Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 79.377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235820

ajpeetoom schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:47:
Geheugen maakt allemaal niet zo heel veel uit wat je echt merkt is als je er een nieuwe harddisk in stopt. Die harddisk die sandaard bij de inspiron geleverd wordt is niet echt snel te noemen.

Ik had December 2007 mijn Hitachi travelstar 160 GB vervangen voor een WD 320 GB. Tjonge jonge wat er snelheid verschil zeg. Afgelopen Zaterdag weer een wissel, heb ik de 320GB WD vervangen door een 500GB WD weer sneller.

Kortop als je snelheid prestatie wilt, vervang dan niet je geheugen maar je harddisk.
Bij mij gaat het vooral om Premiere Pro CS4, die vraagt minimaal 2gb om goed te werken dus wil ik dat als eerste voor elkaar krijgen. Later kan er dan eventueel nog een snellere hdd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-06 21:48
Anoniem: 235820 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:30:
[...]

Bij mij gaat het vooral om Premiere Pro CS4, die vraagt minimaal 2gb om goed te werken dus wil ik dat als eerste voor elkaar krijgen. Later kan er dan eventueel nog een snellere hdd in.
De inspriron is in heel veel verschillende uitvoeringen geleverd, van celleron tot dualcore T7800
geheugens 533 of 667 Mhz.

Dell inspiron 6400 ondersteund en herkend maximaal 3 GB geheugen. Als je 2 bankjes van 2 GB erin plaatst herkend de computer 3 GB geheugen. Dit is allemaal al eens besproken op dit forum.

Lees dit hele forum eens door dan kom je leuke en leerzame dingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ajpeetoom schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:41:
[...]

De inspriron is in heel veel verschillende uitvoeringen geleverd, van celleron tot dualcore T7800
geheugens 533 of 667 Mhz.

Dell inspiron 6400 ondersteund en herkend maximaal 3 GB geheugen. Als je 2 bankjes van 2 GB erin plaatst herkend de computer 3 GB geheugen. Dit is allemaal al eens besproken op dit forum.

Wat een onzin. Er kan gewoon 4GB geheugen in en als je een 64bit OS installeert, ziet deze gewoon alles. Windows 32bit ziet 3,25GB, dus dit is nog altijd meer dan 2 of 3GB geheugen. En het is beter om 2x2GB geheugen te installeren, omdat je dan in Dual Channel draait. Maar dit is al zo vaak op GoT besproken.

Dus ajpeetoom, voor jou het advies:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
stormfly schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:57:
[...]

Heb je hem al binnen en bevalt hij?
Zojuist de OEM accu ontvangen. Notebook hardwarecontrol geeft aan dat het merk MSL is. Verder istie voor de helft geladen. Kan nog niets zeggen over de kwaliteit. Hopelijk houdt ie het een poosje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
iglo schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:19:
[...]

Zojuist de OEM accu ontvangen. Notebook hardwarecontrol geeft aan dat het merk MSL is. Verder istie voor de helft geladen. Kan nog niets zeggen over de kwaliteit. Hopelijk houdt ie het een poosje uit.
Een imitatie accu , Een mens moet toch eens geluk hebben zou ik zeggen, accu's voor notebooks gaan in het algemeen toch niet lang mee. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe vaak je hem laad en ontlaad.

De prijzen van accu's is flink gestegen. Alles wat ik eerder bij Dell had besteld nov. 2006 Extra adapter, bluetooth printje, zijn bijna in prijs verdubbeld.

NIEUWE COMPUTER HOBBY!

Heb op mijn oude harddisk Hitachi travelstar 160GB Ubuntu 8.04 geïnstalleerd "linux" 64 bit. Alles wordt probleemloos herkend alleen voor de grafischekaart ATI 1400 moest ik bij Ati wel software downloaden.

Een totaal andere wereld, Echt hele leuke ontdekking. Wat je allemaal niet kunt doen met je Dell inspiron 6400. Voordeel van onze computer is het lade systeem van de harddisk. probleemloos kun je de harddisk verwisselen "wel eerst de computer uit zetten"

[ Voor 10% gewijzigd door LEX63 op 02-11-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

ik kom er niet meer uit met m'n inspiron 6400 icm samsung le 37r81bx televisie.

Ik ben naar de MM gegaan omdat ik mijn laptop beeld wil 'uitzenden' op de televisie (voor films e.d.). Kreeg kabel mee (20 eur) die ik achterin in de inspiron in het 7punts gaatje heb gedaan en het andere uiteinde (SCART) in de televisie. Presentation mode (fn + f8) herkent het want de optie komt beschikbaar maar wat ik ook probeer: niets geeft een signaal af aan de tv. Presentation mode on. Updates graphic card gedownload. Alles goed aangesloten. Televisie afgestemd op een pc-signaal (als dat er zou zijn) maar er gebeurd niets. Google helpt ook niet verder want er zijn een paar topics over maar die stoppen zonder antwoord te hebben gekregen. Iemand die weet welke handelingen in moet doen om het op te lossen?

Deze kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/SCART302.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 196953 op 07-11-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Ik snap ook neit waarom ze jou zo'n kabel hebben gegeven, ze hadden je gewoon een VGA kabel moeten geven, ik neem aan dat je een LCD tv hebt natuurlijk, anders had je gewoon S-Video naar Scart moeten hebben, wat je nu hebt is een rare oplossing in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

Ja is inderdaad een LCD Televisie. Hij zei dat dit het gemakkelijkste was en dat deze gebruikt moest worden. Gaat dit niet werken? Want anders haal ik die andere die je noemt wel (als dat direct werkt) en gooi ik deze wel op marktplaats want ruilen gaat niet meer gok ik zo.

Edit: M'n nieuwe batterij (via Dell) na 7 maanden alweer op. Misschien moet ik ze eens wat minder opladen :')

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 196953 op 07-11-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je tv s-video heeft kan je ook een s-video kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
Als je een LCD TV aansluit via VGA heb je meestal niet de maximale resolutie van het de TV. Althans, dat had ik laatst bij iemand op de TV. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Anoniem: 196953 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:35:
Ja is inderdaad een LCD Televisie. Hij zei dat dit het gemakkelijkste was en dat deze gebruikt moest worden. Gaat dit niet werken? Want anders haal ik die andere die je noemt wel (als dat direct werkt) en gooi ik deze wel op marktplaats want ruilen gaat niet meer gok ik zo.

Edit: M'n nieuwe batterij (via Dell) na 7 maanden alweer op. Misschien moet ik ze eens wat minder opladen :')
Zo na 7 maanden al weer op? Dat is wel bijzonder snel. Hoe vaak trek je de accu dan leeg? Dat moet dan wel dagelijks zijn. Is het een originele of goedkopere imitatie?

Heb sinds augustus een nieuwe originele Dell accu 9 cell 85 KWH hoop hier toch wel 2 jaar mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Luitjes, ik probeer met ctrl+F11 de recovery partitie op te vragen maar ik krijg daar geen reactie op. Enig idee hoe ik deze partitie wel kan bereiken om mijn windows opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 61137 schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:13:
Luitjes, ik probeer met ctrl+F11 de recovery partitie op te vragen maar ik krijg daar geen reactie op. Enig idee hoe ik deze partitie wel kan bereiken om mijn windows opnieuw te installeren?
Zit de recovery partitie er nog wel op?

(Computerbeheer-schijfbeheer)

Zo nee; dan zal het nooit lukken
Zo ja: deze partitie onder windows 'zichtbaar' maken en evt. drive letter toewijzen. De image die daar op staat zou je nu gewoon moeten kunnen benaderen. Ik weet niet precies welk type image er gebruikt is, maae aan de hand van de extensie van de image moet je 1 en ander kunnen vinden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De partitie zelf kan je geen driveletter geven, maar ben er al uit. Ik heb nooit aan de partitieconfiguratie gezeten, maar blijkbaar was er toch wat mis met mijn MBR. De partitie zelf was aanwezig alleen was niet te bereiken. Doormiddel van de uitleg en de tool op deze website heb ik de MBR kunnen repareren en kunnen recoveren. Voor wie later dezelfde problemen heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 61137 schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:58:
De partitie zelf kan je geen driveletter geven, maar ben er al uit. Ik heb nooit aan de partitieconfiguratie gezeten, maar blijkbaar was er toch wat mis met mijn MBR. De partitie zelf was aanwezig alleen was niet te bereiken. Doormiddel van de uitleg en de tool op deze website heb ik de MBR kunnen repareren en kunnen recoveren. Voor wie later dezelfde problemen heeft. :)
Mooi dat het opgelost is......... for the record: je kunt die partitie prima benaderbaar maken onder windows/dos hoor...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heb deze partitie bij de eerste herinstallatie er al af gegooid. Vrijdag heb ik mijn harddisk gekloond. van 320 GB naar 500 GB harddisk. Wat gaat dat goed zeg met Acronis, je moet er wel de tijd voor nemen het duurde wel 3 uur. Hij kloond wel de hele harddisk de C:/D:/E:

Alles werkt perfect net zo als ik het op mijn vorige harddisk had achter gelaten. Tevens kun je met dit programma heel simpel backups ïmage" maken die hij ook heel simpel bijwerkt.

De prijs is minder €49,- een goede back-up is ook heel veel waard. Elke dag bij werken kost enkele minuten. Heerlijk toch zoon veilig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
ajpeetoom schreef op maandag 24 november 2008 @ 02:05:
Heb deze partitie bij de eerste herinstallatie er al af gegooid. Vrijdag heb ik mijn harddisk gekloond. van 320 GB naar 500 GB harddisk. Wat gaat dat goed zeg met Acronis, je moet er wel de tijd voor nemen het duurde wel 3 uur. Hij kloond wel de hele harddisk de C:/D:/E:

Alles werkt perfect net zo als ik het op mijn vorige harddisk had achter gelaten. Tevens kun je met dit programma heel simpel backups ïmage" maken die hij ook heel simpel bijwerkt.

De prijs is minder €49,- een goede back-up is ook heel veel waard. Elke dag bij werken kost enkele minuten. Heerlijk toch zoon veilig gevoel.
Vorige week ook gekocht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ook een nwe harddiks in m'n 6400 gezet, ook de 'Acronis procedure' gedaan, echter:

Ik had een PC met XP, daar Vista bij gezet. Had toen 3 partities: 1: XP (25Gb), 2: Vista (25Gb) 3: Data (110Gb). Dit werkte prima met de bootmanager van Vista (zowel XP als Vista prima bootable).

Nu dus een nwe harddisk gekocht (320Gb ipv 160Gb). Deze tijdelijk even in een USB kassie gehangen en toen met Acrinis True Image de hele oude (160Gb) disk ge-cloned naar de nwe. 320 Gb. Acronis stelde zelf nieuwe partitie groottes voor (50, 50 en 220) prima. Acronis een paar uurtjes laten draaien en systeem leek weer ok. Disks omgewisseld en booten maar.......

XP boot em draait prima, probleem zit em in Vista. Die kwam meteen met een warning; opstart herstel gestart vanaf de DVD en toen leek ook Vista weer te booten. Maar.......tijdens herstel viel me al op dat er een Vista installatie op E: was gevonden. Zoals ook hier al vermeld wil Vista alleen vanaf C: booten. Nu staat ie dus op E: en dus gaat het mis bij het laden van allerlei meuk. Hij zoekt naar files op C: en Vista staat nu eigenlijk op E:
Acronis heeft zelf, automatisch de partities verdeeld in C: D: & E:.

Hiervoor had ik ahw 2 C: drives; 1 waarvan XP boot en 1 waarvan Vista bootte.

Hoe krijg ik het nu weer voor elkaar dat die drive E: weer als C: fungeert zodat Vista weer kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Nu ruim 3 weken in het bezit van de OEM accu. Meermalen aan de lader gehad. Wearlevel is volgens Notebook Hardware Control 2%. Kan er ruim 3,5 / 4 uur mee doen. Hopen dat het nog zo een tijd doorgaat.

• LEX63
kaajee schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:52:
Ook een nwe harddiks in m'n 6400 gezet, ook de 'Acronis procedure' gedaan, echter:

Ik had een PC met XP, daar Vista bij gezet. Had toen 3 partities: 1: XP (25Gb), 2: Vista (25Gb) 3: Data (110Gb). Dit werkte prima met de bootmanager van Vista (zowel XP als Vista prima bootable).

Nu dus een nwe harddisk gekocht (320Gb ipv 160Gb). Deze tijdelijk even in een USB kassie gehangen en toen met Acrinis True Image de hele oude (160Gb) disk ge-cloned naar de nwe. 320 Gb. Acronis stelde zelf nieuwe partitie groottes voor (50, 50 en 220) prima. Acronis een paar uurtjes laten draaien en systeem leek weer ok. Disks omgewisseld en booten maar.......

XP boot em draait prima, probleem zit em in Vista. Die kwam meteen met een warning; opstart herstel gestart vanaf de DVD en toen leek ook Vista weer te booten. Maar.......tijdens herstel viel me al op dat er een Vista installatie op E: was gevonden. Zoals ook hier al vermeld wil Vista alleen vanaf C: booten. Nu staat ie dus op E: en dus gaat het mis bij het laden van allerlei meuk. Hij zoekt naar files op C: en Vista staat nu eigenlijk op E:
Acronis heeft zelf, automatisch de partities verdeeld in C: D: & E:.

Hiervoor had ik ahw 2 C: drives; 1 waarvan XP boot en 1 waarvan Vista bootte.

Hoe krijg ik het nu weer voor elkaar dat die drive E: weer als C: fungeert zodat Vista weer kan draaien?
Heb weinig ervaring met vista. Veel onderdelen zijn waarschijnlijk het zelfde.

1 configuratie scherm
2 systeem beheer
3 computer beheer
4 Schijf beheer.
Bij schijf beheer kan je de drive letters weizige even uitzoeken hoe dit precies gaat.

• kaajee
Dank voor je poging, maar (zoals gezegd) ik kom niet in Vista, want die verwijst in z'n hele installatie naar C: en hij draait op D:. Dus ik kan niets doen op de Vista partitie. Geen proggies draaien whatsoever.

Via XP schijfbeheer kan natuurlijk ook niet, want dan zou ik daarin de Vista D: partitie moeten 'her-letteren' naar C: en dat zal XP (die ook op C: draait) niet leuk vinden...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230427

Ik heb een probleem met mijn inspiron 6400 beeldscherm. Wanneer ik het WoWgame speel valt het beeld regelmatig even uit wordt zwart en daarna gaat mn spel weer verder.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Hoe kan ik dat oplossen?

Groetjes

• LEX63
Twinkl

Nieuwe spellen vragen nogal wat systeem bronnen, wat voor configuratie computer heb je? En wat heb je nodig om het spel te kunnen draaien? Even op de doos of in de handleiding van het spel kijken.

Wat heb je allemaal openstaan, wat wordt er opgestart? Sluit zo veel mogelijk programma’s af zie `taakbeheer` en bij processen wat er allemaal open staat. LET OP NIET ZOMAAR EEN TAAK GAAN BEËINDIGEN.

Beeld valt weg? Zou een corrupte video driver kunnen zijn. Ga eens even na welke versie driver je geïnstalleerd hebt en wat de laatste is op de website van Dell. Download deze en instaleer hem.

Wanneer is de computer voor het laatst opnieuw geïnstalleerd? Als een computer gebruikt wordt vervuild het register van Windows. Eens per 1 - 1 ½ jaar is het wenselijk om de computer opnieuw te instaleren om deze soepel draaiend te houden.

Succes

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34

Zenix

BOE!

Anoniem: 230427 schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:06:
Ik heb een probleem met mijn inspiron 6400 beeldscherm. Wanneer ik het WoWgame speel valt het beeld regelmatig even uit wordt zwart en daarna gaat mn spel weer verder.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Hoe kan ik dat oplossen?

Groetjes
Heb je energie instellingen wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb van het weekend de volgende dingen besteld:
Nieuwe HDD
WD 320GB 2.5 HDD SATA,9,5mm,7200 rpm,16MB WD3200BEKT
Nieuw geheugen
2x Kingston DDR2 1GB 667MHz Non-ECC ValueRam Retail SO-Dimm KVR667D2S5/1G

Ik ga er van uit dat dit gaat werken maar wil het voor de zekerheid hier nog even navragen. Klopt het ook dat ik mijn oude hdd eruit haal, die nieuwe erin doe en dan gewoon opnieuw windows xp kan instaleren, dit gaat toch zonder problemen, of moet ik eerst nog iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 235820 schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:02:
Ik heb van het weekend de volgende dingen besteld:
Nieuwe HDD
WD 320GB 2.5 HDD SATA,9,5mm,7200 rpm,16MB WD3200BEKT
Nieuw geheugen
2x Kingston DDR2 1GB 667MHz Non-ECC ValueRam Retail SO-Dimm KVR667D2S5/1G

Ik ga er van uit dat dit gaat werken maar wil het voor de zekerheid hier nog even navragen. Klopt het ook dat ik mijn oude hdd eruit haal, die nieuwe erin doe en dan gewoon opnieuw windows xp kan instaleren, dit gaat toch zonder problemen, of moet ik eerst nog iets anders doen?
om XP te installeren moet je eerst de Windows CD slipstreamen met SATA drivers. Hoe je moet slipstreamen, kan je zoeken op GoT zelf. Er zijn genoeg topics die laten zien hoe dat moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silmaril8 schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:26:
[...]

om XP te installeren moet je eerst de Windows CD slipstreamen met SATA drivers. Hoe je moet slipstreamen, kan je zoeken op GoT zelf. Er zijn genoeg topics die laten zien hoe dat moet :)
Kan ik niet de XP gebruiken die met de laptop werd meegeleverd? Er zit nu namelijk een nagenoeg zelfde hdd in waarbij ik de normale XP cd heb gebruikt die bij de laptop werd geleverd.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 235820 op 14-12-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:51
Zet de hd op ata ipv sata hoef je ook geen slipstream te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 235820 schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:08:
[...]

Kan ik niet de XP gebruiken die met de laptop werd meegeleverd? Er zit nu namelijk een nagenoeg zelfde hdd in waarbij ik de normale XP cd heb gebruikt die bij de laptop werd geleverd.
Als dat de originele Dell Windows CD is dan hoef je niks te slipstreamen ja en kan je gewoon die CD gebruiken.

En zoals karakedi al zei (voor het geval de CD niet werkt), je kan ook in de bios de setting veranderen van sata-->ata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, weet nu in elk geval vrijwel zeker dat het allemaal zonder problemen gaat lukken.

Ik had vanavond even mn laptop aan de onderkant opengemaakt (de makkelijk te bereiken dingen zoals geheugen, dvd drive en hardeschijf) aan mn hardeschijf zit een extra zwart blokje geschroeft zodat je hem makkelijker uit de laptop kan halen en het allemaal goed aansluit. Ik had dat blokje er even afgeschroeft en zonder nadenken schuif ik 10sec. later mn hdd in de laptop.... Even een hachelijke minuut beleeft waarin ik mn hdd uit mn laptop peuterde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Trouwens met programma's als Acronis kan je een perfecte kloon maken van je oude harddisk. Ik heb geen verschil opgemerkt. Dit scheelt opnieuw installeren van heel de meuk.

Programma kost €49,- maar is het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ja mensen de tijd gaat snel, mijn inspiron is al weer 2 jaar oud. Qua gebruiks gemak doet hij het nog bijzonder goed. De accu vervangen en laatst nog de harddisk voor een 500 GB model.

Verders moet dit compje nog mee tot eind 2009, Wat wel opvalt is dat de display verlichting minder is geworden. Nieuwe blacklicht kost al snel aan matriaal €100,- dan maar wat minder licht. Bestaat er binnen in de inspriron nog een af regeling? iets meer spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

ajpeetoom schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:43:
Bestaat er binnen in de inspriron nog een af regeling? iets meer spanning?
Fn + pijltje omhoog.
En nu maar hopen dat je je backlight nooit op de maximum sterkte heb laten staan.

Binnenin afstellen gaat je niet lukken. Een nieuwe backlight kan uiteraard wel.
Kost je alleen wat tijd, geld en lef.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 21-12-2008 14:51 ]

• LEX63
job schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:50:
[...]
Fn + pijltje omhoog.
En nu maar hopen dat je je backlight nooit op de maximum sterkte heb laten staan.

Binnenin afstellen gaat je niet lukken. Een nieuwe backlight kan uiteraard wel.
Kost je alleen wat tijd, geld en lef.
FN en de pijl toetsen is mij bekent dit noemen ze softwarematige instelling. Wat ik graag wil weten is of de verlichting elders te beïnvloeden is. Bios, potentiometer op de print. Maar er is nog mee te werken hoor alleen geen wit mee maar crème.

Maar tja hij wordt ook heel veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Allemaal een goed,gelukkig en gezond 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ben opzoek naar een lege beeldscherm behuizing. Bij mij is de gehele hoek nu gebrast. Heeft u een los scherm leggen waarvan het scherm stuk is maar de behuizing van het scherm nog in goede staat.

Dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ajpeetoom schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:45:
Ben opzoek naar een lege beeldscherm behuizing. Bij mij is de gehele hoek nu gebrast. Heeft u een los scherm leggen waarvan het scherm stuk is maar de behuizing van het scherm nog in goede staat.

Dan hoor ik het graag
Een kip legt een ei ;-) een beeldscherm ligt. En een mens kan fouten maken ;) een robot niet.

Ofwel, voortaan onnodige posts laten

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 03-01-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
stormfly schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:34:
[...]

Een kip legt een ei ;-) een beeldscherm ligt. [mbr]En een mens kan fouten maken ;) een robot niet.

Ofwel, voortaan onnodige posts laten[/mbr]
Tja een foutje is menselijk. Komt ook doordat tweakers niet altijd spellingcontrole toelaat onder firefox met andere forums werkt de spellingcontrole wel.

Des niet te min ben ik nog opzoek naar een scherm waar de behuizing en het scharnier werk nog goed van is. Display zelf kapot geen enkel bezwaar gebruik deze toch niet.

Maak me blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik gebruik IE7 Pro binnen IE7. Spellingcontrole werkt prima!!

btw een spellingscontrole had in dit geval zeker niet het verschil tussen 'ligt' en 'legt' opgemerkt. Net als ie niet het verschil tussen: "Des niet te min" & 'Desalniettemin' had opgemerkt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02
mijn 6400 van bijna 4 jr heb ik gister op school gewoon dicht gedaan en ik wil hem net aanzetten en mijn backlight of inverter is defect :(
(met een lamp er op zie je wel dat de laptop aan staat)

hebben mensen deze al eens vervangen ?
moet je hiervoor solderen of zijn het stekkertjes vervangen ?

en waar heb je toen het backlight gekocht ?

hoe weet ik zeker dat mijn backlight en niet de inverter defect is ?

[ Voor 11% gewijzigd door wd200 op 10-01-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
ajpeetoom schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:41:
[...]

Tja een foutje is menselijk. Komt ook doordat tweakers niet altijd spellingcontrole toelaat onder firefox met andere forums werkt de spellingcontrole wel.

Des niet te min ben ik nog opzoek naar een scherm waar de behuizing en het scharnier werk nog goed van is. Display zelf kapot geen enkel bezwaar gebruik deze toch niet.

Maak me blij
Mijn scharnieren gingen steeds los zitten. Heb toen Dell gemaild dat ik dit wel tegen vond vallen van een Dell. Een Acer, daar kon je dat van verwachten maar van een Dell.....Kreeg wel snel reactie: Heb onlangs bezoek gehad van monteur die een geheel nieuwe klep incl. scharnieren kwam langsbrengen. Dit was allemaal na de garantieperiode. Laptop is van 06-2006.

Dus mijn advies: mail met Dell en geef aan dat je dit niet verwacht van een kwaliteitsproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
wd200 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 08:56:
mijn 6400 van bijna 4 jr heb ik gister op school gewoon dicht gedaan en ik wil hem net aanzetten en mijn backlight of inverter is defect :(
(met een lamp er op zie je wel dat de laptop aan staat)

hebben mensen deze al eens vervangen ?
moet je hiervoor solderen of zijn het stekkertjes vervangen ?

en waar heb je toen het backlight gekocht ?

hoe weet ik zeker dat mijn backlight en niet de inverter defect is ?
Zal moeilijk worden, losse onderdelen te bestellen, DELL hoef je niet te bellen. Gewoon even googelen, Je moet eerst dat scherm open maken mogelijk is er een los contact of draadje met een draadbreuk.

mijn verlichting begint ook minder te worden. Lang niet meer zo helder als in het begin.

Dat backlight lampje heeft vast wel een merk en type aanduiding. Even zoeken op google en ik vond.

http://www.alibaba.com/pr..._Super_Deal_15_4_LCD.html

http://cgi.ebay.com.my/LC...ewItemQQitemZ400010088057

succes

[ Voor 23% gewijzigd door LEX63 op 13-01-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

justifire

Shut up and squat !!

Iemand al een SSD in zijn Inspiron geplaatst ?
Zo ja, bevalt het ?
Zit er aan te denken om de originele hd dmv caddy bay op de plaats van de dvd brander te monteren en dan aan de sata aansluiting de SSD schijf te hangen.
Iemand die toevallig weet wat de maximale doorvoersnelheid is van Inspirons sata controller?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
justifire schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:47:
Iemand al een SSD in zijn Inspiron geplaatst ?
Zo ja, bevalt het ?
Zit er aan te denken om de originele hd dmv caddy bay op de plaats van de dvd brander te monteren en dan aan de sata aansluiting de SSD schijf te hangen.
Iemand die toevallig weet wat de maximale doorvoersnelheid is van Inspirons sata controller?
Een SSD heeft op dit moment gezien de geringe opslag capaciteit alleen zin als C: drive in 17"notebooks waar 2 harddisk 's in zitten. De c: normale drive vervang je dan voor een SSD.

Ik heb December een 500 GB WD harddisk gemonteerd en dat bevalt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar dat zegt en wil ie toch ook? Hij wil de (huidige) optical vervangen door z'n huidige disk en dan de huidige harddisk vervangen door een SSD.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

justifire

Shut up and squat !!

kaajee schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:39:
Maar dat zegt en wil ie toch ook? Hij wil de (huidige) optical vervangen door z'n huidige disk en dan de huidige harddisk vervangen door een SSD.........
Jij bent gelukkig wel wakker ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
3x GTX280 Tri-Sli, QX9650 @ 4450 mhz, ASUS Striker II Extreme, 4GB Dominator 1800, 74GB Raptor x2raid0, X-Fi, G7,G15,G25, 30" Dell 3007,Tt 1500W, Worlds First Dual Prometeia

Zo Justifire Aardige computer zal wel een aardige hoeveelheid stroom consumeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
kaajee schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:39:
ooit op dit forum enkele delen terug is dit te spraken geweest. Kan wel maar de overdracht snelheid lijkt mij niet echt super.

Op E bay worden die dingen aangeboden, er gaan dacht ik alleen pata oud type harddisk in. De grootste pata 2.5" harddisk is dacht ik 250/ 300 GB

Prijzen voor SSD actueel

32 GB SSD kost €110,-
128 GB SSD kost €276,-
250 GB SSD kost €792,-

Als je SSD alleen als C: gaat gebruiken en verder niet voor overige opslag dan is 32 GB bruikbaar al is het aan de krappe kant. Dan dus ook geen documenten opslaan op c:

Als vervanging gezien de hoge prijs totaal oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
De LCD backcover en bezel waren stuk. Schroef rechtsonder bij het scharnier was door het plastic gebroken. Vorige week vrijdag opgebeld naar Dell. Omdat het na 17uur was werd hij maandag pas ingeboekt. Maandag werd ik opgebeld of ze dinsdag de laptop konden halen. Dinsdag is de laptop opgehaald. Vandaag om 11uur stond er een mannetje op de stoep met mijn laptop. Was ie al gerepareerd! Toppie service van Dell!!! :) :) :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Henkie-Jan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:50:
De LCD backcover en bezel waren stuk. Schroef rechtsonder bij het scharnier was door het plastic gebroken. Vorige week vrijdag opgebeld naar Dell. Omdat het na 17uur was werd hij maandag pas ingeboekt. Maandag werd ik opgebeld of ze dinsdag de laptop konden halen. Dinsdag is de laptop opgehaald. Vandaag om 11uur stond er een mannetje op de stoep met mijn laptop. Was ie al gerepareerd! Toppie service van Dell!!! :) :) :)
Zeker toen der tijd extra garantie erbij gekocht? Dit geintje gaat mijn €58,- kosten, verwacht het pakketje volgende week binnen te hebben.

Denk niet dan mijn volgende notebook een Dell wordt. Buiten de front bezel is ook de rechter onder hoek gebarsten. Augustus 2008 heb ik ook mijn accu al moeten vervangen.

Elektronisch zitten Dell notebook wel goed in elkaar, Mechanisch hopeloos zwakke notebooks.

Ben dan ook diep en diep teleurgesteld in dit product van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ajpeetoom schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:49:
[...]

Zeker toen der tijd extra garantie erbij gekocht? Dit geintje gaat mijn €58,- kosten, verwacht het pakketje volgende week binnen te hebben.

Denk niet dan mijn volgende notebook een Dell wordt. Buiten de front bezel is ook de rechter onder hoek gebarsten. Augustus 2008 heb ik ook mijn accu al moeten vervangen.

Elektronisch zitten Dell notebook wel goed in elkaar, Mechanisch hopeloos zwakke notebooks.

Ben dan ook diep en diep teleurgesteld in dit product van Dell.
Jij hebt gewoon te lang je laptop gehouden. Je had veel eerder je laptop van de hand moeten doen (vlak voordat de garantie op was) en dan een nieuwe moeten kopen. Laptops zijn altijd nou eenmaal moeilijke producten omdat vervangen onderdelen problematisch en duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:24
silmaril8 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:40:
[...]

Jij hebt gewoon te lang je laptop gehouden. Je had veel eerder je laptop van de hand moeten doen (vlak voordat de garantie op was) en dan een nieuwe moeten kopen. Laptops zijn altijd nou eenmaal moeilijke producten omdat vervangen onderdelen problematisch en duur is.
Dat is niet helemaal waar, omdat ze gewoon verder goed in elkaar moeten zitten, maar ik vind niet dat Ajpeetoom hier gelijk heeft.

Je noemt namelijk de punten op die het zwaarte het te verduren krijgen.

Accu --> Half jaar garantie, bij veel gebruik na 300 ladingen al aan het achteruitgaan. Bij mij (laptop is uit januari 2006 gaat de accu nog nog steeds 2,5 uur mee)

Scharnieren --> Dagelijks gebruik, vaak vaker dan 1x per dag. Zeker jij hebt al heeeeeeel lang je laptop, nog langer dan ik. Niet zo gek dat hier dan ook kuren beginnen te komen. Wat beweegt gaat nu eenmaal sneller kapot dan iets wat statisch is. Daarnaast ligt het er natuurlijk ook aan hoe je met het scharnier omgaat. Als je hem telkens omlaag gooit zal hij meer klappen per keer opvangen dan als je het voorzichtig doet.

Scheuren --> Tja, ik persoonlijk heb geen scheuren, enkel wat krassen en lak/verf dat eraf is gegaan wat logisch is. Maar je kan je bedenken als je je laptop meeneemt (daar is dat ding immers voor) dan kan je wel ergens eens tegenaan stoten. De metropoortjes zijn bij mij dan ook vaak een raak object geweest doordat je nu eenmaal een tas om hebt. (wat zijn die dingen soms krap)

Gezien op het bovenstaande zijn het logische dingen. Als je langer dan 3 jaar je laptop hebt kan je ervanuit gaan dat hij een paar kuren kan gaan krijgen. Logisch want je gebruikt hem en bij gebruik ontstaat slijtage. Ik vind dan ook dat je erg negatief bent terwijl je een tijdje terug nog enorm lovend over de 6400 was. Dit zijn gewoon normale dingen.

Ik ken genoeg laptop die het na 1 jaar al opgeven, en niet alleen mechanisch.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Uhm, ik zeg toch dat hij zijn laptop te lang heeft? En dat zeg jij nu ook. Waarom is het dan niet helemaal waar wat ik schrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
silmaril8 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:23:
Uhm, ik zeg toch dat hij zijn laptop te lang heeft? En dat zeg jij nu ook. Waarom is het dan niet helemaal waar wat ik schrijf?
Verschil is, dat jij zei
Je had veel eerder je laptop van de hand moeten doen (vlak voordat de garantie op was) en dan een nieuwe moeten kopen.
waar ik het niet mee eens ben omdat een laptop na een garantietijd niet opeens het hoort op te geven, en eigenlijk nog prima zeker een jaar of 2 moet mee kunnen gaan. 3-4 jaar is acceptabel zonder al te grote gebreken als hij goed in elkaar zit. En dat is ook wat je mag verwachten van zo een product. Kleine gebreken zal je altijd hebben door ofwel slecht gebruik, of door pech, maar zaken als normaal slijtage (wat hier dus geldt) zijn heel normaal na de garantieperiode, en kunnen niet worden toegeschreven aan een slecht product.

Dus ja, in feite zeggen we hetzelfde, maar het statement dat je hem kort voor de garantie moet verkopen omdat je anders het maar moet accepteren dat het kapot gaat vind ik iets te ver gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dbm12 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:32:
[...]

Verschil is, dat jij zei

[...]

waar ik het niet mee eens ben omdat een laptop na een garantietijd niet opeens het hoort op te geven, en eigenlijk nog prima zeker een jaar of 2 moet mee kunnen gaan. 3-4 jaar is acceptabel zonder al te grote gebreken als hij goed in elkaar zit. En dat is ook wat je mag verwachten van zo een product. Kleine gebreken zal je altijd hebben door ofwel slecht gebruik, of door pech, maar zaken als normaal slijtage (wat hier dus geldt) zijn heel normaal na de garantieperiode, en kunnen niet worden toegeschreven aan een slecht product.

Dus ja, in feite zeggen we hetzelfde, maar het statement dat je hem kort voor de garantie moet verkopen omdat je anders het maar moet accepteren dat het kapot gaat vind ik iets te ver gaan :P
Zijn laptop is iets meer dan 2 jaar oud ;) Budget laptops zijn nou eenmaal geen kwaliteitswonderen dus het is zeker niet aan te raden deze langer dan 2 jaar (de garantieperiode) te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Huh? Wat een zinloze discussie......je houdt een laptop zolang ie nog aan je wensen/eisen voldoet lijkt me. En dat heeft geen reet te maken met hou oud het ding is.

Ik heb nog enkele P3's in gebruik, die doen het meer dan prima voor 'gewone office' bezigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
kaajee schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:04:
Huh? Wat een zinloze discussie......je houdt een laptop zolang ie nog aan je wensen/eisen voldoet lijkt me. En dat heeft geen reet te maken met hou oud het ding is.

Ik heb nog enkele P3's in gebruik, die doen het meer dan prima voor 'gewone office' bezigheden.
Wat een onzin.

Een gemiddelde laptop vertoont na 1 jaar al mankementen (van klein tot groot). De gemiddelde laptop geeft maar 6 maanden garantie op een accu. De gemiddelde accu is dan ook na 1 jaar in capaciteit gedaald.

Economischer is het veel verstandiger om vlak voor het einde van de garantieperiode (1-2 jaar) de laptop te verkopen (2dehands) en dan weer een nieuwe laptop daarvoor in de plaats te nemen. Die nieuwe laptop zal je wel iets meer kosten, maar je hoeft dan geen nieuwe accu (lees dit topic maar eens), niet meer geheugen, geen grotere/snellere hardeschijf of dingens zoals scharnieren (a 69 euro :X ) te kopen. Misschien ben je zelf dan nog wel goedkoper uit. En het beste is dat de nieuwe laptop weer een gloednieuwe garantie van 1 of 2 jaar heeft, je waarschijnlijke betere hardware hebt en ook nog eens een gloednieuw en krasvrij model.

Fijn voor je dat jouw P3's nog steeds worden gebruikt, maar daar hebben we hier niet veel aan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
huh? Maar als je hem 2e hands verkoopt dan blijft de laptop toch gewoon in/binnen het economisch verkeer? Dan gaat je hele verhaal over het 'weg doen' van een laptop natuurlijk weer niet op. Of Pietje (jij) hem nou hebt of Jantje (je koper) maakt dan natuurlijk niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
kaajee schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:48:
huh? Maar als je hem 2e hands verkoopt dan blijft de laptop toch gewoon in/binnen het economisch verkeer? Dan gaat je hele verhaal over het 'weg doen' van een laptop natuurlijk weer niet op. Of Pietje (jij) hem nou hebt of Jantje (je koper) maakt dan natuurlijk niets uit.
Tuurlijk wel, de 2dehands koper weet wat ie koopt, daar is de prijs ook naar en hij neemt zelf het risico op defecten na de garantieperiode. En dat is ook gewoon zijn probleem. Er zijn genoeg mensen die voor een bepaalde prijs een 2dehands laptop willen hebben. Deze mensen hebben bijvoorbeeld niet meer geld om een paar 100 euro extra (in 1 keer) uit te geven aan een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
silmaril8

jou stelling dat notebooks al naar 1 jaar gebreken mogen vertonen vind ik onzin een notebook moet bij dagelijks gebruik, 3/4 jaar mee kunnen gaan.

Ik heb zeker geen budget uitvoering ook al zal de behuizing van al die inspiron 6400 modellen het zelfde zijn.
Deze notebook heeft November 2006 €1490,- gekost. T7200 2x2 Ghz processor, LCD 1680x1050 2 GB geheugen. Nog steeds voldoet deze notebook.

Deze gebreken mag je na 1/12 al niet verwachten, van de zomer juni begon de ellende al met die rechter scharnier die uit de kunstof was gebroken.

Ik ben geen type dat elk jaar een nieuwe notebook koopt, tja je hebt ook mensen die elk jaar een nieuwe auto kopen. Je krijgt geen fuck meer terug voor je ouwe notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
8 februari de laatste post.

De inspirons zijn zeker bijna uitgestorven? vraag mij af of er nog wel een deel 8 komt van dit forum?

Heb een nieuwe front bezel gemonteerd scherm is nu ook weer ok.
tja je moet geld investeren om deze computer goed te houden.

Ook hier is de credit crisis toe geslagen moet zeker tot eind 2010 met deze notebook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ajpeetoom schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:05:
8 februari de laatste post.

De inspirons zijn zeker bijna uitgestorven? vraag mij af of er nog wel een deel 8 komt van dit forum?

Heb een nieuwe front bezel gemonteerd scherm is nu ook weer ok.
tja je moet geld investeren om deze computer goed te houden.

Ook hier is de credit crisis toe geslagen moet zeker tot eind 2010 met deze notebook doen.
Hij draait hier nog naar meer dan volle tevredenheid! Eind 2008 nog een nieuw accu gekocht en dat heeft hem goed gedaan.

Ik lees, en volgens mij ervaar ik het ook, dat de display niet helemaal fel gezet meer kan worden. Hij blijft goed leesbaar alleen het lijkt alsof het lampje van de LCD nog maar 80% kan geven.

Wat is hier aan te doen, ik lees dingen over een backlight en een powerinverter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
stormfly schreef op zondag 01 maart 2009 @ 10:50:
[...]

Hij draait hier nog naar meer dan volle tevredenheid! Eind 2008 nog een nieuw accu gekocht en dat heeft hem goed gedaan.

Ik lees, en volgens mij ervaar ik het ook, dat de display niet helemaal fel gezet meer kan worden. Hij blijft goed leesbaar alleen het lijkt alsof het lampje van de LCD nog maar 80% kan geven.

Wat is hier aan te doen, ik lees dingen over een backlight en een powerinverter?
Als je ingeschreven staat bij E-Bay kan je via deze website een backlicht bestellen. Denk dat ik mij eerdaags maar in ga schrijven. Ze lichten wel je hele doopzeel zo moet je jou bank rekening nummer geven, blijkbaar willen ze eerst het geld afrekenen.

Hieronder 2 links.

http://www.alibaba.com/pr..._Super_Deal_15_4_LCD.html

http://cgi.ebay.com.my/LC...ewItemQQitemZ400010088057

[ Voor 14% gewijzigd door LEX63 op 01-03-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:33

sphere

Debian abuser

Zo dan. Mijn 6400 is van augustus 2007. Helaas heeft vandaag het tobo het begeven. Als je de S indrukt krijg je gratis extra karakters, en de toetsen eromheen zijn ook niet helemaal jofel. Volgens mijn Service Tag is mijn garantie verlopen, dus dat kan nog een interessant gesprek worden.

Ook begint er wat ruimte te ontstaan op de scharnieren, dus als je de laptop op schoot hebt, wiebelt het scherm een beetje. Ben benieuwd of ik ondanks verlopen garantie (na 1 jaar volgens Dell) toch een tobo krijg.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
sphere schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:29:
Zo dan. Mijn 6400 is van augustus 2007. Helaas heeft vandaag het tobo het begeven. Als je de S indrukt krijg je gratis extra karakters, en de toetsen eromheen zijn ook niet helemaal jofel. Volgens mijn Service Tag is mijn garantie verlopen, dus dat kan nog een interessant gesprek worden.

Ook begint er wat ruimte te ontstaan op de scharnieren, dus als je de laptop op schoot hebt, wiebelt het scherm een beetje. Ben benieuwd of ik ondanks verlopen garantie (na 1 jaar volgens Dell) toch een tobo krijg.
kan zijn dat het kabeltje onder het toetsenbord niet goed zit, los is getrild door trillingen of stoten.

Oplossing is het toetsenbord verwijderen en het kabeltje opnieuw erin stoppen.

1 scherm helemaal naar achteren klappen.
2 met fitting schroevendraaier bij de uitsparingen het toetsenbord ontgrendelen en deze voorzichtig omhoog klappen.
3 met stofzuiger gelijk het toetsenbord en eronder let op niet de volledige zuigkracht, of schijfje open of motor vermogen terug draaien.

Als u het toetsenbord los heeft geef er dan even een paar klopjes op, je zult versteld staan hoeveel rotzooi er onder vandaan komt. nogmaals het toetsenbord zuigen. Kabeltjes weer aansluiten en toetsenbord terug klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 21:18

Rival24

I'll Be Back

Zie deze reactie
Rival24 in "Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7"

[ Voor 14% gewijzigd door Rival24 op 11-03-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Jij hij wordt nog met volle tevredenheid door mijn ouders gebruikt.
Top ding, alleen schranieren waren van beging af aan erg slecht waardoor ik die in laaste maand van gerantie heb laten vervangen zodat die vervolgens weer lang mee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje,

Telkens als ik een sd kaart in mijn laptop doe dan herkent hij hem niet, in apparaatbeheer geeft hij hem aan als Algemeen Volume met een melding dat hij niet goed werkt. Als ik hem verwijder en scan voor nieuwe apparaten dan is de sd kaart zichtbaar via deze computer maar binnen een minuut ziet hij hem weer als Algemeen Volume en werkt hij niet meer.

Iemand die dit ook heeft gehad en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Anoniem: 235820 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:44:
Vraagje,

Telkens als ik een sd kaart in mijn laptop doe dan herkent hij hem niet, in apparaatbeheer geeft hij hem aan als Algemeen Volume met een melding dat hij niet goed werkt. Als ik hem verwijder en scan voor nieuwe apparaten dan is de sd kaart zichtbaar via deze computer maar binnen een minuut ziet hij hem weer als Algemeen Volume en werkt hij niet meer.

Iemand die dit ook heeft gehad en een oplossing weet?
vuile contacten misschien? Hardware conflict, corrupte driver. Allemaal mogelijke oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:33

sphere

Debian abuser

Held. Helpt best redelijk :) Vandaag met Dell gebeld, ze sturen een nieuwe KB op. Prima service vind ik.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
sphere schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:39:
Held. Helpt best redelijk :) Vandaag met Dell gebeld, ze sturen een nieuwe KB op. Prima service vind ik.

[...]
Wat is een KB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Dell gaat waarschijnlijk nog mijn scherm repareren, een hoep is inmiddels heel weg gebrokkeld.
Hoop deze week een doos te krijgen om hem op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Mijn 6400 is gister overleden. Heb mezelf vandaag mogen verblijden met een HP dv5 :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
tdw schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:35:
Mijn 6400 is gister overleden. Heb mezelf vandaag mogen verblijden met een HP dv5 :)
balen, wat was er precies kapot gegaan? Ik ben nog uitermate tevreden met deze. Februari 2006 ontvangen, en gelukkig nog geen grote gebreken gehad :) Nog altijd zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dbm12 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:40:
[...]

balen, wat was er precies kapot gegaan? Ik ben nog uitermate tevreden met deze. Februari 2006 ontvangen, en gelukkig nog geen grote gebreken gehad :) Nog altijd zeer tevreden mee.
HDD, maar ik had geen zin meer om er geld in te stoppen.. Hij was al oud en zat onder het stof.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
die van mijn vriendin is vorige maand overleden. Als je de aansluiting van de voeding erin stopt, gaat het lampje uit op de adapter. De laptop wil met geen mogelijkheid meer aan... iemand enig idee?

Zonder batterij wil hij ook niet starten en gaat het lampje ook uit.
Omdat de inspiron behoorlijk oud is, zit er nog een pata schijf in. Iemand een idee hoe ik daar de gegevens vanaf ga krijgen?

[ Voor 37% gewijzigd door steffex op 11-04-2009 10:41 . Reden: iets te snel op versturen geklikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:11

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Mijn Inspiron 6400 heb ik sinds april 2006 en hij draait nog steeds prima. Veel gebruikt, ben er alleen wel zuinig op. Alleen het accu lampje knippert een aantal keren oranje en dan groen. Als het goed is een accu storing, maar hij wil nog steeds wel een aantal uren op accu draaien. Laatst m'n geheugen uitgebreid van 1 naar 2 gig en een verse XP installatie gedaan. Hij kan wat mij betreft nog wel even mee.

Toen was het een scherpe aanbieding (vond ik), maar tegenwoordig kun je toch wel wat meer krijgen voor 1200 euro :P

Specs: T2500, 2GB, X1400, 100GB, 1650x1080 Truelife scherm

@ stef-o Hiermee misschien? pricewatch: Conceptronic Grab'n'Go 2,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk

[ Voor 26% gewijzigd door antonboonstra op 11-04-2009 12:05 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
stef-o schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:39:
...........
Omdat de inspiron behoorlijk oud is, zit er nog een pata schijf in. Iemand een idee hoe ik daar de gegevens vanaf ga krijgen?
Zo'n ding aanschaffen voor 10eu
(2.5" HDD Behuizing IDE USB 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Thanks voor de replies antonboonstra & kaajee :)

edit:
ding was lekker snel binnen en het werk. Was wel even verwarrend omdat de schijf een adapter op de aansluiting heeft zitten.

Iemand nog interesse in een donor? :p

[ Voor 64% gewijzigd door steffex op 15-04-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Dacht dat dit betekend dat de accu is overleden en deze vervangen dient te worden, voor €60,- heb je een nieuwe "imitatie" accu. Even neuzen op E-Bay
antonboonstra schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:01:
Mijn Inspiron 6400 heb ik sinds april 2006 en hij draait nog steeds prima. Veel gebruikt, ben er alleen wel zuinig op. Alleen het accu lampje knippert een aantal keren oranje en dan groen. Als het goed is een accu storing, maar hij wil nog steeds wel een aantal uren op accu draaien. Laatst m'n geheugen uitgebreid van 1 naar 2 gig en een verse XP installatie gedaan. Hij kan wat mij betreft nog wel even mee.

Toen was het een scherpe aanbieding (vond ik), maar tegenwoordig kun je toch wel wat meer krijgen voor 1200 euro :P

Specs: T2500, 2GB, X1400, 100GB, 1650x1080 Truelife scherm

@ stef-o Hiermee misschien? pricewatch: Conceptronic Grab'n'Go 2,5 inch USB hard disk box for IDE hard disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Mijn inspiron 6400 wordt vandaag opgehaald om het scherm gerepareerd te repareren. Heb ondertussen wel even een netbook gekocht "zie website"

http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=582&prod_no=1474

Heel leuk klein computertje met zeer goede specificaties, werkt heel prettig gebruikt heel weinig energie.

Ik kan mijn Inspiron 6400 wel eens 2 weken of meer kwijt zijn, ga niet zonder computer zitten.

Prima service van Dell. dat ze mijn notebook nog repareren.

[ Voor 25% gewijzigd door LEX63 op 16-04-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik denk erover om mijn Inspiron 6400 te verkopen om een dekstop pc aan te schaffen.
Heb al beetje nagedacht over wat ik nu wil en dat is toch meer recente games spelen. Want de onboard videokaart die ik in deze laptop heb zitten, kan de nieuwste games niet goed draaien.

Maar mijn vraag is nu; Wat kun je nu nog voor een 6400 krijgen die 1.5 jaar oud is (en de dvdbrander is kapot maar de lezer doet het nog wel en kan nog cd's branden). Daarnaast is de klep wat beschadigd. Ik dacht aan bedrag rond de €350 of is dat te hoog/laag?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dat hangt onder meer van de verdere specs af. Kijk eens rond wat voor nieuwe laptop je kunt krijgen voor rond de 400 euro, dan zie je dat het waarschijnlijk aan de hoge kant is (tenzij je een WSXGA-scherm, 4GB geheugen etc. hebt). Ook speelt mee of je nog garantie hebt (ik neem aan van niet, aangezien je je DVD-speler niet meer hebt laten repareren).

Eventueel heb ik nog wel een DVD-speler voor je liggen die geschikt is voor de 6400, 30 euro, dan is hij voor jou (DM me maar), ik dacht namelijk dat mijn dvd-speler stuk was, maar dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Velvet schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:11:
Dat hangt onder meer van de verdere specs af. Kijk eens rond wat voor nieuwe laptop je kunt krijgen voor rond de 400 euro, dan zie je dat het waarschijnlijk aan de hoge kant is (tenzij je een WSXGA-scherm, 4GB geheugen etc. hebt). Ook speelt mee of je nog garantie hebt (ik neem aan van niet, aangezien je je DVD-speler niet meer hebt laten repareren).

Ja dat zal wel aan de hoge kant liggen, maar zag op Ebay toch nog laptops staan voor €300 volgens mij.
Maar mijn verdere specs zijn:

- CPU: Intel Core duo T2080, 1.73 GHZ, 1 MB L2 Cache, 533 Mhz
- Geheugen: 2048 DDR2 SDram
- HD: 240 GB SATA schijf
- Accu: 9 cells accu
- Bluetooth/wifi module erbij in

En voor de rest zitten de boekjes,adapter etc. bij natuurlijk. Daarnaast zitten er nog wel wat krassen op de klep dus dat drukt de prijs natuurlijk ook wel. Maar €300(of in de buurt) lijkt me dan nog redelijk.

Eventueel heb ik nog wel een DVD-speler voor je liggen die geschikt is voor de 6400, 30 euro, dan is hij voor jou (DM me maar), ik dacht namelijk dat mijn dvd-speler stuk was, maar dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn.
Dit hoeft niet, want heb tijdje terug al een externe dvdbrander gekocht:)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 18:12

pcprutser

No message

Mijn scherm is ook los gaan zitten in de loop van de tijd. Gister afdekdingetje (waar die aan knop zit) eraf gehaald en ff aangedraaid, ook de nopjes van het scherm eraf, en dan de schroefjes die eronder zitten losgehaald, en het 'raamwerk' eraf gehaald (wil je het zelf doen, dan de volgende tip: neem de tijd, en druk de lijst van buiten naar binnen, gaat het niet, zet dan niet te veel kracht: het spul breekt snel ;)), en alle schroefjes aangedraaid (de ijzeren stripjes van het scherm zaten ook redelijk los :O) maar het scherm wiebelt nog steeds behoorlijk :S

Ook is mijn accu het steeds slechter gaan doen. Gaat nu nog 'maar' een minuut of 30/45 mee :| was eerder 2 uur in vista (heb er vrij snel xp op gegooid)... K heb hem eigenlijk altijd aan de lader gehad :s beetje vreemd, maarja.. Een nieuwe accu vind ik beetje zonde van de centen, omdat ik vrijwel nooit op de accu hoef te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

pcprutser schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:14:
[...]

Mijn scherm is ook los gaan zitten in de loop van de tijd. Gister afdekdingetje (waar die aan knop zit) eraf gehaald en ff aangedraaid, ook de nopjes van het scherm eraf, en dan de schroefjes die eronder zitten losgehaald, en het 'raamwerk' eraf gehaald (wil je het zelf doen, dan de volgende tip: neem de tijd, en druk de lijst van buiten naar binnen, gaat het niet, zet dan niet te veel kracht: het spul breekt snel ;)), en alle schroefjes aangedraaid (de ijzeren stripjes van het scherm zaten ook redelijk los :O) maar het scherm wiebelt nog steeds behoorlijk :S

Ook is mijn accu het steeds slechter gaan doen. Gaat nu nog 'maar' een minuut of 30/45 mee :| was eerder 2 uur in vista (heb er vrij snel xp op gegooid)... K heb hem eigenlijk altijd aan de lader gehad :s beetje vreemd, maarja.. Een nieuwe accu vind ik beetje zonde van de centen, omdat ik vrijwel nooit op de accu hoef te werken...
Zo vreemd is dat niet hoor, Lithium-ion accu's kunnen slecht tegen warmte. Werk je langere tijd op netstroom, haal dan je accu eruit. Het beste 'storage'-percentage van je accu (waarbij je 'm kan bewaren dus), is 40% (voor als je 'm langere tijd niet gaat gebruiken dus ;))

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
nauw jongens perfecte service van Dell. Heb vandaag mijn inspiron weer terug gekregen. Scherm is als nieuw nieuwe front en een back cover. Ben weer een blijde inspiron bezitter.

Complimenten aan Dell

Bedankt LEX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
*kick* :+

Ja dat zal wel aan de hoge kant liggen, maar zag op Ebay toch nog laptops staan voor €300 volgens mij.
Maar mijn verdere specs zijn:

- CPU: Intel Core duo T2080, 1.73 GHZ, 1 MB L2 Cache, 533 Mhz
- Geheugen: 2048 DDR2 SDram
- HD: 240 GB SATA schijf
- Accu: 9 cells accu
- Bluetooth/wifi module erbij in

En voor de rest zitten de boekjes,adapter etc. bij natuurlijk. Daarnaast zitten er nog wel wat krassen op de klep dus dat drukt de prijs natuurlijk ook wel. Maar €300(of in de buurt) lijkt me dan nog redelijk.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
300 euro is veel te veel. Je zal hier hoogstens 200-250 euro voor krijgen (mits de accu nog een redelijke accutijd heeft en de laptop verder 100% in orde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:51
De 2e hands prijzen van laptops zijn zeer laag. In oktober heb ik 3 inspirons 6400 proberen te verkopen. De configuraties waren vergelijkbaar. Eentje heb ik met geluk voor 380 kunnen verkopen. De andere 2 kreeg ik moeilijk weg. Uiteindelijk is het verkocht via een vriend die een pc shop had. Eentje voor 350 en andere voor 375. WE zijn nu minimaal een halfjaar verder. Ik denk dat het maximaal 300 opbrengt.
De komst van netbooks hebben de 2e handslaptop markt ook ontwricht. Verder worden er veel laptops op marktplaats aangeboden, door de vele keuze mogelijkheden voor de "klanten" staan de prijzen onder druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Dat zijn wel mooie prijzen, als je er 350 euro voor hebt gekregen.

Ik heb hem nu ook op Marktplaats staan en zie wel wat het hoogste bod wordt. Momenteel zit ik op 150 euro, wat wel aan de lage kant is.

[ Voor 18% gewijzigd door Vincitore op 29-04-2009 10:46 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Infinitytron schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:23:
Dat zijn wel mooie prijzen, als je er 350 euro voor hebt gekregen.

Ik heb hem nu ook op Marktplaats staan en zie wel wat het hoogste bod wordt. Momenteel zit ik op 150 euro, wat wel aan de lage kant is.
Het is nog altijd wat een gek er voor geeft. Plaats dat ding gewoon op zo veel mogelijk verkoop sites doe er paar foto's bij. Desnoods nog wat accessoires bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
zo dood als een pier hier? Blijkbaar ben ik nog een van de weinige met een Dell Inspiron 6400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik hm ook nog maar hij is bijna af. Zitten behoorlijke scheuren in en de onderkant van de laptop wordt gloeiend heet waardoor hij vaak vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Ik heb er ook zo eentje. Heel tevreden van, alleen dan misschien een barstje linksonder :( .
Voor de rest werkt die nog altijd even lekker :9

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ajpeetoom schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:29:
zo dood als een pier hier? Blijkbaar ben ik nog een van de weinige met een Dell Inspiron 6400?
offtopic:
Je hoeft dit telkens niet te posten hoor. Als iemand een vraag heeft over de Dell 6400 stelt deze persoon de vraag hier wel. Je hoeft niet steeds dit topic te kicken door te zeggen dat dit topic dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
silmaril8 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:56:
[...]

offtopic:
Je hoeft dit telkens niet te posten hoor. Als iemand een vraag heeft over de Dell 6400 stelt deze persoon de vraag hier wel. Je hoeft niet steeds dit topic te kicken door te zeggen dat dit topic dood is.
Mijn Apple macbook pro 17 inch komt volgende week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308794

Ik heb een dell inspiron 6400,nu al bijna 3 jaar.
Nooit problemen gehad, tot 3 weken geleden.
Toen ging het rechter scharnier kapot, maar inmiddels is
dit kosteloos gerepareerd.
Nu, een week na de reparatie, doet de accu het ineens niet meer.

Gister werkte ik op de accu, toen die bijna leeg was verder gegaan op netspanning.
Accu ging ook gewoon opladen. Later begon ineens weer dat oranje lampje te knipperen.
Er staat nu dat de accu voor 28% is opgeladen, hij laadt niet verder op.
Als ik de laptop van de netspanning afhaal, valt de laptop gelijk uit.
Met accu erin blijft constant het oranje lampje knipperen.

Mijn accu deed het altijd nog meer dan 3 uren, ook branden de 5 lampjes nog 'gewoon' op de accu.
Heb daardoor meer het idee dat de accu geen contact maakt ofzo..
Iemand hier enige ervaring mee of een idee wat het probleem is en hoe je dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Die accu is gewoon op/klaar/over/finished....en de oplossing: een nieuwe accu
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste