Cyphax schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:35:
[...]
Dat komt ongetwijfeld omdat je vrijwel uitsluitend mismoderaties post die te hoog zijn gewaardeerd, terwijl er ook veel mismoderaties zijn bij posts die -1 hebben gekregen terwijl ze dat niet verdienen.

Niet dat dat een slechte zaak is, maar het ziet er daardoor wel uit alsof je slechts een botte bijl hebt.

Dat komt simpelweg omdat die eerder opvallen omdat er dan meer groen is. Bij onterechte -1's zijn er vaak zoveel goede moderaties als tegenwicht dat het effectief toch nog groen is.
Waar ik ze tegenkom meld ik ook wel -1's, maar ik heb niet de tijd om letterlijk alle reacties te checken op mods. Ik pak alleen degenen eruit die me opvallen.
[...]
Het wordt gewoon niet gemeld door Botoo en de rest, wil je een lijstje per dag met modders die geen modrechten meer hebben?
Nee, zo'n lijstje wil ik niet eens zien. Het gaat erom dat ik wel eens wat vooruitgang zou willen zien in de kwaliteit van modereren. Echter, de laatste week zie ik alleen maar een achteruitgang. Een achteruitgang die steeds erger lijkt te worden, kan ik daar nog aan toevoegen. Het good-old meningmodden is weer terug in alle vormen zoals we die voor het interim-modsysteem ook al hadden.
Dan krijg je weleens het idee van vechten tegen de bierkaai. En als het dan vanuit het management ook nog eens verschrikkelijk oorverdovend stil blijft word de motivatie om nog tijd te gaan steken in moderen niet echt veel groter. En ja, dat is een gigantisch understatement, want zo langzamerhand heb ik dus geen
enkele motivatie meer om nog verder te gaan met modden.
Je kunt ook de bijl aanscherpen: als iemand een +2 geeft bij een reactie kun je ook iemand eerst waarschuwen omdat die mensen vaak denken "yeah, helemaal mee eens! +2" terwijl je eigenlijk hoort te denken "yeah, helemaal mee eens! jammer dat het een vette flame is, -1".
Ja, dat is meningmodden, wat ik hierboven dus al aanstipte.
Neem ook de mensen mee die het systeem "misbruiken" door meer gewicht in de schaal te leggen dan ze zouden moeten, ik hoop dat die eerst een waarschuwing krijgen, in plaats van dat hen gelijk de modrechten worden ontnomen.
Wellicht kan je de x2-mods idd eerst terugschroeven naar de x1-status. Pas als ze dan verder gaan met modmisbruik kan je ze hun rechten definitief ontnemen.
Maar ik vraag me af of er veel x2-mods zijn die modmisbruik plegen? Het lijkt me waarschijnlijk dat het merendeels x1-ers zijn?
Laten we dan proberen geduld op te brengen omdat het ongetwijfeld echt heel veel werk is voor o.a. Botoo, ik twijfel er geen moment aan of hij/zij doe(t/n) zijn/hun uiterste best hiervoor.

Daar twijfel ik ook niet aan hoor, ik spreek ook geen personen aan. En ik ben best bereid geduld op te brengen, dat heb ik al vaker aangegeven. Echter, geduld is natuurlijk niet eindeloos, en uiteindelijk zou ik toch ook wel een keer resultaat willen zien, in de vorm dat de gemiddelde moderatie-kwaliteit omhoog gaat. Tot nu toe zie ik eerder een neergaande tendens dan een opgaande helaas.
[
Voor 10% gewijzigd door
wildhagen op 11-07-2007 10:48
]