Heb je een zelfhulp boek gelezen ?Armada schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:51:
[...]
Sorry, ik mis je punt? Ter verduidelijking van mijn zin: iedereen wil zich goed voelen over zijn aankoop daarom gaan we zaken rationaliseren en soms de voordelen uitvergroten en de nadelen negeren. Of dat nu een auto is, een computer of een huis.
Maar ik zie het verband tussen de twee quotes niet, als je dat alsjeblieft zou kunnen uitleggen?
Eensch, niemand weet of de problemen dan nu ook echt ophouden. Maar in een mediasussertje van $ 1 miljard geloof ik ook niet echt hoor. Want dan zullen ze alle 360s die tot nu toe gemaakt zijn (en gemaakt zullen worden), moeten omruilen voor een 'Falcon'. En dan kan MS er beter nu direct mee ophouden.swopdark schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:41:
[...]
Dus er komt een recall waarbij alle verkochte 360-en een heatsink krijgen? of wordt deze heatsink alleen in de 360 gebouwd die nu van de fabricage band afrollen? Is deze heatsink trouwens dan een echte problemsolver of is het een mediasussertje totdat de nieuwe 360 "falcon" uit komt?
Sony is van plan met haar PS3 nog 10 jaar in je woonkamer te blijven staan en hardwarematig hebben ze iig al een voorsprong.
En tja, 10 jaar in de huiskamer blijven staan: bij welke tweaker in deze fora blijft die PS2 zijn volle 10 jaar uithouden? Bitter weinig denk ik. Als we het over het technisch nog doen hebben, tja, dan was Nintendo ook al lekker bezig, want die SNES doet het nu ook nog prima (13 jaar na dato).
Om weer terug te komen op het originele onderwerp, als je dan al een 360 met wat investeringen in spellen en accessoires hebt staan, dan denk ik dat deze onzekerheid met de gegeven garantie niet voldoende als reden is om helemaal over te stappen en een gigantische afschrijving te nemen. Niemand start met angstzweet op het voorhoofd en een handdoek onder iedere oksel dat ding op hoor...
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Nee, ik heb school gegaan...
Hmm, dat wordt nog knutselen met het media server gedoe. Ik heb netjes in WMP 11 bestanden in de mediabibliotheek geladen, ik heb de mediabibliotheek laten delen. In de firewall van Windows staat deze service ook open. De PS3 ziet echter niets... maf.
Verwijderd
Probeer http://www.tversity.com/ eens.Wildfire schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:07:
Hmm, dat wordt nog knutselen met het media server gedoe. Ik heb netjes in WMP 11 bestanden in de mediabibliotheek geladen, ik heb de mediabibliotheek laten delen. In de firewall van Windows staat deze service ook open. De PS3 ziet echter niets... maf.
Zet delen in WMP weer uit, kan elkaar soms wel eens bijten.
Vind die discussie hier wel aardig vermakelijk, over dat je ps3 wel 10 jaar meegaat als console en dat hij dan nog steeds prima is. Weet je wel hoe lang 10 jaar is, vooral als je jong bent ? :
Je bent 17, je rijd op een coole scooter je zit op school. Je maakt je druk of je nieuwe schoenen van het merk Urkblurk wel geaccepteerd worden door je vriendjes. Verder vind je alles "wreed" of een ander bijvoegelijk naamwoord wat toevallig in de mode is. Je vloekt een boel je vind je ouders niets.Je draagt zo'n wreed baseball petje schuin op je hoofd, en s'avonds speel je die geweldige game Yungogenzoi op ps3.
10 jaar later :
Je bent 27, je komt net thuis van je avond opleiding MBA en je hebt er een zware dag op kantoor opzitten. De presentatie liep niet helemaal lekker en je hebt ook nog eens 2 uur in de file gestaan. Je vrouw vraagt of je nog bij de makelaar bent langsgeweest om te vragen hoe het zit met de hypotheek voor het hoekhuis waarop ze gevallen is, verder wil ze weten of ze die maxi cosi nu in blauw of roze moet kopen. Je bromt wat onverstaanbaars terug terwijl je achter je ps3 kruipt om Yungogenzoi 7 te spelen.
Elke console is volslagen achterhaald na een paar jaar, en misschien wel belangrijker : Jou situatie is totaal anders na een jaar of 10. Misschien speel je geen games meer, of heb je van je laatste bonus die nieuwe console van Samsung gekocht voor je 3d-tv.
Je bent 17, je rijd op een coole scooter je zit op school. Je maakt je druk of je nieuwe schoenen van het merk Urkblurk wel geaccepteerd worden door je vriendjes. Verder vind je alles "wreed" of een ander bijvoegelijk naamwoord wat toevallig in de mode is. Je vloekt een boel je vind je ouders niets.Je draagt zo'n wreed baseball petje schuin op je hoofd, en s'avonds speel je die geweldige game Yungogenzoi op ps3.
10 jaar later :
Je bent 27, je komt net thuis van je avond opleiding MBA en je hebt er een zware dag op kantoor opzitten. De presentatie liep niet helemaal lekker en je hebt ook nog eens 2 uur in de file gestaan. Je vrouw vraagt of je nog bij de makelaar bent langsgeweest om te vragen hoe het zit met de hypotheek voor het hoekhuis waarop ze gevallen is, verder wil ze weten of ze die maxi cosi nu in blauw of roze moet kopen. Je bromt wat onverstaanbaars terug terwijl je achter je ps3 kruipt om Yungogenzoi 7 te spelen.
Elke console is volslagen achterhaald na een paar jaar, en misschien wel belangrijker : Jou situatie is totaal anders na een jaar of 10. Misschien speel je geen games meer, of heb je van je laatste bonus die nieuwe console van Samsung gekocht voor je 3d-tv.
Verwijderd
Even tussendoor.... Ik zag een paar pagina's een post over waar je games kan uitzoeken bij de PS3 <em>starterspack</em>! Ik heb hier een link voor jullie: www.dimplus.nl!
Latertje!
.....graag gedaan!
Latertje!
.....graag gedaan!
Als je op games wacht dan wel, The Darkness komt eraan, en in September/October komt er Assasins Creed en nog een paar grote titels. voor Unreal Tournament moet je wachten tot 2008. Maar dat is gelukkig niet alles, er is ook nog PSN, waar je games kan downloaden. Maar ja dat weet je ook alArmada schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:55:
[...]
Ik mag hopen dat ik niet als een fanboy overkom, ik probeer in alle gevallen de zaak van alle kanten te belichten. Ik weet ook wel dat het de goden verzoeken is om iets 'minder positiefs' over de PS3 te roepen in een PS3 topic, maar hetzelfde doe ik bij het 360-topic als ik daar dingen zie die me niet aanstaan. En de 360 te moeten verdedigen tegenover Sony-fans? Waarom zou ik, MS moet daar maar lekker reclame voor maken. Maar als iets gewoon niet klopt, dan zeg ik er ook wat van.
Feit blijft dat ik nog steeds tempted ben om een PS3 erbij te nemen, nu alleen nog de spellen om die beslissing ook te nemen. Daarom vraag ik wat de beweegreden is om over te stappen. Gewoon interesse, maar wel met de achtergrond waarom in mijn ogen de al genoemde zaken niet belangrijk genoeg zouden zijn.
Ach over een jaar zijn er meer games en is meer duidelijk voor nu is dat niet belangrijk!
There is no place like ::1
Het lijkt erop dat je de aankoop probeert te verdedigen.Armada schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:51:
[...]
Maar ik zie het verband tussen de twee quotes niet, als je dat alsjeblieft zou kunnen uitleggen?
Feit blijft dat de xbox vs ps3 discussie vrij nutteloos is en Microsoft de schijn niet mee heeft.
Vraag ik mij af. Waarom wordt dit topic volgespammed(sort of..) door xbox lovers terwijl dat niet het geval is in het grote xbox topic? Ik lees liever over de PS3 ervaringen namelijk!
Afaik heeft Assasin’s Creed nog niet eens een release date gekregen, en UT is bevestigd voor november ’07.swampy schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:17:
Als je op games wacht dan wel, The Darkness komt eraan, en in September/October komt er Assasins Creed en nog een paar grote titels. voor Unreal Tournament moet je wachten tot 2008.
Iemand The Darkness al ergens gespot trouwens? Play.com heeft de PAL versie sinds gister op voorraad.
Of je leest alle posts even die ik neergezet heb, ipv blind op 1 ding te focussen (en dat nog verkeerd te interpreteren ook). Guess dat het wel makkelijk is om de wereld zwart-wit te zien als of een PS3-lover of een Xbox-lovers. Heerlijk in hokjes denken.huibert_d schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:27:
[...]
Het lijkt erop dat je de aankoop probeert te verdedigen.
Feit blijft dat de xbox vs ps3 discussie vrij nutteloos is en Microsoft de schijn niet mee heeft.
Vraag ik mij af. Waarom wordt dit topic volgespammed(sort of..) door xbox lovers terwijl dat niet het geval is in het grote xbox topic? Ik lees liever over de PS3 ervaringen namelijk!

En als je graag wilt weten waarom de bezoekers van het 360-topic voor een 360 hebben gekozen, dan ben je van harte welkom hoor.
Ben bezig gegaan... sharen in WMP heb ik uitgezet, ik heb de Windows Firewall correct ingesteld voor Tversity, heb zelfs in m'n modem/router de poort ervoor open gegooid... maar de PS3 ziet nog steeds niets. What the hell zijn de vereisten om de PS3 een mediaserver te laten zien op het netwerk?Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:10:
[...]
Probeer http://www.tversity.com/ eens.
Zet delen in WMP weer uit, kan elkaar soms wel eens bijten.
-- Edit: UPnP is ingeschakeld, dus dat is het probleem ook niet. Ik begrijp het toch goed, Tversity heeft een medialibrary en draait op de achtergrond. Ik hoef toch alleen nog maar op de PS3 naar een mediaserver te laten zoeken dan?
[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 18-07-2007 16:56 ]
Mijn PS2 die een half jaar na launch gekocht is doet het anders nog goed. Gevoeligste blijft het optische loopwerk, maar verder echt niets mis mee. Ok, klepje van de DVD-lade zit los. Lekker belangrijk.HaseMike schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:11:
Leuk verhaal
Nu is 10 jaar wat lang, maar de economische levensduur van een console schat ik zelf toch wel op een jaar of 5.
Elke console is juist niet achterhaald na een paar jaar. Dat is nou het mooie aan een console.
PSN: Shiver23
Volgespammed door xbox lovers?huibert_d schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:27:
[...]
Het lijkt erop dat je de aankoop probeert te verdedigen.
Ik kan Armada's post(s) wel waarderen aangezien hij oprecht geinteresseerd lijkt in de reden dat iemand van zijn 360 incl. flink wat games etc overgestapt is op de PS3.
Hij heeft ook wel een punt als hij zegt dat de xbox360 en ps3 op het moment redelijk gelijk aan elkaar zijn met betrekking tot graphics en dat het vooral aan de developers ligt als een game wat minder op 1 vd 2 consoles draait. Hoe die verhouding in de toekomst ligt is natuurlijk een beetje natte vinger werk.
Ik moet alleen wel zeggen dat ik het, net als swopdark, niet helemaal eens ben met de bewering dat de 'kapotte console problemen' zijn verholpen, aangezien een hoop mensen nu nog steeds een apparaat in hun bezit hebben dat een redelijke kans heeft om kapot te gaan. Het feit dat de garantie versoepelt is en verbeteringen in het toekomstige productie proces maken dit natuurlijk wel iets minder problematisch, maar opgelost zijn de problemen nog niet.
Verwijderd
Assassin's Creed komt pas in november, alhoewel het gerucht gaat dat dat ook al niet haalbaar kan zijn aangezien de game volgens velen nog te buggy is.Shiverzz schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:38:
[...]
Afaik heeft Assasin’s Creed nog niet eens een release date gekregen, en UT is bevestigd voor november ’07.
Iemand The Darkness al ergens gespot trouwens? Play.com heeft de PAL versie sinds gister op voorraad.
Er was tijdens de live presentatie wel "a floating man", dat was wel lol
Maar ik ben zelf niet zo'n fan van deze game. Het "zoek zelf maar uit hoe je er komt"-principe bevalt me wel, maar bijvoorbeeld de gevechten vind ik tegenvallen. Of het voldoet iig niet aan mijn eisen, want ik had dat al verwacht. Hooguit dat ik 'm een keer uit de budgetbakken vis, want ik heb mn handen straks toch vol aan Rock Band (letterlijk en figuurlijk
) en andere games.
The Darkness is al uit voor de 360 en Assasins Creed is ook multiplatform.swampy schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:17:
[...]
Als je op games wacht dan wel, The Darkness komt eraan, en in September/October komt er Assasins Creed en nog een paar grote titels. voor Unreal Tournament moet je wachten tot 2008.
Zwakke argumenten vóór de PS3.
Nee, als het puur en alleen om het games aanbod gaat dan hoef je de PS3 niet voor 2e kwartaal 2008 te kopen.
Hardware matig kan je nu idd beter een PS3 bezitten, maar ik heb al een 360, en ik vind de BR speler en het matige (exclusieve) gamesaanbod de komende 6 maanden een investering van 600 euro niet waard.
Eigenlijk is Ratchet & Clank de enige game dit jaar die ik leuk zou vinden.
Dus als ik nu moest kiezen zou het moeilijk worden, zowel de PS3 als ook de 360 hebben hun voor en nadelen. Maar nu ik al een 360 heb laat ik de PS3 nog wel een maandje of 12 in de winkel liggen.
(Mocht de 360 ooit stuk gaan dan zal ik misschien nog wel een PS3 er bij halen voor tijdens het wachten op de reparatie, maar mijn xbox draait nu toch al dik 18 maanden zonder problemen)
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Leuke reacties allemaal 
Natuurlijk is de instabiliteit van de doorsnee 360 niet dé reden om mijn 360 in te ruilen voor een PS3. Gelukkig kan ik verder kijken dan m'n neus lang is en weet ik net zoals dat met m'n PS2 was die toendertijd voor 1149guldentjes in huis kwam (daar hoor je echter nu niemand over) dat het Playstation treintje iets is wat langzaam op gang komt, en dat komt met name vanwege de complexe architectuur van dat ding en dat ze dus gewoon tijd nodig hebben om het maximale eruit te halen. Dat klinkt weer als flinke verdediging maar ik geloof er gewoon in. En ik leg liever 599neer voor een apparaat die vrijwel gegarandeerd jaren langer technisch doorgaat als de 360, niet alleen de technische levensduur maar ook de capaciteit is gewoon veel groter en ik zie dat op de korte termijn al een probleem gaan worden voor de 360. Maargoed de meeste spellen zijn niet meer exclusives en komen op beiden en worden dan afgestemd op de 360 (denk aan GTAIV waar de devvers zeiden dat ze de door de 360 tegengehouden worden). Maar dan nog kies ik liever voor de PS3 op dit moment. Reden dat ik m'n 360 niet aan t einde van t jaar verkoop is omdat ik er op dit moment niet veel achter zit ivm zomer en ik er vast geen 575euro voor had gekregen als ik was geweten tot het einde (ook al waren het 2 tassen vol met spullen
).
Anyway ik heb er geen spijt van, de demo van Heavenly Sword zal hopelijk de eerste jaw-dropper worden voor mij, ik ga Gears of War en Halo zeker missen maar de support die Sony geeft, alle PS2 titels die ik gemist heb en nu voor een prikkie kan spelen en de spellen die in de nabije toekomst uit komen houden me voorlopig wel bezig
Natuurlijk is de instabiliteit van de doorsnee 360 niet dé reden om mijn 360 in te ruilen voor een PS3. Gelukkig kan ik verder kijken dan m'n neus lang is en weet ik net zoals dat met m'n PS2 was die toendertijd voor 1149guldentjes in huis kwam (daar hoor je echter nu niemand over) dat het Playstation treintje iets is wat langzaam op gang komt, en dat komt met name vanwege de complexe architectuur van dat ding en dat ze dus gewoon tijd nodig hebben om het maximale eruit te halen. Dat klinkt weer als flinke verdediging maar ik geloof er gewoon in. En ik leg liever 599neer voor een apparaat die vrijwel gegarandeerd jaren langer technisch doorgaat als de 360, niet alleen de technische levensduur maar ook de capaciteit is gewoon veel groter en ik zie dat op de korte termijn al een probleem gaan worden voor de 360. Maargoed de meeste spellen zijn niet meer exclusives en komen op beiden en worden dan afgestemd op de 360 (denk aan GTAIV waar de devvers zeiden dat ze de door de 360 tegengehouden worden). Maar dan nog kies ik liever voor de PS3 op dit moment. Reden dat ik m'n 360 niet aan t einde van t jaar verkoop is omdat ik er op dit moment niet veel achter zit ivm zomer en ik er vast geen 575euro voor had gekregen als ik was geweten tot het einde (ook al waren het 2 tassen vol met spullen
Anyway ik heb er geen spijt van, de demo van Heavenly Sword zal hopelijk de eerste jaw-dropper worden voor mij, ik ga Gears of War en Halo zeker missen maar de support die Sony geeft, alle PS2 titels die ik gemist heb en nu voor een prikkie kan spelen en de spellen die in de nabije toekomst uit komen houden me voorlopig wel bezig
Heeft iemand het het Starters Pack met de 80GB 60GB PS3 al ergens gesignaleerd? (niet de losse aanbieding dus)
[ Voor 22% gewijzigd door zAo op 18-07-2007 18:51 ]
Nah...dozen worden nog gedrukt bij Sony... ;-) Er zijn sites die vandaag 18/7 aankondigden, maar ook 1/8...
Gewoon naar Bartje of DimPlus, kan je zelf je games nog kiezen ook...Of ben je zo'n purist die het in de toekomst vertikt om Platinum games te kopen vanwege het doosje?
Over die 10 jaar levensduur van de PS3... Dat moet je natuurlijk net als de PS2 met een korrel zout nemen... Zolang ze voor de PS2 af en toe games blijven uitbrengen zullen ze altijd kunnen zeggen dat de PS2 lifespan nog steeds loopt.
Het is net als met je auto, als de nieuwe Golf VI uitkomt blijft je V best nog een tijdje rijden hoor...
Gewoon naar Bartje of DimPlus, kan je zelf je games nog kiezen ook...Of ben je zo'n purist die het in de toekomst vertikt om Platinum games te kopen vanwege het doosje?
Over die 10 jaar levensduur van de PS3... Dat moet je natuurlijk net als de PS2 met een korrel zout nemen... Zolang ze voor de PS2 af en toe games blijven uitbrengen zullen ze altijd kunnen zeggen dat de PS2 lifespan nog steeds loopt.
Het is net als met je auto, als de nieuwe Golf VI uitkomt blijft je V best nog een tijdje rijden hoor...
[ Voor 79% gewijzigd door WaterFire op 18-07-2007 19:09 ]
Hehe. Er zijn inderdaad sites die vandaag aangeven. Het gaat mij meer om de eventuele re-design van de console zelf.WaterFire schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:03:
Nah...dozen worden nog gedrukt bij Sony... ;-) Er zijn sites die vandaag 18/7 aankondigden, maar ook 1/8...
Waarom dacht je dat ik 5 maanden terug (weer) een PS2 heb gehaald?
Volgens mij moet je voor een redesign nog wel even wachten hoor... van die andere HDD zie je niets aan de buitenkant...
Dat R&C de enige game is die jij leuk vind wil niet zeggen dat er dit jaar geen goeie games meer uitkomen voor de ps3yzf1kr schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:35:
[...]
Hardware matig kan je nu idd beter een PS3 bezitten, maar ik heb al een 360, en ik vind de BR speler en het matige (exclusieve) gamesaanbod de komende 6 maanden een investering van 600 euro niet waard.
Eigenlijk is Ratchet & Clank de enige game dit jaar die ik leuk zou vinden.
*zucht*Wildfire schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:49:
[...]
Ben bezig gegaan... sharen in WMP heb ik uitgezet, ik heb de Windows Firewall correct ingesteld voor Tversity, heb zelfs in m'n modem/router de poort ervoor open gegooid... maar de PS3 ziet nog steeds niets. What the hell zijn de vereisten om de PS3 een mediaserver te laten zien op het netwerk?
-- Edit: UPnP is ingeschakeld, dus dat is het probleem ook niet. Ik begrijp het toch goed, Tversity heeft een medialibrary en draait op de achtergrond. Ik hoef toch alleen nog maar op de PS3 naar een mediaserver te laten zoeken dan?
* Wildfire degradeert zichzelf maar tot nep-tweaker... had de verkeerde executable ingesteld in de firewall
Het werkt nu dus. Nu nog een beetje tweaken aan TVersity
[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 18-07-2007 19:16 ]
Nou, laat ik beginnen met de prutsers die janken dat de PS3 veel te moeilijk te programmeren is even buiten beschouwing te laten. Dan hou je over:Armada schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:23:
[...]
En dit is hopelijk ook een grapje? Er is geen technische website, developer of een blad in de industry (bijv. Edge), die aangeeft dat de PS3 duidelijk krachtiger is dan de 360.
- een graphische chip in de ps3 die iets minder is dan die in de xbox
maar
- 6 number cruncher procs met bijna geen latency op de PS3 vs. 6 threads in parallel op de xbox MET latency en allerhande cache vernaggel narigheid.
En nu ga jij beweren dat de Xbox hardware equivalent is aan de ps3 hardware? Alleen voor mensen die niet snappen hoe je number crunchers in parallel aan het werk zet.
Dat zag je vroeger al in de demoscene: sommigen snapten het gewoon niet, anderen wel, en die kwamen verder en haalden dingen uit de hardware (bv de parellelle hardware van de amiga) waar anderen van dachten dat het niet kon.
Gelukkig voor ons (leesch: ps3 bezitters) werken een aantal van neerlands beste ex-demosceners bij guerilla games tegenwoordig, en nee niet aan xbox games.
Tuurlijk heeft die xbox 360 veel power, en je hoort mij niet zeggen dat er geen leuke dingen mee te maken zullen zijn, echter voor erg veel data processing in games heb je numbercrunchers nodig zonder noemenswaardige latency die op top speed bakken met data kunnen processen zodat je de datastreams optimaal op gang houdt. En daarom denk ik dat de PS3 hardware veel krachtiger is dan de xbox360. Je merkt het nu niet, maar over een jaar wel, wanneer de 'safe-side' van het eisenpakket van een game bekend is (dus: ga voor XYZ en je loopt niet het risico dat halverwege het team roept dat de goals te hoog gezet zijn) en men dus de grenzen kan gaan opzoeken. (want jij gelooft toch niet dat voor 1e generatie games op een platform men dermate veel risico's neemt of XYZ wel KAN op een fatsoenlijke framerate toch? )
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Ik denk dat het uiteindelijk niet zo heel veel boeit welke console nu sneller is. Veel spul zal toch multiplatform worden om de gigantische ontwikkelingskosten van zo'n game eruit te krijgen. En iets dat multiplatform is zal over het algemeen niet compleet herschreven worden om zo de voordelen van console x of console y compleet te benutten.
Killzone wordt natuurlijk hevig door Sony gefinancierd; voor een onafhankelijke studio lijkt het me veel te risky om ZOVEEL te investeren in 1 console. Geen goede verkopen = failliet. Game uitbrengen op meerdere consoles = meer verkopen.
Killzone wordt natuurlijk hevig door Sony gefinancierd; voor een onafhankelijke studio lijkt het me veel te risky om ZOVEEL te investeren in 1 console. Geen goede verkopen = failliet. Game uitbrengen op meerdere consoles = meer verkopen.
Ik zie mensen vaak vragen wanneer The Darkness uitkomt voor PS3, ik heb hem 2,5 weken geleden in de winkel gezien (te koop en wel
) bij Gameshop Twente toen ik de 360 versie ging halen. 
Vette game btw
Vette game btw
[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 18-07-2007 21:46 ]
Ik denk dat het juist heel veel boeit dat een console krachtiger is dan zijn concurrent, immers daardoor zullen de exclusieve titels met kop en schouder boven de multiplatform titels uitsteken en dus beter verkopen. Zodra de installed base groot genoeg is, zal de balans qua opbrengst dan ook doorslaan in het voordeel van de exclusieve titels en zullen steeds meer developers daartoe overgaan.Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:23:
Ik denk dat het uiteindelijk niet zo heel veel boeit welke console nu sneller is. Veel spul zal toch multiplatform worden om de gigantische ontwikkelingskosten van zo'n game eruit te krijgen. En iets dat multiplatform is zal over het algemeen niet compleet herschreven worden om zo de voordelen van console x of console y compleet te benutten.
De nadelen zijn:Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:33:
iemand ervaring met een import ps3 (Japan), wat zijn de nadelen
- Je kan alleen japanse PS1 & PS2 software gebruiken.
- Speelt alleen (ntsc) regio 2 dvd.
- Speelt (in theorie) alleen blu-ray regio a/1, maar een hoop titels zijn gelukkig regio vrij.
- PS3 software kan je beperken tot lokaal online gaming (zoals RFoM voordat de servers global gingen). Dat is dus afhankelijk van de PS3 hardware en niet de software.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de PS3... games spelen lekker, je kunt eenvoudig foto's vanaf SD-card kijken, MP3tjes gaan lekker, BluRay films komen er hier binnenkort aan, films kan ik vanaf m'n PC spelen -- heerlijk!
-- Edit: en dit is dus m'n eerste console ooit. In al m'n (vanaf morgen 28) jaren heb ik enkel een PC gehad... (nou ja, heel vroeger ooit een spelcomputer met Pong ofzo ingebouwd, maar dat telt niet mee natuurlijk)
-- Edit: en dit is dus m'n eerste console ooit. In al m'n (vanaf morgen 28) jaren heb ik enkel een PC gehad... (nou ja, heel vroeger ooit een spelcomputer met Pong ofzo ingebouwd, maar dat telt niet mee natuurlijk)
[ Voor 114% gewijzigd door Wildfire op 18-07-2007 23:23 ]
Ja, het is echt een veelzijdig apparaatje
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
OK bedankt voor de infoDCFreak schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:39:
De nadelen zijn:
- Je kan alleen japanse PS1 & PS2 software gebruiken.
- Speelt alleen (ntsc) regio 2 dvd.
- Speelt (in theorie) alleen blu-ray regio a/1, maar een hoop titels zijn gelukkig regio vrij.
- PS3 software kan je beperken tot lokaal online gaming (zoals RFoM voordat de servers global gingen). Dat is dus afhankelijk van de PS3 hardware en niet de software.
Een pagina terug kon je niet begrijpen waarom ik hierop reageerden met het volgende;Armada schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:25:
[...]
Mwoah, chip wordt te heet, je kan zorgen dat dat afgevoerd wordt (=extra heatsink). je kan zorgen dat de chip niet meer zo heet wordt (=65nm procede). Same difference, dus ik zie niet in wat het probleem dan nog is.
" Of je hebt een XBOX360, of geen verstand van techniek. "
Nu ik meer posts van je heb gelezen, moet ik constateren dat je de nederlandse taal wel goed beheerst. Tevens moet ik constateren dat je probeert een rationele visie te projecteren.
Dit in tegenstelling tot veel XBOX360 die met zweet op het voorhoofd deze thread lopen te bashen.
Lees je eigen post, en je begrijpt al wat er niet aan klopt.
Redeneer eens logisch. Met name het "Same difference " gedeelte.
Dit is namelijk pertinent onjuist.
Gelul natuurlijk. Ik kan ook zeggen: m'n auto lekt olie als de kolere, maar er hangt een flinke bak onder om het op te vangen. Een CPU minder heet laten worden is het probleem bij de wortel aanpakken. Extra koeling is een lapmiddel. Iets anders kan ik er niet van maken.Armada schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:25:
Mwoah, chip wordt te heet, je kan zorgen dat dat afgevoerd wordt (=extra heatsink). je kan zorgen dat de chip niet meer zo heet wordt (=65nm procede). Same difference, dus ik zie niet in wat het probleem dan nog is.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dat slaat natuurlijk nergens op, want koeling ís juist 'de cpu minder heet laten worden'(je zorgt immers voor doorstroming van de lucht die warm wordt). Als een processor(of gpu, whatever) erg heet wordt en men kan een stabiel systeem krijgen door middel van goede koeling, dan is dat toch een prima oplossing? Dat gebeurt toch ook in PCs zo?Exirion schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:44:
[...]
Gelul natuurlijk. Ik kan ook zeggen: m'n auto lekt olie als de kolere, maar er hangt een flinke bak onder om het op te vangen. Een CPU minder heet laten worden is het probleem bij de wortel aanpakken. Extra koeling is een lapmiddel. Iets anders kan ik er niet van maken.
Ik zie wel jouw punt, dat het beter is om het probleem bij de wortel aan te pakken(zorgen dat het systeem gewoon niet heet wordt), maar ik hoop dat je zelf ook ziet dat Microsoft niet zomaar even alle consoles zal terugroepen voor vervanging als ze het probleem ook op een goedkopere manier kunnen oplossen en zo de klanten ook een stabiele console te geven? (want daar gaat het hem toch uiteindelijk om, een werkend en stabiel product?)
Die vergelijking met die olie klopt natuurlijk niet, want je auto verliest bij die oplossing die je opnoemt gewoon nog evenveel olie, het wordt hooguit opgevangen ipv dat het op de grond valt. Het kernprobleem in die situatie is dat er olie verloren gaat. Het hoofdprobleem is niet dat het op de grond drupt. Een vergaarbak gaat hooguit vervuiling tegen en zorgt ervoor dat je de olie kan hergebruiken, maar deze zorgt er niet voor dat de olie in de auto blijft en de auto kan blijven rijden.
Het is dus geen lapmiddel, als het middel effectief is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 01:00 ]
Onzin, een CPU wordt altijd heet (uitzonderingen zoals Via C3 heb je altijd). De ontwerpfout in de Xbox 360 is dat de CPU onvoldoende gekoeld wordt, en dat kun je oplossen door de koeling te verbeteren. Als je de koeling van de PS3 zou halveren zal het ding waarschijnlijk ook overhit raken, maar dan ligt het probleem toch ook niet bij de CPU? Toegegeven, een die-shrink heeft meer voordelen, zowel voor consument als fabrikant, maar meer koeling aanbrengen is ook een prima oplossing, dat is iets wat videokaartfabrikanten al jaren doen.Exirion schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:44:
[...]
Gelul natuurlijk. Ik kan ook zeggen: m'n auto lekt olie als de kolere, maar er hangt een flinke bak onder om het op te vangen. Een CPU minder heet laten worden is het probleem bij de wortel aanpakken. Extra koeling is een lapmiddel. Iets anders kan ik er niet van maken.
Nog meer mensen die los gaan op de gitaar

En het drumstel

Met Rock Band?

Ik iig wel

En het drumstel

Met Rock Band?

Ik iig wel

Ik verbaas me over het feit dat rockband uberhaupt uitkomt. Het punt is nl. dat het al lastig is om in real life een band te vinden, laat staan een GAME band
.
Ik sluit me aan bij wat Vich en Rival24 hierover schrijven. Hoe groot de die ook is, je zal altijd koeling nodig hebben. Dus óf je vergroot de koeling met een extra heatsink tov de huidige CPU, óf je verkleind de CPU zodat de huidige koeling voldoende is.coretx schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:42:
[...]
Een pagina terug kon je niet begrijpen waarom ik hierop reageerden met het volgende;
" Of je hebt een XBOX360, of geen verstand van techniek. "
Nu ik meer posts van je heb gelezen, moet ik constateren dat je de nederlandse taal wel goed beheerst. Tevens moet ik constateren dat je probeert een rationele visie te projecteren.
Dit in tegenstelling tot veel XBOX360 die met zweet op het voorhoofd deze thread lopen te bashen.
Lees je eigen post, en je begrijpt al wat er niet aan klopt.
Redeneer eens logisch. Met name het "Same difference " gedeelte.
Dit is namelijk pertinent onjuist.
Volgens mij zitten de issues dieper dan dit. Het is niet een kwestie van er zitten 7 specialisten in de wachtkamer versus 6 huisartsen. De vraag is natuurlijk welk werk je aan kan leveren.EfBe schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:15:
[...]
- 6 number cruncher procs met bijna geen latency op de PS3 vs. 6 threads in parallel op de xbox MET latency en allerhande cache vernaggel narigheid.
Veel van de eerste gen spellen gebruiken nog de voeding via de PPE, wat er voorzorgt dat je een makkelijkere port kan leveren, de kracht zit echter in de SPE's die er achter liggen.
Qua programmeerkunsten moet je niet alleen rekening houden met die voeding, maar ook met het niet hebben van branch prediction en de relatief lage cache hoeveelheid per SPE (alhoewel de algemene cache van de 360 CPU vergeleken met de huidige multicores voor de PC ook niet om over naar huis te schrijven is). Ik heb me laten vertellen dat bijvoorbeeld de SPE's niet geweldig zijn om bijvoorbeeld collision detection op te doen.
Wellicht dat Vich meer kan vertellen over de prestaties van beide systemen vergeleken met elkaar (ik weet uberhaupt niet of dat mogelijk is, aangezien hier misschien: "wiens brood men eet, diens..." geldt), maar naar de informatie die ik er over gelezen heb, ontlopen de beide consoles elkaar niet bijster veel, doordat beide voorwaarden hebben om hun kracht te benutten en die buiten in de praktijk niet behaald kunnen worden.
Ik ben het zeker met je eens dat echte 'demo or die' specialisten het onderste uit de kan kunnen halen, maar dat geldt denk ik voor beide systemen. En daarnaast krijg je een diminished rate of return voor de geïnvesteerde tijd, waardoor het onderste uit de kan economisch niet haalbaar is voor een commerciële partij.
Heel leuk die specs allemaal, maar vergeten we allemaal niet één ding? Sinds wanneer zijn de specs doorslaggevend geweest voor een console? Volgens mij nooit.
[ Voor 80% gewijzigd door Shiver23 op 19-07-2007 10:11 ]
Verwijderd
Ik zelf weet eigenlijk weinig van de tech code die schuil gaat achter de SPE's en ik heb nog geen ervaring met het programmeren voor de XBox360.Armada schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:38:
[...]
Volgens mij zitten de issues dieper dan dit. Het is niet een kwestie van er zitten 7 specialisten in de wachtkamer versus 6 huisartsen. De vraag is natuurlijk welk werk je aan kan leveren.
Veel van de eerste gen spellen gebruiken nog de voeding via de PPE, wat er voorzorgt dat je een makkelijkere port kan leveren, de kracht zit echter in de SPE's die er achter liggen.
Qua programmeerkunsten moet je niet alleen rekening houden met die voeding, maar ook met het niet hebben van branch prediction en de relatief lage cache hoeveelheid per SPE (alhoewel de algemene cache van de 360 CPU vergeleken met de huidige multicores voor de PC ook niet om over naar huis te schrijven is). Ik heb me laten vertellen dat bijvoorbeeld de SPE's niet geweldig zijn om bijvoorbeeld collision detection op te doen.
Wellicht dat Vich meer kan vertellen over de prestaties van beide systemen vergeleken met elkaar (ik weet uberhaupt niet of dat mogelijk is, aangezien hier misschien: "wiens brood men eet, diens..." geldt), maar naar de informatie die ik er over gelezen heb, ontlopen de beide consoles elkaar niet bijster veel, doordat beide voorwaarden hebben om hun kracht te benutten en die buiten in de praktijk niet behaald kunnen worden.
Ik ben het zeker met je eens dat echte 'demo or die' specialisten het onderste uit de kan kunnen halen, maar dat geldt denk ik voor beide systemen. En daarnaast krijg je een diminished rate of return voor de geïnvesteerde tijd, waardoor het onderste uit de kan economisch niet haalbaar is voor een commerciële partij.
Wat ik echter wel weet is dat beide systemen hun voordelen hebben en dat het aan de programmeur is om die te benutten. Wij bij Guerrilla hebben geluk dat we goede programmeurs hebben die al een heel aantal optimalisaties hebben kunnen toepassen om bepaalde delen code op die SPE's werkende te krijgen om zo toch wel een groot stuk performance te winnen. Ook hebben we geluk dat we deel zijn van SCEE, waardoor we relatief makkelijk informatie kunnen delen met de andere Sony game studios.
Verder lijkt het niet obvious om bijvoorbeeld physics op die SPE's te draaien, maar uiteindelijk is Havok er wel in geslaagd om een enorme snelheidsverbetering te verkrijgen met de SPE optimalisaties in een van de laatste versies van hun libraries(dit stond zelfs op de t.net FP als ik het me goed herinner).
Wij hebben heel wat performance-critical code naar die SPE's verplaatst. Je zou je verbazen denk ik als ik concrete dingen zou opnoemen, maar dat ga ik niet doen wegens NDA.
Nee, games blijven King. Dit was een discussie die ging om mijn bewering dat de 360 en de PS3 juist niet zoveel uit elkaar liggen.Shiver23 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:52:
Heel leuk die specs allemaal, maar vergeten we allemaal niet één ding? Sinds wanneer zijn de specs doorslaggevend geweest voor een console? Volgens mij nooit.
Ja, dat is natuurlijk (voor deze discussie) jammer dat je geen ervaring met de 360 hebt. Misschien zal mijn kennis enigszins achterhaald zijn doordat vantevoren aangenomen werd, dat er minder de SPE's ingeschoven kon worden en dat hier stukje bij beetje meer oplossingen voor komen.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:08:
[...]
Verder lijkt het niet obvious om bijvoorbeeld physics op die SPE's te draaien, maar uiteindelijk is Havok er wel in geslaagd om een enorme snelheidsverbetering te verkrijgen met de SPE optimalisaties in een van de laatste versies van hun libraries(dit stond zelfs op de t.net FP als ik het me goed herinner).
Wij hebben heel wat performance-critical code naar die SPE's verplaatst. Je zou je verbazen denk ik als ik concrete dingen zou opnoemen, maar dat ga ik niet doen wegens NDA.
[ Voor 52% gewijzigd door Armada op 19-07-2007 10:20 ]
7 years and counting!!!!Armada schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:02:
[...]
En tja, 10 jaar in de huiskamer blijven staan: bij welke tweaker in deze fora blijft die PS2 zijn volle 10 jaar uithouden?
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Verwijderd
Hehe.swopdark schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:41:
[...]
Dus er komt een recall waarbij alle verkochte 360-en een heatsink krijgen? of wordt deze heatsink alleen in de 360 gebouwd die nu van de fabricage band afrollen? Is deze heatsink trouwens dan een echte problemsolver of is het een mediasussertje totdat de nieuwe 360 "falcon" uit komt?
Gelukkig voor MS zijn verreweg de meeste consumenten helemaal niet op de hoogte van de bestaande problemen met de 360. Dit wil MS natuurlijk zo houden en daarom treden ze niet al te veel in het grote licht met de problematiek. Ik vind het persoonlijk een soort van gok geworden om een 360 te kopen: Ook de problemen met de bekraste DVD lijkt me absoluut geen pretje. dat je nu (na veel te lang zeuren) 3 jaar garantie krijgt op een 360 vind ik een goed begin maar MS geeft zelf toe dat de 360 een probleem heeft dat niet wordt opgelost door 3 jaar garantie te geven. je koopt een product van 400 eui met een grote kans dat ie kapot kan gaan. onacceptabel.
Sony is van plan met haar PS3 nog 10 jaar in je woonkamer te blijven staan en hardwarematig hebben ze iig al een voorsprong.
ff ontopic trouwens: deze week komt The Darkness uit voor de PS3 wie gaat hem halen? ikke iig wel!
Artikel omschrijving Systeem Prijs Aantal Korting Totaal Status
The Darkness PlayStation3 54,99 1 10 49,49 verwacht: 20-07-2007
heb em met 10% korting bij dimension plus besteld!
Hopelijk morgen ophalen.
DIKKE VETTE EDIT:
Kga em zo ophalen, ben net gebelt!! whoopie!@
Geloof het of niet, maar de game is al geweldig om alleen te spelen (dat was met guitar hero iig het geval), en bovendien kan je ook online met anderen spelen. En als je toevallig nog iemand kent die het spel speelt dan is het al helemaal geweldig. Ik heb al 2 vrienden die het spel ook grijs zullen spelen, ben alleen nog op zoek naar een zanger(es)EfBe schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:10:
Ik verbaas me over het feit dat rockband uberhaupt uitkomt. Het punt is nl. dat het al lastig is om in real life een band te vinden, laat staan een GAME band.
Lekker slim van Sony... de PS2 System Data die je nodig hebt om PS2 games te spelen, zou in de Playstation Store te vinden zijn. Ja, in de Amerikaanse store wel ja, in de Nederlandse niet. Lekker handig!
LOL... met een dompelpomp om de boel terug te pompen naar het reservoir als je emmer te vol wordt.Exirion schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:44:
[...]
Gelul natuurlijk. Ik kan ook zeggen: m'n auto lekt olie als de kolere, maar er hangt een flinke bak onder om het op te vangen.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Iemand hier meer info over de volgende versies van PES en Fifa?
Ik heb dat ding nooit gedownload, en kan zonder problemen de meeste van mijn PS2 games spelen.Wildfire schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:03:
Lekker slim van Sony... de PS2 System Data die je nodig hebt om PS2 games te spelen, zou in de Playstation Store te vinden zijn. Ja, in de Amerikaanse store wel ja, in de Nederlandse niet. Lekker handig!
Alleen nog Silent Hill 3 .. waarom juist die niet en 2 en 4 wel ?
(ik was ze net weer allemaal in volgorde aan het spelen)
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Waar heb je het over? Je hebt alleen de laatste firmware nodig die je gewoon vanuit je XMB kunt downloaden. System data vor het spelen van PS2 games? nooit van gehoord. Wat bedoel je precies?Wildfire schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:03:
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Die system data is alleen nodig voor PS2 games die vanaf de harddisk spelen (FF XI bijv.). Voor de rest van de games heb je die system data niet nodig. Aangezien deze games in de EU niet zijn uitgekomen is die system data voor het gros van de mensen hier ook niet nodig.Wildfire schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:03:
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Uberhaupt niet, want de games die dat nodig hebben, hebben een andere regiocodering.
Verwijderd
Precies.. bij europese versie zit al in.. dus daarom heb je het ook niet nodig...Shiver23 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:56:
Uberhaupt niet, want de games die dat nodig hebben, hebben een andere regiocodering.
Verwijderd
Heeft er hier iemand Calling all Cars al geprobeerd van het PS Network? Ik ben op zoek naar een party game voor de PS3 zodat je met z'n 4en lol kan hebben. In de line-up kom ik geen multiplayer (offline) spel tegen geloof ik.
Zo vermaak ik me nog altijd met SSBM op de Gamecube, destijds de enige reden waarom ik de GC heb gekocht. En zal ik ook de Wii kopen wanneer Brawl uitkomt
. Ik hoop dan ook dat dit soort spellen ook naar de PS3 komen, voor de PS2 waren ze dungezaaid. Multitap? Nooit een spel gezien waarbij je die kon gebruiken.
Zo vermaak ik me nog altijd met SSBM op de Gamecube, destijds de enige reden waarom ik de GC heb gekocht. En zal ik ook de Wii kopen wanneer Brawl uitkomt
Ga je mond spoelen!! Nooit de multitap gebruikt??
PES6??? FiFA??
PES6??? FiFA??
Genoeg vechtspellen, racegames, sportspellen hebben allemaal multi-tap support. Ik geloof zelfs tot 8 of 10 spelers. Ook doet bijv. Virtua Tennis ook wel tot 4 spelers multi-player op de PS3.
[ Voor 24% gewijzigd door Shiver23 op 19-07-2007 13:44 ]
Verwijderd
Met welke URL kon je gebruik maken van een creditcard.. bedoeld voor mensen die geen creditcard hebben... zodat ik spellen kan kopen op ps store
Demo van "The Darkness" is nu op de Europese PSN beschikbaar, inclusief een aantal videoclips van films en games. 
De Amerikaanse store heb ik nog niet bekeken, deze ga ik zo even checken........
[update]
US-store heeft nog geen updates.
Demo van The Darkness is 1.5 Gig groot !!
[/]
De Amerikaanse store heb ik nog niet bekeken, deze ga ik zo even checken........
[update]
Demo van The Darkness is 1.5 Gig groot !!
[ Voor 19% gewijzigd door Chrasher op 19-07-2007 15:47 ]
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Wow, eindelijk eens een fatsoelijke demo op PSNChrasher schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:42:
Demo van "The Darkness" is nu op de Europese PSN beschikbaar, inclusief een aantal videoclips van films en games.
Was ik ondertussen ook al achter - mea culpa, mea maxima culpa. Sorry!Creepy schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:55:
[...]
Die system data is alleen nodig voor PS2 games die vanaf de harddisk spelen (FF XI bijv.). Voor de rest van de games heb je die system data niet nodig. Aangezien deze games in de EU niet zijn uitgekomen is die system data voor het gros van de mensen hier ook niet nodig.
Verwijderd
trouwens voor de mensen die the darkness wel willen. Bij de meeste winkels is hij 64,95 of 59,95.
Bij dimension plus is hij 54,95. Kan je voor die 5 eu weer calling all cars kopeh
Bij dimension plus is hij 54,95. Kan je voor die 5 eu weer calling all cars kopeh
Verwijderd
Bladzijde 8 bovenaan....Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:46:
Met welke URL kon je gebruik maken van een creditcard.. bedoeld voor mensen die geen creditcard hebben... zodat ik spellen kan kopen op ps store
Ga zo mooi The Darkness vergelijken met de X360 versie die ik full heb.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat je geripte CDs netjes in volgorde kunt afspelen op de PS3 ? Wanneer ik ze afspeel dan lijkt de volgorde redelijk willekeurig. Ook wanneer je een Album Artist en vervolgens CD Titel kiest in de XMB zie ik de tracks gewoon in die (schijnbaar) willekeurige volgorde staan.
Darkness zojuist 2 uurtjes gespeeld en het ziet er geweldig uit! AA is idd duidelijk afwezig maar het spel geeft je niet vaak de kans je er aan te storen. Veel sfeer en vette kills. Ik snap alleen nog niet goed hoe ik die beesten kan gebruiken bij het mollen van gangsters. textures en gameplay zitten goed!!
Verwijderd
Hou ons op de hoogteS2S schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:58:
Ga zo mooi The Darkness vergelijken met de X360 versie die ik full heb.
Ik hoor namelijk vaker dat AA ontbreekt in huidige PS3 games. Is dit nu iets van de PS3 zelf, of ligt het meer aan de ontwikkelaars? Want als ik mij ergens aan erg, is het nog wel aan van die enge kartelrandjes.
1,5Gig aan heerlijke demo. Tuurlijk te "laat" in de zin van dat de game nu ongeveer uit is in de winkel maar we hebben uiteindelijk een demo waar je u tegen kan zeggenChrasher schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:42:
[update]
Demo van The Darkness is 1.5 Gig groot !![/]
Ziet er ook heel mooi uit!
Verwijderd
Wanneer is de Game Event in Tokyo van PS3 ??? En met welke website kunnen we het live streamen>?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 20:54 ]
De "darklings" zijn AI's. Die kun je niet echt besturen maar je kan wel "aanwijzen" met het vierkantje waar ze naartoe moeten!swopdark schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:40:
Darkness zojuist 2 uurtjes gespeeld en het ziet er geweldig uit! AA is idd duidelijk afwezig maar het spel geeft je niet vaak de kans je er aan te storen. Veel sfeer en vette kills. Ik snap alleen nog niet goed hoe ik die beesten kan gebruiken bij het mollen van gangsters. textures en gameplay zitten goed!!
Ik lees net dat een belangrijke man van sony heeft medegedeeld dat de nieuwe Sixaxis meer dan alleen rumble krijgt... Wat het is of zou zijn, laat ie in het midden, maar ben wel benieuwd. Alleen voor rumble koop ik geen nieuwe, vind ik niet echt een meerwaarde, maar wat zou het ander kunnen zijn?
Misschien bedoelde hij de touchsense technologie. Dus de nieuwe generatie rumble. Anders zou ik het niet weten.
Net heel even de Darkness demo geprobeerd. Sfeer is goed enzo, maar wat een brakke animaties en low-poly character models. Verpest voor mij een beetje de game want verder ziet het er goed uit.
Net heel even de Darkness demo geprobeerd. Sfeer is goed enzo, maar wat een brakke animaties en low-poly character models. Verpest voor mij een beetje de game want verder ziet het er goed uit.
Demo is idd vrih mooi en 1080p als ik het goed zag.swampy schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:30:
[...]
1,5Gig aan heerlijke demo. Tuurlijk te "laat" in de zin van dat de game nu ongeveer uit is in de winkel maar we hebben uiteindelijk een demo waar je u tegen kan zeggen
Ziet er ook heel mooi uit!
Helaas speelt mijn onvermorgen om FPS met een joypad te spelen me weer parten en eindigde ik vrijwel meteen onder de zoden.
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Hahaha, yeah hier ook! Maar je kan in de demo zelf het level kiezen, en het derde level. Diegene met het geld dat je moet verbranden.. dan heb je de darkness powers en toegang tot behoorlijk wat darklings!Laryx schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:11:
[...]
Demo is idd vrih mooi en 1080p als ik het goed zag.
Helaas speelt mijn onvermorgen om FPS met een joypad te spelen me weer parten en eindigde ik vrijwel meteen onder de zoden.
Erg vet Darkness! Ik werd alleen wat misselijk wat ik soms heb bij bepaalde shooters omdat de camera wat gaar meebewoog. Besturing voelde zelfs een beetje als Red Steel, beetje misselijk makend.
Ja, de reviews hebben gelijk in dat het geen "perfecte" game is, In zo verre dat er wel hier en daar wat rare dingen zijn. Maar aangezien er zowat NIETS uitkomt deze zomer is het een snack voor tussendoor. En wie houd er niet van harten opeten! Het zal een titel zijn die je herinnert met een glimlach, ook al zijn er technisch betere games uitnudie schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:49:
Erg vet Darkness! Ik werd alleen wat misselijk wat ik soms heb bij bepaalde shooters omdat de camera wat gaar meebewoog. Besturing voelde zelfs een beetje als Red Steel, beetje misselijk makend.
Ik vind het maar een bagger game....haha..geen ruk aan!swopdark schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:40:
Grafisch vind ik em ook poep. Maar ja, smaken verschillen nu eenmaal.
Het gebrek aan AA heeft niets met de PS3 hardware te maken. Dat zie je vaak alleen maar bij multiplatform games. Ik geloof dat Killzone 4x fullscene AA heeft. Correct me if i'm wrong..[/message]:[/b]Hou ons op de hoogte
Ik hoor namelijk vaker dat AA ontbreekt in huidige PS3 games. Is dit nu iets van de PS3 zelf, of ligt het meer aan de ontwikkelaars? Want als ik mij ergens aan erg, is het nog wel aan van die enge kartelrandjes.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Er zitten her en der wat grafische glitches die verder niet erg storend zijn. Het ontbreken van AA is in sommige scenes pijnlijk duidelijk. Vreemd want er zijn toch al meerdere games die laten zien dat de RSX tot meer in staat is.
Maar ach ik weet nog dat er veel commotie was rondom het afwezig zijn van AA in de eerste gen PS2 games.
Darkness is een vet spel
Maar ach ik weet nog dat er veel commotie was rondom het afwezig zijn van AA in de eerste gen PS2 games.
Darkness is een vet spel
PS3 versie idd in de demo geen AA lijkt het. Framerate is echt bagger vergeleken met de X360 versie.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:27:
[...]
Hou ons op de hoogte![]()
En ik vind zelfs dat de grfx een stuk slechter dan op de X360. Hoe moet ik het zeggen op de X360 lijkt het wel of ze een filter hebben gebruikt net als in Killzone2 waardoor het er beter uit ziet. Die lijkt in deze demo te missen. En geen motionblur.
Maar de framerate is dramatisch slechter dan de X360 versie, ik heb in de 360 versie nooit echt deze dips gezien, en al helemaal niet op het kerkhof.
Ik weet niet wat Starbreeze met deze port heeft gedaan.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
Misschien liggen de frameratedips in Darkness aan het feit dat het een demo is?
Hopelijk kan iemand met de full-versie hierover het verlossende woord spreken.
Over AA: in de X-box360 is dit 'gratis'; dat wil zeggen dat iedere ontwikkelaar het kan gebruiken en dat het de GPU nada-noppes-0 aan extra rekenkracht kost. Bij de PS-3 kost AA wel extra rekenkracht. Ik denk dat AA wel prima kan op de PS-3 maar dat dit dan door een SPU of taakverdeling gedaan moet worden waar gewoon meer tijd in gaat zitten ten opzichte van de 'ports' die op beide consoles verschijnen. Grote kans dat bij de ports AA bijna altijd uit zal zijn op de PS-3 maar dat op de exclusives de AA wel aan zal staan. Ik stoor me er niet aan, als games er zo mooi uitzien zoals nu al het geval is: luxeprobleem...
Over AA: in de X-box360 is dit 'gratis'; dat wil zeggen dat iedere ontwikkelaar het kan gebruiken en dat het de GPU nada-noppes-0 aan extra rekenkracht kost. Bij de PS-3 kost AA wel extra rekenkracht. Ik denk dat AA wel prima kan op de PS-3 maar dat dit dan door een SPU of taakverdeling gedaan moet worden waar gewoon meer tijd in gaat zitten ten opzichte van de 'ports' die op beide consoles verschijnen. Grote kans dat bij de ports AA bijna altijd uit zal zijn op de PS-3 maar dat op de exclusives de AA wel aan zal staan. Ik stoor me er niet aan, als games er zo mooi uitzien zoals nu al het geval is: luxeprobleem...
Heb je hier een bron van? Vind het namelijk vrij vaag klinken, dat AA op uberhaupt een machine 'gratis' (als in, zonder extra rekenkracht) gedaan kan worden.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:16:
Misschien liggen de frameratedips in Darkness aan het feit dat het een demo is?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Zoals bekend bestaat de Xenos uit een tweetal verschillende chips. De eerste chip is een shader array bestaand uit 48 ALU’s die zowel vertex als pixel shaders kunnen verwerken. De tweede chip bestaat uit 10MB eDRAM-geheugen en logica om verschillende basisoperaties praktisch gratis uit te kunnen voeren. Hieronder vallen FSAA, z- en stencilbuffer-operaties en alphablending-operaties. Onder andere vanwege het feit dat de z-operaties door de chip met het eDRAM-geheugen uitgevoerd kunnen worden kan een displacement mapping algoritme in een enkele pass uitgevoerd worden. Een ander, bekender voordeel, is het gratis kunnen uitvoeren van FSAA.
Bron: nieuws: Details architectuur grafische chip Xbox 360 besproken
Mits je framebuffers in je EDram passen, anders moet je tilen, en vreet je de bandbreedte van je processor en je CPU weg, omdat alles gebruik maakt van hetzelfde geheugen. (unified memory)Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:43:
Zoals bekend bestaat de Xenos uit een tweetal verschillende chips. De eerste chip is een shader array bestaand uit 48 ALU’s die zowel vertex als pixel shaders kunnen verwerken. De tweede chip bestaat uit 10MB eDRAM-geheugen en logica om verschillende basisoperaties praktisch gratis uit te kunnen voeren. Hieronder vallen FSAA, z- en stencilbuffer-operaties en alphablending-operaties. Onder andere vanwege het feit dat de z-operaties door de chip met het eDRAM-geheugen uitgevoerd kunnen worden kan een displacement mapping algoritme in een enkele pass uitgevoerd worden. Een ander, bekender voordeel, is het gratis kunnen uitvoeren van FSAA.
Niets in dit leven is gratis
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Maar dat lijkt altijd het geval te zijn bij 720p games. (of reken ik fout?)Sentry23 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:00:
[...]
Mits je framebuffers in je EDram passen, anders moet je tilen, en vreet je de bandbreedte van je processor en je CPU weg, omdat alles gebruik maakt van hetzelfde geheugen. (unified memory)
Niets in dit leven is gratis
Verwijderd
Haha idd, ik weet er zelf veels te weinig van hoor, ik verwees alleen even naar dat Tweakers stukje over die 10mb eDRAM framebuffer
Ik weet alleen dat ik bij mijn 360 games, afgezien van PGR3, maar dat was gewoon een haastproduct, erg weinig tot geen kartelrandjes kan ontdekken, ook niet bij The Darkness.
Ik weet alleen dat ik bij mijn 360 games, afgezien van PGR3, maar dat was gewoon een haastproduct, erg weinig tot geen kartelrandjes kan ontdekken, ook niet bij The Darkness.
Met dank aan Arx, heb ik nu een PS3, Motorstorm en Oblivion!
Thanks Arx!
Thanks Arx!
Oh? Geeft die ze gratis weg? Mooi!zAo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:34:
Thanks Arx!
Yep, dat klopt. Bij 720p heb je ongeveer 3 MB per frame (dat * 2 voor double buffering + je zbuff) en dat past wel. Het schept alleen wel de verwachting dat er weinig native 1080i/p games met zeer heftige gfx op de 360 zullen komen.EfBe schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:03:
[...]
Maar dat lijkt altijd het geval te zijn bij 720p games. (of reken ik fout?)
Wat betreft de RSX is er gewoon nog steeds te weinig publiek bekend om hier goeie uitspraken over te doen.
(aan de andere kant had Sony in de PS2 ongeveer hetzelfde idee met z'n geintegreerde 4MB framebuffer op de reality engine, alleen was dat niet voor AA)
nou ik heb barstens veel fouten gevonden in die darkness demo.
soms blijven er gewoon vertexen hangen op een plek waardoor een hand een stuk uit fatsoen getrokken wordt. enzo zijn er nog wel meer dingen.
soms blijven er gewoon vertexen hangen op een plek waardoor een hand een stuk uit fatsoen getrokken wordt. enzo zijn er nog wel meer dingen.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Verwijderd
Wie heeft z'n PS3 op de monitor aangesloten? En dan ook succesvol op 16:9 laten draaien?
Heb hier namelijk een HP W2207 met pixel mapping zitten. Alleen wil het op de PS3 niet echt werken, terwijl het op de PC gewoon makkelijk gaat. Is dit normaal of is het iets met de PS3?
Heb hier namelijk een HP W2207 met pixel mapping zitten. Alleen wil het op de PS3 niet echt werken, terwijl het op de PC gewoon makkelijk gaat. Is dit normaal of is het iets met de PS3?
Het is een HDCP-compliant scherm, dus zou moeten werken. Heb je al geprobeerd om alleen 720p door te sturen?
Verwijderd
Er is wel beeld, alleen is dit in 16:10 (dus stretched). Met de pixelmapping optie zou het mogelijk moeten zijn hem in 16:9 te weergeven, alleen werkt dit dus niet.
Aha, ik weet van mijn Dell 2007 dat daar de pixelmapping alleen bij specifieke resoluties werkt. Misschien je handleiding er eens bijzoeken.
Verwijderd
Je hebt gelijk, als ik de PC instel op 1280x720 wil hij ook geen 1:1 houden. Crap... Als ik dat had geweten was ik voor de 226bw gegaan.

Zojuist wat quality time met de full versie van The Darkness doorgebracht, en ik moet zeggen dat ondanks de sporadisch overduidelijke framedrops en kartels het toch een zeer vermakelijke game is. De sfeer sleurt je werkelijk mee het verhaal in, de voice acting is geweldig en de creativiteit waarmee je darklings hun tegenstanders af en toe te lijf gaan is werkelijk hilarisch
.
Het enige minpunt waar ik me momenteel, na ongeveer 5 uur gameplay, pas ECHT aan stoor is het gevoel dat ik inmiddels al over de helft ben…
Het enige minpunt waar ik me momenteel, na ongeveer 5 uur gameplay, pas ECHT aan stoor is het gevoel dat ik inmiddels al over de helft ben…
Ik heb de PS3 aangesloten via HDMI op een samsung LE73M8 (Full HD dus)
Nou heb ik in de nieuweste firmware van de PS3 gelezen dat ze BD 1080p 24 hz output ondersteunen.
Wat doet mijn tv dan met dit signaal? Wordt dit versneld naar 25fps en dan op 50Hz weergegeven (elk beeld x2 dus)? Of krijg je dat hij 24 fps om probeert te zetten naar 60 Hz (dus schokerig beeld)? Of zit ik er helemaal langs?
Ik heb de trailer van pirates 3 op met PS3 staan en daarbij merk ik toch niks van een versnelling (heb er met de stopwatch langs gestaan
).
Ik probeer echt het beste uit de apparaten te krijgen maar weet er nog niet alles vanaf.
Dus als iemand me zou willen helpen zou ik dat heel fijn vinden.
Nou heb ik in de nieuweste firmware van de PS3 gelezen dat ze BD 1080p 24 hz output ondersteunen.
Wat doet mijn tv dan met dit signaal? Wordt dit versneld naar 25fps en dan op 50Hz weergegeven (elk beeld x2 dus)? Of krijg je dat hij 24 fps om probeert te zetten naar 60 Hz (dus schokerig beeld)? Of zit ik er helemaal langs?
Ik heb de trailer van pirates 3 op met PS3 staan en daarbij merk ik toch niks van een versnelling (heb er met de stopwatch langs gestaan
Ik probeer echt het beste uit de apparaten te krijgen maar weet er nog niet alles vanaf.
1080p/24 is een progressive resolutie, heeft dus niets met lijntjes te maken, is gewoon beeld op beeld achter elkaar geplakt. Dat verschil zal je dus nooit kunnen zien
Heeft meer met opname/montagetechnieken te maken dan met de rest
Deze plek is te koop.
"BD 1080p 24 hz output"Jesp_J schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:44:
Ik heb de PS3 aangesloten via HDMI op een samsung LE73M8 (Full HD dus)
Ik heb de trailer van pirates 3 op met PS3 staan en daarbij merk ik toch niks van een versnelling (heb er met de stopwatch langs gestaan).
BD staat natuurlijk voor Blu-ray Disc, dus als je een trailer op je HDD hebt staan, dan is dat geen blu-ray Disc
Wat je TV met 1080p24 signaal doet is natuurlijk afhankelijk van je tv, dus misschien kan je het beter in het samsung lcd topic vragen?
Maar als "samsung LE73M8" een typfoutje is en je de LE37M87 bedoelt, dan moet je TV als het goed is wel 1080p24 ondersteunen en dus ook als zodanig weer kunnen geven (dus 24, 48 of 72hz in plaatst van versnelling naar 50hz of het omzetten naar 60hz met judder
Er zijn alleen wat problemen met samsungs uit de M87 serie geloof ik; modellen met oudere firmware vertellen de ps3 niet dat ze 1080p24 ondersteunen, waarop de ps3 dus ook geen 1080p24 doorgeeft, maar dus een van de omgezette signalen.
EDIT:
Ik zie dat je daar ook al gepost hebt en op de hoogte bent van het 24hz probleem van je TV, beetje overbodige post dus in dit topic
Jesp_J schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:55:
Het is me gelukt. Bedankt!
Mijn firmware's zijn (tenminste als dit de firmwares zijn):
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
Zijn dit de nieuwste of moet ik upgraden om het movieplus probleem en het 24 Hz probleem op te lossen?
En hoe doe je dan zo'n upgrade?
En wat is nu de firmware van mijn tv (welke van de 3 getallen)
[ Voor 19% gewijzigd door nioz op 21-07-2007 08:48 ]
Ja en dat terwijl ik eigenlijk eerder was, bedankt Arx!zAo schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:34:
Thanks Arx!
Groetjes, FaceDown.
Dit topic is gesloten.