Het kleine-mismoderatietopic deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.609 views sinds 30-01-2008

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een vergelijking posten mag en daar kan je geen minpunten mee oplopen. Wat die kaas-vergelijking doet is echter wel enkele trucs gebruiken die de vergelijking inkleuren: chargeren, duidelijke stellingname en toch best randje-troll zinnen. De vergelijking kan je daarom niet meenemen of zelf overwegen want hij kleurt iets zeer zwaar in.
En dan wordt de vergelijking lastig om ontopic te laten staan. Was de vergelijking neutraal zodat je zelf een conclusie kon trekken dan was het zeker geen -1.

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
mijn -1 komt inderdaad niet door het wel of niet eens zijn met de vergelijking, maar omdat ik hem zeer ongepast vind.

When you only live once, try not to die?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2164218
Waarom zou dit een -1 waard zijn. Hij is van mening dat het vreemd is dat er een SP nodig is om het systeem stabiel en betrouwbaar te maken. Dit is toch gewoon een 0.

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 30-08-2007 13:26 ]

☻/
/▌
/ \

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

Cyphax

Moderator LNX
Kixtart schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:26:
Waarom zou dit een -1 waard zijn. Hij is van mening dat het vreemd is dat er een SP nodig is om het systeem stabiel en betrouwbaar te maken. Dit is toch gewoon een 0.
Ik vind 'm ook niet ongewenst. Wel een beetje naïef, maar dat is toch geen reden om 'm -1 te geven lijkt mij. Ik geef 'm een 0.

Saved by the buoyancy of citrus

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
deze reactie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2164302
gaat zwaar offtopic (en weer over het modsysteem) er wordt ook nog op gereageerd, hele draad weer naar -2?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Waarschuwing neergezet, als het hierbij blijft is de -1 wat mij betreft nog wel prima.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:25:
Waarschuwing neergezet, als het hierbij blijft is de -1 wat mij betreft nog wel prima.
Is het niet mogelijk om een post met een mod-waarschuwing uitgeklapt te laten, maar wel -1 te behouden? Nu kijkt iemand die hetzelfde wilt posten er misschien overheen.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:26:
Ieder stuk software ter wereld krijgt regelmatige updates en SP's. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo verschrikkelijk naief is dat hij denkt dat er hier iets enorm speciaals aan de hand is. En al helemaal niet iemand die Tweakers bezoekt.

Dit is gewoon een verkapte flamebait, en verdient daarom een -1.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:06:
[...]

Ieder stuk software ter wereld krijgt regelmatige updates en SP's. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo verschrikkelijk naief is dat hij denkt dat er hier iets enorm speciaals aan de hand is. En al helemaal niet iemand die Tweakers bezoekt.

Een OS is wel wat essentieler dan gewone software. Hij vindt dat het OS nog niet goed werkt en vindt het vreemd dat er een SP nodig is om hem werkend te krijgen. Er zijn genoeg mensen die tweakers bezoeken om computer-related informatie te lezen en (nog) niet zoveel verstand er van hebben. Daarom een 0. (een flamebait zie ik er al helemaal niet in, waarom zou je hierop flames verwachten?)

☻/
/▌
/ \

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:06:
[...]

los van of hij naief is of dat software regelmatig updates krijgt:
hij heeft gewoon een mening. Das toch geen flamebite? Tuurlijk laat hij duidelijk merken dat hij windows niet echt een fijn OS vind, maar zijn 'troll' is imho gewoon een (valide) argument.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:42:
[...]

Is het niet mogelijk om een post met een mod-waarschuwing uitgeklapt te laten, maar wel -1 te behouden? Nu kijkt iemand die hetzelfde wilt posten er misschien overheen.
Nee dat gaat niet; hij stond op 0 ten tijde van editen, en ook daarna vond ik hem dat op zich wel waard. Ik heb de score niet vastgezet, omdat zijn eigen bijdrage nog in het bericht stond.

Maar, dit mag eigenlijk geen probleem zijn, want als iemand de waarschuwing al niet ziet, ziet hij de hele offtopic boom eronder niet en gaat ie er ook niet op reageren ;)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:23:
[...]

Nee dat gaat niet; hij stond op 0 ten tijde van editen, en ook daarna vond ik hem dat op zich wel waard. Ik heb de score niet vastgezet, omdat zijn eigen bijdrage nog in het bericht stond.

Maar, dit mag eigenlijk geen probleem zijn, want als iemand de waarschuwing al niet ziet, ziet hij de hele offtopic boom eronder niet en gaat ie er ook niet op reageren ;)
In dit geval wel ja, maar ik heb een mod-edit gezien waar het eigenlijk over iedereen ging.
Deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2156987
Volledige draad: nieuws: Vista-gebruikers spontaan 'illegaal' door fout Microsoft

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 30-08-2007 16:32 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Niet iedereen, ook daar enkel degenen die het nodig vonden onder een nieuwsbericht het moderatiesysteem uitvoerig te bespreken, en ook die reacties (die meer reacties uitnodigden) stond op -1 of erger. :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij hoort deze reactie niet op de +1, maar op de -1 wegens zwaar offtopic... misschien een 0 ofzo, maar persoonlijk vind ik dat al te hoog.

En deze reactie is gewoon een -1 waard wegens trolling (laatste alinea).

[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 30-08-2007 19:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie hoort niet op de 0, maar op een dikke -1.... idem voor deze reply daarop.

Beiden compleet, maar dan ook compleet, offtopic en trollerig.

Daarnaaast lijkt me deze reply geen -1 waard, maar een 0. Misschien had het allemaal iets vriendelijke gekund, maar ik vind het nu ook weer niet zo erg dat het een -1 waard is.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2007 06:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 22:29
wildhagen schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 06:49:
Deze reactie hoort niet op de 0, maar op een dikke -1....
Hier ben ik het niet met je eens... hij brengt het wel wat lomp, maar hij heeft m.i. wel een goed punt dat uit die voorgaande post WEL de links naar pr0n zijn verwijderd door een FP-admin, maar NIET de links naar die illegale films.

Voor de duidelijkheid: wat mij betreft zouden al die links verwijderd moeten worden. En voor zover ik weet is het ook FP policy dat er niet gelinkt mag worden naar illegale zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lammert schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:11:
[...]
Hier ben ik het niet met je eens... hij brengt het wel wat lomp, maar hij heeft m.i. wel een goed punt dat uit die voorgaande post WEL de links naar pr0n zijn verwijderd door een FP-admin, maar NIET de links naar die illegale films.
Ten eerste is de reactie offtopic, ten tweede is het hypocriet nemen van nemen van mensen niet allen bot, maar ook een troll/flame, en ten derde uit hij zijn klacht op de verkeerde plaats, daar is dit forum (of FA) voor.

Als ik die drie bij elkaar optel kan ik niet anders uitkomen dan op een score van -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Zou iemand dan deze even op -1 kunnen zetten, het lijkt mij gewoon een flame a la carte..

vgl "bedrijven als Microsoft hebben eigenlijk ook geen bestaansrecht, smerige parasieten zijn het."

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Niet helemaal hetzelfde gezien de aard van 't bedrijf, maar wegens het ontbreken van verdere onderbouwing ben ik het er wel mee eens en heb dus ook een -1 uitgedeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door fondacio op 31-08-2007 15:33 . Reden: iets betere formulering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is een -1 waard aan deze reactie? Een 0 lijkt me wel ok hoor.

Verder nog een twijfelgeval, maar is deze post niet gewoon een first post en dus -1?

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2007 17:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50

TGoC

FP fan

Ik vind de volgende reactie toch wel minstens een 0,5 of een 1 waard. Ik weet het mag dan wel mijn eigen reactie zijn, maar behulpzaam / informatief is het zeker.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2165204

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13
Deze reactie staat op dit moment behoorlijk -1. Een 0 lijkt mij meer op zijn plaats voor deze mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
questo schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:25:
Deze reactie staat op dit moment behoorlijk -1. Een 0 lijkt mij meer op zijn plaats voor deze mening...
Vind er eerlijk gezegd weinig neutraals aan, jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13
TheZeroorez schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:32:
[...]

Vind er eerlijk gezegd weinig neutraals aan, jij?
De FAQ over score 0:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben.

Ik denk niet dat het uiten van een mening per definitie ongewenst is. Deze mening slaat direct op het topic en is wat mij betreft ook geen troll of onnodig kwetsend. Ik blijf bij het standpunt dat 0 voor deze reactie gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Deze reactie schieten we weinig mee op (een -1 dus). Een mening geven mag, maar zeg dan ook waarom je iets vindt. :Y Iets meer moeite in een post stoppen mag van mij wel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jungian op 31-08-2007 20:07 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Ik zou idd (questo) niet weten waarom de ene mening minder waard zou zijn dan de tegenovergestelde die eronder staat. Een keer extra klikken vindt de een "bagger" en de ander juist handig, om niet door automatisch startende filmpjes verrast te worden. Is "bagger" een verboden woord ofzo? Poster is juist blij, en dat is niet negatief. Een -1 is volgens mij op geen enkele wijze verdedigbaar. Hoe kan dit 28x -1 opleveren?

@Jungian: Hij vind extra klikken niet fijn. Voor mij is dat genoeg "waarom" (al ben ik het niet met hem eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
questo schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:51:
[...]

De FAQ over score 0:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben.
De FAQ over -1 dan ook maar even:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Ik denk niet dat het uiten van een mening per definitie ongewenst is.
Zeker niet, maar in dit geval toch echt wel.
Deze mening slaat direct op het topic en is wat mij betreft ook geen troll of onnodig kwetsend. Ik blijf bij het standpunt dat 0 voor deze reactie gerechtvaardigd is.
Met die instelling kun je heel de -1 score wel afschaffen, omdat het toch altijd meningen zijn die daar komen te staan.
Toff schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:22:
Ik zou idd (questo) niet weten waarom de ene mening minder waard zou zijn dan de tegenovergestelde die eronder staat.
Omdat die die eronder staat niet enkel de mening geeft, maar ook iets zegt in de trend van: "Maar jij bent niet alleen." Iets wat toch wel duidelijk wordt als je die twee na elkaar leest...
Een keer extra klikken vindt de een "bagger" en de ander juist handig, om niet door automatisch startende filmpjes verrast te worden. Is "bagger" een verboden woord ofzo?
Als je begint over bagger is het bericht in ieder geval al minder waard ja. Niet dat het daarop naar -1 gemod moet worden ofzo, maar het geeft wel meteen een lading negativiteit mee qua mods.
Poster is juist blij, en dat is niet negatief.
Dit heeft geen relevantie bij een moderatie.
Een -1 is volgens mij op geen enkele wijze verdedigbaar. Hoe kan dit 28x -1 opleveren?
Omdat het een totaal negatief geladen reactie is, met enkel een korte mening erin. Iets waar niemand wat aan heeft, laat staan dat mensen denken "nou, die heeft een goed punt!".
En dan is het niet enkel overbodig, het is ook nog eens een reactie waar gesproken wordt over bagger.

Nieuw moderatiesysteem T.net
Dat werd tijd, die oude was slecht man! >> vind jij dus ook een 0 waard?

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 31-08-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:23:
De FAQ over -1 dan ook maar even:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Enne... welke van die beschrijvingen zou hier dan van toepassingen zijn?

Het is zeker geen flamebait of troll. Niet zwaar off-topics, misplaatse grap, kwetsend, of onvriendelijk, die irritatie of overlast veroorzaakt.

Doelloze first post?? Nou.... lijkt me een beetje overdreven.

Ik zie het dan toch meer als niet-nuttig, maar ook niet kwaad bedoeld. Zeker geen sterke post, maar neigt toch meer naar nul dan naar -1 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als je goed wilt vergelijken, wordt het iets in de zin van:
"Dat is fijn, want bij het oude systeem moest ik steeds een keer teveel klikken".

Er staat, heel kort, wel degelijk de reden bij waarom poster vindt wat hij vindt en ik blijf daar niets "ongewenst" aan vinden. Of hij het "bagger" vindt of "engelse poep" of "een beetje vervelend", daar wil ik geen vol punt voor aftrekken, want ik zie daar geen flame in naar iemand toe ofzo, slechts een wat sterke expressie.

Ik wil het hier maar bij laten. In het "oude" systeem was het gebruikelijk om elkaar qua moderatie ruimte te gunnen op het laatste puntje. Nu is een puntje iets meer waard geworden, maar het blijft mensenwerk en iedereen leest dat wat hij leest, al of niet bevooroordeeld en al of niet goedgeluimd. Dat mag individueel best een puntje schelen. Per saldo zal er best een redelijke score uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het verschil imo Toff is dat het geen mening is maar een feit.
Ben blij toe, dat klikken om te activeren is echt bagger.
De ander geeft is een mening.
ik juist niet, ik heb een hekel aan filmpjes die automatisch beginnen spelen als ik op een website kom

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:50:
[...]

Ik zie het dan toch meer als niet-nuttig, maar ook niet kwaad bedoeld.
Nee, "het is bagger" is zeker niet kwaad bedoeld..

ALS het dat al niet is, is dat in ieder geval niet duidelijk genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Topic Sony geeft nieuwe rootkitaffaire toe is nog jong maar heb daar al veel op -1 off-topic gezet.

Het risico dat er weer oude koeien uit de sloot zouden komen zat er dik in maar die stuur ik wel naar DPC :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:10:
[...]
Nee, "het is bagger" is zeker niet kwaad bedoeld..

ALS het dat al niet is, is dat in ieder geval niet duidelijk genoeg...
Als hij had gezegd: "Persoonlijk vindt ik het heel vervelend dat ik eerst moet klikken" dan was het wel goed geweest?

Nogal overdreven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:51:
[...]

Als hij had gezegd: "Persoonlijk vindt ik het heel vervelend dat ik eerst moet klikken" dan was het wel goed geweest?
Dan zou het inderdaad nog wel een 0 zijn geweest, al vind ik het nog steeds jammer dat het dan op dezelfde hoop komt als goede reacties die net geen 1 waard zijn.
Nogal overdreven hoor.
Tjah, als je de halve zin veranderd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Vergeet niet dat nietszeggende one-liners ook op -1 mogen komen te staan. Daarbij opgeteld de minder net omschreven mening (i.e. Bagger) en de verdediging voor -1 heeft zijn standpunt bereikt.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

k1n8fisher schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:22:
Vergeet niet dat nietszeggende one-liners ook op -1 mogen komen te staan. Daarbij opgeteld de minder net omschreven mening (i.e. Bagger) en de verdediging voor -1 heeft zijn standpunt bereikt.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2168130

Is dit ook zo'n nietszeggende oneliner? Volgens mij is de bewaarplicht de enige methode waarmee dit uitgevoerd kan worden.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ben weer eens flink gaan modereren en wel in deze nieuwspost. Echt weer een onderwerp wat uit de hand kan gaan lopen.

Moet zeggen dat het tot nu toe wonderbaarlijk goed gaat, slechts een paar probleemgevalletjes tegengekomen.

Zo verdient deze reactie imho een -1 wegens troll richting minister. En deze reply lijkt me geen -1 waard (waar hij nu staat), maar een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Skinkie schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:20:
[...]

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2168130

Is dit ook zo'n nietszeggende oneliner? Volgens mij is de bewaarplicht de enige methode waarmee dit uitgevoerd kan worden.
Nee. Maar mijn reactie was ook niet daarop.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaat lekker zo, een halve bedreiging met een aanslag en een beschuldiging van corruptie zonder onderbouwing hiervoor. Beiden lijken me prima kandidaten voor de -1, en de eerste misschien voor een powermod?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op maandag 03 september 2007 @ 06:02:
Gaat lekker zo, een halve bedreiging met een aanslag en een beschuldiging van corruptie zonder onderbouwing hiervoor. Beiden lijken me prima kandidaten voor de -1, en de eerste misschien voor een powermod?
Beide op -1 gezet. Hoewel ik in de eerste reactie niet direct een bedreiging zie vind ik hem wel dermate niveauloos dat hij uit het zicht verdwenen mag zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me ook niet zo fris... hij insinueert dat mensen die Tor gebruiken bezig zijn met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

Nu zullen er best mensen zijn die dat idd doen, maar om dan alle gebruikers van Tor maar over 1 kam te scheren gaat imho wel zover dat een -1 verdiend is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 17:30
Hij heeft het over: "mensen die dit om "hun redenen" gebruiken" hij zegt dus niet sover alle mensen die dit gebruiken. Een 0 lijkt me meer op z'n plaats, ik zou zelf een 1 niet eens heel gek vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* botoo met master007 ^^

De nadruk gaat niet naar mensen in het algemeen die Tor gebruiken, maar naar mensen die het om "hun redenen" gebruiken.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:51:
Subtiel verschil in setting maar wmb wel crusiaal als het over -1 of 0 gaat.

Ben blij toe, dat klikken om te activeren is echt bagger. Beide vormen zijn onnuttig maar de orginele reactie leunt wmb meer naar ongewenst vanwege de toonzetting. De enige reden dat het orgineel op 0 zou kunnen is omdat je users het voordeel van de twijfel mag geven.

[ Voor 12% gewijzigd door botoo op 03-09-2007 11:58 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:00
Deze reactie heb ik op +1 gezet, vooral omdat ik pas geleden de mod FAQ heb gelezen, en ik deze reactie op inhoudelijke gronden toch wel +1 waard vind. De mening stemt misschien niet overeen met de mening van de gemiddelde tweaker, maar dat was dus geen criterium voor modereren. De vraag die ik mij tegenwoordig stel is: Wil ik dit bericht lezen als ik op +1 niveau filter. En dan denk ik dat dit toch een redelijk beargumenteerde post is, niet echt offtopic, en levert stof voor discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dorus806 schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:51:
Deze reactie heb ik op +1 gezet, vooral omdat ik pas geleden de mod FAQ heb gelezen, en ik deze reactie op inhoudelijke gronden toch wel +1 waard vind. De mening stemt misschien niet overeen met de mening van de gemiddelde tweaker, maar dat was dus geen criterium voor modereren. De vraag die ik mij tegenwoordig stel is: Wil ik dit bericht lezen als ik op +1 niveau filter. En dan denk ik dat dit toch een redelijk beargumenteerde post is, niet echt offtopic, en levert stof voor discussie.
Of ik met z'n mening eens ben of niet is toch niet van belang. Hij heeft z'n mening goed beargumenteerd en ik vind zijn kijk wel interessant, dus ik heb net +1 gekozen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

(Het is geen mismoderatie)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2169496

Het valt me op dat nog steeds mensen klagen over typfouten en niet weten dat het in het forum-topic gemeld moeten worden. Zijn er plannen om een link naar het typfouten-topic te plaatsen bij elk nieuwsbericht?
Deze persoon kreeg al een aantal -1's, maar na z'n edit werd het niet beter :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorus806 schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:51:
Ik ben het met je eens hoor. Heb 'm ook op +1 gezet. Eigenlijk best een genuanceerde post, hoewel die iets uitgebreider had gemogen.

De 'gemiddelde tweaker' zou ik me maar niets vanaan trekken. Je weet bij dit soort threads, dat er stapels mening-modders komen. In dit geval 7 personen die hier volkomen onterecht een -1 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet, maar volgens mij verdient deze reactie geen -1? En deze imho ook niet.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2007 18:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

En deze verdient ook geen -1 imo:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2169831

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De posts uit de laatste post van wildhagen en kixtart staan nu op 0 en dat vind ik een mooi eindpunt. Ik ga er niet meer punten aan verspijkeren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is deze reactie onwenselijk:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2168844

Het is bedoeld om aan te geven dat men altijd op een andere manier informatie gaat uitwisselen, indien downloaden verboden wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 12:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zeg dat er dan bij, zoals het er nu staat is het een nietszeggende oneliner. En die gaan op -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien verdient dezeeen -2 i.p.v. alleen een -1?
Zal wel 'n korting op die bagger intel chips krijgen, wat 'n gigantische onzin.. Kan de CIA die gasten niet omleggen ofzo? jezus....
Gaat wel een beetje ver denk ik...

Waarom is deze zo ongewenst? Ok... verdient niets meer dan 0... maar 10x -1, en eenmaal 0??? Ik zie wel dat hij is ge-edit... Stond er eerst iets verschrikkelijks ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:53:
Zeg dat er dan bij, zoals het er nu staat is het een nietszeggende oneliner. En die gaan op -1.
Zo nietszeggend is het toch niet? Hij geeft kort en bondig weer dat men dan wel andere methoden gebruikt om software uit te wisselen; via USB sticks. Moet dat perse met een betoog van een pagina groot?

Of kan zich niemand meer de tijd herinneren dat je floppy's uitwisselde? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:53:
Men kan dit er toch zelf wel bij bedenken, of is dit aan het gemiddelde denkniveau van de gemiddelde Tweaker niet besteed? Geloof ik niet. De meesten onder ons weten toch nog echt wel dat dit ook gebeurde voor het download tijdperk met uitwisselen van gekopieerde CD's....

Mijn account mag verwijderd worden, ik doe hier verder niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

@Whatis. Het is inderdaad de flaw van de logica, niet uitgebouwt maar zeker niet ongewenst... en dat vonden met mij 5 andere experts. :)

@AHBdV, een -2 is wel bedoeld voor iets wat meer buitencategorie dan een zuiver ongewenste reply. Zelfs de overige replies van de user zijn weliswaar laagwaardig doch niet onoverkoomlijk. Hij staat nu op -1 qua score (over 134 reacties :X).
Ik ben niet zo'n voorstander van straffen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:19:
[...]
Mijn account mag verwijderd worden, ik doe hier verder niet meer mee.
Dit ^^ vind ik nu een ongewenste reactie... Beetje gaan lopen dreignen hier - en dat om niets, want de door jou aangehaalde reactie staat inmiddels voldoende, met 13x0 en 2x-1. Je moet het wel wat tijd gunnen hè.
Nouja, gegroet en bedankt voor je 4 reacties op de FP en deze 2 3 in dit topic.

[ Voor 1% gewijzigd door Toff op 04-09-2007 00:00 . Reden: misverstandje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:57:
[...]

Dit ^^ vind ik nu een ongewenste reactie... Beetje gaan lopen dreigen hier - en dat om niets, want de door jou aangehaalde reactie staat inmiddels voldoende, met 13x0 en 2x-1. Je moet het wel wat tijd gunnen hè.
Nouja, gegroet en bedankt voor je 4 reacties op de FP en deze 2 in dit topic.
Hoezo dreigen, ik ben gewoon weg en heb het verzoek voor het verwijderen van mijn account ondertussen ingediend. Flauw dat je dat met dreigen afdoet. Veel succes verder met Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:25:
Waarom is deze reactie onwenselijk:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2168844

Het is bedoeld om aan te geven dat men altijd op een andere manier informatie gaat uitwisselen, indien downloaden verboden wordt...
Degene (of meerdere) die -1 had(den) gestemd zijn nu ook terug gekomen op hun moderatie. Ik zie alleen nog maar 0's staan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:10:
[...]

Hoezo dreigen, ik ben gewoon weg en heb het verzoek voor het verwijderen van mijn account ondertussen ingediend. Flauw dat je dat met dreigen afdoet. Veel succes verder met Tweakers.
Je account wordt toch niet verwijderd. Verander je e-mail adres naar een niet bestaande, dan kan je gewoon niet meer inloggen :w

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 02:53
<knip>
Topic verplaatst naar juiste forum.

[ Voor 94% gewijzigd door Kalief op 04-09-2007 10:12 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kalief schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:59:
Kalief in "[excel XP] Automatisch linken"

Dit topic is onterecht en veel te snel op slot gegooid. Nota bene tijdens het schrijven van een antwoord. En nee, het is niet mijn topic.

Een reageerder vraagt om meer informatie en vervolgens gooit Lustucru het topic dicht met als reden dat er niet voldoende informatie werd gegeven, zonder dat de TS de kans kreeg om die informatie alsnog te geven.

Dat is natuurlijk onbehoorlijk. Hup, slotje eraf!

(En er werd niets "over de schutting gegooid", het is een normale hulpvraag zoals zoveel topics.)
1. Dit is het verkeerde topic om dit te melden
2. De TS kan toch een nieuwe goede topic aanmaken waar alle informatie instaat.
3. Mail/PM de TS als je nog informatie hebt of
- Mail/PM de mod even of hij nog wat extra informatie bij kan zetten (in de sluitpost)
4. Succes :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Je zit hier verkeerd, dit gaat over mismoderaties op de frontpage ;)

Hier moet je zijn: Oneens met de actie van een moderator? Post het hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kixtart schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:28:
[...]

Degene (of meerdere) die -1 had(den) gestemd zijn nu ook terug gekomen op hun moderatie. Ik zie alleen nog maar 0's staan.
Die 2x -1 was van mij. Bij nader inzien had ik de opmerking ietwat verkeerd opgevat. Heb hem daarom weer op de 0 teruggezet :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2171155 ? Voor mij is het een duidelijke -1, maar hij staat op 0. Heel dat bericht ligt trouwens vrij gevoelig.
Trouwens, de mens/twee mensen die dat +2 heeft gegeven...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:34
Ook nog 'n vraagje hier, een hoop comments op de FTD v3.8 in de meuktracker zijn troep, maar http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2171218 staat op dit moment nog op 0, terwijl dit een redelijke flame(-bait) lijkt te zijn richting Tweakers, net zoals de andere comments van 'Lacostic' waarop 't een reply was.

Spuit elf met JerreDV, maar ik ben 't wel met hem eens, de discussies rond die meukpost zijn vrij 'warm ' te noemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Leftblank op 04-09-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden zijn prima voor de -1 idd, die hebben ze dan zojuist ook officieel en feestelijk in ontvangst mogen nemen.

Ook al ben ik dan nu lid van de Scientology of Tweakers... nou ja, is weer iets anders dan de Scientology Church...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 04-09-2007 15:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er mag trouwens echt wel is een modje naar kijken, want die 4x+2 die erop gemod is duidt toch echt wel op mismodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je zou zeggen dat de modbot erop losgaat. Ik bedoel, de afwijking is groot en je kan dan niet gek veel meer mismodden.

Ik neig wel naar een trash van die reply. Hij bevat zoveel flames en feitelijke onjuistheden dat ik me afvraag waarom hij dan wel op het tweakers-podium wilt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Er is geen tool om de onjuiste +2's ongedaan te maken JerreDV dus je ziet er niets van als er actie ondernomen is, maar ik licht dat soort dingen altijd even door.

@ Ect.: Veel meer dan loos offtopic geflame is het niet, trashen is wmb een te zware ingreep daarvoor. Ik heb een notitie gemaakt zodat we bij kunnen houden of het structureel word.

[ Voor 36% gewijzigd door botoo op 04-09-2007 15:51 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Een vraag aan de powermods hier:
Deze moderatie http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2168041 heb ik en 31 andere (minder als er experts bijzitten) een 0 gegeven, want ik vond hem niet zo erg. Verder heeft hij 4x een -1 gekregen. Nu keek ik net in m'n performance en zag dat hij volgens de experts -1 is.
Hoe is dit mogelijk?

(Als de 4 -1's door experts komt (dus 2 experts) en ik zou de enige expert zijn die hem op 0 heeft gezet zou hij nog altijd op 0.7 verschil uit moeten komen)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben ook expert en heb die reactie op 0 gemod. Dus daar klopt dan iets niet lijkt mij.

Edit: Ik heb even gekeken, en bij mij staat er ook een afwijking van +1.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 04-09-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 4 -1's zien er verdacht veel uit als een powermod-gewonekracht-mod. In het geval dat een powermod modereert, wordt de afwijking daardoor bepaald. Je hebt dus meteen hele punten afwijking als je in zo'n geval afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:50:
De 4 -1's zien er verdacht veel uit als een powermod-gewonekracht-mod. In het geval dat een powermod modereert, wordt de afwijking daardoor bepaald. Je hebt dus meteen hele punten afwijking als je in zo'n geval afwijkt.
Klopt, dat zou kunnen. In dat geval vind ik het een mismod :)
Edit:
Hangt de afwijking van een normale moderator ook af van de powermod (of hebben die in dit geval 0 afwijking?)
Edit2:
Trouwens wel vreemd. Als een powermod merkt dat de moderatie helemaal fout is kan hij hem fixeren op een bepaald punt. Dit is hier niet gebeurd dus dan zou hij gewoon als expert meetellen toch? (wel zwaarder (+4))

[ Voor 29% gewijzigd door Kixtart op 05-09-2007 10:51 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat de (gemiddelde expert) moderatie van deze reactie op +2 staat?

Natuurlijk is het goed dat hij even uitlegt dat TLD's als .com en .nl niet hetzelfde zijn als DNS rootservers...maar om voor die 7 losse woorden (zie reactie) nu +2 te geven?!

0 of +1 is wellicht meer op zn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:50:
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:13:
Hoe kan het dat de (gemiddelde expert) moderatie van deze reactie op +2 staat?
Net een heel verhitte discussie over gehad. De ModBot neemt momenteel inderdaad de reactie van 1 powermod al als referentie voor de experts. Dat was was echter niet de bedoeling, en zal worden aangepast. De ModBot zou dit alleen moeten doen wanneer de post door een powermod op een score is gelocked. (logisch)

Botoo, heb ik het zo goed verteld? Kun je daar je misschien nog iets aan toevoegen? Is het al duidelijk wanneer het wordt aangepast, en hoe de toekomstige implementatie precies zal zijn?
(ik dacht eigenlijk dat de ModBot al was aangepast, maar de wijziging in de referentie scores die ik zag kwam dan waarschijnlijk van een paar extra powermod moderaties)

Ik zal me wijselijk maar niet uitlaten over de hoogte van deze klaarblijkelijke powermod scores. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

in het artikel: nieuws: Nintendo legt nieuwe patenten vast
vraag ik serieus en volledig gemeend waar de in de titel genoemde patenten nu eigenlijk zijn, omdat ze nergens in het artikel vermeld worden....
Dat gaat verder enkel over geregistreerde merknamen, maar geen patenten.

Ik krijg echter een -1 aan mn broek en vervolgens wordt deze, eigenlijk tot mn verassing nog 5 maal extra bevestigd door andere moderatoren
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2173034

Ik ben eigenlijk erg benieuwd wat daar zo sterk -1 ongewenst aan is?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik snap het ook niet eigenlijk. Van mij heb je dan ook 2x een nulletje gehad :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe mag je in de reacties geen commentaar geven op het artikel, maar in dit geval vind ik dat eigenlijk wel heel gepast. +1 voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Sinds wanneer is het "aandragen" zonder enige toevoeging van een link die al in het artikel zelf staat "uitmuntend"(1x) of "meerwaarde" (5x)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
waarom wordt badluckboy weggemod? Dat vroeg ik me ook af. De reacties erop zijn verhelderend en worden goed gewaardeerd. Poster van de door mij aangehaalde vraag kijkt echter tegen 13x "ongewenst" aan, omdat hij iets over de moderatie waagt op te merken...
Mijn (bescheiden) mening is, dat BTS hier een goede vraag stelt, die niet te vergelijken is met flames richting de moderatie, waar we de "-1" voor trekken. Als je - net als ik - niet helemaal ingevoerd bent in de allernieuwste ontwikkelingen (en wirwar van benamingen) op processorgebied, dan is dit een goede, zelfs heel goede vraag. Ik heb hem een "+1" gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2173529
Dat mag hier naar het schijnt niet ;) Edit denk ik? Of is dat hier niet voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze vind ik echt wel wat toevoegen, heeft van mij dan ook een +1 gekregen. Ben ik de enige?

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:32

Jake Bullet

Wise Scripter

Toff schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:55:
Sinds wanneer is het "aandragen" zonder enige toevoeging van een link die al in het artikel zelf staat "uitmuntend"(1x) of "meerwaarde" (5x)?
Inderdaad waar wat je zegt, vreemde mods. Ik heb er een nulletje bij geplakt.

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:50:
deze vind ik echt wel wat toevoegen, heeft van mij dan ook een +1 gekregen. Ben ik de enige?
ach, roepen dat t slecht is voegt niet echt veel toe vind ik. Dit is gewoon roepen wat iedereen denkt zonder verdere onderbouwing. (kan ook niet met zo'n uitspraak, de onderbouwing staat al in het artikel namelijk). Vind een 0 prima, dus hoop idd dat je de enige bent :p

When you only live once, try not to die?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Is deze nu -1 waard (al 11x), het is gewoon een constatering en ik vind er niks negatiefs aan.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2173971

Het is langzaam al goed het komen (ook 11 0'en)

Edit: En deze ook:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2173591

Foutje van de poster, niks negatiefs aan. Gewoon lekker 0 gekozen ondanks alle -1's :)

[ Voor 29% gewijzigd door Kixtart op 06-09-2007 09:41 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:23:
waarom wordt badluckboy weggemod? Dat vroeg ik me ook af. De reacties erop zijn verhelderend en worden goed gewaardeerd. Poster van de door mij aangehaalde vraag kijkt echter tegen 13x "ongewenst" aan, omdat hij iets over de moderatie waagt op te merken...
Mijn (bescheiden) mening is, dat BTS hier een goede vraag stelt, die niet te vergelijken is met flames richting de moderatie, waar we de "-1" voor trekken. Als je - net als ik - niet helemaal ingevoerd bent in de allernieuwste ontwikkelingen (en wirwar van benamingen) op processorgebied, dan is dit een goede, zelfs heel goede vraag. Ik heb hem een "+1" gegeven.
De -1 moderatie is niet alleen voor flames. Het is veel breder dan dat. Dat badluckdoy wordt weggemodereerd is simpelweg omdat het een typische overbodige first-post is. Het artikel zegt dat er nu ook Phenom's worden herkent, en dan komt er een post: Mooi, nu wordt mijn Phenom herkent. Duh.... ja dat is inderdaad wat er in het artikel staat. Voegt absoluut niets toe.

Op even de moderatie FAQ te quoten: (vetgedrukt door mij toegevoegd)
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts...
[...]
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn
Het is dus zeker verdedigbaar dat badluckboy's post op -1 kwam. Absoluut niet iets waarover je je moet opwinden.

Discussie over moderaties horen in dit forum, en niet bij het artikel, dus die worden meestal weggemod. Als het dan ook nog een discussie is over een moderatie die volkomen conform de regels is, dan is het volstrekt logisch dat die vraag over de moderatie ook een -1 moderatie krijgt.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bij software aankondigingen vind ik een -1 eigenlijk wel te laag. In nieuwsartikelen is het wat belangrijker dat er goed gemod wordt, maar bij software mag je best zeggen dat het een goed product is oid. Die post lager "nice update" heeft ook een 0.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 06-09-2007 11:00 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:38:
Is deze nu -1 waard (al 11x), het is gewoon een constatering en ik vind er niks negatiefs aan.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2173971
Het is een doelloze first-post die niets toevoegt, en is dus zowiezo al kandidaat voor een -1. Wanneer iemand dan praat over een 5-jaar oude kaart, (Voor IT het stenen tijdperk) en op dit moment niet eens een ATI kaart heeft, dan begint het meer op een rant te lijken. Daarom van mij een -1.

Een gemiddelde van -0.4 vindt ik perfect voor deze post.

Zitten trouwens stapels inhoudsloze posts in deze thread. Bij een boel heb ik getwijfelt aan de moderatie. Bij de meeste dan nog de hand over het hart gestreken, en het toch op 0 gelaten, maar deze had voor mij genoeg negatieve lading om 'm over de drempel te tillen.

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:59:
Bij software aankondigingen vind ik een -1 eigenlijk wel te laag. In nieuwsartikelen is het wat belangrijker dat er goed gemod wordt, maar bij software mag je best zeggen dat het een goed product is oid. Die post lager "nice update" heeft ook een 0.
Die first post was gewoon misplaatst sarcasem (Phenom's liggen nog niet in de winkel), ook van mij een -1 gekregen dus. Die daaropvolgende reactie is zeuren over moderaties en dat moet niet op de fp. Dus ook een -1 :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:00:
[...]

Het is een doelloze first-post die niets toevoegt, en is dus zowiezo al kandidaat voor een -1. Wanneer iemand dan praat over een 5-jaar oude kaart, (Voor IT het stenen tijdperk) en op dit moment niet eens een ATI kaart heeft, dan begint het meer op een rant te lijken. Daarom van mij een -1.
Niet met je eens, ATI Linux drivers zijn gewoon bagger. Dat zijn kaart 5 jaar oud is heeft daar niks mee te maken, voor Vista zijn er waarschijnlijk ook gewoon drivers voor die kaart. Ik heb die reactie een 0 gegeven.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 11:05 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet, maar is een reactie met allen één puntje, zoals bijvoorbeeld deze reactie nu echt een +1 of zelfs maar een 0 waard? Zoiets lijkt me maar één goede score voor: keihard op de -1....

Virussen? Scan ze hier!

• Haan

Haan

dotnetter

wildhagen schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:43:
Ik weet niet, maar is een reactie met allen één puntje, zoals bijvoorbeeld deze reactie nu echt een +1 of zelfs maar een 0 waard? Zoiets lijkt me maar één goede score voor: keihard op de -1....
Zo te zien stond er eerst wel iets en heeft de poster dat weggehaald. Vandaar die > -1 scores neem ik aan.

• RoD
  • Niet online

RoD

Deze reactie staat imo onterecht op -1. Het is welliswaar een dubbelpost maar de poster voor hem postte één minuut eerder. Dan lijkt me een 0 terechter.

Edit: Zelfde geldt voor deze reactie. In dezelfde minuut geplaatst, maar staat verder naar onderen. Lijkt een dubbelpost, maar is het dus niet.

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 06-09-2007 18:23 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

De eerste brengt het negatiever dan de poster voor hem.
Reactie van de edit:
Dit gebeurd wel vaker. Het is de fout van de poster om hem niet als reactie op de vraag te zetten. Het is dan lastig om te zien waar hij op reageert. Ik heb nu wel 0 gekozen.

☻/
/▌
/ \

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij brengt het inderdaad negatiever, maar dat rechtvaardigt imo geen -1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Haan schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:49:
[...]

Zo te zien stond er eerst wel iets en heeft de poster dat weggehaald. Vandaar die > -1 scores neem ik aan.
True, dat zou idd nog kunnen. Maar dan nog, in de huidige staat verdient hij geen 0, en daar stond hij nog wel op. Nu staat-ie keurig waar-ie hoort trouwens, op de -1 :)

Virussen? Scan ze hier!

• TheZeroorez
  • Niet online
Waarom negatiever? Het hele artikel staat vol met X35, X48, 'overklokkers', Intel, etc. Ook is het voor een _beetje_ tweaker zeer simpel te zien dat het een 775 is, en staat er altijd nog een linkje naar de bron.

Nee, dan verdient dat 'wat anders?' echt geen -1. De eerste vraag 'socket?' kan op -1, de rest wmb op 0.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +1 voor deze reactie lijkt me wat overdreven, en die +2 is niet meer dan ordinair modmisbruik. Deze post lijkt me prima op de 0 te horen, -1 is te laag, maar 1 is zeker te hoog.

Sowieso kan die hele thread wel wat aandacht gebruiken, want er zit behoorlijk wat zooi tussen... zo zie ik in deze reactie dus absoluut geen +2....

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 06-09-2007 18:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

TheZeroorez schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:53:
Waarom negatiever? Het hele artikel staat vol met X35, X48, 'overklokkers', Intel, etc. Ook is het voor een _beetje_ tweaker zeer simpel te zien dat het een 775 is, en staat er altijd nog een linkje naar de bron.

Nee, dan verdient dat 'wat anders?' echt geen -1. De eerste vraag 'socket?' kan op -1, de rest wmb op 0.
Ik heb beide reacties een 0 gegeven. De vraag was waarom die een -1 kreeg en de rest niet. Dat is dus waarom ik denk dat er negatief gemod is bij hem.

☻/
/▌
/ \

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:49:
[...]

De -1 moderatie is niet alleen voor flames. Het is veel breder dan dat. Dat badluckdoy wordt weggemodereerd is simpelweg omdat het een typische overbodige first-post is. Het artikel zegt dat er nu ook Phenom's worden herkent, en dan komt er een post: Mooi, nu wordt mijn Phenom herkent. Duh.... ja dat is inderdaad wat er in het artikel staat. Voegt absoluut niets toe.

Op even de moderatie FAQ te quoten: (vetgedrukt door mij toegevoegd)

[...]

Het is dus zeker verdedigbaar dat badluckboy's post op -1 kwam. Absoluut niet iets waarover je je moet opwinden.

Discussie over moderaties horen in dit forum, en niet bij het artikel, dus die worden meestal weggemod. Als het dan ook nog een discussie is over een moderatie die volkomen conform de regels is, dan is het volstrekt logisch dat die vraag over de moderatie ook een -1 moderatie krijgt.
Misverstandje: Ik vind ook dat badluckboys post op -1 hoort, maar dat betekent niet automatisch dat die vraag daarover van BTS ongewenst is! Hij staat nu op 1x +1 (van mij), 1x 0 en 23x -1. Volgens mij een typische Pavlovreactie op het woord "mod", terwijl dat in dit geval niet terecht is. Immers, pas uit de antwoorden op de vraag van BTS blijkt dat de in de fipo genoemde processor officieel nog niet te koop is, waardoor de kans dat badluckboy hem heeft wel heel erg klein is. Hopelijk krijg ik wat "luchtsteun" voor het te laat is, want ik blijf bij mijn +1 voor de vraag, twee volle punten meer dan de gangbare mening...
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.