Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
Ik had 2 cd's met die digital solutions én 2 manual disks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
ThomasW schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:00:
Ik had 2 cd's met die digital solutions én 2 manual disks...
Hetzelfde hier bij mijn 40D. Beide CD's bevatten de Engelse programma's, maar daarnaast zijn de talen op de CD's verschillend. Heb de CD's niet bij de hand, maar er staat een code op, bijvoorbeeld "EFD" voor Engels, Frans en Duits. Tenminste, dat was bij mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Hmm. De canon-site geeft alleen Vista-32 spul? Ik zoek eigenlijk alleen de drivers voor Vista64 om m'n fototjes binnen te hengelen (Ik weet, kaartlezer is beter, maar die ligt op werk). Is er uberhaupt wel ondersteuning voor Vista64?

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
AugmentoR schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:04:
Hmm. De canon-site geeft alleen Vista-32 spul? Ik zoek eigenlijk alleen de drivers voor Vista64 om m'n fototjes binnen te hengelen (Ik weet, kaartlezer is beter, maar die ligt op werk). Is er uberhaupt wel ondersteuning voor Vista64?
Alle meegeleverde software van Canon doet het hier perfect op windows vista ultimate 64bits.

Een kaartlezer gebruik ik niet, kheb gewoon de camera via de kabel verbonden. alleen wil ik de meegeleverde software niet meer gebruiken dus open ik de camera in windows verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Ondanks de rode, bijna knipperende, waarschuwing op het usb-kabeltje (STOP Eerst drivers installeren!!!) toch maar gewoon die 400D ingeplugd op Vista64 zonder de driver-cd. No problemo, alles lijkt goed te gaan, zelfs de RAW's. (Al wel trial van Lightroom geinstalleerd overigens...) Thanks indien van toepassing (-:

[ Voor 6% gewijzigd door AugmentoR op 23-02-2008 18:44 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Mijn software-cd was zo hard gebogen dat hij niet wou draaien in mijn drive 8)7

Op mijn Vista-laptop heb ik de software ook niet geïnstalleerd. De RAWs geeft hij in de Explorer gewoon een mooie preview van, maar als ik ze open met de standaard-viewer, worden ze niet herkend.
Is dat bij iedereen zo?

[edit]
Die RAW-preview doet hij blijkbaar alleen als de foto's nog op de 400D staan?

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 23-02-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Fire69 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:23:
[edit]
Die RAW-preview doet hij blijkbaar alleen als de foto's nog op de 400D staan?
Jep volstrekt normaal.
Windows kan geen raw bestanden lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom toont hij ze dan als ze op de camera nog staan? Is dat door het feit dat de 400D via WIA werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
De camera leest de geintegreerde JPEG previews (2 mpixel) die in de RAW files zitten verstopt, door o.a. de vele verschillende types en het relatieve kleine gebruik van RAW bestanden kan Windows dat standaard niet.

EDIT: Of bedoel je dat de JPEG previews wel te zien zijn als je de 400D aansluit en dan via windows kijkt wat er opstaat? In dat geval zou het best weleens iets met de nieuwe manier van communiceren te maken hebben, ja.

[ Voor 34% gewijzigd door Dr-b op 23-02-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep, wat je in de edit zegt, bedoel ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Heeft iemand hier de 400D al eens op MAC - Leopard aangesloten?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 08:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb een 20D en een Mac en gebruik alleen een kaartlezer. Wat is je probleem/vraag?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
In hoeverre is er Canon 400D ondersteuning in Leopard voor als je bijv. de Firmware wil updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
Firmware wordt toch geupdate door de nieuwe firmware op je CF kaartje te zetten en dan in de 400D te steken? Volgens mij zo cross-platform als het maar kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr-b op 26-02-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik lees niet iets over dat een EOS 400D ook over een preview functie op het beeldscherm zou beschikken. Kortom, dat je net als gewonen digicams ook via je display kan schieten.

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen ? Ik had er nog nooit van gehoord nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Je kunt met de EOS 400D alleen via de zoeker live beeld zien. Foto's kun je na het schieten wel op je beeldscherm zien, maar het fotograferen zelf doe je altijd door door je zoeker te kijken.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamoritai
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03-2021
Neil CB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:35:
Ik lees niet iets over dat een EOS 400D ook over een preview functie op het beeldscherm zou beschikken. Kortom, dat je net als gewonen digicams ook via je display kan schieten.

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen ? Ik had er nog nooit van gehoord nl.
Ik heb zelf een 400D, En ik moet je teleurstellen, het is niet mogelijk om via het displaytje te mikken en schieten. Je zal alles door de zoeker moeten doen.

Als je toch een (canon) dslr wil hebben waarmee het kan moet je een 40D hebben. (afgelopen weekend wat mee gespeeld)

Of er nog andere Canon's zijn die dit hebben weet ik niet, maar een van de vaste posters zal dat vast wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Mamoritai schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:59:
[...]

Ik heb zelf een 400D, En ik moet je teleurstellen, het is niet mogelijk om via het displaytje te mikken en schieten. Je zal alles door de zoeker moeten doen.
Ik heb zelf ook een 400D en daarom was ik juist zo verbaasd dat ik het hoorde. Voor sommige momenten kan het namelijk wel handig zijn, maar zonder die functie lukt t ook wel.

Myth BUSTED !! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Tot voor kort (±2 jaar) kon dit niet. Nu kunnen de 450D, 40D en 1D mkIII dit. De 400D niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

breinonline schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:22:
[...]

Tot voor kort (±2 jaar) kon dit niet. Nu kunnen de 450D, 40D en 1D mkIII dit. De 400D niet.
Aanvullend: dit wordt "Live View" genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

whitehouse schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:59:
In hoeverre is er Canon 400D ondersteuning in Leopard voor als je bijv. de Firmware wil updaten
Volledig. De camera kan zowel met de Canon software communiceren als als massaopslag apparaat direct met het OS. OS X wordt net zo volledig ondersteund als Windows XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whitehouse schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:36:
Heeft iemand hier de 400D al eens op MAC - Leopard aangesloten?
Yup, zonder problemen! iPhoto & Aperture1/2 werken ook feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 11:55

Kan, zoals eerdere reacties hierboven idd niet. Ter verduidelijking, de preview waarover een paar posts geleden gesproken werd heeft te maken met fotograferen in RAW, vervolgens je cam aan de computer hangen en in de verkenner een preview kunnen zien van je reeds gemaakte foto's voordat je ze over zet naar de harde schijf. Dit is idd mogelijk, in tegenstelling tot de RAW bestanden zelf die niet in de verkenner bekeken kunnen worden. Overigens komt dat doordat windows de cam niet als massaopslag maar als fotocamera ziet en dus met de foto- en videowizard een preview van RAW's kan laten zien die je ook op het scherm van je toestel ziet. Soort van thumbnails dus, alhoewel ik niet weet welk format ze hebben. Het is nl. (bij mij althans) ook niet mogelijk op het moment dat je een kaartlezer ipv je cam gebruikt.

Mogelijk een babbelonische spraakverwarring dus...

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Lieutenant C. schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:12:
[...]

Kan, zoals eerdere reacties hierboven idd niet. Ter verduidelijking, de preview waarover een paar posts geleden gesproken werd heeft te maken met fotograferen in RAW, vervolgens je cam aan de computer hangen en in de verkenner een preview kunnen zien van je reeds gemaakte foto's voordat je ze over zet naar de harde schijf. Dit is idd mogelijk, in tegenstelling tot de RAW bestanden zelf die niet in de verkenner bekeken kunnen worden.
Daar schijnt voor Windows een plugin voor te zijn. OS X geeft sowieso gewoon de RAW bestanden netjes weer.
Overigens komt dat doordat windows de cam niet als massaopslag maar als fotocamera ziet en dus met de foto- en videowizard een preview van RAW's kan laten zien die je ook op het scherm van je toestel ziet. Soort van thumbnails dus, alhoewel ik niet weet welk format ze hebben.
Dat is de embedded thumbnail van de RAW en is gewoon een JPG.
Het is nl. (bij mij althans) ook niet mogelijk op het moment dat je een kaartlezer ipv je cam gebruikt.
Met de plugin zou ook dat opgelost moeten zijn.

• whitehouse
Wat zijn de voordelen van deze 400D boven de Nikon D40?
iemand die ik ken raadt mij een Nikon D40 aan (hij heeft er zelf 1) en zegt dat je alleen een 10MP nodig heeft (D40 heeft er 6) als je bijv. A3 wil uitprinten.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

whitehouse schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 07:36:
iemand die ik ken raadt mij een Nikon D40 aan (hij heeft er zelf 1) en zegt dat je alleen een 10MP nodig heeft (D40 heeft er 6) als je bijv. A3 wil uitprinten.
Kijk eens in dit topic. Het meest oninteressante onderdeel van de huidige digitale camera's is toch wel het aantal megapixels.

This footer is intentionally left blank

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

whitehouse schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 07:36:
Kerel, het is _niet_ de bedoeling te cross-posten op dit forum, oftewel om je post in 3 topics neer te mikken. Iedereen leest de meeste topics wel.

Is een volkswagen golf beter of een ford focus? Sommigen vinden de golf beter, anderen de focus.....mja? zo ook ongeveer bij nikon en canon qua concurrentie.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• job

job

breinonline schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:29:
[...]
Daar schijnt voor Windows een plugin voor te zijn. OS X geeft sowieso gewoon de RAW bestanden netjes weer.
Deze bedoel je? http://www.microsoft.com/...gitalefotografie/raw.aspx

edit: ohja hier de download link: http://www.microsoft.com/...66FD4A3286&displaylang=en

Ik zal eens kijken of die ook in vista werkt.
edit2: vista heeft problemen met .net framework 1.1. Op de een of andere manier krijg ik het niet aan de praat. nouja jammer dan.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 28-02-2008 10:57 ]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zie in vista gewoon raw's als thumbnails, kan me alleen zo gauw niet herinneren hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

M a r c o schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:31:
Ik zie in vista gewoon raw's als thumbnails, kan me alleen zo gauw niet herinneren hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.
Met een plugin ;) In vista is de image api zo opgebouwd dat deze met "plugins" kan uitgebreid worden, en zo dus ook dezelfde afbeeldingen in meer applicaties gebruikt kunnen worden zonder dat deze expliciet deze formaten hoeft te ondersteunen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• job

job

Misschien dat de canon software (wat op die cd staat) een plugin bevat. M a r c o heb jij de canon software geinstalleerd?

• Fire69
M a r c o schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:31:
Misschien ook enkel als ze nog op je camera staan?

• Dr-b
Als je gewoon de Canon RAW codec voor Windows Vista van de Canon support site download en installeert zou je gewoon alle thumbnails moeten zien (misschien even restarten), ook als ze op je PC staan.

Direct link (weet niet of hij blijft werken, is dynamisch)

EDIT: Oh en misschien even Windows update draaien, je weet het nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr-b op 28-02-2008 14:04 ]

• M a r c o
  • Niet online
Dr-b schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:03:
Als je gewoon de Canon RAW codec voor Windows Vista van de Canon support site download en installeert zou je gewoon alle thumbnails moeten zien (misschien even restarten), ook als ze op je PC staan.

Direct link (weet niet of hij blijft werken, is dynamisch)

EDIT: Oh en misschien even Windows update draaien, je weet het nooit.
Volgens mij heb ik het met die plugin gedaan inderdaad.
Ik zie gewoon thumbnails van mn RAW's (ik hang nooit de camera direct aan pc, altijd via cardreader).
Als ik dubbelklik zie ik zelfs gelijk een beeldvullende preview in de windows-viewer

• Fire69
Vanavond ook maar eens proberen :)

Jammer dat die plugin van MS het niet doet in Vista, daar krijg je volgens mij in meerdere programma's RAW-support door (of heb ik dat verkeerd begrepen?)

[edit]
Ok, net even geprobeerd met de Canon codec.
Op mijn Vista-laptop doet hij het perfect. Ik krijg mooi thumbnails en de foto's openen in Windows Photo Gallery.
Echter op mijn XP-laptop doet het helemaal niks. Hij geeft als bestandstype nu wel 'Canon RAW File (CR2), maar toont geen thumbnails en openen in Windows Picture Viewer geeft 'No preview available' :(
Laat het nou net op de XP zijn dat ik het nodig had voor mijn vrouw :/

[ Voor 53% gewijzigd door Fire69 op 28-02-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Hebben jullie er ook een UV-filter erbij ?"
Ik zit even te bedenken wat ik er allemaalbij moet kopen (zoals een tas, misschien extra accu, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:36
whitehouse schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:44:
Ik zit even te bedenken wat ik er allemaalbij moet kopen (zoals een tas, misschien extra accu, enz)
Vergeet de grip niet! (en de 2e accu daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
dat komt later wel ;)
zoveel centjes heb ik (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
whitehouse schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:44:
UV filter moet je niet kopen om UV te filteren. Meestal wordt deze alleen gebruikt als bescherming voor het frontelement van de lens. Als je de kitlens gebruikt lijkt mij het het geld niet waard om daar een uv filter voor te schroeven. Daarnaast kan een goedkoop uv filter ook de kwaliteit van je foto verzieken.

Een extra accu is wel erg handig. Ik heb als 2e accu er een van Hahnel, veel goedkoper dan de originele canon camera, en ik merk tot nu toe geen verschil. (het kan best dat de hahnel iets eerder dood is)

Een tas is ook onmisbaar. Ik heb een grote tas waar ik alles in kan doen (tamrac velocity 8x) en een kleine toploader van konijnenberg waar alleen mn 400D met 1 lens gemonteerd in past. Dit is handig als je niet te veel wilt meesjouwen, en als je weet aan 1 lens genoeg te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:19:

Jammer dat die plugin van MS het niet doet in Vista, daar krijg je volgens mij in meerdere programma's RAW-support door (of heb ik dat verkeerd begrepen?)

[edit]
Op mijn Vista-laptop doet hij het perfect. Ik krijg mooi thumbnails en de foto's openen in Windows Photo Gallery.
Echter op mijn XP-laptop doet het helemaal niks. Hij geeft als bestandstype nu wel 'Canon RAW File (CR2), maar toont geen thumbnails en openen in Windows Picture Viewer geeft 'No preview available' :(
Op de site van canon staat ook dat de codec alleen voor vista 32 bit geschikt is. Voor XP is er geen raw codec. Vista en XP verschillen nogal veel wat betreft mogelijkheden van drivers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
whitehouse schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:12:
dat komt later wel ;)
zoveel centjes heb ik (nog) niet
Nou een grip vind ik anders echt onmisbaar!
Ten eerste houdt je camera dan veel lekkerder vast (vind ik!) en ten tweede kun je er inderdaad direct 2 accu's in kwijt en zelfs in noodgevallen een aantal AA baterijen!
Ik moet er bijzeggen dat ik bij aanschaf van de cam direct de grip erbij heb gekocht en daardoor nooit gewend ben geraakt om de camera zonder grip te gebruiken. Ik heb de grip er wel eens afgehaald om te proberen hoe dat vasthield maar ik vond het helemaal niks! Zeker als je een grote (en misschien wel zware) telelens er aan hangt is het echt lekker dat je camera net wat groter is! En natuurlijk de extra ontspanknop op je grip is ook wel makkelijk!

Ik weet niet of de grip ook weer compatible gaat zijn met de 450D, anders zou het maar zo kunnen dat die dingen weer wat gaan zakken in prijs! Maar gezien het uiterlijk van de 450D, zou het mij niks verbazen als de grip daarop ook bruikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Nee is niet bruikbaar op de 450d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
SietzeJBL schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:39:
[...]
Nou een grip vind ik anders echt onmisbaar!
.......
Ik heb er ook een grip bij, maar die zit er echt niet altijd op.
Als ik mijn camera meeneem met de 17-50 erop om af en toe even snel een plaatje te schieten dan laat ik de grip er af. De 17-50 weegt niet veel (dit kitlens al helemaal niet).
Ik heb vrij kleine handen, dus ik kan de 400D zonder grip ook redelijk goed beetpakken.

Zet ik mijn 70-200 lens erop, of ga ik echt op pad om foto's te nemen, dan zet ik de grip erop.

Sommigen beweren dat de 400D onhandelbaar is zonder grip, dat vind ik nogal een overdreven statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
Fire69 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:19:

[edit]
De directe link die ik gaf was alleen voor Windows Vista, je moet maar even op de support site kijken of er ook een XP versie is te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
M a r c o schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:27:
[...]

Op de site van canon staat ook dat de codec alleen voor vista 32 bit geschikt is. Voor XP is er geen raw codec. Vista en XP verschillen nogal veel wat betreft mogelijkheden van drivers enzo.
Hier kan ik bij 'Select OS' nochtans mooi XP kiezen :)
Dr-b schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:05:
[...]

De directe link die ik gaf was alleen voor Windows Vista, je moet maar even op de support site kijken of er ook een XP versie is te bekennen.
XP staat er dus inderdaad wel tussen, maar ik zie niet bij de Software Description dit:
Canon RAW Codec 1.2 is a software plug-in that, when installed in Windows Vista/Windows XP SP2*, enables the import and display of RAW images (with the extension .CR2) taken with Canon cameras.
* Requires a WIC-compatible application (Windows Live Photo Gallery).

Nu moet ik dus gewoon nog zo'n viewer zien te vinden...

[ Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 29-02-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik keek hier:
http://software.canon-europe.com/products/0010371.asp

Daar staat alleen de vista versie van de raw codec. vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Inderdaad wel vreemd ja :)

Heb nu Windows Live Photo Gallery gedownload, daarmee zou het moeten werken.
Vanavond op mijn XP maar weer eens aan het testen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren een 400D, erg tevreden mee alleen heb ik nu een dode pixel op mijn LCD-scherm wat ik toch vrij irritant vind, hopelijk kan ik hem inruilen voor een nieuwe bij de MediaMarkt al betwijfel ik dat. Zit voorlopig nog met de kitlens en gebruik deze voorlopig om het fotograferen met een DSLR wat beter onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

M a r c o schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:19:
[...]

UV filter moet je niet kopen om UV te filteren. Meestal wordt deze alleen gebruikt als bescherming voor het frontelement van de lens. Als je de kitlens gebruikt lijkt mij het het geld niet waard om daar een uv filter voor te schroeven. Daarnaast kan een goedkoop uv filter ook de kwaliteit van je foto verzieken.
Er zijn ook protectors te koop. Een UV filter is een beetje onzinnig aangezien de camera zelf al uv eruit filtert. Daarnaast zijn protectors ook nog eens goedkoper dan uv filters.

edit: die canon plugin werkt overigens prima hier op vista 32-bit. Raar dat microsoft zelf niet een werkende plugin kan maken en dat andere fabrikanten dat dan weer moeten oplossen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 01-03-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Is niet raar, canon past elke keer zelf zn raw formaat iets aan, je denkt toch niet dat MS daar de plugin dan weer voor gaat herschrijven... Ze kunnen het wel, ze willen het alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ThomasW schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:40:
Is niet raar, canon past elke keer zelf zn raw formaat iets aan, je denkt toch niet dat MS daar de plugin dan weer voor gaat herschrijven... Ze kunnen het wel, ze willen het alleen niet.
Ik zie niet helemaal duidelijk waar je op reageert, maar wij hadden het over een door Canon geschreven codec die er voor Vista is en werkt, en welke voor xp niet echt werkt

Edit na reactie van Fire69: My bad, daar had ik overheen gelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door M a r c o op 01-03-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij reageert op de edit van job, die vind het jammer dat MS niet gewoon zelf zo'n plugin kan/wil maken.

De plugin werkt trouwens wel in XP, maar je moet dus zo'n WIC-applicatie hebben.
Heb het vandaag getest met Windows Live Photo Gallery, en dan doet die plugin doet gewoon perfect zijn werk.
Vrouwtje ook weer gelukkig nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Fire69 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:24:
Hij reageert op de edit van job, die vind het jammer dat MS niet gewoon zelf zo'n plugin kan/wil maken.
MS heeft er wel een geschreven (en geeft aan dat deze in vista zou moeten werken).
Maar hij wil gewoon niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, MS heeft de RAW Thumbnailer and Viewer geschreven, maar is enkel in XP te installeren. Werken doet hij hier echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Gistermiddag de 400D aangeschaft!! ben zo blij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Zal ik je 's wat vertellen ? Je wordt er steeds blijer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:36
mcdronkz schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:57:
Zal ik je 's wat vertellen ? Je wordt er steeds blijer mee.
Zeker op het moment dat je de grip hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

Vinnienerd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:55:
[...]

Zeker op het moment dat je de grip hebt. :P
Totdat jeje rekening saldo controleerd :P

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qless schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:16:
[...]

Totdat jeje rekening saldo controleerd :P
valt op zich toch wel mee?

heb hem nu een maandje ongeveer, gekocht in Den Ham, incl Batterypack en 2 lensen. Eigenlijk had ik er ook gelijk beter een statief en flitser bij 'moeten' kopen maar dat ga ik nog wel doen. Eerst nog even mooi kijken of ik een paar mooie fotos van een zonsondergang kan maken zonder al te veel zwarte blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zwarte blokken? :?

Denk trouwens dat voor een echt mooie zonsondergang een statief wel aan te raden is, nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

waarom zou ja voor een zonsondergang een statief gebruiken, behalve om de horizon recht te krijgen?
Bakken licht, dus flink knijpen met je sluitertijd en diafragma moet sowieso wel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Fire69 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:40:
Nee, MS heeft de RAW Thumbnailer and Viewer geschreven, maar is enkel in XP te installeren. Werken doet hij hier echter niet.
Omdat die support heeft tot de 350D, en niet verder vziw. Ik gebruik altijd de "browse" van Photoshop, of Zoombrowser Ex (maar mijn mening over dat programma is niet zo heel enthousiast verder :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
sapphire schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:01:
waarom zou ja voor een zonsondergang een statief gebruiken, behalve om de horizon recht te krijgen?
Bakken licht, dus flink knijpen met je sluitertijd en diafragma moet sowieso wel.
Ja, daar heb ik net even een logica-fout gemaakt. Foto's van zonsondergangen zijn altijd heel donker, maar da's natuurlijk omdat je belicht om de zon goed te krijgen, en die geeft nu eenmaal veel licht. :P
Sponge schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:18:
[...]

Omdat die support heeft tot de 350D, en niet verder vziw. Ik gebruik altijd de "browse" van Photoshop, of Zoombrowser Ex (maar mijn mening over dat programma is niet zo heel enthousiast verder :P)
Er is toch geen verschil tussen de RAW's van de 350D en de 400D? Dat zou dus gewoon moeten werken.
Maar de Canon RAW codec en een WIC-applicatie werken dus wel heel goed :)

[ Voor 50% gewijzigd door Fire69 op 06-03-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Dat verschil is er wel, (bijna) alle raw files van Canon, en de rest van de fabrikanten trouwens ook, zijn net even wat anders... Vandaar dat de Camera Raw van Adobe regelmatig een update krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
Bij fotokonijnenberg zijn ze echt sneaky :o
Cashback van 60 euro, maken ze de camera 44 euro duurder :(

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
MewBie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:20:
Vraag en aanbod hè ;). Bij bol.com ben je voor 539 euro klaar (+ 1,95 euro verzendkosten), zag ik net :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Vind dat eigenlijk niet kunnen. Dat zie je met iedere cashback actie. Net voor de actie ingaat gaat de prijs van de actie artikelen iets omhoog. Hierdoor wordt de effectieve korting die je krijgt een stuk minder. Helaas is Foto Konijn niet de enige die deze strategie toepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, d'r is iets weirds aan de hand met m'n 400d...

Als ik door de zoeker kijk zie ik de sluitertijd/belichting nr's ietwat onscherp, het beeld door de lens ook. Maak ik een foto, blijkt de foto gewoon scherp.

Ligt dit aan mij of zit er iets niet helemaal goed in de 400d?

Edit: never mind... vond net klein knopje aan rechterzijkant zoeker, beeld is nu weer scherp :)
Tot hoever kan dat eigenlijk? Zou iemand met (bijv) -11 zonder bril scherpe foto's kunnen maken mbv dat knopje?

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 09-03-2008 17:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 13-09 09:44
Ik heb zelf een 400D in de US gekocht.

Vraag me alleen af kan ik hier een eurpeese Firmware op zetten? zodat de info in het toestel metriese zal zijn?

Heb tevens gisteren een Grip en Polar filter gekocht..
Van de zomer gaan we met een boot weg. dus zo'n filter is wel van toegevoegde waarde :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
To_Tall schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:58:
Ik heb zelf een 400D in de US gekocht.

Vraag me alleen af kan ik hier een eurpeese Firmware op zetten? zodat de info in het toestel metriese zal zijn?

Heb tevens gisteren een Grip en Polar filter gekocht..
Van de zomer gaan we met een boot weg. dus zo'n filter is wel van toegevoegde waarde :)
aangezien het op mijn "kiss digital x" zo heet hij in azie werkt neem ik aan dat het op die van jouw ook gewoon moet werken

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Ik las op dpreview over de Digital Rebel. Is de standaard 400D gelijk aan de 'Digital Rebel' ?

en wat is het verschil tussen de Canon Battery en een ander merk (die geschikt is voor ..)
is het aan te raden om een Canon Battery te gebruiken?

[ Voor 44% gewijzigd door whitehouse op 11-03-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
niet helemaal ..
ik heb hem een 1 week geleden bij Konijnenberg met Cashback gekocht voor 530 (om en nabij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
300D = digital rebel = Kiss digital
350D = digital rebel XT = Kiss digital N
400D = digital rebel XTi = Kiss digital X
450D = digital rebel XSi = Kiss X2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
whitehouse schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:51:
[...]

niet helemaal ..
ik heb hem een 1 week geleden bij Konijnenberg met Cashback gekocht voor 530 (om en nabij)
De eerste paar dagen was de body nog 455, maar na een paar dagen dat de actie geldig was hebben ze hem verhoogt naar 499.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

bartgrefte schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:03:
Hmm, d'r is iets weirds aan de hand met m'n 400d...

Als ik door de zoeker kijk zie ik de sluitertijd/belichting nr's ietwat onscherp, het beeld door de lens ook. Maak ik een foto, blijkt de foto gewoon scherp.
Hehe, ik moest hier echt even om lachen... :) (ik begreep gelijk wat je probleem was, vandaar)
Ligt dit aan mij of zit er iets niet helemaal goed in de 400d?

Edit: never mind... vond net klein knopje aan rechterzijkant zoeker, beeld is nu weer scherp :)
Tot hoever kan dat eigenlijk? Zou iemand met (bijv) -11 zonder bril scherpe foto's kunnen maken mbv dat knopje?
Gaat van -3 tot +1. Dus iemand met -11 heeft een probleem. Er zijn nog aanpassingsdioptrie-en te koop, maar ik geloof niet dat dat tot -11 loopt.

[ Voor 2% gewijzigd door NaN op 11-03-2008 15:22 . Reden: meuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn camera in Januari gekocht, dus geen cashback ? :'( . Waarom blijft die actie gewoon niet doorlopend pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Omdat het dan geen actie meer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:48:
Ik heb mn camera in Januari gekocht, dus geen cashback ? :'( . Waarom blijft die actie gewoon niet doorlopend pff
Als je over al je aankopen zo zou gaan nadenken kan je maar beter niets meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
whitehouse schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:48:

en wat is het verschil tussen de Canon Battery en een ander merk (die geschikt is voor ..)
is het aan te raden om een Canon Battery te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje; ik had de softwaredvd van mijn cam geïnstalleerd, en er vandaag de updates van de Canon-site overgegooid (ik heb OSX Leopard).
Alleen, het lijkt mij instabieler geworden. Zijn er nog mensen die deze ervaring hebben?

Plus, is het normaal dat het schermpje van de 400D zo knippert als je een USB-kabel in de computer stopt?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
OSX kan ik je niet mee helpen.
Het schermpje mag niet knipperen, het zou moeten veranderen naar een menuutje waar je kan kiezen om je foto's over te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gewoon iPhoto gebruiken om je foto's te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:46:
Je kan ook gewoon iPhoto gebruiken om je foto's te importeren.
Weet ik, maar iPhoto werkt volgens mij niet met RAW :).

Voor de rest is het inderdaad 'vreemd' dat 't zo knippert... Komt door EOS Utility denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
jawel hoor.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel ( heb iLife8 )

Als je je bewerkingen in Photoshop of Aperture wil doen moet je wel "use Raw when using external editor" aanvinken in de preferences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah k, thanks!
Idd, het werkt. Las net dat RAW ingebakken zit in OSX, dus da's goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sangroid schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:19:

Hehe, ik moest hier echt even om lachen... :) (ik begreep gelijk wat je probleem was, vandaar)
Spreek je uit ervaring? ;)
Sangroid schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:19:
Gaat van -3 tot +1. Dus iemand met -11 heeft een probleem. Er zijn nog aanpassingsdioptrie-en te koop, maar ik geloof niet dat dat tot -11 loopt.
Hmm.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik wil binnenkort een 400D gaan kopen, met het nodige glaswerk (kitlens kan ik goedkoop van een vriend overnemen en daarnaast wil ik de Sigma 70-300 APO DG) en ben een beetje prijzen aan het vergelijken.

Nu de dollar lager staat dan ooit en voorlopig ook niet meer omhoog lijkt te komen is het heel aantrekkelijk om mijn gear uit de VS te laten komen. Nu heb ik een beetje onderzoek gedaan en het lijkt inderdaad heel rendabel, zelfs als ik netjes alle import enzo betaal, maar daar twijfel ik nog over.
Weet iemand hoe het precies zit met belastingen etc. bij import van een digitale camera? Is dat alleen 19% BTW of komt er nog meer bovenop? Meen me te herinneren ooit gelezen te hebben dat er voor camera's aparte regels gelden, maar dat kan ook een plan geweest zijn wat niet doorgegaan is.
Ik hoor het graag van iemand die hier verstand en/of ervaring mee heeft.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Heb ik al gekeken maar echt duidelijk vind ik het niet
In principe moet u bij invoer van goederen van buiten de EU in Nederland rechten bij invoer en/of omzetbelasting (BTW) betalen. In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting en rechten bij invoer.
19% BTW begrijp ik nog wel, maar wat is dan de invoerbelasting en waarom is het en/of, wanneer moet het wel en wanneer niet

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Laatst online: 11-09 14:42
Kiwiknaapje schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:10:

[...]

19% BTW begrijp ik nog wel, maar wat is dan de invoerbelasting en waarom is het en/of, wanneer moet het wel en wanneer niet
Ik heb wel eens gelezen dat je iets van 6% invoerkosten betaald daar bovenop komt dan nog de BTW. En als ik het goed heb worden de verzendkosten ook nog eens bij de waarde opgeteld waarover de BTW wordt berekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Kiwiknaapje schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:10:

[...]

Vroeger stond het per categorie netjes op de site maar het is inderdaad echt niet te vinden nu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Dus dan krijg je ((bedrag+verzendkosten) x 1,06) x 1.19

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiwiknaapje schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:38:
Dus dan krijg je ((bedrag+verzendkosten) x 1,06) x 1.19
Klopt als een bus. Ik krijg vrij vaak pakjes uit de VS en alles wat boven de 25 euro van waarde is wordt onderschept. Om makkelijk te doen reken ik gewoon 25% over het totaal bedrag.

Je kan ook vragen of ze een waarde van onder de $25 op de verpakking willen zetten en markeren als "gift". Je doet dan wel aan ontduiking, maar het kan je wel veel schelen. Plus de verzending is dan niet verzekerd voor het goede bedrag. Je kan mazzel hebben dat je pakje niet gezien wordt bij normale waardeaangifte, maar als je het pakje laat verzekeren dan is het 99,9% raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

bartgrefte schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:04:
[...]
Spreek je uit ervaring? ;)
[...]
Nee, ik had het boekje _wel_ gelezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 07:59:
[...]

Klopt als een bus. Ik krijg vrij vaak pakjes uit de VS en alles wat boven de 25 euro van waarde is wordt onderschept. Om makkelijk te doen reken ik gewoon 25% over het totaal bedrag.
Zoiets (25%) staat ook op http://www.minfin.nl/nl/o...lastingen_bij_invoer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 07:59:
[...]

Je kan ook vragen of ze een waarde van onder de $25 op de verpakking willen zetten en markeren als "gift". Je doet dan wel aan ontduiking, maar het kan je wel veel schelen. Plus de verzending is dan niet verzekerd voor het goede bedrag. Je kan mazzel hebben dat je pakje niet gezien wordt bij normale waardeaangifte, maar als je het pakje laat verzekeren dan is het 99,9% raak.
Ach met die dollar zo laag is de belasting het wel waard. Zo heb ik netjes een briefje met bewijs dat ik de belastingen heb betaald en hoef ik als ik op vakantie ga ook niet nagelbijtend langs de douane elke keer.
Bedankt!

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de opklapfunktie van de spiegel ontdekt.
Mooi, scherpere foto's, alleen vindt ik dat 2 x klikken niet altijd even praktisch en die functie zit behoorlijk diep weg in het menu.

Mijn vraag is: valt hier op een of andere manier een shortcut van te maken zodat je deze functie snel aan en uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
Het is dan eigenlijk ook alleen maar nuttig voor hele lange sluitertijden op bijvoorbeeld een statief, uit de hand maakt het natuurlijk niets uit.

Custom functions zijn volgens mij niet als shortcut te setten, maar die 3 seconden die het duurt om het in te stellen maakt ook niet zoveel uit als je sluitertijden van minstens die tijd hebt.
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste