Een hoop banen voor alle 4 je sociale groepen, hoge[re] efficiency en kost 14,5K meer p/t.
Geen idee eigenlijk, wieweet dat je bedrijven er efficiënter van gaan werken wat meer tax/inkomsten betekend.
In de vorige versie kon je de reikwijdte nog zien dus ik neem aan dat er dan wat sneller gebouwd wordt, een lot wacht altijd op toestemming en gevonden aansluiting met de townhall, als je oppervlakte groter wordt.
Hoe dan ook, met mijn ruim 250K inwoners voldoet de standaard variant nog prima en als je voor 500K al de grootste variant nodig hebt hoe moet het dan met 1M of zelfs 5M aan inwoners?
Gevoelsmatig denk ik iig niet dat daar jouw probleem ligt.
Belangrijke punten:
• Zorg dat de belastingen groen zijn, je kunt zelf bepalen of dat licht- of donkergroen moet zijn, scheelt een hoop in je tevredenheid en hoef je veel minder leissure/services te plaatsen om de boel enigszins tevreden te houden.
• Zorg voor een werkeloosheid van tussen de 1% en maximaal 5%, zo creeer je een buffer en zijn er geen klachten dat er niet genoeg huizen zijn maar ook niet dat er te weinig werk is. [scheelt [on]tevredenheid]
• Hou de balans van je economie in de gaten om je inkomsten te maximaliseren.
Als je b.v. -2 tokens hebt in offices dan draait je hele industrie minder winstgevend.
Mocht je nu echt willen optimaliseren dan bouw je die offices ook nog in de buurt van grote wegen, liefst niet al te druk, die een connectie hebben met de rest van de wereld.
Drukke wegen is zowel air- als noise polution wat zijn impact heeft op de efficiëntie van je offices.
• Water, brandstof en elektriciteit is steeds een overweging, kost geld maar levert ook geld op omdat je economie winstgevender draait wanneer je wel voldoende hebt.
Zelf laat ik dat rustig een beetje in de min, afhankelijk van de grote van mijn stad.
• Retail [winkels] zijn erg belangrijk voor de tevredenheid van je inwoners, plaats ze verspreid over je stad en liefst aan de grotere wegen om het bereik te maximaliseren en vooral tussen je inwoners.
Retail is geen bodemloze put en teveel plaatsen is minder winst.
• Hou je recourse-panel in de gaten, hier zie je precies de vraag en het aanbod in je stad, super belangrijk!
Ik hoop dat bovenstaande punten een beetje helpen.
Only fools are enslaved by time and space.