[PC] Cities XL

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 118.330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:33

luigi87

Domotica Fanaticus

LoneRanger schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:45:
[...]

Eigenlijk is dat toch wel logisch toch?
Als ze van mijn straat ineens een brede avenue willen maken houd ik geen tuin meer over. :P
Wat je wel kunt doen is goochelen met rijbanen van 2:2 naar 3:1 of helemaal eenrichting.
Hoe dan ook, het is een stukje planning en soms kan het gewoon niet anders dan een stuk te slopen.
Hoe vaak gebeurd dat in het echt ook niet, terwijl er wel rekening mee wordt gehouden.
Ik vind het persoonlijk ook wel wat hebben want leeft je stad en groeit het in een zodanige wijze dat je er niet altijd vat op hebt.

Weet iemand hoe het gaat met updates en mogelijke nieuwe dingen in het spel. komen deze packs er ook?
Las al wel op Simtropolis dat er redelijk wat unlockable in zit.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

Nakebod

Nope.

Maar jullie doelen nu volgens mij op het feit dat je geen ruimte over laat voor een bredere weg.
Ik laat juist wel ruimte over om later te upgraden, maar kan soms de weg niet plaatsen op het punt waar ik wil dat hij komt. Dit omdat de weg zelf denkt aan een ander punt vast te moeten zitten. En daardoor overlapt hij alsnog de bestaande bouw.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ben hem aan het binnenhalen!!
Ben benieuwd

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Nakebod schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:45:
Maar jullie doelen nu volgens mij op het feit dat je geen ruimte over laat voor een bredere weg.
Ik laat juist wel ruimte over om later te upgraden, maar kan soms de weg niet plaatsen op het punt waar ik wil dat hij komt. Dit omdat de weg zelf denkt aan een ander punt vast te moeten zitten. En daardoor overlapt hij alsnog de bestaande bouw.
Ja dat probleem is bekend en zit er nog in ja. Er was een mod die de "snap" een minder groot gebied besloeg waardoor je dat probleem niet echt meer had, maar die mod moet eerst even geupgrade worden.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

post eens even wat plaatjes ? :) De gameplay / balance is nog steeds t zelfde?!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb hem net binnen, wat sloom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Erikie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:11:
post eens even wat plaatjes ? :) De gameplay / balance is nog steeds t zelfde?!
Het is gewoon precies hetzelfde spel, alleen dan wel af.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

mij die 20 euro wel waard dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dunbar schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:25:
[...]

Het is gewoon precies hetzelfde spel, alleen dan wel af.
Het is [voorlopig?] wel weer erg makkelijk, 1700 inwoners en ruim 8k aan inkomsten.
Gewoon een kwestie van unskilled inwoners en low-density industrie die ik dan weer verkoop aan omnicorp.
Zelfs voor een langzame bouwer als ik was dat in een half uurtje voor elkaar. :P

Gelukkig zit er wel een stuk meer detail in het spel zoals de rookpluimen uit de schoorstenen, benieuwd hoe dat straks is met een enorme hoop high-density industrie.
De boompjes die in die automatische parkjes tevoorschijn komen zien er ook veel beter uit wbt verhouding.
Nu maar hopen dat ze niet te lang wachten met een tool om custom content te kunnen importeren want als ik het goed begrepen heb komt die er. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is je bron? dan ga ik hem zeker kopen. Als je net als bij Sim City nieuwe dingen eraan toe kan voegen die door de gemeenschap zijn gemaakt. Zou leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nu ook saven zoals bij SimCity altijd het geval was? Ik vind het best een aardig idee dat je maar één save hebt die steeds automatisch saved, maar als je een keer wilt trashen met je stad kan dat eigenlijk niet, tenzij je het wel prima vindt om 'm stuk te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 08:57
Zeer goed spel. Doet mee echt denken aan sim c 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan je staten bij het bouwen al groter maken, rechtsklik op een van de gebouwen(vierkant vrij of die nieuwe) en dan kan je kiezen voor smallroads, roads en de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Is het nou ook mogelijk dat als ik een blok huizen/industrie/etc neergooi ik ook grotere wegen kan kiezen? Met die kleine weggetjes slibt de boel zo vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm...lees de post boven je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dus hoe is dit? Want cities XL 09 was imo 1 grote flop uiteindelijk. Zeker wat ik hier op tweakers en andere fora heb gelezen. Dit zag er een beetje uit als een makkelijke cash in.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 06:21
Damnit, ik heb 2009 via Steam gekocht.. maar die 50% korting vind ik nergens terug. Komt waarschijnlijk dat ik 2009 niet meer geinstalleerd heb? Even proberen...

Ik vond 2009 érg vermakelijk, ondanks zijn bugjes. Het feit dat 2011 wel af zou zijn (en ook na beoordeling van de filmpjes) lijkt mij 2011 nu al zn geld waard. In ieder geval zeker voor die 20 euro. Je vind het genre leuk...... of niet.

YouTube: Cities XL 2011 - Trailer

[ Voor 10% gewijzigd door eMiz0r op 15-10-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eMiz0r schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:57:
Damnit, ik heb 2009 via Steam gekocht.. maar die 50% korting vind ik nergens terug. Komt waarschijnlijk dat ik 2009 niet meer geinstalleerd heb? Even proberen...
Ik kreeg vandaag juist een Steam-popup (je kent ze wel) dat ik recht had op 50% korting.
(Overigens dacht ik dat dat alleen voor pre-order was, maar blijkbaar niet?)

Ik heb gewone CXL wél geïnstalleerd staan, dus misschien dat het daaraan ligt, inderdaad.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik begreep je post niet helemaal...mede daar je begint over staten ;).

Maar toch bedankt, zal eens gaan kijken...

En het werkt, thnx.

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 15-10-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik kreeg hem via focus zelf.
Maar die metro's zijn wel goed! ze ontlasten een boel verkeer en het werkt efficiënt, alleen erg duur...
De tip over wegen; heel nuttig!!
overal groen nu :)
en toch 10000 inwoners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een aanfluiting.. nog steeds dezelfde vage bugs en amper nieuwe dingen.

En het lijkt wel of ze gewoon zoiets hadden van, we hebben geen zin meer om meer functies toe te voegen, dus we laten het hier maar bij.

Die metro bijvoorbeeld. Als je die eenmaal gebouwd hebt, kun je hem niet meer aanpassen..

Nee, dit had gewoon wat mij betreft als update van citiesXL zelf mogen komen..

;w 20 euro

Oh, en weet iemand waarom alle bewoners tot in de eeuwigheid blijven zeiken over leisure? Ik heb iedere soort gebouwd die er is, maar als ik er meer van 1 soort bouw, dan lijkt dat nog steeds geen invloed te hebben. (Dat was in cities XL ook niet zo, geloof ik)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ligt het aan mij of is de steam versie gewoonweg traag?

/edit: oh, wacht: http://forum.citiesxl.com/viewtopic.php?f=12&t=841

[ Voor 39% gewijzigd door Bolk op 17-10-2010 12:16 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Zijn er ergens ook al goede reviews van XL 11?

Om 1 of andere reden heb ik de originele Cities XL links laten liggen.
Maar het begint nu toch wel te kriebelen, ik zit al veel te lang zonder echte SC4 opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:06:
Ligt het aan mij of is de steam versie gewoonweg traag?

/edit: oh, wacht: http://forum.citiesxl.com/viewtopic.php?f=12&t=841
is hier al een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:28:
wat is je bron? dan ga ik hem zeker kopen. Als je net als bij Sim City nieuwe dingen eraan toe kan voegen die door de gemeenschap zijn gemaakt. Zou leuk zijn!
Nou ja, niet zo zeer een bron maar meer een kwestie van tussen de regels doorlezen, combineren van feiten en hoop. :P
GlobexCo heeft en had gewoon permissie van Focus om aan zijn unlocker mod [verder] te werken en de tool bestaat.
Het hangt een beetje af van wat Focus voor ogen heeft, elk jaar een nieuwe editie of gewoon geld verdienen aan het uitgeven van een game waar ze vrij goedkoop zijn aangekomen.
De ski-gem zit b.v. nog steeds verborgen in het spel maar kennelijk is er wel aan gewerkt als ik het zo lees dus dat doet vermoeden dat Focus van plan is het spel door te ontwikkelen.
Helaas is dat forum op citiesxl.com een zooitje, alle topics lijken op elkaar wbt inhoud dus het is moeilijk om bepaalde zaken te volgen.
Simtrop heeft eigenlijk een beetje hetzelfde probleem, veel topics die over precies hetzelfde gaan waardoor het allemaal lastig te volgen is als je daar niet regelmatig leest.

Ik moet trouwens een beetje terug komen op mijn woorden dat het allemaal niet echt moeilijk is.
Naar mate je meer trade met omnicorp wordt metname wat je inkoopt steeds duurder en moet je zelf steeds meer gaan overproduceren om dat enigszins te compenseren.
De economie anzich lijkt ook een stukje instabieler, zelfs als je alles voor elkaar hebt dan wil er [at random?] nog wel eens een bedrijfje failliet gaan met een of andere grappige reden zoals een boekhouder die er met het geld vandoor is gegaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:25:
Wat een aanfluiting.. nog steeds dezelfde vage bugs en amper nieuwe dingen.

En het lijkt wel of ze gewoon zoiets hadden van, we hebben geen zin meer om meer functies toe te voegen, dus we laten het hier maar bij.

Die metro bijvoorbeeld. Als je die eenmaal gebouwd hebt, kun je hem niet meer aanpassen..

Nee, dit had gewoon wat mij betreft als update van citiesXL zelf mogen komen..
Ben ik niet met je eens, er zijn aardig wat bugs uitgehaald en het voelt ook stukken stabieler aan.
Dat het niet meer dan een update is was van te voren al duidelijk.
Het spel heeft wel meer detail zodat het allemaal wat meer tot leven komt.
Rushhour was wat dat betreft precies hetzelfde, het loste wat bugs op en voegde wat extra's toe aan Simcity.
Oh, en weet iemand waarom alle bewoners tot in de eeuwigheid blijven zeiken over leisure? Ik heb iedere soort gebouwd die er is, maar als ik er meer van 1 soort bouw, dan lijkt dat nog steeds geen invloed te hebben. (Dat was in cities XL ook niet zo, geloof ik)
Mwa, gewoon überhaupt geen leisure bouwen is beter en goedkoper, ik krijg af en toe een berichtje dat mensen zich vervelen, daar heb je toch een baan voor. :P
In Simcity moest je ook niet teveel luisteren naar je adviseurs die maar bleven zeuren om dingen die totaal niet nodig waren.
Negeren dus want die verwende inwoners gaan alleen maar meer zeuren.
Ik heb momenteel 50k inwoners, ze hebben allemaal een baan, ze betalen niet zo heel veel belasting en zijn dus allemaal groen.
Services en leisure heb ik nog totaal niet.
Volgens mij is het dat ook een beetje, hoge[re] belasting en je zult daar wat tegenover moeten zetten of lage belasting en geen/minimale services en leisure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik vind het toch jammer dat je stad niet affikt als je bijvoorbeeld niet investeert in brandweer ed. Of dat er geen disasters inzitten.

Weet iemand hoe je de ski-gem kunt unlocken in de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Dat is er, gisteravond uitgekomen:
http://forum.citiesxl.com/viewtopic.php?f=12&t=933

Lijkt inderdaad te werken, zit nu constant een hele klene vertraging in maar zonder echt irritant te worden .... so far so good :)

Ik ben zelf in Parijs bezig, zit nu op 210.000 inwoners maar loop een beetje tegen wat files op de wegen aan. Valt niet mee om de boel te verbouwen, heb hier en daar gewoon echt een high way nodig :)

[ Voor 27% gewijzigd door sPENKMAN op 18-10-2010 07:17 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Originally posted by: GlobexCo

There are 660 locked things, and at least half of them are locked buildings... so prepare for the biggest unlcoker ever!
Klinkt alvast goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ja.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt toch allemaal heel goed. Thanks voor de informatie allemaal.

