[TFT 30"] Dell 3007WFP-HC - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 18.447 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-08 13:26
De Dell is nu ook in de VS te krijgen en vanaf morgen in Japan:

http://www.engadget.com/2...layport-sneaks-available/

In de VS kost hij $2034 (€1411), in Japan 228,000 Yen (€1395).

Op dit moment is de 3007WFP-HC in de VS $1400 (zonder korting), in NL €1770. Als je dat doortrekt zou de 3008WFP in NL €2571 worden :'(

Misschien toch maar gaan christmas-shoppen in de VS? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
GekkeR schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:01:
Aangezien de 3008wfp een interne videoproc heeft zouden de andere resoluties beter moeten zijn.
1024x768 zou bijna net zo helder en scherp moeten spelen als 2560x1600.

Dit is nou juist de kracht van de Dell 3008WFP en de Gateway XHD3000.

De enige vraag is , hoe goed ie is.

The XHD3000's Silicon Optix's Realta® HQV® "Hollywood Quality Video," powered by a Teranex video processing chipset.
Linky

Dat zit in de gateway en die schijnt het ENORM goed te doen.
Wat in de dell zit praat niemand over though.
Zal betekenen dat het niet zo goed is.

Hopen op een review die beide vergelijkt.
Niets is zo mooi als Native maar zo'n scalar chip kan wel heel veel schelen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:19:
De Dell is nu ook in de VS te krijgen en vanaf morgen in Japan:

http://www.engadget.com/2...layport-sneaks-available/

In de VS kost hij $2034 (€1411), in Japan 228,000 Yen (€1395).

Op dit moment is de 3007WFP-HC in de VS $1400 (zonder korting), in NL €1770. Als je dat doortrekt zou de 3008WFP in NL €2571 worden :'(

Misschien toch maar gaan christmas-shoppen in de VS? 8)7
De 3007WFP-HC is € 1129 bij Qsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Weet ik, maar hoe lang duurt het voor Qsix de 3008WFP voor een dergelijke prijs heeft? Kan hij ze meteen inkopen bij Dell of moet hij ook wachten op een Dell aanbieding?

Als de 3008WFP idd €2570 gaat kosten en Qsix 30% korting kan krijgen dan kom je overigens nog steeds op bijna €1800 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Het lijkt er op dat de 3008WFP in Duitsland vanaf 9 januari beschikbaar komt voor €1995:

http://www.mediafrost.de/Dell_Ultrasharp_3008WFP.html

Geen idee wat de normale Dell prijs wordt (en of die 9 januari klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:38:
Weet ik, maar hoe lang duurt het voor Qsix de 3008WFP voor een dergelijke prijs heeft? Kan hij ze meteen inkopen bij Dell of moet hij ook wachten op een Dell aanbieding?

Als de 3008WFP idd €2570 gaat kosten en Qsix 30% korting kan krijgen dan kom je overigens nog steeds op bijna €1800 uit.
Wat verwacht je dan, dat je al die extra outputs voor een tientje erbij krijgt?

De hele hype om een 8 ipv een 7 in het typenummer te hebben maakt dat de nieuwe gewoon (zeker in het begin) duurder wordt. Iedereen die gek genoeg is er zo veel voor te betalen wordt uitgemolken, waarom zou je ook niet als het aanbod lager is dan de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:14:
[...]

De hele hype om een 8 ipv een 7 in het typenummer te hebben maakt dat de nieuwe gewoon (zeker in het begin) duurder wordt. Iedereen die gek genoeg is er zo veel voor te betalen wordt uitgemolken, waarom zou je ook niet als het aanbod lager is dan de vraag?
Ik heb de 3007 nu niet omdat ik de aansluitingen nodig heb anders had ik er al lang een gekocht. :) ben echt blij dat ze die er weer op gezet hebben 1 DVi aansluiting voor dit soort schermen gaat gewoon nergens over. En alle schermen 20, 24 en 27" hadden wel al die aansluitingen behalve de 30" nu gelukkig wel en zelfs nog wat extra aansluitingen !!

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 19-12-2007 15:22 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:21:
1 DVi aansluiting voor dit soort schermen gaat gewoon nergens over
Ik heb enkel DVI nodig, dus voor mij (en vele anderen) is het geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:04:
[...]
Ik heb enkel DVI nodig, dus voor mij (en vele anderen) is het geen enkel probleem.
Dan is voor jou de 3007 prima geschikt. Maar ik wil wel graag van meerdere aansluitingen gebruik maken (zodat ik ook kan xboxen/tv kijken op het scherm bijvoorbeeld, en meerdere computers aansluiten). Ook is het natuurlijk fijn dat de 3008 nog meer kleuren kan weergeven :)
Daarnaast is die nieuwe scalar chip natuurlijk erg fijn voor games... :) Want ik ga er niet vanuit dat ik die op fullreso kan spelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door ThunderNet op 19-12-2007 16:11 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zeker ik zie het verschil nu al tussen mijn 2405 en de 226bw van me broer. Kleuren zijn bij hem net wat beter. Maar goed mijn scherm is ook al 2 jaar oud dat van hem net nieuw :P

Maar vooral voor het Xboxen en films kijken straks ook TV kijken lijkt die 30"me fijn misschien wat groot voor het echte PC werk maar volgens mij kan je die scaler ook uit zetten en op 1:1 gooien zodat je een klein oppervlakte net zo groot als dat van de 24" schermen kan weergeven en de rest zwart wordt. Ik geloof dat mijn 2405 dat ook al kan zal daar vanaaf eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Astennu schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:24:
Zeker ik zie het verschil nu al tussen mijn 2405 en de 226bw van me broer. Kleuren zijn bij hem net wat beter. Maar goed mijn scherm is ook al 2 jaar oud dat van hem net nieuw :P

Maar vooral voor het Xboxen en films kijken straks ook TV kijken lijkt die 30"me fijn misschien wat groot voor het echte PC werk maar volgens mij kan je die scaler ook uit zetten en op 1:1 gooien zodat je een klein oppervlakte net zo groot als dat van de 24" schermen kan weergeven en de rest zwart wordt. Ik geloof dat mijn 2405 dat ook al kan zal daar vanaaf eens naar kijken.
Mwah voor mij niet :P heb een bank achter mn bureaustoel staan... Dus goeie meter verder dan waar ik normaal zit :) En dan is het natuurlijk ideaal... DigitaleTV decoder aansluiten op het scherm, en je hebt een tv.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:07:
[...]

Dan is voor jou de 3007 prima geschikt. Maar ik wil wel graag van meerdere aansluitingen gebruik maken (zodat ik ook kan xboxen/tv kijken op het scherm bijvoorbeeld, en meerdere computers aansluiten).
Waarom koop je geen TV-kaart? Wat betreft games zweer ik bij een PC. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:36:
[...]
Waarom koop je geen TV-kaart? Wat betreft games zweer ik bij een PC. :P
Omdat dan je PC aan moet staan? :P En games doe ik doe op zowel pc als xbox. (meer op pc though) en aangezien ik slechts een simpel 14" tvtje heb :)

• bartvb
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:14:
[...]
Nee, dat niet. Maar ik verwacht wel dat technologie goedkoper wordt en dat Dell probeert concurrerend te blijven. Als ze dit scherm voor over €2000 of meer aan gaan bieden dan verliezen ze het dik van bijvoorbeeld Eizo, iig als je dat scherm voor serieus werk wilt gebruiken en niet primair als TV :) Als ik zou meer dan €2000 zou willen uitgeven aan een 30" LCD dan zou ik 100% zeker voor een Eizo gaan en niet voor een 'run of the mill' merk als Dell. Deze monitoren van Dell zijn interessant omdat ze een goede prijs/prestatie verhouding hebben, niet omdat ze het beste zijn dat er te krijgen is.

Als Dell dus interessant wil blijven zullen ze ook de prijs interessant moeten houden, €2000 voor een Dell monitor is gewoon niet interessant :)

Verwijderd

Mwah, die Eizo heeft S-PVA inclusief de bijbehorende inputlag, dus die negeer ik sowieso.

• bartvb
Dat mag maar er zijn natuurlijk ook een hoop mensen die helemaal niets geven om inputlag en die vooral fatsoenlijke calibratie mogelijkheden en een betrouwbaar product willen :)

Maar goed, allemaal nogal een nutteloze discussie :) Hoorde overigens dat Dell deze monitor officieel wil introduceren op de CES (op 7 januari oid).

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Begrijp ik nou goed dat dit prachtige schermpje 100% van adobeRGB weer kan geven?

edit: de nieuwe 3008 dus

[ Voor 16% gewijzigd door Karp op 20-12-2007 21:19 ]

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Iemand m'n 3007WFP-HC kopen? Want die wordt binnenkort zeker vervangen door die nieuwe 3008 :) wh00t!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Zet hem op V&A zou ik zeggen. ;)

Verwijderd

Ik wel. PM'ed.

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wel een erg mooi scherm hoor. Als er volgend jaar een actie is net als eerst: 2e scherm voor 50% of zo ga ik er meteen een halen samen met iemand anders. Vorige keer ook bij mijn 24"gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qua design vind ik de 3007 wel mooier hoor.

En WTF? 7 kg zwaarder? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:24:
Ik niet... Die geborstelde alu omlijsting van de 3008 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:24:

En WTF? 7 kg zwaarder? :?
Alu rand en een voet met glas > plastic, maar 't is idd wel een stuk zwaarder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Zo dan:
http://boxingday.redflagd...p/flyers/image_full/55/C1

3008WFP voor 1300 CDN = 912 euro 8)7 Die wil ik wel (2 ;)).

Volgens de geruchten zit er trouwens een Faroudja scaler in hoewel die scaler me erg weinig boeit, beetje zonde om dit monster op minder dan z'n native resolutie te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een of andere oplichter ofzo?

En dan nog; er komt 20% bij bij de grens (tm 31 december 19%)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ook met BTW en invoerbelasting is dat een mooie prijs. BTW gaat er natuurlijk ook weer van af bij zakelijk gebruik.

Lijkt iig legitiem te zijn:
http://www.dell.com/html/...nding/pdf/dec_21_eFSI.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het uberhaupt mogelijk om via dell.com te bestellen? Staat bij verzendkosten iig alleen over Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Nee, kan niet. Daarnaast moet je bij het bestellen ook ergens expliciet aangeven dat je niet van plan bent de op dell.com bestelde spullen te exporteren IIRC. Maar goed, als ze in Canada die schermen voor minder dan 1000 euro kunnen verkopen dan moet het ook in NL voor fors minder dan 2000 kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, idem met de Lenovo ThinkPad laptops; als Europeaan mag je gewoon 70% meer betalen.

En je moet ook aangeven dat je het niet voor terroristische doeleinden gaat gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bartvb schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:08:
Nee, kan niet. Daarnaast moet je bij het bestellen ook ergens expliciet aangeven dat je niet van plan bent de op dell.com bestelde spullen te exporteren IIRC. Maar goed, als ze in Canada die schermen voor minder dan 1000 euro kunnen verkopen dan moet het ook in NL voor fors minder dan 2000 kunnen ;)
Echt idioot dat wij in NL zo veel meer moeten betalen :( Ik haal daarom voor mijn RC hobby ook veel spullen uit het buitenland zelfs met invoer belasting is het nog goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb na verzendkosten, bankkosten en BTW ook nog 500 euro bespaard op m'n laptop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:39

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

thunder7 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:37:
kan iemand met dit scherm en linux en een nvidia grafische kaart me bevestigen dat de framebuffer en de XVideo (van Xorg, met de nv driver, dus niet nvidia's eigen drivers) extension goed werken? Dat de framebuffer het doet lijkt me voor de hand liggen, maar kunnen mplayer, xine, ogle etc. goed filmpjes afspelen? Er staat me iets van bij dat XVideo (volgens xdpyinfo) maar horizontale resoluties tot 2048 ondersteund, namelijk.3D maakt me niet uit, maar ik wil wel de framebuffer goed werkend hebben en filmpjes kunnen kijken.
Voor de volledigheid: ja, dat werkt goed. Ik zie het nu voor me.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Shaidar schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:17:
Iemand m'n 3007WFP-HC kopen? Want die wordt binnenkort zeker vervangen door die nieuwe 3008 :) wh00t!
Ik wel mocht het een beetje in de buurt zijn.

Als ik hem bestel uit de V.S. moet ik nog zeker 30% er bovenop rekenen toch? (invoerbelasting/verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Vooral de verzendkosten uit de VS zijn niet grappig. Je zit in iedergeval met 10% invoerbelasting en daarbovenop 19% BTW. Het vervoer is (als je geen weken wilt wachten) iets van $200 a $300. Uiteindelijk kom je dan akelig dicht in de buurt van de €2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal je die 10% vandaan?...

Ik heb een 2007FP uit de USA laten komen, en het is puur verzendkosten + BTW + transactiekosten voor het inklaren (vast bedrag bij FedEx, variabel en veel te hoog bij TNT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je iets via Ebay laat overkomen? Dan betaal je alleen verzendkosten+transactiekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nee, de douane haalt een doos met dit formaat er ongetwijfeld tussenuit, dus dan moet je ook nog btw betalen.

Ik kijk even, ik zal mijn monitor toch uitsluitend gebruiken voor mijn computer, dus aan 1 dvi ingang heb ik genoeg. Het enige wat ik jammer vind is dat de huidige 30 inch geen goede scaling chip heeft, aan de andere kant speel ik haast geen spellen op mijn pc.

Keuzes, keuzes :), toch best ernstig dat ik mijn 23" apple nu al weer te klein vind.

Ik ben trouwens niet echt bekend met ebay, maar als ik via paypal betaal kan er dan iets mis gaan in dit geval?

http://cgi.ebay.nl/Dell-U...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 22% gewijzigd door StephaN900 op 27-12-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

Het gaat over het algmeen wel goed. Maar er is nog 5 dagen op deze deal, tegen de tijd dat het scherm bijna verkocht gaat worden schiet de prijs als een gek omhoog. Je kan zeker wel 1000+, misschien wel 1500+, euro verwachten!

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:39

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

StephaN900 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:47:
Ik ben trouwens niet echt bekend met ebay, maar als ik via paypal betaal kan er dan iets mis gaan in dit geval?

http://cgi.ebay.nl/Dell-U...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Iets kan altijd mis gaan. Maar vergis je niet, verzending vanuit Engeland is altijd schrikbarend duur. Kijk maar, zelfs de verzending binnen Engeland is al 40 pond. Je kunt met die extra verzendkosten echt niet concurreren met Engelsen die hem ook willen hebben en minder verzendkosten hoeven te betalen. Ik zou hem gewoon afhalen bij Supradictus, dat is sneller en simpeler.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:35:
En als je iets via Ebay laat overkomen? Dan betaal je alleen verzendkosten+transactiekosten?
De doos van m'n 2007FP uit de USA zat dubbel tape op. "TNT Post, geopend ten behoeve van inklaring" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
3008WFP is schijnbaar officieel geintroduceerd:

http://www.pcworld.com/article/id,140934-c,lcd/article.html

Dit samen met het 22" concept waar ze vorig jaar mee kwamen (dat ding met die glasplaat als monitor). Op de Dell.nl site is nog niets nieuws te vinden over de 3008WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Ben erg geinteresseerd in dit model, (de 2007 versie). Ga em voornamelijk gebruiken voor pokeren. Omdat ik het vrij irritant vind om de tafels op 2 schermen te hebben wil ik dus dat alles netjes past :). Was eerst van plan om voor de 24" Acer 2423 te gaan. Echter passen daar max. 6 tafels op terwijl ik in principe 8 wil spelen. Verder moet er ook tegelijk MSN op kunnen en pokertracker. De resolutie van de tafels is (640x480) Dus kan er eventueel tafels in de breedte en dan in de hoogte nog 1 rij erbij. Dan kom je dus uit op 2560x 960, waardoor je dus in totaal nog 640x2560 over houdt (correct me if I am wrong..). Zou dus willen weten aan degene die em gebruikt of eventueel een ander of dat gaat passen.

-En of hoe het zit met de grootte van bijv. msn. Is msn op een 30" groter dan op bijv. een 20" scherm? En is deze setting (4 naast elkaar en een rij er bovenop) met het opdelen van het scherm in meerdere "schermen" (dmv drivers of een programma ((stond in iig deel 1 wat over in )) ook handteerbaar, kan je overigens dat opdelen van je scherm ook bijv zo doen dat je ook schermen kan maken door in het midden van het scherm ook een klein schermpje te maken? Of moet je daar perse een rand mee pakken.

- Zal de prijs van dit scherm nog verder gaan zakken (richting de 1000 E)? Aangezien er een nieuwe versie aankomt en hoelang zal deze oudere versie nog beschikbaar blijven? Hoe ging dat met de vorige overgangen van de vorige versies.

Heb overigens nu een 15" scherm, dus ik denk dat ik wel ffe slik wanneer mijn ik mijn 15" van het bureau haal en die 30" er voor in de plaats komt. :D.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 21:34

Paladin

Play Ball!

bartvb schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:43:
3008WFP is schijnbaar officieel geintroduceerd:

http://www.pcworld.com/article/id,140934-c,lcd/article.html

Dit samen met het 22" concept waar ze vorig jaar mee kwamen (dat ding met die glasplaat als monitor). Op de Dell.nl site is nog niets nieuws te vinden over de 3008WFP
Ik vind PC world redelijk negatief over deze monitor, vooral de kleuren, al lijkt me dat iets wat met een gedegen calibratie moet zijn op te lossen. Ik hoop dat er nog een aantal andere reviews komen die een wat beter beeld geven dan deze erg beknopte review.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Het is vooral een erg slechte review. Staat niets nuttigs in en mensen die zeuren over de kleuren zonder iets te zeggen over calibratie kan ik niet heel serieus nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 15:19

SgtStrider

Fractal Switchover!

StephaN900 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:47:
Nee, de douane haalt een doos met dit formaat er ongetwijfeld tussenuit, dus dan moet je ook nog btw betalen.
Je betaalt BTW en invoerrechten. Heb al enkele malen besteld in de US (via eBay), kosten vallen wel tegen steeds.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Gizmodo 'review', niet bepaald veel inhoud:

http://gizmodo.com/340200...nches-of-widescreen-swank

En nog een waar wel iets meer de diepte in wordt gegaan:

http://www.hothardware.co...nch_LCD_With_DisplayPort/

Nog geen nieuws over de gebruikte scaler chip.

[ Voor 46% gewijzigd door bartvb op 04-01-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:04:
[...]

Je betaalt BTW en invoerrechten. Heb al enkele malen besteld in de US (via eBay), kosten vallen wel tegen steeds.
Alleen BTW en de transactiekosten a 8 euro ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Nu online
bartvb schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:31:

Mooie uitgebreide review _O_ De eerste over de 3008 die ik gezien heb die overal zo diep op in gaat, een review die informatie geeft waar je echt wat aan hebt :) Alleen de gebruikte scalerchip, wat mij zelf niet zou uitmaken zolang hij z'n werk goed doet, blijft dus nog even afwachten (of iemand die zo'n scherm heeft, even openschroeven, wellicht dat je kan vinden welke erin zit :P)

[ Voor 34% gewijzigd door Knightwolf op 06-01-2008 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
bartvb schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:50:
Het lijkt er op dat de 3008WFP in Duitsland vanaf 9 januari beschikbaar komt voor €1995:

http://www.mediafrost.de/Dell_Ultrasharp_3008WFP.html
Hmm, de prijs bij mediafrost.de is opgehoogd naar €2200,- en de datum staat nu op 29-01-08 :/ Voor zover ik weet zijn er nog steeds geen officiële Europese prijzen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

bartvb schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:31:

Er staat wel informatie over de kwaliteit van de scaling, alleen niet welk type/merk de scalehip het is.

Dit heb ik eruit kunnen halen:
Though image the 3008WFP's image quality at lower resolutions wasn't quite as crisp as playing at the panel's 2560X1600 native resolution, the new 3008WFP definitely scaled images down better than any large LCD screen we've seen to date. In fact, at 1920X1200 resolutions we'd offer that scaling looked darn near pixel perfect. And again, the panel's 8ms pixel response time was plenty fast for any fast action first person shooter we threw at it, sans any visible ghosting or motion blur artifacts, unless they were specifically induced by the game engine.
Zeer fijn nieuws: volgens deze reviewers een betere scaling dan wat ze ooit gezien hebben. Dan is op lagere resolutie het gamen waarschijnlijk zeer goed te doen, zodat je niet perse een dure videokaart aan hoeft te schaffen of zelfs een SLI/crossfire combinatie.

Alleen is er nog geen woord gerept over de inputlag O-) .

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Nog een review, hier gaan ze iets meer de diepte in:

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2243995,00.asp

Iig geen Silicon Optix HQV scaler in de Dell. Helaas geen data mbt de monitor na calibratie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Het sales team van Dell Nederland wist gisteren iig nog niets over de 3008WFP maar vandaag is de 3007WFP-HC verdwenen van de Europese sites.. Ben benieuwd of we dus heel erg binnenkort ook in Europa de 3008WFP kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 15:19

SgtStrider

Fractal Switchover!

bartvb schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:16:
maar vandaag is de 3007WFP-HC verdwenen van de Europese sites..
Sorry to burst your bubble, maar dit gebeurt zowat om de week; geen reden om aan te nemen dat dit op korte termijn gebeurt ;) Uiteraard hoopt iedereen met je mee..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

hmz het enige wat ik mijzelf een beetje afvraag is in hoeverre de meerprijs van de 3008 ten opzichte van de 3007 het waard gaat zijn. zeker als je nagaat dat e voor gewoon pc gebruik (games, fotografie enz) de meeste aansluitingen nooit zal gebruiken.

Het enige wat dan echt over blijft is het veel grotere kleur berijk dat dit scherm heeft.

of mis ik iets?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Paladin schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:48:
hmz het enige wat ik mijzelf een beetje afvraag is in hoeverre de meerprijs van de 3008 ten opzichte van de 3007 het waard gaat zijn. zeker als je nagaat dat e voor gewoon pc gebruik (games, fotografie enz) de meeste aansluitingen nooit zal gebruiken.

Het enige wat dan echt over blijft is het veel grotere kleur berijk dat dit scherm heeft.

of mis ik iets?
En de scalar chip.. Zodat games die je niet op native resolutie er nog redelijk uit zien. Voor mij zou het wel een meerwaarde gehad hebben. Maar ik heb inmiddels vorige week een 2407HC aangeschaft. Die ook direct dienst doet als mijn tv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Een scaler chip heeft niet zo heel erg veel meerwaarde als je het scherm alleen aan een pc hebt hangen want videokaarten kunnen ook gewoon het beeld scalen (de meeste consoles denk ik ook wel). Maar ik moet wel zeggen dat de ik zelf altijd de scaler van het scherm gebruik ipv die van de videokaart omdat je dan vaak weer uit het spel moet enzo via het scherm is makkelijker. Voor de duidelijkheid: ik heb het over een 2407wfp-HC.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorick op 08-01-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Sorry to burst your bubble, maar dit gebeurt zowat om de week; geen reden om aan te nemen dat dit op korte termijn gebeurt ;) Uiteraard hoopt iedereen met je mee..
Nou nee, ik heb liever een Update van de 3007WFP-HC met het nieuwe panel (mits geen inputlag) en een extra DVI poort in hetzelfde design. Die scaler chip kan me gestolen worden, ik gebruik hem toch alleen aan PCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bartvb schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:49:
Nog een review, hier gaan ze iets meer de diepte in:

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2243995,00.asp

Iig geen Silicon Optix HQV scaler in de Dell. Helaas geen data mbt de monitor na calibratie ;(
Niet echt te positief met een 6. Toch maar even wachten op een latere revisie. Dat ze ook 1680x1050 niet nodig vinden vind ik echt onzin. Blijft wel een mooi scherm. Echter wel een beetje duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Het is nu mogelijk de 3008 bij QSIX te pre orderen prijs komt op 1499 euro te liggen en dat valt me eerlijk gezegt best mee gezien de eerdere prijzen van rond de 2000 tot 2200 euro.

anyway binnekort maar even bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:55:
Tja je kunt dan veel games niet op max details spelen op 1920-1200 haalt een Ultra dat regelmatig nog niet en dan bedoel ik dus gemiddeld 40 fps en dat is al laag. Op die resolutie is CF of SLi wel welkom.
Kweenie wat hij doet, of jij, maar eh...
Ik speel op een 8800ultra Crysis met alles op High en FSAA uit, Windows XP dus DX9 , gewoon prima vloeiend. FSAA kan ik vast wel aanzetten en dan zal het misschien wel langzamer lopen, maar mij komt het allemaal niet mooier voor met FSA aan. (in tegendel, het wordt er wazig van) Ik merk bijna nergens dat crysis, of wa dan ook, vertraagt. Ik speel ook gewoon alles in de hoogst haalbare resolutie en Crysis is het eerste en enige spel dat af en toe onder de grens van compleet vloeiend komt. Alle andere spellen lopen vol continue vloeiend, of zijn niet van de GPU afhankelijk. (SupCom in 2560x1600 en 1280x1024 loopt pas niet meer lekker als je honderden units op je scherm hebt, The Witcher hakkelt af en toe omdat er geladen moet worden, etc.

Wat dan de feitelike framerate cijfers zijn weet ik niet en boeit ook weinig: vSync staat sowieso aan en zolang ik niet merk dat het minder vloeiend loopt, kun je mij niet uitleggen waarom 40 fps gemiddeld laag zou zijn.

Ik kan het ook wel op Vista proberen, maar alles loopt op XP veel beter dus why bother? Ja, HALO 2 niet, dan, maar dat ziet er zo lelijk uit dat ik het weg ga geven... Een echt DX 10 spel heh. :+

Overigens is het verschil tussen een GTX en een Ultra klein: http://hardware.gotfrag.com/portal/story/37545/?spage=1
Deze is mooier, want ik ruilde mijn 1950xtx in voor een 8800ultra omdat de 1950 affikte door de stress van de hoge resolutie:
http://xtreview.com/review191.htm
Maar toen ik een graka moest halen waren er geen GTXjes.

Als je wilt gamen op 30" met veel grafisch geweld en een hoop frames per seconde, dan moet je gewoon een vette portemonnee hebben. Als je geen zin hebt elke paar maanden een nieuwe graka te gaan halen (en één van de duursten) dan moet je gewoon een kleiner scherm kopen: downscalen wordt niet bepaald de hit van 2008 zeg maar. Dat is ook de reden dat spellen er op een console zo "goed" uit kunnen zien: met die resolutie kun je het al snel mooi maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:41:
[...]

Kweenie wat hij doet, of jij, maar eh...
Ik speel op een 8800ultra Crysis met alles op High en FSAA uit, Windows XP dus DX9 , gewoon prima vloeiend. FSAA kan ik vast wel aanzetten en dan zal het misschien wel langzamer lopen, maar mij komt het allemaal niet mooier voor met FSA aan. (in tegendel, het wordt er wazig van) Ik merk bijna nergens dat crysis, of wa dan ook, vertraagt. Ik speel ook gewoon alles in de hoogst haalbare resolutie en Crysis is het eerste en enige spel dat af en toe onder de grens van compleet vloeiend komt. Alle andere spellen lopen vol continue vloeiend, of zijn niet van de GPU afhankelijk. (SupCom in 2560x1600 en 1280x1024 loopt pas niet meer lekker als je honderden units op je scherm hebt, The Witcher hakkelt af en toe omdat er geladen moet worden, etc.

Wat dan de feitelike framerate cijfers zijn weet ik niet en boeit ook weinig: vSync staat sowieso aan en zolang ik niet merk dat het minder vloeiend loopt, kun je mij niet uitleggen waarom 40 fps gemiddeld laag zou zijn.

Ik kan het ook wel op Vista proberen, maar alles loopt op XP veel beter dus why bother? Ja, HALO 2 niet, dan, maar dat ziet er zo lelijk uit dat ik het weg ga geven... Een echt DX 10 spel heh. :+

Overigens is het verschil tussen een GTX en een Ultra klein: http://hardware.gotfrag.com/portal/story/37545/?spage=1
Deze is mooier, want ik ruilde mijn 1950xtx in voor een 8800ultra omdat de 1950 affikte door de stress van de hoge resolutie:
http://xtreview.com/review191.htm
Maar toen ik een graka moest halen waren er geen GTXjes.

Als je wilt gamen op 30" met veel grafisch geweld en een hoop frames per seconde, dan moet je gewoon een vette portemonnee hebben. Als je geen zin hebt elke paar maanden een nieuwe graka te gaan halen (en één van de duursten) dan moet je gewoon een kleiner scherm kopen: downscalen wordt niet bepaald de hit van 2008 zeg maar. Dat is ook de reden dat spellen er op een console zo "goed" uit kunnen zien: met die resolutie kun je het al snel mooi maken.
Ik vind echt vloeiend Min 60+ FPS dat haald geen kaart op die resolutie met die settings? Ik stel gewoon super hoge eisen aan mijn FPS. Bij games als supreme commander is 40 genoeg maar bij First Person shooters is 60+ erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:13:
[...]

Ik vind echt vloeiend Min 60+ FPS dat haald geen kaart op die resolutie met die settings? Ik stel gewoon super hoge eisen aan mijn FPS. Bij games als supreme commander is 40 genoeg maar bij First Person shooters is 60+ erg lekker.
Tja, dan zal je nog enkele jaartjes moeten wachten. :) Al zal je dan de recentste games nog niet vloeiend kunnen spelen op max op de dan pas uitgekomen Dell 5007 WFP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 17:13

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:26:
[...]
Tja, dan zal je nog enkele jaartjes moeten wachten. :) Al zal je dan de recentste games nog niet vloeiend kunnen spelen op max op de dan pas uitgekomen Dell 5007 5010 WFP. ;)
;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I know, maar sommige mensen zouden het misschien niet herkend hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Paladin schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:32:
Het is nu mogelijk de 3008 bij QSIX te pre orderen prijs komt op 1499 euro te liggen en dat valt me eerlijk gezegt best mee gezien de eerdere prijzen van rond de 2000 tot 2200 euro.

anyway binnekort maar even bestellen
Nog steeds auwa in mijn portemonnee. 1200E vond ik destijds nog te doen voor de 3007WFP.

Even nadenken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Tripp schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:29:
[...]

Nog steeds auwa in mijn portemonnee. 1200E vond ik destijds nog te doen voor de 3007WFP.

Even nadenken.
Ik ook, is toch wel weer al snel 500€ als ik m'n 3007WFP-HC verpats voor 1000€

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Wilde de 3007 versie kopen echter aangezien ik mijn pc nog niet heb, kon ik em nog niet kopen. Weet iemand of de 3007 op Qsix nog weer terug komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hmm, nice. Qsix is er snel bij :)

Kan overigens helemaal nergens vinden hoeveel bit de LUT is in de 3008WFP. Als dat 10 of 12-bit is dan wordt kalibreren via DCC/CI erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:20:
[...]

Wilde de 3007 versie kopen echter aangezien ik mijn pc nog niet heb, kon ik em nog niet kopen. Weet iemand of de 3007 op Qsix nog weer terug komt...
Even mailen zou ik zeggen :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaidar schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:03:
[...]

Ik ook, is toch wel weer al snel 500€ als ik m'n 3007WFP-HC verpats voor 1000€
1000 euro voor een 2e hands lijkt me vrij veel, gezien je hem al voor 1100 uit de UK kunt laten komen met pixelgarantie en 5 jaar garantie.

Zo te zien heeft Rob nog 1 exemplaar staan:

http://cgi.ebay.nl/Dell-3...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

1151,50 euro thuisbezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hmm:
NEC Display Solutions announces the MultiSync LCD3090WQXi display for soft-copy clinical and PACS viewing. The 4 mega pixel wide-gamut, widescreen display has leading-edge capabilities including standalone DICOM calibration and X-Light Pro sensor system and 12-bit LUT and 2,560 × 1,600 resolution for detailed images and grayscale contrast. Color-Comp™ reduces LCD uniformity errors and compensates for color/grayscale/luminance differences, while advanced backlight technology produces 102 percent of the National Television System Committee color scale for unsurpassed color gradation.
Klinkt erg goed :) Ben alleen bang dat deze veel duurder gaat worden dan de Dell :/ Volgens de geruchten gebruikt dit scherm hetzelfde panel als de 3008WFP. De Samsung XL30 (LED backlight) klinkt natuurlijk ook erg goed maar die is 100% zeker boven budget voor mij :)

Gisteren iig even een mail gestuurd naar Qsix met nog een paar vragen, daarna maar gewoon bestellen denk ik. Die NEC klinkt heel erg interessant maar de kans dat die te krijgen is voor 1500 euro is heel erg klein ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

nvm :')

[ Voor 97% gewijzigd door Tripp op 12-01-2008 17:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:47:
[...]

1000 euro voor een 2e hands lijkt me vrij veel, gezien je hem al voor 1100 uit de UK kunt laten komen met pixelgarantie en 5 jaar garantie.

Zo te zien heeft Rob nog 1 exemplaar staan:

http://cgi.ebay.nl/Dell-3...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

1151,50 euro thuisbezorgd :)
Heb em idd gemaild maar nog geen reactie gehad. Probleem is een beetje dat ik niet kan testen voor een ongeveer een maand aangezien het nog ongeveer een maand duurt voordat mijn pc binnen. Nu moet ik dit idd met hem regelen, maar denk niet dat ik nog veel tijd heb om daar op te wachten.Maar ik begrijp dat er pixelgarantie van 5 jaar op zit? En loop je het "risico" op een teruggekomen pc omdat er nu nog net 2 over waren of was dat waarschijnlijk een instructie van dell om de 2007 versie niet meer te tonen. Waarschijnlijk weten jullie ook niet meer. Maar mocht er idd nog iemand zijn die me gerust kan stellen graag :P. Is dit overigens idd de rob van qsix??? bvd, want ik flip hiero, heb ik eindelijk mijn droom monitor komt er een nieuwe versie ttsssssss. :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb em inmiddels maar besteld :). Het is overigens idd de Rob van Qsix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob = Supradictus = qsix.eu

zo ongeveer dan ;)

Pixelgarantie is een week/maand ofzo, die 5 jaar is de gewone garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan nog een laatste vraag, zelf vermoed ik dat mijn pc (nieuwe pc is in aantocht maar dat zal waarschijnlijk nog 3weken duren) niet op de max resolutie kan draaien van dit scherm (max 1210x1000). Is het mogelijk om op een lagere resolutie dit scherm te controleren en alle dode pixels en subpixels op te sporen? En is dit http://www.pcleek.com/All...nitor-op-dode-pixels.html programma alleen afdoende om te controleren op alle dode pixels en sub-pixels? Of heb je daar meer tijd voor nodig dan alleen het draaien van dat programma. Heb van een vriend van me een laptop aangeboden die ik even mag lenen om het scherm te testen, maar weet hij weet ook niet zeker of die dat scherm wel trekt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Zou gewoon moeten werken. Als je een volledig zwart/rood/groen/blauw scherm richting het scherm stuurt zou je moeten kunnen zien of er dode of stuck (sub)pixels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf in paint een set plaatjes rood/groen/blauw/wit/zwart maken werkt prima :)

Ik zie niet waarom je daarvoor weer een .exe zou draaien. 8)7

Met Single Link DVI kun je hem wel op 1280x800 aansturen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat Samsung 305T nu voor 750 pleuro aangeboden wordt. Mijn vraag is dan, maakt dit de Samsung een betere keuze? Ik wil gewoon gamen en wat office/grafieken bewerkingen doen en af en toe filmpje meepikken.

Die DELL zijn heel duur hoorde ik. Zijn ze toch het waard desondanks de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel een fout zijn die 750.

En alle waar is naar zijn geld.

305T = S-PVA = inputlag = niet om mee te gamen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:02:
Zelf in paint een set plaatjes rood/groen/blauw/wit/zwart maken werkt prima :)

Ik zie niet waarom je daarvoor weer een .exe zou draaien. 8)7

Met Single Link DVI kun je hem wel op 1280x800 aansturen ja.
heb je geen kaders etc. hoef je niet 'moeilijk te doen' die DPT heb ik ook vaak zat gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:41:
[...]

heb je geen kaders etc. hoef je niet 'moeilijk te doen' die DPT heb ik ook vaak zat gebruikt
Nog een reden waarom ik dacht dat op een lagere resolutie niet 100%zou werken, was dat je dan niet alle pixels meeneemt in je test omdat er op een 1210X900 bijv. minder pixels zitten dan 2500X900 om maar wat te noemen, of is dit een erg kromme beredenering :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Idd een kromme beredenering :P
Stel dat je output resolutie 100x100 is en je scherm 200x200 dan maakt je scherm iedere pixel 2x zo groot, het is niet dat dat de helft van de pixels op je scherm zwart blijven ofzo :) Ipv 1 pixel b.v. blauw maken worden er dan 4 blauw. Als alle pixels in het input signaal blauw zijn dan wordt dus heel je 2560x1600 scherm blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:41:
[...]

Gewoon in de standaard Windows viewer F11, wat voor kaders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:28:
Zal wel een fout zijn die 750.

En alle waar is naar zijn geld.

305T = S-PVA = inputlag = niet om mee te gamen dus
op een 305t is zeker wel te gamen zonder inputlag.

En de 305t voor 750,- bij de psx zaak is geen nieuw scherm. Je ziet het nergens staan maar het is een monitor die bij samsung is terug gekomen en opnieuw weer wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:39:
[...]

tell me how |:(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ze op het werk staan....spreek uit eigen ervaring.

Dit is ook terug te vinden hoor bij die monitor vergelijking site waar ik de naam even niet meer van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Maar er is inputlag bij de 305T. En hoe wilde je dan ineens gamen zonder inputlag? :D.

Bovendien, jouw ervaring is, juist ja jouw ervaring. Zolang jij niet berschrijft wat je wel of niet ervaart kan ik daar nog weinig mee. Ik vermoed dat jij dan ook niets merkt van inputlag.

[ Voor 52% gewijzigd door Tripp op 13-01-2008 22:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En de 305t voor 750,- bij de psx zaak is geen nieuw scherm. Je ziet het nergens staan maar het is een monitor die bij samsung is terug gekomen en opnieuw weer wordt verkocht.
Hoe weet je dat? En betekent het dat die schermen dode pixels hebben, maar net onder limiet dat je ze niet terug kan ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:44:
[...]

Hoe weet je dat? En betekent het dat die schermen dode pixels hebben, maar net onder limiet dat je ze niet terug kan ruilen?
Ik had ze gebeld....en je weet niet wat er met het scherm aan de hand is/was. Komt bij dat je maar 3 maanden garantie hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tripp schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:41:
Maar er is inputlag bij de 305T. En hoe wilde je dan ineens gamen zonder inputlag? :D.

Bovendien, jouw ervaring is, juist ja jouw ervaring. Zolang jij niet berschrijft wat je wel of niet ervaart kan ik daar nog weinig mee. Ik vermoed dat jij dan ook niets merkt van inputlag.
klopt, het is mij niet opgevallen.... Het scherm presteert in ieder geval beter dan de dell 24 hc waar je de mensen echt hoort klagen over de inputlag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt kijken of er dode/luie pixels in het scherm zitten kan je toch ook gewoon de stekker eruit trekken? Nee, niet de stroom, maar de DVI/DSUB stekker. Krijg je netjes een groen, blauw en rood beeld om de 2sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al wat meer duidelijkheid waneer qsix de schermen verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:14:
[...]

klopt, het is mij niet opgevallen.... Het scherm presteert in ieder geval beter dan de dell 24 hc waar je de mensen echt hoort klagen over de inputlag..
Dat klinkt al beter :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde vandaag gaan bestellen bij Qsix....maar het gratis bezorgen is inmiddels verdwenen van de site. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Oh ja, hoe dan? Inputlag = inputlag. Of weet jij een wanneer om die zooi zoals Overdrive en dynamic contrast zooi uit te krijgen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te zien heeft dell geen 30 inches meer op de site!

en wtf is een inputlag, hoe weet ik welke monitor nou wel of niet een input lag heeft? 6ms is toch snel genoeg voor gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:25:
[...]

Oh ja, hoe dan? Inputlag = inputlag. Of weet jij een wanneer om die zooi zoals Overdrive en dynamic contrast zooi uit te krijgen... :z
Shh hij is al wat meer teruggekrabbeld :P.

Qsix heeft de 3008 op voorraad zo te zien *O* .
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:33:
zo te zien heeft dell geen 30 inches meer op de site!

en wtf is een inputlag, hoe weet ik welke monitor nou wel of niet een input lag heeft? 6ms is toch snel genoeg voor gamen?
Dat is de vertraging die optreedt door enige berekening en circuitvertragingen in de monitor zelf, dat staat op zich los van de 6ms die jij bedoelt. Dat is namelijk de responsietijd die een (sub)pixel nodig heeft om van kleur te veranderen. Als die omslag te traag gebeurt, dan krijg je last van het ghostingeffect, al dan niet zichtbaar.

Inputlag vertaald zich naar het te traag reageren van het totale beeld dat dus enige tijd achterloopt, en dus later ziet. Vooral bij fps games uit zich dat in gare oog-hand coordinatie.

Hoe kom je hierachter? Nou bijvoorbeeld al bij fps games waar het voor de geoefende fpser duidelijk merkbaar is.

Om het daadwerkelijk aan te tonen is een dual monitor setup met een crt en een tft nodig. Door bijvoorbeeld een klok tot in de ms nauwkeurig te laten tonen op allebei de schermen(cloning mode) met de aanname dat er geen onderlinge vertraging is tussen de videokaartuitgangen op de videokaart ;).

Inputlag staat nooit bij de specificaties van een scherm.

[ Voor 69% gewijzigd door Tripp op 14-01-2008 13:06 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
om eventjes te reageren op Tripp en de opmerkingen bij inputlag

Ik heb mij ongeveer 1.5 jaar geleden een samsung 214T gekocht.Een s-pva.Ik heb hem echter moeten wegdoen omdat de inputlag onspeelbaar was.
Dit fenomeen komt naar het schijnt bij grote s-pva's voor.
Het fenomeen is verklaarbaar alsof je dronken aan het spelen bent!Het scherm loopt namelijk een fractie achter op de beweging die je met je muis maakt.
Het is een heel raar fenomeen maar werkelijk ongelofelijk irritant.Voor gewone applicaties en niet fps-games was het scherm bruikbaar , maar zelfs in windows (!) merkte ik de lag.

Ik heb het scherm opgestuurd naar samsung , maar ze hebben er niets aan veranderd.Het moet dus een veelvoorkomend probleem geweest zijn , misschien zelfs inherent aan het paneel

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.