[Ervaringen] Acer Aspire 7720G - Deel 1

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 116.970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik gebruik hem nog, met 4GB intern.

Werkt prima, echter de accu is wel defect. Deze is een keer spontaan kokend heet geworden, en sindsdien doet die accu het niet meer. Als ik de adapter er uit haal, heb ik precies 30 seconden om een ander stopcontact op te zoeken, want hij gaat met 100% vol, gewoon poef uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Fairy schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:46:
Ik gebruik hem nog, met 4GB intern.

Werkt prima, echter de accu is wel defect. Deze is een keer spontaan kokend heet geworden, en sindsdien doet die accu het niet meer. Als ik de adapter er uit haal, heb ik precies 30 seconden om een ander stopcontact op te zoeken, want hij gaat met 100% vol, gewoon poef uit.
Ik ben net zeer tevreden over m'n accu. Na 2.5 jaar gaat hij nog steeds meer dan anderhalf uur mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-07 22:18
Ja, hier ook nog steeds een actieve gebruiker van deze laptop. heb deze laptop gekocht omdat ik een "goedkope" maar toch snelle laptop wilde hebben voor mijn studie.

accuduur is nog ongeveer een uur.
hardeschijven hebben nu ongeveer 7000uur gelopen en zijn nog als nieuw volgens HDD programma's als HDD-Tune
alleen heb ik, nadat ik windows 7 geinstalleerd heb, het idee dat de processor wel erg warm wordt.
ga er dus binnenkort maar eens nieuwe koelpasta tussen stoppen, heb hier nog artic silver liggen dus dat moet goed komen.

config:
T7500
8600m gt
4gb ram
UMTS Module
2x 250GB
WUXGA

ik hoop er nog een jaar of 2 mee te kunnen doen, maar zoals hij de laatste 2 jaar heeft doorstaan moet dat geen probleem worden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Afgelopen vrijdag is mijn adapter defect gegaan. Laptop viel uit, adapter gaf alleen nog maar een pulserende pieptoon als je dichtbij luisterde.

Uiteindelijk zaterdag een nieuwe gekocht van Kensington, weer 70 euro lichter.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM0102
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-05 23:13
Ik heb vandaag bericht gekregen dat mijn Acer laptop onder weg is en binnen 3 dagen afgeleverd wordt. Via UPS kon ik de heenreis probleemloos volgen, iemand enig idee of dat ook mogelijk is voor de terugweg? (zonder Acer te emailen, dat duurt namelijk ongetwijfeld langer dan 3 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 08:03
Hoi,

ik heb ook een 7720g alleen is mijn adapter aansluiting volgens mij kapot.
vaak knippert de "aan/uit" knop rood/oranje terwijl hij groen moet zijn met de stekker erin..
na goed wiebele met de stekker gaat hij over op groen..
dit is natuurlijk niet de bedoeling:P

iemand enig idee waar ik een nieuw stekker aansluiting kan kopen? is het lastig deze in te bouwen?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

leon1989 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:17:
alleen heb ik, nadat ik windows 7 geinstalleerd heb, het idee dat de processor wel erg warm wordt.
ga er dus binnenkort maar eens nieuwe koelpasta tussen stoppen, heb hier nog artic silver liggen dus dat moet goed komen.
Hier ook een gebruiker van het 1e uur zonder problemen, althans nadat er eindelijk W7 op kon dan :) anderzijds met het originele vista (of xp?) werkte die ook perfect.
Maar nu de vraag waar kochten jullie de benodigde kruiskop schroevendraaiertjes met 'haar dikte'?
Met mijn allerfijnste kleinste schroevendraaiertjes, ook de platte, krijg ik de kruiskopjes van de HDD area niet los :( Het is of er een gloeiende draad met de dikte van een haar gebruikt is om die dingetjes van 2 elkaar haaks kruisende sleufjes te voorzien! En die haren duwden ze er maar half in ($^@(*$^@+_$@)$(*%
DUS kan ik de 1e (0) HDD nog steeds niet vervangen nog voor een SSD :( Idem voor nieuwe koelpasta, want de laatste tijd blast ie bijna non stop en intern zal het wel een stofnest zijn nu.
MAAR, hij werkt, en goed en vlotjes. Scherm is niet zo, de inkijk hoek, maar dat ben ik nu gewend.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is vandaag m'n grafische kaart opgeblazen :(.
Hij was van het type Nvidia 8400m GS.
Weet iemand waar ik een herstelonderdeel vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2023
-edit- verkeerd topic

[ Voor 96% gewijzigd door Timmehhh op 12-12-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu succesvol m'n grafische kaart kunnen veranderen van een Nvidia Geforce 8400M, naar een ATI Mobility Raedon 3650. Aangekocht op Ebay voor 70€ incl verzending. Dit wou ik even laten weten tegen dat andere mensen die ook willen verangen. Alles werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 17:38
Anoniem: 122462 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:38:
Ik heb nu succesvol m'n grafische kaart kunnen veranderen van een Nvidia Geforce 8400M, naar een ATI Mobility Raedon 3650. Aangekocht op Ebay voor 70€ incl verzending. Dit wou ik even laten weten tegen dat andere mensen die ook willen verangen. Alles werkt goed.
Dankjewel, ik heb volgens mij hetzelfde aan de hand. Ik krijg opeens vanaf aanzetten (bios) geen normaal beeld, scherm wordt wit met een paar kleurstrepen, en 'vlekt' uit na een minuutje. Ik kan wel middels een externe monitor in veilige modus opstarten, en dan zie ik bij apparaatbeheer dat de grafische kaart is uitgeschakeld omdat 'er een probleem mee is'. Heb ik hetzelfde aan het handje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup je hebt hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anoniem: 122462 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:38:
misschien dat het al eerder in het topic genoemd is, maar het topic is nogal groot :)

hoe wist je dat de ATI Mobility Raedon 3650 zou werken voor de 7520G? Ik heb hier een laptop waarbij de koeling niet goed meer werkte door de stof. Nu de stofwolken zijn opgetrokken, werkt hij nog steeds niet goed. Na half uurtje valt beeld uit, en dan krijg ik het de komende uren met geen mogelijkheid meer aan... ik denk dat de grafische kaart kaduuk is... Daarom zou ik graag willen weten welke grafische kaarten er allemaal mogelijk zijn voor de 7520G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
@ P.O. Box. Je acer 7520G heeft een MXM-II module. Dit houdt in dat theoretisch gezien alle mxm-ii modules in jou laptop zouden moeten werken. Echter de vele fabrikanten van deze modules zetten hun eigen bios versie op de kaart die conflicten kan veroorzaken met de laptop bios van jou laptop.

Als je een MXM-ii kaart aanschaft met een acer bios of zonder bios dan werkt deze 100%. Met een andere bios zoals die van asus moet je de bios eerst flashen. ( moet je maar even googlen ). Deze website is misschien wel interessant voor je.

http://forum.notebookrevi...cer-mxm-models-cards.html

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410978

Ik heb de 7720G sinds Mei 2008 en het is niks dan problemen geweest. Nooit meer een ACER!

Het ging al fout met de 1e opstart. Gelijk vast en een re-install was nodig. Toen ging helemaal niets meer dus terug naar de winkel. Na 6! weken eindelijk terug en het enige dat was gedaan was een BIOS update!! Startte gelukkig wel normaal op maar toen problemen met de WLAN.
Dan wel...dan geen verbinding...100x opnieuw opstarten om weer een WLAN verbinding te krijgen. Uit pure frust maar eens die ACER software er allemaal afgeknikkert en voila..nooit meer problemen gehad met WLAN..Werkt als een tierelier!
Toen ineens het bekende warmteprobleem met bijbehorende loeiende koeler en het plots gewoon uitvallen van de laptop.
Geluid heeft nooit normaal gewerkt en als het al niet hakkelt dan is het een soort van mono geluid. Vanalles gezocht en gedaan maar ook niets.
Daarna volgde een kapotte voeding die trouwens gloeiend heet kon worden?? Na een nwe voeding te hebben gekocht 2 weken geleden brandde gisteren ineens, na het plots uitvallen van de laptop, de power on/off, en die twee power/battery ledjes allemaal oranje. Opstarten doet ie niet meer.
Met alleen de accu erin en zonder aangesloten oplader gaat heel even de on/off knop op groen en hoor ik de dvd-speler heel even en daarna valt ie weer uit. Met accu erin en oplader dus het bovenstaande 'oranje' probleem en verder geen enkele actie als ik op de on/off knop druk. Met accu eruit en op de oplader is er geen enkele reactie en ook geen oranje ledjes of groene on/off knop.
Iemand nog een idee wat dit dan weer kan zijn want ik ben klaar met dit ding.

Geen dag normaal mee kunnen werken. Wat een onding! |:(

Ps..ik heb van alle componenten de meeste recente driver geinstalleerd dus daar ligt het (hopelijk) ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:37

ChUcKiE

Dus........

Ik heb deze laptop ook al een tijdje, werkt op zich perfect. Heb er een Vertex 2 SSD van 60Gb inzitten en als tweede HDD een 500GB.
Dat is een geweldige combinatie onder windows 7.
Ook heeft mijn uitvoering een scherm met de enorme resolutie van 1920*1200.
Uiteraard heb ik ook alles voorzien van nieuw Arctic zilver en moet ik regelmatig het stof verwijderen bij de ventilator.
Eigenlijk dus een geweldige laptop die nog jaren mee zou kunnen.

Maar ik heb een probleem en dat is, dat er waarschijnlijk ergens een breuk in de display kabel zit. Ht scherm geeft alleen beeld als deze in een bepaalde stand open staat. Ik heb even wat plastic aan de bovenkant verwijderd en zie daar de kabel liggen. Als ik daar wat aan zit geeft het beeld ineens "licht" en is dan weer uit.
Daar moet dus ergens een breuk in zitten.

Alleen hoe krijg ik dat gerepareerd. Ik krijg het scherm wel los van de rest, maar dan? En zijn zo'n kabels los te bestellen?

Ondertussen het scherm "open" kabel ID gevonden en via ebay voor 8,50 euro een nieuwe besteld in China. Hopelijk is deze vlot binnen en kan ik weer fijn met deze laptop verder.

Gelukkig dus ook weinig andere problemen zoals hierboven vernoemd!

[ Voor 16% gewijzigd door ChUcKiE op 08-10-2011 12:13 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ooit z'n bios aangepast om VT-x aan te zetten? Indien ja, heb je die aangepaste bios nog liggen en zou u deze mij kunnen opsturen aub? Om een of andere reden lukt het mij niet om deze te enablen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 122462 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:43:
Heeft iemand ooit z'n bios aangepast om VT-x aan te zetten? Indien ja, heb je die aangepaste bios nog liggen en zou u deze mij kunnen opsturen aub? Om een of andere reden lukt het mij niet om deze te enablen. Alvast bedankt.
Ik heb 'm met VT-x aan draaien :)

Ik kan je de bios wel sturen, maar die moet je niet klakkeloos gaan writen, want volgens mij zitten mijn eigen bios settings er in en dan kan je bios wel eens gaan crashen.

Ik heb 'm destijds uitgelezen, met een hex editor een bitje omgezet en vervolgens weggeschreven, dat ging prima.

Let overigens wel op dat als je in de bios de defaults laadt dat deze setting dan ook weer weg is.

Ik zal kijken of ik de instructie die ik heb gebruikt ook nog heb...

Remind me ff of PM me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fairy, het zou fijn zijn moest u mij kunnen helpen.

edit: Het is mij ondertussen toch zelf gelukt om de bios te fabriceren.
Voor mensen die hem snel zelf willen flashen: http://dl.dropbox.com/u/246058/acerbios/BIOS_v1.45.rar
Let wel, dit is volledig op eigen risico. Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade :)

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 01-03-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

ChUcKiE schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:44:
Ik heb deze laptop ook al een tijdje, werkt op zich perfect. Heb er een Vertex 2 SSD van 60Gb inzitten en als tweede HDD een 500GB.
Dat is een geweldige combinatie onder windows 7.
Ik wil er ook een ssd in , maar dit lukt dus niet bij mij, want de schroefjes op de metalen plaat boven, naar de HDD's toe zijn van (een dunne-) haar-'dikte' en ERG ondiep. Mijn kleinste horlogemakers set schroevendraaiertje kan die schroefjes niet 'pakken'.

Dus hoe deed je dat, die schroefjes verwijderen?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij die van mij heeft een knop van het toetsenbord het begeven (azerty).
Iemand die wisselstukken van zijn oude acer verkoopt? Toetsenbord in goede staat uiteraard.
Verder niet onmiddelijk een goede vervanger gevonden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 08:51
Mijn 8400M GS is overleden en ben op zoek naar een vervanger. Liefst krachtiger en zeker niet trager dan de 8400M GS. Heeft iemand een goedkope link of zelf nog 1 liggen? Ik heb niet zo veel geld maar heb toch de laptop nodig

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Als iemand dit laptop nog gebruikt, aliexpress heeft goedkope videokaarten te koop hiervoor.
Je kan een 9600M GT daar weg krijgen voor 50 euro, alleen kan ik niet een CPU vinden want deze laptop ondersteund max een Core 2 Duo T9500/T9300.

Correctie, er kan zelfs een GT 240M in en GT 330M, zoals ik begrijp moet de GT 240M van Asus meteen word herkent.
Ik ga volgende week de GT 240M bestellen die kost ook rond de 50 euro op aliexpress.

[ Voor 31% gewijzigd door Signex op 08-04-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Die laptop is intussen 10 jaar oud als ik het goed heb. Nee ik gebruik hem niet meer, wist niet eens dat er gebruikers bestonden. Had hem destijds wel geupgrade naar een T9500 meen ik. Videokaart is altijd goed gebleven en de wifi had ik geüpgrade naar een 3x3 met extra antenne, werkte super :)

Sinds 2012 heb ik een laptop met een SSD en een i7-2670QM erin en die werkt tot vandaag nog heel prima.

Denk alleen dat je tegenwoordig voor vrij weinig geld een laptop kan kopen die een stuk sneller is dan de 7720G.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste