Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 79.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:50

sphere

Debian abuser

Heb toch maar een nieuwe batterij gekocht, dit ding is net onkruid, op een toetsenbord na niet stuk te krijgen :*)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 10:55
Gebruik hier nog steeds dagelijks een mei 2007 exemplaar; adapter en accu zijn helaas overleven maar met een 3rd party universele adapter nog prima te gebruiken.

Snelheid T7200 / 2GB is absoluut niets mis mee en goed vergelijkbaar met nieuwere systemen (voor huis-tuin-keuken gebruik).

Mooi spul ;)

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-06 21:48
karakedi schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:55:
@lex63 heb niks van je ontvangen :S en je DM staat ook niet aan. Zou je mij willen mailen. Zie profiel voor mailadres.
Je moet even bij je eigen profiel kijken heb daar een privé bericht achter gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53
ik snap niet hoe jullie batterijen kunnen slopen

die van mij is van 3-2006 en toen kon ik 6 uur op een accu lading en nu met 500gb en 2gb en windows 7 is 4 uur nog steeds haalbaar.

• djtje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:28
Na 4 jaar gebruik is mijn originele harde schijf van mijn Inspirion 6400 overleden, nu had ik dus een Western Digital 500gb Scorpio Black besteld. Gister binnen gekregen vandaag mijn overleden harde schijf vervangen. So far so good.
Echter als ik nu mijn laptop aanzet begint mijn nieuwe WD harde schijf raar te tikken, na 15 seconde stopt hij hier mee en hoor ik geen geluid meer uit mijn laptop komen, alle onderdelen van mijn laptop kappen ermee.
Heb ook geprobeerd te kijken of mijn WD schijf wel werkt in een dekstop via een SATA kabel maar hier gebeurde precies hetzelfde weer rare tikken uit mijn WD schijf en na 15 seconde stopte hij er weer mee.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt of heb ik hier gewoon te maken met een kapotte harde schijf?

Alvast bedankt in ieder geval.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat de nieuwe schijf defect is, nieuwe schijf ffies omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn 6400 is helaas kapotgegaan afgelopen week :-(
Tenminste, ik heb helemaal geen beeld meer, met een externe monitor eraan doet 'ie een bluescreen bij opstarten Windows 7 (memory parity error NTI), met een aantal vreemde blokjes in het scherm.
In de veilige modus start hij wel gewoon op.
Nu heb ik 'm uit elkaar gehaald, maar weet dus niet wat het probleem nu is. De x1400 kaart kan ik niets aan zien, en het scherm weet ik niet.

Dell gebeld, geen garantie na 4,5 jaar natuurlijk, maar een x1400 videokaartje uit het magazijn kost 260 euro.

Nu ben ik aan het zoeken naar een vergelijkbare laptop mét hoge resolutiescherm (ik had 1680x1050, geweldig!). Dell is een optie, maar Asus ook.

Of heeft iemand nog een briljant idee om mijn 6400 te redden? Tja, toch een beetje triest zo :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

koelkast schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:59:
Mijn 6400 is helaas kapotgegaan afgelopen week :-(
Tenminste, ik heb helemaal geen beeld meer, met een externe monitor eraan doet 'ie een bluescreen bij opstarten Windows 7 (memory parity error NTI), met een aantal vreemde blokjes in het scherm.
In de veilige modus start hij wel gewoon op.
is de installatie niet vernacheld?
dat, of het vram of ram is stuk.
Nu ben ik aan het zoeken naar een vergelijkbare laptop mét hoge resolutiescherm (ik had 1680x1050, geweldig!). Dell is een optie, maar Asus ook.
alstu, het assortiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:06:
[...]
is de installatie niet vernacheld?
dat, of het vram of ram is stuk.
Nouja, ik heb geen beeld meer op m'n laptopscherm, dus lijkt me toch een hardwareprobleem...
[...]

alstu, het assortiment
Ik zit nu dus echt te kijken, maar het valt niet mee om een laptop te vinden voor minder dan 1000. Eigenlijk gaat het mij vooral om het scherm, dat moet van hoge resolutie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in dat geval is de xps 15 de enige kandidaat.

voor €870 heb je er een met 1080p, i5 560, €950 met 4 jaar garantie :)
de versie met i7 is iets duurder, maar ook nog betaalbaar. Al lever je dan wel in op accuduur.

de overige kandidaten zijn allemaal duurder en zijn vooral gamebakken, met uitzondering van de F (maar die kost weer €1350 met een goed scherm :( )

verdere discussie graag [NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni 2010 of eventueel [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 19-11-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
weet iemand welke videodrivers ik nodig ben?

Dell inspiron 6400, met Intel integrated video.

resolutie moet wezen 1280x800, maar kom niet verder dan 1024 x 768.

ik heb er net Windows 7 ultimata 32 bits op gezet,

Audio was direct goed, netwerk ook maar video driver ontbreekt nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 14:52

sketcher

gaaaap

volgens mij de ati drivers voor de x 1300

die hebt tenminste in mijn 6400 zitten

ik ben ook bezig met upgraden en heb een xps 15 besteld

de 6400 doet het nog redelijk goed een paar kleine kwaaltjes, maar hij houdt het helaas de laatste steeds vaker niet meer bij

nostyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ati installeren, terwijl bios zegt dat t intel video is?
K zal t proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 20:46

Zenix

BOE!

HyperTrophy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:42:
Ati installeren, terwijl bios zegt dat t intel video is?
K zal t proberen.
Nee dat is niet zo handig, diegene boven is vergeten dat er ook 6400's met integrated intel video is. Ik zou gewoon gaan googlen en op intel site zoeken. Je kan ook kijken naar windows vista drivers, vaak werken die wel op windows 7. Of bij laptops bij dell kijken die met dezelfde chipset zitten, sommige xps laptops komen er in de buurt en hebben gewoon vista ondersteuning. Daarmee heb ik verschillende dingen aan de praat gekregen in het verleden.

[ Voor 20% gewijzigd door Zenix op 04-12-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 14:52

sketcher

gaaaap

sorry die van mij heeft een shared ati x 1300 aan boord had er niet aan gedacht dat dit destijds een optie was

nostyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Zenix schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:48:
[...]

Nee dat is niet zo handig, diegene boven is vergeten dat er ook 6400's met integrated intel video is. Ik zou gewoon gaan googlen en op intel site zoeken. Je kan ook kijken naar windows vista drivers, vaak werken die wel op windows 7. Of bij laptops bij dell kijken die met dezelfde chipset zitten, sommige xps laptops komen er in de buurt en hebben gewoon vista ondersteuning. Daarmee heb ik verschillende dingen aan de praat gekregen in het verleden.
kan je hier ook specifieker in zijn?

Ik heb nu in 2 dagen tijd al vele intel drivers voorbij zien komen, maar nog steeds niet de juiste.
of hij zegt direct dat hij t niet doet ivm compatibiliteit, of er gebeurd na installatie niets nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-06 21:24
Heeft er iemand hier ervaring met een Gigabit expresscard die in een 6400 wordt gebruikt?

Ik wil graag mijn laptop in mijn gigabit netwerk hangen, maar er zijn op de Pricewatch slechts 2 expresscards te vinden die dit ondersteunen. Deze zijn allebei vrij duur 40-50 euro.

Heeft iemand al een andere oplossing anders gevonden? Ik kan bijna niet geloven dat bijna niemand gebruik maakt van een gigabit netwerk op dit nog steeds mooie apparaatje.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• sphere

sphere

Debian abuser

7800mAh batterij binnen na 53 dagen. Lijkt het prima te doen. Dell-imitatie adapter binnen na 55 dagen. Powerplug past niet in adapter :(

Nu laadt mijn batterij dus niet op :r

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
iglo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:53:
Begin van het einde??

Na jaren probleemloos het machientje te hebben gebruikt kwam er vandaag een kinkje in de kabel. De linker Shift toets kwam zomaar los! Tijdens het pielen met deze toets ging de linker Ctrl ook loszitten. Balen :( :( Na wat gegoogle en gepruts eindelijk de beide toetsen weer op hun plekkie weten te krijgen. Hopelijk blijft het hierbij....
Na een tijdje zitten klooien met het steeds opnieuw vastzetten van de linker Shifttoets toch maar een nieuw toetsenbord besteld: via Ebay, Hongkong om precies te zijn. Voor € 12 inclusief verzendkosten kon ik er geen buil aan vallen. Nadeel was dat de levertijd uiteindelijk 3,5 week was. Dit is het eerste bericht wat ik typ op dit nieuwe toetsenbord.
Installatie was trouwens een eitje

groet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Echt te kansloos dit, 2 november besteld...

Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/24fbanu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Wat heb je besteld dan? De voeding en zoek je een aansluitsnoer? Dat type aansluit snoeren is gewoon makkelijk in NL verkrijgbaar hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Een complete voeding met EU snoer. En dan krijg je dit soort bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

true, je zou denken dat ze zoiets niet eens durven te verzenden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:55:
true, je zou denken dat ze zoiets niet eens durven te verzenden :X
Tweede snoer was dus een nazending nadat ik ze een foto heb gestuurd van de voeding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
Dag allemaal,

Mijn Inspiron 6400 uit augustus 2006 doet het nog redelijk. Heb de garantie laten verlengen tot september van dit jaar. En waarschijnlijk is dat slim, want heb nu een probleem.

Het probleem is als volgt: soms als ik zit te werken valt zomaar de USB muis uit. Je hoort dan even het geluid van opnieuw aansluiten van apparatuur en hij doet het weer. Soms blijft ie ook uitgevallen en moet ik de hele laptop herstarten voor hij het weer doet. Nu had ik net ook mijn iPhone aan de lader op een usb poort en deed niks. Ook na het herstarten deed hij het weer. In apparaatbeheer stond dat door een probleem met de USB-hostcontroller het apparaat is uitgeschakeld. In het logboek van Windows lees ik het volgende:

"Het stuurprogramma \Driver\usbehci kan niet worden geladen voor het apparaat PCI\VEN_8086&DEV_27CC&SUBSYS_01BD1028&REV_01\3&18d45aa6&0&EF."

Daarnaast lees ik het onderstaande:

"De snelheid van processor 0 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 25 seconden sinds het laatste rapport."

Uiteraard is mijn laptop voorzien van de laatste firmware.

Nu is mijn vraag: is dit een hardwarematig probleem van het moederbord. Wat is eigenlijk wel denk. Dan is mijn vraag: hoe kan ik aan Dell tonen dat er een hardwarematig probleem met mijn laptop is?

Verdere gegevens van de laptop:
Windows 7 Professional
Accu defect
T5600
2GB RAM
320GB 7200rpm HDD

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Henkie-Jan:

Je moet eerst uitsluiten dat het een software matig probleem is denk ik. En volgens mij is dit ook een softwarematig probleem.

Dus, ga Windows er opnieuw opzetten. En dan bedoel ik dus niet een een versie restoren, maar een geheel nieuwe installatie. Uiteraard kan je ook van te voren nog even je huidige Windows restoren naar een eerdere datum en kijken of dat wat uitmaakt. En aangezien deze laptop met XP/Vista kwam, zul je moeten testen met deze Windows en niet met Windows 7, want officieel geven ze hier geen support op (officieus natuurlijk wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Bedankt voor je info. Heb nog even verder gezocht. Maar kom tot de conclusie dat het wellicht een probleem is met de stroomvoorziening. Aangezien de accu defect is en ik deze niet in de laptop heb. Dit kan ook wellicht het probleem verklaren met de lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als de accu niet in de laptop zit en je hebt de laptop gewoon op de adapter aangesloten is er niks aan de hand hoor. Je kan gewoon een laptop zonder accu gebruiken en de laptop zou het dan gewoon 100% moeten doen. Dus dit kan je in ieder geval uitsluiten.

En wat bedoel je trouwens met lagere snelheid? De snelheid van de USB poort of van de laptop zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

kaajee schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:37:
Wat heb je besteld dan? De voeding en zoek je een aansluitsnoer? Dat type aansluit snoeren is gewoon makkelijk in NL verkrijgbaar hoor......
Kan je een tip geven, ik zie alleen meet 2 aderig en 3 aderig in-lijn.

edit: Ahh... het is een EU C5 kabel die ik nodig heb.

[ Voor 8% gewijzigd door sphere op 09-01-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoiets heet in de volksmond en mickey mouse(c) kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ben blij dat er weer een beetje leven is op dit forum. Door een gecrashte harddisk ben ik ruim een maand niet op dit forum geweest.

Zoek nog een goede link naar een goedkope imitatie accu die Ebay link enkele pagina's terug is niet goed. Mijn accu word niet meer herkend door mijn computer.

Verders heb ik nog een hele leuke link de perfecte docking station voor onze computer via expres kaart.

Meteen beschikking over 8 USB2.0 poorten, 2 USB3.0 poorten. twee sata aansluitingen voor harddisks.
als klap op de vuurpijl 2 normale PCI pc kaart sloten.

Dus wil je echt nog uitbreiden. Voordeel het is ook te gebruiken voor toekomstige computers met expres kaart slot.

De link van het Docking station

[ Voor 46% gewijzigd door LEX63 op 16-01-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
laatste accu hier besteld: http://stores.ebay.nl/hkzhaoyu
werk sind 11-2009 zonder probleem en geen verminderde wearlevel!
LEX63 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:46:
Ben blij dat er weer een beetje leven is op dit forum. Door een gecrashte harddisk ben ik ruim een maand niet op dit forum geweest.

Zoek nog een goede link naar een goedkope imitatie accu die Ebay link enkele pagina's terug is niet goed. Mijn accu word niet meer herkend door mijn computer.

Verders heb ik nog een hele leuke link de perfecte docking station voor onze computer via expres kaart.

Meteen beschikking over 8 USB2.0 poorten, 2 USB3.0 poorten. twee sata aansluitingen voor harddisks.
als klap op de vuurpijl 2 normale PCI pc kaart sloten.

Dus wil je echt nog uitbreiden. Voordeel het is ook te gebruiken voor toekomstige computers met expres kaart slot.

De link van het Docking station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
lex

[ Voor 98% gewijzigd door LEX63 op 21-01-2011 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
LEX63 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:54:
karakedi

Neem even contact met mij op het gaat over dat toetsenbordje.

Mijn toetsenbord begint steeds rot te worden.
Hoe zou hij contact met jou moeten opnemen? Heb je uberhaupt dit topic al doorgelezen? Hij heeft al een keer gezegd dat jij geen enkel bericht naar hem hebt gestuurd en dat jij ook nergens in je profiel een email adres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Naast een nieuw toetsenbord heb ik ook een nieuwe accu nodig.

Aanbod E-Bay

Probeer een E-mail adres te vinden zodat ik deze verkoper kan benaderen. Kan alleen een e-mail versturen blijkt alleen te kunnen als je lid van die tent word, daarvoor moet je, je hele doopceel op geven inclusief bankrekening nummer en dat gaat me net even iets te ver.

Dus als iemand bij deze verkoper een accu besteld heeft ontvang ik graag het e-mail adres van deze verkoper.

[ Voor 77% gewijzigd door LEX63 op 21-01-2011 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Ik zie het probleem niet, zo werkt Ebay. Je meld je aan en betalingen gaan via PayPal met je cc.
Met PayPal heb je kopersbescherming, ik koop al vele jaren zonder problemen via Ebay. Wel altijd opletten wat de reviews zijn!
LEX63 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:43:

Aanbod E-Bay

Probeer een E-mail adres te vinden zodat ik deze verkoper kan benaderen. Kan alleen een e-mail versturen blijkt alleen te kunnen als je lid van die tent word, daarvoor moet je, je hele doopceel op geven inclusief bankrekening nummer en dat gaat me net even iets te ver.

Dus als iemand bij deze verkoper een accu besteld heeft ontvang ik graag het e-mail adres van deze verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online

Aanbod E-Bay

Ten eerst (zoals iglo al hierboven zegt): zo werkt Ebay nou eenmaal.
Ten tweede: die persoon op Ebay woont in Hong Kong. Waarom denk je dat hij met jou wil onderhandelen via de email? Die persoon heeft een hele grote internetwinkel waarbij vele dingen automatisch gaan. Die persoon gaat echt niet met jou een individuele transactie doen hoor.
Ten derde: stel dat iemand hier wel het adres van deze Ebay persoon heeft. Hoe moeten ze aan jou dat email adres geven? Jij hebt zelf geen email adres in je profiel staan dus men kan nooit jou een email adres geven (en je mag geen persoonlijk email adres op dit forum plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024

Aanbod E-Bay

Als je wil kun je precies zo'n accu ook van mij kopen. Dan hoef je het niet helemaal in Hong Kong te zoeken. De advertentie staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heb gisteren een accu besteld voor 54,- met 3 maanden garantie, wel een imitatie accu. tevens een accu voor mijn LG telefoon KP500 1200 mAh in plaats van 900 mAh standaard.

De vorige accu was een originele Dell accu en is slechts 16 maanden mee gegaan en is sinds december totaal overleden. Dus origineel of imitatie je moet ook een beetje geluk hebben.

Dat Ebay gedoe daar moet ik nog eens over na denken. Wat gaan ze met jou gegevens doen? Heb een hekel aan ongevraagde reclame en aanbiedingen in mijn email box..

Het is mij trouwens al diverse keren gelukt om via de verkopers per E-mail te benaderen en spullen te bestellen via mijn creditkaart. Mijn vorige accu heb ik ook via een verkoper van E-bay besteld.

[ Voor 23% gewijzigd door LEX63 op 22-01-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Weet iemand waar ik zo'n kabeltje naar S/PDIF kan kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Henkie-Jan schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:49:
Weet iemand waar ik zo'n kabeltje naar S/PDIF kan kopen? :)
Kheb er nog 1 ongebruikt liggen. Doe een leuk bod en je hebt hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi.

Ik heb mijn nieuwe accu binnen hoe installeer ik deze nou. Waar moet in het power management nu duidelijk maken dat er een nieuwe accu is geplaatst en dat deze opgeladen moet worden.

Direct bij het opstarten krijg ik de melding dat het geen originele Dell accu is. De power led knippert afwisselend rood/groen.

Nu word de nieuwe accu niet herkent, ook de bios ziet de accu niet. Kan in de bios geen enkele instelling vinden.

Wie weet raad en heeft dit al eerder gehad.

Lex

Of zouden ze mijn een defecte accu hebben verkocht?

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 27-01-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Zelf al diverse accu's gebruikt, zonder problemen.Werkten vanaf het begin probleemloos. Wat jij verteld herken ik totaal niet. Of een slechte namaak, of eentje die defect is. Su6
LEX63 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:27:
Hoi.

Ik heb mijn nieuwe accu binnen hoe installeer ik deze nou. Waar moet in het power management nu duidelijk maken dat er een nieuwe accu is geplaatst en dat deze opgeladen moet worden.

Direct bij het opstarten krijg ik de melding dat het geen originele Dell accu is. De power led knippert afwisselend rood/groen.

Nu word de nieuwe accu niet herkent, ook de bios ziet de accu niet. Kan in de bios geen enkele instelling vinden.

Wie weet raad en heeft dit al eerder gehad.

Lex

Of zouden ze mijn een defecte accu hebben verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Gisteren avond enkele uren bezig geweest, er is geen leven in de accu te krijgen. De accu gaat morgen dan ook retour verkoper. Het lullige hiervan is dat ik natuurlijk weer op kan draaien voor de verzendkosten "aangetekend" a €7.50,- "TnT" anders heb ik geen enkel bewijs dat het is aangekomen.

Verzenden via de concurrentie gaat jammer genoeg niet die nemen alleen pakjes aan van bedrijven en instellingen is wel stukken goedkoper dan TnT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
iglo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:39:
[...]

Kheb er nog 1 ongebruikt liggen. Doe een leuk bod en je hebt hem ;)
En ik heb zo'n kabeltje. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:53:
[...]

En ik heb zo'n kabeltje. Bedankt! :)
mooi dat hij binnen is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ik heb een dell 6400 origineel T2300 (1.67) 1gb / 60gb.
inmiddels heb ik hier 2gb en 500gb inzitten, nu kan ik voor een mooie prijsje een T2600 uit een 9400 kopen.
kan ik deze gewoon in mijn laptop plaatsen ? CPU in de 6400 zit als het goed is geklikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Je kunt niet zomaar een andere processor in een Inspiron stoppen ookal is deze pin en socket compatibele de bios moet deze processor ook nog eens ondersteunen.

De inspiron word inmiddels al een oud beestje ik zou er niet al te veel geld meer in gaan investeren. Nieuwe accu, grotere harddisk ok ander toetsenbord ook prima maar ik zou geen componenten gaan vervangen als een processor.

Ik heb toevallig mijn toetsenbord vervangen en ben weer een zeer gelukkige inspiron gebruiker. Had problemen met diverse waaronder de Windows toets, rechter cursor toets, de 9 en de P toetsen, nu werkt alles weer. Moet alleen aan de veerkracht wennen dat een stuk krachtiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Maximaal geheugen onder windows7X64?

Ik heb nu 3 GB geheugen in mijn inspiron zitten, Windows 7 werkt pas lekker bij 4 of meer geheugen.
Heb een klein beetje onderzoek gedaan, de Moederbord Chipset Mobile Intel Calistoga-PM i945PM
ondersteund maximaal 8 GB.

Zit daarom na te denken om twee geheugen banken van 4 GB in mijn inspiron te stoppen.

Volgens de specificaties zou het moeten kunnen.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan hoor, windows gaat pas klagen als er meer dan 8GB geheugen word gebruikt in combinatie met een starter licentie, of meer dan 16GB in combinatie met een home premium versie.

Of iets dergelijks, niet iets wat je als consument snel tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik mijn inspriron 6400 nog met veel plezier, met zijn T7200 dual 2 core processor is hij nog behoorlijk bij de tijd. Het nieuwe toetsenbord is een beademing alle toetsen werken opeens weer. Tja mijn derde accu al weer. De levensduur van de accu van deze computer vind ik met anderhalf jaar wel aan de korte kant.

Heb sinds kort een express kaart met twee USB 3.0 poorten en meteen maar een 2 TB harddisk gekocht. Dat gaat snel wouw.

Jammer dat dit forum rustig is, "te rustig" Hoop dat meer mensen weer mee gaan doen en de discussies weer op gang komen.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb de Inspiron met T5300 core2duo. Het ding is tegenwoordig niet meer vooruit te branden. In 3 jaar tijd inmiddels aan mijn derde accu en tweede backlight toe.

Ik overweeg nu om een nieuwe laptop te kopen, of denken jullie dat upgraden nog de moeite waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Mijn T2300 1,66 doet het anders nog prima! Af en toe een verse install en je merkt het verschil echt wel. Ook al diverse accu's versleten en 1x een nieuw toetsenbord. Lange leve eBay. Zolang ie het doet, hoef ik geen ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupusceleri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:54
Hallo mensen,

Ik heb een Inspiron 6400 die ik eens een flinke upgrade-beurt wil geven. Mijn plannen:

- Intel Core Duo T2450 @ 2 GHz vervangen door een Intel Core 2 Duo T5600 @ 1.83 GHz waarschijnlijk, tenzij jullie grote verschillen kunnen benoemen met de T7200.

- Accu vervangen, na meer dan 3.5 jaar in dienst te zijn houdt de originele accu het nog steeds 1.5h vol, maar ik zou graag een wat grotere 9-cell accu nemen voor eventueel veldwerk. Heeft iemand aanraders voor aftermarket-accu's die goed zijn? Liefst linkjes naar een bedrijf of iets dergelijks. :) Ik zit zelf te denken aan deze. Is lekker goedkoop en er zijn er al bijna 1000 van verkocht, dus het zal wel goed zitten.

- Netwerkkaart eventueel upgraden naar 4965AGN versie, aangezien het toch zo goedkoop is.

- Op de lange termijn de harde schijf vervangen door een Intel X-25V 40GB Solid State Drive - die zit in mijn huidige desktop, en wanneer de nieuwe generatie SSD betaalbaar wordt zal ik die waarschijnlijk vervangen & de Intel doorschuiven naar de laptop. Voor data-opslag ga ik een externe harde schijf gebruiken.

- Wat is de standaard-snelheid geheugen, of hoe vindt ik dit uit? Ik heb er nu 2 GB DDR2 in zitten, wat voor mijn gebruik (Gentoo Linux, helemaal geen gaming) meer dan voldoende is.

Andere aanraders zijn meer dan welkom. Alvast bedankt! _/-\o_

Groetjes,

Martijn.

EDIT: informatie over huidige batterij volgens "upower -d":

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Device: /org/freedesktop/UPower/devices/battery_BAT0
  native-path:          /sys/devices/LNXSYSTM:00/device:00/PNP0C0A:00/power_supply/BAT0
  vendor:               Sanyo
  model:                DELLJN1497
  serial:               1001
  power supply:         yes
  updated:              Mon Mar  7 20:05:18 2011 (4501 seconds ago)
  has history:          yes
  has statistics:       yes
  battery
    present:             yes
    rechargeable:        yes
    state:               fully-charged
    energy:              86.58 Wh
    energy-empty:        0 Wh
    energy-full:         86.58 Wh
    energy-full-design:  86.58 Wh
    energy-rate:         0.0111 W
    voltage:             12.134 V
    percentage:          100%
    capacity:            35.2949%
    technology:          lithium-ion

[ Voor 34% gewijzigd door Lupusceleri op 08-03-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Pasop voor slechte imitatie accu's. Neem liever een orginele Dell accu.

Goed adres met €20,- retour actie.

Ik had een imitatie accu besteld die dus niet werd herkend. Terug gestuurd en ook mijn geld retour gehad maar het koste mij toch weer €7,- aan verzendkosten.

Mijn backlicht is wel iets minder geworden maar brand nog steeds. Computer staat gemiddeld 16 uur per dag aan. Verders werkt hij nog perfect.

Hou wel de ontwikkelingen in de gaten, zo vind ik de Fusion processoren van AMD een hele interessante ontwikkeling laatst weer een nieuwe telg de E450.

Als ik nu een nieuwe computer ga kopen dan word het er een met een AMD Fusion processor. ik wacht nog even dat er processoren uit komen van 2 GHZ en sneller.

Hoppa,

Het wil wel eens helpen om eens per twee jaar de computer te herinstalleren. De welbekende vervuilde registers. Ook zou je met C-Clain "gratis te downloaden en hiermee het register schoon kunnen maken.

Geen koekie's opruimen als je inlog codes en wachtwoorden hebt opgeslagen van forums en andere websites waarvoor je moet inloggen.

Succes.

[ Voor 119% gewijzigd door LEX63 op 12-03-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Weer een dooie boel hier.

Ga van mijn inspiron binnenkort een Appel maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Waarom zeg je dit steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Probeer weer eens wat leven in de brouwerij te krijgen op dit topic, DODE topic= geen topic. Ok de Inspiron notebook is inmiddels 5 jaar oud maar nog niet afgeschreven. sinds een jaar gebruik ik Windows 7X64 echt een verrijking voor deze computer, veel stabieler heb nog maar 1 hangscherm gehad. 64 bit applicaties werken probleemloos.

Erger me alleen aan hardware fabrikanten die het verzaken om drivers en software te maken voor hun iets oudere producten, heb zo een peperdure webcam 2MP waar Loglitech geen ondersteuning voor bied onder windows7.

Verders werk er nog dagelijks met veel plezier met deze oude trouwe Inspiron, Het leuk zijn als er een beetje actief topic is waar je, je ervaringen kunt delen of vragen kunt stellen.

Daarom dus.

[ Voor 30% gewijzigd door LEX63 op 07-04-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Laatst online: 27-06-2023
LEX63 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:12:
Pasop voor slechte imitatie accu's. Neem liever een orginele Dell accu.

Goed adres met €20,- retour actie.
Dell-onderdelen.nl verkoopt geen originele Dell onderdelen en is ook geen partner van Dell.
Voorheen werd er in de header ook het logo gevoerd, maar het lijkt erop dat Dell hier actie op heeft ondernomen.

In imitaties accu's zit veel verschil, de goedkoopste op eBay zijn vaak van slechte kwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door singelsma op 08-04-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 09:17
Ik heb een vraag voor de mensen die hun dvd-speler vervangen hebben door een harde schijf.

Ik heb een drive-bay aangeschaft, zoals die eerder vermeld in dit topic (kan het zo snel niet meer vinden). Daar heb ik een ssd onyx 32gb ingezet om te proberen, deze had ik nog liggen. Wanneer ik mijn laptop aanzet wordt de schijf niet herkend en brand het activiteit lampje op de drive rood/oranje.

Hebben jullie verder nog iets aangepast aan de laptop of werkte bij jullie de drive direct?

Welke harde schijven hebben jullie er succesvol ingezet? Misschien dat dat nog van invloed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
SSD heel snel maar ook snel vol.

Had ook problemen met SSD dat ding had een opslag capaciteit van 32 GB wat al heel snel binnen enkele dagen vol was.

Als je er een SSD in doet doe er dan minimaal een van 128 GB in. Mijn Dell werkt snel genoeg met de conversationele harddisk.

Zou er een WD7500BPVT in zetten 750GB harddisk minder dan €74,- vervangen is een fluitje van een cent zelfs een soort lade systeem.

[ Voor 103% gewijzigd door LEX63 op 04-05-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Oook ik gebruik mijn Inspiron 6400 nog steeds. Blijft een fijne en degelijke laptop. Toch zijn er wat dingetjes aan vervangen., Nog best veel eigenlijk :P

Geheugen: 1GB->2GB->4GB
HDD: 80GB 7200rpm->320GB 7200rpm
Toetsenbord kaduuk-> nieuwe
Scherm stuk-> nieuwe
Backplate scherm stuk-> nieuwe
DVD drive slecht-> nieuwe

Alles waar nieuwe staat is vervangen door Dell onder garantie. Heb garantie laten verlengen tot september dit jaar. :) Denk dit jaar een nieuwe te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Als je een nieuwe computer gaat kopen moet dit een toegevoegde waarden hebben. Mijn
Dell Inspiron zal toch nog echt een jaartje mee moeten totdat ik een vervanger heb.

De service van Dell in enorm goed, wie weet koop ik wel weer een Dell notebook tenminste als ze wat te bieden hebben. Processor minimaal 2,6 Ghz 4 usb poorten waaronder USB3.0, DDR3, thunderbolt, e-sata, HMDI, HD resolutie scherm met LED verlichting.

Wacht ook de omwikkelingen nog even af het Fusion concept van AMD is heel interessant alleen mag het wel wat sneller 1.6 Ghz dualcore is anno mei 2011 niet supersnel te noemen. De volgende generatie mobile AMD fusion processoren word 3e kwartaal 2011 verwacht waarschijnlijk ook op een kleiner masker gebakken dus minder stroom verbruik.

Ben heel nieuwsgierig.

[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 05-05-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, en het aantal gigahertzen is rechtevenredig met de performance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Tja Darkstone we willen steeds sneller, meer, en meer opslag uiteraard willen we alles kunnen doen wat we op een desktop ook doen.

De trend is toch wel energiezuiniger notebooks die steeds meer performance hebben. AMD is hier goed mee bezig met zijn Fusion concept.

Heb al heel wat notebooks "desktop vervangers" voorbij zien komen. Echt mobiel zijn deze niet te noemen ze houden het hoogstens een uur vol zonder stopcontact of er moet een bak van een accu onder hangen.

Mensen kopen zoon computer alleen omdat deze compact zijn en mogelijk iets minder stroom verbruiken dan een normale desktop.

Vraagje.

De schermverlichting is in de loop der jaren sterk afgenomen , is het nog de moeite waard dit zelf te vervangen, wat kost zoon lampje inclusief btw en verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het nut van de CPU word imo door velen overschat. True, natuurlijk is een 6-core 150w zuipend monster op 4Ghz sneller dan een mobiele CPU van 35w-45w incl IGP. Maar in welke situaties ga je dat nu echt merken? Ik denk dat dat voor het gros van de consumenten flink tegen gaat vallen.

Zelfs ik met mijn relatief trage P8600 word op dit moment vierdubbel voorbij gestreefd door het nieuwste mobiele performance model. Maar ik heb niet het gevoel dat ik snelheid mis: de enige taak die van mij sneller moet is het compileren van software (brakke flash games daargelaten.....)

Ik blijf mijn laptop gewoon gebruiken totdat hij uit elkaar valt. De garantie duurt nog anderhalf jaar :) Het scheelt ook dat er een fatsoenlijk scherm op zit.
LEX63 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:35:
De schermverlichting is in de loop der jaren sterk afgenomen , is het nog de moeite waard dit zelf te vervangen, wat kost zoon lampje inclusief btw en verzendkosten?
Je moet het volledige paneel vervangen. Volgens mij kost dat ongeveer $70-80 afhankelijk van de gewenste resolutie. Een 1200p scherm kan daartegen flink in de papieren lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-05-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Joh dacht dat dit los lichtbuisje was dat je kunt vervangen? je moet er dus een heel paneel bij kopen?
laat dan maar zitten voor die jaar of anderhalve jaar dat ik deze notebook nog gebruik.

Verder werk hij prima onder Windows7 64 bit, het loopt allemaal veel soepeler dan onder XP wat er standaard bij werd geleverd.

Zoals ik al melde wacht ik de hele ontwikkeling nog even af Het word waarschijnlijk dan toch een energie zuinige computer denk een AMD Fusion. Dat I3 I4 I5 I7 sandy bridge gedoe van intel loop daar niet zo warm voor. Een kennis had een nieuwe notebook gekocht met een I5 sandy bridge 1 uurtje op de accu en deze is leeg.

Wil soms ook wel eens zonder stopcontact werken dan is accu duur belangrijker dan performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LEX63 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:35:
Joh dacht dat dit los lichtbuisje was dat je kunt vervangen? je moet er dus een heel paneel bij kopen?
laat dan maar zitten voor die jaar of anderhalve jaar dat ik deze notebook nog gebruik.
check.
Zoals ik al melde wacht ik de hele ontwikkeling nog even af Het word waarschijnlijk dan toch een energie zuinige computer denk een AMD Fusion. Dat I3 I4 I5 I7 sandy bridge gedoe van intel loop daar niet zo warm voor. Een kennis had een nieuwe notebook gekocht met een I5 sandy bridge 1 uurtje op de accu en deze is leeg.
uhm...
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4274/36872.png

De dell met quadcore gaat 4.5 uur mee. De K53 met dualcore en dezelfde accu haalt zelfs 6 uur. Hoe kom je erbij dat sandy bridge onzuinig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:43:
De dell met quadcore gaat 4.5 uur mee. De K53 met dualcore en dezelfde accu haalt zelfs 6 uur. Hoe kom je erbij dat sandy bridge onzuinig is?
LEX63 baseert zich dan ook op maar 1 (vage) bron. Zijn informatie klopt dan ook helemaal niet. Sandy Bridge is het meest energiezuinige (mainstream) notebook platform van de afgelopen 10 jaar.
Een Dell met quadcore kan inderdaad 4,5 uur meegaan. Een dualcore gaat zelfs vaak nog langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Sorry hij heeft een I7 zware uitvoering, Het hangt er ook vanaf wat je met de computer doet, hoe zwaar je hem belast. Hij was niet zo te spreken over de werktijd op accu. Nu weet ik niet hoe veel cellen die accu is?

De ontwikkelingen zijn volop in beweging zolang mijn inspiron 6400 het nog doet wacht ik deze ontwikkelingen af. De trend is steeds meer performance en minder stroomverbruik. Steeds meer componenten worden samengevoegd wat ook enorm in het stroomverbruik scheelt.

Ook de chips worden op kleiner masker gebakken nu veelal nu 32 NM eerdaags 22 en 16 nm. wat ook minder energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het voltage word lager ja, maar de lekstroom neemt toe. Idle maakt het allemaal toch niet zoveel uit vanwege power gating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik weet dat er complete schema's bestaan van deze computer hoe hij in elkaar zit, ik had een PDF maar kan deze nergens meer vinden.

Zoek een link naar deze PDF file.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik heb sinds kort dat mijn touchpad slecht reageert en het lijkt als op de muis "aan het zoeken" is als ik het touchpad indruk, de cursor gaat dan trillen.

Af en toe kan ik er helemaal niks meer en reageert die helemaal niet meer, is zo'n pad eventueel los te vervangen of hebben meer mensen hier last van gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
wd200 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:19:
ik heb sinds kort dat mijn touchpad slecht reageert en het lijkt als op de muis "aan het zoeken" is als ik het touchpad indruk, de cursor gaat dan trillen.

Af en toe kan ik er helemaal niks meer en reageert die helemaal niet meer, is zo'n pad eventueel los te vervangen of hebben meer mensen hier last van gehad ?
Misschien de driver opnieuw installeren door de oude via apparaat beheer te verwijderen, windows zal de driver automatische weer opnieuw installeren. Als het goed is moet het dan weer goed werken?

Ik heb trouwens een gruwelijke hekel aan een touchpad, geef mij toch maar een draadloze muis. Gebruik het alleen in geval van nood.

Nu al weer ruim twee jaar geleden dat ik een Trust muis kocht voor €19,- en dat bevalt prima, vooral de twee blader "navigatie"toetsen vind ik heel handig.

Succes.

[ Voor 18% gewijzigd door LEX63 op 27-06-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heeft iemand ervaring met een nieuwe wifi kaart in deze computer?

Ik heb deze besteld voor €23,-

Liep tegen allerlei compatibiliteit problemen aan met mijn Intel pro wireless 3945abg kaart.

Deze bleek geen SOFTAP "vitual router" te ondersteunen wat moderne wifi apparaten gebruikt.
zie voor meer informatie

vitual router

Hoop dat er weer eens wat meer activiteit komt op dit forum.

• LEX63
TIP VOOR DIEGENE DIE AAN EEN NIEUWE ACCU TOE ZIJN.

Pas een Nieuwe accu, besteld bij ACCUPLUS.NL "Vimact" voor €53,- inclusief verzendkosten.

Heb deze net binnen gekregen, deze imitatie accu word in ieder geval "WEL" herkend en laad nu op.

Zie link

[ Voor 98% gewijzigd door LEX63 op 25-08-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
2e harddisk in een Dell Inspiron 6400

Zeer interesant artikel over hoe je in een notebook met CD/DvD loopwerk een 2e harddisk kunt bouwen.

Ga dit hele artikel hier niet plaatsen vandaar een link.

Lees mijn verslag.

Veel plezier.

Het zou leuk zijn als ik eens feedback kreeg in je eentje kun je een forum niet levend houden.

ZO LEVEND ALS HET VROEGER WAS ZAL HET WEL NIET MEER WORDEN WE KUNNEN TOCH OP ZIJN MINST PROBEREN EEN POST PER WEEK TE PLAATSEN.?

JAMMER HEER ERG JAMMER ALS DIT FORUM DOOD ZAL GAAN.

LEX

[ Voor 82% gewijzigd door LEX63 op 12-09-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Ook ik ben al 5 jaar een tevreden gebruiker van een Inspiron 6400. Mijn windows-XP installatie van destijds draait nog steeds zonder problemen.

Alleen afgelopen week moest ik hem toch voor reparatie wegbrengen omdat mijn back-light vaak uit viel. De laptop een aantal maal open/dicht doen deed de back-light soms wel aanspringen maar uiteindelijk gaf hij afgelopen vrijdag toch helemaal de geest.

Voor 150 euro komt er nu een nieuw scherm in omdat ik nog niet van plan was om een nieuwe te kopen. Wel is mijn batterij ook ten einde en zag ik in deze topic diverse linkjes staan.

Zijn de accu's van Ebay nu echt niet goed? Bij Dell zijn de accu's wel akelig duur.

De link van accuplus geeft wel wat vertrouwen maar is wel 2x zo duur als de link van de Engelse ebay handelaar.

Tevens lees ik, als ik nu een 9 cells wil ipv een 6 cells, dit op een website:
Let op: voor de zwaardere variant is het van belang dat de lader/adapter minimaal 90W/4.62A is. Is dit 65W/3.34A kies dan voor de normale uitvoering of vervang tevens de adapter door een 90W exemplaar. Kijk op de onderkant van uw adapter/lader of bij output staat: 3,34A of 4.62A.
Ik heb dus een 3.34A, dus als ik dit goed lees kan ik dan een 9 cells accu niet goed opladen??

[ Voor 23% gewijzigd door Mister.Ed640 op 06-10-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi Mister ED.

Eindelijk weer eens respons leuk.

De accu bevalt goed, Tja de laatste tijd toch wel wat geld geïnvesteerd in mijn Dell.

1 Nieuwe accu.
2 Broadcom Cristal HD kaartje, om probleemloos schokvrij naar full HD te kunnen kijken niet duur €46,- inclusief verzendkosten.

Je moet hier wel je wifi kaart voor opofferen, ik heb een wifi N USB2.0 dongle gekocht. Gebruik thuis altijd de LAN aansluiting alleen wifi als ik op stap ga de wifi dongle zit dan ook standaard in mijn notebook tas.

3 Nieuw toetsenbord de oude was totaal op.
4 Caddy + HD Lees artikel.
5 SSD "nog niet werkend gekregen" foutmelding. ben hier nog mee bezig. "zie mijn probleem"

Tja als ik Windows7X64 nu nog aan de gang krijg op mijn Nieuwe 120GB OCZ SSD zou dit heel leuk zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door LEX63 op 20-10-2011 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Dank voor je antwoord LEX63. Na veel zoeken in de bakken met reserve onderdelen kwam ik nog een 4.62A lader tegen dus de accu is vandaag besteld :-)

Was het voor jou niet goedkoper om een andere Inspiron (actuele versie) te kopen met zulke investeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Zou niet weten waarom je zo'n full hd kaartje nodig hebt om full hd te kijken, gaat makkelijk op mijn 6400.
Daar staat al een lange tijd Windows 7 x64 op en een upgrade naar 4GB ram gedaan, en een 500gb western digital black hdd vorig jaar.

Zelf gebruik ik hem zowat elke dag naar school of thuis nog steeds met orginele accu. Verder geen problemen gehad in de afgelopen 5 jaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Zenix op 20-10-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi allemaal.

Bedankt voor jullie reacties.

Laten we dit topic levendig houden. Zal met meer regelmaat checken of er reacties zijn.

Windows7X64 krijg ik niet geïnstalleerd op OCZ SSD.

hopelijk heb ik 13 november windows7 op mijn SSD geïnstalleerd, er komt iemand op bezoek die heel veel af weet van dit soort materie. Ik krijg het niet voor elkaar om windows7X64 op mijn nieuwe SSD te installeren.

Telkens in de laatste fase installatie voltooien een foutmelding dat Windows niet geïnstalleerd kan worden op de hardware.

Als het gelukt is plaats ik een verslag.

[ Voor 19% gewijzigd door LEX63 op 30-10-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Mister.Ed640 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:49:
Dank voor je antwoord LEX63. Na veel zoeken in de bakken met reserve onderdelen kwam ik nog een 4.62A lader tegen dus de accu is vandaag besteld :-)

Was het voor jou niet goedkoper om een andere Inspiron (actuele versie) te kopen met zulke investeringen?
Bedankt voor jullie reacties.

Antwoord op je vraag.

Nee beetje compleet notebook met SSD kost al snel €800,- zoveel geld heb ik trouwens niet uitgegeven +/- €250,- de SSD was het duurste. Wil pas over 2 jaar een nieuwe notebook kopen een 18/20" model lekker groot voor mijn kippige oogjes.

Nee omdat er zijn nog heel veel ontwikkelingen gaande zijn op hardware gebied. Nee Omdat deze computer het nog uitstekend doet, zeker nu ik een cristal HD kaartje gebruik zelfs full HD films probleemloos zonder hoge CPU belasting bekijken.

Nee omdat ik net als velen ook in een crisis tijd leef, de broekriem aan moet halen omdat alles om me heen schrikbarend duur word en ik totaal ben ingeteerd op al mijn reserves. Bijna geen geld meer heb voor mijn hobby's even sparen dus zal pas 2013 worden eer dat ik een nieuwe computer ga kopen.

Of hij moet vroegtijdig de geest geven of gestolen worden of andere ramp scenario's.

Lex

[ Voor 20% gewijzigd door LEX63 op 30-10-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Het is eindelijk gelukt om windows7X64 Ultimate op mijn OCZ vertex plus SSD te installeren.

De firmware had een bug waardoor er geen XP en windows7 geïnstalleerd kon worden, de firmware moest dus eerst worden geüpgraded, het probleem was dat het op mijn computer en ook bij vrienden niet lukte om de Firmware te upgraden.

Uiteindelijk maar naar de winkel terug gegaan waar het wel lukte de firmware te upgraden. Het probleem was opgelost en ik kon nu wel Windows7 normaal installeren.

De snelheid kan niet volledige worden benut maar dat wist ik al voordat ik de SSD kocht omdat De Dell Inspiron 6400 een SATA1 controller heeft die maximaal 150 M/BS kan verwerken.

Ook die snelheid word niet gehaald, maximale snelheid die ik met AIDA64 heb gemeten is 125 M/BS het gemiddelde is 114 M/BS. Ik ben hier al heel erg blij mee dit is een verdubbeling van de snelheid.

Vooral de toegangstijd van slechts 0,1 / 0,2 MS zorgt er voor dat de computer nu veel sneller reageert. Vooral het surfen op het internet gaat veel sneller.

Kan iedereen die net als ik nog even verder wilt werken op zijn Dell Inspiron 6400 een SSD aanbevelen.

Lex was hier.

1-12-2011 geen bericht, reactie
4-12-2011 geen bericht, reactie
9-12-2011 geen bericht, reactie
12-12-2011 geen bericht, reactie

MENSEN HOUD DIT TOPIC LEVEND.

[ Voor 14% gewijzigd door LEX63 op 22-12-2011 22:31 . Reden: Bevindingen SSD veranderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupusceleri
Oke Lex, dan kom ik d'r ook maar effe in met mijn 6400tje.

Hij draait nog steeds trouwe dienst als draagbare PC, met een leeftijd van meer dan 4 jaar, naast mijn i7 920-based desktop PC. Geloof ik nooit iets kapot aan gegaan, oerbetrouwbaar. Ook ik wacht liever op nieuwe hardware-ontwikkelingen, vind de hele UltraBook riedel er wel goed uit zien atm maar ik mis nog steeds een discrete GPU.. dat Intel GMA geval is eens maar NOOIT weer als desktop-gamer!

Intussen heb ik de CPU vervangen met een Intel Core 2 Duo T7200 @ 2.00 GHz, er zat een Intel Core Duo T2450 @ 2.00 GHz in, en dat werkt prima met langere batterijduur en natuurlijk beetje meer rekenkracht en 64-bit.

Paar maanden later is de batterij ook vervangen met een of ander Chinees imitatiedinges. Hij herkent hem gewoon, en het scheelt dat ik nu langer dan 20 minuten van de stroom af kan zijn. Ik wou 9-cell hebben maar de verkoper heeft me 6-cell opgestuurd, is nog steeds goed though.

Ten slotte heb ik zojuist 2x 2GB DDR2-800 van Kingston er in geprikt, zat stock 2x 1GB DDR2-667 van Hynix in. Helaas werkt dat niet helemaal:

- Het geheugen wordt op 667 MHz downgeclocked door het moederbord.
- Er is maar 3.25GB beschikbaar vanwege de verouderde chipset, deze is slechts 32-bit en dus de bottleneck in het systeem zelfs als je A17 BIOS installeert. |:( Misschien iets voor in de FAQ?

Voor de geinteresseerden de relevante stukjes over het geheugen en z'n hardware-bottleneck, let op de "width" parameter.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
martijnlaptop martijn # arch
x86_64
martijnlaptop martijn # lshw -class processor
  *-cpu                   
       description: CPU
       product: Intel(R) Core(TM)2 CPU         T7200  @ 2.00GHz
       vendor: Intel Corp.
       physical id: 400
       bus info: cpu@0
       slot: Microprocessor
       size: 2GHz
       capacity: 2GHz
       width: 64 bits
       clock: 166MHz
       capabilities: x86-64 fpu fpu_exception wp vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good nopl aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl vmx est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm lahf_lm tpr_shadow cpufreq
       configuration: cores=2 enabledcores=2 threads=2
martijnlaptop martijn # lshw -class memory   
  *-firmware              
       description: BIOS
       vendor: Winbond Electronics
       physical id: 0
       version: A17
       date: 06/13/2007
       size: 64KiB
       capacity: 512KiB
       capabilities: isa pci pcmcia pnp upgrade shadowing cdboot bootselect int13floppy720 int5printscreen int9keyboard int14serial int17printer int10video acpi usb agp smartbattery biosbootspecification netboot
(..knip..)
  *-memory
       description: System Memory
       physical id: 1000
       slot: System board or motherboard
       size: 4GiB
     *-bank:0
          description: DIMM DDR Synchronous 667 MHz (1.5 ns)
          product: 99U5295-018.A00LF
          vendor: Kingston
          physical id: 0
          serial: 6A18E532
          slot: DIMM_B
          size: 2GiB
          clock: 667MHz (1.5ns)
     *-bank:1
          description: DIMM DDR Synchronous 667 MHz (1.5 ns)
          product: 99U5295-018.A00LF
          vendor: Kingston
          physical id: 1
          serial: 66182933
          slot: DIMM_A
          size: 2GiB
          clock: 667MHz (1.5ns)
martijnlaptop martijn # lshw -class bridge
  *-pci                   
       description: Host bridge
       product: Mobile 945GM/PM/GMS, 943/940GML and 945GT Express Memory Controller Hub
       vendor: Intel Corporation
       physical id: 100
       bus info: pci@0000:00:00.0
       version: 03
       width: 32 bits
       clock: 33MHz
       configuration: driver=agpgart-intel
       resources: irq:0
(..knip..)

Verder heb ik jaren geleden al besloten om Linux er op te installeren, draai zelf Gentoo ~amd64 met KDE4: van alles de laatste versies. Het enige nadeel is dat de drivers voor mijn Intel GMA-videokaart niet zo top zijn, spelletjes kun je wel vergeten.. maar ik heb wel een enorme snelheidswinst gekregen.

Denk er toch over om een SSD er in te gaan bouwen, en het inruilen van DVD-speler voor een extra schijf klinkt interessant.. ik gebruik het ding misschien eens in het jaar. Goed om te weten dat er een snelheidscap op zit.

Wat Linux betreft is het geen probleem om mountpoints lekker door elkaar te laten lopen, dus met de tweede bay toegewezen aan /home en wat TMPFS voor write-heavy tijdelijke troep ga ik nooit opslagproblemen op de eerste schijf krijgen.. ik heb nu een 20GB root-partitie waar minder dan 12GB gebruikt is inclusief alle programma's die ik maar wou installeren. 8) Een goede reden om de 40GB Intel X-25V uit mijn main-PC over te plaatsen na een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Het klopt dat bij 4GB je maar 3,25GB hebt dat heb ik ook.
Mijn laptop werkt ook nog steeds goed, maar gebruik hem op dit moment niet meer.
Maar mijn moeder gebruikt hem elke dag en hij is nog als nieuw want ik ben er altijd zuinig op geweest. Er zit nu ook een 750GB hdd 5400rpm in aangezien ik de WD Black 500GB 7200rpm in mijn nieuwe laptop heb gedaan. Als ik over een tijdje een nieuwe SSD in mijn desktop done gaat de Intel G2 80GB in de 6400, en dan kan die weer aantal jaar mee. Ben benieuwd of Windows 8 er ook goed op gaat draaien, want Windows 7 gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
De chipset van de Dell 6400 kan geen 800mhz geheugen modules aan, dus is het logisch dat ze terugschakelen naar 667mhz. Dit is ook niet handmatig aan te passen in de bios, dus je hoeft niet verder te zoeken.

• LEX63
Goeden avond.

Leuk eindelijk weer eens reacties.

Lupusceleri meld.

- Het geheugen wordt op 667 MHz downgeclocked door het moederbord.
- Er is maar 3.25GB beschikbaar vanwege de verouderde chipset, deze is slechts 32-bit en dus de bottleneck in het systeem zelfs als je A17 BIOS installeert.

Klopt een 32 bits besturingssystemen ondersteunt inderdaad maar 3.25 GB

Ik heb nu al weer bijna 2 jaar windows7X64 geïnstalleerd en die ondersteund wel 4 GB geheugen.

Lupusceleri meld

Intussen heb ik de CPU vervangen met een Intel Core 2 Duo T7200 @ 2.00 GHz, er zat een Intel Core Duo T2450 @ 2.00 GHz in, en dat werkt prima met langere batterijduur en natuurlijk beetje meer rekenkracht en 64-bit.

Lijkt mij een hoop werk de hele computer moet hiervoor uit elkaar. Wat was je nu nog kwijt voor die T7200 processor? Ik heb deze computer in 1996 met een T7200 besteld, toen de snelste processor. Heb er nog steeds geen spijt van.

Lupusceleri Nu nog een SSD dit scheelt enorm in de snelheid, mijn hele computer is er aanmerkelijk sneller van geworden.

Al die upgrades hebben er toe bijgedragen dat deze computer weer even mee kan zeker tot eind 2013

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Lex was hier.

31-12-2011 geen bericht, reactie

Houd dit topic levendig, meld uw ervaringen wat doet u zoal met uw Dell inspiron 6400?

Ik wens iedereen een goed,gelukkig en gezond 2012 toe.

Pasop met vuurwerk dat kan gevaarlijker zijn dan je denkt. Zonder vingers tikt het zo moeilijk.

Lex

[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 31-12-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupusceleri
LEX63 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:55:
Klopt een 32 bits besturingssystemen ondersteunt inderdaad maar 3.25 GB

Ik heb nu al weer bijna 2 jaar windows7X64 geïnstalleerd en die ondersteund wel 4 GB geheugen.
Nope, ik heb toch echt een 64-bit systeem.. weet je zeker dat Windows 7 niet de geinstalleerde hoeveelheid RAM meldt in plaats van de bruikbare hoeveelheid? Anders heb je waarschijnlijk een nieuwere chipset, zou je eens de host bridge bandbreedte kunnen opzoeken?[/quote]
Lijkt mij een hoop werk de hele computer moet hiervoor uit elkaar. Wat was je nu nog kwijt voor die T7200 processor? Ik heb deze computer in 1996 met een T7200 besteld, toen de snelste processor. Heb er nog steeds geen spijt van.
Inderdaad, ik heb de laptop helemaal uit elkaar moeten halen. Nu was het toch hoog tijd dat dat een keer gebeurde omdat mijn koelblok compleet vol met stof zat, er kon geen lucht meer door stromen!

Volgens mij rond de 25 euro betaald voor die CPU upgrade, het was handje contantje dus ik kan het niet meer nazoeken. ;) De snelste processor die we kunnen gebruiken is de T7600, maar die was meteen veel duurder. Ik vond de upgrade zelf de moeite waard, kreeg er ~30% meer batterijduur van dacht ik, 64-bit processorarchitectuur, en meer rekenkracht.
Lupusceleri Nu nog een SSD dit scheelt enorm in de snelheid, mijn hele computer is er aanmerkelijk sneller van geworden.
En die zit er nu ook in dankzij de kerstman, een Intel X-25V 40 GB. Hele computer start nu in ongeveer 5 seconden op, alles takkesnel, het is echt fantastisch. Gentoo: _/-\o_

Alleen nog even wachten tot mijn HDD caddy uit China aankomt, en dan kan mijn DVD-RW er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Mijn 6400 had ook 4GB installed waarvan 3,25 GB in gebruik. Was met Windows 7 X64. Helaas kan je niet meer benutten. Maar de 6400 is niet meer in mijn bezit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Lupusceleri schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:18:
[...]

Nope, ik heb toch echt een 64-bit systeem.. weet je zeker dat Windows 7 niet de geinstalleerde hoeveelheid RAM meldt in plaats van de bruikbare hoeveelheid? Anders heb je waarschijnlijk een nieuwere chipset, zou je eens de host bridge bandbreedte kunnen opzoeken?[/quote]

[...]

Inderdaad, ik heb de laptop helemaal uit elkaar moeten halen. Nu was het toch hoog tijd dat dat een keer gebeurde omdat mijn koelblok compleet vol met stof zat, er kon geen lucht meer door stromen!

Volgens mij rond de 25 euro betaald voor die CPU upgrade, het was handje contantje dus ik kan het niet meer nazoeken. ;) De snelste processor die we kunnen gebruiken is de T7600, maar die was meteen veel duurder. Ik vond de upgrade zelf de moeite waard, kreeg er ~30% meer batterijduur van dacht ik, 64-bit processorarchitectuur, en meer rekenkracht.

[...]

En die zit er nu ook in dankzij de kerstman, een Intel X-25V 40 GB. Hele computer start nu in ongeveer 5 seconden op, alles takkesnel, het is echt fantastisch. Gentoo: _/-\o_

Alleen nog even wachten tot mijn HDD caddy uit China aankomt, en dan kan mijn DVD-RW er uit.
Bijna dezelfde configuratie als mijn computer. Alleen ik heb een OCZ SSD en een broadcom Cristal HD printje video accelerator waardoor ik HD film kan afspelen zonder de processor daarmee te belasten.

De inspiron 6400 daarvan is dacht ik de laatste serie met de 965 chipset geleverd in plaats van de 945 zeker weten doe ik dit ook niet. Deze chipset is sneller dan de 945.

Wat is de maximale snelheid die jij haald? 125 MB/S is de hoogste snelheid die ik haal.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupusceleri
LEX63 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:36:
Bijna dezelfde configuratie als mijn computer. Alleen ik heb een OCZ SSD en een broadcom Cristal HD printje video accelerator waardoor ik HD film kan afspelen zonder de processor daarmee te belasten.
Ik wil m'n WiFi niet opofferen omdat ik vrijwel nooit ethernet beschikbaar heb, de laptop vaak onderweg gebruik (in combinatie met Android Mobile AP, dus 3G internet over WiFi gedeeld), en bovendien heeft mijn 6400 geen enkel probleem met het afspelen van hoogwaardig 720p h.264 materiaal.. 1080p heb ik toch niks aan, mijn scherm is 1280x800 dus 720p is beeldvullend zonder enige stretch.

Ik gebruik wel SMplayer2, en die kan met meerdere threads tegelijk decoden + heeft snellere codecs vergeleken met bijvoorbeeld VLC.
De inspiron 6400 daarvan is dacht ik de laatste serie met de 965 chipset geleverd in plaats van de 945 zeker weten doe ik dit ook niet. Deze chipset is sneller dan de 945.
Hoe dan ook heb ik de 945 chipset.
Wat is de maximale snelheid die jij haald? 125 MB/S is de hoogste snelheid die ik haal.

Lex
code:
1
2
3
4
martijnlaptop martijn # hdparm -t /dev/sda

/dev/sda:
 Timing buffered disk reads: 320 MB in  3.01 seconds = 106.18 MB/sec

Hij wordt door het systeem gebottlenecked, als ik me goed herinner heeft de 6400 maar SATA-I en de controller zal er ook wel niet helemaal klaar voor zijn.

Op mijn i7 bak haalde deze zelfde SSD veel hogere lees/schrijfsnelheden. Opstart tijden zijn gelijk, dus het is meer een epeen-getal tbh.. tenzij je servertoepassingen 8)7 gaat draaien op je laptop maakt het toch niet uit, grootste pluspunt van de SSD zit 'm toch in de snelle access times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupusceleri
Mocht er nog iemand zijn CPU willen upgraden, iemand heeft net de op een na beste aangeboden op V&A. Er is ondersteuning voor T7600 T7400 T7200 in die volgorde. :)

V&A aangeboden: Intel Core 2 Duo T7400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi Lupusceleri

Jij melde. Op mijn i7 bak haalde deze zelfde SSD veel hogere lees/schrijfsnelheden. Opstart tijden zijn gelijk, dus het is meer een epeen-getal tbh.. tenzij je servertoepassingen 8)7 gaat draaien op je laptop maakt het toch niet uit, grootste pluspunt van de SSD zit 'm toch in de snelle access times.

Klopt onze computers hebben een sata 1 controller die maximaal 150 MB/S zou moeten kunnen halen. 128 MB/S is het snelste wat ik heb gezien.

Ben er toch heel blij mee die oude bak is er stukken sneller door geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupusceleri
Hey Lex, je vertelde eerder dat je je WiFi hebt opgeofferd om zo'n Broadcom HD kaartje te installeren.

Volgens de OP kun je intern naast de batterij een klein USB-apparaatje verstoppen:
Een niet-Dell-bluetoothadapter inbouwen
Door JC Ken

De meesten wisten al, dat er naast de accu in de behuizing een uitsparing zit voor een bluetoothmodule. Echter zijn die bluetoothmodules van Dell erg prijzig, dus hier een oplossing.

Je kunt namelijk zelf elke willekeurige bluetooth-usbstick inbouwen, of eventueel ook een ander USB-apparaat.
Wellicht kan je ook een WiFi dongle inbouwen, of een dongle voor draadloze muis/toetsenbord. Ideetje? :P Ik ga zelf eens kijken naar de inbouw-muisdongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
In die ruimte naast de accu waar je het over hebt daar zit al mijn Dell 355+EDR Bluetooth printje. Vind het wel prima, zo vaak gebruik ik geen wifi. Alleen als op pad ga op bezoek bij vrienden en kennissen of familie, een WIFI dongle zit standaard in mijn notebooktas en is snel in een USB2.0 poort gestoken.

Thuis gebruik ik altijd de LAN aansluiting werkt altijd. bovendien loop ik dan geen kans dat mijn wifi netwerk gehackt word wat vroeger dagelijks gebeurde door een buurjongen die ik daar toen eens op aansprak en ook zijn ouders.

De wifi in mijn router staat standaard uit zet deze alleen aan als ik bezoek krijg, even in het router menu en het is snel aangezet.

Langzaam ben ik aan het sparen voor een nieuwe computer. In 2013 wil ik een nieuwe notebook kopen. Dan word deze computer vervangen. Mocht deze ondertussen onverhoopt kapot gaan dan heb ik voor nood nog een netbook waar ik op terug kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupusceleri
Net een Intel WireLess 4965AGN kaartje ingebouwd in plaats van de 3945ABG die er in zat. Hartstikke makkelijk, zet het scherm zodat het plat op de tafel ligt, wip met een platte schroevendraaier het plastic blindje omhoog, haal het toetsenbord los (2 schroefjes en een connector - GEEN geweld gebruiken), en je bent al bij het kaartje aangekomen.

Zie ook: http://ahwee.com/how-to-disassemble-laptop-insp6400

Vooralsnog werkt het allemaal prima, stabiele verbinding en werd meteen herkend door Linux (had wel de ucode en kernel al voorbereid vanwege Gentoo tuning, maar alle andere distro's zullen hem standaard oppikken). Signaal lijkt ook wat verder te komen, en natuurlijk kan deze wireless N aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Weet er alles van, heb sinds 3 maanden een nieuw toetsen bord, zoals ik al heb gemeld heb ik geen WIFI kaartje meer maar een Broadcom crystal HD kaartje video/audio accelerator.

Voor wifi wat ik alleen gebruik als ik op pad ga heb ik een Belkin USB2.0 dongle.

Jammer dat deze computer geen extra vrije Mini PCI expres sloten vrij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik was hier.

11-02-2012 geen bericht, reactie.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste