Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:14
Hmm... ik werk nu 4 jaar bij Brunel en heb een vast contract. Kreeg eerst half jaar, toen jaar, toen vast. Heb een lease auto waarmee ik ook prive rij.

Ben zelf tevreden over Brunel. Bij elk bedrijf is wel wat.

De deta - vast constructies is meer iets wat momenteel de vraag is die de klanten bij Brunel neerleggen. Is mij ook opgevallen. Vorig project waar ik zat wilde ze me ook intern hebben. Heb ik zelf afgewezen en zit nu weer ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Pannekoek81 schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:20:
Hmm... ik werk nu 4 jaar bij Brunel en heb een vast contract. Kreeg eerst half jaar, toen jaar, toen vast. Heb een lease auto waarmee ik ook prive rij.

Ben zelf tevreden over Brunel. Bij elk bedrijf is wel wat.
In 2007 groeiden de bomen nog tot de hemel. Nu het economisch minder gaat laten ze je net zo hard weer vallen als ze dat nodig vinden.
Natuurlijk zijn ze daar niet de enige in.

[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-12-2009 17:30 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 15:09

ptjuh

New day, same old shit

Zal dat ook niet aan de omgeving liggen waar je soliciteerd? Randstad of meer platteland?

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Hyp Hyper schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:29:
[...]

In 2007 groeiden de bomen nog tot de hemel. Nu het economisch minder gaat laten ze je net zo hard weer vallen als ze dat nodig vinden.
Natuurlijk zijn ze daar niet de enige in.
Daarom is deta - vast momenteel iets wat je veel ziet. Is goedkoper voor de bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaesjuh21
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik ga deze topic even proberen nieuw leven in te blazen.

Zijn er nog mensen met recente ervaringen met Brunel? Ik ben uitgenodigd voor een eerste, vrijblijvend gesprek volgende week, dit is voor bij het kantoor in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 06:19
Ik had gisteren eigenlijk een eerste gesprek (in Eindhoven) maar door extreem druk verkeer heb ik meer dan 2 uur in de file gestaan en mijn afspraak niet gehaald. Volgende week donderdag een nieuw gesprek. De man die ik gesproken had aan de telefoon lijkt mij echt een aardige gast. Eind volgende week laat ik iets weten over hoe mijn gesprek was.

[ Voor 3% gewijzigd door eth0stack op 05-03-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaesjuh21
Hij kwam inderdaad erg aardig en ook casual over. Hij overviel me een beetje aangezien mijn huidige baas recht tegenover me zit haha. Maar goed, dinsdag gesprek, ben benieuwd en ik zal je ook de afloop laten weten van het gesprek.

Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:23

_Apache_

For life.

Werk nu met een vaste aanstelling voor ze, bevalt me goed. Vandaag een gesprek gehad voor mijn ontwikkeling (opleidingen, salariëring, etc). In het kader van een reorganisatie komen er wellicht nieuwe kansen, dus ga me alvast wat verdiepen in wat cursussen. Zit nu anderhalf jaar op dezelfde plek, tijd om bij te scholen.

Dit gaat allemaal over de businessunit IT? En bij welk Brunelhuis zijn jullie aangesloten?

[ Voor 26% gewijzigd door _Apache_ op 05-03-2010 15:28 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaesjuh21
Het gaat inderdaad over de IT afdeling bij mij, ik heb mijn gesprek in Eindhoven komende Dinsdag. Ik heb bijna mijn MCSE afgerond en hun hebben mij gevonden via Monsterboard, ik ben benieuwd hoe het gesprek Dinsdag zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348938

Zelf werk ik nu al 1,5 jaar voor Brunel. Eerst een deta vast constructie echter ging het vast niet echt door bij de werkgever. Dus nu een OT (vast contract) gekregen bij Brunel. Moet zeggen dat het een relaxte club is en lekker informeel. Daar houd ik wel van.

Tijd om te leren krijg je zeker, ook de middelen. Examens geen probleem.

Wel moet je je afspraken nakomen die je maakt (maar ja waar is dat niet).

Nogmaals leuke club met ditto mensen. Een aanrader voor iedere it'er die net in het vak zit of er al jaren inzit (zoals ikzelf).

Greetz,
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Laatst online: 21-05 16:37
Hebben ze ook traineeships voor testconsultants?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Specifiek voor testconsultants niet dat ik weet, wel een traineeship die het testen behandeld. (allow me to explain). Het is een algemeen traineeship dat alle 'basics' van de IT behandeld, ASL, ITIL, BISL, Communicatie, Projectwerk en Tmap, waaronder dit allemaal foundation levels zijn, zeer interessant voor recent afgestudeerde die net het arbeidsleven instappen.

Als je specifiek denkt aan testen en je daar wilt in verdiepen, is dat zeker wel mogelijk, want na deze basis certificeringen kan je zelf aandragen waar je je in wilt verdiepen. Er zijn een aantal 'klasgenoten' geweest die Prince2 particioner level hebben gedaan, of Tmap advanced.

Dus kant-en-klare traineeships zijn er niet, wel veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Nu online
Anoniem: 348938 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:36:
Zelf werk ik nu al 1,5 jaar voor Brunel. Eerst een deta vast constructie echter ging het vast niet echt door bij de werkgever. Dus nu een OT (vast contract) gekregen bij Brunel. Moet zeggen dat het een relaxte club is en lekker informeel. Daar houd ik wel van.

Tijd om te leren krijg je zeker, ook de middelen. Examens geen probleem.

Wel moet je je afspraken nakomen die je maakt (maar ja waar is dat niet).

Nogmaals leuke club met ditto mensen. Een aanrader voor iedere it'er die net in het vak zit of er al jaren inzit (zoals ikzelf).

Greetz,
Jack
Hoi Jack,

Krijg je een vast aantal studiedagen per jaar of gaat dit in onderling overleg met je leidingevende? Verder vroeg ik me af of het ook mogelijk is om 36 per week (4*9) te gaan werken bij Brunel.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

4*9 is mogelijk. Directe collega van me werkt met zo een constructie, ligt meer aan de opdrachtgever of het mag of niet, Brunel is er heel liberaal in.

Studiedagen gaat in overleg met Brunel, mijn indruk is dat zelfstudie de voorkeur geniet. Pas als het een hele bundel met cursussen zijn dan maken ze er liever een klasje van en dan krijg je wel studiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Morgen een sollicitatie bij Brunel! Kan iemand vertellen hoe de selectieprocedure bij Brunel er ongeveer aan toe gaat? En is het makkelijk om later nog te switchen van infra naar applicatie? Ze vroegen me namelijk welke richting ik in wil, en ben nog niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dat ligt echt aan de opdrachtgever en je eigen kennis danwel ambities. Als jij van beide wat op zak heb kun je wel wisselen. Dit zal voor Brunel zelf weinig uitmaken, als jij meer naar de applicatie kant toewil ligt dat meer aan de ruimte die de opdrachtgever hier voor heeft..

* _Apache_ zit op een semi applicatie semi infra beheer plek. 75% applicatie, 25% infra. :).. Destijds aangenomen voor 100% applicatie, maar er zijn veel operationele infra dingen welke ik ook kon uitvoeren, langzaam naartoe gegroeid. Nu heb ik ook best wat basis infra kennis aan boord, altijd handig.

[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 02-06-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
Ok, bedankt. :) Nog tips qua dresscode tijdens het eerste gesprek? Heb een open sollicitatie gedaan, niet specifiek op een functie en ben starter zonder relevante ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

Convoy

g44p

AE86 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:08:
Ok, bedankt. :) Nog tips qua dresscode tijdens het eerste gesprek? Heb een open sollicitatie gedaan, niet specifiek op een functie en ben starter zonder relevante ervaring.
welke vestiging heb je het gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

AE86 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:08:
Verzorgt casual, en doe alvast wat huiswerk. Verdiep je in het bedrijf eventuele cursussen. Denk eens na over waar je over een paar jaar ongeveer wilt zijn.

Mocht je nog tijd hebben, ga even naar de kapper. Kleine moeite, helpt je erg sterk met je eerste indruk. :) Neem wat meer tijd vrij voor je verzorging en reistijd. Op tijd komen - naar nieuwe locatie, altijd even zoeken natuurlijk :) - en goed verzorgt binnenkomen is je eerste indruk, als je dan ook nog eens je huiswerk hebt gedaan en wel ongeveer weet waar je naar toe wilt ben je bij wijze al binnen.

Als je naar Capelle gaat, probeer het OV te vermijden, dat is echt beroerd, auto zou veel makkelijker zijn. Het ligt heel dicht aan de snelweg en buiten de steden. Zelfde gaat in mindere mate op voor Deventer.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 02-06-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
Vestiging Eindhoven. Ik ga morgenvroeg nog even naar de kapper :) Alvast erg bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 15:17
AE86 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:52:
Morgen een sollicitatie bij Brunel! Kan iemand vertellen hoe de selectieprocedure bij Brunel er ongeveer aan toe gaat? En is het makkelijk om later nog te switchen van infra naar applicatie? Ze vroegen me namelijk welke richting ik in wil, en ben nog niet helemaal zeker.
Ze vragen inderdaad welke richting je op wil. Ze bieden je wel scholing aan. Maar ze willen sowieso eerst zeker weten wat je echt wil gaan doen, als je dit niet weet, heb je in elk geval het eerste gesprek geen kans. ;) Daarnaast zoeken ze dus échte professionals. Met hobbywerk thuis willen ze je niet...

Kleding, natuurlijk niet in korte broek gaan. :p Gewoon nette broek en een nette blouse...

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 02-06-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
Ik heb al MBO Mediatechnologie gedaan en ga komend jaar starten met HBO BI dus het is niet zo dat ik een of andere beunhaas ben. Heb ook al gewerkt als migratie medewerker, maar dat was parttime en zoek nu een fulltime functie voor naast mijn studie (deeltijd).

Heb nu een donkere spijkerbroek, nette schoenen en een donker overhemd. Lijkt me net genoeg..

[ Voor 15% gewijzigd door AE86 op 02-06-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Je moet dus nog starten met je opleiding? Wat verwacht je van Brunel dan? Want hoe en wanneer denk je te gaan werken?
Kleding lijkt me ook voldoende zo ja. Daar lopen ze natuurlijk in een net "pak". Ik heb daar ook met iemand gesproken een tijd geleden, was verder best een sympathieke gast, denk zelf een jaar of 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
Ik ben per direct op zoek naar een baan langs de deeltijd studie, bijvoorbeeld als servicedesk medewerker. Bij Brunel op de site stonden hier meerdere vacatures voor en daarom heb ik mijn CV achtergelaten. Tot mijn verbazing werd ik een dag later al gebeld dat ze mogelijk iets voor me hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mjah, dat verhaal hoor ik vaker. Vergis je niet, "zelfs" servicedesk medewerker kun je niet zomaar doen, ook hier zoeken ze "professionals" voor.
Het is (vaak) een denkfout dat "helpdesk/servicedesk" medewerker, voor "laaggeschoolden" is, maar het tegendeel blijkt waar!
Maar ben benieuwd wat ze voor je hebben en of er wat uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-04 23:49
Mjah, dat verhaal hoor ik vaker. Vergis je niet, "zelfs" servicedesk medewerker kun je niet zomaar doen, ook hier zoeken ze "professionals" voor.
Het is (vaak) een denkfout dat "helpdesk/servicedesk" medewerker, voor "laaggeschoolden" is, maar het tegendeel blijkt waar!
Maar ben benieuwd wat ze voor je hebben en of er wat uit gaat komen.
Dat komt door de nederlandse mentaliteit. Men wil niet op de service desk zitten vanwege de reputatie, daardoor krijg je de lager opgeleide, daardoor is de service minder, daardoor de reputatie etc.

Eigenlijk is het juist slim om daar je beste mensen op te zetten en die daar ook voor te belonen, de calls kunnen veel sneller opgelost worden waardoor de productiviteit in het bedrijf hoger wordt (mensen zitten niet stil/op een andere plek te werken omdat hun werkstation niet functioneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

AE86 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:52:
Tip: Maak vantevoren wél een keuze welke richting je wilt. Stippel ook een beetje een route uit voor de komende 2-5 jaar. Is de kans veel groter dat ze wat leuks voor je hebben

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
Had ik inderdaad gedaan en het ging erg goed. Ze konden nu nog niets voor me betekenen (dat had ik al wel verwacht) maar ze vonden me erg gemotiveerd en we houden nu contact. Wanneer ik mijn P haal moest ik ze hierover informeren en hadden ze waarschijnlijk wel iets voor me. Verder moet ik zeggen dat de organisatie erg professioneel over kwam en ik er zeker een goed gevoel over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

AE86 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:37:
Had ik inderdaad gedaan en het ging erg goed. Ze konden nu nog niets voor me betekenen (dat had ik al wel verwacht) maar ze vonden me erg gemotiveerd en we houden nu contact. Wanneer ik mijn P haal moest ik ze hierover informeren en hadden ze waarschijnlijk wel iets voor me. Verder moet ik zeggen dat de organisatie erg professioneel over kwam en ik er zeker een goed gevoel over had.
Waarom geen kleinere detacheerder zoeken? Die grote plaatsen je zo in Amsterdam terwijl jij misschien 's avonds naar Eindhoven naar school moet.. Kleinere houden daar meestal meer rekening mee (lijntjes zijn wat korter), en hebben sowieso vaak een wat lokaler netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Dit hoeft weer niet persee...Amsterdam - eindhoven is niet logisch en daar ben je niet binnen anderhalf uur met files mee gerekend..

Sommige grote detacheerders houden gewoon rekening met je..
Ik woon in Den Haag en werk in Leiden.. 45 max met de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

ptjuh schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:28:
Dit hoeft weer niet persee...Amsterdam - eindhoven is niet logisch en daar ben je niet binnen anderhalf uur met files mee gerekend..

Sommige grote detacheerders houden gewoon rekening met je..
Ik woon in Den Haag en werk in Leiden.. 45 max met de auto :)
Was maar een voorbeeld, ik woon ook in Den Haag, maar als ik gedetacheerd zou zijn in Leiden dan zou ik onmogelijk 2x per week 's avonds in Rotterdam de studie kunnen volgen :). (tuurlijk had Den Haag ook gekund om te studeren, maar die school heeft hele slechte collegetijden voor deeltijd vind ik, bovendien werk ik in Rotterdam en omgeving ;).).

Het is iig wel even iets om over na te denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 04-06-2010 23:13 ]

• ForFox
  • Laatst online: 08-04-2024
Louter positieve verhalen ? Ik werk ook voor Brunel maar ben iets minder enthousiast.
Loon en voorwaarden vind ik matig

• Hyp Hyper
ForFox schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:29:
Louter positieve verhalen ? Ik werk ook voor Brunel maar ben iets minder enthousiast.
Loon en voorwaarden vind ik matig
Ik ben in dit topic toch niet alleen positief geweest? Vooral op het laatst niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Ik lees net dat loon en voorwaarden tegenvallen. Kun je dat tegenvallen mbt de voorwaarden misschien toelichten? Ik kan nergens iets vinden over de voorwaarden bij Brunel

• Gadgeteer
Blijkbaar weinig mensen van Brunel op dit forum.

Niemand die recente ervaringen kan plaatsen?

• Pannekoek81
Werk zelf eind dit jaar 5 jaar bij Brunel. Prima naar mn zin, krijg studie's die ik wil. Lease auto.

Ja loon, zou graag meer willen, maar goed... ben niet ontevreden, maar meer is altijd welkom. Daarnaast voor een detacherings instantie hebben ze het voordeel dat ze per regio werken. Er zijn andere clubs waarbij ik iets meer kan krijgen, maar wel meer reizen...

Overal is wel wat denk ik zo, maar ik ben tevreden... :Y

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:03
Gadgeteer schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:22:
Blijkbaar weinig mensen van Brunel op dit forum.

Niemand die recente ervaringen kan plaatsen?
Recente ervaring? Ze zouden na het intakegesprek elke vrijdag contact met mij opnemen. Ik heb nooit meer wat van ze gehoord. Beetje onbeschoft..

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

• _Apache_

_Apache_

For life.

Werk er nu 2 jaar voor. Duidelijke lijnen, duidelijke communicatie, veel kortingsmogelijkheden.

Geen leasewagen, ook niet nodig, heb via het fietsplan een fiets gekocht. Reisafstand is net 3 km.

Begonnen in een klasje voor allerlei softskills (asl, itil, prince, tmap, bisl, communicatie). Behoorlijk kunnen klimmen en inmiddels worden de eerste boeken thuis afgeleverd voor MCITP:2008.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 08:02

Cis

Is er bij Brunel qua waardering een groot verschil tussen de verschillende functiegroepen/afdelingen? Als ik op companyrating kijk, is de waardering wel heel erg laag:
http://www.companyrating....il%5D%5BcompanyID%5D=1145

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Hyp Hyper
Cis schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:20:
Is er bij Brunel qua waardering een groot verschil tussen de verschillende functiegroepen/afdelingen? Als ik op companyrating kijk, is de waardering wel heel erg laag:
Ik kan me er wel in vinden. Alleen werkdruk heb ik in mijn Bruneltijd vrijwel niet gehad, maar dat kwam natuurlijk door de slechte score op het gebied 'groeien'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42149

Twee weken geleden gesprek gehad en meteen contract aangeboden gekregen terwijl ze nog geen opdracht voor me hebben. Ben nu vandaag begonnen en ben nog een beetje in het systeem aan het rondneuzen.

Kreeg meteen een boek van ITIL V3 om hier mee te beginnen dus zit nu al aan de zelfstudie :)

Vraag me alleen af of het misschien mogelijk is om dit ook thuis te doen, vanmiddag maar is even vragen tijdens de lunch denk ik. Scheelt me dagelijks 2 uur reistijd met de toet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Nu online
Anoniem: 42149 schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:26:
Twee weken geleden gesprek gehad en meteen contract aangeboden gekregen terwijl ze nog geen opdracht voor me hebben. Ben nu vandaag begonnen en ben nog een beetje in het systeem aan het rondneuzen.

Kreeg meteen een boek van ITIL V3 om hier mee te beginnen dus zit nu al aan de zelfstudie :)

Vraag me alleen af of het misschien mogelijk is om dit ook thuis te doen, vanmiddag maar is even vragen tijdens de lunch denk ik. Scheelt me dagelijks 2 uur reistijd met de toet.
We zijn nu een paar maanden verder en wilde van de gelegenheid gebruik maken om te vragen of je een update kon geven.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:12
Ik heb binnenkort een kennismakingsgesprek met Brunel :) ! Heeft men inmiddels positievere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik kreeg laatst een standaardmailtje van ze, m'n huisgenoot ook (ik HTS WTB, hij TU bedrijfskunde). Ze hadden een perfecte baan voor ons (alletwee exact hetzelfde mailtje). Ze zochten nog monteurs. Nou, dan heb je bij mij al je kansen al verspeeld :X :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik had best een hoge pet van ze op, nu begin ik echter te twijfelen.

Ik heb een gesprek gehad (sept. 2010) en ze gingen voor me zoeken. Uiteraard niets meer van gehoord.
Onlangs heb ik echter zelf op vacatures van ze gereageerd (kennis en ervaring ruim voldoende) en zelfs daarop geen reactie.

Ik heb liever dat ze dan in ieder geval een afwijzing sturen, nu hoor ik helemaal niets.
Verder valt me op dat ze steeds meer project contracten gebruiken en niet snel meer iemand in dienst nemen voor detachering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:03
je moet ze gewoon zelf achter de broek aan zitten en regelmatig bellen met degene bij een interessante vacature.

Zo hebben ze uiteindelijk wat voor me gevonden en zit ik sinds oktober bij een geweldig bedrijf :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Iemand recentere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Nog steeds hetzelfde, goede sfeer. Wat me wel opvalt is dat men professionaliteit waardeert, en beloont dat met zelfstandigheid en meer vrijheid.
Cis schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:20:
Vergeet niet dat Brunel niet alleen IT is, maar ook Legal, Finance, projecten etc. Beetje verkapte weergave imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik heb zelf bij Brunel gewerkt, prima werkgever.
Brunel is denk ik een van de beter betalende detacheerders. Toen ik in de IT begon heb ik iets van 10 gesprekken gehad en waaronder iets van 8 detacheerders 7 daarvan boden minder dan Brunel.
Ter indicatie(is alweer 5 jaar geleden geweest of zo): Ik MBO IT Niv 4. De aanbiedingen begonnen op de 1100 euro en eindigde op de 1550 euro en Brunel bood 1750 euro. Ik heb daar 1,5 jaar gewerkt leuke uitjes en prima vergoedingen en ze betalen al je certificaten en per certificaat gaat je salaris omhoog.

Het is wel zo je MOET je papieren halen, je gaat niet zomaar een veel betere klus krijgen. Ze moeten je kunnen verkopen aan andere bedrijven en dat gaat op basis van je papieren(certificaten). Dat je leergierig bent en erg goed in je werk interesseert die bedrijven niets(weinig).

Waarom ik weg ben gegaan? Ik kreeg ergens anders een aanbieding van 500 euro meer per maand dan dat ik bij Brunel verdiende. Keuze was snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Dat is wel netjes als startende MBO-er!!

• sbmuc
  • Laatst online: 22:34
Tweekeraar schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:48:
Dat is wel netjes als startende MBO-er!!
Ja dat was idd wel prima! :)
inmiddels zit ik daar alweer 1000 euro boven

• Tweekeraar
Toe maar....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Na het tweede gesprek is mij verteld dat ik te weinig ervaring zou hebben voor de functie op de helpdesk terwijl ze starters zochten... Dit weten ze toch al vóórdat ik uitgenodigd wordt? En al helemaal na het 1e gesprek?

Vond dit erg onprofessioneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Laatst online: 04-01 12:20
Tweekeraar schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:22:
Na het tweede gesprek is mij verteld dat ik te weinig ervaring zou hebben voor de functie op de helpdesk terwijl ze starters zochten... Dit weten ze toch al vóórdat ik uitgenodigd wordt? En al helemaal na het 1e gesprek?

Wat voor opleiding heb je? Kan mij voorstellen dat als iemand bijv. Kunstzinnige Therapie heeft gestudeerd weinig te zoeken heeft op een helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:12

mickjuh

Good news everyone!

Tweekeraar schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:22:

Soortgelijke ervaring. Eerste gesprek ging erg goed, had er een goed gevoel aan over gehouden en er zou een klus zijn waar ik zou kunnen beginnen. Ik zou binnen een paar dagen worden teruggebeld. Heb een week gewacht en zelf maar terug gebeld. Ik kreeg geloof ik een collega te pakken en die zou doorgeven dat ik werd teruggebeld. Uiteraard niet teruggebeld waarop ik 2 dagen later maar weer zelf belde. Belde op mobiele nummer en ze had die dag vrij, ze zou me de volgende dag terugbellen. Uiteindelijk zelf 2 dagen later maar weer gebeld waarop ik te horen kreeg dat ze niets hadden 8)7

Vriend van mij had een half jaar na mij ook gesolliciteerd daar. Ik heb hem mijn ervaringen verteld. Hij had ook een goed gevoel bij het eerste gesprek en zou ook worden teruggebeld. Hij werd ook niet teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Madje schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:33:
[...]

Wat voor opleiding heb je? Kan mij voorstellen dat als iemand bijv. Kunstzinnige Therapie heeft gestudeerd weinig te zoeken heeft op een helpdesk.
Medewerker Beheer ICT-niv 4
mickjuh schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:57:
[...]

Soortgelijke ervaring. Eerste gesprek ging erg goed, had er een goed gevoel aan over gehouden en er zou een klus zijn waar ik zou kunnen beginnen. Ik zou binnen een paar dagen worden teruggebeld. Heb een week gewacht en zelf maar terug gebeld. Ik kreeg geloof ik een collega te pakken en die zou doorgeven dat ik werd teruggebeld. Uiteraard niet teruggebeld waarop ik 2 dagen later maar weer zelf belde. Belde op mobiele nummer en ze had die dag vrij, ze zou me de volgende dag terugbellen. Uiteindelijk zelf 2 dagen later maar weer gebeld waarop ik te horen kreeg dat ze niets hadden 8)7

Vriend van mij had een half jaar na mij ook gesolliciteerd daar. Ik heb hem mijn ervaringen verteld. Hij had ook een goed gevoel bij het eerste gesprek en zou ook worden teruggebeld. Hij werd ook niet teruggebeld.
Dat bedoel ik....... Onprofessioneel dus.. Bij mij was het idd ook zo dat ik maar telkens moest bellen...

[ Voor 63% gewijzigd door Tweekeraar op 12-08-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Bij welke vestiging van Brunel hebben jullie gesolliciteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Brunel is genomineerd voor beste werkgever, in de categorie >1000 medewerkers.

http://www.beste-werkgevers.nl/genomineerden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Ik heb het idee dat het er soms echt aan ligt bij welke van de brunel vestigingen je solliciteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Niet alleen dat, maar de recruiter(s) waar je contact mee hebt zijn zeker geen representatie van de de rest van de organisatie, helaas. Wanneer je bijvoorbeeld contact hebt met iemand van HR, of een salesmanager die wat meer ervaring hebt werkt het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 20:12
Ik heb er ook ooit gesoliciteerd aan het einde van 2010, ze moeten me nog terugbellen op de functie waar ik toen op gesoliciteerd had >.<. Gesprek ging heel goed en ze waren enthousiast over mij, teminste dat deden ze me geloven.

Maargoed ondertussen ben ik goed terrechtgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinned89
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-10-2022
ik heb vandaag zelf een gesprek gehad met 2 adviseurs van brunel.
omdat ik zelf met vervoers problemen zat zijn ze mijn kant op gekomen, en dat vonden ze helemaal geen probleem.
het gesprek verliep naar mijn weten heel erg goed. ik ben namelijk net afgestudeerd als mechanicus en ik zit voor een baan te kijken als werkvoorbereider/tekenaar.
ze gaven me erg goede hoop en ze hebben met me afgesproken dat ze me morgen al terug bellen! dus het gaat heel erg snel allemaal.
het eerste jaar zal ik onder contract vanuit brunel bij me werkgever terecht komen en daar zal het zo zijn dat ik door het bedrijf waar ik dan werk een vast contact krijg aangeboden.
ik ben erg benieuwt hoe dit gaat afgelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:26
Detavast noemen ze die constructie.

De vraag is natuurlijk wat je zelf wilt: detachering (voor de afwisseling en vakinhoudelijke groei) of vast (voor de voorspelbare reistijden en soms het betere salaris). In hoeverre komt detavast aan jouw wensen tegemoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399452

Ik ga deze topic ook even nieuw leven inblazen.

Zijn er nog recente ervaringen?

Hoe zit het overigens met een lease auto, moet je daar zelf mee komen tijdens zo'n sollicitatie gesprek of wordt dat je aangeboden als je een x aan kilometers ver van een bedrijf woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195424

Als ik dit topic snel lees dan zie ik op ict gebied vooral servicedesk, infra en beheer langskomen. Zijn dit de ict hoeken waar brunel vooral zijn klanten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Service management hebben ze ook een aantal mensen. Maar wat je schrijft, servicedesk en infra zijn ze vooral groot in. Beheer willen ze meer naartoe groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Vanmiddag gesprek gehad, 1 van de projectleiders had een uitlopende afspraak, dus die zou mij vandaag nog tussen 17u en 18u terugbellen over een traineeship infra met wat meer informatie en dat ik nog wat gerichtere vragen kon stellen.
Na het lezen van dit topic weet ik niet of ze me nog hoeven te bellen...

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:12

mickjuh

Good news everyone!

ptjuh schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:39:
Bij welke vestiging van Brunel hebben jullie gesolliciteerd?
Deventer
XMassacre schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:10:
Vanmiddag gesprek gehad, 1 van de projectleiders had een uitlopende afspraak, dus die zou mij vandaag nog tussen 17u en 18u terugbellen over een traineeship infra met wat meer informatie en dat ik nog wat gerichtere vragen kon stellen.
Na het lezen van dit topic weet ik niet of ze me nog hoeven te bellen...
Als ze niet terugbellen hebben ze ook niets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Iemand recentere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 22:15
Heb recente ervaringen als klant. Er zit veel lekkers tussen de accountmanagers (wat best prettig is om naar te kijken...het lijkt wel of ze daar op selecteren) maar volgens mij moet je echt al een hele tijd voor ze werken (lees, er moet goed aan je verdiend zijn) willen ze ook in jou als werknemer investeren qua opleidingen et cetera.
Als opdrachtgever een prima relatie maar de mensen die ik vervolgens krijg denken over het algemeen minder positief over het bedrijf.

[ Voor 29% gewijzigd door PLAE op 21-07-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
bij nader inzien verwijder ik dit negatieve bericht.

[ Voor 89% gewijzigd door PZOOO op 22-07-2013 20:40 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33
Ik werk sinds 1 mei via Brunel, gedetacheerd bij een klant wanneer ik na 5 maanden overgenomen wordt. Het bevalt me goed, alleen loopt het contact met de account managers af en toe wel _erg_ stroef. Maar qua $$ heb ik niks te klagen.. Ze betalen beter als bij een MSP te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker102
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-03 12:21
Hallo,

Ik heb inmiddels 2 gesprekken gehad bij Brunel (Deventer)

Zij hebben mij inmiddels een aanbod gedaan van 1500 euro bruto. (uiteraard wel met verhoging na het behalen van certificaten. De kilometervergoeding dekt (als ik het goed heb begrepen) ook maar de helft van benzine die ik verbruik om heen en terug te komen.

Dit jaar hebben mensen van brunel bij ons op school een presentatie gehouden.
een vraag van een van onze docent was, wat bieden jullie een starter op MBO N4 aan salaris.
Het antwoord was 1750 euro bruto. ook na het onderhandelen en het aanvragen van een hoger starter salaris willen ze niet afwijken van 1500 euro.

Ik twijfel dus sterk of ik met brunel in zee wil gaan omdat die 1750 maar 1500 is, en ook de reiskosten maar half vergoed worden.

Ben alleen bang dat als ik brunel af wijs, ik misschien heel moeilijk aan ander werk ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 16:10

Koppensneller

winterrrrrr

Tweaker102 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:29:
Hallo,

Ik heb inmiddels 2 gesprekken gehad bij Brunel (Deventer)

Zij hebben mij inmiddels een aanbod gedaan van 1500 euro bruto. (uiteraard wel met verhoging na het behalen van certificaten. De kilometervergoeding dekt (als ik het goed heb begrepen) ook maar de helft van benzine die ik verbruik om heen en terug te komen.

Dit jaar hebben mensen van brunel bij ons op school een presentatie gehouden.
een vraag van een van onze docent was, wat bieden jullie een starter op MBO N4 aan salaris.
Het antwoord was 1750 euro bruto. ook na het onderhandelen en het aanvragen van een hoger starter salaris willen ze niet afwijken van 1500 euro.

Ik twijfel dus sterk of ik met brunel in zee wil gaan omdat die 1750 maar 1500 is, en ook de reiskosten maar half vergoed worden.

Ben alleen bang dat als ik brunel af wijs, ik misschien heel moeilijk aan ander werk ga komen.
Je kunt er, zeker in de proeftijd, makkelijk vanaf :) Ondertussen houd je je ogen open voor andere kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker102
Dat heb ik van meerdere mensen gehoord inderdaad. weet alleen niet precies hoe dat zit met de proefperiode. als ik een jaar contract teken heb ik dan alsnog een proef periode?

en heb ik dan niet meteen een studieschuld bij hun voor de (verplichte) cursussen e.d. die je moet bijwonen (en eventuele certificaten die je hebt gehaald) als je in de proefperiode weg gaat?

Ook vind ik het best een naaistreek als je in dienst gaat, en na 3 weken zegt van sorry jongens, ik heb toch een beter aanbod gekregen!

het probleem is gewoon dat van de 1500 bruto, en de benzine die ik dan voor eigen rekening moet nemen er niet zo heel veel over blijft van die 1500 euro.. ( denk ruim 1000?) en dat met een 40uurs contract.

Met 35u bij mn huidige werkgever (c1000 :P) ga ik daar al aardig wat overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Het is niet erg om na drie weken goed werk (<- nadruk op goed ) te zeggen dat je een beter aanbod hebt gekregen. Ik zou dat juist doen, waarschijnlijk doet Brunel je een tegenbod en gaan ze je diensten beter vergoeden. Vergeet niet dat na je C1000 baantje een IT functie eindelijk iets is dat relevant staat op je CV.

Doe heel goed je best dan kom je er wel :)

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
LEES JE CONTRACT

En lees het nog een keer. En stel er vragen over, per e-mail. Als je erover twijfelt en denkt "laat ik het maar doen, ik zoek wel verder" kun je dik teleurgesteld worden als je jaarcontract geen proeftijd heeft, betaalregelingen voor trainingen je beperken of er relatie- of concurrentiebedingen zijn die verder kijken bemoeilijken!
Ook vind ik het best een naaistreek als je in dienst gaat, en na 3 weken zegt van sorry jongens, ik heb toch een beter aanbod gekregen!
Dat is geen naaistreek, dat is gewoon vlot. Als iemand aangeeft dat hij meer zou willen verdienen (en dat is elders te krijgen) wat niet gehonoreerd wordt is het een kwestie van tijd voor diegene vertrekt.

[ Voor 33% gewijzigd door Testert op 23-07-2013 08:20 ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Tweaker102 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:45:
Dat heb ik van meerdere mensen gehoord inderdaad. weet alleen niet precies hoe dat zit met de proefperiode. als ik een jaar contract teken heb ik dan alsnog een proef periode?

en heb ik dan niet meteen een studieschuld bij hun voor de (verplichte) cursussen e.d. die je moet bijwonen (en eventuele certificaten die je hebt gehaald) als je in de proefperiode weg gaat?

het probleem is gewoon dat van de 1500 bruto, en de benzine die ik dan voor eigen rekening moet nemen er niet zo heel veel over blijft van die 1500 euro.. ( denk ruim 1000?) en dat met een 40uurs contract.

Met 35u bij mn huidige werkgever (c1000 :P) ga ik daar al aardig wat overheen.
Welk alternatief heb je op dit moment? Leg de bezwaren aan hun voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker102
Ik heb inmiddels vriendelijk bedankt voor de functie en ga toch maar verder op zoek.

Ik had aangegeven dat ik het loon al aan de lage kant vond. en al helemaal met in het achterhoofd dat ik ruim 200 euro aan benzinekosten ook nog voor eigen rekening moet nemen.

Aan de telefoon werd al verteld (op een vriendelijke manier) dat als ik het niet eens was met het salaris er geen vervolg gesprek hoefde te komen.

Ik ga me in ieder geval niet voor een jaar vast leggen voor dat bedrag, waar ook nog eens 200 euro reiskosten vanaf gaan. vind het ook nog steeds apart dat ze bij een presentatie op school iedereen lokken met een startsalaris van 1750 en vervolgens, als je op gesprek komt, met geen mogelijkheid boven de 1500 gaan.

Op het moment heb ik geen concreet alternatief en ben dus verder aan het solliciteren. heb een aantal lijntjes uit staan waarvan ieder betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bied.

[ Voor 29% gewijzigd door Tweaker102 op 25-07-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:34
Je hebt iig werk, dus dat scheelt.
Zelf zou ik ook niet veel willen inleveren op reiskosten. 200 euro is een hoop geld, denk dat je vast we'll iets dichter bij huis vindt.
1500 ook krap boven minimumloon, dus ook daar zal je denk ik meer perspectief kunnen krijgen.

Certificaten halen op kosten van brunel was natuurlijk interessant, maar zelf heb ik begrepen dat ze verwachten dat je alles dmv zelfstudie leert in je eigen tijd, dus als je iets vind voor 1750 dan kan je dat makkelijk vanuit eigen middelen

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Kom je op hun verzoek op gesprek. Vervolgens vertellen ze je dat ze je de volgende dag gaan bespreken.
Vervolgens hoor je helemaal niets meer. Bijzonder asociaal vind ik (Brunel Groningen).
Als ik het zo hier lees standaard werkwijze.
Meer dan een veredeld uitzendbureau is het niet naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:34
Ik ben ook eens op gesprek geweest bij Brunel Deventer. Sindsdien niets meer van ze gehoord, zelfs geen reactie toen ik een bijgewerkt CV opstuurde omdat ik zelf eea aan cursussen had afgerond.

Maar dit is een beetje mijn ervaring met de meeste detacheerders/w&s bureaus.
Heb je goede papieren en ben je makkelijk te plaatsen dan zijn ze uitermate geinteresseerd, maar anders hoor je niets meer van ze.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel317
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05 20:22
Tja, zelf niet zulke goede ervaringen met Brunel. In het begin (als jij interessant bent voor hun) is het voornamelijk 'the sky is the limit', maar als het even tegenzit, doen ze alles om je er zo snel mogelijk uit te werken. Wat ik zelf heb meegemaakt, is dat er veel beloftes worden gedaan maar dat er uiteindelijk bar weinig van waar wordt gemaakt. Traineeships die contractueel vastgelegd worden, om uiteindelijk afgescheept te worden met 2 dagen zelfstudie en dat afdoen als een 'traineeship'.

Accountmanagers, HR mensen, stuk voor stuk zitten die er puur voor zichzelf en ben je niets meer dan een nummertje.

Niet een bedrijfscultuur die mij aanstaat in ieder geval. Natuurlijk zijn dit alleen mijn ervaringen en zal dit ongetwijfeld bij andere regio's anders zijn. Mijn regio was Capelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Reacher

oldschool

Tweaker102 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:29:
Ik heb inmiddels vriendelijk bedankt voor de functie en ga toch maar verder op zoek.

Ik had aangegeven dat ik het loon al aan de lage kant vond. en al helemaal met in het achterhoofd dat ik ruim 200 euro aan benzinekosten ook nog voor eigen rekening moet nemen.

Aan de telefoon werd al verteld (op een vriendelijke manier) dat als ik het niet eens was met het salaris er geen vervolg gesprek hoefde te komen.

Ik ga me in ieder geval niet voor een jaar vast leggen voor dat bedrag, waar ook nog eens 200 euro reiskosten vanaf gaan. vind het ook nog steeds apart dat ze bij een presentatie op school iedereen lokken met een startsalaris van 1750 en vervolgens, als je op gesprek komt, met geen mogelijkheid boven de 1500 gaan.

Op het moment heb ik geen concreet alternatief en ben dus verder aan het solliciteren. heb een aantal lijntjes uit staan waarvan ieder betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bied.
Het is goed dat je voor jezelf een bottomline hebt. Daarbij, wil je voor een club werken die eerst spreekt over 1750 euro en dan vervolgens je afschepen met 1500... hoe moet dat in de toekomst gaan dan?
Overduidelijk is het vertrekpunt niet het opvolgen van afspraken / uitspraken.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Ik ben 1,5 jaar terug op gesprek geweest bij Brunel in Utrecht. Ook hetzelfde verhaal. We gaan je bespreken en we sturen nog dingen door, nooit meer iets van gehoord. Ook niet na herinneringsmailtjes richting de betrokken medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

Mijn eraving (in 2010 dat wel) was ook niet erg positief, ze hadden contact gezocht met mij voor een positie als systeem beheerder en vervolgens op het gesprek vertellen ze je doodleuk dat ik eerst 1 of 2 jaar op de helpdesk moest gaan zitten... 2 en een half uur met openbaar vervoer naar Deventer voor voor zo'n streek, ik zal echt nooit meer iets met Brunel te maken willen hebben.

Edit: Detacheringsbedrijven zijn verre van ideaal maar bij bijvoorbeeld Peak IT, Oris Flex en Neomax hebben ze dit soort grappen bij mij in ieder geval niet geflikt.

[ Voor 53% gewijzigd door SECURITEH op 07-08-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574258

3 jaar voor Brunel gewerkt en "gewoon" na 3 jaar buitengezet met het verzoek om na 6 maanden van de staat leven weer terug te komen.(Brunel doet namelijk niet aan vaste contracten)
Opdrachtgever werd "gewoon" voor het blok gezet.

Beetje een vaag verhaal dat mijn opleiding niet aansloot bij wat men bij Brunel vroeg enz....,terwijl ik 2 jaar daarvoor al eens aangegeven had dat ik een bepaalde opleiding wilde gaan doen.
Nog diverse malen er aan herinnerd maar de verbinding werd steeds wat minder op dat moment.

Met andere woorden Brunel is een gewoon uitzendbureau met een heel duur hoofdkantoor die absoluut niet waarmaken wat ze op hun website beloven onder het kopje "onze cultuur"

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 574258 op 22-01-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Dat is wel een zuur verhaal. Vind het ook verwerpelijk om een opdrachtgever te betrekken in een relatie die Brunel met jou heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik heb twee ervaringen met Brunel.
De eerste ervaring is alweer 3,5 jaar geleden... Ik had mij bij twee detacheerders ingeschreven (Vitae, tegenwoordig Experis, en Brunel). Met beide detacheerders de afspraak gemaakt, dat ze mijn cv pas mochten versturen, wanneer ik de vacature had gezien, dit omdat ik enerzijds bij twee detacheerders was ingeschreven en anderzijds het voor mij niet nodig is/was om mijn cv ergens neer te leggen, waar ik toch niet zou willen werken.
Om een lang verhaal kort te houden, ben ik uiteindelijk via Vitae uitgenodigd voor een gesprek bij een bedrijf. Blijkt dat ze daar dus ook mijn cv hebben ontvangen via Brunel (zonder dat ik het wist), maar dan voor een andere functie en iets andere werkervaring en competenties! Het bedrijf vond dit natuurlijk erg vreemd, dus werd daar flink over aan de tand gevoeld! En terecht!
Na het gesprek dus direct Brunel gebeld voor tekst en uitleg. Hun reactie: We vonden het niet nodig om jou in te lichten en voor die functie had je net niet de competenties, dus hebben we het iets aangepast zodat je in ieder geval uitgenodigd zou worden voor een gesprek, dat doen we wel vaker...
Uiteindelijk heb ik aangegeven bij Brunel dat ik de functie via Vitae had geaccepteerd en dat ze niet verder hoefden te zoeken. Wordt ik na een paar weken gebeld door Brunel, dat een klant van hun graag met mij om de tafel wilt, naar aanleiding van het cv van mij wat ze hebben toegestuurd...
Toen bleek dus voor de tweede maal, dat ze mijn cv hebben verstuurd zonder mijn goedkeuring.

Mijn tweede ervaring is een stuk recenter, 2-3 maanden geleden.
Ik werd ineens gebeld, of ik toe was aan een nieuwe uitdaging bij een ander (soortgelijk) bedrijf. Aangezien ik nu ongeveer 220 km per dag moet reizen voor het werk, sta ik niet heel negatief tegenover een nieuwe uitdaging (uiteraard wel onder voorwaarde, dat de uitdaging minimaal net zo groot is als mijn huidige baan en het aantal kilometers reizen flink afneemt). Uiteindelijk een gesprek gehad bij Brunel (Utrecht) om nader over de vacature te praten en het salaris, een week later een afspraak bij het bedrijf. Krijg ik op de parkeerplaats voor de deur te horen, dat ik niet mocht aangeven dat Brunel mij benaderd heeft (maar dat ik bij hen ben gekomen) en dat mijn cv op wat "kleine puntjes" is aangepast. Dat vond ik niet heel tof, maar toch gewoon het gesprek in gegaan. Toen mijn cv ter sprake kwam, zei ik dat Brunel wat foutjes heeft gemaakt en dat ik (gelukkig) nog mijn originele cv bij me had. Op basis van mijn eigen cv het gesprek in gegaan. Na het gesprek kreeg ik op de parkeerplaats direct te horen, dat het salaris (uit het gesprek van een week eerder) toch niet haalbaar bleek te zijn, omdat ik nu mijn "eigen" cv heb laten zien.
Bij het vervolggesprek bij het bedrijf, bleek dat ze mij ook niet de uitdaging konden geven die ik graag wilde. Maar ik was toch benieuwd naar het salaris, dus heb aan het einde nog wel gevraagd om een salarisindicatie (dit ook ter vergelijking van mijn huidige situatie). Wellicht dat ik degene met het gesprek (directeur van die afdeling) er enigszins mee overviel, maar het salaris was hoger dan dat bij Brunel uit het allereerste gesprek naar voren kwam.

Ik heb dus twee minder prettige ervaringen met Brunel en zal dus ook niet heel snel meer via hen een gesprek aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BastaRhymez schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:04:
Na het gesprek dus direct Brunel gebeld voor tekst en uitleg. Hun reactie: We vonden het niet nodig om jou in te lichten en voor die functie had je net niet de competenties, dus hebben we het iets aangepast zodat je in ieder geval uitgenodigd zou worden voor een gesprek, dat doen we wel vaker...
Ik vind dat een echte no-go. Als je het CV van een kandidaat wilt aanpassen, waarom zou je dat niet gewoon samen met de kandidaat doen?
[...]

Op basis van mijn eigen cv het gesprek in gegaan. Na het gesprek kreeg ik op de parkeerplaats direct te horen, dat het salaris (uit het gesprek van een week eerder) toch niet haalbaar bleek te zijn, omdat ik nu mijn "eigen" cv heb laten zien.
Dat hebben ze je CV waarschijnlijk aardig opgeblazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 16:42
Na de reacties hier was ik minder enthousiast om op gesprek te gaan.

Afgelopen vrijdag toch maar op kennismakingsgesprek gegaan nadat ik was benaderd door Brunel.
Ik heb een gesprek gehad met 2 accountmanagers, omdat eentje pas net in dienst was.
Dit was voor mij het meest vreselijke gesprek ooit, ze leken totaal niet geinteresseerd, kortaf en vervolgens komen ze ook nog niet hun afspraken na. Ik had aangegeven dat ook wanneer hun beslising negatief was ik graag bericht kreeg. "Ja is goed dinsdag hoor je nog van ons". Ondertussen is het woensdag avond en heb ik totaal geen reden om positief te zijn over deze partij.

Het kan best zijn dat ik gewoon te maken heb gehad met de verkeerde accountmanager maar als ik andere verhalen hier zie dan betwijfel ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
knoxorr schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:56:
Na de reacties hier was ik minder enthousiast om op gesprek te gaan.

Afgelopen vrijdag toch maar op kennismakingsgesprek gegaan nadat ik was benaderd door Brunel.
Ik heb een gesprek gehad met 2 accountmanagers, omdat eentje pas net in dienst was.
Dit was voor mij het meest vreselijke gesprek ooit, ze leken totaal niet geinteresseerd, kortaf en vervolgens komen ze ook nog niet hun afspraken na. Ik had aangegeven dat ook wanneer hun beslising negatief was ik graag bericht kreeg. "Ja is goed dinsdag hoor je nog van ons". Ondertussen is het woensdag avond en heb ik totaal geen reden om positief te zijn over deze partij.

Het kan best zijn dat ik gewoon te maken heb gehad met de verkeerde accountmanager maar als ik andere verhalen hier zie dan betwijfel ik het.
welke vestiging was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Laatst online: 22:08

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Ik ben vandaag benaderd voor een interne positie bij Brunel. Iemand ervaring met het werken "in" de organisatie?

Het betreft een sales functie, en hoewel ik vrij commercieel ingesteld ben, vraag ik mij af hoe de cultuur is. Ik heb wat rond gekeken, en er zijn maar weinig mensen die voor een lange periode blijven werken bij Brunel ( >1 jaar)

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 28-05 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

SerealKiller,

Een collega van mij heeft toevallig een half jaar geleden op de salesfunctie gewerkt "accountmanager".
Echter vond hij de cultuur die daar heerste verschrikkelijk.

Slijmballen bij je sales-director, hoge ego's.. dus weinig teambuilding/spirit.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 18:14

Typhone

Who Dares Wins

Omdat ik vanaf mijn vakantieadres even mee heb zitten lezen ben ik verbaasd dat dit soort mogelijk zijn. Een bedrijf als dit kan toch door zoveel 'huichelarij' niet positief belicht blijven?
Dergelijke bedrijfsculturen zorgen toch voor een kannibalisering van je eigen netwerk in negatieve zin?
Ik ben er toevallig een keer binnengeweest (niet voor een sollicitatie) maar de hele cultuur kwam al apart op mij over. Leek eerder een modebedrijf in businesskleding dan iets anders. Als ik dan hier de ervaringen ga lezen dan schrik ik in elk geval wel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555688

Wij hebben Brunel mensen over de vloer gehad en ze bleken geen ervaring te hebben in datgene waar we ze voor aan namen. Ze hadden overduidelijk een bootcamp gehad in de dagen voor hun aanstelling. Opvallend was ook dat ze zich wekelijks ziek meldden, zonder dat Brunel voor vervanging zorgde. Ik was toen geen manager dus kon er enkel negatief over berichten aan mijn disfunctionerende manager die altijd voor Brunel koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 22:11
Ik heb ook net een gesprek met Brunel gehad. Mijn verhaal was ronduit slecht. Maar de recruiters waren ook niet bepaald echt geïnteresseerd en ik ben benieuwd of zij hun belofte nakomen dat ze nog contact opnemen na mij in het team besproken te hebben. Maar we weten allemaal wat het betekent als er gezegd wordt dat zij graag je dossier in het systeem houden: die zien we nooit meer terug!
Maar in voorgaande verhalen over de recruiters lijkt dus een lijn in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb het gevoel dat Brunel tegenwoordig vooral in de "detavast" zit en vaak pas iemand een aanbod doet als ze hem direct bij een specifieke vacature kunnen plaatsen. Met die werkwijze komt een sollicitatie er ongeveer als volgt uit te zien:

1. Beoordeling of CV enigzins relevant is
2. Kennismakingsgesprek
3. CV voorleggen bij opdrachtgever
4. Bij positieve reaktie van opdrachtgever: tweede gesprek, intake bij klant
5. Opdrachtgever wil doorzetten: derde gesprek (arbeidsvoorwaarden)

Op dit topic lees ik vrij veel reakties van mensen die na stap 2 niets meer horen. Die zijn gewoon in stap 3 onderuit gegaan, geen belangstelling vanuit opdrachtgever. Brunel kan dan kiezen of ze de kandidaat afwijzen op op file houden. Omdat een archief met CV's niet zoveel kost, zal dat meestal de tweede optie zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door t_captain op 31-07-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Laatst online: 22:08

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Ok, net een telefoontje gehad en afgewezen op de functie vanwege niet passende competenties getest door een "Big Five" assesment. Nu vind ik het niet heel erg, omdat ik waarschijnlijk toch niet voor dit bedrijf had gekozen.

Wat ik wel raar vind is dat de resultaten (die ik toegezonden heb gekregen) een compleet ander karakter beschrijven dan hoe ik mijzelf, en anderen mij zien. Ik heb namelijk de resultaten doorgestuurd naar mijn vriendin, en ex-collega's om te verifiëren. Ik heb een vergelijkbaar assesment gemaakt bij een ander bedrijf, en die resultaten staan bijna haaks op deze.

In hoeverre hebben jullie ervaring met de resultaten van dit soort assesments?

War is the only proper school of the surgeon.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste