Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 79.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:02
LEX63 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:13:
Ja ik, maar dat is ook al weer 2 jaar geleden, even googelen.

Hier een zoek link.

https://www.google.nl/sea...hp..0.24.1157.-i7TpzAUohI

LET-OP er zijn verschillende accu capaciteiten 3200 mAh tot 8500 mAh let hier dus op hoe groter de capaciteit des ter langer hij op een accu werkt.

Ik ben langzaam aan het sparen voor een nieuwe computer. Zoals ik al had gemeld wacht ik even bepaalde ontwikkelingen af.

Ik woon 6/7 maanden per jaar op mijn boot dus ik zoek een gebalanceerde notebook krachtig doch energie zuinig. Zowel AMD als Intel komen eerdaags met nieuwe generatie processoren.

Lex
Hoi Lex,

Bij welke winkel had jij hem toen gekocht? Zoals ik al zei zijn ze vrij prijzig behalve buiten NL. Helaas kan je niets shippen vanaf amazon naar NL qua accu's en zijn ze dus op dx.com uitverkocht.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 22:36
Hoi sorry even een tijdje deze pagina niet bezocht, ik had €55,- voor de accu betaald.

Bij E-Bay kopen

Ik bestel regelmatig spullen op E-Bay.

1 je moet een account hebben
2 je moet Paypal hebben
3 informeer vraag of de accu 100% compatibel is met de inspiron 6400 ik had er ooit een die dat niet was en
niet herkent werd door de computer.
4 Pasop voor oplichters en rommel verkopers, trek de verkoper na.
5 vergeet de verzendkosten niet dat soms behoorlijk kan oplopen.
6 Bestel niets buiten de EU aangesloten landen ander kun je invoerrechten gaan betalen.
7 Vaak kun je met de verkoper overeenkomen dat het als GIFT word verzonden met maximale waarde van
$25,- dan ben je er zeker van dat er geen invoerrechten en inklaringskosten hoeven te worden betaald.
8 Houd rekening met lange verzendtijden 2 tot 3 weken is heel normaal voor spullen uit China.

Je kunt ook even op Marktplaats kijken.

Marktplaats Dell Inspiron 6400

Ik zou gewoon een accu in nederland kopen bij een webwinkel met nederlandse garantie en service. Zie ook marktplaats waar je er al een koop voor minder dan €30,- exclusief verzendkosten.

Lex

[ Voor 57% gewijzigd door LEX63 op 28-03-2014 08:18 . Reden: aanpassing tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Tjonge het is weer erg rustig.

Laatst heb ik voor €7,60 een nieuwe USB3.0 kaart gekocht met 3 USB 3.0 poorten, een brede 54mm kaart inplaats van de smalle 34mm sweex kaart die ik voorheen gebruikte.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/i5QAAOxyjNlR0S2L/$(KGrHqJ,!rgFG+C9oO4!BR0S2Lo2v!~~60_57.JPG

Hij werkt prima net iets tragere dan mijn Sweex USB 3.0 kaart. Die Sweex kaart was op het laatst een ergernis een klein stootje en de verbinding was verbroken.

Bij komend voordeel is dat de nieuwe kaart volledig in de computer verdwijnt dus geen uitstekende knobbel meer van +/- 3cm.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/IggAAOxyGwNTDu4F/$_57.JPG

Ook heb ik een nieuwe wifi 300N dualband dongle gekocht 2.4 en 5.0 gHZ band.

Tja ik moet het voorlopig nog even doen met mijn oude trouwe Inspironnetje. Door de huidige financiële omstandig helen komt er niets van sparen terecht. Mijn spaar geld gaat telkens op aan rekeningen en schulden.

Dus zal mijn Dell Inspiron 6400 het nog even vol moeten houden, zeker tot zomer 2015.

Ach hij doet het nog prima om het jaar haal ik hem uit elkaar om de ventilatie schoon te maken.
Om te internetten, films te kijken en een simpel spelletje te spelen voldoet hij nog prima.

Lex

[ Voor 21% gewijzigd door LEX63 op 22-04-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Ben net aan het oriënteren op een waardige opvolger. Waarschijnlijk de pricewatch: Asus R453LA-WX080H of de BBG van April de Lenovo: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/.

De Lenovo heeft een full hd scherm, betere ( snellere ) proc.

Zelf ik heb mijn 6400 niet geupdated: hij is nog net zoals ik hem kocht. Zelfs de originele hd zit er weer in omdat de grotere die ik erin had gezet is gecrashed.

Hij is wel verschrikkelijk traag, opstarten etc. duurt bijzonder lang. Zelfs mijn vrouw valt het op :P

Dus nog een paar weekjes rondkijken, maar ik ben er denk ik wel uit.....Lenovo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Tja ik wacht nog even een paar ontwikkelingen af. Er komen binnenkort weer veel nieuwe processoren uit hopelijk ook moederborden en notebooks met de nieuwe USB3.1 aan boord.

Dan nog de financiële aspect het ziet er voorlopig niet naar uit dat ik een andere kan kopen.

Mijn Delletje doet het nog prima, Nu de voor een habbekrats een USB3.0 kaart met 3 poorten. Deze werkt perfect en lekker snel.

Ik wens je veel succes met het kopen van een nieuwe notebook.

ik zal nog even moeten wachten, je weet wachten word altijd beloond.

Lex

[ Voor 27% gewijzigd door LEX63 op 22-04-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Besteld!
Deze Thinkpad E540 is het geworden:
- Intel Core i3-4000M Processor (3MB Cache, 2.40GHz)
- Windows 8 64
- W8 64 WE MUI
- 15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare - Black
- Nvidia Geforce GT G740M 2GB
- 4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
- Keyboard with Number Pad - US English Euro
- E540 UltraNav with FPR PC
- Camera, Microphone
- 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
- DVD Recordable 8x Max Dual Layer
- 6 cell Li-Ion Battery 48WH - 75+
- 90W AC Adapter - EU
- Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
- Publication - WE (FR/GE/IT/DU/EN)
- 1 Year Depot or Carry-in

Zat nog te dubben om er een i5 in te zetten ipv de i3, maar waarvoor ik hem gebruik is dit meer dan genoeg. In de toekomst kan er naast de HD nog een SSD in en dat levert ook veel snelheidswinst op.

Scherm van mijn 6400 was al heel goed, maar ben benieuwd naar de full hd van de Lenovo.

De 6400 schuif ik nu maar door naar mijn dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Had hem net even opgezocht, leuke computer ik had dan toch voor snellere I5 processor gegaan.

Ik had toen voor deze Dell Inspiron 6400 voor de toen snelste processor gekozen. Nog geen seconde spijt van gehad.

Ik zou het nog even moeten doen met deze ouwe vertrouwde bak.

Veel succes met je nieuwe computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Hoi Lex,
Klopt wel, maar je moet ergens een grens trekken. Als ik al kijk naar de winst tov mijn huidige proc. mag ik zeker niet klagen:
http://www.cpu-world.com/...e_i3_Mobile_i3-4000M.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Mijn Inspiron 6400 ligt al een paar jaar in de kast te stoffen. De accu is overleden en de harde schijf na een val ook. Het was by far de fijnste laptop die ik heb gehad: stil en snel en goede specs voor zijn tijd. Heeft me destijds nog 900 euro ofzo gekost 8)7 .. Nu heb ik een Pavilion dv5 van HP, maar die bevalt niet. Plastic rammelt aan alle kanten, CD frontje zat er scheef op vanaf aankoop en een herrie.. Ongelofelijk. 't is dan ook echt een heethoofd, idle is de CPU zo'n 60 graden. Ben zelf ook aan het kijken naar een E540, maar dan met i7 en FHD scherm. Kun je me wellicht per DM jouw bevindingen toesturen? (om het topic niet zo te vervuilen.. :+ )

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
tdw: Prima! Kreeg vanmiddag bericht dat ie verzonden is. Tip: bestel via www.shopwinkelen.nl met je cc en je krijgt nog extra 2,5% over het totaalbedrag ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:35
LEX, ik vroeg het je laatst al eens, die expresscard. Toen waren de opties toch iets te duur voor wat opzich niet echt nodig is. Nu ik zie dat je hem hebt voor 7 euro, lijkt het me toch wel wat.
Maar welk model heb je, en waar vandaan? en is hij in staat een 2.5 inch extern schijfje van voldoende power te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Yep hij kan een externe 2,5" harddisk voeden.

Hier de link.

Het duurt wel 2/3 weken voordat je hem binnen hebt, betalen kan alleen met Paypal.

Lex

[ Voor 60% gewijzigd door LEX63 op 01-05-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolaGanz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 08:17
Blij om te lezen dat er nog gebruikers zijn van de Inspiron E1505!

Begin 2007 refurbished gekocht in de VS en geen seconde spijt van gehad, hij heeft het altijd probleemloos gedaan (op wat XP-probleempjes na dan). Alleen de HD en het geheugen een keer geupgrade omdat die 80GB/2GB tot echt wat klein werden. Ik kan er nu nog steeds op doen wat ik wil.

Inmiddels Windows 7 erop en ik wil er misschien nog een laatste keer wat geld insteken. Ik heb op meerdere plekken gelezen dat 4GB intern geheugen, ondanks dat dit officieel niet ondersteund wordt, toch mogelijk is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zat zelf te denken aan deze kit: Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Tja voor sommige mensen is het een noodzaak om met deze computer door te werken.

Maakt niet uit hij doet het nog uitstekend. Ik kan nog bijna alles mee doen wat ik er mee wilt doen.

Een nieuwe notebook zit er voorlopig niet in, telkens gaat mijn spaargeld op aan onvoorziene kosten.

zoals ik al eerder melde wacht ik ook nog een paar ontwikkelingen af, zoals USB 3.1

Deze ouwe bak heeft het nu al bijna 8 1/2 jaar vol gehouden dat jaar meer dat red hij ook nog wel.

Lex

[ Voor 9% gewijzigd door LEX63 op 01-05-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Thnx Lex, direct besteld. 30 euro vond ik wel wat veel destijds. Maar 7 euro kan nooit een miskoop zijn ;)
daarnaast direct een aantal usb poorten extra aan de 'voorkant' (heb de laptop in een laatje liggen, rechterzijkant naar voren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Bij mij werkt de kaart prima, alleen mijn USB3.0 harddisk moet ik bij voeden anders werkt deze op USB 2.0 snelheid.

Hiervoor heb ik een kabeltje besteld. zie deze link.

Lex

[ Voor 34% gewijzigd door LEX63 op 04-05-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Deze kabel is ook erg handig met een haakse stekker naar achteren, geen last meer van uitstekende stekkers.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/hosAAOxy9DRSCzYq/$T2eC16dHJIQFHHEZdSqoBSCzYqJiFg~~60_57.JPG

LINK NAAR DE USB KABEL

[ Voor 53% gewijzigd door LEX63 op 06-05-2014 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Prima Express kaart gisteren nog bergen aan bestanden gekopieerd het gaat heerlijk snel.

Heb je hem al besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
jazeker. De eerste keer inpluggen ging mijn usb3 wd essentials 2.5 inch als een speer. Helaas is van de 3 usb poorten de middelste niet werkzaam.
De eerste keer ging hij als een speer. nadat hij de eerste keer wel werkte, kan hij sindsdien de usb3 hdd niet van genoeg power voorzien denk ik. Hij spint wel up, maar windows vindt hem vervolgens niet. De USB2 hdd werkt wel gewoon via de expresscard.

usb2 usbsticks werken ook gewoon. Dus zal wel iets met stroom zijn. Maar even een usb kabeltje erbij halen... helaas... was wel mooi geweest anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Je moet even de nieuwste drivers downloaden.

Bij mijn werken alle USB 3.0 poorten goed.

Ook opletten dat er geen conflict is met andere drivers, ik had voorheen een Sweex USB 3.0 kaart en die oude drivers gaven een conflict.

Wat ook wel eens wil helpen is de kaart deinstalleren en weer opnieuw installeren.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Iglo

Nog een nieuwe computer gekocht?

Ik ben nog steeds aan het sparen. Tja maar dat gaat bijzonder traag.

Vrees dat het nog wel een jaartje kan gaan duren.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:49

Zenix

BOE!

Gisteren de 6400 helemaal uit elkaar gehaald om hem eens goed schoon te maken. Dell is wel gek op veel schroefjes :) De koelpasta zag er niet best uit en ben bijna een uur bezig geweest om het te verwijderen met isopropanol, omdat het nogal hard was. Moest wel even de juiste schroevendraaier zoeken om de heatsink van de GPU goed te verwijderen. Tevens heb ik de thermalpad van de chipset vervangen door aluminium folie met wat koelpasta, aangezien dat beter geleid en goedkoper is dan nieuwe thermalpad :)

Resultaat geen 1 onderdeel kwam boven de 60 graden bij het kijken van een 4K video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi Zenix.

Waarom haal je de heatsink van de CPU? Dat doe je normaal gesproken alleen als je de CPU gaat vervangen?

Gewoon ventilator weghalen dekseltje eraf en schoonmaken, heatsink rooster + schoonmaken en goed stofzuigen + borstelen en alles weer in elkaar schroeven klaar.

Ik heb in de 8 1/2 jaar nog nooit de heatsink er afgehaald.

Tip Regelmatig met een krachtige stofzuiger de ventilatie rooster even goed zuigen.

Ben langzamerhand wel aan het sparen voor een nieuwe notebook, Wacht eerst nog een paar ontwikkelingen af zoals USB3.1 de opvolger van de huidige USB3.0, vermoed dat de eerste desktop dit jaar al zal verschijnen en de eerste notebooks pas in de loop van volgend jaar.

Ook AMD komt met interessante zuinige processoren dus deze oude bak moet het nog even volhouden.

Lex

[ Voor 11% gewijzigd door LEX63 op 24-06-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

LEX63 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:36:
Hoi Zenix.

Waarom haal je de heatsink van de CPU? Dat doe je normaal gesproken alleen als je de CPU gaat vervangen?

Gewoon ventilator weghalen dekseltje eraf en schoonmaken, heatsink rooster + schoonmaken en goed stofzuigen + borstelen en alles weer in elkaar schroeven klaar.

Ik heb in de 8 1/2 jaar nog nooit de heatsink er afgehaald.

Tip Regelmatig met een krachtige stofzuiger de ventilatie rooster even goed zuigen.

Ben langzamerhand wel aan het sparen voor een nieuwe notebook, Wacht eerst nog een paar ontwikkelingen af zoals USB3.1 de opvolger van de huidige USB3.0, vermoed dat de eerste desktop dit jaar al zal verschijnen en de eerste notebooks pas in de loop van volgend jaar.

Ook AMD komt met interessante zuinige processoren dus deze oude bak moet het nog even volhouden.

Lex
Omdat de koelpasta van Dell van lage kwaliteit is. Na een paar jaar wordt dit keihard en droogt de koelpasta uit, terwijl het vloeibaar hoort te zijn. Daarnaast zat er teveel op. Als je nog nooit koelpasta hebt vervangen zou ik dat zeker doen, maakt meer verschil dan fan schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi Zenix.

Hij draait heerlijk rustig ook met warm weer. Mocht hij ondanks schone ventilatie te warm worden dan zou ik deze operatie zeker overwegen.

Ik gebruik deze notebook hoogstens nog een jaar. Ik ben langzaam aan het sparen voor een nieuwe. Ik hoop deze volgend jaar rond deze tijd te kunnen kopen, dit hangt ook van allerlei ontwikkelingen af, Wat brengt Intel en AMD nog voor processoren + chipsets op de markt?

Mijn nieuwe computer word een krachtige computer met een matige stroomverbruik. Dit omdat ik hem ook op de boot gebruik. Dan word het zeker geen notebook met een stroom slurpende I7 processor die 60 minuten tot 80 minuten op een accu werkt.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ook 17,18,19,20, juli met die bloedhete dagen geen enkel probleem gehad met de koeling van mijn Dell Inspiron 6400. Wel weer even alles goed gezogen met mijn krachtige stofzuiger.

Het zou best wel een een maandag ochtend computer kunnen zijn geweest, of een partij met slechte koelpasta.

Hier dus geen problemen met de koeling.

Lex

[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 21-07-2014 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

LEX63 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:16:
Inderdaad een SSD is een enorme verbetering.
Je zou er ook een SSHD in kunnen stoppen dat is harddisks met een kleine SSD aan board 16GB 1 TB opslagcapaciteit.
Deze Dell werkt met Windows7 X64 prima ook een enorme verbetering ten opzichte van de standaard geïnstalleerde Windows XP. Over windows8 kan ik niet oordelen daarmee heb ik geen ervaring.
welke ssd of sshd is compatible met de inspirion 6400 vroeg ik mij af :). En zou ik met een upgrade van 1gb naar 4gb veel verschil merken met Windows 7?

[ Voor 8% gewijzigd door AOC op 11-08-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

LEX63 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 00:52:
Ook 17,18,19,20, juli met die bloedhete dagen geen enkel probleem gehad met de koeling van mijn Dell Inspiron 6400. Wel weer even alles goed gezogen met mijn krachtige stofzuiger.

Het zou best wel een een maandag ochtend computer kunnen zijn geweest, of een partij met slechte koelpasta.

Hier dus geen problemen met de koeling.

Lex
Ik had ook geen probleem met koeling, vond hem alleen teveel lawaai maken. Nu is die muisstil, net zoals toen hem kocht. Daardoor blaast hij minder en is het niet noodzakelijk om hem de komende jaren schoon te maken.

Koelpasta heeft een houdbaarheidsdatum, en die is allang verstreken. Dus met nieuwe koelpasta zal je sowieso betere temperaturen bereiken.
Dark0z schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:31:
[...]

welke ssd of sshd is compatible met de inspirion 6400 vroeg ik mij af :). En zou ik met een upgrade van 1gb naar 4gb veel verschil merken met Windows 7?
Ik heb de Intel X25-M G2 80GB erin gehad, die werkte prima. Ik zou niet weten waarom een Crucial MX100 ofzo niet zou kunnen werken.

En tweede vraag: Ja, natuurlijk. Maar je kan waarschijnlijk maar 3,2 gebruiken, is een limitatie van bios/chipset, ook al heb je 64 bit OS.

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 11-08-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ha leuk weer reacties op dit forum.

Ik probeer elke maand €100,- op zij te leggen voor een nieuwe computer. Telkens komt er wel iets tussen en moet ik weer uit deze pot graaien.

Ik hoop volgend jaar rond deze tijd een nieuwe notebook te kunnen kopen. Ik wacht ook nog even op de eerste generatie notebooks met USB3.1 aan boord.

EEN SSD VOOR DE DELL INSPIRON 6400.

Het maakt in principe niets uit welke SSD je erin stopt SSD'S zijn volgens mij allemaal downwards compatible. Moeten dus ook met deze 1e generatie Sata1 kunnen werken.

Voor 174,- koop je een 512GB SSD zie deze link

ik had 2011 nog €190,- voor mijn 120GB OCZ Vertex Plus betaald, het was het dubbel en dwars waard.
Het geeft een enorme prestatie verdubbeling bijna alles gaat stukken sneller.

Mijn SSD werkt na 3 jaar nog steeds perfect.

Benchmark tot 130 Mbs heb ik gemeten, dit is ook wel zo beetje het limiet van deze Sata1 controller.

Ik kan je een SSD Aanbevelen, mocht je een nieuwe computer kopen dan kan deze altijd weer geformatteerd en hergebruikt worden.

Lex

[ Voor 58% gewijzigd door LEX63 op 17-08-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Het schiet al op ik heb €400,- gespaard, ik reken op €1200,- / €1400,- voor een beetje knappe notebook.
Dus ik heb nog €1000,- te gaan. Geeft niet mijn Dell doet het nog prima.

Bovendien zijn er nog veel ontwikkeling gaande die ik graag nog even afwacht. Nieuwe generatie processoren en chipsets.

Ik stel nogal wat eisen aan min toekomstige computer. Hoop dat AMD snel de nieuwe verwachte USB3.1 in zijn chipsets opneemt Wil graag een AMD A10 notebook kopen met dan snelste A10 processor.

Voorlopig doet mijn Dell het nog prima iets traag met bepaalde dingen. Vooral met moderne software. Wil eerdaags mijn 120GB SSD gaan vervangen voor een 512GB SSD.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02
Ga je dan voor een mPCI-E variant of weer een SATA variant met het oog op de toekomst?

• LEX63
Deze

Sata natuurlijk, Ik wil deze kopen, nog even een maandje wachten gezien mijn financiën.

Let op deze oude computers ondersteunen geen mSata. Ik wilde ook zoon leuk kaartje kopen, bijna besteld gelukkig las ik nog net dat mSata mPCI-E kaarten dus niet werken in deze oude computers.

Het heeft te maken met ondersteuning door de chipset. De eerste computers met ondersteuning voor mSata kwamen zo rond 2009.
tha_bulldog schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:37:
Ga je dan voor een mPCI-E variant of weer een SATA variant met het oog op de toekomst?

[ Voor 31% gewijzigd door LEX63 op 28-08-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Als ik de dell 6400 wil aansluiten op mijn tv met een resolutie van 1280x768 dan wordt het beeld van de tv niet volledig gevuld. In Windows 7 kan ik helaas die resolutie niet aannemen. Is er een optie om ervoor te zorgen dat de svideo ook 1280x768 aanneemt? Heb het al geprobeerd met powerstript maar dat lukt helaas ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoe heb je hem aangesloten dan? VGA Er bestaan USB2.0 naar HMDI kabels. Misschien is dat een oplosing?

Ik heb al jaren niets meer aangesloten gehad , enkele jaren geleden een beamer en dat ging toen prima.

Ga hier maar eens even kijken.

Of op E-Bay

Ik ben langzaam aan het sparen voor een nieuwe notebook hoop dat deze het nog even volhoud tot zomer 2015.

Ook hoop ik dat tegen die tijd notebooks op de markt zijn met nieuwe USB 3.1 aansluitingen.

Lex

[ Voor 48% gewijzigd door LEX63 op 05-09-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Maak zelf gebruik van svideo, de TV heeft geen hdmi. Is oudere type lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik heb hier nauwelijks ervaring mee.

Vrees dat ik je niet verder kan helpen, die TV "ouder type" heeft waarschijnlijk een oude beperkte beeldresolutie. Dat is volgens mij ook het probleem

Er bestaan ook USB2.0 naar schart adapters, hier een link zelf maar even neuzen.

