Toon posts:

Discussie nav Vista WGA moderatie

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgesplitst van: Het kleine-mismoderatietopic deel II

Wat een bizar gedoe, ook hier.

Mensen die zichzelf te serieus nemen, of denken dat een off-topic plisie ooit zal werken of menen dat anderen maar naar het Sesamstraat-forum moeten (fyi dat bestond nog niet in mijn jeugdjaren) en de meest grappige is wel je mening baseren rondom "Ik houd mijn afwijking wel in de gaten , is nu 0.16 (1393 mods), dus ik kan wel wat hebben wat dat betrreft.". @Wildhagen je bent ook iemand, lees ik hier, die meent voor iedereen te weten, en te moeten vertellen, hoe het hoort en wat een score hoort te zijn, heb je een bijzondere gave of zo ?

Het systeem werkt niet, klaar.
Op alle fora waar men een soortgelijk modsysteem heeft zie je hetzelfde. Een enkele pubert -of iemand die daar nog niet overheen is- die bij alle postings negatief geeft of altijd bij bepaalde personen.

Maar goed hier is de mening dat een prima posting als van: ThaJAXx
"Ik heb nog steeds het idee dat MS er alles aan doet om illegaal gebruik te stimuleren." het ergste is dat TN kan overkomen.... hoezo ? Het is on-topic, humoristisch en duidelijk geschreven door iemand met een bovengemiddelde intelligentie, want hij/zij doorziet en kan in een [1] enkele zin verwoorden dat M$ zichzelf zo in de vingers snijdt doordat het beoogde 180graden omslaat.

En verder veel plezier met gestapo spelen, ik hoef niet meer. Het niveau van TN was het laatste jaar toch al flink aan het zakken dus alleen de pricewatch functie zal ik nog gebruiken...... alhoewel... luis in de pels is ook wel leuk ;)
P/.

[ Voor 2% gewijzigd door Longbeard op 26-08-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De draad is inmiddels wat geschoond, en er is een verwijzing naar de juiste kanalen geplaatst.

@eerde, het wordt gewaardeerd dat je ook hier je standpunt wil geven, echter lever je geen punten aan die mankeren aan het systeem. Met een "werkt niet" kunnen mensen niet veel. Heb je bijvoorbeeld de moderatieFAQ al eens gelezen, waardoor duidelijk is waar moderatie voor is en hoe het zou moeten werken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het systeem werkt in de meeste gevallen (> 99 procent) prima, het haalt de rotte appels er netjes uit, door ze naar de -1 te zetten.

En nee, dat gebeurt niet omdat het "eikels", "fanboys", "iemand die het beter denkt te weten" en meer van dat fraais zijn, maar omdat dat volgens het moderatiesysteem zo hoort. Iedereen, ook jij, heeft de FAQ gezien en gelezen, dus je weet op welke criteria je wel of niet word afgerekend.

En dat op de man spelen wat je in je reply doet, mag je overigens achterwege laten. Dat komt je geloofwaardigheid heel erg ten goede.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 26-08-2007 20:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:53:
Wat een bizar gedoe, ook hier.

Mensen die zichzelf te serieus nemen, of denken dat een off-topic plisie ooit zal werken of menen dat anderen maar naar het Sesamstraat-forum moeten (fyi dat bestond nog niet in mijn jeugdjaren) en de meest grappige is wel je mening baseren rondom "Ik houd mijn afwijking wel in de gaten , is nu 0.16 (1393 mods), dus ik kan wel wat hebben wat dat betrreft.". @Wildhagen je bent ook iemand, lees ik hier, die meent voor iedereen te weten, en te moeten vertellen, hoe het hoort en wat een score hoort te zijn, heb je een bijzondere gave of zo ?

Op alle fora waar men een soortgelijk modsysteem heeft zie je hetzelfde. Een enkele pubert -of iemand die daar nog niet overheen is- die bij alle postings negatief geeft of altijd bij bepaalde personen.

Maar goed hier is de mening dat een prima posting als van: ThaJAXx
"Ik heb nog steeds het idee dat MS er alles aan doet om illegaal gebruik te stimuleren." het ergste is dat TN kan overkomen.... hoezo ? Het is on-topic, humoristisch en duidelijk geschreven door iemand met een bovengemiddelde intelligentie, want hij/zij doorziet en kan in een [1] enkele zin verwoorden dat M$ zichzelf zo in de vingers snijdt doordat het beoogde 180graden omslaat.

En verder veel plezier met gestapo spelen, ik hoef niet meer. Het niveau van TN was het laatste jaar toch al flink aan het zakken dus alleen de pricewatch functie zal ik nog gebruiken...... alhoewel... luis in de pels is ook wel leuk ;)
P/.
Met andere woorden, je begrijpt zelf niet hoe het modsysteem werkt, mensen die jouw mening verkondigen mod je de hemel in en mensen die wel serieus proberen om dmv modereren het niveau van de reacties op peil te houden vergelijk je met mensen van 50 jaar terug (de herinneringen terug aan die tijd knagen zeker nog steeds aan je?)

De reactie in je voorbeeld slaat trouwens nergens op, voegt totaal niets toe, zet niet aan tot een discussie. Het is gewoon een loze kreet zonder enige onderbouwing. Uitingen van boven proportionele intelligentie zie ik er niet in.

Je argument dat er mensen zijn die systematisch onjuist modden houdt ook geen stand. Dat soort mensen worden door de metabot er uit gefilterd en ontdaan van modrechten. Maar dat weet je denk ik al omdat het bij jou al gebeurd is.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 26-08-2007 20:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt hier opgeroepen om met modsysteem te beïnvloeden middels manipulatie, om de mening van een [1] persoon door te drukken die vind dat posting xyz op -1 moet staan, echt bizar en frauduleus. TN kan men dus niet meer serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:53:
Sorry, maar vind je het echt vreemd dat dergelijke flames / trolls zoals je hier nu boven plaatst hard naar beneden worden gemod? Je onderbouwt niets, levert geen inzicht maar beperkt je alleen tot trolls, flamebaits en offtopic geleuter onder de betreffende nieuwspost.
P/.
Ik heb net jouw profiel eens bekeken:

Totale reactiescore #230908 -11
Gemiddelde Score -0,3
Karma i #230925 -266

Need I say more of begrijp je zelf ook dat je echt iets niet goed doet? Over het algemeen krijgen mensen geen erg negatieve score door het posten van een niet populaire mening maar juist van het niet onderbouwen van posts, het posten van onliners, offtopic geleuter etc.

Inhoudelijk post je verder ook geen echte nieuwe inzichten of überhaupt direct ontopic.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 26-08-2007 20:06 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:04:
Er wordt hier opgeroepen om met modsysteem te beïnvloeden middels manipulatie, om de mening van een [1] persoon door te drukken die vind dat porting xyz op -1 moet staan, echt bizar en frauduleus. TN kan men dus niet meer serieus nemen.
Iemand mag vinden dat een bepaalde post op -1, 0, +1 of +2 hoeft te staan, ook jij. Dat is een mening van één persoon.

Dan is het aan de rest van de moderators om te zien of ze het met die mening eens zijn en als zodanig te modden, en zo niet, door er een andere waarde aan te hangen.

Dat is niks beïnvloeden, want iedere mod kan nog steeds voor zichzelf kiezen. Ik, of wie dan ook for that matter, houd ze geen pistool tegen de slaap met als eis dat ze 'mijn' waarde eraan hangen. Echt niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Er wordt hier opgeroepen om met modsysteem te beïnvloeden middels manipulatie, om de mening van een [1] persoon door te drukken die vind dat porting xyz op -1 moet staan, echt bizar en frauduleus. TN kan men dus niet meer serieus nemen.
En weer geef je aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Posts die onterecht beoordeeld zijn (bijvoorbeeld populistische one-liners die door sommige mensen meteen op +2 gezet worden) worden hier gepost zodat wat serieuzere moders er even objectief naar kunnen kijken en de juiste score toe kunnen wijzen. Met als doel dat de post op de score komt waar ie thuis hoort, niet omdat een iemand vind dat een post leuk is of slecht oid.

offtopic:
Stop een met dat kinderachtige ge-M$/Windhoos, en dat vage overbodige 'een [1]'

Als jij met een goed onderbouwde post komt waarom een bepaalde post een andere score zou moeten hebben wordt daar zeker naar geluisterd. Maar dan moet je met meer komen dan 'Persoon X heeft dezelfde mening als ik dus hij is da bomb, iedereen +2!!!'

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 26-08-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier opgeroepen om met modsysteem te beïnvloeden middels manipulatie, om de mening van een [1] persoon door te drukken die vind dat posting xyz op -1 moet staan, echt bizar en frauduleus. TN kan men dus niet meer serieus nemen.
Nee, dit is de stamkroeg voor T.net-bezoekers die veel modereren. Hier kan je bepaalde posts aanwijzen waarvan je niet weet welke moderatie je eraan wilt geven, of posts die in jouw opzicht veel verkeerde moderaties hebben gekregen.

Jij gaf bijvoorbeeld net al aan dat je een post van ThaJAXx verkeerd gemodereerd vond. Het is wat makkelijker voor de lezers van dit topic als je er ook een linkje bij geeft, en je hebt misschien ook wat meer resultaat als je een argumentatie geeft waarom die post jouw gekozen score moet krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Wildhagen
Jij roept mensen toch op om een bepaalde posting op -1 te krijgen ? Nergens blijkt uit dat je dat vraagt indien met het toevallig met je eens is, stelliger je meent voor anderen te moeten bepalen dat een bepaalde posting op -1 hoort.
En over dat op de man spelen.... wie begint er over sesamstraat ?

@Bor de Wollef
Die score is ook pas sinds een uurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:12:
@Wildhagen
Jij roept mensen toch op om een bepaalde posting op -1 te krijgen ? Nergens blijkt uit dat je dat vraagt indien met het toevallig met je eens is, stelliger je meent voor anderen te moeten bepalen dat een bepaalde posting op -1 hoort.
Je leest voor het gemak maar over de tekst 'imho', 'vind ik', of vergelijkbare dingen heen? Dat zijn uitingen van een mening.

En over oproepen: al was dat zo (en dat is dus niet zo) de andere mods hebben, zoals gezegd, toch de vrije keus of ze dat wel of niet doen? Ik dwing ze nergens toe.

En op welke basis ik die 'oproep' doe? Nou, heel simpel: de moderatie FAQ. En voor jouw informatie: die is niet geschreven door mij.

Maargoed, dat hád je ook kunnen weten als je deze posting al wat langer (als in: langer dan vandaag) had gevolgd.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 26-08-2007 20:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

@Wildhagen
Voor een aantal mensen die weten hoe het mod-systeem op T.net werkt, is het bij een hoop reacties zeer duidelijk welke score daar bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@Wildhagen
Wildhagen is net als ons. Hij is user en modder. Hij kan hier berichten plaatsen met de melding 'deze hoort op score x', en wij kunnen dan helpen te modden. Hij draagt niemand iets op, en is niet 'de persoon' die dit doet. Hij is enkel een beetje (over?)actief als moderator :P

Ik stel voor dat je deze draad, of het hele TMF-forum eens doorleest voordat je 'even' het modsysteem en het mismod-draadje komt afkraken :)

[ Voor 0% gewijzigd door TheZeroorez op 26-08-2007 20:19 . Reden: Dusch :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste deel van de reacties is in elk geval grondig opgeschoond! Veel beter zo, het ziet er bijna uit als het standaard reactieprofiel die je bij een ander nieuwsbericht mag verwachten. d:)b

Misschien kan er in het vervolg eerder ingegrepen worden om escalatie te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

@Wildhagen
En over dat op de man spelen.... wie begint er over sesamstraat ?

@Bor de Wollef
Die score is ook pas sinds een uurtje...
/me Eerde ik kan je aanraden om eerst de Tweakers.net moderatie faq aangezien je schijnbaar niet bekend bent met de achtergrond en de doelstelling van het modereren.
Waarom een moderatiesysteem?
Het moderatiesysteem heeft twee belangrijke doelstellingen. De eerste is het aanbrengen van een scheiding in de kwaliteit van de reacties, zodat bezoekers bij het lezen van reacties hier een filter op kunnen toepassen. Hiermee kunnen zij ongewenste berichten, zoals flamebaits, trolls en first posts, wegfilteren of de selectie beperken tot de meest waardevolle reacties.

De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het straffen van users die ongewenste berichten posten. De beloning en bestraffing vinden plaats door middel van het uitdelen van zogenaamde karmapunten. Karma is de totale waardering van de door een gebruiker geleverde input op Tweakers.net. Uiteindelijk hopen we hiermee ook het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige reacties te stimuleren.

Het beoordelen van een reactie is niet altijd eenvoudig. Vaak zijn meerdere uitkomsten mogelijk op basis van bijvoorbeeld het kennisniveau van de moderator. Wat voor de ene persoon een waardevolle reactie is, heeft voor de andere persoon geen toegevoegde waarde. Om toch te komen tot een beoordeling die overeenkomst met de gemiddelde verwachting van de Tweakers.net-bezoeker wordt er gewerkt met een semi-democratisch moderatiesysteem waarin alle bezoekers, dus niet alleen crewleden, kunnen deelnemen. De uiteindelijke score van een reactie is het gemiddelde van alle beoordelingen.

Het moderatiesysteem van Tweakers.net is inmiddels aangekomen bij zijn derde generatie. De eerste generatie van het systeem werd kortstondig gebruikt in het voorjaar van 2000 en was enkel beschikbaar voor een aantal met de hand gezegende moderators. In de zomer van 2000 werd een nieuw moderatiesysteem ingevoerd waarin alle gebruikers konden meedoen. Dit moderatiesysteem werkte met een cumulatieve beoordeling waarbij elke moderatie de totale score van een reactie met één punt kon verhogen of verlagen in een bereik van -1 tot +4. In juni 2007 werd een geheel gereviseerd moderatiesysteem in gebruik genomen. De werking van dit nieuwe moderatiesysteem is sterk vereenvoudigd. Ook wordt er niet meer gerekend met een cumulatieve score, maar met gemiddelden. Moderators kunnen direct de door hun gewenste score van een reactie kiezen.

[ Voor 62% gewijzigd door Longbeard op 26-08-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:20:
Het eerste deel van de reacties is in elk geval grondig opgeschoond! Veel beter zo, het ziet er bijna uit als het standaard reactieprofiel die je bij een ander nieuwsbericht mag verwachten. d:)b

Misschien kan er in het vervolg eerder ingegrepen worden om escalatie te vermijden.
Ook de FPAs en Powermods zijn wel eens offline ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Suggesties en opmerkingen over moderaties zijn van harte welkom in het Tweakers.net Moddereter Forum, alwaar naar hartelust gediscussieerd kan worden.

Aan de reacties op mijn afwijkende mening te zien kan ik bovenstaande niet onderschrijven Floris. Tenzij je "van harte welkom" vertaald in een bloeddorstige meute die wel even zal vertellen *kuch* "hoe het hoort".

Modereren op dit niveau werkt niet want het verzand in off-topic plisie, censuur en flame wars en dat zal toch niet de bedoeling zijn.

Zoals men heeft kunnen zien zijn er velen die zich beklagen over de manier dat zij -1 vergaren zonder dat daar een duidelijke reden voor is.
Er is een groep die zelfs meent dat de M$ reclamebanners een afwijkende mening uitsluiten. Gezien de reacties kan ik me voorstellen waarom men dat denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Discussiëren != even komen flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Modereren op dit niveau werkt niet want het verzand in off-topic plisie, censuur en flame wars en dat zal toch niet de bedoeling zijn.
- Offtopic posts zijn ongewenst. Afhankelijk van de context komen ze op -1 of 0 terecht.
- Censuur? Ja, dank je de koekoek. Het zijn regels. Regels waar ook jij mee hebt ingestemd, bij registratie en/of het posten
- Flamewars worden door middel van het moderatiesysteem, dat jij zo verguisd, juist zoveel mogelijk voorkomen door ze naar -1 of -2 (in extreme gevallen) te gooien, eventueel met een modbreak erbij.

Je geeft hier dus drie redenen, waarbij het moderatiesysteem juist uitstekend zijn werk doet.
Zoals men heeft kunnen zien zijn er velen die zich beklagen over de manier dat zij -1 vergaren zonder dat daar een duidelijke reden voor is.
Dat beklagen mag. Maar dan wel in dit topic, of open desnoods een nieuw topc in dit forum. Wat NIET de bedoeling is, dat je dat klagen in de newsposting (op de FP dus) zelf doet, want daar is het offtopic, en dus ongewenst en resulteert in een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* Eerde ik kan je aanraden om eerst de Tweakers.net moderatie faq aangezien je schijnbaar niet bekend bent met de achtergrond en de doelstelling van het modereren.
Dat heb ik bij aanmelden zeker gelezen........... *gaap*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:29:
[...]

Als je ze bij het aanmelden niet gelezen hebt, dan is het toch echt je eigen probleem dat je je vervolgens niet aan de regels houdt. Je krijgt die voorwaarden niet voor niets onder je neus geschoven bij het registreren.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat maakt niet uit. Je mag het altijd lezen. Ik raad het je zeker aan, want dat zijn de regels waarnaar wij modereren. Als je dus posts op een andere score wilt hebben, en je wilt dat met behulp van dit forum doen, dan is het wel zo handig om argumenten te kunnen geven die de rest van ons ervan overtuigen om je te volgen.

Lees vooral de laatste pagina even door. Daar staan kort en krachtig de richtlijnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn regels. Regels...
daar heb ik toch wat moeite mee. Te vaak en teveel mensen menen zich hieraan een status te kunnen ontlenen die de vrijheid van anderen (met een afwijkende mening*) doet en moet inperken.
Nu, ik doe niet mee !
Mijn mening baseer ik op mijn eigen gevoel en ervaring, die krijg je ongezouten. Wat je daarmee doet interesseerd me eigenlijk weinig.

*bv dat off-topic plisie niet werkt, stelliger dat het onwenselijk is, het laat niet toe dat een discussie zich op een natuurlijke manier ontwikkeld en verder gaat. Verder is het heel subjectief, wat is off en wat is on -topic ?
Denk je nu echt dat je mensen kan dwingen naar een ander deel van de site te gaan om hun -in jouw ogen- off-topic stukje te plaatsen ? Eer ze het gevonden hebben zijn ze alweer vergeten wat ze wilde zeggen....
Ik blijf erbij, mijn mening is dat het niet werkt en ik heb echt alle recht die mening te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer dan zonder op de persoon terug te spelen, komt te betweterig over op deze manier. (ow dit doelde ik op de eerdere berichten vlak na eerde, is alweer een tijdje geleden zie ik).

Nadeel van het huidige systeem lijkt mij tot nu toe te zijn dat iedereen elkaar na mod/aapt. Is de eerste -1,0,1,2 gezet dan zullen er veel modders meegaan uit 'angst' dat de gemiddelde score niet goed zal uitkomen.

Een enkele modder durft wel aan te pakken en naar zijn mening de post wel goed op waarde zetten en zodra dat niet goed uitpakt zie je dit topic omhoog gekickt worden. Uiteindelijk toch bang voor zijn of haar gemiddelde score ondanks het modsysteem zichzelf zou moeten corrigeren en anders op de waarde laten waar de meeste modders voor hebben gekozen (maar ja dan zit je dus weer met die 'na-apers' wat een score scheef maakt).

Overigens, om zomaar wat -1 reacties
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
op te sommen die hier imho niet aan voldoen:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157399
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157611
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157319
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157104
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157129

Een stevige discussie waar het heet eraan toe kan gaan is er niet meer bij op t.net, het moderatiesysteem maakt je morsdood als je mening niet in politiek correct onderbouwde -voor Sesamstraat lezers- vorm neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

[...]

Nee, aangezien deze FAQ vrij recent zijn en niet in de algemene voorwaarden zijn opgenomen. :) Ze geven je echter wel inzicht in de achtergrond en de doelstelling van het modereren. Gezien je reacties hier en de door je gedane moderaties, zou ik het waarderen dat je ze doorneemt zodat je begrijpt waarom wij hier om moderatiehulp vragen, reageren op hetgeen jij hier post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik blijf erbij, mijn mening is dat het niet werkt en ik heb echt alle recht die mening te hebben.
Inderdaad, jij hebt alle recht die mening te hebben en niet aan "het systeem" mee te doen. We leven immers in een vrij land.

Jij maakt dus die keuze. Echter, daar horen dus ook consequenties bij, die je dus óók zal moeten dragen. In dit geval is dat dus dat je posts die daarvoor in aanmerking komen (volgens de FAQ) naar de -1 verdwijnen. En een een andere consequenties is dat je je moderatie-rechten verliest als je er misbruik van maakt, wat in dit geval (volgens eigen zeggen) dus ook is gebeurd.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 26-08-2007 20:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:38:
[...]

daar heb ik toch wat moeite mee. Te vaak en teveel mensen menen zich hieraan een status te kunnen ontlenen die de vrijheid van anderen (met een afwijkende mening*) doet en moet inperken.
Nu, ik doe niet mee !
Mijn mening baseer ik op mijn eigen gevoel en ervaring, die krijg je ongezouten. Wat je daarmee doet interesseerd me eigenlijk weinig.

*bv dat off-topic plisie niet werkt, stelliger dat het onwenselijk is, het laat niet toe dat een discussie zich op een natuurlijke manier ontwikkeld en verder gaat. Verder is het heel subjectief, wat is off en wat is on -topic ?
Denk je nu echt dat je mensen kan dwingen naar een ander deel van de site te gaan om hun -in jouw ogen- off-topic stukje te plaatsen ? Eer ze het gevonden hebben zijn ze alweer vergeten wat ze wilde zeggen....
De moderatie"regels" zijn geen wetten, maar een leidraad. In /TMF is dan ook uitgebreid de ruimte om moderaties te bespreken. Zelfs de moderatie"regels".

Hetgeen ik uit je reacties en je moderaties kan opmaken is dat je op mening modereerd. Juist iets waarvoor het moderatiesysteem niet bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ wildhagen
Na de gestapo tactiek nu eens proberen op z'n Kafkiaans ?

Ik heb nergens gezegd dat ik misbruik van het systeem heb gemaakt, stelliger ik heb geschreven dat jij dat doet naar mijn mening. En ook ben ik mijn mod rechten niet kwijt voor zover ik weet (zou het even moeten testen).

Even bij de les blijven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]
Te vaak en teveel mensen menen zich hieraan een status te kunnen ontlenen die de vrijheid van anderen (met een afwijkende mening*) doet en moet inperken.
Nu, ik doe niet mee !
Mijn mening baseer ik op mijn eigen gevoel en ervaring, die krijg je ongezouten.
Die krijgen we niet alleen ongezouten, die krijgen we totaal on-onderbouwd, en juist DAT is waar de schoen wringt. Daarbij onnodig geflame mbt intelligentie van users (terwijl je zelf ook niet echt blijk geeft van enige hogere vorm van intelligentie dan de andere / gemiddelde users) en soortgelijke zaken.
Verder is het heel subjectief, wat is off en wat is on -topic ?
Is dat wel zo subjectief? Als ik naar de algemene tendens hier in TMF kijk zijn de meeste modders het toch eens over wat wel en wat niet offtopic is. Er zijn zelfs topic over geweest mbt het hoe en wat rond offtopic posts (ivm scoring).
@ wildhagen
Een beetje meer respect mag ook wel! Sorry maar ik vind dit soort opmerkingen ronduit storend en bovendien niet getuigen van enige intelligentie (waar jij blijkbaar zo prat op gaat).

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 26-08-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kan die discussie (van de ene kant) en flamebende (van de andere kant) anders niet ergens voorgezet worden waar niet NIET zo offtopic is als hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:48:
@ wildhagen
Gestapo? Het duurde even, maar we zijn er dan toch gekomen: Godwin's Law. You loose. Goodbye.

Verdere discussie is toch zinloos. Er is al door meerdere mensen meerdere keren aangeven wat er fout is aan wat jij doet, en nog dringt het kennelijk niet tot je door.

Ik kan je alleen maar adivseren de verschillende FAQ's een goed en grondig door te lezen, daarin kan je zien waarom wat jij doet fout is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157399
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157611
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157319
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157104
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2157129

Een stevige discussie waar het heet eraan toe kan gaan is er niet meer bij op t.net, het moderatiesysteem maakt je morsdood als je mening niet in politiek correct onderbouwde -voor Sesamstraat lezers- vorm neerzet.
Dit zijn allemaal overbodige reacties. Men heeft het hier over illegale versies, TellSell, Apple Mac. Als je een heel draadje met overbodige reacties krijgt, dan mag het van 0 naar -1 gaan.

Het topic is het falen van Windows' WGA. Je mag dit imho best wat breder trekken (deze gaf ik bijvoorbeeld een beetje te hoge +2), maar als je het topic uit het oog verliest gaan je punten gauw naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hetgeen ik uit je reacties en je moderaties kan opmaken is dat je op mening modereerd. Juist iets waarvoor het moderatiesysteem niet bedoeld is.
Dat zie je fout, graag onderbouwen waar je deze mening specifiek op baseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:53:
[...]

Er was een post, die nu dus is verwijderd, waarin je zei dat je iemand (ben zijn naam ff kwijt), nog 'net ff in het groen heb gekregen'. En daar gaf je een +2.

Dat was dus een zeer duidelijk gevalletje van misbruik, want dat was een -1 niveau post.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarbij onnodig geflame mbt intelligentie van users
Ik gaf ThaJAXx juist een cmpliment.
Daarbij onnodig geflame mbt intelligentie van users (terwijl je zelf ook niet echt blijk geeft van enige hogere vorm van intelligentie dan de andere / gemiddelde users) en soortgelijke zaken.
Maar hoe rijm je bovenstaande met onderstaande ? Jij mag wel op de man spelen met stompzinnige opmerkingen, maar hieonder neem je mij hetzelfde kwalijk ?
Dit bedoel ik een typisch voorbeeld van waar het hier aan schort.
Een beetje meer respect mag ook wel! Sorry maar ik vind dit soort opmerkingen ronduit storend en bovendien niet getuigen van enige intelligentie (waar jij blijkbaar zo prat op gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was dus een zeer duidelijk gevalletje van misbruik, want dat was een -1 niveau post.
Daar heb je het weer, jouw persoonlijke mening, die post was nix mis mee en verdiende een +2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

[...]

Aangezien je moderaties op de Frontpage en je opmerkingen hier in dit topic daar duidelijk op wijzen. Daarom vraag ik je ook de FAQ over het modereren door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ik vind het vrij frappant dat jij nu net over onderbouwen begint, terwijl je in al je posts in dit topic loos zit te flamen en zodra daar kritiek op komt sta je meteen klaar met 'Dat is mijn _mening_, ik mag een eigen mening hebben, jij doet aan cencuur, jij hoort bij de gestapo'

Dat jij op mening mod blijkt uit je posts waarin je voorbeelden geeft van reacties met volgens jou superieure inhoud, terwijl ze objectief gezien totaal off-topic en overbodig zijn. Behalve dat blijkt uit je profiel ook dat je je mod-status kwijt bent, dat zal ook een reden hebben een [1] + een [1] is [=] twee [2].
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:00:
[...]

Daar heb je het weer, jouw persoonlijke mening, die post was nix mis mee en verdiende een +2 !
Je geeft constant aan dat je geen idee hebt van de werking van het boderatie systeem op T.net. Lees die FAQ eens, dan begrijp je misschien wat je fout doet. Het zijn inderdaad meningen van mensen als ze zeggen dat ene post op een bepaald niveau hoort, maar als 99% van de mensen diezelfde mening heeft is dat misschien een goede richtlijn.
wildhagen schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:52:
[...]

Gestapo? Het duurde even, maar we zijn er dan toch gekomen: Godwin's Law. You loose. Goodbye.
Een van z'n eerste posts stond al vol met gestapo verwijzingen :/

[ Voor 36% gewijzigd door fsfikke op 26-08-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:00:
[...]

Het was niet mijn persoonlijke mening, het was volgens de FAQ een klassiek schoolvoorbeeld van een post die compleet offtopic was en als zodanig op de -1 thuishoort.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:58:
[...]

Dit bedoel ik een typisch voorbeeld van waar het hier aan schort.

[...]
En jouw punt hierbij is? Jij maakt mensen hier indirect uit voor leden van de Gestapo en wij moeten dat maar gewoon slikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

wildhagen schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:02:
[...]

Het was niet mijn persoonlijke mening, het was volgens de FAQ een klassiek schoolvoorbeeld van een post die compleet offtopic was en als zodanig op de -1 thuishoort.
Dit kan ik volledig beamen. Het is niet het enigste voorbeeld van hoe de moderaties die jij (/me eerde) doet, afwijken van de moderatie leidraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:48:
@ wildhagen
Eens met WIldhagen: met zulke woordkeuze is je probleem per definitie niet overbrengbaar op TMF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie moeten toch Kafka eens lezen.... liefst in de originele taal (Russisch).

Men schijnt er hier niet aan te willen dat je mensen niet kan dwingen om handelingen* te verrichten die tegen hun natuur ingaan. (kijk eens naar de plantsoenendienst die eindelijk paden zijn gaan aanleggen op de Pythagoras, ipv dat lelijk uitgesleten pad naar die bushalte dwars over het grasveld te laten voor wat het is).

*de hier gedefineerde manier van modden.

Het systeem van modden hier wekt niet en werkt alleen maar op de "Jane Elliott" gevoelens (zelf Googlen).

Het is: ik heb gelijk want zo zijn de regels en de regels zijn er omdat ik dan gelijk heb.
Welterusten, ik ga weer eens wat nuttige belangrijke dingen doen, zoals een nieuwe kernel voor hda2 en wat tweaks voor compiz-fusion :)

Het was in ieder geval fantastisch hoe mensen met een afwijkende mening hier welkom geheten worden, mijn speciale dank gaat dan ook uit naar Floris die mij attendeerde op deze uithoek van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:29:
Het was in ieder geval fantastisch hoe mensen met een afwijkende mening hier welkom geheten worden, mijn speciale dank gaat dan ook uit naar Floris die mij attendeerde op deze uithoek van de website.
En nog steeds heb ik het idee dat je de hele essesie van het probleem niet snapt. Mensen met een afwijkende mening zijn hier absoluut welkom: sterker nog imho meer dan welkom (namelijk ERG welkom) echter mensen die bij het posten van hun mening niets onderbouwen en vervallen in flames zijn dat uitdrukkelijk niet. Tot nu toe val jij in mijn ogen in de laatste categorie helaas. Ik hoop dan ook van harte dat je inderdaad iets anders "belangrijks" gaat doen zodat dit topic weer gebruikt kan worden waar het voor bedoelt is (namelijk kleine mismods) ipv een verhaal over het wel of niet toestaan / accepteren van afwijkende meningen waarbij we blijkbaar niet verder komen dan je te wijzen op de moderatie faq of de algemeen geldende regels (van o.a. fatsoen).

Vergeet ook niet dat het maken van posts hier op Tweakers (waar je de afkorting TN vandaan haalt is mij een raadsel) een privilege is en geen recht.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 26-08-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Het moderatiesysteem is er alleen om de kwaliteit van de reacties te beoordelen en niet de mening. In jouw eerste post bij het nieuwsbericht verwees je met "M$" naar Microsoft. Dit is gewoon trollen en dat is al voldoende om je een -1 te geven, nog volledig los van de verdere inhoud van je post. Dat je S vervangt door een dollarteken heeft verder helemaal niets met je mening te maken(en is vrij kinderachtig). Jij had ook een reactie kunnen posten zonder de S te vervangen door een $ en de toon van je reactie iets te wijzigen, zonder afbreuk te doen aan je mening. Dan was je reactie kwalitatief veel beter geweest en had je van mij minstens een 0 gekregen in plaats van een -1.

Met je verdere reacties heb je alleen expres steeds een -1 score zitten uitlokken, dus dan moet je niet gaan klagen dat je die ook daadwerkelijk krijgt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik stem voor het afsplitsen van alle moderatie-discussies van het WGA bericht incl de discussie met eerde omdat dit dit topic vervuilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Men schijnt er hier niet aan te willen dat je mensen niet kan dwingen om handelingen* te verrichten die tegen hun natuur ingaan. (kijk eens naar de plantsoenendienst die eindelijk paden zijn gaan aanleggen op de Pythagoras, ipv dat lelijk uitgesleten pad naar die bushalte dwars over het grasveld te laten voor wat het is).

*de hier gedefineerde manier van modden.

Het systeem van modden hier wekt niet en werkt alleen maar op de "Jane Elliott" gevoelens (zelf Googlen).

Het is: ik heb gelijk want zo zijn de regels en de regels zijn er omdat ik dan gelijk heb.
Welterusten, ik ga weer eens wat nuttige belangrijke dingen doen, zoals een nieuwe kernel voor hda2 en wat tweaks voor compiz-fusion :)

Mensen wiens mening afwijkt van jouw mening schilder je meteen af als Gestapo leden, wie is hier nou fout bezig? Je kan je zelf nog steeds niet omhoog trekken uit een pre-puberale manier van reageren. Je valt elke keer weer de man aan, in plaats van z'n argumenten, daar reageer je ook niet op. Maar dat komt misschien omdat je ook niet vertrouwd bent met het geven van argumenten.

Ga daar anders een boek over lezen, en kom niet terug voordat je er wat aan gedaan hebt. Op deze manier zijn je posts niets waard en voeg je niets toe, behalve het uitschelden van mede-forumers. Als dat veranderd ben je meer dan welkom, anders kan je misschien inderdaad verder gaan met je eigen leven, zonder T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:43
(...)
Franz Kafka was een Tjech, die zijn boeken in het Duits schreef :P. Hoeveel heb je er zelf van gelezen ;).

Verder, zou je beter eens gebruik kunnen maken van de tips die je in dit topic krijgt aangereikt, in plaats van je discussiepartners persoonlijk afzeiken. Lijkt me veel productiever en je zal een stuk minder mismoderaties maken ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-08-2007 22:26 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
wildhagen schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:55:
[...]

Er was een post, die nu dus is verwijderd, waarin je zei dat je iemand (ben zijn naam ff kwijt), nog 'net ff in het groen heb gekregen'. En daar gaf je een +2.

deze dus

@eerde: misschien dat het je als je af en toe wat verder leest zou opvallen dat wanneer iemand het niet eens is met iemands mening op TMF (over de gewenste score van een post), dat deze suggestie voor een eindscore dan echt wel goed onderbouwd weerlegd word door anderen.
offtopic:
kan mezelf nog net zo ver krijgen om nu niet op de man te gaan spelen....

[ Voor 28% gewijzigd door Arne op 26-08-2007 22:56 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 00:18
wildhagen schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:52:
Sorry maar waar slaat dit nu weer op ?!? Fuck godwin, die man is gek.
Ook ik vind het hier zeer op een totalitair regime gaan lijken zoals ik al gezegd heb in mijn post die verwijderd geworden is.
En dan kom je met godwin's law ? Alsof dat het allemaal juist maakt volgens jou ?!?
Er wordt juist gewezen op het feit dat het begint te lijken op zo'n regime.
En ook schijnen jullie dus absoluut geen gevoel voor humor te hebben want elke opmerking die als grapje bedoeld is wordt op -1 gemod. En dan bedoel ik niet alleen mijn post van gisteren.

Normale mensen lezen gewoon over de posts die ze niks vinden heen, die hebben geen almachtige heersers nodig die voor hun bepalen wat wel of niet goed is.
Voorheen hadden alleen de echte irritante posts het predikaat 'ongewenst'. Tegenwoordig schijnt er een soort elite te zijn die dat bepaald.
Althans zo komt het bij mij in ieder geval over.
Er zijn 2 posts van mij gewist in die thread. De tweede kan ik begrijpen. De eerste was een onschuldig grapje en daarvan kan ik het wissen dus niet begrijpen om bovengenoemde redenen.
Dat het volgens de FAQ op -1 gemod zou moeten worden (op het moment) daar kan ik nog net met een hoop moeite wel inkomen maar dat het gewist is geworden bevestigd alleen maar de Gestapo technieken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Michaelm schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 00:41:
[...]

Ook ik vind het hier zeer op een totalitair regime gaan lijken zoals ik al gezegd heb in mijn post die verwijderd geworden is.
En dan kom je met godwin's law ? Alsof dat het allemaal juist maakt volgens jou ?!?
Er wordt juist gewezen op het feit dat het begint te lijken op zo'n regime.
En ook schijnen jullie dus absoluut geen gevoel voor humor te hebben want elke opmerking die als grapje bedoeld is wordt op -1 gemod. En dan bedoel ik niet alleen mijn post van gisteren.

Normale mensen lezen gewoon over de posts die ze niks vinden heen, die hebben geen almachtige heersers nodig die voor hun bepalen wat wel of niet goed is.
Voorheen hadden alleen de echte irritante posts het predikaat 'ongewenst'. Tegenwoordig schijnt er een soort elite te zijn die dat bepaald.
Althans zo komt het bij mij in ieder geval over.
Er zijn 2 posts van mij gewist in die thread. De tweede kan ik begrijpen. De eerste was een onschuldig grapje en daarvan kan ik het wissen dus niet begrijpen om bovengenoemde redenen.
Dat het volgens de FAQ op -1 gemod zou moeten worden (op het moment) daar kan ik nog net met een hoop moeite wel inkomen maar dat het gewist is geworden bevestigd alleen maar de Gestapo technieken volgens mij.
Snap je wel wat die wet inhoud?
Dat discussies op internet zeer snel uitkomen bij vergelijkingen met WO2. Als je je daar aan schuldig maakt verlies je eigenlijk direct elk recht om serieus genomen te worden.
Het heeft verder niets met het moderatiesysteem te maken.

Dat het bij jou overkomt als een elite die bepaald welke score posts krijgen is dat onterecht. De uiteindelijke score wordt niet bepaald door een klein groepje mensen ergens op een verorgen forum op GoT, maar door de gemiddelde waardering die een post krijgt van alle gebruikers. Dus als een post op -1 staat is dat niet omdat iemand met veel macht op T.net dat zo wil, maar omdat de meerderheid daarvoor heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 00:18
fsfikke schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 01:10:
[...]

Snap je wel wat die wet inhoud?
Dat discussies op internet zeer snel uitkomen bij vergelijkingen met WO2. Als je je daar aan schuldig maakt verlies je eigenlijk direct elk recht om serieus genomen te worden.
Het heeft verder niets met het moderatiesysteem te maken.
Ja dat snap ik heel goed en mijn reactie daarop was ook niet op het moderatiesysteem maar op mensen die zo'n achterlijke wet voor waar aan zien.
Dat het bij jou overkomt als een elite die bepaald welke score posts krijgen is dat onterecht. De uiteindelijke score wordt niet bepaald door een klein groepje mensen ergens op een verorgen forum op GoT, maar door de gemiddelde waardering die een post krijgt van alle gebruikers. Dus als een post op -1 staat is dat niet omdat iemand met veel macht op T.net dat zo wil, maar omdat de meerderheid daarvoor heeft gekozen.
Precies. Dus de mensen die wel op mening modden maar het toevallig met de hogere mods eens zijn die vallen niet op. Die bevestigen volgens de hogere mods slechts de mening van de meerderheid. En de mensen die een afwijkende mening hebben die verliezen hun modrecht en worden ook nog eens door de 'meerderheid' omlaag gemod.
Volgens de mods dus omdat ze off-topic zijn. Volgens de rest van de 'meerderheid' is dat nog maar de vraag. Uiteindelijk blijven het toch de hogere mods die dit systeem beheersen en nu vraag ik me toch een beetje af of er ook al hogere mods hun modrecht verloren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Waarschijnlijk heeft dit gevoel te maken met dat de schaal nu van -1 tot 2 is en vroeger van -1 tot 4. Hierbij is 0 nu het standaard leesniveau waar dit vroeger 1 was. Dit zorgt er voor dat off-topic of slecht onderbouwde posts nu eerder op -1 komen, waar vroeger alleen flames en trolls op dit niveau belande.
Uiteindelijk blijven het toch de hogere mods die dit systeem beheersen en nu vraag ik me toch een beetje af of er ook al hogere mods hun modrecht verloren hebben.
mocht je willen weten of er al "expert-mods" terug zijn gezet, kijk af en toe even hier of hier

[ Voor 30% gewijzigd door Arne op 27-08-2007 02:19 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Michaelm schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 00:41:
[...]
Ik weet niet wat jou bewoog om zo'n reactie te plaatsen, maar de meeste mensen plaatsen een reactie om iets aan te kaarten bij anderen. Indien jij nu ons voor gestapo en erger uitmaakt, kan je wel vergeten dat je verhaal/punt/whatever ook maar enige sympatie oproept.

Met terugwerkende kracht kan ik wel stellen dat je reactie ongewenst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

botoo

💀 too old to die young

Ik gooi deze op slot, als we niet meer het fatsoen op kunnen brengen om op een normale, niet uitermate beledigende, manier te discussieren dan vertrek je maar.

@eerde: je krijgt in de loop van de dag mail op het adres wat er in je profiel staat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.