Ik ga hier vanavond eens mee proberenVerwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:47:
Heb je de driver van de travelmate 7720 al geprobeerd deze is voor xp en 2000 geloof ik
Groet Marco
[...]
Verwijderd
hmm probleem blijft bestaan met travemate 7720 driver .. muziek blijf af en toe haperen en vertraging geven
Ik zit hier met een bek vol tanden hahaha.
Maandag is mijn laptop opgehaald>dinsdag status "Ontvangen">vandaag status "verzonden".
Ik bellen, want mijn eerste gedachte was "rukkers hebben het zo terug gestuurd".
Nee hoor, beste meneer vertelde mij dat ik een advantage klant ben en daardoor prioriteit krijg
Waarom ging het de eerste keer zo langzaam dan?
Status van reparatie: replaced WLAN card
Ik heb weer een draft N WLAN kaart oftewel Intel PRO/Wireless 4965AGN
ff voor de duidelijkheid. Bekende WLAN bug welk opgelost is met bios v1.18. Oude type WLAN was erin gezet.
Maandag is mijn laptop opgehaald>dinsdag status "Ontvangen">vandaag status "verzonden".
Ik bellen, want mijn eerste gedachte was "rukkers hebben het zo terug gestuurd".
Nee hoor, beste meneer vertelde mij dat ik een advantage klant ben en daardoor prioriteit krijg
Waarom ging het de eerste keer zo langzaam dan?
Status van reparatie: replaced WLAN card
Ik heb weer een draft N WLAN kaart oftewel Intel PRO/Wireless 4965AGN
ff voor de duidelijkheid. Bekende WLAN bug welk opgelost is met bios v1.18. Oude type WLAN was erin gezet.
[ Voor 31% gewijzigd door vr6-only op 17-10-2007 22:44 ]
It ain't stupid if it works!
Hallo
Ik heb me net als enkele anderen speciaal voor dit geregistreerd, ik namelijk ook al enkele problemen gehad met de acer 7720. Zo had ik ook het WLAN-probleem maar dit is nu opgelost met de bios v1.18.
Het probleem daarbij is dat ik sinds die update net als wayne_1984 vertragingen heb met geluid.
Ook zou ik graag als dual-boot xp erbij zetten, bij mijn eerste poging tot installatie werden er ook geen schijven gevonden. Zou het mogelijk zijn om even te verklaren hoe je in de bios gaat kijken om SATA te veranderen in IDE zoals wayne_1984 eerder vermeldde? ik wil namelijk eerst die optie proberen vooraleer ik mij ga verdiepen in het slipstreamen van xp-cd's enzo.
Alvast bedankt,
greetz Nopke
Ik heb me net als enkele anderen speciaal voor dit geregistreerd, ik namelijk ook al enkele problemen gehad met de acer 7720. Zo had ik ook het WLAN-probleem maar dit is nu opgelost met de bios v1.18.
Het probleem daarbij is dat ik sinds die update net als wayne_1984 vertragingen heb met geluid.
Ook zou ik graag als dual-boot xp erbij zetten, bij mijn eerste poging tot installatie werden er ook geen schijven gevonden. Zou het mogelijk zijn om even te verklaren hoe je in de bios gaat kijken om SATA te veranderen in IDE zoals wayne_1984 eerder vermeldde? ik wil namelijk eerst die optie proberen vooraleer ik mij ga verdiepen in het slipstreamen van xp-cd's enzo.
Alvast bedankt,
greetz Nopke
Verwijderd
Zodra ik thuis ben zal ik dit even voor je na gaan kijken en je hiermee helpen. Ben momenteel op het werk waardoor ik het niet kan kijken. Heb even een agenda punt gemaakt dat ik het niet vergeet. je hoort tussen 18:30 en 19:30 hierover een bericht.
Nopke schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:53:
Hallo
Alvast bedankt,
greetz Nopke
Verwijderd
Heb dus hetzelfde probleem met mijn geluid.
Indien ik een oplossing tegenkom laat ik iets weten.
Verwijderd
Heel graag, het geluid lijkt steeds te bufferen. iemand zei dat als je de All-in-One aangesluit via ethernet dat het niet zo moeten zijn. ik ga dit ook thuis eens uitproberen.
heb jij dat in vista of xp?
heb jij dat in vista of xp?
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:39:
Heb dus hetzelfde probleem met mijn geluid.
Nou ik heb hem ook vandaag op laten halen door DHL om de 4965AGN er weer in te zetten. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem weer terug heb.
Verwijderd
@ nopke.
Om hem op IDE te zetten moet je volgende doen:
Start laptop opnieuw op
Dan F2 voor naar bios
Dan naar Main
En onderaan staat Sata mode
Zet die op IDE en dan save en exit. Opnieuw opstarten en dan windows xp installeren
Om hem op IDE te zetten moet je volgende doen:
Start laptop opnieuw op
Dan F2 voor naar bios
Dan naar Main
En onderaan staat Sata mode
Zet die op IDE en dan save en exit. Opnieuw opstarten en dan windows xp installeren
Bedankt voor de uitleg, ik ga het meteen proberen.
Ondertussen had ik ook al wat gezocht voor het probleem met de audio. Na het downloaden en installeren van een nieuwe realtek driver (versie 1.79) deze middag heb geen vertraagde muziek meer gehoord.
Wel heel af en toe nog een kleine hapering maar dit was toen mijn laptop nogal intensief gebruikt werd. De driver is beschikbaar op de site van realtek alleen weet ik niet of het ook aangepast is om te draaien op xp.
Greetz Nopke
Ondertussen had ik ook al wat gezocht voor het probleem met de audio. Na het downloaden en installeren van een nieuwe realtek driver (versie 1.79) deze middag heb geen vertraagde muziek meer gehoord.
Wel heel af en toe nog een kleine hapering maar dit was toen mijn laptop nogal intensief gebruikt werd. De driver is beschikbaar op de site van realtek alleen weet ik niet of het ook aangepast is om te draaien op xp.
Greetz Nopke
Verwijderd
Sound probleem in XP.
Heb het tot nu toe gevonden. ALs je de SM-Buscontroller niet installeerd, is er geen probleem met de apperingen in de audio. Ik mis momenteel enkel mijn card reader.
Heb het tot nu toe gevonden. ALs je de SM-Buscontroller niet installeerd, is er geen probleem met de apperingen in de audio. Ik mis momenteel enkel mijn card reader.
Verwijderd
Alle drivers vind je onderstaand. Zijn wat lange namen maar de laptop staat er tussen..
Waar vind ik dat van de SM-Buscontroller??
ftp://ftp.work.acer-euro..../aspire_xp_not_authorized
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:52:
Sound probleem in XP.
Verwijderd
Is eigenlijk de chipset drivers. Als je windows opnieuw installeert zie je daar ergens bij apparaat beheer in het geel SM-Buscontroller. Die dus vooral niet installeren.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:03:
Alle drivers vind je onderstaand. Zijn wat lange namen maar de laptop staat er tussen..
[...]
Verwijderd
Goeie morgen 
Ja heb die dus wel geinstalleerd, maar ja merk wel dat met de bios update het veel minder is geworden, maar het der wel nog altijd is. dus even opletten
Drivers kunnen installeren voor je cardreader?
Ja heb die dus wel geinstalleerd, maar ja merk wel dat met de bios update het veel minder is geworden, maar het der wel nog altijd is. dus even opletten
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:26:
[...]
Is eigenlijk de chipset drivers. Als je windows opnieuw installeert zie je daar ergens bij apparaat beheer in het geel SM-Buscontroller. Die dus vooral niet installeren.
Verwijderd
Neen kan deze niet installeren. Is ook ergens te begrijpen die gaan namelijk via u buscontroller.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:01:
Goeie morgen
[...]
Verwijderd
Stuur me eens een screenshot van apparaten beheer als je wilt
maakt het wat voor mji overzichtelijker. Ik heb gewoon de drivers kunnen installeren van de cardreader via de ftp van acer. ging zonder problemen.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:25:
[...]
Neen kan deze niet installeren. Is ook ergens te begrijpen die gaan namelijk via u buscontroller.
Ik heb ook gewoon die ftp driver geinstalleerd en die werkt prima. Ik krijg alleen mijn audio niet aan de praat onder XP. Als ik de drivers van de FTP wil installeren dan krijg ik aan het een eind een foutmelding dat Realtek HD audio niet geinstalleerd kan worden.
Als ik in apparaatbeheer update driver doe bij het audio device dan gaat de HD wel even rammelen maar ik krijg nooit een popup waar ik de driver mag uitzoeken. Ook mag ik het apparaat niet verwijderen of uninstallen.
Iemand een idee?
Als ik in apparaatbeheer update driver doe bij het audio device dan gaat de HD wel even rammelen maar ik krijg nooit een popup waar ik de driver mag uitzoeken. Ook mag ik het apparaat niet verwijderen of uninstallen.
Iemand een idee?
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:53:
Stuur me eens een screenshot van apparaten beheer als je wiltmaakt het wat voor mji overzichtelijker. Ik heb gewoon de drivers kunnen installeren van de cardreader via de ftp van acer. ging zonder problemen.
[...]
Verwijderd
Probeer de drivers van realtek te downloaden. hieronderstaande de link:
Realtek download
Realtek download
helsdingen schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:28:
Ik heb ook gewoon die ftp driver geinstalleerd en die werkt prima. Ik krijg alleen mijn audio niet aan de praat onder XP. Als ik de drivers van de FTP wil installeren dan krijg ik aan het een eind een foutmelding dat Realtek HD audio niet geinstalleerd kan worden.
Iemand een idee?
[...]
Verwijderd
Modem_Ambit_v7.62.0.0_2C06_XP_WHQL
Deze moet je ook installeren of laten installeren door apparaat beheer.
Heeft ook met de audio te maken. Ik kan geen screenshot meer zenden. heb de laptop niet meer in mijn bezit.
Deze moet je ook installeren of laten installeren door apparaat beheer.
Heeft ook met de audio te maken. Ik kan geen screenshot meer zenden. heb de laptop niet meer in mijn bezit.
Windows voor de zoveelste keer opnieuw geinstalleerd en eerst de realtek audio drivers van acer geinstalleerd. Nu heb ik geluid. Morgen de rest maar weer eens installeren
Donderdag laten ophalen en ik zie opeens geen status meer op de website van Acer. Snap er niks van. Dus maar gebeld net en de mevrouw vertelde mij dat hij nog niet in het reparatiecentrum was aangekomen. ??? Als dat maar goed gaat.
Verwijderd
Ik heb net de bios update 1.18 geïnstalleerd maar dit lost mijn probleem voor mijn draadloze connectieproblemen helemaal niet op, meer nog als ik nu opstart op accu krijg ik zelfs de netwerkcontroller niet meer geïnstalleerd.
vreemd ezaart, bij mij zijn alle problemen met de wifi opgelost, ik heb overigens nog wel de dell drivers geinstalleerd staan, en bij de devicemanager het energiebeheer uitstaan.. deze combinatie plus de 1.18 bios draait bij mij erg goed. wellicht kan je dus de dell driver nog proberen?
/djbarney
/djbarney
Verwijderd
Bij mij werk alles perfect nu ik bios 1.18 heb.
Ik gebruik alle orginele drivers.
Het enige wat ik vind is dat de computer met vista heel traag is, mijn intel pentium 2400 desktop is veel sneller met xp
Ik gebruik alle orginele drivers.
Het enige wat ik vind is dat de computer met vista heel traag is, mijn intel pentium 2400 desktop is veel sneller met xp
Hallo,
Sinds ik de nieuwe drivers van Realtek heb geïnstalleerd heb geen enkele hapering meer gehoord in mijn muziek. En dit in zowel XP als in Vista, die ik in dualboot heb staan.
Je kan versie 1.80 van de drivers vinden op de volgende site
http://www.realtek.com.tw...vel=4&Conn=3&DownTypeID=3
Hopelijk werkt dit bij jullie ook.
Greetz Nopke
Sinds ik de nieuwe drivers van Realtek heb geïnstalleerd heb geen enkele hapering meer gehoord in mijn muziek. En dit in zowel XP als in Vista, die ik in dualboot heb staan.
Je kan versie 1.80 van de drivers vinden op de volgende site
http://www.realtek.com.tw...vel=4&Conn=3&DownTypeID=3
Hopelijk werkt dit bij jullie ook.
Greetz Nopke
Met de realtek drivers werkt het 'subwoofertje' onderin de laptop niet meer bij mij en is het geluid veel minder vol. Hoe los ik dat op?
we (compushop) hebben er nu drie besteld, waarvan alle drie hetzelfde problemen hebben...
na heen en weer gebeld met Acer, zijn we nog steeds niet tot een oplossing gekomen. ook het upgraden van de BIOS, updaten drivers voor de netwerkkaarten, met de links die jullie me hebben gegeven, werken de laptops nog steeds helaas niet.
ik heb ze alle drie als DOA aangemeldt bij Acer, deze zijn schijnbaar ook opgenomen in het Acer spoed afhandeling systeem (oid?) maar goed ik heb dus drie boze klanten zitten die ik niet kan helpen. zeer vervelend voor onze naam.
wordt vervolg ongetwijfeld...
BTW. geluidsproblemen heb ik met alle drie niet gehad. gelukkig!
na heen en weer gebeld met Acer, zijn we nog steeds niet tot een oplossing gekomen. ook het upgraden van de BIOS, updaten drivers voor de netwerkkaarten, met de links die jullie me hebben gegeven, werken de laptops nog steeds helaas niet.
ik heb ze alle drie als DOA aangemeldt bij Acer, deze zijn schijnbaar ook opgenomen in het Acer spoed afhandeling systeem (oid?) maar goed ik heb dus drie boze klanten zitten die ik niet kan helpen. zeer vervelend voor onze naam.
wordt vervolg ongetwijfeld...
BTW. geluidsproblemen heb ik met alle drie niet gehad. gelukkig!
[ Voor 5% gewijzigd door NoTimeRemains op 26-10-2007 17:36 ]
This is the Way.
Ik heb hem terug mogen ontvangen en ik heb zelf de Bios update 1.19 geinstalleerd en guess what, probleem helemaal opgelost. Eindelijk kan ik van mijn laptop genieten. Ik ben weer helemaal blij. Voor de rest helemaal geen problemen met de laptop.
Ik heb alleen een vraag over die Draft N ondersteuning, hoe weet ik nou dat ik zo'n verbinding met de router heb? Mijn router ondersteund ook Draft N.
Ik heb alleen een vraag over die Draft N ondersteuning, hoe weet ik nou dat ik zo'n verbinding met de router heb? Mijn router ondersteund ook Draft N.
Verwijderd
goedenavond,
iemand ook de ervaring dat het "ACER ENET MANAGEMENT" gedeeltelijk in het duits is??
als iemand dit heeft opgelost, kan hij of zij dan vertellen hoe?? verdammt lastig!!
iemand ook de ervaring dat het "ACER ENET MANAGEMENT" gedeeltelijk in het duits is??
als iemand dit heeft opgelost, kan hij of zij dan vertellen hoe?? verdammt lastig!!
@zwaluw007
Klopt de eNet Management is niet zo goed vertaald. Ik heb hem zelf ge-deinstalleerd, omdat die zorgt voor een vertraging bij het opstarten van mijn wireless verbinding. Windows doet het al goed genoeg.
Klopt de eNet Management is niet zo goed vertaald. Ik heb hem zelf ge-deinstalleerd, omdat die zorgt voor een vertraging bij het opstarten van mijn wireless verbinding. Windows doet het al goed genoeg.
Verwijderd
Hello,
Ik heb ook het befaamde wireless probleem en heb geprobeerd de bios te updaten maar dit is helaas nog niet gelukt. Kan iemand eens een duidelijke howto guide neerpennen hoe dit moet voor deze laptop? U zou heel erg bedankt zijn! Bedankt op voorhand!
mvg, Tetty
Ik heb ook het befaamde wireless probleem en heb geprobeerd de bios te updaten maar dit is helaas nog niet gelukt. Kan iemand eens een duidelijke howto guide neerpennen hoe dit moet voor deze laptop? U zou heel erg bedankt zijn! Bedankt op voorhand!
mvg, Tetty
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 15:21 ]
Kwestie van het bios bestand downloaden, de executable starten en op de knop drukken om te updaten.
Valt niet veel aan uit te leggen. Als je dit niet zelf kunt, dan kun je het beter even door iemand laten doen, want bios updaten kan bij falen hiervan voor een onbruikbare computer zorgen.
Valt niet veel aan uit te leggen. Als je dit niet zelf kunt, dan kun je het beter even door iemand laten doen, want bios updaten kan bij falen hiervan voor een onbruikbare computer zorgen.
Verwijderd
ok is gelukt om bios up te daten, maar welke drivers moeten er nu geinstaleerd worden? Op de site ven acer staan 3 verschillende. en jullie spreken hier nog van een andere driver van dell.
@Tetty
Gewoon de Intel driver gebruiken, dat is dus de Intel 4965AGN driver.
Gewoon de Intel driver gebruiken, dat is dus de Intel 4965AGN driver.
ik heb exact hetzelfde nu, zometeen nog even de settings doornemen, anders installeer ik de oude versie driver weer..Fairy schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:14:
Met de realtek drivers werkt het 'subwoofertje' onderin de laptop niet meer bij mij en is het geluid veel minder vol. Hoe los ik dat op?
/djbarney
Even een tip voor de mensen die ook een Wireless Router met Draft-N ondersteuning hebben gekocht net als ik voor de Intel 4965AGN kaart. De 130Mb verbinding werkt alleen als men de verbinding met GEEN of met AES (PSK2) beveiliging heeft geconfigureerd, anders is het gewoon de normale G snelheid (54Mb).
Verwijderd
Nou ik wilde binnenkort de Acer 7720G-602G32MN kopen maar nu ik dit hier allemaal doorneem lijkt het alsof het een drama-laptop is.
http://tweakers.net/price...ire-as7720g-602g32mn.html
Zijn er ook positieve dingen te melden? Is er ergens een geschreven review over de prestaties van het monster? Want ik moet zeggen als je zijn specs doorneemt dat het hier gaat om een racemonster : T7500, 2gb mem, 2 x 160gb hdd raid 1, Geforce 8400 256mb etc.. Zoiets moet toch echt maximale 3d scores neerzetten en prima werken in een office omgeving? Draait het ook vloeiend 720p beelden van series?

http://tweakers.net/price...ire-as7720g-602g32mn.html
Zijn er ook positieve dingen te melden? Is er ergens een geschreven review over de prestaties van het monster? Want ik moet zeggen als je zijn specs doorneemt dat het hier gaat om een racemonster : T7500, 2gb mem, 2 x 160gb hdd raid 1, Geforce 8400 256mb etc.. Zoiets moet toch echt maximale 3d scores neerzetten en prima werken in een office omgeving? Draait het ook vloeiend 720p beelden van series?
Ik moet zeggen na de laatste bios updates heb ik niks te klagen. Het is een racemonster. RAID1 hoor ik je zeggen, mag je mij vertellen waar, want ik kan geen raid instellen.
Hij speelt HD content gewoon vloeiend af dus ik heb niks te klagen.
Verwijderd
Ow omdat het 2 x 160gb hardeschijven erin heeft ging ik ervan uit dat het om een RAID 1 instelling gaat.Fairy schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:04:
Ik moet zeggen na de laatste bios updates heb ik niks te klagen. Het is een racemonster. RAID1 hoor ik je zeggen, mag je mij vertellen waar, want ik kan geen raid instellen.
Heb je voor mij 3dmark scores?
Overigens zie ik dat er een T7300 en een T7500 variant hiervan is.
Ik heb de T7300 en die is mij mans zat.
3Dmark heb ik niet gedaan en ook geen behoefte aan gehad. Speel immers geen spelletjes.
3Dmark heb ik niet gedaan en ook geen behoefte aan gehad. Speel immers geen spelletjes.
[ Voor 53% gewijzigd door Fairy op 02-11-2007 11:25 ]
Heb alleen wat te klagen gehad over mijn WIFI, maar dat is inmiddels opgelost met een Bios update en na kaart weer te hebben verwisseld.
Niets te klagen hier hoor. Prima laptop.
Niets te klagen hier hoor. Prima laptop.
It ain't stupid if it works!
ik ben erg tevreden over de laptop, de bijgeleverde software had beter gekund, en de service heb ik slechte ervaringen mee.. maar met de laatste bios waarbij het wifiprobleem opgelost is lijkt ook de laptop nog wat sneller te reageren. al met al een erg goede laptop vind ik, snel, draait battlefield 2 nog op high settings en geen enkel probleem met hd content =)
het geluidsprobleem heb ik overigens opgelost door gewoon de oude door acer geleverde drivers weer te installeren in plaats van de nieuwe 1.80 versie, nu weer zonder haperingen en met de subwoofer =)
/djbarney
het geluidsprobleem heb ik overigens opgelost door gewoon de oude door acer geleverde drivers weer te installeren in plaats van de nieuwe 1.80 versie, nu weer zonder haperingen en met de subwoofer =)
/djbarney
Verwijderd
Hebben jullie foto's voor mij van jullie 7720? Op internet zie ik alleen kleine foto's van de 7720.
http://images.google.nl/i...irefox-a&um=1&sa=N&tab=wi genoeg te zien toch?
Verwijderd
Ik vind het alleen geen mooie laptop om er naar te kijken. Hebben jullie dat ook? Het heeft een erg hoge 'ALDI/LIDL/MEDION' plastic gehalte
Voelt het ook zo aan? Is het degelijk? Bij mijn vorige Acer (wel travelmate variant) ging de muis bv erg snel stuk en bepaalde toetsen bleven hangen.
Voelt het ook zo aan? Is het degelijk? Bij mijn vorige Acer (wel travelmate variant) ging de muis bv erg snel stuk en bepaalde toetsen bleven hangen.
@Dagi
Dat is persoonlijk....als je hem niet mooi vindt, moet je hem ook niet kopen. Er zijn zat andere laptops di je wel mooi vindt.
Ik vind hem wel mooi, anders had ik hem ook niet gekocht
.
En ja de degelijkheid....ja ik ken betere zoals een Dell of HP laptop, maarja daar betaal je ook voor...tot nu toe in iedergeval geen vastzittende toetsen etc.
Dat is persoonlijk....als je hem niet mooi vindt, moet je hem ook niet kopen. Er zijn zat andere laptops di je wel mooi vindt.
Ik vind hem wel mooi, anders had ik hem ook niet gekocht
En ja de degelijkheid....ja ik ken betere zoals een Dell of HP laptop, maarja daar betaal je ook voor...tot nu toe in iedergeval geen vastzittende toetsen etc.
[ Voor 47% gewijzigd door haroldso op 04-11-2007 10:36 ]
Verwijderd
Nou op het internet vond ik het lelijk overkomen maar gisteren heb ik het monster in levende lijve ontmoet in een MediaMarkt en vond het alles behalve lelijk. Het is gewoon vernieuwendharoldso schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:33:
@Dagi
Ik vind hem wel mooi, anders had ik hem ook niet gekocht.
Zijn beeldscherm is echt prachtig. Daarnaast voelde de Acer zelfs meer solide dan de HP variant. Wat mij echt opviel is hoe groot ze zijn. 17" is echt een totaal andere ervaring op een laptop. Ik denk dat mijn keuze is gemaakt
Precies, ik zou ook voor de 602 versie kiezen, ik heb zelf de 302....maarja die was ook als eerste uit....:(
Verwijderd
Heeft er iemand wel eens een probleem gehad met het beeld.
Ik heb nu een paar keer gehad dat het beeld wegvalt en dan heb je vanaf onder tot aan de midden zwart beeld en de rest is dan geheel gespikkeld
je moet dan de gehele computer opnieuw opstarten door gewoon de knop in te drukken want de computer reageerd dan nergens meer op.
Ik heb nu een paar keer gehad dat het beeld wegvalt en dan heb je vanaf onder tot aan de midden zwart beeld en de rest is dan geheel gespikkeld
je moet dan de gehele computer opnieuw opstarten door gewoon de knop in te drukken want de computer reageerd dan nergens meer op.
dit klinkt als een oververhittende videokaart of iets dergelijks. Ik heb zelf nog geen enkel probleem met de display of videokaart gehad, je zou eventueel de laatste ati catalyst drivers van guru3d.com eens kunnen downloaden en installeren om te zien of het dan beter werkt. Ook zou ik bijvoorbeeld Lavalys Everest eens installeren om de temperaturen bij te houden, zodat je zeker weet dat het niet door oververhitting komt.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:08:
Heeft er iemand wel eens een probleem gehad met het beeld.
/djbarney
Verwijderd
Is de budget 7720 kwalitatief net zo goed als de 302 of de 602 editie?
Ik heb het dan over:
http://www.bestfive.nl/wi...20ASPIRE%207720Z-1A2G16MI
Ik heb het dan over:
http://www.bestfive.nl/wi...20ASPIRE%207720Z-1A2G16MI
17 " TFT WXGA crystalbrite scherm
Hoop dat dat 'n tikfoutje is haha, 1280x800 op 'n 17" scherm
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als ik deze laptop nu via internet aanschaf, is de kans dan groot dat ik nog te maken krijg met het Wi-Fi probleem?
Ik heb namelijk geen zin dat als ik een laptop van Acer koop dat ik hem gelijk terug kan sturen zonder hem maar uit te hoeven pakken.
Ik heb namelijk geen zin dat als ik een laptop van Acer koop dat ik hem gelijk terug kan sturen zonder hem maar uit te hoeven pakken.
Wat is daar gek aanCLB schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:26:
17 " TFT WXGA crystalbrite scherm
Verwijderd
Wat hij misschien bedoelt is dat het misschien een betere resolutie zou zijn op een 14" scherm.Fairy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:07:
[...]
Wat is daar gek aanIs een hele gewone resolutie hoor.
Mijn huidige compacte Dell heeft dat namelijk ook als resolutie maar voor een 17" scherm vind ik het ook erg mager.
Ik doelde inderdaad op de resolutie!
Op 'n 17 inch mag je minimaal 1440x900 verwachten imho, eigenlijk zelfs minimaal 1680x1050
Op 'n 17 inch mag je minimaal 1440x900 verwachten imho, eigenlijk zelfs minimaal 1680x1050
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
geweldige service van acer weer krijg er een binnen werkt het numpad niet ...
de NIC wel maar het numpad niet... zo dan weer terug... laatste keer acer.
de NIC wel maar het numpad niet... zo dan weer terug... laatste keer acer.
This is the Way.
ik kan op mijn laptop ook gewoon 1440 x 900 als resolutie gebruiken, dat is de hoogste die hij aankan. Over de wifi problemen, ik denk dat je even moet kijken naar de biosversie als je hem aangeschaft hebt, als die boven de 1.18 is, zal je waarschijnlijk geen problemen krijgen met de wifi. Ondertussen is geloof ik bios 1.19 het nieuwst, maar de bios en de drivers staan allemaal netjes online op de acer ftp, die je via de support op de site kan vinden. Dus mocht deze nog niet up to date zijn, kan je altijd nog deze update even binnenhalen =)
/djbarney
/djbarney
hmm, ik heb nu toch weer wat problemen met de sounddrivers. Vervelend dat wanneer ik de nieuwere 1.80 versie van de realtek drivers installeer, de subwoofer van de laptop er mee stopt.. ik heb tot nog toe nog geen manier gevonden om deze weer actief te krijgen met de nieuwe driver. Dus nu zit ik of met krakend geluid (klinkt exact als buffer underruns of sync errors) of zonder subwoofertje.. Hoop dat acer snel de nieuwe acer customized versie van die 1.80 driver op de ftp kan zetten. Wie van jullie heeft de 1.80 versie van de realtek drivers geinstalleerd en doet de subwoofer het dan nog?
/djbarney
/djbarney
nou vandaag wilde ik eens proberen of ik via de laptop beeld kan krijgen op de TV. kweet niet of iemand anders het ook al heeft uitgeprobeerd. maar ik krijg het niet werken. Hetzelfde kabeltje dat ik gebruik op mijn computer heb ik op de laptop geprobeerd maar niks.. hij herkend schijnbaar de tv wel want als ik FN en dan F5 doe staat de tv er bij. ik krijg gewoon totaal geen beeld. Normaal als je de laptop zou aanzetten bij het laden van de bios zou je beeld moeten krijgen maar helaas. Kep een nvidia Gforce 8400 m GS kaart erin zitten. iemand een idee ?(toch niet de aansluiting na de tering terwijl die nieuw is eh ?
)
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de S-VHS uitgang van de 7720 op mijn TV aansluit, wordt deze wel herkend maar blijft het beeld zwart. Behalve als je een beelscherminstelling wijzigt. Dan zie je heel even beeld en dan wordt het weer akelig donker. Heb nog geen oplossing. Ik gebruik nu de Nvidia 169.04 beta drivers.wayne1984 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:32:
nou vandaag wilde ik eens proberen of ik via de laptop beeld kan krijgen op de TV. kweet niet of iemand anders het ook al heeft uitgeprobeerd. maar ik krijg het niet werken. Hetzelfde kabeltje dat ik gebruik op mijn computer heb ik op de laptop geprobeerd maar niks.. hij herkend schijnbaar de tv wel want als ik FN en dan F5 doe staat de tv er bij. ik krijg gewoon totaal geen beeld. Normaal als je de laptop zou aanzetten bij het laden van de bios zou je beeld moeten krijgen maar helaas. Kep een nvidia Gforce 8400 m GS kaart erin zitten. iemand een idee ?(toch niet de aansluiting na de tering terwijl die nieuw is eh ?)
Wat ik ook mis is een theater mode instelling. Dit had mijn vorige laptop met ATI kaart wel. Hiermee wordt alleen de film die je afspeelt op je tv weergeven zodat je op je laptop ook nog andere dingen kan doen die je niet op de TV ziet gebeuren. Weet iemand of dat met de 7720 ook mogelijk is?
Verwijderd
hmm zelfde probleem dus. ik heb de 159 drivers omdat andere niet wilde installeren. de drivers konden geen geïnstalleerde hardware vinden.. miss moet ik eens met de 169,04 drivers proberen.. heb je die van de nvidia site afgehaald?? als je een oplossing weet. laat me wat weten..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 10:38 ]
Hmmm de laptop een week binnen jammer van de missende raid 0/1 setting
dat zou echt kewl zijn.
Ik zit me suf te zoeken naar een mogelijkheid om de "afstandsbediening" mce ontvanger uit te zetten. De 7720 + een andere vaste MCE systeem staan in de zelfde kamer en de standaard remote van MS met die groene knop daar reageren ze beide op ... LEUK .. NOT !! en in vista nergens te vinden waar ik dat stomme ding uit kan zetten...
jammer ook dat je de webcam niet kan bewegen ..
score van 3.5 in vista benchmarks wel erg laag ..
ik zag trouwens dat bios 1.19 uit was en ik zit er erg sterk over te twijfelen om de xp erop te knallen.
Ik zit me suf te zoeken naar een mogelijkheid om de "afstandsbediening" mce ontvanger uit te zetten. De 7720 + een andere vaste MCE systeem staan in de zelfde kamer en de standaard remote van MS met die groene knop daar reageren ze beide op ... LEUK .. NOT !! en in vista nergens te vinden waar ik dat stomme ding uit kan zetten...
ik zag trouwens dat bios 1.19 uit was en ik zit er erg sterk over te twijfelen om de xp erop te knallen.
Tja vanalles
Verwijderd
XP staat er bij mij al op. vind het veel beter werken dan vista. Vista heeft echt te veel toeters en bellen. bios 1.19 heb ik ook al geïnstalleerd. heb jij ook nvidia grafische kaart in je laptop zitten???
vso schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:48:
Hmmm de laptop een week binnen jammer van de missende raid 0/1 settingdat zou echt kewl zijn.
Ik zit me suf te zoeken naar een mogelijkheid om de "afstandsbediening" mce ontvanger uit te zetten. De 7720 + een andere vaste MCE systeem staan in de zelfde kamer en de standaard remote van MS met die groene knop daar reageren ze beide op ... LEUK .. NOT !! en in vista nergens te vinden waar ik dat stomme ding uit kan zetten...![]()
Die 169.04 driver kan je van de nvidia site dowloaden uit de beta sectie. Die wil inderdaad niet installeren via de setup, maar via device manager kan je met de rechtermuisknop klikken op je videokaart en update driver kiezen. Dan ga je met het handje bladeren naar de uitgepakte versie van 169.04 en selecteer je de inf file en dan de 8400 videokaart. De rest wordt dan vanzelf geinstalleerd.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:37:
hmm zelfde probleem dus. ik heb de 159 drivers omdat andere niet wilde installeren. de drivers konden geen geïnstalleerde hardware vinden.. miss moet ik eens met de 169,04 drivers proberen.. heb je die van de nvidia site afgehaald?? als je een oplossing weet. laat me wat weten..
Linkje: http://www.nvidia.com/object/winxp_169.04.html
Verwijderd
tnx zodra ik thuis ben ga ik dit uit proberen. tis alleen gewoon echt irri waarom hij geen beeld geeft op een tv.. hmmz
helsdingen schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:02:
[...]
Die 169.04 driver kan je van de nvidia site dowloaden uit de beta sectie. Die wil inderdaad niet installeren via de setup, maar via device manager kan je met de rechtermuisknop klikken op je videokaart en update driver kiezen. Dan ga je met het handje bladeren naar de uitgepakte versie van 169.04 en selecteer je de inf file en dan de 8400 videokaart. De rest wordt dan vanzelf geinstalleerd.
Linkje: http://www.nvidia.com/object/winxp_169.04.html
Iemand een idee om beeld via S-VHS op je TV te krijgen?
Verwijderd
Kweet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar probeer eens op een lagere resolutie je schem te zetten en kijken of het dan lukt.. heb je XP of Vista, bij mij komt het bij XP voor.
De kabel die ik gebruik werkt overigens wel goed op me andere computer. Dus met de kabel is niks aan de hand
De kabel die ik gebruik werkt overigens wel goed op me andere computer. Dus met de kabel is niks aan de hand
helsdingen schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:26:
Iemand een idee om beeld via S-VHS op je TV te krijgen?
Hee leuk is XP mogelijk op deze laptop (nvidia versie) zodat wel gewoon alle drivers geïnstalleerd kunnen worden??
Hoe eerder ik van vista af ben hoe beter, begin me er steeds meer aan te irriteren dat ik niks terug kan vinden en 2, ik niet eens een mapje kan delen zoals met XP pro, met vista krijg ik gewoon geen toegang vanaf een andere pc.
Hoe eerder ik van vista af ben hoe beter, begin me er steeds meer aan te irriteren dat ik niks terug kan vinden en 2, ik niet eens een mapje kan delen zoals met XP pro, met vista krijg ik gewoon geen toegang vanaf een andere pc.
Ik heb ook XP draaien (naar alle tevredenheid) en mijn kabels werken ook op een andere PC... TV resolutie normaal op 1024*768 staan maar zal vanavond eens proberen op 800*600.
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:50:
Kweet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar probeer eens op een lagere resolutie je schem te zetten en kijken of het dan lukt.. heb je XP of Vista, bij mij komt het bij XP voor.
[...]
Verwijderd
Als je msn hebt voeg me eens toe op msn.. gebruikersnaam met hotmail.com erachter. dan proberen we eens wat uit enzo. want vind het wel heel erg vaag. ben na 18 uur thuis dus dan zal ik wel wat proberen
helsdingen schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:05:
Ik heb ook XP draaien (naar alle tevredenheid) en mijn kabels werken ook op een andere PC... TV resolutie normaal op 1024*768 staan maar zal vanavond eens proberen op 800*600.
[...]
K 
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:10:
Als je msn hebt voeg me eens toe op msn.. gebruikersnaam met hotmail.com erachter. dan proberen we eens wat uit enzo. want vind het wel heel erg vaag. ben na 18 uur thuis dus dan zal ik wel wat proberen
[...]
Ja ik heb een intel 456agn en 8400M GS Nvidea geforce erin zittenVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:50:
XP staat er bij mij al op. vind het veel beter werken dan vista. Vista heeft echt te veel toeters en bellen. bios 1.19 heb ik ook al geïnstalleerd. heb jij ook nvidia grafische kaart in je laptop zitten???
Niemand een idee hoe ik die #(@%@$##*$)(@*#($ IR ontvanger uit kan zetten ?
en ik ga er asap XP op knallen ..
Trouwens die bios is wel rete kaal .. je kan er echt niks maar dan ook niks instellen..
[ Voor 0% gewijzigd door vso op 12-11-2007 23:46 . Reden: net v1.19 erop gezet ]
Tja vanalles
Verwijderd
Bij mijn vorige Acer (Travelmate) kwam ik later pas achter dat ik rev. 01 had terwijl toen ter tijd rev. 02 uit was. Is dat nu ook het geval bij de Acer 7720-602? Of is dit gewoon de laatste revisie?
Verwijderd
Ja klopt inderdaad. bios is niet veel in te stellen. heb je alleens geprobeerd via apparatenbeheer om de IR uit te schakelen?
Heb jij ook eens geprobeerd om van laptop naar de tv uit beeld te krijgen?
vso schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:45:
[...]
Ja ik heb een intel 456agn en 8400M GS Nvidea geforce erin zitten
Trouwens die bios is wel rete kaal .. je kan er echt niks maar dan ook niks instellen..
De tijd 
vso schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:45:
[...]
Ja ik heb een intel 456agn en 8400M GS Nvidea geforce erin zitten
apparaten beheer van vista kan je die IR niet disabelenVerwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:32:
Ja klopt inderdaad. bios is niet veel in te stellen. heb je alleens geprobeerd via apparatenbeheer om de IR uit te schakelen?
[...]
inmiddels staat xp erop doormiddel van Nlite slipstreamen met alle drivers van de
ftp://ftp.work.acer-euro..../aspire_xp_not_authorized site
wel de Nvidia\Win2KXP\165.01 geslipstreamd
de enige hindernis is dat je met Nlite en slipstreamen van de juiste driver voor de Sata controler moet kiezen op text mode (niet lastig)
Wil je dit omzeilen moet je in de bios de SATA setting van ACHI naar IDE zetten die drivers zitten namelijk standaard in xp
tijdens install wat vlekkeloos ging had ik last van 1 happering op het eind en moest ik de laptop aan en uit doen, hierna kwam windows gewoon in de aanlogscherm.
nu heb ik wel een probleem met afsluiten (pc blijft aan) dus handmatig poweroff via aan/uitknop
geluid is nog niet werkend maar daar ben ik nu de 1.81 drivers van realtek voor aan het downloaden
er is 1 apparaat wat niet herkent word .. daar installeer ik straks everst voor om te kijken wat het is.
ben iig wel van die storende "mce afstandsbediening" af
[ Voor 2% gewijzigd door vso op 13-11-2007 20:47 . Reden: storing melden ]
Tja vanalles
Verwijderd
Hmmz miss moet ik eens proberen om met die 165.01 drivers te kijken of ik beeld krijg op me tv. totaal niks kunnen oplossen. Als je een keer tijd heb, probeer eens je laptop aan te sluiten op tv om te kijken of het gaat. anders ga ik acer maar mailen.
vso schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:46:
[...]
apparaten beheer van vista kan je die IR niet disabelen![]()
inmiddels staat xp erop doormiddel van Nlite slipstreamen met alle drivers van de
de enige hindernis is dat je met Nlite en slipstreamen van de juiste driver voor de Sata controler moet kiezen op text mode (niet lastig)
Wil je dit omzeilen moet je in de bios de SATA setting van ACHI naar IDE zetten die drivers zitten namelijk standaard in xp
tijdens install wat vlekkeloos ging had ik last van 1 happering op het eind en moest ik de laptop aan en uit doen, hierna kwam windows gewoon in de aanlogscherm.
nu heb ik wel een probleem met afsluiten (pc blijft aan) dus handmatig poweroff via aan/uitknop
geluid is nog niet werkend maar daar ben ik nu de 1.81 drivers van realtek voor aan het downloaden
er is 1 apparaat wat niet herkent word .. daar installeer ik straks everst voor om te kijken wat het is.
ben iig wel van die storende "mce afstandsbediening" af![]()
Verwijderd
Ik zie nergens een aanbieding van de 7720 dus ik denk dat ik het maar gewoon ga bestellen bij een webwinkel.

Heyz, ik heb ineens weer een vreemd geval: de dvdspeler is volledig verdwenen, geen device in explorer, maar ook in mijn device manager geen enkel teken van de dvd speler. Hij krijgt stroom, want hij gaat open etc, met lampje alles dr op en dr aan. Nu wilde ik eens kijken of ik via een acer-driver hem weer opnieuw kan installeren, maar helaas... op de ftp vind ik geen drivers voor deze dvd brander. Weet een van jullie welke driver daarvoor gebruikt word of wat voor merk en type drive dit precies is? dan kan ik zelf even bij de support van desbetreffend merk op zoek gaan naar een driver.
Vreemd geval, hoop dat jullie hier wat op weten.
/djbarney
/djbarney
Verwijderd
Ben momenteel niet thuis dus kan ook niet kijken. Al eens geprobeerd met een systeemherstel uit te voeren. zodra ik thuis ben zal ik eens kijken.
Nu nog raarder, ik reboot gewoon en de drive lijkt er weer te zijn. Ik druk er een data cd in, en prompt verdwijnt de dvd speler weer. Net weer ge-reboot, en hij laat een cd-speler zien, en terwijl ik dit intik: vind hij ineens een HH-@T)SP DRDRAI CSA-P20N ATA Device die automatisch is geinstalleerd... Eens kijken of hij weer verdwijnt als ik er een cd/dvd in druk..
/djbarney
/djbarney
als je op xp draait is je xp setup gaar heb ik ook eerder gehad, kans dat je hardware naar de klotuh is kan ookdjbarney schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:32:
Heyz, ik heb ineens weer een vreemd geval: de dvdspeler is volledig verdwenen, geen device in explorer, maar ook in mijn device manager geen enkel teken van de dvd speler. Hij krijgt stroom, want hij gaat open etc, met lampje alles dr op en dr aan. Nu wilde ik eens kijken of ik via een acer-driver hem weer opnieuw kan installeren, maar helaas... op de ftp vind ik geen drivers voor deze dvd brander. Weet een van jullie welke driver daarvoor gebruikt word of wat voor merk en type drive dit precies is? dan kan ik zelf even bij de support van desbetreffend merk op zoek gaan naar een driver.
/djbarney
ps de groet /djbarney hoef je niet te doen (zie tweakers forum ettiquette)
Tja vanalles
nou breekt mijn klomp.. ik druk er de data cd weer in, hij verdwijnt weer.. Daarna de devicemanager geopend en laten zoeken naar hardware changes, en prompt is de dvd speler weer terug, dit keer met de correcte naam. In explorer verschijnt hij weer, en na het indrukken van de cd, doet hij het gewoon... Laptops en vrouwen... zal ik waarschijnlijk nooit kunnen begrijpen. Als mijn desktop zoiets zou doen zou hij een rotschop krijgen, jammer dat dat met laptops zoveel gevoeliger ligt 
Al met al, probleem lijkt nu zichzelf opgelost te hebben, hopelijk was dit 1 een tijdelijke hik, mocht het weer terugkeren zal ik er wel melding over maken =)
/djbarney
Al met al, probleem lijkt nu zichzelf opgelost te hebben, hopelijk was dit 1 een tijdelijke hik, mocht het weer terugkeren zal ik er wel melding over maken =)
/djbarney
webcam driver deinstalleren. Die heb je niet nodig want windows herkent de webcam zelf al.
vso schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:46:
[...]
apparaten beheer van vista kan je die IR niet disabelen![]()
ben iig wel van die storende "mce afstandsbediening" af![]()
Verwijderd
had er al iemand ervaring met de draft-n standaard van dit wi-fi kaartje tov gebruik met een 'gewone router'??
Patrick
Patrick
Heeft iemand inmiddels deze laptop al 100% werkend onder Windows XP? Vista ondersteund namelijk bepaalde externe hardware niet.
met mijn linksys wap54g werkt hij gewoon (als je dat bedoelt)Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:50:
had er al iemand ervaring met de draft-n standaard van dit wi-fi kaartje tov gebruik met een 'gewone router'??
Patrick
Ik heb hem werkend onder XP alleen afsluiten werkt nog Klotuh .. vermoed moederbord drivers zelf de oorzaak te zijn. in ieder geval hij werkt gewoon ook de speciale knopjes werken ..Brokencore schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:16:
Heeft iemand inmiddels deze laptop al 100% werkend onder Windows XP? Vista ondersteund namelijk bepaalde externe hardware niet.
via de FTP van acer de XP drivers gedownload,
- Bios geupgraded naar v1.19 voordat ik begon
- Nlite gebruikt om drivers in de Winxpsp2 image te mikken
- reboot en installatie starten ..
Tja vanalles
Heeft waarschijnlijk te maken met de driver voor de camera. Camera werkt in XP ook prima zonder de Acer driver. Bij mij was het probleem over, na het verwijderen van deze camera driver. Laptop sluit nu netjes af.vso schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:24:
Ik heb hem werkend onder XP alleen afsluiten werkt nog Klotuh .. vermoed moederbord drivers zelf de oorzaak te zijn.
Scherm is inderdaad een glad scherm, Ideaal vind ik zelf, zwart ik gewoon diepzwart.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:24:
Kan iemand mij vertellen of de Aspire workmate 7720 een spiegelscherm heeft?
Na de wireless kaart (die het nu heel goed doet icm mijn draft-n router), nu een nieuw probleem. Als ik mijn bluetooth aanhoud gaat af en toe mijn internet verdwijnen. Met andere woorden, als ik aan het downloaden heeft die een hele onstabiele verbinding. Doe ik mijn bluetooth uit dan heb ik een constante verbinding. Iemand misschien hier te kampen met hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing hiervoor? Ik heb namelijk een bluetooth muis besteld, maarja als die verbinding met het internet onstabiel is, wat heb ik er dan aan om bluetooth aan te hebben, en dus muisje voor niets gekocht
.
Ik in mijn taakbalk dat hij mijn wireless netwerk probeert te identificeren...zodra ik de bluetooth knop indruk gaat die dat doen....pfoef....het gaat maar door met die kinderziektes...heel jammer!
Ik in mijn taakbalk dat hij mijn wireless netwerk probeert te identificeren...zodra ik de bluetooth knop indruk gaat die dat doen....pfoef....het gaat maar door met die kinderziektes...heel jammer!
[ Voor 14% gewijzigd door haroldso op 27-11-2007 23:42 ]
ik heb dit vandaag eens geprobeerd, maar kan dit niet bevestigen, bij mij blijft het internet gewoon op maximale snelheid draaien bij een stel ubuntu cd-images via zowel torrent als ftp, k heb ook even gekeken naar het netwerk zelf, dus dvd images van de ene pc naar de andere via mn wireless, en dat gaat met bluetooth constant aan net zo snel als zonder bluetooth aan. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier problemen mee hebben, ik heb er hier gelukkig geen last van.
/djbarney
/djbarney
Verwijderd
Ik heb nu een aantal maanden, een stuk of 4, mijn laptop. De Acer Aspire 7750G (LX.AML0X.046).
Ook ik heb problemen gehad met m'n wireless, nadat ik het vinkje voor 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' verwijderd had heb ik hier geen last meer van gehad. Wel heb ik een ander probleem.
Ik heb in de afgelopen maanden wat lopen kloten met de partities, ik heb nu een partitie van 15gb (alleen om te testen) met daarop Ubuntu draaiende. Nou zou ik graag de Laptop terugzetten naar helemaal niks, gewoon de recovery uitvoeren en alles weer terug zetten zoals hij op dag 1 was. Nou zit ik alleen met een probleem. De eRecovery disk die ik op de eerste dag heb aangemaakt is onleesbaar geworden!
Ik heb Acer ge-emaild. De eerste keer vertelde ze mij dat ik gewoon kon recoveren door in het bootscherm (witte scherm met Acerlogo) op ALT+F10 te drukken, maar die functie werkt niet meer bij mij, misschien doordat Ubuntu de Grubloader installeerd om daarna het OS te kiezen.
Ik stuurde Acer weer een emailtje en vroeg hun of ze dan toch zo'n recovery disk konden opsturen aangezien ik ander m'n laptop gewoon niet kan resetten. Nu heb ik een e-mail terug gekregen waarop ik een aanvraagformulier kan invullen voor deze disk, maar dat gaat me wel 60 Euro kosten!!! Dit vind ik eerlijk gezegt gewoon genaaid. Ik vroeg me af of er echt geen andere oplossing is? Misschien een omweg voor de 'ALT+F10' om toch bij het recoverysysteem te komen? Eventueel een goedkopere versie van deze disk?
Ook ik heb problemen gehad met m'n wireless, nadat ik het vinkje voor 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' verwijderd had heb ik hier geen last meer van gehad. Wel heb ik een ander probleem.
Ik heb in de afgelopen maanden wat lopen kloten met de partities, ik heb nu een partitie van 15gb (alleen om te testen) met daarop Ubuntu draaiende. Nou zou ik graag de Laptop terugzetten naar helemaal niks, gewoon de recovery uitvoeren en alles weer terug zetten zoals hij op dag 1 was. Nou zit ik alleen met een probleem. De eRecovery disk die ik op de eerste dag heb aangemaakt is onleesbaar geworden!
Ik heb Acer ge-emaild. De eerste keer vertelde ze mij dat ik gewoon kon recoveren door in het bootscherm (witte scherm met Acerlogo) op ALT+F10 te drukken, maar die functie werkt niet meer bij mij, misschien doordat Ubuntu de Grubloader installeerd om daarna het OS te kiezen.
Ik stuurde Acer weer een emailtje en vroeg hun of ze dan toch zo'n recovery disk konden opsturen aangezien ik ander m'n laptop gewoon niet kan resetten. Nu heb ik een e-mail terug gekregen waarop ik een aanvraagformulier kan invullen voor deze disk, maar dat gaat me wel 60 Euro kosten!!! Dit vind ik eerlijk gezegt gewoon genaaid. Ik vroeg me af of er echt geen andere oplossing is? Misschien een omweg voor de 'ALT+F10' om toch bij het recoverysysteem te komen? Eventueel een goedkopere versie van deze disk?
Ergens in je instellingen van je wifi kaart zat dacht ik een optie met bluetooth collaboration ofzo, dan kan ie gelijktijdig met bluetooth werken.haroldso schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:07:
Na de wireless kaart (die het nu heel goed doet icm mijn draft-n router), nu een nieuw probleem. Als ik mijn bluetooth aanhoud gaat af en toe mijn internet verdwijnen. Met andere woorden, als ik aan het downloaden heeft die een hele onstabiele verbinding. Doe ik mijn bluetooth uit dan heb ik een constante verbinding. Iemand misschien hier te kampen met hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing hiervoor? Ik heb namelijk een bluetooth muis besteld, maarja als die verbinding met het internet onstabiel is, wat heb ik er dan aan om bluetooth aan te hebben, en dus muisje voor niets gekocht.
Kan het kloppen dat ftp://ftp.work.acer-euro..../aspire_xp_not_authorized leeg is gehaalt? Ik zie er iedergeval geen bestanden meer op staan...
Die instelling zit er helaas niet bij in het lijstje. Ik heb al verschillende opties geprobeerd, maar helaas. Mocht iemand nog een idee hebben dan hou ik mij ten zeerste aanbevolen. Ik heb ook al de bluetooth drivers opnieuw geinstalleerd met geen resultaat.Fairy schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:45:
[...]
Ergens in je instellingen van je wifi kaart zat dacht ik een optie met bluetooth collaboration ofzo, dan kan ie gelijktijdig met bluetooth werken.
Ik gebruik zelf Grabit om te downloaden en daar kan je precies in zien hoe constant je snelheid is. Met de bluetooth aan pieken en met de bluetooth uit een constante lijn. Ik sta perplex.
[ Voor 15% gewijzigd door haroldso op 28-11-2007 23:28 ]
Shit ja, wilde net binnenkort het spul downloadenBrokencore schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:49:
Kan het kloppen dat ftp://ftp.work.acer-euro..../aspire_xp_not_authorized leeg is gehaalt? Ik zie er iedergeval geen bestanden meer op staan...