Het kleine-mismoderatietopic deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.598 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb die hele subthread op -1 gegooid, ondanks dat ik het eigenlijk wel eens ben met bijv Grijze staaf.... :$

Er is trouwens een hele off-topic subthread ontstaan over faillissement van grote bedrijven/banken.
Weet niet wat ik daar nu mee aanmoet..

[ Voor 40% gewijzigd door terabyte op 26-08-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft zeker valide punten, en veranderingen over tijd, het populairder worden van computers in het algemeen en de gevolgen etc. zijn interessante zaken voor een goede discussie :)

Alleen... Hoort het niet thuis onder een nieuwsbericht over een WGA die niet werkte en problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:21:
[...]

Oe, inderdaad... Ik heb één reactie in enkel hoofdletters maar helemaal uit zicht gezet. Voor de rest kan de hele zooi over moderaties en fanboygedrag op -1.
Er zijn daar ook een aantal mensen die consequent +2 geven op alle t.net en ms flames.. misschien dat daar ook even naar gekeken moet worden

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BasieP schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:35:
[...]

Er zijn daar ook een aantal mensen die consequent +2 geven op alle t.net en ms flames.. misschien dat daar ook even naar gekeken moet worden
Ach, ik denk dat dat over 48 uur, als de modbot zijn werk gedaan heeft, vanzelf wel gebeurd ;)

Maar idd, zitten een aantal flinke modmisbruikers ja... alles wat +1 en +2 gaf in die subthread verdient geen enkel modrecht meer imho. Een 0 is al te hoog, maar dat is nog *enigszins* te verdedigen, alles daarboven zeker niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat draadje vind ik posts die frustratie uiten met Vista in het algemeen niet een -1 waard (ook niet gauw een +2 natuurlijk :P), want het is niet zo ver off-topic. Boze reacties kan je verwachten als Microsoft je systeem voor korte tijd onwerkbaar maakt.

Al dat geblaat over die moderaties mogen van mij wel een mooie admin-edit krijgen met een link naar het TMF-forum.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wildhagen, ik heb er een paar bekeken, en die is geen lang moderatieleven beschoren :P

[edit]Zo, de eerste clone om moderatiesysteem te misbruiken is ook gebanned... Het moet niet gekker worden :/

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier moest ik wel even om lachen :P Het is niet zo dat de haat van z'n post afdruipt, maar het is natuurlijk wel een flame richting MS. -1? 0?

Ik zit me toch af te vragen hoe we dit soort dingen moeten modereren. Met deze stijl grappen (schoppen tegen een bekend iets) trekken cabaretiers volle zalen. Nou moet ik toegeven dat ik niet blij zou zijn als dit soort grappen tegen mijn favoriete OS-fabrikant zouden worden gemaakt, maar dat is meer omdat dat de underdog is. MS is natuurlijk groot en machtig, en op dit moment is niemand echt blij met MS, dus misschien is het gewoon goede timing?

Hmm, nu heeftie z'n post ge-edit. "Testje natuurlijk" Die vat ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, nu heeftie z'n post ge-edit. "Testje natuurlijk" Die vat ik niet.
Waarschijnlijk bedoelt hij een "testje" in de zin om te zien hoe moderators reageren.

Ik twijfel bij deze post even tussen 0 en -1... enerszijds is het geen troll/flame, maar het is wel offtopic, en juist die edit duwt hem richting het randje van -1....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, als hij gaat flamen richting moderaties gaattie toch echt naar de -1. (zie 2e edit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Absoluut mee eens, nu is het een zeer duidelijke -1 geworden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reactie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157354

Mag goed bedoeld zijn, maar gaat ook gewoon over het moderatiesysteem, en dat is @ FP ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ik zie de meerwaarde niet in van deze bla bla post.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gaf 'm 0. Aan de ene kant heeft hij een punt: sommige studies gebruiken platform-specifieke programma's waar je niet onderuit komt. Aan de andere kant is het natuurlijk belachelijk om te stellen dat Linux alleen geschikt is om tekst te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 18:51
Ik denk dat er beter even een powermod kan kijken bij "Vista-gebruikers spontaan 'illegaal' door fout Microsoft".
Het is namelijk zo enorm offtopic na de tweede post dat ik niet denk dat het nog automatisch goed gaat komen.
Het enige dat zou kunnen helpen is een emmertje -1, maar dat wordt niet uitgedeeld doordat iedereen op de discussie ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

De meerwaarde van deze offtopic "er is niks mis met Vista" bericht zie ik niet.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157019
De moderatie ervan bevestigt alleen maar de negatieve perceptie van de moderatieklagers een paar threads erboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is ook lache: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157236

Die OS-discussie is mooi weggewerkt, en vervolgens gaat hij onder het root-niveau van de draad daarover zeuren. En dan in de laatste paragraaf van z'n betoog begint hij een Win/Mac vergelijking.

Van mij krijgt-ie een -1.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij bestaat nu 2/3e van de bijna 200 reacties in die post onderhand uit gezeik, gezeik, gezeik en nog meer gezeik.

Wat dacht je van dit onding, dat doodleuk een +2 kreeg, terwijl hij op -1 hoort wegens volstrekt offtopic en flamebaiterigheid?

Met name [Verwijderde gebruiker] maakt het nu wel erg bont. Wellicht kan een powermod hem eens een mailtje sturen met een link naar het Sesamstraat-forum?

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 26-08-2007 17:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2/3? Maak daar maar 95% van.

Allemaal rant posts van wannabee communisten met een aluminium hoedje op. En dat soort moedigt elkaar alleen maar aan door reacties en moderaties zodat de gematigde, minder gefrustreerde en normale gebruiker daar gewoon niet meer zal reageren.

Er wordt openlijk aangemoedigd tot het gebruik van illegale software om de meest debiele redenen. Allemaal wel ranten tegen ms en de kwaliteit en de prijs en alles en nog wat, maar als puntje bij paaltje komt hebben ze het ineens toch wel nodig, dus dan maar illegaal. Maar niet zonder eerst nog wat autoritair geblaat er tegen aan te gooien van hoe slecht en wansmakelijk het wel niet is. Als je het echt niet wilt, er zijn genoeg alternatieven en niemand zal je daarop aanpakken. En als je het wel wil dien je er gewoon voor te betalen. Iets als te duur percipieren heeft je niet eenzijdig het recht om zelf te beslissen dat je het de prijs niet waard vind.

Ik heb alles doorgelezen en wordt gewoon depressief van het niveau van de gemiddelde user die zich tweaker wil noemen. Af en toe kan je er mee lachen, maar meestal krijg je er een punthoofd van. Ik wist niet waar ik eerst moest reageren, en hoe, en heb uiteindelijk ook maar helemaal niets gereageerd, wat voor zin heeft het tenslotte nog.

Misschien is het een idee om bij dergelijke nieuwsposts bij voorbaat de reactie mogelijkheden uit te schakelen, omdat je wéét dat het alleen zal lijden tot absolute garbage. Veel van die dingen die daar +1 staan mogen zo naar -1. Of je laat alleen de users reageren die met behulp van hun karma status een voldoende maturiteit en genuanceerdheid kunnen voorleggen.

En zo verlies je ook modrechten omdat je na het modereren van een dergelijke hyper gevoelige thread in no time een te grote afwijking realiseert op alle 'underground' moderaties die de bovenhand halen.

Ongelooflijk ook hoe users een tweakers.net-pro microsoft verhaaltje moeten ophangen, terwijl het oorspronkelijke bericht nota bene een MS flaw in het licht zet... 8)7 Hoe gefrustreerd en blind kan je zijn. Wat een heisa. En in het betreffende topic op GoT wordt meteen al veel gematigder reageerd (er zitten ook rotte appels tussen, maar minder). Zo zie je maar dat de frontpage de gemakkelijke reacties aantrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik denk dat het ondertussen tijd is voor een powermod om de reacties daar op te schonen. Het loopt nu zo erg uit de hand dat ik niet denk dat de expert moderators het nog goed kunnen trekken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:32:
Ik denk dat het ondertussen tijd is voor een powermod om de reacties daar op te schonen. Het loopt nu zo erg uit de hand dat ik niet denk dat de expert moderators het nog goed kunnen trekken.
Temeer dat zulke high profile nieuwsitems uw modbot afwijking waarschijnlijk niet in de hand werken (voor gematigde moderators die alle onzin eruit willen filteren). (dus meegaan met fanatici of een te hoge afwijking realiseren)

Ik mod al lang niet meer, dus het is mijn probleem niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:51:
[...]

Temeer dat zulke high profile nieuwsitems uw modbot afwijking waarschijnlijk niet in de hand werken (voor gematigde moderators die alle onzin eruit willen filteren). (dus meegaan met fanatici of een te hoge afwijking realiseren)
Mijn afwijking zal het probleem niet zijn. De expert moderators zullen de meeste posts ook een -1 geven en zelfs als ik een afwijking van 3 punten heb op alle posts in die thread die ik gemod heb, zou mijn afwijking neg net onder de 0,4 blijven. Het probleem ligt juist bij de niet-expert moderators die een 2 geven om de -1 van de experts op te heffen, ondanks dat een post geen -1 waard is.

Een niet-expert moderator kan een -1 van twee experts opheffen door een enkele 2 uit te delen. Ik denk dat expert moderaties zwaarder moeten worden meegeteld en dat moderators die een 2 uit delen om een -1 op te heffen harder moeten worden aangepakt.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 26-08-2007 18:01 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aan de ene kant levert het idd een afwijking op, maar aan de andere geef je dan wel toe aan dit soort post-terreur. Iets wat ik niet van plan was eigenlijk.

Ik houd mijn afwijking wel in de gaten , is nu 0.16 (1393 mods), dus ik kan wel wat hebben wat dat betrreft.

Als je er een beetje dieper over nadenkt zijn de reacties in die niewspost zo triest dat het *bijna* vanzelf weer grappig word. Met de nadruk op "bijna".

Anyway, wie geeft deze reactie of deze reactie of deze reactie of deze reactie nog even een zetje naar beneden, waar-ie hoort?

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 26-08-2007 18:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die hele "activatie" thread staat scheef op dit moment. Ik ben er al doorheen aan het lopen maar heb waarschijnlijk niet genoeg puntjes om alles op de juiste waardes te zetten. De hele moderatie discussie die er nu aan de hand is vind ik compleet offtopic eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me een goed plan om onder elk nieuwsbericht een linkje te zetten zoals dit:
Niet eens met de moderatie? Meld het hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was wel een extreme draad inderdaad. We willen het modsysteem zelfwerkzaam laten zijn, maar het lijkt dat er in dit soort extreme gevallen soms geen beginnen aan is. Er posten al mensen of er ergens een forum is over moderatie, dan heb je goed gezocht :X.

Anyhoe, om met name de eerste draad (kluwen?) uit het leeszicht te houden, is die gefixeerd. Wellicht had het geloond vroeg een admin-edit te plaatsen, alleen had ik het gevoel dat dat meer olie op het vuur zou zijn.

Om de weging van het systeem overboord te gooien op één ontspoord nieuwsbericht lijkt me wel wat vroeg :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:26:
Anyhoe, om met name de eerste draad (kluwen?) uit het leeszicht te houden, is die gefixeerd. Wellicht had het geloond vroeg een admin-edit te plaatsen, alleen had ik het gevoel dat dat meer olie op het vuur zou zijn.
Helemaal mee eens. De onredelijke flamerige posts richting T.net en de andere mods worden niet onder stoelen of banken gestoken. Ik heb inmiddels een behoorlijk aantal posts omlaag gezet. Van het eigenlijke onderwerp van het topic blijft helaas weinig meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou ja, volgens mij zijn er toch wel een stuk of 10 posts over het daadwerkelijke onderwerp te vinden tussen alle bagger? Goed, je moet idd wel een stevig vergrootglas hebben om ze te vinden, maar ze zijn er wel ;)

(sorry, word er een beetje melig van zo)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n protest tegen T.net nog nooit gezien. Het enige dat een beetje in de buurt kwam, was toen T.net in een artikel bij wijze van grap Internet Explorer aanraadde als veilige browser.

Zelfs de TNG veranderingen resulteerden niet in zoveel haat-posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De hele draad over het modereren op -2 geplaatst. Hopelijk gaat de draad nu verder over het onderwerp ipv Hoe te modereren.

[ Voor 46% gewijzigd door Longbeard op 26-08-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe om te gaan met de posts in plan: Oppertweaker in de lappenmand?

Een nul lijkt me ok, maar het lijkt er op dat iemand een heleboel +1's en zelfs enkele +2's aan het uitdelen is aan posts in de categorie 'sterkte'. Is dat niet ietwat overdreven?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 26-08-2007 21:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een lekkere draad om je afwijking weer te minimaliseren. Of is dat moderatie-misbruik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat Vista bericht staat inderdaad stijf van de foute reacties, maar een van de reacties die mij opviel was deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157080
Dat verdient toch niet meer dan een grote MBR, of een -2?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Dit soort (oppertweakert) draadjes wordt traditioneel ook gebruikt om de reactiescore op te krikken ;). Het is vechten tegen de bierkaai om al die onnozele "beterschap"-reacties omlaag te modden, want de algemene opinie is dat het "goed bedoeld" is. Ik laat dat (soort) topic(s) lekker lopen iig. Leven en laten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook niet echt wenselijk om dat soort reacties in dat soort topics naar beneden de modereren. Je gaat in een condoleance-register toch ook niet alle onnozele "gecondoleerd"-berichten voorzien van een dikke modbreak? Dan geef je denk ik toch wel het verkeerde signaal af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Toff schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:27:
Dit soort (oppertweakert) draadjes wordt traditioneel ook gebruikt om de reactiescore op te krikken ;). Het is vechten tegen de bierkaai om al die onnozele "beterschap"-reacties omlaag te modden, want de algemene opinie is dat het "goed bedoeld" is. Ik laat dat (soort) topic(s) lekker lopen iig. Leven en laten leven.
Agree mits ze niet hoger worden beoordeeld dan +1 of 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:47

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Volgens de moderatiefaq mag er in .plans wat soepeler gemod worden dan in de normale topics.

Een simpele 'beterschap' ofzo zou dan ergens rond de nul terechtkomen. Als er nog wat toegevoegde info in staat (eigen ervaring ofzo) erbij staat lijkt een 1 mij ook wel gepast.

Als ik de huidige moderaties eens snel overloop lijkt mij het wel goed te gaan eigenlijk :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

wildhagen schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:56:
Hoe om te gaan met de posts in plan: Oppertweaker in de lappenmand?

Een nul lijkt me ok, maar het lijkt er op dat iemand een heleboel +1's en zelfs enkele +2's aan het uitdelen is aan posts in de categorie 'sterkte'. Is dat niet ietwat overdreven?
Ik heb alles op 0 behalve een paar posts waarbij eigen ervaringen werden besproken. Die voegen misschien wel iets toe (hence, meerwaarde).

Deze hoort iig op 0
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2158046
maar staat op +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
What about "+1 grappig" heb hem zelf niet gemod, maar hij zou er volgens mij voor in aanmerking komen.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Spheroid schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:55:
What about "+1 grappig" heb hem zelf niet gemod, maar hij zou er volgens mij voor in aanmerking komen.
++

In tegenstelling tot alle "standaard" beterschap-kreten ook eens een reactie met humor. +1 van mij :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:49:
Deze reactie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157354

Mag goed bedoeld zijn, maar gaat ook gewoon over het moderatiesysteem, en dat is @ FP ongewenst.
Tja, hij is van mij. Ik hoopte dat hij het onderwerp moderaties een beetje de das om zou doen, maar dat lukte niet bepaald (ook omdat er al weer 5 reacties bij stonden tegen de tijd dat ik op post had geklikt) :/ ;(

Maar nu een vraag: wat had ik nu wel moeten doen volgens de regels?

De post waarop ik reageerde ramde tweakers nogal de grond in, maar dan wel met argumenten. Volgens de regels mag ik niet subjectief modereren, dus niet -1 geven omdat ik het niet eens ben met wat hij zegt. Hij gaf argumenten, qua vorm helemaal geen slechte post, dus gaf ik hem een +0.
Maar ik wil wel een tegengeluid geven tegen wat hij postte. Dus gaf ik een reactie. Maar ook dat is weer niet goed, omdat het off-topic is. Wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

terabyte schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:42:
[...]

Ik heb alles op 0 behalve een paar posts waarbij eigen ervaringen werden besproken. Die voegen misschien wel iets toe (hence, meerwaarde).

Deze hoort iig op 0
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2158046
maar staat op +1
Vind ik niet perse, zoals in de mod-faq staat, een geslaagde grap mag ook op +1.

@hierboven: Het probleem is dat ook die post niet thuis hoort op de FP. Ik ben het zeker eens met wat je post, maar volgens de regels is zo een, imo inhoudelijk goede, maar toch off-topic post, net zo ongewenst als een andere off-topic reactie. Vandaar de score.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 26-08-2007 23:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
diederik77 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:20:
[...]

Maar nu een vraag: wat had ik nu wel moeten doen volgens de regels?

De post waarop ik reageerde ramde tweakers nogal de grond in, maar dan wel met argumenten. Volgens de regels mag ik niet subjectief modereren, dus niet -1 geven omdat ik het niet eens ben met wat hij zegt. Hij gaf argumenten, qua vorm helemaal geen slechte post, dus gaf ik hem een +0.
Maar ik wil wel een tegengeluid geven tegen wat hij postte. Dus gaf ik een reactie. Maar ook dat is weer niet goed, omdat het off-topic is. Wat is het nu?
het "tweakers nogal de grond in rammen" deel lijkt mij duidelijk onnodig kwetsend / trollen / zwaar off-topic. Een duidelijke -1 dus (adhv de FAQ.)

[ Voor 3% gewijzigd door Arne op 26-08-2007 23:34 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je per sé wat wilt posten, kan je beter iets zeggen in de trant van:
"Je kan kritiek op de moderaties beter kwijt in het moderatieforum. Hier wordt het als ongewenst gezien, en dus omlaag gemod."

Dat leidt de klagers meteen naar de goede plek. Eigenlijk is dat natuurlijk de taak van een admin, door middel van een admin-edit, maar je blijft een moderator, dus dat is denk ik wel op z'n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Longbeard schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:45:
De hele draad over het modereren op -2 geplaatst. Hopelijk gaat de draad nu verder over het onderwerp ipv Hoe te modereren.
Ik heb daar een heleboel reacties op -1 gezet. Krijg je als -1 modder bij een -2 score ook een afwijking van 1, of tellen deze niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
als het goed is telt dit niet mee voor de expert score, omdat een normale gebruiker simpelweg geen -2 kan geven. dit had ik namelijk ook ooit al eens gevraagd :p

edit: hier was het dus...

[ Voor 25% gewijzigd door Arne op 27-08-2007 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
volgens mij is deze al eens gemeld, maar is het vetgedrukte deel niet een powermod naar iig lager dan +1 waard? lijkt me toch een redelijke flame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze flamebait kan nog wel een zetje richting -1 gebruiken denk ik. Andersdenkenden voor extremist uit maken is niets anders dan een flame.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:45:
En als je per sé wat wilt posten, kan je beter iets zeggen in de trant van:
"Je kan kritiek op de moderaties beter kwijt in het moderatieforum. Hier wordt het als ongewenst gezien, en dus omlaag gemod."

Dat leidt de klagers meteen naar de goede plek. Eigenlijk is dat natuurlijk de taak van een admin, door middel van een admin-edit, maar je blijft een moderator, dus dat is denk ik wel op z'n plek.
Of het nu om een goedbedoelde post gaat of om kritiek, reacties over moderatie horen niet thuis in de reacties :) Ik zie wel nut voor danwel een linkje onder de nieuwsberichten, of rechts in de balk voor zowel TMF als FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

De volgende is volgens mij niet zo thuis op de FP. Toch krijgt hij van iemand +2 gemod.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2158116
Kan daar even naar worden gekeken? Ook naar die +2 mod?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 00:18
Aangezien iemand het topic gesloten heeft plaats ik hier maar mijn reactie.

Dat topic is op slot gezet omdat er geen normale beschaafde discussie mogelijk was. Het is niet de bedoeling om dan ergens anders gewoon verder te gaan.

[ Voor 98% gewijzigd door botoo op 27-08-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

edit: ok, is overbodig ivm edit op vorige post

[ Voor 90% gewijzigd door wildhagen op 27-08-2007 12:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik heb een gevalletje strategisch stemmen(en eigen mening) gevonden volgens mij: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2158539
iemand heeft +2 gestemd terwijl hij daar op geen enkel vlak in aanmerking komt, 0 is gepast, en eventueel zou je +1 kunnen stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Wat mij betreft grenst deze reactie aan discriminatie en hoort die niet op de FP thuis... of in ieder geval niet zonder een dikke -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 00:18
fsfikke schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:04:
[...]
Dus je snapt dat ie verwijderd is of wat?
Nogmaals, wat stond er in die post? Ik zie in dat topic namelijk twee posts van jou, jij had meer gepost?
In de frontpage topic had ik 2 berichten geplaatst. Die staan alletwee op -2
In dit topic had ik nog een bericht geplaatst en die is verwijderd geworden.
Toen heb ik in het kleine mismoderatietopic weer een bericht geplaatst en dat is ook verwijderd geworden.
Wat stond er in, dan is misschien te zeggen waarom ie er niet meer staat. Ook kan je als je het niet eens bent met wat er gebeurd altijd contact opnemen met een verantwoordelijke moderator, die zal je dan uitleg geven over waarom er gehandeld is zoals dat is gedaan.
Onder andere over dat godwin's law gedoe en zo proberen je boven anderen te plaatsen wat natuurlijk grote onzin is.
Alleen maar klagen is heel makkelijk, als je met goede redenen komt en noemt hoe het in jouw ogen veranderd zou kunnen worden hebben we iets om over te praten.
Ik heb toch al genoeg goede redenen gegeven dacht ik ?
Het afbreken van discussies, het vallen over woorden, het op -2 zetten van berichten wat ik zie als duidelijke censuur aangezien ik -2 berichten niet kan lezen.
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:06:
Kijk Michaelm, de bedoeling op Tweakers, zowel de frontpage als het forum is om een bepaald niveau te halen. En er zijn een aantal technieken die daarvoor gebruikt worden. Als jij persé toch volledig je zin wilt doen, dan is dat spijtig, maar dat kan hier nu eenmaal niet. En als je het echt te bont maakt, worden er inderdaad dingen van je verwijderd.
Dat jullie op een bepaalde manier modereren die mij totaal niet aanstaat heeft mij al doen besluiten om geen modstatus meer aan te vragen nadat ik hem kort na het instellen van de bot verloren ben omdat ik schijnbaar niet net als de 'grote meerderheid' gemod heb. Ik wil dus helemaal niet meer modden en dus vind ik het vreemd dat je hier begint over volledig je zin wilt doen.
Ik geef aan dat de manier zoals het nu loopt irritatie uitlokt bij mij en zoals ik gemerkt heb ook bij vele anderen. Die irritatie veroorzaakt natuurlijk berichten op een wat meer verhitte toon en dat heeft weer tot gevolg dat sommige mods topics gaan sluiten of berichten gaan verwijderen omdat er dan volgens hun geen normale discussie meer mogelijk is zonder op de punten verder in te gaan.
En dat veroorzaakt weer meer irritatie en en en.
En wat die twee kampen betreft: er zijn echt maar een paar users die er problemen mee hebben, de grote meerderheid vindt het wél een goed systeem.
En waar haal je deze wijsheid vandaan ?
Over het algemeen klaagt niet iedereen. De ene mens wat eerder dan de andere, sommigen nooit ook al zijn ze het er niet mee eens.
Waar kan ik al die berichten vinden van gebruikers die het systeem wel goed vinden en dat laten weten ?
En wat betreft wat mag en wat niet mag: common sense is echt wel iets wat je als mens zou moeten hebben. Je gaat toch ook geen mensen op straat voor extremist uitschelden? Doe het dan hier ook niet!
Waarom niet ? Als ik een postzegelverzamelaar ken die zelfs z'n voordeur als postzegel heeft laten uitvoeren dan mag ik diegene toch best een extremist noemen ? ;)
Vergezocht voorbeeld, ok, maar het geeft wel aan dat het woord niet alleen maar een negatieve betekenis kent zoals door velen kennelijk zonder pardon wordt aangenomen.
Je moet echt niet 'hoogopgeleid' zijn om te weten dat dat absoluut niets te maken heeft met fatsoenlijk discussiëren. Dat is nu net wat we met common sense bedoelen: mensen uitschelden, dat is NIET fatsoenlijk discussiëren, en dat weet iedereen. Trouwens, je scheldpartij had niet eens iets met de discussie te maken, het was zelfs op de mods, wat nog eens totaal offtopic is ook!
Het was voornamelijk op het modsysteem gericht. Dat de mods degene zijn die dit systeem beheren lijkt me 'common sense'.
Dat mensen uitschelden niet fatsoenlijk discussiëren is begrijp en erken ik ook wel.
Maar dat neemt niet weg dat ook zo'n discussies weer vanzelf tot rust kunnen komen zonder ingrijpen. Er wordt te snel ingegrepen volgens mij. Geef de posters een kans en ze kunnen er van leren ook nog. Als het echt uit de hand gelopen is kan er nog altijd ingegrepen worden.
En ik ben zelf van mening dat krachttermen juist een positieve invloed kunnen hebben op discussies omdat men daarmee snel verbanden kan aantonen die anders honderden woorden uitleg benodigd zouden hebben. Mensen moeten gewoon niet zo snel op de tenen getrapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
die -2 berichten kunnen wij wel zien, door even op zijn profiel te klikken. niet dat dat veel boeiends opleverd ofzo :p
verder vind hij het verweideren van berichten niet ontoelaatbaar, dus geen enkele reden voor discussie denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@lammert: Een kandidaat voor de -1 is het zeer zeker ja, behoorlijk generaliserende post. Van mij heeft hij dus een -1 gehad.

Hop, nog een moderatieklager. Mag naar de -1 denk ik, ook zonder die rant voegt het niet zoveel toe?

[ Voor 45% gewijzigd door wildhagen op 27-08-2007 15:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hop, nog een moderatieklager. Mag naar de -1 denk ik, ook zonder die rant voegt het niet zoveel toe?
Ik (en veel mensen hier dacht ik?) gebruik bij het klagen over moderaties altijd -1 op de moderatie (als het geen echte flame is toch). Deze zou normaal al 0 of -1 krijgen, dus nu zeker -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Zit ook flink wat mismoderatie bij die reactie, +2 o.a.. Nu 14 * -1, en nog staad hij op 0.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

JHS schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:07:
Zit ook flink wat mismoderatie bij die reactie, +2 o.a.. Nu 14 * -1, en nog staad hij op 0.
Gelukt ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2158490
+2 Omdat hij kan copy/pasten?
+1 lijkt me voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou... 't is niet zomaar een copy paste. Het is een bronvermelding met de relevante info eruit gehaald en binnen een contekst gezet. Een beetje zoals een steen waar een beeld in verstopt zit, alleen moet je wel de ongewenste splinters weg zien te bijtelen.

Ik vind het best een keurige informatieve reactie. Dat daar een +2 voor gegeven wordt vind ik iig prima. Er mag wel een +2 uitgedeeld worden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ook ik vind een +1 voor dat copy paste verhaal (zo komt het ook op mij over) voldoende. Ik heb er een puntje aan verspijkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

+1 waardig?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2160858

Rode draad ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 28-08-2007 16:18 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 16:22
Het lijkt erop dat er weer een off-topic discussie over modereren ontstaat:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2160862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Hoort deze nu echt op -1, ik vind hem eigenlijk wel grappig en iniedergeval niet heel erg kwaadaardig?

En deze vind ik eigenlijk wel een +2 waard.

[ Voor 50% gewijzigd door JHS op 28-08-2007 16:52 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Dilemma:

Ff offtopic, maar waarom krijg ik de helft van de comments niet te zien? is natuurlijk, zoals hij zelf al aangeeft, off topic, maar is dit "boze opzet" die 40x (!) -1 verdient?
Zo ja, dan zijn de serieuze antwoorden erop: deze en die en nog een late vanzelfsprekend ook ongewenst. Toch staan stonden ze op neutraal (inmiddels alle op -1).
Zijn we met zijn allen nu niet een klein beetje te kritisch aan het worden? Eerlijkgezegd zou ik hier toch het voordeel van de twijfel willen geven en voor de nul gaan (sterker nog, to hell met mijn performance, ik heb het gedaan), want zo'n vraag tussendoor stoort mij niet en de antwoorden lijken oprecht, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen mijn voorbeeld volgt...

fevenhuis daarintegen, die blijft trollerige oneliners plaatsen, die mag van mij op -10 (zo, dat lucht op). @JHS: bekijk die gast zijn posthistory maar eens :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ff offtopic, maar waarom krijg ik de helft van de comments niet te zien? is natuurlijk, zoals hij zelf al aangeeft, off topic, maar is dit "boze opzet" die 40x (!) -1 verdient?
Boze opzet weet ik niet, maar het is wel pure luiheid en te lam zijn om ff in de FAQ te kijken. Een beetje moeite mag hij ook wel doen. We hoeven toch niet 10x alles voor te kauwen ofzo, een beetje initiatief mag er ook wel zijn?

Dat, i.c.m. het offtopic zijn, plus het feit dat er idd weer een dreigende escalatie is (zie afgelopen weekend) vind ik het wel een -1 waardig.

Over je opmerkingen over fevenhuis ben ik het wel eens ja, die moet echt eens bij zichzelf ten rade gaan waarom hij zichzelf zo enorm voor schut zet. Die naam was me idd ook al een paar keer omgevallen in andere posts enzo.

Nog eentje trouwens: deze reactie verdient geen +1, maar een -1. Reden: troll, al de 100e posts van deze strekking, geen toegevoegde waarde.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 28-08-2007 17:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
JHS schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:47:
En deze vind ik eigenlijk wel een +2 waard.
Ik had hem al een +1 voor de moeite gegeven, maar er zitten imo toch teveel denkfouten in voor een volle tweepunter (daar gaat mijn performance weer :)).

@wildhagen ^^: Ach, ik mis zelf nog wel eens wat en het is deze poster zijn zesde post, dus ik heb over mijn hart gestreken, maar formeel heb je gelijk, zoals ik al aangaf. Alleen de connectie met escalatie ontgaat me hier.

[ Voor 22% gewijzigd door Toff op 28-08-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is dan wel zijn zesde post, maar hij loopt hier nu wel al ruim 4 maanden rond. Ik vind dat je na 4 maanden echt wel geacht word te weten hoe reageren en modereren werkt. Als je net een dag of een week hier zit is het een ander verhaal uiteraard, maar zo nieuw was hij nu ook weer niet.

En die escalatie: dat ging over een andere newspost waar van de (toen) 200 reacties er zo'n 150 over moderatie gingen (zie ook dit topic). Datzelfde dreigt/dreigde dus ook hier te gebeuren (en is deels al gebeurd, gezien de replies op de betreffende reactie).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik zie niets in de oorspronkelijke vraag wat op zo'n escalatie zou kunnen aansturen. Dat anderen er mee aan de haal kunnen gaan voor hun eigen plezier, is de vraagsteller imo niet aan te rekenen, maar jij mag er - in tegenstelling tot wat men op de FP momenteel schijnt te denken ;) - best anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het uit of het copy/pasten is, of dat hij het uit zijn hoofd opschrijft? :?
Wordt de informatie daar anders van, ofzo???

Ik zie zeer interessante informatie, die de meesten waarschijnlijk niet bekend is. En er staat ook nog een bronvermelding bij. Dat is dus een dikke vette +2 waard.

Dat hij het zichzelf makkelijker heeft gemaakt, door een stukje te copieren, i.p.v. het in eigen woorden op te schrijven doet niets aan de waarde van de post af. Het gaat er toch niet om hoeveel zweet druppels het heeft gekost om de post te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:09:
[...]

Wat maakt het uit of het copy/pasten is, of dat hij het uit zijn hoofd opschrijft? :?
Wordt de informatie daar anders van, ofzo???

Ik zie zeer interessante informatie, die de meesten waarschijnlijk niet bekend is. En er staat ook nog een bronvermelding bij. Dat is dus een dikke vette +2 waard.
Ik zie het zelf als een goedkope manier om punten te scoren door even snel iets te copy pasten. Imho max +1. De info is nou ook weer niet revolutionair te noemen en de link is niet direct een bron naar de exacte quote. Verder is er erg weinig info te vinden die de info uit de quote uberhaubt onderschrijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 28-08-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de toegevoegde waarde van de informatie voor de lezer? Dat moet toch het uitgangspunt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:48:
Wat is de toegevoegde waarde van de informatie voor de lezer? Dat moet toch het uitgangspunt zijn?
Waarom is deze dan gefixeerd:
en de reacties daarop niet (die ook -1 hebben)?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kixtart schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:10:
[...]

Waarom is deze dan gefixeerd:
en de reacties daarop niet (die ook -1 hebben)?
Met die fixatie ben ik het ook niet eens. Die post moet gewoon op -1 staan gezien hij compleet offtopic is zoals de poster ook al aangeeft.
Inderdaad maar dat is bij die post moeilijk te bepalen. Er zijn namelijk vrijwel geen bronnen die het gequote stuk tekst onderschrijven en de exacte bron van de quote is ook niet direct vermeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 28-08-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:12:
[...]

Ik zie het zelf als een goedkope manier om punten te scoren door even snel iets te copy pasten.
Niet iedereen zit op de frontpage te posten met 'punten scoren' in het achterhoofd hoor. We zijn niet allemaal mod/statshoeren ;)

Zelf zorg ik er natuurlijk ook voor dat m'n posts leesbaar, verzorgd en netjes zijn. Gewoon om kritiek te vermijden en niet lomp over te komen, maar dus niet om karma te krijgen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:38:
[...]

Niet iedereen zit op de frontpage te posten met 'punten scoren' in het achterhoofd hoor. We zijn niet allemaal mod/statshoeren ;)

Zelf zorg ik er natuurlijk ook voor dat m'n posts leesbaar, verzorgd en netjes zijn. Gewoon om kritiek te vermijden en niet lomp over te komen, maar dus niet om karma te krijgen of zo.
Wanneer posten met de gedachte om punten te scoren overeenkomt met netjes onderbouwde posts, bij voorkeur met bronnen, dan zie ik graag posts om punten te scoren. :p
Om deze mensen mod/statshoeren te noemen gaat dan ook wel weer een beetje ver imho.

offtopic:
tijd voor "het kleine mismoderatietopic deel III"? 32 pagina's is een beetje veel naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik heb in dat stuk enkele reacties vastgezet op 0 in de (ijdele?) hoop dat de rest er niet nogmaals over door gaat zagen. Eens een andere insteek ipv een admin-edit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me niet echt een -1 waard? Ok, het is niet bepaald hoogstaand qua kwaliteit ofzo, maar echt een troll/flame of extreem zwaar offtopic lijkt hij me ook weer niet, waardoor de 0 me een beter niveau lijkt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Ik snap ook niet waarom deze reactie zo ongewenst is om de zelfde reden als wildhagen aangeeft.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2161019 is erg off topic al is het verhaal interessant. Heeft echter al 5 x 0 gekregen dus die 2x -1 van mij halen niet veel uit. Wat hulp?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

k1n8fisher schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:05:
Deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2161019 is erg off topic al is het verhaal interessant. Heeft echter al 5 x 0 gekregen dus die 2x -1 van mij halen niet veel uit. Wat hulp?
Heeft van mij 0 gekregen. Is een reactie op andere post. In mijn ogen geen irritante offtopic die -1 waard zou zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:17:
[...]

Heeft van mij 0 gekregen. Is een reactie op andere post. In mijn ogen geen irritante offtopic die -1 waard zou zijn.
Gohja, maar de andere post blijft nog een klein beetje ontopic, deze heeft volledig niets meer met het topic te maken. Als hij er nog een paar regeltjes over het topic zelf had bijgezet had hij nog een 0 gekregen van me, maar nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:23:
[...]

Gohja, maar de andere post blijft nog een klein beetje ontopic, deze heeft volledig niets meer met het topic te maken. Als hij er nog een paar regeltjes over het topic zelf had bijgezet had hij nog een 0 gekregen van me, maar nu...
Het is wel een twijfel geval ja. Dit is wel vaker bij reacties op een post.
Meestal negeer ik ze bij het modden. (maar nu blijf ik nog bij m'n 0)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het verschrikkelijke aan deze post eigenlijk ook niet:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2162669

Ja, het is enigszins offtopic, maar niet echt storend. Zijdelings mogelijk wel gerelateerd middels netwerkproblemen/vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is wel offtopic omdat het een geheel ander netwerkprobleem aanhaalt in deze draad. En daarmee is íe wel overbodig (en dus -1). 't is sneu, maar er zijn wel meer problemen met MS, netwerken enzo en die hoeven niet allemaal in dat draadje, hoe goed bedoeld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:50:
Het is wel offtopic omdat het een geheel ander netwerkprobleem aanhaalt in deze draad. En daarmee is íe wel overbodig (en dus -1). 't is sneu, maar er zijn wel meer problemen met MS, netwerken enzo en die hoeven niet allemaal in dat draadje, hoe goed bedoeld ook.
0: Neutraal

Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

-1: Ongewenst

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is absoluut niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Sorry, maar ik ben het niet met je eens :)
Het is niet zwaar offtopic, namelijk zijdelings gerelateerd of duidend op een gerelateerd probleem. Leg ik het naast de FAQ, zie ik wel een hele duidelijke 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ongewenst zijn in dezen ook alle reacties die niet met het ontopic-probleem te maken hebben. Hoewel de reactie niet storend is, is op een dieper niveau er wel een ongerelateerd probleem gepost en daarmee wel enigszins storend te noemen.

Anywayz, deze reactie staat dus precies in de spotlight wat men aan persoonlijke interpretatie wil meegeven. Een 0 of een -1, allebei is goed te verdedigen en daarom ben ik blij dat mensen hierin een eigen keuze mogen maken wat ze ervan vinden en daarmee doen. Jij geeft een 0, twee andere experts geven een 0, drie andere experts geven een -1 en een andere Powermod geeft ook een -1. De waarheid ligt waarschijnlijk exact in het midden.

* Delerium is wel van het soepele modereren, dus geeft een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

En daarom moet er een -2 zijn voor trollen en flames, en een -1 voor off-topic/overbodig ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Danwel alle standaard spul op +1, en 0 voor off-topics en onzin, en -1 voor trollen en vlammetjes... Hoera, we zijn weer terug bij het oude systeem...

Alsnog houden we de vraag wat ermee te doen, en op moment lijkt het mij dat oude -1 en 0 naar nieuwe -1 zijn gezet, en oude +1 naar 0. Of dit de bedoeling was weet ik niet, maar zo ziet het eruit... Zouden mods + de bedenkers van het systeem hier commentaar op kunnen geven?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is deze reactie geen verzoek tot warez? Immers, het is niet meer toegestaan om die package aan te bieden, en dus ook niet om er om te vragen lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FreezeXJ:

Men wilde naar een kleinere hoeveelheid moderatie niveau's. En dan zul je dus de oude niveau's anders moeten indelen.

Inderdaad, de oude -1 en 0 zijn nu min of meer tesamen gevoegd. De redenatie was, dat je in beide gevallen de posts standaard niet wilde zien. Het onderscheid tussen wil ik nooit zien (flames), en wil ik standaard niet zien (off-topics) is daarbij komen te vervallen.

De oude +3 en +4 zijn ook min of meer samen tot +2. Het verschil was te klein om daar veel onderscheid in aan te brengen.

0 is nu het standaard niveau, en dat komt inderdaad ongeveer neer op het oude +1 niveau, maar dan inclusief het overbodig gedeelte wat vroeger op 0 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:17:
Is deze reactie geen verzoek tot warez? Immers, het is niet meer toegestaan om die package aan te bieden, en dus ook niet om er om te vragen lijkt me?
Klopt, gewoon een verkapte request. De poster geeft het zelf ook al aan overigens:
Als iemand nog zo'n ILlegale link zou hebben naar de laatste versies: graag.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Imho verdient deze reactie absoluut geen -1.

En deze reactie verdient juist wel een -1 wegens flamebait (de laatste zin).

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 30-08-2007 06:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik vind die flamebait nog wel meevallen, aangezien het om een voorbeeld van de eerdergenoemde paranoia gaat, niet een gerichte aanval naar persoon of bedrijf. :)

Verwijderd

Ik ben het wel eens met wildhagen dat dat een flamebait is. Dat is geen normale manier van discussie voeren. Die reactie probeert wel degelijk de persoon belachelijk te maken, i.p.v. met argumenten te komen.

Ik die hier trouwens nog een fraait staaltje van hetzelfde:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2163287 Kinderporno vergelijken met het niet lekker vinden van kaas, is te belachelijk voor woorden. Op zo'n manier valt geen discussie te voeren. Wat mij betreft een -1 omdat het gewoon de discussie verziekt. (en dus ongewenst is)

Maar nee... die staat gewoon op 0. Terwijl een zeer terechte reactie hierop dat die vergelijking volslagen belachelijk is, op -1 gezet wordt. (http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2163439)

Ben ik nou zo raar?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik die hier trouwens nog een fraait staaltje van hetzelfde:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2163287 Kinderporno vergelijken met het niet lekker vinden van kaas, is te belachelijk voor woorden. Op zo'n manier valt geen discussie te voeren. Wat mij betreft een -1 omdat het gewoon de discussie verziekt. (en dus ongewenst is)
ik vind deze sarcasme juist erg goed. Het is een extreem voorbeeld, maar hij maakt imo toch gewoon zijn punt. (op een wat vreemde manier) hij flamed naar niemand dus waarom -1?

de reactie er op is imo een nogal nutteloze, en voegt echt niks toe aan het topic. ik zou die geen -1 geven, maar een 0

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:45

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

In het Microsoft verbiedt Autopatcher topic zijn imo een aantal boompjes eigenlijk off-topic.

Server 2003 naar Workstation patchen, 64 vs 32 bit software, linux.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Arne
BasieP schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:59:
[...]

ik vind deze sarcasme juist erg goed. Het is een extreem voorbeeld, maar hij maakt imo toch gewoon zijn punt. (op een wat vreemde manier) hij flamed naar niemand dus waarom -1?

de reactie er op is imo een nogal nutteloze, en voegt echt niks toe aan het topic. ik zou die geen -1 geven, maar een 0
Die kaas heeft geen last van een dergelijke website, t kind wel. -1 aan mijn kant! (de reactie daarop trouwens ook)

[ Voor 3% gewijzigd door Arne op 30-08-2007 10:51 ]

Verwijderd

Hij gebruikt een vergelijking om zijn punt te brengen, ben je het niet met die vergelijking eens dan staat niets een weerleggende reactie in de weg. Het aandragen van een vergelijking om een visie te verduidelijken is een prima discussiemethode, of je het met de vergelijking eens of oneens bent is imho niet iets wat in de moderatie thuishoort zolang de vergelijking geen bewuste schade toebrengt aan het vergeleken materiaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 11:14 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.