Gebruik simpelweg deze mod, die geeft de o.a. de mogelijkheid om 500.000 extra geld toe te voegen of 50.000.000. Hier is de link: http://www.citiesxs.net/forum/index.php/topic,1116.0.html
Toch wel tof dat bussysteem, mijn succesvolste lijn is nu 93% [minibus] wat een persoonlijk record is.
Ik heb inmiddels 3 lijnen en naar ik begreep stappen je inwoners evt. over naar een andere lijn als je de lijnen gedeeltelijk laat overlappen en ze op die manier ook naar hun werk kunnen.
Inwoners zijn dus niet perse gebonden aan 1 lijn die van hun huis naar hun werk gaat en terug.
Binnenkort maar eens even verder experimenteren want het scheelt me nu al een stuk kwa verkeersdrukte.
Ik heb inmiddels 3 lijnen en naar ik begreep stappen je inwoners evt. over naar een andere lijn als je de lijnen gedeeltelijk laat overlappen en ze op die manier ook naar hun werk kunnen.
Inwoners zijn dus niet perse gebonden aan 1 lijn die van hun huis naar hun werk gaat en terug.
Binnenkort maar eens even verder experimenteren want het scheelt me nu al een stuk kwa verkeersdrukte.
Only fools are enslaved by time and space.
Het is alweer een tijdje stil hier maar gelukkig is er wel het e.e.a. te melden kwa mods.
- 2 parkeergarages en een parkeerplaats. [link]
- PAKunpack, om e.e.a. te kunnen openen en bekijken. [link]
- Streetlightmod door mrtnrln [link]
Hier kun je lezen over het project om de ski-gem unlocked te krijgen.
Het is dus een project wat betekend dat ze er nog mee bezig zijn, het werkt dus nog niet!
- PAKunpack, om e.e.a. te kunnen openen en bekijken. [link]
- Streetlightmod door mrtnrln [link]
Hier kun je lezen over het project om de ski-gem unlocked te krijgen.
Het is dus een project wat betekend dat ze er nog mee bezig zijn, het werkt dus nog niet!
@Loneranger: Kan je dan niet gewoon de Unlockermod nemen? (klik)LoneRanger schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:47:
Het is alweer een tijdje stil hier maar gelukkig is er wel het e.e.a. te melden kwa mods.
Daar zit dat ook in en veel meer.
Nb. Ik heb het spel zelf niet, dus weet niet hoe ende wat
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 14-06-2010 10:53 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Als die uitkomt wel maar voorlopig is dat volgens mij nog niet het geval.anandus schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:49:
[...]
@Loneranger: Kan je dan niet gewoon de Unlockermod nemen?
Daar zit dat ook in en veel meer.
Nb. Ik heb het spel zelf niet, dus weet niet hoe ende wat
[edit]
Oops, zie idd dat hij wel uit is.
[edit 2]
zitten best wel wat haken en ogen aan.
Ik laat hem nog even links liggen.Not allowed mods:
Mods listed here aren't compatible with this release, you'll get crashes and issues if you keep them...
* root.patch (crash)
* tram mod (wrong railroad texture)
* PakUnpak region mod (crash)
(other unlocker mods will work as usual, but you'll have doubled things in many menus!)
- if you find compatibility issues, report the bug to me -
Known bugs:
(do not report these bugs, I already know them!)
* Some blueprints do not reach the final stage... and I don't know why!
* CTD when trying to drag railroad to the edge of the screen
* Missing thumbnails for many unlocked things
* Missing descriptions in blueprints tab
* You need to unlock buildings everytime you enter the city
* Paris map coordinates aren't perfect
* Random crashes in gemski tutorials
* Gemski is full of bugs...
* CTD when placing the Taj Mahal
* You can connect only 2/3 rail tracks to the station
* Can't create links in Paris Map
* You can't destroy blueprints in the "normal way" (you have to select the building and then press the button [canc] or [delete] on your keyboard)
[ Voor 58% gewijzigd door LoneRanger op 14-06-2010 10:59 ]
Is er al een idee wie de titel heeft overgenomen (en wat de toekomstplannen zijn)?
Hier nog een leuk plaatje tegengekomen:

http://www.simtropolis.co...RUMVIEWTMP=Linear#1723713
Hier nog een leuk plaatje tegengekomen:

http://www.simtropolis.co...RUMVIEWTMP=Linear#1723713
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Gaat lekker met dat unlocken.
plaatjes:

Er is zelfs al een mod dat je alle blueprints gewoon kunt bouwen zonder de 3 stages.
http://www.citiesxs.net/forum/index.php?topic=1259.0 <- index met beschikbare mods.
plaatjes:

Er is zelfs al een mod dat je alle blueprints gewoon kunt bouwen zonder de 3 stages.
http://www.citiesxs.net/forum/index.php?topic=1259.0 <- index met beschikbare mods.
Verwijderd
Oh, dat ziet er wel mooi uit. Eindelijk haventjes en disco`s! Heb je ook die 3 parkeergarages ge-unlocked?
Is maar een haventje helaas naast de "normale" die in het spel zit maar zeker nuttig om van je vrachtverkeer over de weg af te komen.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:50:
Oh, dat ziet er wel mooi uit. Eindelijk haventjes en disco`s! Heb je ook die 3 parkeergarages ge-unlocked?
Die disco is natuurlijk niet zomaar een disco maar het befaamde "Moulin Rouge".
plaatjes zijn overigens niet van mijzelf maar komen van simtrop
De parkeerplaatsen heb ik wel maar ben ze nog niet tegen gekomen.
Overigens moet je er maar eens op letten, er staan standaard al aardig wat auto's geparkeerd in het spel maar die zie je eigenlijk alleen maar als je echt inzoomed.
Wel jammer dat sommige modders zich dan weer niet in kunnen houden.
Ik kwam een "polution eater" tegen en dat is dus verdomde handig om zo holliday-hotels in je stad zelf te kunnen plaatsen of eventueel manufactory tegen de rand van de stad, iets wat vrij reeel is dacht ik zo.
In de readme staat dus dat het vervuiling verdrijft in de omgeving en nog iets meer, blijkt dat "iets meer" een surplus aan olie/electra/waste/water tokens te zijn en is gelijk het hele spelelement weer weg.
Als ik al die tokens verkoop draai ik iets van 500M winst p/t.

Je gaat als modder dan een beetje aan je doel voorbij, maak dan een gebouwtje die zorgt voor al die tokens zodat iemand die daar naar opzoek is dat gebouwtje gewoon kan downloaden.
Dat is dus tevens de reden dat ik voor SC4 nauwelijks gebruik maakte van simtropolis aangezien iedere joker alles maar kan uploaden zolang er maar een plaatje bijzit.

Verwijderd
Kan je simpel van die extra zaken gebruik maken zonder het spel verder op een andere manier te beïnvloeden?
Heb vandaag de X2 geïnstalleerd trouwens, eens kijken of het spul op twee íets snellere cores lekkerder loopt datn op één. Ik weet dat het spel niet echt multithreaded is, maar een OS en virusscanmeuk dat niet in de weg zit moet toch ook wat doen.
Heb vandaag de X2 geïnstalleerd trouwens, eens kijken of het spul op twee íets snellere cores lekkerder loopt datn op één. Ik weet dat het spel niet echt multithreaded is, maar een OS en virusscanmeuk dat niet in de weg zit moet toch ook wat doen.
Je kan natuurlijk altijd zelf beslissen welke mod's je download en gebruikt 
Gisteren viel het mij trouwens op dat de reclame borden nog vrij up to date waren en zelfs locatie bepalend (In mijn geval Frans want meer dan 60% van de bevolking spreekt Nederlands in België). Dus ergens moet er toch nog inkomsten binnenkomen.
Gisteren viel het mij trouwens op dat de reclame borden nog vrij up to date waren en zelfs locatie bepalend (In mijn geval Frans want meer dan 60% van de bevolking spreekt Nederlands in België). Dus ergens moet er toch nog inkomsten binnenkomen.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Verwijderd
Ja, dat is zo
Maar ik bedoel meer, dat unlocken suggereert dat het originele content is. Of zijn die havens en dergelijke ook community mods?
Nee, is content die er al inzit.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:21:
Ja, dat is zoMaar ik bedoel meer, dat unlocken suggereert dat het originele content is. Of zijn die havens en dergelijke ook community mods?
Soms is het niet af, of hebben ze het met een andere reden (bijv. toekomstige uitbreiding) verstopt.
Er zit zelfs een, nog niet goed werkend, trein-gebeuren in het spel, met rails, treinen, stations, etc.! (om maar even iets te noemen):

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 18-06-2010 00:25 ]
Verwijderd
Wordt daar aan gewerkt door de mod-community? Dat zijn inderdaad allemaal wel zaken die ik al miste en die best nog wat extra smaak aan het spel kunnen geven. Van Monte Cristo of opvolger hoeven we weinig meer te verwachten op dat vlak, die gaan liever aan de slag met het nieuwe spel denk ik, maar de community kan nog een hoop goedmaken.
Maargoed, het moet uiteraard wel goed werken, anders hoeft het niet
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 00:35 ]
Er zijn blijkbaar wel enkel duitsers hard in de weer om al de meuk aan het draaiende te krijgen. Doet me een beetje denken aan Vampire: The Masquerade – Bloodlines en Troika Games. Die laatste ging in 2005 ook overboord maar de mod community is nog steeds bezig met het uitbrengen van patches en uitbreidingen, laatste dateert van April (Unofficial Patch 6.9)Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:34:
Wordt daar aan gewerkt door de mod-community? Dat zijn inderdaad allemaal wel zaken die ik al miste en die best nog wat extra smaak aan het spel kunnen geven. Van Monte Cristo of opvolger hoeven we weinig meer te verwachten op dat vlak, die gaan liever aan de slag met het nieuwe spel denk ik, maar de community kan nog een hoop goedmaken.
In die game zat ook nog veel content verstopt die de makers niet op tijd af hadden gekregen (lees: geld op).
Ik ben er ook hooked aan. Heb hem ergens goedkoop kunnen kopen en ben nu volop aan het proberen. Tot nu toe loopt alles aardig. Heb wel nog paar vragen. Wat is nu het beste in verband met density op woonzones. Alles beginnen met low density, dus alles vol bouwen en dan zo hoger en hoger gaan door één voor één de lage densities te verwijderen?
Ligt een beetje aan je manier van spelen, als je alles al in je hoofd hebt zitten scheelt het een hoop werk om zo snel mogelijk met hoogbouw te beginnen.Paterpor schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:31:
Ik ben er ook hooked aan. Heb hem ergens goedkoop kunnen kopen en ben nu volop aan het proberen. Tot nu toe loopt alles aardig. Heb wel nog paar vragen. Wat is nu het beste in verband met density op woonzones. Alles beginnen met low density, dus alles vol bouwen en dan zo hoger en hoger gaan door één voor één de lage densities te verwijderen?
Dat laatste kan trouwens ook meteen al d.m.v. "expert-mode" aan te vinken in options->miscellaneous, dan heb je alles unlocked.
Als je het op de normale manier speelt kun je low-density vrij snel ombouwen tot med-density omdat die tiles even groot zijn.
Persoonlijk speel ik het liefst op de normale manier en dan tegen die tijd dat alles een beetje op z'n plaats staat verbouw ik gewoon delen van mijn stad.
Ten eerste zijn die high-density tiles een stuk groter en ten tweede genereren meer inwoners meer verkeer dus de infrastructuur moet ook aangepast.
Dat is eigenlijk ook het moment dat ik dan expert-mode aanzet om zelf te kunnen kiezen welke gebouwen waar moeten komen.
Aah dankje, Ik verkies momenteel om gewoon low te blijven tot ik niet echt anders kan. Dat is veel realistischer aangezien je moeilijk met 20k inwoner als flat gebouwen kan hebben.LoneRanger schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:53:
[...]
Ligt een beetje aan je manier van spelen, als je alles al in je hoofd hebt zitten scheelt het een hoop werk om zo snel mogelijk met hoogbouw te beginnen.
Dat laatste kan trouwens ook meteen al d.m.v. "expert-mode" aan te vinken in options->miscellaneous, dan heb je alles unlocked.
Als je het op de normale manier speelt kun je low-density vrij snel ombouwen tot med-density omdat die tiles even groot zijn.
Persoonlijk speel ik het liefst op de normale manier en dan tegen die tijd dat alles een beetje op z'n plaats staat verbouw ik gewoon delen van mijn stad.
Ten eerste zijn die high-density tiles een stuk groter en ten tweede genereren meer inwoners meer verkeer dus de infrastructuur moet ook aangepast.
Dat is eigenlijk ook het moment dat ik dan expert-mode aanzet om zelf te kunnen kiezen welke gebouwen waar moeten komen.
Vanmorgen even wat geëxperimenteerd om een custom interchange te bouwen.
Het is nog niet perfect, vooral de hoogte is vaak moeilijk inschatten als je top-down speelt, maar ziet er alvast redelijk uit.
Oordeelt u zelf:

De brede wegen zijn large-avenue omgetoverd naar 5-baans een richting en als overpass heb ik de small-avenue gebruikt.
Wel jammer dat je niet beter kunt "mergen" en de afritten er dus vrij haaks op staan.
Laat je trouwens niet foppen door de ondergrond, die is compleet vlak gemaakt met de terraform-tool maar de textures blijven gewoon waardoor het lijkt dat er nog steeds hoogteverschil is.
Het is nog niet perfect, vooral de hoogte is vaak moeilijk inschatten als je top-down speelt, maar ziet er alvast redelijk uit.
Oordeelt u zelf:

De brede wegen zijn large-avenue omgetoverd naar 5-baans een richting en als overpass heb ik de small-avenue gebruikt.
Wel jammer dat je niet beter kunt "mergen" en de afritten er dus vrij haaks op staan.
Laat je trouwens niet foppen door de ondergrond, die is compleet vlak gemaakt met de terraform-tool maar de textures blijven gewoon waardoor het lijkt dat er nog steeds hoogteverschil is.
Verwijderd
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Misschien dat het allemaal nog nét iets strakker zou kunnen, maar dit lijkt er best op.
Mijn primaire vraag is dat of het ook daarwerkelijk de gewenste impact heeft op de traffic flow?
Mijn primaire vraag is dat of het ook daarwerkelijk de gewenste impact heeft op de traffic flow?
Kwa capaciteit is het ongeveer gelijk aan de expressway, maar wel verdomde moeilijk om alle eenrichting dezelfde kant op te krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 01:30:
Het is echt heel onduidelijk, want alles upgrade met de pijltjes naar links wil niet perse zeggen dat het dan ook allemaal dezelfde kant opgaat.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat met de "streetlight-mod" van mrtnrln de lantarenpalen alleen aan de linkerkant van de rijrichting kwamen te staan, hels karwei dus.
Unlocker-mod V2.0 is uit.
Mocht je hem willen gebruiken dan even de hele readme lezen en de dependency niet vergeten.Features:
* Unlock buildings button in cheat menu
* Relock buildings button in cheat menu
* Increased "expert mode" effect - it unlocks everything possible!
* Fully functional blueprints
* Omnicorps buildings
* Roundabouts
* Three types of carparks
* train network (trainstation, railroad, railroad bridge)
* gembeach hospital (preview of the future unlocker)
* gem roads and streets (same as above)
* more farm roads
* gemski tutorials
* "manage blueprints" button
* Paris, New York (both in "plains") and Rio de Janeiro (in "coasts") maps unlocked
* PO Content Packs menu unlocked
* Working medieval pack
* Some of the Limited Edition content
* [new] 13 new maps
* [new] more unlocked buildings
Praktisch alle blueprints werken nu en ook b.v. de highwaybridge is gefixed zodat je de highway er gewoon op kunt aansluiten.
Ik zit alleen even te twijfelen of die higway fix nu in de unlocker-mod zat of dat ik die ergen anders vandaan heb.
Verwijderd
Hee, dat ziet er wel interessant uit. Daar ga ik op de nieuwe bak maar eens mee spelen geloof ik.
Klopt het trouwens, als ik zo tussen de regels door lees, dat ik dat ski-oord gebeuren niet aan de praat krijg? Dik in de min beginnen en allerlei opties niet hebben enzo?
Ik dacht dat het aan de gebruikte crack lag namelijk, maar nu begin ik toch te twijfelen.
Klopt het trouwens, als ik zo tussen de regels door lees, dat ik dat ski-oord gebeuren niet aan de praat krijg? Dik in de min beginnen en allerlei opties niet hebben enzo?
Ik dacht dat het aan de gebruikte crack lag namelijk, maar nu begin ik toch te twijfelen.
Goed nieuws, klik 
CXL is nu zo'n beetje overal te koop met 50% korting. [Steam, officiele site]
Voor de duidelijkheid, Focus is de/een uitgever, ze maken zelf geen spelletjes dus de nieuwe eigenaar van CXL is nog steeds niet bekend.This fall, Focus will launch Cities XL 2011, an enriched version which will meet all the expectations of City Builder's fans.
CXL is nu zo'n beetje overal te koop met 50% korting. [Steam, officiele site]
Verwijderd
Beetje een mixed blessing dus. Aan de ene kant is het heel fijn dat het spel doorontwikkeld wordt, aan de andere kant is het dus een versie die 2010 had moeten zijn.
Ik hoorde afgelopen week nog dat stortingen via de website automatisch gestorneerd werden. Is dat inmiddels anders?CXL is nu zo'n beetje overal te koop met 50% korting. [Steam, officiele site]
Afgelopen week overgestapt van Vista naar Windows 7 x64. Dus Cities XL moest ook opnieuw geïnstalleerd. Alleen geeft de launcher nu aan dat die niet kan connecten naar de server. Ik kan niet inloggen, niet updaten (dus zit nu nogsteeds met de versie 1.0.0.297), gewoon helemaal geen contact leggen met de servers. Uiteraard firewall opengegooid zonder resultaat. Ik vermoed dat de launcher te oud is, maar zichzelf updaten gaat dus niet en ik kan op internet ook nergens patches vinden die geschikt zijn om over de release versie heen te zetten.
Nu dacht ik slim te zijn door mn oude installatiemap (met de up-to-date versie) te gebruiken, dan kan ik wel inloggen, ik kan ook starten. Maar na de Play knop dan krijg ik dus een fout dat de configuratie niet overeen komt zoals iemand eerder heeft gehad in dit topic:
F.West98 in "[PC] Cities XL"
Helaas is er geen oplossing gegeven.
Compatibiliteitsmodus helpt ook niks. Iemand een idee? Wellicht heeft iemand nog een patch die wel over de 1.0.0.297 kan?
Nu dacht ik slim te zijn door mn oude installatiemap (met de up-to-date versie) te gebruiken, dan kan ik wel inloggen, ik kan ook starten. Maar na de Play knop dan krijg ik dus een fout dat de configuratie niet overeen komt zoals iemand eerder heeft gehad in dit topic:
Compatibiliteitsmodus helpt ook niks. Iemand een idee? Wellicht heeft iemand nog een patch die wel over de 1.0.0.297 kan?
Je kan gewoon de patch van de site over de release versie installeren,
http://www2.citiesxl.com/...tid=3%3Anewsflash&lang=en
Sterker nog, volgens mij zit er niet echt iets nieuws in CXL2011 als ik de screenshots bekijk?Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:04:
[...]
Beetje een mixed blessing dus. Aan de ene kant is het heel fijn dat het spel doorontwikkeld wordt, aan de andere kant is het dus een versie die 2010 had moeten zijn.
Bijv. de treinen en Chinatown zitten al in CXL (al zijn ze niet geactiveerd).
Toch?
Verwijderd
Ik weet niet precies wat er al in zit, daar heb ik me nog niet in verdiept. Maar als dat zo is mag ik toch hopen dat ze een goede deal maken voor de mensen die al een account hadden. Een goed doorontwikkeld spel met een evenwichtige single player gameplay en alles wat niet lekker werkte uitgewerkt is zeker wat waard, maar om daar nou het volle pond voor neer te leggen na 2010 zie ik niet zitten.anandus schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:21:
Sterker nog, volgens mij zit er niet echt iets nieuws in CXL2011 als ik de screenshots bekijk?
Toch?
Thanks!Bazvv schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:21:
Je kan gewoon de patch van de site over de release versie installeren,
Ik heb me laten misleiden door de bestandsnaam: CXL_1.0.3.297_to_CXL_1.1.0.457-B4.exe

Van mn oude installatie had ik namelijk ook een hele rits aan "1.x.x.xxx to 1.x.x.xxx" patches, maar die vereisten allemaal een specifieke versie, deze gaat dus ook gewoon over oudere versies. Het spel start nu weer.
Had het ook, de patch van de officiële site manueel downloaden verhielp alle problemen.Maranello schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:15:
Afgelopen week overgestapt van Vista naar Windows 7 x64. Dus Cities XL moest ook opnieuw geïnstalleerd. Alleen geeft de launcher nu aan dat die niet kan connecten naar de server. Ik kan niet inloggen, niet updaten (dus zit nu nogsteeds met de versie 1.0.0.297), gewoon helemaal geen contact leggen met de servers. Uiteraard firewall opengegooid zonder resultaat. Ik vermoed dat de launcher te oud is, maar zichzelf updaten gaat dus niet en ik kan op internet ook nergens patches vinden die geschikt zijn om over de release versie heen te zetten.
http://www2.citiesxl.com/...catid=3:newsflash&lang=en
Die havens op het eerste plaatje heb ik nog niet kunnen vinden en de vliegtuigen in de lucht ook niet.anandus schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:21:
[...]
Sterker nog, volgens mij zit er niet echt iets nieuws in CXL2011 als ik de screenshots bekijk?
Toch?
Ach het blijft speculatief allemaal wbt 2011.
Voor mij hoeft er niet zo heel veel te veranderen wbt het visuele maar liefst een hoop finetuning wbt gameplay.
Handel tussen steden onderling staat bij mij hoog op het verlanglijstje omdat je dan zelf alles moet produceren en geen bodemloze put hebt zoals omnicorp, dat maakt het strategisch ook een stuk interessanter.
Op nummer een staat iig een tool om CC toe te laten en liefst dan ook nog een systeem dat je submappen aan kunt maken in je paks-folder om het overzichtelijk te houden, nu moet alles nog in de root van /packs staan.
Tenslote lijkt me een splits en merge systeem wbt [snel]wegen ook erg interessant.
Je hebt nu al vrij veel mogelijkheden maar een simpele on-ramp voor een snelweg is er niet.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DVJhcXr5hN4]
Zoiets.
Valt toch wel mee, ik tel er maar 4.
Ik was trouwens bezig met een test-stad om wat blueprints te testen maar dat begint nog ergens op te lijken ook.

Kathedraal, Titanic, Tokyio tower [half zichtbaar] en een of ander museum geloof ik.
Verwijderd
Ik weet niet, ik hoef die landmarks eigenlijk niet zo. Dan heb ik altijd het idee dat er iets van iemands anders' stad in mijn stad staat ofzo.
Maargoed, ik heb net bevestigd dat CXL eigenlijk niet multithreaded is. Eén core wordt helemaal volgetrokken en de andere idled praktisch. Die ander is iets drukker dan de tweede thread van m'n P4, maar dat mag ook wel verwacht worden in verband met de virusscanner en het OS en dat soort werk. De 4770 komt eigenlijk niet boven de 40 procent uit.
Njah, dat gaan we het ding binnenkort maar eens wat opklokken hè
Het speelt nu wel al beter dan op die P4, maar er valt nog winst te halen.
Ik hoop toch echt dat áls Cities XL 2011 uitkomt, dat ze daar dan ook iets aan hebben gedaan.
Maargoed, ik heb net bevestigd dat CXL eigenlijk niet multithreaded is. Eén core wordt helemaal volgetrokken en de andere idled praktisch. Die ander is iets drukker dan de tweede thread van m'n P4, maar dat mag ook wel verwacht worden in verband met de virusscanner en het OS en dat soort werk. De 4770 komt eigenlijk niet boven de 40 procent uit.
Njah, dat gaan we het ding binnenkort maar eens wat opklokken hè
Ik hoop toch echt dat áls Cities XL 2011 uitkomt, dat ze daar dan ook iets aan hebben gedaan.
Verwijderd
Ziet er weer goed uit. Zie paar dingetjes waar ik vragen over heb.LoneRanger schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:58:
[...]
Ik was trouwens bezig met een test-stad om wat blueprints te testen maar dat begint nog ergens op te lijken ook.
- Zie ik daar nu een boot in het water liggen?
- Die wegen langs het water heb je erg mooi gedaan, heb je dat gewoon gedaan met de standaard bijgeleverde terravorming tools?
Vraagje...
Zit met mijn Executives en hun ontevredenheid over de Environment (is low). Hoe krijg je dit goed bij hun. Ik snap dat ze niet vlak bij snelwegen oid willen wonen. Heb nog ontevreden Executives, terwijl ze redelijk rustig wonen in een schone omgeving.
Zit met mijn Executives en hun ontevredenheid over de Environment (is low). Hoe krijg je dit goed bij hun. Ik snap dat ze niet vlak bij snelwegen oid willen wonen. Heb nog ontevreden Executives, terwijl ze redelijk rustig wonen in een schone omgeving.
Dat lijkt me de Titanic die hij opnoemtVerwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 02:30:
[...]
Die boot is de Titanic, blueprint.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 02:30:
[...]
Ziet er weer goed uit. Zie paar dingetjes waar ik vragen over heb.
- Die wegen langs het water heb je erg mooi gedaan, heb je dat gewoon gedaan met de standaard bijgeleverde terravorming tools?
Naja, terraforming is een beetje teveel eer, ik heb alles zo plat en laag mogelijk gemaakt, je kunt niet echt mooi "shapen" zoals in SC4.
@Vos:
Veel gebruik maken van "plaza's" dan krijg je zo'n witte glow wat een positief effect heeft op enviroment.
Daarnaast helpt het bouwen van landmarks en blueprints en natuurlijk voldoende services.
Overigens is het niet zo'n bezwaar dat ze daar ontevreden over zijn mits je belastingen groen zijn.
Als ze uit je stad weglopen en je zelfs een slechte reputatie krijgt wordt het een ander verhaal.
Mocht je trouwens gebruik maken van die vierkante- of vrije vorm zoning dan moet je die automatische plaza's weghalen en ze zelf opnieuw planten.
Vrij vaag gedaan maar die automatische plaza-vulling doet niks voor je enviroment.
Idd.
Het soort plaza maakt niet uit? Ik deed tot nu toe Wooded park area.
[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 04-07-2010 17:42 ]
Maakt niet uit zolang je de glow maar ziet als je wilt plaatsen en volgens mij zijn dat gewoon alle plaza's.Vos schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:42:
Het soort plaza maakt niet uit? Ik deed tot nu toe Wooded park area.
De glow heb ik nagenoeg overal over mijn stedelijk gebied, dus dat zit wel goed ja. Het is soms beetje puzzelen waar nog allemaal wat te plaatsen is. Heb nu stad van 55.000 maar dan merk ik dat de infrastructuur niet super is
. Eens kijken of ik de industrie ergens heen kan verplaatsen. Heb wel 7M aan geld, maar de geldstroom is maar 5-20k p/t.
Wat zijn nu echte 'geld bomen'? Landbouw?
De echte geldstromen zijn zo weinig mogelijk uitgeven aan services.Vos schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:26:
Je kunt alles over produceren, inclusief inwoners, en die dan weer uitvoeren. [geen verschil in prijs]
Wat het minst geld oplevert zijn grondstoffen want dat kost immers geld om die te winnen terwijl al die andere dingen je al geld opleveren d.m.v. belastingen.
Wat wel handig is om in de gaten te houden is dat je meer geld krijgt voor 5 tokens dan voor 5x1 token, idem voor inkoop. [kwantum korting]
Anders lees je het topic eerst?
Was al een aantal maanden bekend
(LoneRanger in "[PC] Cities XL")
Het is te hopen dat het wat wordt en vooral dat ze er wat extra's aan toevoegen en niet alleen dingen unlocken die al in CXL zitten, maar nog niet speelbaar zijn.
En nog steeds geen CXL in de budgetbakken
[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 24-08-2010 09:47 ]
behalve tram's/treinen/metro zitten de veranderingen volgens mij grotendeels in de gameplay zoals een ander belastingsysteem en handelen tussen je steden onderling.anandus schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:41:
[...]
Het is te hopen dat het wat wordt en vooral dat ze er wat extra's aan toevoegen en niet alleen dingen unlocken die al in CXL zitten, maar nog niet speelbaar zijn.
En nog steeds geen CXL in de budgetbakken
Verder nog nieuwe map's maar dan heb je volgens mij de grootste veranderingen wel gehad behalve nog een handje vol nieuwe gebouwen.
Ik heb ook nog nergens officieel gelezen dat de memory-leak gedicht is en dat zou ik heel jammer vinden.
Ik denk niet dan ze een bug fix echt in een aankondiging gaan steken. Zie je het al op de doos?
New Features:
* No memory-leak
New Features:
* No memory-leak
Ja, eigenlijk wel.
Nee, op het forum bedoel ik dan, de vraag is volgens mij wel gesteld maar nergens antwoord voor zover ik weet.
Daarnaast is MC zelf 9 maanden lang niet in staat geweest om dat te fixen.
Aangezien Focus een uitgever is verwacht ik dat zij een paar programmeurs van MC hebben ingehuurd om de boel af te maken en dan is het maar de vraag natuurlijk of ze nu wel in staat zijn die leak te dichten.
Maar goed, heb al een tijdje niet echt meer rond gekeken op dat forum dus mss ben ik wel te voorbarig.
Nee, op het forum bedoel ik dan, de vraag is volgens mij wel gesteld maar nergens antwoord voor zover ik weet.
Daarnaast is MC zelf 9 maanden lang niet in staat geweest om dat te fixen.
Aangezien Focus een uitgever is verwacht ik dat zij een paar programmeurs van MC hebben ingehuurd om de boel af te maken en dan is het maar de vraag natuurlijk of ze nu wel in staat zijn die leak te dichten.
Maar goed, heb al een tijdje niet echt meer rond gekeken op dat forum dus mss ben ik wel te voorbarig.
Hoi,
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van dit spel. Na enige tijd twijfelen heb ik dan toch maar ondanks de slechte recenties de knoop door gehakt en het spel gekocht omdat ik een aardig Simcity fan ben (spel het spel al vanaf SC3000 sinds 1999) Maar goed, ik heb het spel gekocht en moest mijn account aanmaken maar dan word er gezegt dat mijn keycode niet juist is of al in gebruik. De winkel waar ik hem voor 29,99 heb kunnen kopen (Future Zone Rotterdam) had hem vandaag weer nieuw binnen gekregen dus de kans is niet heel groot dat hij al is gebruikt en terug gebracht (behalve dat een andere winkel die zijn producten van de zelfde leverancier krijgt de game heeft terug gegeven aan de leverancier vanwege slechte verkoop van het spel) Ik heb een crack gedownload die er voor zou moeten zorgen dat het spel zonder inloggen op de server te spelen is (server is er niet, maar goed dat is bekend) maar die crack werkt niet, hij komt wel verder dan het intro filmpje maar bij de loadscreen blijft hij hangen.
Er staat: connecting to disconnected version 1.0 (Build 297). Weet iemand een crack die werkt.
Ik heb ook een hoop patchen die niet werken, en de update (version 1.0 build 457) werkt ook niet met de crack).
Het komt er dus opneer dat ik netjes heb betaald voor een spel dat ik niet kan/mag gebruiken omdat men vind dat je via internet de boel eerst moet laten verifieren op legetiemheid alvorens het spel te mogen gebruiken, en laat nou net mijn legaal gekochte spel (de productcode) in gebruik of wat dan ook zijn. Ik heb gezelen op internet dat er veel meer mensen zijn met dit probleem, ik mag het spel morgen terug brengen (de verkoper zei al dat deze game waarschijnlijk niet gaat werken en heeft een uitzondering gemaakt voor mij) maar zal het wel jammer vinden omdat ik hier lees dat heel veel mensen dit spel wel gewoon gebruiken (ook dat mensen het spel na maart dit jaar gekocht hebben toen de servers offline gingen) of werkt het enkel met een product code gekocht bij Steam omdat die zeker eten ongebruikt zijn?
Wel mijn vraag is nu, welke crack ik voor versie 1.0 build 457 kan gebruiken om dit spel alsnog offline zonder registratie via internet te kunnen gebruiken.
Mijn Specs in het kort zijn Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz, 4GB DDR3 RAM ATI 5770 512 GDDR5, Windows XP pro 32BIT
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van dit spel. Na enige tijd twijfelen heb ik dan toch maar ondanks de slechte recenties de knoop door gehakt en het spel gekocht omdat ik een aardig Simcity fan ben (spel het spel al vanaf SC3000 sinds 1999) Maar goed, ik heb het spel gekocht en moest mijn account aanmaken maar dan word er gezegt dat mijn keycode niet juist is of al in gebruik. De winkel waar ik hem voor 29,99 heb kunnen kopen (Future Zone Rotterdam) had hem vandaag weer nieuw binnen gekregen dus de kans is niet heel groot dat hij al is gebruikt en terug gebracht (behalve dat een andere winkel die zijn producten van de zelfde leverancier krijgt de game heeft terug gegeven aan de leverancier vanwege slechte verkoop van het spel) Ik heb een crack gedownload die er voor zou moeten zorgen dat het spel zonder inloggen op de server te spelen is (server is er niet, maar goed dat is bekend) maar die crack werkt niet, hij komt wel verder dan het intro filmpje maar bij de loadscreen blijft hij hangen.
Er staat: connecting to disconnected version 1.0 (Build 297). Weet iemand een crack die werkt.
Ik heb ook een hoop patchen die niet werken, en de update (version 1.0 build 457) werkt ook niet met de crack).
Het komt er dus opneer dat ik netjes heb betaald voor een spel dat ik niet kan/mag gebruiken omdat men vind dat je via internet de boel eerst moet laten verifieren op legetiemheid alvorens het spel te mogen gebruiken, en laat nou net mijn legaal gekochte spel (de productcode) in gebruik of wat dan ook zijn. Ik heb gezelen op internet dat er veel meer mensen zijn met dit probleem, ik mag het spel morgen terug brengen (de verkoper zei al dat deze game waarschijnlijk niet gaat werken en heeft een uitzondering gemaakt voor mij) maar zal het wel jammer vinden omdat ik hier lees dat heel veel mensen dit spel wel gewoon gebruiken (ook dat mensen het spel na maart dit jaar gekocht hebben toen de servers offline gingen) of werkt het enkel met een product code gekocht bij Steam omdat die zeker eten ongebruikt zijn?
Wel mijn vraag is nu, welke crack ik voor versie 1.0 build 457 kan gebruiken om dit spel alsnog offline zonder registratie via internet te kunnen gebruiken.
Mijn Specs in het kort zijn Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz, 4GB DDR3 RAM ATI 5770 512 GDDR5, Windows XP pro 32BIT
om even kort te zijn, je moet een patch installeren die je op de website vindt. Succes
Oh bedankt Paterpor, ik ga gelijk kijken
Ik heb het even gezocht op de website en dit is de patch die ik al eerder had gedownlaod en geinstalleerd, helaas moet ik mij alsnog aanmelden om de game te kunnen spelen en ik heb geen account omdat ik deze niet kan aanmaken vanwege het feit dat mijn product code niet geldig is of l eens gebruikt.
''Supplied activation key doesn't exist or already assigned''
''Supplied activation key doesn't exist or already assigned''
Lees dit anders even door, de enige oplossing. 
[edit]
Aangezien je de mogelijkheid hebt zou ik het spel gewoon terug brengen en even een paar weekjes wachten op CXL2011 aangezien dat in grote lijnen en [hopelijk] verbeterde versie is.
[edit]
Aangezien je de mogelijkheid hebt zou ik het spel gewoon terug brengen en even een paar weekjes wachten op CXL2011 aangezien dat in grote lijnen en [hopelijk] verbeterde versie is.
[ Voor 46% gewijzigd door LoneRanger op 01-09-2010 01:38 ]
Bedankt Loneranger,
Ik ga hem morgen terug brengen, er zit helaas niets anders op, en ik wacht tot CXL 2011 uit komt, waarschijnlijk komt hij oktober dit jaar uit, dus als dat niet gaat uitlopen dan is dat al snel. Hopelijk zijn er dan zowiezo een hoop dingen verbeterd betreft de gameplay maar ook het offline gedeelte en dat je dan niet meer hoeft in te loggen om het spel te kunnen spelen, hoewel als het werkt werkt het, maar handiger is anders omdat je dan zowiezo altijd afhankelijk bent van het bedrijf dat het spel uitbrengt/onderhoud en de servers, en als het bedrijf failliet gaat of de servers down gaan etc dan heb je dus een probleem zoals de meeste mensen nu dus, als je een spel koopt is het van jouw, tenzei je een licentie gekocht heb, maar dat is met dit spel niet het geval dus ik vind het erg vreemd dat je het alleen mag spelen als je product code online kan geverifieerd met de server. Maar goed ik breng hem terug en wacht tot dat CXL 2011 uitkomt en wat die ons gaat brengen. Het is wel een heel mooi spel op grafisch gebied, enkel de Sims en de auto's mogen van mij iets realistischer maar verder vind ik het super mooi, zover ik het op filmpjes en foto's heb kunnen zien
Ik ga hem morgen terug brengen, er zit helaas niets anders op, en ik wacht tot CXL 2011 uit komt, waarschijnlijk komt hij oktober dit jaar uit, dus als dat niet gaat uitlopen dan is dat al snel. Hopelijk zijn er dan zowiezo een hoop dingen verbeterd betreft de gameplay maar ook het offline gedeelte en dat je dan niet meer hoeft in te loggen om het spel te kunnen spelen, hoewel als het werkt werkt het, maar handiger is anders omdat je dan zowiezo altijd afhankelijk bent van het bedrijf dat het spel uitbrengt/onderhoud en de servers, en als het bedrijf failliet gaat of de servers down gaan etc dan heb je dus een probleem zoals de meeste mensen nu dus, als je een spel koopt is het van jouw, tenzei je een licentie gekocht heb, maar dat is met dit spel niet het geval dus ik vind het erg vreemd dat je het alleen mag spelen als je product code online kan geverifieerd met de server. Maar goed ik breng hem terug en wacht tot dat CXL 2011 uitkomt en wat die ons gaat brengen. Het is wel een heel mooi spel op grafisch gebied, enkel de Sims en de auto's mogen van mij iets realistischer maar verder vind ik het super mooi, zover ik het op filmpjes en foto's heb kunnen zien
Heb de game terug gebracht en netjes zoals de verkoper had gezegt mijn geld terug gekregen. Nu is het wachten op CXL2011 en hopen dat die wel gewoon gebruikt kan worden zonder al die registratie onzin (niet voor downloads en multiplay).
Ik kijk er al naar uit
Ik kijk er al naar uit
Verwijderd
Onzin, het is op een andere manier te doen en het draait (onder XP x64) hier prima. Treurig dat het op die manier moet als je netjes voor je spel betaald hebt, maar een prima oplossing (aangezien de EULA van de andere kant al gebroken was).
Focus geeft "gewoon" support om e.e.a. werkende te krijgen, het moet dus niet op jou manier.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:51:
[...]
Onzin, het is op een andere manier te doen en het draait (onder XP x64) hier prima.
Nu heeft hij zijn geld nog terug gekregen waar hij over een maand de opvolger mee kan financieren.
De site van CitiesXL is vernieuwd! 14 Oktober is de release.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Is er iets bekend over metro's en dergelijke?F.West98 schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:57:
De site van CitiesXL is vernieuwd! 14 Oktober is de release.
niet dat ik weet, maar ik zag op de plaatjes wel treinen ed staan...
hoop wel op metro en trein enzo...
hoop wel op metro en trein enzo...
[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 13-09-2010 19:55 ]
Er komen sowieso subway en elevated rail in, bevestigd en ook in het filmpje te zien. Qua heavy rail schijnt niemand zeker te weten hoe het daar mee zit.
Verwijderd
Ik hoop dat er ook wat dingen in komen die je ook in simcity had. Zoals waterleidingen, stroomleidingen, politie/brandweer/enz.. kunnen besturen, belastingen kunnen regelen. Gewoon wat meer dingen die je kan regelen dus..
Verwijderd
Goed nieuws voor iedereen die 2011 wellicht interessant vindt:
Op zich helemaal niet verkeerd, al moet je natuurlijk nog even zien hoe duur het dan uiteindelijk wordt.Indeed, we will let all Cities XL owners benefit from an exceptional discount of 50% on the downloadable version of Cities XL 2011 available on the official website of the game.
Nu wel misschien, maar eerder deden ze dat nietLoneRanger schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:00:
Focus geeft "gewoon" support om e.e.a. werkende te krijgen, het moet dus niet op jou manier.
Nu heeft hij zijn geld nog terug gekregen waar hij over een maand de opvolger mee kan financieren.
is er al iets bekend over korting als je vorige versie al hebt?
Je maakt nu een grapje hoop ik en anders de post boven je even lezen.F.West98 schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:38:
is er al iets bekend over korting als je vorige versie al hebt?
Cities XL is eindelijk in de aanbieding.
€4,99 voor de gewone versie, €6,24 voor de Limited Edition.
Edit: Oh, moet ik niet vergeten te zeggen waar: Steam.
Kan ik ook eens dit spel spelen en kijken hoe het speelt
I is curious 
(En ja, ik ben laat, maar wilde hem pas kopen toen het in de aanbieding was
)
€4,99 voor de gewone versie, €6,24 voor de Limited Edition.
Edit: Oh, moet ik niet vergeten te zeggen waar: Steam.
Kan ik ook eens dit spel spelen en kijken hoe het speelt

(En ja, ik ben laat, maar wilde hem pas kopen toen het in de aanbieding was
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 28-09-2010 23:05 ]
Verwijderd
Mocht je 'm nog niet hebben, dan kan je 'm altijd nog kopen als kortingscoupon, want ik ga er van uit dat 2011 meer dan 10 euro gaat kosten
Ja, zat ik ook aan te denken.Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:08:
Mocht je 'm nog niet hebben, dan kan je 'm altijd nog kopen als kortingscoupon, want ik ga er van uit dat 2011 meer dan 10 euro gaat kosten
Ervanuitgaande dat die 50%-off ook voor deze versie geldt.
Verwijderd
anandus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:12:
Ja, zat ik ook aan te denken.
Ervanuitgaande dat die 50%-off ook voor deze versie geldt.
Of ze het gaan doen is een tweede, maar met bovenstaande uitspraak kunnen ze er moeilijk onderuit imho.all Cities XL owners
Ik heb net deze game van Steam geplukt met een discount van 75%. Ben benieuwd!
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Heb het ook gisteren via steam aangeschaft, via de discount, nu het volledig single player is geworden en goedkoop was wil ik het toch wel eens proberen.
Dit was trouwens mijn eerste game die ik aankocht via steam, zijn er trouwens regelmatig van die goedkope acties? want de andere games kosten evenveel of meer dan de boxed versies in de winkel.
Dit was trouwens mijn eerste game die ik aankocht via steam, zijn er trouwens regelmatig van die goedkope acties? want de andere games kosten evenveel of meer dan de boxed versies in de winkel.
Euh ja, Steam staat bekend om zijn acties...timofp schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:47:
L4D voor 5 euro, GTA IV voor 7,50, Star |Wars The Force Unleashed voor 7,50, Serious Sam HD voor 5 euro... Enz enz enz enz enz. Gewoon regelmatig in de Steam Store kijken dus.
Cunning linguist.
Tweemaal per week. Een weekend-sale en een midweek-sale.timofp schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:47:
Heb het ook gisteren via steam aangeschaft, via de discount, nu het volledig single player is geworden en goedkoop was wil ik het toch wel eens proberen.
Ik snap iets niet. Kun je online spelen of is dat komen te vervallen? En die GEMS, is het mogelijk om een ski resport te maken?
Of moet ik nu wachten op 2011? Want de verslavingsfactor zit er hier goed in
Niet elke week.anandus schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:08:
[...]
Tweemaal per week. Een weekend-sale en een midweek-sale.
Cunning linguist.
Online kan al niet meer sinds maart geloof ik en komt ook niet terug.Bolk schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:48:
Ik snap iets niet. Kun je online spelen of is dat komen te vervallen? En die GEMS, is het mogelijk om een ski resport te maken?
Het enige leuke aan online was trouwens dat je steden van anderen kon bezoeken en bezichtigen.
De ski-gem kunt je wel testen d.m.v. de unlocker mod maar die is/was zwaar beta en zorgde nog wel eens voor een crash.
Wat ik net bij de spam vind:
Nu reservatie; €20, €40 voor volle versie dus...
Alleen; of via paypal betalen, of via visa/mastercard
Dus voor iedereen die nu CitiesXL speelt: 50% korting!Hello,
You may have already seen or read that the game Cities XL 2011 will be released October 14th on PC. Cities XL 2011 offers lots of new features and improvements requested by many gamers.
We are pleased to announce that as a Cities XL player, we offer you an exceptional 50% discount when you buy a digital copy of Cities XL 2011 in the official shop.
All you need to benefit from the 50% discount is the player key of your Cities XL game which will be asked when you order the game.
On October 14th, you will then receive your Cities XL 2011 activation key as well as a link to download the game.
All the information about this offer and about Cities XL 2011 is available on the official website:
http://www2.citiesxl.com
Yours,
The Focus Home Interactive team

Nu reservatie; €20, €40 voor volle versie dus...
[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 09-10-2010 18:52 ]
Overigens had ik dat mailtje ook. Dus iedereen die hem net als ik laatst voor 5 euro bij Steam heeft gehaald heeft ook 50% korting 
Maarja, is het het waard? Voegt CXL 2011 genoeg toe om, als CXL-speler, het spel te willen kopen?
Moet ik zeggen dat ik zelf nog niet echt aan dit spel ben toegekomen, maar dat terzijde
Overigens heb ik zelf geen creditcard en Paypal vind ik niet zo fijn werken, dus ikzelf gebruik altijd 3V van Visa. Geld overmaken met iDeal en je hebt gelijk een creditcard-nummer
Maarja, is het het waard? Voegt CXL 2011 genoeg toe om, als CXL-speler, het spel te willen kopen?
Moet ik zeggen dat ik zelf nog niet echt aan dit spel ben toegekomen, maar dat terzijde
Is toch geen probleem?F.West98 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:49:
[...]
Overigens heb ik zelf geen creditcard en Paypal vind ik niet zo fijn werken, dus ikzelf gebruik altijd 3V van Visa. Geld overmaken met iDeal en je hebt gelijk een creditcard-nummer
[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 09-10-2010 19:02 ]
dezelfde redenen als jouwe, dat probleem. Net dus 3V ontdekt
en precies €20
anandus schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:00:
Overigens had ik dat mailtje ook. Dus iedereen die hem net als ik laatst voor 5 euro bij Steam heeft gehaald heeft ook 50% korting
Moet ik zeggen dat ik zelf nog niet echt aan dit spel ben toegekomen, maar dat terzijde![]()
[...]
Is toch geen probleem?
offtopic:
Hoe lang duurt het tot je de code op je email hebt?
[ Voor 83% gewijzigd door F.West98 op 09-10-2010 19:21 ]
Verwijderd
Mjah, ik denk dat ik 2011 voorlopig maar even oversla. Ik weet niet, ik heb toch liever een fysiek cdtje en heb ook niet echt haast omdat ik nog nauwelijks begonnen ben aan 2010. Dan wacht ik liever tot 'ie voor 20 euro in de winkel ligt of op zijn minst tot andere mensen mij kunnen vertellen of het de moeite waard is.
dan heb je mij als test, heb hem net gepre-orderdVerwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:47:
Mjah, ik denk dat ik 2011 voorlopig maar even oversla. Ik weet niet, ik heb toch liever een fysiek cdtje en heb ook niet echt haast omdat ik nog nauwelijks begonnen ben aan 2010. Dan wacht ik liever tot 'ie voor 20 euro in de winkel ligt of op zijn minst tot andere mensen mij kunnen vertellen of het de moeite waard is.
F.West98 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:17:
[...]
offtopic:
offtopic:
Redelijk direct. Het CC nummer zelf staat op de 3V-site, de cvc-code krijg je dan via je mail. Als ik het me goed herinner
Redelijk direct. Het CC nummer zelf staat op de 3V-site, de cvc-code krijg je dan via je mail. Als ik het me goed herinner
Ik kijk ook de kat uit de boom. Vraag me acht af wat de meerwaarde is als ik alles zo lees.Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:47:
Daarnaast heb ik het liever in Steam (en eigenlijk het liefste een fysiek doosje + Steam, zoals ik nu een hoop van mijn spellen heb).
Niet dus, na 5-10 minuten via mail, dan activeren, toen wel direct de cvc-code...anandus schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:09:
[...]
offtopic:
Verwijderd
Precies mijn overwegingenanandus schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:09:
Ik kijk ook de kat uit de boom. Vraag me acht af wat de meerwaarde is als ik alles zo lees.
Daarnaast heb ik het liever in Steam (en eigenlijk het liefste een fysiek doosje + Steam, zoals ik nu een hoop van mijn spellen heb).

CitiesXL 2011 is dus de game zoals CitiesXL had moeten worden. Veel meer vervoersmogelijkheden, geen vage multiplayer mode, en leuke mods!
Ik heb hem ook al besteld! Was redelijk verbaasd dat ie volgende al week al uitkomt, wat gaat de tijd toch snel
Ik heb hem ook al besteld! Was redelijk verbaasd dat ie volgende al week al uitkomt, wat gaat de tijd toch snel

donderdag al, nog 4 dagen

Hier staat wel het e.e.a. gepost door betatesters.Martinspire schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:27:
Wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen de 2009 en 2011 versie? Is er ergens een overzicht?
Trailer:
Verwijderd
In het begin was ik wel enthousiast was over Cities XL maar ik was er toch ook wel snel op uitgekeken. Op de een of andere manier vond ik dat je continue hetzelfde aan het doen was. Het werd dus vrij snel saai vond ik.
Ben dus wel erg benieuwd of deze vernieuwede versie daar verandering in kan brengen. Enerzijds lijkt het me sterk dat ze veel hebben kunnen veranderen op zo'n korte tijd...
Ben dus wel erg benieuwd of deze vernieuwede versie daar verandering in kan brengen. Enerzijds lijkt het me sterk dat ze veel hebben kunnen veranderen op zo'n korte tijd...
Mja, ik sluit het spel eigenlijk ook weer snel na 2 dagen intensief spelen. Alhoewel ik laatst wel een aardige situatie kwam: men wilde meer industrie, dus ik bouw wat dense industrie aan de rand van de map. Daardoor ging de luchtkwaliteit zo hard achteruit dat de farms ermee stopten, het vreten op was, mensen begonnen te rellen en binnen no-time de hele economie op z'n gat lag 
En met een negatieve cashflow kun je geen farming kopen van je buren, dus was het snel gedaan...
Uiteindelijk de industrie weggehaald maar toen was het al te laat eigenlijk.. Hopelijk heeft 2011 meer variatie mbt economie..
En met een negatieve cashflow kun je geen farming kopen van je buren, dus was het snel gedaan...
Wou ik net naar mijn bed gaan, zie ik net dat ik om 0:19 download links heb ontvangen. 
Een dagje vroeger klagen we niet om maar ik zal het pas morgen avond kunnen binnenhalen.
Een dagje vroeger klagen we niet om maar ik zal het pas morgen avond kunnen binnenhalen.
Voor de mensen die hem al hebben en spelen:
Hoe is het spel?
Cities XL 2011, dus
Hoe is het spel?
Cities XL 2011, dus
Ben hem nu ook aan het binnenhengelen.
Hoop stiekem dat ik CitiesXL 2011 wel wat meer ga spelen dan 2009. Daar had ik de beta redelijk wat gespeeld, daarna gekocht, en misschien een uur wat lopen aankloten en dat was het denk ik wel
Toch leuk dat de download al een dag eerder beschikbaar is gekomen.
Hoop stiekem dat ik CitiesXL 2011 wel wat meer ga spelen dan 2009. Daar had ik de beta redelijk wat gespeeld, daarna gekocht, en misschien een uur wat lopen aankloten en dat was het denk ik wel
Toch leuk dat de download al een dag eerder beschikbaar is gekomen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb het spel vandaag gedownload en even gespeeld. Enige verbetering die ik ben tegen gekomen op 2009.
* De snelweg brug werkt eindelijk!
* Er zitten standaard rotondes in het spel.
* Er is een metro systeem
* De trade is compleet vernieuwt je kan nu met je steden onderling "traden"
* Er zijn trophies aan het spel toegevoegd
* Zitten bekende mappen is zoals Parijs, New york.
* Chinatown is er ingestopt
* Iets wat ze noemen europa
* Zeehuisjes (die op zee gemaakt kunnen worden).
* Wat meer weg mogelijkheden zoals zanderige wegen.
* Je hoort weg geluiden als je op de weg inzoomt.
* lineaire bouwzones
Vind het persoonlijk nog wat tegen vallen, maar met wat mods e.d. die er ook voor 2009 waren zal het wel leuk worden.
De trein uit de trailer zie ik nog nergens.
* De snelweg brug werkt eindelijk!
* Er zitten standaard rotondes in het spel.
* Er is een metro systeem
* De trade is compleet vernieuwt je kan nu met je steden onderling "traden"
* Er zijn trophies aan het spel toegevoegd
* Zitten bekende mappen is zoals Parijs, New york.
* Chinatown is er ingestopt
* Iets wat ze noemen europa
* Zeehuisjes (die op zee gemaakt kunnen worden).
* Wat meer weg mogelijkheden zoals zanderige wegen.
* Je hoort weg geluiden als je op de weg inzoomt.
* lineaire bouwzones
Vind het persoonlijk nog wat tegen vallen, maar met wat mods e.d. die er ook voor 2009 waren zal het wel leuk worden.
De trein uit de trailer zie ik nog nergens.
[ Voor 7% gewijzigd door luigi87 op 13-10-2010 16:35 . Reden: nog wat toegevoegd aan het lijstje ]
- leeg -
Wat is dit precies dat ik de hele tijd hoor over snelweg bruggen die eindelijk werken, wat werkte er niet aan?
Simpel als je een snelwegbrug probeerde te maken kon dit niet omdat de brug niet compleet was volgens de error die je kreeg. Dit werkt nu dus wel kan je dus tunnels en bruggen met de snelweg maken.Bomin schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:42:
Wat is dit precies dat ik de hele tijd hoor over snelweg bruggen die eindelijk werken, wat werkte er niet aan?
- leeg -
Ah, ik kan namelijk zweren dat ik in CitiesXL 09 zonder probleem enkele bruggen in mijn snelwegen had zitten, en ze werden ook gebruikt.. Of kwam het alleen in bepaalde situaties voor?
Bij mij was het de hele tijd.Bomin schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:15:
Ah, ik kan namelijk zweren dat ik in CitiesXL 09 zonder probleem enkele bruggen in mijn snelwegen had zitten, en ze werden ook gebruikt.. Of kwam het alleen in bepaalde situaties voor?
- leeg -
Wat nog steeds irritant is: Wegen upgraden naar brede wegen zonder de halve stad te slopen ;-) Of ik mis een goede tip.
Ik probeer eigenlijk altijd al om genoeg ruimte over te laten, maar zelfs dan komt het regelmatig voor dat een bredere weg op één of andere manier zichzelf denkt vast te moeten zetten op een bepaald punt waardoor je dwars door een huizenblock moet...
Ik probeer eigenlijk altijd al om genoeg ruimte over te laten, maar zelfs dan komt het regelmatig voor dat een bredere weg op één of andere manier zichzelf denkt vast te moeten zetten op een bepaald punt waardoor je dwars door een huizenblock moet...
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Eigenlijk is dat toch wel logisch toch?Nakebod schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:33:
Wat nog steeds irritant is: Wegen upgraden naar brede wegen zonder de halve stad te slopen ;-) Of ik mis een goede tip.
Als ze van mijn straat ineens een brede avenue willen maken houd ik geen tuin meer over.
Wat je wel kunt doen is goochelen met rijbanen van 2:2 naar 3:1 of helemaal eenrichting.
Hoe dan ook, het is een stukje planning en soms kan het gewoon niet anders dan een stuk te slopen.