Bij mij was het na dat geluid gelijk over, en de xbox ligt nog steeds in Duitsland.gise schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:31:
Ik heb mijn xbox sinds December 2006, tot nu toe nooit problemen mee gehad maar sinds kort heb ik het volgende:
Als ik mijn xbox opstart met een game erin dan begint de schijf gewoon te draaien met het normale geluid maar dan ineens komt er een naar hard, soort krassend geluid uit (op pagina 50 ofzo zag ik ook iemand met hetzelfde geluid) namelijk heel hard: KGGGGGGGHHH, het lijkt net of de disc gewoon in één keer stopt met spinnen en er een noodrem op gooit, discs zijn tot nog toe nog niet beschadigd (geen krassen)
Is dit het begin van het eind? en wat kan ik hieraan doen?
Mijn Xbox360 doet dit ook al vanaf het begin. Ik heb veel last van Disc Errors bij Assassin's Creed & Mass Effect. De rest van de games doet dit niet. Ik verwacht dat bij deze twee games de DVD intensiever wordt gebruikt, als bijv. bij Gears of War, of Guitar Hero.gise schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:31:
Ik heb mijn xbox sinds December 2006, tot nu toe nooit problemen mee gehad maar sinds kort heb ik het volgende:
Als ik mijn xbox opstart met een game erin dan begint de schijf gewoon te draaien met het normale geluid maar dan ineens komt er een naar hard, soort krassend geluid uit (op pagina 50 ofzo zag ik ook iemand met hetzelfde geluid) namelijk heel hard: KGGGGGGGHHH, het lijkt net of de disc gewoon in één keer stopt met spinnen en er een noodrem op gooit, discs zijn tot nog toe nog niet beschadigd (geen krassen)
Is dit het begin van het eind? en wat kan ik hieraan doen?
Ik heb een keer zitten twijfelen of ik hem niet zal omruilen/opsturen, maar als de Disc Errors niet erger worden, toch nog maar niet. Als ik hem overigens in NL kon ruilen tegen een nieuwe Elite (met bijbetaling) zou ik het doen
[ Voor 3% gewijzigd door StarWolfer op 11-12-2007 13:49 ]
Ik heb tot nu toe in één jaar maximaal 5 disc read errors gehad denk ik, wel is Assassin's Creed al een paar keer blijven hangen.StarWolf schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:02:
[...]
Mijn Xbox360 doet dit ook al vanaf het begin. Ik heb veel last van Disc Errors bij Assassin's Creed & Mass Effect. De rest van de games doet dit niet. Ik verwacht dat bij deze twee games de DVD intensiever wordt gebruikt, als bijv. bij Gears of War, of Guitar Hero.
Ik heb een keer zitten twijfelen of ik hem niet zal omruilen/opsturen, maar als de Disc Errors niet erger worden, toch nog maar niet. Als ik hem overigens in NL kon ruilen tegen een nieuwe Elite (met bijbetaling) zou ik het doen.
Omruilen tegen een Elite met bijbetaling zou ik ook wel (en ik denk vele met mij) willen.
-HDMI
-Grote HDD
-Falcon (plus de daarbij betere koeling etc.)
Hij is zojuist teruggekomen uit Duitsland, met een prachtige nieuwe (stillere!) philips DVD-drive (dit stond ook op het formuliertje). in minder dan 2 week is alles dus eigenlijk perfect afgehandeld. Hulde.HendrikN schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:33:
Schaamteloze c/p uit het xboxtopic:
Jammer pindakaas, vanmiddag is mijn 360 (Dec. 2006) dan toch overleden. Althans; de DVD-drive. Ik wilde voor het eten nog gauw een potje PES spelen, dus ik stop de DVD in de 360; KGGGGGGGGGHHHH, ik schrik me dood. Ik laat 'm even afkoelen en bekijk de DVD; geen schade. Hmm, dan maar een onschuldige muziek-CD proberen. Precies hetzelfde geluid en... Disc Unreadable!
Wanneer ik nu een DVD/CD probeer komen er 2 zachte piepjes uit het apparaat en een lage bromtoon. Voor de rest doen dashboard/arcade/demo's het allemaal wel. Morgen maar eens een belletje richting klantenservice
Hoewel de UPS-gozer wat minder positief was, die zei dat ik 'm vast wel weer zou zien komende tijd
Anoniem: 131608
Ik wacht ondertussen al zo'n 4 weken totdat iemand dat ding eindelijk komt ophalen.
Mijn ervaringen (tot nog toe):
4 weken geleden voor het eerst gebeld. Volgens de persoon aan de telefoon moest ik UPS labels van hen toegestuurd krijgen. Hierbij voor verzending per e-mail gekozen (leek mij sneller). De labels zouden binnen 3 dagen binnen zijn.... niet dus....
Opnieuw gebeld. Kennelijk stond mijn e-mail adres niet correct in het systeem (dat terwijl ik het nog uitgespeld heb, maar de help desk medewerker leek het prettig een extra 'm' op het eind toe te voegen). Affijn.... nieuw referentie nummer aangemaakt en een nieuwe order. Binnen 24 uur zou ik mijn labels, via e-mail, moeten hebben. 3 dagen later.... nog steeds geen labels.
Opnieuw gebeld. Kennelijk kan men bij Microschoft de oude order niet uit het systeem krijgen, wat ze belet om een nieuwe order aan te maken. Kennelijk is men vergeten de "delete" toets te implementeren. Er wordt mij verteld dat het wel 10 (!) werk dagen kan duren voordat dit verholpen is. Zal wel nodig zijn om die "delete" toets te implementeren. 2 weken later.... nog steeds geen labels.
Opnieuw gebeld. Dit keer wil men rechtstreeks UPS benaderen (buiten het systeem om). Er wordt mij gegarandeerd dat er uiterlijk dinsdag (gisteren dus) iemand van UPS bij mij op de stoep moet staan. Guess what.... weer niemand....
Ondertussen vier weken verder en ik mag vandaag weer in de telefoon klimmen.
Wat mij nog het meest stoort is dat niemand daar de moeite neemt om je even te mailen en/of bellen dat er problemen zijn. Als je er niet steeds zelf achteraan gaat dan kun je wachten tot St.Juttemis.
Ik was mij er al van bewust dat Microsoft bagger software maakt, en door recente ervaringen met de Xbox ook ontdekt dat ze bagger hardware bouwen. Maar nu blijkt de support ook nog eens bagger te zijn.
Voor mij in ieder geval nooit weer een Microschoft produkt. Gelukkig heb ik een iMac voor m'n "computing needs". En de Xbox 360 gaat in de verkoop (als ik hem ooit gerepareerd krijg) en wordt vervangen door een PS3.
To be continued.... (?)
Mijn ervaringen (tot nog toe):
4 weken geleden voor het eerst gebeld. Volgens de persoon aan de telefoon moest ik UPS labels van hen toegestuurd krijgen. Hierbij voor verzending per e-mail gekozen (leek mij sneller). De labels zouden binnen 3 dagen binnen zijn.... niet dus....
Opnieuw gebeld. Kennelijk stond mijn e-mail adres niet correct in het systeem (dat terwijl ik het nog uitgespeld heb, maar de help desk medewerker leek het prettig een extra 'm' op het eind toe te voegen). Affijn.... nieuw referentie nummer aangemaakt en een nieuwe order. Binnen 24 uur zou ik mijn labels, via e-mail, moeten hebben. 3 dagen later.... nog steeds geen labels.
Opnieuw gebeld. Kennelijk kan men bij Microschoft de oude order niet uit het systeem krijgen, wat ze belet om een nieuwe order aan te maken. Kennelijk is men vergeten de "delete" toets te implementeren. Er wordt mij verteld dat het wel 10 (!) werk dagen kan duren voordat dit verholpen is. Zal wel nodig zijn om die "delete" toets te implementeren. 2 weken later.... nog steeds geen labels.
Opnieuw gebeld. Dit keer wil men rechtstreeks UPS benaderen (buiten het systeem om). Er wordt mij gegarandeerd dat er uiterlijk dinsdag (gisteren dus) iemand van UPS bij mij op de stoep moet staan. Guess what.... weer niemand....
Ondertussen vier weken verder en ik mag vandaag weer in de telefoon klimmen.
Wat mij nog het meest stoort is dat niemand daar de moeite neemt om je even te mailen en/of bellen dat er problemen zijn. Als je er niet steeds zelf achteraan gaat dan kun je wachten tot St.Juttemis.
Ik was mij er al van bewust dat Microsoft bagger software maakt, en door recente ervaringen met de Xbox ook ontdekt dat ze bagger hardware bouwen. Maar nu blijkt de support ook nog eens bagger te zijn.
Voor mij in ieder geval nooit weer een Microschoft produkt. Gelukkig heb ik een iMac voor m'n "computing needs". En de Xbox 360 gaat in de verkoop (als ik hem ooit gerepareerd krijg) en wordt vervangen door een PS3.
To be continued.... (?)
Ik had een betere ervaring binnen 1 dag de ups label via email, en na de pickup stond hij 1 dag later bij het repair center.Anoniem: 131608 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:27:
To be continued.... (?)
Ben het met je eens dat ze inderdaad mogen checken of je de ups label binnen hebt. Echter aan de emails te zien schieten ze iets af via een webinterface bij ups zelf. Dus ze zullen daar geen feedback van krijgen en dus niet kunnnen opvolgen.
Jammer van je slechte support ervaring, maar dat maakt de 360 als gaming platform niet slecht.
Inderdaad hardware heefft een hoog uitvalpercentage, maar ze doen er na mijn mening wel wat aan...
heb net ook maar eens naar xbox gebeld. M'n xbox is stuk gegaan ong 5 minuten na de update
de klantenservice werkte al net zo goed als m'n xbox.
dan geef ik u nog even het referentienummer van dit gesprek door..momentje hoor... *klik* tuut tuut tuut
ik wacht wel even af of dat ding voor ups per mail komt en anders bel ik nog wel een keer
edit:
net dat ding in m'n mail gekregen. Ondanks dat ik m'n naam en adres meerdere malen letter voor letter opgenoemd heb klopt geen enkele regel van m'n adres
vanavond maar weer even bellen voor een nieuwe bon oid. Zo zie ik dat ding nog niet terug naar m'n huis komen
dan geef ik u nog even het referentienummer van dit gesprek door..momentje hoor... *klik* tuut tuut tuut
ik wacht wel even af of dat ding voor ups per mail komt en anders bel ik nog wel een keer
edit:
net dat ding in m'n mail gekregen. Ondanks dat ik m'n naam en adres meerdere malen letter voor letter opgenoemd heb klopt geen enkele regel van m'n adres
vanavond maar weer even bellen voor een nieuwe bon oid. Zo zie ik dat ding nog niet terug naar m'n huis komen
[ Voor 28% gewijzigd door Kaasplank op 12-12-2007 17:12 ]
Totaal niet boeiend, maar de muziek van de XBOX helpdesk kwam me zo bekend voor. Volgens mij wordt dit ook gedraaid bij de eerste aflevering van Veronica Mars....
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
het is muziek van "Air" een franse groep...ViNcE schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:04:
Totaal niet boeiend, maar de muziek van de XBOX helpdesk kwam me zo bekend voor. Volgens mij wordt dit ook gedraaid bij de eerste aflevering van Veronica Mars....
Elect a clown, expect a circus.
Het was een nummer van het album Moon Safari, ik denk dat het "Kelly watch the stars is , maar ik weet het niet zeker
Air ken ik wel (van het fantastische All I need), maar volgens mij is het niet kelly watch.... dat is toch wel een redelijk bekend nummer (tafeltennis videoclip)...HendrikN schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:45:
Het was een nummer van het album Moon Safari, ik denk dat het "Kelly watch the stars is , maar ik weet het niet zeker
Zal de cd eens opzoeken, nu word ik wel nieuwsgierig. En anders kijken of het bij Veronica Mars op de aftiteling staat.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Anoniem: 241441
UPS Is niet veel beter hoor, krijg maandag voicemail "Meneer, ik denk dat wij niet het juiste huisnummer hebben Staan hier met je Xbox (hoe raden ze het) kan jij ons bellen voor een nieuwe afspraak uw trackingsnr is mpmpompojmopojl" dus ik 5 keer voicemail geluisterd om code te ontcijferen,Kaasplank schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:44:
heb net ook maar eens naar xbox gebeld. M'n xbox is stuk gegaan ong 5 minuten na de update![]()
edit:
net dat ding in m'n mail gekregen. Ondanks dat ik m'n naam en adres meerdere malen letter voor letter opgenoemd heb klopt geen enkele regel van m'n adres![]()
Gebeld naar een helpdesk vol "[nederlandsanderstalige" mensen ok Je adles is ..... 166
Waarop ik neen mijn Adres is 16 B6. "Ok dank u meneel"
Dus vandaag ik naar mijn vrouw 5 keer gebeld geen Xbox. om 16 uur weer voicemail (was op werk)

Morgen komt hij hopelijk naar het goede adres, hopelijk met een goede afloop, goede serienr en frabricatiedatum etc
Ach, ik zal wel weer iemand voor het hoofd stoten maar een iMac is geen serieuze kandidaat als computer en daarbij zijn mijn ervaringen met Microsoft een factor 1000 beter ofzo. Ik hoef maar een hotfix te hebben voor Windows of een troubleticket te openen en zonder enige problemen wordt alles binnen een paar minuten geregeld (en ja, tot op heden geldt dat ook voor het ophalen/terugbrengen van mijn 360's).Anoniem: 131608 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:27:... Ik was mij er al van bewust dat Microsoft bagger software maakt, en door recente ervaringen met de Xbox ook ontdekt dat ze bagger hardware bouwen. Maar nu blijkt de support ook nog eens bagger te zijn.
To be continued.... (?)
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Anoniem: 140372
Het adres waar t vandaan komt? lolAnoniem: 241441 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:47:
[...]
Staan hier met je Xbox (hoe raden ze het)
volgens mij gaan er zoveel 360s kapot dat ze onderhand niks anders meer bezorgen
Een maand of twee en een half geleden last gehad van het 3 rode ringen probleem. Eerste week de handdoek truuk gebruikt, daarna weer die ringen. Een vriend van me heeft de X-clamp mod gedaan en toen deed hij het weer twee maanden. De processor en het geheugen zagen er niet uit! Net alsof er een kameel over had geblaft, als je begrijpt wat ik bedoel.... alles netjes schoongemaakt met een wattestaafje en aceton.
Twee weken geleden weer drie rode ringen.... Gisteren heb ik hem weer helemaal opengehad en weer allemaal doorgelopen smurrie van de koelpasta. Weer schoongemaakt, en nu doetie het weer. Het lijkt wel of hij aandacht nodig heeft
Garantie heeft die van mij niet meer, dus verder niks te vrezen mocht het fout gaan. Ik ben benieuwd hoe lang hij het deze keer volhoudt.
Het was trouwens een van de eerste X-box 360's.
Twee weken geleden weer drie rode ringen.... Gisteren heb ik hem weer helemaal opengehad en weer allemaal doorgelopen smurrie van de koelpasta. Weer schoongemaakt, en nu doetie het weer. Het lijkt wel of hij aandacht nodig heeft
Garantie heeft die van mij niet meer, dus verder niks te vrezen mocht het fout gaan. Ik ben benieuwd hoe lang hij het deze keer volhoudt.

Beauty is in the eye of the beerholder
Ik wil je feestje niet verpesten, maar op RROD's heb je 3 jaar garantie, en op alle andere dingen 2 jaar.
edit: natuurlijk vervalt dat op het moment dat je koelpasta ziet
[ Voor 25% gewijzigd door HendrikN op 13-12-2007 12:12 ]
Je verpest mijn feestje niet hoor, want mijn garantie verviel al de seconde dat hij gemod werd. (overigens, ik heb hem gemod gekocht via marktplaats)HendrikN schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:41:
Ik wil je feestje niet verpesten, maar op RROD's heb je 3 jaar garantie, en op alle andere dingen 2 jaar.
Beauty is in the eye of the beerholder
Anoniem: 241441
UPs is er weer in geslaagd om mijn feestje te vergallen, stuurt microsoft eens mijn box terug in amper 15 dagen, kloot ups mij voor een week. En dan kan ik misschien enkele uren genieten van iemand anders zijn EX-BOX met weet ik welke fabricatiestamp, hdmi of niet. the power of possitive thinkin" maar even dit er is geen enkele console op de markt (except de Wii misschien) die minder uitval heeft dan xbox: Allemaal zelfde simpel dingen om de markt te veroveren Rush Releases noemen ze zo iets.
Anoniem: 241441 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:22:
UPs is er weer in geslaagd om mijn feestje te vergallen, stuurt microsoft eens mijn box terug in amper 15 dagen, kloot ups mij voor een week. En dan kan ik misschien enkele uren genieten van iemand anders zijn EX-BOX met weet ik welke fabricatiestamp, hdmi of niet. the power of possitive thinkin" maar even dit er is geen enkele console op de markt (except de Wii misschien) die minder uitval heeft dan xbox: Allemaal zelfde simpel dingen om de markt te veroveren Rush Releases noemen ze zo iets.
Ik denk dat hij empathie zoekt, zoals de meeste hier in deze thread, dus ik denk dat het meest gepaste antwoord het volgende is:
Klootzakken!
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Dit topic is gesloten.