Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

low energy tuinhuisproject

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.773 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hmmm,vaag, ik heb tot nu toe nog geen vrienden aan spiritus verloren.
ik heb t ze zien drinken, recht uit de fles.
ik heb t net nog ff nagevraagd, russen drinken t.
die kunnen natuurlijk ook wat meer hebben.
Ik heb vrienden die worden pas dronken na 2 liter wodka

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 15:07 ]

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:57
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:03:
hmmm,vaag, ik heb tot nu toe nog geen vrienden aan spiritus verloren.
ik heb t ze zien drinken, recht uit de fles.
Jaaaahaaa maar spiritus is ethanol, en dat kun je prima drinken (hoewel ik er gisteren goed hoofdpijn van had...). Alleen in Nederlandse spiritus zit een gifstof zodat het mensen het niet gaan dirnken om accijns te omzeilen.

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenH op 09-07-2007 15:09 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dit toch een autonoom project is.
men neme 10 kilo fruit (maakt niet uit wat, en of t bedorven is
10 kilo suiker en 100 liter water. Dat laat je een maandje flink rotten
daar komt trouwens warmtte bij vrij (50 graden ongeveer kan je weer dingen mee verwarmen)
na een tijd krijge je water met zo'n 8% alcohol.
zet een vuurtje onder de ketel en zorg dat t flink heet word (zonder dat t kookt) ketel afdekken en een tuinslang aan de bovenkant maken. die laat je door koud water lopen en aan t eind vang je dat op in een andere ketel tot daar 10 liter vloeistof is.
Je hebt dan wodka van rond de 76%
daarna haal je een zak houtskool ( wat je ook gebruikt voor de BARBQ dat gaat alle giftige substanties wegfilteren) dat leg je over een handdoek op een emmer en daar giet je die 10 liter heel langsaam over heen. Onder in de emmer heb je dan pure wodka. Eventueel aanlengen met water tot je 40% hebt. en proost.
Rum word op de zelfde manier gemaakt ( heb t in t rum museum in Havanna in Cuba gezien)
maar dan puur op basis van suikerriet. en t word nog nagerijpt in houten vaten.

Wel zo belangrijk. Zelf stoken is net als t kopieren van software, het sharen en downloaden van films, met je voetten op de bank van de metro zitten en door t rode stoplicht over t zebrapad lopen illegaal. Maar als je t klein houd doen ze niet moeilijk.

Een gedeelte van die wodka doe je in een bak daar doe je limoen doorheen.
en daar gooi je een paar kilo cocabladeren in (die in je kas in je tuin groeit;)
36 uur laten staan. weer limoen toevoegen en 12 uur afgedekt laten staan.
AAn t eind ligt er dan een laagje wit poeder op de alcohol, pure cokaine.
Schep dat weg en laat t drogen. en daarna fijnhakken tot poeder.

En hier ook. t is illegaal. dat je t weet:)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 15:37 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Lijkt me fijn, van methanol wordt je nog altijd blind.

Gaynaffia, ik heb je hele topic gelezen (en de andere ook) Erg vermakelijk moet ik zeggen. Als ik je een tip mag geven (waar je toch niet naar gaat luisteren) LEER REALISTISCH DENKEN.

In dit topic is al een keer of 5 voorgerekend dat het geen zin heeft om voor zo'n korte periode zonnecellen te installeren omdat de terugverdien tijd VELE malen hoger is dan wat jij gaat halen. Het is bovendien een investering van vele duizenden euro's. Hetgeen me persoonlijk voor iemand met 10.000 euro schuld geen enkele optie lijkt.

Kijk het zijn allemaal hele leuke plannen, maar je kan natuurlijk zo uitrekenen of iets financiëel uit kan of niet. Als je over een 'zelf voorziend' altelier begint staan bij mij de haren al recht overeind. Een windmolend draait op dit moment niet op wind maar op SUBSIDIE. Dat wil zeggen dat het niet uit kan. Dit geldt ook voor de huidige zonnecellen. Deze is simpel te bekijken; de kosten een KWh zonneopgewerkte energie (dus incl de productie van een zonnecellen,teruglevering, etc) is op dit moment duurder dan het gebruik van fossiele brandstoffen. Je moet het ook in dit kader zien.

Ik heb de site van CanonG1 en nog wat andere zonnecel bezitters gelezen, en zoals hij (en de anderen) ook al aangeven is het meer een 'hobby' dan daadwerkelijk een manier om geld te besparen. Dat zit er zonder subsidie (of zeer grote productie vergroting) op dit moment niet in. Ik ben zelf aan het kijken naar een project om via mijn vaders werkt (GasTerra, dat was de Gasunie) een soort van mini-warmtekracht centrale te krijgen. Dit apparaat verbrandt aardgas om bijvoorbeeld het huis mee te stoken en warm water te leveren, met de restenergie wordt electische stroom opgewekt. Dit kan ook aan het net terug worden geleverd. De kostprijs van deze combinatie ligt op dit moment op enkele 10-duizenden euro's. Dat is dus nog lang niet geschikt voor gebruikt zonder subsidie (wij krijgen het van de zaak, als proefmodel).
Wat ik hier mee wil zeggen, het is allemaal heel leuk en nobel, maar je moet wel realistisch blijven. Zeker als je zulke schulden hebt. Rol lekker een kabeltje uit, ga niet zitten miepen over hoe speciaal het wel niet zou moeten zijn etc. En zet het geld dat je hiermee bespaard maar lekker opzij om straks de energierekening mee te betalen, dan gaat de prijs van de rest van de klanten tenminste niet omhoog :)

Verwijderd

Topicstarter
ok,wat dacht je van deze concessie. Ik leg een kabeltje in mn huis
en t tuinhuis/ kunstproject laat ik sponsoren.
Dan heb ik a gewoon energie
en b een leuke dagbesteding.
kan je daar mee leven?

Mocht ik een schuldsanerering doen moet ik toch een stichting in t leven roepen om dit project te finacieren. aan dat bedrag kunnen de schuldeisers dan niet komen.

wie wil dr tientjeslid worden?

ah De loopgenerator!
http://www.portablegear.n...bieltje_in_looppas_op.htm

over generatoren gesproken. hoelang moet een 500 watt generator draaien om een accu op te laden
en wat verbruik je dan aan bezine? Kan ik ook niks over vinden op t net.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 16:27 ]

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:40
Ik heb nu gelezen en ik zie dat je voor 130W zonnepaneeltjes wil gaan is opzich best wel goed maar volgens mij zijn er ook redelijk kleine zonnepanelen van zelfs 450 Watt (dat is veel) en als je dan uit dat tuinhuisje geschopt word omdat je met je 4.1 surroundset lag te patsten kun je de zonnepanelen op de woonboerderij plaatsen (gooi het in de groep zou ik zeggen ;))

Btw.. wat is je budget?

[ Voor 3% gewijzigd door Bliz op 09-07-2007 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bouw langsaam op, over een jaar gesproken denk ik dat mn budget zon 2000 euro is
ik begin met eentje voor de laptop en dan breid ik langsaam uit

Verwijderd

Topicstarter
http://www.2dehands.nl/ki...3459024.html?qq=aggregaat
voor de wasmachine en t opladen van de accuen voor de winter.
(waarom zetten ze gvd nooit de specs bij zo'n ding!
verbruik, acculaadtijd ed
wel goedkoop 650 watt voor nog geen 200 euro
en meteen t lawaaiprobleem voor mn buren opgelost.

http://www.terveer.nl/generatoren.htm
HEBBES!

2 weken zoeken op internet:)
7 uur op 2 liter.
nou nog uitzoekken wat de acculaadtijd is
(we gaan natuurlijk zon ding alleen dtraaien om de accu op te laden en de wasmachine
en de douche te gebruiken he. toch? nou?

ahum. sorrie, ben een beetje blij nu

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 17:34 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Brandstofgebruik van generatoren ligt natuurlijk helemaal aan de afname. Over het algemeen kan je wel stellen dat zonder veel belasting draaien niet echt zuinig is, de meeste generatoren zijn bij 70% van hun capaciteit pas het meest rendabel. Dus misschien kan je een getrapte opstelling maken. Een generator van 1kW en nog een van 3kW voor koken/wasmachine ofzo.

Maar vergeet niet, bij het laden van zonne-energie naar accu's hou aan het einde van de lijn nog geen 10% over vaak... (dus 13W in jouw geval). Prima voor een testopstelling maar om te huilen als het gaat om praktisch inzetbaar.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.electrovaya.com/product/powerpad300.html
hier kan ik wat mn gewone verbruik betreft een hele dag op draaien
http://www.electrovaya.com/product/powerpad300.html
300Wh, precies wat ik nodig heb.
nou nog uitzoekken hoelang de generator dat oplaad.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik morgen maar eens mkn topic start ga updaten

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 11:40
Het concept van Wh is je volgens mij nog niet heel erg duidelijk, of wel?

Stel een accu heeft een capaciteit van 300Wh.
Dan wil dat zeggen dat 'ie 300 Watt kan leveren en dan in 1 uur leeg is, of 100 Watt en dan in 3 uur leeg, enz. (tip: eenheden Watt en uur (h) staan achter elkaar, dus de eenheid wil al zeggen dat het een vermenigvuldiging is, oftewel aantal Watt wat je gebruikt, maal de tijd in uren die je dat vermogen trekt)
Als je geen verliezen zou hebben bij het opladen, heb je dus ook 300Wh nodig om 'm op te laden.
Dus als je zonnecellen zo'n 100Wh leveren, dan is 'ie in 3 uur opgeladen.
Maar goed, in de praktijk heb je verliezen in de kabels, de omvormer, de lader en ook het laadproces zelf haalt geen 100% efficientie.
Ik vermoed dat je al-met-al amper 50% efficientie zult halen in de praktijk, dus dat je dan zo'n 2x zo lang moet laden.

Qua verbruik is de tijd die je kunt werken op 1 zo'n accu ook makkelijk te berekenen:
300Wh / 30 Watt continue gebruik = 10 uur werken op 1 accu.

Nog 1 ding vergeten:
Accu's en zeker Li-ion accu's, kun je vaak maar met een beperkte laadstroom opladen en het opladen vereist een vrij complex stukje electronica om te voorkomen dat de accu's ontploffen of in de fik vliegen.

[ Voor 10% gewijzigd door TD-er op 09-07-2007 18:51 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• JeroenH
TD-er schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:49:
Dus als je zonnecellen zo'n 100Wh leveren
En daar maak jij ook een foutje volgens mij ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• TD-er
CanonG1 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:13:
[...]

En daar maak jij ook een foutje volgens mij ;)
Ja dat doen ze niet continue, maar is het een moment-opname, dus heb je het over Watt's en niet Watt-uur.
Otoh, als je zonnecellen gedurende een uur (gemiddeld) 100 Watt leveren, hebben ze wel 100Wh geleverd ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:06:
http://www.2dehands.nl/ki...3459024.html?qq=aggregaat
voor de wasmachine en t opladen van de accuen voor de winter.
(waarom zetten ze gvd nooit de specs bij zo'n ding!
verbruik, acculaadtijd ed
Ik vind dat juist een ontzettend goede advertentie qua informatie. Als je ff zoekt zie je dat hij maximaal 5 uur op 2,6 liter doet. Dan zal hij wel ongeveer 0,5L/uur gebruiken.

Verder zou ik zoeken naar fabrikanten, en niet echt naar marktplaatsadvertenties.

Casemod: Cubeleon

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:41:
over generatoren gesproken. hoelang moet een 500 watt generator draaien om een accu op te laden
en wat verbruik je dan aan bezine? Kan ik ook niks over vinden op t net.
Denk nou eens na... een accu? Dus volgens jou maakt de capaciteit van een accu niet uit? Of het een klein staafbatterijtje is of een bak van 40x40cm, dat zou allemaal net zo lang duren om op te laden met een 500W generator?

:?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• JeroenH
Dat is het probleem met TS.... hij wil oplossingen bedenken die zó ingewikkeld zijn dat niemand meer weet wat het probleem is. Hij heeft alleen niet door dat de tweakers dat niet goed begrijpen (ik iig niet). Tweakers denken na over een probleem, kiezen de beste/eenvoudigste/goedkoopste oplossing en dan is het klaar. TS denkt.... ietsjes anders.

• j-a-s-p-e-r
Kijk dat lijkt me nou de eerste zeer zinnige post hier. TS is niet bepaald technisch aangelegd, maar wel 'gezegend' met een groot verbeeldend vermogen, vooral om allemaal min-of-meer onmogelijke of niet nuttige/haalbare ideeën te spuien. En dan ook nog te verwachten dat het 'tweakers-volk' het even compleet uitgewerkt terugkoppeld :p
Maar zo werkt dat in de echte wereld helaasch niet..

Verwijderd

Topicstarter
Aas ik t over watt gebruik heb, heb ik t inderdaan over een momentopname
(dat was de meter op dat moment aangeeft, Als je muziek draait verdanderd die meter continu, dus moet je toch een gemiddelde berekenen.. Ik schijf gewoon t getal over wat er op t display staat met een w erachter zodat jullie weten dat ik t niet over ampere heb.

De TS is inderdaat niet bepaald technisch onderlegt zoalds de meeste mensen die gebruik maken van electronica. Daarom zit ik hier dus ook. Om dingen te kunnen vragen aan mensen die dat wel zijn.
Het probleem is natuurlijk dat wel meer mensen niet techisch ondelegd zijn en als ik alles in tecnotaal zou brengen niet de mensen bereik die wat meer praktijkgericht zijn. De meeste tijd die ik hier zit probeer ik er achter te komen hoe ik mijn vragen moet formuleren. Gelukkig zijn we al 2 weken verder en begin ik de psyche van de forummers hier te begrijpen.(en mn kennis van zaken ontwikkelt zich natuurlijk ook)
ALs je trouwens op een campingsite komt heb je weer een dergelijk probleem, daar laad iedereen zn accu op met de moter van hun camper (en ze denken dat een laptop 70 Wh gebruikt) Ik kom dr wel weer tvs van 35 watt tegen.... ook daar moet je weten hoe je je vraag moet formuleren)
campers zitten dus anders in mekaar dan tweakers)

Een dag in het leven van gaynaffia. ik sta op, zet koffie, computer staat al aan ok die staat nu nog 24 uur per dag aan. zelfs op de mac is dat een stroomverbruik van 240 watt alleen al, als ie idle is (dus met scherm uit. Mn mac is 3 kwart vand e dag idle, der rest vand e dag gebruik ik m.
krijgen we dus. 14 uur x 10 w= 140 10 x 20 = 200 verbruikt nu dus zeg maar 340 Wh per dag

als we op accu gaan zet ik m wel uit snachts
dan denk ik dat ie gemiddeld per dag zon 200 Wh zal verbruiken, met t licht en de stereo er bij hoop ik niet meer dan dan 300Wh per dat (en ik denk nog steeds dat dat haalbaar is)
ik heb op de site van asus gekeken maar ik vind geen verbruik aangave bij de Eeepc dus die kan ik nog niet in mijn berekeningen meenemen. T zou logisch zijn dattie minde dan de mac gebruikt, maar ja, lociga en consumentenelectronica gaan niet samen geloof ik.
volgens mij zette4n veel bedrijven de verbruik van hun apparatten niet online om dat dat kopers afschrikt.

laat ik voor de gein een 104 Ah accu kopen, daar mn systeem op draaien en als ie voor een derde ontladen is (volgens mij zijn we dan 2 dagen verder) de generator er opzetten en zien na hoeveel tijd t ding weer opgeladen is.
(dat word heelaas pas vanaf de 19de , dan is mn geld er weer)baat t neit, dan schaadt t wel, maar dan heb ik tenminsste data om mee te werken.)
Dr gaat best veel geld zitten in t uitzoekken hoe iets werkt.

deze maand was t de verbruiksmeter van 40 euro, de dynamozaklamp/acculader van 20 euro. De potable akai dvd van 145 euro en een batterijlader op zonne energie van een tientje.
en ik heb al zon laag inkomen....
volgende maand is de generator en de accu aan de beurt dus.

ik zat net de dvd van kraftwerrk op vol vermogen te draaien
steeg de meter ff naar 123 W oehoew, dat krijg ik zelfs met metal niet voormekaar;0

Ow puut vor de weet, wat gebeurt er met en accu als je er een 1200 watt waterkoker 3 minuten lang laat werken, trekt een accu dat? of brand er dan iets door..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 20:16 ]

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:41:
Een dag in het leven van gaynaffia. ik sta op, zet koffie, computer staat al aan ok die staat nu nog 24 uur per dag aan. zelfs op de mac is dat een stroomverbruik van 240 watt alleen al, als ie idle is (dus met scherm uit. Mn mac is 3 kwart vand e dag idle, der rest vand e dag gebruik ik m.
krijgen we dus. 14 uur x 10 w= 140 10 x 20 = 200 verbruikt nu dus zeg maar 340 Wh per dag
Hoezo 14 uur x 10W? Je zegt net zelf dat ie minstens 240W is in idle. Dus 240Wx24h = 5760Wh.
laat ik voor de gein een 104 Ah accu kopen, daar mn systeem op draaien en als ie voor een derde ontladen is (volgens mij zijn we dan 2 dagen verder) de generator er opzetten en zien na hoeveel tijd t ding weer opgeladen is.
Dr gaat best veel geld zitten in t uitzoekken hoe iets werkt.
Er hoeft totaal geen geld in te zitten, want je kunt het gewoon uitrekenen. Dikke onzin om spullen te gaan kopen en er met een stopwatch naast te gaan zitten als je het gewoon kunt uitrekenen aan de hand van de specificaties van je generator en accu |:(

Mooi dat je de laatste paar posts met berichten dat je even goed na moet gaan denken totaal in de wind slaat :P
* Gizz zie je voorlopig niet meer terug in dit topic, deels omdat het totaal nutteloos is om iets tegen je te zeggen, want je trekt toch je eigen plan. En anderzijds omdat ik op vakantie ben..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg net dat hompages over t algemeen GEEN specificaties opgeven.Op twekers krijg ik ze ook niet als ik er een vraag op tweakers over stel. Ga je naar de winkel, krijg je ze ook niet. de meeste verkopers hebben meestal totaal geen verstand van wat ze verkopen, behalve dat t leuk staat bij de vloerbedekking en zo.
Blijft er dus maar een mogelijkheid over, Zelf kopen.
das een

Twee
Een ibook in idle gebruikt 10 watt per uur, hij staat over een hele dag dus 14 uur idle
gebruikt dus 14uur x 10 watt is 140 watt. Je gebruikt m dus zeg maar 10 uur echt en dan gebruikt ie 20 watt per uur. das dus 10 uur x 20 Wh = 200 Wh
140 Wh + 200 Wh is 340 Wh
per 24 uur
ibooks zijn design computers weet je. en dat geld niet alleen voor de buitenkant:)

Zet je m snacht uit en iedere keer als je naar de wikel gaat of als je aan t eten bent of thee drinkt met je vriendin dan zit je op 6 tot 10 heer 20 watt per uur
is t slechtste geval gebruik je dus 10 uur x 20 Wh = 200 Wh

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 20:42 ]

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:25:
Ik zeg net dat hompages over t algemeen GEEN specificaties opgeven.Op twekers krijg ik ze ook niet als ik er een vraag op tweakers over stel. Ga je naar de winkel, krijg je ze ook niet. de meeste verkopers hebben meestal totaal geen verstand van wat ze verkopen, behalve dat t leuk staat bij de vloerbedekking en zo.
Jij kan geen specificaties vinden van een generator en een accu? En een accu verkoper weet alleen dat je accu leuk staat bij de vloerbedekking? Dat slaat echt nergens op, waar doe jij je inkopen man?
Een mac in idle gebruikt 10 watt per uur, hij staat over een hele dag dus 14 uur idle
gebruikt dus 14 x 10 watt is 140 watt. Je gebruikt m dus zeg maar 10 uur echt en dan gebruikt ie 20 watt per uur. das dus 10 x 20 watt = 200 watt
140 Wh + 200 Wh is 340 Wh
per dag
Waarom post je dat dan niet! Daarom snappen mensen echt geen hout van wat je bedoelt. Eerst zeg je letterlijk dat je mac idle 240W gebruikt, nu is het opeens 10W. Scheelt nogal he ;)

Vage shit..

Verwijderd

Topicstarter
laat ik mezelf een quoten

waar zeg iik dattrie 340Wh per uur gebruikt?

• JeroenH
Mail deze mensen: http://www.gewoonboot.nl/

Verwijderd

Topicstarter
ik shop bij Aurora kontact, Dynabyte, de hema, de v&d, dixons en bij de blokker,
vraag jij maar eens bij de dixons vaar een divx speler die ook ogg vorbiss ondersteund.
hebben ze nog nooit van gehoord.
of bij de mediamarkt of je een usb hd op ene usb poort van een portable dvd past
volgens de verkoper konden dr geheugenkaartjes in ( dat wil zeggen de verkoper die door een andere verkoper dr bij werd gevraagd die... etc. naja je begrijpt t hoop ik.
volgen die verkoper konden er geheugenkaartjes in dat ding, nou, ik vind nergens een slot.
Of ga naar een telefoonwinkel en vraag naar een telefoon die in Cif formaat kan filmen.

Ze hebben ze dus wel he, a De blokker verkoopt al 2 jaar divx dvd spelers.
de samsung D900 filmt in cif 352x 288 sppelt mp4 af en kan op tv
de ipod video kan ook op tv
van al die honderden andere merken zou ik t niet weten. Ik kan me heel goed voorstellen dat er ook spelertjes van 30 euro zijn die dat kunnen. Heelaas kunnen verkopers je dat niet vertellen. ook niet bij de dynabyte.

probeer dezae es. ga naar de mediamarkt (SPECIALIST) in mp3 spelers en zoek minstens 3 spelers uit die een video out hebben zodat ie op je tv kan afspelen (de meeste mp3 spelers kunnen tegewoordig videom aan weet je, zelfs die goedkope tom twechs)
of vraag t voor mij part op een site dat speciaal voor mp3/mp4 spelers is gemaakt.

Niemand, echt helemaal nix nop niente rien niks!
(heel af en toe dus wel, ik heb inderdaad sites gevionden die dat wel doen, maar daar heb ik eerst 300 homepages voor moetten doorlezen van voor tot achter, t ztaat meestal zelf s niet in de PDF specs die je kan downloaden (bv op de site van AKIA staat geen verbruik.

de meeste mp3 spelers en dvd spelers kunnen ogg vorbis aan
hoe ik dat weet? gekocht en uitgeprobeert.
veel apparatuur kan dingen aan die niet in de specs staan. zo spelen nde meeste divx spelers ook xvid af (een divx codec speler op je computer kan dat niet.)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 21:11 ]

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De door jouw genoemde winkels hebben niks met een accu en generator te maken?

Jij zegt dat je een generator en accu gaat kopen om de oplaadtijd te meten.
Ik zeg dat dat onzin is, want je kunt het uitrekenen.
Jij zegt dat je het wel moet kopen, want je kunt geen specificaties vinden om het mee uit te rekenen.
Ik zeg dat je best specificaties van een accu en generator kunt vinden.
Jij klaagt dat ze bij de blokker en V&D niks over DivX spelers weten.

Zie je, nu het zo samengevat staat, dat je af en toe gekke dingen zegt?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:46:
laat ik mezelf een quoten

[...]

waar zeg iik dattrie 340Wh per uur gebruikt?
Nergens, je zegt dat hij dat per 14 uur gebruikt. Maar daar ging het niet helemaal om? Ik had het over de door jouw genoemde 240W vs. 10W uit een andere post. Mij hoor je helemaal niet over 340Wh?

Ik zal het even duidelijk voor je op een rijtje zetten:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:25:
Een ibook in idle gebruikt 10 watt per uur, hij staat over een hele dag dus 14 uur idle
Zie je het verschil al? 240W <-> 10W.

• j-a-s-p-e-r
En het principe van Watt, Wh, uren, seconden gaat er ook nog niet helemaal in bij deze heer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Watt
http://nl.wikipedia.org/wiki/KWh
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uur

KWh is KiloWatt * UUR, dus niet KWh/UUR. Dan krijg je een Watt/(seconde^2) en dat is niet bepaald de eenheid die je zoekt ;) Lees die bovenstaande artikelen eens rustig door.

Vervolgens nog even half tweakers beledigen door te zeggen dat iedereen hier last heeft van een psyche. Jongen, ga eens wat minder fantaseren, of doe dat iig niet hardop op een forum. En kom terug als je serieuze vragen hebt. Huilen over specificaties die je niet kan vinden? Lees het type-plaatje eens zou ik zeggen! Staat veel op joh!

Kijk, van mij hoef je echt geen natuurkunde te hebben gestudeerd. Bovendien zijn er hier veel mensen die echt niet te beroerd zijn om wat uit te leggen om, of je even te helpen met een berekening. Maar als je idee na idee en suggestie na suggestie, wegslaat om vervolgens lekker door te blijven mompelen in jezelf, en onder het typen van nutteloze 'verbruiks' formules te roepen dat jouw geniale ideeën de wereld nog eens kunnen redden dan neemt men je echt niet meer serieus.

Mijn suggestie; zoek wat meer uit over wat je wilt weten, en als je dan nog een gerichte vraag hebt, post die dan hier.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. ze gaan uit van 3 liter diesel per dag
mja als daar ook electrisch koken bij zit.
heelaas veel text en weing plaatjes he
ben de rondleiding aan t downloaden

Verwijderd

Topicstarter
j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:47:
En het principe van Watt, Wh, uren, seconden gaat er ook nog niet helemaal in bij deze heer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Watt
http://nl.wikipedia.org/wiki/KWh
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uur

KWh is KiloWatt * UUR, dus niet KWh/UUR. Dan krijg je een Watt/(seconde^2) en dat is niet bepaald de eenheid die je zoekt ;) Lees die bovenstaande artikelen eens rustig door.

Vervolgens nog even half tweakers beledigen door te zeggen dat iedereen hier last heeft van een psyche. Jongen, ga eens wat minder fantaseren, of doe dat iig niet hardop op een forum. En kom terug als je serieuze vragen hebt. Huilen over specificaties die je niet kan vinden? Lees het type-plaatje eens zou ik zeggen! Staat veel op joh!

Kijk, van mij hoef je echt geen natuurkunde te hebben gestudeerd. Bovendien zijn er hier veel mensen die echt niet te beroerd zijn om wat uit te leggen om, of je even te helpen met een berekening. Maar als je idee na idee en suggestie na suggestie, wegslaat om vervolgens lekker door te blijven mompelen in jezelf, en onder het typen van nutteloze 'verbruiks' formules te roepen dat jouw geniale ideeën de wereld nog eens kunnen redden dan neemt men je echt niet meer serieus.

Mijn suggestie; zoek wat meer uit over wat je wilt weten, en als je dan nog een gerichte vraag hebt, post die dan hier.
een psyche is de manier waarop ioemand denkt. zo heb je de psyche van voetballers, en die van computeraars. een voetbalelr denkt in ballen en een computeraar in clockcycles.
Daar is niks zieks aan. Get is gewoon de naam voor de beschrijving hoe een cultuur werkt. Je kan een tweaker niet behandelen als een voetballer Gewoonweg omdat die groeppen andere normen en waarden hanteren. Mijn psyche is bv anders dan die van jou, daarom begrijpen we elkaar niet.
alleen al dat jij denkt dat ik jou wil beledigen zegt al dat jou psyche anders inmekaar zit dan de mijne.
Dat merkte ik al in toen ik een operator zei dat ie de naam van een topic maocht veranderen, kreeg ik een slotje (tweakers worden kwaad als je ze zegt dat ze zelf mogen kiezen wat ze doen, Ben benieuwd wat dr was gebeurt als ik moet had gezegd in plaats van mag)
als ik tegen mijn bezoek zeg dat ze een biertje uit de koelkast mogen halen als ze dorst hebben word niemand kwaad, hier wel (en dus heb ik mijn vragen anders geformuleert)

voor een voetballer is een computer een kast met een monitor met een toetsenbord en een dvd drive waar je spelletjes op kan spelen( fifa championsleague bv, voor teen twekae is en printplaatje dat je op een stukje spaalplaat hebt vastgemaakt ook een computer, je voetballer zal t niet begrijoen als je daar mee aankomt zetten.

We hebben t de hele tijd in dit topic over de capaciteit van een accu en in dit geval hoeveel watts je er uit trekt voor ie leeg is . een accu die 300 Watt een uur lang levert en dan leeg is.
en dus hoe groot je accu moet zijn wil je er 24 uur je huiskamer electro opkunnen draaien zonder dat t ding leeg loopt, kapot gaat en op te laden is zonder dat je daar gebruik maakt van het electriciteit netwerk (dit topic gaat er namelijk van uit dat je daar geen beschikking over hebt. staat allemaal aan t begin.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 22:13 ]

• j-a-s-p-e-r
Een accu wordt, gelukkig voor jou, geheel uitgedrukt in Ah (dat is AmpèreUur)

Dus als jij 300Watt gedurende 24 uur wilt hebben (slaap jij nooit?) dan heb je dus 300Watt * 24Uur = 7200 WattUur = 7,2 KWu nodig. Dat is toch niet zo moeilijk. En daar heb je het hele topic ook bijna niet over gehad. Maar alsnog gefeliciteerd met het stellen van je eerste, duidelijke vraag.

Had je die drie wikipedia artikelen gelezen dan had je deze vraag echter NIET gesteld.

[edit] Je mag ook wel eens leestekens gebruiken, dan kan men je tekst misschien in een keer lezen en begrijpen.. Dankjewel

[ Voor 11% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 10-07-2007 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok. en nou als ik 20 watt 24 uut wil gebuiken?

ik heb t de hele topic alleen maar over zuinige apparattuur
als je een ibook aan je energiemeter aansluit staat er 20 w op de display (en geen Wh)
Zover ik dat begrijp gebruit ie dus 20 watt
hij staat de hele dag aan
wat gebruikt die ibook in 24 uur tijd

en edit. zoals je op de foto die ik op dit forum heb gezet ziet geeft die meter bij mn huidige setup 62 w aan, waarom denk je dat ik die foto op t forum zet?
dat moet op een accu en dat moet gewoon elke dag werken. Dat is het topic

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 22:27 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 19:32

Kleintje81

Blaat

ik snap niet wat jouw doel is van dit topic in het begin las ik dat het wat mag kosten en nu lees ik weer dat je niet genoeg geld hebt tevens post je niet echt relevante informatie maar steeds hetzelfde in verhaal vorm.

tuurlijk hebben verkopers geen verstand over de producten en al helemaal niet over de specificaties waar jij meer over wil weten. het heten ten slotte niet voor niets verkopers daar komt nog bij dat als je fatsoenlijk onderzoek doet naar producten die je wil aanschaffen je vast wel achter de specificaties kan komen daarnaast is de mediamarkt geen specialist maar een supermarkt voor elektronica.

Goed en nu ff in ABN:
1). Als je codecs op je PC voor xvid oid niet goed aan de gang krijgt, dan ligt dit echt niet aan het feit dat het een pc is, maar aan andere dingen (waarschijnlijk ergens tussen keyboard en stoel :) ).
2). Informatie opzoeken is een kwestie van goed gebruik van Google / wikipedia / etc.
3). Luxe en (energie)zuinig gaan niet samen, het is kiezen of delen.
4). Ik zie het verband niet tussen 'het maken van cocaine' / wodka en je tuinhuisproject.
5). Als je zo graag droomt over die subsidie bel dan de gemeente hierover op, je kunt wel van alles hier neer zetten, maar als je zelf niets onderneemt zul je ook niet ver komen.
6). In welke psyche denk jij dan?
7). Mensen worden eerder kwaad van andere luie mensen, dit geld niet alleen voor tweakers.
8). Een klein beetje verdiepen in elektronica en posts van medeforummers goed lezen kan daarnaast geen kwaad voor je project.

BF2 stats Systemen

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:17:
ok. en nou als ik 20 watt 24 uut wil gebuiken?

ik heb t de hele topic alleen maar over zuinige apparattuur
als je een ibook aan je energiemeter aansluit staat er 20 w op de display (en geen Wh)
Zover ik dat begrijp gebruit ie dus 20 watt
hij staat de hele dag aan
wat gebruikt die ibook in 24 uur tijd
Als je dit toch zo heel boeiend en belangrijk vind.
Is het dan echt zo heel moelijk de enige formule die je voor al je vragen nodig hebt (p=u*i) een keer te lezen en zelf toe te passen ? Het staat nota bene in de post boven je nog een keer duidelijk uitgelegd
Je vraagt ons nu al tig keer de zelfde triviale berekening te maken. en we hebben al tig keer uitgelegd hoe je dat zelf kunt uitrekenen

* heuveltje weet het wel, maar zegt het lekker niet nog een keer

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 10-07-2007 23:01 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• JeroenH
Kleintje81 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:37:
Daar ben ik het niet mee eens :) maar verder eersteklas post. Misschien moeten we maar gewoon niet meer reageren. TS weet altijd wel weer iets nieuws onzinnigs te verzinnen en dit topic leidt nergens toe. Eigen GoT onwaardig....

Verwijderd

Topicstarter
en nu de antwoorden

Goed en nu ff in ABN:
1). Als je codecs op je PC voor xvid oid niet goed aan de gang krijgt, dan ligt dit echt niet aan het feit dat het een pc is, maar aan andere dingen (waarschijnlijk ergens tussen keyboard en stoel :) ).
Als je een divx player op je pc installeert , speelt ie geen xvid af, dan moet je een xvid speler dr bij installeren
2). Informatie opzoeken is een kwestie van goed gebruik van Google / wikipedia / etc
Ik zoek natuurlijk ook op google en wikipedia, maar daar staan geen praktijkoplossingen.ik ben hier om mensen te vragen naar hun ervaringen met hun apaparatuur, afgezien daarvan gaan de ontwikkelingen op internet zo snel en is het zo groot dat je eerst maar eens moet weten dat t bestaat, bij een google vraag krijg je meestal niet dat wat je zoekt
Een niet luxe computer bv een 2de hands 266 mhz pentiumII (witmerk) en een 17 inck witmerk crt monitor gebruiken samen een tenekrommende 600 watt (net zoveel als een magnetron dus)
Een luxe artikel als een apple Ibook g4 gebruikt 20 watt. een iets minder luxe, maar toch nog steeds lekker hp Notebook heeft 41 watt nodig
een goedkope mp3 speler trekt een batterij in 3 uur leeg, een Luxe ipod doet het 12 uur op zn accuutje.

4). Ik zie het verband niet tussen 'het maken van cocaine' / wodka en je tuinhuisproject.
Het tuinhuisproject is energiezuinig en autonoom. als je je eigen wodka maakt ben je dus niet afhamkelijk van openingstijden V 5). Als je zo graag droomt over die subsidie bel dan de gemeente hierover op, je kunt wel van alles hier neer zetten, maar als je zelf niets onderneemt zul je ook niet ver komen.
Ik heb al een keer 35.000 gulden subsidie gekregen, het is dus geen droom
6). In welke psyche denk jij dan?
Die van kunstenaar, onderzoeker en eindgebruiker, Ik ontwikkel dingen vanuit huishoudselectronica.
ik ben dus niet iemasnd die emt en soldeerbout aan de slag gaat. Plug and play.

7). Mensen worden eerder kwaad van andere luie mensen, dit geld niet alleen voor tweakers.
Ik heb t gemerkt Als ik met fe treinvan amsterdam naar groningen kan reizen doe ik dat niet op de fiets. Dat zou je luiheid kunnen noemmne, maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar.Het zelfde geld voor t forum, als ik kan vragen wat een tv verbruikt op een technisch forum , doe ik dat eerst voordat ik een week op t internet moet zoekken, Meestal als ik zon vraag stel heb ik daar al naar gezogd en niks gevonden.
8). Een klein beetje verdiepen in elektronica en posts van medeforummers goed lezen kan daarnaast geen kwaad voor je project.
Alleen al dat ik op dit forum zit betekend dat ik me aer in aam t verdieppen ben.
In fact dat doe ik mn hele leven al, maar ik heb mn beperkingen en ik ben meen talen mens en geen electromens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 23:23 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:16:
en nu de antwoorden

Goed en nu ff in ABN:

2). Informatie opzoeken is een kwestie van goed gebruik van Google / wikipedia / etc
Ik zoek natuurlijk ook op wikipedia, maar daar staan geen praktijkoplossingen.ik ben hier om mensen te vrasgen anar hun ervaringen met hun apaparatuur
Nee je vraagt hier alleen 20 keer hetzelfde, brouwt er een nieuw wazig verhaal omheen en vraagt het nog een keer

[b]Alleen al dat ik op dit forum zit betekend dat ik me aer in aam t verdieppen ben.
Jezelf ergens in verdiepen is iets heel anders dan ergens een forum binnen struinen, en dan verwachten dat andere jouw wazige problemen gaan oplossen
In fact dat doe ik mn hele leven al, maar ik heb mn beperkingen en ik ben meen talen mens en geen electromens.
Talen mens :?
proest. alleen in bovenstaande post zitten minstens 20 spelfouten

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
afgezien van die offtopic antwoorden als zoek ene baan en dergelijke, heeft dit topic wel degelijk zn vruchten al afgeworpen hoor, er zijn mensen Die mijn post dus niet wazig vonden en precies begrepen wat ik vroeg.
Ik vraag misschien 20 keer t zelfde maar dat is omdat ik niet de antwoorden krijg waar ik naar vraag
ik ben mn vragen zo aan t formuleren dat mensen begrijpen wat ik bedoel

en zo mkomen we leke dag een staje verder

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 23:32 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
1. Allereerst gefeliciteerd met het vinden van de 'edit' knop. Gebruik hem wat vaker aub ipv dubbelposten. Misschien lukt het straks zelfs om te quoten

2. Als je nou of je gezond verstand had gebruikt of die links naar wikipedia had gelezen had je niet weer dezelfde vraag hoeven te stellen (met andere getalletjes).

20 Watt in 24 uur tijd is...

...tromgeroffel....

.....20*24 Wh (watt uur) =480 Wh.
Als je een divx player op je pc installeert , speelt ie geen xvid af, dan moet je een xvid speler dr bij installeren
Dan moet je goed zoeken. Zoveel spelers die enkel divx spelen zijn er niet. Ik weet alleen dat divx en xvid normaal gesproken door 1 en hetzelfde programma wordt afgespeeld en ook bij elkaar in codec packs zit.
Ik zoek natuurlijk ook op wikipedia, maar daar staan geen praktijkoplossingen.ik ben hier om mensen te vrasgen anar hun ervaringen met hun apaparatuur
Ook op wiki kan je prima de definitie van Wh opzoeken.
een niet luxe computer bv een 2de hands 266 mhz pentiumII (witmerk) en een 17 inck witmerk crt monitor gebruiken samen een tenekrommende 600 watt
Zeker weten dat er geen kortsluiting in de voeding van die computer zit? (ik weet niet precies wat een crt monitor verbruikt, maar ik kan me niet voorstellen dat het zoveel is. En zulke oude computervoedingen kunnen amper 200W leveren).
Die van kunstenaar, onderzoekr en eindgebruiker
Onderzoeker? Zou je willen.
Het zelfde geld voor t forum, als ik kan vragen wat een tv verbruikt op een technisch forum , doe ik dat eerst voordat ik een week op t internet moet zoekken, Meestal als ik zon vraag stel heb ik daar al naar gezogd en niks gevonden.
Dit is een technisch forum, geen encylopedie. We kunnen helpen met problemen, niet met gegevens voor jou opzoeken
ik ben meen talen mens en geen electromens.
Dan hoop ik dat jouw andere talen beter zijn dan je nederlands, want dat zuigt.

EDIT: Was een beetje laat, maar beter laat dan nooit :)

EDIT2:
Mijn goedkope aldi mp3 spelertje doet het stuk langer op een accu. Al bedacht dat het zowiezo al redelijk scheef is om een AA(A) batterij te vergelijken met een Lithium-ion/polymeer accu?

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 10-07-2007 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef toe dat ik t forum een beetje verkeerd ingeschat heb.
T is niet de bedoelling dat je iets voor me opzoekt.
Mijn manier van denken zei me dat hier mensen wel vaker een apparaat in hun handen hebben en dat er dus wel mensen zouden rondlopen die gewoon wel wisten wat hun tv verbruikt.
En als ze dat toevallig uit hun hoofd wisten dat ze dat konden zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
nee maar je kan die aldi apparatuur ook wel op je 12 volt zonne accu aansluiten hoor
en dan doet ie t echt lang

• Sissors
  • Niet online
1. waar heb je het over? Ik had het erover dat je het verbruik niet kan vergelijken tussen 2 apparaten als je kijkt hoe lang ze op een accu werken wanneer die accus heel verschillend zijn.

2. Gebruikt dat edit knopje nou eens.

3. De beschrijving van elektronica is:
Transistoren, weerstanden, condensatoren, microcontrollers, hier hebben ze er verstand van
Dus lijkt mij niet echt veel te doen hebben met het verbruik van een tv...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hiernaar toeverwezen door het duurzame energietopic en het weternschap en levensvisie forum
toch ga ik er vanuit dat mensen die met electronica bezig zijn ook wel een s een tv aan zetten, en dat die emsnen een bovengemiddelde interesse voor hun apparatuur hebben en dus wel weten dat een spaarlamp minder verbruikt dan een gloeilamp.
Maar goed, nogmaals een inschattingsfout mijnerzijds
.kan gebeuren

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 23:50 ]

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:40:
nee maar je kan die aldi apparatuur ook wel op je 12 volt zonne accu aansluiten hoor
en dan doet ie t echt lang
Als je je apparatuur aansluit op een lagere spanning, gaat 'ie niet ineens minder verbruiken, eerder meer.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:46:
Ik ben hiernaar toeverwezen door het duurzame energietopic en het weternschap en levensvisie forum
Ja, dat klopt, maar het "probleem" wat mensen hier (in dit topic) hebben is dat je steeds dezelfde vragen blijft stellen, ookal zijn ze al vaak beantwoord.
Daar worden mensen nogal moe van.
Tot nu toe is jouw enige vraag geweest (en op diverse manieren verwoord) hoelang je jouw apparaten kunt voeden vanuit een accu, een zonnecel of een generator.

Dit is echt al minstens 10x beantwoord.
Vermogen wat je Watt-meter aangeeft, is ongeveer wat je verbruikt. Vermenigvuldig dit met het aantal uur dat de apparaten aanstaan en dan moet je dus ongeveer zoveel Wh kunnen leveren.
Als je dat uit accu's trekt, zul je dus zoveel Wh aan capaciteit moeten hebben.
vermogen (Watt) = spanning (Volt) * stroom (Ampere)
Dus als je een accu hebt die 120Wh moet kunnen leveren en dat op 12V doet, moet je een 120/12 = 10Ah accu hebben.
Het is echt niet moeilijker of complexer dan dat.
Gewoon 1 formule toepassen en zelf bijhouden hoeveel je apparaten verbruiken.
Nu kun je waarschijnlijk nog wel 10x met een ander voorbeeld aankomen, maar de onderliggende formule is echt niet anders dan dat.
Je kunt ook geen energie erbij verzinnen, oftewel wat er in gaat, komt er op de een of andere manier weer uit en deels ook in warmte.
In jouw geval zul je andersom moeten redeneren. Wat eruit komt moet er minimaal ook in gaan en waarschijnlijk meer ook, omdat je verliezen hebt.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:46:
[...]
toch ga ik er vanuit dat mensen die met electronica bezig zijn ook wel een s een tv aan zetten, en dat die emsnen een bovengemiddelde interesse voor hun apparatuur hebben en dus wel weten dat een spaarlamp minder verbruikt dan een gloeilamp.
Maar goed, nogmaals een inschattingsfout mijnerzijds
.kan gebeuren
Dit is dus het stuk wat je erbij geedit hebt.
Het lukt maar weinig mensen om mij kwaad te krijgen, maar met dit soort opmerkingen ben je heel erg goed op weg.
Er zijn hier tientallen mensen die gewoon uit hun hoofd het verbruik, efficienties en diverse andere dingen voor je oplepelen.
Tevens zijn er diverse mensen die je keer-op-keer exact hetzelfde nog een keer uitleggen en dan komt er een opmerking als "nou die mensen zullen wel weten dat...., nou kennelijk niet, sorry, mijn fout, iets te hoog ingeschat"

* TD-er gaat de topic-ignore-knop opzoeken, nog nooit nodig gehad hier |:(

[ Voor 91% gewijzigd door TD-er op 11-07-2007 00:01 ]

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:38:
Mijn manier van denken zei me dat hier mensen wel vaker een apparaat in hun handen hebben en dat er dus wel mensen zouden rondlopen die gewoon wel wisten wat hun tv verbruikt.
Maar waarom is dat überhaupt interessant? Mijn tv verbruikt 200W uit m'n hoofd. En nu, wat heb jij daar aan voor je tuinhuisje?
Bij elke tv moet je op internet wel het vermogen kunnen vinden en anders staat het wel achter op het apparaat.

Maar nu ben je toch aan het doen wat ik 100 posts geleden al opmerkte. Gewoon consumenten apparatuur uitzoeken die het minst gebruikt. Dat heeft niks met onderzoeken, ontdekken of een forum discussie te maken. Dat is gewoon iets wat je even opzoekt.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
wat een frustraties allemaal.

electrische apparaten gebruiken stroom. waarheid als een koe. als je daarvoor zo weinig mogelijk, en liefst niks, voor wilt betalen, zul je dus een aantal dingen moeten doen.

1. ofwel je doet zelf verder niks behalve gebruiker zijn, en je regelt een subsidie, van de overheid, van een bedrijf of van je familie. energiegebruik is hetzelfde, alleen het wordt betaald uit een ander potje.

2. je minimaliseert je stroomverbruik tot het hoogst nodige. daarvoor zijn allerlei energiebesparende maatregelen mogelijk, van spaarlampen tot energiezuinige apparaten. het is handiger om te beginnen met het onder handen nemen van je energieslurpers, dus je koelkast, je beeldbuistv, je magnetron, je koffiezetapparaat enzovoort. gebruik je energiemeter, ook al is ie in een lelijke kleur, om te bepalen of ie een stroomvreter is of niet.

3. je boort alternatieve bronnen aan om stroom op te wekken. de dieselgenerator kwam al voorbij, de turbine, de zonnepanelen enzovoort. al deze maatregelen hier vervangen een gedeelte van de stroom die je zou moeten afnemen van de electriciteitscentrale, maar die moet dan wel ergens opgeslagen worden, in accu's bijvoorbeeld, of direct terug in het lichtnet met een terugstroommeterdinges, die veel eigenaren van zonnepanelen al hebben.

4. je bespaart indirect energie door minder te stoken. doe dikke truien aan, timmer een laag piepschuim op je hutje plus een mooie afdeklaag, doe een stromat onder het vloerkleed, enzovoort. al het geld dat je op stookkosten bespaart kun je weer uitgeven aan energiekosten.

je huisje volledig autonoom maken zal wel zeer moeilijk worden. de batterijen nemen een gigantische ruimte in, en de alternatieve bronnen die je kunt aanspreken hebben allemaal wel een nadeel, zij het efficientie, zij het dat het op bepaalde delen van de dag niks oplevert.

tja, en verder kun je denk ik niet zoveel doen. misschien dat meneer tesla, met z'n gratis stroom voor iedereen idee, je nog op ideeen kan brengen. of nasa met hun autonome maanbasis-ideeen.

succes iig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:56:
nee iblablalbalblablalbalbalb..Dr word trouwens aan een zelfopladende pacemaker gewerkt. bedacht door mensen als mij.

nog meer blblablalblablalbablschien heeft iemand ze al gebouwd hier.
Je bassbox met zender staat achter je tv.
Lijkt me heel erg sterk als ik dit topic zo doorlees en je taalgebruik bekijk.
Tenzij de mensen die dat hebben bedacht natuurlijk ook zo achterlijk zijn.

• Kleintje81
  • Laatst online: 20-11 19:32

Kleintje81

Blaat

Ja dus?
Een niet luxe computer bv een 2de hands 266 mhz pentiumII (witmerk)
Hier was ik onduidelijk in, het had luxe leven moeten zijn i.p.v. het zelfstandige woord luxe.
als je je eigen wodka maakt ben je dus niet afhamkelijk van openingstijden V
Ja dus? Als je niet naar de kerk gaat ben je ook niet afhankelijk van openingstijden.
Ik ontwikkel dingen vanuit huishoudselectronica. ik ben dus niet iemasnd die emt en soldeerbout aan de slag gaat.
Maak je het design van de huishoudelektronica ofzo?
Ik heb t gemerkt Als ik met fe treinvan amsterdam naar groningen kan reizen doe ik dat niet op de fiets.
In deze beeldspraak is luiheid in de vorm van: te lui om uit te zoeken welke trein je moet nemen, hoelaat deze komt en hoeveel het kost.

Ik zal nog een linkje posten waar je echte toegepaste praktijkvoorbeelden kan vinden (overigens gevonden in 3 seconden met Google) http://256.com/solar/

[ Voor 7% gewijzigd door Kleintje81 op 11-07-2007 00:38 ]

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:58:
[...]

Maar waarom is dat überhaupt interessant? Mijn tv verbruikt 200W uit m'n hoofd. En nu, wat heb jij daar aan voor je tuinhuisje?
Bij elke tv moet je op internet wel het vermogen kunnen vinden en anders staat het wel achter op het apparaat.

Maar nu ben je toch aan het doen wat ik 100 posts geleden al opmerkte. Gewoon consumenten apparatuur uitzoeken die het minst gebruikt. Dat heeft niks met onderzoeken, ontdekken of een forum discussie te maken. Dat is gewoon iets wat je even opzoekt.
ik vind dat interressant in de zin dat ik jou tv dus niet hpoeft te kopen voor mn tuinhuis.
zou je nou iemand zijn die een tv had en die 35 watt gebruikt zou ik dat nog veel interresaneter vinden. ahd ik bijvoorbeeld neit geweten dat die tv van jou 200 watt gahd gebruikt en ik had m gekocht, dan was ik mooi in de aap gelogeert

Verwijderd

Topicstarter
Tja t heeft een voordeel om mensen om mensen kwaad te maken, dan gaan ze namelijk wel informatie verstrekken. Die tien mensen zijn ook pas na een week dingen gaan vertellen, daarvoor kreeg ik eerst te horen dat ik een andere baan moest zoeken, dat ik weer naar school moest gaan om nederlands te leren, dat ik wat aan mn schulden moest doen of dat ik t maar niet moest proberen want t was niet rendabel, Allemaal antwoorden waar ik nou niet om gevraagd had, (en dan word ik ook een beetje kwaad ja) en dat dus op een vraag als hoeveel gebruikt je tv.
hoe zou jij je voellen als je op straat aan een agent de weg zou vragen en die man zou je alas antwoord geven dat je maar eens een tandarts zou moeten opzoekken omdat je gebit er niet uit zag.
zo voel ik me hier duus nogal eens.
ja zal die agent denken, als jij nou eens zelf zou uitzokken waar de weg zat he

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 01:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:24:

Ja dus?
dus is het handig om te weten of een divx huishouds speler wel xvid aankan
mensen als mij zouden er veel baat bij hebben als fabrikanten dat soort info in de handleiding zouden zetten, of op internet zouden vermelden. meestal staat er alleen maar Divx op de doos.
sommigge dvd spelers worden als mp4 spelers verkocht, mooi dat ze windows media en 3 gp niet aankunnen (en das ook mp4)
Maak je het design van de huishoudelektronica ofzo?

ik maak installaties op basis van huishoudapparatuur,
gebruik spelletjes en hun editors bv
ik heb onder andere in 1998 een virtueel museum in het stedelijk in amsterdam ge-exposeert.
gemaakt in duke nukem 3D. liep op een 486 (groot gebouw dus met meerdere ruimtes met al mn schilderijen en fotomontages in lijsten aan de muur, (en een kerncentrale in de kelder:) Je kon er met een joystick doorheen lopen. alle mosnters en wapens weggedit. en dat alles op een videoscherm van 4 x 5 meter.

voor mij zaou een low energy computer emt scherm dus ideaal zijn, hoef ik neit elke dag op en neer naar een expo te reizen om t aan te zetten. aansluiten aan zetten en na een week weer terugkomen
heel erg handig in een galerie waar ze geen electra hebben, bv omdat j t buiten staat
ik heb wel vaker op evenementen ge exposeert waar geen electras aan wezig was (oude fasbriekshallen, op weilanden , dat soort dingen, en dan liep t op een genrator die we dan moesten huren. allemaal heel erg duur natuurlijk.

teglijkertijd had je ook een bedrijf dat zoiets deed met een sllicon graphics challenge van 2 miljoen
t zag er niet half zo goed uit al dat dingvan mij;) ze hadden zelfs geen brushmaps:)
thanx voor de link.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 01:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:14:
dus is het handig om te weten of een divx huishouds speler wel xvid aankan
mensen als mij zouden er veel baat bij hebben als fabrikanten dat soort info in de handleiding zouden zetten, of op internet zouden vermelden. meestal staat er alleen maar Divx op de doos.
Dat is niet zo heel vreemd als je weet dat achter DivX een bedrijf schuilgaat dat certificaties uitlevert. Xvid daarentegen wordt door een hoopje vrijwilligers gemaakt. Sowieso is het moeilijk om xvid afspeelmogelijkheid te garanderen als fabrikant (er is een tijd geweest dat het xvid ontwikkelproces dermate brak was dat xvid specificaties bijna van maand op maand veranderden).
Meestal kan DivX hardware het afspelen van xvid wel aan, maar soms herkent de speler de xvid stream b.v. niet omdat hij getagged is als xvid ipv. DivX, maar het is wel allemaal mpeg4-asp uiteraard. Waar je mp4 = windows media vandaan haalt echter, zie ik niet zo goed. MP4 is een container formaat (mp4 is niet hetzelfde als mpeg4).

Vergelijk het met de handleiding bij Duke3D als je wil. Daarin staan ook opmerking over ondersteuning van bepaalde hardware (geluids/videokaarten), en ev. oplossingen bij problemen. Duke3D werd gemaakt en verkocht door een bedrijf, dus ze konden zich bezighouden met dit soort testen. Daar ga jij je natuurlijk niet mee bezighouden, om te kijken of je virtuele rondleiding wel werkt op willekeurige computerhardware uit de winkel (b.v. geheugenvereisten). Zolang het op de PC draait waarop het gepresenteerd wordt is het al lang goed.
Als je dan aan een computerboer vraagt of één van de PC's die hij verkoopt Duke3D draait, kan je nog een antwoord verwachten, maar vraag je of ie ook GaynaffiaTour(tm) draait, dan gaat hij even vreemd kijken vermoed ik.
/offtopic

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

interessant project en eh.. energiek topic ;)

Zijn er geen voorbeelden van soortgelijke projecten. Je gaat mij niet wijsmaken dat je de eerste bent die nadenkt over een autonoom huisje.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:50:
[...]

ik vind dat interressant in de zin dat ik jou tv dus niet hpoeft te kopen voor mn tuinhuis.
zou je nou iemand zijn die een tv had en die 35 watt gebruikt zou ik dat nog veel interresaneter vinden. ahd ik bijvoorbeeld neit geweten dat die tv van jou 200 watt gahd gebruikt en ik had m gekocht, dan was ik mooi in de aap gelogeert
Ja, jij had echt een 42"plasma gekocht zonder even in de handleiding of achter op de tv te kijken hoeveel hij verbruikt? En dan mooi in de aap gelogeerd zijn? :P

Bekijk gewoon een paar kleine tvtjes en kijk wat ze gebruiken. Dat een grote tv meer verbruikt is logisch, dus die tv's ga je toch al niet bekijken :P

Het is al een aantal keer geroepen dat een klein 30cm tvtje met ingebouwde dvd-speler het zuinigst is, waarom dan nog verder zoeken en mensen hun willekeurige tv op laten noemen?

Vermoeiend..

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 15:29

dollyking

duck tape

Beste Gaynaffia,
ik volg je posts al een tijdje, misschien is het een idee om te kijken naar een motionless electromagnetic generator (MEG)
het schijnt dat die gebouwd zal gaan worden, (onder Tweakers gesproken, duke nukem forever)
als zoiets eenmaal draait, moet je jouw theorie over low energy project danig bijstellen.
op de site van Neoweb, staan een heleboel linkjes, die onder andere veel over energie vraagstukken gaan. meer dan hier, waar dit meer zijdelings gebeurt.
hoofd thema's hier op GOT zijn toch duidelijk computer, harde en softe goederen + aanverwante zaken.

met vragen kun je ook beter daar terecht, ook gezien je achtergrond.

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:01:
interessant project en eh.. energiek topic ;)

Zijn er geen voorbeelden van soortgelijke projecten. Je gaat mij niet wijsmaken dat je de eerste bent die nadenkt over een autonoom huisje.
ik weet niet off ik de eerste ben die dr over nadenkt, maar ik ben wel de eerste die er een topic over geopend heeft (bron: google:)
nou ja deze, maar volgens mij zijn die ook nog in hun theoretische fase
http://www.gewoonboot.nl/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 11:31 ]

• j-a-s-p-e-r
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:17:
[...]

ik weet niet off ik de eerste ben die dr over nadenkt, maar ik ben wel de eerste die er een topic over geopend heeft (bron: google:)
Weet niet wat jouw definitie van 'eerste' is hoor, maar dat is zeker niet de zelfde als uit de VanDale:

Zonnecellen en afkoeling van de aarde
12 volt gelijkstroom naar 220 volt
Netkoppeling windmolen.
Thuis fietsen of roeien en geld verdienen... haalbaar?
nou ja deze, maar volgens mij zijn die ook nog in hun theoretische fase
http://www.gewoonboot.nl/
Als dat al een "theoretische" fase is, hoe noem je jouw diaree van plannen dan?

• JeroenH
Ik zou TS in zijn sop gaar laten koken en niet meer posten. Zinvolle antwoorden geven is zinloos, hij luistert toch niet... Hij blijft maar wilde ideeën spuien en wat anderen doen is niet goed genoeg...

Lekker laten uitsterven dit topic, of wachten tot er een mod langskomt die het wel mooi geweest vindt.

• j-a-s-p-e-r
He bah wat verstandig :p Lijkt me een goed plan.
Mn tenen krullen werkelijk om bij het lezen van zn berichten dus voelde me min of meer verplicht om te reageren. Misschien is dat iid wel wat voor een mod om te doen.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk wel een grappig id, en geloof ook dat je zelfs als je niet technisch ondelegt bent dat hier op oa tweakers genoeg kunt worden om zulk soort dingen in elkaar te bouwen. :P

Heb hier zelf ook aardig veel geleerd over elektronica.

Vind de reacties (zie hierboven ^^) van sommige mensen wel flink beroerd, ga anders lekker buitenknutselen jongens, want aan jullie steeds botttere reactie's heeft ook niemand wat. BTW lijkt ook niet alsof jullie er zelf veel vanaf weten, gezien de onduidelijke en verwarrende antwoorden.

Zolang er progressie in de ideeen en het project zit is het toch alleen maar interessant, en wtf hebben jullie er mee nodig waar de TS zijn geld aan uitgeeft en hoeveel |:( |:( 8)7

Ga zo door TS, glukkig laat je je niet snel afleiden :)

Nukezone FTW

• Sissors
  • Niet online
Misschien is het een idee dat je ook de reacties van TS leest en het niveau van zijn andere topics. We kunnen 20x hetzelfde antwoorden, maar hij vblijft toch hetzelfde vragen.

En wij mogen er wel een mening over hebben wat hij met zijn geld doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn topic start eens flink bijgewerkt. low energy tuinhuisproject
Ik denk dat t project daardoor een stuk duidelijker is.
lees m maar even door. staan ook de links in die jullie hebben gegeven ed
Dit topic is ook voor andere mensen dan die 10 die iedere keer t zelfde antwoord geven hoor:)
andere forummers met andere antwoorden zijn ook welkom. en die zijn nog helemaal niet aan bod gekomen.

ps, voor de nieuwelingen, ik heb inderdaad 10 keer mogen lezen dat je je zonnepanelen net meotkoppelen om ze rendabel te krijgen. Hoe je dat meot doen in dit tuinhuis, waar je dus geen NEt hebt, vertellenz e er over t gemak ff niet bij)
er zijn geloof ik ook maar 2 tvs gepasseert
en 2 laptops en 1 ledlight.dus we zijn nog alng niet klaar

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Powrskin schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:29:
Ik vind het eigenlijk wel een grappig id, en geloof ook dat je zelfs als je niet technisch ondelegt bent dat hier op oa tweakers genoeg kunt worden om zulk soort dingen in elkaar te bouwen. :P

Heb hier zelf ook aardig veel geleerd over elektronica.

Vind de reacties (zie hierboven ^^) van sommige mensen wel flink beroerd, ga anders lekker buitenknutselen jongens, want aan jullie steeds botttere reactie's heeft ook niemand wat. BTW lijkt ook niet alsof jullie er zelf veel vanaf weten, gezien de onduidelijke en verwarrende antwoorden.

Zolang er progressie in de ideeen en het project zit is het toch alleen maar interessant, en wtf hebben jullie er mee nodig waar de TS zijn geld aan uitgeeft en hoeveel |:( |:( 8)7

Ga zo door TS, glukkig laat je je niet snel afleiden :)
knuffel ;)

Verwijderd

Topicstarter
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:37:
[...]

Weet niet wat jouw definitie van 'eerste' is hoor, maar dat is zeker niet de zelfde als uit de VanDale:

Zonnecellen en afkoeling van de aarde
12 volt gelijkstroom naar 220 volt
Netkoppeling windmolen.
Thuis fietsen of roeien en geld verdienen... haalbaar?

[...]

Als dat al een "theoretische" fase is, hoe noem je jouw diaree van plannen dan?
ik lees nergens t woordje tuinhuis. misschien heb ik een bril nodig?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Het project an sich blijft leuk en je komt ook best met leuke dingen.

mijns inziens echter wordt een en ander flink getroubleerd door allerlei randzaken. Als ik je andere topics ook bekijk spring je van de hak op de tak en is GoT voor jou een soort Moleskin (google) zakboekje. Ook roep je in het ene topic dat je 40 bent (dyslexie topic) maar in je profiel staat weer 1976. Je nick is gaynaffia, maar je email gaymaffia. Wat is het nou? En wat voor vage nick is dat overigens. Maar dat doet verder niet terzijde voor het project. Benieuwd naar je eerste concrete resultaten.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
De naam is marco
wat maakt t uit wat mn email is en hoe oud ik ben, daar word een tv echt niet zuiniger door
mn eerste cocrete resultaten staan in de TS
dat dr van de hak op de tak word gesprongen komt door al die zijwegen die forummers hier inslaan
vanaf nu word dat hopelijk anders.
In verband met de chaos hier lijkt t me beter dat we met een schone lij kunnen beginnen
hier dus
Autark tuinhuisproject (low tuinhuisproject deel 2)
en voor de mensen die zich er aan storen, gewoon niet in reageren.
voor de anderen, je bent van harte welkom mee te brainstormen

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 14:31 ]

• JeroenH
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:21:
mn naam is gaynaffia
gaymaffia is een site (das een heel ander verhaal)
mn eerste cocrete resultaten staan in de TS
Heb je al een paar van de adviezen die je kreeg opgevolgd dan? Zoals je eens verdiepen in basis-electronica-kennis?
dat dr van de hak op de tak word gesprongen komt door al die zijwegen die forummers hier inslaan
Da's lef hebben... :/ Nu is het de schuld van de mensen die je in eerste instantie probeerden te helpen?

-edit-

Hee mijn quote ziet er nu heel anders uit dan jouw post... :?

[ Voor 48% gewijzigd door JeroenH op 11-07-2007 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
CanonG1 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:24:
[...]

Heb je al een paar van de adviezen die je kreeg opgevolgd dan? Zoals je eens verdiepen in basis-electronica-kennis?

[...]

Da's lef hebben... :/ Nu is het de schuld van de mensen die je in eerste instantie probeerden te helpen?

-edit-
wat nou schuld, me adviseren wat aan mn schulden te doen is geen hulp. tenminsste neit wat dit topic betreft.

Hee mijn quote ziet er nu heel anders uit dan jouw post... :?
ja hoor. ik heb de links doorgelezen, wikipediia en dergelijke..staat allemaal in t niiewe topic

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ben benieuwd of de modjes het leuk vinden, zo'n nieuw topic. Hoe oud je bent an sich maakt niet uit uiteraard. Wat wel uitmaakt is dat je allemaal tegenstrijdige dingen zegt (zoals je leeftijd). Maar onder de streep blijf ik het volgen.

Verwijderd

Topicstarter
joh als dit topic uitsterft blijft dat over. Als hier nu niemand meer in reageert is t morgen al uit de lijst
en als we een beetje samenwerken en neit te veel ruzie maken kan t best een leuk en zinvol topic worden. Toch?
ik heb al 2 normale reacties daaro:) De reden waarom mn beweringen soms tegestrijdig zijn
is omdat er costand nieuwe info vrijkomt. Ik kan nu beweren dat een tv 40 watt nodig heeft tot er een van 20 opduikt, vanaf dat moment beweer ik dat een tv 20 watt gebruikt.
Dat ik niet helemal concreet ben met mn persoonlijke gegevens is omdat ik nogal wel eens mee heb gemaakt dat mensen je op je manier van leven gaan pakken inplaats van ontopic te blijven. dus vind ik dat niemand wat aan gaat wie ik ben.
Mn gaymaffia email is trouwens wel echt, mocht je me willen bereiken.
Mocht je me een interresant persoon vinden of me komen opzoeken om mn ruiten in te gooien of een kopje koffie of zelfgemaakte wodka te drinken. kan je me dus altijd gewoon mailen. Maar wat mn topics betreft had ik graag dat mensen zich op t onderwerp cocentreren.:)

Sja we gaan door in dit topic (krijg ik net te horen van de mods)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 15:31 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik ben, met de andere users, mee van het id dat je zelf een flink deel bepaald hoe je topic loopt. Als dit topic daardoor een stille dood sterft (wat ik al veel eerder had verwacht), neem dit dan op als een aanmoediging om zelf eens je te verdiepen in de materie, zodat je wel een beetje weet waarover alles gaat.
Je wil energie besparen, maar kent geen UPS, CCFL, ... Het is nogal ergerlijk als iemand veel teveel in een keer wil zonder voorkennis, en dus constant om informatie vraagt, zonder dat degenen die informatie blijven leveren daar iets voor terug zien. Zo geef je degenen die je op weg zetten met informatie, de indruk dat je misbruik maakt van hun hulp (want je grijpt het niet aan om op eigen houtje meer informatie te vinden).

Dat er allerhande antwoorden komen, is omdat er geen simpel en eenduidig antwoord bestaat! Experimenteren en beredeneerd gokken (met behulp van een uitebreide achtergrondkennis ter ondersteuning) is wat je het meest vooruit helpt in deze materie.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:38:
[mbr]Ik ben, met de andere users, mee van het id dat je zelf een flink deel bepaald hoe je topic loopt. Als dit topic daardoor een stille dood sterft (wat ik al veel eerder had verwacht), neem dit dan op als een aanmoediging om zelf eens je te verdiepen in de materie, zodat je wel een beetje weet waarover alles gaat.[/]
Je wil energie besparen, maar kent geen UPS, CCFL, ... Het is nogal ergerlijk als iemand veel teveel in een keer wil zonder voorkennis, en dus constant om informatie vraagt, zonder dat degenen die informatie blijven leveren daar iets voor terug zien. Zo geef je degenen die je op weg zetten met informatie, de indruk dat je misbruik maakt van hun hulp (want je grijpt het niet aan om op eigen houtje meer informatie te vinden).

Dat er allerhande antwoorden komen, is omdat er geen simpel en eenduidig antwoord bestaat! Experimenteren en beredeneerd gokken (met behulp van een uitebreide achtergrondkennis ter ondersteuning) is wat je het meest vooruit helpt in deze materie.
Ik kende die dingen inderdaad niet, daarom ben ik er dus ook een discussie over gestart.
Ondertussen ken ik die dingen wel en staan de links en de beschrijvingen ervan in het totaal bijgewerkte TS. Gezien de kennis die ik toen had en die ik nu in 2 weken bij heb geleerd vind ik dit topic dus redelijk succesvol. En ik ben het natuurlijk ook begonnen voor andere mensen,
Dingen die ik zei zijn dus niet dingen die ik zeg, dat heet ontwikkeling. En ik ben ook best fsankbaar voor alle tips die hier verschijnen. Me dunkt dat als je mijn updates op mn TS leest dat ik me in de materie verdiep.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Maar jij vind het dus blijkbaar vreemd dat de tweakers nogal sceptisch zijn door iemand die als (mede-)oplossing voor het probleem van de donkere uurtjes bij zonne-energie oppert om 's avonds geen "thunderdome of aphrodite ( jungle met hele zware bassen)" te draaien, maar "bob dillan en simon & garfunkel"?

Verwijderd

Topicstarter
sopsop schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:03:
Maar jij vind het dus blijkbaar vreemd dat de tweakers nogal sceptisch zijn door iemand die als (mede-)oplossing voor het probleem van de donkere uurtjes bij zonne-energie oppert om 's avonds geen "thunderdome of aphrodite ( jungle met hele zware bassen)" te draaien, maar "bob dillan en simon & garfunkel"?
Nee hoor, ik vind die reactie heel normaal voor die ene tweaker. Ik begrijp ook waarom hij dat zo ziet. hij denkt dat alles wat ik in dit forum zeg alleen persoonlijk voor hem bedoeld is.

Maare, dat soort vragen kun je me beter per email stellen. DIt is namelijk t low enegy tuinhuis forum.

Nu weer ontopic met een fotootje van een wasmachine die geen stroom kost, en je was in 2 minuten doet.
Afbeeldingslocatie: http://www.haba.nl/images/produkten/8309414.jpg
Werkt op hoge druk waardoor wasmiddel effectiever werkt , zeggen ze)
Een behoorlijke besparing op je energie lijkt me.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 22:33 ]

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:00

Part

Helemaal niets.....

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:11:
[...]

Nee hoor, ik vind die reactie heel voor die ene tweaker.

Maare, dat soort vragen kun je me beter per email stellen. DIt is namelijk t low enegy tuinhuis forum.

Nu weer ontopic met een fotootje van een wasmachine die geen stroom kost, en je was in 2 minuten doet.
[afbeelding]
Deze handwasser staat bij de kringloop in Zwolle voor 6,50 euro met doos.
Ik zag in deel 2 van dit topic dat hij nieuw 150 euro zou moeten kosten dus daar kun je al flink op besparen.
Maar ik heb niet het idee dat het goed werkt. Misschien wel handig voor onder weg.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

Rmg

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:11:
[...]

Nee hoor, ik vind die reactie heel voor die ene tweaker.

[afbeelding]
Maar daar pasten je tshirts alleen in maar je 2kg spijkerbroeken niet? :? 8)7

• dollyking

dollyking

duck tape

heb je je inmiddels al ingelezen in het bouwen van een MEG generator?
het zero point energy project zal je echt aanspreken

Verwijderd

Hoe wordt die hoge druk opgebouwd dan? Door te fietsen? :)

Ik vind dit topic echt een belediging voor iedereen die zijn best doet om je te helpen... Als er een andere TS was geweest, had er waarschijnlijk al láng een totaal autonoom kasteel gestaan als je af gaat op alle behulpzame reacties... En ja, ik ben me er van bewust dat deze post ookgeen zoden aan de dijk zet

Verwijderd

Topicstarter
Raz- schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:52:
[...]

Maar daar pasten je tshirts alleen in maar je 2kg spijkerbroeken niet? :? 8)7
Nee eehm sorry. dat van die spijkerbroek ging over echte handwas, Mn spijkerbroek past niet es in een emmer. Of het in het het apparaat past weet ik niet. Hopelijk weet iemand dat hier (al is dit totaal geen electronica :) Ik kan m natuurlijk gaan modden emt een paar cffl's. en een rsdiootje met een dynamo dr op dat ie meteen ook muziek maakt als je wast:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:57:
Hoe wordt die hoge druk opgebouwd dan? Door te fietsen? :)

Ik vind dit topic echt een belediging voor iedereen die zijn best doet om je te helpen... Als er een andere TS was geweest, had er waarschijnlijk al láng een totaal autonoom kasteel gestaan als je af gaat op alle behulpzame reacties... En ja, ik ben me er van bewust dat deze post ookgeen zoden aan de dijk zet
de handleiding staat in de TS, bij de link zuinige wasmachine

• JeroenH
dollyking schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:42:
heb je je inmiddels al ingelezen in het bouwen van een MEG generator?
het zero point energy project zal je echt aanspreken
Ik zou ook zeker even kijken op www.steorn.com. Deze week zouden ze hun Orbo presenteren, een apparaat dat ook uit het niets energie produceert. Geen low energy tuinhuisproject kan zonder! Helaas traden er bij de demonstratie technische problemen op (waarschijnlijk door de hitte van de cameralampen). Jammer! Dit kan de oplossing betekenen voor alle problemen van gaymaffia!

http://steorn.com/news/releases/?id=1001

Verwijderd

Topicstarter
Part schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:51:
[...]

Deze handwasser staat bij de kringloop in Zwolle voor 6,50 euro met doos.
Ik zag in deel 2 van dit topic dat hij nieuw 150 euro zou moeten kosten dus daar kun je al flink op besparen.
Maar ik heb niet het idee dat het goed werkt. Misschien wel handig voor onder weg.
hmm, dan staat ie waarschijnlijk ook wel al op marktplaats.Misschien is t wel een geniaal dingetje net als de waterstof motor die al rond 1930 gepatenteert was maar waar geen hond naar keek;.

Weet iemand hoe die wasmachines hetgen van die uitvinder die ook de stofzuiger zonder zak heeft ontworpen? Die verkort namelijk je wasbeurten ook enorm, en een kortere wasbeurt is minder energie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
CanonG1 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:34:
[...]

Ik zou ook zeker even kijken op www.steorn.com. Deze week zouden ze hun Orbo presenteren, een apparaat dat ook uit het niets energie produceert. Geen low energy tuinhuisproject kan zonder! Helaas traden er bij de demonstratie technische problemen op (waarschijnlijk door de hitte van de cameralampen). Jammer! Dit kan de oplossing betekenen voor alle problemen van gaymaffia!

http://steorn.com/news/releases/?id=1001
ja die lampen he. Energie ontwikkelen vanuit een onecht vacuum is al wel es eerder besproken.Waar heb ik mijn handboek quantumdynamica voor beginners nou gelaten. *zoek*
In deeltjesversnellers word trouwens antimaterie geproduceert. heelaas zo weinig (een paar picogram, dat je dr niks aan hebt, en voor heeel veeel geld. (hebben ze nodig om tegen protonen aan te laten botsen)

Verwijderd

Topicstarter
heb ff mn topic door de spellchecker van firefox gehaald.nou issie in t nederlands ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic loopt nu op neoweb (in t energieforum, waarschijnlijk is t daar eerder op zn plek)
http://www.neoweb.nl/forum2/index.php/topic,3892.0.html
Iedereen bedankt in ieder geval voor de links en dergelijke
gn
Mochten daar belangrijke ontwikkelingen plaatsvinden, meld ik t hier wel

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 01:51 ]

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:00

Part

Helemaal niets.....

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:35:
[...]

hmm, dan staat ie waarschijnlijk ook wel al op marktplaats.Misschien is t wel een geniaal dingetje net als de waterstof motor die al rond 1930 gepatenteert was maar waar geen hond naar keek;.

Weet iemand hoe die wasmachines hetgen van die uitvinder die ook de stofzuiger zonder zak heeft ontworpen? Die verkort namelijk je wasbeurten ook enorm, en een kortere wasbeurt is minder energie.
Op marktplaats zijn ze ook te vinden voor +-20 euro.
Het is niet meer als een gesloten trommel die je rond kan draaien.
Je was zal wel iets schoner worden maar ik stel me er niet veel van voor.
Dat met die druk is al helemaal onzin. Hogere druk maakt de was namelijk helemaal niet schoon.
Sterker nog hogere druk maakt helemaal niets schoon. Bij een hoge hogedrukreiniger is het de snelheid van het water die schoon maakt en niet de druk.
Misschien is het een handig ding voor op de camping of als je tussen door je was wil doen maar als het echt schoon moet heb ik meer vertrouwen in en normale wasmachine of een goede handwas.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 01:48:
Dit topic loopt nu op neoweb (in t energieforum, waarschijnlijk is t daar eerder op zn plek)
http://www.neoweb.nl/forum2/index.php/topic,3892.0.html
Topic: Het autark tuinhuisproject (low energy)
Auteur :energiegoeroe

Proest :)

Anyway als je nu zorgt dat je de TS in dat forum
-Eens een keer door spellings-checker heen gooit
- Watt,uur en AmpereUur nou niet meteen in je 1e post weer door de war gooit (zoals nu het geval is).
-Een duidelijke vraagstelling deponeert

Geef ik je nog een kleine kans dat je daar wat serieuzer genomen word.
We wachten vol spanning af :P

• JeroenH
Ik ben benieuwd of de mods daar wakker zijn...
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 01:48:
Hoeft niet hoor, we zijn zo geïnteresseerd in je ideeën dat we allemaal daar regelmatig gaan kijken! B)

-edit-

Ik kende die site neoweb.nl niet, maar na wat rondbrowsen is het wel duidelijk wat het niveau is: http://www.neoweb.nl/infopages/waterstof.html.

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenH op 12-07-2007 08:56 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

overigens: autarkisch is volgens mij het woord dat je zoekt. Hoewel dit op zich correct is kun je beter autonoom gebruiken. Autarkisch is meer met landen, autonoom meer met systemen/dingen.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Als we al zijn spelfouten gaan corrigeren... Wat grappig trouwens dat hier die waarschuwing onder staat!

Ik denk dat als je autonoom bezig wilt zijn, de enige oplossing is om één hele potente energiebron te gebruiken, bijvoorbeeld een grote windturbine en UPS+batterijlader, of een aggregaat. Je moet niet proberen allerlei verschillende dingen te combineren want dat zorgt alleen maar voor een misschien werkend concept, maar gigantische rotzooi en gezien je professionaliteit, waarschijnlijk alleen maar rotzooi en weinig echt werkends. Niet om je te beledigen, zo bedoel ik het niet, maar als je op deze manier probeert hier een PV-paneeltje en daar een boot-windturbinetje en nog eens ergens anders een zonnecollector neer te zetten krijg je een complex systeem dat op zich al een hoop stroom nodig heeft, en daarnaast een efficientie van ten hoogste 10% krijgt ofzo.

Houd het simpel en gij zult overwinnen. Energiebesparing en dit soort autonome projecten hoeven niet alleen voor de raketwetenschappers onder ons te zijn (lees: tu delft :-), jaar van de duurzaamheid), iedereen met enthousiasme en tijd over moet het kunnen doen, dat zou bewijzen dat onze inspanningen op dit forum echt aansluiting kunnen vinden in de maatschappij.

En over neoweb: ik zou liever even een cursusje VWO-scheikunde nemen dan die site te geloven - ze gaan aan basis-natuur/scheikunde voorbij. Er wordt gedaan alsof koolstof in koolwaterstoffen maar een bijproduct is en eigenlijk de waterstof al het werk doet - integendeel. Ik loop vaak tegen mensen aan die ergens een 'versimpelde' uitleg hebben gekregen over een ingewikkeld wetenschappelijk principe terwijl ze zelf het grootste deel van de basiskennis niet eens hebben. Daardoor krijgen ze echt helemaal verkeerde ideeën en associaties en komt het erop neer dat je ze alles helemaal opnieuw moet leren in plaats van dat ze al een basiskennis hebben waar je op door kunt gaan.

EDIT: WTF IS DE NWO VOOR ORGANISATIE. ZE NOMINEREN GVD NEOWEB VOOR EEN OF ANDERE PRIJS. Sorry voor de irritatie :-)

• JeroenH
ssj3gohan schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:28:
Je moet niet proberen allerlei verschillende dingen te combineren
Even afgezien van het feit dat een autonoom systeem zinloos is in een land met een goed elektriciteitsnet zoals Nederland, kan het technisch gezien prima. Als je kijkt op www.homepower.com dan zie je daar een stel Amerikanen die zelf hun windturbines bouwen. Zij wonen op vele kilometers van een elektriciteitsaansluiting, en dus is het hun enige mogelijkheid. Hun systemen zijn meestal een combinatie van wind, (bio)dieselgenerator en soms zonnestroompanelen. Wind en zon vullen elkaar over het algemeen goed aan, en voor de tekorten starten ze de generator. Er is echter flink wat kennis en ervaring nodig om een dergelijk systeem op te zetten en werkzaam te houden. Die kennis en ervaring heeft TS overduidelijk niet. Zonder die kennis en ervaring is zo'n systeem niet efficiënt, niet betrouwbaar en als je pech hebt nog gevaarlijk ook. Daarom de raad om gewoon een netaansluiting te nemen. Maar die raad wil hij niet aannemen.
Houd het simpel en gij zult overwinnen.
Dat is een waarheid als een }:O, maar helaas is dat soort kwalitatief goede raad aan TS niet besteed. Die volgt liever zijn eigen pad, niet gehinderd door enige kennis. Ik ben benieuwd hoe het hem vergaat op dat Neoweb, gezien het niveau van de artikelen aldaar voelt hij zich daar mogelijk goed thuis...

• dollyking

dollyking

duck tape

dollyking schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:44:
Beste Gaynaffia,
ik volg je posts al een tijdje, misschien is het een idee om te kijken naar een motionless electromagnetic generator (MEG)
het schijnt dat die gebouwd zal gaan worden, (onder Tweakers gesproken, duke nukem forever)
als zoiets eenmaal draait, moet je jouw theorie over low energy project danig bijstellen.
op de site van Neoweb, staan een heleboel linkjes, die onder andere veel over energie vraagstukken gaan. meer dan hier, waar dit meer zijdelings gebeurt.
hoofd thema's hier op GOT zijn toch duidelijk computer, harde en softe goederen + aanverwante zaken.

met vragen kun je ook beter daar terecht, ook gezien je achtergrond.
even mezelf quoten, dat was toch een zacht kickje?

Verwijderd

Topicstarter
CanonG1 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 08:28:
Ik ben benieuwd of de mods daar wakker zijn...

[...]

Hoeft niet hoor, we zijn zo geïnteresseerd in je ideeën dat we allemaal daar regelmatig gaan kijken! B)

-edit-

Ik kende die site neoweb.nl niet, maar na wat rondbrowsen is het wel duidelijk wat het niveau is: http://www.neoweb.nl/infopages/waterstof.html.
Jup. op neoweb zitten mensen die op 40 liter diesel met 10 liter slaolie mengen en daar zonder problemen hun auto op laten rijden. Of van frituurvet en wc ontstopper biodiesel maken en daar de generator op laten lopen. Vind t wel geinig allemaal.Ga ik straks naar de dirk om 5 liter zonnebloemolie te kopen, vragen ze waarom ik t nodig heb. Ja ik wil douchen :)Alleen maar omdat er ook ruimtte is voor gefilosoofeer wil nog neit zeggen dat daar geen praktische dingen uit kunnen komen. De meeste dingen die ik nou doe had ik vroeger niet voor mogelijk gehouden weet je.

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom dit topici hier niet zo functioneel is als t zou kunnen zijn is natuurlijk dat de tweakers vakidioten zijn (das geen belediging hoor, ik ben dat soms ook) Mensen hier gaan een omaatje vertellen dat de computer die ze net gekocht heeft beter RAID kan gebruiken en proberen concentren de computer les daarop. Ik heb t wel vaker gezien dat iemand een computer aan iemand verkocht en daar dan windows 2000 opzette. (resultaat, de meeste spelletjes werkten niet, dr stond een passwoord op dat de koper natuurlijk niet kon onthouden, Dr zat de volledige versie van office op.dat soort dingen.) Ik geef toe dat ze op neoweb inderdaad vaak de plank misslaan over bepaalde zaken maar dr ziten ook slimme jongens bij. En soms moet je van de geijkte paden af om iets te ontdekken wat wel nuttig is.
De meeste uitvindingen ontstaan per ongeluk. Ik heb hier op het weakers forum ook mogen aanhoren dat je een laptop die maar 40 watt gebruikt NIET haalbaar is. Nou Ik heb er een! Als je alles meteen afdoet als onzin en niet gewoon even de moeite neemt om de boel te meten kom je daar dus niet achter. Op neo doen ze dat wel. 80% gaat mis, maar 20 % werkt wel. Pas op voor de remmende voorsprong hier he. Ik kan me voorstellen dat zelfs canon wel eens naar zn hoofd heeft gehad dat zonnepanelen niet rendabel zijn. Het heeft m niet weerhouden t toch te proberen.
Ik Heb gister Het MEG project door mn computer laten voorlezen. Veel te technisch allemaal. Theoretish zou t moeten kunnen werken, ik merk t wel. spaarlampen werken ook.

Ik heb mijn moeder ooit uitgelegd dat een diskette net zoiets als een casettebandje. Soms komt ze over de toeren aar me toe met ,"Marco. het bandje werkt niet" Dan pak ik de diskette, zet t schuifje van zn writeprotect af en geeft terug en zeg, Nou doet ie t wel. mn moeder weer tevreden.
als ik mn moeder t nut van usb sticks had proberen uit te leggen had ze waarschijnlijk nog steeds geen letter op papier gekregen. Ik krijg nog steeds verbaasde blikken als ik een complete cd vanaf ! MB kan laten lopen (in mp3 6Kbit/sec. Klinkt prima op de luidspreker van mn telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 14:38 ]

• JeroenH
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:22:
De reden waarom dit topici hier niet zo functioneel is als t zou kunnen zijn is natuurlijk dat de tweakers vakidioten zijn
.....

Dus het zou er echt niets mee te maken hebben dat jij niet weet wat je wilt, te weinig technische kennis hebt, te veel onzin praat en niet luistert naar goede raad?
Op neo doen ze dat wel.
Ik hoop voor je dat ze je daar meer naar de mond praten :) Veel plezier :w

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

De reden waarom dit topici hier niet zo functioneel is als t zou kunnen zijn is natuurlijk dat de tweakers vakidioten zijn ...

... Ik heb hier op het weakers forum
a) anders haal je even heel de userbase over een kam ;)
b) [cartman]Weak![/cartman]

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 21-11 15:18
Ik kan me voorstellen dat zelfs canon wel eens naar zn hoofd heeft gehad dat zonnepanelen niet rendabel zijn. Het heeft m niet weerhouden t toch te proberen.
fout.. Het is nog maar de vraag of CanonG1's zonnepanelen wel rendabel zijn, en dat weet hij zelf ook. Wat is nml rendabel? Ik gok dat als hij het geld belegd had of op een spaarrekening had gezet hij een hoger rendement gehad had. De zonnepanelen verdienen zichzelf misschien wel terug (na heel wat jaar), maar zijn dan ws niet rendabel geweest.

Het verschil is dat CanonG1 dit weet, alles goed heeft doorgerekend, weet waar hij het over heeft en gewoonweg het besluit heeft genomen de panelen gewoon te kopen omdat hij zich daar beter bij voelt!

Jij zou hetzelfde moeten doen. Eens goed bedenken wát je nu precies wilt en hoe je dat moet bereiken. Zoals je bezig bent geef ik je 0 kans. Denk nou gewoon eens na. Doe gewoon eens netjes alle berekeningen en je zult zien : Autonomie kan wel degelijk, maar de kosten zijn disproportioneel. De beste/goedkoopste/betrouwbaarste manier is simpelweg een generator kopen (moet je natuurlijk nog wel diesel kopen..). Echte autonomie kun je vergeten tenzij je bereid bent flink (en dan kom je nog een stuk hoger uit dan je nu denkt), maar dan ook flink te investeren.

Oftwel onzin voor het tuinhuisje waar je een paar weken gaat zitten wonen. Betaal liever je rekeningen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
CanonG1 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:28:
[...]

.....

Dus het zou er echt niets mee te maken hebben dat jij niet weet wat je wilt, te weinig technische kennis hebt, te veel onzin praat en niet luistert naar goede raad?

[...]

Ik hoop voor je dat ze je daar meer naar de mond praten :) Veel plezier :w
ahum. ff muggeziften. IK geef in t topic aan dat er bij het tuihuis GEEN net aanwezig is.De goede raad van meneer canon is. Maak gebruik van netkoppeling.
dat is het nivo van tweakers in een notedop.
ik loop nu al de hele tijd met een stekker in mn hand, misschien dat ik m ergens in een eend kan stoppen, of in een boom.. Misschien meot je je naam in netkoppelinggoeroe veranderen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:39:
[...]
fout.. Het is nog maar de vraag of CanonG1's zonnepanelen wel rendabel zijn, en dat weet hij zelf ook. Wat is nml rendabel? Ik gok dat als hij het geld belegd had of op een spaarrekening had gezet hij een hoger rendement gehad had. De zonnepanelen verdienen zichzelf misschien wel terug (na heel wat jaar), maar zijn dan ws niet rendabel geweest.

Het verschil is dat CanonG1 dit weet, alles goed heeft doorgerekend, weet waar hij het over heeft en gewoonweg het besluit heeft genomen de panelen gewoon te kopen omdat hij zich daar beter bij voelt!

Jij zou hetzelfde moeten doen. Eens goed bedenken wát je nu precies wilt en hoe je dat moet bereiken. Zoals je bezig bent geef ik je 0 kans. Denk nou gewoon eens na. Doe gewoon eens netjes alle berekeningen en je zult zien : Autonomie kan wel degelijk, maar de kosten zijn disproportioneel. De beste/goedkoopste/betrouwbaarste manier is simpelweg een generator kopen (moet je natuurlijk nog wel diesel kopen..). Echte autonomie kun je vergeten tenzij je bereid bent flink (en dan kom je nog een stuk hoger uit dan je nu denkt), maar dan ook flink te investeren.

Oftwel onzin voor het tuinhuisje waar je een paar weken gaat zitten wonen. Betaal liever je rekeningen.
Ik neem aan dat er een tijd is geweest dat Canon nog niks wist over zonnepanelen, En toen een forum heeft opgezocht irl op op t net en daar vragen over heeft gesteld. En die mensen hebbn m natuurlijk verteld dat stroom uit de stekkerdoos veel goedkoper is en dat ie dr maar beter niet aan moest beginnen. Ik kan me een hele goeie reden bedenken waarom hij op het duurzaam energie forum zit en niet op een ander forum. Misschien nemen ze m daar niet serieus?
Ik weet heel goed wat ik wil. Ik wil een huis met eigen energieopwekking met zo zuinig mogelijke apparatuur. En ik wil een forum waar mensen met mij en anderen over de mogelijkheden discusieeren zodat mijn en hun kennis over dit thema groeit en er uiteindelijk hopelijk iets van de grond komt. Had ik die kennis al, dan bestond dit forum gewoon weg niet. dan was ik naar de blokker gegaan en had een autarke opblaas huis gekocht.

Er komt een dag, dan komt de nuon langs om me af te sluite. IK doe beleeffd open. En doe t licht aan zodat ze beter bij de meterkast kunnen komen. En nadat ze de stoppen dr uit hebben gehaald. Zet ik een lekker bakkie koffie voor ze, met een scheutje zelf gestookte rum. En daarna zet ik een pronootje voor ze op. Rekening mn hoela.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 15:24 ]

• j-a-s-p-e-r
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:51:
[...]

ahum. ff muggeziften. IK geef in t topic aan dat er bij het tuihuis GEEN net aanwezig is.De goede raad van meneer canon is. Maak gebruik van netkoppeling.
dat is het nivo van tweakers in een notedop.
ik loop nu al de hele tijd met een stekker in mn hand, misschien dat ik m ergens in een eend kan stoppen, of in een boom.. Misschien meot je je naam in netkoppelinggoeroe veranderen :)
Die stekker mag je ook in je reet steken hoor, misschien levert dat wel biomassa energie op. Vraag maar aan je vriendjes op dat neoweb.
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:58:
[...]

Ik neem aan dat er een tijd is geweest dat Canon nog niks wist over zonnepanelen, En toen een forum heeft opgezocht irl op op t net en daar vragen over heeft gesteld. En die mensen hebbn m natuurlijk verteld dat stroom uit de stekkerdoos veel goedkoper is en dat ie dr maar beter niet aan moest beginnen. Ik kan me een hele goeie reden bedenken waarom hij op het duurzaam energie forum zit en niet op een ander forum. Misschien nemen ze m daar niet serieus?
Zou je eens willen ophouden met offtopic te gaan? Misschien kan je beter aan een mod vragen om de boel dicht te gooien, scheelt weer wat digitale vervuiling :)
Dan nog een inhoudelijke reactie: CanonG1 weet wel degelijk dat het niet rendabel is om zonnepanelen te hebben. Daar heb ik het echter over het economisch rendement. Voor hem geldt dat hij zich er fijn bij voelt om toch wat te doen aan z'n eigen energie levering, ondanks dat het hem geen financiëel gewin oplevert.

Wat jij eens moet doen, en reageer alsjeblief niet voordat je hierover na hebt gedacht, is bedenken of jij WEL of NIET zonnepanelen of een andere vorm van energievoorziening op het dak van je tuinhuis wil hebben. De voor- en nadelen zijn in talrijke vormen genoemd in dit topic.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Goed, gaynaffia, als jij onze hulp niet wilt hebben moet je dat zeggen, maar begin mensen niet te beledigen. Jij weet hier geen snars van wat je wilt doen. Wij hebben, althans de meeste mensen die hier reageren, ervaring en een goed perspectief op het gebied van duurzame en alternatieve energie. Weet je plaats in het geheel.

Mensen als CanonG1 en ik weten dondersgoed waar we het over hebben, als we iets zeggen hebben we het in principe aan het rechte eind en kunnen we het (in dit geval: wetenschappelijk) beargumenteren. Als je inhoudelijke vragen hebt zijn we maar wat makkelijk bereid je een zo uitgebreid mogelijke uitleg met alle zinnige en ook onzinnige feitjes ernaast te geven, maar dan verwachten we ook dat je ons niet gaat uitmaken voor wat dan ook en allerlei implicaties en leugens te gaan verspreiden.

Het feit dat CanonG1 wegkomt met een uitzonderlijk scherpe, ronduit beledigende reactie naar jou gericht zegt genoeg. Dus wat wordt het, meer beledigen en offtopic lullen over hoe slecht wij jou hier wel behandelen, of gaan we terug naar je tuinhuisje en wat je daarmee wilt doen? Op een professionele, onzijdige manier zonder gevoelsargumenten naar elkaar toe?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijf ontopic!
Als je op enige wijze geïrriteerd geraakt door dit topic, post dan niet!