Paar dagen ziek flink ziek geweest. Nu toch eens deze versie gekocht. Helaas via steam, maar ik lees dat voor de lag van de steam versie is gelukkig een fix te vinden is. Ga ik zo even proberen. Ondanks de lag vind ik het toch al leuk om het te spelen. Als er echt goede mods gaan komen voor dit spel dan word het een absolute topper. Ben ik van overtuigd. Nog even afwachten. En anders is het ook al geen probleem.

1 screenshot van de stad waar ik nu mee bezig ben.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img221/1308/28cxlscreenshotulatello.jpg

De humor in het spel is ook leuk. Eén van mijn industrie complexen was failliet gegaan en er stond ongeveer de volgende opmerking bij:

"placing a carnivore plant in the staff room wasn't such a good idea". _/-\o_

Nog een vraagje, in sommige city journals op www.simtropolis.com zie je steden waarbij mensen een heleboel van dezelfde huisjes bij elkaar hebben gebouwd. Hoe doe je dat?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mensen misschien screenies van hun wegennetwerk? Dat vind ik zelf altijd vrij lastig...
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:56:
...

Nog een vraagje, in sommige city journals op www.simtropolis.com zie je steden waarbij mensen een heleboel van dezelfde huisjes bij elkaar hebben gebouwd. Hoe doe je dat?
Kan dat niet via de Expert mode oid? Er is een bepaalde optie dat je zelf een type gebouw kan selecteren. Zit op werk dus kan het zo even niet opzoeken :).

[ Voor 74% gewijzigd door Vos op 19-10-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:05
Is het mogelijk om mods te gebruiken, wanneer je het spel via Steam koopt? Ik ben me momenteel aan het oriënteren waar ik Cities XL 2011 het best kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
fabben schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:51:
Is het mogelijk om mods te gebruiken, wanneer je het spel via Steam koopt? Ik ben me momenteel aan het oriënteren waar ik Cities XL 2011 het best kan kopen.
Bij andere steam games die ik heb zijn mods perfect mogelijk. Dus voor mods is steam geen belemering.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het is wat zeg.

Eindelijk een beetje door hoe ik het het liefst zou willen laten lopen...

heb ik de verkeerde weggetjes ertussen die geen eenrichtingsverkeer aankunnen.
Kan ik het weer anders inrichten.

Iemand een idee wat de meerwaarde van rotondes is neemt namelijk fiks wat ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:24:
Zo het is wat zeg.

Eindelijk een beetje door hoe ik het het liefst zou willen laten lopen...

heb ik de verkeerde weggetjes ertussen die geen eenrichtingsverkeer aankunnen.
Kan ik het weer anders inrichten.

Iemand een idee wat de meerwaarde van rotondes is neemt namelijk fiks wat ruimte in.
Ik denk een betere flow..

Iemand New York al eens gespeeld? Is verrektes lastig als je food, water en fuel moet importeren.. Zeker als je het koopt van Omnicorp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Vos schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:45:
Mensen misschien screenies van hun wegennetwerk? Dat vind ik zelf altijd vrij lastig...

[...]

Kan dat niet via de Expert mode oid? Er is een bepaalde optie dat je zelf een type gebouw kan selecteren. Zit op werk dus kan het zo even niet opzoeken :).
Is is mijn huidige status met 243.000 inwoners, ben nog de laatste hand aan het wegen netwerk aan het leggen daar de boel aardig spaak liep. Het verbreden van wegen en her en der een kruispunt minder zorgt in ieder geval voor een betere doorstroom:

Afbeeldingslocatie: http://files.spenkman.nl/got/1227970_citiesxl/20101020_paris_traffic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:45:

[...]

PLaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img541/9215/52cxlscreenshotulatello.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img541/1097/76cxlscreenshotulatello.jpg

Dit is overigens een heel experimentele stad, meer om te ontdekken wat je allemaal kan in het spel. De stad heeft 100.000 inwoners. Wat ik meestal doe is een paar wegen "roads" maken met weinig aansluitingen op andere wegen die de woonwijken echt in gaan. dat kun je o.a. op het tweede screenshot wel mooi zien. Wel zinvol om te vermelden dat ik ook 2 buslijnen heb misschien ;) .

Ik vermaak me nog prima met cities xl 2011. Komt heel dicht bij Sim City, maar dan met veel betere graphics. Ik heb ergens gelezen dat er meer dan 600 locked buildings in het spel schijnen te zitten. Iemand is bezig om een unlocker mod hiervoor te maken. Gebouwen toevoegen kan op dit moment helaas nog niet zo makkelijk. Ik hoop dat Focus Interactive nog verder gaat met de ontwikkeling van dit spel want dit is de eerste serieuze city builder na sim city 4 met heel veel potentie.

Wat betreft de moeilijkheidsgraat.. het is best wel makkelijk, maar ergens toch ook moeilijk. Ik heb nu iets van 96.000.000 in kas en dit groeit met 22.000 steeds bij. Dus dat is wel netjes. Echter is het nu mijn stad groter word wel lastiger om een goede balans te houden. Mijn inkomsten schommelen nog wel eens tussen de 3.000 en de 22.000. Dat is behoorlijk. Er ontstaan soms kleine crisisjes om grappige redenen. Een winkel is failliet gegaan door het gebrek aan koffie voor het personeel nadat de koffieautomaat kapot was gegaan _/-\o_ . De bedrijven uit de verschillende sectoren zijn best wel afhankelijk van elkaar. Dus het kan ineens grote gevolgen hebben als zo'n grap bij een heleboel bedrijfjes tegelijk gebeurt.

Ik heb overigens dat expert mode gevonden in het menu. Alleen snap ik nog niet hoe ik nu een gebouw kan kiezen om te bouwen.

De steam 'lag' bug is min of meer gefixed na een kleine update via steam.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Je houd er een mooie tactiek op na kwa wegenstructuur.
Ik heb gisteren heel even kunnen spelen maar vertakte alles meteen van mijn hoofdbaan en maakte grotere wegen door kleinere te slopen, grotere baan te leggen en dan die daarmee te verbinden. Wel een hoop meer werk. (vanavond een screenshot maken)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006

Greebs

inert

Qua wegen gaat het op het moment vrij redelijk, moet wel zeggen dat ik ook een aantal buslijnen heb liggen, zonder is het plaatje heel wat minder rooskleurig..
Vooruit plannen doe ik niet al te veel, zeker in het begin niet, omdat ik het wel realistisch vind om later in het wat oudere gedeelte van de stad meer ruimte te moeten maken als ik kleinere weggedeeltes door grotere wil vervangen.

http://student.vu.nl/~bwg500/cxl_screenshot_curacao_2.jpg < Traffic density layer
http://student.vu.nl/~bwg500/cxl_screenshot_curacao_3.jpg < Iets verder ingezoomd en normale view

Moeilijkheidsgraad kan ik weinig over zeggen, ik vind het fijner om gewoon te kunnen bouwen, dus ik maak gebruik van een klein bugje wat op het moment in het spel zit en ik per toeval ontdekt heb (als je met Omnicorp wat dingen trade, gewoon de slider voor geld helemaal naar links trekken, springt wel weer terug, maar na op OK gedrukt te hebben krijg je het toch). Wel laat ik alles gewoon bij bepaalde inwonertallen pas unlocken omdat je dan een iets realistischere opbouw in je stad krijgt (vind ik dan).

[ Voor 0% gewijzigd door Greebs op 20-10-2010 16:16 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nice pics, altijd leuk :). Des te hogere de resolutie des te beter ;).

Ik ga ook weer eens knutselen vanavond denk ik, rotondes zijn stukje beter dan gewone kruising? Gebruik ze eigenlijk tot op heden niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
mooie stad alleen jammer van de tunnel en de bovenste brug.. (bij die baai)
vindt het toch wat onrealistisch uitzien voor zo'n nog redelijk kleine stad.
ik zou het persoonlijk met meer OV doen (bussen en evt. metro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Twee piccies van mijn net nieuwe stad.

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/cxlscreenshotamsterdam0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/cxlscreenshotamsterdam1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
@ de 2de screenshot: Is dat geen probleem die offices naast industrie? Volgens mij hebben die last van luchtvervuiling. Leuke opzet trouwens met veel groen.

[ Voor 13% gewijzigd door Maranello op 20-10-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

thvers schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:40:
[...]

mooie stad alleen jammer van de tunnel en de bovenste brug.. (bij die baai)
vindt het toch wat onrealistisch uitzien voor zo'n nog redelijk kleine stad.
ik zou het persoonlijk met meer OV doen (bussen en evt. metro)
Dank, ben het wel met je eens hoor, maar bedoel je de grotere of de kleinere brug daarboven? Die grotere is in ieder geval hard nodig, het is een 3+2 (3 in zuidelijke richting) large avenue bridge die naar de eerste city link leidt die ik bouwde. Er komt heel veel vrachtverkeer over heen richting de offices, zonder die brug zou het verkeer geen mooi plaatje zijn.

Had er liever een andere brug gebouwd omdat ik een hangbrug niet mooi vind bij zo'n korte overspanning maar die was toen nog niet beschikbaar. Sowieso vind ik het een klein beetje jammer dat er vrij veel (onrealistisch veel) bruggen/tunnels nodig zijn op een map zoals deze om het verkeer een beetje in goede banen te leiden, zelfs met OV.

Die tunnel, op het moment heel onnodig inderdaad, maar in de toekomst verwacht ik die wel nodig te hebben (had hem vast gebouwd, anders wordt het later zo puzzelen) en ik wilde daar geen brug bouwen.

Wat betreft OV, zoals gezegd heb ik aardig wat buslijnen liggen anders is het verkeer al helemaal niet te harden (het is al snel zwaarder dan in CXL09 heb ik het idee), metro is de stad nog net niet groot genoeg voor geloof ik, zit op 95k inw. of zo. Maar ik heb op het officiële forum gelezen dat het gebruik van metrolijnen door de inwoners ook zeer tegen valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Maranello schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:55:
@ de 2de screenshot: Is dat geen probleem die offices naast industrie? Volgens mij hebben die last van luchtvervuiling. Leuke opzet trouwens met veel groen.
Ow dat weet ik zo niet, zal ik even nakijken. Gezien de geringe hoeveelheid kan ik het nu nog makkelijk veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik zal nog even een linkje posten naar de beschikbare mods uit de vorige versie die compatibel zijn met CXL2011.

link. :)

Metname de "bridge height" mod is een aanrader.
De bruggen in cxl staan imo niet echt in verhouding en met die mod kun je lagere bruggen bouwen wat het iets beter maakt.

@Bomin, ik vind je viaducten erg mooi aangelegd, metname die net ten noorden van de rotonden iets links centraal op het 2e plaatje.
Verder zou ik tussen je kantoren wat meer gebruik maken van gras/bomen ipv plaza's om het wat meer een te maken met de rest van de stad, nu steekt het er best wel veel uit.
Blijft wel een smaakkwestie natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens nuttig om telkens je low density voor medium en daarna high density te vervangen?

of ben ik de enige priechelaar die zijn tijd en energie daarin steekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

@LoneRanger: Ah ja, ik vind het juist dan wel weer een beetje mooi om een beetje duidelijk downtown te kunnen blijven zien ;) Als ik je bridge height mod zou gebruiken gaat dat dan ook goed met evt. patches? Het stoort me namelijk inderdaad, maar wil wel gewoon mijn game kunnen blijven spelen.

@Semmy: Als je het zelf leuk en mooi vindt dan moet je het gewoon doen toch, dan is het voor jou nuttig :) Zelf vind ik het wel leuk om zowel low, medium als high density (bijv. medium/high density pal naast farms vind ik niet mooi staan) te hebben dus ik doe het niet. Maar ik kan me voorstellen dat je voor een soort van Manhattan vibe gaat dat je alles ombouwt tot avenues en high density.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou al bekend hoe je een aantal van de zelfde gebouwen kunt bouwen? Is mij nog steeds niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:16
Dat kan je aanzetten bij options (in een stad). "toggle induvidial building zones" als ik het zo uit mijn hoofd goed zeg.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
en in de normale options onder expert als het goed is. en anders ff zoeken in een van die menutjes. daar staat "eneble induvidial buildings" of iets in die richting. ;)
Edit: ik gebuik wel CXL 2011, weet niet of eht bij 2009 ook zo is...

@Bomin
bedoel die hangbrug.
Het is idd een nadeel van cities XL dat je soms zoveel bruggen+tunnels moet bouwen omdat de mensen gewoon te lui zijn via een speciaal aangelegde snelweg een kilometertje om te moeten rijden... maar wel met een dubbele snelheid naar bestemming te gaan... (al een paar keer bij mij voorgekomen)

@LoneRanger, die bridge height mod akn ik niet instaleren via de linkjes, heb alles al geprobeerd...
heb je miss een ander link ervoor?\

[ Voor 5% gewijzigd door thvers op 21-10-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 10:57
Hoe maak je zo'n tunnel? Kan dit ook gewoon onder land door (dus niet onder water)? Zou een mooie oplossing voor mijn ruimtegebrek zijn.

EDIT: Ben er al achter, een brug maken maar met shift ingedrukt onder de grond duwen.

[ Voor 24% gewijzigd door harmen1987 op 22-10-2010 17:17 ]

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
thvers schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:22:
@LoneRanger, die bridge height mod akn ik niet instaleren via de linkjes, heb alles al geprobeerd...
heb je miss een ander link ervoor?\
Duurde even voor ik het door had maar er mist een / in die link tussen net en uploads.

fixed link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

harmen1987 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:04:
Hoe maak je zo'n tunnel? Kan dit ook gewoon onder land door (dus niet onder water)? Zou een mooie oplossing voor mijn ruimtegebrek zijn.
Ja, echter wel gekloot met die bruggen en tunnels soms...in Transport Tycoon ging dat mooi makkelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]thvers schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:22:
en in de normale options onder expert als het goed is. en anders ff zoeken in een van die menutjes. daar staat "eneble induvidial buildings" of iets in die richting. ;)

Klopt. Nu kan ik van alles maken, maar.... In sommige city journals zie je hele wijken met dezelfde gebouwtjes staan. Hoe doet met dit? Het zijn dan gewoon huizenblokken die normaal automatisch "groeien" als je een zone daarvoor bestemd hebt. Ik kan hier maar niet achter komen. De enige manier waarop mij dit lukt is een plek 100 keer opnieuw zonen totdat hetzelfde goede gebouwtje er toevallig op komt te staan dat ik wil hebben. Zouden ze allemaal zoveel geduld hebben en het zo doen? Of is daar dus een ander trucje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:26:
[quote]thvers schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:22:

Klopt. Nu kan ik van alles maken, maar.... In sommige city journals zie je hele wijken met dezelfde gebouwtjes staan. Hoe doet met dit? Het zijn dan gewoon huizenblokken die normaal automatisch "groeien" als je een zone daarvoor bestemd hebt. Ik kan hier maar niet achter komen. De enige manier waarop mij dit lukt is een plek 100 keer opnieuw zonen totdat hetzelfde goede gebouwtje er toevallig op komt te staan dat ik wil hebben. Zouden ze allemaal zoveel geduld hebben en het zo doen? Of is daar dus een ander trucje voor?
truc:
gewoon een huizenblok maken, huizen verwijderen, individual buildings plaatsen op de plaatsen van de verwijderde woningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Kwam er net achter dat oneindig negeren van behoeften een omslagpunt heeft. Door gebrek aan water (dus geen blije mensjes) heeft net mijn hele high tech zichzelf van kant gemaakt.. Hierdoor is mijn winst verdampt, en zonder winst is het beetje moeilijk om water te importeren (map zonder water). Vrees einde van me stadje..:(

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Oei dat is minder, geld lenen? Zit dat in het spel trouwens? Moet toch haast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Ja, het punt is dat ik genoeg geld (vermogen) heb, je kan alleen niet importeren als je een negatieve flow hebt. Tenminste zo lijkt het ;)
Verder wel een vermakelijk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmen1987 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:15:
Ja, het punt is dat ik genoeg geld (vermogen) heb, je kan alleen niet importeren als je een negatieve flow hebt. Tenminste zo lijkt het ;)
Verder wel een vermakelijk spel!
je kan misschien niet hightech importeren maar wel ruilen tegen andere stoffen toch?

En ja behoeftes moet je zoveel mogelijk na zien te komen doe ik mijn best ook voor.
Maakt het spel een stuk moeilijker maar wel vermakelijker.

Ben zelf nu ook afgestapt van het georganiseerd in rechte blokken bouwen.
Maak je wel het meest gebruik van vervoer en je ruimte maar het haalt het stadgevoel een beetje weg.
Gebruik nu die 2e optie waarbij je wat weggetjes legt en hij de ruimte opvult.

Heerlijk dat je door met rechtermuisknop even erop te klikken de wegen kan bepalen die hij eromheen legt.
Exterior road op avenue zetten en interior op road en dan haal je het makkelijk tot de 50K inwoners.

Ik mis wel ontzettend tunnels.
Waarom zou ik niet onder een andere weg of wegen door kunnen en alleen maar eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
@ Semmy
Tunnels zitten gewoon in het spel hoor en kan je in verschillen niveau's onder elkaar laten lopen. Je moet het knopje voor bruggen hebben en dan met shift de grond in in plaats van erboven uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik ben het spel ook even aan het binnenlurken.

Lijkt me wel weer leuk, deze Sim City variant met een snuifje Settlers. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
sPENKMAN schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:12:
[...]

Is is mijn huidige status met 243.000 inwoners, ben nog de laatste hand aan het wegen netwerk aan het leggen daar de boel aardig spaak liep. Het verbreden van wegen en her en der een kruispunt minder zorgt in ieder geval voor een betere doorstroom:

[afbeelding]
Welk stuk land ben je mee begonnen? Het ziet er erg leuk uit om mee te starten :)

Die nare bergen en woestijnen zijn helemaal niks voor mij :P

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 23-10-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:17:
[...]

Welk stuk land ben je mee begonnen? Het ziet er erg leuk uit om mee te starten :)

Die nare bergen en woestijnen zijn helemaal niks voor mij :P
Dat lijkt me Parijs. :P
Wetlands is ook een erg leuke map, wat rivieren om bruggen over te bouwen en een meertje, op wat kleine heuveltjes na compleet vlak.
De map barst van de vruchtbare grond en dus heel veel keus waar je je boerderijen neer wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
@Semmy
Ja kan inderdaad ruilen, maar met omnicorp is de ruilhandel niet zo lucratief..
Het punt is dat op een map zonder water, als je een beetje agrarisch wilt bouwen, dat je enorm veel geld moet hebben om al het water te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmen1987 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:23:
@Semmy
Ja kan inderdaad ruilen, maar met omnicorp is de ruilhandel niet zo lucratief..
Het punt is dat op een map zonder water, als je een beetje agrarisch wilt bouwen, dat je enorm veel geld moet hebben om al het water te kopen.
leuk toch.
dat is een beetje de moeilijkheidsfactor.
en het lijkt mij een perfect uitgevoerd staaltje van vraag en aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bedankt meneer Holmes, dat had ik zelf echt even niet gezien :D :X

Straks eens aan een stad beginnen, eens zien of ik verder kom dan in de vorige CXL.

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 23-10-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat het bij mij aardig opschiet.

alleen wel erg pijnlijk dat je een stad maakt waarbij je dus niet ver vooruit plant zoals het in echte steden ook gebeurt en je altijd met verkeersopstoppingen endergelijke komt te zitten.
om er dan vervolgens achter te komen dat je toch echt niet verder kan zonder alle resources.
moet je opeens flink aan de bak

maargoed eigen stad met 150K inwoners nu en nog geen problemen met het verkeer.
en moet eigenlijk bussen nog gaan begrijpen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Nu bezig met een stad
- 90K inwoners.
- ong. 125K Turn over. het meeste is van de oliehandel en de farmen, totale export is 115 tokens en ong. 15 tokens import.
De stad bevind zich trouwens op een eiland dus alles moet met havens en vliegvelden.
De gebouwen unlocken zich pas bij een X aantal inwoners.

wat idd lastig is dat is het goed plannen van de wegen en het ook een beetje levendig houden.
heb nu heel veel blokken van de zelfde huizen gebouwd (vooral voor de (un) skilled workers). nu voor de rest mooie vinex wijken maken :P

(geen idee hoe ik fotos van mijn pc hier op kan krijgen trouwens... kan iemand mij hierbij helpen?? (A) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07
thvers schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:35:

(geen idee hoe ik fotos van mijn pc hier op kan krijgen trouwens... kan iemand mij hierbij helpen?? (A) )
Maak een ingame--screenshot door het view panel te gebruiken.

Onder win7 komt er in je pictures map een map van Focus Home Interactive waar je screenshots staan.

Deze kan je uploaden naar bijv http://imageshack.us/

En dan met deze tags includen in je post op het forum [img]Url van het plaatje[/img]

Mijn laatste pica's van mn beginnende stad 9k inwoners.

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/5753/cxlscreenshotchilltown0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/1556/cxlscreenshotchilltown1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/5563/cxlscreenshotchilltown2.jpg

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Zijn er meer mensen die in de World View die last hebben van een videokaart die op volle toeren gaat draaien? Het gaat om een ATI HD5850 met CXL2011, maar volgens mij had ik het in vorige CXL ook al. De fan gaat op volle toeren draaien en vanmiddag met Fraps gekeken en het frames per second zit constant rond de 150. Na het laadscherm is het weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranello schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:50:
Zijn er meer mensen die in de World View die last hebben van een videokaart die op volle toeren gaat draaien? Het gaat om een ATI HD5850 met CXL2011, maar volgens mij had ik het in vorige CXL ook al. De fan gaat op volle toeren draaien en vanmiddag met Fraps gekeken en het frames per second zit constant rond de 150. Na het laadscherm is het weer over.
Misschien is dat hetzelfde probleem dat toen bestond bij de release van Starcraft II, dat met een laadscherm videokaarten 'sloopte'. Omdat het grafische werk in dat scherm niet zo veel voorstelde werd er een enorm aantal frames gerenderd, waardoor sommige onderdelen het op sommige videokaarten het zwaar hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:21

Proximus

100% OC

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:42:
[...]

Misschien is dat hetzelfde probleem dat toen bestond bij de release van Starcraft II, dat met een laadscherm videokaarten 'sloopte'. Omdat het grafische werk in dat scherm niet zo veel voorstelde werd er een enorm aantal frames gerenderd, waardoor sommige onderdelen het op sommige videokaarten het zwaar hadden.
Zou een mogelijk oplossing dan niet het aanzetten van 'Vsync' zijn? Die capt dan de frames meen ik.

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proximus schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:27:
Zou een mogelijk oplossing dan niet het aanzetten van 'Vsync' zijn? Die capt dan de frames meen ik.
Als dat inderdaad in de World View ook werkt zou dat een oplossing kunnen zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus

Proximus

100% OC

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:32:
[...]

Als dat inderdaad in de World View ook werkt zou dat een oplossing kunnen zijn :Y
Meestal kun je in je driverprogramma (CCC/nVidia control panel) die instelling aanvinken. Ik weet niet of het 'ingame' ook mogelijk is. Ik heb het vandaag (voor het eerst) een half uurtje gespeeld en me nu al geergerd aan 't feit dat je de wegen niet kunt upgraden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zo, inmiddels ruim 50K inwoners en dus tijd voor wat plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pU4SA9j5Igk7g4hwCHEKmkzp/full.jpg

Tegen mijn natuur in ben ik voornamelijk in blokken aan het bouwen.
Rechts licht het industriegebied en verderop nog een vuilnisbelt en 2 kleine elektriciteitscentrales.
Links onder ben ik momenteel druk genoeg arbeiders uit de grond te stampen die gebruik maken van de zuidelijke snelweg en tunnel om naar hun werk te gaan.
Linksboven nog een stukje landbouw dat ik heb aangelegd voor extra inkomsten maar ben het nu langzaam aan het verplaatsen naar verder weg.
90% van de gebouwen zijn low-density met her en der wat medium.
Vooralsnog geen services en wat leisure betreft heb ik 1 bowlingcentrum[pje] for the fun of it. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pEqRLtxLHWrTosk5bt8ad1Ff/full.jpg

De snelweg met tunnel en verder valt er niet zo heel veel te zien aangezien het plaatje tegen de zon in is gemaakt.
Ergens wel jammer dat je de tunnel ook onderwater kunt zien.

Overigens wel tof dat het memory-leak probleem zo goed als opgelost is, ik loop nogal eens weg en voorheen was het na een uurtje al ontzettend traag geworden waar dat nu pas begint vanaf een uurtje of 5. :)
Die trophy onzin heb ik wel gewoon uitgezet, dat gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Jullie maken gebruik van een unlock? Aan de snelwegen te zien bij 50000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmen1987 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:43:
Jullie maken gebruik van een unlock? Aan de snelwegen te zien bij 50000?
dat wou ik net zeggen.

Ikzelf doe dat dus niet.
want een kleine stad heeft de financien natuurlijk niet om een grote snelweg te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:01:
[...]

dat wou ik net zeggen.

Ikzelf doe dat dus niet.
want een kleine stad heeft de financien natuurlijk niet om een grote snelweg te bouwen.
Ik gebruik idd expertmode en ik kan het prima betalen.
Voor de zekerheid er maar even bij zeggen dat ik geen "cheats" gebruik.
De olie die ik gebruik produceer ik elders en importeer ik voor $1000 per vat p/t.
Ook die stad maakt winst want anders kon die stad niet exporteren.
De meeste inkomsten haal ik uit het exporteren van heavy industrie, manufactory, een beetje food en unskilled workers naar Omnicorp.
Water, wast en electra produceer ik ook zelf.

Waarom zou je geen snelwegen mogen hebben vanaf het begin, die keuze kan ik best zelf maken?
Die snelweg in het zuiden, inclusief tunnel, kost me +/-10.000 p/t maar daar tegenover staat dat ik totaal geen services heb.
De speciale gebouwen moet je nog steeds unlocken dus je hebt er totaal geen voordeel bij, hetzelfde trouwens met nieuwe gebouwen, grotere olievelden etc. die moet ik nog steeds unlocken.
Het enige wat je vanaf het begin hebt zijn alle soorten wegen en alle densities wbt bouwen.

Het is dus geen unlock maar expertmode. :)

[edit]

Ter correctie, het zijn 150K aan inwoners ipv 50K zoals ik eerder per abuis vermelde. :P

[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 25-10-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:15
Ik was gisteren begonnen met dit spel en het bevalt me erg goed. Leuker dan de nieuwe Sim Cities tot zover.

Zo had ik gisteren een map gemaakt met een heel groot farmgebied met woningen en daarnaast wat skilled worker woningen met offices. Het geld zit lekker in de 20K plus maar naast de mooie boerderij ziet het er niet zo boeiend uit. Toen wilde ik met mijn opgebouwde $2.500.000 een mooi medival dorpje maken met een gigantische kerk. Het zag er allemaal erg mooi uit alleen draaide ik dan meteen -50.000 per maand / jaar (wat is het eigenlijk?). Dus zat ik in no-time zonder geld :(

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:25:
Zo, inmiddels ruim 50K inwoners en dus tijd voor wat plaatjes.
Welke map is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Kan je in Cities XL ook het terrein bewerken? Zoals grond hoger / lager maken, water maken voor sloten / grachten / rivieren en losse bomen planten? (dus niet die opvul optie in het spel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Er is momenteel voor cities xl ook de nederlandse Connexxion bus.
die kan je hier vinden.

Momenteel werkt er ook iemand op dit forum aan een nederlandse RET metro.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

vreemd, vreemd, vreemd
Ik kan CXL 2011 niet meer starten. na het laadscherm (loading...) komt ie op fullscreen een crasht hij... (programma werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht ... ... ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Als ik een blueprint bouw en vervolgens een save game van voorheen laad omdat er iets fout ging kan ik de blueprint niet meer opnieuw bouwen. Hij staat dan niet meer in het lijstje. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wetlands, 1 van de betere maps om op te bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
zo dat is even wennen nadat ik de laatste tijd simcity 4 heb gedaan :o
Ik mis vooral de grid die niet zichtbaar is... of kun je die wel laten zien?

Verder lijkt me het een leuk spel... keertje wat anders. Vooral omdat simcity niet lekker draaide om mn laptop ;)

De straten oplossing van DoO_darkrush_NL is wel een eye-opener. Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht |:( Ik maakte altijd overal kruispunten en daar krijg je dus altijd verkeersophopingen....

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:16
Meer Nederlands OV! :)

Rotterdam Transportation pack:
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=25135

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Inmiddels opgelost! Een Franse patch op een nl-versie XD
Rare stad gister gemaakt... (pics volgen)
Het begon goed
Eerst een groot wegennet gemaakt
Toen begonnen met wat huizen, bijn faillet :)
Toen wat wegen afgebroken, veel huizen gebouwd, op x5 gezet met een stroom van +2000
Tijdje gewacht
Inmiddels 20k en 1 milj inwoners + executives (goed geschreven?)
Na de vakantie verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Laatst online: 22:45
hoe kan je het beste beginnen met een stad? Eerst wegennet zoals F.West hierboven gedaan heeft? Of kleinschalig beginnen met huizen en straatjes die je daarna koppelt aan andere zones i.c.m. grotere wegen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik doe vrijwel bij iedere Sim game eerst een planning van wat ik ongeveer wil gaan maken qua stad. Dan leg ik de hoofdwegen gedeeltelijk aan en vervolgens ga ik op een plek met kleinere straten beginnen met de bijbehorende huizen, winkels, bedrijven ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Meestal probeer ik ook te plannen... ik probeer dan alvast rekening te houden met plaatsing industrie vs woningen en ik probeer ook ruimte vrij te houden voor bredere wegen...

Maar jah... de planning komt niet altijd lekker uit en uiteindelijk moet ik dan nog best veel veranderen. Maar dit is natuurlijk ook het leuke van het spel ;)

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Hoe doen jullie het met leisure? Aangezien de winst bij veel bedrijven afhankelijk is van hoe blij je inwoners zijn. Maar je moet echt enorm veel leisure gebouwen plaatsen willen ze er iets blijer van worden..
Kost zo ontzettend veel geld, en nogal onrealistisch dat een bowlingbaan bijvoorbeeld alleen geld kost en niet bijvoorbeeld een bedrijf is die ook winst kan draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus

Proximus

100% OC

harmen1987 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:46:
Hoe doen jullie het met leisure? Aangezien de winst bij veel bedrijven afhankelijk is van hoe blij je inwoners zijn. Maar je moet echt enorm veel leisure gebouwen plaatsen willen ze er iets blijer van worden..
Kost zo ontzettend veel geld, en nogal onrealistisch dat een bowlingbaan bijvoorbeeld alleen geld kost en niet bijvoorbeeld een bedrijf is die ook winst kan draaien..
Dat probleem heb ik ook, al mijn industrie gaan met bosjes plots failliet vanwege lage levens kwaliteit. Iemand een goedkope oplossing? Ik heb 100.000.000 met een cashflow van 5000~10.000 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Proximus schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:57:
[...]

Dat probleem heb ik ook, al mijn industrie gaan met bosjes plots failliet vanwege lage levens kwaliteit. Iemand een goedkope oplossing? Ik heb 100.000.000 met een cashflow van 5000~10.000 momenteel.
Zorg dat je bevolkingsgroepen goede transport mogelijkheid hebben om bij de lesuire te komen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Ik meen, maar dat is alleen maar wat mij is opgevallen, dat de truc is dat je verschillende leisure bouwt. Eerst had ik veel basketbalveldjes omdat die zo goedkoop zijn. Toen ik ook wat meer verschillende cultuur neerzette ging de tevredenheid ineens wel omhoog. Ik zet ze meestal niet vlak naast elkaar, maar zorg wel dat er een flinke overlap is in dekkingsgebied, dan dek je het gebied ertussen goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
Klopt het dat er bij dit spel weinig fout kan gaan?

Ben begonnen aan een stad, opgebouwd naar 15k inwoners en ze klagen soms wel over weinig leisure of geen security maar er gaat niet echt iets mis. Zelfs toen ik het spel opsloeg en even naar Windows alt-tabde en na een tijdje terugkwam bleek dat mijn stad nog steeds winst maakte en naar 20k was gegroeid. Mijn geld was van 2 ton naar 7 ton gegroeid.

Ik had toch wel verwacht dat na zo'n lange periode niet ingrijpen er iets mis was gegaan, maar alles liep vrolijk op rolletjes verder.

Om heel eerlijk te zijn vind ik het spel tot nu toe weinig uitdagend.
Ik speel wel op een map met 20% difficulty, zijn die andere mappen echt zoveel lastiger, of alleen qua grondtype en bergen etc?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
15k is nog niet zoveel, op een gegeven moment krijg je wel serieuze problemen met klagende mensen, elites, werk, infrastructuur, etc. als je niet een beetje je best doet.

Maar er zitten inderdaad geen tsunami's/aardbevingen/dinosaurussen in dit spel zoal in SimCity het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb het in de vorige editie wel een keer gehad dat ik een slechte reputatie had bij de elite en die allemaal wegtrokken uit mijn stad.
Het duurde toen best wel een tijd en investeringen om van die slechte reputatie af te komen.
Echt een grote uitdaging is het spel niet tenzij je maps gaat spelen zonder vruchtbare grond, olie en water en omnicorp als enige handelspartner.
Je kunt dan alleen nog industrie verkopen maar dat kost weer gigantisch veel olie zodat dat uiteindelijk ook niet winstgevend is en de export van workers levert maar 1k p/t per token op dus veel financiële armslag heb je dan niet.
De micro-management is wel stukken beter dan in SC4 en alles houd verband met elkaar dus wanneer je een slechte reputatie hebt bij de elite heeft dat effect op je hele stad.
De bedrijven die die elite nodig hebben gaan failliet waardoor er b.v. minder tokens HT wordt gemaakt waardoor een deel van je industrie weer gaat inzakken etc.
Uiteindelijk kun je die tokens dan wel importeren maar dat kost dan weer veel geld.
Hoe perfecter je alles op elkaar afstemt hoe hoger je inkomsten, een blokje missende skilled workers b.v. scheelt je zomaar een paar K aan inkomsten idem als de vraag of aanbod van bepaalde tokens te hoog wordt.
Het handelen met omnicorp zit nu zo in elkaar dat het steeds minder winstgevend wordt naarmate je stad blijft groeien, je bent echt aangewezen dan op [ruil] handel met je andere steden wat specialisatie in de hand werkt.

Overigens wel flauw dat je niet kunt handelen met een negatieve ballans, hoewel dat wel een soort van "cheat" preventie zal zijn.
Stel je produceerd 5 tokens olie, je verhandeld er 4 met omnicorp zodat je weer positief draait en dan kun je die laatste gebruiken voor de stad die het nodig is voor minder.
Als het meezit haal je er dan weer een weg bij omnicorp om nog net winst te draaien en ook die verhandel je dan weer aan je andere stad, beetje omslachtig. :P
De ballans is hoe dan ook beter dan in de vorige versie.
Ik blijf het wel een gemis vinden dat de mogelijkheden om wegen op de snelweg aan te sluiten zo beperkt zijn maar ook het migreren van 2 avenues naar een snelweg b.v. dat dat naadloos in elkaar kan overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik nu dat LoneRanger zijn stad in blokken en rechte lijnen aan het maken is ? Volgens mij maakte jij eerst altijd steden met veel diversiteit.. ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste