Xbox 360 defecten topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 17.989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 19:12
PWM schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:29:
[...]
Ja, dat kan. Alleen je online gekochte content zoals de XBLA games doen het volgens mij niet in 1 keer.
Savegames werken gewoon op je nieuwe console.

Xbox Live Arcade Games en andere op Marketplace gekochte add-ons voor spellen werken dan alleen waneer je daadwerkelijk bent ingelogd op Xbox Live.

Ben je niet op Xbox Live ingelogd (je internet ligt er bijvoorbeeld even uit) en je wilt een een gekocht Xbox Live Arcade spel spelen dan zal deze alleen in demo-mode draaien.

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
ironx schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:56:
[...]

Savegames werken gewoon op je nieuwe console.

Xbox Live Arcade Games en andere op Marketplace gekochte add-ons voor spellen werken dan alleen waneer je daadwerkelijk bent ingelogd op Xbox Live.

Ben je niet op Xbox Live ingelogd (je internet ligt er bijvoorbeeld even uit) en je wilt een een gekocht Xbox Live Arcade spel spelen dan zal deze alleen in demo-mode draaien.
Dus als ik een nieuwe xbox360 koop, of als ik niet dezelfde terug krijg na reparatie maar een andere dan kan ik nooit meer xbla spellen offline spelen? Of is dat altijd al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
zneek schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:58:
[...]

Dus als ik een nieuwe xbox360 koop, of als ik niet dezelfde terug krijg na reparatie maar een andere dan kan ik nooit meer xbla spellen offline spelen? Of is dat altijd al zo?
nee dat is het leuke, die content is gekoppeld aan je hardware. dus op elke andere console zul je eerst moeten inloggen

met andere woorden; dit kunnen ze wettelijk gezien niet maken, want de functionaliteit van de refurb die je terugkrijgt is minder dan die van je eigen xbox toen ie nog werkte

denk dat ik hier eens een advocaat naar ga laten kijken als ik een refurb terugkrijg.of ze moeten me ff 10.000 points geven om mijn aankopen weer opnieuw aan te schaffen

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 07-07-2007 14:19 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
Phusebox schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:19:
[...]

nee dat is het leuke, die content is gekoppeld aan je hardware. dus op elke andere console zul je eerst moeten inloggen

met andere woorden; dit kunnen ze wettelijk gezien niet maken, want de functionaliteit van de refurb die je terugkrijgt is minder dan die van je eigen xbox toen ie nog werkte

denk dat ik hier eens een advocaat naar ga laten kijken als ik een refurb terugkrijg.of ze moeten me ff 10.000 points geven om mijn aankopen weer opnieuw aan te schaffen
Lang leve Digital Right Management maar weer |:(
Ze zouden eigenlijk een optie in het dashboard moeten inbouwen waardoor je de DRM-data van je aankopen weer kan koppelen aan je nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:24
Phusebox schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:19:
[...]

maar die content staat toch op je hdd net als je profiel en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
amoi schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:00:
[...]
maar die content staat toch op je hdd net als je profiel en alles
Klopt...

Mischien is het zo makkelijk uit te leggen:

Kopen van een Arcade Spel
  • Je koopt op je eigen console een Arcade Game.
  • Er wordt een DRM-bestand aangemaakt met Speltitel, Console ID, Xbox Live Account
  • Op de Xbox Live Server wordt het spel aan je Xbox Live Account toegevoegd.
Spelen van een Arcade Spel op je eigen Xbox zonder Xbox Live
  • Spel wordt opgestart.
  • Spel controleert DRM-bestand.
  • Console ID in DRM-bestand en Console ID van je console komen overeen, spel start in retail-versie.
Spelen van een Arcade Spel op refurbished console zonder Xbox Live
  • Spel wordt gestart.
  • Spel controleert DRM-bestand.
  • Console ID in DRM-bestand en Console ID van je refurbished console komen NIET overeen, en er is geen verbinding met Xbox Live.
  • Spel start als demo-versie.
Spelen van een Arcade Spel op refurbished console met Xbox Live
  • Spel wordt gestart.
  • Console ID in DRM-bestand en Console ID van je refurbished console komen NIET overeen, maar er is verbinding met Xbox Live
  • Spel staat geregistreerd bij je Xbox Live Account en Xbox Live Account komt overeen met die in het DRM-bestand.
  • Spel start als retail-versie.
Je kan het zelf makkelijk proberen: gooi je HDD met een gekocht Xbox Live Arcade spel op de console van een vriend/vriendin en start hem op zonder verbinding met Xbox Live: voila: demo-versie.

Log nu op diezelfde console in met je Xbox Live Account waar je het spel mee hebt gekocht en voila: retail-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
oke weet ik dat ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 11:47
Ik hebt het al vaker gezegd, maar opzich is het geen afgeraffeld product , maar er is gewoon niet lang genoeg getest.

1 van de oorzaken van de 3lod e0102 zijn de slechte soldeer verbindingen ism een design flaw (de x-clamp).

Normaal is dit niet zo'n ramp, maar doordat er (iig in de EU) regels zijn mbt tot te gebruiken soldeersel, zijn de problemen eerder merkbaar.

Er wordt namelijk gebruik gemaakt van tin/lood vrij soldeersel in de 360. Dit schijnt minder goed te werken dan soldeersel met deze bestanddelen.

Daarnaast trekt het motherboard krom door de zogenaamde x-clamps. Deze bevestigen je heatsinks aan je motherboard.

Deze x-clamps drukken bijna alleen maar in het midden van de headsink, alleen dan tegen het motherboard aan. Hierdoor trekken de uiteinden naar benenden, en het midden omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/9033/360probleempp5.png

Heb er bewijs voor want ik had ook de 3LoD / e1020. Aangezien ik geen garantie heb (2ehands gezeik, serienummer was al geregistreerd blabla) ben ik de 360 zelf gaan repareren.

De x-clamps zijn verwijdert. En de headsinks vastgezet met 4 bouten per headsink. Samen met wat metalen/nylon (in mijn geval soort kartonnen) ringetjes het geheel vastgezet.

Flink op laten warmen (aangezet zonder fans aangesloten te hebben) waardoor het soldeersel weer vloeibaar werd en uitvloeide (reflow). Hierna de bouten extra vast aangeschroeft zodat het geheel muur en muur vast op elkaar zit.

Trouwens ook de koelpasta (meer rubber wat MS gebruikt) vervangen door Arctic Silver 5.

Sindsdien werkt de 360 weer 100%. Langste runtime is 12uur waarvan de helft ingame en de rest het filmpje wat start bij GoW wanneer je idle @ menu bent.

Dat reflowen van de soldeer verbindingen is in feite ook wat de handdoek trick doet, alleen doordat het mobo nog steeds kromgetrokken wordt werkt het maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Wow, knap staaltje werk!
Dus bij een eventuele failure moet ik bij jou zijn?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:59
Giant87 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:44:
Ik hebt het al vaker gezegd, maar opzich is het geen afgeraffeld product , maar er is gewoon niet lang genoeg getest.

1 van de oorzaken van de 3lod e0102 zijn de slechte soldeer verbindingen ism een design flaw (de x-clamp).

Normaal is dit niet zo'n ramp, maar doordat er (iig in de EU) regels zijn mbt tot te gebruiken soldeersel, zijn de problemen eerder merkbaar.

Er wordt namelijk gebruik gemaakt van tin/lood vrij soldeersel in de 360. Dit schijnt minder goed te werken dan soldeersel met deze bestanddelen.

Daarnaast trekt het motherboard krom door de zogenaamde x-clamps. Deze bevestigen je heatsinks aan je motherboard.

Deze x-clamps drukken bijna alleen maar in het midden van de headsink, alleen dan tegen het motherboard aan. Hierdoor trekken de uiteinden naar benenden, en het midden omhoog.

[afbeelding]

Heb er bewijs voor want ik had ook de 3LoD / e1020. Aangezien ik geen garantie heb (2ehands gezeik, serienummer was al geregistreerd blabla) ben ik de 360 zelf gaan repareren.

De x-clamps zijn verwijdert. En de headsinks vastgezet met 4 bouten per headsink. Samen met wat metalen/nylon (in mijn geval soort kartonnen) ringetjes het geheel vastgezet.

Flink op laten warmen (aangezet zonder fans aangesloten te hebben) waardoor het soldeersel weer vloeibaar werd en uitvloeide (reflow). Hierna de bouten extra vast aangeschroeft zodat het geheel muur en muur vast op elkaar zit.

Trouwens ook de koelpasta (meer rubber wat MS gebruikt) vervangen door Arctic Silver 5.

Sindsdien werkt de 360 weer 100%. Langste runtime is 12uur waarvan de helft ingame en de rest het filmpje wat start bij GoW wanneer je idle @ menu bent.

Dat reflowen van de soldeer verbindingen is in feite ook wat de handdoek trick doet, alleen doordat het mobo nog steeds kromgetrokken wordt werkt het maar tijdelijk.
Ja, ik had net de tijdelijke 3 lampjes en bij een vriend van mij werkte jouw oplossing idd. Hij had het alleen door iemand anders laten doen.

Toch ga ik preventief mijn xbox fixen, want ik schrok me de pleuris. Ik was de darkness aan het spel en opeens boem vloog die uit. Ik dacht eerst dat de stoppen door sloegen.

Ik heb alleen 1 vraagje. Ik moet dus koelpasta halen en verder? Andere soort bouten ofzo? Heb je een formaat of afmeting voorbeeld van bouten die ik moet gebruiken?

Ik haal dus verder dat metalen plaatje weg onder het moederbord en maak de heatsink enkel vast met stevigere bouten en wat goede koelpasta die beter geleid :)

Correct me if im wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 17:20

Ace

Happy Happy Joy Joy

Er zijn talloze guides & tutorials te vinden op teh intarwebz hoor over deze fix;

http://copronymous.com/wp.../05/fix-for-the-3rlod.pdf

Werkt perfect, 360 heeft het nog nooit zo goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

ik zit met een vraag
Digital Right Management
Zijn je online games hier aan gekoppelt?
Zo ja als je console kapot gaat heb je toch recht op je eigen xbox terug te krijgen?
Ik zal nooit accord gaan met een xbox van een anderen die gemaakt is.
Volgens mij kunnen ze dat niet eens maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 07:33

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 8819 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:49:
ik zit met een vraag
Digital Right Management
Zijn je online games hier aan gekoppelt?
Je Xbox Live Arcade spellen zijn inderdaad beveiligd met DRM. Zolang je de spellen speelt op de console waarop ze voor het eerst gedownload zijn kan je ze gewoon spelen. Als je deze spellen op een andere console speelt, dan moet je ingelogd zijn op Xbox Live met het account waarmee ze gekocht zijn, anders zul je alleen een trial-versie kunnen spelen.
Zo ja als je console kapot gaat heb je toch recht op je eigen xbox terug te krijgen?
Ik zal nooit accord gaan met een xbox van een anderen die gemaakt is.
Als je Xbox 360 vervangen wordt, dan kan Microsoft de DRM restricties zo aanpassen dat je de spellen op de nieuwe console kunt spelen zonder dat je ingelogd hoeft te zijn op Xbox Live. De meeste gamers zullen alleen wel vrijwel altijd ingelogd zijn, dus het is voor de meeste mensen niet echt een probleem.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:32
Hee, ik heb een mailtje gehad:
Your Xbox Video Game system has been shipped! You can expect to receive
it in 2-5 days. Thank you for your patience and get ready to get back
into the action!
Binnen 10 werkdagen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Domino schreef op zondag 08 juli 2007 @ 09:39:
Hee, ik heb een mailtje gehad:

[...]

Binnen 10 werkdagen, ben benieuwd.
OMG... sommige mensen hier zijn echt lucky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 23:38

Armada

-Wat wil je weten?-

Phusebox schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:43:
[...]

OMG... sommige mensen hier zijn echt lucky
Errm, nee, ik denk dat jij extreem bad luck hebt...

En over de Xbox Live Arcade games gekoppeld zijn aan de eerste console waar je ze download en het account waarop ze gekocht zijn even een verduidelijking. Het gaat er dus niet om dat je bij Xbox Live aangemeld bent, maar welk account op dat moment gesigned in is op de 360.
Net nog even getest inderdaad, mijn vriendin speelt bijna altijd op mijn account, maar inderdaad als zij signed in op de XBox (hoeft dus niet op Live zelf te zijn) dan zijn voor haar Geometry Wars, Zuma en Mutant Storm Reloaded niet beschikbaar als full game. Spellen die ik later heb gekocht en dus op deze Xdoos zoals Carcassonne zijn dan wel weer voor iedereen full te spelen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Armada schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:46:
[...]

Errm, nee, ik denk dat jij extreem bad luck hebt...

En over de Xbox Live Arcade games gekoppeld zijn aan de eerste console waar je ze download en het account waarop ze gekocht zijn even een verduidelijking. Het gaat er dus niet om dat je bij Xbox Live aangemeld bent, maar welk account op dat moment gesigned in is op de 360.
Net nog even getest inderdaad, mijn vriendin speelt bijna altijd op mijn account, maar inderdaad als zij signed in op de XBox (hoeft dus niet op Live zelf te zijn) dan zijn voor haar Geometry Wars, Zuma en Mutant Storm Reloaded niet beschikbaar als full game. Spellen die ik later heb gekocht en dus op deze Xdoos zoals Carcassonne zijn dan wel weer voor iedereen full te spelen.
ok misschien minder ingrijpend maar evengoed wettelijk niet toegestaan lijkt me.
Stel je voor je koopt een auto voor jezelf en je vriendin. Er gaat iets stuk, en na de reparatie werkt de sleutel van je vriendin niet meer in de auto maar moet ze altijd jouw sleutel lenen.

dan zou je toch ook pissed zijn? Dit is naar mijn idee hetzelfde. Dat de kosten hier lager zijn is voor mij geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
PacinoAllstars schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:13:
[...]

Ik heb alleen 1 vraagje. Ik moet dus koelpasta halen en verder? Andere soort bouten ofzo? Heb je een formaat of afmeting voorbeeld van bouten die ik moet gebruiken?

Ik haal dus verder dat metalen plaatje weg onder het moederbord en maak de heatsink enkel vast met stevigere bouten en wat goede koelpasta die beter geleid :)

Correct me if im wrong.
M5 bouten, volgens de guide:

a) 8 M5: 0.80 x 10 Machine Screws (mijne waren iets langer)
b) 16 Flat Washers – Nylon (of karton, die je bijv bij een zalman cooler krijgt, iig iets dat de stroom niet doorlaat ofzo denk ik)
c) 16 5mm Flat Washers – Metal
d) Artic Silver thermal compound

washer= gewoon zo'n spacertje/ringetje
Afbeeldingslocatie: http://www.tapconet.com/graphics/posts_hardware/washer_nylon_s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.forcefieldmagnets.com/catalog/images/washer.jpg

Op eigen risico! Het is belangrijk om de opwarm stap niet over te slaan!

Gewoon die bovengenoemde guide goed doorlezen. Dat is trouwens Lawdag's methode. Er is er nog 1 maar dan moet je je headsink aan gaan lopen passen.

Wanneer je de headsinks los hebt moet je de plugjes die erin zitten eruit schroeven

[ Voor 7% gewijzigd door Giant87 op 08-07-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19091

Over het koppelen van XBLA games aan consoles en accounts.
Ik heb de vraag aan de helpdesk gesteld nadat ik een refurb terugkreeg.
Hij gaf het volgende antwoord:

1. Wis de spellen/content van de HDD.
2. Download ze opnieuw op de nieuwe console, dat kost niks.
3. Het probleem is opgelost.

LET OP: ik kreeg dit antwoord nadat ik ook deze console naar Duitsland opgestuurd had met de RROD, en heb het dus zelf niet kunnen testen. Als er iemand is met het probleem die het wil proberen is natuurlijk fijn, anders laat ik het weten als de mijne weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Anoniem: 19091 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:39:

LET OP: ik kreeg dit antwoord nadat ik ook deze console naar Duitsland opgestuurd had met de RROD, en heb het dus zelf niet kunnen testen. Als er iemand is met het probleem die het wil proberen is natuurlijk fijn, anders laat ik het weten als de mijne weer terug is.
hmm dat ga ik proberen zodra die terug is, thanks voor de tip

is eigenlijk ook wel logisch. zelfde idee als aankopen op PSN van sony. die kun je 5x opnieuw downloaden. zal bij de xbox ook wel een max aantal keren aan gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Zojuist getest met mijn refurb, werkt perfect deze methode. Kan mijn XBLA games weer offline en onder andere accounts spelen.
Scheelt mij weer een telefoontje, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:19

DaWaN

'r you wicked ??

Zelf fixen van de 3RLOD kan wel via de manier om de box zichzelf op te laten warmen maar ik laat ze liever extern opwarmen, omdat de box niet aanstaat heb je minder kans dat het stuk gaat en bovendien kun je het zaakje opwarmen tot 200 graden waardoor je reflow 100% goed is. Daarna plak ik een schotje in de fantunnel + dicht ik hem goed af zodat de lucht echt door de GPU heatsink getrokken wordt, ook hang ik soms de fan's aan de 12V, geeft herrie maar koelt stukken beter. In mijn eigen box heb ik een fanmate 2 gebouwd, alles blijft lekker koel en bij het kijken van een DVD'tje schroef ik de fans terug :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Hoe warm je de 360 extern op dan? Hot air gun? Beetje groffe methode

[ Voor 33% gewijzigd door Giant87 op 09-07-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Armada schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:59:
[...]
Ja, er zal wel iets meer uitval zijn dan bij andere consoles, maar de mate van aandacht die er nu aan gegeven wordt door dit aparte topic is buiten proporties denk ik. Dan krijg je daarnaast nog mensen die pro-PS3 zijn en nog even hun plasje er over doen en we zijn weer op een all time low.
Vergelijk het met een topic als dit: Het Grote IBM-HD Uitval Topic

[ Voor 3% gewijzigd door mae-t.net op 09-07-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-04 16:27
sander-sp schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:17:
Als er perfect ronde krassen op je discs zitten, aanmelden. Als er willekeurige krassen op je disc zitten, niet aanmelden. Dan heb je het zelf gedaan. >:)
Nee, zijn echt perfecte ronde krassen. Maar zijn niet de krassen waar de meeste last van hebben. Op de dvd's zijn het oppervlakkige krassen, waardoor het spel soms (niet altijd, en ook niet altijd op hetzelfde punt in het spel) vastloopt. Krijg dan de bekende melding dat ik mijn dvd moet schoonmaken, bla bla bla |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
staat je xbox water pas? zo ja, dan moet je de voorkant van de xbox nog 1cm verhogen want dan raakt de cd/dvd de laser niet meerAfbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RQBwD1wVDfZ2yRjgxk2lroTIrkauL3Ct4B79WBXlrTbBDJ8BpW8DLZDr3eKrh3Fk37Jq9H4pQruvcOQq7ZidGBK4qaUn6C7iKVAkuceqZYo/P?dc=4675630314605865087

[ Voor 58% gewijzigd door amoi op 09-07-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Ok. Ben ik met je eens. Maar wordt er niet verteld dat hij JUIST waterpas moet staan? En wat heeft het voor gevolgen voor de rest van het systeem? Krijg je daar geen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Acid__Burn schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:03:
Ok. Ben ik met je eens. Maar wordt er niet verteld dat hij JUIST waterpas moet staan? En wat heeft het voor gevolgen voor de rest van het systeem? Krijg je daar geen problemen mee?
nee heb ik zelf ook gedaan en het werkt perfect niks is kapot. in het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Ok. Klinkt super. Het is niet een officiele work-around, maar als het werkt, werkt het. Maar twijfel nog steeds of ik de spellen moet aanmelden. Zit lichte schade op, maar hoe zit het met garantie? Het is nu wel bekend wat er met de console gebeurd, maar de spellen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Acid__Burn schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:25:
Ok. Klinkt super. Het is niet een officiele work-around, maar als het werkt, werkt het. Maar twijfel nog steeds of ik de spellen moet aanmelden. Zit lichte schade op, maar hoe zit het met garantie? Het is nu wel bekend wat er met de console gebeurd, maar de spellen...?
je betaalt 15 euro je wacht 10 werkdagen en je hebt een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
amoi schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:37:
[...]

je betaalt 15 euro je wacht 10 werkdagen en je hebt een nieuwe
Ja, maar dat vind ik dus onzin. Ik heb al 60 euro betaald voor een spel, dus waarom nog 15 euro erbij :S. Of ben ik de enige die hier zo over denkt? Het lijkt me toch ook niet dat je een auto gaat kopen voor 10.000 euro, en er gaat iets stuk na een paar dagen, dat de garagehouder zegt: Joh, ik repareer het wel, maar leg nog maar even 2500 euro op tafel, anders heb je pech... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 18:09

Smoonshine

Feyenoord!!

Acid__Burn schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:49:
[...]

Ja, maar dat vind ik dus onzin. Ik heb al 60 euro betaald voor een spel, dus waarom nog 15 euro erbij :S. Of ben ik de enige die hier zo over denkt? Het lijkt me toch ook niet dat je een auto gaat kopen voor 10.000 euro, en er gaat iets stuk na een paar dagen, dat de garagehouder zegt: Joh, ik repareer het wel, maar leg nog maar even 2500 euro op tafel, anders heb je pech... |:(
Officieel zul je die 15 euro ook niet voor het spel betalen, maar voor administratiekosten, materiaalkosten enz. Voor de daadwerkelijke software betaal je niet. Blijft achterlijk natuurlijk, maar volgens mij kun je er niets aan doen. Overigen wanneer je 360 krassen maakt, ook al is het nog niet zo duidelijk, dan zou ik hem gewoon laten repareren.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 11-10-2024
ymmv schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:46:
Breaking news: MS geeft met terugwerkende kracht op alle Xbox 360s een wereldwijde garantie van drie jaar.

Open Letter From Peter Moore

To our Xbox Community:

You've spoken, and we’ve heard you. Good service and a good customer experience are areas of the business that we care deeply about. And frankly, we've not been doing a good enough job.

Some of you have expressed frustration with the customer experiences you have had with Xbox 360; frustration with having to return your console for service after receiving the general hardware error message on the console.

The majority of customers who own Xbox 360 consoles have had a terrific experience from their first day, and continue to, day in and day out. But when anyone questions the reliability of our product, or our commitment to our customers, it's something I take very seriously.

We have been following this issue closely, and with on-going testing have identified several factors that can cause a general hardware failure indicated by three flashing red lights on the console. To address this issue, and as part of our ongoing work, we have already made certain improvements to the console.

We are also implementing some important policy changes intended to keep you in the game, worry-free.

As of today, all Xbox 360 consoles are covered by an enhanced warranty program to address specifically the general hardware failures indicated by the three flashing red lights on the console. This applies to new and previously-sold consoles. While we will still have a general one year console warranty (two years in some countries), we are announcing today a three-year warranty that covers any console that displays a three flashing red lights error message. If a customer has an issue indicated by the three flashing red lights, Microsoft will repair the console free of charge—including shipping—for three years from the console’s purchase date. We will also retroactively reimburse any of you who paid for repairs related to problems indicated by this error message in the past. In doing so, Microsoft stands behind its products and takes responsibility to ensure that every Xbox 360 console owner continues to have a fantastic gaming experience.

If we have let any of you down in the experience you have had with your Xbox 360, we sincerely apologize. We are taking responsibility and are making these changes to ensure that every Xbox 360 owner continues to have a great experience.

This will take a few days to roll out globally, and I appreciate your continued patience as we launch this program. I've posted an FAQ that should address some additional questions, and we'll update it over the next few days.

I want to thank you, on behalf of all us at Microsoft, for your loyalty.
Je kan zeggen wat je wilt, maar dat is echte service. De XBOX 360 van een maat van me was ook stuk. Had ie het doorgegeven kwam de volgende dag de UPS langs om em op te halen en binnen no time had ie een nieuwe/gerepareerde.
Daar kunnen veel bedrijven wat van opsteken!

[ Voor 84% gewijzigd door Proqzor op 09-07-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:25
Ook leuk:
Robbie Bach, president of Microsoft's entertainment and devices division, declined in an interview to say what specifically caused the failures or how high the failure rate has been, but Asian manufacturers of the Xbox 360 who have been pressured by Microsoft to lower costs by as much as 15% say that the problem is caused by poor Microsoft design and the Company buying low cost components in an effort to beat Sony.

Recently Microsoft adopted various strategies to be more cost competitive with its Xbox 360 game consoles, with moves including asking for a price reduction from Taiwan-based component makers and working with Lite-On IT for its add-on HD-DVD drive, according to sources in Taiwan.

One Asian manufacturer that SmartHouse spoke to on Friday said "Microsoft have known of this problem for a long time. They are trying to blame component manufacturers but it was a combination of bad design and them (Microsoft) wanting everything cheap. This is what caused the problem along with them wanting to beat Sony to market. A lot of manufacturers were pushed to deliver components without much testing of the components working together inside the console".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 18:56

Altijd blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 04:38
DrProctor schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:56:
[...]

Je kan zeggen wat je wilt, maar dat is echte service. De XBOX 360 van een maat van me was ook stuk. Had ie het doorgegeven kwam de volgende dag de UPS langs om em op te halen en binnen no time had ie een nieuwe/gerepareerde.
Daar kunnen veel bedrijven wat van opsteken!
Ik weet het nog niet zonet. Stel je koopt een uber wasmachine van Miele. Nu blijkt er iets mis te zijn met de lagers van dat ding waardoor 30% uitvalt. Zou jij echt blij zijn wanneer Miele dan beslist het apparaat gewoon bij jouw te laten staan maar je nu 8 i.p.v. 5 jaar garantie geeft? Mag je hem ook lekker opsturen als ie het niet meer doet. Gewoon een weekje niet wassen terwijl zij hem repareren

Of stel je voor dat een auto een dergelijk probleem heeft.

In dergelijke gevallen wordt de boel terug geroepen of on-site gerepareert. Microsoft heeft een heel creative oplossing bedacht maar ik ben benieuwt of ze er mee weg komen. Het wachten is op de eerste class action lawsuit in de US.

Persoonlijk wacht ik nog even op de XBox 360 Rev 3 (nieuw mainboard/koeling en HDMI poort) en een kleine prijsverlaging. ik heb de tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

boshar schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:18:
[...]

Ik weet het nog niet zonet. Stel je koopt een uber wasmachine van Miele. Nu blijkt er iets mis te zijn met de lagers van dat ding waardoor 30% uitvalt. Zou jij echt blij zijn wanneer Miele dan beslist het apparaat gewoon bij jouw te laten staan maar je nu 8 i.p.v. 5 jaar garantie geeft? Mag je hem ook lekker opsturen als ie het niet meer doet. Gewoon een weekje niet wassen terwijl zij hem repareren

Of stel je voor dat een auto een dergelijk probleem heeft.

In dergelijke gevallen wordt de boel terug geroepen of on-site gerepareert. Microsoft heeft een heel creative oplossing bedacht maar ik ben benieuwt of ze er mee weg komen. Het wachten is op de eerste class action lawsuit in de US.

Persoonlijk wacht ik nog even op de XBox 360 Rev 3 (nieuw mainboard/koeling en HDMI poort) en een kleine prijsverlaging. ik heb de tijd...
Met alle respect, maar een Wasmachine en Auto kan je niet vergelijken met een Console, welke dan ook.

Een Console is klein, dus eenvoudig op te sturen (ze komen hem gewoon ophalen), en heeft geen directe gevolgen voor het huishouden, werk of andere dingen.

Een kapotte Xbox is heel irritant en vervelend, maar niet te vergelijken.

Eerder met een Miele Broodrooster of Stofzuiger, daar komt Miele ook niet voor langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Haastklusje en 'built to a price' zo blijkt maar weer.

Dan liever een bedrijf dat gewoon eerlijk is en zegt: kijk, het kán nu éénmaal niet zo goedkoop (nu toch nog niet), en dan een premium prijs vraagt, maar dan wel voor een premium apparaat. Qua hardware kwaliteit dan. Ipv een slecht getest en slecht ontworpen product, om 'toch maar onder sony te blijven qua prijs'. Graag 100 euro meer, en verder het hele jaar door zonder zorgen in het achterhoofd kunnen gamen, lijkt mij.

De uitvalpercentages van de PS3 zijn uiterst goed te noemen en liggen in de lijn voor wat gebruikelijk is voor normale elektronica. (1%, voor normale elektronica is 3% standaard, 20 % of meer is daarentegen belachelijk)

X360 is dus de daihatsu/hyundai/sangyung enz.. onder de consoles, lawaaierig, cheap en slecht gemaakt, zo blijkt.

Dat users al een oplossing vonden vooraleer ms dat blijkbaar deed zegt ook al veel. En een officieel statement over de gpu issues is er nog altijd niet geweest, dacht ik.

Verder wel veel respect voor de manier waarop ze dit drama recht proberen te houden. (herstellen, vervangen, kosten van de verzending dragen, garantie verlengen enz...) Dit moet ze handenvol geld kosten. Een dergelijk object twee maal versturen is erg duur, een eventuele vervanging kost ze nog eens één extra xbox.

Ze maken al verlies op elke xbox, nu maken ze voor elke betaalde xbox het verlies op één xbox plus een verlies ter waarde van een volledige extra xbox erbij. (in 30% van de gevallen) En dit kunnen ze zich ook alleen maar veroorloven omdat ze een onuitputtelijke financiele bron hebben om hier geld in te blijven pompen.

Kwalijke zaak toch, en dit debacle (want dat is het toch) zal men zich nog lang herinneren. Bij de volgende generatie zal dit telkens ter sprake komen. "weet je nog, vorige gen, ..." En de gedupeerden nu zullen nog wel eens twee maal nadenken bij de aanschaf van de 'X720'.

Samenvattend: bezuiningen op vier simpele schroefjes (om een excellente oplossing voor het probleem te verkijgen zo blijkt) of 1.000.000.000.000 dollar uittrekken. Hmmm, hard choice 8)7 |:(

edit: Dit is misschien het uitgelezen topic voor een goed doordachte poll. Wie bedenkt de inhoud van deze poll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
Leuk dat ze bij de helpdesk ook opnemen ....als je vanaf mobiel belt want 0800 is afgesloten vanaf mij thuis ...

maar na 3 min word het gesprek al afgebroken .. ga ze maar microsoft bellen mogen ze me doorverbinden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mektheb schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:16:
Leuk dat ze bij de helpdesk ook opnemen ....als je vanaf mobiel belt want 0800 is afgesloten vanaf mij thuis ...

maar na 3 min word het gesprek al afgebroken .. ga ze maar microsoft bellen mogen ze me doorverbinden ofzo
Er is gewoon een 020- nummer voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
mijn xbox is opgehaald jammer want hij werkte inprinciepe goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ik heb het even uitgeprobeerd, maar je hoeft de spellen helemaal niet te wissen. Het enige wat je hoeft te doen is het spel opzoeken op Marketplace en dan Download Again te kiezen. De download springt dan in een seconde of twee van 0% naar 100% en je kunt het spel weer spelen met andere accounts op je console.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19091

mijn xbox is opgehaald jammer want hij werkte inprinciepe goed
Stond er gewoon onaangekondigd iemand op de stoep die zei dat hij je Xbox kwam halen? Als dat werkt ga ik het ook proberen bij mij in de straat >:) Kan eerder spelen dan de 20 dagen die anders nog zal moeten wachten.

En "Download again" is natuurlijk een top-tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat er in het ontwerpteam van de xbox toch iemand zal wakker worden met een paardenkop in bed :p

Maar goed, dit is gedeelde verantwoordelijkheid natuurlijk. Ze hadden best wel iets meer moeite kunnen doen in langdurig testen bij een grotere controlegroep, ipv meteen een 'beta-console' onder het publiek te brengen. Nu kennen ze het probleem ook wel, maar het zal ze veel goodwill gekost hebben.

Heb wel nog even de open brief van Peter Moore gelezen, (die ik daarnet nog niet gezien had). En dat is natuurlijk wel weer heel netjes. Eerlijk is eerlijk. Het had natuurlijk nooit mogen gebeuren, maar in het ergste geval (en dit is het ergste geval) wordt het netjes aangepakt. Maar meneer Gates zal zeker niet tevreden zijn (alhoewel hij iedereen uit eigen zak wel een nieuwe xbox kan betalen :Y) )

Ik hoop dat ze dit keer uit hun fout hebben geleerd. The hard way, spijtig genoeg, maar dit zal ze nog lang heugen, dus snel vergeten zit er niet in :)

Het is op zich wel niet leuk om continu te gamen met de gedachte in het achterhoofd dat uw console elk moment de geest kan geven. (als je niet op de hoogte bent van het probleem, zoals iedere normale mens, is dit natuurlijk niet van toepassing, maar ik kan me voorstellen dat bij menig tweaker het angstzweet uitbreekt bij elk vreemd geluidje, elke vreemde hapering, elk vreemd lichtje :) ) Console gamen zou zorgeloos moeten zijn, en extra stress door de hardware hoort daar zeker niet bij. (allerminst bij een console, hardware-stress is pc-territorium ;) )

Nu ja, het lijkt allemaal wel goed te komen. Goed nieuws voor de xbox gamer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Anoniem: 19091 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:28:
[...]

Stond er gewoon onaangekondigd iemand op de stoep die zei dat hij je Xbox kwam halen? Als dat werkt ga ik het ook proberen bij mij in de straat >:) Kan eerder spelen dan de 20 dagen die anders nog zal moeten wachten.

En "Download again" is natuurlijk een top-tip!
nee ik had soms een systeem error dat zei ik tegen de helpdesk kerel en hij zij even niks en toen zij hij dat er maandag iemand van de UPS kwam toen dacht ik van dat zij ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
Nou jongens helaas is mijn Xbox ook aan de beurt.

Lekker film kijken (HD DVD) en ineens RROD.

Ticket is onderweg en moet dan UPS bellen om hem op te sturen.

Altijd blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

Ik heb mijn box ook terug. En ook een refurb. Mijn oude box die maakte geen krassen. Hoe kan ik zien of ik een drive hebt krassen maakt. Kan ik de tray herkennen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Anoniem: 131051 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:34:

Het is op zich wel niet leuk om continu te gamen met de gedachte in het achterhoofd dat uw console elk moment de geest kan geven. (als je niet op de hoogte bent van het probleem, zoals iedere normale mens, is dit natuurlijk niet van toepassing, maar ik kan me voorstellen dat bij menig tweaker het angstzweet uitbreekt bij elk vreemd geluidje, elke vreemde hapering, elk vreemd lichtje :) ) Console gamen zou zorgeloos moeten zijn, en extra stress door de hardware hoort daar zeker niet bij. (allerminst bij een console, hardware-stress is pc-territorium ;) )
Haha idd, dat is ook 1 van de redenen dat ik op dit moment helemaal console gek ben geworden :+
Het gemak is gewoon zo lekker, dvd'tje er in en spelen maar. Maar idd je zegt het mooi, ik begin al helemaal te flippen als Forza 2 ff blijft hangen ( iets wat de laatste dagen overigens niet meer voorkomt ).

En daar komt bij mij bij dat ik nog steeds op m'n Live ban zit te wachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:19

DaWaN

'r you wicked ??

Giant87 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:23:
Hoe warm je de 360 extern op dan? Hot air gun? Beetje groffe methode
Ja met heatgun tot 200*C, de thermische protectie van dat ding zit afaik ergens rond de 100 graden, waarbij het meestal weer schijnt te werken, met de hotairgun heb je tenminste 100% zeker een goede reflow, ook doe ik het zonder heatsink waardoor er gewoon 0,0 kracht op staat. Mijn box werkt iig weer perfect nog geen vastloper gehad.

Edit

Volgens mij kloppen die openingstijden niet helemaal pas wou ik belle werd er vrolijk gezegd gesloten... 8)7 |:(

[ Voor 10% gewijzigd door DaWaN op 09-07-2007 21:49 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Anoniem: 131051 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:09:
Haastklusje en 'built to a price' zo blijkt maar weer.
Samenvattend: bezuiningen op vier simpele schroefjes (om een excellente oplossing voor het probleem te verkijgen zo blijkt) of 1.000.000.000.000 dollar uittrekken. Hmmm, hard choice 8)7 |:(
Ja, Alvi, fantastisch dat jij een PS3 hebt... *rolls eyes*

Ach, een ding blijft wel hetzelfde en zal nooit veranderen, op een of andere manier hebben de PS3 fans de neiging om getalletjes te vervormen tot eigen realiteit.
MS heeft een voorziening van een $ billion getroffen, aangezien de Engelse taal 'miljard' niet kent, gaan ze daar over naar het biljoen. Derhalve graag het bedrag met 3 nulletjes verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Ik wil mijn Xbox even flink testen, dat heb ik namelijk tot op de dag van vandaag nog steeds niet gedaan.
Voor het zelfde geld, heb ik ook een 'verkeerde' Xbox.

Nu mijn vraag, test ik mijn Xbox360 meer met Dirt (Colin McCrae) dan met bv Saints Row?
Of kan ik bij beide spellen problemen verwachten wanneer ik een 'foute' 360 heb?

*fout in de zin van, Ring of Death/krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Armada schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:25:
[...]

Ja, Alvi, fantastisch dat jij een PS3 hebt... *rolls eyes*
1. Ik heb géén PS3. Té duur, te weinig geld... ;)
Ach, een ding blijft wel hetzelfde en zal nooit veranderen, op een of andere manier hebben de PS3 fans de neiging om getalletjes te vervormen tot eigen realiteit.
MS heeft een voorziening van een $ billion getroffen, aangezien de Engelse taal 'miljard' niet kent, gaan ze daar over naar het biljoen. Derhalve graag het bedrag met 3 nulletjes verminderen.
2. Toen ik dit schreef was ik ongeveer 40 uur wakker, dan wil er al eens iets misgaan. Ik herinnerde me iets als 'biljoen' en voor mij, als Europeaan, schrijf je dat zo. Dat ze in Amerika niet kunnen tellen kan ik weinig aan doen. Either way, het blijft enorm veel geld voor dergelijke beschamende vertoning.

3. Lees de rest van mijn posts eens? Ik geef ms veel krediet en lof voor de manier waarop ze iedereen schadeloos willen stellen, in het belang van de gamer. (en natuurlijk ook in het belang van hun portemonnaie, maar laten we maar uitgaan van de nobele bedoelingen)

Selectief lezen dus... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:24:

3. Lees de rest van mijn posts eens? Ik geef ms veel krediet en lof voor de manier waarop ze iedereen schadeloos willen stellen, in het belang van de gamer. (en natuurlijk ook in het belang van hun portemonnaie, maar laten we maar uitgaan van de nobele bedoelingen)

Selectief lezen dus... :|
Ik lees beide posten van je en de teneur van je post is niet één die overwegend positief richting MS is. Vooral opmerkingen als:

"Haastklusje en 'built to a price' zo blijkt maar weer."

"maar ik kan me voorstellen dat bij menig tweaker het angstzweet uitbreekt bij elk vreemd geluidje, elke vreemde hapering, elk vreemd lichtje :) "

"X360 is dus de daihatsu/hyundai/sangyung enz.. onder de consoles, lawaaierig, cheap en slecht gemaakt, zo blijkt."

Ja, je geeft credits voor de reparatieactie, maar ik heb denk ik niet de afkrakerige toon misbegrepen. Of dit is zo'n typisch gevalletje van : "je bedoelt het goed, het komt alleen zo rot je strot uit".

Dat de 360 een prul is, is een ongefundeerde mening. Dat er een hitteprobleem is, soit, maar de build kwaliteit van het ding en de accessoires is verder van hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223287

Mn 360 is precies een maand pleite geweest. De eerste twee week niets gehoord, en toen pas de ontvangst bevestiging gekregen (terwijl UPS em de dag na het ophalen al in Duitsland had gedumpt).
Twee week later had ik em weer in huis (mn eigen, geen refurb). Maand live dr bij gekregen en weer raggen met die bak.

Heb me er verder niet druk om gemaakt, het was alleen zuur dat de dag nadat ie de geest gaf Forza2 op de mat lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Armada schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:52:
[...]

Ik lees beide posten van je en de teneur van je post is niet één die overwegend positief richting MS is. Vooral opmerkingen als:

"Haastklusje en 'built to a price' zo blijkt maar weer."
Ze geven het verdorie zelf toe? Lees één van die quotes hierboven ergens.
Asian manufacturers of the Xbox 360 who have been pressured by Microsoft to lower costs by as much as 15% say that the problem is caused by poor Microsoft design and the Company buying low cost components in an effort to beat Sony.
"maar ik kan me voorstellen dat bij menig tweaker het angstzweet uitbreekt bij elk vreemd geluidje, elke vreemde hapering, elk vreemd lichtje :) "
So? Niet meer dan een vaststelling. Als uw xbox al drie keer is verscheept om een nieuwe te ontvangen, da ga je denk ik toch niet meer met een gerust gemoed gaan zitten spelen. Just facts. Straks ga je oblivion in korte sessies beginnen spelen om het apparaat niet te overbelasten. 8)7 En tweakers zijn daar nog eens extra gevoelig aan.

Vergelijk het met een pc die random bluescreens geeft, zonder aanwijsbare of reproduceerbare reden. Kan je dan nog wel relaxed werken, wachtend op de volgende keer dat je terug opnieuw kan gaan booten?
"X360 is dus de daihatsu/hyundai/sangyung enz.. onder de consoles, lawaaierig, cheap en slecht gemaakt, zo blijkt."
Zie hierboven wat betreft hun prijs- en productiebeleid. Precies zoals goedkope (maar ook meer gevestigde Japanse) automerken worden gebouwd. Typisch aziatisch systeem, vandaar de misschien flauwe vergelijking.

Lawaaierig is 'just a fact'. Dat kan je met de beste wil van de wereld niet ontkennen, daar is iedereen het over eens. En iets wat bij sommigen meer dan eens in reparatie is moeten gaan voor dezelfde fout noem ik 'slecht gemaakt'. Niet zomaar een flame, maar een vaststelling gekoppeld aan een waarde-oordeel van wat ik verwacht van dure elektronica. Als jij dat 'goed' vindt, be my guest.

(en het gaat mij nu echt alleen om de bouwkwaliteit, ontwerp begrijp ik verder minder van. Maar voor zover ik begrepen heb uit wat de industrie over het apparaat zegt, is de architectuur ten zeerste geslaagd. Grote, centrale pool snel geheugen, efficiënt ontworpen gpu, goede sdk, rumble, enz... i'm not a total bitch, credit where it's due)

Ook de kwaliteit van de gebruikte plastics lijken me zeer degelijk te zijn, voor zover ik na een paar korte play sessies kon beoordelen. Alleen spijtig dat er dus blijkbaar iets fundamenteel NIET in orde is met 'internals'. Dat kan je toch niet ontkennen.
Ja, je geeft credits voor de reparatieactie, maar ik heb denk ik niet de afkrakerige toon misbegrepen. Of dit is zo'n typisch gevalletje van : "je bedoelt het goed, het komt alleen zo rot je strot uit".
Credits voor de reparatie-actie ja. Heel coulant van ze (ook al zouden ze in de eerste plaats een goed werkend product moeten aanbieden natuurlijk) Ze erkennen hun fout, en zullen iedereen schadeloos stellen net zolang totdat hun xbox degelijk werkt. Het zal wat ergernis aan beide kanten kosten, maar uiteindelijk zal wel iedereen geholpen zijn. Een verlenging van de garantie-termijn naar 3 jaar is ook mooi meegenomen natuurlijk. Ze hebben bij veel mensen veel goodwill goed te maken denk ik.
Dat de 360 een prul is, is een ongefundeerde mening. Dat er een hitteprobleem is, soit, maar de build kwaliteit van het ding en de accessoires is verder van hoge kwaliteit.
Een apparaat waarvan de printplaat onder spanning komt te staan door de bevestiging van de heatsink en thermische uitzettingseffecten, en daardoor de belangrijkste chip 'loslaat', noem ik idd prul. Blame me for it. Bij een dure console is dit 'not done'. Je mag op zijn minst verwachten dat deze dingen aan uitvoerige stresstests worden onderworpen. En dan bedoel ik dus bvb een synthetische benchmark die het apparaat uren en dagen stresst op full load. Hier blijkt maar weer dat ms weinig ervaring heeft met het maken van high end hardware.

Zelfde probleem met alle iBooks. De gpu komt daar ook los na een jaartje gebruik. Een (dure) laptop die na een jaar niet meer bruikbaar is door een domme constructiefout noem ik prul. En terecht. (en trouwens, fyi, apple wil dit zelfs niet officieel erkennen, hoewel de oorzaak een algemene concensus is. Dat noem ik dan pas weer zwak, je zadelt een hoop trouwe klanten op met een dure paperweight. Hier mag apple dan weer iets van leren lijkt mij!! Dus extra punten voor ms in deze zaak.

Als ik een auto zou hebben waarvan de bouten van het rechtervoorwiel loskomen na een half uurtje 180 rijden, dan noem ik dat ook prul.

En verder heb je gelijk, bouwkwaliteit van de shell, plastics en ontwerp en software is zeker goed te noemen. Helaas is het binnenwerk (moederbord, drive, warmte, ...) ook belangrijk. Om toch maar even de ps3 aan te halen (hoewel je daar natuurlijk weer zal moeten over struikelen.) De ps3 is eveneens een heel warm apparaat, maar het is blijkbaar toch mogelijk een duurzaam en kwalitatief design te vinden met goede koeloplossing en fluisterstil geluidsniveau. Komt hier de ervaring van sony in hardware design naar boven?

Zelf zal ik geen xbox360 kopen. Zowieso al omdat het niet echt mijn ding is (betalende live, 'andere games', linker stickje op een storende plaats), de filosofie me niet bevalt (geen standaard hoge opslag medium, ook voor games) en veel vetrouwen straalt het apparaat niet meer uit na deze geschiedenis. Over een paar jaar, na een redesign en voor 100 euro kan ik mij nog wel laten overhalen voor de paar exclusives die misschien de moeite waard zijn.

En nu ga ik echt slapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
wat je moet doen als je je xbox op stuurt voor reparatie:
EEN STICKER MAKEN MET: NAAM, ADRES, POSTCODE EN JE REFERENTIE NUMMER BIJ MICROSOFT. DIE OP JE XBOX PLAKKEN moet wel zo'n sticker zijn als je die er af wil halen dat ie dan veel plaksel achterlaat dan hebben ze bijna geen andere keuze als die van jou zelf te repareren
en een herkenings punt aan maken op jouw xbox.
ik heb alles gedaan wat hier boven is gemeld en ik zie wel of het heeft gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

amoi schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 08:03:
wat je moet doen als je je xbox op stuurt voor reparatie:
EEN STICKER MAKEN MET: NAAM, ADRES, POSTCODE EN JE REFERENTIE NUMMER BIJ MICROSOFT. DIE OP JE XBOX PLAKKEN moet wel zo'n sticker zijn als je die er af wil halen dat ie dan veel plaksel achterlaat dan hebben ze bijna geen andere keuze als die van jou zelf te repareren
en een herkenings punt aan maken op jouw xbox.
ik heb alles gedaan wat hier boven is gemeld en ik zie wel of het heeft gewerkt
Je hoeft toch alleen een label uit te printen die je van Microsoft krijgt en die op de doos te plakken? Microsoft heeft het serienummer van de console al en daar kunnen ze de console aan herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
MetroidPrime schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:44:
[...]

Je hoeft toch alleen een label uit te printen die je van Microsoft krijgt en die op de doos te plakken? Microsoft heeft het serienummer van de console al en daar kunnen ze de console aan herkennen.
Idd want de mijne wordt zo opgehaald. Hopelijk heb ik hem ZSM terug.

Maar tegen mij werd gezegt dat het tussen 20 a 25 werkdagen zal duren en dat ik 'mijn' eigen console terug krijgt.

Ik heb alles genoteerd. Serienummer etc etc. Nu maar hopen dat ik echt mijn eigen terug krijg.

Altijd blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Mijn eigen Xbox360 is naar Dld voor reparatie, RROD. Tijdelijk 1 van een vriend geleend. Ik dacht eindelijk mijn stuur en DiRT te kunnen testen, maar nee hoor. Deze xbox360 heeft een heel vaag probleem. De DVD drive gaat op willekeurige momenten open. Soms lijkt ie helemaal op hol te slaan, open, dicht, half open, dicht, open, dicht. Ook al ie uit staat, zoals vanacht om 04:00 gaat ie spontaan open. Xbox360 springt aan, drive gaat open en blijft open staan. Wat een vage zooi. Ik die vriend van me gebeld, goh, je xbox360 doet heel raar. Hij had het opgemerkt, hij dacht dat het aan de afstandbediening van zijn buren lag :)

Iemand dit probleem ooit tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik snap eerlijk gezegd het gedonder over het pertinent terug willen van je "eigen" console niet. Lekker belangrijk of het dezelfde is die je terug krijgt, als die het maar doet. Wel eens bij stilgestaan dat het en masse eisen van je eigen console ook wel eens een van de oorzaken kan zijn van het toenemen van de reparatieduur? Buiten het feit dat de start van de vakantieperiode in Europa klaarblijkelijk de refurb-buffer dusdanig heeft doen krimpen dat het allemaal wat langer moet duren.
Verder zijn er een aantal mensen in dit topic die zich moeten realiseren dat we het hebben over een spelcomputer, om spelletjes op te spelen, voor vermaak en plezier, geen niet functionerende hart-longmachine. Chill, lees een boek, kijk een dvd, ga naar de bios, whatever, hoe kwaad of geirriteerd je ook wordt, sneller heb je je 360 daar echt niet door terug.

offtopic:
En ja, ik weet waar ik het over heb, het heeft voor mijn 360 bijna 4 maanden geduurd, terwijl het kreng nooit opgehaald is geweest. Uiteindelijk heb ik een gloednieuwe toegestuurd gekregen, de oude staat hier nog stof te verzamelen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 18:09

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik zou wel het liefst mijn eigen box terug willen bij reparatie. Daar weet je tenminste van, wat er mee gebeurt is (misschien een beetje paranoïde, maar toch). Voor hetzelfde geldt krijg je er een terug met een drive die wel krast, terwijl je dat eerder niet had. Sowieso is het belachelijk om een oudere box terug te krijgen dan die wat je zelf hebt in verband met slijtage aan onderdelen e.d. Straks is er op je geretourneerde xbox al 1000 uur gespeeld, terwijl je er op je eigen xbox nog maar 15 op hebt zitten.

Het is niet het einde van de wereld en misschien stel ik me op sommige punten wel aan, maar ik vind dat je bij een apparaat dat zoveel geld kost gewoon je eigen gerepareerde terug hoort te krijgen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
MetroidPrime schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:44:
[...]

ten eerste microsoft heeft ups gebelt, ups neemt de stikker mee. ten tweede die sticker die je op je xbox plakt is voor het zeker weten dat je je eigen terug krijgt. ten derde mijn xbox is geretourneert
dus ze hebben hem niet eens bij het reparatie centrum en is weer terug naar mij toe of er is nog een andere mogelijkheid ik krijg een splinter nieuwe

[ Voor 5% gewijzigd door amoi op 10-07-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Smoonshine schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:25:
Ik zou wel het liefst mijn eigen box terug willen bij reparatie. Daar weet je tenminste van, wat er mee gebeurt is (misschien een beetje paranoïde, maar toch). Voor hetzelfde geldt krijg je er een terug met een drive die wel krast, terwijl je dat eerder niet had. Sowieso is het belachelijk om een oudere box terug te krijgen dan die wat je zelf hebt in verband met slijtage aan onderdelen e.d. Straks is er op je geretourneerde xbox al 1000 uur gespeeld, terwijl je er op je eigen xbox nog maar 15 op hebt zitten.

Het is niet het einde van de wereld en misschien stel ik me op sommige punten wel aan, maar ik vind dat je bij een apparaat dat zoveel geld kost gewoon je eigen gerepareerde terug hoort te krijgen.
Refurbished betekent hersteld naar nieuwstaat, dus zonder krassende drives (wat sowieso een major overrated issue is, al die Kassa-kudde-lijpo's), zonder RLOD, simpelweg zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 16:15

The Zep Man

🏴‍☠️

FirePuma142 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:36:
[...]

Refurbished betekent hersteld naar nieuwstaat, dus zonder krassende drives (wat sowieso een major overrated issue is, al die Kassa-kudde-lijpo's), zonder RLOD, simpelweg zonder problemen.
Totdat je ontdekt dat de betreffende Xbox 360 geband is van Live. O-)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225862

Heey tweakers,

Ik heb mijn xbox verstuurd op 14 juni, twee weken later kreeg ik een ontvangst emailtje dat die in Duitsland is aangekomen. Schakedemus, heb jij ook nog ooit een ander emailtje gekregen voordat je hem terug kreeg, of iemand anders?

Gr, Noobie op dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
Anoniem: 225862 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:03:
Heey tweakers,

Ik heb mijn xbox verstuurd op 14 juni, twee weken later kreeg ik een ontvangst emailtje dat die in Duitsland is aangekomen. Schakedemus, heb jij ook nog ooit een ander emailtje gekregen voordat je hem terug kreeg, of iemand anders?
Al de keren dat ik hem heb opgestuurd heb ik nog nooit één mailtje gehad dat ie aangekomen was of wat dan ook. Enige manier waarop ik wist dat ie was aangekomen was via de UPS website en het trackingnummer. Vriend van me heeft echter weer wel een mailtje gekregen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

The Zep Man schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:40:
[...]
Totdat je ontdekt dat de betreffende Xbox 360 geband is van Live. O-)
Ik mag hopen dat dit geen serieuze opmerking is? Lijkt me nogal logisch dat wanneer je 360 online gebanned is, hij ook niet onder welke voorwendselen dan ook in het reparatiecentrum terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
het hoort hier dan wel niet thuis maar zag in de metro dat de prijs van een ps3 in amerika flink gedaald is , iets van 378 euro kost het nu daar.
in nederland uiteraard niet, betaal je nog bijna het dubbele..

wou het toch even melden :p

ik heb met mijn vorige xbox360 ook een 3 rol gehad.,heatgun methode een paar keer toegepast, een extra 12 v fan erbij gezet, de fan aan de achterkant vervangen, een paar keer artic silver 5 erop gesmeert, die x-clamp zo verbogen dat hij wat meer vastigheid kreeg op het moederbord, en uiteindelijk heeft het allemaal niet geholpen, apparaat was zo goed als dood...

nu sinds een paar maanden een nieuwe, doet het prima, geen klachten, maar mocht ik 3 rode lampjes krijgen, dan stuur ik hem gewoon op naar microsoft, ik ga er niet meer aan sleutelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
nu is voor mij echt de maat vol; ik bel ze nu op en geef ze nog een laatste kans om deze week een xbox bij hun weg te sturen

zo niet dan ga ik maar eens met een advocaat praten. geen enkel bedrijf kan dergelijke lange reparaties rechtvaardigen en zeker niet als tig andere klanten wel sneller geholpen worden.

Volgens mij noemen ze zoiets discriminatie. En dat de ene reparatie langer duurt is dus heel erg grote onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Phusebox schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:22:
nu is voor mij echt de maat vol; ik bel ze nu op en geef ze nog een laatste kans om deze week een xbox bij hun weg te sturen

zo niet dan ga ik maar eens met een advocaat praten. geen enkel bedrijf kan dergelijke lange reparaties rechtvaardigen en zeker niet als tig andere klanten wel sneller geholpen worden.

Volgens mij noemen ze zoiets discriminatie. En dat de ene reparatie langer duurt is dus heel erg grote onzin.
typisch afkick verschijnselen. maar ik begrijp je stand punt dat je bijna 9 week geen xbox hebt dan moet microsoft nog met een hele goede aanbieding komen wil je niet over geen op PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
amoi schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:26:
[...]
typisch afkick verschijnselen. maar ik begrijp je stand punt dat je bijna 9 week geen xbox hebt dan moet microsoft nog met een hele goede aanbieding komen wil je niet over geen op PS3
nou ja die ps3 is er al, gelukkig maar

uiterlijk volgende week dinsdag is mijn console terug krijg ik net te horen. Ik ben zeeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Discriminatie? Op welke grond wordt jij dan gediscrimineerd, wat een load of crap. Natuurlijk duurt het veel te lang, en natuurlijk is dat verschrikkelijk vervelend, maar kom op er is meer in het leven dan een 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
FirePuma142 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:43:
[...]

Discriminatie? Op welke grond wordt jij dan gediscrimineerd, wat een load of crap. Natuurlijk duurt het veel te lang, en natuurlijk is dat verschrikkelijk vervelend, maar kom op er is meer in het leven dan een 360.
in de zin dat andere klanten sneller worden geholpen. Ok het kan voorkomen dat de ene een paar daagjes sneller er doorheen is. Maar 5+ weken verschil is grote onzin.

En er is meer in het leven, maar als zo'n klommel 50 euro kostte interesseerde het me niet. Maar dit is te belachelijk voor woorden. Geef er ook genoeg geld aan uit om iets terug te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:47:
[...]

in de zin dat andere klanten sneller worden geholpen. Ok het kan voorkomen dat de ene een paar daagjes sneller er doorheen is. Maar 5+ weken verschil is grote onzin.

En er is meer in het leven, maar als zo'n klommel 50 euro kostte interesseerde het me niet. Maar dit is te belachelijk voor woorden. Geef er ook genoeg geld aan uit om iets terug te verwachten.
Het feit dat andere mensen sneller worden geholpen heeft geen zak met discriminatie te maken, of ga je je samen met je advocaat echt beroepen op artikel 1 van de grondwet als je volgende week dinsdag je 360 nog niet terug hebt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
FirePuma142 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:53:
[...]

Het feit dat andere mensen sneller worden geholpen heeft geen zak met discriminatie te maken, of ga je je samen met je advocaat echt beroepen op artikel 1 van de grondwet als je volgende week dinsdag je 360 nog niet terug hebt? :X
ok, misschien geen discriminatie. Verkeerd uitgedrukt misschien, maar wel ongelijke behandeling.
En consumenten vals voorlichten of gewoon glashard liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:59:
[...]

ok, misschien geen discriminatie. Verkeerd uitgedrukt misschien, maar wel ongelijke behandeling.
En consumenten vals voorlichten of gewoon glashard liegen.
Eens, het verloopt inderdaad niet eerlijk, daar is geen twijfel over mogelijk, en dat mag ook best gezegd worden. Ik hoop dat je je 360 snel terug hebt, en er dan weer met veel plezier mee aan de slag kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
hmm nu krijg ik opeens een mail dat mijn xbox verstuurd is. Ik denk dat ze gewoon een refurb op de post gooien en niet mijn eigen gefixt hebben. Ik ben benieuwd.

Overigens is de xbox volgens hun mail verstuurd op 2 juni 2007. Knap. Zo haal ik mijn deadlines ook op het werk. Eens proberen als ik ergens laat mee ben er een andere datum op zetten, kijken of de klanten erin trappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 10:29

Dhrax

Prog Lord

Zou vooral met een advocaat gaan praten, die kan je misschien de betekenis van discriminatie uitleggen ;)

Op grond waarvan wil je dan bezwaar gaan maken ? Dat het te lang duurt ? Zonde van je tijd imo want het gaat je alleen maar meer gezeur opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepigno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Denk dat ik een signaal heb gehad van de xbox dat hij langzaam aan gaat overleiden :(..

Eergister een uurtje of 4 Forza 2 gespeeld. Tijdens een online sessie hoorde ik een harde tik en vervolgens stopte de dvd en fan met draaien (xbox was in eens heerlijk stil :D). Gek genoeg kon ik door blijven rijden maar enkele seconden later verschenen er zwarte vlekken onderaan mijn TV. Heb hem maar meteen uitgezet. De volgende dag pas weer aangezet gelukkig zonder rode ringen maar ik vermoed dat dit niet lang meer op zich zal laten wachten.. Gisteren overigens wel weer een klein uurtje PES en Forza gedaan zonder problemen..

Iemand anders dit ook overkomen tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Pepigno schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:32:
Nee, ik heb wel aardig wat freezes gehad, maar dit is weer een hele nieuwe categorie, lijkt het wel.
Gefeliciteerd! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
xbox support is gewoon echt triest, ik denk dat ik maar eens een hele lange brief moet gaan schrijven.

ik belde vorige week om te zeggen dat ik inmiddels verhuist ben gezien het feit dat ze er bijna 2 maanden overdoen om een xbox te fixen. Reactie van de support: "sorry meneer, wij kunnen het afleveradres niet wijzigen. Zodra u een verzendbericht krijgt moet u met UPS bellen."

Ok zo gezegd zo gedaan; vandaag meteen UPS gebeld. Daar konden ze me niet helpen omdat dat niet mocht. Begrijpelijk. Ze verwezen me naar MS.

MS gebeld: "nee helaas, uw xbox is al opgehaald, kan NIET MEER gewijzigd worden". Dus het kon eerste wel? "Ja, maar is nu te laat".

Dus als iemand anders zometeen mijn xbox in ontvangst neemt, wat doen jullie dan? "Eh dan heeft u inderdaad een probleem meneer".

IK EEN PROBLEEM? haha grapjassen. Alles wat er mis kan gaan gaat gewoon mis daar. Lijken mijn collega's wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Phusebox schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:21:
xbox support is gewoon echt triest, ik denk dat ik maar eens een hele lange brief moet gaan schrijven.

ik belde vorige week om te zeggen dat ik inmiddels verhuist ben gezien het feit dat ze er bijna 2 maanden overdoen om een xbox te fixen. Reactie van de support: "sorry meneer, wij kunnen het afleveradres niet wijzigen. Zodra u een verzendbericht krijgt moet u met UPS bellen."

Ok zo gezegd zo gedaan; vandaag meteen UPS gebeld. Daar konden ze me niet helpen omdat dat niet mocht. Begrijpelijk. Ze verwezen me naar MS.

MS gebeld: "nee helaas, uw xbox is al opgehaald, kan NIET MEER gewijzigd worden". Dus het kon eerste wel? "Ja, maar is nu te laat".

Dus als iemand anders zometeen mijn xbox in ontvangst neemt, wat doen jullie dan? "Eh dan heeft u inderdaad een probleem meneer".

IK EEN PROBLEEM? haha grapjassen. Alles wat er mis kan gaan gaat gewoon mis daar. Lijken mijn collega's wel :D
ik neem aan dat je wel weet waar je eerder hebt gewoont dan heb je nog maar een paar vmogelijkheden en is daar langs gaan of bellen naar die persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
amoi schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:11:
[...]

ik neem aan dat je wel weet waar je eerder hebt gewoont dan heb je nog maar een paar vmogelijkheden en is daar langs gaan of bellen naar die persoon
het gaat er gewoon om dat het slecht geregeld is en de helpdesk daar van IQ60-80 niveau is en absoluut niet wil meewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Phusebox schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:21:

De telefonische support van Microsoft is vrij slecht, maar jij lijkt wel erg veel pech te hebben. Volgens mij heb jij geen enkel probleem, jij hebt tijdig doorgegeven dat je adres is gewijzigd, dus dan is het aan Microsoft om er voor te zorgen dat de console weer op je nieuwe adres aankomt. Je zou eventueel even kunnen navragen bij de nieuwe bewoner(s) of er een pakketje voor jou is afgeleverd. Als ze zeggen van niet of dat het pakket geweigerd is, dan zou ik gewoon bij Microsoft onmiddelijk een nieuwe console eisen.

Microsoft heeft vast een klachtenafdeling, dus ik zou voortaan daar naartoe bellen in plaats van de Xbox 360 helpdesk. Ik heb zelf ooit problemen gehad toen ik breedband internet nam. Ik had twee maanden lang geen internet vanwege problemen aan de kant van de provider. De helpdesk hielp voor geen meter, ik mocht iedere keer weer de standaard handelingen verrichten. Het leek er op dat er weinig aan gedaan werd, maar ze gingen wel vrolijk door naar met de automatische incasso. Toen ik de klachtenafdeling belde werden er onmiddelijk een aantal technici op het probleem gezet en die hadden binnen een dag of twee de oorzaak gevonden en een paar dagen later opgelost. Ik zou dus de klachtenafdeling bellen en voortaan niet meer je tijd verspillen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
Phusebox schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:22:
[...]

het gaat er gewoon om dat het slecht geregeld is en de helpdesk daar van IQ60-80 niveau is en absoluut niet wil meewerken
je hebt wel gelijk. mijn xbox is nu ook bij reparatie geen bevestigings e-mail gehad van microsoft
maar als mijn xbox binnen 1 jaar kapot gaat laat ik het niet in de koude kleren zitten. als die xboxes binnen zoveel tijd kapot gaat moeten die gasten in duitsland maar eens leren repareren. anders heeft iedereen daar 2 van die linker handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
Okee de humor die ik met jullie wil delen :D

Ik belde vandaag Microsoft op om me Xbox 360 tel laten repareren,

dus ik krijg vrolijk Medewerker A aan de telefoon nou we gaan bezig controle gegevens etc , referentie nummer hij drukt op enter en : BOEM Critical Error,

Medewerker A : uhm meneer ik heb wat problemen met het systeem..
Ik : ja dat hoorde ik ( windows error soundje ) Antwoord : Microsoft zeker
Mederwerker : LOL

uit eindelijk doorgeschakeld naar Medewerker B : en het gebeurd gewoon voor de 2e x dus ik lag ondertussuh in een deuk :)

Uit eindelijk via een andere afdeling alles prima gelukt, volgende week maandag / dinsdag / woensdag kan UPS komen duurd 25 werkdagen, mochten ze niet komen vanwege de Error's nog is bellen en dan komt het goed met een vergoeding van een Spel ofzo hadden ze het over

Toch netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

Ik heb ook maar eens MS gebeld. Ik heb een launchmodel die afgelopen januari kapot gegaan is (3ROL) dus die heeft 6 maanden op een plank gelegen.
Gisteren ochtend gebeld, bleek dat ik zoiezo al 2 jaar garantie had :D

Volgens mij gaat het al meteen lekker. Heb nog steeds geen mailtje gehad met het UPS ticket wat ik uit moet printen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Dat mailtje komt vrijwel meteen. Er is dus iets niet goed gegaan. Bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze zeiden ook 'binnen 2 werkdagen', maarja....

hoelang kan een mailtje sturen duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:21
Anoniem: 140372 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:10:
Ik heb ook maar eens MS gebeld. Ik heb een launchmodel die afgelopen januari kapot gegaan is (3ROL) dus die heeft 6 maanden op een plank gelegen.
Gisteren ochtend gebeld, bleek dat ik zoiezo al 2 jaar garantie had :D

Volgens mij gaat het al meteen lekker. Heb nog steeds geen mailtje gehad met het UPS ticket wat ik uit moet printen enzo.
Heb ik ook gehad, 2x verzonden en 2x niet ontvangen. Uiteindelijk hebben ze het per post gestuurd. Beet je vreemd @casema.nl lijkt me geen spam domein :<.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Gek genoeg kon ik door blijven rijden maar enkele seconden later verschenen er zwarte vlekken onderaan mijn TV. Heb hem maar meteen uitgezet. De volgende dag pas weer aangezet gelukkig zonder rode ringen maar ik vermoed dat dit niet lang meer op zich zal laten wachten..

Mijn eerste tekenen waren een aantal kleine verkleurde blokjes van 1cm2 in beeld in het Xbox dashboard en tijdens het kijken van HD videomateriaal vanuit de pc.
Deze blokjes wilden maar niet weg. En stonden altijd op dezelfde plek. (GPU Mem??)

Ik heb een dashboardplaatje gegoogled en in paint de artifacts ff snel nagetekend.
De Xbox is de deur uit dus kan er geen screenshot meer van maken.
Zo zag het ongeveer uit.
De artifacts waren in het echt iets minder fel gekleurd.
Afbeeldingslocatie: http://a257.ac-images.myspacecdn.com/images01/69/l_b8f2b7bb0b9f85fa7262681ac6c1b1c8.jpg

Later merkte ik dat die blokjes ook in het opstartscherm te zien waren maar dan wat minder duidelijk. In spellen had ik er raar genoeg helemaal geen last van. :s
Verder geen vastlopers.

Ik wist wel al meteen dat dit het begin van het einde was. Ik had alle gegevens al klaarliggen om de xbox te kunnen versturen. Het wachten was op de 3 rode lampjes, want die had ik nog niet gehad. Ik had de Xbox toen nog ongeveer 2 weken veel gebruikt en nog steeds geen vastlopers. Daarna liet ik em maar een tijdje met rust.
Dit alles begon op vrij koude dagen van ongeveer 18á20 graden.

Na een paar weken de xbox nauwelijks gebruikt te hebben deze weer eens aangezet, op wéér een koude dag.
Ja hoor, na 3 minuten aangestaan te hebben een vastloper. Xbox aan en uitgezet en eindelijk 3 rode lampjes.
Xbox is de dag erna opgehaald door UPS. Hopen dat dit drama zich niet weer gaat herhalen als ik em weer terug heb. Heb al gelezen dat bij een aantal de xbox al meerdere malen is teruggeweest.

Gezien alle xbox problemen op dit forum had ik al voorzorgsmaatregelen genomen na aanschaf van de Xbox360: 2x120mm ventilators in de achterwand van de kast @ 12V die de warme lucht uit de Xbox direct wegzuigen. Resultaat de lucht rond de Xbox en de Xbox zelf bleef lekker koel tijdens gamen. Dus optimale omstandigheden zou je dan denken. Helaas heeft het niet gewerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door KneppaH op 11-07-2007 18:33 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
KneppaH schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:43:
[...]

Gezien alle xbox problemen op dit forum had ik al voorzorgsmaatregelen genomen na aanschaf van de Xbox360: 2x120mm ventilators in de achterwand van de kast @ 12V die de warme lucht uit de Xbox direct wegzuigen. Resultaat de lucht rond de Xbox en de Xbox zelf bleef lekker koel tijdens gamen. Dus optimale omstandigheden zou je dan denken. Helaas heeft het niet gewerkt.
mag ik vragen hoe je die fans hebt gemaakt?

ik zoek dus ook zoiets zonder dat ik een pc voeding neer moet leggen om alleen wat fans aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

ik heb gewoon 120mm gaten gemaakt in de achterwand van de kast recht achter de Xbox met ongeveer 2 cm ruimte tussen de 2 ventilators.
Achterwand is ook zelf gemaakt. De kast is eigelijk achterwandloos, maar dan zie je de hele kabelbrei.
Ik heb ze gewoon aangesloten op een 12V adapter met een aan en uit schakelaar op de zijkant van de kast. (De meeste adapters zijn wel krachtig genoeg voor fans.)
Zag er ook nog eens best strak uit. Het koelt prima. Je voelt echt een fris briesje door de kast gaan.

Als je de Xbox360 een paar minuten aan laat staan zonder die kastventilators aan en daarna die pas inschakelt voel je eerst flink wat warme lucht uit de kast komen, maar na 2 seconden verandert dit al naar koele lucht. Dus 2 x120mm is meer dan zat, zelfs op 4,5 of 5V.

edit : pics

fans:
Afbeeldingslocatie: http://a248.ac-images.myspacecdn.com/images01/81/l_e70b01cc3147050efe663905ac8ddb0f.jpg

xdoosloos :'( :
Afbeeldingslocatie: http://a997.ac-images.myspacecdn.com/images01/66/l_c13f2032c841439398bdbfa82f327504.jpg

Die kale plek vindt ik nog irritanter dan een paar weken niet kunnen xboxen.

[ Voor 27% gewijzigd door KneppaH op 11-07-2007 18:16 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:32
Zojuist mijn een refurbished xbox retour gekregen. Gelijk aangesloten en ja hoor, het werkt.

Overigens zat er wel een brief bij van dat ie refurbished was en dat dus een ander serienummer op de box stond als de orginele.

Al met al net geen drie weken geduurd. Best snel als het zo lees.

[ Voor 13% gewijzigd door Domino op 11-07-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
Domino schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:16:
Zojuist mijn een refurbished xbox retour gekregen. Gelijk aangesloten en ja hoor, het werkt.

Overigens zat er wel een brief bij van dat ie refurbished was en dat dus een ander serienummer op de box stond als de orginele.

Al met al net geen drie weken geduurd. Best snel als het zo lees.
De mijne is gister ook binnen gekomen precies hetzelfde met nog een maand gratis xbox life. Maar bij mij heeft het ruim 7 weken geduurd 2 gratis games gehad. Maar ik moet zeggen, dat het gelukkig nu wel goed afgehandeld is. Alleen waarom moest het zolang duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Maar ze blijven dus refurbs sturen.
Vind het echt niet kunnen dus, als ze zeggen dat het langer duurt omdat je je eigen box terug krijgt. Als het nou nog een refurb was waarvan alle bekende "bugs" zoals krassende speler en heatsinks perfect opgelost waren, dan had ik er geen moeite mee. Maar ze doen in principe niets aan structurele oplossing, en dát irriteert me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
Wat ik heel erg irritant vind, is dat ik 7 weken moet wachten op mijn xbox. En vervolgens krijg ik een refurbish, stuur dan gelijk na 1 week die refurbish op en laat mij niet 7 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 10:29

Dhrax

Prog Lord

rafler schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:46:
Wat ik heel erg irritant vind, is dat ik 7 weken moet wachten op mijn xbox. En vervolgens krijg ik een refurbish, stuur dan gelijk na 1 week die refurbish op en laat mij niet 7 weken wachten.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225862

Hey forumleden,

Ik heb mijn xbox 14 juni verstuurd. De 15de is die aangekomen. Dik twee weken later is die door de scanner gegaan want pas 2 juli kreeg ik een mailtje dat die ontvangen was. Ik belde vanavond met de 360 support, wat de status nu was. Ik kreeg te horen dat de 25 werkdagen, pas gelden vanaf het moment dat ik dat het mailtje had ontvangen!!! Mijn xbox komt dus pas ergens in augustus terug. Van die 25 werkdagen kan je dus wel bijna 40 maken...in mijn geval dan. Best wel frustrerend als je alleen in de zomer vakantie tijd hebt om een spelletje te doen, maar je hem vervolgens de gehele zomervakantie kwijt bent.

Gr Quicky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:41:
Okee de humor die ik met jullie wil delen :D

Ik belde vandaag Microsoft op om me Xbox 360 tel laten repareren,

dus ik krijg vrolijk Medewerker A aan de telefoon nou we gaan bezig controle gegevens etc , referentie nummer hij drukt op enter en : BOEM Critical Error,

Medewerker A : uhm meneer ik heb wat problemen met het systeem..
Ik : ja dat hoorde ik ( windows error soundje ) Antwoord : Microsoft zeker
Mederwerker : LOL

uit eindelijk doorgeschakeld naar Medewerker B : en het gebeurd gewoon voor de 2e x dus ik lag ondertussuh in een deuk :)

Uit eindelijk via een andere afdeling alles prima gelukt, volgende week maandag / dinsdag / woensdag kan UPS komen duurd 25 werkdagen, mochten ze niet komen vanwege de Error's nog is bellen en dan komt het goed met een vergoeding van een Spel ofzo hadden ze het over

Toch netjes :)
hehe, ik bel net voor m'n niet aangekomen mailtje.

na (ik heb geteld) 19 minuten aan de lijn gewacht te hebben, eindelijk verbinding:

ik quote:

'hallo, welkom bij MS xbox support. Mijn naam is Bas. Ik moet u mededelen dat wij op het moment gebukt gaan onder een systeemstoring. Ik moet u daarom verzoeken op een ander moment terug te bellen.'

Ik wist ff niet wat ik moest zeggen :D. Dat ik daar 20 minuten op moet wachten :)
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.