Niet meer modereren na post

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Op de FP (ook de ouwe) kan je niet meer modereren als je gepost hebt.

Waarom?
Welk nut heeft het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:04:
Op de FP (ook de ouwe) kan je niet meer modereren als je gepost hebt.

Waarom?
Welk nut heeft het?
Waarschijnlijk omdat je moderatie dan subjectief zal zijn? (staat er echt niks over op de info topics betreffende moderatie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Anders zou je je eigen post kunnen omhoog modereren, en die van je tegenstanders omlaag. Das niet erg netjes ;)

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

Cyphax

Moderator LNX
Waarom zou je niet kunnen modereren in andere draadjes dan degene waar je zelf in hebt gepost?
Dan heb je geen tegenstanders en kun je natuurlijk je eigen post ook niet modereren.

Ik heb dat met regelmaat, dat ik in op iemand reageer en dan een eind verder wil modden maar dat kan dan niet. Had van mij niet gehoeven, die beperking. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is precies zoals Cyphax dat uitlegd. En het spreekwoord:'vertrouw op God, maar zet je fiets op slot' is ook van toepassing want het zal gerust overbodig zijn bij jullie, er zal altijd wel iemand zijn bij wie het niet vertrouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Als je uitgaat van een systeem dat zelfregulerend is door alle gebruikers, zoals het moderatiesysteem, dan is het toch overbodig om daar beperkingen aan te hangen zoals het niet mogen modden van tegenstanders?

En waarom mag je dan wel reageren op iemand en niet modereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Wat misschien ook mee heeft gespeeld bij de keuze hiervoor (ik zeg niet dat het zo is overigens, maar het zou kunnen) is dat als je zou kunnen modereren nadat je hebt gepost, je andere posts naar beneden kan halen om zelf voordeel te halen. Als iemand op jou reageert op een manier die je niet aanstaat, zou je 'm -1'en kunnen gaan geven, ook al heeft diegene helemaal gelijk. Of iemand die voor jou heeft gepost naar beneden halen, zodat jij hoger komt te staan dan die persoon en jouw post meer wordt gelezen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Deze beperkingen is er om te voorkomen dat mensen elkaar in felle discussies omlaag gaan modden. Om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen is het daarom niet mogelijk om te modereren op artikelen waar je zelf hebt gereageerd.

Je kunt overigens wel eerst modereren en vervolgens een reactie plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Femme schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:57:
Deze beperkingen is er om te voorkomen dat mensen elkaar in felle discussies omlaag gaan modden. Om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen is het daarom niet mogelijk om te modereren op artikelen waar je zelf hebt gereageerd.
Ah het zit 'm in dat "elke" dan, als ik dat zo lees?
Je kunt overigens wel eerst modereren en vervolgens een reactie plaatsen.
Toch voorkom je daar niet helemaal mee wat je wel wil voorkomen met de beperking. Als ik ergens een reactie lees waar mijn vingers van gaan jeuken, en ik neem mezelf voor daarop te reageren kan ik 'm dus wel eerst even modereren. De reactie zit al in je hoofd voor je op "reageren" hebt geklikt. Het betekent alleen dat je mensen die op jou reageren niet kan modereren, die reactie is er namelijk pas nadat je reageert. Maar nu, stel dat je de mogelijkheid nou biedt om gewoon door te modereren, behalve op posts onder die van jou, alleen die gaan namelijk in op jouw post en eigenlijk geldt (voor zover ik kan beredeneren) alleen voor die posts dat je ze om de verkeerde reden omlaag kan modden. Als ik namelijk niet reageer heeft dat 0 invloed op posts BOVEN mijn reactie, of in een andere thread. Die moderatie komt er toch wel, of ik nou reageer of niet.

Kortom: het lijkt mij (maar verbeter mij als ik wat over het hoofd zie) dat de posts waarvan je redelijkerwijs kan zeggen "die mag je niet gaan modereren om belangenverstrengeling te voorkomen" eigenlijk onder die van jouzelf staan. Dan is mijn vraag: is het niet een goed idee om te proberen om de beperking daaraan aan te passen, en het mogelijk te maken om een heel nieuw draadje toch te modereren?
Hahn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:53:Of iemand die voor jou heeft gepost naar beneden halen, zodat jij hoger komt te staan dan die persoon en jouw post meer wordt gelezen.
Dat kan nu ook, door een post een -1 te geven en er dan op te reageren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:57:
Maar is dat nou echt zo'n enorm probleem, dat je deze beperking moet invoeren? Ik vind dat de nadelen van het systeem veel groter zijn dan de voordelen.

Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan de moderaties, maar dat betekent dus dat is eerst de gehele thread moet modereren, voordat ik ergens reageer. Want als ik dat niet doe, verlies ik gelijk al mijn mod-rechten. Dat is behoorlijk belastend en frustrerend. Het zorgt er ook voor dat het aantal moderaties verlaagd wordt. Actieve tweakers zullen én reageren, én modereren. Met deze regel verwijder je een groot aantal potentiele moderaties, omdat men op een gegeven moment ergens gereageerd heeft.

Wat mij betreft mag die moderatie beperking helemaal weg. Ik geloof niet dat belangenverstrengeling zo'n probleem zal zijn. Zelfs als doen mensen dat... dat is het maar 1 mismoderatie, t.o.v. van vele anderen. (Vooral omdat er zonder deze regel veel meer moderaties uitgedeeld zullen worden). Dat legt dan niet zo'n gewicht in de schaal....

En er is nog altijd de metamod, en het moddereter forum om zulke misdragingen op te sporen en aan te pakken.

De beste oplossing zou zijn om alleen in de thread onder jouw post de moderatie rechten uit te schakelen. Maar dat is wellicht lastig te implementeren?

Ik geloof dat er ook sprake van was dat er meerdere niveau's van moderatoren komen? Dat moderatoren die zich bewezen hebben als betrouwbaar een zwaarder gewicht aan hun moderaties krijgen? Wellicht zou je dan voor hen die moderatie beperkingen kunnen opheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:10:
Ik geloof dat er ook sprake van was dat er meerdere niveau's van moderatoren komen? Dat moderatoren die zich bewezen hebben als betrouwbaar een zwaarder gewicht aan hun moderaties krijgen? Wellicht zou je dan voor hen die moderatie beperkingen kunnen opheffen?
Dat is er nu al. :)
TheZeroorez in "Moderatiesysteem in nieuwe website" legt het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Cyphax schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:10:
[...]

Ah het zit 'm in dat "elke" dan, als ik dat zo lees?

[...]

Toch voorkom je daar niet helemaal mee wat je wel wil voorkomen met de beperking. Als ik ergens een reactie lees waar mijn vingers van gaan jeuken, en ik neem mezelf voor daarop te reageren kan ik 'm dus wel eerst even modereren. De reactie zit al in je hoofd voor je op "reageren" hebt geklikt. Het betekent alleen dat je mensen die op jou reageren niet kan modereren, die reactie is er namelijk pas nadat je reageert. Maar nu, stel dat je de mogelijkheid nou biedt om gewoon door te modereren, behalve op posts onder die van jou, alleen die gaan namelijk in op jouw post en eigenlijk geldt (voor zover ik kan beredeneren) alleen voor die posts dat je ze om de verkeerde reden omlaag kan modden. Als ik namelijk niet reageer heeft dat 0 invloed op posts BOVEN mijn reactie, of in een andere thread. Die moderatie komt er toch wel, of ik nou reageer of niet.

Kortom: het lijkt mij (maar verbeter mij als ik wat over het hoofd zie) dat de posts waarvan je redelijkerwijs kan zeggen "die mag je niet gaan modereren om belangenverstrengeling te voorkomen" eigenlijk onder die van jouzelf staan. Dan is mijn vraag: is het niet een goed idee om te proberen om de beperking daaraan aan te passen, en het mogelijk te maken om een heel nieuw draadje toch te modereren?
De mogelijkheid om te reageren nadat je hebt gemodereerd is er overal. Namelijk, indien goed geïmplementeerd, wordt jouw moderatie ongedaan gemaakt op het moment dat jij een reactie plaatst.

Overigens was deze discussie destijds ook op /. alwaar het dus regelmatig voorkwam (in den beginne zeg maar) dat een discussie werd gevoerd door middel van het modereren van elkaars reacties. Niet echt bevorderlijk zeg maar.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Diabolical schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:31:

De mogelijkheid om te reageren nadat je hebt gemodereerd is er overal. Namelijk, indien goed geïmplementeerd, wordt jouw moderatie ongedaan gemaakt op het moment dat jij een reactie plaatst.
Is dat het geval op de FP?
Anyway, daar heb ik dezelfde bezwaren tegen als tegen het niet meer kunnen modereren nadat je reageert. :)
Ik zie de noodzaak er niet zo van in.
Overigens was deze discussie destijds ook op /. alwaar het dus regelmatig voorkwam (in den beginne zeg maar) dat een discussie werd gevoerd door middel van het modereren van elkaars reacties. Niet echt bevorderlijk zeg maar.
Slashdot is een heel andere site. Het publiek is ook anders. Maatregelen die op T.net wel werken werken niet per se ook goed op Slashdot, en andersom. Je zou het moeten uitproberen om erachter te komen of het op T.net goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Cyphax schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:39:
[...]

Is dat het geval op de FP?
Anyway, daar heb ik dezelfde bezwaren tegen als tegen het niet meer kunnen modereren nadat je reageert. :)
Ik zie de noodzaak er niet zo van in.
Mjah, je gaf zelf al een voorbeeld waarom de noodzaak er wel kan zijn. Dat jij dergelijk gedrag niet vertoont siert je, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook doet.
[...]

Slashdot is een heel andere site. Het publiek is ook anders. Maatregelen die op T.net wel werken werken niet per se ook goed op Slashdot, en andersom. Je zou het moeten uitproberen om erachter te komen of het op T.net goed werkt.
In het begin was /. een site met hetzelfde doel als T.net. Een site voor nerds, nieuwsgaring, reviews etc. Dat het tegenwoordig ietwat anders is is te wijten aan de wijziging in het soort publiek wat er komt.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Cyphax schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:10:
[...]

Maar nu, stel dat je de mogelijkheid nou biedt om gewoon door te modereren, behalve op posts onder die van jou, alleen die gaan namelijk in op jouw post en eigenlijk geldt (voor zover ik kan beredeneren) alleen voor die posts dat je ze om de verkeerde reden omlaag kan modden. Als ik namelijk niet reageer heeft dat 0 invloed op posts BOVEN mijn reactie, of in een andere thread. Die moderatie komt er toch wel, of ik nou reageer of niet.
Dat vind ik ook een goede oplossing, dus dat modereren enkel in een thread waarin je zelf hebt gereageerd niet mogelijk is.

Doordat de score van een reactie nu bepaald wordt door het gewogen gemiddelde van de moderaties is de invloed van de individuele moderator bovendien kleiner, mits er door voldoende andere personen wordt gemodereerd. In het oude moderatiesysteem had de laatste moderator altijd even veel invloed op de score als de eerste (totdat de afvlakkingsberekening in werking trad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Diabolical schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:07:
Mjah, je gaf zelf al een voorbeeld waarom de noodzaak er wel kan zijn. Dat jij dergelijk gedrag niet vertoont siert je, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook doet.
Het zou best kunnen dat blijkt dat het niet goed werkt, maar ik zou dat niet willen concluderen adhv hoe het op Slashdot is. :)
Het zal ook best weleens kunnen dat er een keer misbruik van gemaakt wordt (hoewel ik toch wel denk dat met mijn voorstel beperkt blijft), maar dat kunnen we melden in TMF bijvoorbeeld. Ik denk echt dat het goed kan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Femme schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:47:
[...]

Dat vind ik ook een goede oplossing, dus dat modereren enkel in een thread waarin je zelf hebt gereageerd niet mogelijk is.
Dat lijkt mij inderdaad het beste (zie ook fsfikke in "Moderatiesysteem in nieuwe website"). Met het huidige systeem heb ik nu af en toe gewacht met m'n reactie submitten om eerst even te modden, maar dat ga ik zeker niet elke keer doen, waardoor ik de reacties onder de post waar ik op reageer niet kan en zal modden. Terwijl die imo niets te maken hebben met de reactie en de daaruit voortkomende discussie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:58

botoo

💀 too old to die young

Ik schuif deze door naar het Tweakers.net Moddereter Forum, daar komt het wat beter tot z'n recht :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Inderdaad, moddereter forum is beter.

Verder vind ik het gewoon logisch dat als je een reactie wil plaatsen niet eerst moet gaan nadenken of je meteen al je modrechten wil opgeven voor het hele topic. Een reactie plaatsen vraagt je aandacht en die wil je het liefst zo snel mogelijk neerzetten voordat je hem vergeet zeg maar.

Het zou dan fijn zijn als je gewoon verder in het topic gewoon nog kan modereren.

Niet mogen modereren op reacties op jouw post vind ik wel weer logisch.
Dit bevordert misschien ook meteen dat mensen reageren op iemands post ipv zelf een nieuwe post te openen ivm scores.

[ Voor 9% gewijzigd door Soldaatje op 08-06-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Cyphax schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:04:
[...]

Het zou best kunnen dat blijkt dat het niet goed werkt, maar ik zou dat niet willen concluderen adhv hoe het op Slashdot is. :)
Het zal ook best weleens kunnen dat er een keer misbruik van gemaakt wordt (hoewel ik toch wel denk dat met mijn voorstel beperkt blijft), maar dat kunnen we melden in TMF bijvoorbeeld. Ik denk echt dat het goed kan gaan. :)
Ik concludeer ook niet iets adhv ervaringen op /. maar gaf /. meer als voorbeeld aan.

Jouw voostel van het hanteren van dergelijke regels in afzonderlijke threads in plaats van de hele discussie zou een optie kunnen zijn maar ook hier kun je je voorstellen dat je een reactie omlaagmod en vervolgens op hetzelfde niveau jouw reactie plaatst met een tegenovergestelde view. Maar goed, zo is er overal wel een situatie voor te bedenken. Ergens moet er een keuze gemaakt worden lijkt mij en dat kan heel goed jouw voorkeuze zijn maar ook iets totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Diabolical schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:26:
maar ook hier kun je je voorstellen dat je een reactie omlaagmod en vervolgens op hetzelfde niveau jouw reactie plaatst met een tegenovergestelde view.
Dat klopt, maar ik zie daar niet zo'n probleem in eigenlijk. Als zou modereren en vervolgens niet reageren maakt dat voor die post niets uit, de score wordt berekend adhv mijn moderatie, niet mijn reactie die daar eventueel op volgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AroglDarthu
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 18:47
Femme schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:47:
[...]

Helemaal mee eens!

Ik zag net dat de nieuwe FAQ er was en dacht: "laat ik eens wat reacties op het bericht waarin ik geïnteresseerd ben gaan modden, a.d.h.v. die spelregeltjes...". Maar helaas :'(. Dat ging dus niet meer, omdat ik een reactie had geplaatst...

Beetje flauw dat je dan niet meer mag modden op reacties buiten die thread waarop je zelf reageerde.

@Femme: het is inmiddels twee weken geleden dat er reactie was op deze thread. Heb je al een beslissing genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben er wel voorstander van om modereren in een artikel buiten je eventuele eigen thread toe te staan. We hebben nu ook de modBot om fanboymoderaties tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Femme schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:52:
Ik ben er wel voorstander van om modereren in een artikel buiten je eventuele eigen thread toe te staan. We hebben nu ook de modBot om fanboymoderaties tegen te gaan.
Waneeer blijkt dat de modBot volwassen is (ik neem aan dat het de komende tijd nog goed gecontroleerd wordt en zonodig verbeterd wordt) dan lijkt het me dat de beperking weg kan.
Wellicht met een uitzondering dat je niet je eigen reactie kan modden (dat lijkt me vrij simpel te regelen) en dat je ook niet directe reacties op jouw bericht kan modden (ik weet niet of dit mogelijk is).
Maakt iemand misbruik van zijn rechten, dan pakt de Bot dat wel aan.
Ik heb nu vaak dat ik een reactie lees waar ik wel op moet reageren. Soms bedenk ik dat ik eerst verder moet modden. Gevolg: ik vergeet mijn reactie later alsnog te plaatsen. Soms plaats ik de reactie wel, met als gevolg dat ik niet verder kan modden.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Je eigen thread vind ik een goed idee. Maar niet iedereen weet om te gaan met het reageren in een geneste layout en reageren dan buiten de thread om.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
PcDealer schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:22:
Je eigen thread vind ik een goed idee. Maar niet iedereen weet om te gaan met het reageren in een geneste layout en reageren dan buiten de thread om.
Tja, je kan niet overal rekening mee houden. In die gevallen moet je gewoon vertrouwen op de bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Zou een afwijking in je eigen thread niet wegvallen tegen andere moderaties? Op moment is alles wat ik modereer hetzelfde, het bevat geen schrijfsels van mij, dus ik word geacht netjes te kunnen modereren.
Zodra ik in 1 thread fanboyisme vertoon, zijn dat pak em beet 10 moderaties met een afwijking van >1. (oke, bij echte idioten is het meer, maar laten we zeggen dat ik tactisch fanboy ben). Voeg daaraan 50 normale moderaties toe met mijn afwijking van 0.15, en je hebt een totale afwijking van .29, oftewel dat valt volkomen weg, en ik mod rustig door...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo het forum en de frontpage lees, heb ik m'n bedenkingen.

Hou het simpel, het is voor de gebruiker nogal ingewikkeld geworden. Men moet eerst enkele pagina's 'handleiding' doorlezen en dan snapt men het eindelijk. Maar of dit nuttig is voor 1 van de minder belangrijke aspecten van de site? De hoofdzaak is nog altijd het nieuws. De reacties zijn echter ook belangrijk maar om nu zo'n ingewikkeld systeem te ontwikkelen voor de reacties? Voor mij zijn de +1/+2 scores niet belangrijk! Het belangrijkste is dat de onzin-posts -1 krijgen zodat ik overzichtelijk en goede info krijg. En niet enkel de top-posts van +2, want als je alleen de +2 ziet is dit ook niet interessant want deze zijn veelal een reactie op een andere niet-+2 post die je dan niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Er wordt hier steeds op gehamerd dat je meningen moet posten en posts objectief moet modden.
Dat is dus een mooi argument om voor 't mogen blijven modden na een post in dat nieuws blok te zijn.
Als die mod objectiviteit echt voor 100% goed zou werken ook zelfs de opmerkingen over jouw post, maar dat is wel een erge utopie. ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:03

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:52:
Technisch gezien is het eenvoudig om te checken of een post een reaktie is op een eigen post (of een reaktie daarop), echter is het checken of een post een parent is van een eigen reaktie een stuk lastiger en duurder.

Ik denk dat het sowieso onwenselijk is dat je reakties op je eigen post kan modereren, de vraag is of het ook onwenselijk is als je bovenliggende reakties nog wel zou mogen modereren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
crisp schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:41:
[...]

Technisch gezien is het eenvoudig om te checken of een post een reaktie is op een eigen post (of een reaktie daarop), echter is het checken of een post een parent is van een eigen reaktie een stuk lastiger en duurder.

Ik denk dat het sowieso onwenselijk is dat je reakties op je eigen post kan modereren, de vraag is of het ook onwenselijk is als je bovenliggende reakties nog wel zou mogen modereren.
Wat bedoel je met "een parent is van een eigen reaktie" Doel je dan op een post van iemand anders die min of meer hetzelfde post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Quacka schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:30:
[...]

Wat bedoel je met "een parent is van een eigen reaktie" Doel je dan op een post van iemand anders die min of meer hetzelfde post?
Crisp bedoeld dat als jij reageert op iemand het moeilijk is voor het mod-systeem om te achterhalen dat die post waarop jij reageert de parent is van de thread waarop jij hebt gereageerd.

Verder zie ik niet echt een reden om het modereren op reacties voorafgaand aan de eigen reactie te verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

crisp schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:41:
Maar dat kan nu ook al, door eerst te modereren, en daarna te reageren.

Desnoods zou je, om de implementatie te vergemakkelijken en toch de usability te verhogen, kunnen stellen dat je alle reacties mag modereren die zijn geplaatst vóór jouw eerste post. Dan verandert er effectief niets aan de huidige situatie, alleen werkt het wat makkelijker (je hoeft niet eerst de hele draad te modereren voor je reageert - na de reactie kun je de oudere posts ook nog modereren)

Het eigen thread idee is natuurlijk mooier, hoewel je nog wel altijd het probleem hebt dat reacties op jouw post niet altijd in je eigen draad worden gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2007 15:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

.oisyn schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:11:
[...]

Maar dat kan nu ook al, door eerst te modereren, en daarna te reageren.

Desnoods zou je, om de implementatie te vergemakkelijken en toch de usability te verhogen, kunnen stellen dat je alle reacties mag modereren die zijn geplaatst vóór jouw eerste post. Dan verandert er effectief niets aan de huidige situatie, alleen werkt het wat makkelijker (je hoeft niet eerst de hele draad te modereren voor je reageert - na de reactie kun je de oudere posts ook nog modereren)
Dit lijkt me sowieso al een goede vooruitgang.
Als ik de reacties op een nieuwsartikel doorneem begin ik bovenaan en mod ik ze voor een groot deel, als ik bij een reactie kom waar ik op wil reageren moet ik nu telkens eerst even onthouden wat en waar ik wil reageren omdat ik anders de rest niet meer kan modden.
Als je ook na het reageren nog de oude reacties door kan modden zou dat veel makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:03

crisp

Devver

Pixelated

Dit is inmiddels aangepast. Je kan enkel eigen reacties en reacties op een eigen reactie niet modden, de rest kan na reageren gewoon nog gemod worden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
crisp schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:05:
Dit is inmiddels aangepast. Je kan enkel eigen reacties en reacties op een eigen reactie niet modden, de rest kan na reageren gewoon nog gemod worden :)
Dank, heren. Vielen dank. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Is dit eigenlijk niet overbodig. Als je een reactie typt en subjectief gaat modereren bij reacties hierop, dan wordt je toch vanzelf door de modbot eruit gepikt?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kixtart schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:48:
[...]

Is dit eigenlijk niet overbodig. Als je een reactie typt en subjectief gaat modereren bij reacties hierop, dan wordt je toch vanzelf door de modbot eruit gepikt?
Lees de draad eens, daar hebben we het al over gehad ;)

Dank voor de aanpassing iig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
mooi dat het al is doorgevoerd!
Ik ben benieuwd of in de praktijk blijkt dat de oude regel er terecht was (dat zou blijken als veel mensen hierdoor hun modrechten gaan verliezen), of dat het achteraf nog wel mee viel.

Verwijderd

De moderatie-faq (reviews: Tweakers.net moderatie faq) zou ook nog even aangepast kunnen worden (pagina 2).
Pagina: 1