Onmisbare tools / software - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 191.721 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Problemen horen in een apart topic. Dit topic is bedoeld voor het posten van handige of onmisbare tools.

[ Voor 75% gewijzigd door Daedalus op 11-03-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

Afbeeldingslocatie: http://www.getdropbox.com/static/images/small_logo.gif?2226

Een soort van online USB-stick, erg handig.

http://www.getdropbox.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118819

Dit topic is niet bedoeld voor softwarerequests.

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 13-03-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Joost?

Overigens is dit geen software request topic, maar meer om mensen te wijzen om applicaties waar ze tegen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Ik gebruik al een tijdje Zattoo om TV te kijken op mijn Mac. Ik weet niet direct hoe het met de Nederlandse zenders zit, maar voor de Belgen is 5TV en VT4 beschikbaar.

Belgacom en Telenetgebruikers: Pas op, dit is een zware last op je limiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 14:20
Zero Grav schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:21:
Ik gebruik al een tijdje Zattoo om TV te kijken op mijn Mac. Ik weet niet direct hoe het met de Nederlandse zenders zit, maar voor de Belgen is 5TV en VT4 beschikbaar.

Belgacom en Telenetgebruikers: Pas op, dit is een zware last op je limiet!
Kort wil ik melden dat voor de gebruikers in NL en België deze applicatie naar mijn weten nog niet beschikbaar is.

Althans wanneer ik me aanmeld krijg ik de volgende tekst in beeld:
Coming soon!
You seem to be accessing the Zattoo website from a country we do not serve yet. Please enter your country of residence below, and when our service is available there, we will contact you. You're high on the waiting list, and we look forward to serving you.

Mag ik je vragen voor welk land je dan bent aangemeld? :)

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08-2023
Google Notifier 'klik'

Voor de mensen met een gmail account

Afbeeldingslocatie: http://toolbar.google.nl/gmail-helper/images/mail_on_icon.gif
Geeft boven in je scherm aan hoeveel nieuwe mails je hebt. Komt ook een pop-up als er een nieuwe mail binnen is gekomen.
Via dit icoontje kun je naar je inbox gaan of naar een specifieke nieuwe mail.

Afbeeldingslocatie: http://toolbar.google.nl/gmail-helper/images/calendar_icon.gif
Voor de mensen die 'Google Calendar' gebruiken. Komt een pop-up met de afspraak die je op het moment hebt.
Via dit icoontje kun je naar je Calendar gaan.

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 21:32
voor onderhoudstools heb ik inmiddels een apart topic gestart :)

als ftp client heb ik ze nu allemaal getest. en aangezien ik flashFXP voor windows gewent ben is het lastig een andere te gebruiken.

filezilla komt dan nog het best in de buurt.

als totalcommander variant gebruik ik forklift.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Laatst online: 28-02 17:01
Miss_Stranger schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:28:
[...]

Kort wil ik melden dat voor de gebruikers in NL en België deze applicatie naar mijn weten nog niet beschikbaar is.

Althans wanneer ik me aanmeld krijg ik de volgende tekst in beeld:
Coming soon!
You seem to be accessing the Zattoo website from a country we do not serve yet. Please enter your country of residence below, and when our service is available there, we will contact you. You're high on the waiting list, and we look forward to serving you.

Mag ik je vragen voor welk land je dan bent aangemeld? :)
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/4452/afbeelding1ae2.th.jpg%5D

Ik heb me gewoon thuis aangemeld als Belg via https://zattoo.com/register. Ze vragen toch nergens naar je locatie? Of kreeg je die gewoon via je ip-adres? Anders kan je ook gewoon een proxy gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Zero Grav op 18-03-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

tj.willems schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:33:
Google Notifier 'klik'

Voor de mensen met een gmail account
Top tooltje inderdaad. :) Werkt overigens ook perfect met een Google Apps account.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je kunt het controleren via start -> instellingen -> tabblad systeem -> geheugen. Je krijgt dan een waarde bij opslag en een waarde bij programma.
waarom niet gewoon gmail als pop3 aan je mail toevoegen :)? vinkje voor 'emails op de server bewaren aanzetten' (zodat je ook webbased elsewhere kan inloggen), en het werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:00
Of gewoon via IMAP? Als je dan toch bezig bent met Leopard Mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:55
Ben hem nog niet tegen gekomen in dit topic als ie er al wel staat sorry bij deze ;)

Authoxy:
http://www.hrsoftworks.net/Products.html

Handig programma als je werkt met proxy's bij bijvoorbeeld draadloze netwerken op school etc en je heb programma's die niet overweg kunnen met een .pac bestand (Adium bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 21:32
zijn er mensen die werken met p2p live tv, morgen komt er bijvoorbeeld psv - ajax op. niet live op tv maar zoals je op www.myp2p.eu kunt zien kun je dit wel via deze manier kijken maar is er zo ook een progje voor de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:45
remcoXP schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:29:
keepassX
freeware
compatible met de key databases uit keepass voor ppc of windows.

hierin kun je handig wachtwoorden veilig bewaren.
Dit is zeker een handig programma!, was er al een tijd opzoek naar zoiets voor de mac.

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122457

VisionMaster schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:42:
[...]

handig die extra ruimte... totdat je een printer tegenkomt die je er net hebt uitgegooit... ;)
Handle with care!
Ik heb mijn eerste leopard install ermee om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
tom_aagten schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:01:
zijn er mensen die werken met p2p live tv, morgen komt er bijvoorbeeld psv - ajax op. niet live op tv maar zoals je op www.myp2p.eu kunt zien kun je dit wel via deze manier kijken maar is er zo ook een progje voor de mac?
Helpt dit misschien?

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:31

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ramzzz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:50:
[...]

Ik kan monolingual erg aanbevelen, dat ik daar aantrof. Eventjes soepel alle meuk aan overbodige - pre-installed wegens niet opletten bij installatie van het OS - taalinstellingen weg te gooien!

1e run: 1,6 GB opgeschoond!

:D
Deze tool heeft mijn MAIL.app om zeep geholpen. Ik moest 'm van timemachine backup terugzetten omdat de wachtwoorden van mijn mailaccounts niet meer werden onthouden / opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Q schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:19:
[...]

Deze tool heeft mijn MAIL.app om zeep geholpen. Ik moest 'm van timemachine backup terugzetten omdat de wachtwoorden van mijn mailaccounts niet meer werden onthouden / opgeslagen.
Vanitas schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:30:
Je kan beter Xslimmer gebruiken. Die heeft een lijst met applicaties die je niet moet slimmen omdat er anders fouten ontstaan. Die slaat hij dan automatisch over.
:>

Ja, daar staat mail.app dus ook bij. Alhoewel ik heb wel het geslimmed en hij werkt nog steeds. (ik moest he gewoon testen :P ) Xslimmer slimt dus wel wat beter dan monolingual.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Dit programmaatje zocht ik al een tijdje; Break Away. Dankzij Break Away pauzeert iTunes automatisch wanneer je je headphones uitplugt. Handig als je in de trein/bus/andere openbare plek zit en je per ongeluk je headphones uit je MacBook trekt, hoeven de mensen om je heen niet mee te genieten ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.lifehacker.com/assets/resources/2008/03/breakaway.png

http://balthamos.awardspace.com/downloads.php

Werkt hier goed op MBP met Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 14:20
manzana schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:28:
Dit programmaatje zocht ik al een tijdje; Break Away. Dankzij Break Away pauzeert iTunes automatisch wanneer je je headphones uitplugt. Handig als je in de trein/bus/andere openbare plek zit en je per ongeluk je headphones uit je MacBook trekt, hoeven de mensen om je heen niet mee te genieten ;)

[afbeelding]

http://balthamos.awardspace.com/downloads.php

Werkt hier goed op MBP met Leopard.
Getest, werkt inderdaad prima op een MBP Leopard. ;)
Ideaal progje, geeft net de even de puntjes op de "i" bij het gebruik van iTunes (in de bus/trein). d:)b

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Ah, komt het daar door? Mijn vrouw ergert zich suf... :+

(ik gebruik Entourage, zij Mail ;))

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 21:31

VisionMaster

Security!

Miss_Stranger schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:37:
[...]

Getest, werkt inderdaad prima op een MBP Leopard. ;)
Ideaal progje, geeft net de even de puntjes op de "i" bij het gebruik van iTunes (in de bus/trein). d:)b
Ik vind het zelf al handig genoeg (nog wel...) dat mijn MBP de audio settings onthoudt van ingeplugged en niet ingeplugged. Niet ingeplugged heb ik het altijd op mute staan. Als ik de headphones er in doe, dan gaat het van de mute af en hoor ik weer alles :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.bitfield.se/products/products_files/page28_1.jpg

Je videobestanden converteren naar een formaat dat geschikt is voor het web, je iPod, iPhone, Apple TV, enz. Daarnaast heb je de mogelijkheid om er subtitles overheen te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 10:41

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Hmm hij is iets goedkoper dan Visualhub. Maar Visualhub werkt ook prima voor mij (kun je ook subtitles mee encoderen ;))

Submerge ziet er dan wel veel interessanter uit van dezelfde maker!

Afbeeldingslocatie: http://www.bitfield.se/products/products_files/page28_2.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Nitai op 20-03-2008 14:57 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 00:58

MPFreaker

versie 1.7.4

Every music lover's dream.
Imagine a program that automatically fills in the missing information in your music library, including artwork and lyrics! Using innovative techniques, MPFreaker quickly searches the internet to find out which album your song belongs to, the year your song was released, the genre, track numbers, lyrics, and cover artwork. In seconds, any missing information is automatically added directly into your song files. Data from the Discogs music database.

Afbeeldingslocatie: http://www.lairware.com/mpfreaker/icon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lairware.com/mpfreaker/screen3.jpg

Website [link]
Proefversie [link]

Kosten $20 / €13,60

Het Engelstalige bijschrift zegt het eigenlijk al: een heel gemakkelijk programma dat de missende ID3 tags vanuit Discogs.com importeert in je mp3's. In de proefversie kan je maar een beperkt aantal nummers van nieuwe informatie voorzien. Door af te sluiten en op te starten kan je weer verder.

Het programma is het geld waard, nog geen spijt gehad!

[+] uitgebreide database
[+] zelf toe te voegen
[-] zoekt alleen op discogs
[-] resultaten zijn soms onvoorspelbaar

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 21:31

VisionMaster

Security!

MrAcid schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:52:
[afbeelding]

Je videobestanden converteren naar een formaat dat geschikt is voor het web, je iPod, iPhone, Apple TV, enz. Daarnaast heb je de mogelijkheid om er subtitles overheen te zetten!
Doet Cocktail Handbrake dat niet ook, maar dan gratis? Of zitten hier meer voordelen aan die ik nog niet heb in gezien :)

offtopic:
00ps....

[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 21-03-2008 00:34 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik denk dat je Handbrake bedoelt. Verwarrend icoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die doet het alleen met DVD's dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
Klopt. Voor andere bestanden werkt ffmpegx wel goed. Wel nagware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
MrAcid schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:12:
Die doet het alleen met DVD's dacht ik?
Nee hoor, heb net gewoon een mpg file omgezet naar iPod touch formaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Om wat eenvoudiger collage's of foto posters te maken:

Afbeeldingslocatie: http://zykloid.com/images/posterino/screenshots/screenshot2-medium.jpg

http://zykloid.com/posterino

Ik heb echt dagen gezocht, en toen kwam ik dit tegen...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

offtopic:
Hoe heb je dat opgelost? Na terugzetten van o.a. Mail.app van vóór de opschoning wil Mail nog altijd geen wachtwoorden onthouden, wat heb je waar teruggezet?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ramzzz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:36:
[...]

offtopic:
Hoe heb je dat opgelost? Na terugzetten van o.a. Mail.app van vóór de opschoning wil Mail nog altijd geen wachtwoorden onthouden, wat heb je waar teruggezet?
offtopic:
Ik heb de Mail.app terug gezet van voor het moment dat ik monolingual heb gedraaid. Toen werkte alles weer als vanouds. Mogelijk moet je in de keychain de onthouden wachtwoorden weggooien, dan in mail opnieuw invoeren en dan zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Q schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:15:
[...]

offtopic:
Ik heb de Mail.app terug gezet van voor het moment dat ik monolingual heb gedraaid. Toen werkte alles weer als vanouds. Mogelijk moet je in de keychain de onthouden wachtwoorden weggooien, dan in mail opnieuw invoeren en dan zou het goed moeten zijn.
offtopic:
Thanx voor de tip. Dat eerste had ik ook al gedaan, maar dat andere nog niet. Hij vraagt nu inderdaad elke keer om een telkens weer ingevoerd ww. :/

Het is handiger om een nieuw topic hierover te openen i.p.v. in de offtopic tags hierover door te gaan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 22-03-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

joeltje schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:02:
Om wat eenvoudiger collage's of foto posters te maken:

[afbeelding]

http://zykloid.com/posterino

Ik heb echt dagen gezocht, en toen kwam ik dit tegen...
Kijk, dit ziet er goed uit. Dit programma kan precies doen wat mijn moeder wil: tekst in een foto zetten en dat mailen. Het ziet er simpel genoeg uit om dit haar aan te kunnen leren.

[edit]

Het is wel aardig, maar ook wel wat rafelig. Laat ik het zo zeggen: het idee is goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Q op 23-03-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251219

iToner ringtone handig naar me iPhone porteren
iWork 08
Toast 9 een super volledig en volwaardig pakket wat het geld meer dan waard is sinds de laatste versie
1 password voor mij onmisbaar
iSquint handig om snel wat youtube o.i.d om te zetten
Nikon Capture super om je ruwe materiaal aan te passen
iTunes onmisbaar
en verder de standaard apps, mail, iChat, iCal, adressenboek, FireFox (safari op de 2e plaats)

Wel zo'n beetje de meest voorkomende programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Nieuwste Toast is inderdaad erg netjes gedaan, zeker een onmisbare tool d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253212

Nitai schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:55:
Hmm hij is iets goedkoper dan Visualhub. Maar Visualhub werkt ook prima voor mij (kun je ook subtitles mee encoderen ;))

Submerge ziet er dan wel veel interessanter uit van dezelfde maker!

[afbeelding]
Ziet er aantrekkelijk uit. Alleen ik kan geen avi (divx?) bestanden openen, wit beeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

mail appetizer is er eindelijk weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Van de week een programma ontdekt dat ik veel eerder had moeten hebben. Ik gebruik vooral Firefox en Safari bijna niet. Alleen was er geen goed werkende manier om Firefox als default browser te maken binnen Mac OS X. M'n gmail notifier opende altijd in Safari, linkjes in de mail opende in Safari, etc.

Nu kwam ik RCDefaultApp tegen waarmee je voor alle handelingen de default programma kunt vastzetten. Gratis en werkt in de vorm van een Preference Pane (je kunt het dus instellen via System Preferences).

Afbeeldingslocatie: http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/InternetScreen.png

Afbeeldingslocatie: http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/ExtensionsScreen.png

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 27-03-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Q schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:27:
[...]

Kijk, dit ziet er goed uit. Dit programma kan precies doen wat mijn moeder wil: tekst in een foto zetten en dat mailen. Het ziet er simpel genoeg uit om dit haar aan te kunnen leren.

[edit]

Het is wel aardig, maar ook wel wat rafelig. Laat ik het zo zeggen: het idee is goed.
Het is wel veel pielen inderdaad, maar voor mensen (like me) die geen PhotoShop kunnen, is het wel prettig...

Ik ga overigens toch maar PS leren denk ik....

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

joeltje schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:02:
[...]

Het is wel veel pielen inderdaad, maar voor mensen (like me) die geen PhotoShop kunnen, is het wel prettig...

Ik ga overigens toch maar PS leren denk ik....
Als je echt wat wilt doen met foto's is PS oid wel handig. Maar dit progrsel, Posterino, is wel bedienbaar door iemand va 60+ met weinig handigheid met computers. Om die reden heb ik dit product uiteindelijk aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je je reactie mist, dan zit ie in de Trash Can. Zoals duidelijk vermeld staat in de topicwaarschuwing, is het niet de bedoeling om hier softwarerequests te plaatsen. Al helemaal niet als het met een beetje moeite zelf te vinden is.

Zullen we vanaf nu weer ontopic gaan en handige software posten :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253808

Het echte onmisbare is rag-time Voor de apple classic werkte het perfect!
kan je nu niet zeggen van de nieuwe tekstverwerkings programma's!
prijs was wel overdreven duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
De topicwaarschuwing zou duidelijk moeten zijn. Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

[ Voor 75% gewijzigd door Hoedje op 30-03-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 13-06 09:46
Dit is geen software request-topic ! :(
Dat van die informatie van de HD gaat gewoon door rechts te klikken op bureaublad ->Weergaveopties -> Toon info onderdeel.

Verder kan ik Frostwire aanbevelen, de gratis Pro-variant van Limewire :)
Zelfs de interface is helemaal hetzelfde (uitgezonderd de kleur)
Afbeeldingslocatie: http://www.frostwire.com/images/logo.gif
Frostwire Homepage

[ Voor 105% gewijzigd door filenox op 30-03-2008 20:38 . Reden: Frostwire ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nitai schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:58:
Van de week een programma ontdekt dat ik veel eerder had moeten hebben. Ik gebruik vooral Firefox en Safari bijna niet. Alleen was er geen goed werkende manier om Firefox als default browser te maken binnen Mac OS X. M'n gmail notifier opende altijd in Safari, linkjes in de mail opende in Safari, etc.

Nu kwam ik RCDefaultApp tegen waarmee je voor alle handelingen de default programma kunt vastzetten. Gratis en werkt in de vorm van een Preference Pane (je kunt het dus instellen via System Preferences).

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je geprobeerd om onder de Preferences bij Safari in te stellen dat Firefox de default browser is? Dat zou namelijk ook je probleem moeten oplossen. RCDefaultApp is dan wel weer mooi doordat het alle 'default app' settings centraliseert :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
Is al eens voorbij gekomen denk ik, maar:

SyncMate:

Afbeeldingslocatie: http://www.eltima.com/images/screenshots/full-size/syncmate1.jpg

Eltima Syncmate.

Deze software laat je toe je Windows Mobile 6 device te syncen met je Mac. Niet alleen via USB, maar ook via WiFi (wat imho superhandig is; less cables!)

Er zijn 2 versies beschikbaar: Free en Expert. Bij de Free versie mis je bvb de Folder Sync & Application Installer tool, Time Sync, .. maar Contact Sync enzo werken perfect.

Werkt naar mijn gevoel stukken beter dan Missing Sync (die laatste had bij mij de neiging om altijd vast te lopen bij een disconnect van het WM6 device). Verder is het ook maar 1 app, i.p.v. een hele resem bij Missing Sync. Om die redenen heb ik dan ook de expert edition gekocht. Prijs valt goed mee!

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

synced die free versie ook meer als 1 ical calender ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Nope :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
FileNox schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:31:
Dit is geen software request-topic ! :(
Dat van die informatie van de HD gaat gewoon door rechts te klikken op bureaublad ->Weergaveopties -> Toon info onderdeel.

Verder kan ik Frostwire aanbevelen, de gratis Pro-variant van Limewire :)
Zelfs de interface is helemaal hetzelfde (uitgezonderd de kleur)
[afbeelding]
Frostwire Homepage
Dat ziet er wel cool uit! Werkt ook gewoon super goed. Zouden dat gewoon ook de makers van LimeWire zelf zijn of een groep die er is uitgestapt of wat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Dat is wel jammer. en de Expert versie ?

ik sync nl met 2 agenda's 1x Prive en 1x Werk, en missing sync gaat daar goed mee om, dvm de categorie aan geven op de pda doet ie de afspraak naar de juiste agenda syncen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Whieee schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:41:
[...]

Heb je geprobeerd om onder de Preferences bij Safari in te stellen dat Firefox de default browser is? Dat zou namelijk ook je probleem moeten oplossen. RCDefaultApp is dan wel weer mooi doordat het alle 'default app' settings centraliseert :)
yes Whieee, alleen GMail Notifier negeert dat op een of andere manier. :? Met RCDefaultApp behoort dat probleem tot het verleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 13-06 09:46
Executor16 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:10:
[...]

Dat ziet er wel cool uit! Werkt ook gewoon super goed. Zouden dat gewoon ook de makers van LimeWire zelf zijn of een groep die er is uitgestapt of wat? :D
"The project was started in September 2005 by members of the LimeWire open-source community, after LimeWire's distributor considered placing "blocking" code, which it was developing in response to RIAA pressure and the threat of legal action, in light of the U.S. Supreme Court's decision in MGM Studios, Inc. v. Grokster, Ltd. When eventually activated, the code could block its users from sharing licensed files. FrostWire was first released in October 2005 . Starting from version 4.13.1.7, Public Service Announcements can be found on the Community Chat tab.[1]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
FileNox schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:03:
[...]

"The project was started in September 2005 by members of the LimeWire open-source community, after LimeWire's distributor considered placing "blocking" code, which it was developing in response to RIAA pressure and the threat of legal action, in light of the U.S. Supreme Court's decision in MGM Studios, Inc. v. Grokster, Ltd. When eventually activated, the code could block its users from sharing licensed files. FrostWire was first released in October 2005 . Starting from version 4.13.1.7, Public Service Announcements can be found on the Community Chat tab.[1]"
Ja ik las het ook op wiki :D ben ik er wel laat bij zeg! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
LoneWolf schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:11:
[...]

ik sync nl met 2 agenda's 1x Prive en 1x Werk, en missing sync gaat daar goed mee om, dvm de categorie aan geven op de pda doet ie de afspraak naar de juiste agenda syncen.
Zelf gebruik ik er maar 1, maar je kan meerdere selecteren, echter hij synced er maar 1 per sync. Ietwat omslachtig dus; is idd een punt waar verbetering mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 21:32
transmission: torrents
office 2008: spreekt voor zich
unrarx en stuffit expander: het in en uitpak werk.
nntgrab en nzbdrop: usenet downloads (ben er nog niet uit welke ik volledig ga gebruiken.
adium: chatten
labtich: om me licht van keyboard overdag aan te zetten als het net iets te donker is maar te licht voor mbp.
firefox browser: vanwege me plugins en foxmark bookmark sync.
forklifT: totalcommander voor mac
keepassx: voor wachtwoorden
quicksylver om snel aps te starten
keycue om keyboard shortcuts te tonen.
toast 9 om te branden
coverscout om covers voor albums te vinden die itunes niet vind

onderhoud en tweaks:
xslimmer
Mac pilot
appzappen
chache cleaner

en dat was het wel denk ik :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Dit topic is bedoeld om elkaar te wijzen op software die je handig vindt, niet om een lijstje te dumpen met software die je op je Mac hebt draaien. Dat maakt van dit topic een zinloos opsomtopic.

Post dus alleen handige software waar je enthousiast over bent, met een beschrijving, een downloadlink en eventueel een screenshot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37
remcoXP schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:41:
nntgrab en nzbdrop: usenet downloads (ben er nog niet uit welke ik volledig ga gebruiken.
Ik ben nog steeds erg tevreden met SABnzbd for OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Jasper schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:12:
[...]

Ik ben nog steeds erg tevreden met SABnzbd for OS X.
Same here :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
  • Laatst online: 27-12-2024
Dit kleine droplet is onmisbaar voor mensen die wel eens een VIDEO_TS bestand op hun Mac hebben en dat moeten rippen maar niet kunnen omdat b.v. Mactheripper een door Schijfhulp gemaakte schijfkopie niet vreet. De schijfkopie die gemaakt wordt door DVD Image Utility (begonnen als Make DVD-IMG) wordt door MTR wel herkend. Werkt perfect. http://geek.thinkunique.org/2007/07/17/dvd-image-utility/

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:45
Ik gebruik sinds kort AP Grapher voor het scannen naar draadloze netwerken, en het is ook zeer handig voor het testen van de signaalkwaliteit.
Sinds kismac niet meer werkt op leopard is dit voor mij de beste geworden.

Afbeeldingslocatie: http://www.chimoosoft.com/products/apgrapher/images/apgrapher2_small.png

Afbeeldingslocatie: http://www.chimoosoft.com/products/apgrapher/images/apgrapher1_small.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109149

The - DDD schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:40:
Ook even naar Cha-Ching gekeken, maar ik vind de Numbers template voor personal finance toch prettiger. Nadeel van beide vind ik sowieso dat het niet eenvoudig is om gegevens te importeren vanaf de online rekening overzichten van mijn bank.
Op deze site staat een handig ruby script dat door de rabobank of postbank site gegenereerde CSV files om kan zetten naar QIF. Dit quicken bestand kan door Cha-Ching en vele andere financiële pakketen worden gebruikt. Mocht je het proces van omzetten en importeren nog verder willen automatiseren dan moet dit kunnen met een applescript.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 109149 op 01-04-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk topic overigens. Om een VPN verbinding te maken met het netwerk van mijn universiteit maak ik gebruik van een Cisco VPN Client. Daar deze uiterlijk en user-interface technisch client nogal brak is gebruik ik Shimo als grafische interface voor de Cisco VPN Client. Het programma plaatst een icoontje in de taakbalk van waaruit je gemakkelijk verbinding kunt maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.nexumoja.org/media/images/Shimo/screenshots/menu_s.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 109149 op 01-04-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:50

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Anoniem: 109149 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:26:
Leuk topic overigens. Om een VPN verbinding te maken met het netwerk van mijn universiteit maak ik gebruik van een Cisco VPN Client. Daar deze uiterlijk en user-interface technisch client nogal brak is gebruik ik Shimo als grafische interface voor de Cisco VPN Client. Het programma plaatst een icoontje in de taakbalk van waaruit je gemakkelijk verbinding kunt maken.

[afbeelding]
Cool bedankt!

Oudje, maar werkt wel als een speer:

Afbeeldingslocatie: http://savvy.nl/blog/teamspeex_icon.png
Teamspeex, teamspeak for mac:
http://www.savvy.nl/blog/

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 01-04-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We gaan nog even door: Lingon is een prima tool om je launchd configuratie te beheren:
Afbeeldingslocatie: http://lingon.sourceforge.net/screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien ik mijn Mac Pro vrij lasig mee kan slepen en een mobiel ding er voorlopig nog even niet in zit maak ik graag gebruik van een vnc verbinding om mijn systeem op afstand te besturen. Vine Server (OSXVnc) is een zeer goed alternatief voor de in OSX ingebouwde vnc server. Vine Server beschikt over een betere compressie. Dit werkt in mijn situatie zeer goed via een ssh (ingebouwd in OSX) tunnel. Tunnel voor VNC kan worden aangemaakt vanuit windows d.m.v. putty en vnc sessie starten met TightVNC (beiden overigens ook portableapps). Zorg er wel voor dat je je ssh server goed (veilig, gebruik een key) configureerd en maak geen directe vnc verbinding met je systeem maar altijd via de ssh tunnel.
Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/dbimage.php?id=152830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250518

Dit topic is niet bedoeld voor software requests, zoals ook in de topicwaarschuwing staat. Daarbij is hierover heel veel te vinden met de search en ook het een en ander in de topicstart.

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 02-04-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
Eigenlijk raar dat ik deze nog niet echt heb langs zien komen, en ook niet in de TS staat.

Filezilla
Afbeeldingslocatie: http://filezilla-project.org/images/screenshots/fz3_win_main-small.png

Misschien is het dat ik mijn ftp programma anders gebruik, maar de meeste OSX ftp apps werken door drag en drop. Terwijl ik op Windows altijd gewend was dat het venster opgedeelt was in local en remote folder.
Filezilla werkt perfect in ieder geval. En mag van mij in de TS naast die eend ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sillymidget schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:58:
Eigenlijk raar dat ik deze nog niet echt heb langs zien komen, en ook niet in de TS staat.

Filezilla
[afbeelding]

Misschien is het dat ik mijn ftp programma anders gebruik, maar de meeste OSX ftp apps werken door drag en drop. Terwijl ik op Windows altijd gewend was dat het venster opgedeelt was in local en remote folder.
Filezilla werkt perfect in ieder geval. En mag van mij in de TS naast die eend ^^.
Jammer dat er geen OSX afbeelding op de filezilla site staat maar ik vond deze op Flickr - ik zal hem thuis ens naast de eend zetten om te kijken hoe die werkt.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/187/414721879_a96ab8dd5d.jpg

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59576

remcoXP schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:41:
...

labtich: om me licht van keyboard overdag aan te zetten als het net iets te donker is maar te licht voor mbp.

...
Heb je misschien een linkje naar dat tooltje? want google vind alleen dit topic met 'labtich' :/
Ik ben wel benieuwd hoe t werkt namelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 59576 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:47:
[...]

Heb je misschien een linkje naar dat tooltje? want google vind alleen dit topic met 'labtich' :/
Ik ben wel benieuwd hoe t werkt namelijk :*)
Het is Lab Tick:
Afbeeldingslocatie: http://labtick.proculo.de/images/labtick_menu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238968

Volgens de zoekfunctie is deze sowieso nog niet langskomen nog niet langsgekomen:
SAFARISTAND, Tooltje voor tabbed browsing met safari.

Je kan hiermee dus een zijbalk met tabs genereren. Ik vind het veel fijner werken dan de standaard tabs in safari omdat die nogal onduidelijk kunnen zijn. Verder heeft het programma nog veel meer functies. Bekijk daarvoor de link hierboven.

screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/obeter/albums/479628/Picture%203.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Sillymidget schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:58:
ik heb die software als kijhard unstable ervaren..
die UI is crappy as hell imo. Dat ding bugt achter de schermen zo hard soms 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/rominar/images/trafficWindowS.png

Bij deze wil ik Net Monitor voorstellen, een prachtig programma dat de up- en download van elke adapter bijhoudt. Hieronder zie je de floating-window-variant in werking, customized voor desktop.

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/4477/SCRN.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Meldor op 03-04-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:14:
[...]
ik heb die software als kijhard unstable ervaren..
die UI is crappy as hell imo. Dat ding bugt achter de schermen zo hard soms 8)7.
Een alternatief waar ik persoonlijk erg van gecharmeerd ben is Yummy FTP. Kost iets van 25 dollar maar super stabiel en split view:
Afbeeldingslocatie: http://macapper.com/wp-content/uploads/2007/11/yummy-ftp-screenshot2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:16
Anoniem: 238968 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:29:
Volgens de zoekfunctie is deze sowieso nog niet langskomen nog niet langsgekomen:
Supertip! Plotseling heb ik geen hekel meer aan tabs! _/-\o_

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
LoneWolf schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:11:
[...]

Good news:
Nieuwe versie van SyncMate: support voor multiple calenders is toegevoegd :) Eveneens functies als Call History Management, sync met FireFox & Entourage, RTF format voor Notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Anoniem: 238968 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:29:

Je kan hiermee dus een zijbalk met tabs genereren. Ik vind het veel fijner werken dan de standaard tabs in safari omdat die nogal onduidelijk kunnen zijn. Verder heeft het programma nog veel meer functies. Bekijk daarvoor de link hierboven.

screenshot:
[afbeelding]
Hoe installeer ik deze?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Install
- Install SIMBL
- Quit Safari.
- If you use old version with old way, move "/Users/YOU/Library/InputManagers/SafariStand" to trash (or other location) .
- move "SafariStand.bundle" into your SIMBL plugin folder.
* Result path is "/Library/Application Support/SIMBL/Plugins/SafariStand.bundle" or "/Users/YOU/Library/Application Support/SIMBL/Plugins/SafariStand.bundle".
If SafariStand doesn't work, you need fix privilege of InputManager (SIMBL).
Execute this command in Terminal.app
sudo chown -R root:admin /Library/InputManagers
or use Input Managers (http://blog.greatascent.com/archives/18).
There is also SIMBL compatible loader such as PlugSuit and PimpKit.
If you want to copy setting from other Mac, copy these file and folder.
/Users/YOU/Library/Preferences/jp.hetima.SafariStand.plist
/Users/YOU/Library/Safari/Stand
Da's een heel verhaal, maar zo werkt het wel. Eerst moet je SIMBL installeren, daarna die safari-plugins naar de corresponderende directory copieren waarna je SIMBL idd de juiste privileges moet geven. Dat laatste is nog het grootste gedoe, maar daar is ook een hint voor gegeven, namelijk http://blog.greatascent.com/archives/18 waar je een programma en een 3-knoppen-klikhandleiding krijgt. Als je dan Safari opstart..... dan zie je nog niets. Maar het hebt dan wel een extra menubalk waar je dat kan aanzetten. :)

* Delerium vindt het ook een heel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik heb SIMBL geinstalleerd, maar krijg geen map SIMBL.... Dan moet ik dus die terminal unit doen? (daar is joeltje niet zo'n held in nml, ik draai koud 3 weken op OSX :P)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
geogebra is ook een handig tooltje (eerder voor studenten denk ik dan wel)

hiermee kan je gemakkelijk grafieken en dergelijke tekenen en laten berekenen
(werkt ook op windows)

je moet het ook niet verplicht installeren, je kan gewoon de webstart gebruiken, dan start er een java applet op ;)

klik

joeri

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 21:24

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

.joeri. schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:22:
geogebra is ook een handig tooltje (eerder voor studenten denk ik dan wel)

hiermee kan je gemakkelijk grafieken en dergelijke tekenen en laten berekenen
(werkt ook op windows)

je moet het ook niet verplicht installeren, je kan gewoon de webstart gebruiken, dan start er een java applet op ;)

klik

joeri
Redder in nood! Leuk alternatief voor SPSS! :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
joeltje schreef op zondag 06 april 2008 @ 09:55:
Ik heb SIMBL geinstalleerd, maar krijg geen map SIMBL.... Dan moet ik dus die terminal unit doen? (daar is joeltje niet zo'n held in nml, ik draai koud 3 weken op OSX :P)
Je kunt gewoon in Finder naar de map 'Bibliotheek' gaan. Vervolgens kies je de map 'Application Support'. Daarin maak je een nieuwe map 'SIMBL' aan, en in die map een map 'Plugins' (let op hoofdletter P). Daar kan je het Safari.Bundle bestand heen slepen. Geen console voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
hier heb ik er nog eentje

mathtype

dit is zeker een aanrader voor wiskundige formules te schrijven, en werkt prima samen met word oid

is wel betalend, maar eerst 30 dagen trial
na die 30 dagen blijven de belangrijkste fucties over, waarmee je zeker genoeg aan hebt.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238968

joeltje schreef op zondag 06 april 2008 @ 09:55:
Heb je beide bibliotheken gecheckt? Spotlight gebruikt?

Dan nog 1 ding: Ik heb hem nu zodanig aangepast dat de originele tabbar verdwenen is. Ik heb hier een uitleg gevonden hoe dit gedaan moest worden. Jammer genoeg was dit artikel gedateerd en werkte het niet voor mij. Na een poosje te spelen met de interface builder is het mij dan toch gelukt.

Het enige anders van het artikel op macosxhints.com is de "hoogte waarde" die je moet veranderen. Deze heb ik veranderd in 563, zodat het 'gedeelte waar je pagina laad' de tabbar overlapt.

Do act with care though! maak echt een kopie van browser.nib. Ik heb hem nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Dit topic is puur en alleen bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Als je problemen hebt met een programma, open dan een nieuw topic, maar ga niet hier om hulp vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

OSXBMC is nu op versie 0.4 en is nu al het meest essentiele programma voor OS X, mag in de TS :)
En met de "xtv" skin is het subliem:
Afbeeldingslocatie: http://savvygeek.com/wp-content/uploads/2007/04/mainscreen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:38
Ik heb een aantal posts naar \[1080p] goeie player hiervoor geschopt. Dit topic begon steeds meer te lijken op "het OSXBMC topic". Kunnen we hier weer programma's posten waar we enthousiast over zijn!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Een geweldige tool is iClip http://inventive.us/ (volgens de zoekfunctie nog niet langs geweest in het topic). Het is een multiple clipboard. Het werkt als een clipboard zodat als je iets selecteert (tekst, plaatje, muziek, video o.i.d.) en command-c klikt hij het geselecteerde opslaat. Maar anders dan het normale clipboard waar een nieuwe clip de vorige uitwist, bewaart deze alles. Op het scherm heb je 7 zogenaamde bins (1 bin=1 clip), maar iClip kan maar liefst 99 bins vullen. Als je hem opent verbergt hij zich achter de rand van het scherm en is er alleen een icoontje rechtsboven in de menubar zichtbaar. Beweeg de cursor naar de rand van het scherm (of klik het icoontje aan) en de bins komen tevoorschijn. De clippings zijn meteen toegankelijk, te editen, te verplaatsen of te verwijderen. Werkelijk een prachtige tool.
Kosten: $ 29,-.
Hier staat nog een review: http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2007/2/4/6884

Ben nog vergeten te vermelden dat hij ook URL's bewaart. Dubbelklikken in de bin is voldoende om de pagina in je browser te openen. Ook al zo handig.

[ Voor 7% gewijzigd door levdr op 09-04-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
levdr schreef op woensdag 09 april 2008 @ 02:23:
Een geweldige tool is iClip http://inventive.us/ (volgens de zoekfunctie nog niet langs geweest in het topic). Het is een multiple clipboard. Het werkt als een clipboard zodat als je iets selecteert (tekst, plaatje o.i.d.) en command-c klikt het geselecteerde opslaat. Maar anders dan het normale clipboard waar een nieuwe clip de vorige uitwist, bewaart deze alles. Op het scherm heb je 7 zogenaamde bins (1 bin=1 clip), maar iClip kan maar liefst 99 bins vullen. Als je hem opent verbergt hij zich achter de rand van het scherm en is er alleen een icoontje rechtsboven in de menubar zichtbaar. Beweeg de cursor naar de rand van het scherm (of klik het icoontje aan) en de bins komen tevoorschijn. De clippings zijn meteen toegankelijk, te verplaatsen of te verwijderen. Werkelijk een prachtige tool.
Kosten: $ 29,-.
Hier staat nog een review: http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2007/2/4/6884
Kan dit niet ook met Quicksilver? (openen, dan Cmd-L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Volgens mij is Quicksilver een tool waarmee je een heel scala aan taken via short-cuts kunt uitvoeren, waaronder clipboard taken. Ik ken het verder overigens niet. Maar iClip is uitsluitend een (multiple) clipboard. Bovendien ziet het er prachtig uit. Het lijkt zowel op een dock als op een widget. Enfin, ik ben er gewoon verliefd op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
maar wel $29.. QS is gratis. Van mij mag je hoor, maar voor degenen die twijfelen zou ik toch eerst kijken of quicksilver het ook goed genoeg doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Sowieso zou ik het nu nog niet kopen, want er zit een nieuwe MacHeist aan te kopen, waar iClip hoogstwaarschijnlijk deel van uit gaat maken.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Z-Dragon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:39:
Sowieso zou ik het nu nog niet kopen, want er zit een nieuwe MacHeist aan te kopen, waar iClip hoogstwaarschijnlijk deel van uit gaat maken.
1) Cha-Ching
2) CoverSutra
3) XSlimmer
4) Awaken
5) Nanosour 2
6) Bugdom 2
7) WingNuts 2
8) WriteRoom
9) DevonThink
10) EarthDesk
11) 1passwd -> Looks like this is TextExpander now.
12) iClip
http://www.macheist.com/forums/viewtopic.php?id=7779

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Zo'n bundle is leuk, tenzij je het meeste al hebt, of niet wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
levdr schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:30:
Zo'n bundle is leuk, tenzij je het meeste al hebt, of niet wilt...
De bundle kun je al niet meer krijgen ;)
Edit: en op de nieuwe MH moet je nog wel even wachten (eind van het jaar) O-)

[ Voor 15% gewijzigd door tweak_dude op 10-04-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
tweak_dude schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:01:
[...]

De bundle kun je al niet meer krijgen ;)
Z-Dragon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:39:

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.