Het kleine-mismoderatietopic deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
wat met het volgende draadje te doen?
nieuws: 'Sony bereidt prijsverlaging PlayStation 3 voor'
de eerste posts zijn allemaal eigenlijk dubbelposts, maar door het tijdsverschil weer niet. Neemt niet weg dat het irriteerd om 5 keer hetzelfde te lezen, aangezien het ook nog niet echt goede posts zijn.
want dat de prijs veel consumenten zal tegen houden en dat men wacht wat ms gaat doen, lijkt me toch redelijk voor de hand liggend?

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die dit of dit een +2 gegeven heeft mag zijn modrechten ook wel inleveren. Beiden horen op -1, de eerste om dat het een first post is, de tweede omdat het in deze vorm totaal nergens op slaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb ze op 0-gemod, omdat het aanleiding is tot een aantal goede berichten. Deze zouden dan onzichtbaar worden.
Dat is in mijn ogen erger, dan deze onliners op op 0 laten staan.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Quacka schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:59:
Ik heb ze op 0-gemod, omdat het aanleiding is tot een aantal goede berichten. Deze zouden dan onzichtbaar worden.
Dat is in mijn ogen erger, dan deze onliners op op 0 laten staan.
in het nieuwe systeem telt dat dus niet meer, maar zie je altijd de onderliggende discussie wanneer deze wel op het juiste niveau is.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52

Cyphax

Moderator LNX
arne schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:33:
[...]

volgens mij was dat nou dan weer juist niet de bedoeling :p
Ja dat klopt, daar was die +1 ook eigenlijk niet voor bedoeld. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2088390
Hetzelfde verhaal: dat hoeft toch niet op -1 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
arne schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:09:
[...]

in het nieuwe systeem telt dat dus niet meer, maar zie je altijd de onderliggende discussie wanneer deze wel op het juiste niveau is.
ah oke (dan zie je maar dat ik meestal ingelogd lees: ik zie dan gewoon alles)
Maar mijn punt blijft dat dan weer onduidelijk waarom iemand een bericht plaatst.
Deze bijv: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2086689

Zeker als het niet de meest verschrikkelijke post, dan moet je gewoon voor de zekerheid op 0 stemmen.

[ Voor 9% gewijzigd door Quacka op 06-07-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie niet in wat daar -1 aan zou moeten zijn nee... heb hem dan ook maar een 0-tje gegeven. Meer dan dat lijkt me ook weer niet nodig :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 08:11

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Heb die http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2088390 even in de context van het artikel bekeken en ben van mening dat het best 'n +1 waard is.
De opmerking is juist, de user laat zich daarna door een reactie op het verkeerde been zetten.

[aanvulling]
Mijn +1 motivatie in een post daar neer gepend.
;)

[ Voor 11% gewijzigd door KroontjesPen op 06-07-2007 21:37 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 12:12

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

offtopic:
Helaas is je motivatie wel verkeerd, en is het in heel veel games weldegelijk mogelijk, waarmee volgensmij de +1 niet echt nodig is (zie ook de reactie van iemand anders op jouw post). Ik vind hem zo op 0 wel goed staan eigenlijk. De post is zichtbaar, en de goede discussie erover ook, maar ik vind dat ie niet nog hoger hoeft te staan.

[ Voor 9% gewijzigd door XplodingForce op 06-07-2007 22:28 ]

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Modmisbruik-alert: Who the <peep> geeft in 's hemelsnaam dit gedrocht een +2... even een heleboel complete landen voor apen uitmaken. Dat noemen we pas een flamebait tot de macht 5 miljoen.

En wat is zo uitmuntend aan deze reactie? Of aan deze? Of aan deze?

En wat is er zo ongewenst aan deze reactie? Ok, het is geen echte hoogvlieger, maar een -1 vind ik ook weer wat overdreven hoor... Ook dit lijkt me echt geen -1 waard.

Voorlopig de laatsten: degene die dit een +2 gaf mag zijn modrechten ook wel verliezen imho. Hetzelfde voor degene die deze reactie een +2 waar vonden, het is namelijk gewoonweg een troll.

En als men niet kan uitleggen wat de meerwaarde van deze reply is moet men ook naar deze mod maar eens een onderzoek instellen denk ik?

[ Voor 100% gewijzigd door wildhagen op 07-07-2007 11:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Mijn eerste reactie was: het mening-modden is weer in volle hevigheid terug.

Maar de voorbeelden die je geeft zijn wel zo extreem, dat die term de lading niet meer dekt.
Wat dachten jullie van "kleuter-modden" als nieuwe term? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mjah, kleutermods lijkt me dit soort figuren wel van toepassing ja..

En let wel, dan heb ik hier alleen nog maar de meest extreme moderaties opgesomd. Ik heb alle newsposts van gisteren doorgespit vanochtend, en dit is nog geen 20 procent van alle mismods die ik ben tegengekomen. Als ik daaraan zou gaan beginnen was ik over 2 millennia nog bezig.

Dan nog een leuke, namelijk deze reactie. Eerst stond er alleen de eerste regel, en heb ik hem dus een -1 gegeven wegens First posting. Nu heeft hij hem uitgebreid.

Wat moet ik doen? De moderatie aanpassen, waardoor ik hem beloon voor dit soort postgedrag, of de moderatie laten staan, waardoor ik straks word afgestraft dmv de metamodbot en misschien mijn moderatierechten verlies...

Edit: ik gooi hem maar naar de 0... dan maar wangedrag belonen, ik wil wel kunnen blijven modden :(

Maar degene die dit als uitmuntend modereerd mag per direct zijn rechten inleveren imho.

[ Voor 52% gewijzigd door wildhagen op 07-07-2007 12:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

@wildhagen: wat betreft die laatste...niet alleen in jouw mening hoor...volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat alles boven de -1 een extreem foute mod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:59

DataGhost

iPL dev

Ja, ik heb me net ook maar aangemeld om die 'rot op met dat gemodereer' reactie en dat 'ja helemaal waar' daaronder omlaag te modden, het is totaal offtopic en redelijk flamebaiterig... vervolgens mod iemand die tweede reactie weer omhoog :?

@hieronder: inderdaad... zoiets had ik ook bij http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2089071. Eigenlijk wil je die post gewoon uit het zicht hebben omdat die nogal overbodig is, maar het niveau lijkt toch meer voorbehouden voor de echte flamebaits/trolls enzo.

@Michiel nog verder naar onder:
zoals hierboven door wildhagen gepost is, de reactie waar dat een reactie op is was in eerste instantie een zuivere fipo. Het niveau van de reactie daarop is niet veel anders, daarom verdient die m.i. ook dezelfde score. En zoals ik al eens was met de persoon onder mij, er is wellicht behoefte aan een lager niveau dan -1 om de echt erge reacties goed weg te stoppen en de nutteloze reacties gewoon uit het zicht te onttrekken.

[ Voor 66% gewijzigd door DataGhost op 07-07-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb dit, ondanks z'n goede bedoelingen
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2089124
een -1 gegeven, omdat het zwaar offtopic is, maar eigenlijk is een -1 best wel zwaar . Het geeft in iedergeval het gemis van een -2 voor Trollen en Flamebaits duidelijk weer.

Dit nieuwe modsysteem (met -1 tot +2, en gemiddelde ipv mediaan) maakt modden alleen maar moeilijker. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
Da's mijn reactie. Ik dacht al dat het misschien een paar -1's zou aantrekken. Maar ik hoopte dat het gezien zou worden als on-topic onder de omstandigheden.

Ik wilde deze reactie aandacht geven: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2089070. Hij staat op het moment weer op neutraal, maar ik vind het belachelijk dat sommige mensen niet eens een (on-topic) grapje kunnen waarderen en het een -1 geven.

Zijn grapjes niet meer welkom op de nieuwspagina? (Ik gaf het zelf een +1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Deze reactie verdient imho meer dan de 0 waar hij nu op staat. Zelf vind ik het een +2 waard gezien de mate waarin het nieuwsbericht in een ander perspectief wordt geplaatst, met dergelijke reacties kan je als nieuwssite alleen maar blij zijn (omdat het dingen toevoegt, niet omdat men kanttekeningen bij je berichtgeving plaatst). Overigens ben ik me bewust van het feit dat e.e.a. na edits is toegevoegd, maar dat doet mijns insziens niets af aan de inhoud die er nu staat.

[ Voor 14% gewijzigd door G33rt op 07-07-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Argh. Dat is ook weer zo'n voorbeeld als ik eerder aanstipte. Ik had hem een -1 gegeven, want toen ik hem modde was het gewoon een flinke flamebait richting moderators, toen was hij overigens al 4 (!) keer ge-edit. Nu is hij WEER anders. Ik ga ook hier mijn moderatie maar wijzigen, want anders ben ik mijn modrechten straks nog kwijt :(

Kan er niet eens worden opgetreden tegen dit soort post-wangedrag?

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 07-07-2007 15:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
@Michiel

Die reactie van jou heb ik ook weggemod. Ondanks dat het een goede post is, het is gewoon offtopic. Ik vind dat echter wel vervelend want daarmee zet ik je post op een gelijk niveau met die waarop je reageert (en dat klopt ook niet echt).

Wat betreft de grapjes. Ik zet die, zolang ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die de grap leuk vinden, op 0. Zijn ze echt heel sterk dan krijgen ze toch een +1.
wildhagen schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:55:
Kan er niet eens worden opgetreden tegen dit soort post-wangedrag?
Lijkt me inderdaad iets waarna gekeken moet worden. Maximaal 2 keer editen en binnen 10 minuten?

Ik heb dit berichtje nu ook ge-edit, maar dubbelposten is erger :+

[ Voor 31% gewijzigd door Troetelbiertje op 07-07-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
Ja, mijn reactie is off topic van het artikel. Toch hoort mijn reactie misschien niet -1 te krijgen. Het is namelijk on topic van de post waar ik op reageer, en verder ook een nuttige reactie (al zeg ik het zelf).

Ik kan wel een mogelijke oplossing bedenken. Maar eerst een vraag: Ik zie wel eens dat een hele sub-boom verborgen is. Maar niet altijd. Wanneer gebeurt dit precies?

Want in deze situatie zou ik zeggen: Geef die top-level-reactie een -1, en verberg alle reacties daarop. Als je dan naar het artikel kijkt zijn alleen alle on-topic posts zichtbaar. En dan hoeft een post als de mijne niet naar -1 om hem onzichtbaar te maken. (Een -1 heeft ook negatieve gevolgen op mijn profiel score.) Als je de thread toch open maakt mag je verwachten off topic posts te zien. Deze moeten dan natuurlijk wel on topic zijn vergeleken met de post waarop wordt gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@ Virtual Earth draadje.
De floppy post is best een +1 maar omdat de 'downloaden op een 56K verbinding.' van de zelfde strekking is en op precies de zelfde tijd is gemaakt kan die ook niet onder de +1 uit.
Heb die +1 ook dan maar geven op grond van 'grappig'.

Ze zorg van wildhagen over het verlies van mod rechten deel ik helemaal.
Denk er dan nu echt over na om de eer aan mijzelf te houden.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Michiel schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:26:
Zijn grapjes niet meer welkom op de nieuwspagina? (Ik gaf het zelf een +1)
GRapjes wel, maar waarom zou een grap waardering moeten krijgen?

Die massaal geeditte post van bierbuik is niet echt heureux. :(
[edit]
Om enige zorg weg te nemen, de modbot staat echt niet zo scherp afgesteld dat je direct ee probleem hebt. Qua statistiek kan je prima vrijwel alle edit-posten als plank misslaan zonder er problemen mee te krijgen. Want het blijven 'incidenten' en de deviatie wordt over alles bepaald. Om mis te poepen moet je wel iets van 10 keer faliekant fout zitten. Maar leuk... is anders.
Omdat de inhoud na edits idd toegevoegde waarde kent is de reactie voor de nieuwste lezers daadwerkelijk zinvol. Maar dat betekend niet dat de oude moderaties zomaar waardeloos moeten zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Delerium op 07-07-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier ook weer een reactie waarin een flame +1 en +2 gegeven wordt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
ik vind hem eigenlijk wel komisch. De smilie toont ook dat hij ook zo bedoeld is. beetje spot moet toch kunnen lijkt me, dat maakt het nog niet onmiddelijk een flame. +2 gaat trouwens wel wat ver.

[ Voor 8% gewijzigd door Troetelbiertje op 07-07-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

G33rt schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:52:
Deze reactie verdient imho meer dan de 0 waar hij nu op staat. Zelf vind ik het een +2 waard gezien de mate waarin het nieuwsbericht in een ander perspectief wordt geplaatst, met dergelijke reacties kan je als nieuwssite alleen maar blij zijn (omdat het dingen toevoegt, niet omdat men kanttekeningen bij je berichtgeving plaatst). Overigens ben ik me bewust van het feit dat e.e.a. na edits is toegevoegd, maar dat doet mijns insziens niets af aan de inhoud die er nu staat.
Ik heb hem een -1 gegeven, omdat er toen niks nuttigs stond, alleen een flame naar de mods.
Ik ga echt niet na elke edit (van hem, of iemand anders) opnieuw modereren, daarvoor is mijn tijd te kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Farmill schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:01:
ik vind hem eigenlijk wel komisch. De smilie toont ook dat hij ook zo bedoeld is. beetje spot moet toch kunnen lijkt me, dat maakt het nog niet onmiddelijk een flame. +2 gaat trouwens wel wat ver.
Grappig, iemand een "moron" noemen. Verder zie ik er ook niets grappigs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Farmill schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:01:
eens. Ik heb hem dan ook op 0 gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een nieuwe dag, een paar nieuwe kandidaten voor het verlies van hun modrechten wegens misbruik... zowel degenen die dit of dit een +2 hebben gegeven zou ik bij deze willen nomineren voor de titel "Modmisbruiker van de dag".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
In nieuws: Microsoft neemt maatregelen na klachten over Xbox 360 staat het vol met -1 ongewenst, terwijl een groot aantal daarvan niet echt terecht zijn. Misschien dat er mensen even naar kunnen kijken :)

Deze vind ik zelf niet echt een -1 waard. Oke, het is enigzins fanboy-achtig, maar niet op een manier die ongewenst is vind ik. De reacties eronder zijn ook gewoon goed.

Deze verdient helemaal geen -1 overigens.

[ Voor 36% gewijzigd door G33rt op 08-07-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Mea culpa G33rt, de eerste echt een misser van mij bij kiezen van juiste vakje. :$
Moest 0 zijn en is hersteld nu. Je wordt af een toe wat kippig hè. :)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
KroontjesPen schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:33:
Mea culpa G33rt, de eerste echt een misser van mij bij kiezen van juiste vakje. :$
Moest 0 zijn en is hersteld nu. Je wordt af een toe wat kippig hè. :)
de 1e die je opmerkt althans... ;)

Dat is trouwens een aantekening die ik richting de powermods wil maken: Houden jullie er rekening mee dat mensen per ongeluk verkeerd hebben gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:14:
[...]

de 1e die je opmerkt althans...

Dat is trouwens een aantekening die ik richting de powermods wil maken: Houden jullie er rekening mee dat mensen per ongeluk verkeerd hebben gedrukt?
Lijkt me niet nodig... Zo moeilijk is het toch niet om het juiste vakje te kiezen? Bovendien krijg je zo'n "streepje" bij naast het balkje voor de score waaraan je kunt zien wat voor score je gegeven hebt. Het kan natuurlijk eens voorkomen...

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 08-07-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik heb twee reacties die ik rechtgezet wil zien :

Beginnend bij deze :

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2090042

Ik geef terecht aan dat dit _niet_ een Linux-only probleem is en sneller dan ik even een broodje kon beleggen had ik meteen 3 "ongewenst" te pakken. Wirelessondersteuning _is_ trouwens erg brak in *BSD, dus daar verdien ik die mod ook niet voor.

En nummer twee :

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2089958

Reacties die beweren dat niet alles dat Apple aanraakt in goud verandert worden nooit op prijs gesteld, terwijl reacties van Apple-fanaten (zie bericht boven mijn reactie) blijkbaar altijd +1 of hoger verdienen.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
@jungian

Ik vind eigenlijk niet dat je reacties iets toevoegen aan de discussie. Dus hoger dan 0 zal ik ze niet geven.

En dat die eerste ook -1 moderaties krijgt begrijp ik best.
Je zit een flame naar BSD te doen, terwijl daar helemaal geen aanleiding voor is.
Ok, het subject had misschien niet Linux moeten noemen maar "strikte open source OS-en" om de lading wat beter te dekken. Maar daar wordt de kop niet beter van.

Dan nog snap ik niet waarom je BSD er bij haalt, want volgens mij hebben ze daar juist minder moeite met een stukje gesloten software dan bij de meeste Linux varianten.

Als je hogere moderaties wilt, dan zul je wat moeten uitleggen waarom je vind dat dit niet een linux probleem is, en niet moeten afdwalen met flames naar andere OS-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

mjtdevries schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:14:
@jungian

Ik vind eigenlijk niet dat je reacties iets toevoegen aan de discussie. Dus hoger dan 0 zal ik ze niet geven.
Daar vraag ik ook niet om (hoger dan 0), maar om meteen -1 te modden is te makkelijk.
En dat die eerste ook -1 moderaties krijgt begrijp ik best.
Je zit een flame naar BSD te doen, terwijl daar helemaal geen aanleiding voor is.
Het was geen keiharde flame richting *BSD, meer een opmerking met een knipoog. De wirelessondersteuning in *BSD is brak, tenzij jij daar een verhelderende blik op hebt ?
edit:
Verder geen kwaad woord over *BSD
Ok, het subject had misschien niet Linux moeten noemen maar "strikte open source OS-en" om de lading wat beter te dekken. Maar daar wordt de kop niet beter van.
Nu is de titel onvolledig, daar hebben we wat aan :+
Dan nog snap ik niet waarom je BSD er bij haalt, want volgens mij hebben ze daar juist minder moeite met een stukje gesloten software dan bij de meeste Linux varianten.
Think again :D
Als je hogere moderaties wilt, dan zul je wat moeten uitleggen waarom je vind dat dit niet een linux probleem is, en niet moeten afdwalen met flames naar andere OS-en.
Het lijkt me duidelijk genoeg waarom dit _geen_ Linux-only probleem is.

edit:

_/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 08-07-2007 19:32 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is deze reactie geen +1 waard maar een -1, of op zijn best een 0.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 08-07-2007 19:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

-1 wordt te pas en te onpas gebruikt. Tweakers.net lijkt wel het verlengstuk van onze kameraden in Staphorst soms :+ Vroegâh was heel normaal om (semi-)grappige opmerkingen niet naar beneden te modden (maar ook niet de hemel in te prijzen).

[ Voor 35% gewijzigd door Jungian op 08-07-2007 21:45 . Reden: ik ben de god der edits ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136066

Jungian schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:43:
-1 wordt te pas en te onpas gebruikt. Tweakers.net lijkt wel het verlengstuk van onze kameraden in Staphorst soms :+ Vroegâh was heel normaal om (semi-)grappige opmerkingen niet naar beneden te modden (maar ook niet de hemel in te prijzen).
Gekend probleem... Alleen is het erg moeilijk om een oplossing te vinden zonder 'grappig' tag (en nee, dit is geen pleidooi om terug tags in te voeren). Dus ja, modereren naar het feit of je de reactie zelf grappig vindt of niet. Ik vind 0 dan eigenlijk ook veel juister dan -1 voor dit geval. Maar ja, puur subjectief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
wildhagen schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:54:
duidelijk toch wel een 0. Het noemen van die linkersok is een duidelijk grappig bedoelde opmerkign (die ik ook nog grappig vind ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook nu weer een nieuwe dag, met nieuwe nominaties voor de "modmisbruiker van de dag".

Exit modrechten imho voor degenen die dit, dit of dit een +2 gaven. Voor die tweede vind ik ook de +1 al verdacht hoog trouwens...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
wildhagen schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:21:
Ook nu weer een nieuwe dag, met nieuwe nominaties voor de "modmisbruiker van de dag".

Exit modrechten imho voor degenen die dit, dit of dit een +2 gaven. Voor die tweede vind ik ook de +1 al verdacht hoog trouwens...
Resp. 0, -1, 0 gegeven :)
wildhagen schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:54:
Deze heb ik een 0 gegeven omdat ik 'm toch wel leuk vind.
Niet echt toegevoegde waarde maar zeker niet ongewenst imo :)
Je bent wel erg streng vaak hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cyphax schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:33:
[...]

Resp. 0, -1, 0 gegeven :)
Idem voor mijzelf :)
[...]

Deze heb ik een 0 gegeven omdat ik 'm toch wel leuk vind.
Niet echt toegevoegde waarde maar zeker niet ongewenst imo :)
Je bent wel erg streng vaak hoor. :)
Komt omdat 99 procent van de zogenaamd 'grappige' reacties imho in de categorie 'puberale onderbroekenlol' thuishoort (in andere woorden: te flauw voor woorden), en de leeftijd waarop je dat soort onzin nog leuk vind heb ik al een jaar of 10 achter me liggen ;)

Daarnaast helpt het ook niet mee dat de poster van dit 'grapje' een nogal dubieuze achtergrond heeft qua reacties, ik heb meer van zijn reacties gezien en meestal zijn ze..... niet-nuttig zeg maar. Check ook zijn gemiddelde reactiescore. Natuurlijk is dat niet het overwegende punt om een -1 uit te delen, maar zoiets telt in het achterhoofd wel mee, bovenop de reeds gegeven redenen van onderbroeken-lol etc, het is gewoon een optel-sommetje.

Niet dat ik met een 0 niet kan leven overigens, zo erg is het nu ook weer niet, maar alles hoger dan 0 is imho wel veel te hoog,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:27

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
FYI: ik ga niet elke keer melden dat de botte bijl weer gebruikt is, maar hij is dagelijks meerdere keren in actie :X.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hoe krijgt deze comment nu in godsnaam 3 keer een +2 rating?! Akkoord, 99 keer ongewenst is een goede actie, maar de drie die dit +2 geven moeten zich toch eens laten nakijken.

[ Voor 29% gewijzigd door boe2 op 09-07-2007 10:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Boeboe schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:59:
Hoe krijgt deze comment nu in godsnaam 3 keer een +2 rating?! Akkoord, 99 keer ongewenst is een goede actie, maar de drie die dit +2 geven moeten zich toch eens laten nakijken.
Die was al eens gemeld: wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel II" (bovenste vermelding), net als vele anderen in die thread :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
wildhagen schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:40:
Komt omdat 99 procent van de zogenaamd 'grappige' reacties imho in de categorie 'puberale onderbroekenlol' thuishoort (in andere woorden: te flauw voor woorden), en de leeftijd waarop je dat soort onzin nog leuk vind heb ik al een jaar of 10 achter me liggen ;)

Daarnaast helpt het ook niet mee dat de poster van dit 'grapje' een nogal dubieuze achtergrond heeft qua reacties, ik heb meer van zijn reacties gezien en meestal zijn ze..... niet-nuttig zeg maar. Check ook zijn gemiddelde reactiescore. Natuurlijk is dat niet het overwegende punt om een -1 uit te delen, maar zoiets telt in het achterhoofd wel mee, bovenop de reeds gegeven redenen van onderbroeken-lol etc, het is gewoon een optel-sommetje.

Niet dat ik met een 0 niet kan leven overigens, zo erg is het nu ook weer niet, maar alles hoger dan 0 is imho wel veel te hoog,
Ahh op die manier. Ik heb verder niet gekeken naar het postverleden van de poster in kwestie. Eigenlijk doe ik dat nooit, dan zou ikzelf bevoordeeld kijken naar een reactie en dat doe ik liever niet.
Maar ik snap je motivatie. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog wat nominaties voor de prijs van vandaag, en misschien onderzoek door de Botte Bijl Commissie?

Degene die dit commentaar richting moderatos een +2 gaf is toch echt wel fout bezig. Zelfs zonder die sneer zou het geen +2 waard zijn, hooguit een 0.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 09-07-2007 12:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:44

Haan

dotnetter

Ik had hem ook al gezien en een -1 gegeven. Zonder die edit was het een magere 0 geweest, maar met dat gezeur erbij is -1 de juiste plek wat mij betreft.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Met die sneer bedoel je de edit? Die is erg jammer, maargoed. Een 0 lijkt mij ook wel aardig.
[edit]
-1 is ook prima te verdedigen, alleen in dit nieuwe systeem is -1 misschien ook weer iets tè. In het oude systeem was ie op 0 prima geweest, dat is 1 punt onder het standaardniveau maar ook weer niet zo'n zware een afstraffing.

[ Voor 56% gewijzigd door Cyphax op 09-07-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cyphax schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:55:
Met die sneer bedoel je de edit? Die is erg jammer, maargoed. Een 0 lijkt mij ook wel aardig.
Ik bedoelde idd die edit. Die maakt het, zoals Haan al opmerkt, een kandidaat voor de -1 (ik zie het als een troll richting FPM's). Zonder die edit had hij een 0 kunnen krijgen, maar meer ook niet, zeker niet die +2.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40
Hm, die reactie had ik al een keer naar -1 gemod maar is daarna blijkbaar weer omhoog gekomen.
Gezeur over de moderatie maakt een reactie imho bijna per definitie -1. Het gedeelte voor de edit was ook hoogstens 0 waard, dus wmb mag botoo hier met de botte bijl in.

De reactie van waar hij naar verwijst is aanzienlijk boeiender door de opmerking over de inbouwmogelijkheden van een hdd.

Het zeuren over moderaties in reacties op de FP zou wmb ook aan de voorbeelden hier toegevoegd kunnen worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Jesse op 09-07-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jesse schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:41:
Hm, die reactie had ik al een keer naar -1 gemod maar is daarna blijkbaar weer omhoog gekomen.
Ja, er is inmiddels 3x +2 en 3 of 4x +1 bijgekomen sinds mijn eerdere linkje

Ik heb het idee dat iemand nu heel bewust de boel aan het verkloten is wat deze reactie betreft, want zelfs met die edit buiten beschouwing gelaten hoort een +1 en zéker een +2 daar niet thuis.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 09-07-2007 13:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Powermods to the rescue \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:24
Nog een kandidaat voor de Botte Bijl: degene die hier +2 geeft: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2090706

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Maar -1 waar ie nu staat is ook niet helemaal terecht toch?

Hij zegt dat er een hoop onzin wordt uitgekraamt en zo te zien heeft ie daar opzich wel gelijk in.. Het is natuurlijk geen hoogstaande reactie, maar ik heb toch een 0 gegeven.

[ Voor 60% gewijzigd door Haan op 09-07-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Haan schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:44:
Tis gewoon een troll imo. Verder staat er ook helemaal niks nuttigs in, en is ie ook zonder troll wmb totaal overbodig en dus ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Haan schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:44:
hoezo? Het is zuiver een flame, zonder enig toegevoegde waarde.

*edit* ben hier trouwens de hele sony/ms/nintendo fanboy war naar beneden aan het modden

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 09-07-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:45:
[...]

Tis gewoon een troll imo. Verder staat er ook helemaal niks nuttigs in, en is ie ook zonder troll wmb totaal overbodig en dus ongewenst.
Agreed. Deze is overbodig, als ie er nou wat informatiefs neer had gezet was het iets anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Deze reactie is ook wat te simpel om een +2 te rechtvaardigen.

die -1 is niet van mij

[ Voor 12% gewijzigd door Haan op 09-07-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Haan schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:53:
Deze reactie is ook wat te simpel om een +2 te rechtvaardigen.
Niet +2 maar ook niet -1, en die heeft ie wel gekregen, 2x zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 is idd wat te streng, maar toch kan ik het wel een beetje begrijpen: het is een topic over Vista, en hij meld iets over XP, dat is dan imho een beetje offtopic.

Toch zou ik zelf voor de 0 kiezen als ik nog kon modden in die thread, maar ik kan de -1 redenatie wel enigszins begrijpen. Een +2 is idd wel veel te hoog ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
wildhagen schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:07:
-1 is idd wat te streng, maar toch kan ik het wel een beetje begrijpen: het is een topic over Vista, en hij meld iets over XP, dat is dan imho een beetje offtopic.
Het komt wel niet uit de lucht vallen, daar het een reactie is op een vraag. Dat maakt het toch wel een behulpzame post, ondanks dat het onderwerp (SP3 voor XP) een tikkie off-topic is.
Ik heb 'm een +1 gegeven vanwege het behulpzame karakter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog meer misbruikers:

Deze reactie is nooit of te nimmer een +2 waard. En imho is dit ook geen +1 waard, hoewel dat acceptabeler is dan de eerste.

Hetzelfde geld voor deze reactie en deze reactie die ook zeker geen +1 waard zijn. Idem voor deze, die krijgt zelfs +2's!

Ook deze reactie verdient zeker geen +2 (en de +1 is ook redelijk twijfelachtig).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Misschien dat het ook nuttig is dat iedereen even nieuws: 'Vista SP1 bèta 1 komt half juli uit' bezoekt en de scores aldaar een beetje rechttrekt ? Reacties als 1 en 2 voegen niets toe aan de discussie namelijk.

Ik heb deze twee reacties allebei een -1 gegeven, omdat het gewoon lompe fanboy-reacties zijn die totaal niet gaan over SP1.

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 09-07-2007 19:50 . Reden: urls verkleint ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit leek mij een klassieke Fipo...maar er zijn toch nog aardig wat +2/+1's uitgedeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
wildhagen schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:40:
Nog meer misbruikers:

Deze reactie is nooit of te nimmer een +2 waard. En imho is dit ook geen +1 waard, hoewel dat acceptabeler is dan de eerste.
Gelukkig dat je het acceptabeler vind. Want ik heb het toch echt een +1 gegeven. Gewoon een grappige opmerking. Een logische reactie op zijn voorganger overigens (een zogenoemde inkopper).

Met de rest ben ik het mee eens. Alleen de devil's opmerking een nul gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jungian schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:49:
Misschien dat het ook nuttig is dat iedereen even nieuws: 'Vista SP1 bèta 1 komt half juli uit' bezoekt en de scores aldaar een beetje rechttrekt ? Reacties als 1 en 2 voegen niets toe aan de discussie namelijk.

Ik heb deze twee reacties allebei een -1 gegeven, omdat het gewoon lompe fanboy-reacties zijn die totaal niet gaan over SP1.
Die 2e heb ik even over getwijfeld... 0 of -1... de lichtelijk trollerige toon deed 't 'm.
Ik heb ze ook maar allebei -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Nog meer misbruikers:

Hetzelfde geld voor deze reactie en deze reactie die ook zeker geen +1 waard zijn. Idem voor deze, die krijgt zelfs +2's!
Jungian schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:43:
+1 hier
Ook deze reactie verdient zeker geen +2 (en de +1 is ook redelijk twijfelachtig).
Eensch :Y)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De nieuwste lading modmisbruikers:

Deze reactie verdient geen +2 en zelfs geen +1, een 0 is toch wel het hoogste. Ook deze reactie verdient noot of te nimmer een +2. Hetzelfde geld voor deze reactie. Het is allemaal zeker niet negatief, maar een +2 is het evenmin.

En degene die deze reactie een +2 gegeven heeft moet zich in zijn hoofd laten nakijken...

Ook dit verdient mijns insziens geen +2, maar op zijn best een +1. Zo verschrikkelijk uitmuntend is het nu allemaal ook weer niet.

En als je deze reactie een +2 geeft mag je je modrechten imho ook wel per direct inleveren... idem voor deze reactie

Tevens zijn zowel deze als deze reactie geen +2 waard, maar eerder een 0, wegens niks toevoegen aan het draadje.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 10-07-2007 08:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Aan de andere kant van het spectrum http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2091301 en http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2091304 vind ik niet op -1 horen, maar op 0. Waarom krijgen die zo veel -1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen van beiden hoort idd op de -1, heb ze allebei een 0 gegeven, want meer dan dat vind ik het nu ook weer niet.

De eerste heeft overigens ook +2's, dat is imho ook niet helemaal fris...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Cyphax schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:10:
Aan de andere kant van het spectrum http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2091301 en http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2091304 vind ik niet op -1 horen, maar op 0. Waarom krijgen die zo veel -1??
Ik vind het onzinopmerkingen. Totaal geen onderbouwing. Alleen maar van horen zeggen.
Plus het feit dat er een boel van dergelijke opmerkingen zijn. Ik vond het een beetje teveel worden.
Een nul is best wel te verdedigen hoor, maar ik vond het nog geen nul waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
De onderbouwing is de review zelf. Daar staat duidelijk in dat die schijf de traagste toegangstijd heeft tov de concurentie.

Maar daarmee is deze opmerking natuurlijk totaal overbodig. Dus hoort ie op 0 te staan.

"irritant" is overigens wel een vreemde woordkeus. Wellicht dat mensen het daarom een beetje als flame beschouwen of zo, en 'm daarom op -1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Vrije trieste reacties bij dat Samsung artikel overigens, er staat niets interessants bij. Je moet echt zoeken naar een reactie die nog net een +1 waard is.

[ Voor 4% gewijzigd door mjtdevries op 10-07-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Over: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2091301
mjtdevries schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:21:
Maar daarmee is deze opmerking natuurlijk totaal overbodig. Dus hoort ie op 0 te staan.
Ik mod die naar -1. Totaal overbodig is minder dan neutraal. Dit is gewoon posts scoren oid.

Over http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2091304
Deze reactie kan ik ook totaal niet plaatsen. Waar heeft ie het over? Welke deze? Wat irritant? (Het kan best relevant zijn maar het moet minstens een beetje duidelijk zijn.) Overbodig dus, en daarom van mij -1.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2091445
Dit is ook -1 imho.

[ Voor 33% gewijzigd door Jesse op 10-07-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Tja, ik houd me bij de moderaties aan het systeem zoals Femme dat aangeeft:

Echte trollen en flames op -1.
Alle niet kwaadaardig bedoelde zooi op 0
En dingen die wat toevoegen aan de discussie op 1 of 2.

Alleen het woordje irritant maakt het voor mij nog geen flame.

Waar ie het over heeft lijkt me nogal voor de hand liggend. Als je het over "deze schijven" hebt bij een artikel met de titel "Samsung Spinpoint T166 500GB review" dan is de kans 99.9999% dat ie het over een dergelijke schijf heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
mjtdevries schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:51:
Alleen het woordje irritant maakt het voor mij nog geen flame.

Waar ie het over heeft lijkt me nogal voor de hand liggend. Als je het over "deze schijven" hebt bij een artikel met de titel "Samsung Spinpoint T166 500GB review" dan is de kans 99.9999% dat ie het over een dergelijke schijf heeft.
Owja? Met de aanduiding 'deze' dacht ik als eerst aan alle getestte schijven. En wat er zo irritant moet zijn aan die toegangstijd? Is die langer dan? Hoezo komt dat niet uit die test? Manifesteerd dat zich in het dagelijks gebruik?

Meer dan neutraal is die in elk geval niet waard, en -1 of 0 hangt op het met het nieuwe modsysteem ingevoerde dilemma. Zolang +1 niet het standaard leesniveau voor niet-ingelogde bezoekers is doe ik grof overbodige dingen naar -1.

Edit: Ik zal daarover (overbodig op 0) de discussie nog eens terug gaan lezen, want ik krijg de indruk dat ik van de consensus afwijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 10-07-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jesse schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:25:
Over: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2091301

[...]

Ik mod die naar -1. Totaal overbodig is minder dan neutraal. Dit is gewoon posts scoren oid.

Over http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2091304
Deze reactie kan ik ook totaal niet plaatsen. Waar heeft ie het over? Welke deze? Wat irritant? (Het kan best relevant zijn maar het moet minstens een beetje duidelijk zijn.) Overbodig dus, en daarom van mij -1.
Nouja, irritant = niet goed, kan ik me voorstellen. Niet erg een zinnige reactie, maar ook niet echt iets kwaadaardigs. Met een onderbouwing erbij was het zelfs een reactie met meerwaarde geweest, dus een 0 vind ik hier beter passen.
Eens. En de Botte Bijl mag er imo ook even naar kijken. Als je daar +2 voor geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Jesse schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:00:
[...]

Owja? Met de aanduiding 'deze' dacht ik als eerst aan alle getestte schijven. En wat er zo irritant moet zijn aan die toegangstijd? Is die langer dan? Hoezo komt dat niet uit die test? Manifesteerd dat zich in het dagelijks gebruik?
Ja, die toegangstijd is aanmerkelijk langer.
Dat komt ook heel duidelijk uit de tests die dat specifiek testen. 14 ms voor de Samsung vs 13 ms voor de Hitachi en 13.2 ms voor de Seagate.

En dat manisfesteert zich ook in het dagelijks gebruik, maar niet zozeer in de applicatie benchmarks die Anandtech gebruikt omdat de meeste meer gefocused zijn op een hoge transferrate.
Meer dan neutraal is die in elk geval niet waard, en -1 of 0 hangt op het met het nieuwe modsysteem ingevoerde dilemma. Zolang +1 niet het standaard leesniveau voor niet-ingelogde bezoekers is doe ik grof overbodige dingen naar -1.

Edit: Ik zal daarover (overbodig op 0) de discussie nog eens terug gaan lezen, want ik krijg de indruk dat ik van de consensus afwijk.
Ik geloof niet echt dat er al consensus over is. Er zijn heel wat mensen die vinden dat er een nivo bij moet komen. Maar Femme's opmerkingen over de scores zijn volgens mij zo ongeveer het enige redelijk officieuze statement van tweakers.net hierover.
En toevallig ben ik het er ook mee eens, dus richt ik me daar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
mjtdevries schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:00:
[...]

Ja, die toegangstijd is aanmerkelijk langer.
Dat komt ook heel duidelijk uit de tests die dat specifiek testen. 14 ms voor de Samsung vs 13 ms voor de Hitachi en 13.2 ms voor de Seagate.

En dat manisfesteert zich ook in het dagelijks gebruik, maar niet zozeer in de applicatie benchmarks die Anandtech gebruikt omdat de meeste meer gefocused zijn op een hoge transferrate.
Als dat nou in de reactie had gestaan dan had die van mij een +2 gehad.
offtopic:
Dat verklaard btw ook de lage geluidsproductie.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 10-07-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze voegt helemaal niks toe?

Hij reageert op iemand die ons er even aan herinnert dat het slechts een gerucht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Anoniem: 33810 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:49:
Deze voegt helemaal niks toe?

Hij reageert op iemand die ons er even aan herinnert dat het slechts een gerucht was.
Hij voegt idd niets toe, hooguit een flame richting tweakers.net hoewel degene waar hij op reageerd inhoudelijk wel degelijk een goed punt heeft. De nieuwsposter had duidelijk een steekje laten vallen, wat ook blijkt uit het feit dat het artikel inmiddels aangepast is.

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 11-07-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De dagelijkse nominaties voor 'modmisbruiker van de dag'....

gaat naar degene die deze of deze reactie een +2 gaven, want dat zijn ze bij lange na niet waard.

Ow ja, degene die deze reactie een +2 gaf mag ook afscheid nemen van zijn modrechten imho... hetzelfde geld voor degene die deze troll een +2 gaven.

Een +2 voor deze reactie is ook wel een beetje overdreven veel, nietwaar? Idem voor deze reactie of deze reactie. Het zijn geen van allen negatieve reacties, maar +2's zijn het evenmin.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 11-07-2007 09:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Is het niet een idee dat er een botte-bijl verlink-topic komt? Als botoo dit niet goed volgt missen we toch een paar kansen, maar hier sneeuwt het makkelijk onder.

Edit @wildhagen hieronder: Dat 'verlinken' bedoel ik niet zo letterlijk. Ik bedoel iets van: 'meld hier kandidaten voor de botte-bijl'. Ik stel dat voor omdat ik ook die indruk kreeg dat er niet zo heel veel met je meldingen gebeurt terwijl dat volgens mij toch wel belangrijk is.

[ Voor 92% gewijzigd door Jesse op 11-07-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Om te beginnen is de term 'verlinken' nogal minachtend. Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar het komt iig niet erg fris over. In dit topic word alleen besproken welke reacties niet aan het beleid voldoen (het moderatiebeleid, that is), daar is niks 'verlinkends' aan, het is gewoon de reacties toetsen aan het moderatiebeleid.

Daarnaast is dit het mismod-topic, en dat lijkt me nu net het topic bij uitstek voor mismods.

En ik vraag me af of de Botte Bijl nog wel word gehanteerd? Het valt wel op dat steeds als hier een link naar een compleet mismodded reactie word geplaatst er opeens extra +2's of +1's aan die reacties worden gegeven (ook wanneer die dat dus niet verdienen). Bij een aantal van de posts in mijn vorige reactie is dat ook weer gebeurd.

Edit @edit hierboven: o, ok, dan heb je term gewoon verkeerd begrepen, np verder. Af en toe vraag ik me idd ook wel af of ik voor Jan met de Korte Achternaam nog zit te modden, want erg veel gebeurt er inderdaad niet met de meldingen volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 11-07-2007 10:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
wildhagen schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:12:
Om te beginnen is de term 'verlinken' nogal minachtend. Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar het komt iig niet erg fris over. In dit topic word alleen besproken welke reacties niet aan het beleid voldoen (het moderatiebeleid, that is), daar is niks 'verlinkends' aan, het is gewoon de reacties toetsen aan het moderatiebeleid.

Daarnaast is dit het mismod-topic, en dat lijkt me nu net het topic bij uitstek voor mismods.
Dat komt ongetwijfeld omdat je vrijwel uitsluitend mismoderaties post die te hoog zijn gewaardeerd, terwijl er ook veel mismoderaties zijn bij posts die -1 hebben gekregen terwijl ze dat niet verdienen. :)
Niet dat dat een slechte zaak is, maar het ziet er daardoor wel uit alsof je slechts een botte bijl hebt en mismods de andere kant op negeert. :)

Neem ik mijn eigen post als voorbeeld: http://tweakers.net/react...on=EditPosting&ID=2092495
3x -1. Dat lijken me net zo goed mismoderaties als een flame die +1 of +2 krijgt. :)
In dit geval maakt het voor de score van mijn post niets uit, maar het klopt niet dat een nuancerende post als deze -1 verdient. Hij zou hooguit als off-topic bestempeld kunnen worden maar hij is niet zo off-topic dat ik 'm zelf een -1 zou geven voor het off-topic-wezen.
En ik vraag me af of de Botte Bijl nog wel word gehanteerd? Het valt wel op dat steeds als hier een link naar een compleet mismodded reactie word geplaatst er opeens extra +2's of +1's aan die reacties worden gegeven (ook wanneer die dat dus niet verdienen). Bij een aantal van de posts in mijn vorige reactie is dat ook weer gebeurd.

Edit @edit hierboven: o, ok, dan heb je term gewoon verkeerd begrepen, np verder. Af en toe vraag ik me idd ook wel af of ik voor Jan met de Korte Achternaam nog zit te modden, want erg veel gebeurt er inderdaad niet met de meldingen volgens mij.
Het wordt gewoon niet gemeld door Botoo en de rest, wil je een lijstje per dag met modders die geen modrechten meer hebben?

Je kunt ook de bijl aanscherpen: als iemand een +2 geeft bij een reactie kun je ook iemand eerst waarschuwen omdat die mensen vaak denken "yeah, helemaal mee eens! +2" terwijl je eigenlijk hoort te denken "yeah, helemaal mee eens! jammer dat het een vette flame is, -1".

Neem ook de mensen mee die het systeem "misbruiken" door meer gewicht in de schaal te leggen dan ze zouden moeten, ik hoop dat die eerst een waarschuwing krijgen, in plaats van dat hen gelijk de modrechten worden ontnomen.

Laten we dan proberen geduld op te brengen omdat het ongetwijfeld echt heel veel werk is voor o.a. Botoo, ik twijfel er geen moment aan of hij/zij doe(t/n) zijn/hun uiterste best hiervoor. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 11-07-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Jesse schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:07:
. . . Als botoo dit niet goed volgt missen we toch een paar kansen, maar hier sneeuwt het makkelijk onder.
No worries Jesse, ik lees alles en klik afaik alle linkjes. Niet alle mismoderators gaan onder de bijl maar het zijn er veel.

Dit topic primair voor het doorgeven van mismoderaties aan elkaar zodat jullie daar zelf iets aan kunnen doen (pas in de overtreffende trap gaat de powermod-toolbox open), en de mismoderators zijn automagische bijvangst, die hoeven geen eigen topic.

Overigens vind ik het wel jammer dat de (mis)moderaties van degenen die van hun modrechten gestripped worden wel gewoon van kracht blijven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
botoo schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:37:
[...]

No worries Jesse, ik lees alles en klik afaik alle linkjes. Niet alle mismoderators gaan onder de bijl maar het zijn er veel.

Dit topic primair voor het doorgeven van mismoderaties aan elkaar zodat jullie daar zelf iets aan kunnen doen (pas in de overtreffende trap gaat de powermod-toolbox open), en de mismoderators zijn automagische bijvangst, die hoeven geen eigen topic.

Overigens vind ik het wel jammer dat de (mis)moderaties van degenen die van hun modrechten gestripped worden wel gewoon van kracht blijven.
Je kunt niet bijvoorbeeld een losse moderatie verwijderen? Ik weet niet of zo'n moderatie wordt opgeslagen of dat alleen de uitkomst van de formule wordt opgeslagen, in dat laatste geval wordt het iets moeilijker lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cyphax schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:35:
[...]

Dat komt ongetwijfeld omdat je vrijwel uitsluitend mismoderaties post die te hoog zijn gewaardeerd, terwijl er ook veel mismoderaties zijn bij posts die -1 hebben gekregen terwijl ze dat niet verdienen. :)
Niet dat dat een slechte zaak is, maar het ziet er daardoor wel uit alsof je slechts een botte bijl hebt. :)
Dat komt simpelweg omdat die eerder opvallen omdat er dan meer groen is. Bij onterechte -1's zijn er vaak zoveel goede moderaties als tegenwicht dat het effectief toch nog groen is.

Waar ik ze tegenkom meld ik ook wel -1's, maar ik heb niet de tijd om letterlijk alle reacties te checken op mods. Ik pak alleen degenen eruit die me opvallen.
[...]

Het wordt gewoon niet gemeld door Botoo en de rest, wil je een lijstje per dag met modders die geen modrechten meer hebben?
Nee, zo'n lijstje wil ik niet eens zien. Het gaat erom dat ik wel eens wat vooruitgang zou willen zien in de kwaliteit van modereren. Echter, de laatste week zie ik alleen maar een achteruitgang. Een achteruitgang die steeds erger lijkt te worden, kan ik daar nog aan toevoegen. Het good-old meningmodden is weer terug in alle vormen zoals we die voor het interim-modsysteem ook al hadden.

Dan krijg je weleens het idee van vechten tegen de bierkaai. En als het dan vanuit het management ook nog eens verschrikkelijk oorverdovend stil blijft word de motivatie om nog tijd te gaan steken in moderen niet echt veel groter. En ja, dat is een gigantisch understatement, want zo langzamerhand heb ik dus geen enkele motivatie meer om nog verder te gaan met modden.
Je kunt ook de bijl aanscherpen: als iemand een +2 geeft bij een reactie kun je ook iemand eerst waarschuwen omdat die mensen vaak denken "yeah, helemaal mee eens! +2" terwijl je eigenlijk hoort te denken "yeah, helemaal mee eens! jammer dat het een vette flame is, -1".
Ja, dat is meningmodden, wat ik hierboven dus al aanstipte.
Neem ook de mensen mee die het systeem "misbruiken" door meer gewicht in de schaal te leggen dan ze zouden moeten, ik hoop dat die eerst een waarschuwing krijgen, in plaats van dat hen gelijk de modrechten worden ontnomen.
Wellicht kan je de x2-mods idd eerst terugschroeven naar de x1-status. Pas als ze dan verder gaan met modmisbruik kan je ze hun rechten definitief ontnemen.

Maar ik vraag me af of er veel x2-mods zijn die modmisbruik plegen? Het lijkt me waarschijnlijk dat het merendeels x1-ers zijn?
Laten we dan proberen geduld op te brengen omdat het ongetwijfeld echt heel veel werk is voor o.a. Botoo, ik twijfel er geen moment aan of hij/zij doe(t/n) zijn/hun uiterste best hiervoor. :)
Daar twijfel ik ook niet aan hoor, ik spreek ook geen personen aan. En ik ben best bereid geduld op te brengen, dat heb ik al vaker aangegeven. Echter, geduld is natuurlijk niet eindeloos, en uiteindelijk zou ik toch ook wel een keer resultaat willen zien, in de vorm dat de gemiddelde moderatie-kwaliteit omhoog gaat. Tot nu toe zie ik eerder een neergaande tendens dan een opgaande helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 11-07-2007 10:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:24
botoo schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:37:
[...]

Hoeveel ongeveer en begint het al af te nemen (wat zou betekenen dat je de meeste er al uit hebt)? Just curious.

[ Voor 12% gewijzigd door Quincy5 op 11-07-2007 10:48 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@Cyphax: er gaat geen waarschuwing uit, dat kost domweg véél te veel tijd omdat er dan om voorbeelden gevraagd word en er een discussie volgt.

Ik bekijk het modpatroon, een slippertje of discutabele moderatie is wmb veel minder belangrijk dan iemand die ogenschijnlijk bewust het systeem misbruikt (o.a. door de beruchte eens/oneens moderaties), dergelijke moderators misbruiken het modsysteem om hun eigen mening/ideeen meer gewicht te geven, daar heb ik weinig geduld mee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ook hierzo: iedere melding wordt bekeken en eventueel voorzien van een extra moderatie, zodat de ModBot beter getuned wordt. :)

Bo is dan wel de enige die modrechten kan intrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Quincy5 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:45:
[...]

Hoeveel ongeveer en begint het al af te nemen (wat zou betekenen dat je de meeste er al uit hebt)? Just curious.
Het zullen gemiddeld 5+ users per dag zijn die in modrechten terug worden gezet (+2 experts gaan eerst weer naar +1 actief). Dat lijkt weinig aan de hand van de opgegeven links, maar veel van die links verwijzen naar dezelfde mismodders in verschillende reacties.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
botoo schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:47:
@Cyphax: er gaat geen waarschuwing uit, dat kost domweg véél te veel tijd omdat er dan om voorbeelden gevraagd word en er een discussie volgt.
Dat kan ik me dan ook weer voorstellen.

Is het niet handig om bijvoorbeeld ecteinascidin, of een andere powermod een upgrade te geven, al dan niet tijdelijk, zodat ze je mee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je trouwens zo'n mailtje niet automatisch de deur uitdoen?

Ik bedoel, ik weet niet hoe je iemand zo'n recht ontneemt, maar ik neem aan dat je dan in zijn profiel een vinkje ofzo uit moet zetten? Dan kan je daar toch ook een soort automatisch uit te voeren 'macro' in bouwen die een mailtje met een standaard-tekst de deur uitdoet, met eventueel linkjes naar het BotteBijl-sticky topic in dit forum?

Of is het niet zo simpel?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:45:
Dan krijg je weleens het idee van vechten tegen de bierkaai. En als het dan vanuit het management ook nog eens verschrikkelijk oorverdovend stil blijft word de motivatie om nog tijd te gaan steken in moderen niet echt veel groter. En ja, dat is een gigantisch understatement, want zo langzamerhand heb ik dus geen enkele motivatie meer om nog verder te gaan met modden.
Dat gevoel had ik ook een beetje wildhagen (als we toch understatements maken), daarom heb ik de botte bijl geïntroduceerd, ook bij mij is er een grens aan het geduld. Dan word ik nog liever teruggefloten door het MT (in dit geval Femme) maar dan bespreken we een oplossing, nu is er domweg te weinig/trage communicatie. Ik kan me er ook in vinden als er een harde lijn word neergelegd, dan kan iedereen daar helder mee werken. Degenen die het daar niet mee eens zijn hebben dan pech en mogen hun conclusies trekken, en daar reken ik mezelf ook bij, maar zolang er te vage lijnen blijven liggen kan ik ook niet veel meer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Mailtje zelf is redelijk makkelijk, maar het er bij halen van de mismoderaties en de verklaring daarbij waarom het verkeerd is, vreet veel tijd _en_ er volgt een discussie die nog meer tijd vreet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zit even te twijfelen over deze reactie.

Is deze niet wat op over het het randje? Hij suggereert dat er in China meer gekken zijn "want het zijn aziaten"? Dat lijkt me een nogal dubieuze uitspraak, eerlijk gezegd.

Of bedoelt hij iets anders dan ik ervan maak?

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.