Nou ja, niet zo zeer een bron maar meer een kwestie van tussen de regels doorlezen, combineren van feiten en hoop.
GlobexCo heeft en had gewoon permissie van Focus om aan zijn unlocker mod [verder] te werken en de tool bestaat.
Het hangt een beetje af van wat Focus voor ogen heeft, elk jaar een nieuwe editie of gewoon geld verdienen aan het uitgeven van een game waar ze vrij goedkoop zijn aangekomen.
De ski-gem zit b.v. nog steeds verborgen in het spel maar kennelijk is er wel aan gewerkt als ik het zo lees dus dat doet vermoeden dat Focus van plan is het spel door te ontwikkelen.
Helaas is dat forum op citiesxl.com een zooitje, alle topics lijken op elkaar wbt inhoud dus het is moeilijk om bepaalde zaken te volgen.
Simtrop heeft eigenlijk een beetje hetzelfde probleem, veel topics die over precies hetzelfde gaan waardoor het allemaal lastig te volgen is als je daar niet regelmatig leest.
Ik moet trouwens een beetje terug komen op mijn woorden dat het allemaal niet echt moeilijk is.
Naar mate je meer trade met omnicorp wordt metname wat je inkoopt steeds duurder en moet je zelf steeds meer gaan overproduceren om dat enigszins te compenseren.
De economie anzich lijkt ook een stukje instabieler, zelfs als je alles voor elkaar hebt dan wil er [at random?] nog wel eens een bedrijfje failliet gaan met een of andere grappige reden zoals een boekhouder die er met het geld vandoor is gegaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:25:
Wat een aanfluiting.. nog steeds dezelfde vage bugs en amper nieuwe dingen.
En het lijkt wel of ze gewoon zoiets hadden van, we hebben geen zin meer om meer functies toe te voegen, dus we laten het hier maar bij.
Die metro bijvoorbeeld. Als je die eenmaal gebouwd hebt, kun je hem niet meer aanpassen..
Nee, dit had gewoon wat mij betreft als update van citiesXL zelf mogen komen..
Ben ik niet met je eens, er zijn aardig wat bugs uitgehaald en het voelt ook stukken stabieler aan.
Dat het niet meer dan een update is was van te voren al duidelijk.
Het spel heeft wel meer detail zodat het allemaal wat meer tot leven komt.
Rushhour was wat dat betreft precies hetzelfde, het loste wat bugs op en voegde wat extra's toe aan Simcity.
Oh, en weet iemand waarom alle bewoners tot in de eeuwigheid blijven zeiken over leisure? Ik heb iedere soort gebouwd die er is, maar als ik er meer van 1 soort bouw, dan lijkt dat nog steeds geen invloed te hebben. (Dat was in cities XL ook niet zo, geloof ik)
Mwa, gewoon überhaupt geen leisure bouwen is beter en goedkoper, ik krijg af en toe een berichtje dat mensen zich vervelen, daar heb je toch een baan voor.
In Simcity moest je ook niet teveel luisteren naar je adviseurs die maar bleven zeuren om dingen die totaal niet nodig waren.
Negeren dus want die verwende inwoners gaan alleen maar meer zeuren.
Ik heb momenteel 50k inwoners, ze hebben allemaal een baan, ze betalen niet zo heel veel belasting en zijn dus allemaal groen.
Services en leisure heb ik nog totaal niet.
Volgens mij is het dat ook een beetje, hoge[re] belasting en je zult daar wat tegenover moeten zetten of lage belasting en geen/minimale services en leisure.
Only fools are enslaved by time and space.