LINK

Lex
Dark0z schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:30:
Maak zelf gebruik van svideo, de TV heeft geen hdmi. Is oudere type lcd

[ Voor 34% gewijzigd door LEX63 op 07-09-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Steeds vaker heb ik opstart problemen, soms moet ik wel 3x op de aan knop drukken voordat hij een keer opstart.

Deze kwaal heeft hij al 2/3 jaar alleen komt het steeds frequenter voor. Ik hoop dat hij het nog even volhoud.

Een van de eisen voor een nieuwe notebook is minimaal 1 USB3.1 poort "aansluiting" USB3.1 is in zicht, en de eerst notebooks met USB 3.1 zullen waarschijnlijk voorjaar - zomer 2015 het levenslicht zien.

Ik hoop tegen die tijd dat ik geld genoeg geld heb kunnen sparen, dat het niet weer op gaat aan onvoorziene kosten wat keer op keer gebeurd, zucht diepe zucht.

In deze tijd waarin alles maar duurder blijft worden en het besteedbaar inkomen maar blijft afnemen is het bijzonder moeilijk om nog te kunnen sparen.

Lex

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 23-09-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
In de zin dat je lampjes wel gaan branden maar er niets gebeurt, of dat hij helemaal niet reageert?

• LEX63
Geen idee wat er mis is, als ik op de aan/uit knop druk gaan de drie groene ledjes altijd gelijktijdig branden, het probleem is dat de "bios" niet altijd opstart. Het scherm blijft dan zwart. Laatst de CR2032 batterij vervangen "bios batterij" ook dit bood geen oplossing.

Meestal naar enkele herstart pogingen start hij dan toch op. Ik hoop volgend jaar rond deze tijd een nieuwe computer te hebben.

Ik moet toegeven dat Dell oerdegelijke notebooks maakt menig ander merk notebook geeft naar 4/5 jaar de geest.

Lex

• RadioAir
Wat voor GPU heb je in je notebook zitten?

• LEX63
T7200 Dualcore 2Ghz 64 Bit 4GB DDR2 667 Ram

Als hij opstart dan werkt hij gewoon, de hele dag door. Deze notebook staat gemiddeld 16 uur per dag aan.
tha_bulldog schreef op donderdag 25 september 2014 @ 07:23:
Wat voor GPU heb je in je notebook zitten?

• LEX63
Laats ging het toetsenbord "WEER EENS KAPOT" Inmiddels de 5de, telkens de middelste rij van A t/m L

Een vervangend toetsenbord kost €34,- + €4,50 verzendkosten. Kon er ook een via E-Bay bestellen voor €10,- maar dan moet ik wel 3 weken wachten als het tegen zit dat was dus geen optie.

Voor €15,- heb ik bluetooth toetsenbordje gekocht en dat werkt heerlijk en ik kan het later altijd nog voor andere apparaten gebruiken.

Ik ga geen geld meer investeren in deze oude bak. Alleen als het niet anders kan.

Lex

[ Voor 16% gewijzigd door LEX63 op 25-09-2014 08:49 ]

• RadioAir
Dat is je processor, niet je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Foutje ATI Radeon X1400
tha_bulldog schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:50:
Dat is je processor, niet je videokaart.

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 26-09-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ah, een reflowertje dus. Google eens op reflow, als je problemen erger worden en je instabiliteit gaat ervaren moet je je GPU reflowen om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Reflowen? Dat is?

Lex
tha_bulldog schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:53:
Ah, een reflowertje dus. Google eens op reflow, als je problemen erger worden en je instabiliteit gaat ervaren moet je je GPU reflowen om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635644

Hoi Lex,

Ik heb veel reacties van jou gelezen en heb de conclusie getrokken dat jij een intensieve liefhebber en gebruiker ben van je Dell Inspiron 6400 computer.

Ik ben daar al heel wat wijzer van geworden.

Aangezien ik ook erg gehecht ben aan mijn dell 6400, wil ik deze graag upgraden en wil jou daar in de loop van de tijd graag een aantal vragen over stellen.

Is het voor jou gemakkelijker om dat via dit forum te doen of kan ik je ook op je mailadres mailen.

Groetjes,

Francis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
francisleschot

Ik heb veel reacties van jou gelezen en heb de conclusie getrokken dat jij een intensieve liefhebber en gebruiker ben van je Dell Inspiron 6400 computer.
------

Ach het is een oer degelijke computer. Mijn oude Dell 6400 uit 2006 daar is de schermverlichting van kapot.

Mei vorig jaar had ik er een Dell 6400 bij gekocht voor €60,- en daar werk ik nu op. Wel is waar een T2450 32 bit processor 2gHZ maar er valt goed mee te werken.

Heb laatst voor deze oude bak een SSHD gekocht SSHD

De computer werkt stukken sneller "niet zo snel als een SSD" Een SSHD zit qua snelheid tussen een HDD en een SSD in.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Processortje kan je gewoon wisselen toch?

Schermverlichting, niet gewoon inverter kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
RadioAir schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:21:
Processortje kan je gewoon wisselen toch?

Schermverlichting, niet gewoon inverter kaduuk?
RadioAir

Ik ga in deze oude bakken niet heel veel energie en geld meer instoppen. Een processor omzetten daar ben je een dag mee bezig.

Ik ga wel binnenkort de backlicht van mijn oude vervangen dat kost $25,- mijn oude Dell inspiron 6400 moet het weer doen omdat op de SSD in firefox wachtwoorden staan die ik dringend nodig heb waar ik nu niet bij kan komen.

Eerlijk gezegd ik heb het geld wel voor een andere computer. Ik zit op de nieuwe generatie notebooks met USB3.1 te wachten, denk dat deze rond de zomer mei, juni,juli zullen gaan komen.

De eerste pc moederborden met USB3.1 zijn er inmiddels al.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Mwoah, met 20 min heb je het wel gedaan hoor ;) Ik ken de machines, ze zijn in 5 minuten uit elkaar :)

• LEX63
Hoi RadioAir

Jij haalt zeker dagelijks notebooks uit elkaar? Hij is 1½ jaar geleden uit elkaar geweest om de stof deken voor de koolrooster weg te halen. Ik was toen al uren bezig.

scherm moet er vanaf de hele computer moet uit elkaar. Ik vond het een behoorlijke klus. Zonder die duidelijke handleiding die ik vond op Google was ik er nooit aan begonnen.

Van mijn oude Dell moet alleen het schermverlichting "backlicht+inverter" vervangen worden dan werkt hij weer. Ik moet het scherm uit elkaar halen voor de serie nummer van het scherm om een nieuwe backlicht+inverter te kunnen bestellen. Op E-bay kost het $25+ verzending ze moeten alleen de scherm gegevens hebben daar schijnt nogal verschil in te zitten.

Lex

[ Voor 9% gewijzigd door LEX63 op 12-02-2015 05:15 ]

• RadioAir
Lex,

Dell laptops hebben een vast stramien waarbij je gewoon alle schroeven op de onderkant los moet maken en vervolgens alle schroeven onder toetsenbord etc waar een P (van Palmrest) bij staat. Dan flatcable van touchpad loshalen, schermkabel los en klaar.

Scherm kan je meen ik met verschillende tools uitlezen, dan weet je het typenr. Eventueel, wat nog makkelijker is, zet gewoon het scherm (4 schroeven + wifi kabels en evt webcamkabel) om van laptop 1 naar laptop 2 ;)

Dagelijks niet, maar Dell laptops zijn altijd zo gebouwd dat ze in 5-10 minuten uit elkaar moeten kunnen liggen. Is altijd zo geweest en is ook met de recente modellen nog steeds zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Tja ik heb niet zo heel veel ervaring met het sleutelen aan notebooks. Ik ga morgen de backlicht+inverter bestellen ik heb het scherm uit elkaar gehaald en foto's gemaakt die ik morgen even naar de verkoper moet mailen.

Moet er zeker van zijn dat ik de goede backlicht krijg. Ach dan kan ik die oude bak ook weer gebruiken. die is in ieder geval een stuk sneller dan deze inspiron 6400 met een T2450 2gHZ 32 Bit processor.

Mijn kapotte Dell heeft een T7200 2gHZ 64 bit processor en een X1400 Ati kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi ik heb sinds 2 weken een nieuwe computer gekocht.

Mijn Dell kreeg opstartproblemen. Hij werkt nog wel, ik Moet hem dan voor de kachel zetten en opwarmen anders rare dingen flikkeren van ledjes, of hij start op en staat af.

Dus toch maar een notebook gekocht een Lenovo IdeaPad Z710 de laatste van de telg.

Met een I7 4710MQ processor. Hij is erg zuinig 24/27w hij verbruikt nog minder dan mijn Dell inspiron omdat er een perfecte energie beheer in zit die de computer tot het minimum terug schroeft als er geen kracht word gevraagd.

Er worden zelfs cores uitgeschakeld. Mijn Dell inspiron 6400 gebruik ik nog regelmatig voor zakelijk gebruik.

Tja ik vertrouw die Dell Inspiron 6400 niet 100% meer, belangrijke bestanden staan en worden weggeschreven naar USB stick.

Er is een tijd van komen 2006 en een tijd van gaan 2015 toch een mooie leeftijd voor een notebook.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Wat voor videokaart zat er in je 6400 Lex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
ik heb er twee Dell Inspiron's een daar werk ik nog mee die heeft een Mobile Intel(R) 945 Express video kaart de ander waarvoor ik het backlicht vevacht die heeft een Ati x1400

Beide computers werken nog "Met elk zijn keuren"

[ Voor 9% gewijzigd door LEX63 op 15-03-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Die X1400 kan een video probleem hebben dus als die slechter op gaat starten kan het zin hebben om hem te reflowen. De 945 is meestal geen reflowchip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
RadioAir schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:02:
Die X1400 kan een video probleem hebben dus als die slechter op gaat starten kan het zin hebben om hem te reflowen. De 945 is meestal geen reflowchip.
Wat is reflowen "videokaart reparatie"? De videokaart werkt nog bovendien ga ik in deze oude bakken geen geld meer inverteren. ;w

De Dell waar ik nu nog regelmatig op werk start de laatste tijd ook vaak zonder hem voor de kachel te zetten. Zoals vandaag.

Lex

[ Voor 30% gewijzigd door LEX63 op 15-03-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi Mijn nieuwe Lenovo notebook bevalt prima.

Mijn Dell Inspiron 6400 word nog regelmatig door mijn visite "vrienden" gebruikt en werkt de laatste tijd zonder problemen.

De nieuwe Lenovo notebook heeft 2xUSB2.0 en 2xUSB3.0 poorten, wat opvalt is dat de overdracht snelheid van de USB 2.0 poorten van de Lenovo notebook een stuk sneller is dan die van mijn Dell inspiron, USB2.0 = USB2.0 zou je toch zeggen.

Verder werkt bijna alles het een stuk soepeler natuurlijk. Doordat de processor bijna nies te doen heeft is de CPU belasting minimaal en het stroomverbruik laag.

Nog jaren zal de oude Dell Inspiron als 2e "internet computer" functioneren voor de visite.

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 13-05-2015 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:02
Vandaag mijn oude 6400 laptop erbij gepakt en het windows 10 upgrade pad bewandeld. Ik zat nog op een windows 7 x64 Ultimate editie die in principe prima werkte, maar Windows 10 gaat iets beter om met het geheugen die helaas schaars is in deze machine. (4 GB, maar kan maar 3,2 aanspreken doordat de chipset niet meer aankan)

Na 1,5 uur was het dan zover en was ik over op windows 10. Alles leek te werken op 1 vervelend ding. De grafische kaart (ati x1400) werkt niet herkend. Dus ik zat vast op de 1024 resolutie. Na wat googlen bleek dit inderdaad meerdere mensen te treffen die hetzelfde probleem te hebben, maar echt een duidelijk antwoord was er niet. Legacy driver hier en daar, maar geen enkele wilde installeren omdat hij niet "compatible" met windows 10 is en microsoft zelf nog niets heeft.

Om iedereen te helpen die eventueel deze machine willen upgraden (het doet de machine goed namelijk) dien je het volgende te doen om alsnog de grafische driver te installeren.

1. Ga naar http://catalog.update.microsoft.com/ in een IE browser en laat hem ActiveX dingen installen
2. Zoek op "Mobility Radeon x1400"
3. Download de X64 driver voor Windows 7 (20MB groot)
4. Extract naar een locatie van je choosing
5. Update de drivers via "Device Manager" en navigeer naar de locatie waar je de drivers hebt ge-extract.
6. Voila X1400 driver werkt weer en de native resolutie (1280 x 800 whooptie do) werkt weer. _/-\o_

Ik merk wel dat het allemaal wat snappier draait dan op Windows 7 en zoals ik zei gaat hij iets beter om met memory allocatie.

Succes!

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 01:32
Ik heb 2 keer een dell 6400 gekregen. Met vista license key sticker op de onderkant. Maar met een niet legitieme win 7 erop (die geactiveerd moet worden, anders doet hij het niet).
Kan ik hier ook een upgrade naar win 10 voor krijgen? Ik kan er nu niets mee omdat de internet adapters niet werken en er dus niet geactiveerd kan worden.

Ik dacht aan een schone vista install met de bijbehorende licentie key. Maar als het mogelijk is om deze laptop naar win 10 te Krijgen is dat beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je zegt het zelf al... Niet legitiem, nee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 01:32
ik bedoelde de vista installatie.. niet de win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee, alleen 7 en 8.

• LEX63
Hoi

Fijn te vernemen dat er nog leven is op dit topic.

Ik was toen wel heel tevreden met de overstap van XP naar Windows7.

Mijn Dell word nog regelmatig gebruikt door mijn visite hij werkt nog goed. Ik had begin dit jaar een SSHD gekocht 1Tb De standaard 120GB HDD is toch wel een beetje weinig de SSHD werkt bijzonder goed.

Nadeel van oude backlicht verlichting is dat je de boel moet verduisteren anders zie je bijna niets. Mijn Lenovo heeft LED verlichting en is zelfs in vel daglicht nog goed mee te werken.

Windows10 ik weet het niet hoor, zoveel negatieve berichten over gelezen, ik houd het wel bij Windows7 voor mijn oude Dell en Windows 8.1 voor mijn lenovo.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Niemand gebruikt blijkbaar nog een Dell Inspiron 6400?

Hier word hij nog regelmatig gebruikt voor mijn visite als die even willen internetten hun mail willen checken.
Verders werkt hij nog prima.

Alleen van een Dell werkt het oplaad elektronica niet meer dan moet ik de accu in mijn andere oude kapotte Dell stoppen om hem op te laden.

Ik ga er geen cent meer in investeren.

Verders Oerdegelijke bakken.

Werk jij nog met een Dell Inspiron 6400 laat het even weten, wat doe je er nog mee?

Lex

[ Voor 48% gewijzigd door LEX63 op 10-01-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Werk jij nog met een Dell Inspiron 6400 laat het even weten, wat doe je er nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Wauw, er is nog een beetje leven in dit topicje :)

Ik heb mijn Inspiron 6400 een dikke maand geleden op pensioen gestuurd. De batterij(laadelektronica) is al jaren geleden dood gegaan dus ik gebruikte hem vooral om aan de tv nog wat te surfen of te chatten. In uiterste nood deed ik er wel eens wat fotobewerking op, maar het matte scherm is kwalitatief zo slecht en de helderheid is ondertussen teruggevallen tot <100cd/m² dat het om te wenen is om er foto's op te bewerken :F

Nu ja, ondertussen staat ie hier stof te vangen ... ergens in een kast ofzo ... waar heb ik dat ding nu eigenlijk weer gestoken :X

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ja nog een van de trouwe Dell Inspiron gebruikers.

Het schemerlichting vervangen is een 40 minuten werk. Een LCD back licht kost +/- $20,- op Ebay.

In Amerika zijn veel meer actieve forums daar leeft het veel meer. Lochisch daar zijn er ook veel meer verkocht dan hier dacht ooit iets van 2 miljard Dell inspiron 6400 notebooks gelezen te hebben.

De Dell Inspiron 6400 is gewoon een oerdegelijke bak, dagelijks word hij hier nog gebruikt voor internet "visite" mijn eerste Dell inspiron 6400 is overleden voor €60,- heb deze 2e gekocht 32 bitt duacore 2GHZ processor.

Ik was teleur gesteld ik dacht dat hij ook 64 bit was.

Het leuke deze oude bakken is dat je makkelijk de harddisk kunt verwisselen ideaal als experimenteer computer om allerlei Linux distributies uit te proberen.

Laatst kocht ik bij de schroothandel 2 kilo harddisks die ik uit een grote bak had gezocht allemaal kleine 2.5" harddisks 10 stuks waarvan er 6 nog goed waren.

Ideaal om mee te experimenteren.
Hardfreak schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:29:
Wauw, er is nog een beetje leven in dit topicje :)

Ik heb mijn Inspiron 6400 een dikke maand geleden op pensioen gestuurd. De batterij(laadelektronica) is al jaren geleden dood gegaan dus ik gebruikte hem vooral om aan de tv nog wat te surfen of te chatten. In uiterste nood deed ik er wel eens wat fotobewerking op, maar het matte scherm is kwalitatief zo slecht en de helderheid is ondertussen teruggevallen tot <100cd/m² dat het om te wenen is om er foto's op te bewerken :F

Nu ja, ondertussen staat ie hier stof te vangen ... ergens in een kast ofzo ... waar heb ik dat ding nu eigenlijk weer gestoken :X

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 13-04-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Voor te experimenteren is het inderdaad een toffe bak en met linux erop draait die ondanks zijn leeftijd nog heel goed moet ik zeggen (bovendien zit je daar niet met de driver hell om die nVidia kaart aan de praat te krijgen).

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik heb donderdag voor €120,- 2ehands een opvolger gekocht een Dell Inspiron N5050 met een Intel Core i3-2350M processor.

Mijn occasion Dell inspiron N5050 computer.

Ik heb er Linux Mint 17.3 X64 op geïnstalleerd dat werkt als een speer. Bij de Dell Inspiron 6400 kan je heel simpel de harddisk verwisselen. Bij de N5050 moet je het hele boven paneel eraf halen om bij de harddisk te kunnen komen.

Op de originele harddisk staat Windows 10 ik dit er maar opstaan, het is een harddiskje van 200GB hmm.

200GB harddisk vreemd standaard waren er 2 uitvoeringen van de N5050 een met een 320GB HDD en een met een 500GB HDD. Zeker ooit een keer vervangen.

De verkoper heeft tegen mij gelogen "alleen de F2 toets ontbreekt" Nou het hele toetsenbord is niet goed. Gelukkig had ik nog een bluetooth toetsenbord liggen die ik nu gebruik, alleen erg vervelend dat deze snel in slaapmode gaat.

Ik heb voor €8,25,- een toetsenbordje uit China besteld. Verder heeft hij volgens mij koel problemen en moet hij weer uit elkaar ik vermoed dat de boel verstopt zit.

Dit is een oude kwaal waar de Dell Inspiron 6400 ook last van had en nog steeds heeft. Alleen is het bij deze notebook minder werk om bij de ventilator komen en deze te verwijderen om de stof bed weg te halen.

--------------

Hardfreak

Ga je het scherm verlichting nog vervangen?

[ Voor 97% gewijzigd door LEX63 op 19-04-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo zeg, nog een handvol gebruikers hier! Mijn 6400 heeft het 4 jaar uitgehouden, ik was er altijd erg blij mee, hij ligt nu nog ter nagedachtenis op zolder. Overleden aan geheugenproblemen en (denk ik) defect backlight.
Nu gebruik ik alweer sinds die tijd een 2e hands Latitude e6410. Nóg degelijker dan de Inspiron, alleen de batterij doet het nog 20 minuten. Genoeg om in die tijd een oplader te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Die van mij wordt nog wekelijks gebruikt. Binnenkort eens kijken of ik Windows 10 aan de praat krijg, staat nu 8.1 op. Heb er wel nog een Intel Wifi N kaartje ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Houd het bij een licht besturingssysteem, is windows 10 niet een beetje te zwaar voor die oude trouwe 6400?

Ik zou er lekker windows7 op laten draaien. Op mijn oude dell draait linux Mint als een zonnetje.

Wat voor processor heeft jouw 6400?
Zenix schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:53:
Die van mij wordt nog wekelijks gebruikt. Binnenkort eens kijken of ik Windows 10 aan de praat krijg, staat nu 8.1 op. Heb er wel nog een Intel Wifi N kaartje ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

T5600 Windows 10 is vaak sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hmm dat verbaast me.

Toen der tijd stapte ik van XP over naar windows7 en toen werkte de computer ook een stuk sneller.

Ik ga binnen kort de originele windows 10 installatie klonen naar mijn snellere SSHD ik maar dan een
dual boot keus tussen Windows10 en Linux Mint.

Die oude bak word nog steeds gebruikt voor visite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Leuk om Linux distributies te proberen op mijn oude Dell. Mede doordat de harddisk zo simpel vervangen kan worden.

Ik heb al velen geprobeerd tot nu toe vind ik Linux Mint en puppy Linux het beste. Mijn Dell inspiron 6400 doet het nog steeds goed ik heb alleen het idee dat mijn scherm verlichting er elk moment mee op kan houden.

Ik heb al uitgebreid gegoogeld of het geen LED replacement is maar jammer blijkbaar dus niet.

Heeft u iets te melden oven deze oerdegelijke trouwe notebook(s) laat het dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb sindskort Windows 10 erop draaien, werkt prima. Moest alleen de goede 7300 Go drivers hebben, zie hier https://www.tenforums.com...unable-upgrade-w10-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Onlangs heb ik deze fraaie laptop laten vallen waardoor het scherm flink beschadigd is. Ik vroeg mij af welke schermen van welke laptops uitwisselbaar zijn met die van de Inspiron 6400. Op internet kom ik net veel knappe tweedehandse tegen om over te nemen. Of heeft iemand hier nog eentje die stof ligt te happen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Heeft iemand hier windows 10 op zijn dell Inspiron 6400 draaien?

Zelf loop ik tegen het probleem aan dat desktop window manager redelijk snel 50% van de cpu inneemt als ik op internet aan het rondkijken ben. Is dat normaal?

Edit: kennelijk ligt het aan de displaydriver. Wanneer ik de standaard variant van Windows neem (max resolutie van 1024x768) dan heb ik nergens last van. Zodra ik de intel 945gm drivers installeren die windows10 zelf vindt, dan loopt de cpu ontzettend snel vol tijdens browsen

Heeft iemand een mogelijke oplossing? Heb al diverse drivers geprobeerd maar helaas geen verbetering

[ Voor 47% gewijzigd door AOC op 10-01-2020 16:33 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste