Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkbus schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:05:
[...]

Kijk hier eens naar, geweldige Photoshop plugin om oude films na te bootsen.
Of hier (gratis curves)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik heb nu ook m'n EOS 400D, tot nu toe heerlijke camera.
Nu zit er een 18-55 kit lens bij, die wordt op termijn vervangen door een 18-200.....

Ik heb het hier al eens eerder aan de orde gesteld, maar niet echt een antwoord gekregen:
Ik heb uit het 'analoge tijdperk' nog een Sigma 100-300mm 1:4.5-6.7 DL (55mm) objectief. Deze kan ik laten 'omchippen' voor 45eu zodat ie ook voor de 400d geschikt is. Ik beschik dan over een groot zoom objectief (verg. 160-480!mm), echter dit is natuurlijk al weer een wat ouder objectief en heeft natuurlijk ook geen OS/IS.

Is dit de moeite waard vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

kaajee schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 07:41:
Nu zit er een 18-55 kit lens bij, die wordt op termijn vervangen door een 18-200.....

Ik heb het hier al eens eerder aan de orde gesteld, maar niet echt een antwoord gekregen:
Ik heb uit het 'analoge tijdperk' nog een Sigma 100-300mm 1:4.5-6.7 DL (55mm) objectief. Deze kan ik laten 'omchippen' voor 45eu zodat ie ook voor de 400d geschikt is. Ik beschik dan over een groot zoom objectief (verg. 160-480!mm), echter dit is natuurlijk al weer een wat ouder objectief en heeft natuurlijk ook geen OS/IS.

Zonder omchippen doet hij het niet?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 07:41:

Ik heb ook een sigma laten omchippen (53 euro incl. btw), tis wel een gedoe om hem te brengen in nieuwegein en te halen (of je moet een hele lieve fotoboer om de hoek hebben die hem wel wil versturen voor jou)...
Maar dan is het gewoon een lekker goedkope teletoeter voor zonnige dagen :)

En als je dan t.z.t. meer geld over hebt voor een teletoeter met IS, kan je deze altijd nog doorverkopen, immers, nu issie wel geschikt voor digitaal.

Doen zou ik zeggen als je het er voor overhebt om op en neer te gaan naar Nieuwegein

ben er vandaag nog geweest met mn 28-105, na rechip en 2 maand gebruikt, gelukkig toch 6(!) maand garantie gekregen, en hij wordt nu weer gerepareerd... hopelijk zonder extra kosten. Keep you posted

@bovenbuurman: je kan er wel plaatjes mee schieten, alleen kan je je AF niet gebruiken / diafragma werkt ook niet, gezien de communicatie niet lekker verloopt als er niet de goeie electronica in zit... Dus krijg je op een gegeven moment allemaal enge errors op je 400D... dat wil je niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14
Geen AF waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:21
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:02:
[...]
of je moet een hele lieve fotoboer om de hoek hebben die hem wel wil versturen voor jou
Zelf versturen kan uiteraard ook, de fotoboeren versturen je lens op dezelfde wijze als wanneer je zelf een pakketje verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Sigma accepteerd geen pakketten verstuurd door particulieren, alleen een fotovakhandel mag pakketten sturen voor reparatie. Wil je dus je lens laten rechippen / repareren als particulier, moet je echt langs Nieuwegein. Anders had ik echt niet mijn moeder daar al 2x langs laten sturen en was ik vandaag ook niet langs geweest.

Gelukkig kan je er ook een dagje shoppen aan vast haken (10 km vanaf de ikea bij kanalen eiland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je kan er dus gewoon 's morgens langsgaan en 's avonds je lens terug ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwoa, dat helaas niet, mijn laatste rechip heeft iets meer dan een maand geduurd (ik dacht zelfs 6 weken)...

En ik heb ook nog niets gehoord van mn 'nieuwe' reparatie...

Ze bellen je wel als het klaar is, dus gewoon 2 dagen shoppen bij ikea :P (of natuurlijk een van de andere winkels daar op de woonboulevard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mja, 't is wel effe 180km rijden voor mij (enkel that is...) dus het was leuk geweest moest het klusje op 1 dag geklaard geweest zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Hallo, ik heb een vraag, misschien beetje domme, maar kan je ervoor zorgen dat de sluitertijd bijvoorbeeld 30 minuten is? Dat je zelf bepaald ipv de geprogrameerde dingen?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 13-09 09:01
Op de M-stand draai je de sluitertrijd naar BULB en dan kun je zelf bepalen hoe lang de sluiter open blijft. Een sluitertijd van 30 minuten is wel heel extreem. Ik vraag me af of je accu dat volhoudt. Waarvoor moet die sluiter zo lang open blijven?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 18:32
Toff schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:29:
@Kwintessens e.a: Let op mijn woordkeuze: "diezelfde antishake" schreef ik. Ik zeg niet dat het niet min of meer kan inbody, maar ik denk dat het veel moeilijker is om fullsize de sensor te antibewegen dan wanneer dit kan plaatsvinden inlens, op een plek waar subtiele bewegingen voldoende zijn.
Sorry voor de late reactie: De fabrikanten claimen wel een vergelijkbare antishake. Olympus claimt 5 stops te kunnen behalen met de E3 en 4 stops met de E510. Dit is vergelijkbaar met de meest recente IS-lenzen van Canon die ook 4 stops claimen. Oudere versies zouden 3 en 2 stops aankunnen.
Ik vraag me trouwens af of het beeldelement in APS-c en 4/3 dslr's niet ongeveer net zo groot is als de bewegende lenselementen in de duurdere lichtsterke objectieven, zoals de canon 70-200 mm 2.8 bijvoorbeeld. Voor een fullframe sensor lijkt het me wel een stuk lastiger iig.
Maar nogmaals, ik weet echt niet of de effectiviteit van beide systemen vergelijkbaar is, ik zeg alleen maar dat de fabrikanten wel dezelfde resultaten claimen.
Wat natuurlijk wel jammer is, is dat het beeld door de zoeker niet gestabiliseerd wordt bij IS in de body.

@Mother_Goozz
30 minuten kan idd in de bulb stand zoals een andere poster al zegt, maar makkelijker is om een draadontspanner te kopen, deze zijn niet zo duur. Originele van Canon zelf kost iets van 20 euro geloof ik. Hier zit een ontspanknop op die je vast kunt zetten. Zelf tijd bijhouden en that's it. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kwintessens op 04-01-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
BugBoy schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:28:
Op de M-stand draai je de sluitertrijd naar BULB en dan kun je zelf bepalen hoe lang de sluiter open blijft. Een sluitertijd van 30 minuten is wel heel extreem. Ik vraag me af of je accu dat volhoudt. Waarvoor moet die sluiter zo lang open blijven?
Nu heb ik gewoon bijna een jaar de 400d, maar gewoon nog nooit geweten dat die stand erop zat :o 8)7 Snel eens ontdekken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

BugBoy schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:28:
Ik heb nu net de canon 400D en ik wil dus aan nachtfotografie gaan doen. Bijvoorbeeld dat je hem op de polster richt en dus 30 min open staan, enorm mooi effect.

(als zeg ik het zelf :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 07:31
Heb je een meedraaiend statief dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 13:06
ThomasW schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:37:
Heb je een meedraaiend statief dan?
Grap is dat je op de poolster richt.
Voor voorbeeld zie start topic Show-, test- & verzamelcases » [Verzamel]Nachtfotografie deel 2
Voor het mooiste resultaat moet het wel goed donker zijn en heb je het juiste onderwerp nodig (en geduld)
Een aantal jaar geleden dacht ik dat ik tijd genoeg hiervoor zou hebben in Noorwegen/Zweden en Finland, ik was toen even vergeten dat ik 's nachts gewoon licht bleef. Afgelopen jaar voor het eerst weer een paar pogingen gewaagd omdat we noodgedwongen in Nederland zaten.

[ Voor 38% gewijzigd door W.Wonderland op 04-01-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Laatst online: 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

op handleiding rust copyright en het is dan ook niet gewenst ze hier aan te bieden

[ Voor 78% gewijzigd door YellowCube op 05-01-2008 10:07 ]

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Kwintessens schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:08:
[...]
<knip> Olympus claimt 5 stops te kunnen behalen met de E3 en 4 stops met de E510. Dit is vergelijkbaar met de meest recente IS-lenzen van Canon die ook 4 stops claimen. Wat natuurlijk wel jammer is, is dat het beeld door de zoeker niet gestabiliseerd wordt bij IS in de body.
Zegt Olympus daar ook bij, bij welke brandpuntsafstand dat gehaald wordt? Neem nu mijn 70-300 @300mm, x 1,6 = 480mm. "thumbrule" = 1/480. 5stops = 1/240, 1/120, 1/60, 1/30, 1/15 ???????????? Nou, je mag best in sprookjes geloven, maar dat klopt gewoon niet. Dan mag je de cropfactor vergeten en een heel erg vaste hand hebben, dan kom ik nog niet onder 3 stops INLENS = 300/2/2/2=1/37,5, wat IMHO al lichtelijk aan de zeer positieve kant is, al zou ik niet weten welk stilleven ik met een dergelijke sluitertijd zou willen vastleggen.
Geloof mij maar, na multik foto's @300mm, minder dan 1/100 is zinloos. met IS inlens. Laat staan inbody. Laat maar zien dan, zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
Super, je hebt PM :)

[ Voor 37% gewijzigd door YellowCube op 05-01-2008 10:07 ]

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Toff schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:28:
[...]Zegt Olympus daar ook bij, bij welke brandpuntsafstand dat gehaald wordt?
nee, maar het werkt het beste in het gebied waar je het het hardste nodig hebt, het midddelange telebereik, zeg tussen de 50 en de 150 millimeter (op 200mm worden overigens nog 4 stops gehaald). rond het standaardbereik werkt het minder, maar daar is het ook minder hard nodig. zelfde geldt voor het langere telebereik, daar heb je beeldstabilisatie ook minder nodig omdat in dat bereik normaal gesproken toch met één- of driepootstatieven wordt gewerkt.

het systeem van Olympus is naar mijn mening ook beter toepasbaar dan van Pentax of Sony, omdat bij die merken het systeem het efficientst is rond het standaaardbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 18:32
Toff schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:28:
[...]

Zegt Olympus daar ook bij, bij welke brandpuntsafstand dat gehaald wordt? Neem nu mijn 70-300 @300mm, x 1,6 = 480mm. "thumbrule" = 1/480. 5stops = 1/240, 1/120, 1/60, 1/30, 1/15 ???????????? Nou, je mag best in sprookjes geloven, maar dat klopt gewoon niet. Dan mag je de cropfactor vergeten en een heel erg vaste hand hebben, dan kom ik nog niet onder 3 stops INLENS = 300/2/2/2=1/37,5, wat IMHO al lichtelijk aan de zeer positieve kant is, al zou ik niet weten welk stilleven ik met een dergelijke sluitertijd zou willen vastleggen.
Geloof mij maar, na multik foto's @300mm, minder dan 1/100 is zinloos. met IS inlens. Laat staan inbody. Laat maar zien dan, zou ik zeggen?
Euh..rustig maar.. Ik beweer het zelf toch niet? Zoals altijd spreekt de marketingafdeling over het te behalen resultaat in de meest gunstige omstandigheden, dus dat zal bij groothoek zijn. Bij langere brandpuntsafstanden is 5 stops vast overdreven, maar datzelfde geldt voor de uitspraken van andere fabrikanten. Ik heb geen 300mm lens (wat 600mm zou worden op mijn E3) Wel heb ik een 150mm lens, dat is gelijk aan 300mm op 35mm. Zal wanneer ik tijd heb eens een testje doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Laatst online: 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

mr.loepie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:28:
[mbr]op handleiding rust copyright en het is dan ook niet gewenst ze hier aan te bieden[/]
btje raar als ik mijn eigen nl handleiding niet mag kopieren en weg geven heb er wel voor betaald .
maar goed. ik weet niet tot hoever dat strekt .
als ik er iemand mee kan helpen doe ik dat graag en dan zonder CANON vet te mesten..
en of het illegaal is betwijfel ik wel .. :D

we hebben ooit, hier op het forum, besloten dat we het ongewenst vinden om op deze manier te handelen...

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 07-01-2008 06:16 ]

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
mr.loepie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:43:
[...]

btje raar als ik mijn eigen nl handleiding niet mag kopieren en weg geven heb er wel voor betaald .
maar goed. ik weet niet tot hoever dat strekt .
als ik er iemand mee kan helpen doe ik dat graag en dan zonder CANON vet te mesten..
en of het illegaal is betwijfel ik wel .. :D
Je koopt de nieuwste "Harry Potter" en je denkt dat je hem dan onbeperkt mag distribueren? Wees blij dat men hier ingrijpt, want het laatste wat je wilt is een claim van Canon aan je broekje.

BTW, het is in het algemeen niet erg verstandig om in een forum tegen te sputteren, als je een MBR hebt. Wend je in dit soort gevallen liever rechtstreeks tot de betreffende moderator, mocht je iets niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Kwintessens schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:52:
[...]Zoals altijd spreekt de marketingafdeling over het te behalen resultaat in de meest gunstige omstandigheden, dus dat zal bij groothoek zijn.
lees even wat ik in de post boven die van jou heb geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Oke misschien stomme vraag, maar als ik een foto maak in jpg, is die ongeveer 4 mb alles... Maar het hoord toch toch minstens 7 mb te zijn, en bij mijn weten staat alles op zijn hoogst... of ben ik nou weer NOOB achtig bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Waarom hoort dit dan 7mb te zijn?
De kleinste foto die ik heb is 2.2 mb, de meeste 3 mb, sommigen 4 mb.

sla je het op als raw, ja dan zit je wel op 7mb. (7 - 11mb hier).

[ Voor 25% gewijzigd door job op 06-01-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Meeste jpg's zijn bij mij ook tussen de 2.5 en 4, hoewel ik hier ook al eentje gehad heb van 9MB! Kon ik hem net zo goed in RAW gemaakt hebben! 8)7

RAW gaat bij mij van 8 tot 17MB.

Waarom zou hij trouwens rond de 7MB moeten zijn? Nog nooit van compressie gehoord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mother_Goozz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:14:
[...]

Ik heb nu net de canon 400D en ik wil dus aan nachtfotografie gaan doen. Bijvoorbeeld dat je hem op de polster richt en dus 30 min open staan, enorm mooi effect.

(als zeg ik het zelf :P )
Even over die BULB... Is er een manier om 30 minuten lang de lens open te hebben zonder de knop ingedrukt te moeten houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Remote kopen.
Cable remote met lock-functie of een IR remote (drukken voor open, drukken voor sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Fire69 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:30:
Remote kopen.
Cable remote met lock-functie of een IR remote (drukken voor open, drukken voor sluiten)
Kan je volgens mij de lensdop gewoon laten zitten, dan produceert je sensor vanzelf die mooie sterrenhemel. :9 Op 30 sec. zie ik al hotpixels, zelfs op ISO100, dus bij een 60x langere belichting vrees ik het ergste. Aan de andere kant blijven ze puntvormig en zijn dus goed te onderscheiden van de echte sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10
Vraagje over CF geheugen voor de 400D.

Heeft het zin om Sandisk Extreme IV te kopen of is III of lager goed genoeg voor de 400D?

Sorry, search functie niet gebruikt!

[ Voor 15% gewijzigd door ChiMan op 07-01-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
Aangezien ik tezamen met mijn ouders (om de kosten te drukken) een camera ga kopen en ik gezien de ruis graag een spiegelreflexcamera koop kom ik onder andere uit op dit model. Aangezien de 400D de opvolger van de 350D is zou je natuurlijk verwachten dat dit een verbetering is.

Ik ben lid van de consumentenbond en tot mijn verbazing beoordeelt deze de 400D een stuk lager. De 350D krijgt een totaalscore van 73, de 400D een totaalscore van 57.

Om wat voorbeelden te noemen is het gebruikersgemak van de 350D volgens de bond beter (resp. 83 om 76)(terwijl ik elders juist het omgekeerde lees) en is ook de algemene fotokwaliteit minder (rsp. 61 om 47).

Is dit inderdaad de algehele tendens of is de standaard van de consumentenbond wellicht veranderd...? (350D getest in 2005, 400D getest in 2007).

Wat mij overigens verbaast aan het testoordeel van de bond is dat de kwaliteit van een portretfoto bij dim licht in de huiskamer zonder flitser matig is voor beide toestellen. Eerlijk gezegd was mijn verwachting juist dat deze camera bij weinig licht door hoge gevoeligheid juist goed was op dit punt.

Edit:
Beide tests uitgevoerd met een 18-55mm EF-S lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommy The Cat schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:04:
Aangezien ik tezamen met mijn ouders (om de kosten te drukken) een camera ga kopen en ik gezien de ruis graag een spiegelreflexcamera koop kom ik onder andere uit op dit model. Aangezien de 400D de opvolger van de 350D is zou je natuurlijk verwachten dat dit een verbetering is.

Ik ben lid van de consumentenbond en tot mijn verbazing beoordeelt deze de 400D een stuk lager. De 350D krijgt een totaalscore van 73, de 400D een totaalscore van 57.

Om wat voorbeelden te noemen is het gebruikersgemak van de 350D volgens de bond beter (resp. 83 om 76)(terwijl ik elders juist het omgekeerde lees) en is ook de algemene fotokwaliteit minder (rsp. 61 om 47).

Is dit inderdaad de algehele tendens of is de standaard van de consumentenbond wellicht veranderd...? (350D getest in 2005, 400D getest in 2007).

Wat mij overigens verbaast aan het testoordeel van de bond is dat de kwaliteit van een portretfoto bij dim licht in de huiskamer zonder flitser matig is voor beide toestellen. Eerlijk gezegd was mijn verwachting juist dat deze camera bij weinig licht door hoge gevoeligheid juist goed was op dit punt.
De consumentenbond is goed voor broodroosters, maar niet voor camera's.
Negeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Fire69 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:36:
Meeste jpg's zijn bij mij ook tussen de 2.5 en 4, hoewel ik hier ook al eentje gehad heb van 9MB! Kon ik hem net zo goed in RAW gemaakt hebben! 8)7

RAW gaat bij mij van 8 tot 17MB.

Waarom zou hij trouwens rond de 7MB moeten zijn? Nog nooit van compressie gehoord? :P
Nou de olympus van mijn vader E-400 neemt gewoon op jpg 7 aan 8 mb foto's dus vandaar dat ik me dit afvroeg of ik niet iets fout doe ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
mr.loepie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:28:
[mbr]op handleiding rust copyright en het is dan ook niet gewenst ze hier aan te bieden[/]
Ik respecteer het copyright, maar wil loepie toch bedanken, nu kan ik mij alvast inlezen, in de nederlandse Canon die ik volgende maand ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Vandaag de kit gehaald met de 17-85 IS USM lens en de extra batterygrip.

De lens bevalt uitstekend (heb er meteen een B+W UV filter opgekocht). Ik heb alleen een vraagje over de grip: klopt het dat er geen extra accu bijzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Klopt als een bus :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

Edit:
Consumentenbond = :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:
Kijk, hoge ISO (hoge gevoeligheid) is erg fijn als je niet kan flitsen maar wel foto's wil maken bij scherming / in het donker, maar dan hoef je niet te verwachten dat de kwaliteit beter is... Je blijft bij hogere ISO meer ruis houden op deze camera...

Verder moet je vooral zelf kijken wat je een prettige camera vind, en niet zo zeer naar de consumentenbond test...

Moet toegeven dat ik van het weekend zelf ook die test heb opgezocht, maar dan voor de compactcameraatjes omdat ik simpel weg wilde weten welke er sneller was ;) Dat feitje was handig, maar een de consumentenbond geeft al snel iets 'best te koop' als het een lage prijs heeft :+

Dus... wat vind jij belangrijk waar die camera goed in moet zijn? De consumentenbond heeft daar misschien een andere mening over dan jij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:10:
[...]

De consumentenbond is goed voor broodroosters, maar niet voor camera's.
Negeren.
Onzin, zelfs dat kunnen ze niet fatsoenlijk testen. Van tv tot computer tot koelkast tot printer tot magnetron: vraag in de vakhandel naar de waarde van een test van de consumentenbond en ze zullen je allemaal vertellen dat ze er geen tot heel weinig waarde aan hechten. De testen zijn veelal slecht uitgevoerd. Er bestaan ook niet voor niets vak-tijdschriften: die hebben verstand van zaken en testen over het algemeen wel goed.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

breinonline schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:32:
[...]

Onzin, zelfs dat kunnen ze niet fatsoenlijk testen. Van tv tot computer tot koelkast tot printer tot magnetron: vraag in de vakhandel naar de waarde van een test van de consumentenbond en ze zullen je allemaal vertellen dat ze er geen tot heel weinig waarde aan hechten. De testen zijn veelal slecht uitgevoerd. Er bestaan ook niet voor niets vak-tijdschriften: die hebben verstand van zaken en testen over het algemeen wel goed.
Nou nou, zo kan ie wel weer, natuurlijk zeggen ze in de vakhandel dan de CB niet kan testen, want zij willen de producten verkopen die ZIJ willen verkopen en niet wat de CB zegt wat de consument moet kopen.

Ik moet zeggen dat ze wat deze camera betreft iig niet echt een goed oordeel hebben geveld maar ik heb ook de gehele test niet gelezen dus kan ik er eigenlijk niks over zeggen }:O

ok en nu weer ontopic

[ Voor 4% gewijzigd door Peentje op 08-01-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Besteld, hopelijk morgen binnen. My first SLR, spannend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik wacht toch even op de opvolger :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ken schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:54:
Eentje in de categorie "Famous Last Words"... "Carpe Diem", ofwel "pluk de dag", ofwel, als je rijp bent voor een bepaalde camera, koop hem dan en geniet ervan, als je hem kan veroorloven. Zo niet, dan moet je nog even wachten. Er komt altijd uiteindelijk een betere opvolger, maar een gemist moment komt nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

ken schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:54:
Want?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Waarom een oude kopen als de nieuwe er aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
ken schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:10:
Waarom een oude kopen als de nieuwe er aan komt?
Omdat je anders nooit een camera kunt kopen *O* Na de 450D ligt de 500D natuurlijk weer in het verschiet. Ik zou anders wachten op de 550D, die wordt echt super. En als je tijd genoeg hebt zou ik gewoon voor de 600D gaan _O-

Sorry, flauwe bui

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Natuurlijk kan je blijven wachten, maar de opvolger komt er bijna aan. Dan vind ik het niet slim om dan nog een "oud" model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 11:55
ken schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:27:
Natuurlijk kan je blijven wachten, maar de opvolger komt er bijna aan. Dan vind ik het niet slim om dan nog een "oud" model te kopen.
En waar baseer jij dat op? Inside info? Bij een waarzegster geweest? Releasehistorie van Canon?

Ik heb nog nergens ook maar iets van een aankondiging van een 450D gelezen of gehoord. Logischerwijs, op het moment dat het ding wel aangekondigd wordt duurt het nog een maand of vier, vijf, en misschien nog wel meer voordat hij daadwerkelijk verkrijgbaar is. Als je dus zolang wilt wachten, dan hoop ik voor jou dat hij morgen aangekondigd wordt!

[ Voor 0% gewijzigd door Lieutenant C. op 12-01-2008 17:57 . Reden: typo ]

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

We zullen zien :)

Voorlopig gebruik ik gewoon nog mijn compact camera.

[ Voor 62% gewijzigd door ken op 12-01-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lieutenant C. schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:51:
[...]

En waar baseer jij dat op? Inside info? Bij een waarzegster geweest? Releasehistorie van Canon?

Ik heb nog nergens ook maar iets van een aankondiging van een 450D gelezen of gehoord.
Canon heeft wel een persconferentie op 24 januari waar ze een nieuw camera model zullen presenteren. Hoogstwaarschijnlijk de opvolger voor de 400D of de 5D.
De meeste verwachten dat het de opvolger voor de 400D wordt.

Dat er een opvolger komt is dus niet helemaal uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
Zelfs als dan de opvolger van de 400D gepresenteerd wordt blijft de rest van mijn commentaar overeind, dan duurt het nog steeds een tijd voordat dat toestel ook daadwerkelijk retail beschikaar is. Ik weet wel dat het niet helemaal eerlijk vergelijken is, maar de EF 800 is al een tijdje geleden gepresenteerd maar afaik nog steeds niet leverbaar, en tussen de aankondiging en het daadwerkelijk beschikbaar worden van de 1D mk3 en de 1Ds mk3 zat ook behoorlijk wat tijd. Als je dus geluk hebt kun je rond de pinksteren over je nieuwe 450D beschikken...

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 13:06
Indien ik nu van plan was om een 400D te kopen dan zou ik toch nog 2 weken wachten.
Eind januari (24 jan) (voor de PMA2008) presenteert Canon als het goed is de opvolger van de 400D (op basis van gegevens van de 300D-350D-400D).
Wat er extra opzit tenopzichte van de 400D is nog niet bekend (4 nieuwe cross sensoren rond middelste AF punt?), het kan echter alleen maar beter/sneller worden.

De leverbaarheid van nieuwe consumer Canons is snel. (tussen officiele aankondiging en mijn 350D zat slechts 5 weken (normale winkel))

Binnen twee weken weet je zeker of er nu al een opvolger van de 400D aankomt of dat dat later wordt.
Dus indien je nog 2 maanden zonder kan, dan zou ik wachten, indien je direct aan de slag wilt --> nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
klinkt goed.
Kijk dan kan ik net zo goed 3 maanden doorsparen, dan heb ik mijn externe flitser er ook meteen bij ;)
Dan wordt het 450d, sigma 17-70, en de 430EX
Mooi setje toch om mee te beginnen?

Edit:
Oeps, weer ff ontopic >:)

[ Voor 8% gewijzigd door MillZ op 12-01-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik verwacht dan ook de 18-55 IS kitlens 8)

De moeite waard voor mij. Nu even wachten tot eind januari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ken schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:54:
Ik verwacht dan ook de 18-55 IS kitlens 8)

De moeite waard voor mij. Nu even wachten tot eind januari :)
Die lens is voor een habbekrats al overal te koop hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
Ben benieuwd naar 24 januari....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:21
MillZ schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:52:
klinkt goed.
Kijk dan kan ik net zo goed 3 maanden doorsparen, dan heb ik mijn externe flitser er ook meteen bij ;)
Dan wordt het 450d, sigma 17-70, en de 430EX
Mooi setje toch om mee te beginnen?

Edit:
Oeps, weer ff ontopic >:)
Vergeet niet dat de "450D" niet in de winkel komt te liggen voor de 650 euro die ze nu voor de 400D kit vragen, maar dat die vrolijk weer rond de 900 euro komt te liggen.

Zelf verwacht ik niet dat de 450D nu al gereleased wordt, er worden overal nog flinke hoeveelheden 350D's verkocht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
klopt, hij zal wel iets duurder zijn...
We zien wel, kijk een 400d met wat glas erbij is ook dan nog een optie.
Eerst de eerste test maar even lezen.
400d is natuurlijk een prima body!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdKelen schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:47:
[...]

Canon heeft wel een persconferentie op 24 januari waar ze een nieuw camera model zullen presenteren. Hoogstwaarschijnlijk de opvolger voor de 400D of de 5D.
De meeste verwachten dat het de opvolger voor de 400D wordt.

Dat er een opvolger komt is dus niet helemaal uit de lucht gegrepen.
Nou ik denk eerder dat de 5d mkII wordt gepresenteerd aangezien Nikkon de D3 heeft gepresenteerd. De 400d kan nog wel even mee (hij is nog geen jaar oud) en de 5d is veel ouder.

Daarbij moeten ze de 40d ook "lucht" geven. Het gat tussen een 40d en 400d is niet zo groot een 450d zal dit kleiner maken. Dus ik denk dat ze eerder een 5d mkII presenteren, maar ja dat zou ik doen en ik ken niet alle ins en outs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:22:
[...]

Nou ik denk eerder dat de 5d mkII wordt gepresenteerd aangezien Nikkon de D3 heeft gepresenteerd. De 400d kan nog wel even mee (hij is nog geen jaar oud) en de 5d is veel ouder.

Daarbij moeten ze de 40d ook "lucht" geven. Het gat tussen een 40d en 400d is niet zo groot een 450d zal dit kleiner maken. Dus ik denk dat ze eerder een 5d mkII presenteren, maar ja dat zou ik doen en ik ken niet alle ins en outs :X
Mijn gedachten, ik heb ook niet de verwachting dat de opvolger van de 400D wordt aangekondigd aangezien deze eigenlijk vrijwel nog nieuw is. De 5D daarintegen is al een tijdje op de markt, logisch als die een opvolger krijgt lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:21

rapture

Zelfs daar netwerken?

5D is een grote sensor met het binnenwerk van een 20D, het is hoog tijd om deze een update te geven. Ineens naar het binnenwerk van een 40D of nog een stapje verder om met de D300 te concurreren (AF verbeteren :9~ )???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

brailroad schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:20:
Indien ik nu van plan was om een 400D te kopen dan zou ik toch nog 2 weken wachten.
Eind januari (24 jan) (voor de PMA2008) presenteert Canon als het goed is de opvolger van de 400D (op basis van gegevens van de 300D-350D-400D).
Wat er extra opzit tenopzichte van de 400D is nog niet bekend (4 nieuwe cross sensoren rond middelste AF punt?), het kan echter alleen maar beter/sneller worden.

De leverbaarheid van nieuwe consumer Canons is snel. (tussen officiele aankondiging en mijn 350D zat slechts 5 weken (normale winkel))

Binnen twee weken weet je zeker of er nu al een opvolger van de 400D aankomt of dat dat later wordt.
Dus indien je nog 2 maanden zonder kan, dan zou ik wachten, indien je direct aan de slag wilt --> nu kopen.
Wat de geruchten tot nu toe zij is dit:
- 10,1 megapixel 1.6x crop sensor
- Digic III processor
- 14 bit RAW
- sRAW format
- 2,5 inch LCD scherm
- Live View
- Verbeterde autofocus
- 3 tot 5 foto's per seconden
- Stofverwijdering systeem

Ik hoop zelf dat ze nog iets aan de ergonomie verbeteren, ik heb vandaag even emt een 400D in m'n handen gestaan en dat vond ik alles behalve fijn... :|
Fonzie27 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:53:
[...]

Mijn gedachten, ik heb ook niet de verwachting dat de opvolger van de 400D wordt aangekondigd aangezien deze eigenlijk vrijwel nog nieuw is. De 5D daarintegen is al een tijdje op de markt, logisch als die een opvolger krijgt lijkt me....
Nouja de product vernieuwings cyclus van Canon consument dSLR's is 1,5 jaar en de 400D is nu ruim 18 maanden....dus de kans is zeer zeker aanwezig hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 14-01-2008 19:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof nooit dat de opvolger van de 400D groter wordt. Zeer waarschijnlijk willen ze dat accessoires ook op de nieuwe passen (grip ed.). Daarnaast denk ik dat 3" toch wel een beetje de nieuwe standaard wordt. Ik vraag me alleen af waar die moet komen. Ik denk dat de rest wel aardig klopt (ikzelf denk alleen 4 fps ipv 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

nee groter word hij zeker niet, aangezien de kleinere vorm een kant is geweest die Canon op is gegaan en wat ze gewoon vast houden. Soort van differentiatie tov de X0D serie.
Daarom wil ik nog wel eens een 400D emt grip proberen om te kijken hoe dat werkt tov m'n 300D :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De 400D is misschien wat meer op de japanners ontworpen met hun kleine handen. :+
Ik heb er zelf trouwens weinig problemen mee, ik vind de grip goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Op ftd staat een mooie handleiding/gebruikersfilm voor de canon 400d:
Edit: -= link weg=-
Als deze post niet mag, mijn verontschulding, dat wist ik niet zeker...

[ Voor 12% gewijzigd door MillZ op 14-01-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is dat gewoon de pdf-handleiding? (Heb ftd hier niet geinstalleerd staan op deze pc :) )

Is dat niet gewoon de dvd dat bij het toestel zelf bijzat? :?

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 14-01-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Is een kopie van een DVD. Niet bepaald legaal, dus zou hem maar snel weghalen...

[ Voor 48% gewijzigd door AJ1815 op 14-01-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
sapphire schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:26:
[...]

[...]

Nouja de product vernieuwings cyclus van Canon consument dSLR's is 1,5 jaar en de 400D is nu ruim 18 maanden....dus de kans is zeer zeker aanwezig hoor.
Aanwezig is ie ook, acht de kans echter niet groot daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

nouja we zullen zien toch...ik bedoel er zijn ook genoeg mensen die eht tegenovergestelde zeggen van jou.
Persoonlijk denk ik wel dat de 450D aangekondigd gaat worden, aangezien zoals al gezegd de introductie cyclus voorbij is, genoeg pers aandacht, canon 1 van de weinige merken is zonder een instapper met live view.
Maargoed alleen tijd zal het leren.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Wellicht 2 nieuwe camera's, opvolger van zowel de 5D als van de 400D? :P
Nog even over de 400D: Ik heb hem zelf ook, maar wel met grip. Zonder grip vallen er gewoon 1 of 2 vingers vanaf, en dat houd niet prettig vast.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 12-09 11:43
Ik gisteren eindelijk een flitser "Sunpak PZ40X" gekocht voor mijn 400d, doet ie niet wat ik wil :(

Nu weet ik alleen niet of het aan de flitser ligt of mijn zelf of aan de camera.

Ik krijg er geen goede foto mee gemaakt, alles stevig overblelicht tot geheel wit in de automatische stand. Als ik hem op mijn camera zet dan gaat eerst het lampje met [E][TLL] branden maar zo dra ik iets doe met de camera gaat het "lampje" [E] uit en blijft hij op TLL-branden maar er komen alleen over belichten foto's uit.

Is mijn flitser nu stuk of ligt het ergens anders aan ?

Ik heb 2 foto's gemaakt op de [P]-stand 1 met de nieuwe flitser en 1 met de interne flitser van de 400d.
1
Afbeeldingslocatie: http://www.vanengelen.eu/IMG_8078.JPG
2
Afbeeldingslocatie: http://www.vanengelen.eu/IMG_8079.JPG

En het is makkelijk kleine flitser maar als hij niet doet wat hij moet dan :'(

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/1/00/hkWePOXZb4UkAw+8laxREA==.jpg

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De communicatie tussen je camera en de flitser verloopt niet goed. Hij geeft aan dat ie TTL meet? Zo te zien niet! :P Ik zie dat je er een omnibounce bij hebt, haal die er eens af en probeer het nog eens (die dingen willen nog wel eens de flitsmeting om zeep helpen). Lees daarnaast beide handleidingen door hoe je E-TTL flitsmeting krijgt! (niet zeggen dat je het wel weet, lezen met je donder :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:31:
De communicatie tussen je camera en de flitser verloopt niet goed. Hij geeft aan dat ie TTL meet? Zo te zien niet! :P Ik zie dat je er een omnibounce bij hebt, haal die er eens af en probeer het nog eens (die dingen willen nog wel eens de flitsmeting om zeep helpen). Lees daarnaast beide handleidingen door hoe je E-TTL flitsmeting krijgt! (niet zeggen dat je het wel weet, lezen met je donder :) )
De foto's zijn gemaakt zonder omnibounce, die verstoord de boel niet.
Maar ik ben er helaas al uit, hij werkt niet samen met mijn camera, waarschijnlijk een te oud type.

hij is wel bruikbaar op de 300D en eventuele andere voor gangers, iemand intresse :+

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik wil graag een afstandsbediening kopen de RC-1 maar kan die ook BULB opnames maken? Ik wil graag mijn camera voor 20-30 minuten openhouden. Zo ja hoe werkt dat dan, moet je dan die knop ingedrukt houden de hele tijd? En moet je er precies ervoor houden (tot 5 meter) of kan je bijvoorbeeld ook gewoon achter de camera staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met mijn IR remote (van DealExtreme.com, 5€ werkt perfect, kleine tip ;) ) druk je 1 keer om de shutter open te zetten en nog eens om te sluiten.
Als je Mirror Lockup gebruikt, druk je op de "2 seconden timer knop" :P
De spiegel klapt op, 2 sec later shutter open, nog eens op knopje drukken, shutter gaat weer dicht.
Perfect gewoon! :)
Je moet er natuurlijk wel een stukje voor staan, IR-straal moet door de camera opgevangen kunnen worden. Maar je komt niet in beeld, gewoon schuin naast de camera naar het oogje mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb ff gekeken naar degene die jij bedoeld, en die is 4 aan 5 dollar, in NL is die 17, echt bespottelijk. Maar heb zelf helaas geen visa of iets, om dat te kunnen doen. Moet maar kijken hoe ik dat ga oplossen, want hier in NL zoveel betalen is zo onzin!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon Paypal aan je bankrekening koppelen? Helemaal geen Visa nodig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

nog nooit paypal gebruikt is dat gewoon veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie26 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 06:54:
Ik gisteren eindelijk een flitser "Sunpak PZ40X" gekocht voor mijn 400d, doet ie niet wat ik wil :(

Nu weet ik alleen niet of het aan de flitser ligt of mijn zelf of aan de camera.

Ik krijg er geen goede foto mee gemaakt, alles stevig overblelicht tot geheel wit in de automatische stand. Als ik hem op mijn camera zet dan gaat eerst het lampje met [E][TLL] branden maar zo dra ik iets doe met de camera gaat het "lampje" [E] uit en blijft hij op TLL-branden maar er komen alleen over belichten foto's uit.

Is mijn flitser nu stuk of ligt het ergens anders aan ?

Ik heb 2 foto's gemaakt op de [P]-stand 1 met de nieuwe flitser en 1 met de interne flitser van de 400d.

En het is makkelijk kleine flitser maar als hij niet doet wat hij moet dan :'(

[afbeelding]
Die flitser flitst gewoon voluit, je moet hem handmatig instellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Mother_Goozz schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:11:
nog nooit paypal gebruikt is dat gewoon veilig?
Ja. Is tegenwoordig een onderdeel Ebay. Het enige waar je voor moet uitkijken is dat je bij een geverifieerde verkoper met een veel positieve feedback. Je kan ook even hier op het fotoforum van GoT naar Ebay zoeken, komen vast en zeker een paar bekende shop's naar boven drijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dealextreme is gewoon veilig.
Ik had een lensdop besteld, maar die bleek niet meer in voorraad.
Ticketje geopend om de order te cancellen, netjes direct antwoord gekregen, volgende dag stond mijn geld terug op mijn rekening. No problemo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:07:
[...]
Die flitser flitst gewoon voluit, je moet hem handmatig instellen.....
Dat weet ik dan werkt ie wel, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn voor een flitser met E-TTL ? hoe zou gewoon moeten werken maar schijnbaar is het een oude model ofzoiets en daar kan ik niks mee op de 400D.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Fire69 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:27:
Dealextreme is gewoon veilig.
Ik had een lensdop besteld, maar die bleek niet meer in voorraad.
Ticketje geopend om de order te cancellen, netjes direct antwoord gekregen, volgende dag stond mijn geld terug op mijn rekening. No problemo!
ik ga je zometeen adden op msn hierover aangezien ik ook nog wat dingen wil vragen maar k zal neit verder offtopic gaan ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

thijz schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:11:
[...]

Ja. Is tegenwoordig een onderdeel Ebay. Het enige waar je voor moet uitkijken is dat je bij een geverifieerde verkoper met een veel positieve feedback. Je kan ook even hier op het fotoforum van GoT naar Ebay zoeken, komen vast en zeker een paar bekende shop's naar boven drijven..
Heb wat geprobeerd te zoeken, maar helaas niets gevonden (zit waarschijnlijk met mijn ogen in mijn broekzak....)

Maar moet je je dan gewoon aanmelden voor paypal? en hoe moet je dan met geld overmaken ofzo?
Zit bij ING bank kan dat daar ook mee? (heb rare dingen meegemaakt waarmee het dus achteraf dus blijkbaar niet mee kon zoals Ideal ect.) Sorry beetje offtopic...

[ Voor 20% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 17-01-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mother_Goozz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:13:
[...]

Heb wat geprobeerd te zoeken, maar helaas niets gevonden (zit waarschijnlijk met mijn ogen in mijn broekzak....)

Maar moet je je dan gewoon aanmelden voor paypal? en hoe moet je dan met geld overmaken ofzo?
Zit bij ING bank kan dat daar ook mee? (heb rare dingen meegemaakt waarmee het dus achteraf dus blijkbaar niet mee kon zoals Ideal ect.) Sorry beetje offtopic...
:?

Je gaat naar www.paypal.nl, je ziet die 2 vrouwen rondvliegen met hun tasjes in de hand, in een vakje staat 'kan ik vanaf mijn bank of giro betalen?', daar klik je op en je krijgt de uitleg.

Zo moeilijk is het niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is binnen, heerlijk ding! :)

zoals hieronder ook al gemeld wordt: [Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2]
Daar is het topic speciaal voor

[ Voor 76% gewijzigd door YellowCube op 19-01-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Fijn voor je, maar voor ons niet erg duidelijk, waar je nu zo blij mee bent...
Laat maar, ik dacht in het [Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] draadje te zitten, waar je post eigenlijk thuishoort. Veel plezier met je 400D.

[ Voor 29% gewijzigd door Toff op 19-01-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Laatst online: 12-09 08:29
De opvolger van de 400D is aangekondigd samen met 2 nieuwe objectieven:
http://www.engadget.com/2...i-official-move-over-xti/

Zie ook:
Canon 450D 12MP instapdSLR aangekondigd

[ Voor 19% gewijzigd door Gajescheren op 24-01-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Is een half jaar stage toch goed geweest! Heb een 400D + kitlens 18-55m, een tas en sandisk extreme III geheugen kaartje als stagevergoeding ontvangen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Psssst, tis Sandisk.

BTW jezelf een halfjaar uit de naad werken voor 650 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Had natuurlijk ook een doosje merci kunnen krijgen of niks. En je hebt gelijk maar dat is nou eenmaal niet anders. Wat is die nekstrap kut vast te maken zeg!

Plus een baan aangeboden dus dat is ook wel lekker :)

[ Voor 13% gewijzigd door Deef_K op 24-01-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Gelukkig toch even gewacht op de opvolger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik heb gister m'n 400D bij Foto Konijnenberg afgegeven voor een reparatie nadat de flitser heel stroef dicht ging, en niet bij het drukken op de knop open ging. Er kwam dus ook een error 05. Nu is dit echt vanuit het niets gekomen. Ik heb welliswaar garantie dus het gaat me allemaal niks kosten, maar waarschijnlijk ben ik nu wel m'n camera voor een week of 3 kwijt. Niet zo mooi dus. Heeft iemand wel 's hetzelfde gehad, en waar ligt dat dan aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Had dat niks te maken met die schroefjes die je kan zien als de flitser omhoog staat?
Dacht ik hier ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@mcdronkz: Je zit hier wel op TWEAKERS.net, dus een klein beetje zelfwerkzaamheid had wel gekund imo. Zelf zou ik liever mijn interne flitser kapottweaken dan mijn body terugbrengen onder garantie. Ding is toch vrijwel nergens goed voor, alleen handig in noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:28
Toff schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:20:
@mcdronkz: Je zit hier wel op TWEAKERS.net, dus een klein beetje zelfwerkzaamheid had wel gekund imo. Zelf zou ik liever mijn interne flitser kapottweaken dan mijn body terugbrengen onder garantie. Ding is toch vrijwel nergens goed voor, alleen handig in noodgevallen.
jij misschien, hij blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

mogelijkheid is dat het plaatje dat meeschuift omhoog een tik gehad heeft en dus krom is, of dat het schroefje waarmee deze vast zit te strak zit, maar dat lijkt me vrij sterk.
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste