Het kleine-mismoderatietopic deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.598 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@Floppus: idd, lijkt vrij goed te werken dus :)

Verder, wat moet je in 's hemelsnaam met een reactie als deze? Hij mixed een troll (over het mod-systeem) met gewone informatie. Gezien het trollerige gedeelte neig ik een beetje naar de -1, of misschien een nul omdat er nog meer info staat.

De +1 waar hij nu op staat lijkt me vanwege de troll gewoonweg te hoog...

Een +2 voor deze flamebait is ook zwaar modmisbruik trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 12-08-2007 12:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ja weer de fout gemaakt om een MS draadje te modden. ;) Denk je dat je klaar bent en dan even op F5 drukken. Ja ja daar zijn er weer 5, 6 nieuwe reacties. ;)

Goed even zonder dollen.
Wanneer ga je nu in het vista draadje post op dubbel zetten als er wordt gemeld dat alles bij de poster goed werkt. Het zal wel een eigen beslissing zijn maar misschien kan daar wat hulp bij gegeven worden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zit nu ook even te kijken naar de post van wildhagen.
Had al aan gegeven dat in dat SCO draadje duidelijk wordt dat het mod systeem niet of slecht bekend is.
Die eerste heb ik toch wel 'n +1 gegeven omdat hij het voor een ander opneemt en 't verder beter uitlegt.
Kritiek op het mod systeem hoort misschien niet daar maar ik kijk daar deze keer wel doorheen.

De ander heb ik nog niet beoordeeld.
Zie dat ook daar weer bakken post er tussen en onder is gekwakt. ;)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik vraag me af wat ik aan moet een generaliserende post zoals
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2137282
(en meer van zelfde auteur in dit topic).

Edit: de 'expert' groep waardeert dit met een 0.7 gem. en dat is IMO teveel voor een offtopic generaliserende post.

[ Voor 25% gewijzigd door terabyte op 13-08-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terabyte schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:25:
Ik vraag me af wat ik aan moet een generaliserende post zoals
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2137282
(en meer van zelfde auteur in dit topic).
Tja, het is jammer dat hij zoveel dingen zegt. :P Hij zegt namelijk een hoop dingen die de vinger op de zere plek leggen (hoewel hij meestal in plaats van een vinger een hamer gebruikt), maar hij zegt ook zoveel dingen die maar half kloppen, dat je weer veel tekst kwijt bent om het te ontkrachten. Op een gegeven moment moet je ook stoppen met de discussie, aangezien hij het laatste woord zal hebben totdat jij je fout toegeeft (of dat nou zo is of niet).

In die post vind ik zijn betoog over hoe Windows een manusje van alles is erg sterk. Misschien is het off-topic, maar dat deel van z'n post zou ik wel een +1 of een +2 willen geven. Alleen al die generalisaties over soorten gebruikers en waar ze nou wel of geen verstand van hebben maken het weer tot zo'n post waar een hele lijst zinloze discussie onder komt te ontstaan.

Ik ben zelf de discussie aangegaan wat betreft professionaliteit, en ik zou m'n argumentatie wel wat willen verbeteren, maar ik denk niet dat het tot veel gaat leiden. Hij zit me nu al uit te maken voor een kind van 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Wat me ook opvalt is dat het argument 'ik heb aan professionele softwareprojecten meegewerkt' '(dus ik weet het allemaal beter dan jullie/OSS-programmeurs/hobbyisten)' wel erg vaak gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja zeg, gaattie weer beginnen... http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2137607 Zo zie je maar... geef hem 't laatste woord, anders houdt het nooit op.

Hij is gewoon een slimme troll. Hij zit constant ad hominem te reageren, maar gaat daarna inhoudelijk doch bot op het onderwerp verder.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ook hier gaat hij offtopic verder
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2137692
waarbij hij tevens laat blijken dat hij zichzelf superieur acht aan diegenen die de command-line efficient vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

De moderators zijn toch niet echt kwaliteits gedreven en laten behoorlijk hun kleur doorschemeren in bepaalde topics. Met verbazing heb ik het volgende topic gelezen: nieuws: Rechter: SCO geen eigenaar Unix-code.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2136411 - beetje kort waardoor die off-topic kan worden opgevat, iets meer uitleg maar is niet fout, een nulletje is de enige juiste beoordeling (een groot deel van de posts gaat in op wat hier gezegd wordt dus blijkbaar wel on-topic, later krijgt iemand met dezelfde strekking met meer text een +1 beoordeling).
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2136729 - zie ik niets fout aan, kan beter maar een -1 is niet juist.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2136747 - Misschien wordt de krachtterm aangerekend maar is gewoon een post die inhoudelijk beter kan dus een 0.

Het mooiste in dit topic dat er niet juist gemodereerd wordt zijn twee posts onder elkaar:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2136720
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2137654

De eerste is mooi verhaal zou normaal een 0 (in een goede bui een 1) krijgen maar is off-topic dus terecht een -1. Nu wordt het leuk. Een zelfde soort van onderbouwing met een zelfde soort verhaal alleen nu in het belang/interesse van de meeste GoT-ers en ineens wel een 0, is gewoon off-topic dus ook een -1.

[ Voor 6% gewijzigd door hamsteg op 13-08-2007 09:56 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

hamsteg schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:43:
...knip...
Het mooiste in dit topic dat er niet juist gemodereerd wordt zijn twee posts onder elkaar:

De eerste is mooi verhaal zou normaal een 0 (in een goede bui een 1) krijgen maar is off-topic dus terecht een -1. Nu wordt het leuk. Een zelfde soort van onderbouwing met een zelfde soort verhaal alleen nu in het belang/interesse van de meeste GoT-ers en ineens wel een 0, is gewoon off-topic dus ook een -1.
Klopt, het is allemaal offtopic. Als ze willen klagen doen ze het maar op het forum. Ik denk dat de reactie een 0 heeft gekregen omdat hij verwoordt wat iedereen denkt, maar het blijft offtopic
offtopic:
O+ @ tweakers

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf helaas ddbruijn achtervolgen (stop me als het vervelend begint te worden), want de flamewar is weer losgebarsten in hetzelfde topic. Ik moet me er onwijs van weerhouden om op al z'n lappen tekst te gaan reageren, want het begint nu echt te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:44:
Ik blijf helaas ddbruijn achtervolgen (stop me als het vervelend begint te worden), want de flamewar is weer losgebarsten in hetzelfde topic. Ik moet me er onwijs van weerhouden om op al z'n lappen tekst te gaan reageren, want het begint nu echt te kriebelen.
Heeft niet zoveel met mismoderatie te maken? Ik heb er heel even naar gekeken, maar na een paar posts is het al te vermoeiend om door te lezen die discussie..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:50

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Wil toch deze even onder de aandacht brengen. Het mag dan een hele begrijpelijke reactie zijn die het ongetwijfeld goed doet in de popularteits-poll, het blijft imho een flamebait, ook al staat 'ie op +1 :|
de ironie, de ironie, de flamewar begint gelijk met de eerste post.

GROW UP, probeer eens positief in de belangstelling te komen door je eigen inzet in plaats van alleen maar te kraken (disclaimer, linux user hier hoor )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
nu zou ik die score bijna niet gaan modereren vanwege de modbot (leuk bijeffect?), maar hij verdient imho inderdaad niet meer dan een 0. En als je toch geen scores aanpast naar wat in jouw ogen goed is, heb je toch niks aan de modrechten :p

[ Voor 3% gewijzigd door Arne op 13-08-2007 15:23 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

botoo schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:01:
Wil toch deze even onder de aandacht brengen. Het mag dan een hele begrijpelijke reactie zijn die het ongetwijfeld goed doet in de popularteits-poll, het blijft imho een flamebait, ook al staat 'ie op +1 :|

[...]
-1 gekozen, m'n gemiddelde afwijking schiet wel opeens omhoog nu ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
-1 is imho de enige juiste score, en als 'ie daar niet op de normale manier komt omdat het teveel moderaties worden dan gaat de toolbox mss wel open, dus echt bang zijn voor een te grote afwijking hoef je niet te zijn :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik lees de reactie eigenlijk anders. Er wordt in het nieuwsbericht gerefereerd aan flame-wars en het negatieve effect ervan voor Linux. Vervolgens is de eerste post gelijk een flamebait.

Het "grow-up" zie ik als een algemeen statement richting community, ook omdat het vervolg van de zin: "probeer eens positief in de belangstelling te komen door je eigen inzet in plaats van alleen maar te kraken" slaat op de community en niet de poster erboven. De positie van de post is ook goed gekozen: gelijk een voorbeeld :)

/me vindt de +1 nog niet zo gek, hoewel 0 ook zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:35:
[...]

Ik lees de reactie eigenlijk anders. Er wordt in het nieuwsbericht gerefereerd aan flame-wars en het negatieve effect ervan voor Linux. Vervolgens is de eerste post gelijk een flamebait.

Het "grow-up" zie ik als een algemeen statement richting community, ook omdat het vervolg van de zin: "probeer eens positief in de belangstelling te komen door je eigen inzet in plaats van alleen maar te kraken" slaat op de community en niet de poster erboven. De positie van de post is ook goed gekozen: gelijk een voorbeeld :)

/me vindt de +1 nog niet zo gek, hoewel 0 ook zou kunnen.
Na je post heb ik het bericht nog eens beter gelezen (1e keer was maar vluchtig). Ik had het zinnetje van flame-wars nog niet gezien. Nu vind ik de post eigenlijk best grappig en niet flame-achtig op de user af, want het gaat meer over linux-communitie in het algemeen. (dat ze dus in de belangstelling moeten komen ipv flamen)
Oei wat ben ik snel over te halen, upgraded naar 0. (+1 vind ik nog steeds te veel)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Verdedigbare invalshoek Floppus :Y)

(ik breng 'm natuurlijk niet voor niets onder de aandacht :))

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb er ook weer eentje :
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2138093
100% bullshit, zoals psyBSD daaronder (+1) al aangeeft. Hoe Dreamvoid aan de 12 +1 reacties komt vraag ik af :? Er is zeker een lading fanboys overheen gegaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Jungian op 13-08-2007 15:10 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Kixtart schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Na je post heb ik het bericht nog eens beter gelezen (1e keer was maar vluchtig). Ik had het zinnetje van flame-wars nog niet gezien. Nu vind ik de post eigenlijk best grappig en niet flame-achtig op de user af, want het gaat meer over linux-communitie in het algemeen. (dat ze dus in de belangstelling moeten komen ipv flamen)
Oei wat ben ik snel over te halen, upgraded naar 0. (+1 vind ik nog steeds te veel)
iets met generaliseren... hangt toch ergens tussen 0 en -1 in imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Jungian schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:08:
Ik heb er ook weer eentje :
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2138093
100% bullshit, zoals psyBSD daaronder (+1) al aangeeft. Hoe Dreamvoid aan de 12 +1 reacties komt vraag ik af :? Er is zeker een lading fanboys overheen gegaan.
Als je weet dat het bullshit is dan kan je hem 0 modden, maar veel mensen wisten dit niet zo te zien. Door zijn uitleg heeft hij +1 gekregen denk ik en of het klopt of niet maakt voor de moderatie niets uit. Al vind ik 0 meer op z'n plaats, omdat er niks ondersteund wordt door bronnen of een onderbouwing.
arne schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:25:
[...]
iets met generaliseren... hangt toch ergens tussen 0 en -1 in imho
yup, maar het volgt op het artikel. Het is niet een generalisatie die ergens uit de lucht is gegrepen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 13-08-2007 15:29 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
somige mensen zijn misschien iets te fanatiek met wegmodden:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2138280

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Kixtart schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:27:
Als je weet dat het bullshit is dan kan je hem 0 modden, maar veel mensen wisten dit niet zo te zien.
Wees maar niet bang. Dat heb ik ook gerust wel gedaan :>
Door zijn uitleg heeft hij +1 gekregen denk ik en of het klopt of niet maakt voor de moderatie niets uit.
Motiveer dit eens even. Quote uit de mod faq :
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Ik heb de delen die van toepassing zijn op deze reactie even bold gemaakt voor je ;)

@hierboven
Flames horen een -1 score te krijgen

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Jungian schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:44:
[...]

Wees maar niet bang. Dat heb ik ook gerust wel gedaan :>

[...]

Motiveer dit eens even. Quote uit de mod faq :

[...]

Ik heb de delen die van toepassing zijn op deze reactie even bold gemaakt voor je ;) de bold gemaakt zin

@hierboven
Flames horen een -1 score te krijgen
Wat klinkt die reactie kinderachtig zeg :+
Dat is ook de reden waarom ik 0 heb gekozen. Alleen is het 'bullshit' zijn van een post niet belangrijk bij het modden. Dat is gewoon wat ik probeerde te zeggen. In dit geval dus 0 omdat hij het onvoldoende onderbouwd heeft.
Als je weet dat het bullshit is dan kan je hem 0 modden, maar veel mensen wisten dit niet zo te zien. Door zijn uitleg heeft hij +1 gekregen denk ik en of het klopt of niet maakt voor de moderatie niets uit. Al vind ik 0 meer op z'n plaats, omdat er niks ondersteund wordt door bronnen of een onderbouwing.
Ik heb de delen die van toepassing zijn op deze reactie even bold gemaakt voor je >:)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Misschien toch nog maar eens het eerste dikgedrukte gedeelte doorlezen. Jouw reactie doet me een beetje denken aan Quality Poster. En dat is geen goed iets kan ik je vertellen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Jungian op 13-08-2007 15:54 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Kixtart schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:49:
Ik heb de delen die van toepassing zijn op deze reactie even bold gemaakt voor je >:)
grow up.. je wilt je eigen quote vs die van de faq houden?
faq is heilig in dit geval, daarin staat dat feitelijke juistheden wel degelijk uitmaken voor moderatie.

period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
1. klopt in dit geval
2. klopt in dit geval
3. Hoe weet je of het een feitelijke onjuistheid is. Als iemand gewoon een reactie post met een goede onderbouwing dan krijgt hij van mij gewoon een +1 als ik niet weet dat het fout is. In dit geval geen onderbouwing dus een 0.
BasieP schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:55:
[...]

grow up.. je wilt je eigen quote vs die van de faq houden?
faq is heilig in dit geval, daarin staat dat feitelijke juistheden wel degelijk uitmaken voor moderatie.

period.
Ik poste dit alleen maar omdat ik al aangaf dat ik het wel met hem eens ben :X
Jungian schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:53:
[...]

Misschien toch nog maar eens het eerste dikgedrukte gedeelte doorlezen. Jouw reactie doet me een beetje denken aan Quality Poster. En dat is geen goed iets kan ik je vertellen :+
Ik doelde dus alleen maar op die: ik heb het voor je bold gemaakt zin, maarja

[ Voor 35% gewijzigd door Kixtart op 13-08-2007 16:04 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2137309

Nou ben ik normaal niet iemand die klaagt over moderaties, maar het is me nu wel een doorn in het oog dat die dude op +1 staat met z'n verkondigde onwaarheden, terwijl de post van mij erboven weer op 0 is gezet die wél gewoon klopt. Volgens mij moeten subreacties van die draad overigens ook nog gemod worden

Hoe kun je trouwens zien hoeveel moderaties er zijn uitgedeeld? Of kunnen de experts en/of powermods dat alleen maar?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

.oisyn schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:09:
...knip...
Hoe kun je trouwens zien hoeveel moderaties er zijn uitgedeeld? Of kunnen de experts en/of powermods dat alleen maar?
Door op het icoontje van de moderaties te klikken en dan dmv het pijltje deze uit te klappen. Daar kan je precies zien hoevaak elke score is gekozen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Heb o.a. ik gedaan. Het geheel is geen discussie meer maar een welles-nietes spelletje (pissining contest). Dat voegt niets meer toe aan de kwaliteit van de discussie, niet op de manier zo als die nu gevoerd wordt. Een herhaling van zetten met oneigenlijke of geen nieuwe argumenten (het oude mod-systeem zou: dubbelpost gekregen hebben).

[ Voor 14% gewijzigd door hamsteg op 13-08-2007 16:27 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

botoo schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:34:
-1 is imho de enige juiste score, en als 'ie daar niet op de normale manier komt omdat het teveel moderaties worden dan gaat de toolbox mss wel open, dus echt bang zijn voor een te grote afwijking hoef je niet te zijn :)
Die krijgen 150 expert mod's net naar -1 door afronding. Denk dat de toolbox open moet. :)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:24:
[...]

[...]

Die krijgen 150 expert mod's net naar -1 door afronding. Denk dat de toolbox open moet. :)
Zie mijn post iets verderop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hamsteg schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:43:
De moderators zijn toch niet echt kwaliteits gedreven en laten behoorlijk hun kleur doorschemeren in bepaalde topics. Met verbazing heb ik het volgende topic gelezen: nieuws: Rechter: SCO geen eigenaar Unix-code.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2136411 - beetje kort waardoor die off-topic kan worden opgevat, iets meer uitleg maar is niet fout, een nulletje is de enige juiste beoordeling (een groot deel van de posts gaat in op wat hier gezegd wordt dus blijkbaar wel on-topic, later krijgt iemand met dezelfde strekking met meer text een +1 beoordeling).
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2136729 - zie ik niets fout aan, kan beter maar een -1 is niet juist.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2136747 - Misschien wordt de krachtterm aangerekend maar is gewoon een post die inhoudelijk beter kan dus een 0.

ik heb in dat topic ca. 3/4 op -1 gemodereerd omdat die 3/4 helemaal niks met het artikel had te maken: microsoftse complottheorie en zelfs nog wat gezeur over linux-usability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:55

Shabbaman

Got love?

OK, ik heb wat moeite met deze post in het dx10 nieuwsbericht. Nu wordt ik wat moe over die eeuwige discussie over het stelen danwel kopieren van software, dus wellicht ben ik wat bevooroordeeld. Maar hier wordt iets goedgepraat op een manier, met daarnaast een flame naar een andere user. Toch zijn er 3 mensen die hier een +2 voor geven, met daarnaast 8 die er een +1 voor geven. Zie ik dit nou verkeerd en moet ik hier zelf milder zijn?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Shabbaman schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:39:Zie ik dit nou verkeerd en moet ik hier zelf milder zijn?
Iedereen is daar milder, kijk maar naar de gemiddelde score. Mijn expert mod zal binnenkort wel verlopen want ik heb het meeste gewoon op 0 gezet.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:55

Shabbaman

Got love?

Nu ik die hele draad eens aan het doorspitten ben, het gaat eigenlijk alleen nog over de prijs van Vista, en welke versie je het beste op welke manier op je computer zou moeten zetten, danwel dat allemaal lekker achterwege moet laten en Linux moet installeren. Het gaat in ieder geval niet over dx10.1. Ik zie die vista-discussie meer als zijdelings betrokken, net geen off topic. Alles op 0.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Hoezo zit dat trouwens met post te pas en te onpas als 'ongewenst' te modereren? Ventileer je je mening, je onderbouwt um, je blijft on-topic en vervolgens krijg je alsnog een ongewenst...

Verbeter je iemand die complete bullshit neer pent, vervolgens krijg je ongewenst... 8)7

Beetje raar....
idd...ik wordt her-en der weggemod omdat ze 't niet met me eens zijn geloof ik...

[ Voor 35% gewijzigd door Rey Nemaattori op 14-08-2007 10:29 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Rey Nemaattori schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:28:idd...ik wordt her-en der weggemod omdat ze 't niet met me eens zijn geloof ik...
Niet persoonlijk maar als ik een bulshit post zie met daaronder een correctie zijn ze gewoon beiden off-topic en dus -1, ipv reageren moet je modereren. Dat er dan andere mods zijn die de bulshit post wel weer upgraden maar jouw reatie niet .... daar kan ik niets aan doen.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Ben ik weer .... http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2139960 reclame in reacties? Kan een modje dit weghalen ?

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46
hamsteg schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:00:
[...]
Niet persoonlijk maar als ik een bulshit post zie met daaronder een correctie zijn ze gewoon beiden off-topic en dus -1, ipv reageren moet je modereren. Dat er dan andere mods zijn die de bulshit post wel weer upgraden maar jouw reatie niet .... daar kan ik niets aan doen.
Zo'n correctie is niet grof off-topic oid, maar 'onschuldig off-topic' (Als het niet al behulpzaam zou zijn). -1 is in die gevallen te min. Lees anders dit eens: reviews: Tweakers.net moderatie faq, en dan onder '-1: Ongewenst'.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 14-08-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Shabbaman schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:39:
OK, ik heb wat moeite met deze post in het dx10 nieuwsbericht. Nu wordt ik wat moe over die eeuwige discussie over het stelen danwel kopieren van software, dus wellicht ben ik wat bevooroordeeld. Maar hier wordt iets goedgepraat op een manier, met daarnaast een flame naar een andere user. Toch zijn er 3 mensen die hier een +2 voor geven, met daarnaast 8 die er een +1 voor geven. Zie ik dit nou verkeerd en moet ik hier zelf milder zijn?
Mss zie ik het ook verkeerd (omdat hetzelfde argument steeds weer langs komt), maar ik zie er een -1 in. Offtopic en flamerige toonzetting.

@hamsteg: bedankt en * done *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2139997

Mobile-Review slachtoffer van ddos namens iPhone-fans'
Door bokkow, dinsdag 14 augustus 2007 11:20
Score: -1

'wel eens zou tonen hoe machtig de iPhone is'.

Dus dat deed het apparaatje op eigen initiatief :o?
Gevaarlijk machtswellustig dingetje dan.
Humor is not allowed?

Vind dit zelf een 0 of +1, maar absoluut geen -1 :) vind het wel een leuk grapje, en je schopt er niemand mee.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Jesse schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:41:Zo'n correctie is niet grof off-topic oid, maar 'onschuldig off-topic' (Als het niet al behulpzaam zou zijn). -1 is in die gevallen te min. Lees anders dit eens: reviews: Tweakers.net moderatie faq, en dan onder '-1: Ongewenst'.
De eerste twee paragrafen beginnen beiden met de regel zoals ik het heb uitgelegd. Een reactie op een bulshitpost is net zo'n flame als de post zelf. Niet reageren maar wegmodereren, dat is het bestaansrecht van het moderatiesysteem. Ten minste zo intepreteer ik het. Als de relatie met het artikel wegvalt is het voor mijn een -1 (en bij grappen ben ik meestal wel soepel :) )

[ Voor 9% gewijzigd door hamsteg op 14-08-2007 12:32 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46
hamsteg schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:25:
[...]
De eerste twee paragrafen beginnen beiden met de regel zoals ik het heb uitgelegd. Een reactie op een bulshitpost is net zo'n flame als de post zelf. Niet reageren maar wegmodereren, dat is het bestaansrecht van het moderatiesysteem. Ten minste zo intepreteer ik het. Als de relatie met het artikel wegvalt is het voor mijn een -1 (en bij grappen ben ik meestal wel soepel :) )
Het komt op mij wat wrang over, omdat de bedoelingen van iemand die een dergelijke reactie plaatst juist goed zijn. (Een flame is in elk geval iets anders.) Maar het gewoon wegmodden van de eerste post naar -1 en er vervolgens niet op reageren is misschien het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Jesse schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:50:Het komt op mij wat wrang over, omdat de bedoelingen van iemand die een dergelijke reactie plaatst juist goed zijn.
Helemaal mee eens, kan me ook zeker indenken dat het niet leuk is. Ook ik zou bepaalde reacties wel eens van ongezouten off-topic kritiek willen voorzien ... maar dat hoort niet thuis in het betreffende artikel ... en waarschijnlijk raakt de betrokken persoon alleen maar opgefokt en gaat deze nog meer blaten ...

[ Voor 10% gewijzigd door hamsteg op 14-08-2007 13:01 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Is deze reactie van mij weggemod vanwege het stukje Bold? Ik kan even niets anders bedenken.
http://tweakers.net/react...on=EditPosting&ID=2139313
Het voorziet weldegelijk in extra informatie en ik beledig er niemand mee. Als iemand het daarmee niet eens is hoor ik het graag.
Het is wel enigzins off-topic maar dat was al zo zodra er iemand begon over de te dure prijs van Vista.
Dan moet alles daarna worden weggemod.

[ Voor 20% gewijzigd door TheCapK op 14-08-2007 14:21 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

offtopic:
Even hulp want ik krijg te zien
Dit is niet jouw reactie.
Je hebt namelijk edit posting geklikt, dit is dus de goede link.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2139313

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

k1n8fisher schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:20:
Is deze reactie van mij weggemod vanwege het stukje Bold?
Compleet off-topic. Het artikel gaat over Direct X, niet over een goedkoop OS.

En ja, ik heb daar verscheidene -1's uitgedeeld. Het is geen [Linux|Unix] versus MicroSoft topic maar over trivialiteit van toepassingen voor ontwikkelaars van Direct X 10.1.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

hamsteg schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:04:
[...]
Compleet off-topic. Het artikel gaat over Direct X, niet over een goedkoop OS.

En ja, ik heb daar verscheidene -1's uitgedeeld. Het is geen [Linux|Unix] versus MicroSoft topic maar over trivialiteit van toepassingen voor ontwikkelaars van Direct X 10.1.
Quote bericht
De ontwikkelaar is van mening dat Microsoft gamers meer moet aanmoedigen om hun XP-installatie te upgraden, bij voorkeur door de prijs van Vista te verlagen.
Ik vind het niet compleet off-topic, meer gevalletjes 0 imho.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Kixtart schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:07:Ik vind het niet compleet off-topic, meer gevalletjes 0 imho.
Een aantal die het als zodanig benaderd hebben krijgen ook gewoon een 0 (eentje zelfs een +1). Op moment dat echter [Linux|OSx|MS] is [beter|goedkoper] in de posting staat gaat het niet meer overDirectX. Dat de kosten van Vista een negatief effect (kunnen) hebben is inderdaad een valide argument. De hele discussie over waar je een goedkope licentie kunt halen gaat wat mij betreft ook regelmatig over het randje. Verderop gaat de discussie weer echt over Direct X (met een pittig 1-2tje, moet je zeker lezen).

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Helaas k1n8fisher is het niet bold maar zijn het CAPS, tja en dat staat voor schreeuwen.
Hier op was dus ook mijn reactie dus gericht. Was een kleur groen niet beter geweest?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2140727
Beetje over de top fanboyisme
PS de rede waarom je geen 2,4 ghz vind is dat Apple altijd als enige de modernste CPU's krijgt. De Macbook pro bevat ook een CPU die rond september pas echt in de winkels te verkrijgen is.
Vroeger had ik deze post waarschijnlijk +1 grappig gemod, zo dom is deze reactie :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2140086

Imo gewoon een dikke flame, maar staat redelijk stevig op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

KroontjesPen schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:09:
Helaas k1n8fisher is het niet bold maar zijn het CAPS, tja en dat staat voor schreeuwen.
Hier op was dus ook mijn reactie dus gericht. Was een kleur groen niet beter geweest?
Klopt wat betreft Bold en CAPS. Heb echter wat moeite om kleuren te gebruiken. Kan het normaal wel maar weet nooit goed hoe ik dat online op een forum moet doen.
Was ook voornamelijk bedoeld om even de aandacht te trekken. He dat dus ok gedaan maar op de verkeerde manier (blijkt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Jungian schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:01:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2140727
Beetje over de top fanboyisme

[...]

Vroeger had ik deze post waarschijnlijk +1 grappig gemod, zo dom is deze reactie :+
Mag gewoon op 0 blijven toch? overdreven fanboyism vindt ik dit niet gezien zijn gehele verhaal erboven. Hij komt op mij zelfs niet zo duidelijk over en ik vraag me af of ie zelf wel inde gaten heeft wat hij schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Hij stond op +1 toen ik dit postte, maar inderdaad een 0 is prima. Een -1 volgens de Jungian © methode eigenlijk, maar ja dit is niet Jungian © land :P
overdreven fanboyism vindt ik dit niet gezien zijn gehele verhaal erboven.
Over het verhaal erboven : hij doet het overkomen alsof Apple de enige fabrikant is met aluminium behuizingen. Ook zijn de 3D-prestaties van de ATI HD-serie knudde, maar omdat het in een Apple product zit is het opeens een veel modernere en nog eens snellere videokaart ook. :+
Hij komt op mij zelfs niet zo duidelijk over en ik vraag me af of ie zelf wel inde gaten heeft wat hij schrijft.
++

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 14-08-2007 23:42 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

offtopic:
Is het al langer zo dat als je een reactie hebt geplaats dat je wel gewoon mag modereren?
Want eerst mocht dit niet meer omdat je meedoet aan de discussie

offtopic:
Edit:
Antwoord al gevonden: Niet meer modereren na post

[ Voor 23% gewijzigd door Kixtart op 15-08-2007 09:43 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Ik wil hier eigenlijk vragen wat de juiste moderatie zou zijn voor deze post:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2137188

Het eerste stuk voegt niets toe, maar wel het laaste stuk van de post:
Bij dit soort klachtensites zie je natuurlijk iedereen die een probleem heeft...de 95% mensen zonder probleem melden zich daar niet.

Het is net zoiets als in een ziekenhuis gaan kijken wat de gezondheidstoestand van de gemiddelde Nederlander is...Knap beroerd dus
Deze post is uiteindelijk terechtgekomen op +0,2.
Dit vindt ik toch echt wel een toevoeging waardoor ik deze post op +1 gemodereerd hebt.

Ben ik de enige die deze post zo bekijkt?

Edit: Ik vindt die al die reacties op het nieuwsbericht een beetje vreemd gemod.
Het gaat toch om de toevoeging? en niet geheel om de onderwerp/inhoud zelf?

[ Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 15-08-2007 10:12 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

Cyphax

Moderator LNX
Onbekend schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:08:
Ik wil hier eigenlijk vragen wat de juiste moderatie zou zijn voor deze post:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2137188

Het eerste stuk voegt niets toe, maar wel het laaste stuk van de post:
Mja ik zou toch een 0 geven. Ik vind 'm nou niet zo dat ik denk "dit voegt echt wat toe". Derhalve neutraal: 0. :)
Hehe da's gelukkig wel maar 1 thread, dat scheelt. Allemaal terecht -1.
Hij had beter gewoon een topic op het forum kunnen openen, dat is daar beter voor geschikt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
mensen,
wat doen we eigenlijk met dit soort posts?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2141650

hij heeft gelijk, maar volgens mij moet hij dat hier in FA neerzetten, en niet op de FP zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Volgens mij is dat geen standaard spel/grammatica/grove-fout-correctie, maar gewoon een post naar aanleiding van een bepaalde zin, waarbij hij ook z'n mening geeft.
Ik denk dat dat wel op de FP thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* botoo met terabyte^^

Wmb een uiterst interessante invalshoek :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Vraag aan een willekeurige powermod:
In mijn ModPerformance overzicht staat deze oranje
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2121965
omdat ik dit een -1 heb gegeven. Andere expert-mods zijn het er duidelijk niet mee eens. Ben ik nu veel te streng geweest (deze vraag puur ter verbetering van mijn beoordelingsvermogen)?
En ben ik bij deze (kleur: dieprood):
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2121804
veel te aardig geweest (+1 mod)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Wees ook niet te streng voor jezelf terabyte.
Heb ook één paar rode vlakjes en ben daar nog steeds van mening dat ik het goed heb gedaan.
Ook van een aantal gele en oranje is dat zo.
Wat van belang, nou ja belang :), is de eind score.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

/me Freeze_XJ niet powermod, maar wel commentaar

Die eerste heeft 2x +1 gekregen, wat 1 full-mod geweest moet zijn (ik hoop eigenlijk 2 simpele zielen), en er zijn er meer voor -1 geweest. Ik zou zelf zeggen dat ie -1 was, maar op 0 staat ie ook niet belachelijk slecht. Niet druk over maken, that is.

Die 2e heeft het probleem dat het als rant opgevat kan worden (en gebeurd is). Hij maakt z'n punt, maar een beetje omslachtig, en niet helemaal neutraal. Dat wil wel eens -1 geven, maar an sich... het is maar 1 verschil, en naar mijn mening te rechtvaardigen. Don't worry, be happy

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
deze reactie in dit artikel heeft naar mijn mening ook zwaar onterecht een +2 gekregen (stond hier op het moment van posten zelfs op)! Aangezien hij de eerste is die uberhaup over een ps3 begint, en het daardoor dan ook welliswaar een reactie tegen een flame lijkt, maar er eigenlijk juist zelf één is. een -1 zou naar mijn mening dan ook meer in de buurt komen dan een +2. Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Voor +2 en -1 komt hij imo niet aanmerking arne. Een flame zie ik er zeker niet in.
Voor een leek in spellen en consoles ben ik, na het een paar keer gelezen te hebben, geneigd een +1 te geven.

Just my 2 cts. ;)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
beginnen met:
Ik snap niet dat de hele discussie hier weer moet gaan over de strategie van MS vs PS3 en al die blabla.
terweil het hele woord ps3 nog nergens in de reacties stond?

naar mijn mening was het met alleen:
Microsoft heeft een HD, die er gewoon achteraf bij gekocht kan worden. Dus het kopen van een harde schijf is in feite hetzelfde als een (overigens eveneens peperdure) memorycard.

Ik gebruik persoonlijk Xbox Live niet, dus de mogelijkheid om op de meer legale wijze films te downloaden is er niet direct en hou daarnaast ook niet direct van RPG's (je weet wel die disk verslindende spellen) of bijvoorbeeld GTA 4, waarbij ook al geopperd werd dat een HD een gemis is. Dus voor gamers, die ook aan zo'n profiel voldoen, is het helemaal niet nodig om een HD verplicht mee aan te schaffen.
Kortom vind ik het een goede ontwikkeling dat het mogelijk moet zijn om games te maken die voldoende HD ruimte nodig hebben. Het zal eerder een discussie moeten worden over de toekomstige schijfruimte die er in die schijven dan moet zitten, met HD downloads in ons achterhoofd. 20 Gb wil ik als memory stick, niet als HD op mijn console. En aangezien 80% van de mensen wel een Xbox 360 met schijf heeft, denk ik niet dat de markt er momenteel erg zwaar onder zal leiden.
meer dan genoeg geweest, en dat is imho dan weer een 0 a +1 waard.

Maar met al het blabla, etc etc, voor iedereen die, lees ik al veel reacties waarin en nog meer offtopic tot flamerige argumenten, vind ik een -1 tot evt een 0 toch best verdedigbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Post tijd is een van de lastige zaken bij het modden.
Er is dus wel een eerdere post over PS3 die staat alleen wat verder.
Door Guzhno, woensdag 15 augustus 2007 15:26 tegen
Door Dhemes, woensdag 15 augustus 2007 14:21.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik had hem ook opgemerkt en mij lijkt -1 overbodig, want verkeerd gepost, de enige juiste mod. Wat hij daar vertelt is allemaal heel relevant en ook on topic maar onder de verkeerde thread en dus op die plaats overbodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:45:
Ik had hem ook opgemerkt en mij lijkt -1 overbodig, want verkeerd gepost, de enige juiste mod. Wat hij daar vertelt is allemaal heel relevant en ook on topic maar onder de verkeerde thread en dus op die plaats overbodig!
... en dus een 0. Geen -1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Sorry, je hebt gelijk! Zal hem meteen veranderen. Nog ff wennen aan de nieuwe FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Het lijkt wel of alle 46 miljoen defecte Nokia accu's bij tweakers terecht zijn gekomen. De gemiddelde reactie: Mijne wel/niet! Boeiend, mss iets voor een poll, maar qua reactie imo nogal ongewenst, als er al vijftig identieke boven staan. Anyways, waar het me om gaat is deze. Geeft een nette foto van een praktijkgeval uit eigen ervaring en krijgt 4 x -1, ongewenst? Beetje erg snel gemod imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ik heb die laatste een +1 gegeven, en ik ga nu alle mijn wel/niet reacties proberen vaster op 0 te zetten. (edit3: alhoewel er ook iets te zeggen valt voor massaal -1 - zeg het maar...)

edit1:
maar dan vraag ik me af waarom anderen hier wel een -1 in zien en bij andere ''ik ook' reacties niet...
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2140348
In het kader van consequentie zal ik dat ook maar een 0 geven ipv -1.

edit2:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2140353
Ik snap niet waarom zoveel mensen hier +1 voor geven. Ik zie alleen een hoop bla bla bla -> 0 dus.

[ Voor 79% gewijzigd door terabyte op 15-08-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Als er, naast het wel/niet nog iets van een min of meer zinvolle opmerking stond, heb ik ze het voordeel van de twijfel gegeven. "edit2" had van mij idd ook al een nul gehad omdat het blabla is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Die foto is duidelijk een goede aanvulling op het nieuwsbericht en voor dus 'n +1.

[Aanvulling]
Dat dat 'hier wel/niet' zijn op -1 dubbelpost, in de zin van vervuiling, gezet.

[ Voor 39% gewijzigd door KroontjesPen op 15-08-2007 23:49 . Reden: Woordje 'goede' er als nog tussen gezet na opm. slindenau. ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Cyphax schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:37:
[...]

Mja ik zou toch een 0 geven. Ik vind 'm nou niet zo dat ik denk "dit voegt echt wat toe". Derhalve neutraal: 0. :)

[...]

Hehe da's gelukkig wel maar 1 thread, dat scheelt. Allemaal terecht -1.
Hij had beter gewoon een topic op het forum kunnen openen, dat is daar beter voor geschikt. :)
Ik vraag me dan wel af waarom deze niet op -1 staat. Dat is in dat zelfde thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:42:
Die foto is duidelijk een aanvulling op het nieuwsbericht en voor dus 'n +1.

[Aanvulling]
Dat dat 'hier wel/niet' zijn op -1 dubbelpost, in de zin van vervuiling, gezet.
Een foto die aanvullend is kan net zo goed op 0 komen te staat, het gaat om de waarde van die aanvulling ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dat is waar slindenau. :) Ben het woordje 'goede' vergeten. Het is wel mijn menig hoor. ;)

Stem blanco!

• Arne
die foto heeft dan weer toevallig wel toegevoegde waarde in mijn mening.... keer zien hoe dat er nou uit ziet

[ Voor 79% gewijzigd door Arne op 16-08-2007 00:04 ]

• Patriot
  • Laatst online: 14:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Okay, even een vraagje omtrent een van mijn eigen comments, namelijk deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2142999

Ik begrijp dat deze niet helemaal positief is (een kwestie van opgekropte frustraties jegens het betreffende stukje software), en ik weet ook dat het geen +1 verdiend, maar ik heb er toch bijgezet waar ik me aan erger (en dan nog even zonder de edit rekenen, die is nog niet zo oud)? Of is het in dit geval ook ongewenst? In dat geval moet ik mijn post dan maar leegeditten? Of kan hij gewoon verwijderd worden?

Of, wat ik eigenlijk hoop, is dit gewoon (of het nou positief is) een 0 waard?

Verwijderd

Ik denk dat de 0 wel op zijn plek is. De +1 is voor toegevoegde waarde, en die zie ik niet zo. Het onderwerp is Opera, en je reactie zegt weinig meer dan "Firefox is beter" zonder dit te onderbouwen.

Je stelling over bittorrent functies bijvoorbeeld. Kan best waar zijn, maar onderbouw dat dan en kom met bronnen. De stelling over snelheid komt niet over alsof je het werkelijk getest hebt. Ook het gedeelte vanaf je edit zegt weinig meer dan persoonlijke voorkeur.

De -1 is voor ongewenst, en ook dat zie ik niet. Er staan best wat stellingen in die een lezer kunnen aanzetten zich daar eens in te verdiepen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, volgens mij snapt de user VERSATEL het niet helemaal getuige zijn berichten in deze news-post (onderaan)

Deze reactie van hem hoort imho trouwens op de -1 thuis, niet op de 0.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:04:
Hmm, volgens mij snapt de user VERSATEL het niet helemaal getuige zijn berichten in deze news-post (onderaan)

:') Kan iemand hem even powermodden :D. Ze horen allemaal op -2, op misschien zn eerste reactie na.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 12:08 ]

• terabyte

terabyte

wildhagen schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:04:
Diegene die dat een +2 gaf hoort volgens mij ook geen mod te zijn.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ben ik de enige die dit geen -1 waard vind? De vraag is nogal legitiem. Algoritme of brute force.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
ecteinascidin schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:49:
Ben ik de enige die dit geen -1 waard vind? De vraag is nogal legitiem. Algoritme of brute force.
Bwah, het t.net artikel vertelt zelf dat ze alle mogelijke stadia terugbewezen hebben naar 15.000 gekenden, en vertelt er zelfs bij dat het, zelfs met een supercomputer, onmogelijk zou zijn alle statussen te "brute-forcen". Gevalletje niet goed gelezen, me dunkt. Dan nog lijkt het meer een 0 dan een -1.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Nee, je bent niet de enige ect. -1 is nutteloos (te) laag voor die reactie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• TheCapK

TheCapK

Deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2142950
staat nu op -1 terwijl ik vindt dat dit een reactie is die duidelijk grappig bedoeld is gezien waar hij op reageert. Ik ben niet iemand die (negatief) discrimineert op wat voor gronden dan ook en vind dat dit op zich moet kunnen. De reactie is echter gefixt door en powermod. De mensen die deze reactie +1 en 2 hebben gegeven mogen van mij dan wel weer flink op de vingers worden getikt.

• terabyte

terabyte

Die hele subthread over het aantal poten van een paard is dik offtopic en dus -1.
En volgens mij ben ik de enige die dit een http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2142945
-1 gaf (daar gaat mijn Modperformance)

Verwijderd

Ik vind nu weer dat we een extra niveau nodig hebben. Het zogenaamde "offtopic / chat / uit de hand gelopen grappen" niveau. Het is wel zonde om dit soort grappenmakers gelijk te stellen met venijnige flames.

• TheCapK

TheCapK

Dat was dus ook mijn probleem. Vandaar de post hier opdat we hierover kunnen discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 08:21

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Waarschijnlijk gewoon een kwestie 'smaak', maar ik moet zeggen dat ik dit wel een aardig geslaagde grap vind (en heb hem dus zelf op 0 gemod)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vrage om een trial serial is toch niet gek als er 10k rond lopen? Een ander forum had een slot gegooit in verband met illegal vragen. Dan ben je de mod niet om waard te zijn als je niet weet dat trial req een normaal is.

Als je mod bent moet je toch wel enig idee hebben van de wel zo grote digitale wereld waar zij allen zich nu in bevinden.

Af en toe lijkt het net of de tuinman op internet zit :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Wie is het eens dat deze eigenlijk geen +1 zijn. Ik vind het meer een 0 net als de parent-post hiervan.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2144420
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2144429

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reactie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2145469
is een letterlijke quote van de NL wiki pagina over Kwamtumcomputers...

Normaal zou ik daar geen bezwaar tegen hebben, hij reageert echter op deze reactie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2145442
welke dus al de link naar de NL wiki geeft.

Ten eerste is dit dus dubbelop, hij voegt niks toe, en ten tweede gebruikt hij geen quote tags...waardoor mensen kunnen denken dat hij het voorbeeld zelf bedacht heeft.

Ik zou het op 0 zetten, niet +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
terabyte schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:16:
Die hele subthread over het aantal poten van een paard is dik offtopic en dus -1.
En volgens mij ben ik de enige die dit een http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2142945
-1 gaf (daar gaat mijn Modperformance)
dik offtopic: ja, maar wel grappig imho :p
Meestal haal ik dat soort reacties ook weg, maar dit keer was het best grappig vind ik... een powermod van 0 naar -1 vind ik persoonlijk dan ook aardig nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

arne schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:23:
[...]

dik offtopic: ja, maar wel grappig imho :p
Meestal haal ik dat soort reacties ook weg, maar dit keer was het best grappig vind ik... een powermod van 0 naar -1 vind ik persoonlijk dan ook aardig nutteloos.
Ik heb ook 0's gegeven, behalve de reacties na: Een paard met een homo erop
die zijn echt nutteloos.

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.