Een zelfde verhaaltje hebben ze 5 jaar geleden tegen mij verteld toen ik vers van de MBO 4 IT opleiding af kwam, ik zou het met een korreltje zout nemen.Piekartz87 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:02:Bedankt voor de reacties, ze vragen trouwens HBO-ers voor deze functie om de kwaliteit te verhogen, Brunel ziet het ook als een opstap voor andere functies. Dat is mij verteld althans. Ze verwachten niet dat ik dit langer dan een jaar of anderhalf jaar ga doen.
Overigens heb ik nog een sollicitatie voor functioneel beheerder lopen
Over 2 weken zal ik daar wat van horen. Echter geef ik mezelf niet veel kans, dat gaat dan met name over de certificaten.
Nog een factor is dat ik het bij mijn huidige werkgever niet zo naar mijn zin heb.
Op dit moment neig ik er naar om bij mijn huidige werkgever blijven. In het nieuwe jaar ga ik dan direct bezig met het behalen van itil foundation. Wat daar op volgt zie ik dan wel weer.
Ik zal er eerst sowieso het weekend over nadenken
Nog een factor is dat ik het bij mijn huidige werkgever niet zo naar mijn zin heb.
Op dit moment neig ik er naar om bij mijn huidige werkgever blijven. In het nieuwe jaar ga ik dan direct bezig met het behalen van itil foundation. Wat daar op volgt zie ik dan wel weer.
Naar mijn gevoel zijn er momenteel genoeg vacatures, blijven solliciteren dus. Daarnaast, verdien je nu meer of minder als wat Brunel je bied?Piekartz87 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:11:
Overigens heb ik nog een sollicitatie voor functioneel beheerder lopenOver 2 weken zal ik daar wat van horen. Echter geef ik mezelf niet veel kans, dat gaat dan met name over de certificaten.
Overigens nooit zomaar alles accepteren wat werkgevers je zeggen/bieden, altijd onderhandelen. Bij Brunel was het bijv. zo dat, destijds, niemand een auto kreeg. Ik vroeg er om en kreeg wel een auto...
Ik verdien nu wel wat meer, alleen bouw ik op het moment niet eens pensioen op. onderhandelen heb ik zeker geprobeerd, ik heb zeker laten weten dat ik meer verwacht van een zogenaamde hbo functie. Ze trekken er wel een harde lijn erin.beyazz06 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:55:
[...]
Naar mijn gevoel zijn er momenteel genoeg vacatures, blijven solliciteren dus. Daarnaast, verdien je nu meer of minder als wat Brunel je bied?
Overigens nooit zomaar alles accepteren wat werkgevers je zeggen/bieden, altijd onderhandelen. Bij Brunel was het bijv. zo dat, destijds, niemand een auto kreeg. Ik vroeg er om en kreeg wel een auto...
Maandag ga ik bellen dat ik het niet ga doen, wie weet doen ze me nog een beter bod. Maar zoals ik het nu zie ga ik zelf mijn certificaten behalen. Wie weet trek ik met certificaten nog bij brunel aan de bel voor een andere functie. Mijn contact met Brunel is tot nu toe erg goed verlopen moet ik zeggen.
Ervaring als inlener. Wat mij opviel: de mensen die er werkten waren zeer ontevreden over de contacten met hun 'begeleider'. Gaf vaak geen antwoord, werden beloftes niet nagekomen, leugens enz. Als ik de keuze heb zou ik er nooit gaan werken. Inhuren probeer ik ook wat mensen te beinvloeden om dat niet meer te doen 
Kan uiteraard ook gewoon een uitermate slechte dame zijn die de boel aan het begeleiden was
Kan uiteraard ook gewoon een uitermate slechte dame zijn die de boel aan het begeleiden was
Na het lezen van dit forum toch maar gesolliciteerd bij Brunel in de hoop dat mijn ervaring beter zou zijn....
Nadat ik online gereageerd had op een vacature kreeg ik van de recruiter een informeel bericht per mail. Of ik me ervan bewust was dat de vacature in amsterdam was en dit mogelijk voor een lange reisafstand zou zorgen. Ik vervolgens gereageerd dat ik me ervan bewust was en verhuisplannen had. Vervolgens beloofde de recruiter me enkele dagen op een rij om me de volgende dag te bellen. Geen goede eerste indruk maar ik had goede hoop
Uiteindelijk werd ik dan toch gebeld en uitgenodigd voor een kennismaking.
Tijdens dit kennismakingsgesprek heb ik op plezierige wijze gepraat met de recruiter en sales manager. Beide waren lovend over de persoon die voor ze zat en gaven aan wel mogelijkheden te zien. Enkele dagen daarna kreeg ik dan ook een uitnodiging voor een tweede gesprek. Tijdens dit 2e gesprek (met 2 accountmanagers ) kreeg ik meer inhoudelijke vragen gerelateerd aan de gewenste functies. (1 vd geplande accountmanagers had ivm dubbele afspraak een vervanger moeten sturen) De vragen die me gesteld werden waren niet allemaal even snugger maar werden door mij op nette wijze beantwoord.
Tijdens beide gesprekken had ik aangegeven welke functies / arbeidsvoorwaarden de voorkeur genoten en had ik tevens duidelijk laten merken dat daar speelruimte in zat.
Uiteindelijk belde de recruiter me weer op om aan te geven dat er te weinig aanknopingspunten waren voor een aanbieding. Iets wat me nogal verraste aangezien ik heel open de gesprekken ben aangegaan en iedereen continu enthousiast was over de sollicitant. Kortom of ze kunnen goed toneelspelen, verwarren me met een andere kandidaat of ze zijn incompetent
Ondanks dat ik wellicht in bovenstaand stuk overkom als de gefrustreerde afwezen sollicitant wil ik jullie er niet van weerhouden om bij brunel te solliciteren, echter hoeven ze mij niet meer te contacten
Nadat ik online gereageerd had op een vacature kreeg ik van de recruiter een informeel bericht per mail. Of ik me ervan bewust was dat de vacature in amsterdam was en dit mogelijk voor een lange reisafstand zou zorgen. Ik vervolgens gereageerd dat ik me ervan bewust was en verhuisplannen had. Vervolgens beloofde de recruiter me enkele dagen op een rij om me de volgende dag te bellen. Geen goede eerste indruk maar ik had goede hoop
Tijdens dit kennismakingsgesprek heb ik op plezierige wijze gepraat met de recruiter en sales manager. Beide waren lovend over de persoon die voor ze zat en gaven aan wel mogelijkheden te zien. Enkele dagen daarna kreeg ik dan ook een uitnodiging voor een tweede gesprek. Tijdens dit 2e gesprek (met 2 accountmanagers ) kreeg ik meer inhoudelijke vragen gerelateerd aan de gewenste functies. (1 vd geplande accountmanagers had ivm dubbele afspraak een vervanger moeten sturen) De vragen die me gesteld werden waren niet allemaal even snugger maar werden door mij op nette wijze beantwoord.
Tijdens beide gesprekken had ik aangegeven welke functies / arbeidsvoorwaarden de voorkeur genoten en had ik tevens duidelijk laten merken dat daar speelruimte in zat.
Uiteindelijk belde de recruiter me weer op om aan te geven dat er te weinig aanknopingspunten waren voor een aanbieding. Iets wat me nogal verraste aangezien ik heel open de gesprekken ben aangegaan en iedereen continu enthousiast was over de sollicitant. Kortom of ze kunnen goed toneelspelen, verwarren me met een andere kandidaat of ze zijn incompetent
Ondanks dat ik wellicht in bovenstaand stuk overkom als de gefrustreerde afwezen sollicitant wil ik jullie er niet van weerhouden om bij brunel te solliciteren, echter hoeven ze mij niet meer te contacten
Ik vorige week door 2 verschillende personen vanuit Brunel benaderd. Interesant profiel, bel me even, bla bla bla.
Ik bellen, neemt niet op. Ik mailen, nu na een week nooit reactie gehad.
2e persoon mailt me n.a.v. mijn CV die helemaal volledig online staat. En vraagt of ik mijn CV wil sturen, komt al niet erg professioneel over en na het lezen van dit topic staan ze al 2-0 achter bij me.
Ik bellen, neemt niet op. Ik mailen, nu na een week nooit reactie gehad.
2e persoon mailt me n.a.v. mijn CV die helemaal volledig online staat. En vraagt of ik mijn CV wil sturen, komt al niet erg professioneel over en na het lezen van dit topic staan ze al 2-0 achter bij me.
De afgelopen week ook benaderd door Brunel NAV Monsterboard. Ik zit midden in een ontslag nav centralisatie naar de UK
afspraak gemaakt om eens kennis te maken, bleek dat ze een vacature hadden in amsterdam (detavast). Ze zijn wel met een outsourcing project bezig maar dat zou niet zo heel concreet zijn (hadden ze vaker gedaan in het verleden)
afgewezen ik zag het toch niet zitten ze dit netjes laten weten, maandag belden ze gesprek gemist volgende dag waren ze niet bereikbaar (de account manager was vrij kan gebeuren)
Woensdag belden ze terug en het zou niet een probleem zijn dat outsourcen, nou ok toch op gesprek de vacature kon best intressant zijn (ik wist alleen de hoofdlijnen) ze maakte een afspraak voor vanmorgen.
tijdens het gesprek kennis gemaakt, en dan kom de vraag waarom zoek je iets anders? nou ja geen probleem uitgelegd centralisatie, daardoor komt mijn positie te vervallen met 1-12
Toen kwam de aap uit de mouw ja we zijn wel degelijk aan het kijken voor Outsourcing,
En het gaat ook gebeuren... op dat moment afscheid genomen ik heb namelijk geen zin om in een functie te stappen waarbij ik weet dat het een zinkend schip is.
Bleek dat ze mensen zochten om de plekken op te vullen van mensen die weg gaan omdat ze weten dat ze straks op straat staan
Halve dag verknalt voor een gesprek van nog geen 10 min
nee geen brunel meer hier voor mij wat een ballentent
afspraak gemaakt om eens kennis te maken, bleek dat ze een vacature hadden in amsterdam (detavast). Ze zijn wel met een outsourcing project bezig maar dat zou niet zo heel concreet zijn (hadden ze vaker gedaan in het verleden)
afgewezen ik zag het toch niet zitten ze dit netjes laten weten, maandag belden ze gesprek gemist volgende dag waren ze niet bereikbaar (de account manager was vrij kan gebeuren)
Woensdag belden ze terug en het zou niet een probleem zijn dat outsourcen, nou ok toch op gesprek de vacature kon best intressant zijn (ik wist alleen de hoofdlijnen) ze maakte een afspraak voor vanmorgen.
tijdens het gesprek kennis gemaakt, en dan kom de vraag waarom zoek je iets anders? nou ja geen probleem uitgelegd centralisatie, daardoor komt mijn positie te vervallen met 1-12
Toen kwam de aap uit de mouw ja we zijn wel degelijk aan het kijken voor Outsourcing,
En het gaat ook gebeuren... op dat moment afscheid genomen ik heb namelijk geen zin om in een functie te stappen waarbij ik weet dat het een zinkend schip is.
Bleek dat ze mensen zochten om de plekken op te vullen van mensen die weg gaan omdat ze weten dat ze straks op straat staan
Halve dag verknalt voor een gesprek van nog geen 10 min
[ Voor 14% gewijzigd door Wognummer op 05-06-2015 06:33 ]
Je verhaal is net iets teveel in telegram stijl waardoor ik het laatste stukje niet kan volgen. Wat bedoel je met 'we zijn wel degelijk aan het kijken voor centralisatie en het gaat ook gebeuren'Wognummer schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:10:
De afgelopen week ook benaderd door Brunel NAV Monsterboard. Ik zit midden in een ontslag nav centralisatie naar de UK
ik kom er aan kennis gemaakt en dan kom de vraag waarom zoek je iets anders, nou ja geen probleem uitgelegd centralisatie. Toen kwam de aap uit de mouw ja we zijn wel degelijk aan het kijken voor centralisatie en het gaat ook gebeuren... maar afscheid genomen. Halve dag verknalt voor een gesprek van nog geen 10 min
post iets aangepast
was nog steeds een beetje pissig toen ik het tikte hoop dat het zo iets leesbaarder is en heb even centralisatie en outsourcing verwisseld.
De eindklant heeft kennelijk in zijn projectplan en uitvoering steekjes laten vallen. Gevolg is dat de mensen sneller opstappen dan gepland en er tijdelijk personeel nodig is om de gaten te dichten.
Als je gelooft in vaste banen op vaste plekken, is dat niets voor jou. Als interim
-klus kan het misschien best leuk zijn. Vreemd dat ze het woord "detavast" noemen, deze klant zal niet veel belangstelling hebben om contracten over te nemen.
Als je gelooft in vaste banen op vaste plekken, is dat niets voor jou. Als interim
-klus kan het misschien best leuk zijn. Vreemd dat ze het woord "detavast" noemen, deze klant zal niet veel belangstelling hebben om contracten over te nemen.
Brunel geeft bij ons (ik ben klant) standaard aan dat ze geen voorkeur hebben voor detavast, dat is niet hun verdienmodel
Kan misschien per tak verschillen.
[ Voor 12% gewijzigd door PLAE op 27-06-2015 11:13 ]
-
[ Voor 99% gewijzigd door Vitamine op 28-07-2017 12:34 ]
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
HBO WTB, 4 jaar, zou waarschijnlijk 2800 a 3200 bruto moeten opleveren. Iets minder als je een leaseauto hebt.
Anoniem: 294759
Mijn ervaring leek in de eerste instantie goed. Snel een intake geregeld. Persoon waarmee ik gesproken had zou bij de intake zijn.
Fijn, prima.
Moment supreme... Persoon komt niet opdagen op intake. Van te voren nog een paar keer gebeld, geen gehoor. Pas achteraf een SMS gekregen van de persoon in een escalatie zat. En mij later op de dag zal terugbellen.
Tijdens het gesprek kwam naar voren dat niemand van Brunel bij intakes heeft deelgenomen.
Ik heb nu sterk de neiging op de stekker eruit te trekken gezien de ervaringen van anderen op dit vlak ook niet bijster positief is.
No show zonder bericht vooraf, is toch wel de grootste doodszonde die je als organisatie kan maken.
Fijn, prima.
Moment supreme... Persoon komt niet opdagen op intake. Van te voren nog een paar keer gebeld, geen gehoor. Pas achteraf een SMS gekregen van de persoon in een escalatie zat. En mij later op de dag zal terugbellen.
Tijdens het gesprek kwam naar voren dat niemand van Brunel bij intakes heeft deelgenomen.
Ik heb nu sterk de neiging op de stekker eruit te trekken gezien de ervaringen van anderen op dit vlak ook niet bijster positief is.
No show zonder bericht vooraf, is toch wel de grootste doodszonde die je als organisatie kan maken.
Slecht verhaal, zeker om door middel van een SMS te laten weten dat hij escalatie zat. Bel dan even om het uit te leggen, maar eigenlijk had hij dan een collega moeten sturen.
Typisch Brunel. Het is voor mij alweer jaren geleden, maar ze behandelen je gewoon als poep. (als ze je al 'behandelen')
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Anoniem: 294759
Nee, uitleggen wordt niet gedaan. Dat is lastig en zo. Stel je voor dat je vragen terugkrijgt die je niet kan beantwoorden of door jouw verhaal heen geprikt wordt. Dat wil je allemaal niet.jongetje schreef op donderdag 17 december 2015 @ 07:22:
Slecht verhaal, zeker om door middel van een SMS te laten weten dat hij escalatie zat. Bel dan even om het uit te leggen, maar eigenlijk had hij dan een collega moeten sturen.
En het sturen van een collega: Stel je voor dat je iets aan relatie management doet. Dat is toch alleen maar lastig? En die tijd kan je nuttiger besteden op kantoor.
</sarcasm>
Achteraf heb ik deze persoon niet gek veel later alsnog gesproken. Aan zijn stem gehoord te hebben wist hij dat hij fout zat en hoopte dat ik daar geen opmerking over zou gaan maken. Ik heb het niet gedaan gezien tijd en plek.
Tijd geleden gesprek gehad met Brunel, dag later te horen gekregen een aanbieding te krijgen, de aanbieding ook 2 dagen later ontvangen.
Goed contact, vragen worden correct beantwoord..
Voor mij tot nog toe geen problemen met Brunel.
Goed contact, vragen worden correct beantwoord..
Voor mij tot nog toe geen problemen met Brunel.
Anoniem: 721863
In de afgelopen maand heb ik meerdere malen contact gehad met Brunel omdat ik toe was aan een nieuwe uitdaging.
1e gesprek: Als zeer positief ervaren en uitgenodigd voor het 2 gesprek op een andere locatie.
2e gesprek: Wederom als zeer positief ervaren waarna ik ook een aanbieding heb gekregen.
Aanbieding was marktconform maar er is ook ruimte om de arbeidsvoorwaarden te bespreken. Bijv. wil je wel/geen lease auto etc.
Tot nu toe zeer positief en ik blijf mijn toekomstige ervaringen bij Brunel graag met jullie delen.
m.v.g.
1e gesprek: Als zeer positief ervaren en uitgenodigd voor het 2 gesprek op een andere locatie.
2e gesprek: Wederom als zeer positief ervaren waarna ik ook een aanbieding heb gekregen.
Aanbieding was marktconform maar er is ook ruimte om de arbeidsvoorwaarden te bespreken. Bijv. wil je wel/geen lease auto etc.
Tot nu toe zeer positief en ik blijf mijn toekomstige ervaringen bij Brunel graag met jullie delen.
m.v.g.
Ik ben inmiddels al bijna 1 jaar vetrokken na een eeuwige discussie m.b.t salaris, heb daar nog geen moment spijt van. Ik ben er 1200 euro per maand op vooruit gegaan met daarbij een leaseauto.
Nee, ik had echt het gevoel een nummertje te zijn waar totaal niet naar geluisterd werd. Belang van de medewerker was naar mijn inzien totaal niet belangrijk.
Ik werd te lang opdrachten gehouden terwijl aangegeven hebben iets anders te willen , salarisverhogingen konden alleen via een beloningssysteem van certificaten alles daar buiten om moest tot aan directie niveau worden goedgekeurd.
Ontwikkeling op gebied van functie niveau was er niet, binnen de detachering zijn de functies namelijk lekker generiek. Ontwikkeling op financieel gebied was daardoor beneden verwachting, het feit dat opdrachten inhoudelijk zwaarder werden met meer verantwoording had geen directe gevolgen op salarisontwikkeling.
Na de eeuwige discussie m.b.t. genoemde punten beu te zijn en mijn ontslagbrief te hebben ingediend was er ineens ruimte voor onderhandelen.
Ik zal niet snel nogmaals voor deze organisatie willen werken.
Nee, ik had echt het gevoel een nummertje te zijn waar totaal niet naar geluisterd werd. Belang van de medewerker was naar mijn inzien totaal niet belangrijk.
Ik werd te lang opdrachten gehouden terwijl aangegeven hebben iets anders te willen , salarisverhogingen konden alleen via een beloningssysteem van certificaten alles daar buiten om moest tot aan directie niveau worden goedgekeurd.
Ontwikkeling op gebied van functie niveau was er niet, binnen de detachering zijn de functies namelijk lekker generiek. Ontwikkeling op financieel gebied was daardoor beneden verwachting, het feit dat opdrachten inhoudelijk zwaarder werden met meer verantwoording had geen directe gevolgen op salarisontwikkeling.
Na de eeuwige discussie m.b.t. genoemde punten beu te zijn en mijn ontslagbrief te hebben ingediend was er ineens ruimte voor onderhandelen.
Ik zal niet snel nogmaals voor deze organisatie willen werken.
Inmiddels het eerste gesprek gehad en die verliep zoals bij iedere andere in dit topic, salaris range werd ook meteen besproken en zou echt iets zijn waar ik mee akkoord zou gaan. Echter ben ik bang voor wat er volgt uit de ervaringen van dit topic.Vooral over de negatieve reacties (ook op andere sites) over doorgroeimogelijkheden die maar niet komen terwijl ze wel beloofd werden. Nu is dat op zich niet een probleem, ik zou ook een andere werkgever kunnen gaan zoeken en na 1 jaar bij Brunel kunnen vertrekken maar het is natuurlijk niet gewenst om steeds van werkgever te switchen...
Zijn er inmiddels mensen die de afgelopen paar maanden zijn benaderd en die bijvoorbeeld bij het tweede gesprek zijn geweest en eventueel een contract onder de neus hebben gekregen? Wat zijn jullie ervaringen?
Zijn er inmiddels mensen die de afgelopen paar maanden zijn benaderd en die bijvoorbeeld bij het tweede gesprek zijn geweest en eventueel een contract onder de neus hebben gekregen? Wat zijn jullie ervaringen?
Om wat voor een functie gaat het ?melvinnie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:08:
Inmiddels het eerste gesprek gehad en die verliep zoals bij iedere andere in dit topic, salaris range werd ook meteen besproken en zou echt iets zijn waar ik mee akkoord zou gaan. Echter ben ik bang voor wat er volgt uit de ervaringen van dit topic.Vooral over de negatieve reacties (ook op andere sites) over doorgroeimogelijkheden die maar niet komen terwijl ze wel beloofd werden. Nu is dat op zich niet een probleem, ik zou ook een andere werkgever kunnen gaan zoeken en na 1 jaar bij Brunel kunnen vertrekken maar het is natuurlijk niet gewenst om steeds van werkgever te switchen...
Brunel categoriseert zijn medewerkers in 2 categorieën
Directe medewerker - alles wat zo'n beetje gedetacheerd wordt bij klanten
Indirecte medewerker - al het personeel wat zo'n beetje op een kantoor zit.
Zelf had ik de indruk dat je als indirecte medewerker er beter voor staat.
Grappig dit, ik ben tijd geleden telefonisch benaderd door Brunel, leuk telefoongesprek en zou een mail ontvangen met de informatie en een uitnodiging voor een gesprek. Nu inmiddels 2,5 week verder en niets meer vernomen van deze heren.
Zo te lezen mis ik niks.
Zo te lezen mis ik niks.
Gedetacheerd als helpdeskmedewerker met mogelijkheid om op te klimmen naar systeembeheer na 2-3 jaar.Aconitum schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 05:37:
[...]
Om wat voor een functie gaat het ?
Brunel categoriseert zijn medewerkers in 2 categorieën
Directe medewerker - alles wat zo'n beetje gedetacheerd wordt bij klanten
Indirecte medewerker - al het personeel wat zo'n beetje op een kantoor zit.
Zelf had ik de indruk dat je als indirecte medewerker er beter voor staat.
Hier ook wel eens twee heren van Brunel over de vloer gehad. (Op hun initiatief nota bene). Wilde wel eens kijken wat ze konden betekenen voor onze servicedesk. Paar beloftes van hun kant. Nooit meer wat van gehoord. Niet heel typisch als ik al het bovenstaande lees...
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Sollicitatie gedaan, nooit meer van gehoord. Na 3x bellen met accountmanager / HR manager/medewerker nooit meer van gehoord na inspreken voicemail.
Paar email's gestuurd en kreeg ik terug met een Out Of Office melding dat medewerker er niet meer werkte
Paar email's gestuurd en kreeg ik terug met een Out Of Office melding dat medewerker er niet meer werkte
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Je bent de eerste die het lukt want ik kan echt niemand bij Brunel die door is gestroomd. Welk salaris ga je verdienen?melvinnie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:29:
[...]
Gedetacheerd als helpdeskmedewerker met mogelijkheid om op te klimmen naar systeembeheer na 2-3 jaar.
Zou altijd voor een IT bedrijf kiezen ipv een dozen schuiver. Heb er 8 maanden gewerkt en toen intern aangenomen bij een klus. Zag ze verder nooit. Wat ik wel zag bij collega's was de slechte communicatie richting het personeel.
Enige tijd geleden stond mijn CV even online. Ik was nu vaker gebeld toen ik in dienst was
Anoniem: 132566
Ofwel (na het lezen hier): dit is een bedrijf waar je interview wordt afgenomen door de schoonmaker, je belt zelf naar de administratie, geeft je rekening en loon door, zij doen de betaling- vervolgens ga je ergens in een of ander hokje zitten van het gebouw, doe je alsof je druk bent en je hebt zowaar een baan!
Je lunchtrommeltje mee, bammetjes erin, boekje mee, laptopje om de verveling te killen en te doen alsof je wat doet...dit kun je jaren volhouden. Als je op het kantoor wordt geroepen verzin je gewoon een functie, degene die jouw heeft aangenomen werkt er zelf waarschijnlijk niet meer...
Wat een bedrijf...maar troost je, er zijn bedrijven die niet veel beter zijn. Zelfs bij de overheid maak je dit mee.
Je lunchtrommeltje mee, bammetjes erin, boekje mee, laptopje om de verveling te killen en te doen alsof je wat doet...dit kun je jaren volhouden. Als je op het kantoor wordt geroepen verzin je gewoon een functie, degene die jouw heeft aangenomen werkt er zelf waarschijnlijk niet meer...
Wat een bedrijf...maar troost je, er zijn bedrijven die niet veel beter zijn. Zelfs bij de overheid maak je dit mee.
Vraagje,
Ik heb namelijk een aanbod liggen van Brunel als developer. Het salaris is echter niet zo denderend(gelijk aan wat ik nu verdien) maar schijnbaar kan dat groeien d.m.v. het behalen van certificering. Wat is jullie ervaring hierin?
Bovendien kan ik een leaseauto in categorie 0 krijgen. Aan wat voor auto moet ik dan denken?
Ik heb namelijk een aanbod liggen van Brunel als developer. Het salaris is echter niet zo denderend(gelijk aan wat ik nu verdien) maar schijnbaar kan dat groeien d.m.v. het behalen van certificering. Wat is jullie ervaring hierin?
Bovendien kan ik een leaseauto in categorie 0 krijgen. Aan wat voor auto moet ik dan denken?
Het lijkt me een Aygo? Geen 5 serie in ieder geval
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ik heb geen flauw idee, maar beiden hoef ik niet.
Ik zal naar verwachting c.a. 200 km per dag gaan rijden, dat wil ik niet in een Aygo doen, BMW is wel leuk maar niet mijn ding.
Een C4 cactus of clio ofzo zou ik nog mee kunnen leven.
Ik zal naar verwachting c.a. 200 km per dag gaan rijden, dat wil ik niet in een Aygo doen, BMW is wel leuk maar niet mijn ding.
Een C4 cactus of clio ofzo zou ik nog mee kunnen leven.
[ Voor 13% gewijzigd door darkkingll op 23-03-2016 10:50 ]
Ga je dan met de bijtelling erbij netto niet veel minder overhouden?!darkkingll schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:30:
Vraagje,
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ach, je kan je eigen auto toch de deur uit doen dan? Er komt netto dan inderdaad minder binnen, maar er gaat natuurlijk ook netto minder uit..._Apache_ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:51:
[...]
Ga je dan met de bijtelling erbij netto niet veel minder overhouden?!
Hoe bedoel je?
Bij mijn huidige werkgever rijd ik c.a. 500km per week in mijn Eigen auto tegen 25cent per km reiskostenvergoeding, daarnaast heb ik helaas -2 schadevrije Jaren dus betaal ik alleen al aan verzekering boven de 100 euro per maand. (ik rijd in een 308 uit 2008 met de probleemloza(ahum) 1.6 THP)
Als ik er netto dan 200 euro ofzo per maand op achteruit ga qua salaris, so be it. die 200 euro heb ik snel genoeg terug verdiend doordat ik o.a. niet meer zo vaak rekeningen van de garage hoef te betalen..
Maar goed, ik heb vrijdag het gesprek, dus we zullen zien.
Bij mijn huidige werkgever rijd ik c.a. 500km per week in mijn Eigen auto tegen 25cent per km reiskostenvergoeding, daarnaast heb ik helaas -2 schadevrije Jaren dus betaal ik alleen al aan verzekering boven de 100 euro per maand. (ik rijd in een 308 uit 2008 met de probleemloza(ahum) 1.6 THP)
Als ik er netto dan 200 euro ofzo per maand op achteruit ga qua salaris, so be it. die 200 euro heb ik snel genoeg terug verdiend doordat ik o.a. niet meer zo vaak rekeningen van de garage hoef te betalen..
Maar goed, ik heb vrijdag het gesprek, dus we zullen zien.
[ Voor 30% gewijzigd door darkkingll op 23-03-2016 10:58 ]
Geen directe ervaring met Brunel, maar loop hier al even mee en observeer ook marktpositionering en marktontwikkelingen rond dit bedrijf.darkkingll schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:30:
Vraagje,
De primaire vraag die je je m.i. moet stellen is waarom je bij een werkgever in dienst wilt treden die duidelijk onder het gemiddelde scoort op vele vlakken. Er is een enorme vraag naar (goede) developers direct bij bedrijven alsmede bij intermediairs van klein tot groot waarbij een flink aantal arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden hebben die vele malen beter zijn. Die bedrijven hebben typisch alleen geen CEO die van zeilen houdt.
Mjah, dat klopt, maar goed, mijn huidige contract loopt 1 april af en dat was bij een bedrijf waar men zelfs geen pensioenregeling of wat dan ook heeft, wat dat betreft ga ik er al aanzienlijk op vooruit. Ik heb ook diverse andere dingen lopen nog(o.a. Capgemini, waar ik al een stuk beter loon zal krijgen mits ik er word aangenomen).
Vorig jaar met een recruiter in aanraking gekomen van Brunel op de vraag waarom ik was afgewezen. Uiteindelijk genoeg helderheid gekregen en hem verteld dat ik uitkeek naar een nieuwe vacature.
Afgelopen Februari spot ik 2 vacatures, de recruiter van vorig jaar deed deze 2 ook. Netjes gesolliciteerd, netjes (automatische mail gekregen). En toen afgewacht.
En gewacht...
En gewacht..
Vervolgens om de week eens een mailtje de deur uitgedaan met de vraag wat de status van deze vacatures en mijn sollicitatie was. Geen reactie. Zelfs meer dan een maand later helemaal niets. Toen heb ik in wat hardere toon gemeld dat als er binnen 7 dagen geen reactie zou volgen, ik de vacatures/sollicitaties als verloren zou beschouwen. Deze werd nog verstuurd, maar (uiteraard) geen reactie.
Vandaag, ruim een week later een laatste mail naar hem toegestuurd. Aangegeven dat ik best begrijp dat mijn ''herinneringen'' als vervelend kunnen worden ervaren en daar ook mijn excuses voor aanbiedt. Tevens echter ook gemeld dat een maand lang niet reageren ook niet netjes is. Mail verstuurd, krijg meteen mail terug met de melding ''Sending failed''. Even in de code gekeken, en hij blijkt mij dus gewoon geblokt te hebben.
Hoe het ook zij, ik vind zoiets nogal onprofessioneel. (En dan druk ik het zacht uit)
/Rant
EDIT:
Afgelopen Februari spot ik 2 vacatures, de recruiter van vorig jaar deed deze 2 ook. Netjes gesolliciteerd, netjes (automatische mail gekregen). En toen afgewacht.
En gewacht...
En gewacht..
Vervolgens om de week eens een mailtje de deur uitgedaan met de vraag wat de status van deze vacatures en mijn sollicitatie was. Geen reactie. Zelfs meer dan een maand later helemaal niets. Toen heb ik in wat hardere toon gemeld dat als er binnen 7 dagen geen reactie zou volgen, ik de vacatures/sollicitaties als verloren zou beschouwen. Deze werd nog verstuurd, maar (uiteraard) geen reactie.
Vandaag, ruim een week later een laatste mail naar hem toegestuurd. Aangegeven dat ik best begrijp dat mijn ''herinneringen'' als vervelend kunnen worden ervaren en daar ook mijn excuses voor aanbiedt. Tevens echter ook gemeld dat een maand lang niet reageren ook niet netjes is. Mail verstuurd, krijg meteen mail terug met de melding ''Sending failed''. Even in de code gekeken, en hij blijkt mij dus gewoon geblokt te hebben.
Hoe het ook zij, ik vind zoiets nogal onprofessioneel. (En dan druk ik het zacht uit)
/Rant
EDIT:
Eigenlijk een soortgelijk verhaal als dit dus. Al heb ik wel raardere dingen meegemaakt (Deelnemen aan een test die ook door Scientology wordt gebruikt of in aanmerking komen voor een tweede gesprek om uiteindelijk toch zonder enige reden niet te worden uitgenodigd. Enzovoorts..)aReaRe schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:38:
Sollicitatie gedaan, nooit meer van gehoord. Na 3x bellen met accountmanager / HR manager/medewerker nooit meer van gehoord na inspreken voicemail.
[ Voor 21% gewijzigd door Redneckerz op 04-04-2016 15:34 ]
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Dat ja, ben ook een keer bij deze flappers geweest. Op kantoor zitten er dan figuren die 'toevallig' iets in de topsport hebben gedaan. Vind het dan frappant dat de persoon die ik tegenover me had zitten op gegeven moment toch expliciet gaat benoemen wat hij heeft gedaan & bereikt etc. etc. Allemaal leuk en aardig maar het interesseert me niet (Juist wat persoonlijke input/interesse is helemaal niet interessant maar ik geef geen drol om dit onderwerp, het punniken van je oma vind ik interessanter) & ik kom er ook niet voorRukapul schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:04:
[...]
Geen directe ervaring met Brunel, maar loop hier al even mee en observeer ook marktpositionering en marktontwikkelingen rond dit bedrijf.
De primaire vraag die je je m.i. moet stellen is waarom je bij een werkgever in dienst wilt treden die duidelijk onder het gemiddelde scoort op vele vlakken. Er is een enorme vraag naar (goede) developers direct bij bedrijven alsmede bij intermediairs van klein tot groot waarbij een flink aantal arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden hebben die vele malen beter zijn. Die bedrijven hebben typisch alleen geen CEO die van zeilen houdt.
Zulke figuren helpen wel goed mee om het imago te builden dat je maar blij moet zijn om bij het grote allemachtige Brunel te kunnen werken. Heb van die knakker nog een paar kansloze vacatures gekregen (ik wil geen die-hard WTB engineer worden) waar hij op zou terug komen. Nooit meer wat van gehoord & niets gemist, ben toen elders gaan werken waar het minder om het ego van de recruiter ging.
Ik vraag me af of niemand bij Brunel dit topic leest. Ik ben een weekje geleden ook door ze benaderd, maar door alle reacties hier ben ik nul geïnteresseerd in die club.
Ik ben inmiddels ook afgewezen. Reden: Ze zouden een net iets meer ervaren person hebben gevonden. Het ging hierbij om een junior functie waar zowel qua werkzaamheden die ik uit zou gaan voeren als met de mensen van "de klant" een erg goede klik was.
De recruiter zou kijken of zij nog wat anders voor mij had. Ofterwel, nooit meer wat van gehoord.
De recruiter zou kijken of zij nog wat anders voor mij had. Ofterwel, nooit meer wat van gehoord.
Dan zou ik eens direct contact opnemen met de klant. Mogelijk zijn er met Brunel niet uitgekomen qua tarief.darkkingll schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:51:
Ik ben inmiddels ook afgewezen. Reden: Ze zouden een net iets meer ervaren person hebben gevonden. Het ging hierbij om een junior functie waar zowel qua werkzaamheden die ik uit zou gaan voeren als met de mensen van "de klant" een erg goede klik was.
Zou ik sowieso in 1e instantie doen.MrN schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:40:
[...]
Dan zou ik eens direct contact opnemen met de klant. Mogelijk zijn er met Brunel niet uitgekomen qua tarief.
Tja zie een aantal topics/reacties op Tweakers die geopend worden door recruiters zelf, ze onderkennen zo gezegd de irritaties van mensen sommige dingen maar doen het vervolgens zelf..Gplux schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:13:
Ik vraag me af of niemand bij Brunel dit topic leest. Ik ben een weekje geleden ook door ze benaderd, maar door alle reacties hier ben ik nul geïnteresseerd in die club.

[ Voor 46% gewijzigd door GoldenSample op 07-04-2016 15:32 ]
Ik lees meer negatieve ervaringen dan positieve ervaringen helaas.
Zelf ben ik al eens benaderd door Brunel te Rotterdam, ben er op gesprek gegaan.
En boden me een tweede gesprek aan. Ga op zich nog een keer langs om te kijken wat ze me te bieden hebben.
Alleen is het dan alsnog verstandig om met hun in zee te gaan. Qua ervaringen beter van niet.
Hoe kijken jullie er tegen?
Kom zelf vanuit InWork...
Zelf ben ik al eens benaderd door Brunel te Rotterdam, ben er op gesprek gegaan.
En boden me een tweede gesprek aan. Ga op zich nog een keer langs om te kijken wat ze me te bieden hebben.
Alleen is het dan alsnog verstandig om met hun in zee te gaan. Qua ervaringen beter van niet.
Ik zelf ben ook eigenlijk nul geinstereseerd nu in deze club! Beter even doorzoeken.Gplux schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:13:
[ Voor 30% gewijzigd door theduke1989 op 20-05-2016 11:55 ]
Ach wat kan een tweede gesprek nou kwaad doen? Ik denk dat er best positieve mensen over dit bedrijf zijn, anders had het nooit zulke hoge omzetten behaald.. Zeker voor starters die niet binnen de cultuur van een Capgemini passen (ik noem maar wat) kan dit best een interessante club zijn.theduke1989 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:54:
Ik lees meer negatieve ervaringen dan positieve ervaringen helaas.
[...]
Ik zelf ben ook eigenlijk nul geinstereseerd nu in deze club! Beter even doorzoeken.
Sowieso is een sollicitatiegesprek altijd goed voor je sollicitatieskills, en die ga je hard nodig hebben
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Bedankt, ga dan inderdaad gewoon langs kijken wat ze me te bieden hebben eventueel.Sport_Life schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:06:
[...]
Ach wat kan een tweede gesprek nou kwaad doen? Ik denk dat er best positieve mensen over dit bedrijf zijn, anders had het nooit zulke hoge omzetten behaald.. Zeker voor starters die niet binnen de cultuur van een Capgemini passen (ik noem maar wat) kan dit best een interessante club zijn.
Sowieso is een sollicitatiegesprek altijd goed voor je sollicitatieskills, en die ga je hard nodig hebben.
Realiseer je ook dat als iemand een geode ervaring heeft dit niet zomaar deelt / van de daken schreeuwt..theduke1989 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:36:
[...]
Bedankt, ga dan inderdaad gewoon langs kijken wat ze me te bieden hebben eventueel.
Een negatieve ervaring daarentegen.....
Hoor ze aan, en maak je eigen keuzes.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Veel plezier! En laat even weten wat eruit komttheduke1989 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:36:
[...]
Bedankt, ga dan inderdaad gewoon langs kijken wat ze me te bieden hebben eventueel.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Succes! Wellicht dat e.e.a. inmiddels is veranderd daar maar als er zo'n topic vol staat met alleen maar negatieve reacties zou ik mezelf echt afvragen of je er wel voor wil gaan werken. In ieder geval eens goed over nadenken. Ik ben zelf een paar jaar geleden ook op gesprek geweest, gouden bergen beloofd maar daarna was het ook direct klaar. Geen reactie, geen terugkoppeling, valse beloftes. Niet erg netjes.theduke1989 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:36:
[...]
Vriend van me gig1,5 jaar later ook op sollicitatie daar. Had hem al gewaarschuwd met mijn ervaring. Hij heeft het toch doorgezet, echter is hem precies hetzelfde overkomen.
Ik ga gerust het gesprek aan. Ik zit er binnenkort voor een kennismaking. Na een zeer slechte ervaring met Inwork kan het niet veel erger. (die konden me wel aanemen, maar wel voor bijna 600 bruto minder per maand dan oude functie)
Als ik dit zo lees, klinkt het niet goed.
Als ik dit zo lees, klinkt het niet goed.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik ben er geweest en werd niet aangenomen. Wat bullshit was.
Had een aanbod geweigerd, en hadden me alweer een week later benaderd. Zei is goed kom ik op gesprek hoor ik opeens nee laat maar. Je toont geen interesse. Terwijl ik tweede gesprek aanging en ze alsnog een functie open hadden staan. Hmmm slecht slecht.
Had een aanbod geweigerd, en hadden me alweer een week later benaderd. Zei is goed kom ik op gesprek hoor ik opeens nee laat maar. Je toont geen interesse. Terwijl ik tweede gesprek aanging en ze alsnog een functie open hadden staan. Hmmm slecht slecht.
Klote bedrijf je had gelijk. Beloven veel maar aannemen ho maar. Maar inwork is ook niet veel beter. Zat meer op de bank dan aan het werk.mickjuh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:45:
[...]
Succes! Wellicht dat e.e.a. inmiddels is veranderd daar maar als er zo'n topic vol staat met alleen maar negatieve reacties zou ik mezelf echt afvragen of je er wel voor wil gaan werken. In ieder geval eens goed over nadenken. Ik ben zelf een paar jaar geleden ook op gesprek geweest, gouden bergen beloofd maar daarna was het ook direct klaar. Geen reactie, geen terugkoppeling, valse beloftes. Niet erg netjes.
Vriend van me gig1,5 jaar later ook op sollicitatie daar. Had hem al gewaarschuwd met mijn ervaring. Hij heeft het toch doorgezet, echter is hem precies hetzelfde overkomen.
[ Voor 57% gewijzigd door theduke1989 op 30-05-2016 23:11 ]
Anoniem: 426952
Of het een klotenbedrijf is weet ik niet. De meeste detacheerders zuigen, en dan is Brunel misschien nog niet eens zo heel slecht, ik ken voorbeelden waar het nog veel beroerder is. Mijn ervaring was dat ik veel moeite heb gedaan om een cv te vertalen en dat toen het aanbod op alle fronten te mager was: loon, secondaire voorwaarden zoals reiskosten / mogelijkheden en perspectief. Dat heb ik ze laten weten. Daarna nooit meer iets van ze gehoord.
Zijn er zo weinig Tweakers die bij Brunel werken of is dit topic dood om een andere reden?
[ Voor 98% gewijzigd door TommyGun op 30-01-2017 11:26 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ook hier een slechte ervaring met Brunel.
Een van de recruiters van Brunel ziet mijn CV op Monsterboard en vraagt me om langs te komen voor een kennismakingsgesprek. Aan het eind van het gesprek wordt beloofd binnen een week met terugkoppeling over een mogelijke functie te komen.
Inmiddels zijn we twee weken verder - niks. Geen email, telefoontje of wat dan ook. Ik maak kosten en steek er tijd in om (op verzoek van Brunel) langs te komen op gesprek, maar blijkbaar hebben ze daar niet eens het fatsoen om hun beloftes na te komen.
Een van de recruiters van Brunel ziet mijn CV op Monsterboard en vraagt me om langs te komen voor een kennismakingsgesprek. Aan het eind van het gesprek wordt beloofd binnen een week met terugkoppeling over een mogelijke functie te komen.
Inmiddels zijn we twee weken verder - niks. Geen email, telefoontje of wat dan ook. Ik maak kosten en steek er tijd in om (op verzoek van Brunel) langs te komen op gesprek, maar blijkbaar hebben ze daar niet eens het fatsoen om hun beloftes na te komen.
Anoniem: 897033
..Heb je ondertussen al iets van ze gehoord? Ik ga er namelijk morgen op gesprek.casgr25 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:45:
Ook hier een slechte ervaring met Brunel.
Ik heb ook een jaar geleden met Brunel contact gehad. ik kon via hun een contract krijgen als servicedesk medewerker. Terwijl ik op vacature functioneel beheerder had gereageerd. Ik heb het niet gedaan, omdat het salaris laag was (€1900 voor 40 u/p.w.) en ik daarvoor geen hbo opleiding heb gedaan.
Niet duidelijk dat ze afspraken niet nakomen? Staan meer van dit soort ervaringen in dit topic. Joh, er zijn genoeg bedrijven te vinden die je op zijn minst op een redelijke wijze afwijzen.Anoniem: 897033 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:26:
[...]
..Heb je ondertussen al iets van ze gehoord? Ik ga er namelijk morgen op gesprek.
Heeft iets te maken met de werkwijze van Brunel. Ze lijken zich te hebben toegelegd om mensen aan te nemen voor specifieke aanvragen van klanten (al dan niet met een detavast-constructie).
Ik vermoed dat Brunel vrijwel iedere sollicitant goed vindt, maar dat je pas iets van ze hoeft te verwachten zodra een klant belangstelling toont in deze kandidaat. Iemand direct afwijzen past niet in dat plaatje.
Ik vermoed dat Brunel vrijwel iedere sollicitant goed vindt, maar dat je pas iets van ze hoeft te verwachten zodra een klant belangstelling toont in deze kandidaat. Iemand direct afwijzen past niet in dat plaatje.
Ben zelf ook een keer bij Brunel geweest voor een startersfunctie in de IT in Utrecht. Had een redelijk aardig eerste gesprek, toen op tweede geweest voor voorwaarden. Ik zou specifiek via hen bij een bank gedetacheerd worden. Er was een deadline gesteld die nog 2 maanden verder was. Inmiddels een maand verder dan de eerste afspraak kreeg ik het tweede gesprek.
De voorwaarden van het contract waren nogal summier, salaris was bijzonder laag en secundaire voorstellen wat nutteloze dingen als korting bij de sportschool en musea enzo. Toen vroegen ze me of ik nog andere dingen had lopen, en gaf ik eerlijk aan dat ik ook nog een sollicitatie had lopen bij een grote IT detacheerder en daar een entree examen had gemaakt en op die uitslag wachtte. Was allemaal geeeen probleeeeeeem, maar vervolgens werd de sfeer een stuk minder relaxed, begon degene met wie ik sprak pusherig te worden dat hij me dan de volgende dag zou bellen. Terwijl ik aangaf dat ik het in de loop van de week zou horen van het andere bedrijf. Dus dat belletje de volgende dag was compleet nutteloos maargoed, hij wou gewoon 'even bijbabbelen'.
Zo gezegd, zo gedaan, compleet nutteloos gesprek (waar ik overigens een hekel aan heb, nutteloze telefoontjes), dus hij zou 2 dagen later nog terugbellen. Maar ze moesten het echt wel die week weten, want de deadline was inene vervroegd! Ik had nog een maand voor zover ik weet, maar nope. Moest voor het einde van de week dus hij zou vrijdag bellen en dan moest ik beslist hebben.
Ik hou er niet van om onder druk gezet te worden. Heb het aanbod in beraad genomen maar ik kreeg er een heel naar gevoel van. Heb ze dus ook aangegeven dat ik er niet op inging. En toen was het inene weer heeeeel relaxed dat ik hem altijd kon bellen als ik nog wat zocht, yada yada yada.
Dezelfde midag hoorde ik dat ik bij de andere detacheerder de test had gehaald, kreeg ik direct een veel betere baan met prima voorwaarden aangeboden dus ik ben uiteindelijk blij dat ik ze afgekapt heb. Die complete omslag van de sfeer geeft me nog steeds een nare smaak in de mond..
De voorwaarden van het contract waren nogal summier, salaris was bijzonder laag en secundaire voorstellen wat nutteloze dingen als korting bij de sportschool en musea enzo. Toen vroegen ze me of ik nog andere dingen had lopen, en gaf ik eerlijk aan dat ik ook nog een sollicitatie had lopen bij een grote IT detacheerder en daar een entree examen had gemaakt en op die uitslag wachtte. Was allemaal geeeen probleeeeeeem, maar vervolgens werd de sfeer een stuk minder relaxed, begon degene met wie ik sprak pusherig te worden dat hij me dan de volgende dag zou bellen. Terwijl ik aangaf dat ik het in de loop van de week zou horen van het andere bedrijf. Dus dat belletje de volgende dag was compleet nutteloos maargoed, hij wou gewoon 'even bijbabbelen'.
Zo gezegd, zo gedaan, compleet nutteloos gesprek (waar ik overigens een hekel aan heb, nutteloze telefoontjes), dus hij zou 2 dagen later nog terugbellen. Maar ze moesten het echt wel die week weten, want de deadline was inene vervroegd! Ik had nog een maand voor zover ik weet, maar nope. Moest voor het einde van de week dus hij zou vrijdag bellen en dan moest ik beslist hebben.
Ik hou er niet van om onder druk gezet te worden. Heb het aanbod in beraad genomen maar ik kreeg er een heel naar gevoel van. Heb ze dus ook aangegeven dat ik er niet op inging. En toen was het inene weer heeeeel relaxed dat ik hem altijd kon bellen als ik nog wat zocht, yada yada yada.
Dezelfde midag hoorde ik dat ik bij de andere detacheerder de test had gehaald, kreeg ik direct een veel betere baan met prima voorwaarden aangeboden dus ik ben uiteindelijk blij dat ik ze afgekapt heb. Die complete omslag van de sfeer geeft me nog steeds een nare smaak in de mond..
I have stability. The ability to stab.
Anoniem: 899487
Zij lezen het wel! Op zich een goede werkgever als je niet te lang (max 2-3 jaar) wilt blijven en een goede onderhandelingspositie hebt. Salaris is vaak laag, vergelijk het dus goed met de concurrentie.
Salarisverhoging krijg je enkel bij het halen van certificaten. Mis je nog een aantal certificaten om vervolgens door te stromen naar een betere baan, kun je hier prima solliciteren.
Hou alleen in je achterhoofd dat je zelf je lot in handen hebt en laat je niet leiden door alle mooie beloftes. De ene accountmanager weet niet wat de andere doet. Maak hier gebruik van
Salarisverhoging krijg je enkel bij het halen van certificaten. Mis je nog een aantal certificaten om vervolgens door te stromen naar een betere baan, kun je hier prima solliciteren.
Hou alleen in je achterhoofd dat je zelf je lot in handen hebt en laat je niet leiden door alle mooie beloftes. De ene accountmanager weet niet wat de andere doet. Maak hier gebruik van
Anoniem: 899487
Wil je na een tijdje overgenomen worden door een van de opdrachtgevers? Hou er dan rekening mee dat je project altijd uit het niets zomaar beëindigd kan worden. Advies is simpelweg om scherp te blijven en niet alles laten lopen.
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 899487 op 20-03-2017 16:48 ]
Anoniem: 372672
Ik heb ook een eerste gesprek gehad bij Brunel nadat zij mij hebben gecontacteerd. Voorlopig positief. De dame die mij belde en bij het eerste gesprek was vond ik vriendelijk. Ik had het gesprek met haar en nog een meneer en het voelde prettig aan. Beide waren vriendelijk en bescheiden en zouden voor mij "hun best doen".
Het was overigens bij Brunel Amsterdam. Wat mij opviel was dat er veel jongeren (25-35 jaar) rondliepen en minstens even veel vrouwen als mannen. Niet zo'n muffe mannen organisatie als Peak-IT bijv. Iedereen liep er ook erg netjes gekleed bij.
Tot zo ver dus mijn eerste indruk. Sta wel kritisch tegenover recruiters, maar wacht graag het 2e gesprek af.
Het was overigens bij Brunel Amsterdam. Wat mij opviel was dat er veel jongeren (25-35 jaar) rondliepen en minstens even veel vrouwen als mannen. Niet zo'n muffe mannen organisatie als Peak-IT bijv. Iedereen liep er ook erg netjes gekleed bij.
Tot zo ver dus mijn eerste indruk. Sta wel kritisch tegenover recruiters, maar wacht graag het 2e gesprek af.
Anoniem: 725747
Afgelopen woensdag heb ik ook een gesprek gehad bij Brunel.
Ik ben afgestudeerd als IT-beheerder en heb 3 jaar werkervaring binnen de servicedesk. Het werd tijd voor mij om certificaten te gaan halen en rond te kijken wat het best voor mij past. Brunel kan hier heel goed mee helpen. Brunel kwam naar mij toe om een gesprek aan te gaan, ik heb dus hun niet benaderd!
Het eerste gesprek was heel positief en ze waren razend enthousiast ! Ze waren zo enthousiast dat ik meteen die dag een tweede gesprek heb gehad met een andere collega binnen Brunel.
Ik zou in de loop van de week gebeld worden, door de eerste collega, voor een vervolg. 10 minuten na het gesprek werd ik alweer gebeld!!
Ze hebben mij gegevens door gestuurd van een opdracht die ze voor mij hebben. Ik heb nu 2 week bedenk tijd om akkoord te geven en een contract te tekenen.
Ik heb het niet zo naar detacheerders, maar dit gesprek liep super goed. Zelfs na het gesprek had ik een aantal vragen die ik heb gemaild. De dag erop kreeg ik meteen antwoord op deze vragen.
Alles wat ze aangaven tijdens het gesprek klonk positief, je kan middels thuisstudie leren en certificaten behalen. Brunel betaald de boeken en de eerste 2 examens. Als je een goed gesprek heb gehad en duidelijk bent in wat je wilt, kan je veel bereiken! Hierdoor zal ik een vast inkomen krijgen van 1900 bruto per maand.
Verdere informatie kan ik verstrekken wanneer ik in dienst ga bij Brunel.
Dit gesprek was bij Brunel in Enschede trouwens. Top locatie en aardige mensen!
Ik ben afgestudeerd als IT-beheerder en heb 3 jaar werkervaring binnen de servicedesk. Het werd tijd voor mij om certificaten te gaan halen en rond te kijken wat het best voor mij past. Brunel kan hier heel goed mee helpen. Brunel kwam naar mij toe om een gesprek aan te gaan, ik heb dus hun niet benaderd!
Het eerste gesprek was heel positief en ze waren razend enthousiast ! Ze waren zo enthousiast dat ik meteen die dag een tweede gesprek heb gehad met een andere collega binnen Brunel.
Ik zou in de loop van de week gebeld worden, door de eerste collega, voor een vervolg. 10 minuten na het gesprek werd ik alweer gebeld!!
Ze hebben mij gegevens door gestuurd van een opdracht die ze voor mij hebben. Ik heb nu 2 week bedenk tijd om akkoord te geven en een contract te tekenen.
Ik heb het niet zo naar detacheerders, maar dit gesprek liep super goed. Zelfs na het gesprek had ik een aantal vragen die ik heb gemaild. De dag erop kreeg ik meteen antwoord op deze vragen.
Alles wat ze aangaven tijdens het gesprek klonk positief, je kan middels thuisstudie leren en certificaten behalen. Brunel betaald de boeken en de eerste 2 examens. Als je een goed gesprek heb gehad en duidelijk bent in wat je wilt, kan je veel bereiken! Hierdoor zal ik een vast inkomen krijgen van 1900 bruto per maand.
Ik heb hetzelfde aanbod gekregen een jaar geleden voor de functie it-specialist (servicedesk) terwijl ik gesolliciteerd had op de functie functioneel beheerder. Ik heb een hbo diploma en ik ben er destijds niet mee akkoord gegaan aangezien ik bij mijn huidige werkgever een vele malen beter aanbod kreeg voor de functie als applicatiebeheerder. Je geeft aan dat je al wel ervaring hebt kun je dit niet gebruiken bij je salarisonderhandelingen? En wat voor it diploma heb je hbo - mbo?
Neem aan dat je niet gaat werken voor dit salaris met drie jaar ervaring. Servicedesk is vaak een opstap naar een volgende functie.Anoniem: 725747 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:40:
Afgelopen woensdag heb ik ook een gesprek gehad bij Brunel.
Ik zou in de loop van de week gebeld worden, door de eerste collega, voor een vervolg. 10 minuten na het gesprek werd ik alweer gebeld!!![]()
Zelf 6 maanden bij Brunel gewerkt. Kreeg 1800e. Na 6 maanden intern gegaan voor 2500e. 8 maanden later aanbod gekregen als functioneel beheerder en zit nu op 3200e. Zou lekker verder kijken als ik jou was.
Ik denk dat hij in zijn handen mag klappen met 1900 euro bruto bij een detacheerder, hij is namelijk 21.Wackmack schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:56:
[...]
Neem aan dat je niet gaat werken voor dit salaris met drie jaar ervaring. Servicedesk is vaak een opstap naar een volgende functie.
Zelf 6 maanden bij Brunel gewerkt. Kreeg 1800e. Na 6 maanden intern gegaan voor 2500e. 8 maanden later aanbod gekregen als functioneel beheerder en zit nu op 3200e. Zou lekker verder kijken als ik jou was.
Grote kans dat een deel van zijn ervaring van een stagebedrijf komt, ook ga ik er van uit dat het om een MBO diploma gaat, en dan is 1900 voor een 21 jarige niet slecht hoor
Op je 21ste kun je ook een hbo diploma hebben.TaZTeD schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:25:
[...]
Ik denk dat hij in zijn handen mag klappen met 1900 euro bruto bij een detacheerder, hij is namelijk 21.
Grote kans dat een deel van zijn ervaring van een stagebedrijf komt, ook ga ik er van uit dat het om een MBO diploma gaat, en dan is 1900 voor een 21 jarige niet slecht hoor
Klopt, maar dan geen 3 jaar ervaring binnen de servicedeskHet Fantoom schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:34:
[...]
Op je 21ste kun je ook een hbo diploma hebben.
Anoniem: 725747
Wackmack schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:56:
[...]
Neem aan dat je niet gaat werken voor dit salaris met drie jaar ervaring. Servicedesk is vaak een opstap naar een volgende functie.
Zoals TaZTeD aangeeft ben ik redelijk blij met 1900 euro bruto. Ik ben 21 jaar en heb een MBO ICT opleiding afgerond. Ik heb 1.5 jaar werkervaring (als je mijn stagebedrijven niet mee telt).TaZTeD schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:25:
[...]
Ik denk dat hij in zijn handen mag klappen met 1900 euro bruto bij een detacheerder, hij is namelijk 21.
Ik ben nog jong dus wil veel zien en keuzes kunnen maken. Daarom dat ik nu ook 'misschien' bij deze detacheerder aan de slag ga.
Hierdoor kan ik in een korte tijd veel zien en ook goed doorleren voor certificaten die ik later ook weer nodig heb.
WackMack, bedoel je met intern gaan: hoger op komen binnen Brunel en hierdoor meer geld verdienen? Zo ja, dit ben ik ook van plan. Wanneer ik mijn certificaten heb behaald wil ik ook doorstromen naar andere (hogere) banen. Ik ga er helemaal vanuit dat ik dan ook meer betaald ga krijgen en anders ga ik hierover in gesprek.
Groetjes! Eind van deze week ga ik een besluit maken.
Heb andere sollicitaties nog lopen deze week.
Intern gaan betekent in deze context waarschijnlijk een overstap naar de klant na de detavast periode.
Niemand ervaring met online marketing-posities via Brunel? Zoekopdracht binnen het topic geeft 0 resultaten
Ben benieuwd naar indicatie van de arbeidsvoorwaarden.
Ik heb recent positieve ervaringen gehad met Brunel. Heb een aanbod gehad van ze om dienst bij Brunel te treden. Misschien ga ik het doen.
636526
ik heb heel erg veel last van brunel, ze blijven maar bellen ookal geef je aan niet akkoord te gaan met hun voorwaarden. Het lijkt bijna op stalken zoveel gemiste oproepen.
- Bij leren kan bij hun, staat in hun overeenkomst dat je er hulp bij kan krijgen, zodra je bezig bent is niemand te bereiken en sta je er alleen voor.
- Salaris is 3/4 minder dan als je bij inwork of een ander bedrijf gaat werken.
- als je op gesprek gaat medewerkers kunnen niet tegen een grapje en of gaan vele dingen 3x herhalen waardoor het niet serieus lijkt.
- Wanneer je zelf niet opneemt gaan ze je via alle mogelijke manieren proberen te contacten: Vader, Zusje en moeder en hoe hij aan de nummer komt is een vraag die ze niet willen beantwoorden.
kortom geen goede ervaring..
- Bij leren kan bij hun, staat in hun overeenkomst dat je er hulp bij kan krijgen, zodra je bezig bent is niemand te bereiken en sta je er alleen voor.
- als je op gesprek gaat medewerkers kunnen niet tegen een grapje en of gaan vele dingen 3x herhalen waardoor het niet serieus lijkt.
- Wanneer je zelf niet opneemt gaan ze je via alle mogelijke manieren proberen te contacten: Vader, Zusje en moeder en hoe hij aan de nummer komt is een vraag die ze niet willen beantwoorden.
Tsja, het is een recruiteringstoko waarbij ze een interne competitie hanteren in welke de beste recruiters (die dus de meeste dozen weten te schuiven, lees: mensen plaatsen) er met forse bonussen vandoor gaan. Kan me goed voorstellen dat als een recruitertje van Brunel, 6K-10K fee concreet voor je op kan strijken, maar dat dat aanbod binnen een week vervalt, dat ie kosten nog moeite spaart om je te pakken te krijgen. En ja dat neigt naar stalking. Heel vervelend maar best begrijpelijk toch?636526 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:34:
ik heb heel erg veel last van brunel, ze blijven maar bellen ookal geef je aan niet akkoord te gaan met hun voorwaarden. Het lijkt bijna op stalken zoveel gemiste oproepen.
Ik heb recent een leuk orienterend gesprek bij Brunel mogen hebben. Werd vooral over mogelijkheden, interesses, ambities gesproken en niet over beperkingen etc. CV en ervaring werd de hemel ingeprezen. Er werd aangegeven dat ik me niet moest verbazen als er de volgende dag door een klant gebeld zou worden. We zijn geloof ik nu, dik 2 weken verder. Uiteraard niets vernomen... Helaas.
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Ik zou Brunel en Inwork niet serieus nemen.
Voor de mensen die wat willen bereiken.
Ga naar peoplesrepublic , hele aardige mensen en qua werk en salaris prima bedrijf.
Groet,
Jusuf
Theduke1989
Voor de mensen die wat willen bereiken.
Ga naar peoplesrepublic , hele aardige mensen en qua werk en salaris prima bedrijf.
Groet,
Jusuf
Theduke1989
Even een schopje, want ik zit eraan te denken om het traineeship Business IT van Brunel te gaan volgen.
Iemand hier ervaringen mee? of met het werken bij Brunel in het algemeen?
Ik heb vernomen dat er een salarisindicatie is van 2400 euro bruto per maand, voor een startende HBO-er is dat volgens mij best redelijk, maar alleen een fatsoenlijk salaris is niet alles.
Het programma spreekt mij namelijk wel aan, mooie mix van techniek maar ook dingen als ITIL en Lean komen aan bod.
Iemand hier ervaringen mee? of met het werken bij Brunel in het algemeen?
Ik heb vernomen dat er een salarisindicatie is van 2400 euro bruto per maand, voor een startende HBO-er is dat volgens mij best redelijk, maar alleen een fatsoenlijk salaris is niet alles.
Het programma spreekt mij namelijk wel aan, mooie mix van techniek maar ook dingen als ITIL en Lean komen aan bod.
[ Voor 24% gewijzigd door darkkingll op 21-03-2018 16:26 ]
Ik ben zelf werkzaam bij Brunel (als Scrummaster/Agile coach, niet als trainee) en bij mijn huidge opdrachtgever hebben we vijf trainees uit het programma rondlopen. Tot nu toe tot ieders genoegen, zowel vanuit de opdrachtgever, trainees als Brunel.
Begeleiding en opleidingsmogelijkheden zijn goed. In ons geval wordt je bij de opdrachtgever ook serieus genomen en niet gezien als veredelde stagiair. Salaris durf ik zo niets over te zeggen, ik ben geen startende HBO-er meer.
Zelf ben ik ook tevreden over Brunel. Interessante opdrachten, communicatie is goed, ik heb regelmatig contact met mijn consultant en ook de secondaire voorwaarden zijn in mijn ogen prima.
Begeleiding en opleidingsmogelijkheden zijn goed. In ons geval wordt je bij de opdrachtgever ook serieus genomen en niet gezien als veredelde stagiair. Salaris durf ik zo niets over te zeggen, ik ben geen startende HBO-er meer.
Zelf ben ik ook tevreden over Brunel. Interessante opdrachten, communicatie is goed, ik heb regelmatig contact met mijn consultant en ook de secondaire voorwaarden zijn in mijn ogen prima.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Ah, klinkt goed. Mijn eigen ervaringen met de communicatie zijn iets anders, maar goed, grote kans dat dat veranderd zodra ik bij Brunel werk.
Ik ga in ieder geval wel doorzetten dan.
Ik ga in ieder geval wel doorzetten dan.
Heb er zelf slechte ervaringen mee. Communicatie was pusherig, secundaire voorwaarden die me geboden werden waren ronduit belabberd en toen ik aangaf nog wat andere opties te overdenken werden ze nog pusheriger, elke dag bellen of ik het al wist etc.. Had daar zo'n slecht gevoel aan overgehouden, echt heel onprettig.
Hmm, hier is de communicatie juist net andersom, ik ben volgens mij een stuk proactiever dan mijn contactpersoon bij Brunel.
Kan je een voorbeeld geven van die secundaire voorwaarden? Ik hoopte zelf, bovenop het salaris, er eventueel een lease-auto bij te onderhandelen namelijk.
Kan je een voorbeeld geven van die secundaire voorwaarden? Ik hoopte zelf, bovenop het salaris, er eventueel een lease-auto bij te onderhandelen namelijk.
Bij mij was het echt belabberd.
1. Kreeg een telefoontje met ja we willen je uitnodigen op gesprek helemaal enthousiast.
2. Ik kom op gesprek (helemaal actief ja goed dit dat, het standard reqruitment praatje'')
3. Ik leg uit wat ik uiteindelijk wil bereiken. Wil niet heel me leven op de ''helpdesk'' zitten.
4. Gesprek afgelopen, en daarna was ik meer actiever bezig om een vervolggesprek te houden of het nog wat is.
5. Daarna nooit meer wat gehoord. Het is echt hoe hun het willen. Zo niet rot je maar op hun.
Het is echt geen plezierig bedrijf in mijn ogen. Veel betere in omstreken.
1. Kreeg een telefoontje met ja we willen je uitnodigen op gesprek helemaal enthousiast.
2. Ik kom op gesprek (helemaal actief ja goed dit dat, het standard reqruitment praatje'')
3. Ik leg uit wat ik uiteindelijk wil bereiken. Wil niet heel me leven op de ''helpdesk'' zitten.
4. Gesprek afgelopen, en daarna was ik meer actiever bezig om een vervolggesprek te houden of het nog wat is.
5. Daarna nooit meer wat gehoord. Het is echt hoe hun het willen. Zo niet rot je maar op hun.
Die lease auto kon ik vergeten, dat was gewoon niet mogelijk. Ik kreeg hoogstens reiskostenvergoeding of een traject kaart voor 't OV, niet eens een volledige business card dus. Verder boden ze iets van een sportschoolabonnement en korting op theaterkaartjes en dergelijke. Pensioen was niet veel soeps, eigenlijk was het op elk vlak bij mijn andere optie beter geregeld. Vandaar dat ik daar ben gaan werken, naast het pusherige gedrag van m'n Brunel contactpersoon. Wellicht verschilt dit enorm per persoon daar hoor, maar deze gast was echt poeslief toen ik heel open het gesprek in kwam maar veranderde ala jeckyll/hyde toen ik aangaf nog te twijfelen.darkkingll schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:32:
Hmm, hier is de communicatie juist net andersom, ik ben volgens mij een stuk proactiever dan mijn contactpersoon bij Brunel.
Zo heb ik het ook al een keer eerder bij Brunel met een andere recruiter ervaren. Gelukkig werkt zij er niet meer dus hoopte ik dat het nu anders is..theduke1989 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:45:
Tot nu toe lijkt het ook daadwerkelijk beter te gaan, maar goed, ik ben ook nog niet heel ver in het traject.
Wat betreft de voorwaarden: zolang het maar een dekkende reiskostenvergoeding is dan.. Tot nu toe heb ik nog geen enkele werkgever gehad die ook maar enigszins een pensioenregeling had(bijbaantjes niet meegerekend) dus wat dat betreft is elke regeling al vooruitgang
Dat het een vooruitgang is ala, maar wil je niet liever iets wat beter is dan dat? Vanwaar kies je voor Brunel en niet een van de vele andere detacheerders die wellicht betere voorwaarden hebben?darkkingll schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:37:
[...]
Zo heb ik het ook al een keer eerder bij Brunel met een andere recruiter ervaren. Gelukkig werkt zij er niet meer dus hoopte ik dat het nu anders is..
Tot nu toe lijkt het ook daadwerkelijk beter te gaan, maar goed, ik ben ook nog niet heel ver in het traject.
Wat betreft de voorwaarden: zolang het maar een dekkende reiskostenvergoeding is dan.. Tot nu toe heb ik nog geen enkele werkgever gehad die ook maar enigszins een pensioenregeling had(bijbaantjes niet meegerekend) dus wat dat betreft is elke regeling al vooruitgang
Het probleem met andere detacheerders is vooral de locatie.. Ik woon in Groningen, wat nou niet echt een gebied is waar veel detacheerders zitten of vaak werk hebben.
Ik heb een blauwe maandag bij Centric gewerkt, maar dat was ook lang niet alles.
Ik heb een blauwe maandag bij Centric gewerkt, maar dat was ook lang niet alles.
Wat een onzin, je hebt zat detacheerders in Groningen: Ordina, Sogeti, Yacht, CGI, Young Capital, ATOS en CIM Solutions, om maar een paar grote te noemen.darkkingll schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:03:
Het probleem met andere detacheerders is vooral de locatie.. Ik woon in Groningen, wat nou niet echt een gebied is waar veel detacheerders zitten of vaak werk hebben.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
@Tsjipmanz Voor hem is het OK omdat hij misschien zijn Bacelor(HBO) master etc hebt.
Maar voor MBO is Groningen bij die bedrijven dus niet van toepassing helaas. Dan is zo'n locatie als Groningen inderdaad NOT DONE.
Maar voor MBO is Groningen bij die bedrijven dus niet van toepassing helaas. Dan is zo'n locatie als Groningen inderdaad NOT DONE.
Ik wist niet dat het om MBO functies ging. In Leek heb je HTX zitten, daar kan je wellicht terecht.theduke1989 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:12:
@Tsjipmanz Voor hem is het OK omdat hij misschien zijn Bacelor(HBO) master etc hebt.
- Soulseek rulez -
Nee het gaat Meer OM de opleiding die de gevraagde bedrijven die jij opnoemt eisen.Tsjipmanz schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:41:
[...]
Ik wist niet dat het om MBO functies ging. In Leek heb je HTX zitten, daar kan je wellicht terecht.
Ik geef alleen aan dat het in Groningen bij de door jou opgenoemde detacheerders dus alleen HBO vragen. En dus voor den MBO'er dus Groningen niet interesang is. In zijn geval bedrijfs informatica(HBO) dus zou goed mögen zijn.
Ja, er hebben zat een kantoor, maar veel daarvan hebben er maar weinig werk. Bovendien gebruiken een aantal bedrijven het kantoor in Groningen als locatie voor mensen die niet thuis of bij de klant willen werken/op de bank zitten.Tsjipmanz schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:02:
[...]
Wat een onzin, je hebt zat detacheerders in Groningen: Ordina, Sogeti, Yacht, CGI, Young Capital, ATOS en CIM Solutions, om maar een paar grote te noemen.
Het gaat trouwens wel om een HBO-functie.
Ik ben zelf ook Groninger en werk al bijna 15 jaar in de detachering en alleen van CIM weet ik niet zeker of ze ook daadwerkelijk functies in het noorden hebben. De rest wel, ik heb de afgelopen jaren van elk van die bedrijven meerdere collega's gehad in een verscheidenheid van rollen: testers, ontwikkelaars, BI-specialisten, analisten, ontwerpers, architecten en functioneel beheerders. Maar het zal ook afhankelijk zijn van je profiel: als starter is het altijd iets lastiger, maar met een afgeronde HBO-opleiding informatie kan je echt wel bij het gros van die bedrijven in een traineeklasje komen. En Young Capital richt zicht zelfs expliciet op schoolverlaters.darkkingll schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:57:
[...]
Ja, er hebben zat een kantoor, maar veel daarvan hebben er maar weinig werk. Bovendien gebruiken een aantal bedrijven het kantoor in Groningen als locatie voor mensen die niet thuis of bij de klant willen werken/op de bank zitten.
Het gaat trouwens wel om een HBO-functie.
- Soulseek rulez -
BOL ICT vraagt voornamelijk mbo'erstheduke1989 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:55:
[...]
Nee het gaat Meer OM de opleiding die de gevraagde bedrijven die jij opnoemt eisen.
Ik geef alleen aan dat het in Groningen bij de door jou opgenoemde detacheerders dus alleen HBO vragen. En dus voor den MBO'er dus Groningen niet interesang is. In zijn geval bedrijfs informatica(HBO) dus zou goed mögen zijn.
Moo, I say.
Inderdaad, ze nodigen je uit voor gesprekken en daarna hoor je niks meer van ze.theduke1989 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:45:
3 maanden later word je weer door een recruiter van hun gebeld en geef je aan dat je niet erg veel vertrouwen hebt in Brunel, met uitleg van reeds gebeurde en dat je er weinig voor voelt om weer tijd vrij te maken, naar ze toe te rijden en daarna weer niks meer te horen.
Het werd duidelijk niet gewaardeerd dat ik eerlijk tegen ze was, maar als zij op die manier met de mensen omgaan, kunnen ze dat een keer gaan verwachten.
The Ghost
Diversen gesprekken gehad bij Brunel, Helaas voor hun deden ze een erg laag aanbod qua salaris. ik zou er 300 euro bruto op achteruit gaan en de kilometervergoeding was ook ruk.
Op mijn vraag of het mogelijk was een leaseauto te nemen qua compensatie kreeg ik als antwoord dat ze dat even moesten uitzoeken.
Uiteindelijk 1.5 week later heb ik maar eens een mailtje gestuurd dat ik nog niks gehoord had en dat ik diverse sollicitaties heb lopen bij andere bedrijven.
Uiteindelijk krijg ik na 1.5 week een reactie dat ze helaas niks kunnen doen aan het salaris of een leaseauto.
Als je werk ervaring hebt word je bij Brunel behandeld alsof je net uit school komt....
ze komen met een slap smoesje dat je geen certificaten hebben, en dat als je die haalt je loon omhoog gaat. dat was 50 euro bruto per certificaat.
Ik heb nu een aanbod staan van een ander bedrijf wat wel meer kan bieden en volledige kilometervergoeding bied.
laat je niet kleineren door recruiters van Brunel, andere detacheerders willen wel voor je ervaring betalen!
Op mijn vraag of het mogelijk was een leaseauto te nemen qua compensatie kreeg ik als antwoord dat ze dat even moesten uitzoeken.
Uiteindelijk 1.5 week later heb ik maar eens een mailtje gestuurd dat ik nog niks gehoord had en dat ik diverse sollicitaties heb lopen bij andere bedrijven.
Uiteindelijk krijg ik na 1.5 week een reactie dat ze helaas niks kunnen doen aan het salaris of een leaseauto.
Als je werk ervaring hebt word je bij Brunel behandeld alsof je net uit school komt....
ze komen met een slap smoesje dat je geen certificaten hebben, en dat als je die haalt je loon omhoog gaat. dat was 50 euro bruto per certificaat.
Ik heb nu een aanbod staan van een ander bedrijf wat wel meer kan bieden en volledige kilometervergoeding bied.
laat je niet kleineren door recruiters van Brunel, andere detacheerders willen wel voor je ervaring betalen!
Brunel is sowieso niet interessant voor mensen met werkervaring. Ze hebben het liefst schoolverlaters, die ze snel wat certificeringen kunnen laten doen en die ze na 6-12 maanden uitlenen (soort uitgebreide proeftijd) voor een mooie bonus voor vast over kunnen doen naar een klant (zie: intern gaan). Ik zie ze ook als een soort veredelde recruiter.
Mensen met werkervaring willen een hoger salaris, kun je minder snel in waarde laten stijgen met wat certificaten en brengen een hoger financiëel risico met zich mee wanneer ze niet direct geplaatst kunnen worden. Dat zie je vervolgens ook terug in het flut aanbod wat ze je doen.
Of je schoolverlater bent of niet, ik zou met een wijde boog om deze club heen lopen. Zoek dan een detacheringsbureau dat wél voor een langere periode voor hun personeel wil zorgen ipv dit soort snel geld verdienen.
Mensen met werkervaring willen een hoger salaris, kun je minder snel in waarde laten stijgen met wat certificaten en brengen een hoger financiëel risico met zich mee wanneer ze niet direct geplaatst kunnen worden. Dat zie je vervolgens ook terug in het flut aanbod wat ze je doen.
Of je schoolverlater bent of niet, ik zou met een wijde boog om deze club heen lopen. Zoek dan een detacheringsbureau dat wél voor een langere periode voor hun personeel wil zorgen ipv dit soort snel geld verdienen.
Ik ben met 3 maanden werkervaring met Brunel bezig geweest. Gesprek gehad, etc. etc. En nooit meer wat gehoord. Op pogingen van mij contact op te nemen werd niet gereageerd.
Ik vroeg net een recruiter van Brunel naar de salarisrange.
Hij gaf aan:
"Je zal hiebij dezelfde arbeidsvoorwaarden ontvangen als dat je direct bij onze klant in dienst was. Dit is in de Nederlandse wet Waadi vastgelegd."
Dit begrijp ik niet goed, naar mijn kennis zijn mensen bij ASML direct in dienst veel beter betaald dan de consultants en uitzendkrachten via detacheerders.
Hoe zit dat eigenlijk met wet Waadi en arbeidsvoorwaarden? De andere leden van de wet omtrent bv. stakingsbreking en verbod op belemmering dienstverband zijn me wel helder.
Hij gaf aan:
"Je zal hiebij dezelfde arbeidsvoorwaarden ontvangen als dat je direct bij onze klant in dienst was. Dit is in de Nederlandse wet Waadi vastgelegd."
Dit begrijp ik niet goed, naar mijn kennis zijn mensen bij ASML direct in dienst veel beter betaald dan de consultants en uitzendkrachten via detacheerders.
Hoe zit dat eigenlijk met wet Waadi en arbeidsvoorwaarden? De andere leden van de wet omtrent bv. stakingsbreking en verbod op belemmering dienstverband zijn me wel helder.
Kennelijk is het contract wat ze je aanbieden een uitzendcontract, waardoor inlenersbeloning volgens WAADI van toepassing is. Bij een detacheringscontract is dat niet het geval.
Hier wordt het verschil uitgelegd:
https://www.payforpeople....-detacheren-en-uitzenden/
Hier wordt het verschil uitgelegd:
https://www.payforpeople....-detacheren-en-uitzenden/
(payforpeople.nl)
[...]
Het verschil met een detacheringsovereenkomst is dat de uitzendovereenkomst eindigt als de opdracht eindigt.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 12-09-2023 13:12 ]
Ooit gesolliciteerd, 9 jaren terug voor een servicedesk baan. Was praktisch aangenomen en kon beginnen voor 2200 per maand. Toen een vrij aardig startsalaris. Gesprek was zeer aangenaam in Eindhoven maar toen toch iets anders gevonden in dezelfde week wat mij meer aansprak. Het detacheer-gedeelte dat je overal neergezet kan worden sprak mij niet zo aan.