Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 13 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 6.890 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Anoniem: 83626

Haha, ja klopt. Was er ook al door anderen op gewezen :)
Echt leuk, mensen weten ook niet wat het is. "Blauwe kawa".
Nu met originele tellers trouwens! Eindelijk betaalbaar mooie gescoord.
http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Samenopdebrommer.jpg
(op MFMM)

Moet nu alleen mn mooie kapje (over koplamp) weer aanpassen want de tellers passen er niet onder.
Ach, blijf je lekker bezig :P
Ja, en mn onderkuip overspuiten

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 24-09-2007 19:00]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-03 18:04

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ben ook op de gevoelige plaat gezet hehe :)

Altijd leuk :*)

Making an ass of myself since the 70's

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 83626 schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:57:
[...]
Echt leuk, mensen weten ook niet wat het is. "Blauwe kawa".
Die heb ik ook, maar dan in het zwart ;)

ziet er goed uit trouwens die nieuwe tellers :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:43

StarWing

Huh ?!?

Capo schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:15:
[...]
chevy is een "verboden" gespreksonderwerp als het aankomt op wel/niet aanwezig zijn etc ;)
hmmmzz... **zucht**
Sjah.. Als dat die spee is heb ik dr nu al genoeg van gezien...
Vind die haas-dude toch een stuk sympathieker :)
Spee kunnen we hier toch niet ontvangen in .be

/offtopic.. Wie opent een nieuwe topic ? 8)

//edit nieuwe dempers onder m'n FZ6'je
http://users.telenet.be/starwing1/fz6%20s2/exhaust/

[Voor 8% gewijzigd door StarWing op 24-09-2007 20:41]

Page intentionally left blank.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:54

charrel

Cortisol4life..

http://users.telenet.be/starwing1/fz6%20s2/exhaust/IMG_2423.jpg
Ziet er netjes uit!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

http://photo.actiefotoshop.nl/600,mfmm07-2-0723.jpg

No signature required.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Ik ook, incl vriendin :)

http://chakotay.stimpy.nu/motor/mfmm.jpg

[Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 24-09-2007 23:54]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mooi leren pakkie heb je gekocht hoor..

No signature required.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 02:04

Youk

Volvo For Life

Nog eventjes volhouden. Als alles goed is komt deze week mijn nieuwe einddemper binnen. Het is een MIVV carbon demper met E-keur geworden. Eerste werk: popnagel van db-killer uitboren en een boutje voorzien voor de tripjes naar Duitsland zodat ze daar niets kunnen zeggen.

Verder wordt volgende week mijn motad bochtenset verwacht, zijn we ook weer van de katalysator vanaf. De huidige (originele) bochtenset begint toch wel aardige gebruikssporen te tonen, wat wil je na bijna 60k km in weer en wind.

De openluchtfilter zit er al op en de powercommander ligt al klaar. Als de complete uitlaatlijn gemonteerd is gaat mijn Viffer op de testbank om af te stellen. Ik ben nu al benieuwd naar wat het gaat geven. :9~

Volvo Classic Club Belgium

Anoniem: 79743

je achtervering staat niet echt afgesteld op 2 personen of zie ik dat verkeerd?

mooie foto's allemaal van die meeting. Misschien ga ik volgend jaar ook wel keertje.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 25-09-2007 12:13]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

M3rcury schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:30:
[...]

mooi leren pakkie heb je gekocht hoor..
Dankje :) Die kneesliders staan wel een beetje loos zo, maar dat komt vanzelf wel eens... Ik ga er iig niet met een schuurmachine overheen :p
Anoniem: 79743 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:12:
[...]

je achtervering staat niet echt afgesteld op 2 personen of zie ik dat verkeerd?

mooie foto's allemaal van die meeting. Misschien ga ik volgend jaar ook wel keertje.
Klopt, die moet strakker gezet worden. De stelknop zit echter muurvast, dus daar moet ik me nog eens met een schroevendraaier + hamer op uitleven, of zo'n haak-tooltje kopen.

Heeft iemand overigens een tip voor iets dat ik op mijn vizier kan smeren zodat regendruppels er beter af lopen? Ze willen nu pas bij >120 kph een beetje fatsoenlijk gaat rollen :X

[Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 25-09-2007 20:46]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:51:
[...]

Dankje :) Die kneesliders staan wel een beetje loos zo, maar dat komt vanzelf wel eens... Ik ga er iig niet met een schuurmachine overheen :p
[...]

Klopt, die moet strakker gezet worden. De stelknop zit echter muurvast, dus daar moet ik me nog eens met een schroevendraaier + hamer op uitleven, of zo'n haak-tooltje kopen.

Heeft iemand overigens een tip voor iets dat ik op mijn vizier kan smeren zodat regendruppels er beter af lopen? Ze willen nu pas bij >120 kph een beetje fatsoenlijk gaat rollen :X
wat afwas middel erop doen..

No signature required.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 15:55

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

zoals genoemd wasmiddel. ikzelf heb handschoenen met op de wijsvinger een Suede 'zeempje" veeg je het zo mee weg.

And it goes BRAAAAAPP!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 19:08
Ja... Harder rijden. :z

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

RainX

[/slecht weer rijder]

[Voor 71% gewijzigd door DinX op 25-09-2007 21:58]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

goeie camo voor de tranen He Dinx :P :>

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX

DinX

Motormuis

:?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX

DinX

Motormuis

Ow :p

[Voor 11% gewijzigd door DinX op 25-09-2007 22:28]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Even een simpele vraag, ik zoek een motorbroek (vooral tegen de regen, maar bescherming is ook fijn natuurlijk) voor woon-werk verkeer max 15 minuten heen en 15 terug maar als me hele spijkerbroek dan nat is is dit toch wat vervelend ;). Nou is het alleen zo dat die broek makkelijk over een normale spijkerbroek moet passen, dat ik niet helemaal me schoenen hoef uit te doen enzo. Heb ook ooit eens een broek gezien dat leek gewoon op een normale spijkerbroek maar was dan waterdicht.

O ja qua gewone broeken pas ik alleen in G-star, die ivm veel trainen enzo (zal niet weer het hele verhaal uitleggen ;) ) dus het moet ook wel een broek zijn die tot XXXL ofzo gaat.

O ja en hij mag niet te duur zijn, 100 euro ofzo dacht ik aan. Iemand een idee?

[Voor 7% gewijzigd door Operations op 26-09-2007 10:13]

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• Capo
  • Niet online
15 minuten houden veel broeken het vol om droog te blijven.

heb een lookwel voor 149 gekocht , textiel, losse binnenvoering, water dicht (45km in stromende regen wel een nat kruis) , protectie, xxl ofzo met extra lange pijpen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Operations
Capo schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:16:
15 minuten houden veel broeken het vol om droog te blijven.

heb een lookwel voor 149 gekocht , textiel, losse binnenvoering, water dicht (45km in stromende regen wel een nat kruis) , protectie, xxl ofzo met extra lange pijpen.
En dat doe je over je gewone spijkerbroek heen? Of draag je dat als gewone broek? Term lookwel zegt me niet zo veel ;)

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• Capo
  • Niet online
Lookwell is een Nederlands merk www.lookwell.nl

Kan over normale broek ja. Ligt wel aan de motor. Op mijn Supersport zit het klote , maar op de bandit1200 van de vriendin zit het super met dubbele broek.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Operations
Capo schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:35:
Lookwell is een Nederlands merk www.lookwell.nl

Kan over normale broek ja. Ligt wel aan de motor. Op mijn Supersport zit het klote , maar op de bandit1200 van de vriendin zit het super met dubbele broek.
Wat denk je van:

Proof® *AQUA ZIP*

Te koop bij motozoom, artikelnummer 22508207.

Met rits aan de zijkant dus makkelijk aan en uit te doen.

• DinX

DinX

Motormuis

Ga eens bij Hein Gericke kijken

[/fanboy]

:p

• Operations
DinX schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:11:
Ga eens bij Hein Gericke kijken

[/fanboy]

:p
Ja maar die schijnt dan vaak toch wel duur te zijn, bij motozoom zie ik nu broeken van rond de 50 euro. Dat is prima te doen.

• Qui-Gon Jinn
  • Laatst online: 09-07-2021
Heb ik weer... ben net een paar weken in het bezit van een motor 8) en nou ben ik afgelopen zaterdag even een flink stuk gaan rijden en vlak nadat ik wegreed merkte ik dat mijn snelheidsmeter het ineens niet meer doet. En dus ook niet m'n kilometerteller en dagteller. Ze hebben het wel gedaan maar nu ineens sinds zaterdag niet meer. De toerenteller en alle lampjes enzo werken allemaal perfect behalve de snelheidsmeter en km/teller en dagteller. Mijn gevoel zegt dat er ergens een kabel los zit ofzo. Ik heb, tot zover ik dat kan, gekeken of ik ergens iets los zag zitten maar helaas. Is dit iets wat ik zelf zou kunnen oplossen of moet ik hiervoor echt naar een garage toe?

• Capo
  • Niet online
General : Geen idee, nooit egzien, nooit aangehad, kan er echt niks zinnis over zeggen.

Enigste wat ik wel weet is dat ik aan het kwijlen ben :P

http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/KTM/superduke/2007/Superduke_Black_RHS_1024.jpg

• DinX

DinX

Motormuis

Brute dingen ja :)

Zelf zou ik voor Benelli gaan in dat genre though :)

http://www.jetsport.com.au/images/Benelli_CafeRacer_rsf_bg.jpg

Blijf het een bruut ding vinden :9~

[Voor 110% gewijzigd door DinX op 26-09-2007 12:42]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:29:
Heb ik weer... ben net een paar weken in het bezit van een motor 8) en nou ben ik afgelopen zaterdag even een flink stuk gaan rijden en vlak nadat ik wegreed merkte ik dat mijn snelheidsmeter het ineens niet meer doet. En dus ook niet m'n kilometerteller en dagteller. Ze hebben het wel gedaan maar nu ineens sinds zaterdag niet meer. De toerenteller en alle lampjes enzo werken allemaal perfect behalve de snelheidsmeter en km/teller en dagteller. Mijn gevoel zegt dat er ergens een kabel los zit ofzo. Ik heb, tot zover ik dat kan, gekeken of ik ergens iets los zag zitten maar helaas. Is dit iets wat ik zelf zou kunnen oplossen of moet ik hiervoor echt naar een garage toe?
wat voor een motor heb je.. want als het een niet elektronische teller is moet je even die kabel naar je wiel volgen, daar zit hij met schroefdraad ergens op vast, en daar moet je inkijken of het nog wel draait :Y

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:39:
Brute dingen ja :)

Zelf zou ik voor Benelli gaan in dat genre though :)

[afbeelding]

Blijf het een bruut ding vinden :9~
wijzigen van cagiva naar benelli..

>:)

No signature required.

• Qui-Gon Jinn
M3rcury schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:42:
[...]

wat voor een motor heb je.. want als het een niet elektronische teller is moet je even die kabel naar je wiel volgen, daar zit hij met schroefdraad ergens op vast, en daar moet je inkijken of het nog wel draait :Y
Een Honda VF 500 F2 is het...en het is gewoon een simpele analoge teller zeg maar. Ik heb die kabel al wel gevolgd naar het wiel toe (eigenlijk andersom...van het wiel naar boven en toen zag ik dat die achterin de tellerbak naar binnen ging) Maar wat moet er precies draaien dan?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:52:
[...]

Een Honda VF 500 F2 is het...en het is gewoon een simpele analoge teller zeg maar. Ik heb die kabel al wel gevolgd naar het wiel toe (eigenlijk andersom...van het wiel naar boven en toen zag ik dat die achterin de tellerbak naar binnen ging) Maar wat moet er precies draaien dan?
Aan de zeikant van je wiel (tussen je poot en je wiel) zit een soort afstandbusje waar die kabel ingaan. Daarin zit een soort vierkantje dat draait, als dat vierkant rond is draait ie niet meer, of in mijn geval bij de rs was die gewoon helemaal weg :?

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:43:
[...]

wijzigen van cagiva naar benelli..

>:)
O-)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:52:
[...]
Dr zijn 3 dingen die kapot kunnen.
-de telleraandrijving onderaan het wiel
-de tellerkabel
-de teller zelf

Ding aan je wiel is een kwestie van de motor even met het voorwiel vd grond krikken en het wiel een draai geven en dan kijken/voelen of dr in dat ding iets meedraait.

Tellerkabel is ook simpel, gewoon even loshalen en kijken of de binnenkabel niet gebroken is.

Als dat allemaal werkt dan blijft alleen de teller nog over, maar die kans is niet zo heel groot.

leeg

• Qui-Gon Jinn
ik zal um vanavond eens op de bok zetten en kijken of ik daar iets zie draaien in dat ding. Blijkt maar weer dat het dus eigenlijk heel 'simpel' zelf op te lossen is. En dat vind ik persoonlijk nou net dat ene beetje extra charme van een motorfiets want met m'n auto had ik er waarschijnlijk mee naar een garage gemoeten.

Oh trouwens dur schiet me nog iets te binnen... hoe weet je of je reserve tank het wel of niet doet? Ja klinkt mischien als een hele domme vraag maar zo dom is ie nou eigenlijk ook stiekem weer niet. Want zoals ik het gedaan heb is het volgende. Ik heb de benzinekraan gewoon op "ON" gezet.. toen de tank helemaal volgegooid en vervolgens ben ik net zo lang gaan rijden totdat ik dus niet meer voorruit kwam doordat de tank leeg was. De meest logische stap zou dan zijn om dan de benzinekraan op "RESERVE" te zetten zodat je dan nog weer eventjes verder kan rijden... maar dat gebeurde dus niet :?

De reservetank was nog wel vol maar ik kreeg met geen mogelijkheid de motor meer aan de praat. Ik moest toch echt even naar de dichstbijzijnde tankstation lopen om wat peut in de tank te gooien om daarna weer vrolijk door te kunnen rijden. Dus dan werkt volgens mij m'n reservetankje niet echt... of ik doe iets heel doms :D

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-03 22:36

Stoffel

Engineering the impossible

Heb je lang genoeg geprobeerd te starten? Als jij doorrijdt tot ie uitvalt heb je je hele benzinesysteem leeggereden, dus inclusief de leidingen e.d. Dan moet je ff aanzuigen/pompen tot er weer benzine in je cylinders komt ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Stoffel schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:43:
Heb je lang genoeg geprobeerd te starten? Als jij doorrijdt tot ie uitvalt heb je je hele benzinesysteem leeggereden, dus inclusief de leidingen e.d. Dan moet je ff aanzuigen/pompen tot er weer benzine in je cylinders komt ;)
idd, bij mijn rs deed ik tijdens het rijden die knop omzetten dan gewoon niet je koppeling indrukken, dan zuigt hij vanzelf weer benzine aan.

No signature required.

• Qui-Gon Jinn
Ja heb ik geprobeerd maar hij gaf geen sjoeger. Ik heb dik een kwartier lang stil gestaan en proberen te starten.... en omdat ik m'n accu niet leeg wilde trekken ben ik daar dus maar mee gestopt en heb het op een lopen gezet naar een tankstation. Na het tanken hoefde ik maar 2 keer te starten en toen liep hij weer als een zonnetje. Dus dat ik die motor effe moet laten aanzuigen/pompen totdat er weer wat in de cylinders terecht komt vind ik een terechte opmerking maar blijkbaar word er dus niets vanuit de reservetank aangezogen cq gepompt naar de cylinders toe.

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:47:
[...]

idd, bij mijn rs deed ik tijdens het rijden die knop omzetten dan gewoon niet je koppeling indrukken, dan zuigt hij vanzelf weer benzine aan.
En dan goed je stuur vasthouden zeker :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:51:
[...]

En dan goed je stuur vasthouden zeker :+
Owja.. compressie bij een 4-takt ligt wat hoger das waar ook :P

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

Als ik m'n motor start zonder koppeling in en in versnelling is het even rodeo rijden zolang ik aan het starten ben :+
Of bedoel je met het ding in neutraal ? :+

[Voor 23% gewijzigd door DinX op 26-09-2007 14:42]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:37:
General : Geen idee, nooit egzien, nooit aangehad, kan er echt niks zinnis over zeggen.

[afbeelding]
Jaaa maar me rijbewijs en de politie en gevaarlijk enenenene *oeh vette bike, kwijl*

_O- d:)b :w :>

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:41:
Als ik m'n motor start zonder koppeling in en in versnelling is het even rodeo rijden zolang ik aan het starten ben :+
Of bedoel je met het ding in neutraal ? :+
als je pak en beet 60 rijd, en je zet je kraantje van normaal naar reserve over ;) gewoon in zijn versnelling laten staan, slaat hij vanzelf weer aan

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

Ah, op die fiets, zo deed ik het ook ja. Nu heb ik geen kraantje meer :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:29:
Euh wat voor motor heb jij? Kan zijn dat er iets in het voorwiel stuk is en dat de kabel stroef loopt (WD40 \o/) Wellicht dat een tandwiel in de pot v/d meter stuk is maar dat enk ik niet

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Capo schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:37:

[afbeelding]
Leuk je die duke's... Maatje van me had hem ook, heeft ie total gereden :( Was helemaal af en heel veel carbon onderdelen :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Qui-Gon Jinn
ROFLASTC schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:06:
[...]

Euh wat voor motor heb jij? Kan zijn dat er iets in het voorwiel stuk is en dat de kabel stroef loopt (WD40 \o/) Wellicht dat een tandwiel in de pot v/d meter stuk is maar dat enk ik niet
een paar postings geleden mompelde ik nog iets over Honda VF 500 F2 die ik sinds een paar weken in m'n bezit heb. :9~

Alle meters hebben het altijd perfect gedaan. Tot aan afgelopen zaterdag dus... toen deed m'n snelheidsmeter het niet meer net als de dagteller. Optisch is de kabel die naar het wiel loopt niet beschadigd maar mischien dat er ergens binnen in iets kapot is. Maar ik zal er vanavond eens naar kijken...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:26:
[...]

een paar postings geleden mompelde ik nog iets over Honda VF 500 F2 die ik sinds een paar weken in m'n bezit heb. :9~
:p ikkenie zoeke
Alle meters hebben het altijd perfect gedaan. Tot aan afgelopen zaterdag dus... toen deed m'n snelheidsmeter het niet meer net als de dagteller. Optisch is de kabel die naar het wiel loopt niet beschadigd maar mischien dat er ergens binnen in iets kapot is. Maar ik zal er vanavond eens naar kijken...
Wellicht dat je een plastic wormwiel in het voorwiel hebt zitten en dat die kapot is gegaan.

Als je de kabel los hebt , wat WD40 in de kabel en met een boor ff zien of de kabel goed draait en de wijzer wel of niet beweegt

[Voor 0% gewijzigd door ROFLASTC op 26-09-2007 18:56. Reden: Ff zegggen wat ik bedoelde]

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

[...]
Hein Gericke eigenmerk rainfree :)

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 18:58
vanmiddag weer een motorrijles gehad, en nu begonnen met de bijzondere verrichtingen

noodstop, precisiestop en de 'gewone' stopproef

noodstop ging bij de 3de keer pas goed :p
1ste keer veels te ver door
2de keer het stuk teveel afgelegd al gehalveerd
3dekeer mooi naast instructeur voetje aan de grond :*)

precisiestop ging bij 2de keer pas goed, eerste keer net een half metertje te ver

en de 'gewone' stopproef was min of meer 1ste keer al goed, maja, die was na de eerste 2 ook niet zo moeilijk meer 8)7
volgende week woensdag weer _/-\o_

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

Steffie

Opaque

ROFLASTC schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:06:
[...]

WD40 in de buurt van dat busje bij je voorwiel spuiten is wel lekker tricky. Je remschijf en klauw zal daar ook vast ergens in de buurt zitten. Daar wil je dat dus echt niet opspuiten of spetteren. Sowieso moet je je afvragen of je WD40 wilt gebruiken op onderdelen (kabel en aansluitpunt) die eigenlijk vet horen te zijn.

[Voor 15% gewijzigd door Steffie op 26-09-2007 16:18]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Steffie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:13:
[...]

WD40 in de buurt van dat busje bij je voorwiel spuiten is wel lekker tricky. Je remschijf en klauw zal daar ook vast ergens in de buurt zitten. Daar wil je dat dus echt niet opspuiten of spetteren. Sowieso moet je je afvragen of je WD40 wilt gebruiken op onderdelen (kabel en aansluitpunt) die eigenlijk vet horen te zijn.
Ik bedoelde meer dat ie WD40 in de kabel spuit zodat het tussen de mantel en de kabel zit, maakt lekker schoon ivm vrije loop v/d kabel. Van die groene boter die ook op je balhoofd gaat kan er naderhand ook in als je wilt maar ik gebruik het niet. (ik weet nml via de PDA hoe hard ik ga en de heel inrichting ligt eraf bij mij)

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat quigon op zijn voorwiel zit te sprayen. Het komt er wel af met CillitBang maar dat wil je weer niet op rubber onderdelen. ik bedoelde dus WD40 in de kabel nergens anders.

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag ff mijn fogcity getest en wat een heerlijkheid is dat zeg :)

Alleen moet ik niet mijn zonnebril opzetten want dan beslaat die alsnog 8)7

Het begint hier trouwens best fris te worden, de winterhandschoenen maar weer uit de kast gehaald, is het bij jullie ook frisjes?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:23:
Vandaag ff mijn fogcity getest en wat een heerlijkheid is dat zeg :)

Alleen moet ik niet mijn zonnebril opzetten want dan beslaat die alsnog 8)7

Het begint hier trouwens best fris te worden, de winterhandschoenen maar weer uit de kast gehaald, is het bij jullie ook frisjes?
Jup, vooral 's ochtends vroeg begint het aardig koud te worden... Gisteren maar even een cheapo halswarmertje gehaald bij de HG.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
TheGeneral schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:14:
[...]

Ja maar die schijnt dan vaak toch wel duur te zijn, bij motozoom zie ik nu broeken van rond de 50 euro. Dat is prima te doen.
hmm ik had zo'n broek uit de actie tijd geleden, 37.50 was ie toen van pro-biker

"kan makkelijk over de schoenen over een broek aangetrokken worden"
mja met maatje 42 8)7 ik met mn maat 48 moet toch echt heel mn kisten uitdoen om em aan te trekken :(

*burp*

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Motozoom heeft opzich prima budgetspullen, ik heb mijn textielen pak (probiker en cycle spirit) er ook vandaan. De service en vooral hun administratie is echter niet bepaald geweldig. Een tijdje geleden heb ik mijn jas ter reparatie teruggebracht, zou 3 tot 4 weken duren. Na 6 weken kreeg ik een keer een mailtje dat hij klaar was, en ik hem kon komen halen. Ik ga dus naar de winkel, waar de verkoper vraagt of ik gebeld ben. Nee, alleen een mailtje. Na 10 minuten zoeken had hij eindelijk mijn jas gevonden, en zag ik op zijn scherm staan dat ze hem pas 3 weken nadat ik hem had ingeleverd terug naar Duitsland gestuurd hadden... Leuk, 3 weken voor niets wachten. De leen-jas die ik had meegekregen was ook 2 maten te groot, maar ik vond het allang netjes dat ik iets meekreeg.

Dat lang zoeken naar bestellingen heb ik vaker gezien daar, en het voorraad-indicatiesysteem op de website moet je überhaupt negeren. Ik kom er dus alleen nog maar voor kleine dingetjes die ik zo mee kan nemen, voor de rest ga ik wel naar de Hein Gericke... Ook goede prijzen, vriendelijker personeel, mooiere winkel en een stuk betere service :)

• Capo
  • Niet online
Tylen : motors zijn bij jou in de buurt niet veilig wel ? :+

ROFLSTC : Moeten wel beetje kunnen blijven spelen natuurlijk :)

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft vandaag ook voor het eerst z'n binnenvoering in de broek gestoken. Vorige week ook al in de jas :)

De herfst/winter komt eraan :)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DinX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:04:
* DinX heeft vandaag ook voor het eerst z'n binnenvoering in de broek gestoken. Vorige week ook al in de jas :)

De herfst/winter komt eraan :)
Same here, afgelopen zondag lekker m'n binnenvoering in m'n jas. Was het pisheet, wat heb ik lopen zweten toen zeg. Gisteravond was ik toch wel erg blij met m'n voering in m'n jas en broek.
Handvatverming is wel echt top, kan nog wel even lekker door met de zomerhandschoentjes.
Moet trouwens nieuwe halen, de spidi carbotech die ik nu heb is lekker dun leer maar ze verslijten gewoon best rap. Na 4-5 seizoenen prik ik er vanzelf ergens een vinger door. Nu pleeg ik dan ook echt geen onderhoud aan de handschoenen....
Iemand tips voor lekker dunne leren handschoenen? Degene die ik nu heb kom je alleen nog maar tegen in uitverkoop bakken aangezien dat model al tijden niet meer gemaakt wordt. Met m'n vorige paar had ik al mazzel.

• DinX

DinX

Motormuis

Hehe, september en maar zijn de meest rotte maanden wat betreft kleding. 's nachts naar het vriespunt soms, 's morgens nog aan de frisse kant, en namiddag dan weer richting 20° soms 8)7

* DinX ontziet z'n handschoenen ook niet echt :p

Ik heb 5 paar ofzo :p
M'n huidige ga ik wel wat langer mee doen :p

[Voor 24% gewijzigd door DinX op 27-09-2007 10:45]

• Qui-Gon Jinn
ROFLASTC schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:54:
[...]

Ik bedoelde meer dat ie WD40 in de kabel spuit zodat het tussen de mantel en de kabel zit, maakt lekker schoon ivm vrije loop v/d kabel. Van die groene boter die ook op je balhoofd gaat kan er naderhand ook in als je wilt maar ik gebruik het niet. (ik weet nml via de PDA hoe hard ik ga en de heel inrichting ligt eraf bij mij)

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat quigon op zijn voorwiel zit te sprayen. Het komt er wel af met CillitBang maar dat wil je weer niet op rubber onderdelen. ik bedoelde dus WD40 in de kabel nergens anders.
Nou ik spuit niet zomaar ergens iets in hoor en al helemaal niet op rubber onderdelen... daar denk ik eerst wel even over na :X

Ik had gisteravond even willen kijken maar ben er niet aan toegekomen omdat er nog visite kwam... dus vanavond nieuwe poging ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:02:

ROFLSTC : Moeten wel beetje kunnen blijven spelen natuurlijk :)
Het vermogen om rijbewijzen te consumeren ligt bij die Duke toch evenhoog als met wat je nu hebt?

And it goes BRAAAAAPP!

Anoniem: 183355

Gisteren heb ik men behendigheidstoets gehaald :D op 1 ding na had ik alles in 1x gehaald.
Heb even nagevraagd of volgend jaar de examens worden veranderd voor motor. Hier was nog geen sprake van, dus mensen kunnen nog met een gerusthard meteen met zwaar beginnen (boven 21).

• DinX

DinX

Motormuis

Iemand ervaring met zulke dingen ?

http://www.jsaccessories.co.uk/Picts/Stock_38300000001.jpg

http://www.bikernet.com/news/images/PhotoID20698.jpg

Voor zover ik weet heb je met van die moffen zelfs geen winterhandschoenen nodig als het vriest ?
* DinX zat aan zulke dingen te denken ipv z'n verwarmde handschoenen (die er soms wel eens geen zin in hebben) binnenkort.

[Voor 8% gewijzigd door DinX op 27-09-2007 14:11]

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 02:04

Youk

Volvo For Life

Afhankelijk van de binnenvoering (bont of zo) kan dat best wel (heel) warm zijn. Zal ook beter de wind tegenhouden denk ik.

Heeft wel iets, bompa-style op de 30 jaar oude scooter :P Dus DinX, ga ervoor !!! :+

Volvo Classic Club Belgium

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:00:
[...]

Het vermogen om rijbewijzen te consumeren ligt bij die Duke toch evenhoog als met wat je nu hebt?
Waarschijnlijk wel.

Maar met de ktm kan ook rustig gereden worden iets wat voor mij met de 1000 niet te doen is, veel teveel race houding.
langere tijd 200km/h hou je niet vol ivm naked.

wheelies daarin tegen.. :P

vanavond proefrijden en dan es verder kijken.

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 06:45
Anoniem: 183355 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:02:
Gisteren heb ik men behendigheidstoets gehaald :D op 1 ding na had ik alles in 1x gehaald.
Heb even nagevraagd of volgend jaar de examens worden veranderd voor motor. Hier was nog geen sprake van, dus mensen kunnen nog met een gerusthard meteen met zwaar beginnen (boven 21).
Gefeli :)

Ik heb pas 4 lessen gehad maar ik zal is vragen wanneer ik ook op een zwaardere fiets ga rijden aangezien ik meteen zwaar wil gaan doen straks. Zal wel zijn nadat ik de oefeningen een beetje onder de knie heb (zit nu bij de snelle slalom oefening).

Anoniem: 183355

Ik zal even opsommen hoeveel lessen ik heb gehad:

Verleden:
2x maandagavond 18:00 tot 20:00 = 2x 2uur
Woensdagmorgen 09:00 tot 12:00 = 3 uur

Toekomst: (advies rijinstructeur)
2x3 uur en dan examen (15 november)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 183355 op 27-09-2007 14:52]

• DinX

DinX

Motormuis

Youk schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:16:
Afhankelijk van de binnenvoering (bont of zo) kan dat best wel (heel) warm zijn. Zal ook beter de wind tegenhouden denk ik.

Heeft wel iets, bompa-style op de 30 jaar oude scooter :P Dus DinX, ga ervoor !!! :+
:+

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

zag vandaag een piaggo 250 motorscooter met zijspan 8)7
als zo'n motorscooter een rijdende pleepot is, had deze waarshijnlijk zijn bidet bij zich :+

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DinX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:10:
Iemand ervaring met zulke dingen ?

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor zover ik weet heb je met van die moffen zelfs geen winterhandschoenen nodig als het vriest ?
* DinX zat aan zulke dingen te denken ipv z'n verwarmde handschoenen (die er soms wel eens geen zin in hebben) binnenkort.
Het gaat er natuurlijk om dat je je handen tegen de rijwind beschermd. Kan je niet een paar mooie handkappen kwijt?

Wise enough to play the fool

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Met handkappen trekt de wind alle warmte nog wel weg bij je handen, het waait er alleen niet direct op. Met zulke moffen zal het toch echt wel een stukje warmer zijn dan met alleen kappen.
Ziet er iig. erg comfy uit! Looks heb ik me verder bij neergelegd nu ik toch op een BMW zit O-)

• DinX

DinX

Motormuis

Looks boeien me ook bar weinig. Al helemaal in de winter. Warme poten > looks :p
Ik kan natuurlijk een nieuw paar verwarmde handschoenen kopen (m'n huidige valt soms 1 handschoen van uit, die kabeltjes zijn gewoon ruk), maar dat is meteen 200 euro ofzo.

Moffen kosten 30€ en je kan je normale handschoenen blijven gebruiken (rijdt fijner dan van die dikke winterhandschoenen).

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
Huh, mijn ouwe cb'tje blijkt minder dan 1:3500 olie te verbruiken :X

• DinX

DinX

Motormuis

Als je naar een liter per 1000 gaat spreek je al over iets :p

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
Zo'n vebruik had ik eerder verwacht eigenlijk :P

• DinX

DinX

Motormuis

Dan had je :7 of :Y) moeten gebruiken :p

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Iets later dan beloofd, maar nu toch een foto van mij op m'n onlangs aangeschafte motor...
http://www.nikewerkhoven.nl/images/DSC04433.jpg
Kan deze toegevoegd worden aan de startpost aub?

• rimpeldinky
leuk ding!

en @ Dinx, eigenlijk hoort er onder die moffen een dikke groene ural :D incl noppen en reparatiekistje

*burp*

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:05:
Als je naar een liter per 1000 gaat spreek je al over iets :p
toevallig stond er in bike magazine hier daar een artikel over dat de industrie het normaal noemt als je 1 liter verbruikt op 1000 mijl (1600KM) en dat dat eigenlijk te belachelijk voor woorden is en alleen maar de standaard is omdat ze zo onder garantie claims uit kunnen komen...

btw let op je olie lampje geeft alleen melding als de druk (en/of temp) niet goed is, niet als je nivo te laag is, dus kan tot de laatste seconde goede druk geven en dan BOEM doen...

• charrel

charrel

Cortisol4life..

BMW vindt volgens het boekje een verbruik van 1 liter olie op 1000km nog "normaal".
Daar wordt je toch niet echt blij van als je 4000km gaat rijden in je vakantie en je moet dan 4 liter olie meenemen....

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat valt me toch mee aan mijn 14 jaar oude Kawa... Sinds de laatste oliewissel heb ik ruim 5000km gereden, en het oliepeil is nog geen millimeter lager :)

• Capo
  • Niet online
ff quote van andere forum af.. gisteren test gereden om te kijken of het ok was de 1000 in te ruilen.
De duke of Austria

De superduke, is die nou echt zo super ?
Is het de moeite waard om een van de betere supersports op dit moment in te ruilen tegen een zogenoemde funbike ?
Is je rijbewijs veiliger op een naked 2 cylinder ? Ben je zelf veiliger op een naked 2 cylinder ?

Mijn huidige GSXR1000 2005 is redelijk af. Alle std. niet zo'n goede punten zijn verbeterd.
De motor bied fun maar wel pas op hogere snelheid, iets wat in Nederland niet overal goed tot zijn recht kan komen
ivm de drukte op de wegen, de rechterhanden van koos spee in de berm her en der, etc.

De superduke bied daar in tegen , volgens alle inmiddels gelezen reviews, fun. Veel fun. Met een hoofdletter F en uitroeptekens tot in het oneindige.
Relaxed toeren vs uit de kom getrokken armen van de power.
Geweldige sound en dat afgebouwd in een sausje met de betere merken.
WP vering, Brembo stopspul, spullen waar menig motorrijder/ster naar smacht zodra ze hun "standaard" japanner hebben aangeschaft.

Vele Joe bar lezers kennen de strip wel waarin de "coureurs" zichzelf opladen met koffie, harde rock muziek
en elkaars gebral voor de nodige bloeddoorlopen ogen ivm de proefrit op de almachtige ultimate power 1100 supersport.
Zo niet hier vanavond.
De gedaalde temperaturen, het textiel pak voor woon-werk verkeer en het samen rijden met de aanstaande en haar boefje 1200 doen ons op een rustige en verantwoorde manier naar de koopavond bij de dealer te brengen.

Eenmaal binnen zie ik direkt aan mijn linkerhand diverse KTM's staan. 950 SM, Superduke 950, 950 Enduro, 690 SM.

Duidelijk zichtbaar op de superduke meteen de verschillen tussen de diverse 2005/6 en 2007 superduke modellen.
Radiale klauwen, wat nieuwe vormen her en der op de zijkant en koplamp, nieuw dashboard
en nog een aantal, niet van buitenaf te zien, verbeteringen in het blok en de injectie.

Enigzins verbaasd ben ik als ik kijk naar de afwerking. Zou Honda aandelen hebben in KTM of andersom ?
Alles zit/staat/hangt gewoon netjes. Geen broodkruimels die maar snel onder het tapijt zijn geveegd maar gewoon alles
netjes opgeruimd en opgeborgen en toch niet onttrokken aan het zicht.

Een enorm hoog poser gehalte is het eerste wat in mijn opkomt, Hier hoef je je duidelijk niet voor te schamen op de boulevard.
Maar de boulevard met je meisje achterop is ook maar een paar avonden per jaar en vegen en gummen met de duke moet ook gebeuren.

Als ik langs de 2de hands motor sta , die slechts 6000km ervaring heeft, is het direkt duidelijk dat de motor erg kort is kwa lengte en een beetje hetzelfde 600cc gevoel geeft kwa formaat als mijn huidige supersport.
Maargoed we hoeven er niet op te gaan liggen of op te tillen dus we nemen plaats en direkt valt de mond stil. Dit zit goed (en dat met 191cm lengte)
Een aktieve houding, iets voorover gekanteld tov een supersport, benen direkt goed op hun plaats, armen geplaatst alsof je klaar staat voor een stoplicht sprint met de Joe bar clan richting een bergparkoer. YIHAA!

Als 4 cylinder rijder en boerenzoon kan ik niet om de afgedroogde opmerking heen als je hem start. He poa, skon trekker he?
De standaard uitlaten doen het overigens helemaal niet verkeerd kwa klank en zeker niet als later blijkt dat ze ook aardig na pruttelen en ploffen.

Koppeling in, luidruchtig versnelling kiezen en weg rijden.

Rustig aan rijdend richting het tankstation valt het echt op hoe gemakkelijk dit lijkt te rijden. Lijkt inderdaad.
De zithouding en het stuur gedeelte roept wederom samenwerkings verband met een Japanse constructeur op maar het rijden is even andere koek.
Naast dat je gewend moet zijn aan 2 cylinder snap ik direkt waarom men op diverse internet forums spreekt over een 16 tands voortandwiel. Laagtoerig moet je echt de koppeling erbij houden en veel wisselen tussen 1 en 2.

Tijdens het tanken heb je al direkt ogen op je gericht. Of je houd van rechte lijnen en brute looks of je vind het 10x niks.
Aan gezichten te zien van de mensen mogen de meeste deze kwajongen van de klas wel ( de motor! )

De weg opdraaiend en het gas openend is het , na de 2e YIHAA!, direkt gedaan met de rust die er was.
Voorwiel word licht, direkt na 2e versnellings en met het gas erop kun je direkt door na 3.
Kleine notitie die gemaakt moet worden : De aktieve houding die de motor je doet aannemen is nodig, anders word je zoals ondergetekende direkt 5cm naar achter verplaatst op het zitje.

Het overzichtelijke dashboard laat direkt snelheden zien die me doen verbazen en grijnzen. Veel fun, relatief lage snelheid.
De voorrem is voorzien van stalenremleidingen en zodra het stoplicht op oranje springt merk je ook hoe hard het kan remmen.

Het blokje warmt zich op en de snelweg komt in zicht die ons brengt naar een slingerweg.
Rap opschakelend de snelweg op en direkt weer af merk je hoe soepel alles gaat met wat hogere snelheid.
Op snelheid voelt de motor zich echt als Oostenrijker Arnold in de sportschool, de 2 cylinders blijven aan je armen blijven sleuren. Dit stukje snelweg doen we later nog een keer maar dan wat langer.

De snelweg af merk je dat motor rem reuze mee valt en dat de motor met hard remmen redelijk stabiel blijft.
Enkel het te snel terug schakelen , het is geen 4 cylinder, zorgt voor een wat glijdende en/of kwispelende achterkant.

Rechts af de slingerweg op. Hoewel het in het begin wat onwennig is met de eerste rotonde gaat het op de 2e al een stuk beter.
Niet terug schakelen maar wat gas geven en er over heen gooien.

Eerste indrukken zijn goed. Wat wel opvalt is het onwijs trillen in de voetsteunen. In het stuur en zit gedeelte merk je hier weinig van.

Een weg met veel verkeersheuvels doet zich op na de zoveelste rotonde en al slalommend gaan we overal omheen. Soepel sturend en met een accelerende motor.
Rustig rijden is ook geen enkel probleem. Recht op, veel overzicht, en een vrij rustige motor die je niet continue loopt uit te dagen.
Iets wat je overigens jezelf wel lijkt te doen want rustig toeren kost de nodige doorzettings kracht.

Ik word gevolgd door Prairy op een door haar gekozen motor. Een Yamaha FAZER 1000.
Tijd om even te stoppen en eens te ruilen en te polsen wat ze van de evt. Fazer als toekomstige motor vind.
De Fazer valt tegen kwa zithouding, hakkelende versnellingsbak, etc.
Enigzins teleurgesteld neemt ze plaats op de Superduke en het eerste wat haar opvalt is dat je heel weinig motorfiets tussen je benen hebt om te klemmen.

Na de bezorgende opmerkingen over 2 cylinder, niet te snel terug schakelen, let op de voorrem, keren we en rijden we richting de stoplichten.

De stoplichten waren slechts een 50 meter na het weg rijden, maar als Prairy langs me stopt hoef ik niks te vragen.
Een grijns breder als haar vizier verteld alles.

Zittende op de fazer valt me op hoe saai en vriendelijk deze "reus" is en dat ik terug op de KTM wil.... dat is een goed teken.
Wederom stoppen we en polsen we. De Fazer valt definitief af, de duke daar in tegen : WAUW!
Het idee word geopperd dat ik deze motor er natuurlijk prima bij kan kopen en die aan haar kan uitlenen minimaal 3 dagen per week.
Terug op de duke voel ik me zelf steeds meer de kwajongen van de klas.
Te vroeg terug schakelen is wel leuk als je er maar op voor bereid bent, dan het gas erop en over de rotonde, rotonde af komt het voorwiel los en schakel ja naar de volgende versnelling.

De snelweg komt wederom in zicht en voor we de snelweg op kunnen hebben we een haakse 90 graden en een 180 graden oprit voor de boeg met mooi asfalt.
Verzitten als op een supersport gaat prima. Kneedownen was geen probleem geweest, mits ik leren pak aan had gehad.
Dankzij het brede stuur is er betere controle en de gas respons is super.

Uitaccelerend kijk je even gauw de laatste keer in de spiegel voor je invoegt.. en dan opeens zit je met je tanden letterlijk en figuurlijk op het stuur.
Dankzij een "niet gewend aan 2 cylinder" kunnen we ijzer happen want terwijl je wacht op de eindsprint schiet hij in de toeren begrenzer bij 8000 toeren.
Overschakelen en gas en net op tijd word er aan gedacht om nu WEL te schakelen.

De Duke of Austria accelereert als een dolle stier op lachgas en de km teller loopt vlug op.
De wind valt reuze mee , maar dat is op iedere naked de eerste 20km is mijn ervaring. Helaas is het geen 200km uit te proberen.
Eenmaal op wat hogere illegale snelheid begint het stuur wat heen en weer te dansen.
Of dit te danken is aan de vering/banden(slijtage)/wind of te danken is aan mijn jas die gedeeltelijk als parachute fungeerd is mij nog niet duidelijk.
Een stuurdemper is in iedergeval geen overbodige luxe al is het maar om dit gedrag wat te stabiliseren.
Het remmen van hoge snelheid tot aan stilstand onder aan de afslag gaat prima en zonder kopzorgen.

Terug bij de dealer is het moeilijk de helm van mijn hoofd te halen door de grijns. Ik ben diep onder de indruk en blijf nog even rondjes lopen om de motor. Dit is vet!

Toch zijn er een aantal dingen waar ik niet helemaal blij mee ben als ik er goed over nadenk maar eerlijkheids halve is niet alles aan de motor toe te wijzen.

1. De trillingen in de voetsteunen gaan mij irriteren.
Prairy was het niet opgevallen. Het zal ook te maken hebben met de soort motorlaarzen die je draagt vermoed ik.

2. Onderhoud is duur en volgens verkoper speciaal gereedschap nodig voor de duke.
Ik had gehoopt dat enkel BMW hun "bmw mentaliteit" zou hebben maar als ik het woord speciaal gereedschap hoor word ik toch
even niet vrolijk. Iedere 7500km kleine beurt en iedere 15000km grote beurt levert me in 1 jaar 2 beurten op die je niet meer zelf
kan doen (en mag ivm garantie)

3. Veilig voor rijbewijs ? vergeet het maar

4. Veilig voor lijf en leden? Ja en Nee. De snelheid is lager, maar je gaat andere akties ondernemen om te gaan "klootvioolen"

Het is duidelijk geen japanse dozijn motorfiets met zijn speelse karakter en 2 cylinder blok. En als ik er zo over nadenk is er ook geen direkte concurentie van Japanse bodem en al helemaal niet met de reeds standaard gemonteerde leuke accessories. Daarvoor zul je toch in Italie moeten gaan shoppen.

De prijs echter heb ik mijn gedachte diverse malen laten gaan.

Ene kant vind ik het persoonlijk teveel geld voor een "funbike"
Ik zie dit soort motoren meer als de 2e auto die je hebt staan. Cabriolet, sport onderstel, etc.

Al met al een hele goede indruk van de motor gekregen en tot de conclusie gekomen dat het voor mij niet een motor is om de supersport voor in te ruilen. Hij is leuk, voor erbij en daar vind ik hem nu gewoon weg te duur voor. Zeker gezien ik zou gaan voor het verbeterde 2007 model.

P.s. Mocht iemand zijn Duke met open uitlaten overigens willen uitlenen ? Wat een geweld moet dat geven aan je oren!

• rimpeldinky
wow :p leuke review zegmaar en duidelijk, leuk voor drbij maar daar te duur voor

*burp*

• Capo
  • Niet online
ff geedit..stonden nog wat foutjes in :P mocht iemand van kickstart, moto73, etc. me een baan willen aanbieden.. LOL

[Voor 4% gewijzigd door Capo op 28-09-2007 16:47]

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Als je het echt belangrijk vindt: er staan er nog steeds een aantal in hoor :P
(hoofdletters bij namen, 'De motor bied', 'Duidelijk zichtbaar op de superduke meteen de verschillen' etc.)

Of doelde je niet op op taal- / stijl- / spellingsfouten ?

• Wokschotel
  • Laatst online: 18-08-2022

Wokschotel

Op 6 wielen

Werkhoven schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:38:
Iets later dan beloofd, maar nu toch een foto van mij op m'n onlangs aangeschafte motor...
[afbeelding]
Kan deze toegevoegd worden aan de startpost aub?
Leuk ding!

[n00b]
Wat is dat er voor eentje?
[/n00b]

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Wokschotel schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:08:
[...]
Leuk ding!

[n00b]
Wat is dat er voor eentje?
[/n00b]
Een Suzuki GSX600F ;)

• Capo
  • Niet online
.KeN. schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:03:
Als je het echt belangrijk vindt: er staan er nog steeds een aantal in hoor :P
(hoofdletters bij namen, 'De motor bied', 'Duidelijk zichtbaar op de superduke meteen de verschillen' etc.)

Of doelde je niet op op taal- / stijl- / spellingsfouten ?
Nee daar is spellingscheck voor, dubbele woorden is bijv interresant, rest boeit me geen reet.

Ben en blijf een boer he :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Stond ik in de file in Leiden (morspoort voor de kenners) Word ik van achter aangereden door een doos in een blauwe Opel. Het was uiteindelijk niks maar het voelde behoorlijk hard. Ze reed de neus van de Opel tot aan mijn achterband en daarmee de taartschep over haar plastic grill schrapend. Het is dat het plastic zo flexibel was en dat ze toch al aan het stoppen was waardoor er geen schade was. Wiel was ook onbeschadigd gelukkig.

Morgen maar eens stalen remleidingen erop en wat onderdelen vervangen zoals de kettinggeleider.

And it goes BRAAAAAPP!

• Ken.
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Capo schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:34:
[...]

Nee daar is spellingscheck voor, dubbele woorden is bijv interresant, rest boeit me geen reet.

Ik dacht, ik meld het maar even.
Maar dan is het goed ;)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ROFLASTC schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:02:
Stond ik in de file in Leiden (morspoort voor de kenners) Word ik van achter aangereden door een doos in een blauwe Opel. Het was uiteindelijk niks maar het voelde behoorlijk hard. Ze reed de neus van de Opel tot aan mijn achterband en daarmee de taartschep over haar plastic grill schrapend. Het is dat het plastic zo flexibel was en dat ze toch al aan het stoppen was waardoor er geen schade was. Wiel was ook onbeschadigd gelukkig.

Morgen maar eens stalen remleidingen erop en wat onderdelen vervangen zoals de kettinggeleider.
Weet je zeker dat je band niet zover ingedeukt is dat de staalgordel of wat dan ook beschadigd is?
Zou lekker zijn als binnenkort je band bv. uit elkaar klapt bij een knappe snelheid.
Vriend van me had ongeveer hetzelfde en zijn band + velg waren beschadigd, dit was amper zichtbaar maar je wilt toch echt het zekere voor het onzekere nemen met dit soort dingen!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:29:
[...]

Weet je zeker dat je band niet zover ingedeukt is dat de staalgordel of wat dan ook beschadigd is?
Zou lekker zijn als binnenkort je band bv. uit elkaar klapt bij een knappe snelheid.
Vriend van me had ongeveer hetzelfde en zijn band + velg waren beschadigd, dit was amper zichtbaar maar je wilt toch echt het zekere voor het onzekere nemen met dit soort dingen!
Ik zat al te denken aan onzichtbare schade maar ik zag toch echt niks. Ik zal morgen ochtend eens zien of de velg een rare kras of barst vertoont. Het was lastig te zeggen omdat de motor sowieso wat omhoog kwam toen ze mijn taartschep raakte. ik kon dus niet zomaar zeggen dat de beweging die ik voelde uit de velg kwam.

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:34:
[...]

hee dat ken ik :+

No signature required.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ROFLASTC schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:01:
[...]

Ik zat al te denken aan onzichtbare schade maar ik zag toch echt niks.[..]
Onzichtbare schade zie je niet :+

• Wokschotel
  • Laatst online: 18-08-2022

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmmm, dat lijkt mij ook wel wat :9

Vandaag weer gelest, remproeven met regen blijven tricky :P

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vandaag mijn 2e motor rijles gehad (in de miezer-regen :( )...ging best wel aardig naar mijn idee :Y).

Ik rijd nu op een zware motor, omdat ik ga wachten met examen afleggen tot ik 21 ben...dat is over 2.5 maand :).

Heb aan bijzonder verrichtingen deze 4 geoefend: stapvoets rijden, wegrijden (bocht) uit stilstand, snelle slalom en precisie-stop.

Het stapvoets rijden ging best aardig, de koppeling slippend houden is niet zozeer het probleem...wel mijn evenwicht houden :D.

Met dat wegrijden heb ik nog wel wat moeite, vooral naar rechts wegrijden. Heb de motor 2 maal op de grond gegooid :+.

De snelle slalom ging redelijk, maar daar kan ik nog genoeg aan werken.

Precisie-stop ging ook al vrij aardig, op 40km/u dan :+.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 29-09-2007 15:59]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
als je je evenwicht niet kan houden moet je wat meer toeren maken.

Ik moet eigenlijk mijn AVB aanvragen, maar ik denk dat ik dat een maandje uitstel, financien zitten niet helemaal mee...

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hmm, maar ga je dan niet harder? Of moet je dan gewoon harder op de achterrem staan (je moet natuurlijk wel stapvoets blijven gaan ;) ) ?
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee