen netwerk maken maar hij pakte steeds dat van de buurman. wantja dat is onbeveiligd.

toen ik zover was dat hij verbinding maakte met mijn eigen netwerk liep het opzich wel vloeiend, maar toch moest je steeds weer aanklikken dat je verbinding wilde maken met het netwerk. ik werd daar een beetje ziek van omdat het ook met de profielen helemaal niet werkte iedere keer verloor hij zijn IP adress (wat trouwens een vast IP is) en dus mijn moeder en zusje konden totaal niet met dat ding overweg =P.

ik dus proberen om al die acer dingen uit te zetten. gevolg WMP knoppen deden het niet meer en het € en $ teken knopje ook niet dus dat was niet alles. en het uitzetten van de Wlan zooi van VISTA lukt ook niet.

vanmiddag maakte hij dus zoals gewoonlijk geen connectie met mijn router en dus probeerde ik het IP er opnieuw in te zetten en waarempel dat werkte ook weer =).
totdat de pc opnieuw werd opgestart, niets deet het meer hij probeert iedere minuut toegang te krijgen naar mijn router maar iedere keer wordt die verbinding verbroken, echt al veel te snel als je het mij vraagt.

heeft er iemand al zo'n probleem gehad ?want het is misschien een heel verhaal maar als WLAN niet werkt kan ik die laptop beter gelijk verkopen want ik kan er zo niets mee =(

alvast bedankt =D
ik heb precies hetzelfde,
ik probeer met mijn kabel me verbinding in te stellen,
krijg ik steeds iedereen's draadloze onbeveiligde netwerken toegeschoteld.
ik had zowiezo al die acer programma's uitgezet/verwijderd.. maar nu doen mijn sneltoetsen het ook nietmeer allemaal, zoals het volumewieltje, die werkt alleen wanneer ik op de volume mixer heb geclicked.. weet iemand welk programmma van acer verantwoordelijk isvoor die knopjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clifdon schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:22:

alvast bedankt =D
Heb deze laptop intussen een maand en had in het begin ook een problemen met het verbinden van de WiFi met mijn Experia box.

Heb het volgende gedaan en heb sindsdien een werkende en stabiele verbinding met de Experia box:

-Update de driver voor Intel WiFi Link 4965AGN naar v 11.1.1.11
-"Allow the computer to turn off this device." moet uit staan in de Power Management van bovengenoemde driver.
Dit voorkomt namelijk dat wanneer de PC in de slaapstand gaat, de verbinding wordt verbroken. Opnieuw verbinding maken kan alleen via een reboot.

-Security: WPA2-Personal/AES (voor Experia box).

-Wireless Network Properties: "Connect to a more preferred network if available" moet uit staan. De ander opties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
thnx Tim ik ga jou lijstje morgen uitproberen en hoop dat het werkt. =D ik zocht idd ook naar drivers maar vond ze nogal moeilijk te vinden omdat ik nooit op de goede acer site kwam.
nu kreeg ik vanmiddag toch een grandioze ingeving ik dacht laat ik is ´acer drivers´ intypen bij google en ja hoor het werkte nog ook 7(8)7 *O*

EDIT:
naja niets mocht baten alle driver heb ik geupdate ook bios enz niet dat dat iets met Wlan te maken heeft maar ik zag gwn dat er een update was =P maar ik zag bij jou staan driver V11.1.1.11 ofzow en ik kan op de acer site alleen v11.1.0.86 vinden zit ik verkeerd te zoeken of wat ? =P

verder weet ik niet wat er verandert door die VGA driver, miss kan iemand mij dat vertellen =)
naja ik zal over dat wifi nog wel ff met een maat van mij praten die er iets meer af weet, hopen dat hij iets kan doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Clifdon op 29-08-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clifdon schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:52:
thnx Tim ik ga jou lijstje morgen uitproberen en hoop dat het werkt. =D ik zocht idd ook naar drivers maar vond ze nogal moeilijk te vinden omdat ik nooit op de goede acer site kwam.
nu kreeg ik vanmiddag toch een grandioze ingeving ik dacht laat ik is ´acer drivers´ intypen bij google en ja hoor het werkte nog ook 7(8)7 *O*

EDIT:
naja niets mocht baten alle driver heb ik geupdate ook bios enz niet dat dat iets met Wlan te maken heeft maar ik zag gwn dat er een update was =P maar ik zag bij jou staan driver V11.1.1.11 ofzow en ik kan op de acer site alleen v11.1.0.86 vinden zit ik verkeerd te zoeken of wat ? =P

verder weet ik niet wat er verandert door die VGA driver, miss kan iemand mij dat vertellen =)
naja ik zal over dat wifi nog wel ff met een maat van mij praten die er iets meer af weet, hopen dat hij iets kan doen.
Heb de WiFi driver direct van de Intel site afgehaald.
http://downloadcenter.int...x?ProductID=2753&lang=eng

Verwijderd

Deze laptop heeft een HDMI aansluiting. Welke mogelijkheden zijn er om een TFT / LCD / Plasma op aan te sluiten? En welke zal de beste beeldkwaliteit geven?

Toevallig iemand die dit al geprobeerd heeft met deze laptop? Zou wel handig zijn om zo'n ervaringen te lezen.

• Clifdon
jah idd ik heb zo'n home cinema system en ik zou mijn laptop eigenlijk als media center willen gebruiken. nu weet ik niet of dat mogelijk is. miss heeft er iemand ervaring mee? zodat je ook via het netwerk muziek kan laten afspelen op de home cinema dat zou namelijk best cool zijn =)

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

Zag toevallig bij BOL een aanbieding van deze Acer voor 1299. Aanbieding? Volgens BOL bespaar je wel 18%!!!!
Adviesprijs volgens BOL is maar liefst 1598! Volgens Acer is de adviesprijs gewoon 1299. Hoezo ik wordt genept.

http://www.nl.bol.com/is-...0000005470452&Section=SCE

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst in m'n leven een miskoop gedaan op computer gebied denk ik. Na veel info inwinnen over merken was ik er wel uit dat het een laptop van Acer moest worden (over het algemeen een goede prijs/kwaliteit verhouding). Maar in het oerwoud van beschikbare laptop videokaarten kon ik maar niet wijzer worden.

Ik was er inmiddels wel uit dat een 8600m GT een redelijke videokaart was, maar toen ik afgelopen dinsdag bij de BCC stond, zag ik daar de 7520 staan. Die heeft dus een 8400M G aan boord. Een beduidend mindere kaart. Ik dacht echter dat het een 8400M GS was, zoals op de site staat vermeld. Niet veel sneller, maar toch verschil.

Begrijp me niet verkeerd, ik ga de laptop vooral gebruiken om op te surfen, maar ik verwacht dat een (verouderde game) als World of Warcraft, wat ik ook nog regelmatig speel, er soepel op draait. Nou, onder druk van tijd (10 minuten voor sluit) toch de laptop gekocht. Ik weet het, dat is slecht, maar omdat het een 256mb dedicated videokaart was, en er toch een redelijke processor in zat en ook nog eens 2gig RAM, dacht ik dat het met WoW wel goed zou komen.

Niet dus :( Hij draait het spel wel, maar ik moet bijna alle settings op low zetten, en zelfs dan haal ik denk ik een gemiddelde framerate van 20 fps. Dat vind ik niet acceptabel, en ik had hier ook veel meer van verwacht. FEAR of Bioshock niet soepel, kan ik inkomen, maar WoW? Nee. Ook na 2 dagen zoeken op internet kwam ik niet tot een oplossing voor het verbeteren van de performance in WoW, en kwam ik tot de conclusie dat de videokaart toch best wel crappy was. Enorm kutgevoel, omdat ik normaal alles supergoed uitzoek voor ik iets koop. Nu las ik op de BCC site dat je binnen 14 dagen kan ruilen, en ik ben dan ook van plan dit te doen.

Echter, ze hebben voor mij zo te zien maar 2 alternatieven. Dat is de 7720, die nog steeds een kut grafische kaart heeft, voor zover ik weet (HD2300 van ATi). Die valt dus al af.
Blijft de 5920 over, wat ik persoonlijk een erg mooie laptop vind, maar met 2 nadelen: het 15" scherm (ik wilde zelf persoonlijk 17) en de hier al vaker genoemde lage resolutie.

Na deze enorme lap tekst resten mij twee vragen:

1. Gaat WoW hier WEL soepel op draaien?
2. Gaat de resolutie/schermgrootte mij tegenstaan, en kan ik dus beter een tegoedbon vragen en wachten tot er een betere laptop komt?

Ervaringen van 5920 bezitters zou fijn zijn :)

Ik zit hier trouwens met enorm veel spijt, aangezien je de laptop via internet nog veel goedkoper kan krijgen, maar ik ben het type "als ik het gezien heb, moet ik het meteen hebben ook". Is normaal geen probleem omdat ik het goed uit zoek, helaas gaat dat in dit geval niet op :(

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

steelke schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:39:
hij is nu aan het installeren, ik merk wel dat de drukknoppen van de muispad veranderd zijn (stiller, dat goedkope geluid zoals ik hem gehoord heb in de mediamarkt en eerder beschreven is weg) en die bolletjes op het scherm die op de knoppen drukten als je hem dicht doet zijn ook verdwenen
Ik kan zo snel even niet vinden wat je hier gedaan hebt... Waardoor zijn deze irritante nadeeltjes nu veranderd? (sorry als je het al hebt verteld, vast wel, maar ik kan het niet vinden).

En hierboven, ik heb weinig ervaring met de laptop, maar FEAR wou er toch wel redelijk soepel op lopen op hoge instellingen. Maar omdat ik toch niet helemaal tevreden was over een aantal dingen heb ik de laptop teruggebracht.

Had hem expres bij de MediaMarkt gehaald omdat ik daar om een niet-goed-geld-terug garantie kon vragen. Daar heb ik na 9 dagen dan ook gebruik van gemaakt.

Waar ik me het meest aan erger:
- Het beeldscherm op nummer 1... ook al hebben bijna alle laptops dit, maar dat reflectieve scherm is als een spiegel! Soms zie ik echt bijna niks door die spiegeling... Heel jammer.

- De traagheid en talloze verifieeraanvragen van Vista... ik ben geen held in het aanpassen van de OS dus vind ik het ook maar jammer dat de laptop aardig traag loopt onder Vista.

- De kleuren van het scherm, met name de donkere... Zwart is niet echt mooi diep zwart, maar is behoorlijk licht. Sluit je hem aan op een ander scherm zijn de kleuren vaak veel mooier en dieper.

- De temperaturen bij HighEnd gaming... 93 graden vind ik gewoon eng.

Kleine ergenisjes:
- De resolutie
- De knallen van de muiskliks
- 't Rubbertje dat rust op de linker muisknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
de bolletjes in het midden zijn gewoon plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlunchi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 10:17
DenMan schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:11:
Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst in m'n leven een miskoop gedaan op computer gebied denk ik. Na veel info inwinnen over merken was ik er wel uit dat het een laptop van Acer moest worden (over het algemeen een goede prijs/kwaliteit verhouding). Maar in het oerwoud van beschikbare laptop videokaarten kon ik maar niet wijzer worden.

Ik was er inmiddels wel uit dat een 8600m GT een redelijke videokaart was, maar toen ik afgelopen dinsdag bij de BCC stond, zag ik daar de 7520 staan. Die heeft dus een 8400M G aan boord. Een beduidend mindere kaart. Ik dacht echter dat het een 8400M GS was, zoals op de site staat vermeld. Niet veel sneller, maar toch verschil.

Begrijp me niet verkeerd, ik ga de laptop vooral gebruiken om op te surfen, maar ik verwacht dat een (verouderde game) als World of Warcraft, wat ik ook nog regelmatig speel, er soepel op draait. Nou, onder druk van tijd (10 minuten voor sluit) toch de laptop gekocht. Ik weet het, dat is slecht, maar omdat het een 256mb dedicated videokaart was, en er toch een redelijke processor in zat en ook nog eens 2gig RAM, dacht ik dat het met WoW wel goed zou komen.

Niet dus :( Hij draait het spel wel, maar ik moet bijna alle settings op low zetten, en zelfs dan haal ik denk ik een gemiddelde framerate van 20 fps. Dat vind ik niet acceptabel, en ik had hier ook veel meer van verwacht. FEAR of Bioshock niet soepel, kan ik inkomen, maar WoW? Nee. Ook na 2 dagen zoeken op internet kwam ik niet tot een oplossing voor het verbeteren van de performance in WoW, en kwam ik tot de conclusie dat de videokaart toch best wel crappy was. Enorm kutgevoel, omdat ik normaal alles supergoed uitzoek voor ik iets koop. Nu las ik op de BCC site dat je binnen 14 dagen kan ruilen, en ik ben dan ook van plan dit te doen.

Echter, ze hebben voor mij zo te zien maar 2 alternatieven. Dat is de 7720, die nog steeds een kut grafische kaart heeft, voor zover ik weet (HD2300 van ATi). Die valt dus al af.
Blijft de 5920 over, wat ik persoonlijk een erg mooie laptop vind, maar met 2 nadelen: het 15" scherm (ik wilde zelf persoonlijk 17) en de hier al vaker genoemde lage resolutie.

Na deze enorme lap tekst resten mij twee vragen:

1. Gaat WoW hier WEL soepel op draaien?
2. Gaat de resolutie/schermgrootte mij tegenstaan, en kan ik dus beter een tegoedbon vragen en wachten tot er een betere laptop komt?

Ervaringen van 5920 bezitters zou fijn zijn :)

Ik zit hier trouwens met enorm veel spijt, aangezien je de laptop via internet nog veel goedkoper kan krijgen, maar ik ben het type "als ik het gezien heb, moet ik het meteen hebben ook". Is normaal geen probleem omdat ik het goed uit zoek, helaas gaat dat in dit geval niet op :(
Geluk bij een ongeluk (voor mij dan).
Ik stond ook op het punt deze te bestellen met de 8400GS en 320Gb (raid) hardeschijven. Ik wilde tenmisnte Counterstrike Source op kunnen spelen, maar als ik dit lees zal dit waarschijnlijk niet soepeltjes lopen op die 7520.
Helaas is de 5920 geen optie voor mij aangezien ik naar een 17 inch notebook op zoek ben.

suc6 verder met het omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
jah ik zou toch zeggen dat die 5920G en er goede NB is ik had zelf probleempjes met WLAN maar die zijn opgelost =) wat veranderingen in de beveiliging van mijn router en het werkt =D maar het rare is dat als ik hem opstart het altyd werkt. en als mijn zusje of mijn moeder hem opstart werkte het nooit vreemd hè.

maar ik heb gister nfs most wanted maar ff op die laptop geinstalled om te kijken wat hij nou kon. maar eigenlijk alles kon op high alleen als ik de resolutie iets omhoog deed ging ie flikeren =P

en over die kleuren van dit scherm daar ben ik het niet mee eens miss komt het bij jou door je invalhoek ofzow want als ik er recht achter zit heb ik er geen last van. Ik zit trouwens met een raam in mijn rug en ik heb geen last van de weerspiegeling. ik weet trouwens hoe dat komt dat ligt aan je karakter ;) als je je namelijk overal aan ergert doe je het daar ook aan ;) mijn zusje heeft er namelijk ook zit er heel te tijd over te zeuren. dus dat is zeer persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelke
het zwart mocht wel wat donkerder zijn,da's waar.
voor de rest ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ik heb deze laptop ook gekocht, en nadat de laptop vista had geinstalleert enzo kwam er een venster op met een animatie ("Acer Launch" in de titelbalk en geen kruisje of minimaliseer vakje) met op de achtergrond een muziekje. Na een kwartier ofzo werd ik het beu en zette ik dat via taakbeheer af. Nu reboot ik de laptop en start het opnieuw. Is het normaal dat dit een half uur of langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
wlunchi schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 07:01:
[...]

Geluk bij een ongeluk (voor mij dan).
Ik stond ook op het punt deze te bestellen met de 8400GS en 320Gb (raid) hardeschijven. Ik wilde tenmisnte Counterstrike Source op kunnen spelen, maar als ik dit lees zal dit waarschijnlijk niet soepeltjes lopen op die 7520.
Helaas is de 5920 geen optie voor mij aangezien ik naar een 17 inch notebook op zoek ben.

suc6 verder met het omruilen.
Voor mij was 15" eigenlijk ook geen optie. Zeker omdat het verschil met m'n desktop PC (22") dan wel erg groot werd. Maar ja... probeer maar eens een 17" laptop te vinden met een goede videokaart, genoeg geheugen en een snelle processor voor onder de 1200 Euro (mijn budget zo ongeveer) :P

Maar de 5920 is voor het geld best een goede laptop, met goede specs. Met eigenlijk als enige nadeel het imo kleine scherm met te lage resolutie...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

Wat ik me afvraag is dat als je je laptop terugbrengt hij dus al geinstalleerd is. Verkopen ze die dan gewoon weer opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
TVL schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:17:
Wat ik me afvraag is dat als je je laptop terugbrengt hij dus al geinstalleerd is. Verkopen ze die dan gewoon weer opnieuw?
Dat vraag ik me dus eigenlijk ook af :P

Maar ik vermoed dat ie terug gaat naar Acer, en daar opnieuw verpakt/geleegd wordt, en dan opnieuw de verkoop in gaat.

Volgens de site van BCC ruilen ze iig ieder (niet-hygienisch) produkt binnen 14 dagen. Dus ik neem aan dat dat ook voor laptops geldt.Ik weet dat het gemakzuchtig klinkt van mijn kant, maar volgens mij is dit de eerste keer in m'n leven dat ik een niet-defect apparaat ruil ;)

Hij is trouwens al 2 keer vastgelopen tijdens een potje WoW, schiet ook niet echt op :(

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:37
Zooooo

Vanmiddag m'n nieuwe 5920G opgehaald, wat een pracht ding zeg !
Mijn eerste indruk is dat hij mooier is als op de fotos :) De behuizing is kwalitatief ook een stuk beter geworden. Na de laptop een half uur bewonderd te hebben tijdens de vista installatie heb ik die k*t stickers overal afgehaald, dat zag er echt niet uit. Nadat hij klaar was met installeren ben ik gelijk gaan kijken voor XP drivers want dat vista hoef ik er echt niet op. Niemand hier had tot nu toe een link gepost met drivers voor XP, bij deze dus :
ftp://ftp.work.acer-euro....aspire_xp_not_authorized/
Ik moet ze zelf nog wel testen, ik ben nu bezig met het branden van de eRecovery cd's.

Wanneer ik klaar ben met de instalatie van XP zal ik nog wel even raporteren :)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Ives schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:40:
Ik heb deze laptop ook gekocht, en nadat de laptop vista had geinstalleert enzo kwam er een venster op met een animatie ("Acer Launch" in de titelbalk en geen kruisje of minimaliseer vakje) met op de achtergrond een muziekje. Na een kwartier ofzo werd ik het beu en zette ik dat via taakbeheer af. Nu reboot ik de laptop en start het opnieuw. Is het normaal dat dit een half uur of langer duurt?
Ok dan, ik ben erachter gekomen dat dat ding NIETS doet en heb het dus via taakbeheer uitgeschakeld en ervoor gezorgt dat het niet meer opstart (msconfig).

Ik kan trouwens de Acer eRecovery niet vinden. Als ik tijdens het booten op Alt+f10 duw dan start het wel. Blijkbaar heb ik het programma verwijderd ofzo.

Als er iemand zo vriendelijk zou willen zijn om die map (ik denk dat hij onder c:/acer zit) door te sturen naar het emailadres in mijn profiel. (Ik heb de laptop en heb dus ook recht op dat programma, niets illegaals aan :)).

[ Voor 22% gewijzigd door Ives op 31-08-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
lijkt me sterk dat dat gaat werken ik denk dat dat wel heerlijk in het register gebakken zit =P system restore miss? iet anders zou ik niet weten =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Ik denk zelf dat dat een behoorlijke slaagkans is, aangezien alle andere Acer Empower utils nog werken. Dat van die sysrestore kan ik idd wel proberen, maar ik denk niet dat dat gaat werken.

//edit: werkt dus niet, whatever, ik doe wel een erecovery naar defaults en doe alles opnieuw.
//edit2: na de recovery werkt eRecovery wel perfect, de les die je hieruit kan leren: tijdens de installatie komt er een tiental minuten een console venstertje te voorschijn met weinig HDD activiteit. Sluit dit niet :p.

[ Voor 48% gewijzigd door Ives op 31-08-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipan
  • Laatst online: 10-09 19:49
Ik heb deze laptop nu een maand en ik had in het begin wat probleempjes met de performance van sommige spellen (hl2,Oblivion,Supreme Commander)
Maar na het instaleren van wat nieuwe Nvidia drivers (Versie: 7.15.11.6344 van http://www.laptopvideo2go.com/) Heb ik nergens meer problemen mee.
Ik speel Oblivion op high met 40 fps 4 X aa / Hl2 op high met 8xMsaa / Supreme commander op high op de grootste map met 8 players met rond de 20 fps (wat redelijk is voor een RTS).
Aan de luidruchtige knoppen irriteer ik me ook niet echt (je kan ook de touchpad 2 keer indrukken)
Wat wel jammer is dat de (Zoals eerder genoemd) de donkere kleuren op het scherm niet echt goed zijn en dat de ventilator soms wat onregelmatig draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
Ik zag vandaag bij de mediamarkt een 14,1" variant op deze laptop. De Acer Aspire 4710
Core Duo T2350
1GB
80GB HDD
intel GMA x3100
€588

Kan hem echter nergens in de pricewatch terug vinden. Ook in dit subforum word hij nergens genoemd :? Met google vind ik ook nog een 4720 variant.
Zijn ze zo nieuw dat er niks over te vinden is op tweakers? Lijken mij toch interessante laptopjes voor het geld. Zeker gezien de mediamarkt prijs over het algemeen wat hoger is dan internetshops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Taipan schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:19:
Ik heb deze laptop nu een maand en ik had in het begin wat probleempjes met de performance van sommige spellen (hl2,Oblivion,Supreme Commander)
Maar na het instaleren van wat nieuwe Nvidia drivers (Versie: 7.15.11.6344 van http://www.laptopvideo2go.com/) Heb ik nergens meer problemen mee.
Ik speel Oblivion op high met 40 fps 4 X aa / Hl2 op high met 8xMsaa / Supreme commander op high op de grootste map met 8 players met rond de 20 fps (wat redelijk is voor een RTS).
Aan de luidruchtige knoppen irriteer ik me ook niet echt (je kan ook de touchpad 2 keer indrukken)
Wat wel jammer is dat de (Zoals eerder genoemd) de donkere kleuren op het scherm niet echt goed zijn en dat de ventilator soms wat onregelmatig draait.
En welk drivernummer hebben deze drivers? Ik bedoel dan het type waarmee ze te vinden zijn op laptopvideo2go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin89 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:13:
[...]

En welk drivernummer hebben deze drivers? Ik bedoel dan het type waarmee ze te vinden zijn op laptopvideo2go...
nVIDIA ForceWare X 163.44 for Windows Vista 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:37
Zooo WinXP staat er op en draait als een zonnetje :D. Ik heb alleen een vraagje weet iemand waarvan " pci memory controller" is ? Ik krijg deze namelijk niet geinstalleerd :/

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrepen heb, is de PCI geheugencontroller iets dat enkel werkt onder Vista. Ik draai nu ook XP en bij mij staat er voor dat apparaat ook nog een geel uitroepteken. Gewoon niets van aantrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Ik gebruik al een hele tijd CPU rightmark clock utility 2.25 en ik zag dat er een nieuwe versie van verschenen was, namelijk 2.30.

Maar als ik versie 2.30 start hangt heel de computer vast en het enige wat ik dan nog kan doen is de aan/uit knop lang ingedrukt houden zodat hij uitgaat. Bij 2.25 heb ik nergens last van. Zijn er meer mensen die dit programma gebruiken en zo ja, er ook problemen mee hebben?

Ik vin 't nogal vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is de laptop voor de eerste keer in standby gegaan en ik kreeg hem er niet meer uit. Nog iemand met dit probleem? Wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12
Kan het zo snel nergens vinden, maar heeft iemand al geprobeerd 1080P content via de HDMI op een extern scherm te spelen, en loopt dit dan soepel? Wil eigenlijk een HTPC gaan bouwen maar als de laptop voorlopig voldoet wacht ik daar nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 15:39
Hier ben ik dus ook erg benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiamo
  • Laatst online: 08-03-2023
LordLynx schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:20:
Kan het zo snel nergens vinden, maar heeft iemand al geprobeerd 1080P content via de HDMI op een extern scherm te spelen, en loopt dit dan soepel? Wil eigenlijk een HTPC gaan bouwen maar als de laptop voorlopig voldoet wacht ik daar nog even mee.
Werkt perfect 8)
had een mooie discovery HD docu ervoor gedowned O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Ik zit er ook ernstig over te denken om deze laptop te gaan bestellen maar heb nog wel een vraag. Zit er nu een HDMI aansluiting en VGA of DVI aansluiting op? Ik wil deze laptop namelijk gaan gebruiken als vervanging van mijn huidige desktop. Dan gaat de oude desktop met 19" CRT de deur uit en wil ik een 22" WS TFT gaan aanschaffen. Maar dan moet ik die natuurlijk nog wel kunnen aansluiten. Zag in een folder bij Paradigit dat er een DVI of VGA aansluiting op zat maar geen HDMI. Laatste model was daar ook verkocht dus kon het niet controleren.

Toen ik bij Paradigit was viel mijn oog ook op de mooie Vaio's van Sony. Enig probleem daarbij is, is het feit dat ze (flink) duurder zijn, mindere specs hebben qua CPU/accu maar wel een mooier/beter scherm hebben. Hoe bevalt het scherm de mensen die hem veelvuldig gebruiken?

Ik denk dat ik voor de Acer ga, scherm op de laptop is voor on the go en thuis een leuke 22" dus ja. Lastig.

Voor de rest als ik het topic zo volg, bevalt hij de meeste mensen wel, al wordt hij tijdens het gamen wel warm, moet je alle updates installeren en Acer meuk verwijderen. Dan presteert hij beter dan out-of-the-box. Right?

En hebben mensen met de Acer garantie upgrade die tas en muis erbij en hoe bevalt dat?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

[ Voor 26% gewijzigd door anthonycd op 04-09-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De muis is klein en usb, niet draadloos, een echt notebookmuisje, leuk extraatje. De tas is wat je zou verwachten van een laptop draagtas, ook deftig. :)

Zij die deze laptop ook gebruiken? Wat hebben jullie er allemaal afgekeild?

En, belangrijker, welke graphics drivers gebruiken jullie? Waar heb je die gehaald? En wat voor performance boost brengen die met zich mee?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 06:54
Ik las in een review dat de onderkant van deze Acer laptop heel warm wordt. En dat deze laptop qua fan niet echt stil is. Is het bij normaal gebruik inderdaad zo dat de laptop van onderen heel warm wordt? En hoe is het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maandag een Acer Aspire 5310 gehaald, bij de mediamarkt voor 499 euro. Probleem is, dat na het installeren van Vista en al de verplichte kost van Acer, er al zoveel applicaties draaien dat ik nog met moeite internet + word + een willekeurige andere applicatie kan openen.

Omdat op deze Aspire alles "automatisch" wordt geinstalleerd (drivers, vista, aspire opties), vroeg ik me af of het uberhaupt mogelijk en wenselijk is om Windows XP op deze laptop te zetten.

Omdat het me nu allemaal wat tegenvalt wil ik morgen misschien bekijken of ik de laptop nog kan inruilen en niet 1tje met Duo Core te kopen.

De 5310 heeft 1,6ghz 1mb l2 cache, 533mhz fsb (geen duo core) en 1gb DDR 2. Ik krijg een 2 voor de Windows experience index.

Voor 679 euro hebben ze een laptop met duo core en voor de rest vergelijkbare specs. Ik dacht eigenlijk dat je voor die prijs ondertussen al IETS betere specs zou krijgen. Dell heeft verder nog de Vostro, die voor een lage prijs al duo-core heeft. Is een laptop van Dell uberhaupt iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:28:
Ik las in een review dat de onderkant van deze Acer laptop heel warm wordt. En dat deze laptop qua fan niet echt stil is. Is het bij normaal gebruik inderdaad zo dat de laptop van onderen heel warm wordt? En hoe is het geluid?
De laptop wordt tijdens zware belasting (bijvoorbeeld gamen) wel warm, maar niet overdreven vind ik. En het geluid van de fan valt ook goed mee. Ik heb al laptops gehoord die meer lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is de laptop voor de eerste keer in standby gegaan en ik kreeg hem er niet meer uit. Nog iemand met dit probleem? Wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn belangrijkste vraag over de Aspire 5310 is: Als ik op deze laptop XP zet en alle rotzooi verwijder, is het dan voor die prijs een fijne laptop?

Ik ruil hem namelijk liever niet morgen weer in voor de duo core versie van 679 euro, als de Aspire 5310 goed draait op Windows XP. Ik neem verder liever niet het risico om 'em te formatteren en XP erop te zetten als ik nog geen advies van derden heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ehm, dit topic gaat over de Aspire 5920, niet over die waar jij het over hebt :P

Maar bij de laptop waar het hier wel over gaat is het best wel een gedoe om XP goed werkend te krijgen, en er is ook nog een apparaat in het apparaatbeheer waar een uitroepteken blijft staan. Daar zijn dus geen drivers voor te vinden ofzo. Maar het is wel mogelijk waarschijnlijk om XP te installeren, maar wees dan wel bereid om veel werk te verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getah schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:09:
en er is ook nog een apparaat in het apparaatbeheer waar een uitroepteken blijft staan. Daar zijn dus geen drivers voor te vinden ofzo.
Hij heeft het over de 5310, hoe kom je erbij dat er dan ook een uitroepteken blijft staan? Dat uitroepteken zal misschien te maken hebben met Turbo Memory, wat niet ondersteund wordt door XP en dus ook geen drivers voor zijn. De 5310 heeft geen Turbo Memory.

Dat je XP wil installeren op een 5310 snap ik wel, maar om op een moderne mainstream laptop als de 5920? Ik snap de beweegredenen van HanVer c.s. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Hij hééft de 5310 met vista en vindt dat te langzaam. Daarom wil hij XP. Kan me ook voorstellen dat dat prettiger werkt. Ik zei alleen maar dat je wat extra moeite moet doen om XP te installeren als Vista standaard is, meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:27:
[...]
Dat je XP wil installeren op een 5310 snap ik wel, maar om op een moderne mainstream laptop als de 5920? Ik snap de beweegredenen van HanVer c.s. niet.
Mijn beweegreden: heel wat van mijn games werkten niet onder Vista en nu wel onder XP

PS: Heeft nog niemand een oplossing voor mijn standby probleem met deze laptop?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 23:12 ]

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 08:22
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:11:
[...]

Mijn beweegreden: heel wat van mijn games werkten niet onder Vista en nu wel onder XP

PS: Heeft nog niemand een oplossing voor mijn standby probleem met deze laptop?
Moet je eens in de knoledge base van microsoft kijken, ik heb daar ooit wel eens iets vandaan gehaald voor mijn oude desktop aangezien die soms niet meer uit stand-by en slaapstand kwam. Op vista draaien ook veel games goed (vooral na een bezoekje aan de knowledge base en wat updates binnen gehalen).

Verwijderd

Hallo,

Ik heb even een vraagje over de touchpadmuis.
Elke keer loop ik lekker te scrollen en sleept hij plotseling mappen ergens heen en opent hij bestanden. Dus zonder te klikken opent hij gewoon bestanden als ik aan het slepen ben.
Hoe kan ik mijn touchpad instellen als een normale muis, want dit is behoorlijk irritant.

Ik heb al geprobeerd te zoeken bij de eigenschappen van de touchpadmuis maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:11:
[...]

Dat is een kwestie van updates installeren (zowel videokaart als het spel zelf) en/of de compatibiliteitsmodus aanzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u315/loopdoodle/compatibility.png?t=1189076563

• Legztec
  • Laatst online: 06-03 11:18

Legztec

Slapen?

Had een week geleden een 7520 gekocht bij BCC.
Was zoals anderen in dit topic niet tevreden over de grafische prestaties.
De laptop dmv de backup funtie van acer teruggebracht naar fabrieksinstellingen en geruild voor een 5920 welke ik nog moet krijgen.

Als ik met de 5920 WoW niet op max vloeiend kan draaien weet ik het ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Legztec schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:29:
Had een week geleden een 7520 gekocht bij BCC.
Was zoals anderen in dit topic niet tevreden over de grafische prestaties.
De laptop dmv de backup funtie van acer teruggebracht naar fabrieksinstellingen en geruild voor een 5920 welke ik nog moet krijgen.

Als ik met de 5920 WoW niet op max vloeiend kan draaien weet ik het ook niet meer :P
Ook bij de BCC besteld? Via een webshop zeker goedkoper te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Legztec schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:29:
Zal makkelijk lukken met die resolutie van 1280x800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legztec
  • Laatst online: 06-03 11:18

Legztec

Slapen?

Xiquena schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:17:
[...]

Ook bij de BCC besteld? Via een webshop zeker goedkoper te koop.
Kan moeilijk ruilen bij BCC voor een laptop bij een andere webshop 8)7
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.