Khebt het gelezen....
ik heb het ook weer gelezen
Ben nog zeer tevreden over mijn Dell inspiron 6400 na diverse upgrades als nieuwe accu, HD Crystal video accelerator, en niet te vergeten een SSD 120 GB wat voor een enorme snelheids-toename heeft gezorgd het leek wel alsof ik achter een nieuwe computer zat.
Door de SSD is echt alles sneller geworden en reageert ook sneller,
ben er al helemaal aangewend.
Soms stop ik de originele XP HD er nog wel eens in wat een slakkenbak.
Tja voor mijn peperdure A3 printer is geen Windows7 ondersteuning merk bestaat ook al niet meer.
Ben nog zeer tevreden over mijn Dell inspiron 6400 na diverse upgrades als nieuwe accu, HD Crystal video accelerator, en niet te vergeten een SSD 120 GB wat voor een enorme snelheids-toename heeft gezorgd het leek wel alsof ik achter een nieuwe computer zat.
Door de SSD is echt alles sneller geworden en reageert ook sneller,
ben er al helemaal aangewend.
Soms stop ik de originele XP HD er nog wel eens in wat een slakkenbak.
Tja voor mijn peperdure A3 printer is geen Windows7 ondersteuning merk bestaat ook al niet meer.
[ Voor 91% gewijzigd door LEX63 op 15-02-2012 21:56 ]
Go die Dell Inspiron 6400 notebooks worden al aangeboden voor €140,- op marktplaats. Die van mij moet nog even mee tot 2013.
Mijn inspiron 6400 is een beetje bijzonder deze heeft een scherm met een resolutie van 1680x1050, een Crystal HD kaartje "video decoder accelerator" en een 120GB SSD + een 2e harddisk in plaats van een CD/DVD "wel verwisselbaar" als ik de CD/DVD loopwerk nodig heb wat weinig voorkomt.
Eens zal het toch eens een keertje opraken, die van mij is al weer 6 jaar oud gekocht November 2006 dit jaar dus 6 jaar oud. Ik hoop dat ik het red tot 2013. Het toetsenbord is een probleem bij deze computers deze raakt na anderhalve jaar al op.
Ik ben al aan mijn derde toetsenbord toe, ik moet toe geven dat ik deze notebook wel heel intensief gebruik, dagelijks staat hij zeker 16 uur per dag aan, hij word zowel privé als zakelijk gebruikt.
Ik vind dit toch een oerdegelijke computer oké inmiddels wel verouderd maar toch nog redelijk bij de tijd.
Maandag hoop ik mijn 3e toetsenbord te ontvangen €25,- inclusief verzendkosten.
Toch wel heel erg lastig als de 6 het niet doet. Ik heb een virtueel toetsenbord gedownload zie link.virtual keyboard Zeer handig programmaatje heeft me echt uit de nood geholpen "freeware" erg handig als je om wat voor redenen geen toetsenbord kunt gebruiken.
Moest laatst geld overmaken en bij het inloggen werd geen plakken geaccepteerd dan heb je toch een probleem.
Update 28-02-2012
Juppy ik heb mijn toetsenbord zaterdag 25 februari binnen gekregen, deze keer een echte nieuwe en geen gebruikte.
Dit is toch wel het laatste geld wat ik in deze computer heb geïnvesteerd.
Update 10-03-2012
Dat had ik gehoopt. Maar het volgende probleem dient zich al weer aan, de scherm verlichting doet het niet meer, De inverter een belangrijk onderdeel van het scherm dat de verlichting aanstuurt is kapot.
voor +/- 15 inclusief verzendkosten word dit toe gezonden. hoop het begin volgende week te ontvangen.
voorlopig werk ik even noodgedwongen met mijn Acer netbook
Lex
Update 22-3-2012
Het scherm werkt sinds enkele dagen weer, als vanouds. Toch wel een aardige klus, gelijk de schroefjes van de scherm scharnieren weer aangedraaid het scherm wankelt nu niet meer.
Hij zou toch nog even mee moeten tot 2013. wie weet word mijn volgende computer wel weer een Dell notebook de service van Dell is perfect en de computers gaan lang mee dat blijkt wel.
Als hij het haalt word mijn Dell Inspriron 6400 november 6 jaar oud. En bij echt intensief gebruik. Zowel privé als zakelijk gemiddeld 16 uur per dag.
Update 05-05-2012
Ik was hier jammer geen reacties
Ik heb gisteren al mijn USB poorten schoon gemaakt met schone strookjes dik karton+ spiritus en mijn usb contact problemen zijn over.
Al geruime tijd gebruik ik een USB3.0 expres kaart waar ik heel blij mee ben. Dat is snel bestanden over kopiëren.
Was hier 10-5-12 jammer geen reacties.
Was hier 27-5-12 jammer weinig mensen schijnen nog een Dell Inspiron 6400 te hebben?
Doe mee houd dit forum levend?
Mijn inspiron 6400 is een beetje bijzonder deze heeft een scherm met een resolutie van 1680x1050, een Crystal HD kaartje "video decoder accelerator" en een 120GB SSD + een 2e harddisk in plaats van een CD/DVD "wel verwisselbaar" als ik de CD/DVD loopwerk nodig heb wat weinig voorkomt.
Eens zal het toch eens een keertje opraken, die van mij is al weer 6 jaar oud gekocht November 2006 dit jaar dus 6 jaar oud. Ik hoop dat ik het red tot 2013. Het toetsenbord is een probleem bij deze computers deze raakt na anderhalve jaar al op.
Ik ben al aan mijn derde toetsenbord toe, ik moet toe geven dat ik deze notebook wel heel intensief gebruik, dagelijks staat hij zeker 16 uur per dag aan, hij word zowel privé als zakelijk gebruikt.
Ik vind dit toch een oerdegelijke computer oké inmiddels wel verouderd maar toch nog redelijk bij de tijd.
Maandag hoop ik mijn 3e toetsenbord te ontvangen €25,- inclusief verzendkosten.
Toch wel heel erg lastig als de 6 het niet doet. Ik heb een virtueel toetsenbord gedownload zie link.virtual keyboard Zeer handig programmaatje heeft me echt uit de nood geholpen "freeware" erg handig als je om wat voor redenen geen toetsenbord kunt gebruiken.
Moest laatst geld overmaken en bij het inloggen werd geen plakken geaccepteerd dan heb je toch een probleem.
Update 28-02-2012
Juppy ik heb mijn toetsenbord zaterdag 25 februari binnen gekregen, deze keer een echte nieuwe en geen gebruikte.
Dit is toch wel het laatste geld wat ik in deze computer heb geïnvesteerd.
Update 10-03-2012
Dat had ik gehoopt. Maar het volgende probleem dient zich al weer aan, de scherm verlichting doet het niet meer, De inverter een belangrijk onderdeel van het scherm dat de verlichting aanstuurt is kapot.
voor +/- 15 inclusief verzendkosten word dit toe gezonden. hoop het begin volgende week te ontvangen.
voorlopig werk ik even noodgedwongen met mijn Acer netbook
Lex
Update 22-3-2012
Het scherm werkt sinds enkele dagen weer, als vanouds. Toch wel een aardige klus, gelijk de schroefjes van de scherm scharnieren weer aangedraaid het scherm wankelt nu niet meer.
Hij zou toch nog even mee moeten tot 2013. wie weet word mijn volgende computer wel weer een Dell notebook de service van Dell is perfect en de computers gaan lang mee dat blijkt wel.
Als hij het haalt word mijn Dell Inspriron 6400 november 6 jaar oud. En bij echt intensief gebruik. Zowel privé als zakelijk gemiddeld 16 uur per dag.
Update 05-05-2012
Ik was hier jammer geen reacties
Ik heb gisteren al mijn USB poorten schoon gemaakt met schone strookjes dik karton+ spiritus en mijn usb contact problemen zijn over.
Al geruime tijd gebruik ik een USB3.0 expres kaart waar ik heel blij mee ben. Dat is snel bestanden over kopiëren.
Was hier 10-5-12 jammer geen reacties.
Was hier 27-5-12 jammer weinig mensen schijnen nog een Dell Inspiron 6400 te hebben?
Doe mee houd dit forum levend?
[ Voor 61% gewijzigd door LEX63 op 27-05-2012 00:22 ]
Lex, koop je een willekeurig immitatie keyboard op ebay? Ik heb een keer een Dell replacement gekregen na 23 maanden, en die typt nog prima, maar helaas is arrowup eraf en de linker shift zit los 
Volgens mij is deze laptop van augustus 2007, hij doet het nog prima, maar ik ben toch wel een beetje die 1280x800 beu als je er serieus op moet werken. Bij mij zitten de scharnieren ook weer los, maar ik nog geen zin gemaakt om de boel weer vast te schroeven.
Met de prijzen van de samsung 830s denk ik soms wel eens dat ik er een in wil schroeven, maar het is maar een simpel bakje met een T2080, denk dat ik gewoon wat geld opzij moet leggen en wachten tot Dell weer eens faalt in ons voordeel, zoals met de XPS 15 en de XPS 17.
Mag binnenkort wel weer een batterij kopen ben ik bang.
Volgens mij is deze laptop van augustus 2007, hij doet het nog prima, maar ik ben toch wel een beetje die 1280x800 beu als je er serieus op moet werken. Bij mij zitten de scharnieren ook weer los, maar ik nog geen zin gemaakt om de boel weer vast te schroeven.
Met de prijzen van de samsung 830s denk ik soms wel eens dat ik er een in wil schroeven, maar het is maar een simpel bakje met een T2080, denk dat ik gewoon wat geld opzij moet leggen en wachten tot Dell weer eens faalt in ons voordeel, zoals met de XPS 15 en de XPS 17.
Mag binnenkort wel weer een batterij kopen ben ik bang.
Anoniem: 463490
Na een hoop gehakkel kreeg ik vandaag te zien dat mijn harde schijf beschadigd is. Gek genoeg kan ik wel gewoon internetten, dus kan ik kijken wat voor harde schijf ik ervoor in de plaats kan nemen. Geld is een beetje een issue, dus wat voor een schijf raden jullie aan? Ik heb nog de basisschijf van 100 GB erin zitten. Dus het is al vrij snel groter. ;-)
Als je aan 100GB genoeg had zet er dan lekker een 96GB of 128GB SSD in. Laptop voelt weer als nieuw daardoor, zoals LEX63 wel eens verteld heeft
Aha eindelijk weer eens reacties.
Ik zou er een 240GB sata 2 SSD in stoppen laatst gezien voor rond de 160,-
je computer krijgt een enorme oppepper van word er echt een stuk sneller van.
Sphere.
Voor €25,- werd vanuit Ireland een hagelnieuwe Dell Inspiron 6400 toetsenbord toe gestuurd zilver staat prachtig mooi bij het aluminium van de I 6400 zelf. Tikt heerlijk en het grote voordeel is dat het toetsenbord ook goed zichtbaar is in het donker, schermverlichting is meer dan voldoende.
Ach dit oude beestje moet het toch nog even volhouden.
Lex
Ik zou er een 240GB sata 2 SSD in stoppen laatst gezien voor rond de 160,-
je computer krijgt een enorme oppepper van word er echt een stuk sneller van.
Sphere.
Voor €25,- werd vanuit Ireland een hagelnieuwe Dell Inspiron 6400 toetsenbord toe gestuurd zilver staat prachtig mooi bij het aluminium van de I 6400 zelf. Tikt heerlijk en het grote voordeel is dat het toetsenbord ook goed zichtbaar is in het donker, schermverlichting is meer dan voldoende.
Ach dit oude beestje moet het toch nog even volhouden.
Lex
Wat raar dat je zo snel door je toetsenborden heen gaat. Ik heb nu al bijna zes jaar het zelfde toetsenbord, werkt nog steeds perfect. Het enige onderdeel wat echt kapot ging was mijn accu na vier jaar (hield het nog maar 30 minuten vol), die heb ik vervangen en mijn nieuwe accu kan er weer twee uur tegen aan per charge.
Ik ben alleen wel van plan om binnenkort mijn 6400 te koop te zetten, en dan een nieuwste generatie XPS 15 te kopen - die met de nieuwe Ivy Bridge CPU waar Tweakers laatst de foto's van heeft gelekt. Ben benieuwd hoe veel ik er nog voor kan krijgen, dat wordt even rekenen.
Ik ben alleen wel van plan om binnenkort mijn 6400 te koop te zetten, en dan een nieuwste generatie XPS 15 te kopen - die met de nieuwe Ivy Bridge CPU waar Tweakers laatst de foto's van heeft gelekt. Ben benieuwd hoe veel ik er nog voor kan krijgen, dat wordt even rekenen.
Hoe intensief gebruik je de computer dat is de vraag?Lupusceleri schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:00:
Wat raar dat je zo snel door je toetsenborden heen gaat. Ik heb nu al bijna zes jaar het zelfde toetsenbord, werkt nog steeds perfect. Het enige onderdeel wat echt kapot ging was mijn accu na vier jaar (hield het nog maar 30 minuten vol), die heb ik vervangen en mijn nieuwe accu kan er weer twee uur tegen aan per charge.
Mijn computer staat minimaal 16 uur per dag aan veelal 24 uur. Voor zowel privé al zakelijk word deze computer heel veel gebruikt veel tikwerk.
Dus een toetsenbord tja dat slijt nu eenmaal. Het begint bij mij met toetsen die het opeens niet meer doen of pas naar paar maal drukken. Mijn laatste laatste toetsen bord de CTRL toets linksonder die er los bij hing en de 6 die het niet deed.
2x een gebruikte gekocht die al snel op waren. Nu vond ik eindelijk een nieuwe en ook nog eens betaalbaar.
Ik wil uiteindelijk ook een nieuwe notebook kopen er zijn diverse ontwikkelingen gaande die ik eerst nog wil afwachten totdat ze doorontwikkeld zijn in de notebooks.
Deze oude bak doet het nog prima dus hij zal zeker nog een jaar mee moeten of ik moet in de loop van dit jaar een leuke opdracht krijgen.
Moet toegeven dat dit oerdegelijke notebooks zijn bijna niet kapot te krijgen bij normaal gebruik.
Lex
De 6400
.
Oerdegelijk ding, niet kapot te krijgen en nog een snel apparaat ook!
Een kennis van mij heb ik daarvoor een jaar geleden een 2e handsje opgepikt, en daarmee ben ik aan de slag gegaan.
SSDtje erin, HDD erbij, en DVD drive in een externe behuizing.
Heb al ruim een jaar daar niets meer van weer gehoord, fantastisch
.
Oerdegelijk ding, niet kapot te krijgen en nog een snel apparaat ook!
Een kennis van mij heb ik daarvoor een jaar geleden een 2e handsje opgepikt, en daarmee ben ik aan de slag gegaan.
SSDtje erin, HDD erbij, en DVD drive in een externe behuizing.
Heb al ruim een jaar daar niets meer van weer gehoord, fantastisch
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mijn 6400 werkt ook nog goed, moest laatst helaas wel toetsenbord voor eerste keer vervangen en beeldscherm liep een lijn over maar nadat die allebei had vervangen is alles weer perfect. Mijn moeder gebruikt hem nu in combinatie met xubuntu 12.04, geen omkijken na, misschien stop ik er nog een ssd in maar xubuntu draait al behoorlijk snel.
Even op marktplaats kijken.
Hier ik heb er een gevonden dezelfde al ik laatst heb gekocht.
Tikt heerlijk.
Tikt heerlijk.
[ Voor 82% gewijzigd door LEX63 op 08-07-2012 17:42 ]
Gewoon via Ebay: een paar € inclusief verzendkosten, vanuit ChinaLEX63 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:41:
Even op marktplaats kijken.
Tikt heerlijk.
http://www.ebay.com/itm/D...balls&hash=item4a9cbf52c8
[ Voor 5% gewijzigd door iglo op 08-07-2012 18:06 ]
Ik heb vandaag mijn notebook uit elkaar gehaald voor de jaarlijkse stof reinigingsbeurt. Tjonge jong het was weer hard nodig.
Op youtube zijn diverse filmpjes te vinden hoe je een Dell Inspiron 6400 uit elkaar kunt halen.
Raad iedereen aan die dit nog nooit gedaan heeft dit te doen, zeker als de ventilator constant op hoge toerental aan het draaien is.
Toetsenborden zijn inderdaad ook op E-bay te-koop, Pas op er zijn ook slechte toetsenborden in circulatie. Controleer waar je besteld kijk naar de positieve feedback. Hoe word deze verkoper gewaardeerd?
Er zijn heel veel oplichters actief op E-bay.
Als je interesse hebt kan ik het email adres van de verkoper wel geven. Ik was €29,- kwijt inclusief verzending vanuit Ierland.
Lex
19-07-12 was hier geen reacties
Op youtube zijn diverse filmpjes te vinden hoe je een Dell Inspiron 6400 uit elkaar kunt halen.
Raad iedereen aan die dit nog nooit gedaan heeft dit te doen, zeker als de ventilator constant op hoge toerental aan het draaien is.
Toetsenborden zijn inderdaad ook op E-bay te-koop, Pas op er zijn ook slechte toetsenborden in circulatie. Controleer waar je besteld kijk naar de positieve feedback. Hoe word deze verkoper gewaardeerd?
Er zijn heel veel oplichters actief op E-bay.
Als je interesse hebt kan ik het email adres van de verkoper wel geven. Ik was €29,- kwijt inclusief verzending vanuit Ierland.
Lex
[ Voor 15% gewijzigd door LEX63 op 19-07-2012 00:34 ]
Ga binnenkort maar eens de interne USB kabel ombouwen naar een USB echte interne poort zodat ik er nieuwe dingetjes op kan aansluiten.. vooral voor een draadloze muis/toetsenbord receiver is het denk ik handig dat je ook een killswitch hebt op het toetsenbord EN dat je het nooit kwijt kan raken aangezien ie aan de binnenkant zit.
@Lex hoe ver steekt jouw ExpressCard 34 USB 3.0 uit? Is het zo'n ding met een bobbel a la:

Of eentje die heel plat is, en zo ja hoe ver steekt het uit de zijkant van de laptop?

@Lex hoe ver steekt jouw ExpressCard 34 USB 3.0 uit? Is het zo'n ding met een bobbel a la:

Of eentje die heel plat is, en zo ja hoe ver steekt het uit de zijkant van de laptop?

Die van mij steekt er +/-3,5CM uit, ik heb er niet veel last van, als je rechtshandig de muis gebruikt dan is het iets verder van computer werken wend heel snel.
Nadeel van zoon USB3.0 kaart die geheel in de expres poort verdwijnt is dat deze niet bijgevoerd kan worden.
mijn Sweex kaart moet ik bij voeden met een speciaal usb kabeltje als ik er een 2.5" harddiskje aan wil hangen.
Ik had toevallig nog zoon kabeltje liggen ergens van had overgehouden. Je kunt ook een 5 volt adapter gebruiken.
Ik heb deze sweex usb 3.0 kaart al weer bijna een jaar. Sweex USB3.0 kaart US111

Het werkt zeer goed en kost weinig, met de originele Nec Renasas Electronics usb3.0 controller.
Als je een USB3.0 expreskaart gaat kopen even goed informeren of er zonder problemen een 2.5" harddisk op aan gesloten kan worden of dat hier een extra kabeltje voor nodig is om hem bij te voeden en of deze er ook bij zit?
Er zijn heel veel USB3.0 expreskaarten te koop even neuzen op het internet en je koopt er al een voor onder de €25,- Ook belangrijk is wat voor controller zit er in?
Jammer dat de externe USB3.0 harddisks nog steeds zo verrekte duur zijn. De prijzen zijn sinds, oktober vorig jaar extreme omhoog gegaan door de overstroming in Thailand, sinds dien zijn de prijzen, nauwelijks gezakt.
Ik had vorig jaar augustus op de valreep nog een Verbatim 2TB USB3.0 harddisk gekocht voor €69,95,- moet je kijken wat deze nu moeten kosten?
Of de prijzen weer zullen dalen tot het prijsniveau van augustus 2011 ik ben bang van niet.
27-07-12 was ik hier geen reacties.
01-08-12 was ik hier geen reacties.
houd dit forum levend?
Lex
Lex
Nadeel van zoon USB3.0 kaart die geheel in de expres poort verdwijnt is dat deze niet bijgevoerd kan worden.
mijn Sweex kaart moet ik bij voeden met een speciaal usb kabeltje als ik er een 2.5" harddiskje aan wil hangen.
Ik had toevallig nog zoon kabeltje liggen ergens van had overgehouden. Je kunt ook een 5 volt adapter gebruiken.
Ik heb deze sweex usb 3.0 kaart al weer bijna een jaar. Sweex USB3.0 kaart US111

Het werkt zeer goed en kost weinig, met de originele Nec Renasas Electronics usb3.0 controller.
Als je een USB3.0 expreskaart gaat kopen even goed informeren of er zonder problemen een 2.5" harddisk op aan gesloten kan worden of dat hier een extra kabeltje voor nodig is om hem bij te voeden en of deze er ook bij zit?
Er zijn heel veel USB3.0 expreskaarten te koop even neuzen op het internet en je koopt er al een voor onder de €25,- Ook belangrijk is wat voor controller zit er in?
Jammer dat de externe USB3.0 harddisks nog steeds zo verrekte duur zijn. De prijzen zijn sinds, oktober vorig jaar extreme omhoog gegaan door de overstroming in Thailand, sinds dien zijn de prijzen, nauwelijks gezakt.
Ik had vorig jaar augustus op de valreep nog een Verbatim 2TB USB3.0 harddisk gekocht voor €69,95,- moet je kijken wat deze nu moeten kosten?
Of de prijzen weer zullen dalen tot het prijsniveau van augustus 2011 ik ben bang van niet.
27-07-12 was ik hier geen reacties.
01-08-12 was ik hier geen reacties.
houd dit forum levend?
Lex
Lex
[ Voor 137% gewijzigd door LEX63 op 01-08-2012 18:46 ]
Graag ja. Ik wil het liefste original Dell nieuw, geen refurbished of imitatie. Dan zitten de toetsen al snel los.LEX63 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:12:
Lex
Dit tobo had makkelijk nog meegekund, maar kleine vingertjes slopen er soms toetsen af als ze een filmpje kijken.
Mag ook een nieuwe batterij gaan uitzoeken trouwens
[ Voor 8% gewijzigd door sphere op 02-08-2012 16:22 ]
Het e-mail adres is kristine@ccity.iesphere schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:21:
[...]
Graag ja. Ik wil het liefste original Dell nieuw, geen refurbished of imitatie. Dan zitten de toetsen al snel los.
Dit tobo had makkelijk nog meegekund, maar kleine vingertjes slopen er soms toetsen af als ze een filmpje kijken.
Mag ook een nieuwe batterij gaan uitzoeken trouwensWordt de tweede sinds Aug 2007.
Even een Email in het Engels sturen ik had begin maart €25.- betaald inclusief verzending zag ik net in de email.
Ik heb een zilver toetsenbord bijna dezelfde kleur als het aluminium.
Ik weet niet of het nu nog €25,- is we zijn inmiddels 4 maanden verder.
Voordeel van dit toetsenbord is dat het bij schermlicht al goed zichtbaar is.
08-08-12 was ik hier geen reacties.
Lex
beste medetweakers,
onlangs heb ik een samsung 128GB SSD gekocht voor mijn bejaarde inspron 6400 (core duo). Na het plaatsen kreeg ik de melding dat er geen HD gevonden is, en in het Dell Bios (A17) kan ik deze niet toevoegen. Ook tijdens de installatie van Win7 wordt de SSD niet gevonden.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen? Eeuwige dank voor wie me kan helpen
onlangs heb ik een samsung 128GB SSD gekocht voor mijn bejaarde inspron 6400 (core duo). Na het plaatsen kreeg ik de melding dat er geen HD gevonden is, en in het Dell Bios (A17) kan ik deze niet toevoegen. Ook tijdens de installatie van Win7 wordt de SSD niet gevonden.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen? Eeuwige dank voor wie me kan helpen
Misschien een doa gevalletje? Probeer eens op een ander systeem.muchu schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:20:
beste medetweakers,
Maak de rij gouden sata contacten eens schoon met een wattenstokje.
Ik heb dit probleem ook eens gehad met mijn oude originele XP harddisk.
Mocht hij het daarna nog niet doen dan vrees ik dat je harddisk kaduuk is.
Ga vanavond eens de SSD in m'n desktop testen. Eventueel een ghost van m'n vorige drive maken en dan nog eens proberen in de laptop.. Als het niet werkt: schijf terugsturen naar de winkeldolby schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:10:
[...]
Misschien een doa gevalletje? Probeer eens op een ander systeem.
Ik heb ondertussen m'n oude HD teruggeplaatst in laptop en die geeft geen probleem...LEX63 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:41:
Maak de rij gouden sata contacten eens schoon met een wattenstokje.
dank voor de tips!
Bij mij wilde mijn OCZ vertex 2 ook niet werken in de winkel hadden ze de laatste firmware erin gedaan en toen werd de SSD wel herkend.
Tip ga terug naar de winkel en laat de laatste firmware upgraden.
Zelfs de sata 3 SSD'S werken op een Dell inspiron 6400
Je kunt ook even terug bladeren en kijken naar mijn eerdere berichten.
Lex.
Tip ga terug naar de winkel en laat de laatste firmware upgraden.
Zelfs de sata 3 SSD'S werken op een Dell inspiron 6400
Je kunt ook even terug bladeren en kijken naar mijn eerdere berichten.
Lex.
[ Voor 13% gewijzigd door LEX63 op 22-08-2012 17:36 ]
Windows 8 pro rtm x64 draait als een zonnetje op een 6400, probleempje was de mobility x1400, maar werkt nu goed.
Ff terug in de tijd:
Tijd voor een upgrade. Zit te denken aan een ssd schijfje, geheugen en een nieuwe batterij.
Wat grappig, 1 september precies 6! jaar geleden.NaZ- schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:14:
Heb de Inspirion 6400 ook vorige week besteld. Vanochtend kwam UPS aan de deur, laptop binnen. Net thuis, m'n eerste indruk is goed! [...]
Tijd voor een upgrade. Zit te denken aan een ssd schijfje, geheugen en een nieuwe batterij.
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Inderdaad die van mij word november 6 jaar oud.
Ik zal het er nog even mee moeten doen want ik heb geen poen ha ha ha. Ik wacht de ontwikkelingen nog even af zowel Intel als AMD zijn met interessante processoren bezig.
Een SSD is echt een aanrader, de computer van mij haalt ongeveer 130 MB/S
Fijn dat er weer reacties zijn op dit forum dat weer een beetje levendig is.
03-09-12 was ik hier geen reacties.
Ik zal het er nog even mee moeten doen want ik heb geen poen ha ha ha. Ik wacht de ontwikkelingen nog even af zowel Intel als AMD zijn met interessante processoren bezig.
Een SSD is echt een aanrader, de computer van mij haalt ongeveer 130 MB/S
Fijn dat er weer reacties zijn op dit forum dat weer een beetje levendig is.
03-09-12 was ik hier geen reacties.
[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 03-09-2012 21:53 ]
Wat voor SSD heb jij er in dan? Zit te denken over een Samsung 830 256GB.
Heb weer een nieuwe batterij laten opsturen 7800mAh, hopelijk is het wat. Nog geen nieuw keyboard besteld. Kan op de site van ccity.ie niet zien of het dell original is of imitatie meuk.
edit: net terug gelezen, je hebt een ocz. en de 6400 gaat niet werken met 500MB/s. bah.
Heb weer een nieuwe batterij laten opsturen 7800mAh, hopelijk is het wat. Nog geen nieuw keyboard besteld. Kan op de site van ccity.ie niet zien of het dell original is of imitatie meuk.
edit: net terug gelezen, je hebt een ocz. en de 6400 gaat niet werken met 500MB/s. bah.
[ Voor 14% gewijzigd door sphere op 05-09-2012 22:13 ]
OCZ Vertex PLUS SSD 120 GB sata 2.
120GB is voor mij groot genoeg ik heb een extra verwisselbare harddisk op de plaats van de CD/DVD lezer/brander. Die ik trouwens makkelijk kan omwisselen. De computer dan wel opnieuw opgestart worden voor herkenning. Voor het branden moeten de bestanden wel op C: of op een ander medium staan.
Een is SSD is een goed plan, een 240GB SSD koop je al vanaf €143,- zie deze link. Belangrijk vraag meteen in de winkel of ze de laatste firmware er in stoppen meestal is dit gratis.
Veel succes.
Ik was hier 13-09-12 Geen reacties
120GB is voor mij groot genoeg ik heb een extra verwisselbare harddisk op de plaats van de CD/DVD lezer/brander. Die ik trouwens makkelijk kan omwisselen. De computer dan wel opnieuw opgestart worden voor herkenning. Voor het branden moeten de bestanden wel op C: of op een ander medium staan.
Een is SSD is een goed plan, een 240GB SSD koop je al vanaf €143,- zie deze link. Belangrijk vraag meteen in de winkel of ze de laatste firmware er in stoppen meestal is dit gratis.
Veel succes.
Ik was hier 13-09-12 Geen reacties
[ Voor 10% gewijzigd door LEX63 op 13-09-2012 18:41 ]
Tsja ik wacht op mijn batterij. En een SSD in dit apparaat is toch een beetje overkill
No it ain't.sphere schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:08:
Tsja ik wacht op mijn batterij. En een SSD in dit apparaat is toch een beetje overkill
En als je (zoals je avatar lijkt te suggereren) een Debian user bent heb je al aan een heel klein SSD'tje genoeg voor je besturingssysteem. Sloop de optical drive er uit en doe daar je oude HDD in voor grote opslag, en werk met symlinks om alles aan elkaar te knopen.
Zoek maar op Marktplaats rond, er staat nu een Crucial 32 GB voor 30 euro te koop. En een nieuwe Intel 80 GB voor 55 euro. Koopje!
Lupusceleri
Voor rond de €80,- koop je een 120GB SSD. 64GB het kan wel maar het houd niet over. Wat applicaties installeren en de boel is vol.
Aanbevolen word op een SSD nooit helemaal vol te pompen.
Ik heb een 120GB OCZ Vertex plus sata 2 daarvan hen ik ongeveer 53GB in gebruik. Voor een paar tientjes koop je een case om je DVD loopwerk te vervangen voor een extra HDD. Ik heb het schroefje er niet in terug gedaan dus ik kan makkelijk de HHD vervangen voor het DVD loopwerk.
Ik kan deze combinatie iedereen aanbevelen.
Een SSD maakt deze oude bak echt een stuk sneller reken maar uit je gaat van 60 naar 130 MS/S. Niet omdat de SSD niet sneller kan maar omdat deze computers een sata 1 controller hebben maximaal 150 MB\S
Ik moet het nog even doen met deze oude bak in spaar langzaam voor een nieuwe. Er zijn ook behoorlijk wat ontwikkelingen gaande die ik afwacht.
Ik zou graag een snellere willen hebben. Vooral met video streaming's als RTL nieuws heeft mijn Dell inspiron 6400 met T7200 CPU moeite. met Hotten en stoten speelt hij deze af.
Terwijl mijn net book Acer Ferrari One 200 moeiteloos deze sreaming's afspeelt. Dit komt doordat die Acer een modernere videokaart heeft met hardwarematige decoder voor o,a, streamings.
Bij de Dell Inspiron 6400 moet de cpu dit rekenwerk doen. en dat merk je.
Ik zou die investering een SSD van 240/256GB toch overwegen mede omdat je deze SSD ook weer kunt gebruiken in jou toekomstige nieuwe computer. Formatteren en hij is weer klaar voor gebruik.
November heb ik al weer een jaar een SSD in mijn computer zitten. Ik zou niet meer zonder willen.
November vier ik tevens de 6e verjaardag van mijn Dell inspiron
Dus een SSD ik zou het doen €137,- zag ik net, precies een jaar geleden kocht je voor dit geld een 120GB SSD. kun je na gaan hoe snel die prijzen zijn gedaald en nog dalen.
Lex
Voor rond de €80,- koop je een 120GB SSD. 64GB het kan wel maar het houd niet over. Wat applicaties installeren en de boel is vol.
Aanbevolen word op een SSD nooit helemaal vol te pompen.
Ik heb een 120GB OCZ Vertex plus sata 2 daarvan hen ik ongeveer 53GB in gebruik. Voor een paar tientjes koop je een case om je DVD loopwerk te vervangen voor een extra HDD. Ik heb het schroefje er niet in terug gedaan dus ik kan makkelijk de HHD vervangen voor het DVD loopwerk.
Ik kan deze combinatie iedereen aanbevelen.
Een SSD maakt deze oude bak echt een stuk sneller reken maar uit je gaat van 60 naar 130 MS/S. Niet omdat de SSD niet sneller kan maar omdat deze computers een sata 1 controller hebben maximaal 150 MB\S
Ik moet het nog even doen met deze oude bak in spaar langzaam voor een nieuwe. Er zijn ook behoorlijk wat ontwikkelingen gaande die ik afwacht.
Ik zou graag een snellere willen hebben. Vooral met video streaming's als RTL nieuws heeft mijn Dell inspiron 6400 met T7200 CPU moeite. met Hotten en stoten speelt hij deze af.
Terwijl mijn net book Acer Ferrari One 200 moeiteloos deze sreaming's afspeelt. Dit komt doordat die Acer een modernere videokaart heeft met hardwarematige decoder voor o,a, streamings.
Bij de Dell Inspiron 6400 moet de cpu dit rekenwerk doen. en dat merk je.
Ik zou die investering een SSD van 240/256GB toch overwegen mede omdat je deze SSD ook weer kunt gebruiken in jou toekomstige nieuwe computer. Formatteren en hij is weer klaar voor gebruik.
November heb ik al weer een jaar een SSD in mijn computer zitten. Ik zou niet meer zonder willen.
November vier ik tevens de 6e verjaardag van mijn Dell inspiron
Dus een SSD ik zou het doen €137,- zag ik net, precies een jaar geleden kocht je voor dit geld een 120GB SSD. kun je na gaan hoe snel die prijzen zijn gedaald en nog dalen.
Lex
[ Voor 26% gewijzigd door LEX63 op 15-09-2012 21:00 ]
Gaat bij een SSD natuurlijk niet om de lees snelheden maar om de random access times (van >20ms op een 5400 rpm drive naar minder dan 1 ms). Daar bottleneckt de SATA controller niet zo hard. 
Streaming: ik heb geen enkel probleem met 720p video's streamen met flash. En al helemaal niet als ik mplayer2 mag gebruiken zoals voor x264 codec. Videokaart is dat zielige Intel GMA geval.
Streaming: ik heb geen enkel probleem met 720p video's streamen met flash. En al helemaal niet als ik mplayer2 mag gebruiken zoals voor x264 codec. Videokaart is dat zielige Intel GMA geval.
'k Heb mijn verse batterij binnen. Toch wel fijn, 4 uur zonder draad. Heb mijn shift toets gemaakt, maar de up key is reddeloos verloren
Lupusceleri.
De sata controller is inderdaad niet echt snel de eerste generatie zou ik zeggen.132 MB/s is het maximale wat ik gehaald heb, gemeten met Bench32. Inderdaad vooral de random access times maken deze oude bak stukken sneller.
Ik vond de investering meer dan de moeite waard het leek wel alsof ik een nieuwe snellere computer had gekocht.
240GB SSD is al gespot voor €132,- ongelooflijk snelle prijs dalingen onder de SSD'S vooral 120/240GB ssd's dalen snel die koop je nu al voor onder de €80,- /€132,-
Lex
De sata controller is inderdaad niet echt snel de eerste generatie zou ik zeggen.132 MB/s is het maximale wat ik gehaald heb, gemeten met Bench32. Inderdaad vooral de random access times maken deze oude bak stukken sneller.
Ik vond de investering meer dan de moeite waard het leek wel alsof ik een nieuwe snellere computer had gekocht.
240GB SSD is al gespot voor €132,- ongelooflijk snelle prijs dalingen onder de SSD'S vooral 120/240GB ssd's dalen snel die koop je nu al voor onder de €80,- /€132,-
Lex
Gebruik nog steeds de Inspiron 6400 uit 06-2006, maar ben toch stiekem aan het kijken naar een opvolger.......Dell heeft leuke aanbiedingen met de 15R SE: HD scherm, I5 processor etc. etc.
Hoi Iglo
Bij mij is het ook crisis alles is schrikbarend duur geworden en gaat nog veel duurder worden. Dus ik ben bang dat ik het minimaal nog een jaar met deze Dell Inspiron 6400 moet doen.
Hij functioneert nog naar behoren.
Als ik een nieuwe ga kopen word het een 17/18" model wacht ook de ontwikkelingen nog even af zowel Intel als AMD zijn bezig met nieuwe processoren & chipsets.
Ben wel ge interesseert in die nieuwe A10 processor van AMD
Ben wel langzaam aan het sparen.
Lex
Bij mij is het ook crisis alles is schrikbarend duur geworden en gaat nog veel duurder worden. Dus ik ben bang dat ik het minimaal nog een jaar met deze Dell Inspiron 6400 moet doen.
Hij functioneert nog naar behoren.
Als ik een nieuwe ga kopen word het een 17/18" model wacht ook de ontwikkelingen nog even af zowel Intel als AMD zijn bezig met nieuwe processoren & chipsets.
Ben wel ge interesseert in die nieuwe A10 processor van AMD
Ben wel langzaam aan het sparen.
Lex
[ Voor 9% gewijzigd door LEX63 op 28-09-2012 20:10 ]
Mijn inspiron 6400 wordt nog heel af en toe gebruikt maar ik wil hem graag nog iets langer gebruiken tot ik geld over heb voor een Macboon air 13".
Ik heb er nu 2gb geheugen inzitten en 500gb hdd en wil graag om wat snelheid te winnen een SSD 64GB monteren. Nu lees ik hier dat mensen hun dvd speler voor een hdd hebben vervangen, waarkan ik dergelijk bracket oid kopen ?
Dit moet voldoende zijn toch ?
http://www.ebay.com/itm/2...ddies&hash=item46022293d1
Ik heb er nu 2gb geheugen inzitten en 500gb hdd en wil graag om wat snelheid te winnen een SSD 64GB monteren. Nu lees ik hier dat mensen hun dvd speler voor een hdd hebben vervangen, waarkan ik dergelijk bracket oid kopen ?
Dit moet voldoende zijn toch ?
http://www.ebay.com/itm/2...ddies&hash=item46022293d1
[ Voor 20% gewijzigd door wd200 op 05-10-2012 22:10 ]
WD200
64GB is niet echt veel tja ik had je 15 september een 120GB geadviseerd. Een SSD mag bovendien niet geheel vol zijn.
Houd er rekening mee dat je nog maar weinig ruimte overhoud voor applicaties "programma's" te installeren.
ik heb van de 111GB nog 55GB Over.
64GB het zal krab gaan worden.
Lex
64GB is niet echt veel tja ik had je 15 september een 120GB geadviseerd. Een SSD mag bovendien niet geheel vol zijn.
Houd er rekening mee dat je nog maar weinig ruimte overhoud voor applicaties "programma's" te installeren.
ik heb van de 111GB nog 55GB Over.
64GB het zal krab gaan worden.
Lex
Ik vind 2GB ook krap en ik gebruik nog XP. 64GB ssd lijkt me prima zolang je de 500GB disk er naast houdt.
Dat klopt zeker alleen om de investering laag te houden heb ik deze schijf van MP gekocht voor 35,00 euro.sphere schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:02:
Ik vind 2GB ook krap en ik gebruik nog XP. 64GB ssd lijkt me prima zolang je de 500GB disk er naast houdt.
Ik gebruikt mijn laptop alleen voor internet en office en dit ongeveer 4-6 uur per week.
Nu is die is weer fris en kan ik weer een jaartje vooruit
Muchu jou notebook zal nu wel een stuk sneller reageren.
Voor een XP installatie is een 64 GB SSD wel groot genoeg ook al houd het niet over.
Mijn Dell Insipron is bijna 6 jaar oud maar doet het nog uitstekend af en toe wat traag maar toch heel goed bruikbaar sinds een jaar gebruik ik dus een SSD voor de C: partitie.
Ik zou niet meer zonder SSD kunnen, mijn inspiron 6400 heeft het niet makkelijk staat gemiddeld 16 uur per dag aan. Gebruik hem zowel privé als zakelijk.
Hij moed het nog even volhouden.
Lex
Ik was hier 20-10-12 erg stil hier.
Ik was hier 30-10-12 kom op jongens houd het in leven.
Voor een XP installatie is een 64 GB SSD wel groot genoeg ook al houd het niet over.
Mijn Dell Insipron is bijna 6 jaar oud maar doet het nog uitstekend af en toe wat traag maar toch heel goed bruikbaar sinds een jaar gebruik ik dus een SSD voor de C: partitie.
Ik zou niet meer zonder SSD kunnen, mijn inspiron 6400 heeft het niet makkelijk staat gemiddeld 16 uur per dag aan. Gebruik hem zowel privé als zakelijk.
Hij moed het nog even volhouden.
Lex
Ik was hier 20-10-12 erg stil hier.
Ik was hier 30-10-12 kom op jongens houd het in leven.
[ Voor 8% gewijzigd door LEX63 op 30-10-2012 18:59 ]
Heb ontdekt dat mijn scharnieren in verregaande staat van ontbinding verkeren 
Het scherm waggelde nogal, maar er zitten allemaal barsten in het aluminium.
Het scherm waggelde nogal, maar er zitten allemaal barsten in het aluminium.
Ik haal minimaal 1x per jaar die strook weg waaronderanderen de aan / uit knop zit en draai met een goede kruiskop schroevendraaier de schroefjes van de schanieren aan. Ik heb wel problemen gehad, Dell heeft het toen gratis rerepareerd buiten de garantie prima service van Dell.
Zodra je voeld dat er speling op het scherm komt plastic strook weghalen van rechts naar links en schanier schroefjes aandraaien met een goede kwalitiet schroevendraaier "geen china of hongkong kwalitiet"
Mijn dell werkt nog goed, ben wel flink aan het sparen voor aan nieuwe notebook. Ben bang dat ik het nog minimaal een jaar met deze oude bak moet doen want ik heb geen poen.
Lex
Zodra je voeld dat er speling op het scherm komt plastic strook weghalen van rechts naar links en schanier schroefjes aandraaien met een goede kwalitiet schroevendraaier "geen china of hongkong kwalitiet"
Mijn dell werkt nog goed, ben wel flink aan het sparen voor aan nieuwe notebook. Ben bang dat ik het nog minimaal een jaar met deze oude bak moet doen want ik heb geen poen.
Lex
Mijn inspiron 6400 start niet meer op en kan dr niet achter komen wat er nu aan mankeert.
Vorige week had ik problemen met de harddisk waardoor er soms wel en niet opgestart werd. SSD geplaatst en XP opnieuw geinstalleerd. Laptop startte snel op en maakte geen lawaai. Helemaal blij.
Sinds gisteren start de laptop weer niet op. Heb ook vanaf USB met Ubuntu proberen te starten. Ook niets.
Na indrukken power, gaan de 3 locklampjes, power en hardeschijf lampjes branden. Vervolgens gaan de locklampen uit en daarna ook de hardeschijflamp. Power blijft wel branden.
Start met FN-toets ingedrukt: Locklampen gaan branden, echter de linker gaat knipperen. hardeschijflamp gaat uit en power blijft branden. Geen reactie op 't scherm.
Hoe kom er achter wat er aan de hand is?
Vorige week had ik problemen met de harddisk waardoor er soms wel en niet opgestart werd. SSD geplaatst en XP opnieuw geinstalleerd. Laptop startte snel op en maakte geen lawaai. Helemaal blij.
Sinds gisteren start de laptop weer niet op. Heb ook vanaf USB met Ubuntu proberen te starten. Ook niets.
Na indrukken power, gaan de 3 locklampjes, power en hardeschijf lampjes branden. Vervolgens gaan de locklampen uit en daarna ook de hardeschijflamp. Power blijft wel branden.
Start met FN-toets ingedrukt: Locklampen gaan branden, echter de linker gaat knipperen. hardeschijflamp gaat uit en power blijft branden. Geen reactie op 't scherm.
Hoe kom er achter wat er aan de hand is?
Verschijnt wel het bios opstart scherm met DELL logo?
Het kan zijn dat het scherm verlichting kapot is de inverter of de backlicht verlichting zelf.
Bij mij deed de verlichting het opeens ook niet meer zachtjes tikte ik met een steeksleutel onder op de bezel "plastic" onder rand van het scherm.
Toen deed het schermverlichting het weer.
Dus eerst even de vraag beantwoorden of je het opstartscherm wel ziet?
Ik was hier 2 december. erg rustig.
Ik was hier 4 december. muis stil hier.
Ik was hier 14 december.
Ik was hier 20 december.
Ik was hier 22 december.
Ik was hier 1 januari iedereen een goed en gezond 2013 toegewenst.
Ik was hier 6 januari
Ik was hier 15 januari kom op mensen.
Ik was hier 22 januari Dell Inspiron 6400 is zeker uitstervende?
Vandaag 28 januari
Mijn Dell Inspiron 6400 deed de laatste tijd vreemd bij het opstarten, soms tot 3x opnieuw de aan/uit knop indrukken voordat het opstartscherm kwam, de oorzaak bleek de Bios batterij te zijn na 6 jaar werd het blijkbaar tijd om hem te vervangen.
Nu werkt hij weer vanouds.
Ik was hier 20 Februari
Lex
Het kan zijn dat het scherm verlichting kapot is de inverter of de backlicht verlichting zelf.
Bij mij deed de verlichting het opeens ook niet meer zachtjes tikte ik met een steeksleutel onder op de bezel "plastic" onder rand van het scherm.
Toen deed het schermverlichting het weer.
Dus eerst even de vraag beantwoorden of je het opstartscherm wel ziet?
Ik was hier 2 december. erg rustig.
Ik was hier 4 december. muis stil hier.
Ik was hier 14 december.
Ik was hier 20 december.
Ik was hier 22 december.
Ik was hier 1 januari iedereen een goed en gezond 2013 toegewenst.
Ik was hier 6 januari
Ik was hier 15 januari kom op mensen.
Ik was hier 22 januari Dell Inspiron 6400 is zeker uitstervende?
Vandaag 28 januari
Mijn Dell Inspiron 6400 deed de laatste tijd vreemd bij het opstarten, soms tot 3x opnieuw de aan/uit knop indrukken voordat het opstartscherm kwam, de oorzaak bleek de Bios batterij te zijn na 6 jaar werd het blijkbaar tijd om hem te vervangen.
Nu werkt hij weer vanouds.
Ik was hier 20 Februari
Lex
[ Voor 48% gewijzigd door LEX63 op 20-02-2013 09:06 ]
Draait de ventilator van uw Dell inspiron 6400 constand in een hoog toerental dan word het tijd om de ventilatie te reinigen deze zit dan duidelijk verstopt.
Wel een klusje waar je anderhalf tot twee uur mee bezig bent.
Zie deze link waarin stap voor stap word uitgelegt hoe deze operatie kunt doen.
LINK
Is uw Dell Inspiron sinds de aankoop niet uitelkaar geweest dan raad ik het aan om er sirieus over na te denken, zeker als de ventilator constand hard blijft blazen en de computer zeer warm tot heet word.
Normale temparaturen bij geen of geringe belasting 35/45 graden bij gemiddelde belasting 50/60 bij hoge belasting niet warmer dan 75 graden.
De ventilator hoeft niet vervangen te worden alleen schoonmaken met wattestokjes of een kwastje is al voldoende ook van de ventilator is het dekseltje te verwijderen schoonmaken zo gebeurd. Mijn ventilator heeft al heel wat uurtjes gedraaid gemiddeld 16 uur per dag en ik voelde geen speling op de as.
Je computer word er zo heerlijk rustig van.
Hmmmm
Ik was hier 20 Februari kom op mensen typ uw ervaringen over deze oerdegelijke computer.
Ik was hier 24 Februari.
Lex
Wel een klusje waar je anderhalf tot twee uur mee bezig bent.
Zie deze link waarin stap voor stap word uitgelegt hoe deze operatie kunt doen.
LINK
Is uw Dell Inspiron sinds de aankoop niet uitelkaar geweest dan raad ik het aan om er sirieus over na te denken, zeker als de ventilator constand hard blijft blazen en de computer zeer warm tot heet word.
Normale temparaturen bij geen of geringe belasting 35/45 graden bij gemiddelde belasting 50/60 bij hoge belasting niet warmer dan 75 graden.
De ventilator hoeft niet vervangen te worden alleen schoonmaken met wattestokjes of een kwastje is al voldoende ook van de ventilator is het dekseltje te verwijderen schoonmaken zo gebeurd. Mijn ventilator heeft al heel wat uurtjes gedraaid gemiddeld 16 uur per dag en ik voelde geen speling op de as.
Je computer word er zo heerlijk rustig van.
Hmmmm
Ik was hier 20 Februari kom op mensen typ uw ervaringen over deze oerdegelijke computer.
Ik was hier 24 Februari.
Lex
[ Voor 29% gewijzigd door LEX63 op 24-02-2013 21:24 ]
Waarschijnlijk het laatste berich wat ik hier ga plaatsen: harde schijf heeft het gisteren begeven. Nu zit er een oudje in. Na bijna 7 jaar is dit dus toch het einde. Laptop heeft geen schuld en heeft het prima gedaan.
Nu dus op zoekn naar een waardige opvolger, ik neig naar een 15R SE. De zoektocht kan dus beginnen....
Nu dus op zoekn naar een waardige opvolger, ik neig naar een 15R SE. De zoektocht kan dus beginnen....
Ik zou zeggen stop er een SSD in daar word hij dubbel zo snel van. spreek uit eigen ervaring.
Ik zou er toch nog ruim een jaar mee moeten doen.
1 Ik heb geen geld voor een nieuwe computer zit in de schulden "wie niet".
2 Er zijn allerlei ontwikkelingen gaarne die ik wil afwachten.
3 Deze oude bak doet het nog perfect, Ik had toen de krachtigste processor gekozen de T7200 Dual2core 2x2000 Mhz. alles wat ik er mee wil doen kan ik er mee doen.
Laatst nog een reinigingsbeurt gegeven, uit elkaar gehaald en de ventilatie weer eens schoon gemaakt tjonge wat een stofnest weer en dat binnen 2 jaar. Ik gebruik deze computer zeer intensief hij staat gemiddeld 16/20 uur per dag aan en dat sinds november 2006.
Natuurlijk komt aan alles een eind ook aan deze Dell inspiron 6400. Ik heb nog een Acer Netbook reserve mocht hij kapot gaan.
Hij zou het nog even vol moeten houden.
Ik wens je heel veel succes met je nieuwe computer kom weer even terug op dit forum om te melden wat voor notebook je gekocht heb ik ben wel nieuwsgierig.
Lex was hier 11 maart stil hier.
Lex was hier 16 maart Dell inspiron 6400 zeker uitstervende?
Lex was hier 24 maart
Lex was hier 3 April
Lex was hier 7 April kom op mensen reageer?
Lex was hier 11 April
Lex was hier 16 April
Ik zou er toch nog ruim een jaar mee moeten doen.
1 Ik heb geen geld voor een nieuwe computer zit in de schulden "wie niet".
2 Er zijn allerlei ontwikkelingen gaarne die ik wil afwachten.
3 Deze oude bak doet het nog perfect, Ik had toen de krachtigste processor gekozen de T7200 Dual2core 2x2000 Mhz. alles wat ik er mee wil doen kan ik er mee doen.
Laatst nog een reinigingsbeurt gegeven, uit elkaar gehaald en de ventilatie weer eens schoon gemaakt tjonge wat een stofnest weer en dat binnen 2 jaar. Ik gebruik deze computer zeer intensief hij staat gemiddeld 16/20 uur per dag aan en dat sinds november 2006.
Natuurlijk komt aan alles een eind ook aan deze Dell inspiron 6400. Ik heb nog een Acer Netbook reserve mocht hij kapot gaan.
Hij zou het nog even vol moeten houden.
Ik wens je heel veel succes met je nieuwe computer kom weer even terug op dit forum om te melden wat voor notebook je gekocht heb ik ben wel nieuwsgierig.
Lex was hier 11 maart stil hier.
Lex was hier 16 maart Dell inspiron 6400 zeker uitstervende?
Lex was hier 24 maart
Lex was hier 3 April
Lex was hier 7 April kom op mensen reageer?
Lex was hier 11 April
Lex was hier 16 April
[ Voor 6% gewijzigd door LEX63 op 16-04-2013 15:39 ]
Ik gebruik die van mij nog maar weinig, want de scharnieren zijn helemaal aan gort. Barsten in het aluminium enz. Misschien dat ik er nog een paar op Ebay koop, maar nu nog even niet.
Goeden avond Shere
Fijn dat er weer eens iemand reageert.
Tip kijk eens op E-Bay hier zou je wel eens onderdelen kunnen vinden die je nodig hebt. Deze serie notebooks staat in de top 10 van meest verkochte notebooks de kans op onderdelen is dus heel groot.
Ik had het probleem dat het scharnier rechts uit het scherm was gebroken. Dell had het toen buiten de garantie gratis gerepareerd perfecte service van DELL.
TIP draai tijdig "zodra je het scherm voelt wiebelen" de schroefjes vast dan kan dit niet gebeuren.
Drupje olie op de draaistift(en) doet ook wonderen. Gebruik silicone spray dat blijft smeren en droogt niet uit.
Even de plastic strook weg halen en schroefjes vast draaien ik heb de schroefjes vervangen door nimbusboutjes 2.5mm met ringetjes wat in de betere ijzerwarenzaak te koop is.
Ben nog steeds tevreden over deze oude bak mede door de T7200 2x2GHZ processor toen de snelst verkrijgbare CPU. Deze oude bak is nog snel genoeg voor al mijn toepassingen.
Het mooiste vind toch wel de harddisk die er simpel er uitgetrokken kan worden lade systeem. Regelmatig wissel ik van harddisk SUSE 12.3 x64 of Windows7x64
Vorig jaar had ik een nieuwe accu gekocht dit jaar een nieuw toetsenbord. Gebruik de computer heel veel gemiddeld +/- 16 uur per dag. Vaak staat hij ook nachts aan vanwege een download.
Ook niet onbelangrijk houd de ventilatie schoon je computer blijft dan lekker rustig en presteert beter. zie mijn bijdrage "even terug bladeren" Draait de ventilator constant op zijn hoogste toerental dan word het tijd de computer uit elkaar te halen.
Voorlopig geen nieuwe notebook.
Gezien mijn financiële situatie kan ik voorlopig geen nieuwe kopen en zou ik het er nog even mee moeten doen. Er zijn veel ontwikkelingen gaande die ik ook nog even doorvertaald wil zien in nieuwe notebooks.
Weet nog niet hoe het met de Thunderbolt gaat aflopen? Als dit toch doorbreekt dan moet op mijn nieuwe notebook ook een Thunderbolt poort zitten.
Lex
Fijn dat er weer eens iemand reageert.
Tip kijk eens op E-Bay hier zou je wel eens onderdelen kunnen vinden die je nodig hebt. Deze serie notebooks staat in de top 10 van meest verkochte notebooks de kans op onderdelen is dus heel groot.
Ik had het probleem dat het scharnier rechts uit het scherm was gebroken. Dell had het toen buiten de garantie gratis gerepareerd perfecte service van DELL.
TIP draai tijdig "zodra je het scherm voelt wiebelen" de schroefjes vast dan kan dit niet gebeuren.
Drupje olie op de draaistift(en) doet ook wonderen. Gebruik silicone spray dat blijft smeren en droogt niet uit.
Even de plastic strook weg halen en schroefjes vast draaien ik heb de schroefjes vervangen door nimbusboutjes 2.5mm met ringetjes wat in de betere ijzerwarenzaak te koop is.
Ben nog steeds tevreden over deze oude bak mede door de T7200 2x2GHZ processor toen de snelst verkrijgbare CPU. Deze oude bak is nog snel genoeg voor al mijn toepassingen.
Het mooiste vind toch wel de harddisk die er simpel er uitgetrokken kan worden lade systeem. Regelmatig wissel ik van harddisk SUSE 12.3 x64 of Windows7x64
Vorig jaar had ik een nieuwe accu gekocht dit jaar een nieuw toetsenbord. Gebruik de computer heel veel gemiddeld +/- 16 uur per dag. Vaak staat hij ook nachts aan vanwege een download.
Ook niet onbelangrijk houd de ventilatie schoon je computer blijft dan lekker rustig en presteert beter. zie mijn bijdrage "even terug bladeren" Draait de ventilator constant op zijn hoogste toerental dan word het tijd de computer uit elkaar te halen.
Voorlopig geen nieuwe notebook.
Gezien mijn financiële situatie kan ik voorlopig geen nieuwe kopen en zou ik het er nog even mee moeten doen. Er zijn veel ontwikkelingen gaande die ik ook nog even doorvertaald wil zien in nieuwe notebooks.
Weet nog niet hoe het met de Thunderbolt gaat aflopen? Als dit toch doorbreekt dan moet op mijn nieuwe notebook ook een Thunderbolt poort zitten.
Lex
[ Voor 15% gewijzigd door LEX63 op 19-04-2013 23:48 ]
Hopelijk heb je al wel gespaard, want als je nu nog moet gaan sparen voor vervanging van een machine die al een jaar (twee?) is afgeschreven met een beperkt inkomen heb je een uitdaging
Bij mij staat mijn Dell 16 uur per dag aan het hele jaar door dus ik kan wel zeggen dat dit een degelijke computer is. Ik heb nog een Acer Ferrari one 200 Netbook als back-up mocht deze ouwe bak het begeven.
Heb nog niet gespaard voor een nieuwe notebook even geen geld voor, andere zaken hebben een hogere prioriteit. Maar dit oudje doet het nog perfect, laatst de ventilatie schoon gemaakt "heel belangrijk" waardoor hij rustig word en beter presteert.
De beste investering voor deze Dell inspiron 6400 vond ik toch wel de SSD waardoor deze computer dubbel zo snel is geworden.
Toch wil ik na de vakantie gaan sparen, daar ik mijn notebook ook veel mobiel gebruik zit ik te denken aan een AMD A10 notebook tegen die tijd dat ik een nieuwe ga kopen zal het er wel een worden met een A12 processor wie weet een met een A14.
Mooi systeem goede stroomverbruik prestatie verhouding.
De ontwikkeling is meer kracht tegen een gering stroomverbruik.
Lex was hier 11 mei deze oude bak draait als een speer met Linux Mint.
Lex was hier 12 mei.
Lex was hier 17 mei.
Lex was hier 20 mei.
Lex was hier 24 mei.
Lex was hier 02 juni.
Lex was hier 09 juni.
Lex was hier 12 juni. Mijn Dell begind opstart problemen te krijgen moet soms wel 3 maal op de power knop
drukken eer ik het Dell opstart scherm zie.
Lex was hier 12 juli.
Deel u ervaringen of stel vragen als u deze heeft. Wat doet u zoal met uw Dell Inspiron 6400. Doet hij het nog goed of heeft u problemen?
Waar koop ik een accu? --- Waar koop ik een toetsenbord. --- Mijn computer word erg warm.
Heeft u vragen stel ze gerust.
Lex
Heb nog niet gespaard voor een nieuwe notebook even geen geld voor, andere zaken hebben een hogere prioriteit. Maar dit oudje doet het nog perfect, laatst de ventilatie schoon gemaakt "heel belangrijk" waardoor hij rustig word en beter presteert.
De beste investering voor deze Dell inspiron 6400 vond ik toch wel de SSD waardoor deze computer dubbel zo snel is geworden.
Toch wil ik na de vakantie gaan sparen, daar ik mijn notebook ook veel mobiel gebruik zit ik te denken aan een AMD A10 notebook tegen die tijd dat ik een nieuwe ga kopen zal het er wel een worden met een A12 processor wie weet een met een A14.
Mooi systeem goede stroomverbruik prestatie verhouding.
De ontwikkeling is meer kracht tegen een gering stroomverbruik.
Lex was hier 11 mei deze oude bak draait als een speer met Linux Mint.
Lex was hier 12 mei.
Lex was hier 17 mei.
Lex was hier 20 mei.
Lex was hier 24 mei.
Lex was hier 02 juni.
Lex was hier 09 juni.
Lex was hier 12 juni. Mijn Dell begind opstart problemen te krijgen moet soms wel 3 maal op de power knop
drukken eer ik het Dell opstart scherm zie.
Lex was hier 12 juli.
Deel u ervaringen of stel vragen als u deze heeft. Wat doet u zoal met uw Dell Inspiron 6400. Doet hij het nog goed of heeft u problemen?
Waar koop ik een accu? --- Waar koop ik een toetsenbord. --- Mijn computer word erg warm.
Heeft u vragen stel ze gerust.
Lex
[ Voor 21% gewijzigd door LEX63 op 12-07-2013 20:07 ]
ik heb ook een dell inspiron 6400, destijds gekocht, 2GB ram, 2GHz processor en met video kaart.
alleen nu is mijn probleem, hij start niet meer op...
als ik hem aan doe(met lader erin, want accu is kapot) gaan er wat lampjes branden, de fan gaat blazen, harde schrijf gaat draaien, maar dat is het, er komt geen beeld, ik ben naar een computerzaak geweest, hem laten onderzoeken, ze zeiden GPU is defect, ze konden er niks aan doen want hij zat vast aan het moederbord en was niet los te bestellen.
ik heb vervolgens zelf mijn inspiron uit elkaar gehaald, maar ik kwam erachter dat de CPU/grafische kaart weldergelijk loskan en en los te bestellen is. namelijk via ebay.
ebay.com grafische kaart Dell Inspron.
zo'n grafische kaart kost ongeveer 30 dollar en daar komen nog is 20 dollar verzendkosten bovenop...
dus nu is mijn vraag:
hoe weet ik zeker dat het mijn grafische kaart is die kapot is?
en als ik die vervang doet hij het dan weer?
het is nogal stom om een grafische kaart helemaal hierheen te laten vervoeren en er vervolgens achterkomen dat het niet heeft gewerkt.
hebben jullie ideeën?
is er misschien iemand met een oude Dell inspiron 6400 waarvan ik de grafische kaart kan overkopen?
of zou ik bij iemand zijn grafische kaart mogen lenen, om te kijken als ik die erin zet of hij het dan weer doet?
dus dat ik langskom en dat we de grafische kaart overzetten, en vervolgens kijken of mijn dell het weer doet? zodat ik zeker weet als ik die kaart bestel via ebay dat het geen miskoop is.
ben benieuwd waar jullie mee komen!
Mvg Levi
alleen nu is mijn probleem, hij start niet meer op...
als ik hem aan doe(met lader erin, want accu is kapot) gaan er wat lampjes branden, de fan gaat blazen, harde schrijf gaat draaien, maar dat is het, er komt geen beeld, ik ben naar een computerzaak geweest, hem laten onderzoeken, ze zeiden GPU is defect, ze konden er niks aan doen want hij zat vast aan het moederbord en was niet los te bestellen.
ik heb vervolgens zelf mijn inspiron uit elkaar gehaald, maar ik kwam erachter dat de CPU/grafische kaart weldergelijk loskan en en los te bestellen is. namelijk via ebay.
ebay.com grafische kaart Dell Inspron.
zo'n grafische kaart kost ongeveer 30 dollar en daar komen nog is 20 dollar verzendkosten bovenop...
dus nu is mijn vraag:
hoe weet ik zeker dat het mijn grafische kaart is die kapot is?
en als ik die vervang doet hij het dan weer?
het is nogal stom om een grafische kaart helemaal hierheen te laten vervoeren en er vervolgens achterkomen dat het niet heeft gewerkt.
hebben jullie ideeën?
is er misschien iemand met een oude Dell inspiron 6400 waarvan ik de grafische kaart kan overkopen?
of zou ik bij iemand zijn grafische kaart mogen lenen, om te kijken als ik die erin zet of hij het dan weer doet?
dus dat ik langskom en dat we de grafische kaart overzetten, en vervolgens kijken of mijn dell het weer doet? zodat ik zeker weet als ik die kaart bestel via ebay dat het geen miskoop is.
ben benieuwd waar jullie mee komen!
Mvg Levi
Hoi Levi.
Vraag weet je wel zeker dat het de grafische kaart is en niet je scherm verlichting. Hier kun je achter komen door met je computer in de volle zon te gaan zitten en het zonlicht op je scherm te laten schijnen zie je dan beeld dan is je schermverlichting kapot.
Heb ik namelijk ook eens een keer gehad.
Tja mocht de video kaart defect zijn dan is die $50,- nog het overwegen waard. Let op zoek even instructies op het internet hoe je dit moet doen en vergeet er geen koelpasta tussen te doen.
Lex was hier 24 juli
Lex was hier 27 juli Levi nog ontwikkelingen betreft je computer?
Lex was hier 31 juli
Lex was hier 4 augustus
Lex was hier 10 augustus
Lex was hier 14 augustus
Lex was hier 18 augustus
Lex was hier 20 augustus
Lex was hier 23 augustus
Lex was hier 31 augustus
Lex was hier 2 september.
Gisteren wilde mijn Inspiron 6400 niet meer opstarten. De drie ledjes knipperde zoals normaal maar daarna gebeurde er niets. Hier had hij wel eens vaker last van. Dit blijkt een contactprobleem te zijn in de stekker van het scherm "zie foto"

Deze stekker ingespoten met contactspray en het probleem is opgelost.
Lex
Lex
Vraag weet je wel zeker dat het de grafische kaart is en niet je scherm verlichting. Hier kun je achter komen door met je computer in de volle zon te gaan zitten en het zonlicht op je scherm te laten schijnen zie je dan beeld dan is je schermverlichting kapot.
Heb ik namelijk ook eens een keer gehad.
Tja mocht de video kaart defect zijn dan is die $50,- nog het overwegen waard. Let op zoek even instructies op het internet hoe je dit moet doen en vergeet er geen koelpasta tussen te doen.
Lex was hier 24 juli
Lex was hier 27 juli Levi nog ontwikkelingen betreft je computer?
Lex was hier 31 juli
Lex was hier 4 augustus
Lex was hier 10 augustus
Lex was hier 14 augustus
Lex was hier 18 augustus
Lex was hier 20 augustus
Lex was hier 23 augustus
Lex was hier 31 augustus
Lex was hier 2 september.
Gisteren wilde mijn Inspiron 6400 niet meer opstarten. De drie ledjes knipperde zoals normaal maar daarna gebeurde er niets. Hier had hij wel eens vaker last van. Dit blijkt een contactprobleem te zijn in de stekker van het scherm "zie foto"

Deze stekker ingespoten met contactspray en het probleem is opgelost.
Lex
Lex
[ Voor 41% gewijzigd door LEX63 op 02-09-2013 16:17 ]
Beste Lex,
Ik had niet door dat je nog gereageerd had.
Ik heb niks meer gedaan met de laptop.
Ik weet wel zeker dat het de grafische kaart is ja.
Ik ben met de laptop naar een speciaal zaak geweest die gaven ook de grafische kaart aan als de oorzaak.
Op eBay kost een dezelfde grafische kaart van 20 tot 50 dollar, en dan komen er ook nog 20 dollar verzendkosten bij.
En dan ook nog hopen dat de grafische kaart heel aankomt...
Al met al vind ik dat teveel moeite en tijd.
Mvg Levi
Ps. Als u het wel de moeite waard vind, dan mag u hem voor 2 tientjes overnemen. DM me daarvoor
Ik had niet door dat je nog gereageerd had.
Ik heb niks meer gedaan met de laptop.
Ik weet wel zeker dat het de grafische kaart is ja.
Ik ben met de laptop naar een speciaal zaak geweest die gaven ook de grafische kaart aan als de oorzaak.
Op eBay kost een dezelfde grafische kaart van 20 tot 50 dollar, en dan komen er ook nog 20 dollar verzendkosten bij.
En dan ook nog hopen dat de grafische kaart heel aankomt...
Al met al vind ik dat teveel moeite en tijd.
Mvg Levi
Ps. Als u het wel de moeite waard vind, dan mag u hem voor 2 tientjes overnemen. DM me daarvoor
Inderdaad op marktplaats worden complete werkende Inspiron 6400 notebooks aangeboden voor €50,- / €80,-
Zondag dacht ik, dit is dan het einde maar het bleek de stekker verbinding van videokaart te zijn dat in de loop der jaren vuil was geworden.
Ik moet toch wel toe geven dat dit oerdegelijke notebooks zijn. 16 november "als hij het haalt" dan vier ik een feestje dan is mijn Dell Inspiron 8 jaar oud geworden een hele prestatie.
Hij heeft ook al heel wat uurtjes gewerkt. Ik zitten rekenen en kom uit op +/- 40.000 uur dan ga ik uit van 5000 uur per jaar dat is gemiddeld 12 uur per dag, dat hij heeft aangestaan hij staat vaak wel langer aan maar er zijn ook dagen dat ik weg ben en hij uit staat.
En hij werkt nog perfect.
Hij zal nog even mee moeten 1 omdat ik geen geld heb om een behoorlijke nieuwe te kopen. 2 omdat ik de nieuwe ontwikkelingen zoals USB 3.1, Thunderbolt en nieuwe processoren en chipsets wil afwachten.
Mijn nieuwe notebook zal een tussen een energie zuinig en krachtpatser inzitten.
Ik kijk veel films op mijn Del Inspiron 6400 had toen gekozen voor een hogere resolutie scherm 1680x1050.
koste toen €150,- extra, ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad.
Ik heb er een Broadcom crystal HD kaartje in plaats van de WIFI kaart alleen ondersteund deze niet alle HD films al helemaal geen HD films van losse bestanden als .MVK.
Het afspelen van Full HD dat is een probleem dat gaat niet vloeiend. ondanks de T7200 2x2GHZ CPU.
ook niet als ik alle niet noodzakelijke activiteiten stop. Dit heeft te maken met de zwakke grafische ATI X1400 kaart. Waar geen hardwarematige decoder in zit.
Ik hoop dat hij vol houd tot eind 2014.
Lex was hier 14 september.
Lex was hier 19 september.
Lex was hier 21 september.
Lex was hier 23 september.
Lex was hier 26 september.
Lex was hier 2 oktober.
Lex was hier 6 oktober.
Lex was hier 9 oktober.
Lex was hier 12 oktober.
Lex was hier 17 oktober. Erg stil hier is er nog iemand met een inspiron 6400?
Lex was hier 20 oktober.
Lex was hier 28 oktober.
Lex was hier 6 november.
Lex was hier 9 november.
Lex was hier 11 november.
Lex was hier 14 november.
Lex was hier 19 november.
Lex was hier 22 november. nog vier dagen dan is mijn Dell Inspiron 6400 8 jaar oud.
Lex was hier 27 november Gisteren is mijn Delletje 8 jaar geworden een hele prestatie bij zo intensief gebruik.
Lex was hier 1 december
Lex was hier 7 december Mijn Dell Inspiron 6400 werkt na die 8 jaar nog steeds perfect.
Ben langzamerhand wel aan het sparen voor een nieuwe notebook. Toch kan ik met deze notebook nog alles doen wat ik dagelijks doe.
1 Mail controleren.
2 Internetten
3 Youtube ook HD films.
4 Films kijken.
5 spelletjes spelen.
6 Beleggen aan en verkopen aandelen.
7 Administratie.
8 Overige zaken.
Ik ben niet zo spelletjes maniak houd meer van Anime series en goede speelfilms en dat gaat prima op deze notebook.
De drie grootste verbeteringen voor deze notebook waren.
1 Windows 7 64 bit in plaats van het aloude XP
2 De SSD een enorme snelheidsverbetering, sommige taken 4x sneller.
3 Broadcom Crystal HD kaartje waarmee ik bijna alle HD films probleemloos kan afspelen.
Deze oude bak moet het nog even volhouden.
Lex was hier 18 december iedereen nog een prettige kerstdagen en een goed en gezond 2014 gewenst.
Lex was hier 20 december
Zondag dacht ik, dit is dan het einde maar het bleek de stekker verbinding van videokaart te zijn dat in de loop der jaren vuil was geworden.
Ik moet toch wel toe geven dat dit oerdegelijke notebooks zijn. 16 november "als hij het haalt" dan vier ik een feestje dan is mijn Dell Inspiron 8 jaar oud geworden een hele prestatie.
Hij heeft ook al heel wat uurtjes gewerkt. Ik zitten rekenen en kom uit op +/- 40.000 uur dan ga ik uit van 5000 uur per jaar dat is gemiddeld 12 uur per dag, dat hij heeft aangestaan hij staat vaak wel langer aan maar er zijn ook dagen dat ik weg ben en hij uit staat.
En hij werkt nog perfect.
Hij zal nog even mee moeten 1 omdat ik geen geld heb om een behoorlijke nieuwe te kopen. 2 omdat ik de nieuwe ontwikkelingen zoals USB 3.1, Thunderbolt en nieuwe processoren en chipsets wil afwachten.
Mijn nieuwe notebook zal een tussen een energie zuinig en krachtpatser inzitten.
Ik kijk veel films op mijn Del Inspiron 6400 had toen gekozen voor een hogere resolutie scherm 1680x1050.
koste toen €150,- extra, ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad.
Ik heb er een Broadcom crystal HD kaartje in plaats van de WIFI kaart alleen ondersteund deze niet alle HD films al helemaal geen HD films van losse bestanden als .MVK.
Het afspelen van Full HD dat is een probleem dat gaat niet vloeiend. ondanks de T7200 2x2GHZ CPU.
ook niet als ik alle niet noodzakelijke activiteiten stop. Dit heeft te maken met de zwakke grafische ATI X1400 kaart. Waar geen hardwarematige decoder in zit.
Ik hoop dat hij vol houd tot eind 2014.
Lex was hier 14 september.
Lex was hier 19 september.
Lex was hier 21 september.
Lex was hier 23 september.
Lex was hier 26 september.
Lex was hier 2 oktober.
Lex was hier 6 oktober.
Lex was hier 9 oktober.
Lex was hier 12 oktober.
Lex was hier 17 oktober. Erg stil hier is er nog iemand met een inspiron 6400?
Lex was hier 20 oktober.
Lex was hier 28 oktober.
Lex was hier 6 november.
Lex was hier 9 november.
Lex was hier 11 november.
Lex was hier 14 november.
Lex was hier 19 november.
Lex was hier 22 november. nog vier dagen dan is mijn Dell Inspiron 6400 8 jaar oud.
Lex was hier 27 november Gisteren is mijn Delletje 8 jaar geworden een hele prestatie bij zo intensief gebruik.
Lex was hier 1 december
Lex was hier 7 december Mijn Dell Inspiron 6400 werkt na die 8 jaar nog steeds perfect.
Ben langzamerhand wel aan het sparen voor een nieuwe notebook. Toch kan ik met deze notebook nog alles doen wat ik dagelijks doe.
1 Mail controleren.
2 Internetten
3 Youtube ook HD films.
4 Films kijken.
5 spelletjes spelen.
6 Beleggen aan en verkopen aandelen.
7 Administratie.
8 Overige zaken.
Ik ben niet zo spelletjes maniak houd meer van Anime series en goede speelfilms en dat gaat prima op deze notebook.
De drie grootste verbeteringen voor deze notebook waren.
1 Windows 7 64 bit in plaats van het aloude XP
2 De SSD een enorme snelheidsverbetering, sommige taken 4x sneller.
3 Broadcom Crystal HD kaartje waarmee ik bijna alle HD films probleemloos kan afspelen.
Deze oude bak moet het nog even volhouden.
Lex was hier 18 december iedereen nog een prettige kerstdagen en een goed en gezond 2014 gewenst.
Lex was hier 20 december
[ Voor 27% gewijzigd door LEX63 op 20-12-2013 20:29 ]
Lex was hier 26 december
Ik wens iedereen een prettige kerst en een goed, gezond en gelukkig 2014.
Dat mijn Dell Inspiron 6400 nog even mee mag gaan tot najaar 2014
Lex
Ik wens iedereen een prettige kerst en een goed, gezond en gelukkig 2014.
Dat mijn Dell Inspiron 6400 nog even mee mag gaan tot najaar 2014
Lex
Heb je het Crystal HD-kaartje geplaatst in het slot waar eerst de WiFi-kaart zat? Of had je nog een slot vrij?
Al met al best netjes, 8 jaar. Zolang zou ik het niet uithouden, al komt dat ook door de CPU-kracht die ik nodig heb.
Al met al best netjes, 8 jaar. Zolang zou ik het niet uithouden, al komt dat ook door de CPU-kracht die ik nodig heb.
Die van mij licht in de kast met kapotte scharnieren. Best jammer.
Anoniem: 91634
En ik heb onder tussen al 2 dell laptops versleten. Je kan geluk hebben of pech en is ook maar net hoe je laptop gebruikt. Maar desondanks klaag ik niet aangezien ik4 jaar voor een laptop ook heel netjes vind.
Bedankt voor jullie reacties.
Tja dit zijn oerdegelijke computers ik gebruik hem zeer intensief gemiddeld staat hij 16 uur per dag aan.
Inderdaad ik heb het Crystal HD-kaartje geplaatst in het slot waar eerst de WiFi-kaart zat? zoals je weet heeft de Dell Inspiron 6400 maar 1 fysiek slot en dat is die van de wifi kaart.
Ik heb een losse USB Wifi dongle in mijn notebooktas zitten als ik op pad ga.
Fijn deze reacties.
Lex
Tja dit zijn oerdegelijke computers ik gebruik hem zeer intensief gemiddeld staat hij 16 uur per dag aan.
Inderdaad ik heb het Crystal HD-kaartje geplaatst in het slot waar eerst de WiFi-kaart zat? zoals je weet heeft de Dell Inspiron 6400 maar 1 fysiek slot en dat is die van de wifi kaart.
Ik heb een losse USB Wifi dongle in mijn notebooktas zitten als ik op pad ga.
Fijn deze reacties.
Lex
Beste Lex, ik wens jou ook een goed 2014!
En natuurlijk ook een goede kerst, maar dat is al geweest xD
Mvg Levi
En natuurlijk ook een goede kerst, maar dat is al geweest xD
Mvg Levi
Hoi Levi.
Tja met al dat nieuws van de afgelopen tijd hoop ik nog geld te kunnen sparen voor een nieuwe notebook.
Ik hoop dat hij het nog even volhoud tot najaar 2014.
Niet alleen een financiële kwestie maar ook zijn er allerlei ontwikkelingen gaande zoals USB 3.1 en nieuwe generatie notebook processoren en chipsets van Intel.
Ook AMD maakt interessante processoren zoals de laatste A10 serie voor notebooks.
Kortom ik kijk eerst even de kat uit de boom voordat ik een andere notebook ga kopen.
In ieder geval kan ik zeggen dat Dell degelijke notebooks maakt.
Tja met al dat nieuws van de afgelopen tijd hoop ik nog geld te kunnen sparen voor een nieuwe notebook.
Niet alleen een financiële kwestie maar ook zijn er allerlei ontwikkelingen gaande zoals USB 3.1 en nieuwe generatie notebook processoren en chipsets van Intel.
Ook AMD maakt interessante processoren zoals de laatste A10 serie voor notebooks.
Kortom ik kijk eerst even de kat uit de boom voordat ik een andere notebook ga kopen.
Heb je helemaal gelijk in!LEX63 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:32:
Hoi Levi.
Ik heb hier ook nog steeds mijn oude Dell Inspiron 6400 liggen, nog steeds met een kapotte grafische kaart.
Gebruik nu gewoon een vaste PC en een iPad en wellicht dat ik ergens volgend jaar of het jaar daarna een nieuwe notebook aanschaf.
Misschien dat er eindelijk een Surface komt die net zo goed werkt als een echte laptop dat ik dan voor die ga.
Gooi je videokaart gewoon in de oven dan kan je weer even vooruit
Voordeel van deze computers is dat je ze voor een habbekrats kunt kopen. Voor €50,- €75,- koop je 2e hands wel een Dell inspiron 6400
Hoe weet je zeker dat het aan je grafische kaart ligt. Scherm verlichting kan ook kapot zijn.
Tip ga met je scherm in vel licht zitten liefst zonlicht als je dan beeld ziet dan is de back light kapot.
Of het stekkertje onder het scherm maakt geen goed contact even terug bladeren zie tekst bij de foto.
Het hoeft dus niet altijd aan de grafische kaart te liggen.
Lex
Tip ga met je scherm in vel licht zitten liefst zonlicht als je dan beeld ziet dan is de back light kapot.
Of het stekkertje onder het scherm maakt geen goed contact even terug bladeren zie tekst bij de foto.
Lex
[ Voor 19% gewijzigd door LEX63 op 28-12-2013 12:53 ]
De beste wensen voor 2014 dat het een goed, gezond en leuk jaar mag worden ondanks alles ellende in het vooruitzicht.
Ik hoop dat mijn Dell Inspiron het nog even vol houd tot het najaar. Zodat ik geld kan sparen voor een andere computer.
Groeten Lex
Ik hoop dat mijn Dell Inspiron het nog even vol houd tot het najaar. Zodat ik geld kan sparen voor een andere computer.
Groeten Lex
Ik was naar de plaatste computer winkel geweest en die kwamen tot die conclusie.LEX63 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:50:
Hoe weet je zeker dat het aan je grafische kaart ligt. Scherm verlichting kan ook kapot zijn.
Lex
Tevens als ik de laptop opstart krijg ik alleen een blauw scherm, de hdd en fans gaan wel draaien.
Dus ik denk dat ze gelijk hebben, ik had op ebay gezocht en je kan zo'n grafische kaart al kopen van 30 dollar, maar daar komen dan nog verzendkosten bovenop, en dan nog risico of je hem wel krijgt.
Ik vond het het niet waard.
Jij ook een goed en gezegend 2014 Lex!
Nogmaals, kaartje even in de oven bakken, klaar
Oh je bedoelde het serieus?tha_bulldog schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:09:
Nogmaals, kaartje even in de oven bakken, klaar
Ik heb het even op internet opgezocht en het blijkt idd te kunnen helpen, bedankt voor je advies!
Binnenkort maar eventjes proberen, ik laat het jullie weten!
Even op marktplaats kijken daar werd een tijdje terug een inspiron 6400 aangeboden voor €50,-
Bestellen via E-Bay Mijn ervaringen zijn wel positief alles wat ik besteld heb via E-Bay heb ik ook gekregen.
Bovendien is de service achter E-Bay rederijk goed te noemen.
Bestellen via E-Bay Mijn ervaringen zijn wel positief alles wat ik besteld heb via E-Bay heb ik ook gekregen.
Bovendien is de service achter E-Bay rederijk goed te noemen.
Als je het niet aandurft moet je me maar even een PB sturen, als je de retourzendingskosten wil betalen wil ik hem ook wel even voor je reflowen met een echt reworkstation, geen probleemlevik7 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:55:
[...]
Oh je bedoelde het serieus?
Ik heb het even op internet opgezocht en het blijkt idd te kunnen helpen, bedankt voor je advies!
Binnenkort maar eventjes proberen, ik laat het jullie weten!
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord? Grafische kaart in de oven bakken?
Whoehahahahahahahahaha
Whoehahahahahahahahaha

[ Voor 17% gewijzigd door LEX63 op 04-01-2014 14:37 ]
LEX63 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:36:
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord? Grafische kaart in de oven bakken?
Whoehahahahahahahahaha![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo grappig is het niet, en het werkt prima.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb geprobeerd.....tha_bulldog schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:40:
[...]
Als je het niet aandurft moet je me maar even een PB sturen, als je de retourzendingskosten wil betalen wil ik hem ook wel even voor je reflowen met een echt reworkstation, geen probleem
....
Ik had wat beter moeten lezen op google denk ik xD
Ik had hem in de oven gestopt 200 graden, 10 min.
Na 4 min heb ik hem al gestopt omdat het ernstig begon te stinken.
Moederbord(waar dus ook de GPU op vast zit) er weer uit gehaald en buiten neer gelegd.
5min later kon ik de schade gaan bekijken.....
De bios batterij was gesmolten, kleine stukje plastic waren gesmolten, de wifi kaart die in een slot(ben even de naam kwijt) zat was gesmolten.
Kortom hele moederbord kan ik nu gaan weg gooien.
Eigen stomme fout, maar ook niet heel erg want hij was toch al 'kapot'.
Ik heb nog het scherm, toetsenbord, touchpad en CDdrive. (Hdd wil ik zelf houden)
Is dit nog wat waard?
Wil een van jullie dit van mij kopen tegen een kleine betaling?
Mvg Levi
Tja pech hebben einde verhaal kun je dit noemen.
Even neuzen op marktplaats voor weinig geld worden leuke notebooks aangeboden.
Ik vond deze "Bieden" http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Ik hoop dat deze oude bak het nog even vol houd tot het najaar.
Lex
Even neuzen op marktplaats voor weinig geld worden leuke notebooks aangeboden.
Ik vond deze "Bieden" http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Ik hoop dat deze oude bak het nog even vol houd tot het najaar.
Lex
What? Ik heb al vaker mobo's op deze cheapass methode gereflowed maar dit heb ik nog nooit meegemaaktlevik7 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:34:
[...]
Ik heb geprobeerd.....
....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had wat beter moeten lezen op google denk ik xD
Ik had hem in de oven gestopt 200 graden, 10 min.
Na 4 min heb ik hem al gestopt omdat het ernstig begon te stinken.
Moederbord(waar dus ook de GPU op vast zit) er weer uit gehaald en buiten neer gelegd.
5min later kon ik de schade gaan bekijken.....
De bios batterij was gesmolten, kleine stukje plastic waren gesmolten, de wifi kaart die in een slot(ben even de naam kwijt) zat was gesmolten.
Kortom hele moederbord kan ik nu gaan weg gooien.
Eigen stomme fout, maar ook niet heel erg want hij was toch al 'kapot'.
Ik heb nog het scherm, toetsenbord, touchpad en CDdrive. (Hdd wil ik zelf houden)
Is dit nog wat waard?
Wil een van jullie dit van mij kopen tegen een kleine betaling?
Mvg Levi
levi, als je hem anders weggooit: ik kan nog wel scharnieren gebruiken.
Mijn Dell 6400 word nog elke dag gebruikt door mijn moeder voor Facebook oid met xubuntu werkt nog steeds perfect.
Heb wel keer toetsenbord vervangen, en er zit een snellere hdd in.
Heb wel keer toetsenbord vervangen, en er zit een snellere hdd in.
Hangt ook van de uitvoering af singel of dual core cpu type CPU
In die 6400 serie zijn wel 20 verschillende configuraties geleverd en maatwerk. Toen ik deze notebook bestelde november 2006 had ik de snelste duo 2 core CPU genomen de T7200 2x2 GHZ.
later kwamen de T7400 T7600 nog uit.
Ik had toen een hoge resolutie scherm gekozen 1680 x 1050 standaard was toen 1280 x 1050. Ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad 1e klas scherm nog een enkele dode pixel.
Inmiddels heb ik 3 maal een toetsenbord vervangen en 3 maal een accu.
De grootste verbeteringen voor deze notebook waren.
1 Windows7 - 64bitt
2 SSD 120GB
3 2e Harddisk in plaats van DvD /CD lezer brander.
4 Broadcom Crystal HD decoder ideaal voor films zelfs full HD films.
Hoop dat deze oude bak het nog even volhoud tot het najaar.
Lex
In die 6400 serie zijn wel 20 verschillende configuraties geleverd en maatwerk. Toen ik deze notebook bestelde november 2006 had ik de snelste duo 2 core CPU genomen de T7200 2x2 GHZ.
later kwamen de T7400 T7600 nog uit.
Ik had toen een hoge resolutie scherm gekozen 1680 x 1050 standaard was toen 1280 x 1050. Ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad 1e klas scherm nog een enkele dode pixel.
Inmiddels heb ik 3 maal een toetsenbord vervangen en 3 maal een accu.
De grootste verbeteringen voor deze notebook waren.
1 Windows7 - 64bitt
2 SSD 120GB
3 2e Harddisk in plaats van DvD /CD lezer brander.
4 Broadcom Crystal HD decoder ideaal voor films zelfs full HD films.
Hoop dat deze oude bak het nog even volhoud tot het najaar.
Lex
[ Voor 9% gewijzigd door LEX63 op 05-01-2014 23:01 ]
Ik heb mijn express poort gereinigd. Het gebeurde de laatste tijd nog wel eens dat de verbinding werd verbroken en ik de kaart er opnieuw in moest steken. Dit probleem is nu opgelost.
Tip
1 Neem stevig karton van bijvoorbeeld een Pizza doos of van andere levensmiddel verpakking knip hier strookjes van voor de exprespoort 2 maal dubbelvouwen. Even in alcohol dippen en een aantal keer in de gleuf van de exprespoort steken.
Even 20/30 minuten laten drogen voordat je de notebook weer aan zet.
Ook de USB poorten kun je reinigen met een strookje karton alleen bij USB3.0 is dit lastiger omdat deze stekkers twee rijen contacten hebben.
Lex
Tip
1 Neem stevig karton van bijvoorbeeld een Pizza doos of van andere levensmiddel verpakking knip hier strookjes van voor de exprespoort 2 maal dubbelvouwen. Even in alcohol dippen en een aantal keer in de gleuf van de exprespoort steken.
Even 20/30 minuten laten drogen voordat je de notebook weer aan zet.
Ook de USB poorten kun je reinigen met een strookje karton alleen bij USB3.0 is dit lastiger omdat deze stekkers twee rijen contacten hebben.
Lex
Valt me tegen dat jij nog geen T7600 er in hebt Lex.. 
Voor wie nog onderdelen nodig heeft: Er staat er voor 50 euro één te koop: V&A aangeboden: Dell Inspiron 6400 (T2080 @ 1.73ghz en 1GB ram)
Voor wie nog onderdelen nodig heeft: Er staat er voor 50 euro één te koop: V&A aangeboden: Dell Inspiron 6400 (T2080 @ 1.73ghz en 1GB ram)
[ Voor 68% gewijzigd door RadioAir op 16-01-2014 19:14 ]
Hoitha_bulldog schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:56:
Valt me tegen dat jij nog geen T7600 er in hebt Lex..
De T7200 was november 2006 de snelste verkrijgbare processor bij Dell trouwens deze was pas leverbaar, hierrvoor moest Ik ook diep in de buidel tasten. Toen ook hogere resolutie scherm besteld 1680 x 1050 standaard was toen 1280 x 1050.
Deze notebook koste toen €1491,- nog geen seconde spijt van gehad. Het is een oerdegelijke notebook ook over de service van Dell ben ik zeer te spreken. 3 jaar na aankoop hadden ze me scherm nog gerepareerd de rechter schanier was eruit gebroken.
Zoals ik al mende is het hier armoede troef en moet deze notebook het zeker nog 10 maanden uithouden.
en dat gaat hij volgens mij wel halen.
Het verschil tussen een 7200 en 7600 is volgens mij de geringe uitgave nu wel waard (staat er vaak genoeg een op vraag en aanbod), zeker als hij nog 10 maanden mee moet
Ik weet dat er snellere processoren bestaan ook is de T7600 mijn bekend even als de T7800
Tja ik ga in deze 8 jaar oude computer geen geld meer steken, hij werkt nog goed. Kan er bijna alles mee doen wat ik er mee wil doen. Heb zelfs USB3.0 kaartje waardoor ik snel bestanden kan kopiëren naar mijn 4TB USB3.0 harddisk.
Hoop dat hij het nog even vol houd.
Menige notebook red die 8 jaar niet bij intensief gebruik.
Lex
Tja ik ga in deze 8 jaar oude computer geen geld meer steken, hij werkt nog goed. Kan er bijna alles mee doen wat ik er mee wil doen. Heb zelfs USB3.0 kaartje waardoor ik snel bestanden kan kopiëren naar mijn 4TB USB3.0 harddisk.
Hoop dat hij het nog even vol houd.
Menige notebook red die 8 jaar niet bij intensief gebruik.
Lex
[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 20-01-2014 21:06 ]
Ja de oven stond goed.tha_bulldog schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:30:
[...]
What? Ik heb al vaker mobo's op deze cheapass methode gereflowed maar dit heb ik nog nooit meegemaaktzeker weten dat je oven goed stond?
Op zich had het ook best gekund zolang je alleen het moederbord erin stopt.
Maar ik had er de fan plus koeling aan laten zitten, plus nog een stukje raar randje plastic en de bios batterij.
En deze zijn allemaal gesmolten, helaas...
Maar goed, ik heb alle overige onderdelen min de kapotte GPU en de HDD wegens persoonlijke gegevens te koop gezet:
gallery: levik7
Dus als jullie nog onderdelen nodig hebben?
Over de scharnieren, ik verkoop deze bij het scherm, lijkt me wel zo handig.sphere schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:12:
levi, als je hem anders weggooit: ik kan nog wel scharnieren gebruiken.
Misschien dat je het hele scherm wil kopen
Anders moet je geluk hebben dat degene die het scherm koopt de scharnieren niet nodig heeft, dan stuur ik ze naar je op!
Langzaam ben ik aan het sparen voor een nieuwe notebook.
Wanneer ik een nieuwe notebook koop is afhankelijk van de ontwikkelingen die gaande zijn. Ik wil graag dat mijn volgende notebook USB 3.1 poorten heeft.
En natuurlijk de laatste generatie processors van Intel of AMD. Ik hoef geen racemonster maar een degelijke snelle notebook dat er weer jaren tegen kan. Prestatie stroomverbruik verhoudingen vind ik belangrijker dan een racemonster van een notebook met vaak een accuduur van 1 uur.
Dus word het zeker geen I7 processor. Ik houd vooral AMD in de gaten met zijn krachtige energiezuinige processoren.
Ik vrees dat de eerste notebooks met USB3.1 pas in 2015 zullen worden verkocht.
Wanneer ik een nieuwe notebook koop is afhankelijk van de ontwikkelingen die gaande zijn. Ik wil graag dat mijn volgende notebook USB 3.1 poorten heeft.
En natuurlijk de laatste generatie processors van Intel of AMD. Ik hoef geen racemonster maar een degelijke snelle notebook dat er weer jaren tegen kan. Prestatie stroomverbruik verhoudingen vind ik belangrijker dan een racemonster van een notebook met vaak een accuduur van 1 uur.
Dus word het zeker geen I7 processor. Ik houd vooral AMD in de gaten met zijn krachtige energiezuinige processoren.
Ik vrees dat de eerste notebooks met USB3.1 pas in 2015 zullen worden verkocht.
[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 25-01-2014 09:58 ]
Waarom die 3.1 poorten? Heb je dan (geld voor) 3.1 peripherals?
Als ik dan toch een nieuwe notebook ga kopen wil toch wel eentje hebben waarmee ik weer even voort kan met de laatste ontwikkelingen aan boort. Gezien het grote succes van USB 3.0 zal USB 3.1 een waardige opvolger worden.
Daarom wacht ik liever nog even op de volgende generatie notebooks. Bijkomend voordeel is dat de processoren dan waarschijnlijk op 16NM gebakken zullen zijn dus zuiniger.
Zuinigheid is voor mijn belangrijk omdat ik 6 maanden per jaar op mijn boot ben. Maar ik wil ook geen slowpoke van een notebook eerder een balans tussen kracht en stroomverbruik.
Daarom wacht ik liever nog even op de volgende generatie notebooks. Bijkomend voordeel is dat de processoren dan waarschijnlijk op 16NM gebakken zullen zijn dus zuiniger.
Zuinigheid is voor mijn belangrijk omdat ik 6 maanden per jaar op mijn boot ben. Maar ik wil ook geen slowpoke van een notebook eerder een balans tussen kracht en stroomverbruik.
[ Voor 14% gewijzigd door LEX63 op 05-02-2014 22:59 ]
Tjonge blijkbaar heeft iedereen zijn Dell Inspiron 6400 op zolder gezet bij de overige vergeten spullen?
Hier werk hij nog perfect, ik ben wel aan het sparen voor een nieuwe. Hij moet het nog even volhouden.
Lex
Hier werk hij nog perfect, ik ben wel aan het sparen voor een nieuwe. Hij moet het nog even volhouden.
Lex
LEX63, je zei hierboven dat je een usb3.0 kaartje in de inpiron had. Een fullsize expresscard? welke heb je? waar moet ik op letten? of gewoon een random variant van dx.com trekken? ik las dat expresscard ook niet zo snel is. en dat er ook nog expresscard 2, 3 etc bestaan.
ik heb zelf een xps 1640, die na 4.5 jaar nog prima werkt. Alleen helaas usb2.0. Usb3.0 zou voor mij ook nuttige addon zijn!
ik heb zelf een xps 1640, die na 4.5 jaar nog prima werkt. Alleen helaas usb2.0. Usb3.0 zou voor mij ook nuttige addon zijn!
Ik heb zelf een 34mm Sweex USB3.0 express kaart.HBSVDK schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:42:
LEX63, je zei hierboven dat je een usb3.0 kaartje in de inpiron had. Een fullsize expresscard? welke heb je? waar moet ik op letten? of gewoon een random variant van dx.com trekken? ik las dat expresscard ook niet zo snel is. en dat er ook nog expresscard 2, 3 etc bestaan.
Dat werkt prima ik haal hiermee snelheden met mijn externe harddisk van 136 MB/S dat is net zo snel als op de desktop PC bij mijn vriend.
Ik zou voor een 54MM breed model gaan, die smalle 34 MM kaarten blijven standaard niet stevig zitten ik heb een stukje triplex gezaagd en vast geplakt. Nadeel is dat 54mm Express kaarten iets duurder zijn.
Hier een link.
Hier de link naar de zoekopdracht.
[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 23-02-2014 18:11 ]
Heb er hier een oude intel SSD in gedaan Postville 80gb en Windows 8.1 erop gezet, werkt lekker snel. Zo kan die nog wel twee jaar dienen. Windows 8 werkt een stuk sneller dan vista en 7.
Inderdaad een SSD is een enorme verbetering.
Je zou er ook een SSHD in kunnen stoppen dat is harddisks met een kleine SSD aan board 16GB 1 TB opslagcapaciteit.
Deze Dell werkt met Windows7 X64 prima ook een enorme verbetering ten opzichte van de standaard geïnstalleerde Windows XP. Over windows8 kan ik niet oordelen daarmee heb ik geen ervaring.
Je zou er ook een SSHD in kunnen stoppen dat is harddisks met een kleine SSD aan board 16GB 1 TB opslagcapaciteit.
Deze Dell werkt met Windows7 X64 prima ook een enorme verbetering ten opzichte van de standaard geïnstalleerde Windows XP. Over windows8 kan ik niet oordelen daarmee heb ik geen ervaring.
Zenix schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:15:
Heb er hier een oude intel SSD in gedaan Postville 80gb en Windows 8.1 erop gezet, werkt lekker snel. Zo kan die nog wel twee jaar dienen. Windows 8 werkt een stuk sneller dan vista en 7.
[ Voor 18% gewijzigd door LEX63 op 24-02-2014 20:14 ]
Inderdaad een SSD is een enorme verbetering.
Inmiddels is mijn batterij na 7 jaar daadwerkelijk dood. De mooie oranje knipperende batterijlampje en laad dus ook totaal niet op.
Heeft iemand recentelijk nog een batterij vervangen en zo ja waar dan? Ik zie een hoop prijsverschillen en helaas zijn ze allemaal niet meer op voorraad bij dx.com.
Heeft iemand recentelijk nog een batterij vervangen en zo ja waar dan? Ik zie een hoop prijsverschillen en helaas zijn ze allemaal niet meer op voorraad bij dx.com.
Ja ik, maar dat is ook al weer 2 jaar geleden, even googelen.
Hier een zoek link.
https://www.google.nl/sea...hp..0.24.1157.-i7TpzAUohI
LET-OP er zijn verschillende accu capaciteiten 3200 mAh tot 8500 mAh let hier dus op hoe groter de capaciteit des ter langer hij op een accu werkt.
Ik ben langzaam aan het sparen voor een nieuwe computer. Zoals ik al had gemeld wacht ik even bepaalde ontwikkelingen af.
Ik woon 6/7 maanden per jaar op mijn boot dus ik zoek een gebalanceerde notebook krachtig doch energie zuinig. Zowel AMD als Intel komen eerdaags met nieuwe generatie processoren.
Lex
Hier een zoek link.
https://www.google.nl/sea...hp..0.24.1157.-i7TpzAUohI
LET-OP er zijn verschillende accu capaciteiten 3200 mAh tot 8500 mAh let hier dus op hoe groter de capaciteit des ter langer hij op een accu werkt.
Ik ben langzaam aan het sparen voor een nieuwe computer. Zoals ik al had gemeld wacht ik even bepaalde ontwikkelingen af.
Ik woon 6/7 maanden per jaar op mijn boot dus ik zoek een gebalanceerde notebook krachtig doch energie zuinig. Zowel AMD als Intel komen eerdaags met nieuwe generatie processoren.
Lex
[ Voor 64% gewijzigd door LEX63 op 01-03-2014 22:23 ]