Je hand er amper op kunnen leggen lijkt me niet gezond. Monitors mogen warm worden, maar heet lijkt me niet goed. Mijn 2707 hier wordt wel aardig warm maar niet bijzonder...
Verwijderd
Mijn 3007 wordt goed heet, maar de natuurlijk convectie doet z'n werk.
Ga maar eens met je handen boven een beetje plasmascherm hangen. Die zijn nog heter.
En mijn oud 22" CRT was nou ook niet bepaald koel.
Ga maar eens met je handen boven een beetje plasmascherm hangen. Die zijn nog heter.
En uiteraard wordt mijn 3007 ook redelijk warm, maar me hand kan ik er toch nog wel makkelijk opleggen hoor. Ik noem het meer warm dan heet.
Verwijderd
Mijn Samsung 204Ts wordt ook heet, mijn Dell 2007FP's veel minder. Die CRTs konden de warmte kwijt over een 60 cm diep bovenoppervlak, die TFT's moeten ongeveer 1/3 van die energie lozen over een 8 keer zo klein bovenoppervlak. Als je 10 cm voor een TFT zit voel je de warmte ook. Met een CRT had je dat niet.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:54:
Mijn 3007 wordt goed heet, maar de natuurlijk convectie doet z'n werk.
Mijn 3007wfp-hc wordt merkbaar warm maar lijkt mij verder niet alarmerend, zeker gezien de temp. meting die ik heb gedaan aan de bovenkant ervan met een electronische thermometer: 41.2 gr.C na 1h40 in werking te zijn.
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
In de zomer kan het echter heel anders zijn met kamertemperaturen van >30°, maar dan gebruik ik sowieso een fan voor mezelf en dat komt ook m'n monitor ten goede. 
PS: Wel slim die Google ads hieronder.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 10:52 ]
Het gaat hem dan ook vooral om de 3008Paladin schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 07:59:
Heren, kort vraagje is jullie 3008 ookzo verschrikkelijk warm aan de bovenkant? Ik heb wel vaker warme monitors gehad maar hier kan ik me hand amper opleggen, zelfs de plasma van mijn vriendin wordt niet zo warm
@Paladin en anderen met een 3008: ff Met een (eventueel een koorts...) thermometer meten en je weet meer..
[ Voor 12% gewijzigd door hosee op 08-02-2008 11:02 ]
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Mijn 3008 is niet heel warm te noemen, gewoon lekker
Zeker niet heet, zal eens kijken of ik een thermometer kan vinden ergens
De reden dat ik het vraag is, dat mijn monitor gister tijdens het gamen op zwart ging, maar dan ook echt zwart, dus geen melding van input signaal verloren of wat dan ook, als ik hem dan uit zetten en weer aan was het beeld weer terug.
Oftewel het is of mijn monitor die kuren heeft of mijn vidkaart, maar over het algemeen verliezen die niet zomaar random signaal, wat weer terug komt met het aan en uitzetten van je monitor.
En aangezien mijn monitor echt goed warm is dacht ik dat het misschien een soort over hittings beveiliging was. Ik zal is gaan speuren naar een thermometer
Oftewel het is of mijn monitor die kuren heeft of mijn vidkaart, maar over het algemeen verliezen die niet zomaar random signaal, wat weer terug komt met het aan en uitzetten van je monitor.
En aangezien mijn monitor echt goed warm is dacht ik dat het misschien een soort over hittings beveiliging was. Ik zal is gaan speuren naar een thermometer
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Even gemeten en ik kom op ongeveer 38°C, niet echt heet te noemen dus. Brightness staat wel op 0 hier.
[ Voor 18% gewijzigd door bartvb op 08-02-2008 12:35 ]
Verwijderd
Echt wel:Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:51:
(...)
Nieuw 7" TFT LCD scherm?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 18:13 ]
Dit was in het 21-24-27" topic gepost maar het zou meer hier thuishoren. En aangezien er daar verder geen reacties meer op geweest zijn quote ik het even hier.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:36:
[...]
Ik hoop dat ik goed gekeken heb in dit topic. Maar volgens mij is het niet genoemd.
Een uitgebreide review vande 3008WFP is te vinden bij Prad.de
http://www.prad.de/new/mo...08/test-dell-3008wfp.html
Voor hardcore grafici niet DE keuze. Maar blijkbaar de beste allrounder around. Op dit moment
Ben nog steeds benieuwd naar verdere ervaringen met de 3008
http://www.digitalversus....2=88&mo2=316&p2=3023&ph=1
Let op het testonderdeel "delay", inputlag dus, en zie hoe slecht de 3008 in deze test op dit onderdeel scoort t.o.v. de 3007 HC. Vind het verschil wel heel erg groot en duidelijk niet in het voordeel van gamers. Weet niet of ik dit testonderdeel ernstig moet nemen maar zou afgaande hiervan mijn 3007HC zeker niet willen ruilen voor een 3008. Voor een niet gamer lijkt mij de 3008 wel een betere keuze, zeker gezien de iets betere kleuren en beeldkwaliteit,...volgens deze test dan.
Let op het testonderdeel "delay", inputlag dus, en zie hoe slecht de 3008 in deze test op dit onderdeel scoort t.o.v. de 3007 HC. Vind het verschil wel heel erg groot en duidelijk niet in het voordeel van gamers. Weet niet of ik dit testonderdeel ernstig moet nemen maar zou afgaande hiervan mijn 3007HC zeker niet willen ruilen voor een 3008. Voor een niet gamer lijkt mij de 3008 wel een betere keuze, zeker gezien de iets betere kleuren en beeldkwaliteit,...volgens deze test dan.
Verwijderd
Deze lijkt me belangrijker:
http://www.lesnumeriques....2=88&mo2=178&p2=1765&ph=1
Way to go Dell, nog maar 9 ms achter de Samsung 214T.
Nu is het wel zo dat Lesnumeriques wel de meest extreme waardes laat zien (gebruikersmetingen laten altijd lager zien), maar het feit dat hij minder dan 9 ms achter de Samsung 214T zit zegt wel wat.
http://www.lesnumeriques....2=88&mo2=178&p2=1765&ph=1
Way to go Dell, nog maar 9 ms achter de Samsung 214T.
Nu is het wel zo dat Lesnumeriques wel de meest extreme waardes laat zien (gebruikersmetingen laten altijd lager zien), maar het feit dat hij minder dan 9 ms achter de Samsung 214T zit zegt wel wat.
Over welk testonderdeel heb je het eigenlijk? Kan ff niet volgen....
[ Voor 20% gewijzigd door hosee op 19-02-2008 23:32 ]
@ Tolner, hosee en jvcjvcjvcjvc: jullie geven allemaal precies hetzelfde linkje met dezelfde vergelijkings pagina. Weet niet wat je t.o.v. elkaar nou wil duidelijk maken?
Heb je ook hier in dit topic gezien dat iemand de test gedaan heeft en maar op gemiddeld 20 ms uit kwam? Beetje vreemde waardes op die site vergelijken een real-life-test.hosee schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:17:
http://www.digitalversus....2=88&mo2=316&p2=3023&ph=1
Let op het testonderdeel "delay", inputlag dus, en zie hoe slecht de 3008 in deze test op dit onderdeel scoort t.o.v. de 3007 HC.
[ Voor 60% gewijzigd door Knightwolf op 20-02-2008 00:33 ]
Verwijderd
Woops, direct linken werkt dus niet meer.
Ik doel op 'Retard d'affichage comparé à un CRT' ofwel inputlag.
Euh, exact hetzelfde waar jij dus op doelde

@Knightwolf; ja, ik was denk ik niet helemaal helder
Les Numeriques ligt altijd hoger dan individuele gebruikers reporten. Maar het is volgens mij wel in verhouding.
Ik kwam bij mijn Samsung 204T uit kom 40ms. Die site geeft bij de 214T (204T hebben ze niet) 55 ms. Ofwel ruim 1/3 te veel mits 204T en 214T dezelfde lag hebben.
Ik doel op 'Retard d'affichage comparé à un CRT' ofwel inputlag.
Euh, exact hetzelfde waar jij dus op doelde

@Knightwolf; ja, ik was denk ik niet helemaal helder
Les Numeriques ligt altijd hoger dan individuele gebruikers reporten. Maar het is volgens mij wel in verhouding.
Ik kwam bij mijn Samsung 204T uit kom 40ms. Die site geeft bij de 214T (204T hebben ze niet) 55 ms. Ofwel ruim 1/3 te veel mits 204T en 214T dezelfde lag hebben.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 01:02 ]
Waarom praat je in Franse termen terwijl je die site gewoon op Engels kan zetten
Deze is vol jongens en meisjes 
Ik zie dat de huidige topicstarter hier den 8ste februari nog langs is geweest, dus misschien kan die de lijn zelf voortzetten. Maar mocht dat niet lukken, kijk dan even of het onderling op valt te lossen en anders hoor ik het graag.
Ik zie dat de huidige topicstarter hier den 8ste februari nog langs is geweest, dus misschien kan die de lijn zelf voortzetten. Maar mocht dat niet lukken, kijk dan even of het onderling op valt te lossen en anders hoor ik het graag.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.