Ik kan die goede onderbouwing niet vinden.
Nogmaals het verzoek aan iedereen de anti-amerika bril eerst af te zetten.
De Amerikaanse regering heeft economisch belang bij een bange bevolking. Defensie moet ergens de grote uitgaven van betalen.
gewoon populisme met een argumentatie van lik me vestje, waar ik geen meerwaarde aan kan geven.
De Amerikaanse propaganda is helaas letterlijk grenzeloos. Jouw angst of in ieder geval zorgen zijn daar een goede indicatie van.
Persoonlijke aanval die wat mij betreft aanleiding is voor aftrek van punten.
Jouw bewuste wereld begon waarschijnlijk ergens in de jaren 90 en sindsdien zitten we wellicht in de veiligste periode uit de geschiedenis.
Veilig wat betreft de kans op een wereldoorlog ja.
Bepaald niet veilig wat betreft terrorisme. In de gehele koude oorlog zijn nooit zoveel burgers gedood, als in de laatste 5 jaar als gevolg van terrorisme.
Geen steekhoudend argument dus. Maar nog steeds een argument, dus een plus puntje.
Echter, Amerika heeft de westerse wereld met succes van het tegendeel overtuigd. Het enige echte gevaar in de huidige wereld is juist de starre, achterdochtige houding van de Amerikaanse regering. Bush jr. heeft zoveel verpest op diplomatiek vlak dat veel goodwill van andere landen als sneeuw voor de zon is verdwenen. Opkomende landen als China zijn geen bedreiging voor ons maar wel voor de superioriteit van de Amerikanen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen en juist die kat moeten we bang voor zijn.
Terrorisme is wel mijn minste zorg, en bestaat bovendien al zo lang als de mensheid.
[/quote]
In de huidige vorm bestaat het helemaal niet zo lang.
De Amerikaanse regering heeft alleen besloten dat de krachtterm 'terrorisme' bij zoveel mogelijk vormen van geweld gebruikt moet worden om maar die media-aandacht en dus de aandacht van het (belasting betalende) volk vast te houden.
Daarbij even negerend dat de VS regering pas de war-on-terror is begonnen nadat er 3000 onschuldige burgers zijn vermoord.
Het argument dat het alleen maar is om de aandacht van de kiezers af te leiden van interne conflicten is daarmee naar de prullenbak. Gewoon goedkoop populisme waar ik ook geen pluspunten voor kan geven.
Zet die CNN-bril af, open je ogen en bekijk het totale plaatje.
Weer een persoonlijke aanval die wat mij betreft aftrek krijgt. Vooral als dan ook nog CNN blijkbaar ineens slecht is, terwijl het samen met Reuters zo ongeveer de meest objectieve nieuwsagency is die je maar kan bedenken.
Als ie nou Fox had genoemt dan had ik het kunnen begrijpen. Maar dit slaat nergens op. Ook geen meerwaarde wat mij betreft.
De verhoudingen zijn allang niet meer zo zwart-wit als tijdens de Koude Oorlog. Het is niet meer good guys bad guys zoals in klassieke westerns. De wereld is complexer geworden en laat zich niet meer zomaar indelen in kampen. De belangenverstrengeling neemt toe en de Amerikanen zijn wat dat betreft wereldkampioen. Aan de ene kant propageren ze overal de democratie, maar tegelijkertijd gunnen ze niemand het licht in de ogen zodra ze op belangrijke fronten verslagen dreigen te worden. Hopelijk brengen de presidentsverkiezingen van volgend jaar daar een drastische verandering in. Zelfs het Amerikaanse volk heeft nu het licht gezien maar helaas moeten we nog een paar jaar geduld hebben voor we daar als wereldburgers de vruchten van plukken. Beter laat dan nooit...
Veel tekst, maar weinig echt interessante inhoud. Ook geen onderbouwing.
Als ik dan de plussen en minnen optel, dan kom ik uit op een score ergens tussen de 0 en 1.
Kan iemand mij dan het volgende vertellen:
- Welke onderdelen zijn die goede onderbouwing die het een +2 maakt?
- Welke onderdelen bevatten de uitmuntende inhoud die niet gemist mag worden door lezers?
- Waar staan de kennis en inzicht waarvan aangenomen mag worden dat ze niet bij het grote publiek aanwezig zijn?
- Welk onderdeel in deze reactie kan het publiek iets van leren?
Dat zijn de onderdelen die volgens de FAQ bij een +2 reactie horen. Ik kan ze echt met de beste wil van de wereld niet terugvinden!
Ik zou graag mijn mede-modders een beetje beter leren te begrijpen door inzicht te krijgen hoe zij dan met de huidige mod-regels op een +2 uit komen.