Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 79.376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Na 3 jaar kostenloos vervangen ? Hoe heb je dat klaar gekregen ?

Wat die batterij betreft, installeer RightMark CPU Clock Utility (RMClock) eens en kijk daar eens bij batterij info en zie eens wat die zegt over je batterij.
Een maat van mij heeft een gelijkaardig probleem met zijn Toshiba laptop, het uitlezen van zijn laptopbatterij is helemaal omzeep, op 2 minuten jaagt hij er zogezegd heel zijn batterij door om dan nog 2 uur lang voort te kunnen werken op 0% >:)
Ik vrees alleen dat Dell zijn laptopjes beter beveiligd :o

//edit: kijk anders ook even de contactjes op de laptop en batterij na, misschien dat die vuil/geoxideerd zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Hardfreak op 04-07-2009 14:19 ]

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
Die van mij draait nog, de corver van het scherm is alleen versleten, scharnier was stuk. Maar das allemaal keurig gerepareerd. Mijn garantie verloopt eind september, maar wil het nog wel 2 jaar verlangen. Dan is ie 5 jaar oud, en ben ik zo'n beetje klaar met school. Misschien dan tijd voor een nieuwe. Nu wil ik hem minimaal nog twee jaar houden. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Hardfreak schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:18:
Na 3 jaar kostenloos vervangen ? Hoe heb je dat klaar gekregen ?

Wat die batterij betreft, installeer RightMark CPU Clock Utility (RMClock) eens en kijk daar eens bij batterij info en zie eens wat die zegt over je batterij.
Een maat van mij heeft een gelijkaardig probleem met zijn Toshiba laptop, het uitlezen van zijn laptopbatterij is helemaal omzeep, op 2 minuten jaagt hij er zogezegd heel zijn batterij door om dan nog 2 uur lang voort te kunnen werken op 0% >:)
Ik vrees alleen dat Dell zijn laptopjes beter beveiligd :o

//edit: kijk anders ook even de contactjes op de laptop en batterij na, misschien dat die vuil/geoxideerd zijn.
Dit is de output van mijn (9 cells) batterij, vrij weinig gebruikt
Afbeeldingslocatie: http://img2.pict.com/0a/79/d5/1068185/0/dellbattery.png

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik krijg (ineens) geen geluid meer uit m'n 6400 !!??
Drivers etc. zijn correct geïnstalleerd, heb het ook met een ander OS (dual boot) en meen Knoppix LiveCD getest, maar geen geluid. Alle meters staan gewoon open, niets gedempt, maar ik krijg niets te horen.
De geluidskaart in apparaatbeheer uit en weer aanzetten, de-installeren en met (andere, nieuwe) drivers opnieuw geïnstalleerd niets mag baten.

Kan dat ding echt hardwarematig kapot zijn? (ja natuurlijk kan dat, maar is het waarschijnlijk? Wat zou ik nog kunnen doen/proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

kaajee schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:15:
Ik krijg (ineens) geen geluid meer uit m'n 6400 !!??
Drivers etc. zijn correct geïnstalleerd, heb het ook met een ander OS (dual boot) en meen Knoppix LiveCD getest, maar geen geluid. Alle meters staan gewoon open, niets gedempt, maar ik krijg niets te horen.
De geluidskaart in apparaatbeheer uit en weer aanzetten, de-installeren en met (andere, nieuwe) drivers opnieuw geïnstalleerd niets mag baten.

Kan dat ding echt hardwarematig kapot zijn? (ja natuurlijk kan dat, maar is het waarschijnlijk? Wat zou ik nog kunnen doen/proberen?
gebruik je geregeld een koptelefoon ?
In die jack steekt namelijk een contactje waarmee je de verbinding naar de luidsprekers onderbreekt wanneer je een koptelefoon inplugt. Het zou kunnen dat dat contactje kapot is door metaalmoeheid en daarom niet meer terug naar zijn normale positie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
goeie tip man!! Jeetje dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.....
Ik gebruik eigenlijk nooit een koptelefoon, tot afgelopen weekend; toen heb ik de laptop aan een versterker gehad. Nu even een koptelefoon erin en die gaf dus inderdaad wel geluid. De koptelefoon er weer uit en hij doet het weer!!

Thanks!

(ik kon me al niet voorstellen dat ie echt kapot was oid, ik zal er even wat contact spray inspuiten voor de zekerheid)

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 08-07-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

kaajee schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:47:
goeie tip man!! Jeetje dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.....
Ik gebruik eigenlijk nooit een koptelefoon, tot afgelopen weekend; toen heb ik de laptop aan een versterker gehad. Nu even een koptelefoon erin en die gaf dus inderdaad wel geluid. De koptelefoon er weer uit en hij doet het weer!!

Thanks!

(ik kon me al niet voorstellen dat ie echt kapot was oid, ik zal er even wat contact spray inspuiten voor de zekerheid)
errr ... is contactspray niet geleidend ? :o
'k zou sowiso niets in je laptop spuiten, da's goed om die kapot mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:07

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Kan ik dit geheugen (link) van 800 Mhz probleemloos in mijn oude 1505 kwijt? In de handleiding staat namelijk alleen 533 en 667Mhz genoemd. Ik heb een oude 1505 gekregen met een "Intel Pentium dual-core T2080(1MB Cache/1.73GHz/533MHz FSB)" maar daar zit maar 512Mb in. Dat wil ik graag een beetje uitbreiden als het kan.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

ma9ma schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:18:
Kan ik dit geheugen (link) van 800 Mhz probleemloos in mijn oude 1505 kwijt? In de handleiding staat namelijk alleen 533 en 667Mhz genoemd. Ik heb een oude 1505 gekregen met een "Intel Pentium dual-core T2080(1MB Cache/1.73GHz/533MHz FSB)" maar daar zit maar 512Mb in. Dat wil ik graag een beetje uitbreiden als het kan.
Ja, het zal alleen op 533 Mhz lopen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

tdw schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:20:
[...]

Ja, het zal alleen op 533 Mhz lopen.
Als dat het enige is dan zie ik dat niet als een probleem. Als ik specificiek op 533Mhz modules zoek ik kom ik namelijk duurder uit dan deze 800 Mhz bij Dell. Deze zijn namelijk inclusief verzendkosten tot het einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik weet niet of er wel 800mhz modules in deze laptop kunnen. Als ik jou was zou ik gewoon voor 667mhz modules gaan. Volgens mij zijn deze net zo duur of zelfs goedkoper dan de 800mhz modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

silmaril8 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:33:
Ik weet niet of er wel 800mhz modules in deze laptop kunnen. Als ik jou was zou ik gewoon voor 667mhz modules gaan. Volgens mij zijn deze net zo duur of zelfs goedkoper dan de 800mhz modules.
Tja, ik heb er niet zo heel veel verstand van maar als Dell zelf over de modules het volgende zegt "2 GB (2 x 1 GB) Geheugen Module Kit voor Inspiron E1505/ 6400 Laptop - (128 x 64) - 800 MHz" dan zou het toch eigenlijk moet werken?

En 2 GB 667Mhz geheugen die goedkoper is dan 38 euro (incl verzendkosten) heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
pricewatch: Corsair VS2GSDSKIT667D2

Corsair geheugen 667mhz - 28 euro incl. verzendkosten.

Edit: maar als de Dell site zegt dat het kan, dan kan je natuurlijk ook die 800mhz modules kopen. Kost je wel een tientje meer.

[ Voor 27% gewijzigd door silmaril8 op 09-07-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-06 06:58
De handleiding klopt trouwens niet altijd; 4Gb past ook in de 6400. Hangt van de gebruikte chipset af (moest wel de laatste bios nog installeren van de dellwebsite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Amargedon schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:05:
De handleiding klopt trouwens niet altijd; 4Gb past ook in de 6400. Hangt van de gebruikte chipset af (moest wel de laatste bios nog installeren van de dellwebsite).
Da's meestal wel zo. De handleiding wordt geschreven voor de oudste BIOS versie, en die ondersteuning somming dingen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

silmaril8 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:03:
pricewatch: Corsair VS2GSDSKIT667D2

Corsair geheugen 667mhz - 28 euro incl. verzendkosten.

Edit: maar als de Dell site zegt dat het kan, dan kan je natuurlijk ook die 800mhz modules kopen. Kost je wel een tientje meer.
Tja, omdat ik ergens gelezen had dat de Dell's behoorlijk keiskeurig zijn qua geheugen modules ging ook op zoek bij Dell zelf. Maar jouw link is zekers interessant. Ik ga ook meteen kijken welk Bios er op zit, want dan kan ik er net zo goed de nieuwste er op zetten en voor de 4GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ma9ma schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:41:
[...]

Tja, omdat ik ergens gelezen had dat de Dell's behoorlijk keiskeurig zijn qua geheugen modules ging ook op zoek bij Dell zelf. Maar jouw link is zekers interessant. Ik ga ook meteen kijken welk Bios er op zit, want dan kan ik er net zo goed de nieuwste er op zetten en voor de 4GB gaan.
Als je naar de Corsair website gaat, kan je daar aan de hand van een "memory finder" zien of dit geheugen in de Dell 6400 past en zo te zien past er 2x1GB 667Mhz in. Dus dit geheugen moet er op werken. Het voordeel van dit geheugen is, is dat het ook zeker weten in andere laptops past (wat misschien bij specifiek Dell geheugen niet zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:05
Ik heb zojuist Vista opnieuw geinstalleerd op mijn Inspiron 6400, alleen ik heb de driver CD niet meer. Nu wil ik de Dell website raadplegen voor de drivers, die ik ook kan vinden, alleen het downloaden gaat niet. Hij geeft aan dat de pagina niet beschikbaar is. Speelt dit probleem al langer? En als ik dan toch wat tik, is het echt nodig om nieuwe drivers te installeren? M`n laptoppie werkt prima, maar wellicht wordt ie wat sneller door het updaten van de drivers...

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Alle drivers kunnen ook geupdate worden via Windows Update. Maar dit geldt volgens mij niet voor alle drivers. Kijk even bij Systeem-->Hardwarebeheer of er ergens vraagtekentjes staan. Als er nergens vraagtekentjes of kruisjes staan, hoef je verder niks te downloaden en moet je gewoon Windows Update gebruiken. Vaak zijn drivers wel optionele updates, dus je moet ze bij Windows Update apart aanvinken.

edit: BTW, de site doet het bij mij wel. Ik kan wel gewoon de updates downloaden (let op, je krijgt geen downloadscherm te zien maar een "Install" scherm).

[ Voor 16% gewijzigd door silmaril8 op 21-07-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
Tnx, alleen bij -base system apparaat- staan vraagtekens, maar daar las ik iets over in de TS, dus daar kom ik wel uit. M`n touchpad scroll ding doet het niet, daar wou ik juist ff de originele Dell drivers voor downloaden. Dat is opzich niet zo urgent, maar als die Dell website al heel lang moeilijk doet ga ik even opzoek naar een andere oplossing.

Edit: Dell vind Chrome blijkbaar geen lieve browser. |:( In IE doet ie het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door FicoF op 21-07-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Jups, Dell website is een lastige rakker.
Voor je touchpad kan je ook naar Synaptics website gaan om de laatste drivers binnen te halen, die zijn sowiso recenter als die op de Dell website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Iemand ervaring met het verlengen van de garantie met twee jaar? En wat daar zo de kosten van zijn? :)

Trouwens, iemand ook gehad dat de speakers opgeblazen waren? Vind het geluid niet echt super nu eigk. En heb het geluid eigenlijk nooit giga hard...

[ Voor 42% gewijzigd door Henkie-Jan op 31-07-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158966

In mijn Dell 6400/E1505 zit nu een 60 GB 7200 rpm SATA HD van Seagate. Is het mogelijk om deze te vervangen door een 500 GB SATA2 exemplaar? Herkent de bios zo'n schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:06
Ja, dat werkt gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Henkie-Jan schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:46:
Iemand ervaring met het verlengen van de garantie met twee jaar? En wat daar zo de kosten van zijn? :)
Heb een aanvraag via de site aangevraagd. Maar geen reactie van Dell. Dus dan zou ik moeten bellen.Maar ik geloof dat Dell nu alleen Engelstalige klantenservice heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316720

Heeft iemand soms ergens een link alwaar uitvoerig staat beschreven hoe je't keyboard kan de-monteren en waar de schroeven zitten om de scherm-scharnieren terug vast te draaien
TNX
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Een zoekmachiene gebruiken is toch zo moeilijk
http://ahwee.com/how-to-disassemble-laptop-insp6400

• Henkie-Jan
Het staat zelfs op de site van Dell zelf: http://support.euro.dell....s/ins6400/en/sm/index.htm

En ik heb mijn garantie trouwens verlengd met 2 jaar. Heb het voor elkaar gekregen via het verkoopnummer van Dell in het Nederlands! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230801

Ik ben op zoek naar een nieuwe accu.

Op ebay staan diverse originele (tenminste, dat beweren ze) accu's . Ik vertrouw het niet echt, die dingen komen allemaal uit China.

Iemand ervaring mee?

http://shop.benl.ebay.be/...%3Dm38&_trksid=m38&_rdc=1

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-06 21:48
Anoniem: 230801 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:41:
Ik ben op zoek naar een nieuwe accu.

Op ebay staan diverse originele (tenminste, dat beweren ze) accu's . Ik vertrouw het niet echt, die dingen komen allemaal uit China.

Iemand ervaring mee?

http://shop.benl.ebay.be/...%3Dm38&_trksid=m38&_rdc=1
Kan je vertellen dat alle accu's uitzondering nagelaten uit China komen, Grappig vaak ook nog uit dezelfde fabriek komen rollen.

Dit is niet alleen met accu's maar ook met notebooks, 70% van de notebooks komen uit dezelfde fabriek.Voor Elk merk en model is er een productie lijn. Een Amerikaanse arbeider kost 5 keer meer dan een in Chinees.

Dus de kans is wel heel erg klein dat een accu uit Europa of uit de VS komt.

Imitatie hoeft per defensie niet slechter te zijn, kan zelfs beter zijn. Heb voor mijn Dell inspiron een imitatie accu gekocht en deze doet het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Zo de laatste post al weer 16 september zag ik.

Wat mijn opvalt is dat mijn ventilator steeds harder gaat draaien, hij staat te blazen als een oud wijf van negentig.

De stofzuiger bied ook geen uitkomst. Computer dan maar uit elkaar halen kijken of er hardnekkige aangekoekte stof nesten in zitten.

Wat mijn opvalt is dat de ventilator wel harder is gaan draaien sinds de laatste bios update.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike4066
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 16:33
ajpeetoom schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:59:
De stofzuiger bied ook geen uitkomst.
Ik had het zelfde probleem met de fan. Ipv de stofzuiger heb ik de compressor erbij genomen...
Grote stofwolk en nu is de ventilator weer een stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
[/quote]Imitatie hoeft per defensie niet slechter te zijn, kan zelfs beter zijn. Heb voor mijn Dell inspiron een imitatie accu gekocht en deze doet het nog steeds.
[/quote]

Heb vorig jaar oktober ook een 9 cells imitatie gekocht via Ebay uit de VS. Nu, 1 jaar later is de wearlevel alweer 36%. In de praktijk betekent dit dat na maximaal 1 uur de stekker erweer in moet.
Kwalitatief was de originele Dell accu wel beter vond ik. Nu zijn de prijzen van imitaties wel erg gedaald zag ik op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
zo al weer 29 oktober de laatste post?

Jongens ik heb een interessante website gevonden over de perfecte energie beheer. Bespaar 40% op de accu duur.

http://www.hardware.info/...dankzij_CPU_ondervolten/1

Heb het ook gedaan op mijn Inspiron en het werkt nu ruim 5 uur op een volle accu. Vertilator staat zo nu en dan eens aan een woord.

Perfect.

Knip, daar hebben we Tweakers.net Vraag en Aanbod voor ;)

[ Voor 46% gewijzigd door DaMarcus op 13-12-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ajpeetoom schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:10:
zo al weer 29 oktober de laatste post?

Jongens ik heb een interessante website gevonden over de perfecte energie beheer. Bespaar 40% op de accu duur.

http://www.hardware.info/...dankzij_CPU_ondervolten/1

Heb het ook gedaan op mijn Inspiron en het werkt nu ruim 5 uur op een volle accu. Vertilator staat zo nu en dan eens aan een woord.

Perfect.

Knip
Fijn dat je zoveel bespaart, maar volgens mij is het hier geen marktplaats? Gebruik de tweakers.net v&A

[ Voor 16% gewijzigd door DaMarcus op 13-12-2009 16:46 ]

• LEX63
WENS IEDEREEN EEN GOED, GEZOND 2010

Ik gebruik mijn inspiron nog dagelijks met veel plezier.

[ Voor 21% gewijzigd door LEX63 op 31-12-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik heb verschillende problemen met mijn laptop. Mijn wireless valt regelmatig weg, (dus niet het singaal) maar de hele wlan kaart houdt er mee op. Dan moet ik eerst mijn laptop uit zetten, en dan weer opstarten. Dan doet ie het weer. Maar dan heeft ie vaak dat ie geen verbinding kan krijgen met netwerk. Als ik dan de laptop uit wil doen, loopt ie vast.

Ook heb ik sowieso dat de laptop vaak vast loopt. Laatst deed de DVD ook vaag. En de E van het toetsenbord is ook niet meer wat het geweest is.

Gelukkig verlengde garantie. Maar wel erg jammer. en zeker die kwaal met die WLAN kaart is vraag, dus ik vraag me af wat ik daar mee kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Henkie-Jan schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:38:
Ik heb verschillende problemen met mijn laptop. Mijn wireless valt regelmatig weg, (dus niet het singaal) maar de hele wlan kaart houdt er mee op. Dan moet ik eerst mijn laptop uit zetten, en dan weer opstarten. Dan doet ie het weer. Maar dan heeft ie vaak dat ie geen verbinding kan krijgen met netwerk. Als ik dan de laptop uit wil doen, loopt ie vast.

Ook heb ik sowieso dat de laptop vaak vast loopt. Laatst deed de DVD ook vaag. En de E van het toetsenbord is ook niet meer wat het geweest is.

Gelukkig verlengde garantie. Maar wel erg jammer. en zeker die kwaal met die WLAN kaart is vraag, dus ik vraag me af wat ik daar mee kan doen...
Het kan zijn dat de driver voor de Wlan corrupt is en opnieuw geïnstalleerd moet worden, ook kan het een contact probleem zijn dit is alleen op te lossen door het kaartje er uit en er weer in te klikken. Dacht dat hiervoor de hele computer uit elkaar moest.

Trouwens hoe lang is het geleden dat XP voor het laatst is geïnstalleerd? 1x in de per jaar of per anderhalf jaar de computer opnieuw installeren zorgt voor een soepel systeem en scheelt veel ergernis en lost problemen op.

Je kunt ook met software als C Clean of andere software het rigister schoon maken, vaak ontstaan dergelijke problemen als er iets is geïnstalleerd.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het WLAN-kaartje zit gewoon achter één van de klepjes (kijk even in je handleiding), en kun je dus gemakkelijk even weghalen en opnieuw plaatsen. Misschien helpt het.
Maar goed, als je nog garantie hebt, zou ik gewoon contact met Dell opnemen over je problemen en niet teveel zelf gaan prutsen!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Heeft er al iemand Windows 7 geinstalleerd op zijn 6400??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Jep, werkt als een zonnetje :)
Alle Vista-drivers werken gewoon, dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
iglo schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:23:
Heeft er al iemand Windows 7 geinstalleerd op zijn 6400??
ik heb 't er ook op staan. Werkt super :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
koelkast schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:20:
[...]

ik heb 't er ook op staan. Werkt super :-)
Hem hem ook maar eropgezet: werkt prima! Heb al een wat oudere 6400 maar doet het dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56

Zenix

BOE!

ik heb ook alle dell programma's drivers aan het werk in windows 7 64 bit. Gewoon bij 1 of andere XPS laptop dat spul gedownload dat werkt ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 24-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik zou ook wel Windows7 op mijn Dell inspiron willen installeren alleen vind ik het os nogal duur, wacht wel op een goede crack versie. Heb een Acer Ferrari One 200 met windows7 /64 en moet toe geven dat het heel prettig en soepel werkt.

Alleen de wel bekende compatibiliteit problemen met hardware zo krijg ik mijn Anysee E30 plus digitenne ontvanger niet aan de gang het schijnt wel goed te werken op een 32 bit Window7 os.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53
ik heb de inspirion al best lang en hij bevalt nog steeds prima

het is T2300 (1.66 ghz) met 1gb geheugen.
hij draait nu op windows 7 op een 500 gb harde schijf.
mijn accuduur nog steeds 3-3,5 uur +++ voor de dell.

eigenlijk wil ik meer geheugen, heeft iemand dit model met een evt bios update al met 4gb draaien ?

• iglo
wd200 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:28:
ik heb de inspirion al best lang en hij bevalt nog steeds prima

het is T2300 (1.66 ghz) met 1gb geheugen.
hij draait nu op windows 7 op een 500 gb harde schijf.
mijn accuduur nog steeds 3-3,5 uur +++ voor de dell.

eigenlijk wil ik meer geheugen, heeft iemand dit model met een evt bios update al met 4gb draaien ?
De mijne is ook een T2300 maar dan met 2 gig geheugen en 300 gb disk. Heb inmiddels mijn 3e accu. Gebruik hem wel veel off stekker ;) Via ebay laatst eentje ontvangen voor €25 inclusief verzending. Laptop bevalt ook nog uitstekend. Zolang hij het zo doet, hoef ik geen ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
Ik vroeg me af of je eenvoudig een extra mini-pci express kaartje in je laptop kan plaatsen. Volgens mij heb ik al 1 mini pci kaart erin zitten voor draadloos internet. Heb geen bluetooth kaart erin maar wel een x1400 videokaart. Zou er ruimte zijn voor een extra pci kaartje. Zo`n kaartje zou wel erg handig zijn om full hd video af te spelen wat mijn laptop net niet trekt.

http://cgi.ebay.nl/BROADC...ss_RL?hash=item5190c01c64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuKiE_NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:14
@LLEEDD

Bluetooth kaart gaat ook niet via PCI, is een aparte aansluiting welke naast de accu zit.

Maar ik weet niet of het mogelijk is om zon kaart te gebruiken, ik weet wel dat er geen mogelijkheid is om de videokaart door een betere te vervangen (ja die nvidia maar die is niet beter)

EDIT: Nu ik toch in deze topic aan het posten ben...
Mijn accu heeft het sinds dat ik Windows 7 erop heb gezet het niet zo leuk meer. Windows 7 geeft al continu aan dat ik een nieuwe accu moet kopen (bloedirritant) terwijl mn accu nog makkelijk 1.5 uur mee kan gaan.

Maar vervolgens kan de accu wel een uur op 7% blijven staan... Dus ik ben nu maar bezig om te recalibreren want hier klopt iets niet :S

[ Voor 41% gewijzigd door LuKiE_NL op 05-03-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

LLEEDD schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:41:
Ik vroeg me af of je eenvoudig een extra mini-pci express kaartje in je laptop kan plaatsen. Volgens mij heb ik al 1 mini pci kaart erin zitten voor draadloos internet. Heb geen bluetooth kaart erin maar wel een x1400 videokaart. Zou er ruimte zijn voor een extra pci kaartje. Zo`n kaartje zou wel erg handig zijn om full hd video af te spelen wat mijn laptop net niet trekt.

http://cgi.ebay.nl/BROADC...ss_RL?hash=item5190c01c64
Dat HD kaartje zou moeten werken...maar zolang niemand het getest heeft weet je het nooit zeker.
LuKiE_NL schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 01:18:
@LLEEDD

Bluetooth kaart gaat ook niet via PCI, is een aparte aansluiting welke naast de accu zit.

Maar ik weet niet of het mogelijk is om zon kaart te gebruiken, ik weet wel dat er geen mogelijkheid is om de videokaart door een betere te vervangen (ja die nvidia maar die is niet beter)
Handleiding Inspiron 6400.
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins6400/en/sm/key_larg.jpg

Voor bluetooth zou je natuurlijk ook een mini usb adaptertje kunnen gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.e-memory.co.uk/wp-content/uploads/2008/12/mini-small-mushroom-bluetooth-usb-adapter.jpg
EDIT: Nu ik toch in deze topic aan het posten ben...
Mijn accu heeft het sinds dat ik Windows 7 erop heb gezet het niet zo leuk meer. Windows 7 geeft al continu aan dat ik een nieuwe accu moet kopen (bloedirritant) terwijl mn accu nog makkelijk 1.5 uur mee kan gaan.

Maar vervolgens kan de accu wel een uur op 7% blijven staan... Dus ik ben nu maar bezig om te recalibreren want hier klopt iets niet :S
Is een algemeen bekend probleem met Windows 7..even google'n zou ik zeggen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Gutteguttegut op 05-03-2010 01:29 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
tnx voor de handleiding maar als ik hem zo bekijk kan er maar een pci mini kaartje in en nu heb ik zoals bijna iedereen er al een wifi kaartje inzitten. Het is nog een optie om hem eruit te halen en een dongle ervoor in de plaats te gebruiken maar dan moet je weer een usb poort opofferen. Of weet iemand of er toch toevallig meer pci mini cards in de laptop kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
dit zou je laptop ook een leuke boost geven:

http://cgi.ebay.nl/KingSp...ain_0?hash=item5634879df3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Wil ook wel windows7 gaan installeren 64 bit versie, hoe is het gesteld met de drivers? Word alle hardware van de inspiron wel ondersteund bij een 64 bit versie?

Juist bij 64 bit gaat het door het ontbreken van de juiste drivers.

kortom voor dat ik €180, - uit ga geven zou ik toch eerst willen weten of het allemaal wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:27

sphere

Debian abuser

iglo schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:48:
De mijne is ook een T2300 maar dan met 2 gig geheugen en 300 gb disk. Heb inmiddels mijn 3e accu. Gebruik hem wel veel off stekker ;) Via ebay laatst eentje ontvangen voor €25 inclusief verzending. Laptop bevalt ook nog uitstekend. Zolang hij het zo doet, hoef ik geen ander.
Hoe bevallen die accu's? De accu van mijn 6400 wordt een beetje lui. Een accu'tje bij Dell kost al snel richting de 100 euro...

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
sphere schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:51:
[...]

Hoe bevallen die accu's? De accu van mijn 6400 wordt een beetje lui. Een accu'tje bij Dell kost al snel richting de 100 euro...
Die ik nu heb bevalt uitstekend: wearlevel is nog steeds 0%. De vorige imitatie begon na een maand of 2 al minder te worden, deze dus niet. Je moet een beetje geluk hebben. Kijk maar eens op ebay. Moet je goed kijken wat de totale kosten zijn, dus inlcusief verzendkosten. De huidige accu zat op €25, inclusief verzendkosten. Ook moet je kijken naar de capaciteit, dat scheelt ook soms. De mijne is vol 71280mWh en ik doe er ongeveer 4,5 uur mee, alleen internetten dan.

Als fabrikant geeft NotebookHardwareContorl trouwens MSL aan. Het schijnt dat er maar een paar fabrikanten zijn die alle accu's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
wie weet een website met tips voor installatie van windows7 64 bit voor de inspiron 6400/1505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
LEX63 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:20:
wie weet een website met tips voor installatie van windows7 64 bit voor de inspiron 6400/1505
Heb Windows 7 na gehele format geinstalleerd. Zonder problemen. Alles werkt naar behoren. Een aparte site heb je eigenlijk niet nodig, alleen de installatiecd van Windows 7 ;) su6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb een vraagje: ik krijg van het weekend de oude Inspiron 6400 van mn zusje omdat ze een nieuwe heeft. Nu heeft ze dat ding behoorlijk mishandeld (paar keer op de stoep laten kletteren en van de tafel gegooid) waardoor de behuizing behoorlijk stuk is en het scherm niet meer open blijft staan (scharnieren zijn lam). Is er een winkel waar je een nieuwe behuizing kan krijgen? Ik heb al op allerlei onderdelensites gezocht, maar daar kom ik niet veel verder dan nieuwe accu's en schermen, het gaat mij juist om de 'case', niet om wat er inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:54
Hoi ecor,

Ik heb nog onderdelen over voor een inspiron 6400. De behuizing die ik heb is van een inspiron 1501 en deze komt voor 90% overeen met die van een inspiron 6400. Enige behuizing die niet past, is de palmrest aangezien ene 1501 geen multimediaknopjes heeft.

Stuur mij maar een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
En anders kun je ook op eBay gaan snuffelen, daar staan erg veel accessoires en dergelijke voor de 6400 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik heb nu ook al weer 2 weken windows7 X64 draaien, vraag mijn alleen af of wel de juiste grafische drivers zijn geïnstalleerd standaard tijdens de installatie? Ik heb al aardig wat tijd gestoken om X64 drivers te vinden voor Windows7 voor de Ati mobility radeon X1300/1400 grafische kaart.

Dell blijkt al helemaal geen X64 en windows7 drivers op hun website te hebben. Als iemand een interesante link heeft waar ik meer kan vinden dan heel graag.

Verder werkt alles zo ver ik heb kunnen testen, Heb iets gehoord over bleutooth wat niet goed schijnt te werken?

Wat mijn opvalt is dat de computer veel rustiger is onder Windows7 dan onder XP, de ventilator hoor je veel minder dan onder XP. Verder lijkt de computer wel soepeler te draaien onder windows7 dan onder XP.

Ik vind de overstap van XP naar windows 7 een hele vooruit gang in alle opzichten. Kan het iedereen aanbevelen.

[ Voor 14% gewijzigd door LEX63 op 02-06-2010 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heb windows7 ultimate X64 opnieuw geïnstalleerd, deze keer de netwerk kabel aangesloten, al meteen bij het installeren werd nu automatische alle drivers geinstaleerd ook voor Ati X1400 grafische kaart waar ik na veel zoeken geen windows7 driver voor kon vinden.

Er waren nog wat problemen met de Bluetooth had ik gelezen hoop dat de driver die automatisch is geïnstalleerd goed werkt.

Tja alleen mijn Anysee digitenne ontvanger krijg ik maar niet aan de gang onder windows7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb m'n Inspiron nu al ruim 4 jaar (april 2006) en nog steeds werkt 'ie uitstekend. Ondertussen wel het geheugen van 1 gb naar 2 gb uitgebreid, net als de harddisk van 100 naar 250 gb.
Als ik op laptops van anderen werk, heb ik toch echt het idee dat m'n 6400 toch wat snelheid betreft prima functioneert :)

Alleen hd video trekt hij net niet op 1080p, maarja, dat doe ik ook wel erg weinig.
Het zou mooi zijn als ie de 5 jaar haalt!

Nog iemand met zo'n oude 6400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Hier net 2 weken geleden mijn studio 15 ontvangen. Die van mij heeft het dik 4 jaar uitgehouden. Kwa snelheid was het niet verkeerd, maar het scherm, muis oplader, accu begonnen wat kuren te vertonen. Dus besloten voor een nieuwe te gaan ipv aanpassen. Maar voor backup is ie nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Die van mij is van april 2007, en doet het nog prima! Laatst de batterij vervangen, ooit het scherm geüpgraded en het geheugen uitgebreid. Gisteren heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald om hem eens goed schoon te maken (dat was ook wel nodig), en hij loopt weer als een zonnetje. Kortom, nog steeds uitermate tevreden met deze taaie laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Mijn 6400 is van maart 2006.
Ik heb het geheugen van 1-2 gb uitgebreid en d e 60gb hdd vervangen voor een van 500gb.

ik was laatst verbaasd toen ik alleen maar aan het werken was met internet aan dat mijn 9cells accu het nog 4 uur volhoudt op windows 7.

perfecte laptop die het nog steeds heel goed doet voor zijn leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
Januari 2007.

Dus ook alweer 3.5 jaar hier. Hij werkt nog perfect. Accu haalt nog 2.5 uur en doet nog precies waarvoor hij is bedoeld. Nog altijd zeer blij met deze aankoop. Nooit wat aangepast of vervangen :)
Had er standaard al 2gb geheugen in gedaan. T5600 processor en X1400 grafische kaart. 140 GB schijf dus ik had de upgrade reeds gedaan bij mijn aankoop.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
koelkast schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:49:
Ik heb m'n Inspiron nu al ruim 4 jaar (april 2006) en nog steeds werkt 'ie uitstekend. Ondertussen wel het geheugen van 1 gb naar 2 gb uitgebreid, net als de harddisk van 100 naar 250 gb.
Als ik op laptops van anderen werk, heb ik toch echt het idee dat m'n 6400 toch wat snelheid betreft prima functioneert :)

Alleen hd video trekt hij net niet op 1080p, maarja, dat doe ik ook wel erg weinig.
Het zou mooi zijn als ie de 5 jaar haalt!

Nog iemand met zo'n oude 6400?
Ik heb er 4 Gigabyte in zitten, het word netjes herkend door Windows7 X64. Tja alleen jammer dat fabrikanten weigeren om nieuwe drivers te maken voor hun oudere apparatuur. En geef ze een ongelijk, het laten programmeren van nieuwe drivers kost klauwen met geld.

Zo ontdekte ik de afgelopen week dat mijn Logitech Quickcam for notebooks pro 3 jaar oud elke form van dienst weigerde onder windows7 Logitech bied totaal geen ondersteuning voor windows7 voor deze toch wel dure webcam die toen €130,- heeft gekost wat toch veel geld is voor een webcam, ook met XP compatibiliteit mode krijg ik hem niet aan de gang.

Nog geen reactie gehad op mijn verontwaardigde reactie richting Logitech met de vraag "EN NU" Hoop dat ze tegemoet komen met flinke korting op een nieuwe camera.

Ik vind dat wettelijk geregeld moet worden dat een fabrikant 6 jaar verplicht is om ondersteuning te bieden voor hun producten, drivers en software horen hier ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi ik heb al weer twee maanden Windows7 X64 op mijn inspiron draaien en het werkt zeer goed het enige probleem waar in nu nog mee zit er het ontbreken van goede driver voor de bluetooht. Dell 355 Bluetoort + EDR of ter wel de Broadcom BCM2045 USB module.

Heb al enige uren lopen slenteren over het internet zonder resultaat.

Heeft iemand een tip op de bluetooht toch aan de praat te krijgen onder Windows7 x64 dan hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
LEX63 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:31:
Hoi ik heb al weer twee maanden Windows7 X64 op mijn inspiron draaien en het werkt zeer goed het enige probleem waar in nu nog mee zit er het ontbreken van goede driver voor de bluetooht. Dell 355 Bluetoort + EDR of ter wel de Broadcom BCM2045 USB module.

Heeft iemand een tip op de bluetooht toch aan de praat te krijgen onder Windows7 x64 dan hoor ik dit graag.
Heb zelf een losse bluetoot adapter maar heb je hier al gekeken?
http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
uiteraard ga je als eerste naar hun website. Weer die vervelende driver boeren die hem zo genaamd wel hebben. Als je er intrapt word er software van hun geïnstalleerd en beginnen alle klokken en bellen van Norton te rinkelen. De enne naar de andere aan val op het systeem.

Tja als Broadcom het verdomd om een windows7 compatibele driver uit te brengen dan houd het gewoon op. Heb het zelfde mee gemaakt met mijn peperdure webcam "helaas geen windows7 ondersteuning voor dit product"

Ik kan mij hier ongelooflijk kwaad om maken, vind dat er wettelijk eindelijk eens verplicht moet gaan worden dat fabrikanten 6 jaar ondersteuning moeten gaan binnen voor hun producten en een website waar burgers hun klacht kunnen neerleggen.

Belachelijk dat ik nu een losse USB bluetooth dongle moet gaan gebruiken terwijl ik twee jaar geleden dit printje bij Dell had besteld.

Ga Dell binnenkort eens een e-mail sturen.

Bha

[ Voor 14% gewijzigd door LEX63 op 26-07-2010 20:33 . Reden: Woedend geen bluetooth op mijn Inspiron 6400 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 14:06
herkent windows zelf de bluetooth module niet?
misschien is uit apparaatbeheer gooien en opnieuw laten herkennen en installeren?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heeft iemand ook een overzicht van alle Windows 7 (64 bit) drivers voor de Inspiron 6400? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Gutteguttegut schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 01:28:
[...]
Dat HD kaartje zou moeten werken...maar zolang niemand het getest heeft weet je het nooit zeker.
[...]
Handleiding Inspiron 6400.
[afbeelding]

Voor bluetooth zou je natuurlijk ook een mini usb adaptertje kunnen gebruiken.
[afbeelding]

[...]
Is een algemeen bekend probleem met Windows 7..even google'n zou ik zeggen :)
Heel leuk zoon bluetooth printje, alleen word het door Windows7 X64 niet ondersteund. Door zowel Dell niet als Broadcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
koentjuh1987 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:53:
herkent windows zelf de bluetooth module niet?
misschien is uit apparaatbeheer gooien en opnieuw laten herkennen en installeren?
Ja wel Windows heeft automatische de driver geïnstalleerd, alleen werkt het niet. De bluetooth wil niet aan aanblijven zonder dat de wifi ook actief is, op zich zou ik nog niet zo probleem vinden als de bluetooth dan maar werkt, maar dit is nu juist het probleem.

Mijn bluetooth muis die gewoon werkt wil niet meer werken onder W7X64. Ik heb nog een harddisk met een oude XP installatie en hier werkt de bluetooth wel gewoon goed op.

Met andere woorden gewoon geen goede driver voor werking onder W7X64.

Ga zo ook even een Engelse email richting Broadcom sturen.

Het probleem is dat de fabrikanten het als een service beschouwen om een driver voor hun producten uit te brengen. Nee het is geen service maar verplichting voor de klanten. Die hebben ook voor een langere termijn een product gekocht niet alleen voor 1 jaar.

Er is snel en hard Europese regelgeving nodig, geen ondersteuning geld terug of gratis vervanging van onderdelen, het is nu veel te vrijblijvend en grote ergernis en woede voor de gedupeerde klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Werkt het wel op de 32bits versie?

• LEX63
Henkie-Jan schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:28:
Werkt het wel op de 32bits versie?
Dat is dus het grote probleem.

fabrikanten weigeren Windows7 drivers uit te brengen voor hun iets oudere producten. Mijn mening hierover heb ik al gegeven.

Vind dat er snel Europese regelgeving moet komen dat fabrikanten minimaal 5 jaar ondersteuning moet bieden anders een sanctie.

Veel al worden deze producten nog gewoon nieuw verkocht in de winkel of webwinkel. Zoals mijn Webcam waar Logitech geen Windows7 drivers voor uit brengt.

Bij elke nieuwe windows versie weer hetzelfde gezeik.

• iglo
Eerste tekenen van ouderdom dienen zich aan: er zit een scheurtje in het witte plastic, rechtsonderaan. Had hier ook al eerder over gelezen maar ben nu dus zelf aan de beurt! Verder draait de machine nog naar volle tevredenheid, sinds 06-2006!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
LEX63 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:31:

ftp://ftp.us.dell.com/network/R159805.EXE
Deze patch al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
iglo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:49:
Eerste tekenen van ouderdom dienen zich aan: er zit een scheurtje in het witte plastic, rechtsonderaan. Had hier ook al eerder over gelezen maar ben nu dus zelf aan de beurt! Verder draait de machine nog naar volle tevredenheid, sinds 06-2006!
Inspiron 6400 kwaal, had de mijne al twee jaar geleden net na de garantie.

Even terug bladeren denk twee terug en je zal het wel vinden. In het algemeen doet die ouwe bak het nog prima, moet hem alleen weer eens uit elkaar hallen om die stofnesten weg te zuigen,

De accu is het afgelopen half jaar achteruit gegaan gaat nu nog 1 1/2 uur mee inplaats van 4 uur.
toetsenbord heeft af en toe keuren met de 9 de P, en de Windows toetsen, er schijnt reinigings middel te bestaan waarin je de toetsenbord kunt onderdompelen en lekker kunt reinigen, daarna een dagje in de zon of drie dagen binnenlaten drogen op een warme plek.

Als je ventilator steeds harder gaat draaien ondanks dat het roostertje bij de ventilator open is dan is de ventilatie schacht dicht geslipt en moet je hem even uit elkaar halen.

Groetjes Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Mijn Accu is al weer half dood? Nog maar 50% capaciteit Augustus 2008 had ik een nieuwe gekocht. Voorlopig even geen geld er voor over misschien volgend jaar als ik deze notebook dan nog heb.

Hij doet het nog bijzonder goed, met zijn dualcore 2x2000 Ghz is hij ook nog redelijk rap, en je krijgt er bijna niets meer voor terug als ik hem zou willen verkopen misschien €250,- als ik het er al voor krijg.

Deze computer heeft nieuw bijna €1500,- gekost, De service van dell is uitstekend. Wacht de ontwikkelingen af notebooks worden steeds krachtiger en gebruiken steeds minder stroom.

Bovendien hebben de meeste notebooks geen eens USB 3.0 poorten op een merk na ASUS.

Ga binnenkort een USB 3.0 expres kaart kopen.

:( Kom op mensen houd dit forum een beetje in leven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik zat laatst te twijfelen; of mijn Inspiron 6400 uit april 2006 vervangen, of 'm nog een keer upgraden. Het werd 't laatste. Hij heeft een T2500 dual processor en 2 gb geheugen. In het begin een 100 gb schijf, 2 jaar terug naar 250 gb en nu een 500 gb ingebouwd. Inmiddels ook al een tijd Windows 7 32 bit geinstalleerd.
Hij doet het nog steeds prima. Wat mij betreft gaat 'ie tot zomer 2012 mee, kijken of 'ie het haalt :)
prima ding nog, al heb ik ook 'last' van een scheurtje in het witte plastic (rechtsvoor) en is de batterij aan vervanging toe (2e keer).
Nouja, zo lang hij het nog doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Jawel die inspiron haalt 2015 nog wel, alleen de vraag wil je er nog langer tegen aan kijken? Technisch gezien zit een inspiron tof in elkaar.

Jammer genoeg raakt mijn accu weer op, nog een uurtje en dan is hij leeg terwijl hij twee maanden geleden nog ruim 3 uur mee ging. Overweeg bij een bedrijf losse accu cellen te bestellen en ook de vorige oude accu weer nieuw leven in te blazen.

Gebruik mijn inspiron nogal eens zonder stopcontact in de buurt. Die imitatie accu's is daar al iets over bekend? Hoelang gaan die mee?

kan iemand wat meer over die goedkope imitatie accu's melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
kan iemand wat meer over die goedkope imitatie accu's melden?

Jazeker! Dit is mijn 2e accu van Ebay en die gaat al ruim 1 jaar mee.Wearlevel is volgens NHC nog steeds 0%! Ik haal met gemak 3,5 uur. Hiervoor ook een imitatie die het eerder begaf. Je moet een beetje geluk hebben. Maar voor €25 inclusief verzendkosten kun je wel een gokje wagen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door iglo op 03-09-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
waar? Dan bestel ik er morgen nog een. Kan je even een link plaatsen.

Alvast bedankt, al koop ik elk jaar een nieuwe voor die prijs heb ik het er graag voor over, lossen accu cellen kosten al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
LEX63 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:06:
waar? Dan bestel ik er morgen nog een. Kan je even een link plaatsen.

Alvast bedankt, al koop ik elk jaar een nieuwe voor die prijs heb ik het er graag voor over, lossen accu cellen kosten al meer.
Ik heb hem in november 2009 ( dus nog geen jaar zoals ik hieboven schreef ;) ) bij deze winkel gekocht: http://shop.ebay.nl/hk-zh...&_trksid=p3911.m270.l1313

[ Voor 5% gewijzigd door iglo op 04-09-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373963

Na jaren alleen maar lezen wil ik bij deze mijn eerste bijdrage aan het forum leveren. Dit eigenlijk alleen maar uit enthousiasme over mijn 6400. :)

Ik heb hem sinds 2007 en ben er de halve wereld mee rond gereisd. Hij is gevallen. Normaal gesproken word hij meerdere malen per dag verplaatst. Staat vaker in een stoffige schuur. Er wordt as overeen geknoeid. Er is zelf een volle kop koffie over heen gesmeten. 8)7 |:( :X Hoe dit ding dat heeft kunnen overleven is me nog altijd een raadsel.

Het enige punt na al die tijd is een ventilator die lawaai begint te maken en een half dode accu. Ik ga nu langzaam maar een nieuwe (dell) aanschaffen. _/-\o_

• LEX63
oerdegelijk.

Die van mij is met zijn dualcore T7200 2x2 ghz nog te snel om te vervangen, Dell heeft gratis het kapotte scherm gerepareerd "scharnier uitgebroken rechter hoek" Prima service van Dell.

Hij doet het buitengewoon goed onder Windows7 X64 zelfs HD films geen probleem. Dus waarom zou ik een andere kopen, wacht de omwikkelingen even af zoals notebooks van standaard USB 3.0 poorten en nog andere omwikkelingen die gaande zijn, er komen nieuwe generatie processoren aan die zuiniger en krachtiger zijn.

Moet alleen de accu vervangen en zijnerzijd de backlicht lampje "scherm verlichting"

[ Voor 12% gewijzigd door LEX63 op 15-09-2010 20:20 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik ga die van mij nog uitbreiden naar 2x2GB hopelijk gaat het werken :)
Ik heb zelf nog een T5600, en ja full HD werkt prima met deze laptop met Windows 7 x64.
Misschien ook nog een SSD erin doen over tijdje. Dan is die snel zat voor de komende jaren.

• Zenix

Zenix

BOE!

-

[ Voor 200% gewijzigd door Zenix op 15-09-2010 21:42 ]

• Henkie-Jan
Ook ik heb mijn Inspiron 6400 nog. Gekocht in september 2006. Doet het nog goed. Enige minpunt is de accu die dood is. (Draaide op het laatst maar 30sec op "volle" accu). Verder zijn er binnen de garantieperiode wat dingetjes gerepareerd: Scherm vervangen (backlight stuk), hele achtercover van het scherm vervangen ivm scheur (misschien door installatie vervangende scherm?), toetsenbord (de toets E was stuk). DVD speler doet soms vreemd. ;)

Verder doet ie het nog prima. Hij is een jaar geleden naar beneden gedonderd (1,5M schat ik zo) in een laptop tas, en gevallen natuurlijk op het stuk waar geen bescherming zat. Scheur in een stukje plastic gekomen, andere hoek een klein stukje uit. Maar hij werkt gewoon nog perfect!

Zelf geupgrade: HDD van 80GB 7200rpm naar 320GB 7200rpm(2e exemplaar, eerste ging stuk in garantieperiode) , geheugen van 1GB naar 2GB, Windows XP Home Edition geupgrade naar Windows 7 Professional 64bit en garantie verlengd naar september 2011. Dan ben ik klaar met de studie, eens kijken of Dell dan nog mooie aanbiedingen heeft. :)

Kortom: ben tevreden! :)
LEX63 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:20:
[...]

Ja wel Windows heeft automatische de driver geïnstalleerd, alleen werkt het niet. De bluetooth wil niet aan aanblijven zonder dat de wifi ook actief is, op zich zou ik nog niet zo probleem vinden als de bluetooth dan maar werkt, maar dit is nu juist het probleem.

Mijn bluetooth muis die gewoon werkt wil niet meer werken onder W7X64. Ik heb nog een harddisk met een oude XP installatie en hier werkt de bluetooth wel gewoon goed op.

Met andere woorden gewoon geen goede driver voor werking onder W7X64.

Ga zo ook even een Engelse email richting Broadcom sturen.

Het probleem is dat de fabrikanten het als een service beschouwen om een driver voor hun producten uit te brengen. Nee het is geen service maar verplichting voor de klanten. Die hebben ook voor een langere termijn een product gekocht niet alleen voor 1 jaar.

Er is snel en hard Europese regelgeving nodig, geen ondersteuning geld terug of gratis vervanging van onderdelen, het is nu veel te vrijblijvend en grote ergernis en woede voor de gedupeerde klant.
Update: Bij mij werkt bluetooth prima. Heb bluetooth nu aan, zonder dat WLAN aan is. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Henkie-Jan op 16-09-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ook na al die jaren nog een tevreden gebruiker van een Inspiron 6400. Net weer eens een fresh (XP) install gedaan; loopt weer heerlijk soepeltjes.

Eén kleine issue echter: slaapstand werkt niet helemaal naar behoren.
Ik heb ingesteld dat wanner ik de klep dichtdoe de pc in slaapstand (hibernate) gaat, dit werkt dus niet meer naar behoren. Er gebeurt eigenlijk helemaal niets,. Gekke is dat wanneer ik de klep open doe (om te checken/kijken/constateren dat er dus niets gebeurt) de slaapstand geactiveerd wordt.
Dus na het dichtdoen van de klep gebeurt er niets, doe ik hem weer open, gaat ie in slaapstand.

Wat kan dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
De laatste tijd wat problemen met sommige toetsen

de 9, de rechter cursor toets de Windows toets soms wel 10 maal op drukken voordat hij komt, erg lastig omdat ik gewend ben Windows toets + E te gebruiken.

Ga eerdaags het toetsenbord met speciale reiniging vloeistof voor elektronische componenten schoon maken, gebruik dan zolang een USB toetsenbord.

En dan moet ik eerdaags de computer eens uit elkaar halen voor de periodieke schoonmaak stofnesten verwijderen weg zuigen.

Verders doet hij het prima.

Wacht nog even de huidige ontwikkelingen af. Er komen veel krachtigere en zuinige processoren aan,
dus als ik een nieuwe ga kopen dan moet er zoon nieuwe generatie CPU in zitten, natuurlijk met USB3.0 poorten en E-Sata, HMDI. als het even kan ook firewire wat ik zo nu en dat toch wel gebruik of de camera en bij het over kopiëren van veel bestanden.

Voorlopig dus nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik heb die van mij uit maart 2006 en tot nu toe niks meer dan lof.
inmiddels 500gb hdd en 2gb werkgeheugen icm windows 7 draait het echt als een trein.
ik ga de 5 jaar wel halen :D

accu doet het nog steeds 3a4 uur :D
beste computer aanschaf in de geschiedenis hier hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
De accu gaat nog net 45 minuten mee, moet dus dringend vervangen worden. ;w Dit word de de derde accu. Ga maar eens zoon goedkopere Imitatie accu proberen. Als deze ook twee jaar mee gaat? _/-\o_

MENSEN HOUD DIT FORUM EEN BEETJE LEVENDIG?

[ Voor 45% gewijzigd door LEX63 op 09-10-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Okee, vandaag levendige beelden uit Chili, met een onverwoestbare Inspiron 6400 voor de beelden :)

Afbeeldingslocatie: http://inapcache.boston.com/universal/site_graphics/blogs/bigpicture/chilemine_10_13/c13_25478577.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Begin van het einde??

Na jaren probleemloos het machientje te hebben gebruikt kwam er vandaag een kinkje in de kabel. De linker Shift toets kwam zomaar los! Tijdens het pielen met deze toets ging de linker Ctrl ook loszitten. Balen :( :( Na wat gegoogle en gepruts eindelijk de beide toetsen weer op hun plekkie weten te krijgen. Hopelijk blijft het hierbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 12:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica