Ervaring bij Brunel

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 99.689 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208999

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring bij BRUNEL? Ik heb daar binnenkort een gesprek. Ik ben benieuwd of iemand me kan vertellen wat voor bedrijf het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Technisch detacheerder, in een hoop branches. Ik ben er wel eens langs geweest, maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik van dat soort bedrijven niet echt een hoge pet op heb. Brunel is wel een heel grote, dus op zich is dat wel geschikt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

kazuka (profiel)

Werkt(e) er :) Misschien even mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
Ik ben er ook wel eens langs geweest voor een gesprek, kwam professioneel over. Is of was een beursgenoteerd bedrijf (met de koers ging het alleen niet zo goed ;)), dus in die orde van grote moet je denken.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik werk er. (Brunel ICT)

Zoals al aangegeven geen klein bedrijfje.
Een grote reden voor mij om met hen in zee te gaan was het feit dat ze graag investeren in hun medewerkers d.m.v. opleidingen. (en dan niet de methode: hier heb je een boek en zoek het verder maar uit)

Maarre.. wat wil je weten? Je OP is nogal sumier.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:43:
Ik werk er. (Brunel ICT)

Zoals al aangegeven geen klein bedrijfje.
Een grote reden voor mij om met hen in zee te gaan was het feit dat ze graag investeren in hun medewerkers d.m.v. opleidingen. (en dan niet de methode: hier heb je een boek en zoek het verder maar uit)

Maarre.. wat wil je weten? Je OP is nogal sumier.
Ik zou graag het volgende willen weten:
  • Of Brunel veel klanten heeft in het zuiden met name Noord-Brabant
  • Hoe het zit met lease auto's (Uit wat voor auto's kan je kiezen)
  • Hoe zit het met salaris? (Betalen ze goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 208999 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:31:
[...]

Ik zou graag het volgende willen weten:
  • Of Brunel veel klanten heeft in het zuiden met name Noord-Brabant
  • Hoe het zit met lease auto's (Uit wat voor auto's kan je kiezen)
  • Hoe zit het met salaris? (Betalen ze goed?)
Zo heel veel over de klanten weet ik niet, maar ze zijn in elk geval goed vertegenwoordig bij Philips. (ze zijn de eerste keuze, dacht ik)

Als je gaat voor een niet al te hoge functie, zul je het moeten doen met een jaarcontract en een poolauto. (Polo of zo). Met hoger heb ik helaas geen ervaring. Vaste medewerkers rijden grotendeels een klasse hoger en mogen zelf hun auto uitzoeken. (Focus, Golf, Megane etc.)

Het salaris is niet fantastisch hoog, maar onderbetalen doen ze ook weer niet bepaald. Dat zal ook wel weer van je functie afhangen. (hoe erg hebben ze je nodig; hoe 'zeldzaam' ben je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:39:
[...]

Zo heel veel over de klanten weet ik niet, maar ze zijn in elk geval goed vertegenwoordig bij Philips. (ze zijn de eerste keuze, dacht ik)

Als je gaat voor een niet al te hoge functie, zul je het moeten doen met een jaarcontract en een poolauto. (Polo of zo). Met hoger heb ik helaas geen ervaring. Vaste medewerkers rijden grotendeels een klasse hoger en mogen zelf hun auto uitzoeken. (Focus, Golf, Megane etc.)

Het salaris is niet fantastisch hoog, maar onderbetalen doen ze ook weer niet bepaald. Dat zal ook wel weer van je functie afhangen. (hoe erg hebben ze je nodig; hoe 'zeldzaam' ben je)
Ik ben 25 jaar. Ongeveer 5-7 jaar werkervaring. Ik heb ITIL en MCSA. Ik heb gesolliciteerd voor werkplekbeheer / junior systeembeheer.
Ik hoop dat ik aangenomen wordt...

Wat voor functie heb jij, ben jij vast in dienst, wat voor auto rijd je en waar ben jij gedetacheerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
Ik heb daar ook een gesprek gehad.
Leuke jonge gasten, was een relaxed gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dartbord schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:15:
Ik heb daar ook een gesprek gehad.
Leuke jonge gasten, was een relaxed gesprek.
Wanneer heb je daar gesprek gehad? Hoelang duurde het gesprek? En heb je al uitslag gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 208999 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:52:
[...]

Ik ben 25 jaar. Ongeveer 5-7 jaar werkervaring. Ik heb ITIL en MCSA. Ik heb gesolliciteerd voor werkplekbeheer / junior systeembeheer.
Ik hoop dat ik aangenomen wordt...

Wat voor functie heb jij, ben jij vast in dienst, wat voor auto rijd je en waar ben jij gedetacheerd?
on-site support engineer, eerste jaarcontract, polootje en Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:22:
[...]

on-site support engineer, eerste jaarcontract, polootje en Philips
Nou netjes toch? Zit je in Eindhoven? Volg je ook cursussen via Brunel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 208999 op 18-07-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 208999 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:32:
[...]

Nou netjes toch? Zit je in Eindhoven? Volg je ook cursussen via Brunel.
Yep en yep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:06
Ik heb er gewerkt, maar da's alweer zo'n negen jaar geleden. Daar heb je niet zo veel meer aan toch? Toch even vertellen:

Qua collegialiteit was het een leuk bedrijf. Een goede sfeer, echter, administratief was het een zooitje. Ik kreeg de eerste paar maanden geen salaris omdat ik abusievelijk bekend stond als stagiair (werd uiteindelijk wel gecorrigeerd). Voor de rest kenden ze hun eigen arbeidscontracten niet (waardoor ze een studieschuld van me terug wilden hebben, terwijl ik een jaarcontract had -> overigens later ook weer opgelost). Zo waren er nog wel meer dingen, die ik me niet eens meer kan herinneren, maar wel een naar gevoel achterlieten.

Het voordeel van Brunel is wel dat ik via een klant van hun bij mijn huidige werkgever terecht ben gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Administratief is het inderdaad niet veel soeps, al heb ik daar vooralsnog geen ernstige problemen door gekregen.

- Ik heb de salarisspecificatie én bonusmededeling van een collega thuisgestuurd gekregen. (het geld helaas niet :+ )
- Ze kregen het voor elkaar mijn oude adres op te geven aan de leasemaatschappij, zodat de tankpas foutief opgestuurd werd. (knap aangezien ik al verhuisd was voordat ik voor ze ging werken: wellicht zat ik al in hun systeem vanwege een eerdere sollicitatie)
- Ik kreeg een rekening vanwege het tanken van foutieve brandstof. Geinig dat dat al een maand voordat ik de auto kreeg was gebeurd.
- Reeds in Maart heb ik aan zowel aan de accountmanager en HR manager mijn nieuwe telefoonnummer doorgegeven. Vorige week belden ze keihard op mijn oude telefoonnr. Maar weer laten wijzigen.. hopelijk nu wel goed aangezien mijn oude abo binnenkort afloopt.

Alles is in bovenstaande gevallen wel snel goedgekomen/rechtgezet, maar een goede indruk laat het niet bepaald achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vrijdag gesprek gehad. Leuk gesprek. Alleen ze geven geen lease auto's meer weg. Dat is minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 208999 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 08:13:
Vrijdag gesprek gehad. Leuk gesprek. Alleen ze geven geen lease auto's meer weg. Dat is minder.
Nee, niet standaard. Alleen als je een flink eind moet rijden naar je werk kun je een poolautootje krijgen. Leasebakken pas bij hogere functies en/of vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235301

Ik ben 1 november bij de career event geweest. Ook bij Brunel langs geweest. Leek mij wel een prettige organisatie (1e indruk).

Hoe zijn salarissen voor een startende HBO' er?
Geen probleem met certificaten te halen?
Secundaire arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Vreemd.. mij komt Brunel van jullie kant uit als een detacheerder, ik heb een groep van Brunel een tijdje terug gesproken die waren toen op zoek naar wereldwijde cost consultants die bouwkundig waren onderlegd. Hebben ze soms meerdere takken waarvan deels detacheerwerk is, deels constructief? Ik ken Brunel zelf namelijk van vroeger van het gigantische constructie netwerk wat ze ooit hadden opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Brunel zit overal in, er is bijvoorbeeld ook een Brunel Legal-tak, die juridische interimdiensten verleent.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Zelf ook (Even) een bruneller geweest,Jammer genoeg gekapt omdat de administratie een puinhoop was, Ik had 3 maanden niet betaalt gekregen omdat mijn Vertis account niet genoeg rechten had,dit iedere dag aangekaart en niks over terug gehoord keer op keer, toen het geld gaan vordereren en (2 dagen naar de vordering!)had ik plots wel de rechten.

Erge zonden,Want voor de rest is het wel een okay bedrijf.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246849

Ik heb lang getwijfeld of ik mijn ervaring met jullie deel. Maar heb toch maar besloten van wel.
Ik heb een negatieve ervaring met Brunel.
Ik deed een cursus op hun kosten. Ik heb daarvoor een studieovereenkomst getekend waarin staat dat Brunel de kosten draagt en dat ik ze terug moet betalen als ik:
1) De cursus niet haal
2) Op eigen initiatief ontslag neem
3) Ontslagen word als gevolg van een dringende reden.
Brunel had halverwege de cursus twijfels of ik het zou halen en besloot daarop mij (in de proeftijd) te ontslaan. Overigens had ik het examen daarna nog wel mogen doen, en heb het ook gehaald.
Alle 3 bovenstaande punten zijn niet van toepassing.
Toch heeft Brunel geprobeerd de studiekosten terug te vorden. Ze dreigden zelfs met een incassobureau. Mijn verweer hiertegen werd compleet genegeerd. Uiteindelijk heb ik via mijn rechtsbijstandverzekeraar toch mijn recht gekregen.
Een vriend van me is bijna hetzelfde overkomen, alleen zijn contract werd niet verlengd. Ook hij kreeg een brief waarin verzocht wordt om de studiekosten terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Nog anderen met ervaringen met Brunel (ICT)?

Heb vrijdag een gesprek met ze naar aanleiding van mijn CV op Monsterboard. ;)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb er twee geleden ook een gesprek gehad. (Kantoor in Amsterdam Bijlmer) Alleen dat was niet voor ICT maar voor een financieel traineeship, ook naar aanleiding van CV op monsterboard. Ben er uiteindelijk niet op ingegaan, denk niet echt dat die wereld iets voor mij is. Je kunt er wel goed verdienen natuurlijk! Als je met Hanneke (van Baal :?) een afspraak hebt; doe der maar de groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244735

Coach4All schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:05:
Nog anderen met ervaringen met Brunel (ICT)?

Heb vrijdag een gesprek met ze naar aanleiding van mijn CV op Monsterboard. ;)
en hoe is het gesprek verlopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:19

racoon

mooowwww

Ik werd na aanleiding van mijn CV op internet ook gebld dat ik bij Brunel in Deventer op gesprek mocht komen.

Echter toen ik er kwam vroegen ze wat ik er kwam doen, ik had volgens hun een cv die niet aansloot.

Hebtoen maar netjes gezegd waarom ze me dan uitgenodigd hadden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 244735 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:38:
[...]

en hoe is het gesprek verlopen ??
Het gesprek positief, ze zouden mijn cv ook vrijblijvend onder de neus van 1 van hun grotere klanten duwen. Voor de rest nog weinig van ze vernomen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coach4All schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:42:
[...]

Het gesprek positief, ze zouden mijn cv ook vrijblijvend onder de neus van 1 van hun grotere klanten duwen. Voor de rest nog weinig van ze vernomen.
heb je nu ondertussen wel al wat van ze vernomen.

Heb zelf nu ook twee gesprekken gehad, en ze zouden inderdaad mijn CV ook bij één van hun grote klanten onder de neus leggen en alvast een contract voorstel doen. Maar nu na 3 weken nog niks vernomen. Ben benieuwd, of jij al wel vorderingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262565

Hallo,

Ik ben vandaag bij Brunel ICT geweest (een eerste kennismakingsgesprek).
De aanbieding die gedaan is:

Masterclass (Functioneel Beheer):

- traject van 1 jaar
- certificaten halen:
Professional Communication Foundation
Information Systems Foundation
BISL
ASL
ITIL
TMap
Prince 2
- 3 week cursus (de rest werk bij een klant)
- start salaris 2000,--
(bonus regeling na halen van certificaten kan oplopen tot 2300,-- na het eerste jaar)

Mijn vooropleiding is HBO BI, en heb werkervaring als systeembeheerder (1 jaar).

Zijn er hier mensen die deze masterclass ook volgen (gevolgd hebben) en wat zijn jullie ervaringen?

Groet,

Thijsie_McD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Ik ben er ook geweest voor een 1e gesprek, binnenkort 2e gesprek. Ze hadden het voor mij als schoolverlater zonder echte ervaring over 1900-2000 euro/maand. Ik neem aan dat het bruto is? Wat blijft daar netto van over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262565

van 2000,-- bruto blijft ongeveer 1350,-- over als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:26
Anoniem: 55212 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:22:
Ik ben er ook geweest voor een 1e gesprek, binnenkort 2e gesprek. Ze hadden het voor mij als schoolverlater zonder echte ervaring over 1900-2000 euro/maand. Ik neem aan dat het bruto is? Wat blijft daar netto van over?
Op de site van Raet kun je een bruto-netto berekening doen.

- Als je geen zorgverzekering of leaseauto hebt, hou je 1505,- netto over van 2000,- bruto.
- Als je via Brunel een collectieve zorgverzekering hebt (ik ga uit van 85 basispremie + 25 aanvullende premie, volledig vergoed door werkgever), dan blijft er 1452,- over. (een dor de werkgever betaalde verzekering telt als loon in natura, daarover moet je natuurlijk belastingbetalen). Wel bespaar je dan de kosten van een eigen zorgverzekering.
- Heb je bovendien een leaseauto (waarde 22.000, eigen bijdrage 100 p/m, gewone tarief bijtelling), dan heb je netto nog 1192,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
t_captain schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:18:
[...]

Op de site van Raet kun je een bruto-netto berekening doen.

- Als je geen zorgverzekering of leaseauto hebt, hou je 1505,- netto over van 2000,- bruto.
- Als je via Brunel een collectieve zorgverzekering hebt (ik ga uit van 85 basispremie + 25 aanvullende premie, volledig vergoed door werkgever), dan blijft er 1452,- over. (een dor de werkgever betaalde verzekering telt als loon in natura, daarover moet je natuurlijk belastingbetalen). Wel bespaar je dan de kosten van een eigen zorgverzekering.
- Heb je bovendien een leaseauto (waarde 22.000, eigen bijdrage 100 p/m, gewone tarief bijtelling), dan heb je netto nog 1192,-
Eigen bijdrage is bij Brunel 50 euro per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb dus een tweede gesprek gehad n.a.v. een eerste gesprek en ben er niet tevreden mee.

Ze geven aan dat voor mij als startende ict'er (HBO ICT Beheer) een baan als ServiceDesk medewerker hebben. Daarbij heb ik dus de hele dag een headset op m'n hoofd. Dat is wel het laatste dat ik wil. Ik voel me gewoon beledigd dat ze met zo'n baan aan komen zetten. Het gesprek ging heel erg in de trend van "Je hebt geen ervaring dus dit is toch echt wel een baan op je niveau".

Ik ben als alles goed gaat straks afgestudeerd HBO ICT Beheerder. En dan Service Desk? Dat is toch volstrekt idioot. Niveau 2 MBO als je het mij vraagt. Ik snap dat ik niet meteen bovenaan kan beginnen maar dit slaat echt nergens op. Bij andere uitzendbureau's/detacheerders kan ik wel gewoon solliciteren op een baan als systeembeheerder.

Los van dit bovenstaande verloopt de communicatie met Brunel rommelig en hebben ze 3 weken niets van zich laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 17:16
Nou thijssie dat is niet verkeerd als ik dat zo lees !

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:18:
Nou ik heb dus een tweede gesprek gehad n.a.v. een eerste gesprek en ben er niet tevreden mee.

Ze geven aan dat voor mij als startende ict'er (HBO ICT Beheer) een baan als ServiceDesk medewerker hebben. Daarbij heb ik dus de hele dag een headset op m'n hoofd. Dat is wel het laatste dat ik wil. Ik voel me gewoon beledigd dat ze met zo'n baan aan komen zetten. Het gesprek ging heel erg in de trend van "Je hebt geen ervaring dus dit is toch echt wel een baan op je niveau".

Ik ben als alles goed gaat straks afgestudeerd HBO ICT Beheerder. En dan Service Desk? Dat is toch volstrekt idioot. Niveau 2 MBO als je het mij vraagt. Ik snap dat ik niet meteen bovenaan kan beginnen maar dit slaat echt nergens op. Bij andere uitzendbureau's/detacheerders kan ik wel gewoon solliciteren op een baan als systeembeheerder.

Los van dit bovenstaande verloopt de communicatie met Brunel rommelig en hebben ze 3 weken niets van zich laten horen.
Die ervaring heb ik inmiddels ook. Tot 2e gesprek loopt alles soepel, daarna is het 1 grote bende.
Kreeg op 30 mei per mail een contract aanbieding, en die was geldig tot 30 mei. Dus moest dezelfde dag reageren / beslissen.

In het contract vond ik niks meer, van alle beloftes uit het 2e gesprek. Lease auto kon opeens niet meer, alleen als je meer dan 70 km van het project woonde. Salaris was plots 400 bruto lager.
Ik zou er op achteruit gaan met me huidige baan.

Spreek je ze daar op aan, doen ze als of ze van niks weten. Elkaar de zwarte piet toe schuiven.
Beloven ze een uitdagend project voor je te zoeken, en daarna hoor je weer weken niks van je.
Toevallig gisteren een mail (sinds 30 mei dus niks gehoord) dat ze me zouden voorstellen bij hun grote klant. (Zou inmiddels al de 3e keer zijn, wat overigens het moederbedrijf is waar ik nu zelf werk)

Dus nee... geen goede ervaringen met Brunel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 244735 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 06:43:
[...]

In het contract vond ik niks meer, van alle beloftes uit het 2e gesprek. Lease auto kon opeens niet meer, alleen als je meer dan 70 km van het project woonde. Salaris was plots 400 bruto lager.
Ik zou er op achteruit gaan met me huidige baan.

[...]
Inderdaad rare gang van zaken.
Als je iemand aanzienlijk minder biedt dan mondeling besproken en minder dan hij nu verdient, dan kun je er toch van uitgaan dat hij het contract niet tekent? :) Dan vraag ik me af waarom ze je uberhaupt een aanbieding hebben gedaan, verspilling van papier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Hier ook een brunel gedupeerde *O*

Afgewezen op gebrek aan ervaring op een bepaald gebied, maar dat staat allemaal duidelijk in m'n cv.
Voor jan lul naar deventer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156921

Ik heb vanmiddag ook een gesprek, maar ik zie in deze thread een paar positieve reacties, maar dan een berg negatieve. Ik zal het gesprek dus wel zeker iets voorzichtig ingaan.

Ik ga eigenlijk het meest kijken ter vergelijking van salaris bij OGD (het gaat bij mij om werk voor de zomervakantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dear lord... wat een prutsers daar... echt

De gast die ik sprak had "verkeerd begrepen" dat ik afgestudeerd was in juli en een vaste baan zocht terwijl ik duidelijk had aangegeven dat het alleen voor deze zomer zou zijn...

(zoeizo waarom zou ik van een universitaire studie ineens een helpdesk baan gaan doen..... )

hij kon zoeizo geen concrete cijfers of iets dergelijks geven. Wat is de salaris?
hij: ja, uhh, hangt er van af.. wat kreeg je bij je vorige baan?
ik: XX euro
hij: ja uhh, waarschijnlijk zou het zelfs nog hoger hier bij brunel zijn

XX -----> maakt niet uit wat cijfer, ook al had ik 40 euro per uur gezegt...
echt een bullshit praatje was het zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03 13:22
Ze blijven net zo lang random mensen uitnodigen als dat het werkt. Zo te lezen komt iedereen braaf opdraven dus waarom zouden ze hun zaakjes dan op orde houden? Dat kost alleen maar tijd en moeite en het maakt blijkbaar toch niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naja, gelukkig zat ik op de uithof, dus 5 minuten in de bus reistijd is niet zo erg, maar echt.. ik vindt het wel absurd hoor, ik moest er bijna om lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Poei na deze ervaringen ben ik bijna bang om op gesprek te gaan....

Oktober ben ik klaar als informatica student aan de Hogeschool van Amsterdam. Ben nu stage aan het lopen en kreeg dus een belletje van ze via monsterboard.

Er werd me gevraagd in welk gebied ik wilde werken maar weet niet precies hoe dit heet. Want als je met ITSM gaat blaten weet niemand waar je het over hebt....
Misschien dat iemand me hiermee kan helpen? Bij mijn stage heb ik 2 SLA's geschreven en die zijn geaccepteerd en een ITIL onderzoek naar huidige niveau, gewenste niveau, hoe dit niveau te behalen, voordelen hiervan etc. Ik wil die kant wel op, maar ik ben nu weinig tot niet in contact met klanten wat me erg verveeld. Maar hoe noem je deze kant op? en wat voor baan kan je hierin vinden?

Daarnaast werd me gevraagd hoelang ik wilde reizen. Dus ik vertelde dat ik met OV ga en maximaal 1 uur wil reizen. Krijg ik net de mail dat het bijna 1 uur en 45min reizen is...

De mail die me gestuurd is vond ik wat vaag overkomen en leek wel alsof ik daar direct moest gaan tekenen. Ik vind dat niet zo fijn overkomen, nogal aggresief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Lol, als ik dit lees heb ik ook niet echt zin meer om te gaan voor een gesprek volgend maand. Ik studeer ook binnenkort af en heb m'n cv op monster geplaatst zodat ik me kon orienteren op de markt. Kreeg eerst een mailtje van ze en heb daarna gereageerd omdat het internationale van Brunel me aantrok.

In mijn mailtje heb ik duidelijk beschreven wat ik zocht met +- 2 jaar ervaring als netwerkengineer met CCNA/NP certificering en straks afgestudeerde HBO Technisc Informaticus. Ik heb erbij gezet dat ik minimaal 3000,- bruto wil (gemiddelde van de aanbiedingen tot nu toe). Toen ze me vandaag opbelde voor een afspraak dacht ik in eerste instantie dat ze aan al deze eisen zouden voldoen en dat ik als netwerkengineer verder kon gaan echter als ik dit zo allemaal lees heb ik de neiging die afspraak af te zeggen. Zoveel twijfels heb ik nu.

Zou dat verstandig zijn af te bellen? Voor mij maakt het niet uit alleen verspil ik dan onnodig tijd aan het invullen van die cv template. Er zijn zat andere bedrijven die ik voor die dag kan inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:02

Frituurman

Mjam!

Ben uitgenodigd voor een gesprek voor de functie van account manager. Maar, net als sommigen hierboven, begin te twijfelen of het wel zo'n goede keuze is. Ik heb benadrukt dat het gesprek voor mij vrijblijvend moet zijn, heb geen zin om lastig gevallen te worden. Ik zit niet verlegen om een andere functie.

Maar ja, mocht het aanbod goed zijn en de overall sfeer binnen de vestiging oké, tja.. wie weet. Ik hou jullie op de hoogte.. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Frizzz schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:24:
Ben uitgenodigd voor een gesprek voor de functie van account manager. Maar, net als sommigen hierboven, begin te twijfelen of het wel zo'n goede keuze is. Ik heb benadrukt dat het gesprek voor mij vrijblijvend moet zijn, heb geen zin om lastig gevallen te worden. Ik zit niet verlegen om een andere functie.

Maar ja, mocht het aanbod goed zijn en de overall sfeer binnen de vestiging oké, tja.. wie weet. Ik hou jullie op de hoogte.. :)
Welke vestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook in "onderhandeling" met Brunel. Heb een aanbod gekregen wat op zich wel aardig is (bruto 2000 voor een starter op mbo), echter zitten er toch wat dingen in waar ik twijfels over heb..

Proeftijd is 1 maand, stel zij wippen mij eruit in die proeftijd dan mag ik dus €1500 terugbetalen van de genoten cursus (cursus kost hun +/- 500 euro). Overige €1000 zit hem dan in de "begeleiding" van hun kant. Staat niet letterlijk in de "aanbieding", maar met goed lezen en gezond verstand kun je dit er wel uithalen.

Er staat: "De arbeidsvoorwaarden van Brunel Nederland zijn van toepassing (m.u.v. hoofdstuk Beloning en ontwikkeling)". Ik heb de arbeidsvoorwaarden nog niet gelezen (zouden ze mailen), maar als er bij het eerste gesprek gezegd wordt dat alle relevante opleidingen en cursussen gewoon betaald worden vind ik dat wat vreemd.

Ik ben er dus nog niet helemaal uit :). Als zij die 2 dingen in het contract kunnen wijzigen sta ik wel open voor ze, anders denk ik dat ik het hierbij laat.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 02-10-2008 18:56 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 15:39

MF

Take a Seat

Ik denk niet dat je ze hoeft te betalen als ze je eruit wippen, dat zou nogal vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Daar heb je wel gelijk in ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sowieso het is een proefperiode van 1 maand.
Als je aangenomen wordt zien ze wat in je; het lijkt me lastig om binnen 1 maand dingen zo te verknallen dat ze je alweer eruit schoppen. Of je moet iets heel doms doen of incapabel oid zijn.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270724

Grootste voordeel van deze detacheerder is dat ze echt specifiek opzoek gaan naar functies in 'jouw' regio (vooral midden en oost NL). Het traject is echter wat langdradig, maar zeker wanneer je regionaal opzoek bent naar een goed betaalde baan op niveau, dan is Brunel een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Traject, wat bedoel je daarmee precies? Traject van trainee, of traject van solliciteren, kennis maken met bedrijf etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Anoniem: 270724 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 04:55:
Grootste voordeel van deze detacheerder is dat ze echt specifiek opzoek gaan naar functies in 'jouw' regio (vooral midden en oost NL). Het traject is echter wat langdradig, maar zeker wanneer je regionaal opzoek bent naar een goed betaalde baan op niveau, dan is Brunel een aanrader!
Goed betaalde baan, hmmmm dan zit er vast veel verschil in per regio (hier Randstad, 2550 bruto, MCSE, MCITP, geen auto met 29 jaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

1 tip voor mensen die eventueel in Brunel geinteresseerd zijn: DOE HET NIET! Ik zal het jullie verder besparen...

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 13-10-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

Reacher

oldschool

Onderbouwing ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Zoals Reacher al aangeeft, onderbouwing! Probeer deze zo objectief mogelijk te geven, dan kunnen anderen er zelf een oordeel over gaan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 17:19

racoon

mooowwww

Ik ben er ook ooit op gesprek geweest op hun uitndoiging.

Toen ik daar kwam vroeg ze wat ik er kwam doen end at ik te licht was voor al hun functies.

Heb toen gezegd dat hun mij uitgenodigd had en dat ik me brandstofkosten graag terug wilde hebben.

dit was bij de vestiging in Deventer.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik heb ook een tweetal sollicitatiegesprekken gehad bij Brunel (in Deventer)

Ook ik ben zeer slecht te spreken over Brunel, en dan vooral over de bijzonder chaotische manier van handelen.
Zo ben ik bijvooorbeeld twee keer uitgenodigd voor een solicitatiegesprek op hetzelfde kantoor, waren ze bij het tweede gesprek mijn CV opeens kwijt en moest ik alleen in een kamertje wachten totdat ze mijn salaris hadden besproken in een ander kantoor (een aanbieding moet wat mij betreft al lang klaar zijn op het moment dat iemand voor de tweede keer langskomt)

Om al deze redenen, en ook de mindere arbeidsvoorwaarden, ben ik toen naar een andere detacheerder die ook in de regio oost-nederland werkt gegaan. Die overigens een heel zuur gezicht trok toen ik ze met Brunel vergeleek :P

[ Voor 5% gewijzigd door Wirf op 13-10-2008 14:07 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben op zoek naar een fulltime baan voor bij mijn deeltijd studie HBO bedrijfseconomie. Ik heb een relevante mbo niv4 diploma en daarnaast een propedeuse diploma van hbo. In het eerste gesprek hebben we het gehad hierover en ze konden mij een hbo traject aanbieden, dus wat normaal gesproken voor ex-hbo'ers is. Ik heb duidelijk gemeld dat ik nog studerend ben (deeltijd) en dit was geen enkel probleem. Bovendien staat dit ook in mijn CV.
Inmiddels heb ik twee gesprekken gehad en ik heb bij het laatste gesprek een "aanbieding" ontvangen, mocht ik die tekenen dan wordt er iets concreets opgesteld. Inmiddels zijn er dus ruim 3 weken verder vanaf het eerste gesprek en ik had een aantal mogelijke sollicitaties elders al bijna afgebroken omdat ik met Brunel in zee wilde gaan. Tot ik ze vandaag opbel en de mededeling krijg dat het allemaal niet doorgaat omdat ik geen hbo diploma heb. Wat ik mij dan afvraag, waarom hebben ze mij dan 2x laten komen en uberhaupt zelfs op mijn CV gereageerd op Monsterboard.. Verder was me al opgevallen dat ze enorm veel beloven (zouden nog een keer iets toemailen, nooit gedaan) en ze komen onprofessioneel over (praten negatief over hun eigen collega's). Wat ook een beetje vreemd was, was dat ik een arbeidsovereenkomst toegemaild kreeg (horende bij de voorlopige arbeidsovereenkomst) en daarin werd gesproken over bonussen van recruitments per gesprek dat ze hebben. Dat is nou niet echt handige informatie om te geven aan sollicitanten...

Vandaag heb ik nog gebeld met ze en toen ze vroegen of ik nog een gesprek met hun wilde voor een eventueel ander traject (gericht op mbo functie) heb ik gezegd dat ze een concrete arbeidsplaats toe mogen mailen met primaire en secundaire voorwaarden en met contactgegevens van de betreffende opdrachtgever. Verder heb ik gezegd dat ze me morgen terug mag bellen om hierover te praten ipv dat ik 1,5 uur naar Amsterdam rijd. Haar reactie was heel erg van "uuh,.... jaa...uhm...oke" en ze zou morgen terug bellen dus ik ben benieuwd :). (niet dat ik ermee in zee ga, maar ben wel benieuwd welke smoes ze morgen weer bedenken).

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 13-10-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str41n
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-08-2024
"dat ik een arbeidsovereenkomst toegemaild kreeg (horende bij de voorlopige arbeidsovereenkomst) en daarin werd gesproken over bonussen van recruitments per gesprek dat ze hebben"

dit is echt te erg, ik weet genoeg over brunel.
Bedankt voor je openhartigheid het is goed om te weten waarom ze zoveel gesprekken voeren met vreemde uitkomsten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

/edit

[ Voor 197% gewijzigd door Sport_Life op 15-10-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

@ Sport_life: Bij welke vestiging ben je op gesprek geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Amsterdam Bijlmer, het hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb al een paar keer wat over Brunel willen vermelden, maar ik vond het zo negatief, dat ik maar liever niet reageerde. Nu toch maar een korte..
Een tijdje geleden heb ik ook contact gehad met Brunel op een carrierebeurs. De eerste zinnen waren leuk, daarna volgde een erg slecht verkooppraatje. Verder waren ze erg opdringerig en aggressief.
Wel belden ze me als eerste terug, maar had toen al het besluit genomen om er niet meer mee in zee te gaan. Voor hun zo 20 anderen... arrogante zwetsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik zelf twijfel nog sterk. De plek waar ze me willen detacheren is aantrekkelijk. Over het salaris en andere voorwaarden wordt echter nog vaag gedaan.

Sport_life; hoe is je gesprek gegaan?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ze heeft gisteren dus terug gebeld en had (zoals verwacht) op dit moment niets, maar ze dacht dat ze over enkele weken wel weer opdrachten had. Ik heb haar maar bedankt..

Ben nu in gesprek met een andere, veel kleinere detacheerder, en dat voelt allemaal veel persoonlijker aan. Bij Brunel hebben ze vacatures waar ze mensen bij zoeken en bij kleinere kantoren hebben ze mensen waar ze vacatures bij zoeken. Zo is het bij Brunel onmogelijk om invloed te hebben op waar je geplaatst wordt (ze kunnen je weken op hun kantoor rotklusjes op laten knappen, terwijl je een hbo diploma op zak hebt). Verder zijn de voordelen van Brunel natuurlijk wel dat je een goed salaris krijgt + goede opleiding.

Aan alles is te merken dat het hun gaat om puur winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Houdt er rekening mee dat Brunel in dit topic meeleest. Daar ben ik achter gekomen toen ik
na mijn 'negatieve' verhaal eerder in dit topic weer contact opnam met Brunel om ze nog een
kans te geven.

Ze boden me wel een baan aan maar ze hadden concreets nog niets, vandaar dat ik niet
met Brunel in zee ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het lijkt me niet verkeerd als het management van Brunel meeleest, kunnen ze wellicht wat aan de arrogante manier van werving doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 15-10-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277425

Ik ben inmiddels een tijd werkzaam voor Brunel ICT Amsterdam. Ik ben begonnen op de helpdesk en inmiddels doorgegroeid naar systeembeheerder. Ik heb het erg naar m'n zin en heb leuke opdrachten. Verder heb ik ook prettig contact met mijn accountmanager.

Groeten Admiraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 277425 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:13:
Ik ben inmiddels een tijd werkzaam voor Brunel ICT Amsterdam. Ik ben begonnen op de helpdesk en inmiddels doorgegroeid naar systeembeheerder. Ik heb het erg naar m'n zin en heb leuke opdrachten. Verder heb ik ook prettig contact met mijn accountmanager.

Groeten Admiraal.
Ik vind het erg sympathiek van je dat je speciaal voor deze post een account hebt aangemaakt op Tweakers! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sport_Life schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:46:
[...]

Ik vind het erg sympathiek van je dat je speciaal voor deze post een account hebt aangemaakt op Tweakers! :P
Heel erg geloofwaardig ook. Dit is gewoon iemand van Brunel zelf. Kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
Juist... Zie Radar deze week... De spam op internetfora voor een goed imago.... Admiraal85, ga een echte baan zoeken....

Grappig dat je het in deze topics zo duidelijk terug ziet :(

Trouwens, de beoordeling van ehm... (ff scrollen) Rhyker ook zo'n 'betaalde spammer'...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Visser1 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:38:
Juist... Zie Radar deze week... De spam op internetfora voor een goed imago.... Admiraal85, ga een echte baan zoeken....

Grappig dat je het in deze topics zo duidelijk terug ziet :(

Trouwens, de beoordeling van ehm... (ff scrollen) Rhyker ook zo'n 'betaalde spammer'...?
Ehrm, ja.... Van die reactie druipt inderdaad het positieve af, misschien krijgen we er wel een bonus voor ;) niet dat ik van iets dergelijks af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 20:05
Vorige week op gesprek geweest.
Korte samen vatting :+

Acount manager,
Ik ga nu wat over brunel vertellen dan kijk daarna wat over jezelf vertellen.
+- 30 min wie is Brunel. Het aan gaan van een dialoog totaal niet.Erg naar vind ik dat.

Vervolgs is zij klaar, wordt er gevraagd of ik wil vertellen wie ik ben.
Wat krijg je dan een mooie opsoming met wat ik allemaal kan en heb gedaan, totaal geen zin in.

Geef mij maar een dialoog. werdt eerst 15 min alleen in een klein hok gelaten met 1 tafel 4 stoelen hrest eingelijk helemaal kaal.

Nah. had daar nou niet echt een geweldig gevoel bij.
Zo'n solicitatie gesprek moet lopen, jij moet je kunnen verkopen. ik had ook het gevoel toen de Account manager vertelde over Brunel dat ze dwars door me heen keek en tegen een groep van +100 aan het vertellen was.
vervolgens het salaris waar ze mee aan kwam, 1600 Euro, hmm sorry maar hellaas.

Aantal dagen later werdt ik gebeld, ivm leuke opdracht. "kom maar op ;)) vervolgens ben ik niet meer terug gebeld :+

Nooit meer Brunel :z

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

Ben zelf op 1 september ook bij Brunel ingestapt en ben er erg tevreden over.

Heb het traineeship Business Information Administrator gedaan ( nog niet helemaal afgerond, maar dat is een ander verhaal ;)) waar zeker wat leuke cursussen inzaten en de beloningen waren niet onaardig. Ik kwam binnen als afgestudeerde HBO'er op een brutosalaris van 2000 p/m wat dmv cursussen en certificaten opgeschroeft werd naar 2300 in een handjevol maanden.

Cursussen die ter tafel kwamen, BISL Found., ASL Found., Tmap Next Found., Prince2 Found. Information Systems Found., Professional Communication Found. en ITIL2 Found.. Volgens mij waren dat ze allemaal.

Echter of ik op mijn plek zit bij men WG is maar even de vraag, ben deze vraag voor mijzelf aan het beantwoorden, of ik hier wil blijven of niet. Maar dat doet er niet aan af dat ik verder over brunel tevreden ben.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 27-10-2008 10:28 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
Gisteren werd ik gebeld door een recruiter van Brunel ICT naar aanleiding van mijn CV op Monsterboard. Meteen voor vandaag een afspraak gemaakt aangezien ik toch al in Eindhoven aanwezig moest zijn ivm een gesprek bij een ander bedrijf.

Het gesprek is mij zeer goed bevallen. Was een ontspannen sfeer en de interesse was wederzijds, er was wel degelijk sprake van een goede dialoog. Ik was in eerste instantie uitgenodigd voor een deta/vast baan bij een grote opdrachtgever. Echter heb ik heel toevallig al een directe sollicitatie bij die opdrachtgever voor dezelfde functie lopen dus had dit niet veel nut meer :)
Uiteindelijk dus wat gesproken over de detacheringtak van Brunel en waar vooral mijn interesses liggen (informatie analist/business analyst/implementatie consultant/etc.). Ze waren (schijnbaar) onder de indruk en er is direct afgesproken dat de volgende week een 2e gesprek zal plaatsvinden waarin meer de inhoudelijke aspecten besproken zullen worden (met uiteindelijk een aanbod). In de tussentijd zal worden bekeken welke baan ze mij kunnen aanbieden.

Nu heb ik een aantal vragen:
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben bij Brunel met werk in de richting die mij interesseert? Ik zou graag hun ervaringen willen horen.
- Hoe is de werksfeer?
- Maken ze de max. 1 uur reistijd waar?
- Welk startsalaris kan ik verwachten als pas HBO afgestudeerd? Er werd gesproken over 'markt conform'. Wat mij 2000/2100 bruto lijkt?
- Hoe ziet de leaseregeling (tenminste ik neem aan dat dit inbegrepen is bij een dergelijke baan) en overige secundaire arbeidsvoorwaarden uit bij Brunel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Spurlie schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:26:

- Maken ze de max. 1 uur reistijd waar?
Bij mij werd gezegd max. 1,5 uur. Als je 1,5 uur reizen teveel vindt, moet je niet de detachering ingaan, reistijd kom je overal tegen. Bij mij vroegen ze het eerste gesprek ook hoeveel max. reistijd ik wilde, bij het 2e gesprek werd duidelijk dat ik rekening moest houden met max. 1,5 uur.
- Welk startsalaris kan ik verwachten als pas HBO afgestudeerd? Er werd gesproken over 'markt conform'. Wat mij 2000/2100 bruto lijkt?
2000/2100 is marktconform voor niet-detachering, detachering zit er nog iets boven. Voordeel van Brunel (en andere detacheerders) is dat je binnen 6-12 maanden zo'n 250 tot 500 euro bruto omhoog gaat.
- Hoe ziet de leaseregeling (tenminste ik neem aan dat dit inbegrepen is bij een dergelijke baan) en overige secundaire arbeidsvoorwaarden uit bij Brunel?
Die is bij Brunel wel goed, relatief weinig eigen bijtelling. Echter zit ik nu elders dan bij Brunel (zie mijn ervaringen eerder dit topic), en hier heb ik een leaseauto met een ander soort constructie, meer huur-auto vanuit het bedrijf zelf waardoor ik geen eigen kosten eraan heb (maar ik mag hem niet/nauwelijks voor prive gebruiken). Dit wordt wel vaker gedaan, echter niet bij Brunel. Verder werd mij bij Brunel bijv. niet gevraagd bij wat voor bedrijf ik werkzaam wilde zijn.. profit of non-profit, MKB of groot bedrijf, etc. Hier houden ze bij Brunel weinig/geen rekening mee

Verder raad ik je aan om ook bij andere detacheerders gesprekken aan te gaan, dan weet je een beetje wat er allemaal mogelijk is en kun je ook veel beter kijken of Brunel is wat het beste bij je past.

Ik ben in totaal bij een stuk of 6 detacheringsburau's geweest en ben achteraf blij dat ik niet bij de eerste de beste in zee ben gegaan. Zit nu bij een wat kleiner kantoor en de lijn "intercedente <-> ik" is veel korter, zodoende krijg ik ook meer persoonlijke aandacht, alle medewerkers daar kennen mij :). Vind ik fijner dan dat ik nummer 9213 ben die 1000 euro per maand voor ze binnenhaal... (schat dat dat ongeveer is wat er op me verdiend wordt ;)). .

Een ander voordeel voor mij was dat ik na 4 gesprekken precies wist wat ik wilde en wat voor mij leuk en mogelijk was. Bij het laatste gesprek kon ik dan ook precies vertellen wat ik over 4 jaar wil doen en welke werkzaamheden ik nu wil doen, Is wel een pre ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 31-10-2008 01:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Nu heb ik een aantal vragen:
1 Zijn er hier mensen die ervaring hebben bij Brunel met werk in de richting die mij interesseert? Ik zou graag hun ervaringen willen horen.
2 Hoe is de werksfeer?
3 Maken ze de max. 1 uur reistijd waar?
4 Welk startsalaris kan ik verwachten als pas HBO afgestudeerd? Er werd gesproken over 'markt conform'. Wat mij 2000/2100 bruto lijkt?
5 Hoe ziet de leaseregeling (tenminste ik neem aan dat dit inbegrepen is bij een dergelijke baan) en overige secundaire arbeidsvoorwaarden uit bij Brunel?
1 ) Wat voor ervaringen wil je horen? Nog meer specifiek dan je 4 andere vragen?
2 ) Goed, informeel en mijn accountmanager rent goed voor mij iig, vragen worden snel beantwoord
3 ) Ik wilde ook een reisttijd van minder dan een uur, is uiteindelijk neergekomen op 10-25minuten, afhankelijk van files. ( heb dan wel een motorfiets, maar files vertragen me wel ;))
4 ) 2000, en als je je goed kan verkopen toch wel 100-200 meer, plus dat was mijn voorganger zegt klopt, je kan vrij rap groeien in salaris, vooral wanneer je een leuk traineeship doet.
5 ) Geen ervaringen mee, geen leasewagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Gisteren werd ik gebeld door een recruiter van Brunel ICT naar aanleiding van mijn CV op Monsterboard. Meteen voor vandaag een afspraak gemaakt aangezien ik toch al in Eindhoven aanwezig moest zijn ivm een gesprek bij een ander bedrijf.

Het gesprek is mij zeer goed bevallen. Was een ontspannen sfeer en de interesse was wederzijds, er was wel degelijk sprake van een goede dialoog. Ik was in eerste instantie uitgenodigd voor een deta/vast baan bij een grote opdrachtgever. Echter heb ik heel toevallig al een directe sollicitatie bij die opdrachtgever voor dezelfde functie lopen dus had dit niet veel nut meer :)
[...]
Ik heb de indruk dat Brunel zich helemaal is gaan richten op deta-vast. Op mijn vorige project deed Brunel wel eens eens acquisitie op een vacature, en dan boden ze aan o.b.v. deta-vast. Ook hier op tweakers komt deze term af en toe terug.

Standaard business model van een detacheerder: mensen blijven bij de detacheerder in dienst en dan elke keer voor een project naar een andere opdrachtgever. Deta-vast business model: een project via de detacheerder en bij instemming van medewerker en klant, contractovername.

Dat Brunel zich kennelijk is gaan richten op deta-vast, roept bij mij enkele vragen op:
1. lukte het niet om de medewerkers volgens het gewone detacherings-model binnenbord te houden?
2. wat was hiervan de oorzaak?

In het algemeen moet je jezelf ook afvragen wat jij als werknemer van deta-vast vindt. Aan de ene kant geeft het je een mogelijkheid om even te snuffelen aan het bedrijf waar je misschien wil werken. Bevalt het toch niet bij de 1e klant, dan zou je naar een 2e of 3e klant kunnen en uiteindelijk daar in vaste dienst gaan.
Maar er zitten ook haken en ogen aan:
- hebben ze al contracten met de klant over de overname, achter de rug van de medewerker om?
- als je vooraf weet dat je doel is om bij de klant te gaan werken, waarom ga je dan bij een detacheerder in dienst? je kunt ook direkt bij de "klant" gaan werken en als het niet bevalt weer gaan solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sport_Life schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:51:
[...]

2000/2100 is marktconform voor niet-detachering, detachering zit er nog iets boven. Voordeel van Brunel (en andere detacheerders) is dat je binnen 6-12 maanden zo'n 250 tot 500 euro bruto omhoog gaat.

[...]
Naar mijn mening is 2000/2100 juist in de detachering marktconform. Dan wel met een leaseauto.

Buiten de detachering heb je geen auto maar liggen de salarissen vaak wat hoger. Met HBO is 2400-2500 haalbaar, WO tot 2700 a 2800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
Allereerst allemaal bedankt voor de antwoorden!
Bij mij werd gezegd max. 1,5 uur. Als je 1,5 uur reizen teveel vindt, moet je niet de detachering ingaan, reistijd kom je overal tegen. Bij mij vroegen ze het eerste gesprek ook hoeveel max. reistijd ik wilde, bij het 2e gesprek werd duidelijk dat ik rekening moest houden met max. 1,5 uur.
Ik bedoel dan max 1 uur reizen zonder files, wat dus normaal ook uit zal komen op ca. 1,5 uur en dat betekend voor mij dat Eindhoven het maximum is. Wat ik mij dan afvraag is of ze dit waar maken, of dat je alsnog geplaatst wordt bij een project dat veel langer reizen is. Het moet namelijk niet te gek worden hè.
Die is bij Brunel wel goed, relatief weinig eigen bijtelling. Echter zit ik nu elders dan bij Brunel (zie mijn ervaringen eerder dit topic), en hier heb ik een leaseauto met een ander soort constructie, meer huur-auto vanuit het bedrijf zelf waardoor ik geen eigen kosten eraan heb (maar ik mag hem niet/nauwelijks voor prive gebruiken). Dit wordt wel vaker gedaan, echter niet bij Brunel. Verder werd mij bij Brunel bijv. niet gevraagd bij wat voor bedrijf ik werkzaam wilde zijn.. profit of non-profit, MKB of groot bedrijf, etc. Hier houden ze bij Brunel weinig/geen rekening mee

Verder raad ik je aan om ook bij andere detacheerders gesprekken aan te gaan, dan weet je een beetje wat er allemaal mogelijk is en kun je ook veel beter kijken of Brunel is wat het beste bij je past.
Aan wat voor leasebudget moet ik dan denken bij Brunel en zijn het aantal privékilometers onbeperkt?

Overigens is tijdens het gesprek van gisteren aan mij wel gevraagd wat voor bedrijven mij aanspreken en waarom, of daar naderhand ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt is natuurlijk koffiedik kijken. Op zich maakt dit mij ook niet zo ontzettend veel uit. Want het interesseert mij eigenlijk vooral om bij totaal verschillende bedrijven werkzaam te kunnen zijn waar je het meest van zal leren (wat denk ik ook de bedoeling is als je bij een detacheerder wil werken). Maar het moet natuurlijk niet de eerste de beste kruidenier om de hoek zijn.
Ik heb al met een aantal detacheerders gesproken. En tot nu toe komen daar eigenlijk 2 positief uit (waaronder Brunel).
_Apache_ schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:13:
1 ) Wat voor ervaringen wil je horen? Nog meer specifiek dan je 4 andere vragen?
2 ) Goed, informeel en mijn accountmanager rent goed voor mij iig, vragen worden snel beantwoord
3 ) Ik wilde ook een reisttijd van minder dan een uur, is uiteindelijk neergekomen op 10-25minuten, afhankelijk van files. ( heb dan wel een motorfiets, maar files vertragen me wel ;))
4 ) 2000, en als je je goed kan verkopen toch wel 100-200 meer, plus dat was mijn voorganger zegt klopt, je kan vrij rap groeien in salaris, vooral wanneer je een leuk traineeship doet.
5 ) Geen ervaringen mee, geen leasewagen.
In je eerdere post geef je aan dat je brutosalaris van 2000 dmv cursussen en certificaten opgeschroefd werd naar 2300 in een handjevol maanden. Over hoeveel maanden hebben we het dan en is dit ook realistisch om te halen?
Werk je ook op detacheer basis? Of zit je op een vaste plek?
Moet de studie volledig in eigen tijd gedaan worden (want dan wordt reistijd weer belangrijker)?
t_captain schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:12:

Ik heb de indruk dat Brunel zich helemaal is gaan richten op deta-vast. Op mijn vorige project deed Brunel wel eens eens acquisitie op een vacature, en dan boden ze aan o.b.v. deta-vast. Ook hier op tweakers komt deze term af en toe terug.

//knip//

- als je vooraf weet dat je doel is om bij de klant te gaan werken, waarom ga je dan bij een detacheerder in dienst? je kunt ook direkt bij de "klant" gaan werken en als het niet bevalt weer gaan solliciteren.
Even voor de duidelijkheid. Ik was in eerste instantie inderdaad uitgenodigd voor een deta-vast traject. Maar tijdens het gesprek werd duidelijk dat ik bij deze opdrachtgever al een directe sollicitatie heb lopen (dit bedrijf neemt nog contact met mij op voor een gesprek) en dit dus niet meer relevant is. Toen is besloten om te bekijken wat de andere mogelijkheden zijn binnen Brunel.
Ook werd aangegeven dat binnen Brunel ICT de verdeling detacheerder / deta-vast ongeveer 90% / 10% is.

Overigens spreekt het mij wel aan dat Brunel na een aantal jaar gedetacheerd te zijn zelfs met je mee werkt om ergens bij een klant waar het je bevalt een vast contract te krijgen! Zo kun je kennismaken en ervaring opdoen bij verschillende bedrijven en vervolgens ergens vast in dienst treden wanneer het 'klikt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Spurlie schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:36:

[..]
Ik wil je 1 advies geven: Mocht je toch de keus maken bij Brunel te gaan werken, houdt dan zo lang als het kan (tot het moment dat je het vaste arbeidscontract getekend hebt) de overige sollicitaties/detacheerders 'warm'. Zoals je bij mijn ervaring kan lezen kreeg ik na 2 gesprekken (intakegesprek en week later een verdiepend gesprek) een concept contract, maar toch kregen ze het voor elkaar om een week later te zeggen dat er toch geen werk was.. Eerder hadden ze mij gezegd dat ik met zekerheid daar kon werken. Ik had gelukkig nog alle lijntjes open naar andere detacheerders en heb nu een leuke plek gevonden, maar een naief persoon had de rest misschien allemaal afgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Spurlie schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:36:

In je eerdere post geef je aan dat je brutosalaris van 2000 dmv cursussen en certificaten opgeschroefd werd naar 2300 in een handjevol maanden. Over hoeveel maanden hebben we het dan en is dit ook realistisch om te halen?
Werk je ook op detacheer basis? Of zit je op een vaste plek?
Moet de studie volledig in eigen tijd gedaan worden (want dan wordt reistijd weer belangrijker)?
Op zijn korst 2 maanden, van start tot einde van alle eerste tentamendata. Zelf heb ik 2 ( vd 7 ) examens niet gehaald, hiervoor kan binnen 3 weken een datum geprikt worden waarbij je hem alsnog overdoet. Op zijn langst zolang je erover wilt doen :)

Studietijd in het traineeship is voor rekening van Brunel. De eerste twee weken dat ik binnen aan het studeren was kreeg ik gewoon betaald, de herkansingen zijn in eigen tijd.

Over reistijd is het goed geregeld, voor het traineeship moest ik naar Deventer (145km) en ze boden mij aan om gedurende die week in het een hotel te verblijven. Waarbij het eten op kosten van Brunel was, wel max budget, maar die was goed te doen ;). Van de 18 mensen die het traineeship deden, verbleven er 11 in het hotel, dit maakte het groepgevoel erg sterk en leren fijn, want iedereen zit in hetzelfde bootje, dus niemand zal je raar aankijken als je de hele dag op je kamer zit te leren.

Ik ben op deta-vast basis, mijn functie is nu voor 12-18 maanden, daarna word gekeken of ik wat anders wil, of dat ik afgekocht kan worden door mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:52
Ik ga hier woensdag op gesprek, alleen na het lezen van de ervaringen hier in dit topic twijfel ik een beetje.
Ik zoek namelijk een baan voor 4 dagen waar ook nog ruimte voor mn HBO syteembeheer(duaal) is, op het Spits career event ben ik door hen benaderd en ze gaven mij het idee dat het echt zin had om te praten en dat ik ook echt ruimte had voor mn studie.
Ik heb 2 jaar werkervaring (1 als systeembeheerder , half jaar als support desk en half jaar als system engineer bij kleine automatiseerder) en daarnaast een MBO4 netwerkbeheer diploma. Waar kan ik een beetje vanuit gaan denken jullie?Ik ben benieuwd.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

spyros schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:15:
Ik ga hier woensdag op gesprek, alleen na het lezen van de ervaringen hier in dit topic twijfel ik een beetje.
Ik zoek namelijk een baan voor 4 dagen waar ook nog ruimte voor mn HBO syteembeheer(duaal) is, op het Spits career event ben ik door hen benaderd en ze gaven mij het idee dat het echt zin had om te praten en dat ik ook echt ruimte had voor mn studie.
Ik heb 2 jaar werkervaring (1 als systeembeheerder , half jaar als support desk en half jaar als system engineer bij kleine automatiseerder) en daarnaast een MBO4 netwerkbeheer diploma. Waar kan ik een beetje vanuit gaan denken jullie?Ik ben benieuwd.
zo ie zo kan je in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8) , pijlen wat je kan vragen voor jouw functie, over het algemeen ligt een beginnende hbo'er zo rond de 1900-2200 bruto p/m, neem hier 80% van omdat je maar 4 dagen werkt en je weet waar je ongeveer mag zitten.

Maar over de mogelijkheden over duall itt voltijd heb ik weinig ervaring, vragen staat altijd vrij. Waar ga je op bezoek, Capelle, Deventer/ anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:52
Ik ga morgen in capelle op bezoek...moest overigens wel zelf bellen voor bevestiging..Gewoon orienterend gesprek.Kreeg bij een andere werkgever 1600 geboden zonder auto en veel tijd voor mn studie. Hoe zou dat met die studie tijd gaan? Ben benieuwd

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fmaster
  • Laatst online: 28-05 07:35
Ongeveer twee jaar geleden ben ik met Brunel in gesprek geweest.
Het was erg leuk gesprek, er werd een mooi opleidingstraject voorgeschoteld en ik zat serieus te denken om bij ze te gaan werken vanwege het leuke gesprek.

Om de een of andere reden hebben ze daarna een tijd geen contact met me opgenomen, dat heb ik zelf moeten doen. Het was weer een prettig gesprek, dus ik bleef in de race.
Daarna kreeg ik degene waarmee ik die gesprekken had weken lang niet te pakken. Aangezien ik ook op andere plaatsen sollicitaties had lopen heb ik het maar laten varen.
Ongeveer een maand erna werd ik gemaild/opgebeld (dat weet ik niet eens meer, kun je nagaan) met een aanbod.
Daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Als eerste was het aanbod een stuk lager dan alle andere aanbiedingen die ik had gehad, ten tweede vind ik een maand lang wachten echt niet meer kunnen in deze tijd van schaarste.
Dat heb ik ze ook verteld, het grappige was dat het ze niet eens verbaaste.

Achteraf ben ik ook nog gespamt met een nieuwsbrief met vacature aanbiedingen, gelukkig kon ik mij daarvoor makkelijk uitschrijven.

Al met al lijkt het me daar een beetje een zooitje. Te weinig lokale regie, lijkt me.
Als er een reden zou zijn waarom je daar wil werken dan is het omdat je een leuke manager hebt getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280043

kom je dit ook bij andere bedrijven tegen of is brunel de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 15:09

ptjuh

New day, same old shit

Waar ben je toen geweest? Amsterdam, deventer of capelle??

Ben wel nieuwsgierig

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zijn er verder nog mensen naar de innovation avond geweest die Brunel vorige donderdag avond gaf in Alphen a/d Rijn?

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Afgelopen maandag werd ik gebeld door de Brunel vestiging te Eindhoven en kreeg ik een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Dat gesprek heb ik vandaag (donderdagochtend) gehad met de "searcher" (recruiter). Het kennismakingsgepsrek liep redelijk vloeiend, ze vertelde een verhaal waar ik wel wat bij kan vinden.

Enkele zaken die ik niet in de standaard liedjes van andere gesprekken hoorde:

- Gedetacheerd in blokken van 3/6/9 maanden
- Mogelijkheid voor een "detavast" contract (werkgever waar je gedetacheerd bent geeft een vast contract)
- Kreeg de indruk dat ze geinteresseerd zijn in het certificeren van hun werknemers

Al met al, het gesprek duurde ongeveer 1 uur, men was vriendelijk en casual, de vragen waren redelijk. Nog geen idee wat de daadwerkelijke aanbieding is qua salaris etc. Wel werd om een salaris indicatie gevraagd door de searcher

A.S. Maandag zal tijdens een vergadering worden besloten of ik wat voor Brunel kan betekenen. De uitslag zou ik dezelfde dag krijgen.

Toen ik thuiskwam heb ik even gezocht op W&I naar Brunel. Na dit topic gelezen te hebben was het dus wel even schrikken. Heeft iemand wat recentere ervaring m.b.t. werken bij Brunel?

PS: Hopelijk is het ophevelen van oude topics geen probleem anders is dit typewerk voor niets geweest :)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Zodiac schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:46:
Afgelopen maandag werd ik gebeld door de Brunel vestiging te Eindhoven en kreeg ik een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Dat gesprek heb ik vandaag (donderdagochtend) gehad met de "searcher" (recruiter). Het kennismakingsgepsrek liep redelijk vloeiend, ze vertelde een verhaal waar ik wel wat bij kan vinden.

- Mogelijkheid voor een "detavast" contract (werkgever waar je gedetacheerd bent geeft een vast contract)
- Kreeg de indruk dat ze geinteresseerd zijn in het certificeren van hun werknemers

Al met al, het gesprek duurde ongeveer 1 uur, men was vriendelijk en casual, de vragen waren redelijk. Nog geen idee wat de daadwerkelijke aanbieding is qua salaris etc. Wel werd om een salaris indicatie gevraagd door de searcher

A.S. Maandag zal tijdens een vergadering worden besloten of ik wat voor Brunel kan betekenen. De uitslag zou ik dezelfde dag krijgen.

Toen ik thuiskwam heb ik even gezocht op W&I naar Brunel. Na dit topic gelezen te hebben was het dus wel even schrikken. Heeft iemand wat recentere ervaring m.b.t. werken bij Brunel?

PS: Hopelijk is het ophevelen van oude topics geen probleem anders is dit typewerk voor niets geweest :)
Wat wil je eigenlijk zelf? Ieder bureau noemt zichzelf tegenwoordig een detacheringsbureau maar wat ze daarmee precies bedoelen....
Wil je op een gegeven moment overgenomen worden door je opdrachtgever (werving en selectie) of lijkt het echte detacheren je wat. Brunel reken ik persoonlijk tot de eerste categorie, wegzetten en weinig naar omkijken.
Certificering is te alle tijden lucratief voor een bureau aangezien het daarmee een deel van je marktwaarde bepaald, dus daar kijk ik zelf niet zo van op dat ze dat stimuleren.

Zoals je kunt merken heb ik zelf al een aantal van dat soort bureau's versleten en allemaal prentenderen ze een detacheringsbureau te zijn maar tot nu toe heb ik er maar één gevonden waar ik dat gevoel ook echt heb. De overige hadden allemaal mooie praatjes maar uiteindelijk niet veel meer dan een doorgeefluik voor gevraagd personeel.

• t_captain
Zodiac schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:46:
[...]

[...]
Ik krijg uit advertenties etc. inderdaad de indruk dat Brunel zich vooral op detavast richt. Die koers hebben ze volgens mij een aantal jaar geleden ingezet, voor die tijd waren ze meer een reguliere detacheerder.

Dat detavast model is een onderscheidend model in vergelijking met veel andere detacheerders: die richten op een langer dienstverband waarbij je van de ene naar de andere klant gaat en de detacheerder de constante factor is.

Je kunt je afvragen waarom ze zo op detavast richten: kregen ze bijvoorbeeld het personeelsverloop niet onder controle? Of is het gewoon een niche in de markt waar ze wat minder concurrentie hebben?

Maar de belangrijkste vraag is: is detavast wat jij zoekt? Wil je graag in de detachering werken, of liever rechtstreeks bij de klant? Zie je meerwaarde in een bureau als Brunel als introductie bij een potentiele werkgever?

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Als starter lijkt het mij aantrekkelijker om bij verschillende bedrijven rond te gaan (voor wellicht verschillende functies zelfs) om zo ervaring op te doen en te zien waar ik nou sterk in ben

Aan de andere kant, mocht het bedrijf waar ik word ingezet me zo goed bevallen, dan kan ik de detavast methode wel waarderen

Bedankt voor de reacties heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 16:37
Een aantal maanden geleden heb ik ook een kennismakingsgesprek bij Brunel gehad. Het ging in deze om een aanvraag waar ze nog mee bezig waren, en ook bij andere partijen stond. Helaas kwam al snel het 'prefered suplier' verhaal boven water drijven, maar dit was alvorens ik met ze in gesprek ging al bekend.

Wel heb ik een goede indruk van ze. Het kwam er uiteindelijk wel op neer dat ze eerlijk zijn, natuurlijk willen ze graag over Brunel vertellen, en daar is ook helemaal niks mis mee, een bepaalde trots uitdragen. Ik zou zelf liever in dienst zijn bij een bedrijf die een goed verhaal heeft over waar ze mee bezig zijn.

Aan de andere kant, want ook had ik dit topic (is al ouder) al wat doorgelezen om te lezen waar ik aan begon, en ik kreeg zelf de indruk dat ze dit ook doen, en ook iets doen aan deze feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForFox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
Was wel benieuwd naar recente ervaringen met Brunel.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05

SilentSimon

Have you been hopped?

Heb een paar maand gewerkt voor Brunel en redelijk tevreden.
Kreeg in mijn 1e maand gelijk de 13e maand erbij betaald :)

Ik had contact met ICT Brunel uit Groningen en de gesprekken verliepen soepel, ook contact naar mij toe was goed en snel. Tijdens mijn werk ook zo nu en dan gebeld over hoe het ging etc.
Heb zelf ontslag genomen omdat kantoorwerk totaal niks voor mij is, keurig mijn werkzaamheden bij de opdrachtgever afgerond en binnen een maand gestopt.

Overall waren ze als werkgever best interessant vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 14:13
@Forfox

Ik heb een paar weken geleden een introductiegesprek gehad en zij hadden ook een mogelijke baan voor me.
Tijdens het introductiegesprek kreeg ik al snel het gevoel dat Brunel meer om het innen gaat dan om de personen zelf. Alles kwam zo strak en te formeel over. Te bedrijfmatig zeg maar.

Ik hou zelf liever van een iets meer informele sfeer waarin het bedrijf overkomt interesse in jou heeft en ideeen heeft over hoe ze mij kunnen laten groeien en ontwikkelen om zo welvarend voor het bedrijf te zijn.

Tijdens het introductiegesprek kwam eigenlijk alleen maar de vraag wat ik in het verleden had gedaan (CV) en wie Brunel is en echt over wat ze mij konden bieden, wat ze voor plannen met me hebben om te groeien en ontwikkelen is geen woord over gesproken.

Hierdoor heb ik een wat negatieve smaak gekregen over brunel en heb daarom besloten niet verder met hun te gaan. Ik was bij Brunel Amsterdam geweest overigens.

Gr,
Wylana

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Wylana schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:11:
Ik heb een paar weken geleden een introductiegesprek gehad en zij hadden ook een mogelijke baan voor me.
Tijdens het introductiegesprek kreeg ik al snel het gevoel dat Brunel meer om het innen gaat dan om de personen zelf. Alles kwam zo strak en te formeel over. Te bedrijfmatig zeg maar.
Dat kan ik bevestigen. Zo gooien ze iemand er na 3 jaarcontracten liever uit dan een vast contract aan te bieden. Zelfs als het project waar deze persoon 'op zit' nog doorloopt.
Erg zakelijk en onpersoonlijk dus.

Zolang je nog interessant voor hen bent is het geen slechte werkgever overigens.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste