Onmisbare tools / software - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 191.548 views sinds 30-01-2008

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:51
MPQfs: http://www.devklog.net/tag/mpqfs/

Een MACFuse plugin waarmee je MPQ files kunt openen.

Anoniem: 171716

duncanvdlinden schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:54:

FTD programma die naar mijn mening beter werkt dan OpenFTD 1.1.1, OpenFTD is nogal traag, en kwa graphics past het niet echt bij OSX. Deze is sneller in de werking, maar ook sneller, met zoeken en ophalen van gegevens.
Ziet er goed uit, ben zelf ook driftig op de nieuwsgroepen bezig en OpenFTD houdt me eigenlijk altijd een beetje tegen om daar te gaan zoeken. Thanks voor de tip iig!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:04
joeltje schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:54:
volgens mij kun je niet een alias van de map die je wilt syncen naar die map gebruiken of wel? want nu staat de map ook echt fysiek in de dropbox map...

Verder vind ik dropbox inderdaad handig, ideaal voor mijn buitelschoolse opleiding waar bij je je verslag niet kwijt wilt raken, drievoudig backuppen, waarvan 1 maal online lijkt me veilig zat, plus dat je er overal bij kunt...
Bij mij kopieert hij ook de hele map als ik een map verplaats naar mijn dropbox map. Syncen er dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
iCHM, een redelijk goed werkende CHM reader voor Mac OSX.
http://www.robinlu.com/blog/ichm

Sinds vandaag ook in het Nederlands, dankzij ondergetekende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Livestation

Watch the world's leading TV channels in the highest quality plus your favourite web channels, all in one free player

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2iascw2.jpg

http://www.livestation.com/

Echt supervet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Dit is zeker goed werk!
Staat gelijk aan op m'n tweede monitor :)

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01-2023
Anoniem: 147672 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 05:04:
Livestation

Watch the world's leading TV channels in the highest quality plus your favourite web channels, all in one free player

[afbeelding]

Echt supervet!!
Ik heb toevallig paar dagen geleden een review er over geschreven.

http://www.applereport.nl...software-review&Itemid=65

(inclusief een filmpje)

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jungian schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:46:
[...]

Dat is juist het hele idee erachter. :+ Als je net als mij overigens liever symlinks gebruikt is het verstandig om de laatste op de website te vinden versie te gebruiken (0.6.394).
Vreemd want hij ziet m'n folders wel gewoon. Zal wel iets fout hebben gedaan dan.

@ Livestation,
Vind het niet zo boeiend eigenlijk. 'Joost' is imo nog beter.

Er zit overigens ook een lag in van een minuut ofzo, ff getest met Nickelodeon :p

[ Voor 17% gewijzigd door sOid op 20-09-2008 12:34 ]

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
De nieuwste versie VLC is trouwens wel een aanrader. versie 0.9.2. Verbeteringen zijn o.a.
-Een mooiere OS X style configuratie interface
-Crasht niet als je tijdens het afspelen in de sluimerstand gaat
-Reageert op scrollen, horizontaal is spoelen, en verticaal is volume, inclusief OSD.

Enige wat ik nog mis is reageren op de multimedia knoppen.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Maar nog steeds een niet-leopard interface.

Hier iets om daar wat aan te doen: http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16785439

• duncanvdlinden
thnx ziet er een stuk beter uit dan!
Ik heb livestation ff geprobeerd, wel nice, alleen jammer dat discoverychannel constant schokt,meer daar last van?

• Nielsvr
  • Laatst online: 08-04 11:51
duncanvdlinden schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:03:
Ik heb livestation ff geprobeerd, wel nice, alleen jammer dat discoverychannel constant schokt,meer daar last van?
Hier doet die het helemaal niet ;)

• iNickx
Hier ook niet, werkt prima! zoals ik in m'n review schreef. Het is erg afhankelijk van je verbinding. Er hoeven maar wat hops tussen te zitten en het loopt niet meer lekker soepel!

: )

• iNickx
Anoniem: 341 schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:22:
Hij is al een keer genoemd, maar bij deze nog een keer, omdat hij eindelijk voor iedereen beschikbaar is:

Getdropbox

[afbeelding]

[...]

Je krijgt gratis 2gb opslagruimte, is compleet geintegreerd met de finder (maar werkt ook op windows en linux), kan elke folder automatisch synchroniseren zonder dat bestanden compleet opnieuw geupload worden, maar alleen het deel dat veranderd is gesynchroniseerd wordt.

Voor mij echt de ontdekking van de laatste jaren.

De webinterface is ook geschikt gemaakt voor de iphone trouwens.

offtopic:
gmail (imap), google calendar (caldav) en dropbox, de ingebouwde mogelijkheid in adresboek om met je gmail account te synchroniseren: allemaal gratis en gesynchroniseerd, wie heeft er nog mobileme nodig?
SUPERBBB

Maar weet iemand hoe 't zit met de veiligheid van deze applicaties. Ik zou hier graag m'n word files ed. willen in zetten maar ben beetje bang dat dit veiligheid technisch niet zo een goed idee zal zijn.

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Anoniem: 147672 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 05:04:
Livestation

[afbeelding]

Echt supervet!!
Ik heb het nu ook gedownload. Ik had al een soortgelijk programma op m'n Windows PC, maar hier staan echt veel meer zenders op. Ik ben zelf vooral geïnteresseerd in de grote Amerikaanse zenders, en die staan er ook best veel op. Alleen vraag ik me af of al die streams wel live zijn want ik zit ff te kijken op Fox LA en op de staat dat er nu MLB moet zijn, maar ik kijk naar het nieuws. En sommige streams doen het niet zo goed. Maar dat komt natuurlijk omdat het P2P is.

[ Voor 7% gewijzigd door Spido op 20-09-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
GoEV6 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:40:
[...]

Bij mij kopieert hij ook de hele map als ik een map verplaats naar mijn dropbox map. Syncen er dus niet mogelijk.
De in dropbox gekopieerd map wordt gesynct, echter, je map moet fyfiek in de dropbox map staan. Dus syncen werkt top, maar je map wordt wel daadwerkelijk verplaatst. Een oplossing kan een "alias" zijn van de ori map uit dropbox, plaatsen naar je gewenste locatie.

dit is wel erg offtopic btw...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Spido schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:16:
[...]

Alleen vraag ik me af of al die streams wel live zijn want ik zit ff te kijken op Fox LA en op de staat dat er nu MLB moet zijn, maar ik kijk naar het nieuws. En sommige streams doen het niet zo goed. Maar dat komt natuurlijk omdat het P2P is.
Gebeurt wel meer, waarschijnlijk hebben ze geen rechten om die wedstrijden ook online te zetten en zenden ze in dat blok dan maar herhalingen van het nieuws uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 22-09-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik had nog wel is last van knipperende vlakken in Livestation. als de OSD in beeld was geweest. Liep ook niet helemaal stabiel. Maar sinds ik OS X naar 10.5.5 geupdate heb loopt dat stukken stabieler! Geen knipperende vlakken of rare andere artifects meer, ik heb een MacbBok met Intel x3100 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-04 10:30
Inderdaad, DiscoveryChannel schokt helaas enorm. Terwijl dat mijn specifieke reden was van installatie.

De overige zenders zoals o.a CNN ,BCC World News, Sky News etc werken naar mijn ervaring uitstekend. Tevens is het interessant dat je naast de standaard aangeboden zenders, nieuwe channels kunt toevoegen.

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Is jammer ja van discovery, maar leuke zenders die wel goed werken zijn:
-TMF Pure, TMF Dance, TMF NL (smaak afhankelijk)
-HumorTV
-Nickelodeon (Neterlands)
-MTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Iemand NBC al aan de praat gekregen? Of FOX. Toch wel handig voor series :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We gaan nu wel heel erg offtopic. Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Als je wilt discussieren over een bepaalde programma, open dan een nieuw topic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Eindelijk een movieplayer gevonden die subtitles niet in het videoframe rendert (a.k.a. geen blurry subtitles meer zoals in VLC):

Movist:
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/0ec7b6/Afbeelding+2.png

Verder is het een zeer prima videospeler die op alle fronten de concurrentie met VLC aankan, veel gebruiksvriendelijker is etc. etc. Probeer het eens :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

Iedereen kent hem wel maar de meesten onder ons gebruiken Automator véél te weinig!!!

Sinds kort één van mijn favoriete Mac OS X apps!!! Ben je op zoek naar een programma voor een specifieke functie? Kijk dan eerst eens even of het niet gaat met Automator!

Een super handige link is www.automatorworld.com hier vind je een hoop pre-made automator workflows, actions, tips, ...

Ik wou onlangs een boel PFD's omzetten naar TIFF's. Onvoorstelbaar hoe lang ik gezocht heb naar een Freeware oplossing. Tot ik even in Automator ging kijken, en ja hoor, mijn probleem was opgelost!

Dus als je een programma zoekt, kijk dan eerst eens even of Automator het niet kan! :Y)

• The - DDD
Single User mode... Heb je al... Laptop opstarten en als je de gong hoort CMD-S indrukken en vast houden totdat het Apple logo verschijnt.

Je wordt nu in een console omgeving gezet met root rechten. Daar kun je je file system checken met fsck. fsck blijven draaien totdat ie nergens meer zegt dat er problemen zijn opgelost. Vervolgens is het super belangrijk om je fs te mounten. Die commando's worden trouwens beiden getoond in de welcome message als je in single user op start.

Waarom onmisbaar? Nou ik had gisteravond onbedoeld mijn loginwindow.plist file verprutst... Erg lastig inloggen als je systeem in een oneindige cyclus komt waarin het scherm alsmaar wisselt van blauwgrijs naar grijs met een progress spinner. Hij probeert dan elke keer het login window te starten, die crasht, probeert login window te starten, die crasht, etc...

Na fsck gedraaid te hebben mijn loginwindow.plist gerenamed en thank god, mijn systeem was gered.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En wat dan misschien ook wel makkelijk is: AppleJack
AppleJack is a user friendly troubleshooting assistant for Mac OS X. With AppleJack you can troubleshoot a computer even if you can't load the GUI, or don't have a startup CD handy. AppleJack runs in Single User Mode and is menu-based for ease of use.
Afbeeldingslocatie: http://applejack.sourceforge.net/images/screen_shot.gif

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Anoniem: 142917 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:10:
Iedereen kent hem wel maar de meesten onder ons gebruiken Automator véél te weinig!!!

Sinds kort één van mijn favoriete Mac OS X apps!!! Ben je op zoek naar een programma voor een specifieke functie? Kijk dan eerst eens even of het niet gaat met Automator!

Een super handige link is www.automatorworld.com hier vind je een hoop pre-made automator workflows, actions, tips, ...

Ik wou onlangs een boel PFD's omzetten naar TIFF's. Onvoorstelbaar hoe lang ik gezocht heb naar een Freeware oplossing. Tot ik even in Automator ging kijken, en ja hoor, mijn probleem was opgelost!

Dus als je een programma zoekt, kijk dan eerst eens even of Automator het niet kan! :Y)
ik er ergens een goede uitleg van automator te vinden? ik wil er graag wat mee doen, maar ik snap het gewoon niet echt.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• lowfi
In de nieuwe beta (1.3.2b1) van adium is overgestapt op Libpurple waardoor oa offline messages voor msn mogelijk wordt.

Jeej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

lowfi schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:33:
In de nieuwe beta (1.3.2b1) van adium is overgestapt op Libpurple waardoor oa offline messages voor msn mogelijk wordt.

Jeej :)
dit is wel heel errug relext :)

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

-nickx- schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:48:
[...]

SUPERBBB

Maar weet iemand hoe 't zit met de veiligheid van deze applicaties. Ik zou hier graag m'n word files ed. willen in zetten maar ben beetje bang dat dit veiligheid technisch niet zo een goed idee zal zijn.
tja, zon klein bedrijf zou ik echt niet met mn files vertrouwen, ik weet hoe het intern gaat met privacy in het algemeen; daar wordt om gelachen.. als ik jou was zou ik een apple mobileme account nemen, via idisk doe je dan hetzelfde met nog veel meer geweldige features.. stuk betrouwbaarder imo.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pretorian_ schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:45:
[...]

ik er ergens een goede uitleg van automator te vinden? ik wil er graag wat mee doen, maar ik snap het gewoon niet echt.
Of je gaat naar de support site van Apple, of je kijkt gewoon in Automator zelf bij Help gewoon op Automator Help klikken. Dit zou je al een heel stuk verder brengen :)

• lowfi
dadj schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:10:
[...]

tja, zon klein bedrijf zou ik echt niet met mn files vertrouwen, ik weet hoe het intern gaat met privacy in het algemeen; daar wordt om gelachen.. als ik jou was zou ik een apple mobileme account nemen, via idisk doe je dan hetzelfde met nog veel meer geweldige features.. stuk betrouwbaarder imo.
En 100x trager. Ik heb mobileme maar iddisk is iets waardeloos in vergelijking met dit.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-04 18:31
Alarm Clock

Een simpele alarmklok, doet wat die moet doen + gratis :)
Product Description:
This handy little application runs unobtrusively in the status bar so it won't get in the way and it won't take up space in the dock. Use it to set as many alarms as needed, either one-time alarms or repeating alarms. Then choose anything in the iTunes library to wake to: songs, playlists, even podcasts. The application takes care of the rest, even waking the computer from sleep if needed.

When it's this simple, why even bother with older alarm clocks? With this little application you can wake up to the sounds you want. You can configure your snooze duration to the length you want. You can even increase/decrease your snooze time right from the alarm window. Plus, if you have an apple remote, you can even hit snooze without getting out of bed. And, if waking up to blaring alarms in the morning isn't your cup of tea, there's an "easy wake" option which will gradually increase the system volume over time. And even this is configurable for you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:47
forklift/ mucommander (als total commander alternatief)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252362

Zoals in de topicwaarschuwing staat vermeld, zijn softwarerequests hier niet toegestaan.

[ Voor 81% gewijzigd door Daedalus op 28-09-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Daedalus schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:55:
En wat dan misschien ook wel makkelijk is: AppleJack

...
Staat er inmiddels op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
lowfi schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:33:
Waar valt deze te downloaden (kan het op hun site niet vinden)?

En omdat ik zo ongeduldig ben, is er eindelijk custom emoticon support en/of webcam support? :D:D

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Stormbringer schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:19:
[...]
Waar valt deze te downloaden (kan het op hun site niet vinden)?

En omdat ik zo ongeduldig ben, is er eindelijk custom emoticon support en/of webcam support? :D:D
Twee opties: of je zet in Preferences > General > Updates: Update to beta versions when available aan, of je download 'm van http://beta.adiumx.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
[...]

Nee en nee.
leokennis schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:55:
Eindelijk een movieplayer gevonden die subtitles niet in het videoframe rendert (a.k.a. geen blurry subtitles meer zoals in VLC):

Movist:
[afbeelding]

Verder is het een zeer prima videospeler die op alle fronten de concurrentie met VLC aankan, veel gebruiksvriendelijker is etc. etc. Probeer het eens :)
Werkt wel goed opzich. Ook wel snel. Maar hij kan niet overweg met subtitles in .mkv files. Dan kan hij ze niet vinden. Zelf gebruik ik MPlayer OS X Extended. Die doet het allemaal wel goed.

[ Voor 59% gewijzigd door Vanitas op 29-09-2008 15:43 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Anoniem: 142917 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:58:
[...]

Of je gaat naar de support site van Apple, of je kijkt gewoon in Automator zelf bij Help gewoon op Automator Help klikken. Dit zou je al een heel stuk verder brengen :)
en als jouw link het dan doet..... ;)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

[...]

Er is een vorm van webcam support via de MeBeam plugin. Werkt allemaal niet ideaal, en naar eigen zeggen is het team van Adium wel bezig met 'echte' support, maar misschien heb je er iets aan :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Laatst online: 14-11-2023
Cool, thanks guys!

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Vanitas schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:32:

[...]

Werkt wel goed opzich. Ook wel snel. Maar hij kan niet overweg met subtitles in .mkv files. Dan kan hij ze niet vinden. Zelf gebruik ik MPlayer OS X Extended. Die doet het allemaal wel goed.
All true, maar de enige reden dat ik Movist gebruik is deze (klikbaar):

Mplayer OX Extended: ondertitels in videoresolutie, blurry, onnodig in het frame:
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/a097af/Mplayer_th.jpg

Movist: ondertitels apart gerendered, dus in native-resolutie, overal op het scherm te positioneren etc.:
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/246261/Movist_th.jpg

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:49:
[...]

All true, maar de enige reden dat ik Movist gebruik is deze (klikbaar):

Mplayer OX Extended: ondertitels in videoresolutie, blurry, onnodig in het frame:
[afbeelding]

Movist: ondertitels apart gerendered, dus in native-resolutie, overal op het scherm te positioneren etc.:
[afbeelding]
Thx voor Movist. De ondertitels in VLC zijn weliswaar verschrikkelijk gerenderd.
In Quicktime + Perian valllen de subs ook goed mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik gebruik ook al een tijd Movist, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Dat icoon van Movist komt mij bekend voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ze hebben zelfs het VLC laten staan, grappig detail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Inderdaad, da's een beetje schraal ja :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pretorian_ schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:41:
[...]

en als jouw link het dan doet..... ;)
Vreemd, bij mij werkt hij zonder enig probleem. Het komt er in ieder geval op neer om op de support site gewoon te zoeken naar Automator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Anoniem: 142917 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:47:
[...]

Vreemd, bij mij werkt hij zonder enig probleem. Het komt er in ieder geval op neer om op de support site gewoon te zoeken naar Automator!
dat had ik door, dank je. link doet het bij mij echt niet, tenminste ik zie geen resultaten...vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 23:26

McLambo

MTB Junky

Ik weet niet of deze al gepost is:

EasyFind

Sinds OS X 10.4 zoekt finder search of Spotlight standaard niet meer door de system files, en daar zijn voor System administrators vaak de belangrijke files te vinden.

Easyfind vind dingen die je met Spotlight nooit zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Als je dan als zo'n verbeterde skin voor VLC op Mac OS Xinstalleert, neem dan ook meteen de moeite voor beter icons!

http://macrabbit.com/goodies/

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

hbokh schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:47:
Als je dan als zo'n verbeterde skin voor VLC op Mac OS Xinstalleert, neem dan ook meteen de moeite voor beter icons!

http://macrabbit.com/goodies/
Precies; al een tijdje in gebruik en ik kan alleen maar concluderen dat deze icons een pak mooier zijn!

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

660+ sjablonen voor Apple Mail in Leopard

Stationery Pack 2
- more fun, more possibilities
Stationery Pack 2 from equinux isn't just about the fun of sending emails, it's also about the array of possibilities and choices: Almost every high-quality template can vary its design, background color or theme with a click of the mouse. With more than a hundred templates, there are over 660 designs to choose from.

http://www.equinux.com/us/products/stationery/index.html

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/29zoqpg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

McLambo schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:29:
Sinds OS X 10.4 zoekt finder search of Spotlight standaard niet meer door de system files, en daar zijn voor System administrators vaak de belangrijke files te vinden.

Easyfind vind dingen die je met Spotlight nooit zult vinden.
Easyfind is een leuke applicatie die meer kan dan alleen zoeken in system files. Dat laatste kun je ook met spotlight doen maar dan moet je wel een spotlight venster openen en hem vertellen dat hij in system files moet zoeken. Die optie staat standaard namelijk ingesteld dat hij dat niet moet doen. Overigens zullen sysadmins eerder op de commandline dingen zoeken (find, locate maar ook mdutil (wat de spotlight cli versie is)) en daar wordt prima in system files gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275911

kan niet lezen :|

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 275911 op 07-10-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

leokennis schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:55:

Movist:
[afbeelding]

Thnx was al opzoek naar een betere speler, werd er soms niet goed van van die blurry zooi of seekfile errors.
Hopen dat dit beter werkt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 23:35

Peetman

Tjah....

Rivet
Afbeeldingslocatie: http://cynicalpeak.com/rivet/imgs/mini_windows.png
Een alternatief voor Connect 360. 1 dollar goedkoper (welke Nederlander wil dat nou niet)
Grootste pluspunt: Het behoud de folderstructuur die je op je Mac hebt, dus geen eindeloos gescroll meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 13:31
Ik heb deze ook niet gezien:
Join Together
Heb ik zojuist gebruikt om een paar audio boeken te maken van losse mp3s
Afbeeldingslocatie: http://dougscripts.com/itunes/pix/jt_port.png

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/2756/iconqi3.png

Videodrive Klik!
Met dit programma kun je je Films en TV Shows toevoegen aan iTunes zodat ze ook gewoon via Front Row te bekijken zijn. (Dat werkt standaard niet als je er ondertiteling bij hebt en de Perian codec gebruikt wordt).

[ Voor 14% gewijzigd door MrAcid op 11-10-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

Software requests zijn hier niet toegestaan, zoals ook duidelijk staat aangegeven in de topicstart en de topicwaarschuwing.

[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 20:03
leokennis schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:36:

Isolator:
Isolator is a small menu bar application that helps you concentrate. When you're working on a document, and don't want to be distracted, turn on Isolator. It will cover up your desktop and all the icons on it, as well as the windows of all your other applications, so you can concentrate on the task in hand. Gratis.

[afbeelding]
Handige app!, gebruik het sinds vandaag :)

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:41
Dan hangen we hier een slotje aan :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.