In de frontpage topic had ik 2 berichten geplaatst. Die staan alletwee op -2
In
dit topic had ik nog een bericht geplaatst en die is verwijderd geworden.
Toen heb ik in het kleine mismoderatietopic weer een bericht geplaatst en dat is ook verwijderd geworden.
Wat stond er in, dan is misschien te zeggen waarom ie er niet meer staat. Ook kan je als je het niet eens bent met wat er gebeurd altijd contact opnemen met een verantwoordelijke moderator, die zal je dan uitleg geven over waarom er gehandeld is zoals dat is gedaan.
Onder andere over dat godwin's law gedoe en zo proberen je boven anderen te plaatsen wat natuurlijk grote onzin is.
Alleen maar klagen is heel makkelijk, als je met goede redenen komt en noemt hoe het in jouw ogen veranderd zou kunnen worden hebben we iets om over te praten.
Ik heb toch al genoeg goede redenen gegeven dacht ik ?
Het afbreken van discussies, het vallen over woorden, het op -2 zetten van berichten wat ik zie als duidelijke censuur aangezien ik -2 berichten niet kan lezen.
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:06:
Kijk Michaelm, de bedoeling op Tweakers, zowel de frontpage als het forum is om een bepaald niveau te halen. En er zijn een aantal technieken die daarvoor gebruikt worden. Als jij persé toch volledig je zin wilt doen, dan is dat spijtig, maar dat kan hier nu eenmaal niet. En als je het echt te bont maakt, worden er inderdaad dingen van je verwijderd.
Dat jullie op een bepaalde manier modereren die mij totaal niet aanstaat heeft mij al doen besluiten om geen modstatus meer aan te vragen nadat ik hem kort na het instellen van de bot verloren ben omdat ik schijnbaar niet net als de 'grote meerderheid' gemod heb. Ik wil dus helemaal niet meer modden en dus vind ik het vreemd dat je hier begint over volledig je zin wilt doen.
Ik geef aan dat de manier zoals het nu loopt irritatie uitlokt bij mij en zoals ik gemerkt heb ook bij vele anderen. Die irritatie veroorzaakt natuurlijk berichten op een wat meer verhitte toon en dat heeft weer tot gevolg dat sommige mods topics gaan sluiten of berichten gaan verwijderen omdat er dan volgens hun geen normale discussie meer mogelijk is zonder op de punten verder in te gaan.
En dat veroorzaakt weer meer irritatie en en en.
En wat die twee kampen betreft: er zijn echt maar een paar users die er problemen mee hebben, de grote meerderheid vindt het wél een goed systeem.
En waar haal je deze wijsheid vandaan ?
Over het algemeen klaagt niet iedereen. De ene mens wat eerder dan de andere, sommigen nooit ook al zijn ze het er niet mee eens.
Waar kan ik al die berichten vinden van gebruikers die het systeem wel goed vinden en dat laten weten ?
En wat betreft wat mag en wat niet mag: common sense is echt wel iets wat je als mens zou moeten hebben. Je gaat toch ook geen mensen op straat voor extremist uitschelden? Doe het dan hier ook niet!
Waarom niet ? Als ik een postzegelverzamelaar ken die zelfs z'n voordeur als postzegel heeft laten uitvoeren dan mag ik diegene toch best een extremist noemen ?

Vergezocht voorbeeld, ok, maar het geeft wel aan dat het woord niet alleen maar een negatieve betekenis kent zoals door velen kennelijk zonder pardon wordt aangenomen.
Je moet echt niet 'hoogopgeleid' zijn om te weten dat dat absoluut niets te maken heeft met fatsoenlijk discussiëren. Dat is nu net wat we met common sense bedoelen: mensen uitschelden, dat is NIET fatsoenlijk discussiëren, en dat weet iedereen. Trouwens, je scheldpartij had niet eens iets met de discussie te maken, het was zelfs op de mods, wat nog eens totaal offtopic is ook!
Het was voornamelijk op het modsysteem gericht. Dat de mods degene zijn die dit systeem beheren lijkt me 'common sense'.
Dat mensen uitschelden niet fatsoenlijk discussiëren is begrijp en erken ik ook wel.
Maar dat neemt niet weg dat ook zo'n discussies weer vanzelf tot rust kunnen komen zonder ingrijpen. Er wordt te snel ingegrepen volgens mij. Geef de posters een kans en ze kunnen er van leren ook nog. Als het echt uit de hand gelopen is kan er nog altijd ingegrepen worden.
En ik ben zelf van mening dat krachttermen juist een positieve invloed kunnen hebben op discussies omdat men daarmee snel verbanden kan aantonen die anders honderden woorden uitleg benodigd zouden hebben. Mensen moeten gewoon niet zo snel op de tenen getrapt zijn.