Ik heb twee ervaringen met Brunel.
De eerste ervaring is alweer 3,5 jaar geleden... Ik had mij bij twee detacheerders ingeschreven (Vitae, tegenwoordig Experis, en Brunel). Met beide detacheerders de afspraak gemaakt, dat ze mijn cv pas mochten versturen, wanneer ik de vacature had gezien, dit omdat ik enerzijds bij twee detacheerders was ingeschreven en anderzijds het voor mij niet nodig is/was om mijn cv ergens neer te leggen, waar ik toch niet zou willen werken.
Om een lang verhaal kort te houden, ben ik uiteindelijk via Vitae uitgenodigd voor een gesprek bij een bedrijf. Blijkt dat ze daar dus ook mijn cv hebben ontvangen via Brunel (zonder dat ik het wist), maar dan voor een andere functie en iets andere werkervaring en competenties! Het bedrijf vond dit natuurlijk erg vreemd, dus werd daar flink over aan de tand gevoeld! En terecht!
Na het gesprek dus direct Brunel gebeld voor tekst en uitleg. Hun reactie: We vonden het niet nodig om jou in te lichten en voor die functie had je net niet de competenties, dus hebben we het iets aangepast zodat je in ieder geval uitgenodigd zou worden voor een gesprek, dat doen we wel vaker...
Uiteindelijk heb ik aangegeven bij Brunel dat ik de functie via Vitae had geaccepteerd en dat ze niet verder hoefden te zoeken. Wordt ik na een paar weken gebeld door Brunel, dat een klant van hun graag met mij om de tafel wilt, naar aanleiding van het cv van mij wat ze hebben toegestuurd...
Toen bleek dus voor de tweede maal, dat ze mijn cv hebben verstuurd zonder mijn goedkeuring.
Mijn tweede ervaring is een stuk recenter, 2-3 maanden geleden.
Ik werd ineens gebeld, of ik toe was aan een nieuwe uitdaging bij een ander (soortgelijk) bedrijf. Aangezien ik nu ongeveer 220 km per dag moet reizen voor het werk, sta ik niet heel negatief tegenover een nieuwe uitdaging (uiteraard wel onder voorwaarde, dat de uitdaging minimaal net zo groot is als mijn huidige baan en het aantal kilometers reizen flink afneemt). Uiteindelijk een gesprek gehad bij Brunel (Utrecht) om nader over de vacature te praten en het salaris, een week later een afspraak bij het bedrijf. Krijg ik op de parkeerplaats voor de deur te horen, dat ik niet mocht aangeven dat Brunel mij benaderd heeft (maar dat ik bij hen ben gekomen) en dat mijn cv op wat "kleine puntjes" is aangepast. Dat vond ik niet heel tof, maar toch gewoon het gesprek in gegaan. Toen mijn cv ter sprake kwam, zei ik dat Brunel wat foutjes heeft gemaakt en dat ik (gelukkig) nog mijn originele cv bij me had. Op basis van mijn eigen cv het gesprek in gegaan. Na het gesprek kreeg ik op de parkeerplaats direct te horen, dat het salaris (uit het gesprek van een week eerder) toch niet haalbaar bleek te zijn, omdat ik nu mijn "eigen" cv heb laten zien.
Bij het vervolggesprek bij het bedrijf, bleek dat ze mij ook niet de uitdaging konden geven die ik graag wilde. Maar ik was toch benieuwd naar het salaris, dus heb aan het einde nog wel gevraagd om een salarisindicatie (dit ook ter vergelijking van mijn huidige situatie). Wellicht dat ik degene met het gesprek (directeur van die afdeling) er enigszins mee overviel, maar het salaris was hoger dan dat bij Brunel uit het allereerste gesprek naar voren kwam.
Ik heb dus twee minder prettige ervaringen met Brunel en zal dus ook niet heel snel meer via hen een gesprek aangaan.