• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Henk schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:59:
[...]

Dat rode grid je al opgevallen?
Yep die 2 verticale lijnen met stipjes annex streepjes? dat is dus de focus assist waar voutloos het dus over heeft?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Peentje schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:09:
[...]

Yep die 2 verticale lijnen met stipjes annex streepjes? dat is dus de focus assist waar voutloos het dus over heeft?
Exactly. Om te kunnen focussen heeft je cam contrast nodig (dus het liefste een zwarte streep op een wit vlak, of, in geval van AF die ook kleur ziet, bijvoorbeeld rood op groen). Daarom kun je ook nooit scherpstellen op een egaal gekleurd vlak. Wat je flitser nu doet is een grid projecteren met (near-infrarood) licht. Dat grid ligt met de lijnen op je AF-punten, waardoor je cam het contrast krijgt dat ie nodig heeft om scherp te stellen, et voila. Waar je normaal s avonds wel eens per ongeluk kunt misfoucssen, is die kans met dat grid al wat kleiner. Hoewel user-errors natuurlijk altijd mogelijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Sinds gister ben ik nu ook de trotse eigenaar van een 400D.
Voorheen had ik een Canon A75 :)

Gister natuurlijk snel wat foto's gemaat.... wat een kwaliteit. Super.

Wat mij wel opviel is dat wanneer ik van dichtbij foto's van mensen maak, er totaal geen rode ogen zijn.
Bij foto's van mensen op afstand zie je wel licht rode ogen ontstaan. Is daar een oplossing voor?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Externe flitser gebruiken.
Dat belachlijke rode-ogen-lampje op de 400D haalt ook helemaal niks uit, waarom ze dat erop gezet hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Fire69 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:46:
Externe flitser gebruiken.
Dat belachlijke rode-ogen-lampje op de 400D haalt ook helemaal niks uit, waarom ze dat erop gezet hebben... 8)7
Voor foto's dichtbij werkt het (zover ik heb kunnen testen) best goed tegen rode ogen.
Maar inderdaad van ver af niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gelet op alle berichten, het feit dat de 400D bij MM nog maar 529 euro kost en op het feit dat eind januari de PMA begint, stel ik voor om het topic Canon 450D deel 1 te openen.
Om de omzet gedurende de feestdagen niet in te laten zakken, rept Canon er officieel nog met geen woord over, maar de Canon 450D, wordt binnen nu en zes weken geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:31
Wacht nou maar gewoon af; de 40D zou ook, volgens geruchten, tijdens PMA dit jaar zn introductie krijgen, is ook een half jaar later geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
ThomasW schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:11:
Wacht nou maar gewoon af; de 40D zou ook, volgens geruchten, tijdens PMA dit jaar zn introductie krijgen, is ook een half jaar later geworden..
Maar dat bericht had destijds niet in de Zoom gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Er zweeft op het wereldwijde web, niets concreets rond over de 450D. Wel een bak met speculaties... Dus om alvast een nieuw topic te openen, lijkt me wat voorbarig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29
cyberpost schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:57:
Gelet op alle berichten, het feit dat de 400D bij MM nog maar 529 euro kost en op het feit dat eind januari de PMA begint, stel ik voor om het topic Canon 450D deel 1 te openen.
Om de omzet gedurende de feestdagen niet in te laten zakken, rept Canon er officieel nog met geen woord over, maar de Canon 450D, wordt binnen nu en zes weken geintroduceerd.
529 euro, is dat body only + cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Heb een Hoya Pola Pro Digital 1 besteld! *O* Ik zie wel of het telkens verdraaien me beu wordt.

[ Voor 123% gewijzigd door ? ? op 21-12-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

ChiMan schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:48:
[...]

Klinkt anders erg goedkoop. Ik betaalde 575 voor de 400d met kitlens. Daar moet de 70 euro nog vanaf. Dus uiteindelijk 505 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

En waar was dat ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Foto Video Boom

Eergister besteld. De dag erna in huis.

[ Voor 58% gewijzigd door DeeJee op 21-12-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

ChiMan schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:48:
[...]

"Zet bij de prijzen van de mediamarkt er even bij welke mediamarkt je bedoelt. Elke mediamarkt hanteert namelijk haar eigen prijzen."

[ Voor 48% gewijzigd door job op 22-12-2007 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
era.zer schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:54:
Heb een Hoya Pola Pro Digital 1 besteld! *O* Ik zie wel of het telkens verdraaien me beu wordt.
Heb net bij hvstar ook maar zo'n ding besteld.
Ik stuur na nieuwjaar mijn vrouw ook wel eens langs de winkel om een flitser op te halen, zoals Peentje dat zo goed geregeld heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Ik koop altijd mijn apparatuur bij Foto Konijnenberg (Den Ham).
Prachtige winkel met goed en professioneel advies.
En vervolgens net de 400D body aangeschaft voor 539 euro (en de cashback volgt, dus zeg maar 469 euro!)

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Net de 400d + 15-55 kit gehaald voor 629 euro bij Camex (exclusief cashback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

ChiMan schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:47:
Net de 400d + 15-55 kit gehaald voor 629 euro bij Camex (exclusief cashback)
Dat is niet heel goedkoop. 573 bij fotovideoboom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Iemand die weet waar in de pricewatch de categorie fotocamera's is gebleven?
Of maar dan ook iets wat met camera's heeft te maken?
Ik krijg nul resultaten bij zoektochten naar camera's, lenzen of flitsers.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 22-12-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
DeeJee schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 08:24:
[...]

Dat is niet heel goedkoop. 573 bij fotovideoboom
Da's momenteel idd de 'scherpste', ik heb em afgelopen woensdag bij kamera-express gekocht (589 zonder cashback, incl. kitlens), om 15:30 besteld, ideal betaald (5eu verzendkosten) en donderdag om 11:00 kwam het pakketje binnen!
Vindt ik én een goeie prijs, maar zeker een goede/snelle service!!!
(totaal dus 594-70=524)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij digideals en topdeals is de body nu euro 499/488. hier moet de cashback nog vanaf.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het dingetje wat bij m'n zoeker zit, zit los. (hoe noem je dat eigenlijk?) en dan ook echt los, telkens als ik 'm uit mijn tas haal valt hij er af :S Beetje irritant dus ik wil hem eigenlijk vastlijmen. Denk niet dat ik er ooit een andere op wil maar voor een eventuele vervanger is het opzich wel handig als ik 'm zonder al te veel moeite weer los kan krijgen.

Iemand een suggestie voor welke lijm ik moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
sOid schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:48:
Het dingetje wat bij m'n zoeker zit, zit los. (hoe noem je dat eigenlijk?) en dan ook echt los, telkens als ik 'm uit mijn tas haal valt hij er af :S Beetje irritant dus ik wil hem eigenlijk vastlijmen. Denk niet dat ik er ooit een andere op wil maar voor een eventuele vervanger is het opzich wel handig als ik 'm zonder al te veel moeite weer los kan krijgen.

Iemand een suggestie voor welke lijm ik moet gebruiken?
Het oculair bedoel je denk ik.

Met een klein puntje secondenlijm moet die al vast als een huis blijven zitten. Heb je em overigens wel helemaal goed vastgedrukt? bij mij zit ie namelijk wel echt goed vast en valt ie er zeker niet zomaar af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
masterslave schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:49:
[...]

Het oculair bedoel je denk ik.

Met een klein puntje secondenlijm moet die al vast als een huis blijven zitten. Heb je em overigens wel helemaal goed vastgedrukt? bij mij zit ie namelijk wel echt goed vast en valt ie er zeker niet zomaar af..
Ja. Ik denk dat die klemmetjes wat lam zijn geworden. Als ik 'm nu in portretmode hou pleurt dat ding er af, kan niet de bedoeling zijn ;)

Heb nu een klein stukje dubbelzijdig plakband erop gedaan, eens kijken of dat een beetje blijft zitten. Anders haal ik wel wat secondelijm. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zou er toch niet happig op zijn om zomaar secondelijm op mijn cam te doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Kan prima, zolang je geen halve pot aan je oculair smeert kan er niets mis gaan.

Gewoon in die uitspraringen een kleine druppel aan iedere zijde doen, oculair er weer inschuiven, even goed vasthouden en klaar. Dat tast echt je camera niet aan hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
masterslave schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:14:
Kan prima, zolang je geen halve pot aan je oculair smeert kan er niets mis gaan.

Gewoon in die uitspraringen een kleine druppel aan iedere zijde doen, oculair er weer inschuiven, even goed vasthouden en klaar. Dat tast echt je camera niet aan hoor 8)7
Dat wisselt ook zo fijn als je een keer een hoekzoeker bij bijvoorbeeld macro of zoeker-afdekrubber bij nightshots wilt gebruiken. Nee, secondelijm lijkt me echt een gouden tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:28:
[...]

Dat wisselt ook zo fijn als je een keer een hoekzoeker bij bijvoorbeeld macro of zoeker-afdekrubber bij nightshots wilt gebruiken. Nee, secondelijm lijkt me echt een gouden tip d:)b
Daarom probeer ik het nu ook met dubbelzijdig plakband :Y)
Overigens heb ik zo'n afdekrubberding en vind het irritant werken. Komt nog bij dat macro niet mijn ding is dus dat valt ook al af ;) Maar je hebt wel gelijk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
sOid schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:38:
[...]

Daarom probeer ik het nu ook met dubbelzijdig plakband :Y)
Overigens heb ik zo'n afdekrubberding en vind het irritant werken. Komt nog bij dat macro niet mijn ding is dus dat valt ook al af ;) Maar je hebt wel gelijk verder :)
Andere situatie: stel dat je ooit brildrager wordt, of je partner die je toestel ook gebruikt, en je wilt een verkleiningsoculair (of een Nikon DK21-M, vergrotingsoculair, en ja, dat past :) ), dan wil je dat ding ook kunnen losmaken. Anders gezegd: er zijn zat accesoires voor, dat ding zit los met een reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Henk schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:44:
[...]

Andere situatie: stel dat je ooit brildrager wordt, of je partner die je toestel ook gebruikt, en je wilt een verkleiningsoculair (of een Nikon DK21-M, vergrotingsoculair, en ja, dat past :) ), dan wil je dat ding ook kunnen losmaken. Anders gezegd: er zijn zat accesoires voor, dat ding zit los met een reden ;)
Ik heb zelf zo'n verlengding voor de zoeker. Ik haat het om met mijn neus tegen het display te hangen. Echter heb ik daarop wel het rubber vastgeplakt, want daar schiet hij nog makkelijker vanaf. Wel jammer dat hij dan ook meteen het beeld moet verkleinen. Is er geen verlengding die niet doet vergroten/verkleinen.

(lekker woord ook; verlengding 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:44:
[...]

Jep je hebt gelijk alleen is voor mij niet van toepassing :) Heb vanaf m'n eerste tot m'n dertiende jaar een bril gehad (lui oog) en daar ben ik overheen gegroeid. Het kan natuurlijk gebeuren dat ik wel weer een bril moet maar dat zie ik niet snel gebeuren tussen nu en 2 jaar ofzo (dan heb ik toch wel een andere body). En een partner heb ik op dit moment niet :P En als ze mijn camera wilt gebruiken heeft ze pech ;)

Anyway: je hebt een goed punt :) Ik gok dat m'n plakband het wel gaat houden :D

@ hierboven:
ik geloof dat je gewoon het glas uit zo'n normale vergroter/verkleiner kan halen en dat het dan werkt zoals jij wilt :) Vind ik trouwens ook irritant, ik verander soms de ISO doordat m'n neus tegen het knopje aankomt :X Jammer dat er geen optie is om je knoppen te vergrendelen (bijv met die nutteloze direct-print button).

[ Voor 15% gewijzigd door sOid op 22-12-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Bij MM in Heerlen. Ze hebben daar concurentie van een Duitse MM en hun dochteronderneming Saturn.
Was een kit, met 18-55 lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
sOid schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:12:
@ hierboven:
ik geloof dat je gewoon het glas uit zo'n normale vergroter/verkleiner kan halen en dat het dan werkt zoals jij wilt :) Vind ik trouwens ook irritant, ik verander soms de ISO doordat m'n neus tegen het knopje aankomt :X Jammer dat er geen optie is om je knoppen te vergrendelen (bijv met die nutteloze direct-print button).
Dus als ik het goed begrijp hou jij de camera dus precies andersom verticaal als dat je met de grip zou doen? Wel grappig. Mij lukt dat toch niet lekker. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
TranceSetter schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:07:
[...]

Dus als ik het goed begrijp hou jij de camera dus precies andersom verticaal als dat je met de grip zou doen? Wel grappig. Mij lukt dat toch niet lekker. 8)
Nee, dat niet :) Alleen kijk ik met m'n linkeroog door de zoeker. Daarom moet ik m'n gezicht een beetje draaien en komt m'n neus soms wel eens tegen die knopjes aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Morgenmiddag een 400D bekijken bij iemand en hopelijk overkopen :)
Hebben jullie nog tips waar op te letten? wat typische 400D mankementjes zijn en dergelijke ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:03
Gisteren op pad geweest met de 400d (ben vast de enige niet). Mensen die nog een vervanging zoeken voor de kitlens kan ik de Sigma 17-70 macrolens aanbevelen, ook voor gewone foto's. Zie hier de onbewerkte (behalve verkleinen en roteren) resultaten. Partial metering werkt globaal vrij aardig. Met evaluative metering zit ik er af en toe naast qua belichting.
edit: beetje croppen doet wonderen

[ Voor 21% gewijzigd door mekkieboek op 23-12-2007 18:58 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mijn keuze neigt toch naar de Tamron 17-50. Niet dat de Sigma geen great value for money is, maar de plaatjes die ik zie van de Tamron pakken mij toch net iets meer.

Het wordt nog lang sparen in 2008 ;)

Verwijderd

Ben net met mijn nieuwe 400D in de weer.
Ben eerst het P programma aan het testen.
Binnenfoto's (met en zonder flit) zijn uitstekend qua belichting en verzadiging.

Foto's buiten (onder een egaal grijze lucht) zijn echter flets en hebben een cyaan zweem.
Hebben jullie dit ook? (mijn Nikon D70 had hier ook last van trouwens).
(Uiteraard realiseer ik me dat mijn monitor wellicht niet goed gecalibreerd is, maar desalniettemin zijn de binnenfoto's gewoon mooier.)

Op zich prima te corrigeren binnen Canon Digital Photo Professional maar liever heb ik het gelijk goed.
Ik heb de toon curven iets bijgewerkt. Kan ik dit ook van te voren in de camera regelen? Ik heb het boekje goed doorgebladerd maar vrees dat het bij postprocessing moet blijven...

Voorbeelden:
Voor: http://www.allalin.nl/pics/IMG_0111.jpg
Na: http://www.allalin.nl/pics/IMG_0111a.jpg

Voor: http://www.allalin.nl/pics/IMG_0140.jpg
Na: http://www.allalin.nl/pics/IMG_140a.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 14:27 ]

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind je output na de correctie als basis-output nergens op lijken, veel te warm en teveel contrast in de donkere partijen. Weet je zeker dat het niet aan je schermen ligt? Calibratie kan een hoop schelen :)

[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 27-12-2007 14:24 ]

Verwijderd

Ik ga mijn scherm idd maar eens calibreren

Ik geef toe dat ik ietwat overgecorrigeerd heb :)
De onbewerkte foto vind ik echter te veel cyaan en te weinig verzadiging hebben vergeleken met andere foto's (weergegeven op hetzelfde scherm).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 14:33 ]

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:31:
Ik ga mijn scherm idd maar eens calibreren

Ik geef toe dat ik ietwat overgecorrigeerd heb :)
De onbewerkte foto vind ik echter te veel cyaan en te weinig verzadiging hebben vergeleken met andere foto's (weergegeven op hetzelfde scherm).
Komt door een lichte mate van overbelichting, de lichtomstandigheden (zie histogram) en naar alle waarschijnlijkheid de gebruikte lens (als ik die platen zie gok ik de kitlens, weinig contrast). Voor de rest is er niks mis met de output, het kan je smaak misschien niet zijn, maar de camera valt hier m.i. niks te verwijten.

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 27-12-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een beetje aan het kloten met oude(re) fotos die genomen zijn op een erg zonnige dag en het valt me op dat ze stukken beter worden als ik bij de curves de blauw een beetje omlaag doe (een bolling naar beneden). (daarnaast doe ik een S voor RGB om het contrast te verhogen) Is dit 400D specifiek of komt het door het mooie weer op de fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rcsmit: ik begin de indruk te krijgen dat de automatische witbalans er soms naast zit.
Ik ga eens experimenteren met eigen WB instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:16:
@rcsmit: ik begin de indruk te krijgen dat de automatische witbalans er soms naast zit.
Het kan nooit automatisch altijd goed zijn. Als het altijd via pure magie is wat jij zou willen, kunnen ze per direct een aantal opties/knopjes uit de interface weglaten. :P
Ik ga eens experimenteren met eigen WB instellingen.
Nooit een probleem, daar heb je RAW voor. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het altijd lastig die witbalans. Ik vind alles mooi soms om dat de juiste keuze te maken....

Maar goed je wilt toch die magie, dat alles automatisch zo goed mogelijk wordt weergegeven? Daar betaal je toch ook voor?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Mwa ik betaal juist om de controle zelf te houden... Je kan er gewoon niet vanuit gaan dat dat ding zomaar in elke situatie de juiste witbalans kiest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik schiet RAW op automatische WB. Met ACR zet ik 'm op Auto en meestal maak ik 'm vervolgens weer ietsje warmer. Zo zal iedereen zijn eigen voorkeur hebben op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:24:
[...]
Het kan nooit automatisch altijd goed zijn. Als het altijd via pure magie is wat jij zou willen, kunnen ze per direct een aantal opties/knopjes uit de interface weglaten. :P
[...]
Nooit een probleem, daar heb je RAW voor. :)
Nooit witbalans nodig gehad op mijn FE2 met Fujichrome >:) Buitenfoto's waren altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:56:
Nooit witbalans nodig gehad op mijn FE2 met Fujichrome >:) Buitenfoto's waren altijd goed.
dan heb je altijd onder dezelfde lichtomstandigheden gefotografeerd, want bij zonsopkomst, -ondergang, slecht weer of juist heel goed weer heb je ook buiten toch echt kleurcorrectiefilters nodig om de kleuren goed te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:21:
[...]
dan heb je altijd onder dezelfde lichtomstandigheden gefotografeerd, want bij zonsopkomst, -ondergang, slecht weer of juist heel goed weer heb je ook buiten toch echt kleurcorrectiefilters nodig om de kleuren goed te krijgen...
Zeker niet onder de zelfde lichtomstandigheden gefotografeerd :)
Haha zou mooi zijn +- 4000 dias onder dezelfde lichtomstandiheden :P

Er zitten bv knal oranje zonsondergangen bij en die foto's zijn precies zoals ik ze hebben wil.

Een daglicht film wordt geelachtig onder gloeilamplicht en oranje bij zonsondergang.
De Fujichrome ging daar heel natuurlijk (niet overdreven, maar precies goed) mee om zodat ik nog nooit met kleurcorrectiefilters heb hoeven werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
De accu grip Ansmann C-400 heeft wél een aansluiting aan de zijkant voor de oplader hij hoeft dus niet van je camera afgeschroefd te worden bij het opladen. Dit in tegenstelling wat iemand beweerde op deze site. Ik heb hem gekocht en hij heeft een statiefaansluiting onderkant, en een oplader aansluiting zijkant met rubber kapje.

Oplader krijg je erbij, 1x laden is 1000x afdrukken.Accu heeft levens duur van 500 opladingen . Dat zijn dus 50.000 opnames.

Dit als algemene info, het ding ligt ook lekker in je hand.

Verder is de winkel waar ik hem gekocht heb: kamera-express.nl een regelrechte ramp in aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500.000 opnames dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 02:59:
Ben een beetje aan het kloten met oude(re) fotos die genomen zijn op een erg zonnige dag en het valt me op dat ze stukken beter worden als ik bij de curves de blauw een beetje omlaag doe (een bolling naar beneden). (daarnaast doe ik een S voor RGB om het contrast te verhogen) Is dit 400D specifiek of komt het door het mooie weer op de fotos?
Ik heb exact hetzelfde, en dan bij name met delen van de foto in de schaduw. Die zijn erg blauwig. Ook bij mij zijn de kleuren al veel natuurlijker als ik de blauwe curve verlaag (soms zelfs tot 0,7 waarbij de andere op 1 blijven). Ik heb weinig ervaring met andere DSLR's, maar met compacts en prosumers heb ik dit nooit zo erg gezien.

Weinig geprobeerd met eigen WB-instellingen, maar daar heb ik ook niet altijd tijd voor. Ik maak meestal foto van bewegende voertuigen in lichtomstandigheden die elkaar snel afwisselen (binnen/buiten, volle zon/schaduw enzovoort), dus ik kan dan onmogelijk steeds een aangepaste WB gaan instellen.

Zal straks of morgen ook eens een voor/na proberen te posten, want soms is het echt frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Misschien een strak plan om in het vervolg alles in RAW te schieten? Dan kan je de WB instellen wanneer je er maar zin in hebt naderhand.

Heeft met de huidige geheugen-prijzen sowieso niet zoveel nadelen meer en des te meer voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dr-b schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:05:
Misschien een strak plan om in het vervolg alles in RAW te schieten? Dan kan je de WB instellen wanneer je er maar zin in hebt naderhand.

Heeft met de huidige geheugen-prijzen sowieso niet zoveel nadelen meer en des te meer voordelen.
Alles in RAW schieten red ik echt niet, ik heb nu al veel te veel werk om m'n foto's te hernoemen, (licht) bewerken en in te delen. Tel daarbij dat m'n pc sowieso al flinke moeite heeft met de 3 tot 5 MB grote JPEG's en je weet dat alles in RAW momenteel echt geen mogelijkheid is voor mij. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr-b schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:05:

Heel strak plan :P ik heb vanmiddag foto's geschoten die in jpeg totaal niet goed weergeven, maar in nabewerkt RAW wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Is het nog verstandig nu een nieuw EOS 400D te kopen? De opvolger komt toch binnenkort uit?

Ik las ergens dat er een nieuwe 18-55 IS lenskit uit is. Hoe kan ik dit zien?

[ Voor 30% gewijzigd door ken op 29-12-2007 00:47 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ken schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:46:
Is het nog verstandig nu een nieuw EOS 400D te kopen? De opvolger komt toch binnenkort uit?

Ik las ergens dat er een nieuwe 18-55 IS lenskit uit is. Hoe kan ik dit zien?
Aan de prijs :P. De nieuwe kitlens is namelijk een stuk duurder
Nee maar serieus, gewoon kijken naar het woord IS.
De oude kitlens is zonder IS, de nieuwe is met IS.

Al vraag ik me af of de nieuwe kitlens ook voor de 400D gaat gelden. De IS kitlens is gewoon een stuk duurder dan de oude. Voor de 40D (en hoger) zou ik het gezien de prijs logischer vinden om als kit mee gebundeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

job schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:58:
[...]

Al vraag ik me af of de nieuwe kitlens ook voor de 400D gaat gelden. De IS kitlens is gewoon een stuk duurder dan de oude. Voor de 40D (en hoger) zou ik het gezien de prijs logischer vinden om als kit mee gebundeld te worden.
Juist wel: gezien het feit dat de meeste fabrikanten nu een in-body IS hebben moet Canon wel meedoen met een goedkoop IS objectief in de body kit.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

breinonline schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 08:44:
[...]
Juist wel: gezien het feit dat de meeste fabrikanten nu een in-body IS hebben moet Canon wel meedoen met een goedkoop IS objectief in de body kit.
Als je kijkt naar het marktaandeel zijn er 2 grote dSLR producenten: Canon en Nikon. Beide hebben geen in-body IS/VR (om goede redenen). Enkel Canon heeft nu een 18-55 lens met IS. Eerder waren de Canon bodies ook al als "kit" te krijgen met een 17-85 IS lens. Dus is het nog afwachten of de oude non-IS 18-55 wel gaat verdwijnen.
Dus ben ik het niet eens met jouw verhaal. :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ik zeg ook niet dat de oude kitlens verdwijnt, maar er zal zeker een IS kit komen. Zo is ook de 40D met 17-85 en 17-55 verkrijgbaar. Ondanks dat Canon en Nikon het grootste zijn moeten ze wel mee met de andere merken: steeds meer leken kopen een DSLR en zien IS o.i.d. als een enorm handige feature. Zonde als de verkopers dan moeten zeggen, nee, Canon heb ik niet als goedkope kit met IS liggen. DIe hebben dat niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Dus op dit moment geen 400D met 18-55 IS kit?
Kan niks op internet vinden namelijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door ken op 29-12-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Konijn heeft verschillende kits, maar die zullen ze wel zelf samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:46:
[...]

Als je kijkt naar het marktaandeel zijn er 2 grote dSLR producenten: Canon en Nikon. Beide hebben geen in-body IS/VR (om goede redenen). Enkel Canon heeft nu een 18-55 lens met IS. Eerder waren de Canon bodies ook al als "kit" te krijgen met een 17-85 IS lens. Dus is het nog afwachten of de oude non-IS 18-55 wel gaat verdwijnen.
Die "normale" kitlens zal volgens mij niet verdwijnen. Ik heb gemerkt op mijn werk dat een groot deel van de markt voor de 400D mensen zijn die op de autostand fotograferen, de handleiding niet lezen, maar wel de snelheid van een reflex willen. En de autostand fotografeert sowieso met een sluitertijd dat je geen IS nodig hebt.

Altijd lachen trouwens als ik de camera zelfverzekerd op M stand zet (1/25 f3.5) , een placemat gebruik als bouncer voor het lage witte plafond en opeens vééél mooiere fotos maak :p (werk in een restaurant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:44:
[...]

Die "normale" kitlens zal volgens mij niet verdwijnen. Ik heb gemerkt op mijn werk dat een groot deel van de markt voor de 400D mensen zijn die op de autostand fotograferen, de handleiding niet lezen, maar wel de snelheid van een reflex willen. En de autostand fotografeert sowieso met een sluitertijd dat je geen IS nodig hebt.
Daar gaan m'n tenen echt van krommen. |:( Ik zie ook best veel mensen die een 400D + kitlens hebben, alles gewoon op autostand. De kitlens is er nog nooit van geweest (ze weten misschien niet eens dat dat kan) en ze zijn verbaasd als hun foto's niet zo goed geslaagd zijn; hoezo, met zo'n dure cam maak je toch goede foto's? Ze lopen gewoon even de MM binnen en komen met een 400D buiten omdat hun dat wel vet lijkt, terwijl velen onder ons maanden moeten sparen om zo'n ding te kunnen kopen (en dan ook volledig te benutten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Wat een BS!

Als ik een porsche wil kopen om er vervolgens alleen maar 50 mee te rijden, is dat toch zeker mijn zaak. T zal me verder worst wezen dat een ander het ding waarschijnlijk nooit zal kopen omdat t te duur is... En zo is t ook met camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Steve schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:24:
[...]

Daar gaan m'n tenen echt van krommen. |:( Ik zie ook best veel mensen die een 400D + kitlens hebben, alles gewoon op autostand. De kitlens is er nog nooit van geweest (ze weten misschien niet eens dat dat kan) en ze zijn verbaasd als hun foto's niet zo goed geslaagd zijn; hoezo, met zo'n dure cam maak je toch goede foto's? Ze lopen gewoon even de MM binnen en komen met een 400D buiten omdat hun dat wel vet lijkt, terwijl velen onder ons maanden moeten sparen om zo'n ding te kunnen kopen (en dan ook volledig te benutten).
lekker hun gang laten gaan. wie weet hebben zij er ook maanden voor gespaard. en dan nog: het blijft hun geld, wat ook weer lekker richting Canon's ontwikkel-potje gaat ( ;) ). sommigen zijn niet anders gewend dan een auto-stand, en willen de snelheid van een dSLR. volgens mij is de gemiddelde dSLR beter op auto-stand dan een compactje.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het is wel leuk om met familie door de techniek te lopen en ze uit te leggen wat die 'enorme flitser' (430EX) op mijn 400D doet (ipv de popup flash op die van de familie) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:07:
[...]die foto's zijn precies zoals ik ze hebben wil.
dat zou kunnen, maar dat is iets anders dan dat ze precies zijn zoals het was. bij digitale fotografie kan je je witbalans ook vast zetten en daar in allerlei omstandigheden tevreden mee zijn.

de fujichrome bestaat overigens niet, fujichrome is de verzamelnaam van alle fuji diafilms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:57:
[...]
dat zou kunnen, maar dat is iets anders dan dat ze precies zijn zoals het was. bij digitale fotografie kan je je witbalans ook vast zetten en daar in allerlei omstandigheden tevreden mee zijn.

de fujichrome bestaat overigens niet, fujichrome is de verzamelnaam van alle fuji diafilms...
Offtopic:
Klopt, Velvia en Sensia gebruikt.

Ik heb nog ca 10 sensia's in de koelkast staan, staan er al een jaar of 5 ongebruikt in, zouden ze nog goed zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
ken schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:23:
Klopt, 18-55 IS kit bestaat nog niet van Canon. Wel de 17-85 IS kit zoals hier

Zelf heb ik vorige week de 400D + 18-55 kit gekocht en ook nog eens de 17-85 IS lens voor minder dan 1000 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:23:
Koop je toch een body met dat ding wat je wil erbij.
Zou ik altijd doen, die met IS is echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ChiMan schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:00:
[...]

Klopt, 18-55 IS kit bestaat nog niet van Canon. Wel de 17-85 IS kit zoals hier

Zelf heb ik vorige week de 400D + 18-55 kit gekocht en ook nog eens de 17-85 IS lens voor minder dan 1000 euro'
Waarom koop je 2 lenzen met volledig overlappend bereik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Fire69 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:21:
[...]

Waarom koop je 2 lenzen met volledig overlappend bereik? :?
Het scheelde qua geld rond de 30 euro. Nu heb ik een reserve lens die mijn oom voor langere tijd kan lenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:57:
[...]
Waarschijnlijk bedoelt hij de "chrome" stand op een Fujicamera (Op de S-serie) een instelling die bepaalde kleuren subtiel verzadigd.

Dat geeft een mooi effect aan de foto. Het is lastig dat effect na te bootsen op de 400d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 18-55 IS lens gekocht samen met een losse 400D body, bevalt prima tot zover, snel scherp stellen!
Zo stel je zelf een betere kit samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:00:
Waarschijnlijk bedoelt hij de "chrome" stand op een Fujicamera (Op de S-serie) een instelling die bepaalde kleuren subtiel verzadigd.
ik weet zeker dat hij dat niet bedoelt

zijn reactie is namelijk;
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:11:
Offtopic:
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 20:47:
De 18-55 IS lens gekocht samen met een losse 400D body, bevalt prima tot zover, snel scherp stellen!
Zo stel je zelf een betere kit samen.
Waar gekocht en hoeveel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Nou, dat zijn geen vuurwerkfoto's hier in het oosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hier ook geprobeerd, statief in de aanslag, camera op Bulb, maar ik zat hier bij mijn ouders zo ingesloten door huizen, dat er niks boven de daken uitkwam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Laatst online: 13-09 18:32
ajhaverkamp schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:46:
[...]

Vergis je er niet in dat Canon én Nikon nu beiden een 'goedkope' kitlens met IS/VR hebben. (Nikon heeft ook de 18-55 met VR uitgerust nu.) Zij voelen zich hiertoe gedwongen doordat andere merken (Sony, Pentax/Samsung, Olympus) IS in hun body's integreren én ditzelfde in grote mate reeds gebeurd is bij de digitale compactcamera's. Als aan alle kanten elke mogelijke concurrent (reflex of duurdere compact) standaard nu IS bieden, word je ook als groot bedrijf wel degelijk gedwongen hierin mee te gaan. Dat Canon en NIkon kiezen voor IS/VR in de lenzen en niet in de body's heeft volgens mij meer te maken met een keuze die ze lang geleden hebben gemaakt (in de lens tegen meerprijs) dan met evt kwaliteitsverschil, ik heb nog geen test gezien die ontkracht dan wel bevestigd dat lens-based IS beter is dan body-based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Nou, je bent wel erg stellig. Nu heb ik toevallig een 70-300IS en ik vraag me serieus af hoe je diezelfde antishake in de body zou willen realiseren @ 300mm, op een cropcam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwintessens schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 01:05:
[...]

Vergis je er niet in dat Canon én Nikon nu beiden een 'goedkope' kitlens met IS/VR hebben. (Nikon heeft ook de 18-55 met VR uitgerust nu.) Zij voelen zich hiertoe gedwongen doordat andere merken (Sony, Pentax/Samsung, Olympus) IS in hun body's integreren én ditzelfde in grote mate reeds gebeurd is bij de digitale compactcamera's. Als aan alle kanten elke mogelijke concurrent (reflex of duurdere compact) standaard nu IS bieden, word je ook als groot bedrijf wel degelijk gedwongen hierin mee te gaan. Dat Canon en NIkon kiezen voor IS/VR in de lenzen en niet in de body's heeft volgens mij meer te maken met een keuze die ze lang geleden hebben gemaakt (in de lens tegen meerprijs) dan met evt kwaliteitsverschil, ik heb nog geen test gezien die ontkracht dan wel bevestigd dat lens-based IS beter is dan body-based.
Op een Duits forum las ik geruchten dat Canon en Nikon ook met in body stabilistie gaan komen bij de volgende ronde SLR camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 02:46:
Nou, je bent wel erg stellig. Nu heb ik toevallig een 70-300IS en ik vraag me serieus af hoe je diezelfde antishake in de body zou willen realiseren @ 300mm, op een cropcam. :)
Dat doen Pentax , Sonica Minolta en Olympus toch allang.
De techniek werkt met alle lenzen die erop gezet worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 13-09 09:01
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:37:
Op een Duits forum las ik geruchten dat Canon en Nikon ook met in body stabilistie gaan komen bij de volgende ronde SLR camera's.
Geruchten, geruchten, ... Het lijkt me heel vreemd dat Canon eerst een kitlens met IS uitbrengt en daarna alsnog met in-body IS komt. Alles kan, maar logisch is het niet.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:39:
[...]

Dat doen Pentax , Sonica Minolta en Olympus toch allang.
De techniek werkt met alle lenzen die erop gezet worden.....
Dat zegt weinig over de effectiviteit ;) De 105VR macro beschikt ook over VR, maar die werkt voor geen meter als je richting 1:1 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Laatst online: 13-09 18:32
Toff schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 02:46:
Zoals iemand anders al zegt; Olympus Pentax en Sony claimen dit te kunnen met in body IS. Ik zeg niet dat het één beter is dan het ander, ik zeg alleen dat ik nog geen testen heb gezien waaruit blijkt dat de één beter is dan de ander. :) Heb zelf een Olympus en vind de IS goed werken, maar heb het (nog) niet uitvoerig getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Of de ene wat betreft de stabilisatie beter is dan de andere weet ik niet, maar dankzij de IS/VR in de lens heb je wel een stabieler beeld in je zoeker. Dat is toch een serieus pluspunt vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Lijkt mij behoorlijke onzin, dat canon met in-body IS komt. Je snijd je als fabrikant dan 2x in de vingers: Je verliest alle geloofwaardigheid, omdat je eerst jouw eigen systeem de hemel in prees, en nu toch hetzelfde doet als andere. En je laat zien dat je product dus gewoon niet goed is, omdat je opeens overstapt op een ander systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 01-01-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tenzij je het voorstelt als een budget-toestel en beweerd (of er voor zorgt) dat het minder goed werkt dan het IS-lenzen-systeem. :)
Maar het zou me ook erg verwonderen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 11:55
Krijg een beetje het gevoel dat nu dezelfde discussie gevoerd wordt als ug jaar geleden, alleen ging het toen over de AF motor ingebouwd in het objectief (Canon en Nikon) of in de body (Minolta en andere geloof ik). Ook toen waren de argumenten voor een in-body AF motor mn financieel gericht. Uiteindelijk zou je goedkoper uit zijn met een iets duurdere body met 1 motor die alle objectieven aanstuurde, dan een goedkopere body en duurdere objectieven, die echter wel een specifiek op dat objectief toegesneden motor hadden. Als je nu kijkt is er volgens mij maar 1 conclusie mogelijk en dat is dat de toenmalige filosofie van Canon en Nikon zich duidelijk bewezen heeft.
Ik denk dat het met IS dezelfde kant op gaat. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een IS systeem dat over de volledige breedte lenzen moet aansturen beter werkt dan een systeem dat precies is toegesneden op dat ene specifieke objectief. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat het grote voordeel van in-lens IS natuurlijk is dat je altijd van de laatste stand van de techniek profiteert. Hoe fijn is het niet dat de nieuwste IS objectieven al een 4-stops correctie toelaten, terwijl de eerste objectieven (de 75-300 IS was de eerste volgens mij) met moeite 2 stops haalden.
En ik kan ze (de EFS lijn even buiten beschouwing gelaten) nog allemaal aan mijn oude EOS 5 hangen....

[ Voor 3% gewijzigd door Lieutenant C. op 01-01-2008 20:03 ]

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;(
Lens is weer stuk (Sigma 28-105 mm f/2.8-4.0)
Gelukkig pas op mn laatste dag in Berlijn, maar na ons bezoek aan de Reichtag en bij Potzdamer Platz, bleef mn diafragma hangen :S
En dat terwijl hij pas net een maandje terug was van een rechip bij Sigma á 53 euro en veel gereis...

Morgen maar weer eens bellen... en hopen dat ik nu de lens wel gewoon mag opsturen :(

Verder wel fijne plaatjes geschoten en fijn dat het een snelle camera is, reisgenoot heeft niet heel veel geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Kwintessens e.a: Let op mijn woordkeuze: "diezelfde antishake" schreef ik. Ik zeg niet dat het niet min of meer kan inbody, maar ik denk dat het veel moeilijker is om fullsize de sensor te antibewegen dan wanneer dit kan plaatsvinden inlens, op een plek waar subtiele bewegingen voldoende zijn.

@einsteintina!: Je hebt echt wel pech met dat ding! Hopelijk neemt Sigma zichzelf serieus en repareert men dit onder garantie. Het is wel een "oude" lens, maar als ze de rechip uitvoeren, dan mag je er toch wel op rekenen, dat ze het objectief checken op mogelijke gebreken en de rechip zelf zal toch ook wel op een zekere garantietermijn mogen rekenen. Die reisgenoot... die heb je zelf uitgezocht natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb nu bijna een jaar mijn 400d, en moet toch bekennen dat ik de sensor buiten het met een blaasbalgje eroverheen blazen nog nooit hebt schoongemaakt :X

Nu heb ik eens een beetje rondgekeken, en er zijn een hoop mensen die gebruiken zogenaamde Sensor Swabs. En anderen gebruiken dan weer de Arctic Butterfly. Welke is beter? Misschien niet makkelijk te zeggen, maar ik vraag me af wat ik het beste kan gebruiken om mijn sensor the cleanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die Butterfly is toch enkel om stof eraf te halen? Voor hardnekkige vlekken zal je toch nog swabs nodig hebben denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 02-01-2008 16:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

TranceSetter schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:07:
Ik heb nu bijna een jaar mijn 400d, en moet toch bekennen dat ik de sensor buiten het met een blaasbalgje eroverheen blazen nog nooit hebt schoongemaakt :X

Nu heb ik eens een beetje rondgekeken, en er zijn een hoop mensen die gebruiken zogenaamde Sensor Swabs. En anderen gebruiken dan weer de Arctic Butterfly. Welke is beter? Misschien niet makkelijk te zeggen, maar ik vraag me af wat ik het beste kan gebruiken om mijn sensor the cleanen.
Heb je last van stof? Je moet niet gaan schoonmaken om het schoonmaken. Ik heb in 2 jaren tijd met een foto of 70.000 en ettelijke lenswisselingen ook maar een paar keren swabs gebruikt. Meestal zie je het stof niet, maar bij macro en dichtgeknepen diafragma's wordt het wel zichtbaar. Meestal volstaat dan een blaasbalgje op zijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
ajhaverkamp schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:27:
[...]

Heb je last van stof? Je moet niet gaan schoonmaken om het schoonmaken. Ik heb in 2 jaren tijd met een foto of 70.000 en ettelijke lenswisselingen ook maar een paar keren swabs gebruikt. Meestal zie je het stof niet, maar bij macro en dichtgeknepen diafragma\'s wordt het wel zichtbaar. Meestal volstaat dan een blaasbalgje op zijn tijd.
Ik heb inderdaad in de linkerbovenhoek van mijn sensor een aantal vlekken zitten, en helaas helpt een blaasbalgje daar niet tegen. Vraag me af wat de beste methode zou zijn om die vlekjes weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

TranceSetter schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:33:
[...]
Ik heb inderdaad in de linkerbovenhoek van mijn sensor een aantal vlekken zitten, en helaas helpt een blaasbalgje daar niet tegen. Vraag me af wat de beste methode zou zijn om die vlekjes weg te krijgen.
Als het goed is, zit dat stof dus rechtsonderin als je naar je sensor kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:00:
[...]

Dat geeft een mooi effect aan de foto. Het is lastig dat effect na te bootsen op de 400d
Kijk hier eens naar, geweldige Photoshop plugin om oude films na te bootsen. Ik heb meteen mijn analoge Pentax SLR er weer eens bijgepakt om weer eens analoog te schieten (nu ik dit schrijf geloof ik niet dat het een logisch gevolg is, maar ik had er iig zin in :D). Jammer alleen dat er ook een geweldig prijskaartje aan hangt (plugin), maar in 30 dagen kun je een hoop foto's bewerken ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:11:
[...]

Offtopic:

Ik heb nog ca 10 sensia's in de koelkast staan, staan er al een jaar of 5 ongebruikt in, zouden ze nog goed zijn ??
Ik heb zelf met Kodak films die een paar jaar over datum heen waren (ook in koelkast bewaard) nog prima platen geschoten, maar het ligt een beetje aan de film denk ik. Als je er nog 10 hebt staan, zou ik het gewoon eens proberen ;)

sorry, lichtelijk offtopic

strava

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste