“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Anoniem: 205748
Ze hebben ook iets soortgelijks voor de PS3
http://www.nullriver.com/index/products/connect360
Is in een van de eerste delen voorbij gekomen, maar inderdaad, een erg goed progje die z'n geld meer dan waard is.Anoniem: 205748 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:12:
Ik mis hier toch nog wel Connect360. Eigenlijk alleen voor mensen die ook een xbox360 hebben. Hiermee kan je je hele itunes bibliotheek mee delen, films mee streamen en internetradio luisteren op je xbox!
Ze hebben ook iets soortgelijks voor de PS3
http://www.nullriver.com/index/products/connect360
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Het idee is wel leuk, maar het werkt totaal niet goed icm. Spaces. Zo is het schermpje maar zichtbaar in 1 space en zorgt het voor heel vreemd gedrag van Spaces. (zo wisselen m'n spaces af en toe spontaan)LoneWolf schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:42:
Voor de mensen die ooit windows draaiden en instant notes gebruikten om ff heel snel een kladblokje op te roepen: Sidenote dit lijkt er wel enigzins op en is ook met een hotkey op te roepen.
[afbeelding]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Heb je wel de laaste (1.7.3) gedowned ? Draait bij ons nu op 3 macs en nergens last van.Vanitas schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:28:
[...]
Het idee is wel leuk, maar het werkt totaal niet goed icm. Spaces. Zo is het schermpje maar zichtbaar in 1 space en zorgt het voor heel vreemd gedrag van Spaces. (zo wisselen m'n spaces af en toe spontaan)
Voor het zichtbaar zijn onder meerdere spaces: je moet ff onder je spaces voorkeuren aangeven dat ie op alle spaces mag zijn. (en hem daarna ff stoppen en opnieuw starten)
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ja, maar ik zie bij de opties niet een instelling voor spaces. Maar misschien kijk ik er overheen...LoneWolf schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:51:
[...]
Heb je wel de laaste (1.7.3) gedowned ? Draait bij ons nu op 3 macs en nergens last van.
Voor het zichtbaar zijn onder meerdere spaces: je moet ff onder je spaces voorkeuren aangeven dat ie op alle spaces mag zijn. (en hem daarna ff stoppen en opnieuw starten)
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Hij heeft het over de instellingen van spaces zelf, in System Preferences > Expose & Spaces. Daar kun je voor een programma aangeven dat deze maar op 1 space te zien mag zijn. Hij wisselt dan ook automatisch van space als het nodig is om dat programma te gebruiken...Vanitas schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:42:
[...]
Ja, maar ik zie bij de opties niet een instelling voor spaces. Maar misschien kijk ik er overheen...
(Verder geen ervaring met dit programma, dus of het helpt voor jouw probleem weet ik niet...)
Ander onderwerp:
Zelf was ik op zoek naar iets simpels om de tijd bij te houden die ik met een freelance opdracht bezig ben. Er zijn best een hoop programma's, maar voor bijna alles moet je betalen. Ik heb even Billings geprobeerd, maar die eet best veel cpu, en echt handig werkt het vaak ook niet.
Nu vond ik gisteren worktimer, wat freeware is, en lekker simpel. Echt alleen tijd bijhouden, en de rest moet je zelf doen. Het enige wat ik een beetje mis uit billings is dat de timer het door heeft als je een tijdje idle bent, en je dan laat kiezen of je die tijd eraf wilt halen of niet.
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 06-02-2008 10:53 ]
Anoniem: 91034
Is er ook nog een manier om deze onder alles te krijgen? Is nogal irritant dat ie boven alles zweeft!Anoniem: 148651 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:28:
Anxiety
[afbeelding]
To-do manager als HUD interface. Stukje sjieker dan Stickies.
Download
Verder erg fijn dat ie ook synct met n73
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Hij haalt alles uit iCal. Zo raar is dat dus nietOphidian schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:29:
[...]
Is er ook nog een manier om deze onder alles te krijgen? Is nogal irritant dat ie boven alles zweeft!
Verder erg fijn dat ie ook synct met n73
http://www.nesfield.co.uk/synctunes/

Ideaal voor die OSX gebruiker zonder iPod. Het kan je muziek en podcasts syncroniseren. Ik was voorheen aan het klooien met rsync, maar dit is veel beter.
Dit tooltje kan ook je Podcasts bijvoorbeeld aanvinken als +1 keer geluisterd, dus dat het uit je smartlist voor nieuwe Podcasts verdwijnt. Niet alleen muziek maar ook video kan het syncen.
De lol is dus dat het syncroniseert naar een gemount mapje op je geheugenchip van je telefoon (mijn P990i) of wat dan ook. En tis gratis
I've visited the Mothership @ Cupertino
Het is zeker een goede tool!VisionMaster schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 00:56:
SyncTunes:
http://www.nesfield.co.uk/synctunes/
[afbeelding]
Ideaal voor die OSX gebruiker zonder iPod. Het kan je muziek en podcasts syncroniseren. Ik was voorheen aan het klooien met rsync, maar dit is veel beter.
Dit tooltje kan ook je Podcasts bijvoorbeeld aanvinken als +1 keer geluisterd, dus dat het uit je smartlist voor nieuwe Podcasts verdwijnt. Niet alleen muziek maar ook video kan het syncen.
De lol is dus dat het syncroniseert naar een gemount mapje op je geheugenchip van je telefoon (mijn P990i) of wat dan ook. En tis gratis
Maar bij mij werden een paar nummers aangepast. Je hoorde dan bij sommige nummers ineens een stukje andere vage onbekende muziek.. beetje gek was dat wel..
http://www.truecrypt.org/
Sinds kort ook beschikbaar voor MacOSX.
Vooral handig omdat ik nu USB keys met encrypted disks kan gebruiken en dat ik deze dan op mijn werk en thuis zonder geklooi kan mounten.
http://www.nu.nl/news/142...licaties_voor_je_mac.html
of:
http://lifehacking.nl/200...-applicaties-voor-je-mac/
[ Voor 23% gewijzigd door catchingfire op 06-02-2008 13:08 ]
Ja, die life hacking pagina ja. Wat een kul pagina is dat zeg. Ok, als je enkel nederlands kan lezen heb je er wat aan. Maar als je lifehacker.com leest dan lees je dingen steevast een paar weken voordat het op die nederlandse pagina komt.
Ook die nu.nl combo vind ik erg zielig. Waarom content dupliceren? Is toch totaal zinloos?
Tis een beetje een off-topic discussie aan het worden, maar ja, wat zou jij doen als lifehacker schrijver als je de mogelijkheid krijgt om je content te verkopen en dubbel te kunnen gebruiken en vangen.The - DDD schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:08:
Persoonlijke mening:
Ja, die life hacking pagina ja. Wat een kul pagina is dat zeg. Ok, als je enkel nederlands kan lezen heb je er wat aan. Maar als je lifehacker.com leest dan lees je dingen steevast een paar weken voordat het op die nederlandse pagina komt.
Ook die nu.nl combo vind ik erg zielig. Waarom content dupliceren? Is toch totaal zinloos?

Voor degenen die bekend zijn met Vim : een uitstekende GUI hiervoor. Inclusief tabbed interface.
Hetzelfde gedrag als de vim in de terminal (die /usr/share/vimrc sourced) krijg je door even de optie bs=2 toevoegen aan de vimrc die deze app gebruikt (te vinden in MacVim/Contents/resource/vim). Die optie kun je natuurlijk ook kwijt in een ~/.vimrc .
Afgezien van Vim-factor heeft dit niets met http://macvim.org/ te maken
[ Voor 19% gewijzigd door Jungian op 08-02-2008 15:52 . Reden: link @ plaatje ]
0.0
Nice, meer mensen die dit gebruikenJungian schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:02:
[afbeelding]MacVim (マクヴィム) ()
Voor degenen die bekend zijn met Vim : een uitstekende GUI hiervoor. Inclusief tabbed interface.
Hetzelfde gedrag als de vim in de terminal (die /usr/share/vimrc sourced) krijg je door even de optie bs=2 toevoegen aan de vimrc die deze app gebruikt (te vinden in MacVim/Contents/resource/vim). Die optie kun je natuurlijk ook kwijt in een ~/.vimrc .
Afgezien van Vim-factor heeft dit niets met http://macvim.org/ te maken
Ik moet zeggen dat ik zelf meer in de Terminal zit gedoken, dus met de normale Vi. Ik gebruik het dus maar zeldzaam in de grafische mode.
Anoniem: 32623
Ehmm. Die OnyX die daar beschreven staat schroefde mijn processoren in mijn MBP "bij rust" onmiddellijk naar 75% ipv. 5%. Navenant volgden de fans....catchingfire schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:04:
10x broodnodige -gratis- applicaties voor je mac:
http://www.nu.nl/news/142...licaties_voor_je_mac.html
of:
http://lifehacking.nl/200...-applicaties-voor-je-mac/
Ik zou zeggen: Nou doe die OnyX maar niet. Ik heb meteen wantrouwen bij de rest van dat lijstje.
Ik gebruik ook vaker de command-line versie van Vim (Vi vind ik minder prettig werken), maar nu kan ik zonder zelf wat in elkaar te zetten Vim aanspreken als externe editor (bijvoorbeeld in Cyberduck).VisionMaster schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:25:
Nice, meer mensen die dit gebruiken
Ik moet zeggen dat ik zelf meer in de Terminal zit gedoken, dus met de normale Vi. Ik gebruik het dus maar zeldzaam in de grafische mode.
[ Voor 0% gewijzigd door Jungian op 08-02-2008 23:32 . Reden: grammaticafout deluxe ]
0.0
Handige tip! ThanksJungian schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:27:
[...]
Ik gebruik ook vaker de command-line versie van Vim (Vi vind ik minder prettig werken), maar nu kan ik zonder zelf wat in elkaar te zetten Vim aanspreken als externe editor (bijvoorbeeld in Cyberduck).
Zeer okay! Nu nog fullscreen én Apple remote support en ik ben zeer blij!Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:46:
XBMC voor OSX
Een heel erg mooi Media Center proggie.
http://www.osxbmc.com/
FS zit er al in: in XBMC even je resolutie selecteren.Jasper schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:16:
[...]
Zeer okay! Nu nog fullscreen én Apple remote support en ik ben zeer blij!
En remote komt er ook aan zeggen zezAo schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:49:
[...]
FS zit er al in: in XBMC even je resolutie selecteren.
Tuurlijk, als je het vraagt vind je het net..
Hier dus:
http://dn-0.com/xbmc-trac/wiki
[ Voor 45% gewijzigd door MrAcid op 10-02-2008 12:22 . Reden: Al gevonden.. ]
Anoniem: 87302
Toch vind ik het na een paar dagen gebruik niet goed genoeg. DIt is een beta die gereleased is maar voor een eerste poging is het redelijk. VLC werkt nog beter, dus dat zegt genoeg....

Voor het regelen van al je inkomsten en uitgaven. Er mooi en overzichtelijk.
Kan nu beetje zien wat nou zoal mijn kosten etc zijn.
Ook de schedule functie is handig, zodat je bijvoorbeelde de vaste koste van de komende maand kan inplannen/inschatten.

[ Voor 14% gewijzigd door RuudBurger op 12-02-2008 16:50 ]
Dit zat ook bij de macheist bundle. Kan het nut er niet van ontdekken aangezien ik ook alles online kan zien bij mijn bank. Als cha-ching dat nou kon downloaden.... maar dat kan voor zover ik weet niet met Nederlandse banken?Sillymidget schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:48:
Cha-Ching
[afbeelding]
Ook de schedule functie is handig, zodat je bijvoorbeelde de vaste koste van de komende maand kan inplannen/inschatten.
[afbeelding]
Kan je geen 'import from csv' uitvoeren? Bij de Postbank kan je nl. wel CSV files downloaden van je complete transactie historie.lowfi schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:47:
Kan het nut er niet van ontdekken aangezien ik ook alles online kan zien bij mijn bank. Als cha-ching dat nou kon downloaden.... maar dat kan voor zover ik weet niet met Nederlandse banken?
En dan maar hopen dat ze de layout begrijpen en dergelijkeJasper schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:59:
[...]
Kan je geen 'import from csv' uitvoeren? Bij de Postbank kan je nl. wel CSV files downloaden van je complete transactie historie.
nothing :)
Voor mij is het dat ik kan bijhouden waar ik geld aan uitgeef.lowfi schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:47:
[...]
Dit zat ook bij de macheist bundle. Kan het nut er niet van ontdekken aangezien ik ook alles online kan zien bij mijn bank. Als cha-ching dat nou kon downloaden.... maar dat kan voor zover ik weet niet met Nederlandse banken?
Op postbank.nl kan ik niet zien hoeveel ik deze maand aan eten heb uitgegeven, etc.
Importeren van gegevens heb ik niet geprobeerd, aangezien ik dan 1.5jaar aan gegevens moet gaan ordenen, en ik daar geen zin in heb ^^

SyncMate 1.1 RC
From now on, synchronizing your Mac with Pocket PC is as easy as one, two, three. Still hesitate? Sync again... Get your Mac a mate with Eltima SyncMate.
SyncMate by Eltima Software is an easy-to-use handy synchronizer that will help you keep all your private notes, docs, contacts and other files organized. Form a quick connection between your Mac and your Pocket PC. SyncMate allows you to make synchronization via USB cable with such applications as Bookmarks, Address Book, Stickies, iCal, iTunes, iPhoto and others. With SyncMate you are able to receive, read and manage your text messages, read your device status, install applications to your mobile device, synchronize time and follow all file exchanges using operation log.
With SyncMate you can:
- Sync contacts: keep your contacts up-to-date with our synchronization tool. No matter where you are and what device you are using, your address book will always be with you, filled with all contact details you need.
- Sync folders: your folders will always be well-organized to meet your taste, just as you like it. Keep your folders the way you like it both on your Mac and your Mobile device.
- Sync bookmarks: Dozens of sites visited, tons of needed information found. Don't lose it! Save it! Bookmark it! Managing bookmarks between your computer and Pocket PC has never been easier. SyncMate at your service.
- Sync iCal/ iPhoto/ iTunes: Your favorite tunes, pictures, video files - all in your pocket. Share them with friends, bring them home!
- Your calendar is always in reach. What when and where - you know that, you've already synced, right?
* Niet alle opties zijn gratis, helaas.
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

X Lossless Decoder
Ik gebruik het programma inmiddels dagelijks om FLAC, WAV, AIFF etc. om te zetten naar Apple Lossless. Hij leest zelfs CUE-sheets uit om ze vervolgens naar .m4a (Apple Lossless) om te zetten!
http://tmkk.hp.infoseek.co.jp/xld/index_e.html
Maar toch gaan ze super hard daarAnoniem: 87302 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:00:
[...]
Toch vind ik het na een paar dagen gebruik niet goed genoeg. DIt is een beta die gereleased is maar voor een eerste poging is het redelijk. VLC werkt nog beter, dus dat zegt genoeg....
edit: Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om zoiets als in windows te krijgen onder je rechtermuisknop op het bureaublad "nieuw textdocument". Of ik moet het gewoon effe goed afleren
[ Voor 18% gewijzigd door Executor16 op 13-02-2008 17:50 ]
Online Bankieren gaat meestal van 3 tot 6 maanden terug. Maar ik gebruik cha-ching ook niet hoor, download de bestanden van m'n online banking en bewaar die gewoon. Is alleen maar handig tijdens de jaarlijkse belastingaangifte.lowfi schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:47:
[...]
Dit zat ook bij de macheist bundle. Kan het nut er niet van ontdekken aangezien ik ook alles online kan zien bij mijn bank. Als cha-ching dat nou kon downloaden.... maar dat kan voor zover ik weet niet met Nederlandse banken?
Ik wist dat ik ooit zoiets heb gehad, waarmee je met een hotkey een soort HUD ding kreeg waarmee je nieuwe files kan maken.. Die kon ik niet meer vinden, maar ik vond wel NuFile, die het via de rechtermuisknop doet. Nu komt het new file menuutje bij mij wel onder "more" te staan, maar het is tenminste iets...Executor16 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:45:
[...]
Maar toch gaan ze super hard daarEr is nu net ook weer een nieuwe gereleased zie ik net toevallig
edit: Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om zoiets als in windows te krijgen onder je rechtermuisknop op het bureaublad "nieuw textdocument". Of ik moet het gewoon effe goed afleren

idd wel handig, ik wilde kijken of er een nieuwe versie was. Check het forum effe, hahahaDocB schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:34:
[...]
Ik wist dat ik ooit zoiets heb gehad, waarmee je met een hotkey een soort HUD ding kreeg waarmee je nieuwe files kan maken.. Die kon ik niet meer vinden, maar ik vond wel NuFile, die het via de rechtermuisknop doet. Nu komt het new file menuutje bij mij wel onder "more" te staan, maar het is tenminste iets...
[afbeelding]
http://www.growlichat.com...cbf0a98b37844f8259b1e8a6e
Anoniem: 40013
Time Machine Editor
Hier was ik al lang naar op zoek
Display Rotation Menu

http://www.magesw.com/displayrotation/
[ Voor 22% gewijzigd door JShal op 15-02-2008 12:26 ]
Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)
Ik wilde fullscreen op mijn secondary screen en dat kreeg ik nog niet aan de praat. Met de nieuwe release 0.1.1 is het wel mogelijk gelukkig met een truucjezAo schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:49:
[...]
FS zit er al in: in XBMC even je resolutie selecteren.
Anoniem: 63780
Je bedoelt denk ik Document Palette. Dit tooltje gebruik ik zelf op het moment ook. Wat ik erg handig aan dit programmaatje vind is dat nieuwe bestanden niet simpelweg lege bestanden hoeven te zijn maar templates.DocB schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:34:
[...]
Ik wist dat ik ooit zoiets heb gehad, waarmee je met een hotkey een soort HUD ding kreeg waarmee je nieuwe files kan maken.. Die kon ik niet meer vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 63780 op 16-02-2008 00:46 ]

What is Max?
Max is an application for creating high-quality audio files in various formats, from compact discs or files.
When extracting audio from compact discs, Max offers the maximum in flexibility to ensure the true sound of your CD is faithfully extracted. For pristine discs, Max offers a high-speed ripper with no error correction. For damaged discs, Max can either use its built-in comparison ripper (for drives that cache audio) or the error-correcting power of cdparanoia.
Once the audio is extracted, Max can generate audio in over 20 compressed and uncompressed formats including MP3, Ogg Vorbis, FLAC, AAC, Apple Lossless, Monkey's Audio, WavPack, Speex, AIFF, and WAVE.
If you would like to convert your audio from one format to another, Max can read and write audio files in over 20 compressed and uncompressed formats at almost all sample rates and and in most sample sizes. For many popular formats the artist and album metadata is transferred seamlessly between the old and new files.
Max leverages open source components and the resources of Mac OS X to provide extremely high-quality output. For example, MP3 encoding is accomplished with LAME, Ogg Vorbis encoding with aoTuV, FLAC encoding with libFLAC, and AAC and Apple Lossless encoding with Core Audio. Many PCM conversions are also possible using Core Audio and libsndfile.
Max is integrated with MusicBrainz to permit automatic retrieval of compact disc information. For MP3, FLAC, Ogg FLAC, Ogg Vorbis, Monkey's Audio, WavPack, AAC and Apple Lossless files Max will write this metadata to the output.
Max allows full control over where output files are placed and what they are named. If desired, Max will even add the encoded files to your iTunes library in a playlist of your choice.
For advanced users, Max allows control over how many threads are used for encoding, what type of error correction is used for audio extraction, and what parameters are used for each of the various encoders.
Max is free software released under the GNU General Public License (GPL).

Ik was net op zoek naar een tooltje om flac-files te converteren naar mp3. Na een paar tooltjes te hebben gevonden waar ik voor moest betalen en waar me de functionaliteit niet van aanstond, kwam ik Max tegen. En het werkt echt super goed, en het is ook nog eens gratis.
Download - 5.07MB
Erg vette app indeed.Sillymidget schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:48:
Cha-Ching
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen vraag ik me af welke versie van Cha-Ching dit is:

Zal waarschijnlijk 2.0 worden zeker ?
Hm denk het ja, mooi want ik heb al een license en als het goed is krijgen MacHeist kopers straks de eerste beta's!Kaspers schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:42:
[...]
Erg vette app indeed.
Alleen vraag ik me af welke versie van Cha-Ching dit is:
[afbeelding]
Zal waarschijnlijk 2.0 worden zeker ?
Maar quicksilver is weer in active development
http://lipidity.com/apple/quicksilver-b5x-download/
Als je de oude versie nog draait kan je het beste dit even doen:
I AppZapped QS B54
I downloaded and installed QS B55 (Ankur build)
I opened Terminal and pasted in:
chmod 0644 /Applications/Quicksilver.app/Contents/Info.plist
Press return
Open QS and go through the setup WITHOUT installing any plugins.
In terminal, paste in (and return) each of these lines:
defaults write com.blacktree.Quicksilver “Cutting Edge Features” -bool yes
defaults write com.blacktree.Quicksilver “Feature Level” 3
Relaunch QS
You can now adjust your settings and preferences and install some plugins.
Bedoel je met oude versie, de laatste QuickSilver versie die ik zou kunnen hebben voor dit project van start ging? Ik heb dit project nog niet eerder gezien, dus ik begrijp dat ik dit het beste effe kan doen?lowfi schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:29:
Hij start al in de start post....
Maar quicksilver is weer in active developmentDe oude code schijnt een grote rotzooi te zijn en oude bugs werden niet meer gefixed door de develper. Nu heeft iemand zich op geofferd om de boel eens goed op te schonen
http://lipidity.com/apple/quicksilver-b5x-download/
Als je de oude versie nog draait kan je het beste dit even doen:
[...]
* VisionMaster is een enorm QS aanhanger.

Voor mensen met een Airport Express:
Normaal kun je alleen geluid vanuit Airtunes naar een Airport Expres sturen. Met Airfoil kun je ieder willekeurig programma zijn geluid naar een Airport Expres laten sturen.
Als extra wordt een applicatie meegeleverd, zodat je andere computers in je huis kan gebruiken als een Airport Express emulator. Je kunt dus je muziek ook naar een pc met daarop aangesloten speakers sturen.
Die tweede optie bevalt me nog het meest.
Ik ben er helemaal weg van en duur is het niet, gezien de dollarprijs.
[ Voor 9% gewijzigd door Q op 17-02-2008 11:34 ]
Anoniem: 61797
Je vergeet wel even te vermelden dat Max totaal niet compatible is met Leopard. Bij het rippen van cd's is het niet eens mogelijk de output format te kiezenVanitas schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:32:
[afbeelding]
[...]
[afbeelding]
Ik was net op zoek naar een tooltje om flac-files te converteren naar mp3. Na een paar tooltjes te hebben gevonden waar ik voor moest betalen en waar me de functionaliteit niet van aanstond, kwam ik Max tegen. En het werkt echt super goed, en het is ook nog eens gratis.
Download - 5.07MB

Anoniem: 102516
Niet waar. Met de unstable-versie werkt het wel als een zonnetje in Leopard. Gisteren nog een paar FLAC's omgezet zonder problemen.Anoniem: 61797 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:50:
[...]
Je vergeet wel even te vermelden dat Max totaal niet compatible is met Leopard. Bij het rippen van cd's is het niet eens mogelijk de output format te kiezen
Onzin. Max doet het perfect hier en op deze MacBook heeft nooit iets anders dan Leopard gestaan (SR).Anoniem: 61797 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:50:
Je vergeet wel even te vermelden dat Max totaal niet compatible is met Leopard. Bij het rippen van cd's is het niet eens mogelijk de output format te kiezen
0.0
Held!Q schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:24:
Airfoil
[afbeelding]
Normaal kun je alleen geluid vanuit Airtunes naar een Airport Expres sturen. Met Airfoil kun je ieder willekeurig programma zijn geluid naar een Airport Expres laten sturen.
Als extra wordt een applicatie meegeleverd, zodat je andere computers in je huis kan gebruiken als een Airport Express emulator. Je kunt dus je muziek ook naar een pc met daarop aangesloten speakers sturen.
hier was ik dus naar op zoek!
Zit vaak in de woonkamer te werken op mn MBP, en wil dan graag over de stereo (die is aangesloten op mn XP MCE bakje..)
echt super dit!
Niet zo overdrijven.
Ik ook en ik verbaasde mij over het feit dat dit progsel niet in dit topic te vinden is/was.hier was ik dus naar op zoek!
Vandaag voor de grap getest:Zit vaak in de woonkamer te werken op mn MBP, en wil dan graag over de stereo (die is aangesloten op mn XP MCE bakje..)
echt super dit!
- Macbook als bron + eigen speakers
- Mac mini aan speakerset boven
- Airport express aan speakerset beneden
- iMac
Werkt perfect en geen lag.
Ik meen t serieus!
[...]
Ik verbaasde me over het feit dat de app niet leek te bestaanIk ook en ik verbaasde mij over het feit dat dit progsel niet in dit topic te vinden is/was.
Ik ga het gelijk testen![...]
Vandaag voor de grap getest:
- iMac
Q schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:38:
[...]
Ik ook en ik verbaasde mij over het feit dat dit progsel niet in dit topic te vinden is/was.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ja dat kan wel hoorAnoniem: 61797 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:50:
[...]
Overigens werkt het hier zonder problemen onder Leopard. Het is me nog nooit vastgelopen.
Ik heb de oudere software versie van AirFoil een heel aantal maanden terug geprobeerd. In middels is er die nieuwere versie. Maar wat bedoel je precies met 'geen lag'? Heb je al eens een film geprobeerd af te spelen? Daar zit dan toch een verschil in met het beeld en geluid?Q schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:38:
[...]
Niet zo overdrijven.(thanx)
[...]
Ik ook en ik verbaasde mij over het feit dat dit progsel niet in dit topic te vinden is/was.
[...]
Vandaag voor de grap getest:
- iMac
Ik durf best te geloven dat er geen lag is te horen naar je verschillende apparaten overal in je netwerk met alleen muziek. Maar ik wil graag mijn 5.1 setje (in stereo stand) gebruiken voor wat filmpjes (video Podcasts vooral) vanaf mijn MBP.
Is een mooi stukje software...echter bij mij (Leopard 10.5.2) crasht ie na 1 of 2 "decodes"diotav schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:48:
[afbeelding]
X Lossless Decoder
Ik gebruik het programma inmiddels dagelijks om FLAC, WAV, AIFF etc. om te zetten naar Apple Lossless. Hij leest zelfs CUE-sheets uit om ze vervolgens naar .m4a (Apple Lossless) om te zetten!
http://tmkk.hp.infoseek.co.jp/xld/index_e.html
In die nieuwe versie zit Airfoil Video Player ingebouwd en die prog synched het beeld met het geluid. Dus dan is video's kijken ne pas de problem. Werkt prima !VisionMaster schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:12:
[...]
Ik heb de oudere software versie van AirFoil een heel aantal maanden terug geprobeerd. In middels is er die nieuwere versie. Maar wat bedoel je precies met 'geen lag'? Heb je al eens een film geprobeerd af te spelen? Daar zit dan toch een verschil in met het beeld en geluid?
Ik durf best te geloven dat er geen lag is te horen naar je verschillende apparaten overal in je netwerk met alleen muziek. Maar ik wil graag mijn 5.1 setje (in stereo stand) gebruiken voor wat filmpjes (video Podcasts vooral) vanaf mijn MBP.
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/SyS_ErroR schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:12:
Hmm... in mijn geval is het toch minder handig, de Airfoil Speaker app is er namelijk alleen voor OS X, laat mijn mediacenter nou net op XP MCE draaien..
(of is dat 't nie?)
Ok, overtuigdSuaver schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:29:
[...]
In die nieuwe versie zit Airfoil Video Player ingebouwd en die prog synched het beeld met het geluid. Dus dan is video's kijken ne pas de problem. Werkt prima !
Het gebruikt QuickTime om alles af te spelen. Met Perian is dat dus een duidelijke oplossing. Het stond in de features lijst en het was niet direct duidelijk op de front page, behalve dan het screenshot op de frontpage.
Yup, dat is de Windows variant.kaassouffle schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:42:
[...]
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/
(of is dat 't nie?)
[ Voor 9% gewijzigd door VisionMaster op 18-02-2008 11:59 ]
Nee, dat is hem niet.kaassouffle schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:42:
[...]
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/
(of is dat 't nie?)
Bij de mac versie zit een 2e applicatie : Airfoil Speaker, daarmee imiteer je een Airport Extreme.
Onder Windows zit deze applicatie niet.
En de Windows versie heeft ook niet de handige videoplayer die in sync de video afspeelt.SyS_ErroR schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:05:
[...]
Nee, dat is hem niet.
Bij de mac versie zit een 2e applicatie : Airfoil Speaker, daarmee imiteer je een Airport Extreme.
Onder Windows zit deze applicatie niet.
Zal helaas niet werken met video, omdat hier ook een vertraging in zit.
http://www.snarb.co.uk/coverstream
Cover Stream is an iTunes controller that gives you access to iTunes Cover Flow right from your desktop - without switching applications.
As a bonus, Cover Stream adds Flip-Browsing, a quick and convenient way to pick a track from the selected album in an iPhone-like fashion. Simply flip the cover over, pick a track and you’re off. And yes, you can access your playlists just as easily.
Don’t interrupt your workflow. With Cover Stream, iTunes will no longer be more than a mere music server.
De VideoPlayer die er bij zit werkt dus als een schil om QuickTime (Perian is een goede hint hier) en het kan ook DVD's afspelen. Erg netjes afgewerkt en het werkt toppie
Echt immiteren vind ik het nou niet.. In iTunes zie je bijvoorbeeld niet dat andere speakers beschikbaar zijn. Verder werkt het prima, op een redelijke lag na bij het switchen van nummers.SyS_ErroR schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:05:
Displaperture

[ Voor 26% gewijzigd door Kaspers op 19-02-2008 12:55 ]
Displaperture brings back rounded screen corners to Mac OS X 10.5 "Leopard". Choose the corners you want rendered as round, choose their radii, and enjoy CRT nostalgia.
In combinatie van soundflowerbed is het ideaal om geluid van front row of elk ander applicatie te streamen.Q schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:24:
Airfoil
[afbeelding]
Super applicatie.
Ja eigenlijk wel he, realiseerde ik mezelf ook een beetje.
Toch irriteerde ik me ook erg aan die rechte hoekjes op 1 of andere manier..
Ja, met soundflowerbed neemt hij het volledige systeemgeluid over: ideaal.equinoxe schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:57:
[...]
In combinatie van soundflowerbed is het ideaal om geluid van front row of elk ander applicatie te streamen.
Super applicatie.
Omdat ik thuis macs heb staan heb ik de windows versie niet gebruikt. Ik dacht dat daar ook van die speaker-clients in zaten zodat je je pc in een airport-express kan om toveren, maar niet dus, heb ik begrepen.
Youtube 'kijken' is niet zo ideaal. Maar luisteren is perfect.
Anoniem: 27577
Vraag me af of je mac daar nou beter bruikbaar van wordt. Je kunt al prima 2-vinger-scrollen, en dat throwen lijkt me hoogst ongemakkelijk. Op de iPhone heb je dat kleine schermpje, maar op een groter scherm is het geen toegevoegde waarde volgens mij.lowfi schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:36:
http://www.marcmoini.com/sx_en.html
Smart scroll
Soort iphone/touch like scroll manier voor je mac.
Ik vind van wel. Voelt natuurlijker. Bovendien werkt dit ook op macs zonder trackpad..... Er is een demo dus je kan het ook gewoon proberen.Anoniem: 27577 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:30:
[...]
Vraag me af of je mac daar nou beter bruikbaar van wordt. Je kunt al prima 2-vinger-scrollen, en dat throwen lijkt me hoogst ongemakkelijk. Op de iPhone heb je dat kleine schermpje, maar op een groter scherm is het geen toegevoegde waarde volgens mij.
een massa software voor de mac om uit te proberen!
WAZUUUUUUUP!!!!!
Service Scrubber

^ Wat hij zegt.
De app heet Caffeine, maar het is niet de bedoeling om hier softwarerequests te plaatsen, zoals ook in de topicwaarschuwing staat.
[ Voor 40% gewijzigd door Hoedje op 05-03-2008 12:53 ]
Soms is het moeilijk om effectief te bepalen hoeveel uren je eraan bezig bent, oplossing:
TheDailyGrind is a Dashboard widget that offers a lightweight approach in keeping track of time spent on tasks you perform. TheDailyGrind is designed to take up as little of your time as possible managing your time to better let you focus on getting your jobs done.

TheDailyGrind
Pwnage! Hoe vaak ik niet vergeet mijn uren te schrijven die ik maak voor een klant in de avond uren! Nu alleen even de widget me desktop zetten en op play klikkenjverdeyen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:27:
Ik werk nogal vaak aan enkele projecten, als is het voor school of voor iemand anders.
Soms is het moeilijk om effectief te bepalen hoeveel uren je eraan bezig bent, oplossing:
TheDailyGrind is a Dashboard widget that offers a lightweight approach in keeping track of time spent on tasks you perform. TheDailyGrind is designed to take up as little of your time as possible managing your time to better let you focus on getting your jobs done.
[afbeelding]
TheDailyGrind
freeware
compatible met de key databases uit keepass voor ppc of windows.
hierin kun je handig wachtwoorden veilig bewaren.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Mooi! Ook uiterst effectief als aanvulling op GTD (tools/werkwijze).jverdeyen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:27:
Ik werk nogal vaak aan enkele projecten, als is het voor school of voor iemand anders.
[afbeelding]
TheDailyGrind
Time management 2.0 ^^. Een minpuntje: als ik een kleurlabel aan een project/taak geef, dan loopt dat lelijk door naar beneden. Hebben meerdere dit? (leopard, intel)Ik werk nogal vaak aan enkele projecten, als is het voor school of voor iemand anders.
TheDailyGrind
nog een probleem met deze app: als er even niet voldoende cpu beschikbaar is, dan gaan de seconden wel erg langzaam. (uitpakken van rars bijvoorbeeld). hierdoor gaat de app achterlopen en is hij niet meer realitisch. hij ziet er mooi uit, maar volgens mij staat ie nog in de kinderschoenen.Ik werk nogal vaak aan enkele projecten, als is het voor school of voor iemand anders.
TheDailyGrind
Ik kan monolingual erg aanbevelen, dat ik daar aantrof. Eventjes soepel alle meuk aan overbodige - pre-installed wegens niet opletten bij installatie van het OS - taalinstellingen weg te gooien!nilski schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:20:
voor wie niks te doen heeft; pure-mac
een massa software voor de mac om uit te proberen!
1e run: 1,6 GB opgeschoond!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
me 2.Ramzzz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:50:
[...]
Ik kan monolingual erg aanbevelen, dat ik daar aantrof. Eventjes soepel alle meuk aan overbodige - pre-installed wegens niet opletten bij installatie van het OS - taalinstellingen weg te gooien!
1e run: 1,6 GB opgeschoond!
ook kan je veel programma's in Xslimmer plaatsen waardoor ze kleiner gmaakt kunnen worden.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Een plugin voor Quick Look waarmee je in installer packages kunt kijken, om te zien wat er wordt geïnstalleerd en welke scripts er worden uitgevoerd. Erg handig.
handig die extra ruimte... totdat je een printer tegenkomt die je er net hebt uitgegooit...remcoXP schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:15:
[...]
me 2.nu nog even je ongebruikte printer drivers verwijderen en je bent nog een stapje verder
ook kan je veel programma's in Xslimmer plaatsen waardoor ze kleiner gmaakt kunnen worden.
Handle with care!
Als je veel online leest dan is Tofu wellicht handig. Het zorgt ervoor dat tekst net wat makkelijker leesbaar is.
Tofu is a slick, free little applications for Mac OS X, that goes with the same logic a newspaper does—that people find multiple, thin columns of text easier to read and scan than one big sea of text. In Tofu, text is arranged in columns, and each column is only as high as your window.
[ Voor 29% gewijzigd door Nitai op 11-03-2008 10:11 ]
Ik had ook iets te veel weggegooid, Acrobat Professional moest opnieuw geïnstalleerd.VisionMaster schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:42:
[...]
handig die extra ruimte... totdat je een printer tegenkomt die je er net hebt uitgegooit...
Handle with care!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dan kun je gewoon even de driver downloaden van de website van de fabrikant.VisionMaster schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:42:
[...]
handig die extra ruimte... totdat je een printer tegenkomt die je er net hebt uitgegooit...
Handle with care!
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.