Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Helemaal correct. Als je dronken bent is je oog-hand coordinatie ook al belabberdzerotol schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:05:
om eventjes te reageren op Tripp en de opmerkingen bij inputlag
Ik heb mij ongeveer 1.5 jaar geleden een samsung 214T gekocht.Een s-pva.Ik heb hem echter moeten wegdoen omdat de inputlag onspeelbaar was.
Dit fenomeen komt naar het schijnt bij grote s-pva's voor.
Het fenomeen is verklaarbaar alsof je dronken aan het spelen bent!Het scherm loopt namelijk een fractie achter op de beweging die je met je muis maakt.
Het is een heel raar fenomeen maar werkelijk ongelofelijk irritant.Voor gewone applicaties en niet fps-games was het scherm bruikbaar , maar zelfs in windows (!) merkte ik de lag.
Ik heb het scherm opgestuurd naar samsung , maar ze hebben er niets aan veranderd.Het moet dus een veelvoorkomend probleem geweest zijn , misschien zelfs inherent aan het paneel

Het ligt niet individueel aan 1 scherm maar aan de hele serie. Het is dus het gevolg van de elektronische architectuur, en er lijkt een aardige correlatie te zijn tussen pva panelen en merkbare inputlag.
[ Voor 4% gewijzigd door Tripp op 14-01-2008 14:35 ]
Verwijderd
Agree. Om diezelfde reden staat er nu op de rand van mijn bureau een Samsung 204T te verstoffenzerotol schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:05:
om eventjes te reageren op Tripp en de opmerkingen bij inputlag
Ik heb mij ongeveer 1.5 jaar geleden een samsung 214T gekocht.Een s-pva.Ik heb hem echter moeten wegdoen omdat de inputlag onspeelbaar was.
Dit fenomeen komt naar het schijnt bij grote s-pva's voor.
Het fenomeen is verklaarbaar alsof je dronken aan het spelen bent!Het scherm loopt namelijk een fractie achter op de beweging die je met je muis maakt.
Het is een heel raar fenomeen maar werkelijk ongelofelijk irritant.Voor gewone applicaties en niet fps-games was het scherm bruikbaar , maar zelfs in windows (!) merkte ik de lag.
Ik heb het scherm opgestuurd naar samsung , maar ze hebben er niets aan veranderd.Het moet dus een veelvoorkomend probleem geweest zijn , misschien zelfs inherent aan het paneel
Dood met S-PVA!

S-IPS for President

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 17:18 ]
S-PVA, P-MVA en S-IPS zijn nog altijd de beste schermen die er zijn zover ik overal lees en begrijp. Ik kan niet anders concluderen: niks mis met S-PVA
[ Voor 15% gewijzigd door Knightwolf op 14-01-2008 18:05 ]
Jammer voor je maar ik geloof er niks van, de 2707 heeft nog ergere inputlag dan de 2407wfp-hc.Knightwolf schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:03:
Zerotol (edit: en ook jcvjcvjcvjcv), ik denk dat de leeftijd van je scherm een aardige rol hierin kan spelen. Ik heb pasgeleden een Dell 2707 gekocht. Deze heeft een S-PVA scherm en is vrij groot. Zoals je zei zou dat dan enorme input-lag moeten geven. Ik zeg nu voor de zoveelste keer, zelfs met high-fps UnrealTournament merk ik echt nul komma niks van input lagDat zijn dingen die er inderdaad geweest zijn, maar de ontwikkeling van schermen staat niet stil en ook S-PVA's gaan natuurlijk met de tijd mee
S-PVA, P-MVA en S-IPS zijn nog altijd de beste schermen die er zijn zover ik overal lees en begrijp. Ik kan niet anders concluderen: niks mis met S-PVA
Zet er een crt naast en doe die clock test in clone mode. Dan ga je zien dat jouw 2707 wel degelijk dikke inputlag heeft.

Hierin zie je dat de 2707 het niet zo heel goed doet. En dat is nu vast nog niet heel anders, ook niet met jouw 2707.
jcvjcvjcvjcv zet je DM eens aan
Hij zegt dat hij het niet merkt, dat is het belangrijkste.Tripp schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:22:
[...]
Jammer voor je maar ik geloof er niks van, de 2707 heeft nog ergere inputlag dan de 2407wfp-hc.
Zet er een crt naast en doe die clock test in clone mode. Dan ga je zien dat jouw 2707 wel degelijk dikke inputlag heeft.
[afbeelding]
Hierin zie je dat de 2707 het niet zo heel goed doet. En dat is nu vast nog niet heel anders, ook niet met jouw 2707.
jcvjcvjcvjcv zet je DM eens aan
Verwijderd
Ik zou eerder zeggen dat jouw leeftijd een aardige rol speelt. Hoe erg moet het zijn als je dat helemaal niet kunt zien, zelfs al doe je je best eropKnightwolf schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:03:
Zerotol (edit: en ook jcvjcvjcvjcv), ik denk dat de leeftijd van je scherm een aardige rol hierin kan spelen. Ik heb pasgeleden een Dell 2707 gekocht. Deze heeft een S-PVA scherm en is vrij groot. Zoals je zei zou dat dan enorme input-lag moeten geven. Ik zeg nu voor de zoveelste keer, zelfs met high-fps UnrealTournament merk ik echt nul komma niks van input lagDat zijn dingen die er inderdaad geweest zijn, maar de ontwikkeling van schermen staat niet stil en ook S-PVA's gaan natuurlijk met de tijd mee

Ik merkte het mijn 204Ts al gewoon op de Windows desktop, daarna ben ik gaan zoeken en meten en dat bevestigde mijn vermoeden, niet andersom!
Done
Same storyVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:52:
[...]
Ik merkte het mijn 204Ts al gewoon op de Windows desktop, daarna ben ik gaan zoeken en meten en dat bevestigde mijn vermoeden, niet andersom!
Sja dat je er niks van geloofd is niet mijn probleemTripp schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:22:
[...]
Jammer voor je maar ik geloof er niks van, de 2707 heeft nog ergere inputlag dan de 2407wfp-hc.
Ik zou het graag doen, maar heb geen mogelijkheid om 2 schermen aan te sluiten volgens mij. En de enige CRT die ik hier nog had was m'n vorige scherm, en heb de 2707 gekocht omdat die kapot gegaan is, daar heb ik dus niks meer aan.Zet er een crt naast en doe die clock test in clone mode. Dan ga je zien dat jouw 2707 wel degelijk dikke inputlag heeft.
Jammer voor je, maar zolang ik geen input-lag merk ga ik heel die grafiekjes die iedereen in elkaar kan zetten nooit geloven. Voor ik tot koop over ging heb ik bekeken en in ervaring geprobeerd een[afbeelding]
Dell 2407-HC (S-PVA)
Eizo S2411W (S-PVA)
Dell 2707 (S-PVA)
en bij geen van al deze schermen kon ik maar iets van input-lag of noemenswaardige ghosting merken, en nou ik de 2707 aan betere en realistischere tests heb kunnen onderwerpen heb ik nog steeds geen input-lag kunnen vinden.
Ik weet niet, maar ik vind gebruikers-reviews belangrijker dan specs-grafiekjes, aangezien gebruikers reviews aangeven hoe het daadwerkelijk resultaat is, en daarom heb je ook meer aan gebruikers ervaringen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:52:
[...]
Ik zou eerder zeggen dat jouw leeftijd een aardige rol speelt. Hoe erg moet het zijn als je dat helemaal niet kunt zien, zelfs al doe je je best erop?
[ Voor 19% gewijzigd door Knightwolf op 15-01-2008 21:59 ]
Verwijderd
Dus als jij het niet ziet, ervaar jij het niet. Het is er nog steeds wel! Moeilijk he..
Dus zeg je 'Ik zie geen inputlag met dit scherm', en niet 'Met dit scherm kun je prima gamen zonder inputlag'
Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat men zo enorm bang is voor input-lag met het zien van zo'n grafiekje dat ze bij voorbaat zo'n scherm niet kopen, en dat dat dus geen gegronde angst is. En de klachten van gebruikerservaringen met merkbaar vervelende input-lag zover ik ze gelezen heb gaan over oudere schermen, met oudere technieken. Dat kan idd, maar dat wil niet zeggen dat schermen van vandaag die input-lag nog steeds zo merkbaar hebben! Ook S-PVA/P-MVA's gaan met de tijd mee hoor
En echt, ik ben een mierenneuker als het om dit soort details gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 15-01-2008 22:23 ]
Neuh, gewoon negeren en verder niets aannemenKnightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:56:
[...]
Sja dat je er niks van geloofd is niet mijn probleem
Das jammer, maar een crt heb je zo even op de kop getikt imo.[...]
Ik zou het graag doen, maar heb geen mogelijkheid om 2 schermen aan te sluiten volgens mij. En de enige CRT die ik hier nog had was m'n vorige scherm, en heb de 2707 gekocht omdat die kapot gegaan is, daar heb ik dus niks meer aan.
Ik zie het niet dus het is er ook niet[...]
Jammer voor je, maar zolang ik geen input-lag merk ga ik heel die grafiekjes die iedereen in elkaar kan zetten nooit geloven. Voor ik tot koop over ging heb ik bekeken en in ervaring geprobeerd een
Dell 2407-HC (S-PVA)
Eizo S2411W (S-PVA)
Dell 2707 (S-PVA)
en bij geen van al deze schermen kon ik maar iets van input-lag of noemenswaardige ghosting merken, en nou ik de 2707 aan betere en realistischere tests heb kunnen onderwerpen heb ik nog steeds geen input-lag kunnen vinden.

Ja want die zijn een stuk betrouwbaarder dan harde cijfers[...]
Ik weet niet, maar ik vind gebruikers-reviews belangrijker dan specs-grafiekjes, aangezien gebruikers reviews aangeven hoe het daadwerkelijk resultaat is, en daarom heb je ook meer aan gebruikers ervaringen.
Als jij er niets van merkt niet nee, maar dat is dan(zoals al eerder is gezegd) per persoon nogal verschillend.Knightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:
Wat jij zegt is dat het vrij triest is als ik (al dan niet door m'n leeftijd) die in dat grafiekje genoemde input-lag niet merk. Nou, stel dat het scherm idd 46 ms input-lag heeft. Ik zie het nog steeds niet, niet in de desktop met menu's heen en weer schuiven, niet in films met niet-gesynct geluid, niet in snelle fps-games... dan is die 46 ms toch helemaal geen issue?
die 46ms is echt huge, hand-oog coordinatie is wel wat accurater dan dat.
Als je geen diehard fpser is boeit het niet. Als je wel een die-hard fpser bent en je merkt het niet, dan suck je.Laat staan nog minder input-lag...
Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat men zo enorm bang is voor input-lag met het zien van zo'n grafiekje dat ze bij voorbaat zo'n scherm niet kopen, en dat dat dus geen gegronde angst is.
De angst is 100% gegrond als je er last van hebt. Als ik het eerder geweten had, had ik mij geen 2407 aangeschaft.
Ja, de 2407wfp-hc bijvoorbeeld die helemaal niet zo oud is..En de klachten van gebruikerservaringen met merkbaar vervelende input-lag zover ik ze gelezen heb gaan over oudere schermen, met oudere technieken.
MVA heeft er sowieso minder last van. De PVA heeft het gewoon nog knetterhard. Jouw 2707 heeft nog steeds hetzelfde loopwerk als een 2707 die een jaar geleden is geproduceerd.Dat kan idd, maar dat wil niet zeggen dat schermen van vandaag die input-lag nog steeds zo merkbaar hebben! Ook S-PVA/P-MVA's gaan met de tijd mee hoor
Je kan ook niet ergens over mierenneuken wat je niet ziet/waarneemt.En echt, ik ben een mierenneuker als het om dit soort details gaat.
Verwijderd
Ja, dat zeg ik, de leeftijd haalde ik erbij omdat jij naar de leeftijd van het scherm verwijst, terwijl dat het er niks mee te maken heeft. De CPU die je nu in je PC hebt is over 10 jaar nog steeds net zo snel als nu. Idem met inputlag.Knightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:
Wat jij zegt is dat het vrij triest is als ik (al dan niet door m'n leeftijd) die in dat grafiekje genoemde input-lag niet merk.
In dat geval is het inderdaad een issue dat jouw waarneming niet zo accuraat is.Knightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:
Nou, stel dat het scherm idd 46 ms input-lag heeft. Ik zie het nog steeds niet, niet in de desktop met menu's heen en weer schuiven, niet in films met niet-gesynct geluid, niet in snelle fps-games... dan is die 46 ms toch helemaal geen issue? Laat staan nog minder input-lag...
Ja, het is inderdaad heel verstandig om dan zo'n scherm niet te kopen. Als niemand het koopt en iedereen zegt 'oprotten met die inputlag', dan maken ze 'vanzelf' wel wat beters.Knightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:
Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat men zo enorm bang is voor input-lag met het zien van zo'n grafiekje dat ze bij voorbaat zo'n scherm niet kopen,
Dat is wel gegronde angst. Ik heb een nieuwe monitor moeten kopen, wat me dus een hoop euro's gekost heeft. Daarnaast valt er gewoon niet goed op te gamen. Naja, Patience gaat dan nog, maar een record mijnenveger zet je er al niet mee.Knightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:
en dat dat dus geen gegronde angst is.
Newsflash:Knightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:
En de klachten van gebruikerservaringen met merkbaar vervelende input-lag zover ik ze gelezen heb gaan over oudere schermen, met oudere technieken.
Dell 2407WFP-HC heeft meer inputlag dan Dell 2407WFP
Samsung 245T lagged meer dan enig ander, ouder Samsung scherm voor zo ver ik weet
De 'nieuwe technieken' zijn juist de boosdoener. Drie frames bufferen om overdrive en Dynamic contrast en andere lariekoek 'beter toe te passen' is natuurlijk gewoon achterlijk. Het wordt tijd dat Samsung er voor wordt afgerekend (en ik spreek daar Samsung voor aan omdat ze de hoofdontwikkelaar achter S-PVA zijn, wat de meeste lag vertoont. Het wordt tijd dat Samsung monitoren terug neemt voor mensen die van die inputlag afwillen. He Tripp, zullen we allebei een keer binnen 5 minuten naar Samsung bellen daarover? Ik heb graag dat ze hem terugnemen, er stond niet bij in de specs dat dat ding elk beeldje ~40 ms gijzeld voor ze weer te geven.
Dell 2407WFP-HC, geen scherm van vandaag?Knightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:
Dat kan idd, maar dat wil niet zeggen dat schermen van vandaag die input-lag nog steeds zo merkbaar hebben! Ook S-PVA/P-MVA's gaan met de tijd mee hoor
Samsung 245T, geen scherm van vandaag?
Ja, ze gaan met de tijd mee, de tijd waarin de consument zich blind staart op het aantal ms ghosting, en ghosting kun je inderdaad beperken met een oversized overdrive circuit.
Maar voor fotograafjes zijn het best leuke schermen ja. (al is IPS wat beter met contrast/kleuren en PVA wat beter met absoluut zwart).
Dan ben je wel een slechte mierenneuker moet ik zeggenKnightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:
En echt, ik ben een mierenneuker als het om dit soort details gaat.
Je krijgt harde gegevens en ervaringen onder je neus gedrukt en jij zegt simpelweg 'is er niet, bestaat niet'

Je kunt je kop net zo hard in het zand steken als je wilt, maar ook jouw exemplaar van de 2707 heeft inputlag, en niet zo'n beetje ook..
Verwijderd
Een tijdsverschil van 46ms is best veel. Vooral met video merk je dat audio/video net niet lekker loopt. Ik was deze avond bezig met het opnieuw syncen van een videobestand waar een vertraging was ontstaan van ongeveer 50 ms tussen audio-video. Ik werd er helemaal gestoord van en ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand zo'n offset niet zou merken.Knightwolf schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:21:
Wat jij zegt is dat het vrij triest is als ik (al dan niet door m'n leeftijd) die in dat grafiekje genoemde input-lag niet merk. Nou, stel dat het scherm idd 46 ms input-lag heeft. Ik zie het nog steeds niet, niet in de desktop met menu's heen en weer schuiven, niet in films met niet-gesynct geluid, niet in snelle fps-games... dan is die 46 ms toch helemaal geen issue? Laat staan nog minder input-lag...
Daarin vind ik het volgende over het opvangen van bewegingen die men waar kan nemen:
Het menselijk brein is dus wel degelijk in staat om snelle bewegingen zeer accuraat te waarnemen.Motion in the visual field is detected by comparing the position of images recorded at different times. Since most cells in the visual system are exquisitely sensitive to retinal position and can resolve events separated in time by 10 to 20 milliseconds, most cells in the visual system should, in principle, be able to extract information about motion from the position of the image on the retina by comparing the previous location of an object with its current location.
Nou dan stel ik voor om dat met Tripp eens hier te komen proberen, ben ik benieuwd wat jullie dan zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:01:
Je kunt je kop net zo hard in het zand steken als je wilt, maar ook jouw exemplaar van de 2707 heeft inputlag, en niet zo'n beetje ook..
Edit:
Misschien dat ik er een HEEEL klein beetje van merk, maar alleen met extreem snelle fps games met supernauwkeurig en snel rond me heen knallen (zojuist nog es getest), maar verder echt niet.
Met films niet (mondjes syncen exact met geluid, en als het niet exact synct ligt het aan de bron of aan m'n videokaart die het niet kan bijbenen, met CRT ook wel es gezien), met desktop-apps niet, met snelle racegames niet, en met fps-games op wat normaler tempo spelen ook niet.
Ik heb van de week een nieuwe videokaart gekocht, die moet ik er nog in zetten, en als die erin zit heb ik ook 2 DVI-DL uitgangen en ga ik es proberen een CRT te regelen om er naast te zetten. Te weten, ik heb de afgelopen 8 jaar niks anders gedaan dan zowel thuis (22") als op m'n werk (21") achter dezelfde CRT gezeten, en nou ik spontaan naar een 27" 46ms-input-lag S-PVA TFT gegaan ben merk ik vrijwel geen verschil... Ik ben wel es benieuwd naar die zogenaamde 46 ms vertraging van jullie.
Maar eigenlijk is dit een beetje offtopic gezien de 30"-serie S-IPS schermen heeft en geen S-PVA...
[ Voor 61% gewijzigd door Knightwolf op 16-01-2008 08:16 ]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 09:01 ]
Duh.Knightwolf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:12:
[...]
Maar eigenlijk is dit een beetje offtopic
@2 andere mensen; waarom is er nog geen inputlag topic? Maak die aub en ga daar verder, het loopt nu echt uit de hand

[ Voor 19% gewijzigd door SgtStrider op 16-01-2008 10:44 ]
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
De scaling gaat erg mooi. Even in WoW getest en 1920x1200 is ja bijna net zo scherp als 2560x1600. Alleen wat groter.
Nog geen ervaring met inputlag, al had ik het gevoel dat het in WoW al directer reageerde allemaal
Verwijderd
Verwijderd
hoeveel dagen moest je wachten....Ik wil die van mij ookTripp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:19:
Allleen nog in desktop mode gekeken. Beetje gespeeld met de uitgereide settings, die je nu netjes via knopjes kan doen. Je kan dynamic contrast uitzetten, dat is volgens mij ook voor het eerst. Kleuren zijn wat mij betreft prima/uitstekend. Gala aan aansluitingen.
De scaling gaat erg mooi. Even in WoW getest en 1920x1200 is ja bijna net zo scherp als 2560x1600. Alleen wat groter.
Nog geen ervaring met inputlag, al had ik het gevoel dat het in WoW al directer reageerde allemaal.
Huisgenoot heeft ff pics gemaakt. Hij is nu weg en ik kan geen inputlagtest doen atm.
http://i194.photobucket.c...roetentoeter/DSC_0010.jpg
http://i194.photobucket.c...roetentoeter/DSC_0009.jpg
http://i194.photobucket.c...roetentoeter/DSC_0008.jpg
http://i194.photobucket.c...roetentoeter/DSC_0004.jpg
Geen zin om te resizen klik maar lekker

[ Voor 5% gewijzigd door Tripp op 16-01-2008 21:01 ]
Iemand trouwens tips voor een goede (maar betaalbare = < 100 euro) muurbevestiging voor dit scherm? Liefst met hoogte, afstand, kantelen en draaien
Post je snel ff een review met je bevindingen etc. op de frontpage?
En op wat voor afstand zit je van je scherm? Als ik de foto's zie dan gok ik op zo'n 70cm..?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Je hebt dezelfde kast als ik!!Tripp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:00:
Ik heb hem opgehaald bij qsix. Maar als je bestelt en hij het geld binnen heeft en op voorraad dan is het 2 dagen wachten.
Huisgenoot heeft ff pics gemaakt. Hij is nu weg en ik kan geen inputlagtest doen atm.
http://i194.photobucket.c...roetentoeter/DSC_0009.jpg
http://i194.photobucket.c...roetentoeter/DSC_0008.jpg
http://i194.photobucket.c...roetentoeter/DSC_0004.jpg
Geen zin om te resizen klik maar lekker.
Verwijderd
hehe sorry kon het niet laten....
2 dagen..ik hoop op vrijdag dan maar. Heb maandag overgemaakt.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
hmm Ik heb nu wel enige vorm van inputlag gemerktVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:25:
CRT ernaast en testen graag, ik ben heeel benieuwd, gezien Apple's nieuwe iMac (koop ik sowieso nooit) een H-IPS panel heeft en iets van 24 ms lagged.
BB zie je in de hoeken erg guidelijk als je zwart scherm opzet. maar dat heeft echt elke TFT, vooral alstie zo groot is. Ik zie als het ware een kruis die donkerder is dan de hoeken.bartvb schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:16:
Gefeliciteerd, TrippNog last van backlight bleeding? Dode pixels? Al enig idee hoeveel bits de LUT van dit scherm is?
Iemand trouwens tips voor een goede (maar betaalbare = < 100 euro) muurbevestiging voor dit scherm? Liefst met hoogte, afstand, kantelen en draaien
Dode pixels nog niet kunnen ontdekken, met zwart scherm weer even gecheckt maar niets gevonden.
LUT: geen idee wat die is, misschien staat het in het boekje.
Geen last van banding, ik heb een gradient gebruikt en er is zo goed als niets te zien, al helemaal neit vanaf ~70cm
Zo ongeveer jaScipionyx schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:37:
[...]
Post je snel ff een review met je bevindingen etc. op de frontpage?
En op wat voor afstand zit je van je scherm? Als ik de foto's zie dan gok ik op zo'n 70cm..?
Ik heb um wel een beetje zwaar gemodificeerdVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:42:
[...]
Je hebt dezelfde kast als ik!!(al heb ik hem in het blauw)

Ik vind de voet van de 3007 ook mooier.maratropa schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:38:
Wel tof de vernieuwingen, maar die voet is lelijker dan de nachtDat heeft m'n 3007 dan weer wel...
Ik ben niet zo'n ster in reviewsKnightwolf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:14:
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen Tripp, en ik hoop dat je er een uitgebreide review over kan schrijvenOok al heb ik net een 2707, die 3008 vind ik toch ook wel erg interessant
Ik heb geen spider en ik heb Rob van qsix gevraagd of hij een keertje mij zijn calibratiegegevens/settings kan doorsturen. kijken of dat nog een beetje een goede uitwerking heeft.
Ik heb alleen wel een slecht gevoel over de inputlag. Ik hoop dat ik verkeerd zit. Als mun huisgenoot terug is zal ik met mun crt checken. Welk klokprogrammaatje moet ik ook alweer hebben?

Mag ik vragen wat de specs van je PC zijn? Ik heb nog niemand hier (of op enig ander forum) in moderne games fatsoenlijke FPS op 2560 weten te pompen. Denk ook dat ik daarom de 3008 bestel; de scaler chip verwacht ik erg veel van! (3007 is ERG slecht met schalen, 1280 ziet er belabberd uit, zelfs met AA en AF aan)Tripp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:24:
Idd, dikke zooi hiero, en alles is wel verrot.
.
edit; laat maar, zie het al. Daarmee gaat het ook niet echtlukken. Ook jij moet het van die scaler chip hebben
[ Voor 10% gewijzigd door SgtStrider op 16-01-2008 23:52 ]
Handig tooltje om te testen: http://www.dataproductservices.com/dptTripp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:43:
Dode pixels nog niet kunnen ontdekken, met zwart scherm weer even gecheckt maar niets gevonden.
Jah, 1280 ziet er niet zo heel strak uit imo. 1920x1200 daarentegen dan weer wel.SgtStrider schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:50:
[...]
Mag ik vragen wat de specs van je PC zijn? Ik heb nog niemand hier (of op enig ander forum) in moderne games fatsoenlijke FPS op 2560 weten te pompen. Denk ook dat ik daarom de 3008 bestel; de scaler chip verwacht ik erg veel van! (3007 is ERG slecht met schalen, 1280 ziet er belabberd uit, zelfs met AA en AF aan)
edit; laat maar, zie het al. Daarmee gaat het ook niet echtlukken. Ook jij moet het van die scaler chip hebben
Nou mijn vermoedens over de inputlag zijn bevestigd

Verwijderd

Shit, net waar ik al bang voor wasTripp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:43:
[...]
hmm Ik heb nu wel enige vorm van inputlag gemerkt. Sowieso in clone mode bij bijvoorbeeld cs. Je ziet het gewoon ietsie pietsie later verschuiven. Of ik er echt last van heb, heb ik nog niet kunnen concluderen, aangezien ik sowieso al suckte. Al had ik het gevoel dat het beter ging dan op mijn 2407WFP-HC.

Sowieso is elk nieuw scherm wennen, voor mij in ieder geval wel.
Maak maar een foto'tje, als ik dit zo lees >Tripp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:43:
[...]
BB zie je in de hoeken erg guidelijk als je zwart scherm opzet. maar dat heeft echt elke TFT, vooral alstie zo groot is. Ik zie als het ware een kruis die donkerder is dan de hoeken.

Ik iets minder zwaarTripp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:43:
[...]
Ik heb um wel een beetje zwaar gemodificeerd.
Ga je dat folie erop laten zitten ofzo?
Ik heb er een hele slechte voor gebruikt en heb eerst m'n eigen cijfers voor het ding gemaakt (.BMP files), maar dan heb ik nu wel rood op zwart, fullscreen op 1600x1200, met voor elk cijfertje z'n eigen colum en elk cijfer 10 keer boven elkaar, zodat je fijn op 1/500 kunt schieten met je camera en dan zie je nog steeds genoeg op je CRT en dankzij het kolommen systeem elimineer je het ghosting probleem op de TFTTripp schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:43:
Ik heb alleen wel een slecht gevoel over de inputlag. Ik hoop dat ik verkeerd zit. Als mun huisgenoot terug is zal ik met mun crt checken. Welk klokprogrammaatje moet ik ook alweer hebben?weet niet meer welke ik had gebruikt
.
EDIT: Ik moet meer F5'en en sneller typen. Na, mooi ruk dan

Elke TFT lagged wel iets, maar je moet uit een flinke serie toch altijd wel een aantal hebben dat hij gelijk loopt, en die heb je er zo te zien niet tussen zitten.

Shame on LG-Philips!

EDIT:
Volgens Lesnumeriques
http://www.lesnumeriques....=88&mo2=240&p2=2322&ph=12
heeft de 3007WFP-HC een avg inputlag van 11,5 en de 2407WFP-HC van 34,1, dat is dan het gemiddelde van hun tien foto's.
EDIT: Wat voor kleur heeft jouw 3008 nu? Ik dacht dat hij heel donkergrijs was (de rand)
EDIT (ja, nog een
En met wat voor sluitertijd heb je de plaatjes geschoten?
EDIT: 926 euro excl verzending voor een 3007WFP-HC uit de UK, van Powerseller op ebay, niet slecht
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 01:13 ]
CorrectVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:57:
Even uit je 'pixeltest' map in My documents/Pictures/Pixeltest een paar plaatjes openen volstaat ook zou ik zo zeggen. Waarom nou weer een extra progsel ervoor draaien?
[...]
Shit, net waar ik al bang voor was. Dan moest ik maar snel een 3007WFP-HC halen
![]()
Sowieso is elk nieuw scherm wennen, voor mij in ieder geval wel.
[...]
Maak maar een foto'tje, als ik dit zo lees >![]()
[...]
Ik iets minder zwaar, je hebt trouwens ook dezelfde voeding zo te zien. Enne, dat Grolsch; woon je ergens in het Oosten?
Nee[...]
Ga je dat folie erop laten zitten ofzo?
jah, check die pics van eerder[...]
Ik heb er een hele slechte voor gebruikt en heb eerst m'n eigen cijfers voor het ding gemaakt (.BMP files), maar dan heb ik nu wel rood op zwart, fullscreen op 1600x1200, met voor elk cijfertje z'n eigen colum en elk cijfer 10 keer boven elkaar, zodat je fijn op 1/500 kunt schieten met je camera en dan zie je nog steeds genoeg op je CRT en dankzij het kolommen systeem elimineer je het ghosting probleem op de TFT
EDIT: Ik moet meer F5'en en sneller typen. Na, mooi ruk dan, ga je hem nu terug brengen?
Elke TFT lagged wel iets, maar je moet uit een flinke serie toch altijd wel een aantal hebben dat hij gelijk loopt, en die heb je er zo te zien niet tussen zitten.![]()
Shame on LG-Philips!
EDIT:
Volgens Lesnumeriques
http://www.lesnumeriques....=88&mo2=240&p2=2322&ph=12
heeft de 3007WFP-HC een avg inputlag van 11,5 en de 2407WFP-HC van 34,1, dat is dan het gemiddelde van hun tien foto's.
EDIT: Wat voor kleur heeft jouw 3008 nu? Ik dacht dat hij heel donkergrijs was (de rand)
Sluitingstijd was 1/00 volgens mij. Crt liep trouwens op 80Hz. reso was 2560x1600.EDIT (ja, nog een): Wat voor settings heb je gebruikt tijdens het testen? Scaling op de monitor voegt vaak ook inputlag toe. Het is beter om hem gewoon op 1:1 te zetten tijdens het testen, in kloonmode met je CRT.
En met wat voor sluitertijd heb je de plaatjes geschoten?
EDIT: 926 euro excl verzending voor een 3007WFP-HC uit de UK, van Powerseller op ebay, niet slecht
Hij stond idd niet op 1:1 maar op fill. Dat ff gelijk veranderen
Vsync uitzetten in cs ging trouwens ook alweer een stuk beter.
Geeft niks. Check mijn review voor een mooi voorbeeld
http://tweakers.net/productreview/5947
Verder, als ik die timerfoto's zie valt het toch nog heel erg mee??
Ik zie voornamelijk niet meer dan 2 a 3 honderdsten van secs. Da's toch 2-3 ms input-lag dan of zo?
Verwijderd
Een verschil van 2 a 3 maakt dan 20 tot 30 ms lag.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 04:38 ]
http://www.draebenstedt.de/reaction/loopback.html
en dan: http://www.draebenstedt.de/reaction/timecode.zip
Lijkt dus 2 frames (16ms per frame bij 60Hz) achter te lopen, iig in Fill mode maar ik kan me voorstellen dat hij het beter doet zonder scaling. Als je scaling doet heb je 100% zeker lag, het is gewoon redelijk wat werk om die beelden om te toveren naar 2560x1600. CRT op dezelfde refresh rate zetten is waarschijnlijk wel zo eerlijk trouwens
Met één foto hadden we je ook geloofd hoor.Tripp schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:46:
[...]
Jah, 1280 ziet er niet zo heel strak uit imo. 1920x1200 daarentegen dan weer wel.
Nou mijn vermoedens over de inputlag zijn bevestigd. Die 24ms die jcvjcvjcvjcv opnoemde van dat applescherm blijkt ook voor dit scherm te gelden
.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Ik denk dat de test nog even opnieuw gedaan moet worden maar dan met de ideale settings.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 04:37:
Het laatste digit zijn de 1/100 secondes, dus /\1 = 10 ms
Een verschil van 2 a 3 maakt dan 20 tot 30 ms lag.
Ook deze site maar even in de gaten houden....
http://www.digitalversus....=237&p1=2302&ma2=88&ph=12
Maar niet direct, want ik heb even wat belangrijkers te doen nu
Geen dead/stuck pixels lijkt het, kleur is by default wel heel erg verzadigd, maar eens heel snel een calibratie tool kopen of lenen ergens. Ik heb het idee dat het scherm iets, eeh, 'spikkeliger' is dan m'n Dell 2405WFP. Beetje moeilijk te omschrijven, lijkt er op dat door de coating het ligt wat verstrooid wordt waardoor een wit vlak wat textuur lijkt te krijgen. Op zich niet vervelend, wel wennen.
Geen idee van input lag, ik game eigenlijk nooit
Vind ik een slecht voorbeeld Knightwolf... wel beter als de rest; maar niet goed genoeg. Geld trouwens voor 99% van de productreviews. Kanttekening is ook dat de reviews van T.net zelf van een extreem laag niveau zijn, dus opzich maakt het ook niet eens zo heel veel uit.Knightwolf schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 03:00:
[...]
Geeft niks. Check mijn review voor een mooi voorbeeld
http://tweakers.net/productreview/5947
Een review moet plaatjes hebben; een goed verhaal, en geen opsomming. Dat is wat ik mis in de meeste nu. Ik heb hier nog mijn oude review van de 3007WFP staan. Dat lijkt me een iets beter voorbeeld; zo zou hij het ook moeten doen
Verwijderd
Dit zie je bij alle grote schermen. de dell 24 wfp en de samsung 305t hebben het ook.bartvb schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:10:
Geen dead/stuck pixels lijkt het, kleur is by default wel heel erg verzadigd, maar eens heel snel een calibratie tool kopen of lenen ergens. Ik heb het idee dat het scherm iets, eeh, 'spikkeliger' is dan m'n Dell 2405WFP. Beetje moeilijk te omschrijven, lijkt er op dat door de coating het ligt wat verstrooid wordt waardoor een wit vlak wat textuur lijkt te krijgen. Op zich niet vervelend, wel wennen.
Wanneer had je besteld?
Ik hoor maar niks van hem..terwijl er toch eht staat dat het scherm op voorraad is. Heb maandag overgemaakt
Maandag besteld, dinsdag overgemaakt dacht ik. Allemaal perfect afgehandeld door Qsix. Wel vreemd dat je niets hoort? Mailform gebruikt of normale email? Normale mail lijkt iig perfect te werken, behoorlijk snel antwoord terug.
Verwijderd
nee bedoelde in de zin van...dat het onderweg is etc. status staat ook nog steeds op In Progress Kreeg je een maitlje van hem toen het onderweg is?bartvb schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:08:
Postbank?
Maandag besteld, dinsdag overgemaakt dacht ik. Allemaal perfect afgehandeld door Qsix. Wel vreemd dat je niets hoort? Mailform gebruikt of normale email? Normale mail lijkt iig perfect te werken, behoorlijk snel antwoord terug.
Ik zal hem straks is een mailtje sturen.
al bericht van hem...het wordt vandaag!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 11:47 ]
Verwijderd
Blijft over de scaler en de extra aansluitingen. Geen idee of dat voor jou 350 euro extra waard is
Verwijderd
Verwijderd
Eerlijk gezegd, vind ik de voet van de 3007 versie idd een stuk mooier. Maar dat is meer persoonlijk natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:24:
Blijft ook nog over: Het uiterlijk: Ga je voor de mooie voet of voor de aluminium rand?
Als je het over mijn pics hebt: Dat blauwe kan kloppen, want ik heb dat plastic er nog niet af gehaaldVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:42:
[...]
Eerlijk gezegd, vind ik de voet van de 3007 versie idd een stuk mooier. Maar dat is meer persoonlijk natuurlijk. Verder zag bij de foto's dat de "omlijsting/rand" er een beetje blauwig uit ziet, maar dat kan vertekenend zijn..
Verwijderd
Ah ok, dus toch nog een mooi zwart kleurtje, ik had het overigens idd over jouw pics met die brakke bureaustoel.Tripp schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:11:
[...]
Als je het over mijn pics hebt: Dat blauwe kan kloppen, want ik heb dat plastic er nog niet af gehaald.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
10" groterPaladin schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:11:
Woeh ik heb hem ook besteld ga hem vrijdag volgende week ophalen, ben zo benieuwd hoe veel groter het gaat zijn met mijn 20" die ik nu heb hehe
Je bent de eerste die zegt dat m'n review slecht is. En het kan vast altijd beter natuurlijk. Maar ik vind zelf dat ik veel dingen in mijn review heb meegegeven die ik bij meeste reviews mis, zelfs bij profi test-reviews van bekende sites mis ik wel es info.SgtStrider schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:53:
[...]
Vind ik een slecht voorbeeld Knightwolf... wel beter als de rest; maar niet goed genoeg. Geld trouwens voor 99% van de productreviews. Kanttekening is ook dat de reviews van T.net zelf van een extreem laag niveau zijn, dus opzich maakt het ook niet eens zo heel veel uit.
Een review moet plaatjes hebben; een goed verhaal, en geen opsomming. Dat is wat ik mis in de meeste nu. Ik heb hier nog mijn oude review van de 3007WFP staan. Dat lijkt me een iets beter voorbeeld; zo zou hij het ook moeten doen
Verder was mijn review al veel uitgebreider geworden dan ik eigenlijk vooraf van plan was, dus wat dat betreft
Hehe, da's best een 25,4 cm diagonaal MEER
Hoe hoger de brightness hoe lager je hem zal instellen. Ik heb mijn 2707WFP op 0% brightness staan, lager kan niet, en voor savonds/snachts is dat nog meer dan zatVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:38:
Hmmm, ik had verwacht dat het verschil met de 3007-hc versie vooral was dat er een scolar chip in zit en wat extra aansluitingen. Echter is er ook een hogere contrast ratio 3000:1 vs 1000:1 een hogere color gamut 117 vs 92, en een hogere brightness 370 vs 300. Wanneer je die aansluitingen en scolar chip weg laat is het dan die 350 euro extra waard en is het een merkbaar verschil? De 3007 krijg ik waarschijnlijk maandag dus die valt nog wel te verpatsen voor dezelfde prijs.

[ Voor 31% gewijzigd door Knightwolf op 17-01-2008 21:04 ]
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Verwijderd
Voor een vormgever ligt dat toch iets anders...;-)Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:57:
Damn...
Je koopt een toetsenbord toch omdat hij goed typt?
jij hebt zeker ook zo bureau?! haha...
Ik koop een toetsenbord voor beide.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:57:
Damn...
Je koopt een toetsenbord toch omdat hij goed typt?
Verwijderd
NeeVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:05:
[...]
Voor een vormgever ligt dat toch iets anders...;-)
jij hebt zeker ook zo bureau?! haha...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 14:47 ]
Is die linksys router/access point op de schap nog aangesloten? Ik vraag me wel af wat alle got'ers doen met deo op hun bureau
Tripp had ook al 2 busjes deo op zijn bureau!
[ Voor 27% gewijzigd door Brains op 19-01-2008 14:53 ]
Verwijderd
Ja, beide Linksys doosjes zijn aangesloten
Een AG241 v2 en een WRT54GL v2
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 15:43 ]
Verwijderd

Die CRT die achter de rechtse TFT staat kan ook ergens anders heen, en de vrije ruimte die dan na het goedzetten van het speakerset ontstaat kan ingenomen worden door een nog te kopen Samsung 600N
Ik heb op dit moment al jaren 2x 19" monitoren staan en vind dit erg fijn werken. Vooral omdat ik programmeer is dit natuurlijk erg handig.
Sowieso met 24" of 30" ga ik er natuurlijk grof op vooruit. Maar als ik voor de 30" ga ben ik bang dat ik de tweede scherm ga missen, maar aan de andere kant is er genoeg ruimte op het scherm om alles daarop kwijt te kunnen.
Gamen doe ik af en toe (geen diehard gamer) en dan is die 30" natuurlijk weer erg mooi. Als ik er alleen op zou programmeren dan had ik sowieso 2x 24" genomen.
Zijn er hier mensen die van dual screen naar 30" zijn gegaan? En dan vooral de mensen die zowel gamen als programmeren/designen etc. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Een voordeel/nadeel(het is maar het hoe je het bekijkt, of je wel of niet gestoord wil worden of uit concentratie gebracht worden), met dual monitor setup is dat als ik een spel aan het spelen dat full screen draait, ik wel messages of andere dingen kon bekijken op mijn 2e monitor.
Dat laatste mis ik niet zo heel erg, dus ik doe het af met 1 grote monitor(te meer omdat ik nu 30" heb ja

[ Voor 6% gewijzigd door Tripp op 20-01-2008 17:58 ]
Dan zou ik op de 30" toch nog zo'n ~1000 pixels overhouden om een browser naast te hebben, wat opzich wel moet kunnen. Maarja of het fijn is op één scherm is een tweede.
1920*1200 vind ik super ontwikkelen/programmeren. Op mijn oude schermen had ik altijd mijn property window op het tweede scherm, maar dat zweefde altijd ergens. Nu met breedbeeld kan ik het property window "docken" en dan heb ik nog 1600*1200 over te tikken.
Stiekem zit ik te kijken naar een 30" en dan een 20" op de kant ernaast. Maar dat zijn nog alleen hersenspinsels. Hier in dit topic, of het vorige, staan foto's van 1x 30" met 2x 20" ernaast.
Maar met 1 scherm ga ik volgens mij dan alsnog VS fullscreen zetten en alt-tabben naar mijn browser, maar 2x 24" is idd misschien wel erg veel ruimte in de breedte. Moeilijk
2 schermen = 4.608.000 pixels
2560x1600 = 4.096.000 pixels
Met 2x 24" naast elkaar heb je dus iets meer desktopruimte dan met 1x 30". Echt heel veel scheelt het niet volgens mij. Dan is het maar net wat je fijner vindt. Ik ben nooit anders gewend dan 1 monitor en heb ook geen ruimte voor 2 schermen. Dan ga ik zeker voor 1x 30"
[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 21-01-2008 22:29 ]
Hangt er natuurlijk compleet vanaf wat je er mee doet, maar aangezien je met een top setup werkt heb je ook een idemdito videokaart nodig als je er het maximale uit wilt halen. Als je alleen nieuws post dan volstaat een mid end graka ook wel. Enige waar je op hoeft te letten is dual link aansluitingen op je graka en als het even kan zoveel mogelijk geheugenJan Laros schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:57:
Heeft iemand een tip voor me welke videokaart het meest geschikt is voor een dual Dell 30" opstelling?
[ Voor 19% gewijzigd door Jorick op 21-01-2008 12:09 ]
Een Video kaart met 2x Dual Link DVI volgens mij hebben alle Radeon kaarten met AVIVO dat. Dus bij een HD2600 XT zou al voldoende zijn. Als je ook nog wil gamen raad ik een HD3870 aan. Die is ook nog snel in 3D niet en niet al te duur.Jan Laros schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:57:
Heeft iemand een tip voor me welke videokaart het meest geschikt is voor een dual Dell 30" opstelling?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:16:
Die response tijden van de 3008 baart me toch wat zorgen, ik game veel. Is de 3007 dan toch niet een betere keuze voor mij?
Zit een beetje met hetzelfde probleem als jou, alleen dan vice versaVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:16:
Die response tijden van de 3008 baart me toch wat zorgen, ik game veel. Is de 3007 dan toch niet een betere keuze voor mij?
Verwijderd
Ok, maar is het overigens wel bekend of er op de 3008 meer input lag zit dan op de 3007 versie? Zie op 2 pagina's terug dat er een aantal negatieve berichten over zijn mbt de 3008 versie, maar hoe dat vergeleken met de 3007 versie is heb ik nog niet kunnen vinden. De response tijd is "op papier" hetzelfde.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:50:
De stressfactor veranderd enorm als audio / video niet synchroom lopen.
tipje dan koop een 6800GTO een quadro kaart die Dell als Geforce versie heeft verkochtmaratropa schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:42:
Als je inderdaad bij 2D blijf heb je in princiepe alleen 2X dual link nodig, ga je 3D doen dan zou ik voor een quadro of 8800 kaart oid gaan afhankelijk van de toepassing..
Verwijderd
Responsetijd is niet hetzelfde als inputlag....Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:56:
[...]
Ok, maar is het overigens wel bekend of er op de 3008 meer input lag zit dan op de 3007 versie? Zie op 2 pagina's terug dat er een aantal negatieve berichten over zijn mbt de 3008 versie, maar hoe dat vergeleken met de 3007 versie is heb ik nog niet kunnen vinden. De response tijd is "op papier" hetzelfde.
inputlag wordt nooit opgegeven in de specs.
http://accessories.euro.d...l=nl&cs=nldhs1&sku=142654
Hij kan besteld worden voor € 1.902,81 :\ Auw
Iemand overigens al enig idee of je via DDC/CI de internet LUT van de monitor aan kan passen? De software die ik hier op m'n Mac heb lijkt nog niet heel veel van die 3008WFP te snappen.
Verwijderd
Ik vind het wel veel uitmaken...Je hebt met 30 inch 400px meer in de hoogte...Knightwolf schreef op maandag 21 januari 2008 @ 00:27:
1920 x 1200 = 2.304.000 pixels
2 schermen = 4.608.000 pixels
2560x1600 = 4.096.000 pixels
Met 2x 24" naast elkaar heb je dus iets meer desktopruimte dan met 1x 30". Echt heel veel scheelt het niet volgens mij. Dan is het maar net wat je fijner vindt. Ik ben nooit anders gewend dan 1 monitor en heb ook geen ruimte voor 2 schermen. Dan ga ik zeker voor 1x 30"
Volgens mij was die inputlag test niet met de ideale instellingen gedaan. Draaide niet op native etc.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:56:
[...]
Ok, maar is het overigens wel bekend of er op de 3008 meer input lag zit dan op de 3007 versie? Zie op 2 pagina's terug dat er een aantal negatieve berichten over zijn mbt de 3008 versie, maar hoe dat vergeleken met de 3007 versie is heb ik nog niet kunnen vinden. De response tijd is "op papier" hetzelfde.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 14:57 ]
Draaide wel native, maar niet op 1:1 mode.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:53:
[...]
Ik vind het wel veel uitmaken...Je hebt met 30 inch 400px meer in de hoogte...
[...]
Volgens mij was die inputlag test niet met de ideale instellingen gedaan. Draaide niet op native etc.
Verwijderd
Verwijderd
Ondanks de input lag een paar pagina's terug begint het me toch wel te kriebelen. Ik denk dat de scaling kaart in de monitor die lag veroorzaakt. Welk er niet is op de native resolutie.
Hoop ik
Dit topic is gesloten.