Op de FP (ook de ouwe) kan je niet meer modereren als je gepost hebt.
Waarom?
Welk nut heeft het?
Waarom?
Welk nut heeft het?
Verwijderd
Waarschijnlijk omdat je moderatie dan subjectief zal zijn? (staat er echt niks over op de info topics betreffende moderatie?)Soldaatje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:04:
Op de FP (ook de ouwe) kan je niet meer modereren als je gepost hebt.
Waarom?
Welk nut heeft het?
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
Saved by the buoyancy of citrus
The devil is in the details.
Ah het zit 'm in dat "elke" dan, als ik dat zo lees?Femme schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:57:
Deze beperkingen is er om te voorkomen dat mensen elkaar in felle discussies omlaag gaan modden. Om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen is het daarom niet mogelijk om te modereren op artikelen waar je zelf hebt gereageerd.
Toch voorkom je daar niet helemaal mee wat je wel wil voorkomen met de beperking. Als ik ergens een reactie lees waar mijn vingers van gaan jeuken, en ik neem mezelf voor daarop te reageren kan ik 'm dus wel eerst even modereren. De reactie zit al in je hoofd voor je op "reageren" hebt geklikt. Het betekent alleen dat je mensen die op jou reageren niet kan modereren, die reactie is er namelijk pas nadat je reageert. Maar nu, stel dat je de mogelijkheid nou biedt om gewoon door te modereren, behalve op posts onder die van jou, alleen die gaan namelijk in op jouw post en eigenlijk geldt (voor zover ik kan beredeneren) alleen voor die posts dat je ze om de verkeerde reden omlaag kan modden. Als ik namelijk niet reageer heeft dat 0 invloed op posts BOVEN mijn reactie, of in een andere thread. Die moderatie komt er toch wel, of ik nou reageer of niet.Je kunt overigens wel eerst modereren en vervolgens een reactie plaatsen.
Dat kan nu ook, door een post een -1 te geven en er dan op te reageren.Hahn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:53:Of iemand die voor jou heeft gepost naar beneden halen, zodat jij hoger komt te staan dan die persoon en jouw post meer wordt gelezen.
Verwijderd
Maar is dat nou echt zo'n enorm probleem, dat je deze beperking moet invoeren? Ik vind dat de nadelen van het systeem veel groter zijn dan de voordelen.Femme schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:57:
Deze beperkingen is er om te voorkomen dat mensen elkaar in felle discussies omlaag gaan modden. Om elke schijn van belangenverstrengeling te voorkomen is het daarom niet mogelijk om te modereren op artikelen waar je zelf hebt gereageerd.
Dat is er nu al.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:10:
Ik geloof dat er ook sprake van was dat er meerdere niveau's van moderatoren komen? Dat moderatoren die zich bewezen hebben als betrouwbaar een zwaarder gewicht aan hun moderaties krijgen? Wellicht zou je dan voor hen die moderatie beperkingen kunnen opheffen?
De mogelijkheid om te reageren nadat je hebt gemodereerd is er overal. Namelijk, indien goed geïmplementeerd, wordt jouw moderatie ongedaan gemaakt op het moment dat jij een reactie plaatst.Cyphax schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:10:
[...]
Ah het zit 'm in dat "elke" dan, als ik dat zo lees?
[...]
Toch voorkom je daar niet helemaal mee wat je wel wil voorkomen met de beperking. Als ik ergens een reactie lees waar mijn vingers van gaan jeuken, en ik neem mezelf voor daarop te reageren kan ik 'm dus wel eerst even modereren. De reactie zit al in je hoofd voor je op "reageren" hebt geklikt. Het betekent alleen dat je mensen die op jou reageren niet kan modereren, die reactie is er namelijk pas nadat je reageert. Maar nu, stel dat je de mogelijkheid nou biedt om gewoon door te modereren, behalve op posts onder die van jou, alleen die gaan namelijk in op jouw post en eigenlijk geldt (voor zover ik kan beredeneren) alleen voor die posts dat je ze om de verkeerde reden omlaag kan modden. Als ik namelijk niet reageer heeft dat 0 invloed op posts BOVEN mijn reactie, of in een andere thread. Die moderatie komt er toch wel, of ik nou reageer of niet.
Kortom: het lijkt mij (maar verbeter mij als ik wat over het hoofd zie) dat de posts waarvan je redelijkerwijs kan zeggen "die mag je niet gaan modereren om belangenverstrengeling te voorkomen" eigenlijk onder die van jouzelf staan. Dan is mijn vraag: is het niet een goed idee om te proberen om de beperking daaraan aan te passen, en het mogelijk te maken om een heel nieuw draadje toch te modereren?
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Is dat het geval op de FP?Diabolical schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:31:
De mogelijkheid om te reageren nadat je hebt gemodereerd is er overal. Namelijk, indien goed geïmplementeerd, wordt jouw moderatie ongedaan gemaakt op het moment dat jij een reactie plaatst.
Slashdot is een heel andere site. Het publiek is ook anders. Maatregelen die op T.net wel werken werken niet per se ook goed op Slashdot, en andersom. Je zou het moeten uitproberen om erachter te komen of het op T.net goed werkt.Overigens was deze discussie destijds ook op /. alwaar het dus regelmatig voorkwam (in den beginne zeg maar) dat een discussie werd gevoerd door middel van het modereren van elkaars reacties. Niet echt bevorderlijk zeg maar.
Mjah, je gaf zelf al een voorbeeld waarom de noodzaak er wel kan zijn. Dat jij dergelijk gedrag niet vertoont siert je, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook doet.Cyphax schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:39:
[...]
Is dat het geval op de FP?
Anyway, daar heb ik dezelfde bezwaren tegen als tegen het niet meer kunnen modereren nadat je reageert.
Ik zie de noodzaak er niet zo van in.
In het begin was /. een site met hetzelfde doel als T.net. Een site voor nerds, nieuwsgaring, reviews etc. Dat het tegenwoordig ietwat anders is is te wijten aan de wijziging in het soort publiek wat er komt.[...]
Slashdot is een heel andere site. Het publiek is ook anders. Maatregelen die op T.net wel werken werken niet per se ook goed op Slashdot, en andersom. Je zou het moeten uitproberen om erachter te komen of het op T.net goed werkt.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Dat vind ik ook een goede oplossing, dus dat modereren enkel in een thread waarin je zelf hebt gereageerd niet mogelijk is.Cyphax schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:10:
[...]
Maar nu, stel dat je de mogelijkheid nou biedt om gewoon door te modereren, behalve op posts onder die van jou, alleen die gaan namelijk in op jouw post en eigenlijk geldt (voor zover ik kan beredeneren) alleen voor die posts dat je ze om de verkeerde reden omlaag kan modden. Als ik namelijk niet reageer heeft dat 0 invloed op posts BOVEN mijn reactie, of in een andere thread. Die moderatie komt er toch wel, of ik nou reageer of niet.
Het zou best kunnen dat blijkt dat het niet goed werkt, maar ik zou dat niet willen concluderen adhv hoe het op Slashdot is.Diabolical schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:07:
Mjah, je gaf zelf al een voorbeeld waarom de noodzaak er wel kan zijn. Dat jij dergelijk gedrag niet vertoont siert je, maar dat wil niet zeggen dat een ander dat ook doet.
Dat lijkt mij inderdaad het beste (zie ook fsfikke in "Moderatiesysteem in nieuwe website"). Met het huidige systeem heb ik nu af en toe gewacht met m'n reactie submitten om eerst even te modden, maar dat ga ik zeker niet elke keer doen, waardoor ik de reacties onder de post waar ik op reageer niet kan en zal modden. Terwijl die imo niets te maken hebben met de reactie en de daaruit voortkomende discussie.Femme schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:47:
[...]
Dat vind ik ook een goede oplossing, dus dat modereren enkel in een thread waarin je zelf hebt gereageerd niet mogelijk is.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 9% gewijzigd door Soldaatje op 08-06-2007 13:38 ]
Ik concludeer ook niet iets adhv ervaringen op /. maar gaf /. meer als voorbeeld aan.Cyphax schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:04:
[...]
Het zou best kunnen dat blijkt dat het niet goed werkt, maar ik zou dat niet willen concluderen adhv hoe het op Slashdot is.
Het zal ook best weleens kunnen dat er een keer misbruik van gemaakt wordt (hoewel ik toch wel denk dat met mijn voorstel beperkt blijft), maar dat kunnen we melden in TMF bijvoorbeeld. Ik denk echt dat het goed kan gaan.
Dat klopt, maar ik zie daar niet zo'n probleem in eigenlijk. Als zou modereren en vervolgens niet reageren maakt dat voor die post niets uit, de score wordt berekend adhv mijn moderatie, niet mijn reactie die daar eventueel op volgt.Diabolical schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:26:
maar ook hier kun je je voorstellen dat je een reactie omlaagmod en vervolgens op hetzelfde niveau jouw reactie plaatst met een tegenovergestelde view.
Helemaal mee eens!Femme schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:47:
[...]
Dat vind ik ook een goede oplossing, dus dat modereren enkel in een thread waarin je zelf hebt gereageerd niet mogelijk is.
Waneeer blijkt dat de modBot volwassen is (ik neem aan dat het de komende tijd nog goed gecontroleerd wordt en zonodig verbeterd wordt) dan lijkt het me dat de beperking weg kan.Femme schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:52:
Ik ben er wel voorstander van om modereren in een artikel buiten je eventuele eigen thread toe te staan. We hebben nu ook de modBot om fanboymoderaties tegen te gaan.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Tja, je kan niet overal rekening mee houden. In die gevallen moet je gewoon vertrouwen op de bot.PcDealer schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:22:
Je eigen thread vind ik een goed idee. Maar niet iedereen weet om te gaan met het reageren in een geneste layout en reageren dan buiten de thread om.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Verwijderd
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Technisch gezien is het eenvoudig om te checken of een post een reaktie is op een eigen post (of een reaktie daarop), echter is het checken of een post een parent is van een eigen reaktie een stuk lastiger en duurder.Femme schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:52:
Ik ben er wel voorstander van om modereren in een artikel buiten je eventuele eigen thread toe te staan. We hebben nu ook de modBot om fanboymoderaties tegen te gaan.
Intentionally left blank
Wat bedoel je met "een parent is van een eigen reaktie" Doel je dan op een post van iemand anders die min of meer hetzelfde post?crisp schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:41:
[...]
Technisch gezien is het eenvoudig om te checken of een post een reaktie is op een eigen post (of een reaktie daarop), echter is het checken of een post een parent is van een eigen reaktie een stuk lastiger en duurder.
Ik denk dat het sowieso onwenselijk is dat je reakties op je eigen post kan modereren, de vraag is of het ook onwenselijk is als je bovenliggende reakties nog wel zou mogen modereren.
Crisp bedoeld dat als jij reageert op iemand het moeilijk is voor het mod-systeem om te achterhalen dat die post waarop jij reageert de parent is van de thread waarop jij hebt gereageerd.Quacka schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:30:
[...]
Wat bedoel je met "een parent is van een eigen reaktie" Doel je dan op een post van iemand anders die min of meer hetzelfde post?
Maar dat kan nu ook al, door eerst te modereren, en daarna te reageren.crisp schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:41:
Ik denk dat het sowieso onwenselijk is dat je reakties op je eigen post kan modereren, de vraag is of het ook onwenselijk is als je bovenliggende reakties nog wel zou mogen modereren.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2007 15:15 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit lijkt me sowieso al een goede vooruitgang..oisyn schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:11:
[...]
Maar dat kan nu ook al, door eerst te modereren, en daarna te reageren.
Desnoods zou je, om de implementatie te vergemakkelijken en toch de usability te verhogen, kunnen stellen dat je alle reacties mag modereren die zijn geplaatst vóór jouw eerste post. Dan verandert er effectief niets aan de huidige situatie, alleen werkt het wat makkelijker (je hoeft niet eerst de hele draad te modereren voor je reageert - na de reactie kun je de oudere posts ook nog modereren)
Intentionally left blank
Dank, heren. Vielen dank.crisp schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:05:
Dit is inmiddels aangepast. Je kan enkel eigen reacties en reacties op een eigen reactie niet modden, de rest kan na reageren gewoon nog gemod worden
Is dit eigenlijk niet overbodig. Als je een reactie typt en subjectief gaat modereren bij reacties hierop, dan wordt je toch vanzelf door de modbot eruit gepikt?crisp schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:05:
Dit is inmiddels aangepast. Je kan enkel eigen reacties en reacties op een eigen reactie niet modden, de rest kan na reageren gewoon nog gemod worden
☻/
/▌
/ \
Lees de draad eens, daar hebben we het al over gehadKixtart schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:48:
[...]
Is dit eigenlijk niet overbodig. Als je een reactie typt en subjectief gaat modereren bij reacties hierop, dan wordt je toch vanzelf door de modbot eruit gepikt?
Verwijderd
De moderatie-faq (reviews: Tweakers.net moderatie faq) zou ook nog even aangepast kunnen worden (pagina 2).crisp schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:05:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq